- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- Samsung Galaxy Watch5 Pro - kerek, de nem tekerek
- One mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Nem várt platformon a OnePlus Nord 5
- iPhone topik
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
-
Mobilarena
A Microsoft Excel topic célja segítséget kérni és nyújtani Excellel kapcsolatos problémákra.
Kérdés felvetése előtt olvasd el, ha még nem tetted.
Új hozzászólás Aktív témák
-
bumlet
csendes tag
Sziasztok!
A következőben szeretném kérni a segítségeteket. Van egy excel táblázatom amiben, több különböző makró van:
1. A táblázat tartalmaz egy naptárat, melyhez három makró kapcsolódik.
2. Tartalmaz egy olyan makrót ami outlook levelekből szedi ki a megfelelő információkat, és egy userformon keresztül rögzíti az adatokat a megfelelő munkalap megfelelő soraiba.Mindegyik makró működik, viszont ha lefuttatom a 2. makrót, ezt követően az első makrók a következő hibaüzenetet dobják: "object variable or with block variable not set". Ezek a makrók egy keresést hajtanak végre, olyan mintha nem találnák meg az értéket, viszont ha bezárom az excelt és újra megnyitom, az első makrók megint működnek, és lefut a keresés is, megtalálja az értéket, egészen addig amíg nem futtatom le a 2.-at.
Nem igazán értem hogy milyen hatással lehet a 2. makró az elsőre. Funkciójukat tekintve más munkalapokra dolgoznak, más forrásokból. Változókat más-más néven deklaráltam, objektum változók kiürítve a Sub-ok végén, screenupdate, calculationmode szintén visszaállítva minden kód végén.
A netet végigböngésztem és nem találtam semmi használhatót. Találkozott már valaki ilyesmivel?
Előre is köszönöm, üdvözlettel:
Bumlet. -
xTREem
tag
Sziasztok!
Az alábbi (remélem tucat)problémával fordulok hozzátok.
Az miért van, hogy ListObject táblázatból másik ListObject táblázatba őrülten lassan másol (csak értékek beillesztése), míg ha a másolás célja egy üres lap, majd onnan teszem be a másik ListObject táblába, akkor ez azonnal megtörténik? Ráadásul az első esetben többszörös undo-t generál, Ctrl+Z-re csak az adatok egy részét vonja vissza!
Valaki látott már ilyet?
Köszi!
-
joysefke
veterán
válasz
föccer #34495 üzenetére
Két lépésben is tökéletes
Tehát arra gondoltam, hogy az
Edzésnapló
lapon (az itt található napi adatok vannak hetenként összegezve és grafikonon megjelenítve) létrehozok egy új oszlopot, ami azEdzésnapló!G
oszlopban található szöveghez keresi meg a hozzátartozó szintet (amennyiben van ilyen, mert ugye csak néhány útvonalon van szint) azAlapadatok
lapon található Útvonalak táblázatból. A keresésnek akkor kéne eredményesnek lennie, ha azAlapadatok!L
oszlopban található szöveg benne van azEdzésnapló!G
oszlopban található megjegyzésen. AzAlapadatok!L
természetesen több bejegyzést fog tartalmazni, nem csak a képen látható egyetlen egyet.Például, ha az
Alapadatok!L
oszlop egyik cellájának tartalma például "HHH sétaút
" és az Edzésnapló!G oszlop egyik cellájának tartalma "HHH sétaúton lassú kocogás
", akkor legyen illeszkedés és azAlapadatok!N
oszlopának megfelelő sorának tartalma kerüljön be azEdzésnapló!
valamelyik (itt nem látható) oszlopába.A kereséshez itt milyen függvényre lenne szükségem?
Előre is köszi!
-
föccer
nagyúr
válasz
joysefke #34492 üzenetére
Egy lépésben csak úgy tudsz függvénnyel kerestetni, ha az alapadatok L oszlopában kerestetsz, soronként és ha találat van, akkor kitöltöd az adott sort. Ennek következménye az lesz, hogy az alapadatok L oszlopa "lyukas" lesz. Ha ez nem jó, akkor makró kell, mert sima függvénnyel nem tudod megcsinálni.
üdv,f öccer
-
föccer
nagyúr
válasz
Pulsar #34493 üzenetére
=MOST()+14/24
ez visszaadja a 14 óra múlva esedékes időpontot, minden újraszámolásnál frissít. Ha ebből csinálsz egy sorozoatot, mellé rakod a megjelenítendő adatokat, akkot diagrammot is készíthetsz vele, ami minden frissítésnál "arrébb csúszik"
ps: kicsit félre értettelek. A megoldás ugyan ez, csak az első cellába megy a most(), a többibe, pediglen erre hivatkozol. a fenti varázs összefüggéssel. 1 óra az 1/24-ed nap. Az excel a dátum-idő adatot úgy tárolja, hogy 1 nap az egység, így az 1 egyenértékű az 1 nap, 0 óra, 0 perc, 0 másodperccel, a 1+1/24 pedilgen 1 nap, 1 óra, 0 perc, 0 másodperc stbstb.
üdv, föccer
-
Sziasztok,
excelben csinált már valaki timeline-t?
De hogy még cifrázzam a timeline eleje mindig a pillanatnyi idő legyen, a timeline vége pedig a mostani idő + 14 óra legyen. Ilyen megoldás létezik, kezdjem el kutatni a netet, vagy ilyenre nem lesz képes?
Köszi -
joysefke
veterán
Sziasztok!
Nem tudom melyik függvény kell ehhez a feladathoz!
szeretném az
Edzésnapló!G
oszlopában található megjegyzésekben megkeresni (ha benne van) azAlapadatok!L
oszlop kulcsait. A képen látható, hogy a "HHH sétaút" szöveg 4X szerepel. engem ebből a négyből csak az a kettő érdekel, ahol AzEdzésnapló!D
oszlop tartalma"=Futás"
.A cél az lenne, hogy a futással (Edzésnapló!D) megtett szinteket (Alapadatok!N) minden hétre összegezzem, hogy a heti adagot majd meg tudjam grafikonon is jeleníteni.
Milyen függvényre van szükségem?
(Magyar Excel 2016)
Előre is köszi!
-
joysefke
veterán
Sziasztok!
Magyar Excel 2003-ról áttértem Magyar Excel 2016-ra.
A problémám az, hogy a kérdéses excel doksiban a magyar számformátumot (tizedesvessző) mindenhol átkonvertálta amerikaira (tizedespont). Most átraktam az Excel 2016 alapértelmezett nyelvét magyarra (a virtuális gépen amint fut a Windows angolra van állítva, innen szedhette az angol nyelvet), de ettől nem javult meg a dolog.
Tehát mit kell tennem, hogy a táblázatokban visszaváltson tizedesvesszősre a számformátum?
Előre is köszi!
J. -
sztanozs
veterán
válasz
terencehIII #34488 üzenetére
Ez alapján meg lehet csinálni: [link]
-
terencehIII
tag
-
#65388800
törölt tag
lappy és föccer
köszönöm szépen a segítséget
Végre kijött
-
lappy
őstag
válasz
#65388800 #34476 üzenetére
Gondolom a "c" az egy konstans és így talán lehet rendezni az egyenletet.
Írj egy konkrét példát, azt old meg papírosan, majd ha ez kész akkor látni fogsz benne olyat hogy ki van fejezve az "a" és így tovább "c"-ig
ha ezek megvannak akkor jöhet csak az excel addig nem tudod megcsinálni. -
Dr. Mózes
aktív tag
Sziasztok!
A 2015. májusi érettségi feladatsorból az alábbi feladatot nem tudom megcsinálni, és sajnos a megoldókulcs sem volt túl segítőkész:
Gyűjtse ki a K11 cellák alá a „csomag” szolgáltatást választók sorszámát, érkezési és
távozási idejét, valamint a hivatalban töltött idejét (más adat róluk nem kell)!
Így próbáltam meg megcsinálni, de csak akkor lenne jó, ha hézagok nélkül jelennének meg az adatok, egymás után. -
joysefke
veterán
Sziasztok!
Magyar Excel 2003-am van.
Nincs benne
SZUMHATÖBB
függvény, pedig pont arra lenne szükségem. Hogyan tovább??Előre is köszi!
J. -
-
lumpy82
csendes tag
Sziasztok,
Egy kis segítséget szeretnék kérni. Van egy nagyon sok munkalapos táblázatom, és ebből van 7 db, ami azonos felépítésű, és a bennük lévő adatok is elég hasonlóak. Szeretnék ezekből egy összegző táblázatot, úgy, hogy megtartom a munkalap felépítését. Arra nem tudok rájönni, hogy az ismétlődésekkel mit csináljak, és hogyan keressem ki, adjam össze? Példa: Munka1, 2, 3, 6, 7 füleken az A1 cellában van alma, B1-ben Munka 2, 3, 7 fülön rendre 10, 20, 50, C1-ben minden fülön 20, 20, 30, 50, 10. A célom az, hogy az összesítőn csak 1 db alma legyen az A1-ben, de a többi 7 munkalap B1+C1 értékeit egy cellába összegezze. Megoldható ez?
-
föccer
nagyúr
válasz
géeles #34472 üzenetére
excel esetében shifttel, vagy ctrl-el több munkalapot ki lehet jelölni és akkor minden munkalapon végrehajtódik a művelet, amit elvégzel a legelöl lévőn.
Így estére eszembe villant, hogy kellene csinálni egy "minden lehetséges eset" táblát. Gyors számolgatás után arra jutottam, hogy kevés lenne az 1 millió sor.
Legszűkösebb esetre is ~5M sor kellene.
Hogyan lehetne ezt egyszerűen megcsinálni? 9 változóm van, változónként több-kevesebb felvehető értékkel. Van amiben 10, van amiben 4. Hogyan lehetne az összes lehetséges variációt soronként kirakatni külön cellába?
Egyébként lehet nem is 5M, mert a sorrend nem felcserélhető. Juhé, akkor lehet elég az 1M sor.
Kellene menni aludni.
üdv, föccer
-
géeles
aktív tag
Sziasztok!
Ugyan nem excel, de google-táblázatokban online hogyan tudok több munkalapot egyben szerkeszteni? -
sztanozs
veterán
válasz
botond2225 #34469 üzenetére
felesleges a makró:
=HAHIBA(FKERES(...),"") -
botond2225
csendes tag
válasz
Delila_1 #33488 üzenetére
Szia,
Arról lenne szó, hogy FKERES-el kikeres értékeket, de ha nem talál, akkor ezt írja a cellába:
#HIÁNYZIK
Erre gondoltam, hogy makrót írni, hogy egy sima cserével az oszlopban, ahol ez szerepel: #HIÁNYZIK cserélje le üres értékre.
Ha makróba elmentem, mégsem fut le, ha nem makróval futtatom, akkor meg megcsinálja.
Ez mitől lehet?
Ez lenne a makró:
Sub HianyzikotKitorliJo()
'
' HianyzikotKitorliJo Makró
''
Columns("AM:AM").Select
Selection.Replace What:="#HIÁNYZIK", Replacement:="", LookAt:=xlPart, _
SearchOrder:=xlByRows, MatchCase:=False, SearchFormat:=False, _
ReplaceFormat:=False
End Sub -
Fferi50
Topikgazda
Szia!
Az Excel alkalmazást a visible tulajdonsággal tudod láthatóvá tenni. De mivel ezt nem szeretnéd, ezért nem látszik a dialógus ablak sem.
Ezért írtam az elején, hogy a "gazda" VBA-ban kell bekérned a paramétereket akár egy userform, akár inputbox (nyilván többszöri) használatával.Üdv.
-
bsh
addikt
válasz
Fferi50 #34466 üzenetére
tudom hogy kell elmenteni egy fájlt. ez szándékosan van így csinálva, hogy más néven is lehessen menteni, ha nem akarja a user felülírni a fix nevű fájlt. ha nem menti el a user, akkor a mégse-re kattintva megjeleníti az excelt. és nyilván a show-val mutatom meg a dialogot. a kérdés az, miért a háttérben jelenik meg, és hogy tudom előtérbe hozni. appactivate-tel nem megy.
-
Fferi50
Topikgazda
Szia!
Miért van a SaveAs dialóg ablak. A SaveAs metódusnak megadhatod, hogy milyen paraméterekkel mentse el a fájlt és akkor nincs ablak. Viszont, ha mindenképpen szeretnél dialógus ablakot, akkor a VBA alkalmazásban teheted meg, hogy bekéred a paramétereit, majd az előző mondatban írtak szerint beadod azokat a mentéshez. Esetleg próbáld meg az
Application.FileDialog(msoFileDialogSaveAs).Show metódust.Üdv.
-
bsh
addikt
üdv,
egy másik alkalmazásból generálok (vba) egy nem látható excel táblázatot, majd mikor készen van, feldob egy save as dialogot. ezzel csak az a baj, hogy sokszor a háttérbe dobja fel, és úgy, hogy még csak a tálcán sem jelenik meg mint futó ablak, szóval első ránézésre úgy tűnik, mintha megállt volna az alkalmazésban futó vba makró, pedig valójában csak a save as dialog boxra vár.
erre nem találtam semmi trükköt, amivel előtérbe lehetne hozni a dialogot, anélkül, hogy az excel-t magát megjelenítsem vagy külső library-kat kéne használjak. nem tud valaki valami egyszerű megoldásterre? -
PistiSan
addikt
Szia, nincs kedved egy rövid videó tutorialt készíteni a PowerQuery használatáról?
Hihetetlenül hasznos eszköznek tűnik, talán így lehetne a legkönnyebben bemutatni a képességeit.
Csináltam anno jó pár videó tutorialt, tudom hogy rá kell szánni az időt, de szemléltetve, magyarázva lehet a legjobban megérteni.
Magyarul nem igazán találok hozzá jó példákat. -
0P1
aktív tag
válasz
Aladaar #34459 üzenetére
Lehet, hogy félreérthetően fogalmaztam, az Excel 2016 óta elérhető beolvasás/átalakítás funkció mellett (2010-hez és 2013-hoz PowerQuery bővítménnyel pótolható, 2010-nél korábbi Excelek viszont már nem támogatottak) nincs szükséged segédtáblákra, és nyakatekert worksheet függvényekre se, így a munka" nevű worksheeted is teljesen kiküszöbölhető.
És én is így oldottam meg a feladatod. Ez a lényege az egésznek. Elismerem, hogy sok munka volt a sok nyakatekert függvényekkel, de beolvasás/átalakítás mellett nincs semmi ilyesmire szükségAmi kell: az input file (amit az rtf-ből bemásolsz) és a könyveléshez szükséges paramétereid, ( ami a "segédtábla" nevű worksheeten van).
Nem kel semmi egyéb, a beolvasás/átalakítás funkcióval át tudod alakítani a kívánt outputtá az inputodat, legyen az input bármennyire strukturálatlan illogikus szemét, és legyen a kívánt output bármilyen.
(azért bizonyos keretek között, valamennyi minimális logikának ezért kell a lennie a struktúrában, hiszen ellenkező esetben nem csak mesterséges, de természetes intelligenciával se lehetne feldolgozni az inputot)
Szóval, pliz felejtsd el amit csináltál eddig, csak azt add meg, hogy milyen struktúrájú legyen az output pontosan, amit aztán be tusdz olvasni a könyvelőprogramodba / integrált rendszeredbe (lehet bármilyen, bármi megoldható, tényleg .... ) -
Dr. Mózes
aktív tag
Sziasztok!
Van egy A:E adattáblám. Az I2-es cellában van a feltétel, amit a C oszlopban lévő adatokkal tudok összenézni (I2: alma, C oszlop: alma, kört, szilva stb.). Ki szeretném listázni az A, D, E oszlopokból azokat az értékeket, ahol a C oszlop értéke megegyezik az I2-vel, de úgy, hogy ne legyenek üres cellák. Először ezzel próbálkoztam, de ennél tele van üres cellákkal a táblázat:
=HA($C2=$I$2;$A2;"")
Nekem az kell, hogy egymás alá kerüljenek az értékek, ne abba a sorba, ahol az az érték az eredeti táblában szerepelt.
Köszi -
Aladaar
tag
Szia,
Office 2007-et használunk, de kb egy hónap múlva váltani fogunk Office 2016-ra.Ezt a beolvasás/átalakítás funkciót nem ismerem, de ha tényleg ilyen egyszerű, akkor talán menni fog. Addig majd kölcsönzök egy Office 2016-t
olyan végeredményt szeretnék, amit leírtam:
ha munka C oszlopában a fv értéket hoz:
-és E oszlop #HIÁNYZIK hibát dob, ezen sorok D-H mezőit másolja a hiányos fülre,
- a többi sor D-H mezőit pedig az output fülre. ha a H oszlop értéke "bankktg" vagy "kártyás", akkor ezen sorokat összegezve, csak egy-egy sorban.köszi
-
0P1
aktív tag
Na inkább megcsináltam gyorsan, mert nem válaszoltál, én meg nem leszek most netközelben .
Kattints a "Forrás" query-re, és browse-old be a forrás file-odat, ami olyan formátumú, mint amit megosztottál az előbb. ( kis fogaskerékre kattints a Source mellett)
Csak az "eredeti" és "segédtábla" munkalapok fontosak (azok legyenek benne, ilyen formátumban és ilyen névvel)
ezután frissíts a query. (Jobb egér - frissítés, vagy Adatok->frissítés -mind frissítése)
Megjegyzés: MKB SZÉP KÁRTYA Csoportos átutalás jóváírás azért üres ofset eseményhez, főkönyv
, partnerkód, ofset közleményhez oszlopok, mert a segédtábládban sincs ilyen rekord. (gondolom, még nem végleges)
Ha kitöltötted, akkor csak frissíts rá a queryre megint.Még egy észrevétel: a segédtáblát talán érdemesen külön file-ban tárolni, mert az "törzsadat" nem ugyanabban, mint a rendszeresen frissítendő tranzakciós adatokat.
Majd ha lesz egy kis időm, elmagyarázom lépésről lépésre, hogy állítottam össze (összedobni kb 5 perc, de ledokumentálni/elmagyarázni majdnem egy óra
-
0P1
aktív tag
válasz
Aladaar #34456 üzenetére
Hello,
Nem , ehhez nem makró kell (azzal is lehet, de feleslegesen túl bonyolultan) , viszont a worksheet függvényezést, segédtáblázást is felejtsd el. Ehhez Beolvasás/átalakítás (Get&Transform) funkció kell. Azt többek között pont ilyen feladatokra találták, azzal kb 3-4 perc (pár kattintás) egy ilyet leautomatizálni. Cak egyszer kell megcsinálnod, utána csak a forrást kell kicserélned, és frissíteni az outputra. Excel 2016-ban (és O365-ben) benne van alapból, 2010-hez és 2013-hoz PowerQuery add-in szükséges .
Magyarul:
https://www.microsoft.com/hu-hu/download/details.aspx?id=39379
Angolul:
https://www.microsoft.com/en-us/download/details.aspx?id=39379
Írd meg, milyen nyelvű és verziójú az exceled és , és annak megfelelően megírom a lépéseket. Ha egy mintát fel tudsz tölteni, hogy pontosan milyen formátumú legyen az output (amit aztán rögtön be tudsz importálni a rendszeredbe) akkor pontosan olyanra tudom alakítani röptében a beolvasás/átalakítással .
-
Aladaar
tag
Sziasztok,
segítséget szeretnék kérni, bankkivonat rögzítését szeretném automatizálni, azonban a bankból nem lehet egy épkézláb
excel, még táblázatot sem lekérni, max rtf formájú nyomtatandó kivonatot. Azt még megoldottam, hogy a különböző típusú tranzakciók különböző mennyiségű sorból állnak, és ezek szerkezete sem egységes, viszont minden oldal eleje fejléccel kezdődik, és néha egy tranzakcó eleje és vége más oldalra kerül, így excelben nem tudok megfelelően hivatkozni a keresett sorra. Feltöltöttem egy mintát,tehát azt szeretném, hogy bemásolom az rtf-t az eredeti fülre, a munka fülön A2 cellától kezdődően adja vissza úgy, hogy kiveszi az üres sorokat, és ha egy sor "Terminál" karakterekkel kezdődik, akkor törölje a sort, és azt követő 5 sort is.
Illetve még azt kérném, hogy hogyha munka C oszlopában a fv értéket hoz:
-és E oszlop #HIÁNYZIK hibát dob, ezen sorok D-H mezőit másolja a hiányos fülre,
- a többi sor D-H mezőit pedig az output fülre, ha a H oszlop értéke "bankktg" vagy "kártyás", akkor ezen sorokat összegezve, csak egy-egy sorban.előre is köszi, gondolom ehhez már makró kell, abban sajnos nem vagyok jártas.
további szép napot,
A.
-
0P1
aktív tag
válasz
föccer #34454 üzenetére
transzponálgatás nélkül is megoldható:
Kijelölöd a táblázatot, Rendezés és szűrés->egyéni sorrend->Beállítások gomb -> balról jobbra (felülről lefelé helyett) -> OK -> kiválasztod, hogy melyik sor alapján rendezze (első) és OKszlovákul nem tudom, de angolul:
Editing, Sort&Filter/Custom sort/Options/Sort left to right -> select sort by row (first one) , OK
-
föccer
nagyúr
válasz
KAMELOT #34453 üzenetére
Nincs előttem excel, mert az itthoni gépemen nincs.
Ctrl+A-val kijelölsz mindent, majd Ctrl+C-vel másolsz, másik munkalap A1-cellárája ráállsz, jobb klikk, irányított beillesztés, alul kipipálod, hogy transponált és okéval beillesztesz. Ha Excel 2007-el dolgozol, akkor nem gond neki, hogy 2300 oszlop lesz, az 16k oszlopot tud kezelni. Ezután a megfelelő oszlopot kijelöd, majd rányomsz a sorba rendezésre, a felugró ablakban bővíted a kijelölést pontot válsztasz, majd okézol.
És imádkozol, hogy elég legyen a memória.
Nem tudok szlovákul, szóval még fordítani sem tudok.
üdv, föccer
-
KAMELOT
titán
válasz
föccer #34452 üzenetére
Lényeg, hogy érthető legyen.
A legfelső sorban láthatóak számok. Én azok szerint akarom sorba tenni úgy, hogy az az abban az oszlopban lévő összes adat is átrendeződik.
A kijelölt sorral való rendezés az melyik funkció? Nekem szlovák EXCEL van ezért lenne jobb ha valaki képet is rakna melllé lépésenként, hogyna járjak le.80 oszlop és 2300 sor van a táblázatban
-
-
DrojDtroll
veterán
MI volt életetek leghosszabb függvénye eddig?
-
joysefke
veterán
-
Delila_1
veterán
válasz
joysefke #34445 üzenetére
Nem kell a képlet. A nullákat, ill. üres cellákat tartalmazó oszlop alapján elkészíted a diagramot. Kijelölöd az oszlopokhoz tartozó értékeket, majd kiválasztod a nullás értéket, és a Del gombbal törlöd. A többi hiányzó értéknél is így járj el.
FONTOS: nem duplaklikk a 0-s értéken, hanem először az összeset, majd az 1 oszlophoz tartozót kell kijelölni, törölni.
-
joysefke
veterán
Hogyan tudom a grafikonról a nulla értékeket kiküszöbölni? Excel 2003 magyar
Sziasztok!
A hét napjain mérem a testtömegemet, melyből veszek egy heti átlagot és ezeket a heti átlagokat szeretném (egyelőre) oszlopdiagram formájában megjeleníteni. Azokon a heteken ahol egyszer sem mértem testtömeget ugyebár nem lesz heti átlag és ott 0 magas lesz a diagramon hozzátartozó oszlop. Na most én azt szeretném, ha az oszlopdiagram oszlopai fölött megjelenítem az oszlop magasságát, akkor a nulla értékeket ne írja ki...
Jelenleg így néz ki a dolog:
heti átlag számolása (ebből 53 darab van):
=HA(DARAB(N138:N151)>0; ÁTLAG(N138:N151);"NINCS ÉRTÉK")
Az ötlet itt az lenne, ha tudunk átlagot számolni, akkor kiszámítjuk, ha nem, akkor szám helyett szöveggel töltjük fel a cellát
Heti átlag átvétele a diagram-adattáblába:
=INDIREKT("Edzésnapló!N"&((SOR()-2)*17+16))
Eddig jó, szépen átjönnek a testsúly értékek, illetve amelyik héten olyan nincs, ott a "NINCS ÉRTÉK" szöveg.De és itt a probléma: a diagramon az oszlopok fölött 0 értékeket állít be ott is ahol szám helyett szöveg ("NINCS ÉRTÉK") a diagram értéke.
Ezt hogyan küszöböljem ki?
Előre is köszi!
-
0P1
aktív tag
válasz
Dufresne #34441 üzenetére
Excel 2016-ban (vagy O365ben) gond nélkül megoldható, 2010-ben és 2013-ban csak Power Query bővítménnyel. [link]
A lényeg, először olvasd be az adatforrást egy PowerQuery-be, (Excel 2016-hoz nem kell PowerQuery: Adatok->Beolvasás és átalakítás->táblázatból) távolítsd el a felesleges oszlopkat (kijelölöd őket, és "Oszlopok eltávolítása" gomb - az eredeti táblában persze megmaradnak az adatok, csak a queryből törlődnek) - Bezárás és betltés adott helyre->Csak kapcsolat létrehozása
Ezután hozz létre egy új Pivotot, aminek adatforrásként ezt a queryt adod meg. (Beszúrás->Kimutatás->Külső adatforrás használata, és válaszd ki az imént létrehozott queryt)És kész. Természetesen az eltávolított mezőket nem használhatod se szűrőként, se oszlop vagy sor adatként, se értékként a Pivotban, de ez gondolom, logikus.
Ha akarod, hagyományos pivot helyett használhatsz PowerPivotot is Excel 2013-ban (query betöltésekor hozzáadás adatmodellhez checkboxot be kell pipálni), de jelen esetben teljesen felesleges, ez megy a régi jó öreg mezei pivottal is.
-
Vladek83
tag
Sziasztok!
Megoldható, hogy nyomtatási képnél, fejlécnél képet illesztenék be, viszont teljes lapszélességben jelenjen meg?
üdv,
-
Dufresne
addikt
Hello
Amikor PIVOT táblában duplán kattintok egy adott értékre, akkor ugye egy új fülön az adott értékhez kapcsolódó összes oszlopot és értéket áthozza a program az eredeti adattáblából.
Van arra mód, hogy definiálni tudjam, hogy ilyenkor mely oszlopok (és azok adatai) jelenjenek csak meg?Excel 2013 - HUN
-
Delila_1
veterán
válasz
kőbaltazár #34439 üzenetére
Szívesen.
A Téma összefoglaló alján találsz 2 linket, amik segítenek a VBA megismerésében.
-
Delila_1
veterán
válasz
kőbaltazár #34437 üzenetére
Majd ezzel megoldódik a több adat együttes bevitele:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
Dim FN As Object
If Target.Column = 1 Then
Application.EnableEvents = False
For Each FN In Range(Target.Address)
FN.Value = UCase(FN.Value)
Next
Application.EnableEvents = True
End If
End Sub -
kőbaltazár
tag
válasz
Delila_1 #34432 üzenetére
Szia!
Megcsináltam, és működik.
De ha egy pár sort elrontok, vagy ki kellene törölnöm valamiért, akkor egyesével engedi, de ha többet jelölök ki akkor megjelenik a
Run-time error '13'
és a
Target.Value = UCase(Target.Value)
sor sárgán jelenik meg, és a makró nem fut, csak ha újra előlről kezdem. -
.Farkas.
tag
válasz
Delila_1 #34434 üzenetére
Éééééés műűűködik.Örök hálám
Még esetleg egy olyan kérdésem lenne, hogy van egy pivotom amiben slicerral váltok egy névre és ezután egy gombra klikkelek ami behozza a név alapján a képet.
Valahogy nem lehet ezt automatizálni, hogy amikor a slicer valtozik meghivja a függvényt?
-
Delila_1
veterán
válasz
.Farkas. #34433 üzenetére
Function Kep(Kepneve As Range)
Dim FN
Const utvonal = "D:\Képek\Személyek\" '************************
ChDir utvonal 'Direktor váltás
FN = Dir(utvonal & Kepneve & ".jpg")
Application.EnableEvents = False
If FN = "" Then Kep = "Nincs kép" Else Kep = "Van"
Application.EnableEvents = True
End FunctionA csillagozott sorban a saját útvonaladat add meg. A végén legyen backflash, ahogy a makróban látod.
A B1 cella képlete =Kep(A1), ezt másolhatod lefelé.Modulba másold a makrót!
-
.Farkas.
tag
Hali!
Tud valaki segiteni egy olyan macroba ami kiirja mondjuk a B1 cellaba ha A1 nevu jpeg letezik az adott konyvtarban (pl C:\\Kepek)
Ilyesmire gondolok : -
Delila_1
veterán
válasz
kőbaltazár #34431 üzenetére
A Téma összefoglalóban megtalálod a leírását.
-
PolyakP
újonc
Sziasztok,
egy kérdéssel fordulnék hozzátok.
Hogyan tudok olyan IDŐ formátumot csinálni, ahol a felhasználó elkezdi bepötyögni az időeredményeket és az Excel átkonvertálja nekem 0:00.00 (m:ss.ff) formátumra. Vagy ezen a formátumon kívűl ne tudjon mást beírni.
Ehhez milyen függvény kellene? Vagy esetleg a Custom formátumnál nézelődjek?
A válaszokat előre is köszönöm.
-
joysefke
veterán
Nah, megvan
=INDIREKT("munkalap!L"&SOR()*17+16)
A futó N változó értékét itt a SOR() függvény adja meg (cella melyik sorban van)
-
joysefke
veterán
Sziasztok!
Excel 2003
Szeretnék sorban egymás után a "munkalap" L16, L33, L50, L67 etc celláira hivatkozni, azok tartalmát egymás után megjeleníteni. A hivatkozott cellák címét ez az egyszerű képlet írja le: L. oszlop, 16+Nx17. sor
Hogy tudom ezt megtenni, anélkül, hogy kézzel kéne beírnom, hogy
=munkalap!L16
,=munkalap!L33
,=munkalap!L50
etc...Köszönöm!
J.
-
PistiSan
addikt
válasz
huliganboy #34425 üzenetére
Én 2013-mas excel mellett használtam megosztott munkafüzetet, ha egymásnak keresztbe teszünk, szól érte a rendszer, de sok adatnál tényleg elég követhetetlen, hogy akkor végül is mit tartsunk meg.
Számomra felfoghatatlan, hogy miért nem tud olyan módot mint pl egy google docs, aminél valós időben látom hogy éppen ki hol van és mit csinál.
Hasonló megoldás is érdekelne, remélem megcáfolnak és már tud hasonlót az MS office is. -
Traxx
őstag
válasz
huliganboy #34425 üzenetére
Ere én is kíváncsi lennék, mert van hasonlóra tervem...
-
huliganboy
addikt
Sziasztok!
Excel munkafüzet megosztással kapcsolatban van valakinek tapasztalata?
Van egy 2500+ soros, CS oszlopos táblázatom, tele függvénnyel, makróval....Mivel több ember dolgozna vele, jó lenne, hálózaton keresztül több embernek egy időben használni:
- Új sorok rögzítése
- Meglévő sorok kiegészítés/módosításKorábban próbálkoztunk vele, de adatvesztésbe szaladtunk bele, és ugye ekkora táblázatnál már követhetetlen volt, ki mit írt bele és éppen mi veszett el.... Ekkor még volt office 2003 és 2007 is használatba, ma már csak 2007 van..
Szerintetek érdeme próbálkozni? Ha igen, van e valami jó beállítás amire oda kell figyelni?
Köszönöm!
-
lappy
őstag
-
lenkei83
tag
válasz
Fferi50 #34421 üzenetére
Közben megtaláltam.
Ribbon meghívásnál száll el a CopyMemory sornál.
#If VBA7 Then
Function GetRibbon(ByVal lRibbonPointer As LongPtr) As Object
#Else
Function GetRibbon(ByVal lRibbonPointer As Long) As Object
#End If
Dim objRibbon As Object
CopyMemory objRibbon, lRibbonPointer, LenB(lRibbonPointer)
Set GetRibbon = objRibbon
Set objRibbon = Nothing
End Function -
Fferi50
Topikgazda
válasz
lenkei83 #34420 üzenetére
Szia!
Az nyilván nagyobb kutatómunkát igényelne, hogy elsőre miért nem szereti - amire most nem feltétlenül vállalkoznék, talán egy későbbi időpontban...
Ha most így működik (persze nem megnyugtató), akkor figyelni kell, hogy hiba esetére legyen mentés.
(Nyilván esetedben még fontosabb.)
Priviben még elbeszélgethetünk rajta esetleg.Üdv.
-
PistiSan
addikt
válasz
föccer #34409 üzenetére
Elhiszem!
Sajnos anno suliban hiába tanultam sok ilyet, amikor nem tudnak életszerű példát hozni rá, hogy mire is jó ez, akkor könnyen el lehet felejteni a dolgokat.
A munkahelyemen mostanában egyre több a 20-as évei elején járó fiatal, gyakran ECDL vizsgával jönnek, borzasztó hogy még egy szum függvényt sem ismer a legtöbbje, mondom is nekik mindig, hogy ennyi tudással, és megbuktattalak volna téged.
Nekem is van sok olyan függvény, amit nem használtam nagyon régen, vagy nem igazán tudtam mire is való, aztán egyszer előjön egy probléma, és lám van rá egy kész függvény, csak használni kell, sokszor pedig ismerős is, hallottam már róla.
Örülök nagyon, hogy még vannak ilyen topicok is prohardveren, ahol ilyen szinten megy az egymás segítése, sok helyen csak a cseszegetés megy. -
Zola007
veterán
2 dátumot akarok íratni egy cellába, egy kezdőt és egy származtatott zárót, de a másodikat sázmként írja, nem dátumként.
pl: (2017.03.04 - 42800)
képletem: ="("&B9&" - "&((B9+14)&")")
tehát a B9 cellában lévő dátumhoz akarnék adni 2 hetet/14 napot és mindkét dátumot azonos formában várnám vissza -
#65388800
törölt tag
Sziasztok!
Excelben hogyan lehet 3 ismeretlenes egyenletet megoldani?
pl ezt
30=-a*(50-b)^2+c
50=-a*(20-b)^2+c
21=-a*(49-b)^2+c -
0P1
aktív tag
lejárt a szerkesztési idő:
ezzel a betű színt mégsem tudod kiszedni, csak a a cella háttérszínét (én legalábbis nem találtam rá argumentumot)
Talán azt egyszerűbb lenne egy egyszerű UDF-fel:Function FontColor(CellColor As Range)
Application.Volatile
FontColor = CellColor.Font.ColorIndex
End Function -
varsam
őstag
sziasztok,
van olyan függvény, amivel ki tudom szedni, hogy egy cella milyen színűre van színezve, illetve a benne lévő szöveg is milyen színű?
-
PistiSan
addikt
Jelenleg az INDEX függvénnyel értem el sikereket, de az indirektet is megnéztem, az is érdekes függvény, hasznát fogom venni annak is.
A példánál maradva, az adatok sorokban és oszlopokban helyezkednek el, első körben az index függvénnyel megcsinálom a megfelelő oszlopokra való hivatkozást, és rögzítem egy cellában a sor számát megadó értéket, így csak azt a számot kell átírni, és rögtön jönnek a friss adatok.Gyorsan kell a dolog, szóval nem fogok sokat kísérletezni egyelőre.
Köszönöm szépen mindkettőtöknek a válaszokat!
Nem csalódtam a közösségben! -
Fferi50
Topikgazda
válasz
PistiSan #34405 üzenetére
Szia!
Én inkább az INDEX függvényt javasolnám: =INDEX(Tábla;sor száma; oszlop száma) Help sokat segít.
Mondjuk a szöveges példádban pont az oszlopok változnak (A-B-C stb).
Ha pl évet is változtani szeretnél. akkor a HOL.VAN függvény is kell hozzá. Viszont úgy az első képletet ügyesen felírva húzni lehet a többi cellára.Üdv.
-
PistiSan
addikt
Sziasztok!
Szerintem egyszerű dolgot szeretnék, de sehogy sem sikerül....
Segítséget szeretnék kérni.Van egy Excel táblázatom (office 2013) vízszintesen vannak benne az adatok, kb 1000 oszlopban.
Nincs szükségem minden adatra, csak néhányra, azokat viszont függőlegesen kell ábrázolnom, és más sorrendben mint ahogy a vízszintes sorokban vannak.
Most azt csináltam, hogy egyszerűen behivatkoztam a cellákat:
pl:
=A1 =B1 =C1 =D1 = K1vagy:
=A12 =B12 =C12 =D12 = K12A lényeg annyi, hogy a hivatkozott celláknál csak a sor száma változik, semmi más, az első példában az 1-sorban vannak az adatok, a másodikban pedig a 12-ben.
Egyszer megcsinálom a hivatkozásokat, utána meg lehet adni valamilyen módon, hogy nekem most az 5. sorból, vagy a 130-ból, vagy 1200 sorból kellenek az adatok az oszlop számának változtatása nélkül?
Lehet kicsit kuszán fogalmaztam, de remélem lesz aki megérti mit szeretnék.
Feltöltöttem ide egy példa fájlt, fiktív adatokkal, de abban a struktúrában ahogy én szeretném.
[link]Köszi előre is.
-
föccer
nagyúr
-
Fferi50
Topikgazda
válasz
lenkei83 #34398 üzenetére
Szia!
Nyiss meg egy üres Excel munkafüzetet. A VBA nézetben az immediate ablakba írd be:
Application.EnableEvents=False (enter)
Azaz kikapcsolod az eseménykezelést.
Utána próbáld megnyitni a fájlt (nekem sikerült). Innen már makrónként végigmehetsz, hogy mi akaszthatja ki.Üdv.
Update: Sőt: ok_wathing indítása lépésenként, pár lépés után lefuttatása majd bezárás - mentéssel, az eseménykezelés visszakapcsolása után simán meg is nyitotta a fájlt.
-
olloczky
senior tag
Sziasztok
Tanár kolléganőnek szakdolgozatába szeretnénk egy diagramot betenni, ami nagyjából így nézne ki. Tehát az x tengelyen szereplő oszlopok valamiféle csoportba lennének összefogva. Ezek összevont osztályok az 1-4 osztály valójában egy osztály egyazon órákra járnak és a naplóban is így vannak. Az 5-6 és 7-8 osztály ugyanígy, és az lenne a cél, hogy ezt szemléltessük, hogy hány fő jár a tulajdonképpeni saját osztályába (1,2,3,4...) de mégis "csoportban" maradva. Nem tudom mennyire érthető amit írtam. Excel 2016ban dolgozunk.
Valami ilyesmire jutottam és mondjuk jelmagyarázatban színek szerint lehetne az osztályokat feltüntetni. Az alsó sor (I,II,III) szövegdobozokból áll tudom elég gány megoldás
Ezért kérem a segítségeteket!
üdv
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Autós topik
- Samsung Galaxy Felhasználók OFF topicja
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Elektromos cigaretta 🔞
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- bambano: Bambanő háza tája
- Samsung Galaxy Watch5 Pro - kerek, de nem tekerek
- PR-Telecom
- További aktív témák...
- Adobe Előfizetések - Adobe Creative Cloud All Apps - 12 Hónap - NYÁRI AKCIÓ!
- Eladó Steam kulcsok kedvező áron!
- Microsoft licencek KIVÉTELES ÁRON AZONNAL - UTALÁSSAL IS AUTOMATIKUS KÉZBESÍTÉS - Windows és Office
- Windows, Office licencek kedvező áron, egyenesen a Microsoft-tól - Automata kézbesítés utalással is!
- Bitdefender Total Security 3év/3eszköz! - Tökéletes védelem, Most kedvező áron!
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 7600X 16/32/64GB RAM RTX 4060Ti 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- Ne hagyd ki ezt a lehetőséget: Vadiúj Ryzen 7 5800X! Kamatmentes rèszletre is!!
- Telefon felvásárlás!! iPhone 12 Mini/iPhone 12/iPhone 12 Pro/iPhone 12 Pro Max
- Asus TUF A15 FA507NU - 15.6"FHD IPS 144Hz - Ryzen 7 7735HS - 8GB - 512GB - RTX 4050 -2.5 év gari
- LG 42C3 - 42" OLED EVO - 4K 120Hz 0.1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDMI 2.1 - A9 Gen6 CPU
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged