- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Megérkezett Európába a Nubia Z60 Ultra Photographer Edition
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Így állítsd be a gyermeked androidos készülékét
- Magisk
- Poco F5 - pokolian jó ajánlat
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Apple iPhone 13 - hízott, de jól áll neki!
- Google Pixel 8 Pro - mestersége(s) az intelligencia
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
Hirdetés
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
-
A Video AI lehet a One UI 6.1.1 ütőkártyája
ma Vagy hogy fogja a mesterséges intelligencia manipulálni a mozgóképeket?
-
Gray Zone Warfare - Napokon belül kiderül, hogy mikor indul a korai hozzáférés
gp A jelentések szerint a zárt tesztek sikeresek voltak, hamarosan még többen belevethetik magukat a programba.
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
repvez
addikt
Üdv!
Szeretnék segitséget kérni töletek.Programozni szeretnék megtanulni.Milyen könyveket ajánlanátok amiböl a 0 szintröl meglehet tanulnia egy halandonak.
C++ szeretnék programozni.Megvan a DevC++4.0 és az MS VS 6.0.Dev-ben már készitettem egy egyszerü progit ,de csak a ''cin és a cout'' parancsok használatával ez az összes tudásom.
Eddig 2 könyvem van:1.C_Stroustrup 1200oldalas könyve
2. Kris Jamsa:egyszerüen c++
Az elsö könyv nem nagyon érthetö számomra ehhez már valamilyen elöképzetséget feltételez a megértése, a második jol magyarázza el a dolgokat csak nem fedi le a teljes skálát(nincs se OOP se grafika).Lehetöleg magyar és letölthetö formátumban érdekelnének, mivel nem tudok jol angolul és ezt a témát még magyarul is elég megérteni nem még egy ismeretlen nyelven.
Bocs a lámaságom miatt,de jo lenne egy használhato segitség amivel nem csak játékra használhatnám a gépem. -
repvez
addikt
Nekem is a grafikával kapcsolatban lenne kérdésem.Devc++-ban csináltam egy olyan progit ami képleteket számol ki.Az igy kapott eredményeket szeretném egy kordináta rendszerbe ábrázolni.De nem tudom hogy álljak neki hogy a koordináta tendelyek is látszodjanak és folyamatos vonallal osszekötve az eredmények.
Egy példa: Kiszámolja a progi a légellenállást és a felhajtoerö nagyságát és azt szeretném hogy az x tengelyen a légellenállás az y-on a felhajtoero legyen a két adat hányadosa pedig az a pont amit a koordináta renszerbe jelölnék.
Természetesen a kiszámitáshoz szügséges adatokat több értéken is ki kéne számolni hogy folyamatos legyen a vonal ill. hogy a válltozás láthato legyen.
Nagyon kezdö vagyok ugyhogy alap szinten mondjátok hogy megértsem. -
repvez
addikt
Lenne egy kérdésem.Van eza program [link]
Ez tud sok 3D-s objektumot konvertálni, köztük opengl directx és c/c++ ba is.Az lenne a kérdésem ha van egy 3d-s objektumom és átkonvertálom valamelyik nyelvre akkor azon kivül méd mit kellene a programba irni hogy a program jelenitse meg az objektumot.Remélem érthetö voltam -
repvez
addikt
Valaki képben van a directx terén? Létezik olyan program amivel a játékvezérlőnél meg lehet változtatni a gombok sorszámát?
Mivel a windows alapból csak 32 gombot támogat és nekem van egy USB-s játékvezérlő panelem amin 64 gombot lehet rákötni.
Csak fizikailag ugy sikerült ráforrasztanom a vezetékeket,hogy 32-es számú fölé is került és igy nem látja a win.
32 alatt vannak még üres helyek,de úgy nem tudom rendesen ráforrasztani igy jó lenne ha softveresen tudnám átmozgatni a sorszámát , hogy a win felismerje.egyszerre most csak 28 gombot használok.
Vagy az is jó lenne ha 2x 32 es játékvezérlőnek ismerné fel,csak mivel 1 usb-n csatlakozik igy gondolom ez nehezebb megcsinálni. -
repvez
addikt
ha egy iskolás gyereket szeretnél megtanitani programozni akkor hogyan és miból kéne tanitani?
Mert ugye ott még nincs annyira nyelvtudás és nem is érti a szakkifejezéseket és nagyon száraz sem lehet az anyag,hogy ne unjon bele ,mindig legyen sikerélménye:
Vagy a most ingyenessé tett grafikus motorok használatát hogyan lehet elsajátitani Unreal4est például.Az abszolut nulla szintról c++ t
-
repvez
addikt
Köszi, az igazat megvallva azért igy tettem fel a kérdést mert én akarok megtanulni programozni vagy legalább használni ezeket a grafius motorokat.
Csak gondoltam ha vannak ilyen iskolásoknak szánt oktatási segédletek abból talán könnyebben megy a megértés, mert rengetek anyagot letöltöttem, de már az első oldalakon olyan dolgokról beszéltek amikról fogalmam sem volt , már magát a definiciót sem amit elmagyarázutak.Pedig gondolom kéne lenni valami olyan anyagnak amiből a abszolut nulla szintről el lehetne jutni egy alap tudáshoz.
A 3d-s modellezésben egy kicsit otthonosabban mozgok igy a modellek elkészitése nem lenne akkora gond csak maga a felhasználása az adott programba érdekelne, hogy a saját igényemre alakithassam.
Valamii olyan létezik, hogy a nulláról elkezdve fokozatosan lehet felépiteni egy elég bonyolult rendszert is, ugy értem, hogy minden egyes gyakorlathoz nem kellene ugy programot irni hanem csak beépiteni az előzőbe és igy jobban át lehetne látni az egész folyamatot hogy épül fel . -
repvez
addikt
válasz csabi94 #8528 üzenetére
Köszi elöre is . eddig amit alkotni tudtam az egy képlet számolós kis prógi, de semmi grafikus elem nincs, pedig ha meg tudnám jeleniteni az értékeket egy kordináta rendszerben akkor jobban láthatnám azt is ha rossz érték jön ki a számolásnál ha 2 érték között bizinyos lépéskozokkel ujraszámolná és ezt egy görbeként kirajzolná.Ezt egy kris jamsa pdf-ből néztem ki a használatát, ott egy telefonkönyvet csináltak a cin és cout parancsokkal, de én ugy gondoltam jobban megjegyzem ha saját érdeklődéskörömnek megfelelő dolgot készitek vbelőle amit jobban megjegyzek és tudom is hogy ha valami nem jó.
[link]És valami ilyet szeretnék csinálni, hogy egy egyszerü táj és egy repülő, egy ilyennel minden olyan részt lehetne gyakorolni ami kellhet( ütközésmodell, irányitás, 3d modell, táj stb..) , de valahogy ugy, hogy amolyan modul rendszerbe, hogy ne kelljen az egészet ujrairni ha valamit fejleszteni akarok rajta, hanem csak az ahhoz tartozó részeben árirni bőviteni .
Régebben megkaptam a készitőtől ennek a proginak a forráskódját,de már nem találom,de ugy emlékszem nem volt több 5000 sornál meg 4-5 fájlnál . ahogy igy nézem minden adatot TXT-ből vesz ,de ennél már gondolom van hatékonyabb megoldás is , a gép tulajdonságauinak a bevitelére.
[ Szerkesztve ]
-
-
repvez
addikt
[link] például ez egész jónak tünik,de a google segitségével nagyon gyorsan lehet találni célirányosan oktató anyagot vagy a youtubon videot . csak az elkésziteni akart modell tipusát és a blender szóra kell rákeresni és már válogathat is az ember,persze azért az angol tudás nem árt ha van ugy sokkal több lehetőség közül lehet választani
-
repvez
addikt
Bocsi nem ellenöriztem a videokat.Amugy mit értesz konkrétan az alapok alatt? talán akkor ugy könnyebb keresni hozzá infót. Én is szeretném megtanulni a blendert ,mert ingyenes és minden benne van,de anynira különbözik a 3d studió maxtól, hogy nem tudok átszokni rá. Belnderben sokkal több a bill parancs és azokat fejből kéne tudni, mig a maxban elég az egérrel bajlódni, ahoz, hogy mindent megtalálj.
-
repvez
addikt
Tud valaki segiteni abban, hogy egy meglévő szimulátor motorhoz, hogyan lehet hozzányulni, hogy kiderüljön melyik rész mit csinál?
Értem ezalatt, hogy hol vannak a részek a fizikára ,grafikai elemekre hatással?
[link]Ez a forráskód, de nem igazán tudom, hogy mit , mivel kéne megnyitnom, hogy modositani lehessen és a modositás utánna lefuttatható ellenőrizhető legyen.
-
repvez
addikt
válasz Oppenheimer #8641 üzenetére
Azokból kiderül, hogy esetleg több fájl is egymásra hatással van? TEhát, hogy az egyik fájl számitásánál egy másikból hiv be adatot vagy oda továbbit és ezt már a modositás kor is meg kéne nyitni, hogy a forditás során ne okozzon hibát?
Azért érdekelne, hogy megoldható lenne e egy külső ingyenes fizikai motor beleintegrálása külön modulként, mint a phisyx vagy a JSBSim
-
repvez
addikt
tud valaki olyan programoról ami kezelni tud bármilyen gyártó webkameráját win7 64 biten? Mert egy logitech quickcam messenger kamerám van de nem ismeri fel a gép és igy használhatatlan.
Játékhoz fejmozgás érzékelésre kéne , nem ez az elsődleges webkamerám.Láttam valahol valami openCV progival irt ilyen programot valaki,de linuxra.Win7re is létezik ilyen?
-
repvez
addikt
válasz bucsupeti #8858 üzenetére
Nekem is pont ez a problémám, hogy hiába lesz papir a végén ha tudás nem lesz mögötte és ha felvesznek a komolyabb vagy épp egy kis céghez ahol mondjuk 1-2-en vagytok akire az egész cég számit akkor hiába lóbálod a papirt , ha a munkát nem tudod megcsinálni.
Én is nagyon szeretnék megtanulni programozni,de nekem inkább a C++ vagy C# érdekelne,de nekem a használati tudás érdekel mintsem a papir.Mert egyelöre nem ilyen szakmába dolgozok és váltani sem szeretnék,de saját magam örömére a terveimet megvalósitanám hobbyként és ha ugy hozná a sors egy meglévő tudással már könnyebb a papirt is megszerezni vagy egy állásra papir nélkül odajutni.
De sajnos autodidakta modszerrel még nem találtam jó megoldást ,hogy egyedül megtanuljam.
A környezetemben sincs senki aki segithetne , a könyvekből meg nem lehet, mert vagy száraz vagy elöképzetségre támaszkodik. -
repvez
addikt
válasz bucsupeti #8861 üzenetére
Én még nem találtam meg a módját amiből vagy ahonnan az abszolut kezdő(értsd a hello word se biztos hogy megy) megtanul olyan szinten , hogy már tudja, hogy mit hogyan kéne max a részletes megvalósitást kelljen megkérdeznie,de legalább a problémáját fel tudja vázoilni.
A legtöbb könyvvel ami a gépemen megfordult annál vagy már szakszavakat használt vagy csak szárazon leirta a funkciót,de semmi magyarázatot, hogy hol látom hasznát.
esetleg ha neked van egy bejáratott utad azt szivesen olvasnám.
-
repvez
addikt
válasz bucsupeti #8863 üzenetére
oké, neked akkor ezért volt könnyü ,mert gyerekkortól kezdve adva volt a lehetőség és egy viszonylag egyszerü nyelvet megtanultál amire már tudtál alapozni és a kifejezések már ismerősek voltak a másik nyelv tanulása közben.
DE manapság már senki nem állna neki basic vagy pascalnak mert felesleges beleölnie az idejét mikor már nem használható széleskörben.
Én elöször 20 évesen kerültem napi kapcsolatba a PC-vel ugyhogy el tudod képzelni a lemaradást.Igy elég nehéz egyből a C++ vagy a C# csak ugy könyvekből, mikor azt sem tudom mihez nyuljak elöször a tanulási folyamatban, melyik szoftverkörnyezet stb.. -
repvez
addikt
válasz bucsupeti #8867 üzenetére
Akkor végképp nem értem,eddig ha megkérdeztem,hogy kezdésnek mit olvassak az első kérdés mindig az volt,hogy milyen nyelvet akarom megtanulni.
Ha meg általános a dolog akkor miért nincs hozzá ilyen könyv? Vagy miért nem azt ajánlják?
Hiába tudom levezetni hogy mit hogyan működjön,ha egyik nyelven sem tudom hogy kezdjek neki.
Próbáltam játékok forráskódját is nézni,de abból sem derült ki számomra,hogy melyik fájl mit csinál vagy mihez tartozik (grafika,hang,-ai,stb...) így nem is tudtam változtatni rajta. -
repvez
addikt
Köszi lementettem az oldalt,meg az ott található jegyzetet és puska pdf-et is.
Végigolvasva pár oldalt ezt a fajta és szintü részt értem is , meg hogy mit hogyan ,de azt nem áll össze még, hogy ezekből a matematikai összeadás kivonásból, meg összehasonlitásból, hogyan lesz mondjuk egy játék ahol a karakter mozog és tárgyakat használ a megfelelő paraméterekkel?Ahol külön jellemzőkkel bir a grafika,fizika a hang és egyébb dolgok -
repvez
addikt
válasz bucsupeti #8881 üzenetére
Ez az első és egyetlen müködő progim eddig. gondolom a kinézet és a megvalósitás miatt is fogjátok a fejeteket,de eddig ez legalább müködik
#include <stdio.h>
#include <iostream.h>
#include <math.h>
int main(void)
{
double G; //suly (N)
double m; //tömeg (kg)
double A; //szárny felület
double Ay; //y irányu felület (m2)
double Ax; //x irányu felület (m2)
double V; //sebesség (km/h)
double V1; //sebesség (m/s)
double b; //fesztávolság (m)
double Tf; //felületi terhelés (kg/m2)
double B1; //oldalviszony
double a; //szárnymélység (m)
double a1; //szárnymélység(mm)
double Cy=0.4; //felhajtoerö tényezö
double Fy; //felhajtoerö (N)
double Fx; //légellenállás (N)
double Cx=0.04 ; //légellenállási tényezö
double Fxi; //indukállt ellenállás (N)
double Cxi; //indukállt ellenállási tényezö
double w; //merülösebesség (m/s)
double w1; //merülösebesség (m/s)
long Re; //reinolds szám
double Esz; //emelkedési szám
double Ro=0.125; //légsürüség (kg/m3)
double g=9.81; //nehézségi gyorsulás (m/s2)
double E; //sikloszám
double S; //siloszög1 radianban
double S1; //sikloszög1 fokban
double Vt; //tényleges sebesseg km/h
double V2; //tényleges sebesseg m/s
double Eosz ; //összes elenallas
double Tny; //torlonyomás
double r; //fordulosugár
double Pm; //motorteljesitmény
double alfa; //állásszog
double ax; //x irányu szárnymélység m
double ay; //y irányu szárnymélység m
double rad; //a fok megadasa radianba
double Vp; //pillanatnyi sebesseg km/h
double Tsz; //teljesitmeny szugseglet LE
double Tsz1; //teljesitmeny szugseglet LE
double Psz; //toloero szugseglet kg
double Cyt; //tényleges felhajtoero tenyezo
double N; //tulterheles
double Nford; //fordulo tulterheles
double Cr; //eredoero tenyezo
double Vs; //siklasi sebesseg m/s
double Vs1; //siklasi sebesseg km/h
double Vem1; //emelkedesi sebesseg km/h
double Vem; //emelkedesi sebesseg m/s
double rad1; //emelkedesi szog radianba
double alfa1; //emelkedesi szog fokba
double Al; //legkeresztmetszet
double Q; //legterfogat
double Pi=3.141492654;
double Vp1;
double Vle; //leszallosebesseg (m/s)
double Vle1; //leszallosebesseg (km/h)
double rad2; // bedontesi szog rad
double alfa2; // bedontesi szog fok
double Rf; //fordulosugar
double tf; //fordulasi ido (s)
double tf1; //fordulasi ido (min)
double Vy; //fuggoleges sebesseg (m/s)
double Vy1; //fuggoleges sebesseg (km/h)
cout<<"Adja meg a kiindulo adatokat!"<<endl;
cout<<"Szarnyfelulet (m2) :";
cin>>A;
cout<<"Geptomeg (kg) :";
cin>>m;
cout<<"Fesztavolsag (m) :";
cin>>b;
cout<<"sebesseg (km/h) :";
cin>>V;
cout<<"allasszog(fok) :";
cin>>alfa;
cout<<"emelkedesi szog(fok) :";
cin>>alfa1;
cout<<"bedontesi szog (fok) :";
cin>>alfa2;
G=m/g;
V1=V/3.6;
rad=alfa*0.017453292;
rad1=(alfa1*0.017453292)+rad;
rad2=alfa2*0.017453292;
Tf=m/A;
cout<<" A feluleti terheles :"<<Tf<<" kg/m2"<<endl;
B1=(pow(b,2 ))/A;
cout<<" Az oldalviszony :"<<B1<<endl;
a=b/B1;
a1=a*1000;
cout<<" A szarny melyseg :"<<a<<" m"<<endl;
//Cy=(2/Ro)*Tf*(1/pow(V1,2));
//cout<<" A felhajtoero tenyezo :"<<Cy<<endl;
Vp=sqrt((2*Tf)/(Ro*Cy));
cout<<" A vizszintes repuleshez szugseges sebesseg :"<<Vp<<" m/s"<<endl;
Vp1=pow(V1,2);
Vt=4*(sqrt((m/A)*(1/Cy)));
V2=Vt*3.6;
cout<<" A vizszintes repuleshez szugseges sebesseg :"<<V2<<" km/h"<<endl;
Al=(pow(b,2)*Pi)/4;
cout<<" A legkeresztmetszet :"<<Al<<" m2"<<endl;
Q=Al*V1;
cout<<" A legterfogat :"<<Q<<" m3"<<endl;
ay=a*(cos(rad));
cout<<" Az ay erteke :"<<ay<<" m"<<endl;
Ay=b*ay;
cout<<" Az y iranyu felulet :"<<Ay<<" m2"<<endl;
Fy=(Cy*Ro*Vp1)/2*Ay;
cout<<" A tenyleges felhajtoero :"<<Fy<<" N"<<endl;
Re=70*V1*a1;
cout<<" A reinolds szam :"<<Re<<endl;
w=Cy/(Pi*B1)*V1;
cout<<" A merulosebesseg 1 :"<<w<<" m/s"<<endl;
w1=m/(Ro*Q);
cout<<" A merulosebesseg 2 :"<<w1<<" m/s"<<endl;
//Cx=(w/Vp)*Cy;
//cout<<" A legellenallasi tenyezo :"<<Cx<<endl;
ax=a*(sin(rad));
cout<<" Az ax erteke :"<<ax<<" m"<<endl;
Ax=b*ax;
cout<<" Az x iranyu felulet :"<<Ax<<" m2"<<endl;
Fx=Cx*((Ro*(pow(V1,2)))/2)*Ax;
cout<<" A legellenallas :"<<Fx<<" N"<<endl;
E=Cy/Cx;
cout<<" A sikloszam :"<<E<<endl;
Psz=m/E;
cout<<" A szugseges toloero :"<<Psz<<" kg"<<endl;
Tsz=(Psz*V1)/75 ;
cout<<" A szugseges motor teljesitmeny :"<<Tsz<<" LE"<<endl;
Tsz1=(m/E*sqrt(2*m/(Cy*Ro*A)))/75;
cout<<" A szugseges motor teljesitmeny :"<<Tsz1<<" LE"<<endl;
Esz=pow(Cy,3 )/pow(Cx,2 );
cout<<" Az emelkedesi szam :"<<Esz<<endl;
S=w/V1;
S1=S/0.017453292;
cout<<" A sikloszog 1 :"<<S1<<" fok"<<endl;
Cxi=pow(Cy,2)/(Pi*B1) ;
cout<<" Az indukalt ellenallasi tenyezo:"<<Cxi<<endl;
Fxi=Cxi *((Ro*(pow(V1,2)))/2)*A;
cout<<" Az indukallt ellenallas :"<<Fxi<<" N"<<endl;
Eosz=Fxi+Fx;
cout<<" Az osszes ellenallas :"<<Eosz<<" N"<<endl;
N=(Cy*A*Ro*Vp1)/(2*m);
cout<<" A pillanatnyi elerheto vizszintes tulterheles:"<<N<<" g"<<endl;
Cr=sqrt(pow(Cy,2)+pow(Cx,2));
Vs=sqrt(2*m/(Cr*Ro*A));
Vs1=Vs*3.6;
cout<<" A siklasi sebesseg :"<<Vs1<<" km/h"<<endl;
Vem= (sqrt(2*m/(Cy*Ro*A)))*(sqrt( cos(rad1)));
Vem1=Vem*3.6;
cout<<" Az elemelkedesi sebesseg :"<<Vem1<<" km/h"<<endl;
Vle=0.94*Vem;
Vle1=Vle*3.6;
cout<<" A leszallo sebesseg :"<<Vle1<<" km/h"<<endl;
Rf=(2*m)/(9.8*Cy*A*Ro*(sin(rad2)));
cout<<" A fordulosugar :"<<Rf<<" m"<<endl;
tf=0.64*(V1/tan(rad2));
tf1=tf/60;
cout<<" A fordulasi ido :"<<tf<<" s = "<<tf1<<"min"<<endl;
Nford=0.75*sqrt(V1/Vp);
cout<<" A fordulo tulterheles :"<<Nford<<"g"<<endl;
Vy=V1*sin(rad1);
Vy1=Vy*3.6;
cout<<" A fuggoleges sebesseg :"<<Vy<<"m/s = "<<Vy1<<"km/h"<<endl;
//Sv=Vmax/Vmin;
// cout<<" A sebesseg viszony :"<<Sv<<endl;
cin>>"oké";
return 0;
}A shaderes vonatkozást nem nagyon értem a 3d játékoknál, eddig azt csak fény és részecske és textura vonatkozásában hallottam, de hogy egy 3d modellhez köze lenne azt annira nem.
3d modellezésben jobban otthon vagyok 3dsmaxban tudok egyszerübb modelleket csinálni. és azt gondoltam, egy abban elkészitett terepre egy modellt egyszerübb lehetne megjeleniteni és hogy ugy mozogjon ahogy én a program által kiszámoltatom. Repülös témában jobban otthon vagyok igy ahhoz kapcsolódna a dolog. -
repvez
addikt
válasz bucsupeti #8883 üzenetére
Hát ha ezt akarnám tovább folytatni akkor előbb rendbe kéne tenni ezt az alapot, mert nem gondolom, hogy ez igy normális, hogy ilyen sok declaráció van az elején .Azt tudom, hogy minden ismeretlen kifejezést declarálni kell,de eddig egy forrásfájlban sem láttam ilyen hosszú listát a használt elemekről , mint nálam és itt alig van valami számitás velük.
Illetve az hogy én cin és cout parancsokkal irattam ki és kértem be adatot az menynivel másabb mint amit a legtobb helyen látni, hogy printf és scanf?illetve ha megcsinálom egy értékhatáson belüli számitást akkor azt jó lenne valami x y koordináta rendszerben látni, hogy hogyan változnak az értékek , ezt menynire bonyolult megcsinálni hozzá?
Tehát mondjuk 60 és 800 közötti számok 5 ös lépésközzel és az igy kapott eredmény megjelenitése a koordinátán és egy görbével összekötni az elözö értékkel?Inf3rno: A 3d modellenkén én ahogy olvastam régebben az obj és az x formátumban elkészitett modelleket be lehet importálni a programokban amik igy a 3d szerkesztőprogiban már eleve megadja a vertexek pozicioját igy ezeket már nem nekem kell , ugyan igy a texturát és a displacemant, bump és paralell mappingot is meg tudom csinálni a sutiomax progiban .Ugy gondolom csak az importálás részét kell a c nyelvben megoldani
-
repvez
addikt
Ez a könyv menynire lenne jó egy full full kezdőnek elkezdeni programozni?
[link] -
repvez
addikt
Már kezd összeállni a fejembe, hogy mi az ami miatt olyan megfoghatatlan nekem ez a programozás dolog.
Van a gépemen több gb pdf C++ és game programming témában, de hiába probálom elkezdeni olvasni, mind ugy kezdi mintha már lenne valami közöm a programozáshoz.
Tehát olyan kifejezéseket használ amit csak az ért aki már valamit programozott.
Vagy olyan részfeladatot csinál amit érted, hogy ott az adott esetben mit csinál,de azt nem ,hogy azt máskor hogyan és miért ugy kell használni.
Olyan mintha egy eszközről minden tulajdonságát elmondanak csak épp azt nem hogy az eszközt hol tudod használni majd később.Valahogy nem áll össze az egész, hogy hol kell kezdeni, mit kell megnézni, hogy azokat az elemeket tudjam használni ami az adott esetben fontosak a számomra és ne azt ami egyáltalán nem.Igy esélytelen adhoc jelleggel egyedül nekiállni megtanulni programozni, hogy ha egy kis szabadidőm van akkor valami hasznossal lefoglaljam magam.
-
repvez
addikt
Hát elméletben le tudom vezetni, hogy mit és hogyan akarom , hogy müködjön a program csak azt nem hogy ehhez mi szügséges.
A modellezésben jártasabb vagyok, ott azért egyszerübb a dolog.
Talán ha egy ottani példán mondom el a problémám talán érthetőbb a gondom.TEhát ha egy autót akarok csinálni akkor fogok egy nézeti rajzot beteszem háttérnek és a modellező eszközökkel formálom.ÉS mindegy utána , ha vonatot akarok a folyamat és az eszközök ugyan azok maradnak. és ha a YTom nézek egy videot az olyan helyzetre ahol megakadok akkor van egy konkrét eljárás amivel mindig ugyan ugy megoldhatom.
DE itt , eddig nem találtam semmit ami elmagyarázná, hogy mivel mit tehetek meg. mindenhol ciklusokat meg tömböket és változókat irnak.Amiket nagyjából értem, hogy mik azok, de azt már nem, hogy hol használjam öket ha egy modellt mozgatni vagy csak megjeleniteni akarok egy ablakban.Nem tudom , hol áljak egyáltalán neki , milyen programban, mire van hozzá szügségem stb..
ÉS nem olyanok mint egy másol funkció a modellező progiba ami mindig csak a másolást fogja végezni, itt mindig egy kicsit más minden.ÉS a YT sem segit, mert hiába nézek meg egy videot egy amőba progiról attól nem leszek okosabb , max csak ugyan azt meg tudom magamtól csinálni pár elemet megváltoztatva, hogy nem kék hanem piros szinű lesz az X vagy nem 5 hanem 10 rács lesz, de abből nem tudom, hogyan induljak neki egy bonyolultabb felé .
-
repvez
addikt
válasz Oppenheimer #9337 üzenetére
oké a pyton,de ha egy komplett windowsos progit akarok majd később csinálni akkor szinte a nulláról kezdhetem el a C++ példáil,mert a kódszavak nem ugyan azok avgy nem ugyan azt a funkciót csinálják.
Pytonnal eddig még csak scriptekként találkoztam a 3d modellező progiknál.
-
repvez
addikt
válasz dabadab #9339 üzenetére
Nincs gondom ,hogy időbe telik ezzel tisztába vagyok.Az a gondom, hogy nem látom a felépitést, hogy egy hello word tól, hogyan jutok el egy 3d-s programig.Folyamatosan bővitve ugyan azt a kódot
A könyvekben a magyarázó példák is csak egy kivágott kódrészek néha és nem tudom, hogy ezt , most az előzőhöz kell utánna irni vagy egy teljesen ujat vagy, mindegy hogy hova irom stb..ÉS igy mindegyiknél ott vagyok, hogy a könyv első 10 oldal után már hibákat mutat a forditó és nemtudom mitől, a könyv meg nem segit , mert s zerzője nem gondolt ilyen részletekre.
Nincs egy csontváz vagy felépitési térkép ami egy komplett programhoz kell -
repvez
addikt
válasz martonx #9342 üzenetére
Teljesen igazad van, mivel elég későn kerültem kapcsolatba a számitógéppekkel és a szakmám sem igen követeli meg , igy nem tudtam anyni infót magamra szedni, hogy képbe legyen ilyennel.DE sem közeli ismerősőm, se olyan lehetőségem amivel átlátnám a teljes müködést nincs.
Rengeteg fórumon már érdeklődtem ezzel kapcsolatba és rendszeresen jöttek a hasonló válaszok, hogy pascal basic meg hasonlóval kezdjek vagy linkeltek könyveket amiket mint mondtam, nem hétköznapi halandóknak irtak.Számomra ugy néz ki mintha csak az tudna programozni aki igy születik vagy anynira "elit" klub lenne, hogy senkit nem engednek be hogy segitsék.
Csak tudnám, hogy hogyan kezdi valaki el a programozást aki eddig még nem is hallott rola, ha minden könyv vagy segitség már feltételez egy alaptudást ebben a témában?Tisztában vagyok hogy ez is egy külön szakma, de azt is meg lehet tanulni ha van hol elkezdeni. Az atomfizikus sem ugy kezdi az általános iskolát, hogy már tud mindent az atomok belső szerkezetésől, neki is az ABC-vel kezdik. És neki sem mondják, hogy végezzen el egy biologiai egyetemet, hogy utánna nekiálhasson az atomfizikának.
ÉS persze megfelelne számomra bármilyen platform, de mindegyikkel ugyan az lenne, hogy hol kezdjek neki. Mindegy hogy pascal, basic vagy c++ mindegyik sok idő és ezért csak egyfélére akarok koncentrálni.Mert ha neki is állnék pascalnak az minimum 2-3 év mire valamit összehozok ezután szokjak át mondjuk c++ az megint 2-3 év mire ugyan arra a szintre elérnék mint a pascalban, akkor már inkább egybőll c++ vagy c# és akkor nyertem 2-3 évet ami alatt jobban megtanulhatom azt az egyet.
-
repvez
addikt
Itt már bemásoltam, hogy idáig hova jutottam el. ahogy irtad a 4 alapfogalommal tisztába vagyok.Tehát a bevitel és kiirás ,meg ezen kivül az If else , részek mennek,de ettől, hogy ezekkel megbonyolitom a linkelt progit még nem látom a fejlődési irányt, tehát, hogy mikor milyen header fájt kell beilleszteni, hogyan lesz ebből nem szoveges dos progi.
Tehát ha az összes alapfogalmat meg ismerem akkor mi a következő lépés mi a menete a fejlödési fokozatoknak? az értékek grafikonon megjelenitése vagy külső fájlból beolvasás , 3d modell megnyitása stb..
_Nem látom a lépcsőfokokat , attol, hogy ezt a cin cout és a többit százszor beirom egy progiba még semmivel sem fogok tudni más problémákat megoldani .8-10 órát azért semmiképp sem tudok ráforditani meló mellett, és mint kiegészitő hobby lenne nem melónak tanulnám .
-
repvez
addikt
válasz martonx #9350 üzenetére
Hát igy egymagában az ember tényleg esélytelen. ez kb olyan mintha matekot akarnál 6 évesen megtanulni segitség nélkül könyvből , lehet, hogy leirod azt ami szerepel benne,de nem érted a lényegét vagy nem tudsz másik számokkal ugyan azt a példát felirni., ha nincs tanár vagy segitség aki elmagyarázza érthetően.
ugyan ez van a code olvasásával is, bizonyos részeit megértem, de , hogy az hogyan kapcsolódik a többi részhez sejtésem sincs.
-
repvez
addikt
elég hülye kérdés lesz,de semmi tudásom programozás terén.
A kérdésem az, hogy aki hozzáértő programozásban az ki tudja deriteni egy programon belül, hogy melyik kód rész vonatkozik egy bizonyos tulajdonságra és azt kimásolva és egy másik programba bemásolva a szügséges modositásokat elvégezve közel hasonló hatást érjen el?Például , hogy támogasson egy program a normál map használatát vagy konkrétabban, ha egy játékban tetszik mondjuk a fust megvalósitása azt át lehet valahogy másolni , hogy a másik játékban is hasonlóan nézzen ki?
itt most a szerzői jogoktól vonatkoztassunk el
-
repvez
addikt
Értem, köszi.
Gondolom azért ilyen szabadon felhasználható kódrészletekből nem lehet összeollózni egy egész programra valót, hogy csak a kötöelemeket kelljen sajátra csinálni.
Mert vannak ingyenes fizikai modulok , hangmodulok, de ilyen kisebb részek mint a példában szereplő füst , vagy láng kódrészekre ninics egységes formula, mondjuk dx9 es alapon c++ ra? -
repvez
addikt
tud valaki segíteni,hogy hogyan induljak neki egy olyan proginak ami csak kombinációkat számol?
talán még Excelbe is meglehetne,de nem tudom ,hogy mi kéne hozzáA lényeg,hogy ha azt akarom, hogy ha van egy karakterem és összetalálkozik egy ellenféllel vagy többel akkor kiszámoljam ,hogy hogyan jön ki jól a szituból.
Tehát az alapfelállás,hogy legyen 1 ha az ütésem talál, X a döntetlen, 2 ha az ellenfél talál, mindegyiknek van bizonyos értéke,hogy mennyit sebez.
Minden ütés manna vesztéssel jár,viszont minden sikeres ütés annyi manna jön vissza amennyiszer a sebzés értéke.Az eredmény az érdekelne,hogy melyik az a kombináció ha van olyan ,aminél pozitívba jön ki a manna,mint amennyit vesztettem.
2 ellenfélnél ez 9 lehetséges kombináció,ha 500 mannát veszít minden ütésre, akkor 4500 a veszteség .
a sebzések mértéke fix. A manna értékét változhat az edzettségszinttől függöen[ Szerkesztve ]
-
repvez
addikt
Letöltöttem a telefonra egy C++ os oktató alkalmazást, ami elég jónak tünik, mert szépen végigvezet a dolgokon eöbb leirja, hogy mi az majd példát ir rá majd ki kell egésziteni a kódot, hogy megértetted e azt és helyes válaszok után enged tovább.
Na én ezzel a progival a 3dik szinten a poitereknél járok.
Viszont van pár kérdésem még ezek után is.
Mert az rendben van, hogy a szintaktikáját a különbözö elemeknek megismertem,de
arrol, fogalmam sincs , hogy egy programnál, hol mikor , miért és melyiket kéne használnom.Mert nagyon nem értem, hogy hogyan lesz ezekből az, hogy mondjuk egy fegyver 50%ot fog sebezni pl.
Magyarul igy hiába viszem végig az egész anyagot, ha a végére csak a nyers adatokat tudom, de hogy egy programhoz mi kell arról fogalmam sem lesz.
[link]
ezt az appot nézem.
Esetleg valaki tud más ilyen alkalmazást ami nem ilyen szárazon,de mégis nagyon alap szinten magyaráz, hogy önálloan neki lehessen vele indulni egy programnak? -
repvez
addikt
válasz DrojDtroll #9593 üzenetére
inkább ilyen interaktív szimulátort, hogy egy geotiff képből generált valós táj felett egy repülőt tudjak irányítani, és azt csiszolgatni ahogy tudom, hogy minél valósabban viselkedjen és a kinézete is , meg a sérülése.
Mire idáig eljutok, már menni fog a játék is -
repvez
addikt
válasz DrojDtroll #9595 üzenetére
DE persze tudom, hogy ez még nagyon messze van, de egyenlőre azt sem tudom, hogy az oda vezető utat hol és hogyan kezdjem el,mert az oktató anyagok vagy nem segítenek vagy nem látom az összefüggéseket hozzá.
-
repvez
addikt
válasz dabadab #9597 üzenetére
Ezt a részét is megértem, de mint ahogy a házépítésnél sem a függöny rojtméretével kezded, hanem, hogy mekkora alap kell hozzá.
Gondolom, hogy itt sem azzal kéne kezdeni, hogy mennyit sebez a nemlétező gépem, mert mire odakerül a sor már az egész addig leírt érték megváltozhat ami miatt újra kellene kezdeni.ÉS ez a rész amit nem tudok, hogy hol az alap a kiindulási pont , milyen összevalók kellenek hozzá, hogy a folyamatábrát fel tudjam építeni rá.
-
repvez
addikt
válasz dabadab #9599 üzenetére
(#8882)ebben a hszemben linkeltem azt amit még jopár éve összetákoltam.
Az a gondom, hogy annyira nincs letisztázva előttem ez a dolog, hogy a pl egy for vagy egy array sintaxisában, milyen gyakorlati hasznát tudom venni vagy ha tudom a pointerrel, hogy mi a memória címe?
Eddig amit hasznosíthatónak találtam az egészből a cin, cout és az if else, mert ennél tudom, hogy ha igaz az egyik állítás akkor az egyik dolgot csinálja ha hamis akkor a másikat.A folyamat ábra is ezért sántít nálam, mert ezzel az egy funkcióval végigcsinálnám az egészet, mivel a legtöbb dolog vagy megtörténik vagy nem.
A többire még nem találtam gyakorlati példákat, hogy mi mihez jó.
[ Szerkesztve ]
-
repvez
addikt
igazad van, ahhoz, hogy ne menjen el a kedvem tőle olyan dologgal kéne kezdenem ami érdekel és azon keresztül tanít meg az alap dolgokra.
Attól , hogy a száraz szintaktikát meg tanulom, még nem fogom tudni, hogy mikor mire van szükségem.
Egy olyan terv kéne mintha egy fa lenne, ott is a fő gyökérről és szárból indulnak ki az ágak és arról ágaznak le a plusz hajtások. és hiába kezdem a levelekkel abból nem lesz fa.Egy csontváza minden programnak van amit lehet bővíteni.Az egészhez még akár egy place holder dolgok is jók lennének, hogy mondjuk a tájat egy sima lap a modelleket meg egyszerű téglatestek helyettesítenék , így is tudnék, olyan tulajdonságokat adni neki, mintha egy részletes modell lenne, de legalább tudnám, hogy az amit csinálok azt csinálja e amit szeretnék vagy sem.
Mert hiába próbálkozok egy olyan valamivel ami nem érdekel vagy nem tudom, hogy amit csinál az úgy jó vagy kell e változtatni rajta akkor csak felesleges dolgokat fogok csinálni vagy rosszul fogom megtanulni az alapokat vele.
-
repvez
addikt
kb ennyit szeretnék a végére, ha ennyi alap megvan innen már sztem menne a további bővítés csinosítgatás, a gép helyett is lehet akár téglalapok, mert, gondolom ha ugyan olyan névvel nevezem el mint a részletesebb modellt akkor az ugyan úgy fog viselkedni.
Egyébként ezt egy magyar srác csinálta full egyedül Frakk nickel volt itt a fórumon, de a forrásfilet nem adta oda csak a kész progit.DE már régen volt és azóta az oldala sem működik. -
repvez
addikt
válasz Jim Tonic #9608 üzenetére
Nem bántasz meg vele, mert tisztában vagyok vele, hogy nem értem az egészet, ezért jöttem ide, hogy hátha kapok valami támpontot ahonnan el lehet indulni, mert ugye senki sem úgy született, hogy értette.
Arról meg egyszer sem írtam, hogy pár nap alatt akarok idáig eljutni,
Csak annyit írtam, hogy ha lehet akkor úgy próbálnám meg megtanulni , hogy egy olyan programot csinálnék ami érdekel és lehet bővíteni később.
Tisztában vagyok ,hogy nem ez a legjobb kiindulás, de sztem az sem amit más helyeken is ajánlottak, hogy régi basic és pascal nyelveket tanuljak először, meg amőba progikat, ami biztos, hogy hasznos, de csak időhúzásnak érzem, mert utána úgy is át kell térni egy másik modernebb nyelvre és eljárásokra a kor színvonalának megfelelően.Nekem az nem annyira megy, hogy sok kis progit írok egy egy rész feladat miatt, mert attól még ugyan úgy nem fogom átlátni az egész kapcsolatrendszert. Én visuális és gyakorlati típus vagyok, tehát lássam, hogy valamit csinálok, minthogy elolvasok sok könyvet.
dabadab: tennék bele, de ezt mondom, hogy hiába van meg a szintakszis, ha a fenti kódból nem tudom, hogy melyik nész hova menne benne.
for (initialization; condition; increment/decrement)
statementint sum = 0;
for (int i = 1; i < 6; ++i) {
sum += i;
}a képletek, közül egyik sem olyan ahol bármelyiket is egynél többször ki akartam volna számolni és növelni az értékeit.
ÉS mindegyiknél ez a gondom, hogy a szintaxisokat, milyen gyakorlati helyzetben használjam fel, ezekre nem láttam példákat a könyvekbe.[ Szerkesztve ]
-
repvez
addikt
válasz dabadab #9611 üzenetére
Nem kértem semmit , csak azt , hogy valami konkrét dolgot amivel el lehet indulni.
Ha valamit nem értek akkor abból, hogy kezdjek el programokat gyártani? És nem azért engedem el a fülem mellett mert nem akarom megcsinálni, csak azt jelenti ,hogy annyira nem értem, hogy nem tudom, hogy abból amit mondtak mit tudok hasznosítani vagy hogy álljak neki?
DE amúgy lényegtelen , hogy épp repülős progit akarnék, mert ha amőbát akarnék arra is azt mondanátok, hogy ne azzal kezdjek.Ezt mondom, már sokadszorra, hogy az abszolut kezdőknek nincs semmijük, hogy nekiálljanak, mert se anyag nincs amiből elinduljanak, a tapasztaltak meg már nem értik, hogy mit nem ért és ami szerintük már alap dolog az egy kezdőnek igen is megmagyarázásra szorul.
Új hozzászólás Aktív témák
● olvasd el a téma összefoglalót!
- EA Sports WRC '23
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Trollok komolyan
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Stellar Blade
- Opel topik
- AMD Radeon™ RX 470 / 480 és RX 570 / 580 / 590
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Ubuntu Linux
- További aktív témák...
- 1.250.000 FT helyett 940.000 FT !! MacBook Pro 16" M3 Pro 12CPU / 18GPU / 18GB / 512 SSD
- RTX 2080TI ROG STRIX GAMER PC
- AKCIÓ !! M3 Chip - MacBook Pro 14" 8C CPU / 10C GPU / 8 GB/ 1 TB / Bontatlan / Magyar
- Tidradio td-h3 akkumulátor
- HP ZBook Studio x360:i7 9850H,32GB,512GB,P2000,15.6" UHD 3840x2160 TOUCH 600nit 100%AdobeRGB,HP gari