- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Google Pixel 8 Pro - mestersége(s) az intelligencia
- Mobil flották
- Érkezőben a Poco M6 4G
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Huawei P30 Pro - teletalálat
- Fotók, videók mobillal
Hirdetés
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Robotkart irányított a majom a kínai Neuralink agyi chipjével
it A mindezt lehetővé tévő Neucybert a Neuralink kínai riválisa, a Beijing Xinzhida Neurotechnology fejlesztette ki.
-
Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
gp Továbbra is szeptemberi premierrel számolnak a fejlesztők, reméljük több halasztásra már nem kell számítanunk.
Új hozzászólás Aktív témák
-
HSM
félisten
Ugyanúgy "nagy fogyasztású", mint a konkurens, hasonló kategóriájú termékek. Pl. GTX780-ak. De a Maxwell se egy hatalmas előrelépés, 250W helyett ~200W-os fogyasztásával. Pláne, ha az egész gép fogyasztásával együtt nézed, nem éppen drámai a különbség. A hőtermelés pedig a fogyasztásától függ a cuccnak.
-
Laja333
őstag
Továbbra sem értem ezt a hőtermelős dolgot.
Annyit fogyasztanak mint az NV ugyan azon szériájú 780/ti-jei. Valamint teljesítményben ugyan ott van. Ugyanakkor a Giga 970 is bekajálja a 200 wattot, a 290x-ek se nagyon mennek 250W-os átlagfogyasztás fölé.[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
Ez jogos. Viszont nem túl fair egy 3 éves GPU-t tartalmazó 280-at egy 3 hete bemutatott VGA-hoz hasonlítani. A 285 pedig azért lóg ki a sorból, mert azokat a GPU-kat mesterségesen eléggé lefojtották, hogy eladhatóak maradjanak a 280-ak, és a jobb Tonga csipek az Apple mobil gépeibe kerültek.
Mellesleg nekem a középkategóriában sem nyomnának le a torkomon 70 000 forintért egy 128bites kártyát, pláne 2GB rammal. Vicc.
-
-
Malibutomi
nagyúr
-
nagyúr
a pontos számok ugyanezzel a módszerrel (GTX660, 980/1033/1500):
Deferred:
Frames, Time (ms), Min, Max, Avg
4534, 25953, 156, 184, 174.700Clustered:
Frames, Time (ms), Min, Max, Avg
12836, 19047, 649, 687, 673.912Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
-
daveoff
veterán
Lehet nem is ad ki AMD új kártyát, mert a 290X DX12-ben már a Titan X-el vetekszik...
AMD R9 290X As Fast As Titan X in DX12 Enabled 3DMark – 33% Faster Than GTX 980LG 27GL83A 27'' UltraGear™ QHD IPS 1ms Gaming Monitor with G-Sync®
-
nagyúr
Csodák nincsenek - maximális utilizáció esetén sokkal gyorsabbak lennének a Radeon kártyák, a DX10 korszak eleje óta több bennük a fizikai erőforrás. Ez a teszt is pont erre példa - gyakorlatilag a Tahiti GPU-t leszámítva mindenhol irtózatosan sávszélesség-limites.
(#4387) daveoff: Végre kimérte valaki Ez egy CPU + API + driver teszt.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
TTomax
nagyúr
Csak gratulálni tudok az AMD Rep-nek....nem véletlen a 25%-os piaci részesedés a dedikált vga piacon...Igen kemény munka van mögötte.
[ Szerkesztve ]
★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"
-
HSM
félisten
Neked lehet nem probléma, de én azért 20-30 percenként hajlamos vagyok kilépegetni a játékból, és mást is csinálni közben. Másfelől a GTA4 kötött mentési rendszere miatt is érdemesebb volt csak altatni a játékot a háttérben, mint kilépni belőle. Szóval az említett hiba mindössze játszhatatlanná tette nekem.
Az a röhejes benne, hogy hetente lesheted, mi változott az előzőhöz képest, lesheted a felhasználói tapasztalatokat és hasonlók. Míg ha csak 1-3 havonta van WHQL és közben csak 1-2 béta szükség szerint, akkor sokkal követhetőbb, mit érdemes feltenni, és mit inkább kihagyni. Én ebben nem lehetőséget látok, hanem extra nyűgöt.
Szerintem AMD-éknek nem a driver terén kéne elsősorban előre lépni, hanem végre egy új, vérfrissített termékcsaládot bemutatni. A 290-ek szerintem nagyon jók, de az alsóházban azért nem ártana némi újítás, fullos Tonga, a Pitcairn helyett is nagyon kéne valami modernebb. Szerintem nem én vagyok az egyetlen, akinek annyira nem jön be az átnevezett régi vasak. No, meg rendes marketinget tenni a termékek mögé, mert a friss Nv-k sikere mögött is nem kis részben az van.
