- Merész dizájn és új teleobjektív az iPhone 17 Pro mobilokban
- Google Pixel topik
- Magisk
- Itt a Xiaomi Android 16-os frissítési ütemterve a kompatibilis készülékekre
- iPhone topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Samsung Galaxy A52s 5G - jó S-tehetség
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Homokféreggel is pózolhatna a OnePlus 15
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Busterftw
nagyúr
Csak ugye az AMD eladasok nem novekedtek Q2-ben, hanem csokkentek.
Tehat ha a mostani gyartasi mennyiseg nyar elejen lett meghatarozva, akkor most mar Radeon domping lenne szemptembertol, de nem ezt latjuk.
De majd lesz a Q3 8-12%, aztan meg is lehet magyarazni, hogy na latjatok tobb lett.
A valaszt majd az adja meg, hogy Q2-hoz kepest mennyit adtak el, mert a % onmagaban nem jelent sokat. -
-
Huh, hát tényleg remek lett volna a technológiai világ két monopól piaci helyzetű cégét összeolvasztani, hogy utána úgy árazzanak, ahogy csak akarnak!
Az nV-nek tényleg jó lett volna, csak mindenki másnak rossz.Netán nvidia alkalmazott kegyed, azért nem lát az orránál előrébb?
-
-
-
-
olymind1
senior tag
Annyiért igen jó ár lett volna 9070 XT-nek, érdekes hogy 7800 XT 16 GB is 500€ körüli árra álltak be, de 9070(XT)-ket meg hogy túlárazzák, vagy csak szimplán élhetetlen lett az AMD is.
Az 450-500$/€ alatti 9070 meg igen vonzó lett volna számunkra, mert a 9060 XT 400€ körüli áron igen gyengék így 2025-ben, 9070(XT)k meg drágák, szerintem.
Meg nem ártott volna értelemes built by / made by AMD kártyákat csinálniuk és a honlapjukon árulni ténylegesen MSRP áron, hogy az AIB gyártókon legyen valamennyi kényszer / kontroll hogy ne szaladjanak el az áraikkal.
-
PuMbA
titán
Aki erősen NVIDIA-s az tényleg nem fog kis dolgokért váltani
Náluk csak akkor van esélye az AMD-nek, ha jóval alacsonyabb az ár vagy az FSR4 játék támogatottságban és tudásban - már 1,5 éve van Ray Reconstruction a DLSS-ben - közel lesz a DLSS-hez.
Az AMD-nél a lassúság még mindig megvan, hiszen az FSR4 szokásosan nyögvenyelősen indult. Azt hittem, hogy pikk-pakk egy kész SDK-t leraknak márciusban. Hát nem. Először jött a driveres felülbírálás, fél év múlva nemrég jött meg csak a játékba implementálható SDK, és év végén lesz csak a DLSS-hez hasonló Ray Reconstruction. Az irány jó, hiszen hosszú ideje elsőnek növekedtek az AMD Gaming bevételek 2025 Q2-ben, de kell a teljes FSR Redstone.
-
T.Peter
őstag
Nem szoktam vedeni a dev-eket. A motort sem szoktam. Objektiven probalom megkozeliteni a problemat. Itt is azt irtam, hogy a production-nel van gond. Korabban irtam mar a management-rol es a designer-ekrol (ha gameplay problemak vannak vagy nincs innovacio) is. A sajat tapasztalatom azt mutatja, hogy ezeken a teruleteken vannak oriasi hibak. A jatekot meg plane nem vedem, szerintem nem kellett volna ilyen allapotban kiadni. Nem latok bele, hogy hol ment el a pc-s resz, de ps5 beallitasokkal pc-n sem kene annyira rossznak lennie. Majd biztos csinalnak optimized settings videokat.
A lumen miatt a bevilagitas mar alapbol kiveri az ember szemet, raadasul nem egetett, hanem dinamikus. Mas kerdes, hogy a dinamikussaga nincs kihasznalva (designer problema). Az art style nem segit a reszletek lathatova teteleben, ez jogos. Egyet tudsz csinalni, nem veszed meg. -
T.Peter
őstag
UE 5.5.4 egyebkent a verzio amivel kiadtak. A production nem tartja szem elott az elvarasokat. Mennyibol tartott volna plusz 1 honapot ulni rajta? Vagy valahogy kozolni, hogy a legmagasabb beallitas nem hoz annyit latvanyban mint amennyit elvesz a teljesitmenybol. Ps5 pro-n nem annyira veszes, mint pc-n. A ket kep kozott amugy csak az nem latja az ordito kulonbseget aki nem akarja.
-
-
Ps6-ot meg nem kell majd bővíteni.
nyilván most a ps5 már kiöregedett de jobb befektetés mivel 1x veszed meg aztán működik aki megvette akkor jól járt.De simán jó a ps5 unokatesómék csak azt tolják nagy tv-n 4k-n elvannak vele aim assist azt kész jobban lő sniperrel a fortniteban mint én egérrel vicc az egész .
Én csak az irányítás miatt hanyagolom. -
DudeHUN
senior tag
Nem arról beszélek, hogy nem lehet összehasonlítani, mint ahogy pl. DF is csinálja. De mivel a játék egy hobbi, így mögé összeget tenni és obejktívank beállítani a véleményt ezzel kapcsolatban is hülyeség. Egyrészt mindenkinek mást ér az életében jelen esetben a videojáték, másrészt mások a preferenciáink.
-
Busterftw
nagyúr
Inkább OEM:
"In its filing, the company says these are all “direct” customers — such as original equipment manufacturers (OEMs), system integrators, or distributors — who purchase their chips directly from Nvidia."Tehát nem META, Google stb, de aztán indirekt ezek kitehetik a legnagyobb részt.
-
Pc nagyon drága
Főleg a 4k ugyan azt megkapod max 200-ért és 6-évig elvagy bár van aki a ps4-el isaztán az kb 10-éve nem akar váltani.
Hát azóta nekem kb volt nem olcsó gépeim sora intel 4770k gtx560Ti; gtx580 Ryzen 2600+ gtx1060 gtx1660
Intel 12600k+ rtx3070 +4070Ti Rtx5080 , 14700kOlcsóbb: Gtx750Ti, ryzen 2400G(baromi rossz kísérlet mert azt ígérték teszteken hogy gamer azt 720p alig vitte a farcry5-t
A teszt meg csalás volt mert asus hero lappal ami még csak új volt akkor de 100.000ft legalább és a ramokból is a legdrágább kellett volna FlareX cl14 az is 100.000ft.
Azt olcsó gamer gépként promózták akkoriban hogy nem kell vga költeni persze persze csak költs minden másra 30fps-ért.) -
Abu85
HÁZIGAZDA
Ezt én máshogy tapasztalom. Én ugyanannyit játszok, mint régen, de a másfél éves mérlegemet tekintve kb. feleannyit költöttem eddig konzolra, mint anno PC-re. És ez nem csak az én tapasztalatom. Másnak is a konzolt ajánlom, aki csalódott a PC-ben, és ugyanazt mondják, hogy sokkal olcsóbban kijönnek most. Sőt, több játékon is játszanak, mert előfizetnek a PS Plus-ra, ahogy én is.
-
huskydog17
addikt
Elnézést a késői válaszért!
Az ok szerintem nagyon egyszerű: render felbontásAz RDNA4 és RTX kártyák Performance felskálázást használtak, míg RDNA3 TSR Quality-t, azaz RDNA3 kártyák magasabb render felbontáson számoltak, ami nyilván jóval nagyobb terhelés is, ezért persze hogy jobban belassult.
"Im Falle von Senua's Saga: Hellblade II Enhanced bedeutet dies: DLSS 4 sowie FSR 4 laufen auf entsprechenden Grafikkarten im Performance-Modus (Skalierungsfaktor 2.0×), während ältere Radeons sowie Intel Arc mit TSR Quality laufen (Skalierungsfaktor 1.5×)."
Ez a táblázatban is jelölve van.
Tehát még egyszerűbben fogalmazva a konkrét példával:
4K kimeneti felbontáson a felskálázás így történik:
RDNA4 és minden RTX kártya: 1080p-ről 4K-ra (Performance)
Minden más (RDNA3, RDNA2, Intel): 1440p-ről 4K-ra (Quality)Az RX 9070XT tehát lényegesen alacsonyabb felbontásról skáláz fel, persze hogy gyorsabb.
Úgy látom rajtam kívül mindenki átsiklott e felett.
-
Egon
nagyúr
Nocsak.
Minden bizonnyal nemsokára megérkezik Abu tollából a kapcsolódó cikk, melynek felütése egészen biztosan az alábbi lesz:
Nem számít újdonságnak, hogy a Ryzen 9800-as sorozatú CPU-k pont úgy leéghetnek, ahogy az egyéb 9000-res társaik - oh wait...Amúgy is kizárólag nV vga-k éghetnek le ugyebár:
First Case of Melted 16-Pin Connector Reported On AMD Radeon RX 9070 XT GPU -
Abu85
HÁZIGAZDA
Ez játéktól függ, de az újabb driverekkel az AMD már nem csak az RT shaderekre alkalmazza például a dinamikus regiszterallokációt, hanem az egyes címekben bizonyos compute shaderekre is. Tehát amíg a többi hardvert limitálja a kihasználtságlimit a statikus regiszterallokáció által, addig az RDNA 4 képes úgy betölteni az adatokat a regiszterbe, hogy tényleg csak a használt adatok legyenek ott, így a nagyon gyilkos compute shaderek az RDNA 4-en sok konkurens wave mellett futnak. Ez egy shaderre lebontva akár +700-900%-ot is jelenthet, ami a teljes képkocka szintjén simán hozhat +10-20%-ot, ha a shader tényleg megterhelő volt. Erről az AMD nem sokat árul el, de elvileg tipikusan azokat a shadereket célozzák az egyes játékokban, amelyek a mai GPU-knál a minimális konkurens wave-re kényszerítik a multiprocesszort. Ez lehet akár azért, mert az adott shader nagyon terhel, vagy azért mert rosszul van megírva. Igazából mindegy miért van, a dinamikus regiszterallokáció mindkettőt hardveresen korrigálja. Ha pont ott van a teszthelyzet, ahol ez a shader lefut, ott sokat gyorsul az RDNA 4, mert a többi GPU-n ugyanaz a shader a memóriaelérésre vár, míg RDNA 4-en van konkurens wave, amit futtatni lehet. Viszont ezt nem minden címre engedélyezi az AMD a deadlock kockázat miatt, de nem kizárt, hogy egy-egy játékban egy-egy shadert kiválasztanak, hogy dynamic VGPR módban fusson.
A másik dolog, amit az AMD csinál az általánosabb, és nem kell specifikusan flaggelni rá a drivert, hogy bizonyos kiválasztott shaderek máshogyan fussanak. Az RDNA 4 GPU-k memóriaalrendszere lehetővé teszi, hogy a multiprocesszorok ne sorosan, hanem dinamikusan, az elérhetőség sorrendjében kapják meg a memóriából igényelt adatokat. Ezt az AMD RT-vel prezentálta, mert erre fejlesztették a képességet, de bizonyos szituációkban, RT nélkül is nagyok hasznos fícsőr az Unreal Engine 5-ben, különösen az extrém magas poligonszámú, nanite-os jelenetekben, illetve Lumen és Virtual Shadow Maps alkalmazásakor. Az ok pedig az, hogy szoftveres comute shader raszterizáló alapesetben nagyon sok cache miss-be futhat, de az OOO memóriaeléréssel ezek gyorsabban lesznek kezelve. A Lumen esetében a sok rengeteg ray tracing query-n segít, míg Virtual Shadow Maps során nagyon sok a memory fetch, ami általánosan stallt eredményez a shaderekben, de ezt is sokkal gyorsabban lekezeli az OOO memóriaelérés.
Nagyjából ezek azok a dolgok, amelyekbe egy UE5-ös játék esetlegesen belefuthat, és ilyenkor az RDNA 4 képességei sokkal hatékonyabban kezelik a helyzetet, mint bármelyik más GPU, mert más dizájn még nem rendelkezik hatékony dinamikus regiszterallokációval vagy OOO memóriaeléréssel.
Az valószínűleg puszta véletlen, hogy az UE5 pont olyan irányba fejlődik, ami az RDNA 4 képességeinek éppen optimális. Az AMD ezeket a funkciókat RT-re fejlesztette, de mázlijuk van azzal, hogy az Epic arra viszi a motort, hogy RT nélkül is hasznot hozzanak.
-
szmörlock007
aktív tag
Vannak emberek akik jó létükben nem bírnak magukkal mit kezdeni, na ezek szerint 144 fps alatt csak a posvány van
Én a BF5-nél konkrétan fixáltam 60 fps-re, és ennek ellenére se volt gondom az eredményességemmel, általában az elejében vagyok, bár én imádom a bf sorozatot, már a bf3 óta. -
Gainka
őstag
Fix 80-100 alatt játszhatatlan, max nézönek és idegroncsnak leszel jó. Mikor kijött a Bf5 én is azthittem, szidtam a játékot, aztan kiderült hogy 60-80 fps kevés, hátrányban leszel még egy gyengébb képességü jatekossal szemben is. Hibá nem akad es elsétálgatsz ugye nem csak ennyiből áll. 100 fps fölé kell gondolkodni, ez van.
-
huskydog17
addikt
Azt azért hozzá kell tenni, hogy a játék egyik szériát sem támogatja, se a Polaris-t se a Vega-t, se a Pascal-t. A minimum arch AMD-nél az RDNA1, míg NV-nál a Turing, így ez esetben a hardver és játékfejlesztő is jogosan mondhatja, hogy user error, mert nem támogatott hardverrel próbálkoznak. Ennek ellenére az érintett játékosok megint azt tapasztalhatják, hogy NV esetén (Pascal) működik a játék, míg a pirosaknál nem. Ez nyilván egyfajta kellemes bónusz a zöldek és/vagy a játékfejlesztők oldaláról, míg a piros oldal felhasználói ismét hoppon maradnak, mármint ott nem jár ez a bónusz.
Ennyit számít, hogy a zöldek idén őszig viszik a Pascal mainline driver supportot, így a BF6-hoz lesz driver támogatás még úgy is, hogy a játék nem támogatja a Pascal-t. A piros oldalon ugye 2 évvel korábban, 2023-ban szűnt meg a mainline support a Polaris/Vega arch-okhoz.
Ez most nagyon látványos lett a BF6 esetén.
Itt megint fel lehetne hozni, hogy akkor most melyik oldal is a Finewine.#49388 Zilko87: "THIS BREAKS AMD ADRENALIN SOFTWARE PANEL DONT DO IT IF YOU USE IT REGULARLY!!"
"Melyik kezembe harapjak" esete.
-
T.Peter
őstag
Ez egy olyan hiba, ami nem jott fel problemakent regebben, mert a jatekok masok voltak. Kisebbek, kevesebb asset, stb. Az jogos, hogy erre viszont mar 5.0-val kellett volna keszulni, de az nem az Epic hibaja, hogy sok studional keptelenek azokat a megoldasokat alkalmazni amiket az eloadasban is felsoroltak. Ez az egesz egy folyamat resze, most jutottunk el oda, hogy ezzel valamit kezdeni kell mert nem lehet tovabb huzni. A legtobb motor ugyanezekkel a problemakkal kuzd, csak nem hasznaljak ennyien, ezert kisebb az eselye hogy kijon a problema. Persze vannak kivetelek, ahol ezt a problemat megoldottak vagy megkerultek.
-
Alogonomus
őstag
Az AMD csak végre meglépte ugyanazt, amit a korábbi jó pár generáció kártyáinak bevezetésekor az Nvidia szinte mindig meglépett a kedvező első napos tesztvélemények érdekében a kamu msrp árral.
Egyértelműen nem így szerette volna kezdeni az évet az Nvidia, de az is egyértelmű, hogy ez a mostani helyzet az Nvidia tudatos kármérséklésének az eredménye. Háttérsztoriként pedig arra tippelek, hogy a B200 tavaly ősszel kibukott tervezési hibája miatt a teljes addig legyártott B200-as volumenben cserélni kell a GPU-kat javított GB100-as chipekre, és a GB202/203/205/206/207 chipek helyett javított GB100-as chipeket gyártat az Nvidia a lekötött waferein, mert az Amazon, Microsoft, Google, Oracle az egyéb B200-at vásárlókkal együtt eléggé vaskos számlát nyújthattak be abban az esetben, ha nagyon rövid időn belül nem cseréli az Nvidia a leszállított akárhány százezernyi B200-as egységet már jól működő B200-as egységekre. Nvidia számára sokkal nagyobb gond lenne, ha a nagy megrendelőinek a bizalmát is elbukná, mint hogy most a játékosok közül elveszít valamennyit, akik az AMD felé fordulnak.
Az igazán nagy problémát az jelentené az Nvidia számára, ha a nyári vakációs időszak alatt is megmaradna az a jelenlegi állapot, hogy a nagykereskedőknél/boltokban az RTX 50-es kártyák darabszámát legalább tízszeresen meghaladja RX 90-es kártyák száma. -
proci985
MODERÁTOR
a DeepSeek R1 utan a teljes AI piac esett, ahogy neztem.
NV reszben emiatt van ennyire magasra arazva.
NVnel is ugyanugy paper launch volt nemletezo MSRPn.
Raymond: sved piacon 1-2 hete meg voltak.
7900XTk is kifogytak, de pl spanyol amazonon elozo heten meg lattam ertelmes aron.
hosszu tavon egyebkent ebbol meg problema lehet. annyira megdragult a BYOD PC piac, hogy a mostani 20onevesek egyszeruen nem epitenek mar PCt.
gyakorlatilag 5 eve nem lehet epeszu aron komponenseket kapni.
bonuszkent meg neztem anno par eve, hogy csaladtag 3080TIt vett jo dragan... elnezve az 5070et, az a kartya kb elobb fogja megsutni magat, mint elavul.
-
Devid_81
félisten
Egyetertek!
Mondjuk en szemely szerint egyik partjan sem vagyok.
Mindketto ceg kapzsi f0sh@zi es szepen osszedolgoznak akarva akaratlanul azon, hogy a user ne jarjon jol.Erdekessegkeppen mar a nyari uborkaszezonnal erdemes lesz megnezni, hogy kinek mennyi VGA-ja es mennyiert all a polcon.
A kezdeti lelkes vasarlok utan majd csak azok vesznek akik 'raertek kivarni'
Es ilyen magas arak mellett egyik oldal sem fog eladni millio VGA-t szvsz. -
-
Alogonomus
őstag
Első akár milliósnál is nagyobb volumenű kártyaszállítmány iránt hatalmas igény lesz, mert nagyjából tavaly ősz óta aki csak tehette kivárt a kártyacserével, és a várakozók számát nagyon növelték a még RT nélküli vagy már túl gyenge RT képességekkel rendelkező 5 évesnél idősebb kártyák tulajdonosai is.
Miután Geforce kártyákból értelmes készlet nem érkezett, ami érkezett az pedig 50-150 százalékos felárral került a polcokra, így minimum április végéig, de talán nyár közepéig is még masszívan keresleti piac lesz a tisztességes teljesítményt nyújtó 16 GB-os modellek iránt. -
Petykemano
veterán
Érdekelne a valós helyzet (nem pedig a PR nyilatkozatok)
Az áremelkedéssel tulajdonképpen maguk alatt vágják a fát. Mármint a piaci szegmens alatt.
Értem, hogy az AMD-t a konzol/kézikonzol, az nvidiát pedig az AI miatt nem érdekli.
De azért érdekes volna látni objektíve, hogy mondjuk az említett célpiacokra fókuszálás (onnan érkező emelkedő kereslet) miatt emelkednek a költségek, vagy csak arról van szó, hogy nem kereslet kiszolgálására, nem profitra, hanem magas margóra optimalizálnak.Megjegyzem, nekem évek óta az a véleményem, hogy az AMD-nél ez zajlik, ezért nem hajolnak le az aprópénzért. Vajon mi lehet az oka, hogy ennyire hangsúlyos tényezővé vált a margó egy cég teljesítménye, egészsége szempontjából olyanokkal szemben, mint profittömeg, vagy piaci részesedés?
Ez az Apple minta, oké....lehet, hogy itt már nem is a cég számít, vagy a profit. Mármint hogy ugye gyakorlatilag végtelen pénz van a tőzsdén. A részvémyesek számára sokkal többet ér, ha a cég sikeresnek, egészségesnek, domimánsnak látszik, mert az ebből fakadó árfolyamnyereség sokszorosa lehet annak, amit a cég sikeres reáltevékenységéből fakadó profitból osztalékként realizálható.
-
Devid_81
félisten
Angliaban a helyzet:
OCUK, meg se nezd mert a hideg kiraz az araktol, de van egy pici keszlet mindket oldalon.
CCLonline inkabb hagyjuk az arakat
SCAN olcsobb de nincs semmi
AWD it - marek szaraz kutysz@rt nem vennek toluk mert nem megbizhatoak, de van 9070-9070XT +£100-ert MSRP-hez kepest
Currys - semmi nincs csak egyetlen 5070 csillagaszati aron
Amazon - Scalper Parade 2025 megamix -
-
-
-
Alogonomus
őstag
"Az Avatar pedig egy jól optimalizált és szép játék ami jócskán használ sugárkövetést és ha ki akarod maxolni már egy hasonlóan komoly PC kell alá VGA és CPU terén mint az általad említett játékoknak."
Állításoddal szemben pont az a helyzet, hogy míg a tényleg szép Avatar 1080p esetén még egy 3090 Ti-on is eléri a 100 fps-t minden grafikai beállítást maximálisra állítva, 4090 esetén pedig a 160 fps-t is meghaladja, addig a Cyberpunk RT mellett még 4090-en sem éri el a 100 fps-t, míg a Wukong még 66%-os upscaling mellett is 100 fps alatt marad. Magasabb felbontások esetén is megmarad az arány a játékok között, csak míg az Avatar 1440p esetén még bőven játszható 100+ fps sebességre képes, és 4K felbontáson is megvan a natív 60 fps, addig a másik két említett játék esetén a 1440p már kb 60 fps, a 4K pedig kb 40 fps.
Az Avatar esetében értelmes mértékben használták az RT-t, és így maradt számítási kapacitás a látványt javító egyéb funkciókra is, míg például a Cyberpunk és a Wukong esetében szinte minden erőforrást az RT szolgálatába állítottak, amitől azoknak a játékoknak a világa sokkal kopárabb és sivárabb lett, de cserébe az RT hatására "fénylett minden, mint a Salamon töke".
-
fLeSs
nagyúr
Ezért kellett az Intelnek nagyon versenyképesen áraznia, mert csak így versenyképes, a driver miatt, az összevissza teljesítmény miatt és benne van a pakliban, hogy találkozik az ember olyan játékkal, ami nem is megy x driverfrissítés erejéig. Szóval nem ad garantáltan egy sima felhasználói élményt.
De ez csak versenyképes ár, 1.5 évvel az RX7600 után ez az ár/teljesítmény már simán az elvárható kategória, szóval igazából nem egy nagy szám, de ettől függetlenül egy pár hétig ajnározva lesz, mert "csak" $250 és hű 12GB ram és mert az embereknek teli van a töke az NV(/AMD) monopol helyzettel.
Ha az AMD és az NV a következő belépőkártyáját is 128bitesre csinálta, vagyis alapból 8 GB-osra tervezték, akkor eléggé becumizták.
Drukkolok, hogy kapjanak egy pofont, mert akkor már 3-adszorra akarnák eladni lényegében ugyanazt a teljesítmény adott áron bármi lényegi előrelépés nélkül. Ezen a belépőszinten már elég régóta lényegében csak átnevezgetések mennek mindkét gyártótól. -
fLeSs
nagyúr
Erre nem 4600-ról váltanak majd az emberek, hanem RX 580-ról vagy GTX 1650/1060/1070-ről. Meg hasonlók. Szal régi kártyákról.
Sztem ezt az Intel elpuskázta.
Sztem ezt a kártyát annyiért kellett volna adnia mint az A580-at, csak akkor valszeg bukóval adnák meg amúgyis, ezek a gyártók szeretik egymáshoz igazítani az árakat ha nem éppen piacvezetők. Szal $180-ért vagy mennyi volt az A580 ez egy "disruptive" kártya lenne, de így csak egy picit felforgatja majd az alsókategóriában a dolgokat, és szépen eltűnik a süllyesztőben. Épp annyira árazták, hogy az emberek megfontolják a vételt. A nagyon csórók talán meg is fogják venni (ha az AMD nem fog lépni).
Annyi hatása lesz, hogy kb. $350-400-os szintig mindennek lejjebb mehet az ára. Afelett nem fog érződni a "hullám" amit ver.
Az AMD-nek le kell áraznia az összes 6600/7600-asát, mert 8 GB rammal nem adhatja majd drágábban, mint az Intel a 12 GB-ot. Az NV le fogja sz@rni az egészet, esetleg $20-30-at diszkontál, talán még azt sem.
Ami pozitívumot majd ez még el tud érni az az, hogy az AMD és az NV a jövő évben megjelenő feltételezhetően 128bites alsókategóriás GPU-it 8 GB rammal majd nem adhatják $250 felett, vagy méginkább még annál is olcsóbban. Vagyis de, de akkor nevetségessé válnak és le lesznek kegyetlenül húzva.
Nemtom az ő szempontjukból egyáltalán lesz-e így értelme kiadniuk az új kártyákat. (ugye az RX 8600-ra és az RTX 5060-ra gondolok). -
Intelt biztos nem vehetik meg.Nem ?
Semmi sem tart örökké. Voltak nagy nevek, akik eltűntek a piacról, már igazából az IBM is ilyen, ők szinte már csak a szerverpiacon működnek, az asztali divíziót eladták a Lenovónak.
Esetleg ARM alapon gondolkodhatnak valamin?
Mármint milyen célra? Asztali gépekbe? Laptopokban biztosan van már ARM chip és a szerverpiac az, ahol igazán mozog a pénz most, ott pedig az ARM-nek van jövője. Igen valószínű, hogy az Oracle is a közeljövőben fogja felvásárolni az Amperet, nem kevés pénzért. [link]
Szerk.: nagyobb probléma ARM oldalon a szoftveres támogatás hiánya, így asztali oldalon biztosan nem egyszerű a váltás. Konkrétan Linux alapú oprendszerekről hallottam már (pl. Armbian), Windows terén nem tudom mi a helyzet. -
Alogonomus
őstag
Nem csak ő, de az utolsó jéghegyek már egyértelműen az ő számlájára írhatóak. Degradálódásig tekert Raptor Lake, pénztemetővé váló Arc termékvonal, crypto-vonatról lemaradás, AI-vonatról lemaradás, a korszerűtlen IFS gyártósorok használatának az erőltetése, szinte minden más inteles fejlesztési projekt elkaszálása az IDM 2.0 finanszírozásához. Ja és a tajvaniakat megalázó beszólását se felejtsük el, amitől bukta az Intel a TSMC kedvezőbb árazását.
-
fLeSs
nagyúr
Hát, ez a pcgamer eléggé "woke" felütéssel kezdi mindjárt a cikk legelső mondatát, szóval Musk talán nem mond hülyességet. Talán épp az ilyen szerkesztőkre gondolt, mint ez az Andy Chalk akik woke-ság szerint értékelik a játékokat és a kiadók ezért rakatnak a játékokba woke elemeket. Ezen a fickón egyértelműen látszik, hogy nem Musk fan, épp az ellenkezője.
Szvsz egy EA és egy Activision mellett elfér egy Musk gaming. -
-
-
Busterftw
nagyúr
Update: It appears that the card is now listed for as low as $246, which is a surprisingly good price. A quick check confirms that a US retailers do indeed list the card at ~$250, and it is a new listing of a boxed Limited Editions.
Ha a LE 250 dollár, 3rd party modellek jöhetnek akár olcsóbban is.
Eközben az A580 150 dollár környékére esett. -
huskydog17
addikt
Nagyon fontos hozzátenni, hogy a CB is a sajtónak szánt preview buildet tesztelte, viszont a Day-0-Patch nélkül. Ez utóbbi rengeteg hibát felszámolt állítólag, a PCGH már a Day-0-Patch telepítése után tesztelt, ezért érdemes az ő tesztjüket is megkukkantani.
PCGH tesztjében azért nincsenek még egyelőre AMD kártyák, mert az AMD még nem készült el a saját Game Ready driverével, így azok még nem lettek lemérve.
A CB az AMD kártyák esetén a legfrissebb, de nem game ready driverrel tesztelt, tehát ami még nincs hozzáigazítva a játékhoz.Ettől függetlenül mindkét teszt megerősíti, hogy egyrészt a játék nagyon bugos még (ezen meglepődött valaki? én nem), másrészt Full HD-hoz már túl kevés a 8 GB VRAM. 4K-hoz 16 GB VRAM az ajánlott. Ahogy a Dragon Age Veilguard úgy ez a játék sem csökkenti a textúrák minőségét ha elfogy a VRAM, hanem egyszerűen összeomlik a sebesség, ez főleg a PCGH tesztjében rendkívül látványos az RTX 4060Ti esetében.
Amíg a CB preview verziójában mindegyik TAA és felskálázó gyenge vagy pocsék képminőséget adott (DLSS is), addig a PCGH szerint a TSR elég jól működik, szerintük messze az adja a legjobb minőséget. Valószínűleg ezt a különbséget is a Day-0-Patch okozta.
-
PuMbA
titán
Egész jókat írnak a frametime-okról. Ha lemegy a shader fordítás, akkor ok
Gugli fordítás: "The frame pacing sometimes has major problems Stalker 2: Heart of Chornobyl precompiles shaders for several minutes when you first start the game or after changing the GPU driver, which also works well. The game doesn't have to deal with shader compilation stutters. On the other hand, this does apply to traversal stutterers, but these do not occur very often nor is the effect particularly large. In the absolute GPU limit, the Radeon RX 7900 XTX has quite good frame times. Although there are a few minor outliers in the image output, they are not large enough and do not occur frequently enough to become a problem."
WccfTech saját gépén is jó:
"There were a few stutters here and there, but compared to most of the UE games we've seen recently, it wasn't too problematic."
-
S_x96x_S
addikt
> Miért az RTx 3050 micsoda ,ha nem olcsó GPu megoldás?
az idézett cikk
"Intel takes down AMD in our integrated graphics battle royale — iGPUs are still nowhere near dedicated GPU levels but use much less power"
https://www.tomshardware.com/pc-components/gpus/intel-takes-down-amd-in-our-integrated-graphics-battle-royale
éppen azt fejtegeti, hogy az árához képest
- se teljesítményben
- se fogyasztásban
már nem annyira gazdaságos egy RTX3050;
Persze budget "RTX 3050" - laptop helyett RTX 3050 Ti -el teszteltek:
"We wanted that specifically, or the RTX 3050, just to see how a budget dedicated RTX GPU stands up to the latest integrated solutions."És a grafikonokat látva tényleg nem az a "true budget"
aminek minimális 4GB VRAM - lehet az oka;
ami manapság már nem sok mindenre elég:
"The Last of Us, Part 1, refused to run on the RTX 3050 Ti laptop, showing an "insufficient memory" error. We're not sure if that's purely from the 4GB of VRAM, or if it's the combination of VRAM and system RAM."
--
a cikkből:"""
And then look at the gaming laptop, which uses 39.2W on average for the CPU, and 77.3W on average for the RTX 3050 Ti. We suspect that with a slightly different and newer graphics solution, like the RTX 4050 laptop GPU, performance would be improved thanks to the additional VRAM, and the CPU and system RAM might also hold back the 3050 Ti. But it's still interesting to see just how big the gap is between the iGPU solutions and the dedicated GPU.
Nvidia GPUs can also run in lower power modes, though we did some limited testing with a 30W power limit and found that performance dropped substantially in that case, with the 3050 Ti often falling below the fastest iGPU solution. There's a good reason we never liked the RTX 3050 or 3050 Ti laptop GPUs. Beating a newer iGPU doesn't require much performance, really.
"""
A fogyasztás -
És ez a teljesítmény - 27 játék átlaga :
és pár random ( csersznyézgetve )
-
fLeSs
nagyúr
Végülis az Intel csinált már rosszabbat is, szal akkor az AMD is legyen kötsög.
Igazából nem érdekel, hogy ez a két cég hogy nyírja egymást, az már inkább , hogy az AMD intVGA-s blamázsa (amit itt látni) mennyire ugyanaz mint amit az Intel csinált a CPU-kkal a múlt évtizedben. Szépen lassan, nyugisan, elkényelmesedve fejlesztgettek és közben a másik meg beérte.
De sztem ez a helyzet nem fog sokáig tartani, mert ha a következő Lake-nél már nem lesz integrálva a memória mint ezen a Lunar Lake-en, akkor az intVGA is lassabb lesz. -
Raymond
titán
Most hogy hivatalosan is megerositett hogy az RTX 50-es sorozat januarban lesz bejelentve es hogy osszel semmi nem jon az AMD-tol es az uj sorozat jovore igy az ezek megjelenesi datumaval most mar nem lehet klikkeket gyartani es kell valami uj suletlenseg amire ugranak majd az emberek.
-
gV
őstag
de ki akarna 24H2-t Core Ultraval mikor a 23H2-vel gyorsabb Core Ultra 5 245K and 9 285K review: Does Arrow Lake signal Intel's return to the forefront? - Hardware & Co
-
Alogonomus
őstag
Hát ha kicsit gondolkoztál volna a válaszolás előtt, akkor talán még te is rájöttél volna a valószínű okára, hogy az AMD miért pont csak a szerverekbe szánt Turin változatot gyártja a TSMC 3 nm-es gyártósorán, pedig pont a szerverek területén van a legkevésbé rákényszerülve a legdrágább TSMC node használatára.
A consumer piacra szánt Zen5-ös termékeket pont azért nem 3 nm-en gyártatja az AMD, mert az 5 nm halfnode-ja is elég a csúcspozíció biztosításához, és így sokkal nagyobb gyártási kapacitás áll az AMD rendelkezésére, mint ami a 3 nm esetén elérhető lenne. -
Alogonomus
őstag
jaj...
Ha esetleg el is olvasná a beküldő, amit beküld...
Ez nem arról szól, amit az Nvidia kapcsán emlegettek, hogy majd az Arm licensz megvonásával fenyegetheti azokat a cégeket, akik nem Nvidia kártyákat tesznek a gépeikbe. Ez arról szól, hogy a Qualcomm megvette a Nuvia céget, és évek óta azon vitatkozik a Qualcomm és az Arm, hogy a Nuvia licensze vajon átszállt a Qualcomm tulajdonába, vagy nem. -
-
Gyuri27
félisten
A negyedévvel nem sokra megy az ember. Mert egy év az 12 hónap. És hiába futott fel némileg mikor közben ott a 14.9%-s csökkenés. Ezzel együtt 2016 q4 és 2017 q4 között lett egy 4.2%-s növekedés. Csak a láz nem ért véget 2017 év végén ha jól emlékszem. Az valamikor 18 vége és 19 elején csöngött le. A 2018-s számok meg azt mutatják, hogy az nv majd 15%-t nőtt.
De nyilván az amd kereste gennyesre magát a bányászokkal.
Részemről befejeztem veletek.
Mert ez nem amd vs nvidia vs intel topik. Hanem mindig mindenben is az amd a szar topik. A hsz-ek 99%-a erről szól. -
Busterftw
nagyúr
Erdekes comment a videobol:
NVDA CEO: "We’re not trying to take any share from anybody. NVIDIA is a market maker, not a share taker. If you look at our company slides, not one day does this company talk about market share. All we’re talking about is how do we create the next thing? What’s the next problem we can solve? How can we do a better job for people?" -
szmörlock007
aktív tag
Hát ja, remélhetőleg az AMD az AI felfutásából tud vaskos pénzt szerezni és ezáltal tovább növelni a kutatási részt, mert a jelenlegi anyagi helyzet mellett amúgy kimaxolják a büdzsét. Nullszaldó/kis profit körül vannak már jó pár negyedéve. Bár szerintem AMD R+D költsége azért szépen, dinamikusan emelkedik egyfolytában, szóval kb most áll az AMD a legjobban a történelme során, elég sok mindenre van már pénzük ami a fejlesztéseket illeti.
-
fLeSs
nagyúr
Erről beszéltem a múltkor vmelyik topikban. Ehhez képest az AMD jól nyomja még a VGA-kat is.
Csak több talentet kéne felvenniük és a David Wang-ot meg kipenderíteni, mert semmit nem ért el amióta ott van. Pontosabban amióta visszament az AMD-hez, azóta az RTG mélyrepülésben van. -
fLeSs
nagyúr
Ha érdekel valóban komoly és részletes elemzés, akkor itt egy, az emberke angolját nézd el neki.
Szumma: "The data indicates Nvidia has just eliminated AMD and Intel from the discrete desktop and mobile PC graphics market on manufacturing economies of scale.""Unless AMD reconfigures Radeon division which they have expressed, AMD discrete consumer graphic products are not competitive in the production chain, among volume manufacturers, other than when AMD provides GPU and other unwanted components priced at cost, or less and to be pawned off onto another, as close incentive into a demanded Ryzen, Threadripper or Epyc CPU procurement bundle."
[link]
SI nélkül:
AMD ~16%, Intel ~0.5%, NV ~83.5%csak PC SI-vel (laptop nélkül)
AMD 7%, NV 93%
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- Battlefield 6
- E-roller topik
- Nem saját tervezésű a Zhaoxin új szerverprocesszora
- Milyen autót vegyek?
- Merész dizájn és új teleobjektív az iPhone 17 Pro mobilokban
- Google Pixel topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Magisk
- További aktív témák...
- LG 55CS6 - 55" OLED - 4K 120Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDMI 2.1 - PS5 és Xbox!
- Lenovo V130-15IGM laptop (Pentium Silver N5000/8GB/256GB SSD
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450 R7 5800X 32GB DDR4 512GB SSD RX 6800 16GB ZALMAN Z1 Plus A-DATA 750W
- REFURBISHED és ÚJ - Lenovo ThinkPad Ultra Docking Station (40AJ)
- HIBÁTLAN iPhone 13 mini 128GB Midnight -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3320
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest