- One mobilszolgáltatások
- Milyen okostelefont vegyek?
- Amazfit Active 2 NFC - jó kör
- Fotók, videók mobillal
- Samsung Galaxy A36 5G - a középső testvér
- Samsung Galaxy Watch4 és Watch4 Classic - próbawearzió
- Apple iPhone 15 - a bevált módszer
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Három Pixel 9 jött Magyarországra
- Xiaomi Mi 11 Ultra - Circus Maximus
Aktív témák
-
#70869248
törölt tag
ebben sok igazság van, ez tény...írtam is hogy nem acélos a teljesítménye.
De azt is tudnunk kell hogy veszettül nem volt könyű dolga...a jövőbeni teljesítménye sztem sem kecsegtető azaz nem igen hinném hogy Kimi tempóját 2-3 tizedre meg tudná közelíteni, és ez így valóban feleslegesnek tünhet/tünik.
Igazából nem is akarok vitázni, mert én csak annyit mondok hogy Spa-t még adják neki hogy legyen egy olyan pálya is amit legalább ismer, és második hétvége. Utána viszont sztem is fiatalt kell beleültetni. -
eXodus
őstag
Nem tudom h egy tesztpilóta, amikor tesztelhetett mekkkora infóval/beállítással/fejlesztési irányal tudta segítani a csapot, de nem lehet h most Badoer "csak" tesztel és esze ágában sincs versenyezni? Jó lenne tudni h egy tesztpilóta mivel tud többet mint egy normál versenyző, elvégre badoer már régóta Ferrarinál van...
JJános: Szerintem boxban megcsúszott és így helyet hagyott...
-
Motion_Blur
félisten
Nem tudom, de tennék rá lazán
Futamgyőztes, bwin:
Sebastian Vettel (GER/Red Bull) 3.75
Lewis Hamilton (GBR/McLaren) 3.75
Michael Schumacher (GER/Ferrari) 6.00
Mark Webber (AUS/Red Bull) 6.00
Jenson Button (GBR/Brawn GP) 8.50
Kimi Räikkönen (FIN/Ferrari) 12.00
Nico Rosberg (GER/Williams) 16.00 -
andy83
aktív tag
Attól, hogy még nem biztos, hogy olyan jót jelent, ha most Schumi jobbat ment Massa F60-as legjobb idejénél...
mod: ok, lehet igazad van...
De lehet, hogy Schuminak az összes köre 1:25 fölötti volt, és mikor mindent beleadott, ment 1:23-at... De hát minden körülmény más, így utólag nem lehet összehasonlítani a dolgokat.
-
#70869248
törölt tag
Legyen külön sorozat..meg kell próbálni, az FIA bebetonozta magát (illetve az álláspontját), ők valszeg ki fognak tartani.
. ..és az FIA álláspontja a veszélyesebb, egyébként valszeg müködőképesebb, ez a baj.
Azaz ha a nagycsapatok külön sorozatot akarnak indítani (úgy legyen), akkor náluk is költségvetési plafon kell,...mivel nekik is szükségük lesz a mezőnyre.
El kell vinni olyan pályára a királykategóriát mint Brands Hatch pl. ..meg olyanra is ahol lehet előzni....szal kicsit be kell áldozni a biztonság terén is, hogy közelkerülhessenek az emberekhez, és kell egy olyan 100millás plafon.
Akkor meg tudják verni Mosley-t a saját fegyverével, hiszen az új sorozatnak lesz egyre könnyebb, átjönnek majd a szerződések lejártával a mostani pályák is, azaz elkezd jönni a nagy pénz is..
Jelenleg Mosley abban bízik hogy behátrálnak a nagycsapatok a nehézségektől, valamint nem lesznek egységesek....viszont ha most behajolnak a csapatok akkor ennek a FOTA fegyvernek itt a vége. Most van értelme szakadni....később már be kell nyelni az egyenmotorokat is.Tehát szakadni kell, és már most le kell lépni évközben. Most.
Akkor fog müködni, mert azzal ha most lelépnek akkor már most fog fájni Mosley-nak (pláne Bernie-nek), és már most behőzöngenek a pályák, és a nézők, annélkül hogy kenegethetné őket a jövő évi csapatokkal.
Szvsz ez a megoldás, bármennyire is fájna most nekünk. -
Nowhereman
őstag
No azért a Lola több szezont lehúzott már a királykategóriában, és nem is tök utolsóként. De őket leszámítva, semmi Lotus vagy Dallara, hanem tényleg meglehetősen "GP3" szintű társaság jelentkezett.
Szerintem ideje lenne a FOTA-nak megnézni, hogy a F0 név szabad-e még, mert akkor mózliékat el kellene küldeni egy alsóbb kategóriába...
-
Ricardo
titán
Sajnos a verseny már csak másodlagos ebben a sportban. Az első a církusz, és a felhajtás. Egy városban rendezett verseny sokkal nagyobb felhajtás.
Nálunk is nagyobb publicitás és érdeklődés, övezné a versenyt ha budapest belvárosában lenne. akit a verseny része jobban érdekel, az most háttérbe szorul -
hunnylander
őstag
Kimitől is láttunk már olyan kérdezz-felelek videót, ahol nagyon rövideket válaszolt.
Ki milyen hangulatban van éppen, vagy mit feltételez a riporter elvárásairól. Mivel nem egyszerre vették fel, előfordulhat, hogy míg az egyiknek ez 'csak az ötödik', mig másiknak már a 'tizenötödik' interjúja volt aznap.
-
Peat;)
veterán
A másik oldalt ugyanígy lehet basztatni, mert bármi, tényleg bármi ami az FIA-hoz kötődik az rossz, az értelmetlen, meg amúgy is. Ez a költségsapka, ha valóban nem tartalmazza a pilóták fizetését, abszolút reális, 60 milla dollár. Most 200-300 körül költenek az élcsapatok pilóta fizetéssel együtt...
Nekem az szúr szemet, hogy túl gyorsan akarják bevezetni. De egyébként maga az ötlet nem hülyeség, ahogy az éremrendszer sem volt az. Már most sírt a szája egy két pilótának, hogy hiába javulnak fel, ha Button bejön 3.-nak, nem tudják ledolgozni a hátrányt. Hát éremrendszerben le lehetne, Vettel többet kockáztatna, amire Button is, a többi helyért meg ugyanúgy menne a csata mint most... -
#70869248
törölt tag
Én is bírom a megközelítéseit, és itt most a hozszólásokat is el szoktam olvasni, mivel reagál FP.
De azért van valami amit nem vesz észre a karakterei által kelltett 'mátrixban'...azaz amit okosan kiskapunak hív az nem lehet az.Azaz hogy kijátszható a jövő évi limit, ha idén fejlesztik a jövő évi autót.
DE ez olyan mértékban ütközne az F1 érdekcsoport törekvéseivel hogy nem megengedhető. Azaz csábítani akarnak és csábítani is fognak, és úgy nem tudnak ha ez nem tökéletes. Törve vagy szakadva, de a jelenlegi évnek és a következőnek is azt kell láttatnia, hogy nincs behozhatatlan hátrány.
Ígérgetni veszélyes, tehát ennek látszódnia kell,...de ha nem látszódik akkor ha törve, ha szakadva de láttatni fogják.
Ezért kényszerítik pályára a nagycsapatokat azzal hogy a 40millás csapatok riasztó előnyöket élvezhetnek, ez valóban úgy van ahogy FP látja.....nem az a cél hogy a kétvonalas keretrendszer müködőképes legyen. Látnia kell azt is hogy a mozgatórugó mit szolgál.
Amennyiben a gyári csapatok eredményesek lennének a 40millás csapatokkal szemben, akkor rögtön reagálna az F1 érdekcsoportja, ...hasonlóképpen mintha az idén fejlesztett tengermillás autóval akarnának söpörni jövőre.
Mert különben nem jönnek az új csapatok, amivel ezt az egészet le lehetne nyeletni mindenkivel.
Megteremtnék az eszközt amit alkalmazhatnának még az évforduló előtt. -
JJános
addikt
"Rubensnek csak lényegesen később, a 39. körben szóltak, hogy kezd vesztésre állni. A telemetrián jól látszik, hogy tényleg a harmadik etapjában bukta el a versenyt: ekkor üzemanyagszint-korrigáltan úgy 1.5-2 tizedmásodpercet lassult korábbi önmagához képest, csapattársánál pedig így számolva 5-7 tizeddel ért el gyengébb köridőket. Ebben az etapban a 15 körből mindössze 2 volt, amiben gyorsabb tudott lenni, mint Jenson."