Ha belegondolsz, azért az se semmi, a GTX970 memóriáját is hogy lenyomták az emberek torkán... Kíváncsi lennék, ha az AMD sütött volna el hasonlót, akkor mekkora botrány lett volna belőle. Szvsz ennek a sokszorosa. Nekem ez önmagában bőven elég volt arra, hogy pontos képet kapjak az említett vállalat vásárlókhoz való hozzáállásáról, amiből emiatt jóideig köszönöm, de nem fogok kérni ismét. Erősen úgy fest, kutyából nem lesz szalonna....
(#4623) TTomax: A GTX fórumba nem írtam bele a GTA4-es dolgot, ez tény. Nem láttam értelmét, mivel más nem írt hasonlókat. Halkan megjegyzem, nem voltam én sem sültbolond, nem tuningolva néztem, stabil-e a GTA4. Ha csak játszottam, a végtelenségig ment, csak az Alt+tab esetén tudott összesni a játék Nv-n.
Nem volt ez olyan könnyű döntés amúgy, azért is maradt nálam még egy hétig a 260, mivel tuningolva gyorsabb, olcsóbb, és még halkabb is volt, csak éppen a driverét nem tudtam emiatt használni, úgyhogy elég sokat vergődtem, melyik legyen. A 4890 is végül csak alulfeszelve, kicsit kisebb órajelen lett megfelelő.[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
Nyűg, mert ahogy az előbb leírtam, release notes, és felhasználói visszajelzéseket követni így sokkal nehezebb. De az AMD is átesett a ló túloldalára, ezt is írtam.
A 290 "féltégla mini kazán"-al egyáltalán nem értek egyet, normális hűtős példányok normális környezetben teljesen jók, és nincs szélsőséges fogyasztásuk. Kb. mint egy 780 Ti.
Amúgy ugyanazt írtad, mint én, nagyon kéne már egy friss termékpaletta.
Az, hogy bizonzos termékeik thermal limit közelében vannak, azok a gagyi meg "csendes" kiadásoknak köszönhető. Nálam a 290 sem volt thermal limiten, pedig az egyik legegyszerűbb, Gigabyte WF3 típusom volt: [link].
Másfelől thermal limit mellett is bőven lehetne a nagyobb kihasználással nyerni, de ebbe inkább nem mennék most bele.
-
HSM
félisten
Nem olvastad el tán a kérdést? Azt kérdezték a rep-től, hogy mikor jön új driver, nem azt, hogy GTA5-re lesz-e.
Ez így úgy hülyeség, amit írsz, ahogy van. Kétféle 290X van, ami 800Mhz-re antiboost-ol, vagy a refi, ha nem emeled feljebb a gyári max 2700RPM fordulatát, vagy aminek nagyon eltolták a hűtését.
Másfelől, ha 800MHz-re antiboost-ol, és mellette csak 2X-esére nő a csip kihasználtsága, az még mindig olyan, mintha 1600Mhz-en menne DX11-ben.Másfelől szvsz sokkal égetőbb gondjai lesznek pl. az Nv GTX970-eseinek, azok meg TDP-throttlingolnak fognak néhány típus kivételével.
(#4635) gbors: Annyiból nem hiszem, hogy a játék lett volna idióta, hogy a legelejétől játszottam vele a 4850-esemen és akkor sem fagyott soha, és a GTX260 után a 4890-emen is jó volt utána.
A release notes pedig szvsz igen fontos, mert nem mindig azokkal a játékokkal játszanak a topikban, amikkel én. Másfelől én csak akkor frissítek drivert, ha jó okom van rá. Ez pedig a release notes-ból derül ki, és csak utána jönnek a topik-tapasztalatom. Persze, értem én, van ennek egyfajta kindertojás jellege, hogy odatolják az embernek hetente a drivert, amiben átírtak egy sort kb, hogy örüljön a fejének próbálgassa....
Amit a bizonyos effektusról írsz... Ott sem minden fekete vagy fehér. Nem mindig adják oda a gyártónak a játékot időben, hogy készíthessen hozzá drivert. Vagy itt van pl. az Nv szeretetcsomagja, a GW.
No, mindegy, azért én nem temetném az AMD-t a megjelenés előtt, csak azért mert nem mókusvakítanak "Game Ready" driverekkel... Majd a megjelenés után térjünk erre vissza, melyik gyártón/driveren hogy fut.(#4636) h1mpi: Én ezt egészen máshogy látom, mint a közelmúltig aktív AMD felhasználó. Amit arról írsz, mennyi a piaci részesedés, és mindezt annak ellenére, hogy drágább, az tény.
Ugyanakkor egészen máshogy gondolom a többit. Én úgy gondolom, az Nv drágábban ad "sz@r"-t, és mégis, egyfelől ügyes időzítéssel, ügyes marketing húzásokkal, egyébként zseniális módon kelti az emberekben annak a hitét, hogy ők micsoda csodát kaptak a pénzükért.
Néha kiborul a bili, mennyire hülyének vannak nézve a vásárlóik, szerintem éppen elég, ha a GTX970 memóriaszervezésére gondolok, aminél a mai napig a hivatalos gyártói oldalon [link]:
4 GB Standard Memory Config
256-bit Memory Interface Width
224 (GB/sec) Memory Bandwidth
szerepel, amiről minden jobban értesült tudja, hogy kb. nettó hazugság ebben a formában.
De ugyanilyen sunyiságok vannak driver terén is, gondolok itt pl. a BF4-ben előre számolt képkockákra és hasonlókra. A GW-öt nem is említve.(#4638) h1mpi: Nem látod a fától az erdőt? Ez nem holmi apró hiba volt, hanem a komplett vásárlóbázis és a sajtó megtévesztése. Persze, most még nagyon elégedett minden 970 felhasználó, míg nincs használva szinte semelyik játékban 3,5GB-nál több memória, de kíváncsi leszek, egy év múlva is ilyen vidámak lesznek-e....
(#4640) h1mpi: Igen, nem veszik a kártyáikat. Atom béna a merktingjük, aláírom, míg a zöld oldalon ilyen GTX970 szintű botrányokat is megmagyarázzák, hogy csak azért csinálták, hogy a legjobb GPU-t kaphasd [link]. Hát hogy a viharba ne.
(#4647) Pacy: Én még ebben sem lennék teljesen biztos, hogy jobban megy Nv-n, mint AMD-n. Az FPS tényleg több, mint Mantle alatt egy húzott 980-al, de az FPS szvsz nem minden.
Igen, az AMD többek között itt szúrta el. Inkább ment volna rá az FPS-ekre, eladásokban az sokkal nyomósabb érv lett volna, mint a nehezen mérhető paraméterek. Mondjuk nekem játszani jobb volt így, de fújhatják, ha ezt csak a userek/vevők durván 1%-a ha érti...(#4651) h1mpi: Szerintem ez erősen szempont függő. Akinek kedvező áron fenntartható jármű kell, annak korántsem biztos, hogy jó autó lesz egy csúcs-BMW....
(#4655) Abu85: Csak akkor miért nem hallom ezt marketingelni az AMD-től, hogy hehe, mi már GTA5 készek vagyunk 5 hónapja? Elég bénán marketingelik magukat, fájdalmasan.
(#4657) -Solt-: Nagyon egyet kell értsek.
Egyébként az én véleményem az ügyes marketing. Az Nv még a 970 balhét is el tudta sütni, hogy fényezzék magukat.
A kedvencem még amúgy a GTX980 White Paper, ami így kezdődik: "Featuring Maxwell, The Most Advanced GPU Ever Made" [link]. Szval még ki se próbáltad, de már mossák az agyad keményen a hülyeséggel. Pofátlanságok mindenfelé, amerre csak nézel....
(#4659) Abu85: Ez a gáz, hogy ezt csak a fejlesztők látják, és azok, akik tényleg nyakig beleássák magukat a mélyvízbe.
(#4661) mcwolf79: A ZeroCore faszságát köszönheted a lapodnak szvsz, másnak is ugyanez a gondja volt a Z77 Extreme 4-el, 7970-el, és 290-el egyaránt. Nálam Giga Z77, Z87, Z97 lapokban sem volt velük semmi gond, se a 290-el, se a 7970-el, 280X-el.
Hogy a Mantle kevés láng? Azt nem tudom, hogy nem vetted észre. Lehet, nem csak az FPS-számlálót kellett volna nézni.
(#4662) -Solt-: A userek userek, nem fognak mélyebben belelátni. Ezért kéne a marketing, ami az ő szintjükön adja át a megfelelő döntéshez az infókat.
-
#85552128
törölt tag
Az összes GCN 1.0-s kártyát érinti, tehát a 290/X, 285, 260X/7790 kivételével mindet.
7750, 7770, R7 250/X, 7850, 7870, R7 270/X, 7950, 7970, R9 280/X - nagyjából ezek, de lehet valami kimaradt.
Nem lenne gond, de azért na... 3 hét alatt illett volna javítani, még ha az aktuális "flagshipet" nem is érinti...
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A Square Enix adja a PC-nek a legjobb portokat. Csak ezért külön stúdiót tartanak fennt. A SEGA számos PC only stratégiát ad ki. A Capcom szeretne több PC-s portot. Ezért álltak be. A többi kiadó is elég nagy az eladások alapján.
A Dying Light semmin sem tökéletes. Ez nem a GameWorks hibája. Egyszerűen nincs kész a motor.
A GTA5 esetében a javítást nehezíti, hogy nem minden konfigon van meg a hiba. Ugyanazt a VGA-t más alaplapba teszed és jó. Nem valószínű, hogy driverből javítható.
A StarSwarmban nincs benne a DX12. Nem is frissítik bele, mert nincs rá idő, hogy minden hardverre optimalizálják az utolsó buildet. Persze a fejlesztőktől meg lehet szerezni, de nem ajánlják teljesítmény összehasonlításra.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem beszéltem játékokról. Kiadót és fejlesztőt említettem.
Sajnos nem. Próbáltam tesztre, de ugyanazokat a lassulásokat generálja bármilyen hardverrel. A fejlesztők szerint a DX11 miatt van. Szerintem azért a motor sem százas.
Tudtommal nem jön a GTA5-höz DX12 vagy Vulkan frissítés. Megkérdeztem ezt és az a baj, hogy a PC-s port motorja az X1/PS4 port struktúráját használja. Ezt nem tervezték low-levelre. Konzolon sem úgy fut. Ha akarnak low-level portot, akkor az egy jó fél éves munka lesz a motor átírása miatt.
Egy oldalon jelent meg teszt, és ott is ki volt hangsúlyozva, hogy alpha kód. Meg az Intel is nyilatkozott, hogy a tesztelt verzió nem tartalmaz optimalizálást számukra.
Akármennyire nem tetszik jelen pillanatban messze az AMD teszi a legtöbbet azért, hogy a PC továbbra is alternatíva legyen a top fejlesztőknek. Mert amit az Ubi és Warner művel az a konzol felé hajtja a népet.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Egy piacot néztünk az elmúlt másfél évben? Mi a jövő? A low-level. Ki szerint? Mindenki. Kinek a kutatására épül ez a jövő? Az AMD-ére.
Gyakorlatilag másfél év alatt elérte az AMD, hogy ők mondhassák meg a tutit az MS és a Khronos helyett. És ne hidd azt, hogy ennek bárki örül rajtuk kívül. Innentől kezdve bármit átnyomhatnak a GAB-on és az ARB-n. Ez baromira nem tetszik a konkurenciának.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
-
Xmister
senior tag
Szóval szerinted az Intel és AMD hazudik, hogy ők már rég odaadták nekik a gyorsabb kódot, de azt nem építették be?
El tudom képzelni, hogy ezért szakadt meg a kommunikáció is anno. Miért is dolgozzanak rajta, ha a fejlesztők úgyis le****ják az egészet.
Most, hogy a vásárlók nagy része meg szidja őket, már persze sokkal készségesebbek.
-
Xmister
senior tag
Hol irt ilyet az Intel es az AMD?
Lásd fentebb.Egyébként érdekes, hogy a GE játékok mindenhol jól futnak, az NV-nél pedig már láttunk is ilyet.
Ezek után mindenki döntse el, hogy melyik céget támogatja a pénzével.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
De abszolút van. Ugyanis a gépigényben jelezni kell, ha a fejlesztő tud valamilyen problémát bizonyos hardvercsaláddal. A Telltale pont ezért írja oda minden játékához, hogy teljesítményproblémák miatt az Intel IGP-hez nem ajánlják. Mivel a Slightly Mad Studios ezt nem tette meg, így abszolút jogos egy csoportos per a pénzvisszafizetésre vonatkozóan. USA-ban még simán meg is lehet nyerni.
A legutolsó Early Access verzióknak ilyen volt a teljesítménye: [link] - szóval az még vagy már jól futott, és ebből nem lehetett kiindulni. Valami a Final verzióval történt. Nem kizárt, hogy a fejlesztők szúrtak el valamit a Final verzióval. Ebből a gondolom, hogy szándékosságról nem érdemes beszélni, még.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ha összehasonlítod a tesztkörnyezetet, akkor esőben most is így teljesít a játék. A Radeonok belassultak. Nem tudni miért. Számos oka lehet. Akár még az is, hogy az early access esetében engedélyeztek olyan optimalizálásokat, amelyek nem biztos, hogy stabilak, így a Final verzióra letiltották.
Az is nagyon érdekes, hogy a Radeonok Windows 10 alatt 40%-kal is gyorsabbak ( [link] ), mint korábbi Windows alatt. Itt valami fatális hiba csúszhatott a Final verzióba, amit nem vettek észre. Teszthiány? Az early access játékoknál nem ritka.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
do3om
addikt
Én csak a W3-tól félek mert azzal szeretnék játszani, de AMD karim van. Igaz csak 7970 de ugye ez is sokkal fejlettebb minden NV-nél szóval gyanús hogy "nagyon jól fog menni"
Persze ha szarul meg az azért van mert a shader fordító vektoriális egység nincs rendesen polarizálva a program transzfordító leképzősoraiban, ami miatt ugye egyenesen következik hogy lassabb, esetleg lagos lesz de ez most hogy tudom teljesen meg is nyugodtam, jól van van ez igy már örülök is.
Ja: majd javítják.
Ha érdekel valami szerelési anyag írj privátot. Eladó Schneider Mágneskapcsoló 18,5kW/38A
-
" Dort kommen die Radeon-Produkte deutlich näher an die Konkurrenz heran, da die GPU durch die zusätzlichen Pixel besser ausgelastet wird und die Anzahl an Drawcalls nicht ansteigt."
Ez mind remek, csak 3840x2160ban meg mindig sokkal lassabb a 290x.
Ok, ereztem en, hogy felesleges day0an megvenni mert nem lesz idom tolni.
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
TTomax
nagyúr
-
#85552128
törölt tag
Szépen látszik az a 12.5%-os veszteség (nem mintha a 35% kitűnő lett volna, de azért na...) a ~10 hónapos totojázásuknak köszönhetően. Miközben az nV lényegében 2 kártyát adott csak ki, azt is a drágább régiókba a 960/TX pedig viszonylag friss/drága.
Kíváncsi vagyok mennyit sikerül visszanyerni a(z) Rebrand 300 sorozattal....[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem. A bekötési modellnél a TIER_3 ki lett emelve a feature level szintekből, ahogy a PS-specifikus stencil referencia is, illetve a CR TIER_2 szint.
A Tiled Resources is ki lett ezekből emelve.Valójában ez elég bonyolult lett, de lesz egy cikk, ami táblázatokba foglalja a végleges, és még ámenre váró specifikációt.
Az a lényeg, hogy a TIER az nem egy általános dolog. Vannak funkciók és azoknak belsőleg vannak TIER szintjeik. És ezekből a funkciókból a kötelezőek vannak hozzákötve a feature level szintekhez, ezen belül is egy kötelező minimum TIER szinttel. De ezt majd egyszerűbb lesz a táblázatokból látni.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A GW felé egy EA, egy Square Enix EIDOS divízió, egy Codemasters, egy SEGA nem tud váltani mert megakadályozza az optimalizálást. Nekik van erre anyagi keretük. Elég csak azt látni, hogy egyre több middleware-t cserélnek saját technológiára. Nekik nem n+1-ik zárt middleware kell, hanem kontroll. Többen rájöttek, hogy ha mindent házon belül írnak, akkor abból nem csak jobb sebességet, hanem jobb grafikát is ki lehet hozni.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Valaki akar innovációt, valaki pedig nem. Ez a kiadó anyagi lehetőségein múlik.
Ez említett kiadók és fejlesztők döntése nem függ az AMD-től. Ők csak nagyobb kontrollt akarnak és ezt a feketefobozok mindenféle formája akadályozza. Volt a Sony-nak egy előadása korábban. Azt hiszem három éve beszélt róla a Santa Monica Studio, hogy totális hiba a middleware-ekre hagyatkozni, mert elveszik a lehetőség összehangolni az egyes pipeline-okat. És akkor mondták, hogy a következő motorjukhoz nem hasznalnak majd middleware-t és mindent saját maguk írnak meg. Ebből született a The Order 1886. Most a nagyobb kiadók ezt akarják követni, hogy el tudjak érni az Order szintű grafikát. Ha képesek finanszírozni ennek a költségeit, akkor joguk van erre menni.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Szerinted mire szolgál egy zárt MiddleWare? Miben segíti a fejlesztők munkáját?
Fejtsd ki kérlek miért lenne jó azoknak a fejlesztőknek fekete dobozt adni, akik évek óta ezek megszüntetését követelik.Szerk.: Egyrészt még nincs eldöntve, hogy lesz-e limit és ha lesz, akkor mennyi. Másrészt az AMD-nek ezzel kötelessége foglalkozni, mert az EA hardverpartnerei. Azért kapják az EA-től a támogatást, hogy segítsenek optimalizálni a Frostbite-ot, és írjanak hozzá olyan funkciókat a Mantle-be, amit Johan akar, de szabványosan nincs rá megoldás. A partneri viszony kétirányú az EA és az AMD között.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Akkor elmondom az igazi okát. A cél az effekt sebességének meghatározása, és a fejlesztők lehetőségeinek a korlátozása. Az NV meg szeretné határozni a játék gépigényét és az új illetve az előző generáció közötti teljesítménykülönbség nagyságát.
Én PC-s portok minőségével törődő kiadót még nem látok mögötte. Nyilván a fejlesztők tudják, hogy ha licencelik, akkor letámadják a fórumokat a felhasználók, hogy a játék szarul van optimalizálva.
Egyébként nem kell ezt olyan szélsőségesen felfogni. Az NV az Ubisoft és a Warner igényeihez fejleszt, míg az AMD az EA, Square Enix, SEGA, Capcom igényeihez.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Valószínűtlen, hogy az AMD egy akkora rage-et akar a felhasználóktól a fórumon látni, mint amit most az NV kap. Emellett tényleg meg kell érteni, hogy tök logikátlan húzás lenne az AMD-től zárt middleware-ekt fejleszteni. Van a PC-n egy vezető iparági igény arra, hogy szabaduljunk meg a feketedobozoktól. Elsődlegesen az API szintjén és ebben az AMD vezető szerepet vállalat. Kidolgozták a lehetőségeket, hogy hogyan lehetne ezt megtenni, és a Microsoft és a Khronos ezt kisebb nagyobb mértékben átemelte, illetve még átemeli szabványba. Az AMD a PC iránt tényleg érdeklődő nagy stúdióktól folyamatosan azt hallja nem akarnak feketedobozt, de akarnak ISA dokumentációt, használható fejlesztőeszközöket, esetleg ISA disassemblert. Az NVIDIA is tudja ezt, azért annyira még nem távolodtak el ezektől a stúdióktól, hogy Johan Andersson, Daniel Baker, Joshua Barczak, John Kloetzli, Kevin Floyer-Lea, Emil Persson, Tiago Sousa, Masaru Ijuin, stb, lényegében az iparág keménymagjának a véleményét ne ismerjék arról, hogy mennyire nem akarnak feketedobozokat, ettől függetlenül az feketedobozt elimináló igényeikre újjabb feketedobozzal válaszoltak. Twitteren erről olvashatsz is tényleges PC-s fejlesztőktől véleményt: [link] Van köztük Timothy Lottes és Bart Wronski, anno az NVIDIA/Epic Games és az Ubisoftnál dolgoztak. Timothy már az AMD-nél van, míg Brat elment a Sony-hoz. Az Ubisoft esetében például fontos, hogy a technikai csapat magja Michal Drobottal az élen az elmúlt év végén kilépett, és ebben nagy szerepe volt ahhoz, hogy nevüket adták olyan projektekhez, amelyeket valójában nem tudta optimalizálni a sok-sok feketedoboz miatt, illetve alapvetően olyan irányokra kényszerítette őket az Ubisoft, amiről már helyből tudták, hogy nem fog működni, de azt kellett csinálniuk, mert a "hozzáértő" szakemberek a vezetőségben azt mondták, hogy jó lesz. Az NVIDIA is azt mondta nekik. Annyira jó lett, hogy még a GeometryWorksöt sem tudták integrálni, mert képtelenek voltak működésre bírni az egészet, tehát, amire felépült a projekt, hogy majd rajzolási parancsokat spórolnak a tesszellálással teljesen tévút volt. Ezért néz ki az AC: Unityben sok felület sokkal rosszabbul, mint az AC: Black Flagben. Főleg a tetők. Úgy volt tervezve, hogy lesz tesszellálás, de nem működött a zárt middleware-en keresztül. Ezért éri meg a vezetőségnek a döntéseit a technikai csoport véleményére hagyatkozva meghozni, mert ők ismerik a motort, míg például egy külső cég nem. Aztán persze ígérni sok dolgot lehet, majd azok 90%-a a játék kiadásáig nem fog teljesülni. Ezért is volt az Ubisoftnál az elmúlt évben ez a sok downgrade botrány, mert hiába akarsz egy grafikai szintet, ha az zárt effekteket nem tudod működésre bírni. Egy dolog, hogy mit akarsz és mi valósítható meg. CD Projekt is ezzel küzdött. Elgondolták, hogy majd beimplementáljuk a middleware-eket, aztán, ahogy jöttek a middleware-ek sorban derült ki, hogy hát ez ezzel nem kompatibilis, akkor ezt jó lenne átírni a motorban, akkor ezt az effektet így bukjuk, stb. A végére elfogyott az idő, még a megjelenés csúszásával is, és jött a downgrade, mert hiába terveztek dolgokat feketedobozokkal valójában mindig nagyon nehéz dolgozni. Nem a fejlesztőn múlik, hogy valami megvalósítható-e. Ezért látod 2015-ben azt a vezető irányt, hogy egyre több middleware-t nyitnak meg. Annyira komplex lett az egész, hogy sok esetben másképp nem lehet biztosítani a működést, downgrade-et pedig senki sem akar.
Még, ha az AMD-nek ugyanaz meg is fordul a fejében, hogy valahogy mesterségesen érdemes lenne visszafogni az előző generációt, hogy az új jobbnak tűnjön, alapvetően az egyetlen lehetőség erre tényleg egy GameWorks-féle stratégia. De az a hátrány, amit ez ad a fejlesztőknek a sok beláthatatlan downgrade-del a megjelent játékokon, sokkal jobban árt a PC-nek hosszútávon, mint amekkora előnyt jelent az adott időszakban az eladásokban. A konzolok ilyen irány mellett előnybe kerülnek, mert hiába van bennük egy csúcs-PC-hez képest korlátozott teljesítmény, akkor is az előny, hogy amit elgondol a fejlesztő azt képes megcsinálni, míg feketedobozok mellett ez sok esetben nem sikerül. Mindegy, hogy hogyan kommunikálód le a downgrade-et, elmondod nekik, hogy használhatatlan zárt effekteket kaptál, vagy kitalálsz valami kíméletes hazugságot, maga a grafika leépítése megtörtént, és a PC-s játékos szomorú lesz.
És alapvetően az a gond, hogy nem a valós problémáról beszél az ipar. Mert a GameWorks esetében az, hogy xy hardveren rosszul fut, nem valós probléma, kapcsold ki és kész, vagy iktasd ki driverben a teljesítményzabáló részeit. Az a gond, hogy teljesen értelmetlen fejlesztési modellt kényszerít ki, és a végére rengeteg terv nem fog megvalósulni. Egyszerűen egy építésznek is baromira nehéz lesz a munkája, ha azt várják el tőle, hogy egy kész tető alá építsen egy házat. Kvázi ezt várja el a GameWorks a fejlesztőktől. És akkor csodálkozunk, hogy a megjelenés előtti bemutatókon a játék sokkal szebb volt, mint ami végül megjelent? Ez a valódi problémája a feketedobozoknak. Minden formájuknak. Mindenki döntse el magában, hogy ez jó-e a PC-nek vagy sem.Nem tudom pontosan, hogy mik lesznek az extrák. Vagy több sebesség, vagy több effekt. Két dolgot tudok a fejlesztőktől, hogy a DX12-ből két számukra fontos dolog hiányzik, ami megvan a Mantle-ben. Az LDS tartalmának korlát nélküli olvasása, és a GDS korlát nélküli használata. Ezeket használni fogják konzolon, sőt, már használják is, így az erre épített effektek átmenthetők. Például az Ubisoft HRAA élsimítása az LDS korlát nélküli olvasására épül. Gyakorlatilag PC-re a konzolon alkalmazott AEAA konstrukcióval csak Mantle-re menthető át.
A DX12-ből négy vezető kihasználású funkció lesz, amelyet gyakorlatilag mindenki bevet. A Typed UAV loads, az aszinkron DMA, az aszinkron compute és a multiadapter valamilyen formája. Az első hármat azért alkalmazzák a fejlesztők, mert összességében konzolon 40-70%-os extra sebességet is hozhat, és a kód gyakorlatilag módosítás nélkül átmenthető PC-re, ahol ugyanennyi előnyt fog kínálni. A multiadapter PC-s dolog, de annyira egyszerű használni, hogy legalább az IGP+dGPU rendszerekre lesz valamilyen implementáció. Azok annyira elterjedtek a világban, hogy megéri velük foglalkozni.
A tesszelláció kapcsán ha megnézed a vezető irány a fixfunckiós blokk elhagyása. Ez hardverben megmarad, de például a LORE motor már compute shadert használ a háromszögek felbontására. Az eredmény az, hogy jobb lesz a minőség és gyorsul tőle a program. Több motor is átvált a jövőben szoftveres tesszellálásra, mert a fejlesztők jobb minőséget akarnak nagyobb sebességgel, és erre a fixfunkciós blokk korlátozottan alkalmas.
(#6258) Szaby59: Kettő, de nem a szám lényeges, hanem az, hogy megtörténik.
Többször mondtam, hogy a Dragon Age: Inquisition DX11 kódja nem stabil. Az EA support hivatalosan a Mantle kódot ajánlja. Ezért van beépítve. A DX11 kód sosem lesz teljesen stabil a mutex zárolásaival. Nagyon nem véletlen, hogy a Microsoft ezeket a technikákat nem ajánlja implementálni, függetlenül attól, hogy lehetséges. Sajnálom, de ez van. A következő körben már mindenki kap low-level támogatást.
(#6259) huskydog17: A Capcom a Panta Rhei motort fogja később használni mindenre. Ma még nem létezik PC-s portja, mert DX11-re kvázi portolhatatlan, de később meg lesz oldva.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
-Solt-
veterán
Pont azt kellett volna idoben felismerjek (ugy 8-10 evvel ezelott), hogy a sajat fekete dobozukat megalkossak, mostmar ~22%-os piaci reszesedessel ha akarnak se tudnak elkesziteni, hogy sikeres is legyen.
Olvastam már itt pár megdöbbentő mondatot, de ez viszi a prímet... nem fér a fejembe, hogy egy felhasználó miképpen képes azt kívánni, hogy minél jobban szívatva legyen.
www.smart-bus.hu
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A GameWorks minden hardveren hátrány. Kérdezz meg bárkit, hogy a HairWorks vagy a TressFX minősége a jobb. Még számos NV tulajdonos is azt mondja, hogy a TressFX. Le is írtam egy cikkben, hogy mi hiányzik a GameWorksből, hogy elérjék a TressFX szintjét. Csak ezt nem lesz egyszerű megtenni, mert rengeteg erőforrást elpazarol az algoritmus, lényegében a semmire.
Amit nem értek, hogy ezen miért kell siránkozni? Igen a PC átalakul. A jövőben nem lesz olyan, hogy egy márkán belül mindent elérhetsz. Lesznek GeForce és Radeon exkluzív dolgok. Nem mondom, hogy ez jó, de ez van. Viszont a döntés a tietek, hogy milyen hardvert vásároltok a PC-be. Vagy akár az is, hogy mentek konzolra, teljesen mindegy. De azért siránkozni, hogy az AMD stratégiailag még mindig értékesebbnek tartja az optimalizált játékot, mint a mesterségesen magas gépigényt egyszerűen blődség. Ők ezt az utat választották és kész. Az NVIDIA az ellentétes irányt választotta, fogadjátok el azt is. Ott is ki lehet fizetni 1000 eurót évente az új csúcsért. De alapvetően egyetlen piaci szereplő sem kényszeríti rátok, hogy megvegyétek az új VGA-kat.
A kritizáló fejlesztőkkel mégis mit kezdjen az NVIDIA? Ők választottak, és nem kérnek a GameWorksből. Ennyi. Nekik sem kötelező elfogadni egy olyan szerződést, hogy nem optimalizálhatják a kiadásra váró játékot. Szép is lenne, ha ez kötelező lenne.
(#6275) rocket: Félreérted a fejlesztőket. Johan Anderssont nem érdekli, hogy a GameWorks létezik-e vagy sem. Magasról tesz rá, hogy az NVIDIA éves szinten mennyi pénzt éget el különböző fejlesztésekre, amiket nem lehet végül beépíteni sehova, mert ha megmozdul valami, akkor képi hiba van (lásd GI Works). Ez totál hidegen hagy mindenkit, aki ezt a csomagot kritizálja. Ami nem hagyja hidegen őket, hogy az NV nem dokumentálja a hardvereit, eléggé leépítették a fejlesztőeszközeiket, és nem kínálnak ISA disassemblert. Még ha akarnak sem tudnak jelen formában GeForce-ra optimalizálni. Nem mondja meg az NV, hogy miképp kell. Erről is írt már Matías N. Goldberg, hogy ez miért baj számára, meg azt is, hogy ez régen nem volt így az NV-nél. [link]
Itt alapvetően azt akarják a fejlesztők, hogy az NV ne legyen ilyen elzárkózó. Az, hogy a GameWorksöt nem nyitják meg őszintén szólva senkit sem érdekel, mert nem akarják használni, de az már érdekli őket, hogy amit írnak az mennyire optimalizáltan fut GeForce-on. Az az érdekük, hogy jó legyen, főleg a low-level irány mellett, ahol a fejlesztőkön elég sok múlik a kernel driver eltűnése következtében, és az NV a problémák esetén simán rájuk mutat, hogy ők a hülyék és nem a driver a probléma, mert driver már hagyományos értelemben nincs is.Sajnos a GCN és a Maxwell még mindig lényegesen gyorsabb Witcher 3-ban, mint a Kepler, Fermi, TeraScale 2, stb. Az R9 285 és a GTX 960 még mindig a GTX Titan szintjét képes hozni, mert annyit ezek is gyorsultak, amennyit a Kepler. Mondjuk ez nem baj, de ettől függetlenül nem történt felzárkózás.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- Milyen SSD-t vegyek?
- Robogó, kismotor
- LEGO klub
- Mazda topik
- A Gigabyte is visszaveszi alaplapjainak alapértelmezett tuningját
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Hobby rádiós topik
- Háztartási gépek
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Musk szerint már jövőre itt vannak a Tesla Optimus humanoid robotok
- További aktív témák...