- Egy szenzor, két zoomkamera: újraírta a Huawei a mobilfotózás történetét
- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
- Elkészült és telepíthető az Android 16
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- iPhone topik
- MIUI / HyperOS topik
- One mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Google Pixel topik
- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
-
Mobilarena
A Microsoft Excel topic célja segítséget kérni és nyújtani Excellel kapcsolatos problémákra.
Kérdés felvetése előtt olvasd el, ha még nem tetted.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Lasersailing
senior tag
-
Pityke78
őstag
válasz
sztanozs #50675 üzenetére
A lényeg, hogy a sorokban az Embereknél megadott A, B jelölést azt mutatja, hogy ők abba a csoportba, projektbe tartoznak és ezeket a csoportokat kell úgy beütemezni (nap, időpont szerint), hogy az ütemezés alapján egy ember ne kelljen egy időpontban két helyen részt venni.
A nevekhez meghatározott A-B jelölések fixek, az időpontokat kellene úgy meghatároznom, hogy ne legyen ütközés és ezt kellene valahogy jeleznie a képletnek, vagy valamilyen megoldásnak.
Amúgy a tábla jóval nagyobb, kb 40 ember és 50 projekt, ezért is nehéz manuálisan összerakni.
Köszönöm
-
Pityke78
őstag
válasz
sztanozs #50670 üzenetére
Elnézést, valószínűleg én fogalmaztam rosszul.
Úgy kellene értelmezni, hogy a Ember 1-2-3-stb egy csoportot jelent és akiknél A, vagy B megjelölés van, ők a csoport tagjai.
És az időpont beosztásokat (Nap + Időpont) úgy kellene megadni, hogy ne legyen ütközés abból a szempontból, hogy egy embernek egy időpontban több helyen kellene lennie.
Erre gondoltam valami olyan képletezést, hogy ha olyan időpontot írok be, ami ütközést jelent, akkor azt valahogy jelezze, hogy az az időpont nem lesz jó.
Tehát a mellékelt példában a második sor már nem lesz jó, mert Ember 2-nek egyszerre két helyen kellene lennie Hétfő 09:00 - 10:00 között.
Remélem így érthetőbb a problémám.
Köszönöm
-
-conrad-
addikt
válasz
sztanozs #49328 üzenetére
Bocsi, nem értem. Offsettel is próbáltam léptetni segédcellával ahogy írod de akkor pedig a segédcella léptetése rossz, csak áttettem a problémát. Így csináltam.
(az lenne a lényeg, hogy a hivatkozást másolva bárhová (a lehet fix, hogy minden ötödik cellába másolom le, tehát B5-B10-B15.. de az adatban csak egyet lép) mindig csak egyet lépne lejjebb az "adat" résznél.) -
Dilikutya
félisten
válasz
sztanozs #49088 üzenetére
Kivitelezhető, csak máshogy.
A feladvány egy lista nevekkel, és munkaviszony kezdő és befejező dátumával. Mellé kell, hogy hány év, hány hónap (hány nap).
A két dátum dátumformátumban maradt, és mellé simán kivontam a befejezőből a kezdőt. Ebből lett egy szám, ami megadja a napok számát (illetve sorszámot 1900.01.01 után), egyénire formáztam a cellát ezzel a kóddal:éé "év" hh "hónap" nn "nap"
és ki is jött, ami kell. -
Fferi50
Topikgazda
válasz
sztanozs #48774 üzenetére
Szia!
Nem egészen értem, hogy a fa_darabszámot miért 4-el kell osztani, hiszen negyedóra alatt 3 fára való lyukat tud kifúrni (5 percenként 1 lyuk).
Szerintem a helyes képlet 1 óra díja + KEREK.FEL(fa_darabszám/3,0)*negyedóra díja
Az én képletemből lemaradt a plusz 1 óra díja, azt hozzá kell még tenni.
Üdv. -
-
Fferi50
Topikgazda
válasz
sztanozs #48250 üzenetére
Szia!
Mivel a Word Object Library referenciája nincs benne az Excel fájlban, ezért a Word dokumentum létrehozása után az abban a könyvtárban definiált Word specifikus objektumokat nem tudod elérni. Azokat neked kellene egyenként definiálni a dokumentum létrehozása után.
Feltételezhető azonban, hogy maga a könyvtár ott van a gépen, ebben az esetben makróból hozzá lehet adni a referenciákhoz.
A Word könyvtár általában ott van, ahol az Excel könyvtár is van. Az Excel könyvtár helyét megkapod a következőképpen:ActiveWorkbook.VBProject.References("Excel").FullPath
A Word Object Library fájl neve pedig: MSWORD.OLB
Ezt behelyettesítve az Excel fájl neve helyére, a referencia hozzáadása:ActiveWorkbook.VBProject.References.AddFromFile "Word teljes neve"
Ezután már használhatóak a Word objektumok.
Üdv. -
spe88
senior tag
válasz
sztanozs #48165 üzenetére
Szia!
Ha jól értettem akkor a transpose-os kódot tömbképletként kell használnom.
A baj, hogy így mindig csak az első előfordulásnál levágja. Kb. mintha egy BAL fv.-t használnék.Kb egy a képen látható dolgot szeretnék elérni, hogy az az A1 cella értékei jelenjenek meg egymás alatt a C oszlopban.
Ha erre jó amit írtál, akkor valahol elcseszem.
Köszi
-
-
-
Lasersailing
senior tag
válasz
sztanozs #47503 üzenetére
A file-ban a gyártási sorrendet lehet variálni (~200 cikkszám sorrendjét kell eldönteni). A mentés akkor történik meg, amikor rákattintunk a mentés makróra (az adatok kimentése egy másik file-ba történik)
A gond akkor van, ha az adatokat betöltjük reggel 8-kor, majd a mentés csak du. 2-kor történik meg, mert felülírunk olyan adatokat is, amiket nem szeretnénk (mert addigra már más adat van az adatbázisban). Ennek elkerülésére szeretnék egy olyat, hogy ha nyitva van a file mondjuk 5 percig, akkor figyelmeztessen, majd még 5 perc után zárja be mentés nélkül. -
Alex123
senior tag
válasz
sztanozs #43229 üzenetére
Szia!
Na, valami ilyenre gondoltam...
Kipróbáltam, a következő a gondom vele:
- a sorokból konvertált képeket a táblázat alján egymásra dobálja, így nem tudom őket kimenteni, továbbá a konvertált képeknél előfordult, hogy pl. egy 10 soros táblázatból elkezdte a képpé átalakítást de valamiért a 3. 4. átalakított kép után ugyanazt a képet adta be csak a szövege változott, holott nem annak a képnek kellett volna szerepelnie benne és volt, hogy az ismétlődő, nem odaillő képből készített vagy 5-6 darabot is...
Ezeknek a képeknek az aljánál meg látszódott egy alatta lévő sorban berakott kép részlete is...
Ha hazaérek töltök fel képet belőle, hogy mi is a gondom még vele...
Addig is köszönöm, ez lesz a járható út pici finomhangolással... -
lanszelot
addikt
válasz
sztanozs #43007 üzenetére
Png file-ok.
Nem otthoni nyomtató, céges nagy, az nem fog elcsúszni tuti.
Azért jó az excell mert valahogy meg lehet adni a cellának a méretet hogy fix legyen bármit is teszek benne. Ezután adni kell 1,5 margot mindenhol, hogy tuti nyomtató részbe essen, majd beallitani, hogy pont középen legyen a 4 cella közép vonala.
Ennyi.
Tudom hogy hogy kell, azt is hogy meglehet, csak 15 eve használtam és nem tudom megvalósítani , mert rengeteget változott minden.
Ezért kertem ha vki tudna egy sablont kreálni pl.Az A6 nem pontosan A6 ,csak kb akkora, lényeg hogy kicsi legyen, mert A5 nagy.
-
lanszelot
addikt
válasz
sztanozs #43002 üzenetére
Ezek A5 ös méretűek lesznek.
Nekem A6 kell, az a fele ennek.
Se a nyomtató, se a word.
És akkor még ott jön az elcsúszás probléma a dupla oldalnál, mivel nem hajszál pontosan ugyanakkora képek.
A kép amit küldtél az füzet, nem könyv.
Írtam, hogy 1 lapon 4+4 oldal van 1-4, 5-8..stb
Le is írtam hogy a lapfordítás miatt hogy van elrendezve szerintem. -
zsolti_20
senior tag
válasz
sztanozs #42940 üzenetére
Az este kicsit tovább gondoltam az egész dolgot és eléggé bonyolult lett. Van 5 oszlopom, ahová adatokat kell beírni, mint pl azonosító szám,nap,hónap,év,darabszám.
Ebből az excel fájlból szeretnék dolgozni egy program segítségével de ahhoz az szükséges, hogy az adatokat sorról sorra töltsék ki, az elsőtől kezdve, és ne hagyjanak üres cellékat a sorok között, mert ha a program gy észleli hogy a következő sor üres, akkor nem fogja tovább olvasni az excel fájlt.
Szóval üres celláim vannak és olyanok amiket kitölthetnek adatokkal de ezeket szigorúan sorról sorra kell. Nem szeretném, hogy valaki kifelejtsen egy sort vagy adatot és emiatt a program hibásan működjön, mert szükség van az azonosító számra, hozzá tartozó nap,hónap, évre és a darabszámra.
Hogyan lehetne megoldani, azt hogy ha pl 5 sort töltenek ki, akkor az 5 sorhoz ellenőrizni lehessen, hogy minden adat a helyén van vagy sem?
A program képes kiolvasni cellatartalmakat, így ha összepontosítani lehetne az eredményt egy cellába, akkor az alapján eltudja dönteni, hogy elinduljon vagy sem.
Arra gondoltam, hogy ezt a képletet használnám minden oszlop minden sorához:
=IF(B4<>"";"1";"0")
Ha az adott cella kitöltésre került akkor írjon 1-est ha nincs semmi oda írva akkor 0.
Egymás mellé bepakolnék 5 oszlopba ilyen függvényt hogy a kitöltésre váró 5 cellát figyelje.
Aztán egy olyan képletre gondoltam, ami képes össze számolni az egyeseket. És ha az egyesek mennyisége meg egyezik 5-el, akkor mondjuk írja ki a cellába hogy 1 ha nem nem annyi mert mondjuk kifelejtettek egy cellát akkor írja oda hogy 0.
Illetve egy olyan képletet keresek, ami képes megmondani azt, hogy a kitöltött cellák egymást követik vagy sem. Mert ha ez sikerülne akkor kitudnám íratni egy cellába, hogy oké de ha nem akkor nem indulna el a programom. Szóval úgy nézne ki, hogy ha:
1
1
1
1
1
Ez oké lenne és mehet a program de ha
1
1
0
1
1
Vagyis egy sor kimaradt akkor nem inditja el a programot, mert az excelben 0 értéket kapnék vissza. -
karlkani
aktív tag
válasz
sztanozs #42813 üzenetére
Nincs, ezekben a sorokban ennyi szerepel összesen. Egy felhasználónál ~100 sornyi adat van, változó. Az "id" minden esetben előrébb van az "username"-nél, a két adat közötti sorok száma is változó. Valami olyasmi kellene, hogy rákeresni az "id" szóra, majd találat után az adott cellában található számsort kiíratni egy cellába. Utána rákeresni az "username" szóra, a ott található nevet kiíratni az "id" számsorú cella mellé. Következő "id" számsor, az előző alá, mellé az adathalmazban következő "username" mezőben található név.
(#42814) Fferi50
Igen, ilyen sorrend van, az első "id" a 9. sorban van, a hozzá tartozó név a 69. sorban, de mint az előzőben írtam egy-egy felhasználónak nem azonos mennyiségű sora van a szövegben. -
Zsolt_16
tag
válasz
sztanozs #42739 üzenetére
Jelenleg 18 fül van 1000 sorral és ma úgy gondolta, hogy nem írja ki tovább a dátumokat , visszamenőleg próbáltam törölni egy D oszlopban lévő értéket dátum eltűnik újra írás esetén nem jelenik meg , képlet nem változott így teljesen nem értem mi a gond
Az excel fent van a onedriveban onnan van szétosztva a kollégáknak, néha néha olyan is előfordul hogy egyes sorokban lévő dátum átvált a kezdő dátumra amit kezelni képes az excel (1900…) -
-
-
Redneck
nagyúr
-
logitechh
csendes tag
-
sztanozs
veterán
válasz
sztanozs #42117 üzenetére
Csináltam ehhez egy teljesen általános megoldást, három Named Range-dzsel:
_C0 - Azonosító oszlop első elemére mutató Range (abszolút címzéssel, a példában Sheet2-n B2 mező, de lehet akárhol, bármelyik munkalapon)=Sheet2!$B$2
_C1 - Dinamikos Range a számoláshoz=OFFSET(_C0,0,0,ROW()-Row(_C0)+1,1)
_C2 - A Kalkulátor (ezt kell megadni a formázás feltételeként)=NOT(MOD(SUM(SIGN(FREQUENCY(MATCH(_C1,_C1,0),ROW(_C1)-Row(_C0)+1))),2))
A formázáshoz
1) ki kell jelölni az azonosító mező első elemét és elnevezni_C0
-nak
2) be kell regisztrálni a fenti_C1
és_C2
Named Range-eket (copy-paste).
3) ki kell jelölni a teljes formázandó táblázatot
4) új feltételes formázást készíteni és kiválasztani az utolsó lehetőséget (Formula alapján)
5) formázást beállítani (háttér kitöltést valami másra, mint az alap)
6) formulába beírni:=_C2
Voila. -
Laciahegyrol
csendes újonc
válasz
sztanozs #40708 üzenetére
Köszi a próbálkozást!
Sokat kerestem a neten, de nem találtam a megoldást.
Annyival tudom még kiegészíteni, hogy a saját xlsm kiterjesztésű táblázatomban dolgozom és egy nem saját xls táblázatból kell adatot kinyernem.
Így az alábbi módon nem különbözteti meg az "ő" és "ű" karaktereket:
holvan = WorksheetFunction.Search(Workbooks("*.*").Sheets(1).Cells(i, 15), ActiveWorkbook.Sheets(1).Cells(j, 12))
Ha a cellák tartalmát változókba rakom, úgy sem működik...Ha esetleg lenne más megoldás, úgy is jó...
Köszi előre is!Üdv: Laci
-
ityam
őstag
válasz
sztanozs #40328 üzenetére
Köszi.
Röviden fogalmazva ez normális működés. Csak az a fura nekem, hogy korábban nem vettem még észre ezt a problémát. és január óta van 2019 es excel a gépemen és azóta tűnt fel ez a probléma egy olyan táblázatban amit már 2 éve csinálok(szerkesztgetek/frissítek). Lehet hogy véletlen az egybeesés. -
Pá
addikt
válasz
sztanozs #35541 üzenetére
köszi!
most más irányból próbálom megoldani a feladatot.
Ehhez egy olyan függvényre lenne szükségem, amelyik megmondja, hogy egy oszlopnyi értékből hányadik sorban van a legnagyobb szám.
Szóval olyasmi, mint a MAX függvény. De nem a legnagyobb cellának az értéke kell, hanem a helye vagy sorszáma, vagy igazából bármi jó, amivel be tudom azonosítani a cellát.
szerk: másképp fogalmazva: nem arra vagyok kíváncsi mekkora a legnagyobb érték. Hanem az oszlopnyi adatból mindig a legnagyobb értékűre szeretnék hivatkozni.
-
csferke
senior tag
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- E-roller topik
- Bundle topik
- Egy szenzor, két zoomkamera: újraírta a Huawei a mobilfotózás történetét
- Ventilátorok - Ház, CPU (borda, radiátor), VGA
- Mikrotik routerek
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Bluetooth hangszórók
- Autóápolás, karbantartás, fényezés
- eBay-es kütyük kis pénzért
- További aktív témák...
- Amazon Kindle 10th Generation ébresztős tok
- Dell latitude, precision, xps, magyar világítós billentyűzetek eladóak
- Bomba ár! Dell Latitude 7320 - i5-11GEN I 8GB I 256SSD I HDMI I 13,3" FHD I Cam I W11 I Garancia!
- IKEA Format lámpák eladóak (Egyben kedvezménnyel vihető!)
- BESZÁMÍTÁS! MSI Z370 i5 9500 16GB DDR4 512GB SSD RX6600 8GB Cooler Master MB510L Chieftec 500W
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem
Város: Budapest