Erről beszélek. Hiába állt Barika nyerőre. Nem tudja beváltani. Tud menni nagyon gyorsan, tud menni 30 kört nagyon gyorsan, de nem egy egész versenyen.
Miv: Gratulálok!
-
venember83
nagyúr
A "megvette" kimaradt a sorból. Nem csodálkoznék, ha kiderülne, hogy az egész szándékos volt. Egy szezon kukázása, mialatt az új autót fejlesztik, majd pár rossz hír elhintése a Honda felé, az kamuzik a válságról és kiszáll. Rossnak meg van egy saját csapata jó autóval, tesco gazdaságosan.
-
Motion_Blur
félisten
Micsoda? Majd Barika szépen bealáz mindenkit a rajtnál és sima rajt-cél győzelmet arat
És akkor a verseny után talán nem fog ilyen fejet vágni
-
hunnylander
őstag
Mert nem váltak be a cuccok, annyira mint várták.
Kovalainen pozitívabb volt, de ő FW2-ről upgradelt FW4-re. Mert eddig az FW2-t preferálta, és a csapat sehogy sem tudta rábeszélni, hogy az FW3 (az első dupla-deckes első szárny, amit Lewis már Kína óta használ) jobb lehet. Sőt emiatt volt, hogy Bahreinben még Lewisszal is teszteltették az FW2-t összevetve a dupla-deckessel, de ő kategórikusan lehordta, mint visszalépést.
Tehát Kova végre tapasztal előrelépést, de az új DDD, amiről Lewis adhat inkább visszajelzést, mivel az új szárny csak egy finomítás és ezért ő azt le tudja venni a képből, nemigazán nyűgözte le.
-
Motion_Blur
félisten
Pont ezt akartam írni én is, de aztán meggondoltam magam. Általában nem jelenthet 4 tized hátrányt 10 kg cucc. Tegyük fel, hogy a tankolás után megkap 70 kg-ot, ami egy átlagos pályán elég kb. 23-25 körre. Az első megtankolt nyitókörnek majd 3mp-el kellene lassabbnak lennie, mint a következő boxolás előtti utolsó körnek. Ez nem igazán szokott a gyakorlatban működni, sőt emlékezzünk csak MS az utolsó versenyén mikor futotta meg a leggyorsabb kört?
Tudom, a wébergabi kiszámolta
-
-
-
hunnylander
őstag
Kétnaposra tervezték, de egynaposra lett módosítva, én így tudom angol oldalakról. Tehát csak szombaton melóztak. És ezek szerint, még maradt nekik 7 nap, ha szezon előtt nem használtak el egyetlen napot se.
A McLaren (és a Renault is) egy napot már ügyködött a Kemble repülőtéren az idén, de a tudósítások szerint nagyon rövid ideig, vagyis az lehetett shakedown is de számíthatott egy egyenesfutási tesztnapnak is kilométerhasználattól függetlenül is. De a shakedown meg a straightline teszt az lehet egy kaptafa is, Gene tesztkilométere meg elírás...
-
hunnylander
őstag
Azt én is sokalltam, amikor először olvastam, főleg, ha kiszámolod, hogy ahhoz mennyit kellett cikázni ide-oda. Egy aeroteszthez, összevetni az adatokat, nem kellene ilyen sok kilométer. Lehet, hogy 45.0 km-t elírták 450-nek. Talán tavaly még limitálva lehetett, mert még nem volt akkora szerepe az egyenesfutási teszteknek, de a pályatesztek betiltásával az aeroteszteket napokban korlátozza a szabálykönyv (ami nem tartalmaz minden részletet, pl. a kollektív tesztek szabályait és rögzített időtartamait se).
Ezidáig voltak még shakedown-ok is, annál tuti, hogy 50 kilométer a limit, és néhány csapat ezt is repülőtéren, egyenes pályán végezte. 450 km az rengeteg, főleg egyenes pályán lehúzni egy nap.
-
-
Motion_Blur
félisten
-
#70869248
törölt tag
Majd csak kikristályosodik, a kétféle szabályrendszerrel nagyon nem értek egyet én sem, remélem nem is valósul meg.
Kicsit olyannak tünik mint egy keményen belökött tárgyalási kiindulópont, innen mehet az alku.
Azt tudniuk kell Az F1-t terelgető személyeknek, hogy ha a nagycsapatok elmennek akkor közel a felére csappan a nézettség..illetve még mindig elkőfordulhat hogy külön sorozatot alapítanak, és ha elmennek velük a versneyzők is, akkor gyakorlatilag megszünik az F1 nézettsége, illetve az Ecclestone féle F1.
De végül is hátranézve elég sok olyan dolog valósult meg, ami egyfelől megközelíthetővél tette az F1-t újra a magáncsapatok számára, másfelől nagyon szoros lett a mezőny, régebben nem volt ritka a 4mp-s lemaradás sem a sereghajtó csapatoktól, ez mostanság olyan 1.5mp.
Az is tetszik hogy kihajították a kipörgésgátlót, valmint tetszik a KERS is.
Viszont pont a KERS mutatja hogy tudnak melléfogni is, ezt jövőre a súlymódosítással majd korrigálják..bár a mostani évben már rendesen kicsesztek a KERS-s csapatokkal. -
Möhe
addikt
Pár éve nem akartak kivonulni a "nagyok" börni és a többi okoska alól,egy saját maguk kreálta szabályzati szekció alá?Csak hát nem volt támogatottságuk...?
Annak idején nem volt ennyi korlát sem technikai,sem másféle.Amit ki tudtak facsarni a kocsiból azzal álltak a vonalhoz.
Lennének 700-750kg szárazon a kocsik,1 órás időmérő 12 körös kinntléttel, és osszák be maguknak a csapatok,jah és a gumit is.Mi a ráknak kell jelölni "kifelé" a civilnek hogy xy milyen keverékkel megy? -
#70869248
törölt tag
Az a szerencsénk hogy nagyjából egy irányba haladunk ám, el-elfilózgattam már egy párszor, hogy mi lenne az alternatíva, mármint pl. ha létrejön egy külön kategória a nagy autógyárak részvételével,..stb.
..és nem mondanám hogy jobb lenne.
pl. ha valóban megalakult volna egy párhuzamos formula királykategória a nagy autógyárakkal, akkor megmaradtak volna az óriási költségek, meghalnak a kiscsapatok, megváltoznak az érdekek, és talán ez a gazdasági válság mgölte volna az egészet.
Most viszon t ha tényleg feljön a Lola, vagy az iSport, és jön az Amcsi csapat..mindennek az az ára hogy lesz egy költségvetési plafon.
Csúnyák lettek az idei autók, de én aki hánytam töle is azt mondom hogy ha ez volt az ára akkor legyen. Sok olyan intézkedés van és jön, ami első nézésre utálkozást vált ki, de valójában lehetséges hogy így lehet életben tartani az F1-t. Most pl. felborult az erősorrend...ez sem baj, ha új VB lesz új csapattal az sem baj.
Most pl. lehet hogy ez rossz döntés lesz..pl. a gumimelegítők nagyon annak tünik, de lehet hogy ez sem lesz akkora probléma..végül is volt amikor nem volt. Anno nem volt jó ha telivoltak tankolva az autók, de ma már elvileg nem tudnak lángba borulni (az egyik érv volt ellene).
Szal én nem szeretem ha érdekek szerint csapong egy versenysorozat, de ez esetben eddig egy irányba haladunk szvsz. Viszont a versenyekbe túl nagy a beleszólása az FIA-nak, ezt egyáltalán nem nézem jó szemmel, mert manipulálható lett ezáltal. Míg egy szabályváltozás, főleg alapvető csak az év elején kerülhet bevezetésre. -
#70869248
törölt tag
A Brawn ebben az évben már mindenképpen megalapozta a jelenlétét. Náluk ami eddig történt az csodálatos..és ezt látniuk kell valmint örülni neki.
A nagycsapatoknak pedig hozzá kell szokniuk ehez a megváltozott körülményekhez, mert a költségvetési maximummal és a sok korlátozással ez lesz.
...és ez nem baj, nekünk. Már csak az kell hogy a nagy nevek, az F1-ben patinát szerzett nevek ne menjenek el, hanem bővüljön a mezőny. -
proof88
addikt
Nem ismerem a sztoriját...
-
proof88
addikt
egyik jobb, mint a másik... kíváncsi lennék, hogy egyéb pilóták hogyan vittek végig egy-egy futamot, amiről nem tudunk... pl ott van, amikor Webber hányt futam közben a kocsiban, Fujiban, a szakadó esőben... de ő is végigvitte...
Nekem ritkán van hasmenésem, valami olyat eszek vagy nem tudom, de néha rám jön... végül is, az is hűtés alulról... a szagra meg azt mondanám, hogy az egyik kóbor kutya, amelyik beszökött, elvégezte a dolgát én meg belementem a kocsival az egyik kanyarban... -
proof88
addikt
Én ma megkaptam, amire vágytam: a beígért fejlesztések előtti utolsó futam, Bahrein, időjárás nem zavart be, biztonsági autó nem volt, lehet, hogy kicsit lapos, de most pont kielégítő futam volt. Szóval nincs miért verni az asztalt.
-
#70869248
törölt tag
Értettem én persze, de ugye az sokra nem vezet..integetni.
Ahogy Massa-nál sem, bár ő vagy nem vitte túlzásba, vagy csak nem volt képen..mindenesetre az egyik Force India-t letolta a pályáról. Rubens-nél meg többre vezetett volna némi odakoncentrálás, mert azért nem volt megoldhatatlan feladat Piquet előzése, oda lehet érni féktávon. -
#70869248
törölt tag
Én igen elégedett voltam Hamilton teljesítményével, főleg mikor tartotta Trulli-Vettel mögött a távolságot...nem csinált semmi extrát, mert mit is csinálhatott volna ezzel a verdával a Red Bull-l ami az elmúlt futamon kettős győzelmet aratott, és a mondjuk a pole-ban lévő Trulli-val?
Tartotta amíg lehetett, azzal a McLaren-nel ami nem a 4. az erősorrendben, és amivel Kovalainen megint nem bírt máshol befutni mint a 12. hely..közel 1 perces lemaradásban Hamilton-hoz képest 1 másodperccel Bourdais előtt.
Na de mindegy, volt mit nézni
pl. Rubens integetését, ami tiszta répaság volt 'sszus...aztán egy favágó előzés. Sajnos (vagy nem) Rubens szétesett, és ezt a jelenetet elnézve nem hiszem hogy ez már nagyot fog változni.
Alonso is nagyon kemény volt...tetszett, tudatos volt nagyon..nem elborult, tudta hogy ott ha leesik is az ívről lesz alkalma a szélen is kigyorsulni, naagyon jó volt, le a kalappal.
Egyébként Kimi is jól ment nagyon, sztem azt hozta amit lehetett.
Grat Button-nak.
Aktív témák
Hirdetés
- E-roller topik
- Autós topik
- Vélemény: nem úgy tűnik, de Lip-Bu Tan most menti meg az Intelt
- Bambu Lab 3D nyomtatók
- No Man's Sky (PS4, PC, Xbox One)
- LEGO klub
- NTFS, exFAT, FAT32 – Melyiket válaszd és miért?
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Milyen légkondit a lakásba?
- World of Tanks - MMO
- További aktív témák...
- Intel Core i7 6700K / GTX 1660TI / 16GB DDR4 RAM / 500 GB SSD konfig eladó
- Samsung Galaxy S23 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Samsung Galaxy A53 5G 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Megkímélt állapotú Xbox Series X 1TB eladó. Kitisztítva és újrapasztázva!
- Gamer PC - i5 13400F, GTX 1080ti és 16gb DDR5
- Windows, Office licencek kedvező áron, egyenesen a Microsoft-tól - Automata kézbesítés utalással is!
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 12400F 16/32/64GB RAM RTX 4060 Ti 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- Apple iPhone 13 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- DELL PowerEdge R630 rack szerver - 2xE5-2650v3 (20 mag / 40 szál, 2.3/3.0GHz), 32GB RAM, 55992Ft+ÁFA
- Dell Latitude 5495 Full HD IPS Ryzen 5 pro 2500u Radeon Vega Mobile Gfx i5-8350u verő Bp MPL Foxpost
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest