- Mobil flották
- Realme GT Master Edition - mestermunka
- Apple Watch
- Motorola Razr 60 Ultra - ez a kagyló könnyen megfő
- Milyen okostelefont vegyek?
- Yettel topik
- Egyszerre legnagyobb és legkisebb is a Garmin Venu X1
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Apple iPhone 16 Pro - rutinvizsga
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A szoftver is egész jó, de van némi különbség az Intel és az AMD drivere között.
Explicit API-val az AMD egy PAL-on keresztül futtat mindent, tehát gyakorlatilag a teljesítménykritikus részei a drivernek nem különválasztottak, hanem minden PAL-on fut, és ahhoz van egy ICD rendelve, hogy kezeljék az eltérő explicit API-k eltéréseit. Ilyen formában a Vulkan és a DirectX12 ugyanazon a teljesítménykritikus kódbázison fut.
Az Intel nem így csinálja, hanem eleve van két teljesen eltérő implementáció a két explicit API-ra, továbbá még a DirectX 12-höz még vannak eltérő performance kódutak. Tehát effektíve az Intelnek nincs egységes implementációja, hanem DirectX 12-ben két-három performance layerből választják az adott játéknak megfelelőt. Ezért van az, hogy valamelyik játékban nagyon szar a teljesítmény, valamelyikben pedig nagyon jó. De ez nem igazán szoftverhiba, mert koncepcióból csinálják így, úgy van felépítve a driver, hogy több kódút legyen, és majd a készülő játékot elemezve döntik el, hogy mit fognak belőle használni. Ez is működőképes, csak kellene hozzá 3-4x nagyobb humánerőforrás, hogy ezt karban is tudják tartani, mert ugye van egy jó teljesítményű implementáció, és ha azzal egy adott cím nem jó, akkor vannak a fallbackek, amit viszont nem optimalizálnak, mert nincs rá elég emberük. De ettől a szoftver maga jó, csak nagyon kevés programozójuk van ahhoz, hogy egy ekkora kódbázist minden szempontból karbantartsanak.
Ugyanez van egyébként a DirectX 11-es implementációnál is, csak más okból. Ott van egy emulált kódút, és egy natív. A natív teljesítménye nagyon jó, de ha nincs fehérlistán a játék, hogy a natívon fusson, akkor az emulálton fog futni, és ott meg -150-250% teljesítmény vár. De ez nem klasszikusan a szoftver hibája, mert a ráengedett kódúton olyan gyorsan fut, amennyire csak lehet, csak egyszerűen nagyon masszív erőforráshiányban van az Intel, hogy minden kódút gyors legyen.
Lényegében ez egy koncepcionális eltérés. Az AMD-nek az összes támogatott grafikus API-ra van összesen 3 kódútja a driverben a teljesítménykritikus részt tekintve. Az Intelnek ugyanennyi API-ra van legalább 10. És ezzel nem lenne gond, ha háromszor több programozó dolgozna ezeken, de például az Intel driveres csapata kisebb az AMD csapatánál. Tehát a szoftver itt maga jó, csak nincs mögé rakva az a humánerőforrás, amivel minden kódút karbantartható lenne.
-
fLeSs
nagyúr
Ez egy vicc. Az Intel (két generáció alatt) befogta az AMD-t iGPU-ban.
Őszintén szólva ez sokkolt engem, mert az AMD ebben a szegmensben eddig verhetetlen volt, de úgy látszik a sok tökölődés és kényelem itt is meghozta a gyümölcsét...A hülye b@lfasz pancserek az AMD-nél, mondom hogy a David Wangot ki kéne rúgni a picsába, amióta ott van azóta minden katasztrófa.
Immár elgondolkozhatok majd egy olyan miniPC-n is, amiben ilyen Intel iGPU van, nem kell a 890M-re vadászni ami jó hír. -
-
Loha
veterán
Írják is a ComputerBase-en, hogy az SDR tesztek tömörítetlen RGB (4:4:4) színtérrel készültek, a 10bit HDR-hez meg valszeg a DisplayPort sávszélesség limitje miatt (a 4k 10bit HDR 120Hz-hez kevés a DP1.4 RGB-ben) veszteséges színtömörítést (YCbCr 4:2:2) állítottak be a driverben:
"SDR-Spielen nutzt der Monitor den RGB-Farbraum bei 8 Bit, in HDR YCbCr mit einer Farbunterabtastung von 4:2:2 bei 10 Bit. Die AMD- und die Nvidia-Grafikkarte wurden entsprechend im Treiber konfiguriert."
és valszeg ez a színtömörítés okozza a teljesítményveszteséget, a GTX 1080-on többet mint a VEGA-n. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Ahhoz, hogy ez számítson FCAT-tal kell mérni. A presentek közötti mérésnél ezek a beállítások nem módosítják az fps-t.
Nem valószínű, hogy ez egy driverhiba. Az lehet a gond, hogy az NV a Microsoft HDR pipeline-ját használja, míg az AMD mindenhova berakatta a saját natív pipeline-ját. Tehát a Microsoft pipeline-jának többletterhelésétől menetsülnek, mert megkerülik az egészet. Nem véletlen, hogy a Microsoft Xboxon sem a sajátját, hanem az AMD HDR pipeline-ját használja. Lényegesen jobb, mint amik ők összehoztak. De OS frissítésekkel ez helyrehozható, vagy az NV-nek is szüksége lenne egy natív pipeline-ra, amit aztán a fejlesztők beépíthetnek. Igazából az a fő kérdés, hogy miért nem fejlesztettek ilyet alapból.
-
What this means for AMD is that it cannot display the PCI-Express certification logo on the product or its marketing materials. This, however, may not affect AMD's add-in board (AIB) partners that are PCI-SIG members in their own right, and make graphics cards with their own sub-vendor IDs, provided their power-supply designs comply with PCIe specs. Custom-design cards with an 8-pin PCIe power connector, instead of 6-pin, may qualify as the combination of the 8-pin connector and the slot yields a power budget of 225W. AMD released a software fix to the issue of the cards overdrawing power from the slot, with the Radeon Software Crimson Edition 16.7.1 Beta.
Ez a lényeg. Saját designnal okafogyottá válik a hisztéria. Emellett nem is hallottam itt a PH-n olyan emberről, akinek gondja lett volna a ref 480-assal a gépében a fogyasztás miatt.
-
-
-
Laja333
őstag
Mondjuk az is érdekes, hogy ez az egyetlen jó árasított 1060 azon az oldalon, az összes többi 100k. Iponon is csak 100-118k-s 1060 van csak.
Ilyen alapon vehetjük az Aqua-s 70k 4GB Nitro és a 88K-s 8GB Nitro árakat is, amiből sikerült is még rendelnie az egyik fórumozónak.
Akkor már mindjárt 70k vs 88k. -
daveoff
veterán
Engem igazából az érdekel, hogy fog kinézni a játék. Ugye ez volt beharangozva az első komoly DX12-es címnek, nagyon kíváncsi vagyok milyen új látványban lesz részünk. De attól félek megint csalódni kell majd, legalábbis az ajánlott 970/480 erre enged következtetni Meglátjuk, én előrendeltem a játékot, nagyon remélem hogy nem lesz nagyon gáz.
-
Egon
nagyúr
Hitman-ban nagyon megy az AMD, Tomb Raider-ben az nV. AotS-ban fej-fej mellett haladnak (2% az RX480 előnye, mérési hibahatár az az 1 fps), Total War-ban kb. 4-5%-kal gyorsabb a 480. Ebből első blikkre azt mondanám, hogy kb. egy szinten vannak DX12-ben (azzal a kitétellel, hogy ha bármelyikre optimalizálnak, az csúnyán helyben tudja hagyni a konkurenciát), DX11-ben elég egyértelmű a 1060 fórja.
Nagyjából azonos áron vannak (az nV egy kicsit többe kerül ugyan, de a piaci részesedés alapján ez van...).
Szerintem nem véletlen a különösen ajánlott értékelés a cikkek végén. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Az erőltetett AFR-rel az új Frostbite nem fog jól skálázódni sosem, mert nagyon sok az inteframe kommunikáció egyes helyeken. Amikor nagy mennyiségű adatot kell másolni, akkor az a probléma áll elő, hogy a másolás idejére a GPU-nak le kell állítania a munkát, és ezt megérzi a teljesítmény. A low-level API-kkal aszinkron DMA felel a másolásért, vagyis a képkocka számításának kezdetén teljesen párhuzamosan megtörténhet az adatmásolás, így az ingyenessé válik, tehát helyenként sem rontja a skálázást. DX11-re talán az AMD bevetheti az XDMA-ra a specifikus aszinkron profilt, de az sem hoz annyit, hogy megérje vele foglalkozni, másrészt nem mindegyik Radeonban van XDMA. A problémát DX11-ben nem lehet megoldani sajnos.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- Eladó ASUS Phoenix GTX 1660 OC 6GB (PH-GTX1660-O6G)
- Csere-Beszámítás! Asus Rog Strix GTX 1080Ti 11GB GDDR5X Videokártya!
- Garis ZOTAC GeForce RTX 4070 Ti Trinity 12GB GDDR6X videokártya
- Csere-Beszámítás! Sapphire Pure RX 7700XT 12GB GDDR6 Videokártya! Bemutató Darab!
- Csere-Beszámítás! PowerColor Red Devil Spectral White RX 9070XT Videokártya! Bemutató Darab!
- Apple iPhone 14 256GB/ 86% Akkuval / 12 hónap jótállással!
- Xiaomi Redmi Note 10 Pro 128GB Kártyafüggetlen, 1Év Garanciával
- BESZÁMÍTÁS! ASUS TUF Z390-PRO GAMING alaplap garanciával hibátlan működéssel
- Azonnali készpénzes AMD CPU AMD VGA számítógép felvásárlás személyesen / postával korrekt áron
- Napi 1000 -ft tól elvihető RÉSZLETFIZETÉS BANKMENTES MSI Cyborg 15 A13VE
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest