- Leesett a kamionról több millió eurónyi Z Fold7
- Yettel topik
- Garmin Venu X1 - vékony, virtuóz, váltságíjas
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Poco F6 5G - Turbó Rudi
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- Milyen okostelefont vegyek?
- Xiaomi 14T - nem baj, hogy nem Pro
- Xiaomi 12 - az izmos 12
- Motorola Edge 50 Neo - az egyensúly gyengesége
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
martonx
veterán
válasz
bandi0000 #11417 üzenetére
Azt írtad, hogy céges feladatot vállaltál. Ebből nem arra következtettem, hogy úgy vállalsz feladatot, hogy eddig életedben két hétnyi főiskolai tanórán vettél összesen részt. A helyedben egyébként nem besértődnék, hanem kurva gyorsan utána néznék, hogy a feladat, amit elvállaltál, most tényleg C#-e?
-
cubix
tag
válasz
bandi0000 #11417 üzenetére
Bár én C#-ot nem egyetemen, hanem középiskolában tanultam(szintén nem valami fényes tanártól) és én ezt használtam a tanuláshoz.
Őszíntén ezen 2 hét alapján szerintem te is jobban jársz ezzel a Reiter könyvel, mint kedves egyetemünk előadóival/oktatóival.(Ha jól emlékszek te is GAMF-ra jársz. Ha nem, akkor ez az utolsó mondat tárgytalan.) -
válasz
bandi0000 #11413 üzenetére
Húha, itt tényleg nagy a kavar. Elképzelni nem tudom, milyen maszlag magyarázatot sikerült adniuk az egyetemen.
Szóval, nem OOB, hanem OOP (Object Oriented Programming).
Nagyon leegyszerűsítem az érthetőség kedvéért a dolgot, szóval a kollegák légyszi ne gyilkoljanak halomra.
Az egésznek az a lényege, hogy:
- Leosztod a programod kicsi, logikus összetevőkre/részekre. Egy ilyen "rész" csak egy feladatot lát el. Na, ez az osztály. Az osztály neve Qrvafontos, mert ami a neve, az a feladata. Ezért van az, hogyha van olyan osztály, aminek mondjuk az a neve, hogy HttpConnector, erre file-okat nyitogat, akkor aki írta, annak a fejét lágyan, szeretetteljesen illik integrálni az asztallapba.
- Innentől kezdve a program átlátható, illetve minden osztályról tudod, hogy mit csinál. Ez a lényege az OOP-nek. Nem azt tudod, hogy HOGYAN csinál valamit. Azt tudod, hogy MIT csinál, és ehhez mire van szüksége.
- Az objektum az egy példányosított osztály, nem kell túlmisztifikálni (tehát bármilyen osztály, amit használsz a kódban, azoknak minden példánya egy-egy objektum).És akkor itt jön be a képbe a public, private, protected. Ezek mind a külső szemlélő szempontjából egy adott osztályon belüli függvények/adattagok láthatóságát (elérhetőségét) szabályozzák.
Mivel minden osztályról azt tudjuk, hogy mit csinál, de nem tudjuk (leszarjuk), hogy hogyan.
Fentebbi példa esetén a HttpConnector osztályt mondjuk létrehozzuk, aztán van neki két publikus függvénye, egy connectTo(string const &cim), meg egy disconnect().Te ebből, mint ember, aki az osztályt használja, ennyit látsz. Nem látod, hogyan oldja meg a csatlakozást, nem látod, milyen adattagjai (változói) vannak, stb. És igazából, le is szarod, mert Te ezt csak használni szeretnéd.
Tehát a példánkban az osztálynak kettő darab publikus függvénye van (C++ esetén konstruktor, destruktor kivételével), a connect meg a disconnect, és ki tudja mennyi private/protected.
Az, hogy ezek között mi a különbség, legyen házi, innentől már nem nehéz.
Header: C#-nál van header file?
Vagy itt már C++ról beszélünk? A header-t egyelőre fogd fel úgy, mint az a file, ami leírja, hogy néz ki a class, és tekints rá úgy, mint egy hatalmas előny, hogy van egy kicsike file-od, amiben benne van minden függvény, member, meg minden, így elég egy bármilyen osztályra vetni egy pillantást, és azonnal tudod, hogy mire számíthatsz tőle.
Egyébként egy nagyon hasznos dolog, Én imádom, hogy van.
Annyi még, hogy header-be kifejtést nem írunk, (inline kivételével, de azt most inkább hanyagold még), kézeltörés jár érte. Header-fileban definiálod a class-t, cpp file-ban kifejted.Ha van valami, amit nem írtam le/nem tiszta, kérdés jöhet.
Kollegák: Ha valaki kiegészítené, az is jöhet, de lehetőleg vegyük figyelembe, hogy junior kollegához beszélünk, és olyankor a túl sok infónak általában az a vége, hogy semmi nem marad belőle/csak összezavarodik szegény. -
martonx
veterán
válasz
bandi0000 #11405 üzenetére
Jelzem, ilyen resource foglalós megoldásból van kismillió 3rd party a piacon. Ez tipikusan az a feladat, amit nem igazán éri meg lefejleszteni, mert olyan mintha az ember újra feltalálná a spanyol viaszt (vagy mint amikor egy újabb social networköt akar valaki fejlesztetni
).
De ha már önképzésként elütöd vele az idődet, és valaki még fizet is érte, akkor az legyen tényleg önképzés, és NEHOGY klasszikus winforms-al old meg! Ha már windows akkor UWP, ennél még jobb ha Xamarinnal, vagy Asp.Net Core-al oldod meg.
-
válasz
bandi0000 #11389 üzenetére
Tekitnve, hogy az SQL alapjait nagyjából tíz perc alatt össze lehet szedni, nem hiszem, hogy nagyon hosszú táv kell ahhoz, hogy jobb legyen
Egyébként meg igen, a belépési adatok is mehetnek oda,
A jelszavakat magukat nem szokás eltárolni, hanem csak a hashét, illetve szokás saltot is használni - nektek hash algoritmusnak megteszi az MD5 is, de rendes projektben mondjuk bcryptet lehetne használni. -
válasz
bandi0000 #11382 üzenetére
Az sqlite az egy amolyan serverless SQL DB, olyan felhasználásra, amikor egy adatbázist csak egyetlen, egy példányban futó program használ (ez lenne nálatok a szerver oldali program).
Az sqlite library ad egy hagyományos SQL-es interface-et, de a programod nem egy szerverhez fog kapcsolódni, hanem az egész adatbázis egy file-ban van, amit az sqlite library kezel. -
válasz
bandi0000 #11382 üzenetére
A txt adatbazisnal biztos, hogy nem arra gondolt, hogy hasznaljatok sima text tipusu mezoket a db-ben, aztan majd parse-oljatok?
Mondjuk oszinten szolva annak se sok ertelmet latom, de jobb otletem nincs az sqlite-text "db" kapcsolatra. Az sqlite egy egy teljeserteku relacios adatbazis, ugyhogy otletem nincs, mit akart a tanarno ezzel a text dologgal. -
Doink
aktív tag
válasz
bandi0000 #11382 üzenetére
Ha sqlite-ot kell használni akkor egy valami.db fájlba fog kerülni az összes adat és ezt a fájlt kézzel nem fogod hegesztgetni hanem sql parancsokkal szerver oldalon, esetleg valami külső segédalkalmazással(http://sqlitebrowser.org/) a táblák(séma) létrehozására, ellenőrzésre. Tanárnőd fogalmam sincs hogy mit szeretne txt adatbázissal hiszen a feladatot úgy írtad le hogy sqlite-ot kell használni szóval lehet hogy ezzel a txt-s dologgal valami félrecsúszott és érdemes lenne tisztázni vele hogy mi indokolna egy txt adatbázist.
-
kovisoft
őstag
-
kovisoft
őstag
válasz
bandi0000 #11369 üzenetére
A scanf-nek a változóra mutató pointert kell átadni, amilyen címre a beolvasott értéket tenni kell. Tömbök esetében (a string is egy karakter tömb) a változó neve egyben a tömb első elemére mutató pointer is, tehát az input ugyanaz, mint az &input[0]. Más jellegű (pl. char vagy int) változók esetében természetesen kell az & a scanf-be, mivel ezeknél a változó nevét beírva a változó értékére hivatkozunk (tehát char-nál is kell & a scanf-be).
-
kovisoft
őstag
válasz
bandi0000 #11367 üzenetére
Néhány megjegyzés:
A string változó neve egyben a stringre mutató pointer is, tehát string bekérésekor nem kell & a változó neve elé (de persze lehet elé tenni &-t, ugyanaz lesz az eredmény).
Az if-ben az input változót kell hasonlítani a "help" stringgel.
Az strncmp-nek van egy harmadik (hossz) paramétere is. De szerintem ilyen esetben nem indokolt az strncmp. Az strncmp(input, "help", 4) ugyanaz lesz, mint az strcmp(input, "help").
-
válasz
bandi0000 #11203 üzenetére
Nekünk volt két tantárgy gépészként a C programozásról, volt benne egy kis grafika is (persze csak nagyon egyszerű), meg tudok írni olyan programot, ami a képernyő különböző pontjaira különböző színű kört, ellipszist, hasábot tesz valamilyen szabály szerint vagy billentyűzetről bekért adatok alapján, tehát úgymond alapok már vannak, de komoly szinttől még messze vagyok...
-
válasz
bandi0000 #11183 üzenetére
Annyival egészíteném ki, hogy ha a sorrend adott, tehát az ID-k mondjuk növekvő sorban vannak, nem összevissza, akkor igazából felesleges minden egyes ID után keresgélni a másik file-ban, hiszen gyakorlatilag az ID-ja a sor számát jelenti.
Illetve hozzátenném, hogy erre a feladatra C#-ot használni erősen az ágyúval verébre kategória, kivéve persze, ha a cél eleve a C# gyakorlása. Egyéb esetben egy bármilyen scriptnyelvvel jobban jár a kollega, mondjuk python, ennyit megoldani benne akár full kezdőként se túl nehéz.
-
ad4m1337
aktív tag
válasz
bandi0000 #11117 üzenetére
Tudom, hogy nem hasonlít egy nyelv tanulásához, csak példának írtam, hogy nekem, hogy megy a tanulás.
Akkor az alapokat el kéne sajátítani tankönyves példákon keresztül és utána lehetne haladni projektek felé?
Olvastam, hogy Elon Musk már fiatalon megtanulta (asszem) a C nyelvet és írt egy játék programot. Plz mondjatok már olyan projektet amit kezdőkkel csináltatnak meg?
Ti a cégeknél min dolgoztok például?
-
válasz
bandi0000 #11108 üzenetére
"való életbe gondolom a program kapna valami adatokat, pl súly, emelet száma, irány stb, és hogy akkor ezeket otthon hogy adjam meg?"
Nem volt benne a feladatban? Vagy parameterben, vagy beolvas egy ini file-t. Vezerles input meg ahogy akarod, lehet GUI, website, console, akarmi. Ezeknek pont az a lenyege, hogy kezdj neki, aztan majd letisztul a dolog, ne probald meg az eeszet kitalalni, mielott leutod az elso karaktert, mert ugyse fog menni.publikus git: felmesz a github-ra, es csinalsz egy profilt, meg public repo-kat, aztan azokat hasznalod. Ha ebbol most nem ertettel sokat, akkor keress ra, hogy git manual vagy git training es nezd meg oket, nem egy nagyon bonyolult dolog, plane egy fos projekt eseten.
Szerk.: Namost, nem rohog, angol billentyuzet, amikor egy fos projektrol beszelek, akkor ott a projektben reszt vevo emberek szamara utalok, nem maganak a projektnek a szinvonalara.
-
válasz
bandi0000 #11106 üzenetére
Hat, szvsz 4 valasztasod van:
- beszallsz valami opensource projektbe, ami erdekel (en ezt annyira nem ajanlom, borzaszto gusztustalan kodok szoktak bennuk lenni, de ugye kinek mi)
- megnezel valami Udemy treninget, eleg sok C++-os van
- feladatokat csinalsz (pl ott vannak elorebb a szerintem jo feladatok, azokkal boven el lehet szoszolni)
- kitalalsz valami projektet, es nekiallsz megcsinalniEgy jotanacs: Mindegy mit valasztasz, milyen nyelvet vagy akarmit, csinald publikus git repo-ba, aminek a linkje majd ha melot keresel, mehet a CV-be. Ennel jobb tanacs nem letezik palyakezdonek, barcsak anno en is megkaptam volna.
-
válasz
bandi0000 #11099 üzenetére
Nekem abszolút pozitív tapasztalataim vannak az Udemy-s anyagokkal.
Annyi, hogy nem lehet "megtanulni", különben az álláshirdetésekben nem éveket, hanem órákat írnának.Arra jó, hogy megadja az alapot, ami után sokkal könnyebb egyedül boldogulni, arra viszont nagyon jó.
-
cadtamas
tag
válasz
bandi0000 #11033 üzenetére
Azokon a munkahelyeken, ahol a 'papír' számít a legnagyobb a veszélye, hogy valaki olyan lesz a felettesed, akinek ugyan több papírja van, de segg hülye a témához.
Olyan munkahelyet keressetek, ahol a pozíciót a referenciák és a hozzáértés függvényében lehet megpályázni.
Nekem gyakorlatilag semmiről nincs papírom, amit most csinálok, de még a 3 diplomás kollégák is hozzám jönnek kérdezni, ha nem értenek valamit.
-
kiszsolt100
csendes tag
válasz
bandi0000 #11011 üzenetére
Megcsináltam így:
int a[4][3],ossz=0;
for (int i=0;i<4;i++){
for(int j=0;j<3;j++){
cout<<"Add meg a(z) "<<i+1<<". nap "<<j+1<<". meresi adatat!"<<endl;
cin>>a [j]; /itt valamiért nem akarja kiírni az (i)-t
}
}
for (int i=0;i<4;i++){
cout<<"Az "<<i+1<<". nap homersekletek osszege:"<<ossz<<endl;
for(int j=0;j<3;j++){
ossz+=a(i)[j];
}
}
return 0;
}(/I)(I)(I)most bekéri szépen az adatokat, a kiírásnál is csak 4 db napot ír ki, viszont az összeadásnál még mindig nem stimmel. Mert ha minden bekért adat helyére 1 et írok akkor a kiírásnál ezt kéne kiírnia,(/I)(/I)
(I)(I)Az 1. nap homersekletek oszege: 3
Az 2. nap homersekletek oszege: 3
Az 3. nap homersekletek oszege: 3
Az 4. nap homersekletek oszege: 3(/I)(/I)(I)(I)ehelyett pedig ezt írja ki,(/I)(/I)
(I)(I)Az 1. nap homersekletek oszege: 0
Az 2. nap homersekletek oszege: 3
Az 3. nap homersekletek oszege: 6
Az 4. nap homersekletek oszege: 9(/I)(/I)(I)(I)ha jól értelmezem akkor most az a tömb j változóit adja össze minden körben, pedig én azt szeretném hogy minden naphoz csak az aznapi mérések összegét írja ki, valami a kiírásnál a 2. for nál nem stimmel, csak nem tiszta hogy mi...
(/I)(/I)
-
-
válasz
bandi0000 #10917 üzenetére
Persze. A legtöbb cégnél van legalább egy igazi profi ember, akitől lehet tanulni. Ha mázlid van, akkor még olyan típus is, aki szívesen segít, utat mutat, stb. Ha tényleg érdekel és csinálod, két hónap alatt a munkahelyen többet fogsz tanulni, mint előtte összesen.
-
válasz
bandi0000 #10915 üzenetére
Azt, hogy sokat keres.
Egyébként az én (nyelvfüggetlen) véleményem az, hogy bonyolult problémákat egyedül szépen, érthetően, olvashatóan, bővíthetően képes megtervezni és megoldani úgy, hogy a megoldás stabil, gyors, és nem eszi meg a gépet fölöslegesen.
Mondhatjuk úgy is, hogy ha van egy adott feladat, akkor amikor egy junior még azt se tudja, hogy kéne nekiállni, az erős senior már rég tervezi az alapokat, és van annyi esze, hogy többet viszont nem, akkor kell a hídon átkelni, ha odaértél alapon.
szerk és ui.:
Na ezzel most nagyon népszerűtlen leszek, de biztos vagyok benne, hogy nem sokan osztják a véleményemet, mert...Ha a fenti ellenpéldáját szeretnéd látni, javaslom nézz bele majdnem bármelyik komolyabb opensource c++ kódba. Kiváló példa erre a cpp-ethereum. Nem akarok megsérteni senkit, de akkora fostalicska trágyadombot, mint az, rég láttam már. Konkrétan kb egy sor nincs benne, amit hajlandó lennék átengedni egy code-review-n. Sőt, szerintem ha valaki ilyen minőségű kódot lerakna elém cégen belül, megkérdezném tőle, hogy biztos, hogy nem akar-e elmenni inkább portásnak/medencetisztítónak/de igazából akárminek, csak számítógáp közelébe ne kerüljön.
Viszont ha szeretnél látni kiváló példákat a mit ne csináljunk, illetve worst practice-ekre, akkor mindenképpen nézz rá.
-
Ispy
nagyúr
válasz
bandi0000 #10895 üzenetére
Szerintem igen egyszerű a helyzet:
A tanár egy külön szakma.
A programozás egy külön szakma.
Ergo, aki jól programozik nem lesz automatikusan jó tanár, aki jól tanít, az nem lesz ettől jó programozó, persze lehet a kettőnek közös halmaza.
Sőt, tovább gondolva, a tanár felkészül egy adott anyagból és azt megtanítja a diákoknak, tehát nem lesz ettől jó programozó is, az ő feladata alapvetően a tanítás.
A programozó meg feladatokat, problémákat old meg egy adott környezetben, de lehet, hogy egy antiszociális kocka.
-
válasz
bandi0000 #10825 üzenetére
Csak a papirt csak az otthoni wc-ben szokas nezni.
Egyebkent, par tipikus palyakezdo junior c++ interju kerdes, csak hogy ilyen is legyen:
- mi az a stack/heap
- mi az a pointer/referencia
- mi az a static, inline, virtual, absztrakt osztaly, volatile, mutable, stb hatalomszavak
- mi az a virtualis destruktor, mikor/mire/miert
- milyen stl kontenereket ismersz, mikor meyiket hasznaljuk, miert
- par a fenti lista szintjenek megfelelo feladat, mint pl jarj be egy lancolt listat, gyujtsd ki a parameterben kapott erteknel nagyobb elemeket, es terj vissza ezeknek az ertekenek a listajaval, stbKicsit nehezebb/advancedebb, amolyan eros junior szint (hunglish, f-yeah):
- mi az a dead lock (es hogy kerulod el)
- mi az a diamond problem
- milyen design patterneket ismersz, melyik mire valo, stb
- irj egy szelessegi/melysegi bejarast/durva esetben pszeudo koddal "A*"-ot
- feladatok statikus/dinamikus tipusokkal (hogy en ezeket hogy gyulolom... BARKI kepes belezavarodni egy eleg gonoszul megirt peldaba)Igy hirtelen ennyi jutott eszembe, nyilvan nem teljes a lista, de a nehezsegi szintrol ad egy kepet.
-
válasz
bandi0000 #10823 üzenetére
En C++ fejleszto vagyok, nekem nem gazolsz bele a lelkivilagomba, mindegy mit allitasz a webfejlesztesrol.
En csak azt mondom, hogy az, hogy a webfejlesztes konnyu, az szimplan tevedes. Elkezdeni konnyebb, igen. Egy junior szintet elerni php-ban konnyebb, mint C++/JAVA/C#/mittudomenmiben, ez igaz. Sokan azt felejtik el, hogy a webfejleszto != php-fejleszto.
A lentebbi informaciok onnan vannak, hogy lakotarsam konkretan senior webfejleszto volt nem is olyan reg. Azota irgalmatlan befektett energiaval sikerult otthagynia (most Go+microservice teruleten van).Nos kerlek, az O elmondasa es tapasztalatai alapjan tudok nyilatkozni:
- Rohadt sok technologiahoz kell erteni, mire "webfejleszto" leszel, nem csak php fejleszto. Es akkor meg a back end, front end, full stack temakor nem is kerult elo.
- Minden hulye akar maganak website-ot, csak eppen nem szokas tudni, hogy megis mit akar, azon tul, hogy "hategy olyan www oldalt, mi a tokomet lehet ezen nem erteni?"
- Minden ceg/vallalkozo/maganember ezen akar sporolni. Ha magasabb arat mondasz, mint amit a takaritonoert fizet, lilul, pirosodik, kapkodik levegoert, fel van haborodva, es nem erti mi a franc van, mi kerul ezen ennyibe, hiszen O csak egy olyan netes izet akar, ami mindenkinek van, tehat biztos olcso (ertsd: max 20k), Te meg le akarod huzni.
- Soha, semmi nem eleg jo.
- Mindig van meg egy bug, xy kornyezet valamilyen kinai fork sose hallott bongeszojevel, es ez termeszetesen a fentebb emlitett tiszteletre melto megrendelo szerint elfogadhatatlan, O egy tokeletes termekert fizetett, nem egy olyan fosert, ami hol mukodik, hol nem. Ertsd: a regi munka hazajar. Evekig. Aztan ha harom ev mulva elkuldod a picsaba, fel van haborodva, perrel fenyeget, hogy ezert O penzt adott ki!Roviden, tomoren, igen, lehet, hogy az elejen, az elso fel evben konnyebb, mint par masik nyelv. Viszont utana garantaltan csukott szemmel, nyitott szajjal, teljes erobol futsz a f@szerdoben. Plane, ha szabaduszokent csinalod, referencia nelkul, junior szintu, vagy az alatti tudassal...
Es akkor a lenyeg: a fentiek majdnem mindegyik nyelvre es teruletre igazak, csak el van kicsit tolva, melyikben mikor jelentkezik mekkora szivas.
A C++os sziv a sok olvashatatlan, tobb ezer soros legacy szarral.
A webes sziv a huszmillio rohadt libbel, kornyezettel, kompatibilitassal, es a sok hulye megrendelovel, illetve a finoman szolva fogalmatlan fonokkel ("Csinalj webes ceget, az nagyon megy, es olyat minden hulye tud!").
A sort lehetne folytatni, minden nyelvben van valami, ami miatt szivas. Minden nyelv igenyli, hogy folyamatosan, napi szinten kepezd magad.Szoval, visszaterunk az alap tezishez. A programozas nehez. Pont. Ezert fizetik meg (so-so). Ha konnyu lenne, tobben csinalnak, es maris nem keresne ennyit senki.
Utoljara irom le:
A legjobb tanacs, amit kaphatsz az az, hogy ne az alapjan hatarozd meg az eleted hatralevo 10 evet, hogy a haverok/netes megmondoember (en is beletartozok am ebbe)/energiakuldo emelt dijas TV-s bacsi szerint melyiknel kell kevesebb izzadtsag a lovetta szamlara vandorlasahoz.
Dontsd el mivel akarsz foglalkozni. Mi az ami erdekel? Miert dontottel ugy, hogy programozo leszel? Ezt valaszold meg, aztan nezd meg, melyik nyelv az, amit altalaban erre hasznalnak, es mar meg is van, mit kell tanulnod. Ennyi. -
válasz
bandi0000 #10805 üzenetére
Hat, ha ugy alapvetoen szereted az embereket, az emberiseget, es ugy gondolod, hogy azert annyira nem veszes a helyzet, van remeny, de mindenkeppen szeretned ezt a velemenyed gyokeresen megvaltoztatni, akkor legyel szabaduszo webfejleszto vagy designer.
Egyeb esetben nem biztos, hogy ajanlott, legalabbis szabaduszokent biztos nem.
Jah, illetve egy fontos dolog: Felejtsuk el azt, hogy ez vagy az a programozasi nyelv+szakterulet konnyebb. Engem mindig a hideg raz, amikor ilyet hallok. Nem konnyebb. Van olyan, ami az elejen konnyebben tanulhato, igen. Ott majd szopsz massal, kesobb, valszeg tobbet, de osszessegen pont ugyan annyit. Oszinten szolva a kollegakat is utalom, akik leneznek mas nyelveket/szakteruleteket, mert szerintem irgalmatlan nagy baromsag, mindnek megvannak a szepsegei es a nehezsegei/problemai, ez ilyen.
Tekintsuk a kovetkezot axiomanak: a programozas nehez. Pont. Innentol kezdve meg azt kell eldonteni, hogy mi az, amit szeretnel csinalni, mivel szeretnel foglalkozni. Itt nincs konnyebb/rovidebb ut, csak mashogy kacskaringos.
-
válasz
bandi0000 #10800 üzenetére
Szerintem egyelore ne junior allasokra lojj, hanem valami gyakornoki poziciora. Valamennyit azert szoktak azok is fizetni, es sokkal konnyebb oda bejutni, mint egy junior poziciora.
Csak es kizarolag ide a forumba irt hozzaszolasok/kerdesek alapjan itelek. Ezt figyelembe veve en jelenleg ugy gondolom, hogy 2-3 ha a kovetkezo 2-3 honapban irdatlan sokat tanulsz, realis lehet egy cpp junior, de csak mondjuk ha napi 4-5 orat eltoltesz vele.
Gyakornoki pozi meglehet konnyebben, bar azert azokat se puszira adjak. -
fordfairlane
veterán
válasz
bandi0000 #10779 üzenetére
Én anno régesrégen ezeket olvastam, ebben a sorrendben:
Brian W. Kernighan – Dennis M. Ritchie: A C programozási nyelv
Bjarne Stroustrup: A C++ programozási nyelv
Dr. Kondorosi Károly - Dr. László Zoltán - Dr. Szirmay-Kalos László: Objektum-orientált szoftverfejlesztés C és C++ nyelvenTalán nem a legújabbak, de ezek mind jól megírt könyvek.
-
Ispy
nagyúr
válasz
bandi0000 #10776 üzenetére
Nagyon egyszerű a story: elolvasod a magyar könyvet, kezdésnek jó lesz, aztán jöhet a többi is.
Én mondjuk soha nem olvasgattam programozó könyveket, mert szerintem tök felesleges időtöltés. Keressél inkább sample kódokat, lehetőleg olyanokat, amik végig is csinálnak valamit az elejétől a végéig, abból sokkal többet lehet tanulni, szvsz.
De a legjobb, ha kitalálsz magadnak viszonylag egyszerű, kicsi feladatokat, és azok mentén haladsz a tanulással, mit, hogyan, miben, merre meg ilyenek.
-
válasz
bandi0000 #10776 üzenetére
Nem véletlenül.
Amúgyis, programozni angolul tanulunk. Ha nem megy az angol, akkor meg pláne, így az elején ugyan lassabban fogsz haladni, de két legyet egy csapásra.
Ennek az oka az, hogy a szakmai nyelv az angol és pont. Magyar cég magyar emberével is félig angolul (hunglish nyelven) beszélsz a munkáról. Ha kell valami információ és rákeresel, szinte minden találat angolul lesz, így az a programozó, aki nem ír-olvas angolul jól, gyakorlatilag minden mástól függetlenül közel értéktelen.
Röviden, tömören, keress egy angol könyvet, google translate-re fel(csak az ismeretlen szavakhoz!), aztán hajrá!
-
gyurman
tag
válasz
bandi0000 #10768 üzenetére
Igaz, a kérdést nem jól fogalmaztam meg. Reménykedtem valami képlettel, vagy kiegészítővel meg találom a megoldást. De az excelesek írták, képlettel nem megoldható.
1. Feladat 2 dimenziós. Több db nagy területbe kell elhelyezni (3 féle területű (1000x2000, 1250x2500, 1500x3000)) változó méretű, több darabszámú téglalapot. A téglalapok nem érhetnek egymáshoz. Kell közöttük 5 mm csatorna. Hogyan lehet kiszámolni a legoptimálisabb elhelyezkedést?
Olyan eredmény elvárt, hogy
- melyik az a táblaméret amelyik a legkisebb veszteséget adja?
- melyik téglalapból hány db és milyen elforgatással jó?
2. Feladat ugyanez lineárisan egy dimenzióval számolva.
Adott hosszú egységben több db változó hosszúságú a legoptimálisabb elosztásban hogyan helyezhető el?
Remélem, így érthető?
Köszi! -
válasz
bandi0000 #10766 üzenetére
Lehet az a feladat, hogy minel nagyobb osszefuggo terulet maradjon ki?
Lenyeg a lenyeg, normalisan le kene specifikalni a feladatot, addig gondolkodni is felesleges rajta, mert ha rossz fele indul az ember, csak az idodt meg az idegrendszert pazarolja...
#10768: Az a konnyebbik resze, VBA, nem nehez, cellakat meg siman egy ketdimenzios tomb egy elemenek tekintjuk.
Ha meg nagyon perverz, akar olyat is csinalhat, hogy VBA-ban csak megirja a cellak "getter-setteret-checker", fuggvenyeit, ezeket kivulrol hivja valami mas nyelvbol (C#, C++, VBS, VB, talan meg JAVA is mukodik), aztan onnantol kezdve meg olyanban irja a cuccot, amiben akarja/ismeri/otthonosan mozog. -
válasz
bandi0000 #10762 üzenetére
Nem teljesen ertem a kerdest, de ha jol tevedek, hogy mire gondolsz/mi zavart ossze, akkor egy szepen kifejtett valaszt itt talalsz.
szerk:
#10761: Hat, ha oszinte akarok lenni, szamomra az egyetem leginkabb matematikai alapot, es rengeteg kapcsolatot adott. Tobbek kozott ezeknek a kapcsolatoknak koszonhetem, hogy ma foallasu programozo vagyok, veluk egyutt tanultam szabadidomben rengeteget programozni, illetve volt koztuk egy mar az egyetemi eveiben senior fejleszto, akitol rengeteget tanultam/tanultunk. A sracnak a mai napig nagyon halas vagyok, nelkule nem tartanek fele ott sem, ahol tartok. Emellett pedig irgalmatlan szorgalom es onuralom kellett hozza, hogy a szabadidom eleg nagy reszet tanulassal toltsem.De szummazva annyit lehet mondani, hogy nem, az egyetemen nem fogsz megtanulni programozni, viszont meg tudja adni azt, ami ahhoz kell, hogy onalloan meg tudj tanulni, es ertekes szakember legyen beloled.
-
válasz
bandi0000 #10758 üzenetére
"double a,b; // ez a rész mit csinálni?"
Definiálja az osztály két tagváltozóját.
"mármint ha meghívom ezt az osztályt, akkor nem ezt a részét hívom meg nem? hanem ezt:
Teglalap(double a, double b)"Igen, mivel azok változók és nem függvények, ezért nem fogod tudni meghívni őket
Ez a Teglalap() függvény egy speciális metódus (ez onnan látszik, hogy egyrészt úgy hívják, mint magát az osztályt, másrészt meg nincs visszatérési típusa), a konstruktor, ennek a feladata az, hogy az osztály létrehozásakor inicializálja annak a belső állapotát (adjon valami értéket a tagváltozóknak, ilyesmi)."this->"mutatóval" melyikre mutatok?"
A this nem "mutató", hanem mutató, tényleg, egy teljesen közönséges mutató, az egyetlen dolog, ami speciális benne, hogy nem a program ad neki értéket.
És hogy mire mutat?
Ugye az osztályok adatokból és az azokat kezelő függvényekből állnak. Egy kicsit képzeld el, hogy ez hogyan működhetett C-ben:
struct Teglalap
{
double a;
double b;
}
double terulet(struct Teglalap *t)
{
return t->a * t->b;
}
double kerulet(struct Teglalap *t)
{
return 2*t->a + 2*t->b;
}Namármost (egyszerűsítő mese
egy idő után felmerült, hogy tökre macera ez az állandó pointerpasszolgatás és milyen jó lenne, ha ezt inkább a fordító intézné, ebből lett az osztály, ami tulajdonképpen így is kinézhetne:
class Teglalap
{
double a;
double b;
double terulet(class Teglalap *this)
{
return this->a * this->b;
}
double kerulet(class Teglalap *this)
{
return 2*this->a + 2*this->b;
}
}De nem így néz ki, mert tök felesleges lenne mindig odaírni a this-t, ezért inkább így néz ki, a this-eket meg majd "odagondolja" a fordító:
class Teglalap
{
double a;
double b;
double terulet()
{
return a * b;
}
double kerulet()
{
return 2*a + 2*b;
}
}Na, és akkor mire mutat a this? Az osztály egy konkrét példányának (egy objektumnak) az adatterületére, ott, ahol annak a konkrét objektumnak az adatai (esetünkben a két double változó) meg a virtuális függvényeinek a címei vannak (jelen esetben ilyen nincs).
-
válasz
bandi0000 #10756 üzenetére
"Én meg azért kérek elnézést hogy itt kérdezgetek sokat"
Szerintem azert soha ne kerj elnezest. A programozo egy azon keves szakmak kozul, ahol soha nem szegyen a kerdezes, meg neha trivialis dolgokra sem. Sot, inkabb az szegyen, ha valaki nem kerdez. A kereses meg gyorsan az utan fog menni, hogy megtanultad a "hatalomszavakat", addig szenvedes.Kapcsos zarojel: Ha a scope/variable lifecycle (fogalmam sincs ezeket hogy mondjak magyarul, sorry), szavak mondanak valamit, akkor a valasz nagy egyszeru: ez a fajta zarojel egy scope-ot "jelent" minden esetben, legyen az egy fuggveny, osztaly, akarmi, vagy akar csak magaban a zarojel (bar utobbiert jar a bitofa).
Ha nagyon egyszeruen kene megfogalmazni, annyi lenne, hogy a valtozok eletciklusa a scope-juk (asszem a scope kb ezt is jelenti). Tehat ha egy valtozo kifut a scope-bol, megdoglend. Pointereknel lehet varialni ezzel, de abba most nem megyek bele, mert csak osszezavarna.A peldadban a kovetkezo tortenik (commentek sor utan):
{ //itt "letrejon" egy uj scope
int h=0; //a letrejott scope-on belul megszuletik a valtozo, neve "h", tipusa "int", erteke "0"
} //itt megszunik a scope, es mivel egy kis geci, mindenkit magaval rant a halalba, aki hozza tartozik, tehat h-t is
-cout<<h; //itt "h" mar nem letezik, ez egy masik scope, ezert nem is tudod kiiratni.
ui.: ha valaki meg tudja fogalmazni szepen flancosan, de tanulonak erthetoen magyarul a fentit, ne tartsa magaban, nekem ez soha nem ment.
-
válasz
bandi0000 #10754 üzenetére
Hat, sok sikert kivanok.
Figy, 2010 ota dolgozok foallasu programozokent. Mostanaban interjuztam, most vagyok a vegen, konkretan cincalnak a cegek(nem szet, hanem oda). Ez nem onfenyezes, csak hogy kepbe rakjam a dolgot.Mikor meglattam a kodot, kiguvadt a szemem, es az elso gondolatom az volt, hogy baszki, ez vagy valami, vagy megy valahova...
Persze, par perc alatt sikerult dekodolni, de egy ilyen 50 soros kis valaminek, plane ilyen funckionalitassal konkretan ugy kene kineznie, hogy ranezel es tudod. A belinkelt kod konkretan alkalmas senior fejlesztok interjun valo szivatasara, hogy mondd meg ez mit csinal itt.Szoval, mindenkinek, aki ugy ment oda, hogy nem tud programozni, es sikerul ezen atmenni
A tobbiek meg ne keseredjenek el, nem biztos, hogy Ok a hulyek hozza, itt az egyetlen biztos pont, hogy a tanar es az anyag borzalmas.
-
válasz
bandi0000 #10752 üzenetére
*& problemat itt szepen elmagyarazzak
sz= 2*sz; Siman megduplazza "sz" erteket. Mivel ref-szerint lett atveve, ezert ez kihat a fuggvenyen kivulre is. (ugyanaz, mint a pointer, az is ezert *&)
++i, i++: tudtommal for ciklusban nincs neki jelentosege, elvileg a ++i gyorsabb, bar sztem ezt ma mar a barmelyik compiler megoldja, hogy tokmindegy legyen.
"és erőltetek ezt, hogy függvény deklarációt írjunk előbb, és a fő függvény végén írjuk meg a függvényt, mint ahogy a képen is van, ezt ti is így használjátok?"
Hat, igazabol header file-t szokas hasznalni, ugyhogy vegulis fogjuk ra, hogy igen?
Normal esetben a main()-be csak az megy, aminek tenyleg muszajkell-fontos, hogy ott legyen, de gondolom az elejen meg elfogadhato, aztan majd bevezetik a header-cpp bontast, es megerted, miert eroltetik a dolgot.Viszont nekem lenne egy kerdesem:
Ez mar nem az elso kod, amit megosztasz, szoval...
Nem akarok megbantani senkit, de hol tanitjak igy a c++-t?
Eskuszom borzaszto kivancsi vagyok, ha mas nem mar csak azert, hogy mindenkit lebeszeljek meg arrol is, hogy a hely kozelebe menjen. Regen lattam ennyire mocsok gusztustalan, nem legacy kodot. Kb tobb vele a baj, mint ahany sorbol all szegeny.Egy code review-n ilyet latnek, lehet inkabb meghivnam a kollegat egy sorre, es mikozben atelnem ugyan a fajdalmat, megis javasolnek neki valami mas szakmat inkabb.
Borzalmas, trehany, tele worst practice-el, es ebbol kene tanulnotok, fejlodnotok, megerteni a "programozos" gondolkodast es megszeretni a szakmat es a nyelvet?!
szerk:
ui.: Ne erts felre, tanulotol elfogadhato amit itt latok egyszer, max ketszer, de minden esetben kapna egy listat a javitando dolgokrol, es el lenne varva, hogy a kovetkezot mar ugy adja be. Szoval tanulotol elfogadhato, de tanartol?! Peldakent?! Uristen... Sorry, ezt mar az eddigi kidreszeknel is le akartam irni, csak inkabb visszatartottam, de most egyszeruen kitort belolem, nem birtam tovabb.szerk2.:
Hogy valami jot is mondjak, ha ebbol kepes vagy megtanulni es megerteni a C++-t hasznalhato szinten, akkor hogy is mondjam... Nem sok legyozhetetlen akadallyal fogsz talalkozni eleted soran. -
cattus
addikt
válasz
bandi0000 #10745 üzenetére
Első kommentezett sor: azt csinálja, amit leírtál
Második kommentezett sor: bekér a standard bemenetről max darab számot és be is teszi a tp tömbbe. Ha jól értem akkor azért rakta a beolvasást (
cin >> t[i]
) a ciklusfeltételbe, hogy ellenőrizze, hogy helyes volt-e a bemenet, bár ez szerintem nem túl szerencsés ebben a formában, mivel a cin az egystd::istream&
-t ad vissza, amit logikai kifejezésben kiértékelni nem biztos, hogy a legszerencsésebb, de ezt majd a nálam okosabbak megmondják.// system("pause") használatáért körmöst osztogatnék.
-
válasz
bandi0000 #10683 üzenetére
Ha én gyerek mellett kijártam 3x évesen a villamosmérnökit, akkor Te is meg tudod csinálni.
Hozzáállás kérdése. Ráadásul olcsóbb a korrepetálás, mint a tandíj visszafizetése.
Matek, fizika, ezek mindig szűrőtárgyak voltak. Egyszer kell őket legyűrni, azttán javarészt el is felejthetőek. -
Chesterfield
őstag
válasz
bandi0000 #10683 üzenetére
Ha jól olvastam a PAE-ra jársz.
Itt vannak a 2 éves felsőoktatási szakképzés tárgyai a 4. oldalon.Azért itt elég minimális matek van összevetve a Bsc progtervvel.
Én meg itt kutakodtam, és ráakadtam erre:
Programozó informatikus szakirányú továbbképzés
Ezt vajon műszaki menedzser diplomával el lehet kezdeni? -
válasz
bandi0000 #10677 üzenetére
Kitartás! Túrd végig magad azokon a tárgyakon - ugyan soha nem fognak (99%) kelleni, de egy MSc mindenhol jobb beugró, mint egy tanfolyam...
Ja és van itt a fórumon egy erős Elektronika topik, ők biztos tudnak segíteni megérteni azokat a dolgokat, amit nem magyaráznak jól el az iskolában.
-
bambano
titán
válasz
bandi0000 #10670 üzenetére
szerintem mindkettőnek van értelme, de az fpga programozásban nagyobb távlatokat látok, mert ritkább tudás. itt a haveri körben kereslet is van rá. (nem úgy értem, hogy a haverok keresnek ilyen embert, hanem úgy, hogy a haverok közül, aki ért hozzá, azt folyton keresik).
-
válasz
bandi0000 #10661 üzenetére
LabView meg leginkább a hardver-/műszergyártó cégeknél terjedt el, általában tesztmérnökök eszköze. Készül egy autóalkatrész, arra szoftver, LabViewben meg összedobsz rá viszonylag gyorsan egy tesztkörnyezetet. Klasszikus programozás kevés van benne, gyakorlatilag vizuális eszközökkel összerámolod az egészet.
Viszonylag nagy rá a kereslet, de viszonylag nagy a kínálat is. Kereseti lehetőség azért nem rossz, de itt általában a multik beszippantják erre a pozícióra a friss mérnököket. -
válasz
bandi0000 #10661 üzenetére
Az FPGA "programozás" az nem annyira programozás, mint chiptervezés, de egyébként remek dolog. Az biztos, hogy FPGA-s emberekre nincs akkora kereset, mint mondjuk C++ programozókra, de kínálat se, szóval ha inkább az elektronika érdekel meg a HW, akkor bele lehet mélyedni.
-
válasz
bandi0000 #10658 üzenetére
Egy csomó dologra jók a mutatók, most csak így hirtelen:
1. Adatstruktúrákban a "bármekkora" adatoknál, pl:
struct {
int x;
int y;
size_t data_size;
char *data;
} pic_data;2. Mindenféle konténereknél, főleg, ha egy adat több konténerben is lehet:
vector<pic_data *> sorted_by_x;
vector<pic_data *> sorted_by_y;3. Függvényparamétereknél. Ha az ember a megadott paramétereket módosítani akarja, akkor elkerülhetetlen, de egyébként is hasznos, ha nem kell bazi nagy adatstruktúrákat lemásolgatni minden függvényhívásnál, hanem elég átadni egy mutatót/referenciát.
4. Függvénymutatók, ha pl. valahol meg kell adni egy callback függvényt - máshogy nem is tudod megcsinálni.
5. Polimorfizmus!
És még biztos van egy rakat dolog, de talán ezek a leggyakoribbak.
-
válasz
bandi0000 #10557 üzenetére
Nem kezdőként szeretnék ennyit keresni, hanem 3-5 év után.
Jelenlegi fizetésemmel meg vagyok elégedve, kb. a fenti bruttó felét kapom, de meg fog szűnni a munkahelyem, és olyan irányba szeretnék menni, aminek van jövője, amerre érdemes.
Maradhatok automotive-ban, vagy más embedded területen tesztelőként, fejlesztőként, főleg C nyelven.
Vagy mozdulhatok villamosmérnöki vagy szoftveres irányban másfele is, de nem tudom hosszú távon melyik kifizetődőbb. -
bambano
titán
válasz
bandi0000 #10369 üzenetére
így kell elképzelni ezt a szakmát.
felvesznek egy céghez/cég osztályára, ahol belső vagy külső igényekre fejlesztenek szoftvert.A projektek úgy indulnak, hogy a saját bónuszkiírásukon kívül semmit figyelembe nem vevő, senkire nem hallgató yuppie managgák megkötik az üzleteket. itt rögtön beindul az orbitális fillérb.ás, a megrendelő ingyen szeretné leprogramoztatni a harmadik világháború végéig terjedő időszak komplett gazdasági modelljét három banánért a majmokkal, míg a szállító szerint már az is sok pénzt ér, hogy van szék a tárgyalóban, ahol épp egymást irtják. természetesen mindezt tegnapra.
azt nyilván nem beszélik meg, hogy mi a projekt tárgya, mert ahhoz egyik sem ért. majd megkapják a fejlesztők a feladatot, hogy programozzanak le egy piros kört, ami egyenes és kék. [link]
a projekt békésen indul, minden fejlesztő kap egy megfelelőnek látszó részfeladatot, és elkezdődik a programozás. a munkaidő emberi időpontban végetér, lehetne akár magánéleted is, a vérnyomásod kortól függően elfogadható sávban mozog. a programozók ilyenkor szoktak valami nekik tetsző aprósággal elszöszölni hetekig.
majd valakinek beüt az agyába, hogy a projekt nem lesz kész időben. ez két dolog miatt szokott bekövetkezni (megengedő vagy):
1. nem gyarapodik a kód és a kész funkciók listája az elvárt ütemben
2. részteljesítésekkor derül ki, hogy amit a programozók hisznek a feladatról, az köszönő viszonyban sincs azzal, amit a megrendelő hitt, azzal se, amiről a megrendelő azt hitte, hogy elmondta.azt, hogy ez bekövetkezett (hogy a projekt "pirosba" ment) arról fogod észrevenni, hogy egyre több főnök akadékoskodik a projekten, egyre több jelentést kell írni, egyre több meetinget szerveznek a projekt felgyorsítása érdekében. pedig ezek közül kb. egy se hatásos.
a munkaidőnek lőttek (úgy értem, a határainak). bent alszol, akkor engednek haza, ha már olyan büdös vagy, hogy két emelettel lejjebb a hr-en se lehet megmaradni a szagodtól (a közvetlen kollégáid nem szólnak, mert ők is büdösek, így nem érzik), a kiürült pizzásdobozokból pótasztalt csináltatok magatoknak. a takarítónő extra bónuszt kap, hogy ne dohogjon már állandóan a kupleráj miatt, ami a munkahelyen van. egyre durvább élénkítőket toltok. a kollégád fáradságból véletlenül a folyosói virág cserepébe pisil, másnaptól Gru is veletek dolgozik...
amikor a managgák a birkózás közben valami egyezségre jutnak, akkor átadásra kerül a projekt aktuális állapota a megrendelőnek. azt nem mondanám, hogy termék, mert a projekt terméknek tudományosan lefektetett meghatározása van... ekkor a programozók kicsit fellélegezhetnek, az aktuális zombi sorozat forgatása átkerül a bevezetéssel foglalkozó céghez, és ott indul meg ugyanez a hisztéria.
de akkora ti, programozók, már vagy észhez tértetek a zombiságból, vagy nem, de jön a következő vonat.
-
válasz
bandi0000 #10380 üzenetére
"de most hiába specializálódok pl a C++-ra, lehet 20 év múlva más nyelv lesz"
Ezt ne így nézd, nyelv nagyon ritkán tűnik el teljesen, mai napig keresnek pascal 1.5höz értő embert is. Specializáció alatt mást értünk, nyelven belül. Lehet az MI, cloud, hálózatok, finance, gép-gép kommunikáció, bare metal (ezt nem tudom hogy van magyarul, sorry), stb ezer féle dolog.Kezdőknek azt mondanám, hogy egyelőre válassz nyelvet, abban merülj el és kész, a nyelven belüli specializáció még jóval később jön (minimum 3-5 évvel később), mint hogy megvan az első munkahely.
Azon felül gyakorlatilag nem lesz olyan munkahelyed, ahol csak C++al foglalkozol, mindig lesz mellette valami más is, de attól nem kell félni, ha nem tudod, elmondják, segítenek, stb. A programozás egy ilyen téren nagyon jó szakma, nem szégyen valamit nem tudni, pláne nem szégyen segítséget kérni.Illetve még egy utolsó gondolat: Egy bizonyos szint után nyelvet váltani nem egy nagy dolog. Megnézed mik a fő különbségek, leülsz és csinálod. Gyak pár óra alatt egy másik nyelvből megvan a minimum közepes junior szint, pár hónap alatt a ~senior.
Röviden, tömören: Ne parázz, válassz egy szimpatikus nyelvet, szórakozz vele, zsákolj egy munkát és élvezd az életet.
-
válasz
bandi0000 #10369 üzenetére
"tényleg ha már munka, hogy kell elképzelni ezt a szakmát ?"
Ennyire pontosan nem lehet megmondani, rengeteg minden függ nem csak attól, hogy milyen céghez mész, de nagyobb cégen belül attól is, hogy azon belül mit hova kerülsz.
Alapvetően persze mindenhol kb. az megy, hogy kapsz egy feladatot, azt megcsinálod és leadod, de itt azért baromi nagy eltérések lehetnek, egyáltalán, hogy mekkora feladatot kapsz meg milyet, azt milyen formában, mennyire követik, hogy mit csinálsz, amikor leadod, akkor az hogy történik... nagyon sokféleképpen lehet ezeket csinálni és persze az is rengeteget számít, hogy milyen környezetben vagy, egy szobában ülsz pár jófej kollégával és velük csinálod vagy telefonon ordibál veled egy ingerült görög meg megpróbálod kihámozni, hogy a hadaró olasz mit akar, ilyenek
-
válasz
bandi0000 #10372 üzenetére
"olyan van hogy nincs munka és azt mondják így jártunk egyenlőre?"
Sajnos előfordul. Olyankor egy normális munkahelyen az van, hogy azt mondják, hogy találjatok ki valamit, és ha jó, támogatjuk, csináljátok meg. De azért tegyük hozzá, hogy rohadt ritka. Ha más nem, akkor a már megírt dolgokon lehet szépítgetni, kollegáknak segíteni, tanulni, új dolgokat próbálgatni, stb. A lényeg, hogy hasznosan menjen az idő. Amiért én nagyon élvezem, az az, hogy minden nap más, ritkán van rutinmeló. Hozzá kell tenni, hogy mázlim van, mert pl a mostani munkahelyemen az utóbbi hónapom kutatómunka volt (adott célhoz megnézni minél több utat, ezeket demozni, és írni róla jelentést, hogy végül a projekthez mit válasszunk majd), az a projekt, ami most januárban indul pedig olyan területen lesz, amibe még nem nyaltam bele, de érdekes."most lehet hülyeséget mondok, de egy programot feldarabolnak, de azt a végén még össze is kéne rakni nem?"
Ezt ne így képzeld el. Inkább amolyan LEGO-szerűen, hogy szépen blokkonként épül fel a dolog, már látszik, mi akar lenni, egyben is van, részenként "működik", de kész mégiscsak akkor van, amikor bepattintod az utolsó blokkot.
-
válasz
bandi0000 #10369 üzenetére
Ebbe most nagyon sikerült belekérdezni, mert kívülállóként lehet vicces, de ebben rohadt nagy viták tudnak ám kirobbanni, hogy mi a megfelelő munkamenet. Természetesen projektje válogatja, de akkor is, sokan vallás szitnen védik a saját módszertanukat.
De hogy a kérdésre is adjak egy direkt választ, leginkább általános ma már az, hogy:
Van egy manager/cégtulaj/megrendelő/mérőmókus/akármi/akárki, aki akar egy valamit.
Megkeres egy céget, tárgyalgatnak, stb. Ideális esetben ezeken a tárgyalásokon, legalábbis a releváns részükön részt vesz vagy a vezető fejlesztő, vagy egy olyan manager, aki valaha egy jó programozó volt.Megegyeznek határidőkben, funkcionlitásban, egyébben.
A feladatot megkapja egy csapat.
Az adott csapat vezető fejlesztője, illetve még egy-két ember (innentől változó), de a lényeg, hogy feldarabolják kicsi, egyszerű, átlátható feladatokra, amik majd összeállnak a végén egy egésszé. Fontos, hogy nem tekintünk a végtelenbe, mindig addig tervezünk alaposan, ameddig konkrétan látunk.
Ezután a csapat leül, és komplexitás alapján pontozzák a feladatokat. Általában két hetes szekciók vannak, az ideális az, ha az adott két hétre pont annyi feladatot sikerül kiosztani, amit meg is tudnak oldani.
Ha kész van a feladatok pontozása, az ember választ egyet, és elkezdi csinálni.
Minden regel van egy gyors meeting (max 10-15p), ahol megbeszélitek, hogy ki hogy áll, mit csinált tegnap, mit fog csinálni ma, és van-e valami problémája. Ha van, és valaki tud segíteni, a meeting után ezt megbeszélik.
A meeting után pedig mindenki szépen odamegy a gépéhez, és csinálja a feladatot.
Ez megy x ideig, és a végén szépen lassan összeáll egy kész szoftver, ami jobb esetben hasonlít arra, amit a megrendelő kért. -
-
Nagytoll
senior tag
válasz
bandi0000 #10323 üzenetére
Én pár hónapja a semmiből elkezdtem összedobni egy weboldalt egy YT csatornának, egész jó lett, design is o.k volt, aztán amikor újra kellett rakni a gépet elfelejtettem, hogy a forrásfájlokat is a Windows meghajtóra mentettem. Kb egy hét alatt megvolt, szinte semmi html és css tudás nélkül.
Új hozzászólás Aktív témák
● olvasd el a téma összefoglalót!
- INGYEN POSTA - ÚJ GAMER PC V903 - i7-14700KF - RTX 5070 -DDR5 32GB RAM -1TB SSD -www.olcsogamerpc.hu
- INGYEN POSTA - ÚJ GAMER PC V101 - i5-14400F - RTX 5060Ti - 16GB RAM - 1TB SSD - www.olcsogamerpc.hu
- INGYEN POSTA - ÚJ GAMER PC V100 - i5-12400F - RTX 5060Ti - 16GB RAM - 1TB SSD - www.olcsogamerpc.hu
- T15 Gen1 15.6" FHD IPS i7-10610U 16GB 512GB NVMe magyar vbill ujjlolv gar
- Next level racing wheel stand 2.0
- Motorola E40 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Telefon felvásárlás!! Honor 200 Lite, Honor 200, Honor 200 Pro, Honor 200 Smart
- Honor 200 Smart 256GB Kártyafüggetlen 1Év Garanciával
- GYÖNYÖRŰ iPhone 11 Pro 256GB Midnight Green -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS2048, 96% Akksi
- 48 GB-os AMD Radeon PRO W7900
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest