- Hivatalos a OnePlus 13 startdátuma
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- MIUI / HyperOS topik
- Huawei Watch Fit 3 - zöldalma
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- iPhone topik
- Mindenki Z Fold7-et akar
- Mi mindenre jó egy másodlagos megjelenítő?
- Xiaomi 14T Pro - teljes a család?
- Samsung Galaxy S25 - végre van kicsi!
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Stauffenberg
nagyúr
Sajnos egy méltatlanul alultárgyalt témakör, nehéz is a szakirodalmához emészthető formában hozzáférni, nem hibáztatni akarok embereket amiért ez nekik magas, pedig a valóságban nem kéne nehezebbnek lennie, mint bármilyen más fotós skill. Jó pár éve foglalkozom a témával a munkámnál (valamennyire kapcsolódik hozzá, product manager vagyok) és az összes "miért felesleges ez az egész" kifogást hallottam már (darabját huszonhétszer).
Azt még hozzáteszem, hogy a színmenedzsment nem azt jelenti (gyakori félreértés), hogy a valóságot ábrázoló szín a helyes (ez egyébként sem lehetséges, fényhullámhosszok léteznek, színek és a színérzékelés meg az elménk szüleményei). A színmenedzsment nem korlátozza a kreatív szabadságot a színhasználatban, hanem megadja a lehetőséget, hogy tudjuk mit csinálunk velük.
Ráadásul a legtöbben memóriakártyára simán elköltünk annyit, amibe egy minimumot teljesítő okés sRGB monitor és annak kalibrálása (profilozása) kerül. Sosem volt még annyira hozzáférhető eszköz és szoftver oldalról, mint manapság. A szakirodalma ami szerintem még mindig kicsit túl van misztifikálva.
---
Jahno-nak megjegyzés: Ismerjük a Pigmentás csapatot (a mi cégünkre gondolok), szállítottunk is nekik eszközöket, az egyik legjobban felkészült fotólabor az országban. Az, hogy "nagy baj nem volt semmivel" az leginkább az ő skilljeiket tükrözi, mert tudják mit jelent, ha színprofil nélküli fotót kapnak vagy le tudnak vezényelni egy színtér konverziót úgy, hogy az ügyfél "nagy baj nem volt semmivel" élménnyel távozzon.
De sajnos nem ez az általános vagy megszokott.
-
Jahno
veterán
Hiába kalibrálom, úgyis más a kijelző, akkor még nem töröm magam. Ma még kirakok egy szirszar sztrít képet, amin napok óta gondolkozom, hogy ki merjem -e rakni.
Küldtem képet kiállításra, van albumban, bevittem olcsó laborba poénból meg véletlenszerű 30 képet a pigmentában is megnéztünk különféle méretben, nagy baj nem volt semmivel. Van 20 centis és 2 méteres, szóval mittomén.
-
Jahno
veterán
Merjem írni, hogy nekem mindenféle vacak régi kijelzőm van és pont nem érdekel? Úgyis jönnek a coffeemoody presetek :-D
Egy jobb panel persze lehet, havercsajnak is most napokig néztünk laptopot, végül már nem is tudom melyik üzleti HP lett. Nálam tudja a fene, nem a kijelzőn múlik a dolog akkor sem, ha értelmesebb képet szeretnék és nem csak sztrítbohóckodni.
-
Beldar
tag
-
Jahno
veterán
Szoftver mellé miért kellene kifizetned azt a funkciót is, amit nem használsz? Így viszont lehetőség adott rá. Csomószor szívunk hasonlókkal. Gondold el, hogy mennyire örülhet az, akinek csak 4 szín kellene és így kevesebbet fizet (holott nekem is pont elég lenne csak az LR, de egyben kapom csomagban amiből akár 300 forintot is engedhetnének PS nélkül, de nincs)
-
Stauffenberg
nagyúr
A grafikai szoftverek piacán önmagában a Photoshop, Illustrator, InDesign trió képes birtokolni a piac 80%-át. Szerintem ez a helyzet addig nem oldódik meg, amíg törvényi erővel fel nem darabolják a céget.
A monopóliumban bármilyen mélyre feltolhatják a seggedbe a kéjrudat és ha ahhoz van kedvük, akkor éppen szárazon is.
Tavaly a szokásos AdobeMAX konferencián (igazi önmagukra maszturbáló marketinges cinizmussal) egymás után tették be azt a két blokkot, amikor elsőnek elmondták, hogy az előző évben a cég fennállásának legnagyobb rekord árbevételét realizálták, majd utána a bejelentették a CC áremeléseket azzal az indoklással, hogy a Photoshop többet tud, mint tavaly ilyenkor és úgy igazságos (IGAZSÁGOS), ha a felhasználó ezért többet is fizet.
Ez már az a szint, amikor egy cég vezetése tökéletesen tisztában van a dominanciájával, piaci erejével és kifejezetten jót mulat azon, hogy kiröhögi a hozzá láncolt embereket.
Aztán persze lehet csesztetni a konkurenciát, miért nem csinál értelmezhető alternatívát, de az az igazság, hogy ahhoz pénz is kell, ami a vásárlók felől jönne, ha nem fölözné le az Adobe. Amíg a jogalkotó alszik, szerintem teljesen legitim polgári engedetlenség a torrent. Hupsz. Kimondtam. Persze a generatív dolgok nem fognak menni, de legalább azon a piacon van tényleges verseny.
-
Jahno
veterán
A kérdés jó, hogy elmennek-e, én ezt sosem néztem de van egy csomó cégem ahol ilyenekre erőforrást bérelnek és itt is már emlegettem, hogy ha valakinek kell akkor úgyis kitalálják. Az, hogy arányos-e az egy dolog, de céget is fent kell tartani valamiből meg ennek csak a villanyszámlája is egy szemmel látható összeg szokott lenni.
-
Jahno
veterán
" amit a jó ég mióta toldozgatnak már újabb funkciókkal."
Legalább 20 éve. Ezeket nem is nagyon lehet rendbe tenni, csak rosszabb lesz. Aki annó nekilátott programozni az nem csak már a cégnél sincs (amit azóta ki tudja hányszor adtak el akár úgy is, hogy ugyanannál az asztalnál ül vagy csak külsős projekt fejlesztett modult, vettek licenszet, garázscéget húztak be maguk alá) de egy részük már nem is él.
Luminar tök jól indult, aztán nagyon gyorsan el is kurvult. Maradt az Affinity. Még.
Nézd meg idehaza, Scansoft/Omnipage, Nuance-Recognita, Kofax-Recognita, a legutolsó Tungsten-Recognita meg kerek 2 hónapos ami mindezt benyelte, de ha gondolkozom még biztos mondok jópár céget, amik nem jutnak eszembe. Itt megy a saját termék, Adobenak meg nyomtatósoknak OEM bedolgozás, kézírás után hangfelismerés először csak az almás mobilokba és kész, Váci úti rabszolgasor ott mozgolódik egy kvázi nevenincs Kft mögött a világ élvonalbeli szoftverei környékén. Akkor mi lehet nagyban?
Bár a felhasználói oldal nagyban megint más, egyedi VGA kártyák, saját BIOS, arra optimalizált driver és kellőképpen erős műszaki támogatás, megfelelő kapcsolat kvázi a felhasználó és a gyártó/szállító közt. Mi meg szívunk.
-
randras_83
addikt
Az azért kemény hogy 64/8 GB-t megeszik. Mondjuk nyilván ez is attól függ hogy milyen összetett a feladat. Anno nekem a 32/4 GB fogyott el sűrűn, akkor jött a váltás. Mondjuk az is tény hogy ilyen gazdagon nem szoktam PS-ezni.
@Jahno: az nekem se nagyon szokott fájni, hogy mennyi ideig tart az export, akkor már kész vagyok. -
Jahno
veterán
Úgyis mindenféle menedzsmentet kellene tesztelnem és júzer oldali lekérdezéseket, lehet megnézem melyik vas mikor lett telepítve. Érzem a kihívást, bár a nagyobb flottáknál már nem tudom megcsinálni.
Átlag irodai vasaim kb. frissítésben is önjáróak, pont ez a baj, hogy ha baj van akkor ugrálni kell, egyéb esetben nem fizetnek, akkor meg sokba kerül és frissítés/miazmásokkal évekig önjárók. Nem tudom mi a jobb. Na, ugorjunk, jön a sarki fény kellene valami jó hely fotóhoz :-P
-
Jahno
veterán
Bammeg, 3 gépem is karácsony környékén telepítettem, látszik akkor értem rá:
Microsoft Windows [verziószám: 6.1.7601]
Copyright (c) 2009 Microsoft Corporation. Minden jog fenntartva.
C:\Users\jahno>winver
C:\Users\jahno>wmic os get installdate
InstallDate
20121223202434.000000+060
C:\Users\jahno>Ezt is illene kibasznom a 7essel, de úgy voltam vele, hogy majd vassal együtt elrohad és akkor egyben, erre inkább vettem bele egy billentyűzetet mikor elkopott. Lehet most körbe is lesek a piacon, ezek meg mennek egyen retrózni és felajánlásnak, TVnézősnek, mittomén. Csak ebből is kezd sok lenni. Kék halált már dobott párat, akkuja nayon döglött és bekavar az ACPInak meg mindennek bootolás közben azt éppen nem írom a Win számlájára, ha nem muszáj.
-
Jahno
veterán
Néhány 100 lehet csak a család/lépcsőházból összejönne, de próbálom elkerülni, hogy agyukba rögződjön a mindenhez is értek, mert már kezd unalmas lenni, hogy akad akinek 10+ éve pár havonta elmagyarázom miért pattant vissza a levél, mi az a spam és miért nem lehet vele mit kezdeni. Vagy hívjon meg sörözni és amíg iszom addig mesélhet. Cégeseket amit támogatok azt darabra most inkább nem merem mondani :-P Ott a felhős erőlködésbe meg MS saját marhaságaiba fogunk hamarosan beledögleni, eddig meg inkább a külsős alkalmazások (mikor egyik reggel induláskor a csoda védelmi szoftver kiverte a win könyvtár felét) vagy saját konfigurációnk miatt lassul be végtelenségig, mert mindig +1 alkalmazás, +1 hülye szabály és nyomorék indián fel sem fogja, hogy ha 40 szabály darabonként 5 másodpercig fut, meg ütemezett vírudölő, meg a tököm, akkor úgy áll majd minden egy helyben, mint állat. De ezek cégesek és házon belül is küzdünk vele rendesen. MACes támogatást meg alig lehet találni....
-
randras_83
addikt
Nincs is min vitatkozni ebben. Amióta dolgozom azóta csak jogtiszta dolgokkal operálok. És nyilván mindig van megoldás egy egy Windowsos nyűgre, ha felmerül (mindegy hogy éppen Windows vagy Adobe vagy más hiba miatt) na nekem ettől ment el a kedvem, keresgélni a megoldást, annyi fölösleges idő hogy fájdalmas. Ha abból a szempontból nézem hogy nem mindenki IT területen dolgozik, sőt akar tényleg csak végfelhasználó, na ott igazan tud kellemetlen lenni. Végső soron egy Windowsos vas messze nem lesz úgy optimalizalva mint egy almás cucc, ebben gondolom egyetértünk. Szóval nekem az volt a fontos és a döntő szempont, hogy ha bekapcsolom mert éppen kell akkor kérdés nélkül működjön az amire használom, ezt eddig tökéletesen hozza az M1-es Air. Mondom ezt úgy, hogy nagyon nagyon sokáig el se tudtam képzelni hogy almás gépet vegyek.
-
A Zéé
addikt
-
csacsi77
senior tag
Tudom sokan szakmaiatlannak tartották itt és nem egyszer én is írtam nekik hibákról a cikkeikben. Ettől még régebben elég sok teszt született náluk, ha nem is perdöntőként, de azért adtam a tesztjeikre és a sok szempont, amit bemutattak igen is segített a választásban. Ha másban nem is, akkor az iso tűrésben, a termék közeli és minden oldali képeiben.
Egyébként az nem működik ilyen formátumoknál, hogy egy lelkes olvasó odaadja a gépét tesztelésre? Mondjuk veszek egy Sony A7C II-t és odaadom nekik egy hét tesztelésre, mert jófej vagyok. -
rob01
tag
Végül úgy döntöttem mégsem veszek GPU-t, hanem helyette újra előfizettem a Topaz Photo AI-ra. Érdekes mód itt már zajszűrés és élesítés csak 10-20 másodperc, ráadásul jobb az eredmény.
Ami így elsőre feltűnt, hogy nem olyan sárgák a színek mint amikor Lightroom-ban dolgozom fel a RAW fajlt.
Ugyanazokkal a beállításokkal ugyanaz a kép:
Lightroom denoise:
Topaz:
-
rob01
tag
Tényleg csak az RTX 4070 marad, de ezen az áron inkább veszek egy objektívet, és kivárom az egy percet. Úgy is szemezek a Sigma 105mm dg dn obival
Ráadásul még tápot is kellene cserélnem mert csak 550 W-os van a gépemben.sixpak: sajnos (vagy nem
) elfogyott az Alza-nál.
-
Jahno
veterán
Na, akkor zsebbenyúlós miatt megint a Sonynál kötünk ki és akkor FTZvel sem kell bohóckodni. Vagy mit is mutattam még az elején ugye a garis A7-IIvel. Bár arra a 24-70 lesz a drágább. Olyan nincs, hogy mindenkinek jó legyen, de ha egyszer enteriőr is kell akkor
A7-II: 200.000
9mm: 150.000
24-70et most keresnem kellene, egy drágább Art 300k körül van, ebből simán megvenném az F4et is 200.000 alatt.
Vagy 24-105 abból most vettem újat 220.000-értKb. 550be fértünk bele hirtelen, vagy a garis vázzal még többe, de az obijával el tudja kezdeni amit akar, többi kialakul. F-ből fényerős + adapter az occsóbb lehet.
Persze, hogy szélsőségek, csumpi E1, G5 meg A1 vázakkal rohangálok végletek közt, mikor mi jut.
Nikonnál hasonló lenne ami van rá, Z5 viszont 300 felett bír menni.
-
Jahno
veterán
Z-re van már 35-150 is ha nagyon megszalad, de akkor írjuk meg az Ekcel táblát. Viszont enteriőrözne, ott most a 9mm-es mindent visz, azt a vonalat mivel lehetne Z-re pótolni?
Többi már lassan kijön másképp is bár elsőre lövésem nincs, hogy Z-re milyen nagylátót. Igazából másodikra sem. Hümmm, valamit nem tudok.
-
rwin5
őstag
Van egy konkrét magyar összehasonlító videó a youtuben, 3 perces: [link]
Hogy ne kelljen végignézzétek összefoglalom:
Nikon:
Előny (Sonyhoz képest): ergonomia, halkabb exponálás, jó kereső / jobb felbontás, praktikus monitorkapcsoló, LCD monitor méretesebb és jobb felbontású
Hátrány: sorozatfelvétel lassú (4,5 fps), autófókusz kevésbé megbízható mint a Sonynál, expo opciók beállításánál a Sony-nál bővebb a lehetőség, kevés az autófókuszpont (273 - Sonynál 2,5x több), rosszabb akksi idő, kevesebb obi vásárolható hozzá - Nikonhoz kb ~ 40, Sonyhoz kb 200 -
rwin5
őstag
-
Jahno
veterán
Majd megfejti, aztán nem lesz belőle semmi.
Ez a gép mondjuk volt hajtva rendesen, de azért 50ezer expós:
Ez meg hobbi gép 7ezerrel, erre mondtam, hogy lehet ha többet használja akkor nem lesz baja, de persze gyenge tipp és előre meg utána is lehet okosat mondani, ha nem occsó a zárcsere:
Van itt minden a merítésben, nagy része tulajt innen-onnan ismerem is. -
Jahno
veterán
És 3-6 hónap garival van annyiért egy D750, amiért a fenti Sony tényleg kevés expóval, kb. 2 év garival, modernebb kivitelben? Még ha kicsit olcsóbb is, akkor a modernebb felé mennékl. De legyen, nézzünk nála egy konkrét gépet és vitassuk meg. Most ismerősnél már azon gondolkozunk, hogy lehet az is olyan, mint a Pentax, ha keveset használod akkor beáll minden, mert 7ezer expónál akadozik a tükörmechanikája. Pentaxnál meg ugye a rekeszvezérlés volt szériahibás, annak én is örültem....
-
Jahno
veterán
Értelmes eladót sem tudod rendesen meghatározni és a nem szériahibásak is simán zárhibásak 30-50ezer környékén. Ami meg ennyi idősen megkímélt, főleg ha az enyémekhez mérek amikbe a héten beletoltam legalább egy 10est. Esetleg csak dob egy hibakódot, aztán megkímélt női tulajos cucc, csak a szalagkábelek porladnak benne.
-
Jahno
veterán
"próbálj meg vadászni egy Nikon Z5-öt"
Kolléga most cserélte ki a teljes Z5 szettjét. Elsőre lehülyéztem, hogy beleöntött egy csomó pénzt, éppen csak összeállt és nem is értem mi a baja vele, de meggyőzött, hogy még jó áron el lehet adni és más platform obik/egyebek miatt hosszabb távon jobb lesz és a szolgáltatásai is jobbak a Sonynak.
Annyira azért nem öszvér, mint a Canon és lassan indul meg az újabb obik piaca, de majd kiderül mi lesz belőle.
Ha meg rövid távra kidobósnak, akkor mindegy mit, még egy occsó Pentax szettet is vehet, ár-értékben néha csodák bukkannak fel, csak ne pistuljon bele és költsön rá, mert az a márka tényleg zsákutca.
-
Jahno
veterán
Nézel tanácsadós csoportokat ahova egyre gyakrabban esnek be D750 hibákkal? És válhetően nem adtak el belőle annyit, mint egy 1300Dből. Zárcsere 3 évvel ezelőtt még egész értelmes áron volt, most már GTK. Kártyaolvasók, gombok, rekeszvezérlés, szalagkábel, legváltozatosabb dolgokkal esnek be szervízbe és megy a fejvakarás. Bármilyen öreg gépre igaz lehet, ezért sem mernék nagyon gari nélkül A7-IIIast venni, bár ha egy jó áron szembejön minél több expóval, akkor inkább azt venném, mint a levesebb expósat. Oly, Fuji, régebbi ASPC Sonyk meg alig hullanak, szóval érdekesebb kérdéskör ez annál.
Legalább abban megegyeztünk, hogy nem vennél APSC-t, mert egyszerűen a feladatköre igényli a nagyobbat. Nekem 2. gépnek mondjuk simán jó lenne, 12mm fixbe vagy 10-18as nagylátóba eddig belefért amit akartam, szenzor is már kibírja amit éppen ki kell. Másnak meg legfeljebb nem.
-
Jahno
veterán
Van az sokkal olcsóbban is, de el kell dönteni mit szeretnénk. Én már ezer éve mondom, hogy tükröset vagy olcsón és ha meg tudom indokolni a hülyeségem, vagy rövid távra. Obikkal együtt nyilván olcsóbb, hosszabb távon már zűrös tud lenni. Meg mostanában a D750el is hullanak mindenféle hülye hibával, tartozékok miatt meg lehet inkább azt mondanám, hogy egy 5D MIII Canon felé, ha már tükrös. Az is hasonló békebeli jómunkás gép, aztán kb. ennyi. Picit idősebb bír lenni, ellenben tele van a piac hobbisták cuccaival.
-
Nekem is 16Gb vram van a kártyámon, nem is volt teljesítmény gond a Luminar Neo-nál, csak zavar, hogy elindulnak a ventik a kártyán retus közben...de ha mostanában így működnek ezek, akkor majd megszokom.
lugosi: az sajnos nincs.
Van a telefonomon (Samsung) ez az asztali kivetítés mód (DEX), esetleg még azzal megpróbálkozom.
Mennyivel butább az Androidos LR, mint az asztali?
Mi az ami hiányzik belőle?
Van One-Time Purchase vagy havidíjas ez is? -
Szerintem sem....de azért még keresgélek.
Ránézek erre is, amit említettél.
A Luminar Neo nálam megy szépen, de egy vicc, hogy annyira terheli néha a videókártyát, mint egy CP2077 vagy egy Alan Wake 2.
Nem akarom úgy babrálni a képeimet, hogy közben 60 fokos a gpu és 250W-ot fogyaszt.. -
Lassú Víz
addikt
Amikor kiszálltam belőle épp 10€ + ÁFA volt a havidíj, de hónapról hónapra drágult az Euróval együtt. Akkor kerestem olyan megoldást, amit megvehetek ha van rá pénzem, és nem kell havonta fizetni érte pláne egy évre előre elköteleződve.
A több ezer dolláros kamerák meg objektívek mellett ezek a szoftverek fillérekért vannak, és néha többet adnak a képhez mint egy új váz. -
Jahno
veterán
Meg eleve nem frissül, többféle téren bugosak a tört verziók. Csomó helyen leírják, hogy semmi baja nincs és kiválóan működnek, hülye vagyok ha fizetek érte, két nap múlva meg összeomlásról kérdez, vagy nem működő menüpontokról, eltűntek az actionök, mindenféle egyéb rejtély, ami a fizetősökkel nem nagyon van. Nem, nem azt mondtam, hogy a fizetős is mindig hibátlan, mert rögtön itt szoktunk kikötni, hogy dehátabbanisamúltkor. Igen, van olyan.
Van egy csomó olcsó és ingyenes cucc.
-
Semmi gond.
Amúgy ha jól látom, van most egy olyan plan, ahol LR, LRC, PS, 10€/month....vagy 120/year....de egy katyvasz az oldaluk, lehet fizetéskor már mást dobna.
Igen, nagyon rossz a lapcsalád mostanában.lugosi: nem látom rendesen a telefont.
És egér párti vagyok, tapogatva/nyomogatva nehéz lenne... -
Jahno
veterán
Nálunk jó darabig el volt, nyitott boltot minimálban, kidolgozás, fotós albumok, filmek, ahogy most még itt Westendben a Pálvölgyi. Igazolvány, vízumfotók, estébé és a digit kor kezdetén mondta, hogy egy darabig még követi amivel lehet, de abba már nem vág bele munkaként. Igazából ott 10+ezer fős és vonzáskörzetre volt A Videós és kész, ha esküvő vagy bármi történt akkor azok csináltak mindent. Talán a 2000es év eleje óta kezdett kinyílni az ifjúság szeme és nem szülőktől meg falusi legendákból szedték az infót hanem körbenéztek az országban és úgy szereztek fotós/videót. Ha a csaj akkor nagyot lép, lehet megmaradt volna, de sosem tudni.
-
Jahno
veterán
"miért segítené a folyamatot azzal, hogy átad a tudásából?"
Pénzért. Ráadásul soknál azt látom, hogy inkább oktat és fossa az online anyagot. Jelen időszakban sokszor teljesen jól profitál, bár szerintem tuti akad 1-2 nagyszájú is a piacon, akinél inkább átlagos vergődés és nem biztos, hogy keres is annyit, mint amekkora az arca.
Amatőrök közt viszont már sokszor futottunk bele, hogy nem mondja és irigy is, vagy meercsak. Önmenedzselni jár a segítős fotós csoportokba is, ezért csuktam be jópárat és verem szét amit szét lehet. Én most 1-2 helyszínnel és lehetőséggel vagyok így, hogy megtartom magamnak, felőlem aki kérdez az kap egy Ana Brandtos linket, ha végzett és van kérdése, akkor meg úgyis mindegy
Minden itt van a neten, de ehhez is hülyék.
TFCDről én nem beszélek, hosszú, unalmas, csak a baj lesz belőle. Fotózok kavicsot, meg most próbálom megtanulni a timelapse fotózást. Nem csak beírok egy csoportba, hogy jajjsegíccsetekmitkellcsinálni. Felemeltem a seggem, kimentem a partra, megpróbáltam. Volt haver aki kérdezte mire jutottam, írtam Neki fél oldalt, de az is megfogta a lényegét, mert 2 másodperc múlva már azon ugrált, hogy miért a parlament ésmiért nem valami "más,érdekesebb". Hát, nekem van 8 próbám, Neked egy sem, mégis engem kérdezel, de azért, mert szépen mentek a felhők, útba is esett, ott volt, megnyomtam a gombot, nem úgy, mint Te. Azért a Parlament. Én előbb-utóbb meg fogom tanulni, lehet sokáig tart, de netes írást már lehet nem is keresek róla, annyi fasságba futok bele alapban és néha a nagyszájú öregeknek sincs fogalma semmiről.
Tejút fotózásra:
Gyutáv még határeset, de azért inkább 24mm meg alatta könnyebb lesz. És 20-30 másodperces expókon agyalunk, hogy valami legyen, meg éppen ne mozduljon be.Vagy ilyen alap axiómák, tele vele a dossziém.
Ez utóbbin azért lehet rágni a gittet, mert alapban munkáról és körülményekről volt szó, de úgy kezdődött, hogy minek a zajon ugrálni, mikor max. 400-800ba minden is belefér.
-
Értem, de ha profitálható munkát csinál már a tanuló, akkor bővült vele a fotós vállalkozás, lehet neki versenyképes (nem tanulói) bérezést adni, és akkor nem megy el vállalkozásba? (Nem mondom, kérdezem.) Lehet, hogy működne. Ha már van egy betanult alkalmazott, akire lehet építeni, a vállalkozás is többet tud elvállalni. Ez így működik több olyan tanulónál, akiket írtam az előző hsz-ben. ott marad fodrásznak, pincérnek, szerelőnek, alkalmazott ügyvédnek, mert bevált, ismerik egymást, ismeri a munkát, lehet rá alapozni és értéke van a munkájának. Nem mindenki megy el saját vállalkozásba.
-
Ez egy dilemma, de ez sok más szakmánál, hivatásnál így van. Így tanul a fodrász, az ügyvédjelölt, az asztalosinas, a medika is. Az is lehet, hogy ott marad alkalmazottnak, mert megvan a megbecsülés, az összhang. De az a jelenség is létezik, amit te írsz, tehát reális veszély persze, hogy konkurenst nevelsz. De addig is van egy elhivatott munkaerőd, mint a fenti, tanulni vágyó területeken.
-
Amit te írsz, az a "van", én pedig arról írok, hogy "legyen". Tehát tisztában vagyok azzal, hogy most így működik, de az irányt nem tartom jónak.
Nem tudom, hogy Karcsi feltette-e magának a kérdést, hogy be akar-e lépni vállalkozóként egy olyan piacra, ahol ismert előtte, hogy az ingyen dolgozó amatőr wannabe profi el fogja tőle venni legalább a munkák egy részét, amint elkezdene érte pénzt kérni.Azt gondolom, hogy ezen változtatni kellene és lehetne, például megszerezhetné úgy a rutint, ha elmenne dolgozni asszisztensnek egy fotóshoz pár évig, és ha valamilyen érdekképviseleti fellépés lenne az ingyen vállalkozás ellen, akkor az a fotós, akihez el tudna menni asszisztensnek, tudna annyi pénzt kérni a munkájáért, hogy ki tudjon fizetni egy asszisztenst.
Szerintem ez szabályozás kérdése, tehát mint ahogyan a kereskedelemben sem szabad a tudomásom szerint dömpingáron adni termékeket, úgy a szolgáltatásokat sem szabadna.Jahno: ez válasz lényegében az általad írtakra is.
-
Jahno
veterán
Ha gép van, akkor van táska is, elég ritkán megyek nagy cucc nélkül, de a minimálhoz is elfér egy kis állvány. Ha fotózás van, akkor Pixi mellé egy közepes méretű Vanguard is jön, meg ilyen mini állványok:
Úgyis az a lényege, hogy ha cipeled akkor nem használod, ha nem viszed akkor meg ez kellene a legjobban
Néha ilyen is elég lenne, most ezen gondolkozom, de ez túl gyenge volt a legkisebb gépemhez is:
Most agyalok valamin ami ott lehet a gép alján, de kihajtogatom és célnak pont megfelel, ha nem kell 1.5 méter magasra kihúzni.
-
ph_5.5
aktív tag
- stúdióba teljesítményéhez képest drága, pórakku drága, kell plusz kiegészítő hogy teljesértékű legyen (S2).
- fotóstáskába egy rekeszben elfér (átmérőben kb 70-200 2.8, 85 1.4 mérete- hossza)
- mostani szürke időben elegendőa fénye kültéren is
- gyorsan feltölt, használható AF-hoz a beállító fénye pl épületben portrézáskor
Szóval ha beltérben használnád, akkor 2/3 áron sokkal erősebb beállító fénnyel meg tudsz venni egy led beállítós Godox DP III V-t. -
ph_5.5
aktív tag
Megjott az S2, es mivel kerdezted a beallito fenyerejet, megmertemA fénykard 23W-os, 5500 Kelvinnél Az AD300 beállítója maxra volt tekerve, alaprefi volt fent és pontosan 1m-re volt a gaz a sarokban (a közelebbi része.)
A fénymérő ISO100 1/30 F2.85 (ez olyan 3.5-es rekesz) adott a fénykardnál
Az AD300 esetében 1/30 F2.02 (2.2-es rekesz) (ISO100)-t mért.Szóval a 14W beállító fény 1.4-es obival, picit emelt ISO-val kisebb fényformálóval nyitott rekeszes portréra akár jó is lehet.
-
-
ph_5.5
aktív tag
Bocs, csak melóztam egész nap...
A vakut feltöltöttem, bekapcsoltam hogy működik-e és megnéztem a beállító fényt. (még a stúdióban két meló között)
3000-600 Kelvin között pár lépésben állítható a színhő. (nem néztem pontosan de kb 5 lépés lehet, lépésenként pár száz K-t ugrik) A led fényereje 10 lépésben szabályozható,
ha lesz időm akkor a saját alaprefijével és fénymérővel nézek egy ISO 100 F1.4-hez záridőt, azt ösze tudod hasonlítani a 15W-os csővel- mert olyanom nincs. Ha fénykardra gondolsz, akkor nekem abból erősebb van (rgb és 27 W ha jól emlékszem).
#34371Taci És sajnos igazad van, ez a vacak amit rendeltem sokra nem lesz jó. Van pár darab S1-es bowens adapterem, de az max rendszervakut tud fogadni. Úgyhogy ezt a 4500 Ft-os hulladékot kivágom a kukába. (cégként vásárolok, így nincs 14 napos elállás, plusz 2000 felett tudnám visszaküldeni még akkor is ha lenne...)
Úgyhogy majd veszek S2-t és a finom kis vakuból csinálo egy kényelmetlenül nagy vackot, ami így már nem lesz kisebb az AD600 vakuknál, de legalább kisebbet villan és kevesebbszer.
A nyitható softboxxal ezek szerint a Godox megint bebizonyította hogy ehhez tényleg nem ért. -
ph_5.5
aktív tag
Nem, az alapból nem jár hozzá, de 4.500-ért rendeltem a Mikrosattól. (Godox eu oldalon sem olcsóbb)
Örülök hogy nem vettem hozzá 15e-ért fényformálót, mert így most van kb 30 féle ami jó lesz rá, és nem 1db ami csak bizonyos feladatra alkalmas (és spóroltam 10e-t.. amiért gyors vettem mást a MS-tól) . Hozzáteszem hogy 300Ws-al azért nem fogok falakat átégetni, de deríteni pont jó. -
gzoli88
újonc
"Alternatívaként a Z 70-200 obira a Tamron 35-150 lencsét néztem...."
A Tamron 35-150nek is van 200 eFt-tal olcsóbb alternatívája:
Samyang AF 35-150mm f/2-2.8 Sony FE (autofocus) objektív - FOTOPLUS
Bocs, most nézem, hogy Nikon Z-re nincs
-
Jahno
veterán
"sokan használnak FTZ-t, és nem nagyon van panasz rá. "
Soknál azt vettem észre, hogy nem tudják mit kellene elvárni egy ilyen szintű cucctól és ha olyan, mint az előző DSLRje, vagy picit jobb akkor az már jó. Másnak meg nem annyira, hogy szélső fókuszpontok nagy része félremegy, vagy adapterrel még néha a fényt is elméri, mert csak. Teljesen mások az összehasonlítási alapok, előzőnél nem volt szemkövetés sem, itt ha csak kicsit jobban működik akkor már elájuknak tőle, holott ez másnak ugye 5 évvel ezelőtt sikerült és azóta csak fejlődött. Felhasználásban is mutattam fent a kevés fényben eskövős képet, amiből sorozat van, más meg lehet közelébe sincs ilyennek, megy az óvodai fotózás vagy a jó ég tudja mik.
Z6 és II közt meg olyan sok idő nem telt el.
-
Jahno
veterán
Én meg mikor írom, hogy kb. ennyi ér az FTZ adapter és a Z6-II is még egy kicsit kifforatlan gyerekbeteg cucc, akkor mindig megkapom a magamét. Lehet hajtottam volna a 750est, míg rendesen szét nem esik, aztán nagy levegő és körbenézni a piacon, hogy mire versz el egy csomó pénzt.
-
ph_5.5
aktív tag
A Sigma 85 1.4 Art (kb 400e Ft újonnan) évekig vezette a "legjobb objektívek" listáját a DXO-n. Tavaly taszította le a második helyre a Nikon Z 0.95-ös 58mm-es manuális izéje. Igaz az csak 3.9 milla, szóval abból másnak a teljes felszerelése is kijön
Az ART széria nagyon jó, és ha egyszer lesz Z bajonettel (márpedig lesz) akkor azokra fogok cserélni... de majd egyszer.
Volt Nikonból 50 1.4Dm még régen, Majd 50 1.4 G. Ezek régen 100e Ft-os cuccok voltak. (mármint 100w alatt, illetve kicsit felett) Majd vettem 50 1.4 Art-ot. Mivel megvolt a G még belőle összelőttem. Akkor megállapítottam hogy a Nikon nem tud 50-es obit csinálni. Legalábbis olyat ami versenyezhet a Sigmával.
Volt 85 1.8 D-m. Ott detto ez volt. Az Art lesöpörte. A 35 1.8 esetén is az Art nyer lazán.
Most a Z obiknál az árazás az ami döbbenet. 1.8-as obikat drágábban vesztegetnek mint az Art sorozat használt darabjait. És a Z profi sorozat meg vicc, mármint halandónak. A 135 1.8 Plena 1.2 milla ha jól emlékszem. Ebből kijön kb a Sigmától a 35 1.4, 50 1.4 85 1.4, 135 1.8 sor. De használtan még majdnem belefér a 105 1.4 Art is.
Vázak. Z6II szerintem az a kompromisszum, amivel már normálisan lehet fotózni- munkaként. Z8 1.6 millás akciós árából 3db Z6II kijön. (tudom, nem fair új vs használt árakat összehasonlítani) de 600e alatt megkapod újként is a Z6II-t.
A Z8-ról is lehetett olvasni azt hogy nem tökéletes. És nem a leszakadó nyakpánt szemre gondolok hanem pl a fókuszrendszeréről. Ami meg elvben Z9.. ami meg ott volt a többivel együtt a csúcson. (mármint a többi márkával összehasonítva)
Z9 volt a kezemben (nem bemutatón), Z8-t még nem láttam... de mivel arr akellene markolat, akkor már majd 2 millánál járnék. Szóval az sem lesz az én utam hosszú távon sem. Szóval azzal főzünk ami van#34350Taci Tőlem szinte az összes Godox fényformáló ment a kukába, vagy a piacra. Minőséget már nem náluk keresem, szerintem gyenge a szövet és amechanikai anyaghasználatuk is.
-
ph_5.5
aktív tag
A natív obikra váltásban én egyelőre nem látok realitást az esetemben. 1 kivételével minden obimmal elégedett vagyok teljesen. 10 obiból 2 Z, 8 F. Azt Art so lecserélése Z-re nem hozna minőségi javulást, plusz felesleges többlettkiadással járna. Amig működnek- maradnak. Márpedig a Sigma tisztességesen összerakta őket, így nem hiszem hogy mostanában elfáradnak.
A másik része a dolgoknak (ezt már leírtam itt) hogy aki ebből él, annak nagyon nem mindegy hogy mennyit fektet be, mennyit forgat vissza és mennyi haszna marad rajta.
A megrendelőt nem érdekli mivel dolgozol, a vásárlás egy bizonyos szint felett csak birtoklási vágyról szól. Abból meg kinőttem rég.
Egy jó rajzú 70-200/2.8-t lecserélni egy alig jobb rajzú 70-200-ra kb 500-700e ráfizetéssel, az én értékrendemben nem jó deal. Főként mert 650e-ért most jött ki a Sigma Sport. Inkább azt venném - ha már Z kell. (mert lesz belőle)A vaku más téma. Ha van 4db kisebb teljesítményű vezetékes, és nem kell kitelepülni gyakran, akkor felesleges pluszba költeni. A vakuk pont azok a cuccok amiken csak nagy bukással lehet túllépni. (ok, Godox piacképes... e egy régen drága Hensel, Broncolor.. stb cucc szinte kótyavetye módon megy el) Egy újonnan 50 ezres godox meg ha 30-ért kel el, akkor az a 20e Ft manapság egy 2 fős ebéd ára.
#34348Jahno
FV 150-es Led (Godox) hibásan érkezett a Mikrosattól. Cserélték azonnal. Van még ezen felül egy másik Godox ledem, de a többit más márkától vettem, mert a Godox ledjei túlárazottak voltak a márkatársakhoz képest. Itt meg pont nem érdekelt a vezérelhetőség, bár a másik márka telefonos appal megy, szóval ők is megoldották.
Nálam minden használatban van, de nem érzem hogy a ledek "kopnának" és akadoznának. -
FerNandor
őstag
Szerintem viszonyítási alapnak, illetve más eszközökön megtekintve + kinyomtatva tud segítség lenni, amíg valaki nem kalibrál nekem egyet. Továbbá, ha kapok helyesen belőtt fényerejű képet, ahhoz is tudok viszonyítani szerintem, főleg összehasonlítva az én szerkesztettemmel ugyanazon a monitor fényerősségen.
-
Lassú Víz
addikt
Valóban nem tartalmazza a profil, de van rá módszer. Pl. a DisplayCal program azzal kezdi, hogy elvégez egy alapmérést, aztán lehetőséged van a fényerő és a választott színhőmérséklet szerinti (pl. D50, D65) szürke beállítására a monitoron. Egyfajta hardveres előkalibrálás. Utána még vagy 3/4 órán át készíti el a monitor profilt.
A Colormunkihoz adott program meg elintézte a kalibrálást kb. 2 perc alatt a három alapszín megmérésével.
-
FerNandor
őstag
Köszi a tippet. Ráírok azért 1-2 fotósra itt helyben, hátha csinálnak ilyet. Azt gondolnám, a nevesebbek csak megoldják valahogy anélkül, hogy Budapestre utazgassanak..
Amúgy azt kéne kitalálnom, hogy mi a valósághű fényerő, amit szerkesztéskor szem előtt kell tartanom, illetve milyen monitor fényerőn nézzem, hogy a valóságot kapjam. Mert amúgy a színekkel nincs bajom. De kb az van, amit írsz te is, ha nem is 0.5, de kb 0.4 fényértéket tuti kéne kapniuk a képeknek, ahogy én gondolom.
De amúgy talán valamelyik fotós labor is tud nyomtatni valami kalibráló színkártyát, amit szemre lehetne használni otthoni beállításhoz. De akkor is ott van még a fényerő..
-
-
Freeman007
senior tag
Nincs egy éves a mem kártya, kb 12-13000 kép (jpeg és nef = 24-26000 fájl) írása történt. Törlés többnyire 3/4-ed telítettségnél, formázás ritkán 2-3szor talán. (32GB-os sandisk SDHC UHS-I, class 10, 120 mb/s)
#34287 Taci :
Így van ahogy írod.
2392es után kivettem a mem kártyát, meg ahogy írtad is azt elég nehéz rosszul visszatenni.Nem ez a 30-40 kép a fontos, hanem hogy mitől/miért, és elkerülni a jövőbeni fontosabb képek elvesztését.
Jelen pillantban getdataback mélyebb szintű ellenőrzése fut, később többet tudok..
-
Taci
addikt
Teljessen félrement a kérdésem (lehet, én tettem fel eleve rosszul), mert csak a nagyon szembetűnő dolgokat retusálom (seb, heg stb., vagy ha a szülő külön megkér), mivel egy 10x15-ös vagy 13x18-as nyomtatott képen amúgy sem látszana egy full retus eredménye, és a cél sem ez.
Csak arra irányult volna eredetileg a kérdésem, hogy ez valóban ennyi időt elvesz, vagy tudok-e még valahol optimalizálni.
De a válaszokat elnézve (és az egészet végiggondolva) azt látom, hogy igazából én "éltem meg" sokkal több időnek és nagyobb energiabefektetésnek a dolgot, mert munka után foglalkoztam ezzel. De így átszámolva "teljesen jó időt futottam", ha főállásban ezt csinálnám, nem jött volna ez elő. Így talán csak eleve enerváltam kezdtem neki, és ez nyomta rá a bélyegét az egészre.@digilab: A technikán nem spórolok, az a fotózás óvodai részétől függetlenül is adott. Amúgy pont belegondoltam, hogy egy régebbi, gyengébb gépen mennyivel sokkal tovább tartana ennyi képnek a feldolgozása - de még a kiexportálása is. Á, úgy inkább bele se kezdtem volna, néha még a mostani gép is lassúnak tűnik (pedig nagyon nem az).
Egyfelől nem tudom, hol fér el nálad 4 setup.
Úgy, ahogy nálad, csak amíg te 2 fekvő háttérel dolgozol, addig én vagy 4 állóval, vagy 2 álló és 1 fekvő, és ez a fekvő ketté osztva (külön-külön berendezve a két fele). Illetve mivel nekem kisebb egységekből áll, én ívesen, egy oldalra állítom fel őket, úgy, hogy egy helyről "forogva" tudjam fotózni az összeset, szemben legyen velem mindegyik.Az 50 gyerek 2 beállítás 1 nap utómunka az szerintem teljesen reális lehet. Szerintem nálam akkor inkább a főállásbeli kiégés, és az utána való pár szabad órás ezzel való (enerváltan nekikezdett) foglalkozás az, ami miatt sokkal többnek/nehezebbnek érződött.
Mivel én a helyszínen úgy világítok, úgy csinálom a képeket, hogy utána a leválogatásnál csupán azt kelljen nézni, hogy nem-e grimaszol, nem pislogott-e illetve ha kicsit ferdén tartottam a gépet akkor egyenesíteni. A színek, kontrasztok, stb teljesen egyformák, azaz nem kell egyesével a képekhez igazítani a beállításokat, ugyanott, ugyanazzal a géppel, obival fények mellett készült.
Ugyanez. Beállításonként 1 képet megszerkesztek úgy, ahogy viszont szeretném látni, aztán copy-paste a többire. De ettől függetlenül minden képet átnézek, nehogy legyen pont egy kivétel, amit már csak nyomtatásnál látok meg, hogy picit húzni kellett volna rajta valamerre.Ezt a PVC-s dolgot mindenképp átveszem, mert a mostani fotózáshoz is 3 doboz laminálttal szaladgáltam, építettem, bontottam - fárasztó és időigényes, bár tény, hogy nagyon jól néz ki.
Amúgy PS AI modulja már tud olyat, hogy vidám arc.
Igen, ismerem, és véletlenül sem használnám. Semmi köze az eredeti archoz, nagyon természetellenes végeredményt köp ki magából, nem is értem, hogy engedhették ezt kimenni (bár talán béta feliratos még).a maradék 5%-nál pedig már a dadus / óvónő szól, hogy Ő nem fog mosolyogni
Igen, itt is szólnak mindig, nyilván nem is ezekre a gyerekekre értettem, mert ahogy írtad is, ha eleve nem mosolygós, nagyon fura lenne, ha mosolygós képeket adnék át. Ezt a minimális kis szerkesztést azokra értettem, akik a 8 képből egyen mosolyognak, mert pont elkaptam a pillanatot, de a többin félénk volt, nem volt kedve stb. Na de ez a része is félrement a mondandómnak.Nem ördögtől való amúgy ez a mosoly-dolog sem, lehet ezt szépen és visszafogottan is használni és csinálni.
Egy gyors példa: [kép]
Minimális módosítás, ég és föld a különbség hangulatában (szerintem).Köszönöm a sok választ és hozzászólást, valószínűleg én éltem meg rosszabbul ezt a kört most, mint amilyen valójában is volt, szóval mindent összevetve örülök, hogy írtam, és örülök, hogy írtatok.
Köszönöm.
-
ph_5.5
aktív tag
-
Stauffenberg
nagyúr
Ez fura, ott valami rosszul lesz beállítva, most direkt kipróbáltam.
Camera RAW-ban alul a kép alatt beállítottam a Color Space-t sRGB-re, majd Open-el rögtön átdobtam Photoshopba ahol az aktív Working Space szintén sRGB és egymás mellé téve is azonosnak látszanak a színek.
Ha nem egyezne a Photoshop working space és a hozott anyag színprofilja, akkor feldobná a kérdést mit tegyen. Ha nincs beállítva, hogy kérdezzen rá, akkor az alapértelmezett dolgot fogja csinálni (lásd: utolsó screenshotom). Ez lehet RGB értékek megtartása (elmászó színekkel!), színtér konverzió vagy a hozott színtérre átállás.
-
Stauffenberg
nagyúr
"Persze lehet, hogy egy ótvas tákolás az egész, és egy grafikus kiröhögne, de nekem még nem mutattak ennél jobbat."
Bevallom a felénél már kezdtem elveszíteni a fonalat.
De amúgy neked is javaslom a soft proof funkció használatát ha nem sRGB-ben akarsz feldolgozni, CameraRAW is tudja (bár nem ismerem hol van benne, mert nem használom), meg a Lightroom és Photoshop is, ahogy volt már róla szó. Nem kell ide-oda váltogatni semmit amíg nincs hozzárendelt színprofil (márpedig RAW esetén nincs, ez választás kérdése).
A CameraRAW-ban a kép alatt kattintható a színprofil, amiben interpretálni akarod a RAW fájlodat, ha már ezen a ponton sRGB-t állítasz be és a Photoshopban is sRGB a working space, majd ott is sRGB-t beágyazva exportálsz, akkor az egész munkafolyamatod sokkal egyszerűbb lesz.
Meg nem tudom ezt bepipálod-e a végső fájlod mentésekor, ez ágyazza be a színprofilt a kész fájlba:
Az 1. a soft proof profilt ágyazza be, de csak olyan fájlokba, mint az EPS vagy a PDF, míg a 2. verzió a legtöbb tömörített formátummal használatos.Az assign profile nem ágyazza be a kiválasztott profilt! Az csak arra szolgál, hogy hozzárendelj egy színprofilt a megnyitott anyaghoz, de megtartja az eredeti RGB értékeket! Sem beágyazásra, sem pedig színtér konvertálásra nem alkalmas ez a menüpont! Annyiszor alkalmaztad a fotódon a leírásod szerint a monitor saját színterét, hogy az oda-vissza váltogatástól lehet a te monitorodon pont jóra jön ki, de amint feltöltötted a valahova, kaptál egy szaturáltabb, kontrasztos képet, vélhetően azért, mert az adott platform valamilyen alapértelmezett színprofilt alkalmazott a beágyazott színprofil nélküli fotód RGB értékeire és elmászott az egész.
Tehát még egyszer:
ACR-ben dolgozz sRGB-ben, PS-ben dolgozz sRGB-ben és az exportálásnál pipáld be a fenti második pontot! Ott mindig az fog megjelenni, ami az éppen használt working space. Ha ezek mind be vannak állítva, nem kell semmit babrálnod, csak bedobálod a fotókat a szoftvereidbe, szerkesztesz, exportálsz és kész.+1 javaslat:
A PS-ben a Color Settings alatt legyen beállítva, hogy hiányzó vagy nem egyező színprofil esetén mindig kérdezzen rá, hogy mit csináljon! Egyfelől jelzés is, hogy valami nem kerek, másrészt itt lehet dönteni a színtér konverzióról vagy arról, hogy a working space álljon át a hozott anyag színterére.
-
Lassú Víz
addikt
Nem PS-t és nem Camera RAW-ot használok, de egy-két pontnál felkaptam a fejem.
A monitor színprofilját az oprendszerben vagy ha a program direktben kezeli a grafikus kártyát, akkor ott kell beállítani. A munkaanyagon semmiképp, hiszen az a színprofil egyedi a te monitorodra, és mi a francot kezdene vele bárki más? A Camera RAW-ban a kamera színprofil összerendelésének van értelme, de ne felejtsük el amit Stauffenberg írt, hogy az a profil is az adott megvilágításra abban a környezetben érvényes, ahol lekattintottuk a Color Checkert.
Tehát a RAW adatait a Camera RAW a default vagy az aktuális kamera profillal lefordítja a használt színtér (sRGB, adobeRGB, prophotoRGB) definíciós értekire, amit utána a beállított monitor színprofillal korrigál a program vagy az oprendszer, hogy a monitoron a definíciós érték szerinti színt lásd. Majd ezt a szabvány színterű anyagot adod át nyomtatásra. A nyomda alkalmazni fogja a saját színprofilját annak érdekében, hogy a papír (vászon stb) hordozón a végeredmény a lehető legközelebb legyen a kapott képhez.
Ideális esetben. Aztán jönnek a user 1.0-k a túltolt fényerejű monitorral és nem értik miért lett sötét a kapott kép és még ki tudja hány hibalehetőség.
-
Jahno
veterán
Én nem merek mit mondani. Nincs rendes monitorom, nem is sokat szórakozok vele, egy 12 éves különböző laptopok kijelzőjén szerkesztek szemre, aztán 1-2-X méteres nyomatban látatlanban mindenféle mambójambó nélkül megrendelve is teljesen jól néztek ki a képek. Persze feketefehérnél majdnem mindegy, meg volt olyan feketefehér képem aminél nyomda szólt, hogy van benne egy kis bíboroszöldes folt, azt gyorsan kikértem színesben és FFben is, hogy megnézzem milyen lett. Összességében meg teljesen jól kijöttem a nem éppen túlbonyolítással.
-
Jahno
veterán
" használnak addig, amíg megy, "
Ezt írtam fentebb, nem is használják, meg sok olyan fotós is van akik évek múlva sem értenek összefüggéseket, minimálisat használják a cuccokat, tele van a világ kevés expós cuccokkal, vagy mikor megsaccolják mennyiért lehetne 4-5 év nem használt után eladni, akkor rájönnek, hogy inkább hagyja a polcon és "majd lesz valami".
Ismerős is nem régen írt "szia Jani, el akarom adni a gépem mert nem használom. Nikon D610, hibátlan állapotú, 3037 expo van benne. Segítenél hogy szerinted mennyiért érdemes hirdetni, illetve mennyiért lehetne eladni? (doboz, leírás, töltő, a saját hozzávalóival, semmi extra)? előre is köszi"
Pedig ilyen tele, olyan fényerős obi, lesz majd állványom, fotós túrára megyek Izlandra, ésatöbbi. Akkor is hümmögtem, hozzánk nem nagyon csatlakozott, képet sem sokat láttam a csajtól, közben jött két gyerek és vidéki ház projekt? Nem mertem beszólni, hogy lófasz lesz ebből és nem fényképezés. Aztán ez lett belőle. 10 éves ilyen gépnek meg nem sok értéke lehet, akkor vette újonnan, mikor megjelent. És nem valószínű, hogy a 3ezer expóból 2900 jó képe lett.
Nézegetek fotós csoportokat, baromi sok a hirtelen fellángolás, vesznek valamit aztán meg is állnak ahol vannak. Többi meg nehéz, mivel kezdő csoportokat lesem és van egy csomó erős hobbista haver sok jó cuccal, így elég szélsőségesek lesznek a mintavételeim is.
Saját fotós csoportomban pár ember volt aktív a 4ezer tagból, másik fotózzunk együtt csoport is kihalt, mindig a nem értek rá, nem tudom, jajj most ez van meg amaz van. Egyszer megcsináltam, hogy 3-5 éves legrégebbi tagokra poénból rákérdeztem, világukat nem tudták de most éppen ebben a 3 évben nem nagyon fotóztak. Vannak érdekes csodabogarak is, pld. akik sokat költenek cuccra, cseréli pro obikra meg mindenféle prémiumra, folyton variálnak a szettel aztán elmúlt 2 évben egy konkrét expót sem csinált semmivel. Van itt minden ja.
-
Jahno
veterán
Én arra a múltból nem szórakoznék, majd lesz mindenféle Z bajonettes és heló. Mondjuk érdekes, Nikonos haver újított egy Z50+Z5 kombót és most Sonyra cserél. Nem is teljesen értettem miért, mert közben nem nagyon volt konkrét baja a Nikonnal és olyan obikat is összeharácsolt rá, mint 35-150, meg társai, akkuk, vezérlés, bigyó.
-
Beldar
tag
Szerintem itt nem lehet egzakt timeframe-eket megadni, nagyon különböző szcenáriók vannak. Biztosan sokat számít a rutin, a profizmus, ha fotózáskor már eleve "tökéletes közeli" az a portré, vagy fashion fotó és nem utólag kell WB-vel szüttyögni, és a lányon se kell 10 bibircsókot meg narancsbőrt eltüntetni, ilyenkor teljesen reális a 2-3 perc, én is így vagyok sokszor, pedig csak hobbista vagyok szintén. Pl. ha utólag vesszük észre, h a lány mellett eldobott pzs hever vagy a háttérben minden fotón ott van egy szemetes kuka, mert a helyszínen nem figyeltünk, akkor magunkat szívatjuk, mert minden képen retusálhatjuk
-
ph_5.5
aktív tag
Egy ilyen kültéri üzletnek készült reklámfotó retusálása 15 perc. Nekem.
Egy fehér hátteres webshopos - kb 3 perc.
Az utóbbiban pár száz ilyen fotózás rutinja van benne.
1. tudom milyen papírt kell vennem állandóan
2. tudom becsukott szemmel is hogy a vakuk mekkora teljesítménnyel kell hogy dolgozzanak, és mit hova tegyek.
3. a feldolgozásnál kalibrált színprofil miatt normális eredményt kapok már a digitális hívásnál
4. minden eszköz megvan az utómunkához, minden cucc gyors
#34006Timer "Az a minimum érdekelne, amivel már átadtok fizetős munkát, mint profi"
Nincs ilyen hogy minimum. Illetve van- a megbízó igénye. Megtisztelő volt fotózni pl Pokorni Liával. Tündéri, gyönyörű, jófej... Eszembe sem jutott volna úgy átadni bármely fotót róla (országos kampány- nagyméretű nyomatok) hogy azon bármilyen hibát is találjon Ő vagy a megbízó. Ott a retus képenként 30 perc minimum volt. Nem azért mert csúnya, hanem mert megérdemli a tökéletes munkát a másik fél.
Ahogy megérdemli a webshop is... de ha 95%-is is sok nekik minőségben, de időben nem fér nekik bele 48h csúszás akkor 95%-os megoldás is hibátlan számukra. Ahogy írták.. ez fast fashion...
Óriásplakát amit fotóztam az kint van hetekig. Sokan látják... és hiába 20m-ről nézzük, a mérete miatt a ráncok, bőrhibák, színi eltérések ott is látszódnának. Ezért ott is alapos retus kell. Profi munka = az amiért fizetnek. És rengeteg olyan fotót láttam már amiért ha én lennék a megbízó, nem adtam volna pénzt. És egy csomó olyat amit illett volna jobban megfizetni, mert a fotós többet nem fog nekiállni, mert nem érte meg neki... de tiszta volt a lelkiismerete az átadáskor. -
Mert te ráérsz szüttyögni (már elnézést a kifejezésért), de akinek ez nem játék hanem üzem, az erre nem ér rá. Gondolok itt arra, hogy valamiért elkér 300e Ft-ot, ha abban benne van 30 órája akkor megéri, ha 300 óra akkor inkább elmegy biztonsági őrnek mert azzal jobban keres. Ugyanis az az idő amit ezzel eltölt az mástól veszi el a rendelkezésre álló idejét, annyival kevesebbet tud dolgozni, annyival keveset felkérést tud elvállalni.
-
ph_5.5
aktív tag
Van haj/smink a modelleken. A modellek 170-180 közöttiek, a "feladathoz illő alakkal". (más modell vállt be bikinire és más utcai ruházatra) Itt vidéken azt a pénzt kapják ettől a cégtől mint a pesti ff modellek a tegnap bemutatott futószalag fotózáson. Van olyan lány aki 10 pózt lenyom 30 sec alatt, beszalad az öltözőbe és 1 percen belül már a másik szettben pózol. És van akinek ez 3x ennyi idő... de abban egységesek hogy arcra mindig jók, és bikinire alakban sem kell korrigálni őket.
Szóval 255-ös fehér háttér, minimal arcretus a modellnek (1000-1200 pixeles fotókon nem sok látszik a hibákból), színhelyes sorozat mert a ruháknál ez elengedhetetlen. Két méretben átadva kb 150-300 kép közötti mennyiség.
Pénteken esküvőztem. Rövid esküvő.. ma kész az anyag. Kreatívon kb 40 kép lett leválogatás után. Szóval muszáj ennyire gyorsnak lenni... -
Jahno
veterán
Á, én is csak a pálya széléről pingvinezek, meg ide-oda megfejtek:
Alap világítás, gyors átöltözés, tekergés, mosoly, katt-katt. Nézd meg a csajokat mennyire sablon módon mennek, kitartja, mosoly, mehet tovább:
És ez nem divatbemutató, fele werk egy középvacak minőségű katalógushoz. Aztán néha a Zara meg a Gukki sem tolja durvábban.
Kis fennforgás, remélem már nem vernek orrba a képért, mert nem teljesen tudom a jogállását:
Nem kell ezt csinálni, werkem bármire is akad, itt ha csak portás vagy esetleg főzöd a kávét és nyitva tartod a szemed már sokat lehet tanulni:Cuccról nem beszélünk, alap táskám kb. annyi, teljes felszerelés kb. sok, de hobbis haveroknak is inkább 3-4 milliótól felfelé van ugyanez, ha csak kicsit komolyabban veszik.
Valahol van még ahol kamionból tolják ki állványokon a felszámozott ruhákat, de azt hirtelen nem találom. 1 hangár, pár fotós, több grafikus, egy erős nap, csoki
-
Jahno
veterán
Kisboltunk teleélőzi a csoportját meg hetente felrakja ugyanazokat a polc képeket. Néha vagy 100at is, sok ismétlődéssel, összevissza. Meg persze a boltnak személyes profilt csinál, aminek ismerősei vannak, cserébe nincs nyitvatartása meg hasonlók. Kész vagyok tőle.
Ezeknek néha nem is kellene több, de az ár kiírásával többre mennének, főleg aki a faluban ismerős az úgyis tudja, hogy van csoki meg étolaj...
Világ pöcke hulladéka, na ez az ami szerintem senkit nem érdekel és nem a 15ezer fotó a kutyás buliról.
Új hozzászólás Aktív témák
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Bestbuy játékok
- Hivatalos a OnePlus 13 startdátuma
- Háztartási gépek
- Társasjáték topic
- Nintendo Switch 2
- Milyen videókártyát?
- Milyen légkondit a lakásba?
- Miért álltak az oldalak egy hétig, mi történt?
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- További aktív témák...
- Geforce GTX 1050, 1050 Ti, 1060, 1650, 1660 - GT 1030 - Low profile is (LP)
- Új MSI 17 Raider GE78 QHD 240Hz i9-13980HX 24mag 32GB 2TB SSD Nvidia RTX 4090 16GB 175W W11 Garancia
- LG 55C4 - 48" OLED evo - 4K 144Hz - 0.1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync - HDMI 2.1 - A9 Gen7 CPU
- Keychrone Q1 V2 billentyűzet / Számla / Garancia /
- Samsung Galaxy A34 5G 128GB Kártyafüggetlen 1 év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest