- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Telekom mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy S25 - végre van kicsi!
- Szerdán mutatkozik be az iPhone SE
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- AI: keményen kiosztotta Európát az amerikai alelnök
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Fotók, videók mobillal
- Négytagú lesz a Find X8 család, de nem úgy
- Órával és Oreóval érkezik a Find N5
-
Mobilarena
Kezdő vagyok, szeretnék projektort vásárolni, tudnátok segíteni?
Természetesen! Mindenképp olvasd végig ezt az összefoglalót és ha úgy érzed, hogy nem kapod meg a válaszod, akkor tedd fel a kérdésed nyugodtan!
Ami mindenképp fontos lesz tudnunk ahhoz, hogy segítsünk:
- mire szeretnéd használni a projektort (pl.: házimozi, iskolai célok, prezentációk, csak videó, főleg állóképek (bemutatók)),
- mire szeretnél vetíteni,
- mekkora méretű képet szeretnél vetíteni, illetve milyen távolságból néznéd azt,
- mekkora a szoba,
- van-e korlátozás arra, hogy hol helyeznéd el a projektort (plafonról, vagy asztalról esetleg a szoba másik végéből szeretnél egy polcról vetíteni),
- mennyit szeretnél rá költeni (cég esetén ha kell számla, akkor nettó vagy bruttó árról beszélünk-e?),
- mennyire világos/sötét a szoba/terem/iroda.
A topik általánosságban foglalkozik mindenféle vetítővel és ahhoz kapcsolódó kiegészítőkkel és megoldásokkal (üzleti, low budget projektorok, falra vetítés stb.).
Kínai olcsó projektorok kapcsán: [link]
Új hozzászólás Aktív témák
-
mandju
senior tag
válasz
Khaosz55 #69638 üzenetére
Így van, van az a képméret, ahol még nem éri ez az objektív a határait. Az én 315 cm széles vásznam is ilyen. Vagyis a JVC Z1 tartotta a christie-vel és az rq13-mal is a lépést. De ebben is nagy 100mm-es objektív van. Talán 350 cm széles, ahol szerintem ezek a gépek már nem annyira "vállalhatóak".
Akkor jöhetnek az igazi nagyvadak.
De például a Barco a Bragit is max 300 cm széles gain 1.0 vászonra ajánlja. Mondjuk a bragi-t a fényerő miatt. A Barco-sok (Chris Makovets, Bart Devos) 40 fL-t ajánlanak HDR-hez. Amikor voltam a Barco szeánszon a njord-ot is ekkora fényerőre kalibrálták. De ezt nem úgy kell elképzelni, mint sdr anyag esetén, hogy rettentő fényes a kép. Tonemapping mellett nagyobb a dinamikatartomány, több fényerő marad a csúcsokra.
ez a bekezdés a 14 fL-tel vetítőknek íródott.
FI:
igen én is használtam a christie-vel az svp-t. Ott annyi "könnyebbség" volt, hogy csak duplázni kellett a képkockákat, mert a christie tud natív 47.952, illetve 48 Hz-et. Ez egy nagyon pozitív tulajdonsága a profi vetítőknek.Teljesen artifaktmentes képet eredményezett. Profiloztam. Minden, ami 30 Hz, vagy alatta volt az duplázásra került, felette pedig csak "átengedett" az svp. Szerettem. A JVC FI meg sem tudja közelíteni. Így nem is használom.
* JVC DLA-Z1 * gerriets opera white - ultra thin frame 135" 2.35:1 AT * Trinnov Altitude 16 * FusionAmp * Apollon Audio NCMP 6350 * Apollon Audio NCMP8350 * 3 Pronomic XA1400 * HTPC MadVR * DIY H16-15 Bold Series * 6 BMS18N862 * Trinnov waveforming *
-
Turbo73
tag
válasz
Vhiktor #69611 üzenetére
Ezt olyan jól leírtad, nekem is ez a tapasztalatom, és már rég kikívánkozik belőlem. Az elmúlt 22 évben nagyon sok projektorom volt, ami nem (vagy csak kicsit) változott, az a vetítési környezet. Sajnos nappaliban mozizok, így mondhatjuk, hogy nem megfelelő. Viszont még így is rettentően látszik a különbség egy jó feketékkel rendelkező gép és egy szürkét vetítő között és ehhez nem kell állandóan a HP7 varázslós jelenetét nézni. Elég, ha csak egy átlagos filmben egyszer csak leúszik a kép feketébe. A legtöbb gépnek a rossz fekete miatt kellett mennie, pedig egyébként rendben voltak.
-
Khaosz55
addikt
válasz
mandju #69631 üzenetére
590-hez képest a az élesség a szélek felé haladva több szinttel jobb és homogén marad, teljesen jó. A kék vertikális konvergencián kellett állítanom, ugyanis amig középen jó volt a bal oldalt már elmászott, de a konvergencia zóna beállítással be tudtam állítani.
Igen FI. Ez sok usernek hiányozni fog, és nekem is hiányzott, de megoldottam PC-ről SVP-vel az interpolációt. Jobb eredményt értem el mint az 590 gyári interpolácójával, kevesebb az artifact.
SVP-ben igazán jó, hogy úgy állítod be ahogy te szeretnéd, tudsz olyan beállítást ami totálisan kivasalja képet, ilyenkor több az artifact, és nekem úgy nem tetszik a kép, de nem csak az artifact miatt hanem a mozgás teljesen kivasalja.
Én úgy használom, hogy minimum az artifact a mozgás nincs kivasalva, de nincs is remegés. Persze az SVP-vel alap beállításon nincs lehetőség a finom hangolásra kell egy user profilt csinálni és próbálgatni a beállítást. Szóval ebben a megoldásban aza jó, hogy tejesen a saját igényeid szerint be tudod állítani a mozgásinterpolációt. Ki tudod aknázni, hogy mit bír még a VAG és tökéletesen együtt működik MPC-HC-val. Telepítés is egyszerű és egy gombnyomásra ki lehet kapcsolni. Magát progit ki kell fizetni, de potom összeg.
Van a SVP RIFE AI, ami AI alapú interpoláció, film elindítása után egyszer csinál kalkulációt amit utána nem ismétli meg, gondolom elmenti az adatokat (nem tudom pontosan mit csinál). Viszont iszonyat hardverigényes, FHD-n megy viszont 4K esetén RTX4080-at kifekteti, csinál vagy 10FPS másodpercenként. Ehhez erősebb VGA kell, de jelenleg az egyik legjobb interpoláció.. Szóval még nem megy nálam...
-
Vhiktor
veterán
válasz
Khaosz55 #69624 üzenetére
Igen, sajnos ez így van, főleg a nagy neveknél és oldalaknál. Az, hogy előre kalibrált darabot kapnak az kb bevett szokás mindenkinél.
[ Szerkesztve ]
ISF Kalibrátor. Tv, projektor, monitor KALIBRÁLÁS PROFESSZIONÁLIS szinten Film Stúdióknak is. Spectrophotometer + Colorimeter! Bit perfect minta generátorral(YUV, RGB) tokeleteskep.wixsite.com/kalibralas █Profi tesztelés: youtube.com/c/tokeleteskep █ Klein K10A█Jeti Specbos 2501 hires 2nm
-
m3ss
veterán
nem, sose lattam meg 30 fl folotti vetitett kepet. annyival jobb, hogy fizetnel 10x ennyit erte?
en sokkal inkabb nagyobb vaszon iranyaba probalnek elindulni. de teny, hogy nem lattam meg ilyet, szoval nem tudhatom mennyire jo a nagy fenysuruseg. mondjuk en nagyon ar/ertekben gondolkodom muszaki cikkeknel.
4m szeles 16:9 kepet lattam, es ahhoz kepest az en 3m szeles 16:9 kepem egermozi, hiaba nezem aranyaiban ugyanonnan, mas kavehaz.https://www.instagram.com/jozsef.beko/
-
m3ss
veterán
válasz
mandju #69631 üzenetére
ez a fenyero nem eleg a te vaszonmeretedre?
hany fl-et tudna ott? 25-ot?most mar kivancsi vagyok egy durvan fenyeros vetitore, hogy ti ennyire ezt keresitek...en jobban szeretem itthon a 14 fl sdr-t nezni, mint a 24 fl-re kalibralt hdr-t. madvr hdr beallitasoknal sokszor hasonlitgatom ugyanazzal a jelenettel tron-ban, es mindig jobban tetszik az sdr. es sztem nem azert, mert szarul van beallitva a madvr
amugy lehet az van amit a viktor mond, hogy latom, hogy jobb a fekete. annak ellenere hogy ugye mind2 lampa modban ugyanannyi az adl kontraszt, csak ugye a fekete melyebb 14 fl mellett...
ja, biztos van elesebb vetito, de ezt a kontrasztot feladni egy kicsit elesebb vetito miatt, ami sokkal gyengebb kontrasztban, hat nem tudom..ha ennek fele is igaz, ezt be kell rakni egy deneverbarlangba es osszef*sod a bokad
interpolacio softwaresen is megoldhato, de amugy ja, en is szeretem, hasznalom is. raadasul vannak tartalmak ahol nem tudnam kivaltani, pl 3d (ez problemas pc-n) vagy esports kozvetites, ezeknel kifejezetten jo az FI.https://www.instagram.com/jozsef.beko/
-
mandju
senior tag
Ezt így nem mondanám, hogy értelmét veszti.
Nekem például a fényereje lenne kevés. Mert nem ehhez vagyok szokva.
Valaki hiányolja belőle a FI-tÉs az objektív is egy bizonyos képméret felett biztosan eléri a határait. Natív élességre gondolok. Ahogy már írtam korábban, a jó kép egyik összetevője csak a kontraszt. A jó kontrasztarány önmagában nem garancia.
Bár kétségkívül mind az NZ500 és NZ700 egy jól sikerült darab, aki kis vászonra vetít és nem használ interpolációt.
* JVC DLA-Z1 * gerriets opera white - ultra thin frame 135" 2.35:1 AT * Trinnov Altitude 16 * FusionAmp * Apollon Audio NCMP 6350 * Apollon Audio NCMP8350 * 3 Pronomic XA1400 * HTPC MadVR * DIY H16-15 Bold Series * 6 BMS18N862 * Trinnov waveforming *
-
m3ss
veterán
válasz
mandju #69622 üzenetére
ezek elkepeszto kontraszt adatok. minden mas 2 milla feletti projektor kb ertelmet vesziti, nem? amugy eleg bicskanyitogato ez, hogy fejlesztoi darabot kuldenek tesztelni. kar, hogy aki 3d-t akar az meg ennel is csillagaszatibb osszegeket kell hogy fizessen.
vegre egy cikk ahol leirjak, hogy 30% fenyero, kontrasztcsokkenes van porosodas miatt 1000 h utan pl az x szerianal...nekem meg erolkodnom kell, hogy miert akarok szervizelesnel teljes belso fenyut tisztitast.https://www.instagram.com/jozsef.beko/
-
yanpec
aktív tag
válasz
Atomgeszi #69627 üzenetére
Elvileg kettő csere után kérhetem a pénzvisszatérítést. Amazonos vásárlás volt, ha nem jutok velük dűlőre akkor azon keresztül intézem.
Benq W5700 projector, Samsung galaxy watch 4, Samsung galaxy S20+, Nvidia Shield pro TVbox, Samsung Q950A 11.1.4 cs, atmos soudbar, Samsung UBD-8500 UHD Bluray lejátszó
-
yanpec
aktív tag
Egy kis tapasztalatot szeretnék megosztani a Benq-val. Csak a lényeg.
2023ban vásároltam egy W5700 modelt, rá másfél évre szervízbe lett küldve mert nem volt homogén a vetített kép, azaz foltosodott, tehát ha fehér képet vetítettem foltosan változott a fényerő. Kiderült, hogy minimálisan füstölt és az rárakódott a lencsékre. Javíthatatlan volt jött a csere gép.
Ebben meg a Dinamikus IRIS nem működött, mert ha bekapcsoltam elment a kép. Ok ment vissza, és jött az újabb csere.
Ebben kapásból a horizontális lens shift nem működött, sípolt valami a gépben, oldalfalra úgy kiszűrődött a fény, hogy bevílágította a szobát, és 1,5 óra után kifúnta az orrát, valami eldurrant benne, feltehetőleg az izzó.
Most próbálom a pénzemet visszakapni, nem egy olcsó gép 2300€ volt. Plusz 3 év kiterjesztett garancia ami azt jelenti, hogy 2028ig garanciás.
Ennyit a Benqról, meg a projektorokról. Ennyi pénzért kapok már 100"s TV-t.
[ Szerkesztve ]
Benq W5700 projector, Samsung galaxy watch 4, Samsung galaxy S20+, Nvidia Shield pro TVbox, Samsung Q950A 11.1.4 cs, atmos soudbar, Samsung UBD-8500 UHD Bluray lejátszó
-
mandju
senior tag
válasz
Cseneles #69621 üzenetére
Ezek mért adatok, amik a táblázatban szerepelnek.
[link] simplehomecinema
Az igaz, hogy kellenek majd user beszámolók, mert nem lenne egyedi, hogy a JVC a tesztre nem a kereskedelmi forgalomra szánt gépet küldi, hanem egy fejlesztői darabot. Így volt ez az nz700 esetén is, volt is belőle kisebb "balhé", mert rehders lefotózta a gép hátulját és ott látszott a cimkén, hogy egy fejlesztői darab. Aztán amikor rákérdeztek, akkor manipulálta a képet és photoshoppal leszedte a cimkét a képekről...
De ugyanez volt a nála járt NZ800-zal is. Olyan fénykibocsátást és kontrasztot egyetlen darab sem tudott ezidáig, mint amit ő tesztelt...
54.600:1 és 584:1 ANSI
[link][ Szerkesztve ]
* JVC DLA-Z1 * gerriets opera white - ultra thin frame 135" 2.35:1 AT * Trinnov Altitude 16 * FusionAmp * Apollon Audio NCMP 6350 * Apollon Audio NCMP8350 * 3 Pronomic XA1400 * HTPC MadVR * DIY H16-15 Bold Series * 6 BMS18N862 * Trinnov waveforming *
-
Cseneles
őstag
válasz
Khaosz55 #69595 üzenetére
Nagyjából a JVC nz700 is hasonló arányokat fog hozni visszamérten, bár ne legyen igazam.
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
válasz
Khaosz55 #69595 üzenetére
Papíron a Runco VX22i gépem is 1000:1 Ansi kontraszt. Igaz előtte volt egy isco méréskor de szembefordított műszerrel mégis csak 545:1 amit mértem. Majd megmérem ISCO IIIL nélkül is egyszer.
Runco Q750i papíron 800:1 szembefordítva 458:1 amit mértem
Panasonic RQ13 papíron 600:1 szembefordítva 330:1Arányaiban a gyári adatot nézve a visszamérések is rendben vannak.
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Joshi
titán
válasz
Atomgeszi #69617 üzenetére
Nekem sokszor bántóan sok volt az A1 fényereje, pedig az A1 pont nem a bitang fényerejéről volt híres. A Csernobil mini sorozatnál, amikor lemennek az alagsorba amit a víz elárasztott, na ott amikor az ember a tök sötétben hirtelen ráfordul a zseblámpájával a kamerába. Hú, na az fájt.
Persze, ugyan ez a jelenet fehérre festett nappalival egy Sony XW5000-el se lesz olyan. Ezzel tisztában vagyok. -
Joshi
titán
válasz
Vhiktor #69611 üzenetére
Persze, azért is mondtam, hogy nekem vetítésben nincs tapasztalatom. Én láttam különböző projikat, szerintem pont valami Benq talán 1070-et, de nekem az gagyinak tűnt. Még most se tudom, hogy DLP vagy LCD projektorokat láttam, mert akkor azt se tudtam hogy mi fán terem. Már nagyon régóta olvasom a projektoros topikot, de anno úgy éreztem mindenféle tudás nélkül, hogy a Sony és JVC-nek jó a megoldása. Most nem írom le újra hogy a Sony 290-es projektorát néztem ki első körben, aztán a kérdezésem által ismét egy adok-kapok cunami keletkezett. A Sony körüli problémákat szerintem kivesézte mindenki. Nem egyszerű a történet vetítés terén se.
-
Vhiktor
veterán
válasz
Vhiktor #69611 üzenetére
És a szem is így van felepitve, sokkal több receptor van benne ami "kontraszt aranyért" felel mint ami a színekért. 120 millió vs 6 millió. Főleg alacsony fenyronel aktiválódnak, így alacsony adl tartalmú kép mellett egyből látni.
[ Szerkesztve ]
ISF Kalibrátor. Tv, projektor, monitor KALIBRÁLÁS PROFESSZIONÁLIS szinten Film Stúdióknak is. Spectrophotometer + Colorimeter! Bit perfect minta generátorral(YUV, RGB) tokeleteskep.wixsite.com/kalibralas █Profi tesztelés: youtube.com/c/tokeleteskep █ Klein K10A█Jeti Specbos 2501 hires 2nm
-
Vhiktor
veterán
Vertical anding, tinting, itt is vannak szerencsések akik ezt nem látják. Mára már sokat javult a helyzet, de még mindig van panel lottó. Tinting az evo panel kezdetén volt a legrosszabb szerintem.
ISF Kalibrátor. Tv, projektor, monitor KALIBRÁLÁS PROFESSZIONÁLIS szinten Film Stúdióknak is. Spectrophotometer + Colorimeter! Bit perfect minta generátorral(YUV, RGB) tokeleteskep.wixsite.com/kalibralas █Profi tesztelés: youtube.com/c/tokeleteskep █ Klein K10A█Jeti Specbos 2501 hires 2nm
-
Vhiktor
veterán
Igen tökéletesen tudod, 3 fele panel van miniledben, ips, ads, va.
ISF Kalibrátor. Tv, projektor, monitor KALIBRÁLÁS PROFESSZIONÁLIS szinten Film Stúdióknak is. Spectrophotometer + Colorimeter! Bit perfect minta generátorral(YUV, RGB) tokeleteskep.wixsite.com/kalibralas █Profi tesztelés: youtube.com/c/tokeleteskep █ Klein K10A█Jeti Specbos 2501 hires 2nm
-
Vhiktor
veterán
válasz
Vhiktor #69609 üzenetére
De hogy ne csak off legyen.
Vegyük a benq w2000-et és a w4000i-t. Hasonló kontraszt arányuk van, egymás mellett volt nekem a 2, atjott több barátom is megnezni. Na most a w2000 16 fL volt, a w4000i meg 24 fL illetve 34 fL, mindket esetben kicsit is sötétebb jelentben úgy elverte a w2000, hogy öröm volt nézni. Igenis rohadtul sokat szamit a feketeszint, egyik projektornak sincs olyan magas egyidejű kontraszt aranya, hogy atverje annyira a szemet, hogy ezt ne vedd észre. Ezért látni az oled és miniled közötti különbséget is, pedig egy miniled kontraszt aranya alacsony adl mellett a legjobb projektor sokszora, mégis látod. Én látom, aki nem az szerencsés. A barátok is egyből látták.[ Szerkesztve ]
ISF Kalibrátor. Tv, projektor, monitor KALIBRÁLÁS PROFESSZIONÁLIS szinten Film Stúdióknak is. Spectrophotometer + Colorimeter! Bit perfect minta generátorral(YUV, RGB) tokeleteskep.wixsite.com/kalibralas █Profi tesztelés: youtube.com/c/tokeleteskep █ Klein K10A█Jeti Specbos 2501 hires 2nm
-
Joshi
titán
válasz
Vhiktor #69609 üzenetére
Anno az OLED topikban én kezdtem el mondogatni az LG WOLED panel vertical bending és color tin problémákat. Vagyis nekem feltűnt a Sony A1 tévémen (ugye ez is LG paneles). Gondolom külföldi fórumokon ez korábbi téma volt, de nekem mindenféle infó nélkül feltűnt hogy ezek a jelenségek vannak. A kontrasztból adódó hiányosságok miatt váltottam minél hamarabb LCD-ről OLED-re, ez számomra nem is volt kérdés. Még úgy se, hogy 2017-ben az OLED még nem gyengén volt a képességeihez mérten túlárazott termék.
Vetítők terén még nincs tapasztalatom, viszont ha váltok akkor úgy voltam vele hogy a felső polccal kezdjek. Nekem nagyon tetszik a vetített kép. Nem véletlen, hogy nekem a gyenge LG OLED panel fényereje is teljesen megfelelt.
ui.: "nem tudom miért kell hülyének nézni."
Nem néztelek hülyének. Ha így lenne, akkor nem is társalognék veled. Lehet hogy félreérthető voltam, csak arra akartam helyesbítést megfogalmazni, hogy a mini led is VA. Engedjük el.[ Szerkesztve ]
-
Vhiktor
veterán
Hogyne tudnám milyen a miniled.
nem tudom miért kell hülyének nézni.
Ott zonankent van a vezérlés, így van olyan zona ahol sokkal melyebb a fekete mint másik zónában. Egy zonan belul is tobb led van igy azok is vezerlelhetoek. Egy jo miniledes tv ansi kontraszt aranya, ha egy zonaban egyforma mennyisegu feher es fekete van akkor is 10.000:1 felett van, vagy még több. Egy va paneles tv 5000 korul megall minden adl szinten, fald is, mig egy miniled 80-tobb 100 ezer is lehet.Nem lehet osszehasonlitani sima va paneles és fald tvvel sem, kirohogod a faldot mellette. Szemre és meressel is hatalmas a különbség.Ha dedikált adamantium szovetezett szobaban van egy oled tv és egy projektor akkor is hatalmas a különbség az oled javára. De vannak szerencsések akiknek rossz a szemük és nem látják a különbséget egy ips paneles tv és oled között sem, sokan vannak.
Miniled és oled között is látni a fekete különbséget, kontraszt különbséget is.
Miniledbol ads és ips paneles egy forintot nem ér pl.[ Szerkesztve ]
ISF Kalibrátor. Tv, projektor, monitor KALIBRÁLÁS PROFESSZIONÁLIS szinten Film Stúdióknak is. Spectrophotometer + Colorimeter! Bit perfect minta generátorral(YUV, RGB) tokeleteskep.wixsite.com/kalibralas █Profi tesztelés: youtube.com/c/tokeleteskep █ Klein K10A█Jeti Specbos 2501 hires 2nm
-
Joshi
titán
válasz
Vhiktor #69607 üzenetére
Ez ugyancsak nem összehasonlítható egy világos nappaliban, ugyanis az OLED tévének mind1 hogy fehérek a falaim. Pontosabban kevésbé érzékeny rá, mint egy projektor. Egy tévé és egy projektor annyira más képmegjelenítő technológia, hogy nehéz ezt így megfogalmazni.
Egyébként említetted a mini led és VA/IPS lcd tévéket. Azt ugye tudod, hogy a mini led is jobb esetben VA paneles lcd? Gondolom tudod. Szóval a natív kontraszt ott se lesz több mint a sima VA paneles FALD, rosszabb esetben Direct, vagy még rosszabb esetben Edge ledes társainál. Tehát itt is látszik, hogy nem minden a kontraszt, mert valójában át van ba_va a szemünk, de jó értelemben. Jó tudom, lcd-nél a háttérvilágításon van a hangsúly, hamár nincs pixelenkénti vezérlés. Erről is lehetne naphosszat diskurálni.
[ Szerkesztve ]
-
Vhiktor
veterán
Ha jól emlékszem van oled tvd is, látod a sötét jeleneteknel és a feketénél a különbséget az oled és a projektor között?
ISF Kalibrátor. Tv, projektor, monitor KALIBRÁLÁS PROFESSZIONÁLIS szinten Film Stúdióknak is. Spectrophotometer + Colorimeter! Bit perfect minta generátorral(YUV, RGB) tokeleteskep.wixsite.com/kalibralas █Profi tesztelés: youtube.com/c/tokeleteskep █ Klein K10A█Jeti Specbos 2501 hires 2nm
-
Joshi
titán
Hú gyerekek, itt rengeteg hozzászólás született aránylag rövid időn belül.
A kontrasztra és úgy általában a képminőségre egyértelműen az a válasz, hogy ott kell mérni és nézni (utóbbi fontos), ahol használva lesz a projektor. A mérőműszerek olyan dolgokat is "látnak", amit az emberi szem már nem. Szóval csak egy műszeres mérésre alapozni, nem biztos hogy bölcs dolog (Cseneles ezt ki is fejtette).
A másik meg, hogy összehasonlítani szigorúan ugyan abban a helyiségben mért projektorokat szabad. Hogy Gipsz Jakab mit, hol és mivel mért, az a lőtéri kutyát nem érdekli. Ha viszont minden egyes projektort ugyan abban a közegben tesztelt, na az már valami. Pl hiába mérünk minden projektort lencséről, attól az egyes modellek a vászonról (ugye a vászon is) visszavert képességeikben már változhatnak (változik is). És ahogy írtam, a műszer részletesebb, de attól a látott kép még nem biztos hogy akkora különbséget fog eredményezni a szemlélőnek (jó példa a Valerion). Nagyjából ez a lényeg.
Az alábbiak a saját véleményem nem több. Ha okoskodásnak tűnik a hozzászólásom, akkor sorry.
[ Szerkesztve ]
-
Vhiktor
veterán
Majd khaosznal merek adl kontrasztot.
ISF Kalibrátor. Tv, projektor, monitor KALIBRÁLÁS PROFESSZIONÁLIS szinten Film Stúdióknak is. Spectrophotometer + Colorimeter! Bit perfect minta generátorral(YUV, RGB) tokeleteskep.wixsite.com/kalibralas █Profi tesztelés: youtube.com/c/tokeleteskep █ Klein K10A█Jeti Specbos 2501 hires 2nm
-
spiky03
veterán
Köszi szépen a segítséget
Hát ez felejtős lesz mert 27 kga fali konzol 15 kg-t bír el.
De az lehet, hogy nem tud 1080/24pt?
Mert a leírásánál nincs ottAmúgy szerencsére nem vagyok szivárványlátó. Legalábbis az F22n nem láttam meg egy Benq w1070en sem még annó amikor láttam egyik fórum társnál.
110"nel nem tudok nagyobbat vetíteni. Max 120", de akkor hangáteresztő kellene mert a front hangfalak elé menne le.
[ Szerkesztve ]
SuperHeRo
-
-KP-
addikt
válasz
spiky03 #69597 üzenetére
Teljesen felejtősnek tűnik mindegyik, kivéve a DP. De az egy nagy 3 chipes gép, ami azért is jó, mert nincs szivárvány, mint az 1 chipes dlp gépeknél. [link]
Szerintem a Runco LS10 lehet belülről. Ha esetleg nagyobb képre is vágysz,lehet tudok adni fix 1.16-os lencsét hozzá.
[ Szerkesztve ]
-
spiky03
veterán
Parancsolj
mágnesKözben megírta batyo, hogy milyen gépek vannak most nála:
A korábban említett Epson 9200, NEC P502, Panasonic PT RZ470 és egy DP HC260 HB (ez mondjuk nem tudom mi mert a Google nem hozott rá találatot).
Ezek közül a Pana a szimpatikus. Ismeri valaki? Meg esetleg tudja mi lehet az a DP? Elvileg olyan mint a Runco LS HB csak kocka házban.
SuperHeRo
-
mandju
senior tag
válasz
Khaosz55 #69595 üzenetére
NZ500 és NZ700 is nagyon erős kontrasztban és adl-ben.
NZ8 felett - az évjáratot, szériát értettem.* JVC DLA-Z1 * gerriets opera white - ultra thin frame 135" 2.35:1 AT * Trinnov Altitude 16 * FusionAmp * Apollon Audio NCMP 6350 * Apollon Audio NCMP8350 * 3 Pronomic XA1400 * HTPC MadVR * DIY H16-15 Bold Series * 6 BMS18N862 * Trinnov waveforming *
-
spiky03
veterán
válasz
sony89 #69587 üzenetére
Sajnos nem jó a link. Vagyis nálam nem jön be.
@m3ss
Igen ez lenne a terv, ha eltud majd hozni pár gépet.@Q
Hát lehet egy kis képélességről letudom mondani, ha a teljes összkép jobb lesz.@-KP-
55 volt talán a kb 10 méter adamantium anyag. De ez b-ware volt.
A mágnesek meg 11 körül volt. 30 db plusz a fémcsík.[ Szerkesztve ]
SuperHeRo
-
Atomgeszi
nagyúr
Nekem a varrónőnél 6 függöny levarrása volt kb 20k.
Maga az anyag meg hát amennyire kijött az Adamantiumtól.A mennyezet már más kérdés. 2 cm vastag xps táblát vettem 6 db-ot. Annak a hátára körbe 2x1-es fa.
Rá lett tűzőgéppel az adamantium( a következő etapban ragasztós lett, de annak is tűztem hátul, biztos ami biztos).
XPS talán 10-en pár ezer, faanyag is kb 10, ragasztóhab 4 + pisztoly 6.
Adamantium anyag meg annyi amennyi.
Összességében 300 alatt esélytelen megúszni szerintem normálisan kivitelezve. -
m3ss
veterán
válasz
spiky03 #69584 üzenetére
egyik sem 4k, pixelshiftesek. nezd meg szabad szemmel, hogy a te nezesi tavolsagodnal mi tetszik neked. ha dlp-hez szoktal, csodalkoznek ha 1x kepszel tavnal jobban tetszene neked a kepe shift nelkul film kozben. ertem, hogy a windows karakterek elesebbek, meg a tesztabrak, de a lenyeg, hogy te melyiket nezed szivesebben filmeken. engem a vilagbol ki lehetne kergetni egy epson kepetol shift nelkul kozelrol. jvc egy fokkal jobb.
https://www.instagram.com/jozsef.beko/
-
m3ss
veterán
nem csak, nezek uj tartalmakat is.
nekem is fontos a kepelesseg, csak mondtam, hogy nincs budgetben olyan parameterekkel dlp, ami alternativa lehetne. sztem eles az x7900 is, 0.9x kepszel tavnal mar lathatok a technologia korlatok, de 1.1x-nel tok jo sztem.[ Szerkesztve ]
https://www.instagram.com/jozsef.beko/
-
spiky03
veterán
Köszi
9400 nem tetszett élőben, azt láttam 2 helyen is. Batyo szerint amíg nem 4Ks annak jobb a full hds megjelenítése. A 9200 az meg ugye nem 4k.Igen volt ugye az x7000 JVC de azt mar el is vitték.
Elvileg van még Batyonal vmi lézer NEC talán, lehet azt is megnézzük ha oda jutunk.
Függönyözés tervbe van, már megjöttek mágnesek. Már csak idő kellene összerakni meg tesztelni.
Igaz most projektor nélkül nehézkes lenne a tesztSuperHeRo
-
-KP-
addikt
"melyik tetszene jobban a 15 fl vagy szarabb feketevel a 30 fl azt mar nem tudom, ezt latni kellene."
Azt is írd már le, hogy milyen filmek alatt. Többed magaddal egyetemben naponta 50x elszajkázzátok évek óta, hogy on: off kontraszt, meg feketeszint feketeszint. Aztán pár éve volt egy kommented, hogy te igazából otthon nagyrészt a 80-as és 90-es években készült filmeket nézed. Így nem csodálom, hogy mind a képélesség, mind a max. fényerő lényegtelen számodra.
-
Vhiktor
veterán
BENQ W2000 szövetezett szobában (falak + mennyezet), minden fekete.
A 400 ANSI természetesen barokkos túlzás. Saját, friss, ropogós mérés vásznon.Meglepően jó értékek (persze csak a saját tudásához képest), fekete falakkal közelébe nem volt ennek, csak az ansira emlkészem úgy 60:1 körül volt.
[ Szerkesztve ]
ISF Kalibrátor. Tv, projektor, monitor KALIBRÁLÁS PROFESSZIONÁLIS szinten Film Stúdióknak is. Spectrophotometer + Colorimeter! Bit perfect minta generátorral(YUV, RGB) tokeleteskep.wixsite.com/kalibralas █Profi tesztelés: youtube.com/c/tokeleteskep █ Klein K10A█Jeti Specbos 2501 hires 2nm
-
Vhiktor
veterán
válasz
mandju #69579 üzenetére
Bőven elég, filmeket is 14 fL mellett masterelik a vetitokre. Azon a barcon is amit nemrég mutattam. Dp2k 8s. Arra is 14 fl-re kérték a kalibraciot. Egyébként nézhetetlen szar volt rajta a sötét jelenet, az alacsony kontraszt arany miatt.
Amikor fehér jelenet van, korom sötét szobában éppenhogy nem zavaró a 14 fL.De egyéni preferenciák itt is játszik.
[ Szerkesztve ]
ISF Kalibrátor. Tv, projektor, monitor KALIBRÁLÁS PROFESSZIONÁLIS szinten Film Stúdióknak is. Spectrophotometer + Colorimeter! Bit perfect minta generátorral(YUV, RGB) tokeleteskep.wixsite.com/kalibralas █Profi tesztelés: youtube.com/c/tokeleteskep █ Klein K10A█Jeti Specbos 2501 hires 2nm
-
Vhiktor
veterán
válasz
mandju #69578 üzenetére
Termeszetesen ezzel is egyet ertek.
ISF Kalibrátor. Tv, projektor, monitor KALIBRÁLÁS PROFESSZIONÁLIS szinten Film Stúdióknak is. Spectrophotometer + Colorimeter! Bit perfect minta generátorral(YUV, RGB) tokeleteskep.wixsite.com/kalibralas █Profi tesztelés: youtube.com/c/tokeleteskep █ Klein K10A█Jeti Specbos 2501 hires 2nm
-
mandju
senior tag
válasz
Vhiktor #69577 üzenetére
Nálad extrém a 14 fL csúcsfényesség szerintem. OK, hogy moziszabvány stb... de az csak pislákolás.
Alacsony ADL mellett ok, de mi a helyzet, ha a szereplők kimennek a pincéből és reggel feljön a nap?
Vegyük például valerian strand jelenetét, vagy épp aquamen piactér... alacsony fényerő mellett olyan, mintha délután négykor, félig naplementében játszódna. Egy nagy fényerejű géppel pedig délben...
[ Szerkesztve ]
* JVC DLA-Z1 * gerriets opera white - ultra thin frame 135" 2.35:1 AT * Trinnov Altitude 16 * FusionAmp * Apollon Audio NCMP 6350 * Apollon Audio NCMP8350 * 3 Pronomic XA1400 * HTPC MadVR * DIY H16-15 Bold Series * 6 BMS18N862 * Trinnov waveforming *
-
mandju
senior tag
válasz
Vhiktor #69576 üzenetére
A jó kép egy része a nativ és ansi kontraszt.
Natív élesség, digitális élesség, processing, videofeldolgozás, színtérlefedettség, mozgásmegjelenítés, csúcsfényesség, feketeszint... ezek mind-mind hozzátartoznak a jó képhez szerintem.Van amikor van értelme beruházni, van amikor nincs... a griffyn például egy fehér falas nappaliba kerül. 50.000€-ért... kinek mik a preferenciáji és hol van a lélektani határ a budget-ben...
* JVC DLA-Z1 * gerriets opera white - ultra thin frame 135" 2.35:1 AT * Trinnov Altitude 16 * FusionAmp * Apollon Audio NCMP 6350 * Apollon Audio NCMP8350 * 3 Pronomic XA1400 * HTPC MadVR * DIY H16-15 Bold Series * 6 BMS18N862 * Trinnov waveforming *
-
Vhiktor
veterán
válasz
Vhiktor #69575 üzenetére
És akkor itt a bizonyíték, hogy pl egy sony xw7000 elverzett a jvcm mellett a mozi szobamban, alacsony adl tartalmú jeleneteknel, sötét jeleneteknél meg főleg, világított a fekete a jvchez képest, pedig az a Sony sem gyenge. Próbáltam a sonyt 140 nitel úgy még rosszabb volt.
[ Szerkesztve ]
ISF Kalibrátor. Tv, projektor, monitor KALIBRÁLÁS PROFESSZIONÁLIS szinten Film Stúdióknak is. Spectrophotometer + Colorimeter! Bit perfect minta generátorral(YUV, RGB) tokeleteskep.wixsite.com/kalibralas █Profi tesztelés: youtube.com/c/tokeleteskep █ Klein K10A█Jeti Specbos 2501 hires 2nm
-
Vhiktor
veterán
válasz
mandju #69570 üzenetére
Ez igaz, amit írsz.
Annyi, hogy van e értelme 10szer annyiba kerülő gépet venni egy másikkal szemben, ha még az adamantiumis szoba is korlátozó tenyezo.
[ Szerkesztve ]
ISF Kalibrátor. Tv, projektor, monitor KALIBRÁLÁS PROFESSZIONÁLIS szinten Film Stúdióknak is. Spectrophotometer + Colorimeter! Bit perfect minta generátorral(YUV, RGB) tokeleteskep.wixsite.com/kalibralas █Profi tesztelés: youtube.com/c/tokeleteskep █ Klein K10A█Jeti Specbos 2501 hires 2nm
-
Vhiktor
veterán
válasz
makkmarce #69569 üzenetére
Ez csak részben igaz, de ez nem akkora fényerő (120 nit) hogy ne érzékelje a feketet a szemed. Nalam rengeteg tv megfordul, miniledek is 2000 nitel, de egy oled mellé téve sötét szobában siman látod a kulonsbeget fekete szintben rendes jelenettel is. A va paneles vagy ips paneles tvket már meg sem említem, hiába nagy a fenyerejuk sötétben szar a kepuk, világít a szürke (akarom mondani "fekete"
)
Szóval simán látod[ Szerkesztve ]
ISF Kalibrátor. Tv, projektor, monitor KALIBRÁLÁS PROFESSZIONÁLIS szinten Film Stúdióknak is. Spectrophotometer + Colorimeter! Bit perfect minta generátorral(YUV, RGB) tokeleteskep.wixsite.com/kalibralas █Profi tesztelés: youtube.com/c/tokeleteskep █ Klein K10A█Jeti Specbos 2501 hires 2nm
-
exception
aktív tag
válasz
ctrlaltdel13 #69567 üzenetére
Megint visszakanyarodtunk oda, hogy mitől is lesz akkor jobb az egyik projektor a másiktól, amikor a képminőség 50%-a a szoba
"Barátnő? Az mi? Valami ritka pokemon?"
-
m3ss
veterán
válasz
makkmarce #69569 üzenetére
Én kb 35 FL-es képet vetítek, pont emiatt, és nappaliba és még ez is kevés.
hat nem tudom, biztos keves lenne egy vaksotet moziszobaban, ahol olyan sotet van, hogy csak a kepet latod? en ellennek a 15 fl-el. aztan az, hogy melyik tetszene jobban a 15 fl vagy szarabb feketevel a 30 fl azt mar nem tudom, ezt latni kellene.https://www.instagram.com/jozsef.beko/
-
Vhiktor
veterán
válasz
ctrlaltdel13 #69567 üzenetére
Nagyon.
ISF Kalibrátor. Tv, projektor, monitor KALIBRÁLÁS PROFESSZIONÁLIS szinten Film Stúdióknak is. Spectrophotometer + Colorimeter! Bit perfect minta generátorral(YUV, RGB) tokeleteskep.wixsite.com/kalibralas █Profi tesztelés: youtube.com/c/tokeleteskep █ Klein K10A█Jeti Specbos 2501 hires 2nm
-
m3ss
veterán
válasz
ctrlaltdel13 #69567 üzenetére
kiderul, mandju kozel hozza a lencsevel mert ertekeket. vagy hat latni mennyivel marad el. en mertem magamnal, es laci kolleganal is x7900-at, mindketto jo sotet nappali, sok laikus kb. ramondana, hogy ez szinte moziszoba. a kontraszt fele elveszik nalunk.
3300-3500 1%-ot mertem mind2 helyen, es 6x-8x ansit. siman dupla ennyi lesz szovettel, valszeg meg jobb is.https://www.instagram.com/jozsef.beko/
-
mandju
senior tag
válasz
Vhiktor #69566 üzenetére
Nem értem, vagy te nem érted... :-)
Nem csak ez alapján választunk gépet, de...
Jól mutatják a mérések, hogy cseneles szobájában nagyon sokat esett az ansi 50-60%-ot
Adamantium szobában meg mondjuk 28-30%-ot.
És a JVC is 30 fL feletti max fényerőt hozott. Tehát ez sem okozhatja a drasztikus különbséget.Ha ez tendencia, akkor egy magasabb ansi-val megáldott gép magasabb ansi-t fog eredményezni vászonról mérve is az adamantium szobában, mint egy fele akkora ansi-val megáldott gép.
Ilyen tekintetben miért is ne lehetne jó kiindulópont a lencsével szembeni mérés..
* JVC DLA-Z1 * gerriets opera white - ultra thin frame 135" 2.35:1 AT * Trinnov Altitude 16 * FusionAmp * Apollon Audio NCMP 6350 * Apollon Audio NCMP8350 * 3 Pronomic XA1400 * HTPC MadVR * DIY H16-15 Bold Series * 6 BMS18N862 * Trinnov waveforming *
-
makkmarce
őstag
válasz
Vhiktor #69556 üzenetére
Nagyobb fényerőnél nincs jelentősége, mivel az emberi szemnek is van egy bizonyos érzékenysége. Teljes sötétséghez 10-15 perc kell, hogy hozzáigazodjon a szem, ha a mozi szobában van egy kevés fény, már okafogyottá válik a teljesen fekete, ráadásul nem is kellemes. Én kb 35 FL-es képet vetítek, pont emiatt, és nappaliba és még ez is kevés.
okoskodom, tehát vagyok
-
m3ss
veterán
válasz
Vhiktor #69566 üzenetére
ja igazad van, de mandju mar tudja mit lehet merni nala vasznon, utana mar lehet ertelme lencsen is merni. vagy ha esetleg takaritas elott-utan nezed, vagy ket f22-ot akarsz osszehasonlitani.
de ja jol latod, en arra vagyok kivancsi, amit irtal. mert tele van a net lencsevel szemben mert ertekekkel, de a francia gyereket leszamitva aki az idealis szoba vs lencsevel szemben mert ertekeket prezentalta, senki sem volt, aki csinalt volna egy merest, hogy hello itt egy fekete szovetes szoba ebben ezt lehet latni a vasznon ilyen vagy olyan vetitovel.
engem ez erdekelt. ebbol most kiderult. valszeg a te mereseid nagyon durvak lennenek, nem csodalom h odaig vagy a kepetol..
az mar kiderult sajat mereseimbol, hogy nem szovetezett, sotetre festett szobaba teljesen felelseges 9400-nal jobb onoff kontrasztban gondolkozni. de a 70-100 ansinak is mar lehet orulni, szoval tok felesleges csoda gepeket vasarolni..tenyleg a kepelesseg marad a fo differencialo tenyezo. es nem csoda, hogy atlag nappaliban a juzerek azt latjak, hogy jee ez a jvc alig jobb kontrasztban, mint a dlp, mert vasznon tenyleg alig jobb. dlp ansi detto.https://www.instagram.com/jozsef.beko/
-
ctrlaltdel13
őstag
válasz
Vhiktor #69566 üzenetére
"Szóval lehet felőlem paprion lencsével szemben mérve "A" gép 2-szer jobb mint "B" gép, ha a valóságban vásznon mérve nincs köztük különbség vagy csak minimális."
Pont ezekről kellene mérés,hogy kiderüljön, a két gép valós tudásának különbségét,mennyire befolyásolja a szoba.
-
Vhiktor
veterán
válasz
mandju #69562 üzenetére
Igen, de nem sok értelme van ez alapján dönteni 2 gép között, ha egy valódi szobában vásznon mérve eltörpül a 2 gép közötti különbség.
Ez csak arra jó, hogy papiron 2 gép elméleti tudása össze legyen hasonlítva, másra nem.
És pont erre kiváncsi m3ss is már szeirntem több mitn fél éve, hogy egy fullos moziban, ahol minden adamantiummal vna burkolva, ott hogy alakul az adl kontraszt vásznon mérve a lencsével szembeni méréssel, mert végülis csak ez a lényeg, mert ezt látjuk mi is a végén.
Szóval lehet felőlem paprion lencsével szemben mérve "A" gép 2-szer jobb mint "B" gép, ha a valóságban vásznon mérve nincs köztük különbség vagy csak minimális.
[ Szerkesztve ]
ISF Kalibrátor. Tv, projektor, monitor KALIBRÁLÁS PROFESSZIONÁLIS szinten Film Stúdióknak is. Spectrophotometer + Colorimeter! Bit perfect minta generátorral(YUV, RGB) tokeleteskep.wixsite.com/kalibralas █Profi tesztelés: youtube.com/c/tokeleteskep █ Klein K10A█Jeti Specbos 2501 hires 2nm
-
mandju
senior tag
Igen és igen. Azok a saját méréseim
* JVC DLA-Z1 * gerriets opera white - ultra thin frame 135" 2.35:1 AT * Trinnov Altitude 16 * FusionAmp * Apollon Audio NCMP 6350 * Apollon Audio NCMP8350 * 3 Pronomic XA1400 * HTPC MadVR * DIY H16-15 Bold Series * 6 BMS18N862 * Trinnov waveforming *
-
mandju
senior tag
válasz
Vhiktor #69561 üzenetére
Szerintem van relevanciája. Így legalább van némi támasz, hogy mire számíthatsz 2 különböző géptől ugyanabban a szobában.
Lehet, hogy cseneles runcoja nalam lenne 400-450:1 ansi…
Amit a jvc meg sem tudna közelíteni, mert lencsével szemben sincs annyi…* JVC DLA-Z1 * gerriets opera white - ultra thin frame 135" 2.35:1 AT * Trinnov Altitude 16 * FusionAmp * Apollon Audio NCMP 6350 * Apollon Audio NCMP8350 * 3 Pronomic XA1400 * HTPC MadVR * DIY H16-15 Bold Series * 6 BMS18N862 * Trinnov waveforming *
-
mandju
senior tag
válasz
Vhiktor #69561 üzenetére
Lencsével szemben. 2x is írtam egy postban. :-)
Pont ez a lényeg, hogy 2 gép valós tudásást ilyen módon tudod összevetni, mert lencsével szemben mérve szinte kizárod a környezetet.
Az előző posztban a 20% az csak 14%…
* JVC DLA-Z1 * gerriets opera white - ultra thin frame 135" 2.35:1 AT * Trinnov Altitude 16 * FusionAmp * Apollon Audio NCMP 6350 * Apollon Audio NCMP8350 * 3 Pronomic XA1400 * HTPC MadVR * DIY H16-15 Bold Series * 6 BMS18N862 * Trinnov waveforming *
-
Vhiktor
veterán
válasz
mandju #69560 üzenetére
Fehér szobában nagyon sok az ANSI 255:1, én dedikált szobában ettől sokkal, de sokkal kevesebbett mértem f22-re. Milyen közel volt a műszer a vászonhoz? Vagy ezek is lencsével szemben mért adatok?
Igen, a gépek natív tudását lencsével szemben mérve lehet összehasonlítani, de ha a valóságban egy fullos szobában soha nem hozzák ezeket az értékeket akkor ennek megintcsak nem sok értelme van.
[ Szerkesztve ]
ISF Kalibrátor. Tv, projektor, monitor KALIBRÁLÁS PROFESSZIONÁLIS szinten Film Stúdióknak is. Spectrophotometer + Colorimeter! Bit perfect minta generátorral(YUV, RGB) tokeleteskep.wixsite.com/kalibralas █Profi tesztelés: youtube.com/c/tokeleteskep █ Klein K10A█Jeti Specbos 2501 hires 2nm
-
mandju
senior tag
válasz
Vhiktor #69558 üzenetére
Igen, ezek lencsével szembeni mérések. Szerintem két gép nativ tudását így lehet összehasonlítani.
Vászonról mérve az a szoba.
Pár hete megmértem az f22-öt is, talán Krisztián emlékszik rá. Lencsével szemben.A dolgozószobámban, ami full fehér, majd ugyanezt a moziban, ugyanazzal a zoommal és ugyanolyen messze volt a műszer.
Szinte nem volt különbség a 2 mérés között.
Szerk:
Visszakerestem:
Fehér szobában 255:1, kint a moziban 290:1 volt az ansi az f22-nel lencsével szemben mérve. Ok, az is 20% eltérés…[ Szerkesztve ]
* JVC DLA-Z1 * gerriets opera white - ultra thin frame 135" 2.35:1 AT * Trinnov Altitude 16 * FusionAmp * Apollon Audio NCMP 6350 * Apollon Audio NCMP8350 * 3 Pronomic XA1400 * HTPC MadVR * DIY H16-15 Bold Series * 6 BMS18N862 * Trinnov waveforming *
-
m3ss
veterán
válasz
spiky03 #69549 üzenetére
sztem gyorsan felejtsd el. csirkehalos. amugy is regi, idozitett bomba egy ilyen regi lcd. ezek azert degradalodhatnak, meg ha nem is garantaltan, mint a regi sonyk.
ha lcd akkor 450-ert szokott lenni 9400. vagy vegyel vmi x5y00/x7y00 jvct 400 folott. csak hat ritka. de lehet vmi regebbi jvc is jo, mint a viktor gepe, nem tudom azok mennyiert mennek.
mindenesetre fuggonyozz, abbol az f22 is sokat profital. bar alr mellett valszeg nem annyira fontos, mint feher vaszonnal.[ Szerkesztve ]
https://www.instagram.com/jozsef.beko/
-
Vhiktor
veterán
Szerintem ezek lencsével szemben mért értékek és nem mandju mérései. Ez látszik a fehér értékeken is 611, ami nem lehet nit, hacsak nem lett extrém módon összekicsinyítve a kép. De javítsatok ki ha tévedek. A dátum is ott van 2022.08.06 és 2022.08.23
[ Szerkesztve ]
ISF Kalibrátor. Tv, projektor, monitor KALIBRÁLÁS PROFESSZIONÁLIS szinten Film Stúdióknak is. Spectrophotometer + Colorimeter! Bit perfect minta generátorral(YUV, RGB) tokeleteskep.wixsite.com/kalibralas █Profi tesztelés: youtube.com/c/tokeleteskep █ Klein K10A█Jeti Specbos 2501 hires 2nm
-
Vhiktor
veterán
Űrhajos kép az én weboldalamon is fent van, de csak illusztráció szempontjából, semmi köze a valósághoz, manipulált kép.
ISF Kalibrátor. Tv, projektor, monitor KALIBRÁLÁS PROFESSZIONÁLIS szinten Film Stúdióknak is. Spectrophotometer + Colorimeter! Bit perfect minta generátorral(YUV, RGB) tokeleteskep.wixsite.com/kalibralas █Profi tesztelés: youtube.com/c/tokeleteskep █ Klein K10A█Jeti Specbos 2501 hires 2nm
-
Vhiktor
veterán
válasz
Cseneles #69548 üzenetére
Egyszer elmegyek
, de a feketeszint az feketeszint.
[ Szerkesztve ]
ISF Kalibrátor. Tv, projektor, monitor KALIBRÁLÁS PROFESSZIONÁLIS szinten Film Stúdióknak is. Spectrophotometer + Colorimeter! Bit perfect minta generátorral(YUV, RGB) tokeleteskep.wixsite.com/kalibralas █Profi tesztelés: youtube.com/c/tokeleteskep █ Klein K10A█Jeti Specbos 2501 hires 2nm
-
m3ss
veterán
válasz
mandju #69550 üzenetére
na igy kell ezt, koszi
akkor nalad kozel hozza azt a szovettel, mint amit lencsevel szemben mersz, meregetnek. szoval lehetseges, van remeny, erdemes szoveteznierre vagyok kivancsi kb. 2 eve
mar egy ideje tervezem, hogy elmegyek viktorhoz megnezni a szovet mellett a kepet, de sztem megijednek akkor olyan jo lenne, es rohannek a varronohoz..sajnos ismerosnek pihen az anyagom honapok ota varrasra varva
az 5xx ansi is impressziv lencsevel szemben merve! az azert brutal lehet szovet mellett, ha 400-500 ansit hozna. az tenyleg pofanverne a 100 alatti ansihoz szokott szememet
[ Szerkesztve ]
https://www.instagram.com/jozsef.beko/
-
Cseneles
őstag
-
mandju
senior tag
válasz
mandju #69550 üzenetére
Az utóbbi időben a sony (xw7000), és a JVC is rengeteget fejlődött az NZ8-tól felfele...
Sony xw7000
NZ9
* JVC DLA-Z1 * gerriets opera white - ultra thin frame 135" 2.35:1 AT * Trinnov Altitude 16 * FusionAmp * Apollon Audio NCMP 6350 * Apollon Audio NCMP8350 * 3 Pronomic XA1400 * HTPC MadVR * DIY H16-15 Bold Series * 6 BMS18N862 * Trinnov waveforming *
-
m3ss
veterán
válasz
Cseneles #69523 üzenetére
most nezem ezt a ket berakott kepet a zongora meg az urhajos, ezt te se gondolod komolyan
te tenyleg hozzaerto vagy, de ilyen kepekkel probalni illusztralni a mondandodat csak visszas. amugy a magas ansi hatasa a kepre tok jogos, de igy illusztralva
amugy ha 200 ansit mertel a vasznon, akkor miert rajzolod be a grafikonba a 700-as ansit? annyit mertel lencsevel szemben? vagy a kovetkezo postban, a fekete vonal az nem a te geped lenne?
https://www.instagram.com/jozsef.beko/
-
mandju
senior tag
Igen, jó az a runco. Viszont az sem mindegy, mi a kiindulási alap. A szobára és a fényvisszaverődésre reflektálva.
vászonról mérve:
50% ADL 196:1 (ANSI kontraszt)
20% ADL 627:1
10% ADL 1288:1
5% ADL 2064:1
2% ADL 3140:1
1% ADL 3924:1
0% ADL 5273:1 (ON/Off kontraszt)Ezt cseneles mérte a runco-val szembefordított műszerrel. Jól látszik, hogy rengeteget elvisz a szoba...
Például az én JVC-m az adamantiumos szobában gyengébben teljesít, mert nem egy ANSI bajnok. Viszont a szoba hatására lehet következtetni.
Ez a vászonról mért ADL mérési sorozat az adamantium szövetezés után:
Ez pedig a lencsével szemben mért.
Időközben fejlesztettem a gépparkot és a szoftverparkot, megvettem a colourspace-t és spectro-t és egy bitperfect generátort, azért tudtam már colourspace által vezérelt adl-t mérni.Míg Krisztiánnál több, mint a felét elviszi a szoba, (545 vs 196) nálam az adamantiummal 209 vs 163
* JVC DLA-Z1 * gerriets opera white - ultra thin frame 135" 2.35:1 AT * Trinnov Altitude 16 * FusionAmp * Apollon Audio NCMP 6350 * Apollon Audio NCMP8350 * 3 Pronomic XA1400 * HTPC MadVR * DIY H16-15 Bold Series * 6 BMS18N862 * Trinnov waveforming *
-
spiky03
veterán
Epson 9200-rol mik a tapasztalatok, vélemények?
Előre lépés lehet az F22hoz képest?Batyonal van most egy ilyen
Vagy Ti mit ajánlatok, ami nem kerül milliokba és előrelépés lenne? Max 400 ezer
Kb 4 méterről kellene, hogy tudja a 110" XY screen ALR vásznat megvetiteni.4K és a HDR nem szempont. Inkább az éles kép, jó képi dinamikával és feketével ha lehet.
Köszönöm
SuperHeRo
-
Cseneles
őstag
válasz
Vhiktor #69547 üzenetére
Amig nem lattad amirol beszelek ne itelkezz. Sokan ertetlenkednek de egy magas Ansi kontrasztal biro es atlagos(5000:1) on/off ertekkel rendelkezo dlp gep utan szinte senki nem vagyakozik 10-15000:1 lcd-re. Gyere el hozzam es megmutatom.
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Vhiktor
veterán
válasz
Cseneles #69546 üzenetére
De cserébe a fekete is világít Nálad, számomra pedig a mély fekete nagyon fontos.
Viszont ha 14 fL mellett is hozná a géped ezeket a számokat, na az tuti lenne nekem is (hatalmas vásznon biztos hozza is).[ Szerkesztve ]
ISF Kalibrátor. Tv, projektor, monitor KALIBRÁLÁS PROFESSZIONÁLIS szinten Film Stúdióknak is. Spectrophotometer + Colorimeter! Bit perfect minta generátorral(YUV, RGB) tokeleteskep.wixsite.com/kalibralas █Profi tesztelés: youtube.com/c/tokeleteskep █ Klein K10A█Jeti Specbos 2501 hires 2nm
-
Cseneles
őstag
válasz
Vhiktor #69535 üzenetére
Igen csak nalam 2,5x vilagosabb a kep mint nalad. Az en gepem mellett a tied olyan lenne mintha gyertya egne a gepedben lampa helyett. Nem összeegyeztethető.
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Vhiktor
veterán
válasz
makkmarce #69543 üzenetére
Én biztos nem mondanám ezt
ISF Kalibrátor. Tv, projektor, monitor KALIBRÁLÁS PROFESSZIONÁLIS szinten Film Stúdióknak is. Spectrophotometer + Colorimeter! Bit perfect minta generátorral(YUV, RGB) tokeleteskep.wixsite.com/kalibralas █Profi tesztelés: youtube.com/c/tokeleteskep █ Klein K10A█Jeti Specbos 2501 hires 2nm
-
m3ss
veterán
válasz
makkmarce #69543 üzenetére
ne altalanositsunk, nekem semmi bajom a dlp gepekkel. ha lenne fel milla korul olyan dlp ami tud 3d-t, nem hangos, nem 25 kg, tud legalabb 4e onoffot, 20-30 ms input lagot akkor azt hasznalnam.
lens shift, frame interpolation ezeket el tudnam engedni talan.
de ezek kozul legalabb 2-3 tenyezot be kell aldozni ha dlp-t akarsz.ezt a jo szineket sose ertettem amit mondtal. plane milyen jo szinekrol beszelunk ha nincs besotetive?
mindegyik lcd projektoromnak jo szinei voltak. amugy minel melyebb a fekete, minel jobb a kontraszt annal jobban elnek a szinek is. ez meg a szinek szempontjabol nezve is fontosabb szvsz, mint az hogy 85% vagy 95% p3.
https://www.instagram.com/jozsef.beko/
-
Vhiktor
veterán
W2000-et meg tudom mérni, amint időm engedi.
ANSI-t egyébként azon már mértem az előző lakásban, függönyözött falakkal és mennyezettel akkor nem ment 65:1 fölé emlékeim szerint.
ISF Kalibrátor. Tv, projektor, monitor KALIBRÁLÁS PROFESSZIONÁLIS szinten Film Stúdióknak is. Spectrophotometer + Colorimeter! Bit perfect minta generátorral(YUV, RGB) tokeleteskep.wixsite.com/kalibralas █Profi tesztelés: youtube.com/c/tokeleteskep █ Klein K10A█Jeti Specbos 2501 hires 2nm
-
m3ss
veterán
válasz
BIGi75 #69538 üzenetére
jah en is kivancsi lennek egy f22, f32 meresre. vki kuldhetne viktornak egyet. de benq w2000 is erdekes lenne, elvileg az is tud 400 koruli ansit, na de vasznon is?na meg jo lenne viktor merne egyet szovettel jvcvel, nagyon kivancsi lennek, abbol ki lehetne indulni, hogy kb mi az a 0-3% adl amit el lehet erni vetitve, vasznon merve. en mar evek ota erre vagyok kivancsi
cseneles meresei is durvak, foleg abbol kiindulva, hogy festett szobaban 200 az ansi ekkora fenysuruseg ellenere. milyen kozel van a fal? kivancsi lennek szovet mellett mennyit valtozna, lehet csak neznenk nagy szemekkel...
https://www.instagram.com/jozsef.beko/
-
Vhiktor
veterán
válasz
BIGi75 #69538 üzenetére
F22-re egyszer mértem ANSI-t, dedikált fekete szobában (de nem szövetezett) vásznon, ott emlékeim szerint 120:1 alatt volt az Ansi.
ISF Kalibrátor. Tv, projektor, monitor KALIBRÁLÁS PROFESSZIONÁLIS szinten Film Stúdióknak is. Spectrophotometer + Colorimeter! Bit perfect minta generátorral(YUV, RGB) tokeleteskep.wixsite.com/kalibralas █Profi tesztelés: youtube.com/c/tokeleteskep █ Klein K10A█Jeti Specbos 2501 hires 2nm
-
BIGi75
senior tag
válasz
Vhiktor #69536 üzenetére
Ez rendben van, csak kíváncsi lennék, hogy egy elérhető árú nagy chip-es DLP-nél hogyan alakulnak a kontrasztadatok, mennyit esik ON/OFF-tól ANSI-ig, ha van ilyen irányú mérés. Nagyon szép számokat produkál a Cseneles által mutatott Christie, vagy a spéci Runco-ja, de ilyet nem sokan állítanak be otthon az itteni olvasók közül.
-
Vhiktor
veterán
válasz
Vhiktor #69535 üzenetére
0.057 véletlenül került bele, nem tudtam már javítani
[ Szerkesztve ]
ISF Kalibrátor. Tv, projektor, monitor KALIBRÁLÁS PROFESSZIONÁLIS szinten Film Stúdióknak is. Spectrophotometer + Colorimeter! Bit perfect minta generátorral(YUV, RGB) tokeleteskep.wixsite.com/kalibralas █Profi tesztelés: youtube.com/c/tokeleteskep █ Klein K10A█Jeti Specbos 2501 hires 2nm
-
Vhiktor
veterán
válasz
BIGi75 #69531 üzenetére
Ami még tovább árnyalja a dolgot, hogy ADL kontraszt mérésnél nagyon nem mindegy a műszer elhelyezése sem, beleszól.
Elvileg, ha arra vagyunk kiváncsiak, hogy mi mit látunk a vásznon, akkor a szemünk helyére kellene elhelyezni a műszert és onnan mérni.[ Szerkesztve ]
ISF Kalibrátor. Tv, projektor, monitor KALIBRÁLÁS PROFESSZIONÁLIS szinten Film Stúdióknak is. Spectrophotometer + Colorimeter! Bit perfect minta generátorral(YUV, RGB) tokeleteskep.wixsite.com/kalibralas █Profi tesztelés: youtube.com/c/tokeleteskep █ Klein K10A█Jeti Specbos 2501 hires 2nm
-
Vhiktor
veterán
válasz
Cseneles #69530 üzenetére
14 fL környékén hogy alakulnak Nálad ezek a mérések? Vagy annyira nem lehet visszaszábolyozni a gépet?
Nagyon szép értékek amiket mértél.
De most Nálad így 2% ADL esetében a fekete kb 0.038 nit, míg nálam 0.018, 0.057ami denevérbarlangban angyon meglátszik.
[ Szerkesztve ]
ISF Kalibrátor. Tv, projektor, monitor KALIBRÁLÁS PROFESSZIONÁLIS szinten Film Stúdióknak is. Spectrophotometer + Colorimeter! Bit perfect minta generátorral(YUV, RGB) tokeleteskep.wixsite.com/kalibralas █Profi tesztelés: youtube.com/c/tokeleteskep █ Klein K10A█Jeti Specbos 2501 hires 2nm
-
Vhiktor
veterán
válasz
Vhiktor #69532 üzenetére
Észre sem lehetne venni* az 1%ot igen.
ISF Kalibrátor. Tv, projektor, monitor KALIBRÁLÁS PROFESSZIONÁLIS szinten Film Stúdióknak is. Spectrophotometer + Colorimeter! Bit perfect minta generátorral(YUV, RGB) tokeleteskep.wixsite.com/kalibralas █Profi tesztelés: youtube.com/c/tokeleteskep █ Klein K10A█Jeti Specbos 2501 hires 2nm
-
Vhiktor
veterán
válasz
BIGi75 #69531 üzenetére
Én nem. Amiket így mertem gépeket mind megosztottam itt.
Sony xw5000, Epson ls12000, benq w4000i, jvc x500, ezek jutnak most eszembe.De, és ez nagyon fontos, ha valaki így akar osszehasonlitani gepeket, akkor mindegyik gépet ugyanabban a szobában kellene merni. Vagy lencsével szemben ez adja a gép elmeleti maximumát, de itt meg az a kérdéses, hogy a valóságban ebből szobaban mennyi igaz. Ezért szerintem a lehető legoptimilasabb szobát kell kialalkitani és ott merni, mert a végén maximum azt tudod kihozni a vetített képen. Lehet hogy lencsével szemben mérve még így sokkal jobb értékek fognak kijonni, de az akkor meg semmit nem szamit, ha úgysem lehet sehogy elerni még dedikált, adamantiummal szovetezett szobaban sem azokat az értékeket.
[ Szerkesztve ]
ISF Kalibrátor. Tv, projektor, monitor KALIBRÁLÁS PROFESSZIONÁLIS szinten Film Stúdióknak is. Spectrophotometer + Colorimeter! Bit perfect minta generátorral(YUV, RGB) tokeleteskep.wixsite.com/kalibralas █Profi tesztelés: youtube.com/c/tokeleteskep █ Klein K10A█Jeti Specbos 2501 hires 2nm
-
Vhiktor
veterán
válasz
Cseneles #69530 üzenetére
Visszatérünk rá a mereseim után, amik már szovetezett szobaban készülnek(adamantiummal egyenlo szovet)
Sokkal több lesz a javulás, ez szemmel is látszik. Amennyit írtál azt szemmel észre sem lehetne venni.Ezek feketere festett falak mellett mért értékek, ennyit ér a fekete festék. Kb semmit (nekem.kozel vannak a falak, szoval visszaveri a festek kemenyen a fenyt a vaszonra). Látszott is a képen, hogy gagyi.
Lencsével szemben nem mertem, jelen esetben nem érdekes, mert arra vagyok kíváncsi vásznon mérve mennyi az adl kontraszt legoptimilasabb szobaban.
Ha meg sem közelíti így sem a lencsével szemben mért értékeket, akkor a lencsével szembeni meresnek sincs sok értelme, mert azt a szintet soha senki nem fogja elerni szobaban, a végén úgyis csak az számít, hogy a vásznon mit látunk.
[ Szerkesztve ]
ISF Kalibrátor. Tv, projektor, monitor KALIBRÁLÁS PROFESSZIONÁLIS szinten Film Stúdióknak is. Spectrophotometer + Colorimeter! Bit perfect minta generátorral(YUV, RGB) tokeleteskep.wixsite.com/kalibralas █Profi tesztelés: youtube.com/c/tokeleteskep █ Klein K10A█Jeti Specbos 2501 hires 2nm
-
Cseneles
őstag
válasz
Vhiktor #69529 üzenetére
Szovetezés után 90:1 50%adl javulni fog 120:1-re
2% adl meg 3500:1 az 1% meg 8000:1 értékre.
Tökéletes példa a készüléked az általam összefoglalt és leírtakra. A magas on/off kontraszt 3-4% ADL értékig van nagy hatással a vetített képre.
Te géped a te méréseiddel. :
ADL Kontraszt Fekete
Ansi (50%) - 90:1 0.53
30% - 191:1 0.245
25% - 236:1 0.1996
20% - 290:1 0.1636
15% - 398:1 0.1194
10% - 585:1 0.0819
5% - 1170:1 0.04
4% - 1430:1 0.0334
3% - 1760:1 0.0272
2% - 2655:1 0.018
1% - 5015:1 0.0095
On/Off: 59695:1 0.000859695:1 ON/OFF és 2% ADL értéknél már 2655:1 50% meg 90:1
Itt egy értelmes DLP pl az enyém. A mérések 119nit, 34,7fl mellett történtek nem 14fl értéknél mint esetedben. Szóval a fényreflexió tobb mint 2,5x akkora mint nálad.
50% ADL 196:1 (ANSI kontraszt)
20% ADL 627:1
10% ADL 1288:1
5% ADL 2064:1
2% ADL 3140:1
1% ADL 3924:1
0% ADL 5273:1 (ON/Off kontraszt)10x on/off kontrasztod van de 2% ADL nél elvérzik az alacsony ansi képesség végett a JVC- géped.
Mit is mondtam? Az ansi konztraszt érték nagy hatással van az inBild kontrasztra 5% ADL szintig, az on/off meg az alatt domináns. Ezt továbbra is tartom
[ Szerkesztve ]
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Vhiktor
veterán
válasz
Vhiktor #69528 üzenetére
Szovetezes után szemre brutális a javulás. Visszamerten kb 3szoros javulásra számítok bizonyos adl szintek mellett. Meglatjuk.
[ Szerkesztve ]
ISF Kalibrátor. Tv, projektor, monitor KALIBRÁLÁS PROFESSZIONÁLIS szinten Film Stúdióknak is. Spectrophotometer + Colorimeter! Bit perfect minta generátorral(YUV, RGB) tokeleteskep.wixsite.com/kalibralas █Profi tesztelés: youtube.com/c/tokeleteskep █ Klein K10A█Jeti Specbos 2501 hires 2nm
-
Vhiktor
veterán
válasz
Vhiktor #69526 üzenetére
[link]
És ezek még nem a szövetezett szobaban készült meresek, nem 20 hanem 15%. De lehet már 20%nál is maga alá gyűri.
Majd ha lesz időm megmerem mindkettőt immár a szovetezett szobaban.De lényeg a lényeg, hogy minden adl szintre meg kellene adni a mereseket és akkor mindenki eldontheti, hogy számára mi a legmegfelelobb gép. Magas adl szintű jelentetekkel rendelkező filmeket néz (keves ilyen van),vagy éppen fordítva és ez alapján választani.
Azt nem vitatom, hogy egy csúcs mozis nagy dlp kb 5%ig jobb.
[ Szerkesztve ]
ISF Kalibrátor. Tv, projektor, monitor KALIBRÁLÁS PROFESSZIONÁLIS szinten Film Stúdióknak is. Spectrophotometer + Colorimeter! Bit perfect minta generátorral(YUV, RGB) tokeleteskep.wixsite.com/kalibralas █Profi tesztelés: youtube.com/c/tokeleteskep █ Klein K10A█Jeti Specbos 2501 hires 2nm
-
BIGi75
senior tag
válasz
Cseneles #69523 üzenetére
Amit leírtál az teljesen oké, viszont a szemléltető ábrák (bárhonnan is vannak) megtévesztőek, mivel a fényerő is jelentősen vissza van véve a low contrast-os képeken a hatás fokozása kedvéért. A zongorás képen a fehér billentyű RGB (247,248,254) a low ANSI contrast-os képen RGB (177,173,172), az űrsétás képen a csúcsfény DLP gépnél RGB (255,255,255) a Non DLP-nél RGB (171,171,171).
-
Vhiktor
veterán
válasz
Vhiktor #69525 üzenetére
Tehát az jvc gépem már 20% adl mellett elveri a benqt.
[link][ Szerkesztve ]
ISF Kalibrátor. Tv, projektor, monitor KALIBRÁLÁS PROFESSZIONÁLIS szinten Film Stúdióknak is. Spectrophotometer + Colorimeter! Bit perfect minta generátorral(YUV, RGB) tokeleteskep.wixsite.com/kalibralas █Profi tesztelés: youtube.com/c/tokeleteskep █ Klein K10A█Jeti Specbos 2501 hires 2nm
-
Vhiktor
veterán
válasz
Cseneles #69523 üzenetére
Én ezt tudom rengetegszer leirtam már. Sőt már azt is kértem kerüljön be az osszefoglaloba.
Csak annyit javítanék, hogy a 5% adl az nem ANSI kontraszt. Az ANSI kontraszt 50% ADL-nek felel meg hiszen az is, a többi az ADL kontraszt különböző szinteken.
Az ANSI kontraszt sem számit sokan a filmekben, hiszen ahogy linkelted a filmekben található ADL szinteket, jóval alatta van minden az igazi ANSINak ami adl 50%-al egyenlő.Ezért egy normális tesztben különböző adl szintek mellett mérve kellene publikálni a kontraszt adatokat.
Önmagában sem az on off, sem pedig az ANSI nem számít sokat.Azt sem lehet 100%os biztosan kijelnelteni, hogy amelyik gépnek jobb az ANSI-ja (50% adl) az jobb 5% ADL szintig is. Konkret pelda, benq w2000-nek jobb az ANSI kontrasztja mint a jvc gépeknek, az én jvc gépem pedig már jóval 5% felett lekorozi a benqt.
[ Szerkesztve ]
ISF Kalibrátor. Tv, projektor, monitor KALIBRÁLÁS PROFESSZIONÁLIS szinten Film Stúdióknak is. Spectrophotometer + Colorimeter! Bit perfect minta generátorral(YUV, RGB) tokeleteskep.wixsite.com/kalibralas █Profi tesztelés: youtube.com/c/tokeleteskep █ Klein K10A█Jeti Specbos 2501 hires 2nm
-
Cseneles
őstag
Ezen jól látszik hogy a magasabb ANSI kontrasztal bíró készülékek magasabb inBild kontrasztal bírnak 50-től 3-4% ADL-ig. 5% adl alatt van igazán ráhatása az ON/OFF kontrasztértéknek a képre.
Az utóbbi diagrammon a mérések a szoba kizárásával történtek.[ Szerkesztve ]
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
válasz
Vhiktor #69508 üzenetére
Ez úgy mindenki száméra érdekes lehet.
Elég összetett ez a Kontraszt témamegpróbálom köznyelven megfogalmazni.
Van az ON/OFF kontraszt.
Ez a maximális, hitelesség kedvéért kalibrált D65(100%) fehéregyensúly mellett mérhető fénykibocsálytás, illetve az abszolút fekete(0%) szint hányadosa. PL.: D65=28,34fl, 0%=0,006fl = 4556,667 tehát a mért on/off kontraszt 4557:1 kerekítve.
Az ON/Off kontraszt nem egyenlő a képminőséggel! Száma befolyásolja a képminőséget és nagy hatással van a vetített kép alsó ADL értékeire (0,5-3%).
A kép jól illusztrálja ezt. Beillesztette a saját 3chip DLp gépemet is a mért értékek alapján.
--
ANSI kontraszt :
Ez sokkal érdekesebb mint az On/Off kontraszt mivel 95%-ban dominánsabb a vetített képen mint az ON/Off társa. Az ANSI kontraszt érték azt jelenti, hogy egy vakító fényes képtartalmon mellett milyen mély feketét képes megjeleníteni a projektor. Erre jó szemléltető példa pl egy zongora klaviatúra, űrséta jelenet stb..5% ADL felett egyértelműen az ANSI kontraszt dominál. Viszont ez sem olyan egyszerű kijelenteni. A nagyobb ON/OFF kontraszt ráhatással van az inBild kontrasztra nagyjából 20% ADL értékig. Ezért igyekszik most a JVC is az ANSI értéket feljebb tornászni és prezentálni az NZ5-900 gépeivel. Már elérték a Sonyval, Epsonnal együtt a DLP belépő gépei határát, viszont ez még mindig csak a fele egy komolyabb DLP gép szintjének.
Viszont kijelenthető, hogy a DLP gépek az alacsonyabb ON/OFF értékük(2000:1 átlagban) ellenére is jöbb inBild kontrasztot produkálnak 5% ADL értékfelett. Ez a kijelentés a 0,95-0,97" DMD méretű gépekre vonatkozik.
Rengeteg mérés és tapasztalattal a hátam mögött én egy kiemagasló ANSI kontrasztal bíró és közepes ON/OFF kontrasztú gép mellett tettem le a voksomat hosszútávon. (ANSI 1000:1 ON/OFF 5270:1) Perzse ez vászonról visszamérten 241:1 Ansi és 5270:1 ON/OFF amit realizál a mozitermemben.
Átlagos felhasználók, hétköznapi emberek számára ezek a felvázolt értékek keveset mondhatnak, mindenki jobban tudja értelmezni a szemmel látottakat.
Végezetül egy film lista feltéve egy ADL tengelyre. Leolvasható róla a filmek végigmért és átlagolt értéke.
[ Szerkesztve ]
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
MrZenan
junior tag
válasz
makkmarce #69518 üzenetére
Valóban számít a távolság, viszont hidd el, hogy a világos környezet ráhúz a képre egy szürke árnyalatot, és megvilágítja a sötét részeket.
Lehet, hogy ez valóban nem zavaró, és simán el tudom képzelni hogy csak akkor érzékelnéd, hogy ha valamilyen megoldással közvetlenül össze tudnád hasonlítani. -
makkmarce
őstag
mindig elfelejtitek a faltól való távolságot, de ha erre jársz, szívesen megmutatom, szerintem ami nálam van nem zavaró, aki látta, az nem panaszkodott. Egyetértek goe1-el, az a baj, ahelyett, hogy filmet néznétek, csak ez a szőrszálhasogatás megy, úgy tényleg nehéz élvezni bármit.
A fehérnél is csak azt felejted el, hogy csak akkor világos a fekete, ha a kép jó része világos, de ehhez meg a szemed jó részt alkalmazkodik, és nem gondolod azt, hogy az ott nem fekete. Van műsor, ami lehetne szebb, de az esetek 99%-ában nincs gond a képpel, amikor meg gond van, az általában egy háttér világításos tv-nél is gond.okoskodom, tehát vagyok
-
-
makkmarce
őstag
igen, nekem fontosabb az, hogy legyen elég fényerő, éles legyen a kép, és legyenek normális színek, mert ennyi erővel egy OLED mobiltelefon elé tett lencse is elég lenne projectornak.
Milyen érdekes, hogy Cseneles által linkelt gép is távol van a csoda sony és társaitól, tehát akkor neki inkább egy sony-t, vagy JVC-t kellett volna vennie, mert csak ócska 10000:1-es kontrasztot tud a ketyeréjeokoskodom, tehát vagyok
-
goe1
tag
Nálam van itthon OLED és projektor is karácsony óta, látom, hogy nem olyan a feketéje a projektornak mint az OLED-nek, ettől függetlenül nem érzem úgy, hogy valami nagyon rossz képe lenne az OLED mellet…Szeretem mindkettő képét.
Úgy érzem itt pár ember hajszolja a tökéletes képet, és közben elfelejti élvezni a hobbiját. -
Vhiktor
veterán
A kép legfontosabb összetevője a kontraszt arány, és így a fekete szint is, mert ezek kéz a kézben járnak.
[ Szerkesztve ]
ISF Kalibrátor. Tv, projektor, monitor KALIBRÁLÁS PROFESSZIONÁLIS szinten Film Stúdióknak is. Spectrophotometer + Colorimeter! Bit perfect minta generátorral(YUV, RGB) tokeleteskep.wixsite.com/kalibralas █Profi tesztelés: youtube.com/c/tokeleteskep █ Klein K10A█Jeti Specbos 2501 hires 2nm
-
Celithrandi
addikt
viszont újra megkérdem hátha, nincs valakinek egy darabka maradék ALR vászna?
i9 285k, Asrock Z890 Lightning, ARCTIC LFIII 420, MSI 4090, Patriot DDR5 8600Mhz, Patriot VIPER VP4300 Lite 4TB, Lian Li LANCOOL III, LG 34GN850-B, Optoma UHZ66
-
Vhiktor
veterán
válasz
makkmarce #69502 üzenetére
A tone mapping miatt és az miatt is hogy nem.annyira mely a fekete.
Ezeken a Sony pvm-a250-ken (valódi rgb oled, teljesen más mint egy woled) pl rohadtul jól néz ki az a jelenet, igaz csak sdrt tudnak.
[ Szerkesztve ]
ISF Kalibrátor. Tv, projektor, monitor KALIBRÁLÁS PROFESSZIONÁLIS szinten Film Stúdióknak is. Spectrophotometer + Colorimeter! Bit perfect minta generátorral(YUV, RGB) tokeleteskep.wixsite.com/kalibralas █Profi tesztelés: youtube.com/c/tokeleteskep █ Klein K10A█Jeti Specbos 2501 hires 2nm
-
makkmarce
őstag
"A fekete milyensége talán a legfontosabb jellemzője egy képmegjelenítőnek."
Számodra, nálam a kép az esetek 99%-ban teljesen jó, csak akkor nem tetszik, mikor fekete alapon fekete figurák fekete dolgokat művelnek. Ilyen eset nincs olyan sokszor, mint gondoljátok, ha meg ilyen eset van, akkor a TV-sek 80%-a ugyanúgy lázad, lásd trónok harca miatti lázadást, ahol hiába okoskodott a rendező, hogy de ez a 10-20 millás referenciamonitoron hiperszuper volt, közben a nézők 80%-a nem látta, hogy mi történik(és itt most nem projectorról van szó). Merem állítani, hogy a tone mapping miatt nálam jobban kivehetőek a részletek még itt is, mint jó pár közepes TV-nél.okoskodom, tehát vagyok
-
Celithrandi
addikt
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Telekom mobilszolgáltatások
- Trollok komolyan
- Az ASUS mobilis OLED kijelzője rendesen megnöveli az effektív képátlónkat
- Milyen monitort vegyek?
- Változik a CPU-k csomagolása az EU-ban
- Samsung Galaxy S25 - végre van kicsi!
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Politika
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Marketing Budget
Város: Budapest