- Hivatalos a OnePlus 13 startdátuma
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- MIUI / HyperOS topik
- Huawei Watch Fit 3 - zöldalma
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- iPhone topik
- Mindenki Z Fold7-et akar
- Mi mindenre jó egy másodlagos megjelenítő?
- Xiaomi 14T Pro - teljes a család?
- Samsung Galaxy S25 - végre van kicsi!
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
rumos14 #13950 üzenetére
a goproban többek közt az a jó, hogy az ilyesmik alapból vannak hozzá, passzol, működik
de egy hasonló pici kamerához egy stabilabb telefontartót is át lehet mókolni.viszont sajnos a képminőség még most sincs ingyen, a gopro képminőségét más gyártóknál se nagyon kapod meg sokkal olcsóbban.
rosszabb utakon főleg a rolling shutter lesz csúnya, ahogy zselészerűen fog kinézni a kép.a tripod a kocsiban nem rossz, de ha többen ülnek bent, akkor könnyű kimozdítani a helyéről
előnye a teherbírás, hátránya hogy útban van, és nem tud nagyon nagy látószöget kifelé. viszont benne lehet a műszerfal, ez ízlés dolga.
szerk: minél közelebb van a kamera az üveghez, annál kevésbé fog tükröződni, de ha mégis, könnyebb leárnyékolni is.
-
kiskornel
addikt
válasz
rumos14 #13946 üzenetére
Ha belülről szeretnél a szélvédőn keresztül készíteni felvételt, akkor a normál nagy állványok nagyon jók erre. A három lábat szépen be lehet akasztgatni. Az anyósülés felett (az egyik láb az anyós láb felé megy, a másik meg a két elülső ülés közt megy hátra, a harmadik meg az anyós ülés jobb oldalán akadt be. Középoszlop előre.
Nemrég töröltem le a videót, mert felhős időben, napnyugtakor mentem a zselicben -> nem lett valami jó az erdős részeknél. Apropo. ML HDR video részét még nem próbáltam ki, de gondolom az jót tenne ilyen helyzetekben, eltérő fényviszonyok közt.
Ami még gond, az a szélvédő tükröződése. Igaz túl sokat nem próbálkoztam vele...
Érdemes a 10-11mm-rel próbálkozni, mert
1 gyorsabbnak tűnik a mozgás, mint amilyen
2 kevésbé zavaró a rázkódás
Sok sikert. -
-
mutyi
senior tag
-
Cassidey
senior tag
válasz
rumos14 #5778 üzenetére
Igazad van, tenyleg igen gaz az a kep, de ne felejtsd el, h azt nem tudjuk milyen marhasag volt beallitva picture style-nal ha mar jpg, pl zajszures maximum, vagy ki tudja.. En szivesen kuldok neked kepeket ha erdekel pixelkukkolasra, annyi van mint a szemet (nagy resze meg tenyleg az sajnos.
) bar nemtom portre/divat fotokat mennyire lehet ilyen szempontbol hasznalni.
-
ottkar
addikt
válasz
rumos14 #5778 üzenetére
"a víz, és főleg jobboldalt a hegy, egy vízfestmény paca."
Csak egyet felejtesz el teljesen hogy digitálisnál szoftver adja a képet a végén és az dönti el végeredményben hogy milyen lesz a kép. Még a filmesnél is befolyásolni lehetett a képet ez a digitnál nagyon nagy arányú.
-
KTTech
veterán
válasz
rumos14 #5778 üzenetére
1.: A FF a kép közepén nem érzékenyebb, a pixelméret a meghatározó. Képszéli hibák más kérdéskörbe tartoznak. Egyébként a példám megállja a helyét: a D3 óriási pixelmérete szépen elfedi a gyengébb objektívek felbontási problémáit (egy határig). Ahogy pl. a Canon 300D -> 40D közt is észrevehető az ugrás.
2.: Aki Full-frame gépet vesz az jobb, ha megbarátkozik azzal, hogy a képszél egy rakás szar lesz nagylátón. A Zeiss 24-70 is egy rakás képszélen, persze jobb minőségű, mint a 24-105, de nem is annyiba kerül...
-
KTTech
veterán
válasz
rumos14 #5776 üzenetére
Hát, mindkét felvetésed téves SZVSZ:
1.: a 24-105/4L simán kiszolgálja a 21MP-s szenzort, nem akadály neki. Ha akadály lenne, akkor már a 350D-nél is meghalt volna (az 5DmkII azonos pixelmérettel rendelkezik, mint a 350D/20/30D), de ez nem igaz, sőt nagyobb pixelsűrűségű gépeken is jól működik. Persze egy zoom sem lesz olyan jó, mint egy modern, digitális vázra tervezett fix objektív.
2.: JPG motor: a gép teljesen alapbeállításon futott. Aki látott már Canon gépet, az tudja, hogy ebben a beállításban az élességállítás, a színek és egyéb beállítások nem az arcbaugrós színekkel felszerelt, szuperéles kompaktos feelinget fogják adni, és a zajcsökkentés is alapértéken van (értem ezalatt: be van kapcsolva), ami az átlag usernek megfelel.
-
Cassidey
senior tag
válasz
rumos14 #5761 üzenetére
hat erre nem sok mindent tudok mondani, mert mindig rawban fotozok (parszor csinaltam mar pont ezert raw+jpg-et, h osszehasonlitsam, de mindig elfelejtem, es maradnak a rawok).
24-105-hoz sem tudok hozzaszolni, nekem az fel sem merult a fenyero miatt, egyszeruen azert vannak fixeim mert azt szeretem
24-70 is volt, azzal valoban elegedetlen voltam foleg a fixekkel osszevetve, el is adtam, de az is lehet, h csak egy gyengebb peldanyt fogtam ki
-
Cassidey
senior tag
-
Szten Márs
nagyúr
válasz
rumos14 #5757 üzenetére
Én csak könyvesboltokban lapozgattam bele, tehát sok tapasztalatom nincs vele. Viszont annyi bizonyos, hogy a Fotóskönyvek legalább 90%-ától kihullik a hajam - igen kegyetlenek szoktak lenni a "digitális fotóskönyvek", Scott Kelby viszont úgy gondolom, teljesen korrekteket szokott írni. Úgyhogy szvsz pont megtalálták a kollegák a sok tré között a jót
-
weihe
tag
válasz
rumos14 #5511 üzenetére
Igazság szerint Tcon17-et akartam hozzá, csak nem akpok használtan, 25-30k-t meg nem akarok kiadni érte boltban.
Flickr-en láttam pár fz18+tcon17 kombóval készült képet, azért azok annyira nem voltak rosszak.
Mostanában nem nagyon járok Bp.-en. Ha tényleg kapok valahol 55-52 adaptert jó áron, akkor kereslek (most ajánlottak postával 55-46-ot 2.5k-ért, lehet, hogy az úgy olcsóbb lenne). -
weihe
tag
válasz
rumos14 #5509 üzenetére
Szia !
Egy 2x telekonvertert tennék fel egy Pana Fz18-ra DMW-LA3 adapatertubus közbeiktatásával.
Mennyiért adnád az 52-46-ot ?
-
runner 125
nagyúr
-
ottkar
addikt
válasz
rumos14 #5320 üzenetére
De csak néhányan. A Vaterán a többség normális árat számít, és a legelsőknél szignifikánsabb azok száma akik meg észrevehetően nem azért adnak el hogy nyerjenek rajt épp ellenkezőleg láthatóan csak azért mert szükségtelenné vált számukra a cikk. Engem az irritál mikor az Ebay árakkal hasonlítják össze, mert a magyar kereseteket se érdemes.
-
Degeczi
nagyúr
válasz
rumos14 #5239 üzenetére
pontosan így!
de ez nem új dolog: kezdetektől fogva ezt ajánlja a legtöbb gyártó, mert így a PC (írás híján) nem teheti a kamera számára akármilyen okból inkompatibilissé a kártyát (kicsi az esélye - de pont most láthatunk erre példát Ócskás kollégánál), és a kártya élettartama is így marad a leghosszabb (mert egyébként az írások száma limitált)
a legrosszabb módszer pedig a kártyáról átmozgatás, mert a read-only másolással szemben az azonnal visszaír, amitől lassabb a folyamat
én is RAW-t használok, de azokat is elmentem egy "orig_kepek" mappába, mert jól jön időnként régebbi képeken is kipróbálni egy újabb (vagy más gyártótól származó) RAW konvertert
-
philoxenia
MODERÁTOR
-
thyeby
őstag
válasz
rumos14 #5180 üzenetére
Köszönöm a válaszokat (a fölötted levőt is). Ha már az áraknál tartunk: 15 ezer volt a 4 Gb-os 40 Kb/s Extrém IV. Nem volt mit tenni - választék híján - kicseréltem egy 8 Gb 10 Kb/s Ultra II-re. Árban ugyanott van. Jobb lett volna inkább 2 db 4Gb-os, de nem volt készleten. Írd már meg, h hol olcsóbb az ilyesmi, és ott mennyi?
Tulajdonképpen igazad van, h szebb lett volna egy hónapig évődni a döntésen, mert már az maga is egy jó dolog, de sürgős volt két okból is, amiknek a sorrendje ugyan helytelen, de egyszer élünk:
1 - már rém türelmetlenül vártuk a párommal, hogy a kezünkben lehessen, miután a pixinfóból láttam, h mi mindenre képes ma már egy belépőszintű gép is. Amikor fotózgattam - jó 30 éve - akkor a legjobb profi gép se étrt a közelébe a mai technikának (két zsiguli árán) ... és azokkal is óriási képeket mutattak fel a nagyok !2- a fiam 3 hónapos, és csak egy kölcson kis HP haccázvalahány volt itthon, amivel néhány képen annyi szarvashiba hemzsegett, hogy el sem tudtam magyarázni a feleségemnek, h melyik milyen hiba, csak ennyiben összegezhettem, hogy "ez kuvaszar".
Kérdésem is lenne:
Szeretnék pótakksit, de csak infolítiumot nyel le a Sanyikám. A MM-ben utángyártott nincs, csak a gyári rendelhető 20 rugójér. Tud valaki ilyet utángyártottban? Vettem egy utángyártottat, ott belepróbáltuk. Ment. Megvettem ötezerért. Hazahoztam, beletettem, és úgy harminc másodperc múlva Sanyika kiköpte, hogy ez nem infolítium. Mostmár ismét az MM-et gazdagítja. -
Kobe
veterán
válasz
rumos14 #4779 üzenetére
hát, nem tudom. RAW ban nem nagyon szoktam lőni, és előző állításomat is arra alapoztam - vagyis az eltérést én nem a raw és jpeg között látom.
Feltoltam még 2 tesztképet, szinte ugyanolyan beálíltásokkal - az egyiknél 1/45, a másiknál 1/50 a zársebesség, blende ugyanakkora, vaku is.mostani: [link]
régi: [link] fehér kiégett, tudom, vakuval
nem tudom hogy a zaj csak a téma különbözőségéből adódik, vagy jön ki jobban, de a régin nekem nem tűnt ilyen zajosnak.
-
eddie17
addikt
válasz
rumos14 #4406 üzenetére
Na a raw az ami kimaradt már ebből a gépből.
Mindegy azért megnézem, hogy milyen is ez a program, remélem azért van valami kipróbálható verziója.philoxenia: Tehát akkor elég a 3 kép, viszont a képek fényérték különbségeit szerintem nem lehet állítani. Na akkor majd elkezdek kísérletezni, így is, meg úgy is.
-
bencesoldier
tag
válasz
rumos14 #4382 üzenetére
Sziasztok!
Van nekem itt egy benq dc c640-es fénycsinálóm. Eddig tök jól működött, de 1 hónapig Olaszországban voltam. (Őt itthon hagytam) Hazajövök, fényképeznék, és valahogy meghülyült. be akarom kapcsolni, de egyszerüen nem csinál semmit. kijön a lencse, egy pillanatra bejön a benq logó, de ennyi. visszakapcsol. Az a fura az egészben, hogyha megnyomom a képnézegetős gombot a képeim bejönnekSzóval a képeket megtudom nézegetni, csak fényképezni nemtudok vele. Szervízszagú sajnos a probléma, de egy kérdést megér.
Sőt, még a képnézegetős menüt is tudom állítgatni...
-
zsity
tag
válasz
rumos14 #4332 üzenetére
Nos...
Ugye alapállásban teljesen nyitva van a blende amikor komponálsz, élességet állítasz stb., majd amikor exponálsz akkor ugrik be a blende az előre beállított F értékre. A DOF preview-val még exponálás előtt be tudod ugrasztani a blendét egy pillanatra, így a keresőben látod, hogy mekkora lesz a mélységélesség.
Pl. van egy F3.5-ös objektíved amivel F11-en szeretnél majd fényképezni. A keresőben ilyenkor a mélységélességet a 3.5-ön keresztül látod (tehát pl. adott téma mögött is 1-1 méter lesz éles - tudom, hogy nem pont így aránylik, csak a példa kedvéért) a DOF preview-val beugrik a blende az F11-es értékre és látod a keresőben, hogy hogyan változik a mélységélesség, azaz azt fogod látni a keresőben, hogy a téma előtt és mögött is pl. 3-3méter lesz az éles tartomány.
Az egész kép élességéhez pedig pont, hogy Fnagy kell. Mármint számszerűen, mértben pedig kicsi rekesz.szerk.: remélem azért nem zavartalak össze a végére teljesen...
-
zsity
tag
válasz
rumos14 #4322 üzenetére
A DOF preview beugrasztja a blendét a beállított rekeszértékre, így a keresőben tudod ellenőrizni, hogy a kész képen mekkora lesz a mélységélesség.
A másikat nem tudom, de valszeg az egy olyan programautomatika lehet ami törkeszik a helyzethez képesti legnagyobb blende alkalmazására. -
-
ottkar
addikt
válasz
rumos14 #4245 üzenetére
A jó expozició okán mindegy, de a blende a mélységélességet befolyásolja. Pld 5 m-re levő tárgyat lefényképezed 2,8-as nyílással. Nemcsak a tárgy lesz éles hanem az elötte levő rész is meg a mögötte levő rész is. Mondjuk elötte félméterrel mögötte meg egy méterrel. Ez a másfél méter a mélységélesség. Ha az optikán a blendét pld 8-asra állítod akkor ez az élességtartomány láthatóan nagyobb lesz, pld elötte egy métertől mögötte két méterig terjed, vagyis a mélységélesség már 3m lesz. Azt is észreveheted hogy az arány elötte egy mögötte két egység, ez is jellemző a mélységélességre. Szűkítve a blendét a mélységélesség nő hiszen másképp nem lehetne mélységi kiterjedést fényképezni. Azonos blendénél a mélységélesség még függ az optika gyújtótávolságától, kisebbnél a mélységélesség nagyobb lesz. Ezért van hogy tájképet nemigen szoktak telével csinálni, hanem rövid fókuszú optikával inkább.
-
Szten Márs
nagyúr
válasz
rumos14 #4245 üzenetére
Szia!
A blende rekeszértékek egy mértani sorozat tagjai, ahol a kvóciens gyök kettő.
Így sorban a tagok: 1 - 1,4 - 2 -2,8 -4 - 5,6 - 8 - 11 - 16 - 22 - 32 stb.
A sorozatban minden rekeszérték pont feleannyi fényt fog beengedni, mint az előző, tehát duplaannyi ideigkell a zárnak nyitva lenni ugyanakkora érzékenység mellett ugyanahhoz az expozícióhoz.
Így ha nagyon szabálytalanok akarnánk lenni, akkor azt mondanánk, hogy F/2,8 10 sec, akkor F/4 az 5 sec, F/5,6 az 2,5 sec, F/8 pedig 1,25 sec, de azért érezzük, hogy ez a valóságban nem teljesen így van.
A szabályos záridősor így néz ki, másodpercekben kifejezve:
60 - 30 - 15 - 8 - 4 - 2 - 1 - 1/2 - 1/4 - 1/8 - 1/15 - 1/30 - 1/60 - 1/125 - 1/250 - 1/500 - 1/1000 - 1/2000 - 1/4000Ezek tehát az értékek szabályos, teljes fényértéknyi lépései. Persze a gyakorlatban a teljes fényértéknyi lépésköz helyett szokás fél vagy harmad lépésközöket is aklalmazni, de azokat most nem kezdem el számolgatni
A lényeg: vegyük, hogy F/2,8-on 1/500 sec a záridőnk. Ez esetben F/8-on három fényértékkel hoszabb záridőt fogunk kapni, mert az F/8 három fényértékre van az F/2,8-tól, így 1/60 sec-et kell kitartani.A másik, amit kérdeztél:
A blende rekeszértékétől (is!) függ a mélységélesség. A mélységélesség a kép azon része, ahol a cumók élesen látszanak. Minnél nagyobb blendenyílást (minnél kisebb F melletti számot) választassz, annál kisebb terület lesz éles, annál hamarabb elkezd életlenedni a témán kívüli rész a témától távolodva.
Viszont a mélységélesség nem csak a rekeszértéktől függ, hanem a tárgytávolságtól és a valós gyújtótávolságtól is, ez utóbbi miatt pedig azonos kisfilm ekvivalens gyújtótávolságok esetében a szenzormérettől is. Minnél kisebb a tárgytávolság, annál kisebb a mélységélesség is. Minél nagyobb a gyújtótávolság, annál kisebb a mélységélesség. De mivel azonos kisfilm ekvivalens gyújtótávolság esetében egy nagyobb szenzorral szerelt gépnek nagyobb lesz a valós gyújtótávlosága, mint egy kisebb szenzorral szereltnek, azonos kisfilm ekvivalens gyújtótávon, azonos blenderekesz és tárgytávolság mellett a nagyobb szenzorral szerelt gépnek kisebb lesz a mélységélessége.
Új hozzászólás Aktív témák
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Bestbuy játékok
- Hivatalos a OnePlus 13 startdátuma
- Háztartási gépek
- Társasjáték topic
- Nintendo Switch 2
- Milyen videókártyát?
- Milyen légkondit a lakásba?
- Miért álltak az oldalak egy hétig, mi történt?
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- További aktív témák...
- Bomba ár! Dell Latitude 5495 - Ryzen 5 I 16GB I 256SSD I 14" FHD I HDMI I Radeon I Cam I W10 I Gari
- Gombászkönyvek egyben
- 18 éve! Billentyűzet magyarítás magyarosítás. Festés vagy lézerezés és egyebek! 3 lehetőség is van.
- Bomba ár! HP ZBook 15 G3 - i7-6820HQ I 16GB I 256GB SSD I Nvidia VGA I 15,6" FHD I Cam I W11 I Gari!
- ASUS TUF Gaming A15 FA507NUR - 15,6" FHD 144Hz - Ryzen 7 7435HS - 16GB - 512GB -RTX 4050 -3 év gari
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest