- Profi EKG-s óra lett a Watch Fitből
- Honor 400 Pro - gép a képben
- Samsung Galaxy S21 és S21+ - húszra akartak lapot húzni
- Honor Magic7 Pro - kifinomult, költséges képalkotás
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Milyen okostelefont vegyek?
- Telekom mobilszolgáltatások
- Apple iPhone 16 Pro - rutinvizsga
- India felől közelít egy 7550 mAh-s Redmi
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
repvez
addikt
válasz
mindthecrap #18704 üzenetére
A Repvez nem ugy gondolja. nem kellene azt a számba adnbi amit nem mondtam csak azt hiszitek , hogy azt gondolom, de senki nem kérdezte meg egyáltalán, hogy mit szeretnék és hogy hogy néz ki a kod ami nem fordul le.
És ahogy mondtam nem is ezt kértem.
Az, hogy a lib és a header filokat megtalálja az IDE ami standard nem egyedi ahhot sztem nem kell bonyolult kodolás, csak hogy hova kell a beállitásokba megnézni , hogy hol keresse a mappát ahol ezek a filok tárolodtak, amit meg is találtam az intézőben, de azt nem tudom, hogy VS alatt ezt hol kell beáéllitani neki. .
Ahogy linkelte is valaki, de mint irtam, nekem nem volt olyan menü pont képet is linkeltem.A segitséget sem vittétek tulzásba lényegében hogy néz d át a kodot és keresd meg a hibát volt.
Mintha bevinném a szerelöhöz a kocsit, hogy nem indul és azt mondaná, hogy vigyem haza és kezdjem el lehuzkodni az érzékelöket egyesével. de azt nem mondtátok, hogy mit is kellene néznem ha egyáltalán mukodne a moricróka modszer.A chat GPT-s példa meg egy kicsit sántit, mert amit kapott választ töle ezek szerint mukodott, az, hogy nem az lett amit akart az nem azt jelenti, hogy rossz is, ha meg észrevette akkor irja vissza , hogy javitsa ki a dolgokat ugy, hogy azt kapja vissza amit szeretne. az egy user error volt és nem a program hibája ha maga a progi lefordult.
NEkem se elsore adta ugy a dolgokat, de akkor visszairtam, hogy még ezt igy és ugy változtasson rajta.Azt is mondtam, hogy azért akarok egy ilyen progival inditani ami érdekel, mert akkor legalább tudom, hogy mit is kellene csinálni mi lenne a végeredménye.
Ha egy random kodot letöltök amirol azt sem tudom, hogy mi lenne a normális mukodése még ha értem is a kodot azzal nem vagyok elöbbre. -
repvez
addikt
akkor kezdjuk sorjában
1. nem azzal a kéréssel jöttem , ogy tanitson meg valaki programozni
egy konkrét problémára vártam választ vagy segitséget.
Helyette minden másra terelödött a téma.
Én voltam a naiv, hogy egy IDE beállitás nem lehet olyan nagy probléma megoldani olyanoknak aki nap mint nap használják.2. nem értem miért probáljátok a számba adni, hogy olyan repszimet akarok a nulárol csinálni mintha a MS FSX vagy bármi más fizetős játék lenne, egy szoval sem emlitettem.
Az ,hogy mi jár a fejetekben ha megjhaljátok a simulátor szot már nem az én problémám.
Ki beszélt itt , hogy szárnyprofil meg különbözö fizikai dolgok legyenek benne elsőre? egyedüól ti hoztátok fel.3." Ha meg már itt tartunk, hogy tanulnál: ne a chatgptvel írass kódokat, hanem menj fel a githubra, keress egy opensource projektet, szedd le és kezd átnézni a kódokat, mit csinál, mi miért van, egyáltalán lássál egy kicsit is komplexebb kódhalmazt és azt próbáld megfejteni,"
ki mondta, hogy nem igy akarom csinálni, de mennyivel jobb egy olyan kodot nézegetni amirol fogalmam sincs, hogy az eredeti szerzője mit gondolt, hogy hogyan muködjön vagy mit akart belöle kihozni, ha nincs mellé leirva a részletes háttér.DE a chatGPT-vel meg egy olyan kodhalmazt kapok ami azt a dolgokat tartalmazza ami ahhoz kell amit én szeretnék igy ha megfejtem, hogy mi mire valo akkor ugy tudom változtatni és azt amit én szeretnék és tudom is , hogy mit akarok belöle kihozni.
4. "mert a programozás része egy dolog, de a szakmai oldal egy egész másik."
Nem is kértem, hogy a szakmai dolgot is ti oldjátok meg, ugy gondolom, hogy itt is a huszon X év repülös szakmai tapasztalattal majd azt én hozzáadom. nem csak nektek lehet tudásotok és a többiek hulyék. nem tudom, hogy mennyire örülnétek ha hasonlo válaszokat kapnátok egy projhectetekhez amihez informáciot gyujtenétek,de nem tudtok róla semmit sem.,Általánosságban eddig bárhol jártam forumokban akár itthon külföldön hasonlo flegmasággal találkoztam
Nem értem, hogy mi ez a felsobbredunek érzés dolog a programozokban, hogy ha valaki segitsáéget kér és kezdő akkor a magas lorol megy a affectálkás, hogy ezt te nem tudod megcsinálni, keress más nyelvet elösször meg majd gyere vissza ha majd ez megy .
BEnnem ez inkább azt az érzést sugalja, hogy vagy nem tudtok ti se semmit amit nem hinnék vagy inkább ha segitunk akkor idejár a nyakunkra majd aztán a kis zárt csoportunkat zavarja itt a hulyeségeivelHa anynira érdekelt valakit, hogy 17 éve mit csináltam akor azt is láthatjátok, hogy már belinkeltem akkor egy kodot is ami mukodott és akkor is hasonlo volt a reakcio, mert nem a szakmai szemmel megfelelö formátumban készült és akkor is az volt, hogy irjam át máshogyan aztán majd ha az megy akkor jöjjek vissza . akkor sem a kérdésre jött a válasz mint most sem.
-
repvez
addikt
válasz
arcoskönyv #18685 üzenetére
akkor forditsuk meg a kérdést menynivel vagy elönybe ha te meg tudsz programozni, de semmi tudásod nincs a repülésről a repülögépekre ható erőkről ? hogy állnál neki ugy ?
Te is elkezdenéd keresni a repülös szaktudásu helyeket megkérdezni a dolgokat amit nem tudsz és hogy éreznéd, hogy ha hasonlo fogadtatásban részesülnél ? -
repvez
addikt
válasz
arcoskönyv #18683 üzenetére
momentán ezt pont eltaláltad, mert szálltam már le repülögéppel anyahajóra és reptérre is ,igaz , hogy nem eredeti simulátorral hanem csak a PC-re használatossal, de azokat valodi vadászpiloták is használják és az ő vélemyénuk szerint is hasonlit a valoságra, és van fogalmam a repülésről is sőt a szakmám is oda kapcsolodik.
Ezért akarom összekötni a kettöt, hogy a saját tudásom és ötleteimet megvalositsam a programokban., még akkor is ha csak kockák mozognak , de legalább ugy ahogy én szeretném saját kedvtelésbol időtöltésnek és nem azért , mert ebbol akarok megélni .
-
repvez
addikt
válasz
arcoskönyv #18681 üzenetére
ezért jöttem , hogy megtudjam kérdezni, hogy hogy lehet megoldani a problémát.
DE mindegy is, mert ugy látom, hogy nálam valamiért nem muködik a komunikácio, visszanézve a forumba másoknak nem ajánlgatjátok, hogy menjenek vissza az idöbe és tanuljanak más nyelvet ,hogy megtalálják saját maguk a problémájukra a választ.
Valahogy oda jönek ötletek. -
repvez
addikt
igen , mert neked, megvoltak azoka a lehetőségeid, hogy a PC-vel egyutt fejlödtél és tanultad a nyelveket folyamatosan.
DE aki most kezd bele, annak miért kell visszaugrani a 90es évekbe ahogy te is irtad megtanulni pár halott nyelvet csak azért, hogy eljusson 10 év után oda ahol te is vagy?rengeteg lehetőség van a neten igen, de általában olyan dolgokon bukik egy egy dolog, hogy amit elkezd csinálni az ember, egy ponton kiderül, hogy az a videoban szereplö program más verzioju vagy más pluginek addonok is telepitve vannak vagy személyre szabva amit már nem mutat meg a srác és nálam természetesen máshogy vagy egyáltalán nem jelenik meg az a menu vagy beállitás .ÉS rengeteg az olyan video is ahol szét vannak szedve külön külön a különbözö programozási részek, ezekkel az a probléma, hogy faék eygszerüen mutatja be a muködését és elhiszi az ember, hogy tudja és érti, aztán meg mikor lát egy kodot akkor az meg annyira más, hogy az alaprészeit se lehet felfedezni benne.
Illetve nem lehet kitalálni, hogy ahhoz amit én szeretnék csinálni ezekből mikor hol és miért kellenek . az összefuggéseit nem mutatják meg ezek a tutorialok csak különállo fejzetek.ÉS sztem neked is nehezebben megy megtanulni valamit ha olyasmit kellene csinálni amihez se informáciod se kedved megcsinálni. mintha autot szeretnél rajzolni rajzorán, de neked mindenképpen virágokat kell rajzolgatni, nem leszel olyan lelkes mintha autot rajzolnál.
-
repvez
addikt
mindegy hagyjuk akkor nem zavarom a belso kis társaságot .
Egyrészt soha nem követeltem ilyet, leirtam a folyamatot , hogy hogyan gondolnám a tanulási folyamatot .Azt sem irtam sehol sem, hogy a forumban akarom megtanulni a nyelvet, segitség kérésével jöttem ide , hogy egy problémát megoldjak, amit bárki aki foglalkozik a programmal talán egyszerűen megold.
DE nem értem, miért olyan nagy probléma, ha egy placeholderekkel felépitett alap programot probálnék modositgatni amin keresztül rájövök a dolgok müködésére,mint hogy nekiáljak éveket assemblyben nézegetni a PC lelkivilágát?
-
repvez
addikt
akkor leirom, hogy a 17 év ha már fel lett igy emlegetve azért nem jutottam semmire sem, mert ha bármilyen kérdéssel fordultam , nem csak itt hanem bármilyen más forumon, akkor sose a konkrétummal foglalkoztak, elterelödött a téma és elöjött az ami ha nem csak a kérdéseimre keres valaki hanem az arra adott válaszokra is, hogy kezdjek más nyelvvel és csináljak más programookat elötte.
de azért tanuljak meg évekig egy másik nyelvet , hogy utána egy másikat megint kezdjek el a nullárol csak azért, hogy a hasonloságokat majd talán fel tudom ott is használni ?
ez számomra olyan,mintha meg akarsz szerelni egy mai auto motort, és azt mondják, hogy kezdj egy simpson motorral, igaz, hogy a mai motorok szinte el sem indulnak ha az elektronikához nem értesz és semmi egyebet nem tudsz hasznositani igy, csak, hogy kb a dugattyu mind a kettö9be ugyan ugy mozog.ÉS az ugy nem segiti a motiváciot sem, ha évekig olyan progikat csináljak hobbybol, hogy 2+2 az menyni, ha azzal nem jutok egy lépéssel se közelebb ahhoz amit szeretnék.
Ráadásul még ugy is össze van zavarodva az ember, hogy az sem mindegy, hogy melyik verziot használja, itt is egyből, hogy miért a 19es miért nem a 22es, aztán utána miért nem dx12,
Vagy menjek vissza a legacy rendszerekre .
DE ha jol tudom, a dx12 pont hogy bonyolultabb mert az LOW API és sokkal jobban kell figyelni a hardwerre. egyébként a kod ban dx11-re van szabva ha jol láttam , tehát az sem annyira régi, hisz manapság is kodolnak benne mindent.Gondoltam, hogy egy egyszerő IDE setup nem lesz majd olyan bonyolult, de ezek szerint igen.
LEhet, hogy velem van a probléma, de bárhova megyek és segitséget kérek akkor olyan mintha nem is jelenne meg a kérdésem vagy nem értenék az emberek , hogy mit akarok ,mert ha jön valaki egy számomra sokkal bonyolultabbnak tuno problémával akkor mindenki egyből ráveti magát és ömlik a tanács, miközbe nálam, meg csak a terelés megy.
Ne vegye senki magára, ezt csak általánosságban irtam le a az eddigi internetes forumos tapasztalataimrol.
-
repvez
addikt
dabadab? Már vártam, hogy mikor kerül elo , hogy már régebben is probálkoztam és nem jutottam elöbbre téma, és ez egy ilyen 22es csapdája, mert azota nem volt senki sem aki segitett volna és minden alkalommal kénytelen voltam feladni a dolgot, mert egyedül nem haladtam sehova , ha nincs aki elmagyarázná a dolgokat vagy seghiteni azon a modon megcsinálni a dolgokat ahogy nekem megfelelő..
coco2: megkérdeztem és ezt a választ adta a 64bites dologra :
Yes, the code I provided should be compatible with both 32-bit and 64-bit architectures. The code uses the standard C++ data types, which are designed to be platform-independent.
That being said, there are some considerations you may need to keep in mind when compiling and running the code on a 64-bit platform. For example, you may need to make sure that you are using the appropriate version of the DirectX SDK and that you are linking against the correct libraries for your platform.
In general, it's always a good idea to test your code on both 32-bit and 64-bit platforms to ensure that it works correctly in all environments. -
repvez
addikt
válasz
mindthecrap #18647 üzenetére
és egy olyan embernek aki elötte egy sor kodot sem irt az majd a blogokon és a forumokon kiigazodik , hogy mit is keres és mi az amit másolhat és mi az amit meg kell változtatni.Mig a chatbe meg egy konkrét kodot kap ami azt csinálja amit szetne az ember kihozni belöle, esetleg ha modositást kell csináűlni akkor az szerint változtatja.
Igy egy kicsit egyszerübbé válik , hogy mi az ami kell és azt megérteni .
-
repvez
addikt
válasz
arcoskönyv #18630 üzenetére
én amiket eddig kérdeztem kértem a ChatGPT-től egyszerübb kodok azok mind copy/paste a VS-be és egyből probléma nélkül müködtek.
De ennél nem ,gondolom akkor valami a programbeállitásoknál lehet a gond vagy esetleg az , hogy egy régebbi leirástsal megy.
Mert ha jol tudom akkor a 2021es évig bezárolag van frissitve a AI igy az utána lévo dolgokrol nem tud válaszolni.Illetve volt még olyan problémám, hogy excelben amit irt képletet az nem müködött, mert ujabb excelhez irta és én még a 2007est használtam és ezután átirta a képletet , és müködött.
Szóval nekem eddig jo tapasztalatom van vele.
Ezért is probáltam meg egy bonyolultabb kodot kérni töle mint ez a DX es C++. Mert az eddigiek csak sima parancssoros consolban futottak egyszerü bevitel és kiirta az eredményt tipusuak voltak. -
repvez
addikt
nézegettem ilyeneked, de egyelöre az én gondomat ez nem ooldotta meg. és amig a kodolással bajlodok addig valami olyasmi kéne ami az összes H és lib fil-t megtalálja mindegy , hogy melyikre van szükségem, aztán amikor már tisztába leszek a kodolásnál, hogy mi az ami lényeges akkor majd csak azokat a filokat teszem be ami kell .
De egyelöre ami a háttérben megy az számomra kevésbé fontos, mint az, hogy mit kell nekem tennem ahhoz, hogy az történjen amit szeretnék. -
repvez
addikt
ezt probálom elmagyarázni , hogy ha tudnám, hogy honnan és mit kell hova betenni akkor megoldodhatna a probléma.
De azt sem tudom, hogy ezek a libeket le kell e külön tölteni vagy alapbol ott vannak e a VS-ben és ha igen akkor hogy tudom megadni a programnak, hogy tudja is használni öket. -
repvez
addikt
mint irtam, full kezdo vagyok,de az egyszerübb dolgokat el tudom olvasni a kodokban, de nem mindig értem, hogy az egészhez , hogy viszonyul.
DE ezt a kodot a chatGPT irta és ki akartam probálni, de még egyszer sem fordult le az alábbi hiba miatt.
Win10es 64 bites rendszer alatt és egy uj telepitésu VS2022-es ben. minden defaulton van ,csak ugy van telepitve ahogy multkor ajánlottad.Ezért nem tudom, hogy a direcx és egyéb dolgokat, hogy kéne megadni telepiteni a proginak, hoyg használni is tudja.
Az egyszerübb progik amiket irt az mind hiba nélkül lefordul és müködik.
Ez egy windows alap direcX es egyszerü repülöszimulátor lenne ahol a repülö egy kocka.
-
repvez
addikt
hát a moricka modszer nem jött be, mert hiába commenteltem át az egészet akkor meg azt irja, ki, hogy nincs rendesen lezárva a kod attol a sortol kezdve az utolsoig ahova a comment jelet tettem.
Az alábbi dolgokat megprobáltam megcsinálni, de nem találtam meg, hogy mit hova kéne másolni .
the "undefined reference" errors you are seeing are linker errors, which occur when the linker is unable to find a definition for a symbol that is used in the code. In this case, it means that you are missing some libraries that are needed to link your program.
To resolve these errors, you need to make sure that you are linking against the appropriate libraries. Here are some steps you can take to fix the issue:
Make sure that you have included the correct header files in your code. The header files are used by the compiler to resolve function signatures and other symbols.
Make sure that you have added the required libraries to your linker settings. The libraries are used by the linker to resolve the definitions of the functions and symbols used in your code.
In this case, since you are using DirectX, you need to link against the DirectX libraries. To do this, you can add the following linker directives to your project:
#pragma comment(lib, "dxgi.lib")
#pragma comment(lib, "d3d11.lib")
#pragma comment(lib, "d3dcompiler.lib")these directives tell the linker to include the
dxgi.lib
,d3d11.lib
, andd3dcompiler.lib
libraries in the build process.
Alternatively, you can add the libraries to your linker settings in your project properties. To do this:
Right-click on your project in the Solution Explorer and select "Properties".In the "Configuration Properties" section, select "Linker" -> "Input".Add the required libraries to the "Additional Dependencies" field.
Make sure to separate the library names with a semicolon (;).
After making these changes, try rebuilding your project and see if the linker errors are resolved. -
repvez
addikt
kiprobáltam az összes includot egyenként bemásoltam egy olyan kodba ami lefordult hiba nélkül.
Ami igy is hiba nélkül lefordult.
Ez számomra vagy azt jelenti, hogy nincs a header filokkal gond, vagy azt, hogy mivel a teszt alatt semmi nem használta ezeket igy nem is hivta meg theát nem derult ki , hogy gond van velük
vagy nem emiatt vannak az unidendifine hibák a kodban. -
repvez
addikt
megnéztem az outputot , de ami errorokat listáz annak az elérési utja mind a cpp fájhoztartozik vagyis ahova mentve van, de nem találok utalást a h fileokra benne.
biztos, -val van baja,lehet a d3d11.h vagy a lib fájlokkal amiket alább linkeltem.
A moricka modszert hogy gondoltad? mert ha sorrol sorra megyek akkor lehet , hogy azért fog hibát dobni, mert hiányzik valami neki ami majd késöbb van a kodba vagy épp még nem teljes a sintaxis és nem azért mert rossz a include.
vagy rosszul gondolom? 430 soros a kod jelenleg igy nem igazán tudom, hogy ez a modszer hogy működne.
-
repvez
addikt
megcsináltam és 123 errort ir , de abbol kb a 2/3 az ilyen
Error (active) E0020 identifier "device" is undefined
Vagy a declarácioval van gondja esetleg ,hogy valahol vesszöket várna a zárojelek elé mogé stb..Azt irták ,hogy a header filokat kellene rendesen meghivni hozzá, hogy ezek a hibák eltunjenek, de nem tudom, hogy hogyan vagy , hogy ez alapbol miért nem történik meg, ha néhány olyan is van közte ami alap dolog lenne, mint a windows.h és az iostream stb...
-
repvez
addikt
full kezdő vagyok, ha megmondod, hol találom amit át kell állitani akkor talán megtalálom, hogy mit ir, de nem vagyok biztos benne, hogy az nekem bármit is jelentene, hogy hogy tudnám megoldani .
De igen az egyszerő progik már lefordulnak. ahol csak az iostream van cin, és cout társaságában.
-
repvez
addikt
elsőre, a 19 azért volt, mert mikor feltelepitettem még nem volt 22-es verzio. másodsorban meg ugy gondoltam, hogy kezdésként az is böven elég ahhoz amire kellene nekem .
DE ma letöröltem mindent és feltettem a 22est az általad megjelölt modulokkal .
Most egy két progi mukodik ,de egy még mindig hiányol dolgokat .
annak a elso soraiban ezek szerepelnek#define _CRT_SECURE_NO_WARNINGS
#include <Windows.h>
#include <d3d11.h>
#include <DirectXMath.h>
#include <d3dcompiler.h>
#include <iostream>
#pragma comment(lib, "d3d11.lib")
#pragma comment(lib, "d3dcompiler.lib")#include <TopoDS.hxx>
#include <BRepBuilderAPI_MakeEdge.hxx>
#include <BRepBuilderAPI_MakeWire.hxx>
#include <BRepBuilderAPI_MakeFace.hxx>Ezeket hogy tudnám beállitani, hogy ne kapjak rájuk hibaüzenetet, hogy undefined?
-
repvez
addikt
tudna nekem valaki segiteni, hogy mit honnan hogyan kellene letölteni telepiteni vagy beálitani ahhoz, hogy c++ és directX11 es kodok leforduljanak visual studio 2019 alatt?
Feltelepitettem az uj project résznél kiválasztottam a c++ és game opciokat, de valamiért még egy egyszerü kodnál is már hibát dob amikor le akarom forditatni.
Egy hello wordnél is az első sorban az include ra is hibát dob.
A kodra amit használni akarok meg egy como idntified hibát,
windows.h, d3d11.h és lib fájlok is vannak a code-ban.
De nem igazán tudom, hogy még mi hiányzik neki, vagy mit kell beállitnai, hogy müködjön és felismerje ezeket. -
-
repvez
addikt
Ez a codewars nem rossz , de én ehhez még kevés vagyok mint mackósajtban a brummogás.
A többiek jól látják a dolgot, ahhoz, hogy neki tudjak állni saját magam kis dolgokat megcsinálni tudnom kell, hogy mire van szükségem, ha már ezzel tisztába vagyok akkor már rá tudok guglizni vagy konkrétat tudok kérdezni ha nem működik, de amíg nem tudom addig csak tanácstalanul nézek.
például itt van az említett példa:
Ha egy misi hitelt felveszek évi 5% kamatra, 5 évre akkor mennyi lesz a törlesztő.
Ugye az alap minden hónapba növekszik az 5% 1/12-ed részével, de mivel minden hónapban törlesztek is így ennyivel meg csökken az értéke. a végén meg havi bontásba kiírni a fennakadót.tehát értem a folyamatot , de fingom sincs hogy álljak neki.
-
repvez
addikt
válasz
Gyuri16 #11301 üzenetére
Igen mert időről időre előjön , hogy szeretném végre megtanulni és hátha azóta vannak uj jobban felépített segédletek az abszolút kezdőknek.
Mert ad hoc módszerrel egyedül tudom csak tanulgatni, ugy hogy az egyetlen segítségem ha valamit nem értek a forumok, ahol többnyire nem találkozok olyan emberekkel akik hasonló cipőben járnának , a többiek meg már jóval előrébb járnak és nekik már természetes amit én nem tudok.A telefonra is szedtem le pár alkalmazást , meg egy csomó könyvem is van, de mindegyik csak a szokásos száraz alapokat adja le , hogy milyen külön külön az egyes elemek szintaktikája meg egy egyszerű példát is mutat hozzá, de egyikben sint, hogy ez a teljes kódhoz hogy kapcsolódik .
Tehát nem látom a fejlődési irányt, hogy a sok kis kódból hogy lesz majd idővel egy nagyobb bonyolultabb.
[link] ezt is végig vittem, meg most a codemurai appot probálom, de ezek is csak a szintaktikával foglalkoznak, de hogy a programnak hogy fogjon neki az ember vagy mikor mit használjon arra nem.A 3d modellezésnél legalább szembetűnő, hogy mi a folyamat, de itt ezt nem látom.
ÉS nem azért mert nem értem vagy hülye lennék hozzá, csak egyszerűen nem látom át a folyamatot amivel önállóan tudnék fejlődni
-
repvez
addikt
Ahhoz valaki tudna segítséget adni, hogy azt hogy lehet megtanulni, hogy mikor mit kell használni a kívánt cél eléréséhez?
Tudom ez elég hülyén hangzik , mert lényegében nincs mindenre konkrét megoldás, de úgy értem, hogy hiába értem, hogy a bizonyos parancsok milyen szintaktika alapján működnek, ha nem tudom, hogy a kívánt megoldáshoz azt a parancsot kell használni.Tehát hiába tudom, hogy a for ciklus hogy néz ki ha nem tudom, hogy mikor célszerű használni .Vagy honnan tudom, hogy egy problémára nincs e egyszerűbb eljárás annál mint amit én elgondoltam, tehát, hogy ne kelljen újra feltalálnom a spanyol viaszt.
Mert egy egyszerű példánál maradva ,mondjuk egy kamatos kamatra kiadott hitel törlesztés számolásnál hiába tudom, hogy hogyan kell kiszámolni papíron , de nem tudom ,hogy mondjuk c++ ban egy programban mit kell használni hozzá.
Mintha egy kocsi szerelésnél tudnám, hogyan kell kiszedni a gyertyákat, de nem tudom, hogy a kombinált fogót vagy a villáskulcsot használjam hozzá. -
repvez
addikt
válasz
Jim Tonic #9687 üzenetére
Ha ti is figyelmesen elolvastátok volna amit írok akkor olvastátok volna, hogy azt is írtam, hogy az összes C++ modulon végigmentem az applikációval ahol interaktívan bemutatta a különböző szintaxisokat, tehát nekiálltam.
DE mint mondám ennek ellenére nem tudom, hogy használjam fel őket, hova és hogyan.ÉS igen , köszi a könyveket és értékelem, hogy egy ideje arról írogatunk, hogy a legalapabb dolgokban kellene a segítség és erre nagyon erős C++ tudáshoz kapok könyv ajánlásokat. Ezek akkor később lesznek hasznosak csak ha el tudnák indulni .
-
repvez
addikt
válasz
martonx #9684 üzenetére
Akkor nagyon félre értettetek, azt a repülős videót nem azért tettem be, hogy egyből azt akarom lemásolni. Azért linkeltem be, hogy azon a témában szeretném megtanulni a dolgokat , és ahhoz kellenek az alapok, mert nem biztos, hogy mindenre szükség van vagy épp még a c++on kívül másra is.
ÉS soha nem írtam , hogy egy hónap múlva vagy bármilyen közeli időben kész akarok lenni vele.Igen kaptam tanácsokat,de azokat nem tudtam hasznosítani.
Kaptam könyv linket, de nem értettem még belőle a dolgokat.
ÉS kaptam olyan tanácsokat is, hogy ha nem tudok programozni akkor kis programokat csináljak sokat.
Mintha azt mondanátok, hogy ha nem tudsz repülőt vezetni akkor repülj sokat akkor megtanulsz.ÉS az a baj, hogy ami számotokra egyértelmű és szerintetek segítség az egy abszolút kezdőnek nem biztos hogy az.
-
repvez
addikt
Nem mondom , mert nem az.
Csak nem értem, hogy mi olyan nehéz azon megérteni, hogy vannak olyan emberek akik nem úgy születtek, hogy értenek a programozáshoz, de szeretnék elkezdeni valahol.
DE az olyan helyeken ahol programozásról van szó, mindenhol csak falakba ütközik, mert valami rejtélyes okból, mindenki lebeszéli róla az embert, hogy ez így nem fog menni, vagy kiröhögik és/ vagy hülyének nézik.Fordított helyzetben Ti mit tennétek ha valamit meg akartok tanulni, de aki tudja nem segít a könyvekkel meg nem tudtok elindulni?
DE érdekes, hogy a napokban szintén jött valaki aki ugyan így el akart kezdeni, de nem volt konkrét célja mégis többen készségesen segítettetek. Nem irtatok gúnyosan , hogy mit akar.
Nekem van egy konkrét célom konkrét nyelvvel, mégse találok kiindulási alapot hozzá.Igen, lehet, hogy én úgy kérdeztem, hogy azt hittétek poénkodok, de csak azért mert tényleg azt sem tudom, hogy az adott problémát, hogyan kérdezzem, vagy keressek rá megoldást.
Ha csak annyi lenne, hogy a googléba beírom amit keresek és copy /paste beillesztem azt már megtettem volna, de ez nem így van, akkor mindenki tudna programozniNem azt kérem senkitől sem , hogy tartson magán órát, mert sem más idejét nem akarom rabolni és nekem sem mindig van annyi időm amennyire szeretném, de amikor van akkor szeretnék egyedül is haladni vele.Ehhez valami kiindulási alap kéne.
-
repvez
addikt
Még mindig keresek valami olyan leírást amiből ki tudom deríteni, hogy mit mire és mikor lehet használni c++ ban.
Végigcsináltam a sololearn c++ applikácion az összes modult, de nem lettem okosabb tőle. ahogy írtam csak a szintaktikai magyarázatok vannak,de ,hogy konkrétan mihez jók az nem derült ki számomra.
Mintha látnék egy szerszámot, de nem tudom, hogy hova és hogyan kell használni.ÉS az összes szintaktika szinte olyan, hogy megmondom, hogy milyen típusú a "valami" majd a "valamit " átnevezem " izének" , az "izé" egyenlő lesz x-el aminek az értékét növelem 1-el és kiírom az értékét ami lényegében a "valami" volt csak húztunk köré egy terjedelmes levezetést.
-
repvez
addikt
Kösz, de csak én is ismételni tudom, magam, ha tényleg nincs semmi alap tudásom, akkor hogy kezdjek neki, mert minden ami eszembe jut, hogy meg kéne írni az már ott elbukik, hogy hogy álljak neki a programban, fejben elgondolom, azzal nincs baj az "eszközt" nem tudom hozzá használni.
És van rengeteg Pdf c++ könyvem, de azok is csak a szintaxisra koncentrálnak, vagy olyan megfogalmazással magyaráznak, hogyha magyarul lenne sem érteném, hogy mit akar kihozni belőle.
Meg csak egy kódrészletet vágnak be, de hogy az most az előző után kell írni vagy egy teljesen új dolog arra már nem tér ki.A matek és a fizika ment/megy középfokú szinten , amit utána oktattak volna az kimaradt ,meg ugye nem mai gyerek vagyok így ami volt is megkopott egy kicsit. 36 évesen próbálkoznék ezzel a témával, tehát nem ilyen tini eszmefuttatás, ha valaki azt hitte volna,hogy trollkodom.
Így azért egy kicsit hendikeppel indulok azzal aki gyerekkorától géppel kelt feküdt.
-
repvez
addikt
válasz
martonx #9613 üzenetére
Azért, mert az unity-s és más enginek, kb olyan mintha a 3dsmaxban összehoznám az egészet , pár kattintás és csuszkát kell huzigálni, meg oké ott is kell írni pár sort, de ezek az enginek előtt is készültek garázsprojektek mint amit linkeltem videót is.
ÉS engem konkrétan a programozás része érdekel nem az ilyen kész dolgokból összeválogatni az elemeket. -
repvez
addikt
válasz
dabadab #9611 üzenetére
Nem kértem semmit , csak azt , hogy valami konkrét dolgot amivel el lehet indulni.
Ha valamit nem értek akkor abból, hogy kezdjek el programokat gyártani? És nem azért engedem el a fülem mellett mert nem akarom megcsinálni, csak azt jelenti ,hogy annyira nem értem, hogy nem tudom, hogy abból amit mondtak mit tudok hasznosítani vagy hogy álljak neki?
DE amúgy lényegtelen , hogy épp repülős progit akarnék, mert ha amőbát akarnék arra is azt mondanátok, hogy ne azzal kezdjek.Ezt mondom, már sokadszorra, hogy az abszolut kezdőknek nincs semmijük, hogy nekiálljanak, mert se anyag nincs amiből elinduljanak, a tapasztaltak meg már nem értik, hogy mit nem ért és ami szerintük már alap dolog az egy kezdőnek igen is megmagyarázásra szorul.
-
repvez
addikt
válasz
Jim Tonic #9608 üzenetére
Nem bántasz meg vele, mert tisztában vagyok vele, hogy nem értem az egészet, ezért jöttem ide, hogy hátha kapok valami támpontot ahonnan el lehet indulni, mert ugye senki sem úgy született, hogy értette.
Arról meg egyszer sem írtam, hogy pár nap alatt akarok idáig eljutni,
Csak annyit írtam, hogy ha lehet akkor úgy próbálnám meg megtanulni , hogy egy olyan programot csinálnék ami érdekel és lehet bővíteni később.
Tisztában vagyok ,hogy nem ez a legjobb kiindulás, de sztem az sem amit más helyeken is ajánlottak, hogy régi basic és pascal nyelveket tanuljak először, meg amőba progikat, ami biztos, hogy hasznos, de csak időhúzásnak érzem, mert utána úgy is át kell térni egy másik modernebb nyelvre és eljárásokra a kor színvonalának megfelelően.Nekem az nem annyira megy, hogy sok kis progit írok egy egy rész feladat miatt, mert attól még ugyan úgy nem fogom átlátni az egész kapcsolatrendszert. Én visuális és gyakorlati típus vagyok, tehát lássam, hogy valamit csinálok, minthogy elolvasok sok könyvet.
dabadab: tennék bele, de ezt mondom, hogy hiába van meg a szintakszis, ha a fenti kódból nem tudom, hogy melyik nész hova menne benne.
for (initialization; condition; increment/decrement)
statementint sum = 0;
for (int i = 1; i < 6; ++i) {
sum += i;
}a képletek, közül egyik sem olyan ahol bármelyiket is egynél többször ki akartam volna számolni és növelni az értékeit.
ÉS mindegyiknél ez a gondom, hogy a szintaxisokat, milyen gyakorlati helyzetben használjam fel, ezekre nem láttam példákat a könyvekbe. -
repvez
addikt
kb ennyit szeretnék a végére, ha ennyi alap megvan innen már sztem menne a további bővítés csinosítgatás, a gép helyett is lehet akár téglalapok, mert, gondolom ha ugyan olyan névvel nevezem el mint a részletesebb modellt akkor az ugyan úgy fog viselkedni.
Egyébként ezt egy magyar srác csinálta full egyedül Frakk nickel volt itt a fórumon, de a forrásfilet nem adta oda csak a kész progit.DE már régen volt és azóta az oldala sem működik. -
repvez
addikt
igazad van, ahhoz, hogy ne menjen el a kedvem tőle olyan dologgal kéne kezdenem ami érdekel és azon keresztül tanít meg az alap dolgokra.
Attól , hogy a száraz szintaktikát meg tanulom, még nem fogom tudni, hogy mikor mire van szükségem.
Egy olyan terv kéne mintha egy fa lenne, ott is a fő gyökérről és szárból indulnak ki az ágak és arról ágaznak le a plusz hajtások. és hiába kezdem a levelekkel abból nem lesz fa.Egy csontváza minden programnak van amit lehet bővíteni.Az egészhez még akár egy place holder dolgok is jók lennének, hogy mondjuk a tájat egy sima lap a modelleket meg egyszerű téglatestek helyettesítenék , így is tudnék, olyan tulajdonságokat adni neki, mintha egy részletes modell lenne, de legalább tudnám, hogy az amit csinálok azt csinálja e amit szeretnék vagy sem.
Mert hiába próbálkozok egy olyan valamivel ami nem érdekel vagy nem tudom, hogy amit csinál az úgy jó vagy kell e változtatni rajta akkor csak felesleges dolgokat fogok csinálni vagy rosszul fogom megtanulni az alapokat vele.
-
repvez
addikt
válasz
dabadab #9599 üzenetére
(#8882)ebben a hszemben linkeltem azt amit még jopár éve összetákoltam.
Az a gondom, hogy annyira nincs letisztázva előttem ez a dolog, hogy a pl egy for vagy egy array sintaxisában, milyen gyakorlati hasznát tudom venni vagy ha tudom a pointerrel, hogy mi a memória címe?
Eddig amit hasznosíthatónak találtam az egészből a cin, cout és az if else, mert ennél tudom, hogy ha igaz az egyik állítás akkor az egyik dolgot csinálja ha hamis akkor a másikat.A folyamat ábra is ezért sántít nálam, mert ezzel az egy funkcióval végigcsinálnám az egészet, mivel a legtöbb dolog vagy megtörténik vagy nem.
A többire még nem találtam gyakorlati példákat, hogy mi mihez jó.
-
repvez
addikt
válasz
dabadab #9597 üzenetére
Ezt a részét is megértem, de mint ahogy a házépítésnél sem a függöny rojtméretével kezded, hanem, hogy mekkora alap kell hozzá.
Gondolom, hogy itt sem azzal kéne kezdeni, hogy mennyit sebez a nemlétező gépem, mert mire odakerül a sor már az egész addig leírt érték megváltozhat ami miatt újra kellene kezdeni.ÉS ez a rész amit nem tudok, hogy hol az alap a kiindulási pont , milyen összevalók kellenek hozzá, hogy a folyamatábrát fel tudjam építeni rá.
-
repvez
addikt
válasz
DrojDtroll #9595 üzenetére
DE persze tudom, hogy ez még nagyon messze van, de egyenlőre azt sem tudom, hogy az oda vezető utat hol és hogyan kezdjem el,mert az oktató anyagok vagy nem segítenek vagy nem látom az összefüggéseket hozzá.
-
repvez
addikt
válasz
DrojDtroll #9593 üzenetére
inkább ilyen interaktív szimulátort, hogy egy geotiff képből generált valós táj felett egy repülőt tudjak irányítani, és azt csiszolgatni ahogy tudom, hogy minél valósabban viselkedjen és a kinézete is , meg a sérülése.
Mire idáig eljutok, már menni fog a játék is -
repvez
addikt
Letöltöttem a telefonra egy C++ os oktató alkalmazást, ami elég jónak tünik, mert szépen végigvezet a dolgokon eöbb leirja, hogy mi az majd példát ir rá majd ki kell egésziteni a kódot, hogy megértetted e azt és helyes válaszok után enged tovább.
Na én ezzel a progival a 3dik szinten a poitereknél járok.
Viszont van pár kérdésem még ezek után is.
Mert az rendben van, hogy a szintaktikáját a különbözö elemeknek megismertem,de
arrol, fogalmam sincs , hogy egy programnál, hol mikor , miért és melyiket kéne használnom.Mert nagyon nem értem, hogy hogyan lesz ezekből az, hogy mondjuk egy fegyver 50%ot fog sebezni pl.
Magyarul igy hiába viszem végig az egész anyagot, ha a végére csak a nyers adatokat tudom, de hogy egy programhoz mi kell arról fogalmam sem lesz.
[link]
ezt az appot nézem.
Esetleg valaki tud más ilyen alkalmazást ami nem ilyen szárazon,de mégis nagyon alap szinten magyaráz, hogy önálloan neki lehessen vele indulni egy programnak? -
repvez
addikt
tud valaki segíteni,hogy hogyan induljak neki egy olyan proginak ami csak kombinációkat számol?
talán még Excelbe is meglehetne,de nem tudom ,hogy mi kéne hozzáA lényeg,hogy ha azt akarom, hogy ha van egy karakterem és összetalálkozik egy ellenféllel vagy többel akkor kiszámoljam ,hogy hogyan jön ki jól a szituból.
Tehát az alapfelállás,hogy legyen 1 ha az ütésem talál, X a döntetlen, 2 ha az ellenfél talál, mindegyiknek van bizonyos értéke,hogy mennyit sebez.
Minden ütés manna vesztéssel jár,viszont minden sikeres ütés annyi manna jön vissza amennyiszer a sebzés értéke.Az eredmény az érdekelne,hogy melyik az a kombináció ha van olyan ,aminél pozitívba jön ki a manna,mint amennyit vesztettem.
2 ellenfélnél ez 9 lehetséges kombináció,ha 500 mannát veszít minden ütésre, akkor 4500 a veszteség .
a sebzések mértéke fix. A manna értékét változhat az edzettségszinttől függöen -
repvez
addikt
Értem, köszi.
Gondolom azért ilyen szabadon felhasználható kódrészletekből nem lehet összeollózni egy egész programra valót, hogy csak a kötöelemeket kelljen sajátra csinálni.
Mert vannak ingyenes fizikai modulok , hangmodulok, de ilyen kisebb részek mint a példában szereplő füst , vagy láng kódrészekre ninics egységes formula, mondjuk dx9 es alapon c++ ra? -
repvez
addikt
elég hülye kérdés lesz,de semmi tudásom programozás terén.
A kérdésem az, hogy aki hozzáértő programozásban az ki tudja deriteni egy programon belül, hogy melyik kód rész vonatkozik egy bizonyos tulajdonságra és azt kimásolva és egy másik programba bemásolva a szügséges modositásokat elvégezve közel hasonló hatást érjen el?Például , hogy támogasson egy program a normál map használatát vagy konkrétabban, ha egy játékban tetszik mondjuk a fust megvalósitása azt át lehet valahogy másolni , hogy a másik játékban is hasonlóan nézzen ki?
itt most a szerzői jogoktól vonatkoztassunk el
-
repvez
addikt
válasz
martonx #9350 üzenetére
Hát igy egymagában az ember tényleg esélytelen. ez kb olyan mintha matekot akarnál 6 évesen megtanulni segitség nélkül könyvből , lehet, hogy leirod azt ami szerepel benne,de nem érted a lényegét vagy nem tudsz másik számokkal ugyan azt a példát felirni., ha nincs tanár vagy segitség aki elmagyarázza érthetően.
ugyan ez van a code olvasásával is, bizonyos részeit megértem, de , hogy az hogyan kapcsolódik a többi részhez sejtésem sincs.
-
repvez
addikt
Itt már bemásoltam, hogy idáig hova jutottam el. ahogy irtad a 4 alapfogalommal tisztába vagyok.Tehát a bevitel és kiirás ,meg ezen kivül az If else , részek mennek,de ettől, hogy ezekkel megbonyolitom a linkelt progit még nem látom a fejlődési irányt, tehát, hogy mikor milyen header fájt kell beilleszteni, hogyan lesz ebből nem szoveges dos progi.
Tehát ha az összes alapfogalmat meg ismerem akkor mi a következő lépés mi a menete a fejlödési fokozatoknak? az értékek grafikonon megjelenitése vagy külső fájlból beolvasás , 3d modell megnyitása stb..
_Nem látom a lépcsőfokokat , attol, hogy ezt a cin cout és a többit százszor beirom egy progiba még semmivel sem fogok tudni más problémákat megoldani .8-10 órát azért semmiképp sem tudok ráforditani meló mellett, és mint kiegészitő hobby lenne nem melónak tanulnám .
-
repvez
addikt
válasz
martonx #9342 üzenetére
Teljesen igazad van, mivel elég későn kerültem kapcsolatba a számitógéppekkel és a szakmám sem igen követeli meg , igy nem tudtam anyni infót magamra szedni, hogy képbe legyen ilyennel.DE sem közeli ismerősőm, se olyan lehetőségem amivel átlátnám a teljes müködést nincs.
Rengeteg fórumon már érdeklődtem ezzel kapcsolatba és rendszeresen jöttek a hasonló válaszok, hogy pascal basic meg hasonlóval kezdjek vagy linkeltek könyveket amiket mint mondtam, nem hétköznapi halandóknak irtak.Számomra ugy néz ki mintha csak az tudna programozni aki igy születik vagy anynira "elit" klub lenne, hogy senkit nem engednek be hogy segitsék.
Csak tudnám, hogy hogyan kezdi valaki el a programozást aki eddig még nem is hallott rola, ha minden könyv vagy segitség már feltételez egy alaptudást ebben a témában?Tisztában vagyok hogy ez is egy külön szakma, de azt is meg lehet tanulni ha van hol elkezdeni. Az atomfizikus sem ugy kezdi az általános iskolát, hogy már tud mindent az atomok belső szerkezetésől, neki is az ABC-vel kezdik. És neki sem mondják, hogy végezzen el egy biologiai egyetemet, hogy utánna nekiálhasson az atomfizikának.
ÉS persze megfelelne számomra bármilyen platform, de mindegyikkel ugyan az lenne, hogy hol kezdjek neki. Mindegy hogy pascal, basic vagy c++ mindegyik sok idő és ezért csak egyfélére akarok koncentrálni.Mert ha neki is állnék pascalnak az minimum 2-3 év mire valamit összehozok ezután szokjak át mondjuk c++ az megint 2-3 év mire ugyan arra a szintre elérnék mint a pascalban, akkor már inkább egybőll c++ vagy c# és akkor nyertem 2-3 évet ami alatt jobban megtanulhatom azt az egyet.
-
repvez
addikt
válasz
dabadab #9339 üzenetére
Nincs gondom ,hogy időbe telik ezzel tisztába vagyok.Az a gondom, hogy nem látom a felépitést, hogy egy hello word tól, hogyan jutok el egy 3d-s programig.Folyamatosan bővitve ugyan azt a kódot
A könyvekben a magyarázó példák is csak egy kivágott kódrészek néha és nem tudom, hogy ezt , most az előzőhöz kell utánna irni vagy egy teljesen ujat vagy, mindegy hogy hova irom stb..ÉS igy mindegyiknél ott vagyok, hogy a könyv első 10 oldal után már hibákat mutat a forditó és nemtudom mitől, a könyv meg nem segit , mert s zerzője nem gondolt ilyen részletekre.
Nincs egy csontváz vagy felépitési térkép ami egy komplett programhoz kell -
repvez
addikt
válasz
Oppenheimer #9337 üzenetére
oké a pyton,de ha egy komplett windowsos progit akarok majd később csinálni akkor szinte a nulláról kezdhetem el a C++ példáil,mert a kódszavak nem ugyan azok avgy nem ugyan azt a funkciót csinálják.
Pytonnal eddig még csak scriptekként találkoztam a 3d modellező progiknál.
-
repvez
addikt
Hát elméletben le tudom vezetni, hogy mit és hogyan akarom , hogy müködjön a program csak azt nem hogy ehhez mi szügséges.
A modellezésben jártasabb vagyok, ott azért egyszerübb a dolog.
Talán ha egy ottani példán mondom el a problémám talán érthetőbb a gondom.TEhát ha egy autót akarok csinálni akkor fogok egy nézeti rajzot beteszem háttérnek és a modellező eszközökkel formálom.ÉS mindegy utána , ha vonatot akarok a folyamat és az eszközök ugyan azok maradnak. és ha a YTom nézek egy videot az olyan helyzetre ahol megakadok akkor van egy konkrét eljárás amivel mindig ugyan ugy megoldhatom.
DE itt , eddig nem találtam semmit ami elmagyarázná, hogy mivel mit tehetek meg. mindenhol ciklusokat meg tömböket és változókat irnak.Amiket nagyjából értem, hogy mik azok, de azt már nem, hogy hol használjam öket ha egy modellt mozgatni vagy csak megjeleniteni akarok egy ablakban.Nem tudom , hol áljak egyáltalán neki , milyen programban, mire van hozzá szügségem stb..
ÉS nem olyanok mint egy másol funkció a modellező progiba ami mindig csak a másolást fogja végezni, itt mindig egy kicsit más minden.ÉS a YT sem segit, mert hiába nézek meg egy videot egy amőba progiról attól nem leszek okosabb , max csak ugyan azt meg tudom magamtól csinálni pár elemet megváltoztatva, hogy nem kék hanem piros szinű lesz az X vagy nem 5 hanem 10 rács lesz, de abből nem tudom, hogyan induljak neki egy bonyolultabb felé .
-
repvez
addikt
Már kezd összeállni a fejembe, hogy mi az ami miatt olyan megfoghatatlan nekem ez a programozás dolog.
Van a gépemen több gb pdf C++ és game programming témában, de hiába probálom elkezdeni olvasni, mind ugy kezdi mintha már lenne valami közöm a programozáshoz.
Tehát olyan kifejezéseket használ amit csak az ért aki már valamit programozott.
Vagy olyan részfeladatot csinál amit érted, hogy ott az adott esetben mit csinál,de azt nem ,hogy azt máskor hogyan és miért ugy kell használni.
Olyan mintha egy eszközről minden tulajdonságát elmondanak csak épp azt nem hogy az eszközt hol tudod használni majd később.Valahogy nem áll össze az egész, hogy hol kell kezdeni, mit kell megnézni, hogy azokat az elemeket tudjam használni ami az adott esetben fontosak a számomra és ne azt ami egyáltalán nem.Igy esélytelen adhoc jelleggel egyedül nekiállni megtanulni programozni, hogy ha egy kis szabadidőm van akkor valami hasznossal lefoglaljam magam.
-
repvez
addikt
Ez a könyv menynire lenne jó egy full full kezdőnek elkezdeni programozni?
[link] -
repvez
addikt
válasz
bucsupeti #8883 üzenetére
Hát ha ezt akarnám tovább folytatni akkor előbb rendbe kéne tenni ezt az alapot, mert nem gondolom, hogy ez igy normális, hogy ilyen sok declaráció van az elején .Azt tudom, hogy minden ismeretlen kifejezést declarálni kell,de eddig egy forrásfájlban sem láttam ilyen hosszú listát a használt elemekről , mint nálam és itt alig van valami számitás velük.
Illetve az hogy én cin és cout parancsokkal irattam ki és kértem be adatot az menynivel másabb mint amit a legtobb helyen látni, hogy printf és scanf?illetve ha megcsinálom egy értékhatáson belüli számitást akkor azt jó lenne valami x y koordináta rendszerben látni, hogy hogyan változnak az értékek , ezt menynire bonyolult megcsinálni hozzá?
Tehát mondjuk 60 és 800 közötti számok 5 ös lépésközzel és az igy kapott eredmény megjelenitése a koordinátán és egy görbével összekötni az elözö értékkel?Inf3rno: A 3d modellenkén én ahogy olvastam régebben az obj és az x formátumban elkészitett modelleket be lehet importálni a programokban amik igy a 3d szerkesztőprogiban már eleve megadja a vertexek pozicioját igy ezeket már nem nekem kell , ugyan igy a texturát és a displacemant, bump és paralell mappingot is meg tudom csinálni a sutiomax progiban .Ugy gondolom csak az importálás részét kell a c nyelvben megoldani
-
repvez
addikt
válasz
bucsupeti #8881 üzenetére
Ez az első és egyetlen müködő progim eddig. gondolom a kinézet és a megvalósitás miatt is fogjátok a fejeteket,de eddig ez legalább müködik
#include <stdio.h>
#include <iostream.h>
#include <math.h>
int main(void)
{
double G; //suly (N)
double m; //tömeg (kg)
double A; //szárny felület
double Ay; //y irányu felület (m2)
double Ax; //x irányu felület (m2)
double V; //sebesség (km/h)
double V1; //sebesség (m/s)
double b; //fesztávolság (m)
double Tf; //felületi terhelés (kg/m2)
double B1; //oldalviszony
double a; //szárnymélység (m)
double a1; //szárnymélység(mm)
double Cy=0.4; //felhajtoerö tényezö
double Fy; //felhajtoerö (N)
double Fx; //légellenállás (N)
double Cx=0.04 ; //légellenállási tényezö
double Fxi; //indukállt ellenállás (N)
double Cxi; //indukállt ellenállási tényezö
double w; //merülösebesség (m/s)
double w1; //merülösebesség (m/s)
long Re; //reinolds szám
double Esz; //emelkedési szám
double Ro=0.125; //légsürüség (kg/m3)
double g=9.81; //nehézségi gyorsulás (m/s2)
double E; //sikloszám
double S; //siloszög1 radianban
double S1; //sikloszög1 fokban
double Vt; //tényleges sebesseg km/h
double V2; //tényleges sebesseg m/s
double Eosz ; //összes elenallas
double Tny; //torlonyomás
double r; //fordulosugár
double Pm; //motorteljesitmény
double alfa; //állásszog
double ax; //x irányu szárnymélység m
double ay; //y irányu szárnymélység m
double rad; //a fok megadasa radianba
double Vp; //pillanatnyi sebesseg km/h
double Tsz; //teljesitmeny szugseglet LE
double Tsz1; //teljesitmeny szugseglet LE
double Psz; //toloero szugseglet kg
double Cyt; //tényleges felhajtoero tenyezo
double N; //tulterheles
double Nford; //fordulo tulterheles
double Cr; //eredoero tenyezo
double Vs; //siklasi sebesseg m/s
double Vs1; //siklasi sebesseg km/h
double Vem1; //emelkedesi sebesseg km/h
double Vem; //emelkedesi sebesseg m/s
double rad1; //emelkedesi szog radianba
double alfa1; //emelkedesi szog fokba
double Al; //legkeresztmetszet
double Q; //legterfogat
double Pi=3.141492654;
double Vp1;
double Vle; //leszallosebesseg (m/s)
double Vle1; //leszallosebesseg (km/h)
double rad2; // bedontesi szog rad
double alfa2; // bedontesi szog fok
double Rf; //fordulosugar
double tf; //fordulasi ido (s)
double tf1; //fordulasi ido (min)
double Vy; //fuggoleges sebesseg (m/s)
double Vy1; //fuggoleges sebesseg (km/h)
cout<<"Adja meg a kiindulo adatokat!"<<endl;
cout<<"Szarnyfelulet (m2) :";
cin>>A;
cout<<"Geptomeg (kg) :";
cin>>m;
cout<<"Fesztavolsag (m) :";
cin>>b;
cout<<"sebesseg (km/h) :";
cin>>V;
cout<<"allasszog(fok) :";
cin>>alfa;
cout<<"emelkedesi szog(fok) :";
cin>>alfa1;
cout<<"bedontesi szog (fok) :";
cin>>alfa2;
G=m/g;
V1=V/3.6;
rad=alfa*0.017453292;
rad1=(alfa1*0.017453292)+rad;
rad2=alfa2*0.017453292;
Tf=m/A;
cout<<" A feluleti terheles :"<<Tf<<" kg/m2"<<endl;
B1=(pow(b,2 ))/A;
cout<<" Az oldalviszony :"<<B1<<endl;
a=b/B1;
a1=a*1000;
cout<<" A szarny melyseg :"<<a<<" m"<<endl;
//Cy=(2/Ro)*Tf*(1/pow(V1,2));
//cout<<" A felhajtoero tenyezo :"<<Cy<<endl;
Vp=sqrt((2*Tf)/(Ro*Cy));
cout<<" A vizszintes repuleshez szugseges sebesseg :"<<Vp<<" m/s"<<endl;
Vp1=pow(V1,2);
Vt=4*(sqrt((m/A)*(1/Cy)));
V2=Vt*3.6;
cout<<" A vizszintes repuleshez szugseges sebesseg :"<<V2<<" km/h"<<endl;
Al=(pow(b,2)*Pi)/4;
cout<<" A legkeresztmetszet :"<<Al<<" m2"<<endl;
Q=Al*V1;
cout<<" A legterfogat :"<<Q<<" m3"<<endl;
ay=a*(cos(rad));
cout<<" Az ay erteke :"<<ay<<" m"<<endl;
Ay=b*ay;
cout<<" Az y iranyu felulet :"<<Ay<<" m2"<<endl;
Fy=(Cy*Ro*Vp1)/2*Ay;
cout<<" A tenyleges felhajtoero :"<<Fy<<" N"<<endl;
Re=70*V1*a1;
cout<<" A reinolds szam :"<<Re<<endl;
w=Cy/(Pi*B1)*V1;
cout<<" A merulosebesseg 1 :"<<w<<" m/s"<<endl;
w1=m/(Ro*Q);
cout<<" A merulosebesseg 2 :"<<w1<<" m/s"<<endl;
//Cx=(w/Vp)*Cy;
//cout<<" A legellenallasi tenyezo :"<<Cx<<endl;
ax=a*(sin(rad));
cout<<" Az ax erteke :"<<ax<<" m"<<endl;
Ax=b*ax;
cout<<" Az x iranyu felulet :"<<Ax<<" m2"<<endl;
Fx=Cx*((Ro*(pow(V1,2)))/2)*Ax;
cout<<" A legellenallas :"<<Fx<<" N"<<endl;
E=Cy/Cx;
cout<<" A sikloszam :"<<E<<endl;
Psz=m/E;
cout<<" A szugseges toloero :"<<Psz<<" kg"<<endl;
Tsz=(Psz*V1)/75 ;
cout<<" A szugseges motor teljesitmeny :"<<Tsz<<" LE"<<endl;
Tsz1=(m/E*sqrt(2*m/(Cy*Ro*A)))/75;
cout<<" A szugseges motor teljesitmeny :"<<Tsz1<<" LE"<<endl;
Esz=pow(Cy,3 )/pow(Cx,2 );
cout<<" Az emelkedesi szam :"<<Esz<<endl;
S=w/V1;
S1=S/0.017453292;
cout<<" A sikloszog 1 :"<<S1<<" fok"<<endl;
Cxi=pow(Cy,2)/(Pi*B1) ;
cout<<" Az indukalt ellenallasi tenyezo:"<<Cxi<<endl;
Fxi=Cxi *((Ro*(pow(V1,2)))/2)*A;
cout<<" Az indukallt ellenallas :"<<Fxi<<" N"<<endl;
Eosz=Fxi+Fx;
cout<<" Az osszes ellenallas :"<<Eosz<<" N"<<endl;
N=(Cy*A*Ro*Vp1)/(2*m);
cout<<" A pillanatnyi elerheto vizszintes tulterheles:"<<N<<" g"<<endl;
Cr=sqrt(pow(Cy,2)+pow(Cx,2));
Vs=sqrt(2*m/(Cr*Ro*A));
Vs1=Vs*3.6;
cout<<" A siklasi sebesseg :"<<Vs1<<" km/h"<<endl;
Vem= (sqrt(2*m/(Cy*Ro*A)))*(sqrt( cos(rad1)));
Vem1=Vem*3.6;
cout<<" Az elemelkedesi sebesseg :"<<Vem1<<" km/h"<<endl;
Vle=0.94*Vem;
Vle1=Vle*3.6;
cout<<" A leszallo sebesseg :"<<Vle1<<" km/h"<<endl;
Rf=(2*m)/(9.8*Cy*A*Ro*(sin(rad2)));
cout<<" A fordulosugar :"<<Rf<<" m"<<endl;
tf=0.64*(V1/tan(rad2));
tf1=tf/60;
cout<<" A fordulasi ido :"<<tf<<" s = "<<tf1<<"min"<<endl;
Nford=0.75*sqrt(V1/Vp);
cout<<" A fordulo tulterheles :"<<Nford<<"g"<<endl;
Vy=V1*sin(rad1);
Vy1=Vy*3.6;
cout<<" A fuggoleges sebesseg :"<<Vy<<"m/s = "<<Vy1<<"km/h"<<endl;
//Sv=Vmax/Vmin;
// cout<<" A sebesseg viszony :"<<Sv<<endl;
cin>>"oké";
return 0;
}A shaderes vonatkozást nem nagyon értem a 3d játékoknál, eddig azt csak fény és részecske és textura vonatkozásában hallottam, de hogy egy 3d modellhez köze lenne azt annira nem.
3d modellezésben jobban otthon vagyok 3dsmaxban tudok egyszerübb modelleket csinálni. és azt gondoltam, egy abban elkészitett terepre egy modellt egyszerübb lehetne megjeleniteni és hogy ugy mozogjon ahogy én a program által kiszámoltatom. Repülös témában jobban otthon vagyok igy ahhoz kapcsolódna a dolog. -
repvez
addikt
Köszi lementettem az oldalt,meg az ott található jegyzetet és puska pdf-et is.
Végigolvasva pár oldalt ezt a fajta és szintü részt értem is , meg hogy mit hogyan ,de azt nem áll össze még, hogy ezekből a matematikai összeadás kivonásból, meg összehasonlitásból, hogyan lesz mondjuk egy játék ahol a karakter mozog és tárgyakat használ a megfelelő paraméterekkel?Ahol külön jellemzőkkel bir a grafika,fizika a hang és egyébb dolgok -
repvez
addikt
válasz
bucsupeti #8867 üzenetére
Akkor végképp nem értem,eddig ha megkérdeztem,hogy kezdésnek mit olvassak az első kérdés mindig az volt,hogy milyen nyelvet akarom megtanulni.
Ha meg általános a dolog akkor miért nincs hozzá ilyen könyv? Vagy miért nem azt ajánlják?
Hiába tudom levezetni hogy mit hogyan működjön,ha egyik nyelven sem tudom hogy kezdjek neki.
Próbáltam játékok forráskódját is nézni,de abból sem derült ki számomra,hogy melyik fájl mit csinál vagy mihez tartozik (grafika,hang,-ai,stb...) így nem is tudtam változtatni rajta. -
repvez
addikt
válasz
bucsupeti #8863 üzenetére
oké, neked akkor ezért volt könnyü ,mert gyerekkortól kezdve adva volt a lehetőség és egy viszonylag egyszerü nyelvet megtanultál amire már tudtál alapozni és a kifejezések már ismerősek voltak a másik nyelv tanulása közben.
DE manapság már senki nem állna neki basic vagy pascalnak mert felesleges beleölnie az idejét mikor már nem használható széleskörben.
Én elöször 20 évesen kerültem napi kapcsolatba a PC-vel ugyhogy el tudod képzelni a lemaradást.Igy elég nehéz egyből a C++ vagy a C# csak ugy könyvekből, mikor azt sem tudom mihez nyuljak elöször a tanulási folyamatban, melyik szoftverkörnyezet stb.. -
repvez
addikt
válasz
bucsupeti #8861 üzenetére
Én még nem találtam meg a módját amiből vagy ahonnan az abszolut kezdő(értsd a hello word se biztos hogy megy) megtanul olyan szinten , hogy már tudja, hogy mit hogyan kéne max a részletes megvalósitást kelljen megkérdeznie,de legalább a problémáját fel tudja vázoilni.
A legtöbb könyvvel ami a gépemen megfordult annál vagy már szakszavakat használt vagy csak szárazon leirta a funkciót,de semmi magyarázatot, hogy hol látom hasznát.
esetleg ha neked van egy bejáratott utad azt szivesen olvasnám.
-
repvez
addikt
válasz
bucsupeti #8858 üzenetére
Nekem is pont ez a problémám, hogy hiába lesz papir a végén ha tudás nem lesz mögötte és ha felvesznek a komolyabb vagy épp egy kis céghez ahol mondjuk 1-2-en vagytok akire az egész cég számit akkor hiába lóbálod a papirt , ha a munkát nem tudod megcsinálni.
Én is nagyon szeretnék megtanulni programozni,de nekem inkább a C++ vagy C# érdekelne,de nekem a használati tudás érdekel mintsem a papir.Mert egyelöre nem ilyen szakmába dolgozok és váltani sem szeretnék,de saját magam örömére a terveimet megvalósitanám hobbyként és ha ugy hozná a sors egy meglévő tudással már könnyebb a papirt is megszerezni vagy egy állásra papir nélkül odajutni.
De sajnos autodidakta modszerrel még nem találtam jó megoldást ,hogy egyedül megtanuljam.
A környezetemben sincs senki aki segithetne , a könyvekből meg nem lehet, mert vagy száraz vagy elöképzetségre támaszkodik. -
repvez
addikt
tud valaki olyan programoról ami kezelni tud bármilyen gyártó webkameráját win7 64 biten? Mert egy logitech quickcam messenger kamerám van de nem ismeri fel a gép és igy használhatatlan.
Játékhoz fejmozgás érzékelésre kéne , nem ez az elsődleges webkamerám.Láttam valahol valami openCV progival irt ilyen programot valaki,de linuxra.Win7re is létezik ilyen?
-
repvez
addikt
válasz
Oppenheimer #8641 üzenetére
Azokból kiderül, hogy esetleg több fájl is egymásra hatással van? TEhát, hogy az egyik fájl számitásánál egy másikból hiv be adatot vagy oda továbbit és ezt már a modositás kor is meg kéne nyitni, hogy a forditás során ne okozzon hibát?
Azért érdekelne, hogy megoldható lenne e egy külső ingyenes fizikai motor beleintegrálása külön modulként, mint a phisyx vagy a JSBSim
-
repvez
addikt
Tud valaki segiteni abban, hogy egy meglévő szimulátor motorhoz, hogyan lehet hozzányulni, hogy kiderüljön melyik rész mit csinál?
Értem ezalatt, hogy hol vannak a részek a fizikára ,grafikai elemekre hatással?
[link]Ez a forráskód, de nem igazán tudom, hogy mit , mivel kéne megnyitnom, hogy modositani lehessen és a modositás utánna lefuttatható ellenőrizhető legyen.
-
repvez
addikt
Bocsi nem ellenöriztem a videokat.Amugy mit értesz konkrétan az alapok alatt? talán akkor ugy könnyebb keresni hozzá infót. Én is szeretném megtanulni a blendert ,mert ingyenes és minden benne van,de anynira különbözik a 3d studió maxtól, hogy nem tudok átszokni rá. Belnderben sokkal több a bill parancs és azokat fejből kéne tudni, mig a maxban elég az egérrel bajlódni, ahoz, hogy mindent megtalálj.
-
repvez
addikt
[link] például ez egész jónak tünik,de a google segitségével nagyon gyorsan lehet találni célirányosan oktató anyagot vagy a youtubon videot . csak az elkésziteni akart modell tipusát és a blender szóra kell rákeresni és már válogathat is az ember,persze azért az angol tudás nem árt ha van ugy sokkal több lehetőség közül lehet választani
-
-
repvez
addikt
válasz
csabi94 #8528 üzenetére
Köszi elöre is . eddig amit alkotni tudtam az egy képlet számolós kis prógi, de semmi grafikus elem nincs, pedig ha meg tudnám jeleniteni az értékeket egy kordináta rendszerben akkor jobban láthatnám azt is ha rossz érték jön ki a számolásnál ha 2 érték között bizinyos lépéskozokkel ujraszámolná és ezt egy görbeként kirajzolná.Ezt egy kris jamsa pdf-ből néztem ki a használatát, ott egy telefonkönyvet csináltak a cin és cout parancsokkal, de én ugy gondoltam jobban megjegyzem ha saját érdeklődéskörömnek megfelelő dolgot készitek vbelőle amit jobban megjegyzek és tudom is hogy ha valami nem jó.
[link]És valami ilyet szeretnék csinálni, hogy egy egyszerü táj és egy repülő, egy ilyennel minden olyan részt lehetne gyakorolni ami kellhet( ütközésmodell, irányitás, 3d modell, táj stb..) , de valahogy ugy, hogy amolyan modul rendszerbe, hogy ne kelljen az egészet ujrairni ha valamit fejleszteni akarok rajta, hanem csak az ahhoz tartozó részeben árirni bőviteni .
Régebben megkaptam a készitőtől ennek a proginak a forráskódját,de már nem találom,de ugy emlékszem nem volt több 5000 sornál meg 4-5 fájlnál . ahogy igy nézem minden adatot TXT-ből vesz ,de ennél már gondolom van hatékonyabb megoldás is , a gép tulajdonságauinak a bevitelére.
-
repvez
addikt
Köszi, az igazat megvallva azért igy tettem fel a kérdést mert én akarok megtanulni programozni vagy legalább használni ezeket a grafius motorokat.
Csak gondoltam ha vannak ilyen iskolásoknak szánt oktatási segédletek abból talán könnyebben megy a megértés, mert rengetek anyagot letöltöttem, de már az első oldalakon olyan dolgokról beszéltek amikról fogalmam sem volt , már magát a definiciót sem amit elmagyarázutak.Pedig gondolom kéne lenni valami olyan anyagnak amiből a abszolut nulla szintről el lehetne jutni egy alap tudáshoz.
A 3d-s modellezésben egy kicsit otthonosabban mozgok igy a modellek elkészitése nem lenne akkora gond csak maga a felhasználása az adott programba érdekelne, hogy a saját igényemre alakithassam.
Valamii olyan létezik, hogy a nulláról elkezdve fokozatosan lehet felépiteni egy elég bonyolult rendszert is, ugy értem, hogy minden egyes gyakorlathoz nem kellene ugy programot irni hanem csak beépiteni az előzőbe és igy jobban át lehetne látni az egész folyamatot hogy épül fel . -
repvez
addikt
ha egy iskolás gyereket szeretnél megtanitani programozni akkor hogyan és miból kéne tanitani?
Mert ugye ott még nincs annyira nyelvtudás és nem is érti a szakkifejezéseket és nagyon száraz sem lehet az anyag,hogy ne unjon bele ,mindig legyen sikerélménye:
Vagy a most ingyenessé tett grafikus motorok használatát hogyan lehet elsajátitani Unreal4est például.Az abszolut nulla szintról c++ t
-
repvez
addikt
Valaki képben van a directx terén? Létezik olyan program amivel a játékvezérlőnél meg lehet változtatni a gombok sorszámát?
Mivel a windows alapból csak 32 gombot támogat és nekem van egy USB-s játékvezérlő panelem amin 64 gombot lehet rákötni.
Csak fizikailag ugy sikerült ráforrasztanom a vezetékeket,hogy 32-es számú fölé is került és igy nem látja a win.
32 alatt vannak még üres helyek,de úgy nem tudom rendesen ráforrasztani igy jó lenne ha softveresen tudnám átmozgatni a sorszámát , hogy a win felismerje.egyszerre most csak 28 gombot használok.
Vagy az is jó lenne ha 2x 32 es játékvezérlőnek ismerné fel,csak mivel 1 usb-n csatlakozik igy gondolom ez nehezebb megcsinálni. -
repvez
addikt
Lenne egy kérdésem.Van eza program [link]
Ez tud sok 3D-s objektumot konvertálni, köztük opengl directx és c/c++ ba is.Az lenne a kérdésem ha van egy 3d-s objektumom és átkonvertálom valamelyik nyelvre akkor azon kivül méd mit kellene a programba irni hogy a program jelenitse meg az objektumot.Remélem érthetö voltam -
repvez
addikt
Nekem is a grafikával kapcsolatban lenne kérdésem.Devc++-ban csináltam egy olyan progit ami képleteket számol ki.Az igy kapott eredményeket szeretném egy kordináta rendszerbe ábrázolni.De nem tudom hogy álljak neki hogy a koordináta tendelyek is látszodjanak és folyamatos vonallal osszekötve az eredmények.
Egy példa: Kiszámolja a progi a légellenállást és a felhajtoerö nagyságát és azt szeretném hogy az x tengelyen a légellenállás az y-on a felhajtoero legyen a két adat hányadosa pedig az a pont amit a koordináta renszerbe jelölnék.
Természetesen a kiszámitáshoz szügséges adatokat több értéken is ki kéne számolni hogy folyamatos legyen a vonal ill. hogy a válltozás láthato legyen.
Nagyon kezdö vagyok ugyhogy alap szinten mondjátok hogy megértsem. -
repvez
addikt
Üdv!
Szeretnék segitséget kérni töletek.Programozni szeretnék megtanulni.Milyen könyveket ajánlanátok amiböl a 0 szintröl meglehet tanulnia egy halandonak.
C++ szeretnék programozni.Megvan a DevC++4.0 és az MS VS 6.0.Dev-ben már készitettem egy egyszerü progit ,de csak a ''cin és a cout'' parancsok használatával ez az összes tudásom.
Eddig 2 könyvem van:1.C_Stroustrup 1200oldalas könyve
2. Kris Jamsa:egyszerüen c++
Az elsö könyv nem nagyon érthetö számomra ehhez már valamilyen elöképzetséget feltételez a megértése, a második jol magyarázza el a dolgokat csak nem fedi le a teljes skálát(nincs se OOP se grafika).Lehetöleg magyar és letölthetö formátumban érdekelnének, mivel nem tudok jol angolul és ezt a témát még magyarul is elég megérteni nem még egy ismeretlen nyelven.
Bocs a lámaságom miatt,de jo lenne egy használhato segitség amivel nem csak játékra használhatnám a gépem.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
● olvasd el a téma összefoglalót!
- Vezetékes FEJhallgatók
- Kevesebb dolgozó kell az Amazonnak, AI veszi át a rutinfeladatokat
- Profi EKG-s óra lett a Watch Fitből
- Sütés, főzés és konyhai praktikák
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Autós topik
- Honor 400 Pro - gép a képben
- Delta Force (2024)
- Sorozatok
- Ingatlanos topic!
- További aktív témák...
- Iphone 15 Plus 128GB Pink Dobozos 12 Hónap Garancia
- BESZÁMÍTÁS! MSI B550 7 5800X 16GB DDR4 512GB SSD RTX 3070 8GB Rampage SHIVA Enermax 750W
- Azonnali készpénzes Intel i3 i5 i7 i9 12/13/14 gen processzor felvásárlás személyesen / csomagküldés
- Huawei Nova Y90 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- BESZÁMÍTÁS! MSI Z370 i5 9500 16GB DDR4 512GB SSD RX6600 8GB Cooler Master MB510L Chieftec 500W
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest