- Milyen okostelefont vegyek?
- Mobil flották
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Xiaomi 14 - párátlanul jó lehetne
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Samsung Galaxy S20 FE - tényleg nem lite
- One mobilszolgáltatások
- Kikristályosodik a Razr 60
- Három Redmi 15 érkezett a lengyel piacra
- Yettel topik
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
Új hozzászólás Aktív témák
-
vizslakutya
senior tag
válasz
totya694 #56787 üzenetére
Próbáld meg a volt Komócsin térnél a régi buszmegállót a József A elején,azt még nem nagyon tudják,hogy megszűnt és fizető parkoló lett belőle.1 órát kifizetsz és 1 jó helyed lesz.
Vagy a Maros utcában,de figyelj,mert csak a szalámi felőli oldalon lehet parkolni, a másik oldal az megállni tilos.
-
válasz
totya694 #56784 üzenetére
Ma lesz a Csonkás szalag avató bál az IH-ba.A több mint 500 eladott jegy alapján szerintem lesz autó a környéken bőségesen.17h~18h közt kell odaérniük a szülőknek,vendégeknek.
Mi előtt valaki félre értené nem a parkolásra sajnálom a lóvét csak nem igazán szeretnék fizetni egy parkolási lehetőségért amikor az 2km-re van a kitűzött céltól. -
-
válasz
totya694 #55491 üzenetére
Te már elég idős vagy ahhoz, hogy ne higgy a tündérmesékben, vagy nem?
Amúgy mi bajotok az IE-vel? Én ugyan csak céges gépen használtam tavaly egy ideig, de semmi gond nincs vele. Gyors, megjeleníti az oldalakat, kezel tabokat, és ennyi.
Chrome-nál pl élből jobb szerintem, mondjuk azt vagy másfél éve nem használom. -
fero02
nagyúr
válasz
totya694 #55202 üzenetére
Arról nem szól a történet, hogy használat közben öntötték-e bele a szeszt, vagy sem...de igazából lényegtelen. A folyadék úgy is gyorsabban terjed, mint ahogy bárki fia kivenné az aksit, vagy kihúzná a töltőről. De ha még adott pillanatban működőképesnek is tűnik, attól még a lapon található kondik még fel vannak töltődve és alig várják a pillanatot, hogy egy kis rövidzár kíséretében kisüljenek...
Ellenben ha jól értelmezem az általad leírtakat, akkor Te is temeted a szifont?!
-
Archttila
veterán
válasz
totya694 #55140 üzenetére
Teljes mertekben egyetertek. Mind a ketto meghajtora 3 ev garanciat kaptam, es ugy tunik a tervben levo WD-re is ennyi lesz.
Persze egy esetleges meghibasodasnal/adatvesztesnel mindez csak olcso vigasz lenne...
Egyebkent ti tobbszorosen backupoljatok a fontos (potolhatatlan) adataitokat? (1 backup nem backup elv)
Nalam igy fest a dolog: felho --> pendrive --> kulso HDD (kesobb ugyanez RAID-be) -
macilaci78
nagyúr
válasz
totya694 #54121 üzenetére
Vannak vízállóak.
Én ifú koromban használtam 3 hónapig Braunn villanyborotvát, végig kicsattogott a szép arcélem. Előtte Wilkinson Sword Protector volt, sose vágtam meg magam, de kicsattogott, utána Gilette Mach 3, azóta is az van.
És csakis Nivea borotvagél.
Az Avon ftershave krémje vált be nagyon. -
Attix82
addikt
válasz
totya694 #54108 üzenetére
Samsung termék az összes samsung szervizbe bevihetők. Ha ez nem megoldható 1 évig a jótállás keretén belül ingyenesen kell minden üzletnek / boltnak a szállítást megoldania garanciális ügyben.
Röviden: Mivel Samsung termékről van szó most, így tök mind1 honnan rendeled / veszed.
-
válasz
totya694 #53448 üzenetére
A tapasztalatokra rá lehet keresni. Elég vegyes a kép. MEgy Privi.
-
fero02
nagyúr
válasz
totya694 #53129 üzenetére
Igaz, de nem tudok neki mit csinálni...ha ilyen interface van benne, akkor ilyet kell keressek. Az ára meg...az egész lapos nem ér annyit, mint egy vinyó bele... azért írtam a sör/csoki valutát, mert ha ilyen apróért nem találok, akkor kijelzővel kifelé összecsukom és megy a kukába. A 19V-os töltőt ha eladom, már plusszba leszek vele.
-
válasz
totya694 #52902 üzenetére
Ha a büfögőt és a felniket is adja, akkor nagyon olcsó az a kocsi. Biztos hogy műszakilag jó?
http://www.hasznaltauto.hu/auto/toyota/carina/toyota_carina_2.0_td_-_klima_-_2x_airbag-8325632
http://www.hasznaltauto.hu/auto/toyota/avensis/toyota_avensis_2.0_d-4d-8347185 Ez volt egy kollégámnak ( Rawulf is ismeri ), és csak arra panaszkodott hogy soha semmi baj nincs a kocsival.
-
-
Rick4
félisten
válasz
totya694 #52399 üzenetére
Értettem elsőre is, a köszönöm nem helyett teletűzdelted a hozzászólást mindenféle tévhittel, félremagyarázással.
Mindamellett egészen biztos voltam benne, hogy a "témát lezárom" mondatrész teljesen érdemtelenül kerül a hozzászólásod végére, mert nem kívánod lezárni. Erre jó bizonyíték a mostani hozzászólás.Én leírtam, azt veszel amit akarsz, olyat, amilyet akarsz. Attól függetlenül, hogy ebben benne van a gáz, van 600-ért egy állapot, esetleg lehet egy kört menni. Ha tudod egy ilyen hogy megy, mi alapján mondod majd rá egy másikra, hogy az jó, vagy rossz?
-
Rick4
félisten
válasz
totya694 #52374 üzenetére
Nem tudom, mi a bajod a tartály szavatosságával, ha a 10 évből van még 7 év, és 7 év alatt megspórolsz 150 ezrest, abból nem is kell nyomáspróbáztatnod 12-ért, hanem megengedheted magadnak azt a luxust is, hogy újat vegyél, ebből csak ki tudsz fizetni rá 28 ezrest, nem? Az ismerősöm nem árul autókat, így azok zöme se lehet 600K környékén. Egyetlen autót árul, az is a fullos, klímás, gázos, második gazdás, igazolható futással, szervizkönyvvel, sosem tört állapotban. A hahun található autók zöme viszont nem ilyen.
Amit én látok, az az, hogy érveid nincsenek, belelátni igazából se a használt autók kínálatába, se az autógázos dolgok rejtelmeibe nem látsz, de legalább vannak alaptalan, félinformációkból építkező, jó nagy ellentmondások a gondolataidban. Én segíteni próbáltam, egy szóval se mondtam, hogy ezt kell megvenni, akár egy lehetőség is lehetett volna, egy órát rászánva megnézni, hogy ezért a pénzért mennyit nyújtanak ott Szegeden. Te érzed, hogy nálad a kiválasztás mire épül, és azt hogy viszed véghez, ha az az út, amit mások már sokszor bejártak, és ki van taposva, neked túl sima, hát vegyél olyat amilyet szeretnél, onnan ahonnan szeretnéd... Én sajnálom, hogy neked igazából nem lehet segíteni...
-
-
macilaci78
nagyúr
válasz
totya694 #52350 üzenetére
Skodát is lehet venni gyári gázost évek óta. Hahun is vannak már.
Lada Samara az utóbbi 200k km-t benzin-gáz kettős üzeműként intézte. Régi technológia, megvannak a hibái, a maiak jobbak. 10k km-enként kellene cserélni valami gumi szimeringet, hogy legyen alapjárat, de van kézi szívató.
30-50k km gázos használat után 3 szelep átégett, csere, azóta a kompresszió folyamatosan 10-12.5bar. Más hiba a gázüzemre alakításból, használatból nem volt.
Ami nem tetszik a gázos autókban, hogy a mély- és teremgarázsok többségéből ki vannak tiltva. És az egy dolog, hogy a KRESZ engedi, de ha a parkoló tulaja, üzemeltetőtej tiltja a saját telkén, akkor nincs mit tenni.
10 év után nyomáspróba, 5 év után megint, újabb 5 év után csere a palackra nálunk. Ez összesen vagy 300k, 20 év alatt alsó hangon 120k km használat alatt.
Rick4: egyre kisebb hangerőn mosolygom meg azt a V6 3.0 VW Tuareg-et reggelente, amit az LPG matricával szoktam látni...
-
proper
őstag
válasz
totya694 #52350 üzenetére
ezt honnan vetted hogy 50k a tartály szavatosság?
20-25 körül van de én legutóbb is inkább vettem új tartályt 18értés ez egy 80L tartály volt így nincs értelme vizsgáztatni
én is legyűrtem már olyan 70.000-et gázzal
a másik pedig az hogy mikor felújítottuk a motort mert 400.000 felett járok vele vettem hozzá egy 200.000 körüli csak benzint látott motort, hát mit ne mondjak ki lehet találni melyik motor volt a tiszta dzsuva és melyik motor volt szép tiszta belülről
engem meggyőzött a gáz az tuti mivel láttam mi van melyik motorban jelenleg 421.000 van az autóban és gond nélkül gurul és a 12L benzin helyett 14-15L gázzal járok városban ai kb 7L benzinfogyasztással egyezik megmár ne a ladába bekokányolt gáz-ban kell gondolkodni
-
Rick4
félisten
válasz
totya694 #52350 üzenetére
Régen volt értelme mert nagy volt az ár különbség a benya és a gáz közt de ma már nem sok a különbség
Elmondok valamit, de tartsd titokban: A gáz a szegedi Etelka-sori Agip kúton ugyanúgy 236Ft, mint ahogy 2 éve is annyi volt. a Benzin meg 420Ft. Ha a benzinből 7 litert eszik egy gép, fizetsz 7X420=2940Ft-ot, ugyanez gázból legyen 9 liter, 9X236=2124Ft. Spórolsz 100km-en 816Ft-ot, ami egy év és 15 ezer km alatt 13 ezres.
Tartály szavatosság vizsgálat 50.000Ft-ért Sejthető volt, hogy a hozzáértésed és az ellenszenved tévedésekből táplálkozik, egy 70 literes gáztartály, ami a nagyobbak közül való, újonnan 27 ezres, és 10 évig hozzá sem kell nyúlni, egy kisebb, pótkeréktartály 40 literes változatban 28 ezres.
A több indítózás is érthetetlen, hiszen pont egy benzinmotor nem arról híres, hogy azt köszörülni kellene, ha mindene jó. Ha meg nem, na az tuti nem a gázüzem miatt lesz, hiszen hidegen eleve benzinnel indítasz, melegen meg már gázról indul.
Na most hagyjuk abba, nem szeretnélek a helyes útra terelni, maradj csak a gödörben, az lesz neked a világ, amit onnan lentről látsz.
-
Rick4
félisten
válasz
totya694 #52347 üzenetére
Ahogy gondolod, addig is több gáz marad azoknak, akik sprórolni szeretnének, még arra sem kell várniuk a kútnál, hogy megtankoljanak. Azért elárulom, még a nálunk sokkal okosabb németek, olaszok, franciák is előszeretettel, és nagy megelégedéssel használják az autógázt, szerencsére nem olvassák a szegedi beszélgetős topicot, így nem is tudhatják a tutit, hogy a gáz bizony sz@r, úgy ahogy van.
Egyszer megpróbáltam összeszámolni a gázos km-eimet, ha már érvelnem kell, én legalább nem mások véleményére támaszkodom, hanem a saját tapasztalatomra, kb 300 ezer km után járok bő 18 év alatt. Én ha most úgy alakulna, szintén gázost vennék. Megtettem az ellenérveim ellenére, hogy 8 év után ismét egy dízelt vettem, de itt más szempontok is játszottak, viszont ha adódna valami, gondolkodás nélkül lecserélném egy gázosra.
Nem vagyunk egyformák, és a gázosoknak addig jó, míg sokan nem szeretik a gázt. -
Rick4
félisten
válasz
totya694 #52329 üzenetére
Itt az autó, amit kerestél:
Most volt nálam az autószerelő haverom, az öccsének eladó a WagonR+-a. 2001 szeptemberi, már az ignis 93 lovas VVTI motorja, és az ignis ABS-es futóműve van alatta, limitált szériás, fullos az autó. téli- nyári garnitúra, 4x elektromos ablak, ködlámpa, törve sosem volt, első gazda után közvetlenül a szalonból vették, beszéltek az előző gazdával, szervizkönyv megvan, a szerelő srác csinált rajta mindig mindent, ez is vezetve van, az egész mellé van egy pótkeréktartályos hengerenkéntis Zavoli gázszett is betéve ami frissen szervizelt. 140 ezret futott, kívül- belül hibátlan, egy ajtórányitás nyom van a jobbos ajtón, nem javították, nehogy ráfogják, hogy felborította, és azért kellett festetni... Ugyan erről nem beszéltünk, de emlékeim szerint klímás is. A srácnál van pár éve, jellemzően egyedül ült benne, nem üti, nem vágja az autókat. Minden hét végén lemosta, takarította.Cakk pakk 750-ért vihető, csak lakásvásárlás miatt eladó. Csütörtökön bekerül a szembeszomszéd kereskedésébe, ahol saccra 1 hetet mondtak míg ennek gazdája lesz ennyiért.
-
Rick4
félisten
válasz
totya694 #52280 üzenetére
A piaci helyzet csak tőled függ. Ha neked nem sürgős a vétel, akkor keresgélj, autózz heti 2-3 alkalommal 2-300km-eket megnézni egy egy autót, és meglesz az, amelyik neked megfelel.
A Fiat motorokról meg annyit, egy pesti srác újonnan vette a Puntoját még 2000-ben, csak ő használta, melóba jár 15km-re, meg este haza, plusz a szokásos ide oda menés. Most jár vele 400 ezernél, és azon túl, hogy már 2x levette a hengerfejet, mert azért a szelepek kopnak, a tömítés is megunja, a blokknak semmi baja, a Multiplám blokkjában a hengerek 300 ezernél még váll nélkül voltak, a gyári hónolás látszott, szerintem nem a 400 ezer kell, hogy visszatartó erő legyen... Mivel ennyit futott autóknál nem minden bírja idáig, valószínű nem 400 van a telókban, fékekben, futóműben, hanem sokkal kevesebb. És onnantól, hogy egy motor 50-60 ezer, berakni meg egy nap, én nem riadnék vissza ilyesmitől, sőt, ha van megnyomott, picit sérül, de nagyon olcsón lehet azt választanám. Ha magad hozod rendbe, vagy a faluban a jó ismerősök csinálják, az tuti meg lesz csinálva, és nem kell annak hinni, aki állítja, hogy ez márpedig tutira fel lett újítva fél éve.
-
válasz
totya694 #52286 üzenetére
Nincs tévedés abban amit írsz. Talán annyi hogy én sem a kopásmentességet írtam 400k alatt, hanem azt hogy megbízhatóan és nagyobb kiadás nélkül mennek el ezek. Az üzemanyagra: én amikor csak tehetem a prémium üzemanyagokat tankolom. Picivel többet megyek vele, halkabb a motor is. Semmilyen adalékot ezen kívül nem használok.
-
tisn
addikt
válasz
totya694 #52286 üzenetére
Irtad, hogy ignist akarsz: szvsz barmelyik uj suzuki jo valasztas (ignis, uj swift, sx4), mert sokan vettek hitelre, utazni mar nem maradt love, abbol tenyleg meg lehet fogni keves km-est.
Es igen, allapotot veszunk, de akkor is jobb a nyugdijas autoja, aki belerakott 50k km-t 10 ev alatt, es a markaszervizbe hordta vegig.
Es a kavicsos neppereket hanyagolnam.
-
válasz
totya694 #52280 üzenetére
A kocsijaim mind 5+ évesek voltak eddig - egy kivételével, amit meg is bántam - és soha nem foglalkoztatott a km óra állása. Mondom kérdezd meg Attixet hogy mi a véleménye az autóimról. Ha akarod találkozunk és ki is próbálod, utána megmondod h szerinted mennyi km van benne én meg az igazságot
Arra meg ne számíts hogy egy fiatalabb autó üzemeltetése olcsó lesz. Egy 5x5x5 cm-s kütyü majdnem bármilyen autóba tud súlyos tízezrekbe kerülni.
MOD: még egy dolog amit fontos tudni. Ha nincs tettenérés akkor nincs felelősségre vonás itthon. Te pedig mint egyszerű halandó soha nem fogsz a nagy hivataltól igazolásokhoz jutni.
-
-
válasz
totya694 #52277 üzenetére
Használt autó óráját nem nézegetjük! Egy szervizkönyvet pár ezer forintért gyártanak. Állapotot veszünk nem mutatott km-t. Nekem az utolsó 3 autóm 200k+ km-rel vettem de szerintem egyikről sem lehet megmondani. És bajom is csak a kopó elhasználódó alkatrészekkel volt. Attix tudja mondani hogy mit mire és hogyan költöttem. Negyed millió km után meg szerintem belefér egy 100k+ költés mert fajlagosan semmit nem képvisel amellett hogy mennyit menetem cserébe.
-
Rick4
félisten
válasz
totya694 #52277 üzenetére
Szerintem néha nem ártana kimozdulnod onnan, én nem érzem ennyire tragikusnak a helyzetet. Az osztrák autókkal egy a baj, ott nagyon sóznak, és ez 10 év távlatában elvégzi a munka nagyját, rendszerint minden osztrák autó (és magyar rendszámos, ami ott fut) alulról kellőképpen rozsdás lesz ahhoz, hogy ne legyen a kinti tulajnak kedve megcsináltatni, inkább olcsón eladja. Az óratekergetés csak egy dolog lenne, ne azzal kell foglalkozni, mit mutat. Az állapot lesz egészen más, mint amiket itthon találhatsz, az ár meg leginkább alacsonyabb, mint amit itthon kérnek az autókért. Hozni is érdemes, hozatni is, de van itthon épp elég, ami miatt nem kell többezer km-t autózni, elég csak Szegeden, de inkább a hahun körülnézni.
-
Agyasima
őstag
válasz
totya694 #52263 üzenetére
Gyártótól és motortól függ. Egy Smart motorja vagy egy Renault 1,5dci jó eséllyel már a 100e-dik km előtt nagygenerált igényel, míg egy szívóbenzines Suzuki vagy egy örvénykamrás dízel (bár ilyet már nem gyártanak) bőven megy 400e Km felett, ha figyelnek rá. (Vagy példa a családban egy 1.2-es Corsa, amin még az olaj is csak ímmel-ámmal volt cserélve, mégis fut még, és 300e+ km van benne.)
Nagy általánossággal elmondható, hogy minél bonyolultabb (pl. benzines turbó, dízelnél a nagynyomású befecskendezés alkatrészei) egy motor, annál nagyobb eséllyel adja meg magát, és annál drágább a javítása.
Ha ennél is részletesebben vagy kíváncsi, akkor irány a Totalcar Népítélet rovata.
[SZERK] Most látom, hogy vásárolni szeretnél. Az első, amit tudnod kell, hogy a kocsik óráinak jó része vissza van tekerve. És bár mindenki azt hiszi, hogy ő most tuti kifogta, általában nem így van. A másik tudnivaló ennek következtében, hogy nem km-óra állást veszünk, hanem állapotot. Javasolt elolvasni szintén a Totalcaron a vásárlási tanácsokat, nagyon sok cikk foglalkozik a használt autó váráslással.
-
-
-
Rick4
félisten
-
Rick4
félisten
-
válasz
totya694 #52229 üzenetére
Gondolok itt olyanra,hogy ha a gyerek szoba pl. 4x2m-es akkor könnyen lehet belőle 2x2-es szobát csinálni 1-2000Ft-ból és gyors el is bontható.Szoba méreteitől függően megméred milyen magas (pl 245cm) a (pl 2m a szélesség)
Elmégy a tüzépre és veszel cseréplécet 198+246+246cm hosszba.A leghoszabbra rátekersz a függönyből 1 enetet (függönny pl 2db 120x240-es)
A 2 rövidebb léccel alá támasztod a 3-at amit a plafonhoz szorítasz. -
válasz
totya694 #51894 üzenetére
Ja értem...
Nem vagyok szakértő de szerintem egy repülőgép használatának nem a földön tologatás a rendeltetésszerű használata. A repülés viszont annak tűnik. Így én nem akadok ki azon, ha egy repülővel repülnek.
Ha az autópályán akarna egy levillogni, azon csodálkoznék.Btw nincs Fradi meccs valahol a megyében?
-
-
-
Rick4
félisten
válasz
totya694 #51722 üzenetére
Vettem az utóbbi időben mini itx házat, többet is, én a feketére festett acélban, és a külső tápos megoldásban hiszek, ezekhez viszont olyan tápegységet választ az ember, amilyet akar, és újonnan ennél olcsóbban is megvan. 84W-os adapter 7K újonnan, garival, de vettem házat táppal 5-ért is, és abban a paneltáp már benne van. És az épp azért itx ház, mert a mérete eléggé közel van a beszerelt lapéhoz. Szerintem ennek az üzletnek az lesz a rákfenéje, hogy több, mint a fele költségvetést elviszi a ház meg a táp.
-
Polemius
senior tag
válasz
totya694 #51664 üzenetére
Régebben használtam arra, hogy megnézzem használt cuccok milyen áron vannak fenn. De elmúlt, mert már arra sem jó...
Nem sok értelmét látom sem eladóként, sem vevőként, miért lenne jó használnom...
Ha keresek valamit, ebay, vagy direktben webshopok. Ha megszabadulnék valamitől, akkor meg beírom helyi/szaktopicba, hátha érdekel valakit. Netán elajándékozom, ha annyira kis érték... -
quailstorm
félisten
válasz
totya694 #51002 üzenetére
Az hogy menne?
Már rég kidobtam. Az egér végterméke kimarta a chipset lábait...
Régen azt a vackot használtam lenn. Míg csak egy gép volt a lakásban.Elvileg meg elpusztítottuk őket, már évek óta üres az egérfogó.
ebegab: drááága, oszt win98se driver van-e?
Az nem arra való. De a volt celeron d gépbe is hamarabb vettem volna 7600gt vagy radeon 3850 kártyát... -
Rick4
félisten
válasz
totya694 #50986 üzenetére
A múltkor voltam váltózár- beszerelésen, az én autóm mellett (2003-as Seat Alhambra) egy Toyota Corolla Verso állt. A két autó első ajtaja ki volt nyitva, a B oszlop felőli alsó sarkán néztem meg a Toyotának, a visszahajtott dupla vastagságú anyag meglepően vékony volt, direkt odamentem az enyémhez, kinyitottam, és saccra másfélszeres vastagságú volt. Az egy dolog, hogy ha egy kamion letarol, ez a különbség mit sem ér, de ha abból indulok ki, hogy a napi használat során a rányitások, sérülések milyen horpadásokat okoznak, hát nem szeretnék japán autót.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban szabad hirdetni ezen szabályokkal.
- Tablet felvásárlás!! Samsung Galaxy Tab A8, Samsung Galaxy Tab A9, Samsung Galaxy Tab S6 Lite
- HIBÁTLAN iPhone 15 Pro Max 256GB Black Titanium -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3004
- Samsung Galaxy Tab A8 32GB, Újszerű, 1 Év Garanciával
- HP EliteBook 830 G5 16GB 256GB 13.3" FHD IPS
- Honor MagicBook 16 Ryzen 5 5600H 16GB 256GB FHD 144Hz
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest