- Világító alma helyett világító tok és szíj az almákra
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- Garmin Forerunner 165 - alapozó edzés
- Na, még egyszer, csak ezúttal OnePlus Open néven
- Telekom mobilszolgáltatások
- A Watch7-tel debütálhat a Samsung vércukormérője
- Fotók, videók mobillal
- iPhone topik
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
Hirdetés
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Miniképernyős, VIA-s Epomaker billentyűzet jött a kábelmentes szegmensbe
ph A megfizethető, szivacsokkal jól megpakolt modell ötfajta kapcsolóval és kétféle színösszeállítással/kupakprofillal szerezhető be.
-
VR játék lesz az Alien: Rogue Incursion
gp Az év végén érkező program PC-re, Meta Quest 3-ra és PlayStation VR2-re érkezik a tervek szerint.
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
c4-eXp
aktív tag
[link]
Magyar, de nem letölthető, hanem megvehető. Nekem is megvan egy ideje, szerintem jó könyv. OOP is van benne, de grafika nincs. Ha rajzolgatni is szeretnél, akkor ajánlom hozzá az opengl-t. Szerintem érdemesebb azzal kezdeni, mint a directx-szel. És ahhoz még van igen terjedelmes ingyenes segédanyag is. Asszem már belinkeltem egyszer pár hsz-szel ezelőtt.while (state(Korso) != _BROKEN) go(Korso, &Kut);
-
emitter
őstag
Én is gondolkoztam ilyen függvény-ábrázoló progi készítésén, de valszeg nem ezt fogom házinak megírni.
Ha jó az elgondolásom, én úgy csinálnám, hogy egy ciklussal bizonyos lépésközzel (mondjuk 0.1, vagy még kisebb) minden x-re kiszámlonám az y-értéket, majd az így kapott koordinátájú pixelt berajzolnám. Természetesen mindezt egy adott intervallumban, mondjuk -100 és +100 közötti x-ekre. Ja és előtte megrajzolnám a koord. tengelyeket.
Közelebbi tanácsot sajnos nem tudok adni, én is most kezdtem a C-t, a helyedben átolvasnám egy C-könyv grafikával foglalkozó részét.
Sok sikert! -
c4-eXp
aktív tag
Teljesen jó a pixelenkénti kirajzolás, ha megfelelő lépésközzel csinálod, akkor nem esik szét. Én is így csináltam még pascalban egy egyszerű kis fv-ábrázoló progit. A dev-c++-nak és a vc++-nak ha jól tudom, nincs grafikus könyvtára, így kénytelen leszel gdi-t, opengl-t, vagy directx-et használni.
while (state(Korso) != _BROKEN) go(Korso, &Kut);
-
c4-eXp
aktív tag
Na ezek a 3d-s dolgok nem úgy vannak, hogy egy nyelvre konvertálja a progi az objektumot. Ilyen, hogy pl. c++-ba konvertálok egy modellt, nincsen. Lehet viszont olyat csinálni, hogy X file-ba mented el. Ez a directx szabvány 3d-s file-formátuma. Ez azért jó, mert a directx tartalmaz olyan függvényeket, amelyekkel egyszerűen be tudod tölteni az X file-okat, és megjeleníteni. Opengl-nek nincsen alapértelmezett 3d-s file-ja, ha jól tudom. Tehát ott neked kell megírni hozzá a betöltő fv-t, vagy szerzel egyet, amit valaki más írt meg (sok ilyen van).
while (state(Korso) != _BROKEN) go(Korso, &Kut);
-
akrobet
tag
-
axioma
veterán
0. sajat gyerek tanitasa - folyamatosan, nem csak egy kerdesnyire - az esetek tobbsegeben nem muxik... ismerose talan.
1. az algoritmus fogalmat kell elobb elsajatitani, ehhez lehet kezdeni a lightbot nevu jatekkal, meg a teknos logo-val rajzolni bonyolultabbakat, ahol van eljaras, foleg ha parameteres is
2. nemreg lattam egy cikket, ez is erdekes lehet neked a benne levo linkek miatt: [link] (de a fentiektol elteroen errol semmi tapasztalatom nincs, csak olvastam)
Termeszetesen ha jo tempoban veszi az akadalyokat, akkor lehet rendes prog.nyelvbe is atmenni, a lenyeg inkabb az szokott lenni hogy vlaami celja legyen az eredmennyel (pl. akar szamkitalalos a tesonak, vagy egy jol kinezo kepernyovedo...)
Szigoruan szvsz. -
axioma
veterán
En azt sejtem itt problemanak, hogy egy olyan temahoz akarsz hozzanyulni, amit jellemzoen - osszetettsege es erosebb matematikai hattere miatt - nem a programozasi kepzes elejen szoktak targyalni (grafika, plane 3d modell). Valoszinuleg megoldana a problemadat, ha legalabb elolvasnal teljesen nullarol indulo programozasi oktatoanyagot (amiben legfeljebb karakteres input/output lesz), es ha abban nincs rogton benne, egy olyat ami az objektumorientalt reszt elmagyarazza. Es csak ezek utan - azaz a helyen - a grafikaval foglalkozokat. Bar nem irtal peldat, hogy milyen fogalmak hianyoznak, de gyanitom igy mar meglenne.
-
veterán
Én végignéztem a "dokumentációt" és sehol nem írnak arról hogy melyik fájlban mi van. Végig kell nézned őket. Graphics mappában a grafika van, ez biztos. Pedig engem is érdekelt volna a fizikai motor.
[ Szerkesztve ]
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.lovemap.lovemapandroid
-
bucsupeti
senior tag
épp ez az ellentmondás. az allashirdetesek nagytobbsege diplomat kér. persze mindenki tudja hogy a diploma nagyon keves esetben jelent gyakorlati tudást és szerintem ez igy van rendben. az egyetemen nem a gyakorlati tudást lehet megszerezni hanem egyfajta látásmódot, kepesseget ami elore vetiti hogy az ember képes komplexebb technológiákat megismerni megtanulni. a 2-3 év gyakorlat az már azt jelenti hogy egybol munkara fogható a munkaerő.
szerintem az aki az egyetemi előadásokon akar megtanulni programozni ugy hogy a feleves feladatokat mással iratja es nem gyakorol önmagától az soha nem lesz (jó) programozó.egyébként en magam autodidakta modon tanultam programozni, úgyhogy szerintem van jó megoldas az autodidakta modszerre.
"Nem gond ha nem vágod a párologtatók bináris nyelvét..."
-
bucsupeti
senior tag
annak idején (1983) egy HT1080z gépet hoztak az általános iskolába a kozeli egyetemről kölcsönbe. néhányan körbe ültük a gépet, a tanár meg azt mondta:
"látjátok, azt irha ki hogy READY. ez azt jelenti hogy várja az utasításokat.meg kell adni hogy mik a bemeneti adatok, azokon milyen műveleteket, milyen sorrendbe kell vegrehajtani hogy a kívánt kimenetet kapjuk. ez a programozás."
ennyi a módszerem. en oktatok is egyetemistákat ugyan ezen elvek szerint, es működik.
ja és ezek után szerintem elég egy száraz referencia könyv. tudom hogy nem normális dolog, de annak idején én szó szerint kiolvastam egy basic, majd később egy pascal referencia leírást. számomra nagyon sokat jelentett és a végén egyben láttam, éreztem az egészet, kb mint Neo a Matrixot
persze a tutihoz kellenek architektúrális, operációs rendszer, hálózatos stb ismeretek is, egy jó nagy adag rendszerszemlélet, optimalizálási képesség és igény....
"Nem gond ha nem vágod a párologtatók bináris nyelvét..."
-
inf3rno
nagyúr
Szvsz, ha oot akarsz tanulni, akkor az élméletet kéne valamennyire elsajátítani, oo alapjai, solid elvek, ddd, rest, soap, tdd, bdd, orm, stb... Ha ezek mennek, akkor már elég könnyen kiigazodsz bármelyik nyelven. Nincsenek olyan hatalmas különbségek közöttük. Én problémának tartom, hogy sokan először a gyakorlatnak futnak neki elméleti tudás nélkül, és feltalálják a spanyol viaszt. Nyilván ez is beletartozik a fejlődésébe valakinek, de éveket el lehet így tölteni anélkül, hogy látványosan fejlődne valaki, a kód minősége, amit produkál meg ugyanúgy alacsony szinten marad.
[ Szerkesztve ]
Buliban hasznos! =]
-
bucsupeti
senior tag
sajnos az van hogy sokan azt gondoljak hogy programozni c#ban vagy javaban vagy basicben vagy pascalban az más. nem igaz! a programozás nyelvfuggetlen. a nyelv csak egy eszköz aminek segítségével a programot le lehet írni.
a legtöbben szerintem épp itt a legelején tévednek el.
"Nem gond ha nem vágod a párologtatók bináris nyelvét..."
-
bucsupeti
senior tag
A programozás autodidakta módon történő megtanulásához nem a legjobb játékok forráskódjának nézegetése.
Had ajánljam az egyik blogomat, itt is az Alapok rovatot. Remélem segíteni fog. Ezek után nézegess valamilyen konkrét programnyelvet."Nem gond ha nem vágod a párologtatók bináris nyelvét..."
-
nagyúr
Kezdesnek en olyan nyelveket ajanlok, ahol a 'modellezes' resszel kell torodnod, nem pedig az implementacioval. Pl. ezert nem tartom idealisnak, hogy C-vel kezdjen valaki (a pointer az a nyelv resze, nem a problema resze). Kezdokent Scheme vagy Python, mondjuk.
while (!sleep) sheep++;
-
inf3rno
nagyúr
A 3d játékok egész más téma, azoknál shaderek vannak: [link] amiket elsőre elég nehéz felfogni. Ez ugyanúgy egy programozási nyelv független technológia, mint sok más, amivel illik megismerkedni. Amit a programozási nyelvekkel csinálsz, hogy ezeket az algoritmusokat becsomagolod egy jól karbantartható formába, hogyha később hozzá kell nyúlni, akkor gyorsan el tudd végezni a módosításokat.
[ Szerkesztve ]
Buliban hasznos! =]
-
bucsupeti
senior tag
ne ilyenekben gondolkodj, mert a lényegről el fogja vonni a figyelmed és nem lesz sikerélményed.
Ha játékot akarsz írni, akkor írj egy számkitalálós játékot. Írd meg úgy hogy a gép "gondol" egy 1-100 közti egész számra, majd kéri a felhasználót hogy próbálja kitalálni. A felhasználó által beírt számról írja ki hogy kisebb, nagyobb vagy eltalálta. Ha eltalálta akkor legyen vége a játéknak, ha nem akkor újból kérjen be egy számot mindaddig amíg el nem találja.
Ha ez kész van akkor írd meg fordítva. A felhasználó gondol egy számra a gép meg megpróbálja kitalálni...
Mindezt konzolos megjelenítéssel, semmi grafika.
Ennél bonyolultabb játékot ne akarj egyelőre írni. Ha ezt összeraktad akkor nagy eséllyel már tudod mi az a ciklus, mi az a feltételes elágazás, adatbekérés és kiíratás. Gyakorlatilag mindent használtál ami a programozást jelenti.
(ezek után jöhet a torpedó játék ami már összetett adatszerkezetet is tartalmazhat)
[ Szerkesztve ]
"Nem gond ha nem vágod a párologtatók bináris nyelvét..."
-
bucsupeti
senior tag
Első proginak nem rossz. Én annak idején a háromszög területét számoltam ki az első programomban.
Továbblépésnek javaslom hogy csinálj valamilyen feltételvizsgálatot is (azaz szelekciót). Nem értek hozzá de gondolom a paramétereknek van valamilyen értéktartománya. Ezeket vizsgáld meg a bekérés után és ha nem esik az adott tartományba az érték akkor írjon ki hibaüzenetet (és lépjen ki a program).
Aztán iterációt azaz ciklust is bevezetheted az értékellenőrzésre, úgy hogy ha hibás az adat akkor addig kéri be újra amíg helyes nem lesz.....Ha iterációt és szelekciót is csináltál már és érted, tudod alkalmazni, akkor már csak gyakorlás kérdése és bármit meg fogsz tudni írni
Sok sikert! Kérdezz bátran ha elakadsz.
"Nem gond ha nem vágod a párologtatók bináris nyelvét..."
-
Sk8erPeter
nagyúr
Ezt már bucsupeti leírta ("ne ilyenekben gondolkodj, mert a lényegről el fogja vonni a figyelmed, és nem lesz sikerélményed"), de tényleg ne a komolyabb játékfejlesztés mikéntjét próbáld megérteni, ha még kezdő vagy a programozásban, mert tényleg a t×köd tele lesz az egésszel nagyon gyorsan. Örülj a kisebb sikereknek, ami meghozza a kedvedet az egészhez, aztán lehet haladni az izgalmasabb feladatok felé, de ez így az elején még nagyon mélyvíz.
Sk8erPeter
-
bucsupeti
senior tag
picit azért bátorítás miatt írtam amit írtam. szóval valóban van mit egyszerüsiteni.
a cin és cout adatfolyamok és a c++ nyelvben használatosak. a printf scanf a c nyelv függvényei ( és így ugyebár a c++ része is). a két módszer teljesen különböző, de az eredmény gyk ugyan az. a részleteket inkább a c++ topicban kérdezd meg.
a grafikon rajzolás is megoldható, de ezt már inkább grafikus képernyőn kéne megoldani. viszont még ne ezzel foglalkozz, mert ahhoz azért még jó sok mindent meg kell ismerni...
"Nem gond ha nem vágod a párologtatók bináris nyelvét..."
-
inf3rno
nagyúr
Igen, én is úgy tudom, hogy programmal rakják össze a modellt ilyen oculus rift-el, meg 3d egérrel valamilyen formatervezős programmal meg lehet rajzolni. Ezek után kihajtják 2d-re, és úgy illesztik rá a textúrát, utána meg a modelt, a textúrát és a textúra kötésehez tartozó térképet valahogy beimportálják a játékokba. Tehát nem kézzel kell összerakni, bár gondolom az is lehetséges, csak jóval körülményesebb lehet. Ezek után mennek rá a shader-ek, amik pozíciionálják a pályán, ráteszik a textúrát, effekteket, stb. Ennél többet én sem tudok a témáról (és ez is elég ingatag), viszont rengeteg anyag elérhető vele kapcsolatban, szóval csak kitartás meg évek kérdése, ha valaki ilyesmivel akar foglalkozni. Szép szakma, tetszik is a végeredmény, de nincs meg a rajz tudásom hozzá, gyakorolni meg lusta vagyok, más dolgok érdekelnek. A logikai részét talán le tudnám fejleszteni egy játéknak.
[ Szerkesztve ]
Buliban hasznos! =]
-
dabadab
titán
Elvileg jó lenne, de az amazonos review-i nem túl fényesek, arra panaszkodnak az olvasók, hogy elég szétesett a könyv, hosszasan magyaráz nem túl érdekes dolgokat, máskor meg nagyokat ugrik.
Én most ezzel (Python for Kids) szemezek, de ez más korcsoportnak készült
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
-
dabadab
titán
Én időközben nekiálltam olvasni a fentebb már ajánlott Python for Kidst és tényleg csak ajánlani tudom.
"Van a gépemen több gb pdf C++ és game programming témában"
Ezek tipikusan azok a témakörök, ahol nem nagyon lehet olyan könyvet írni, ami teljesen kezdőknek szól, ilyen szempontból kár is itt próbálkoznod.
DRM is theft
-
dabadab
titán
Előbb-utóbb szembe kell nézned azzal a ténnyel, hogy a programozás megtanulása azért egy hosszabb folyamat, amiben a konkrét kulcsszavak meg osztálynevek megtanulása nem túl jelentős tétel. Egyébként Pythont is lehet .exe-vé fordítani és vannak hozzá 3D-s modulok is.
DRM is theft
-
martonx
veterán
Te tele vagy tévképzetekkel. Egyrészt a programozás sokkal összetettebb doplog annál, mint ahogy a nem programozók - köztük te is - gondolják. És pont ezért nincs ilyen tutorial, mint amit keresel, mert senki se fogja ledokumentálni a több évnyi útkeresését, tanulási állomásait, majd a legvégül elkészült valamelyik komolyabb több tízezer sornyi kódját.
Ez nem olyan, mint amikor fogsz egy modellező programnak (vagy a Word/Excelnek) a kézikönyvét, és ha azon egy hónap alatt átrágod magad, plusz pár példa feladatot megcsinálsz, akkor elmondhatod magadról, hogy na akkor ezt kitanultam.Másrészt ahhoz, amit érzésem szerint keresel, még talán a Unity áll a legközelebb, de szólok, hogy normális progtramozói háttér nélkül azzal se fogsz érdemben boldogulni.
Én kérek elnézést!
-
zka67
őstag
Szia, nem elit klub a programozóké, de az tény, hogy kell hozzá némi adottság, és itt nem a testalkatra gondolok és nem is a szemüvegre
Vannak emberek, akik az istennek nem akarják megérteni a bit fogalmát, és azt, hogy minden bitekből áll. Ezeket a bitek adatokat tárolnak, amit ki lehet olvasni, meg lehet változtatni, feltételeket lehet hozzájuk kötni, és természetesen el is lehet menteni őket. Nagyjából ennyi a számítástechnika.
Amíg nem vagy tisztában ezzel a négy dologgal, addig ne akarj C++-ban programozni, mert sosem fogsz megtanulni. Jól mondják a többiek, keríts egy 8 bites gépet vagy emulátort, azon tanuld meg BASIC-ben az alapokat, de magadtól! Úgy értem, vedd elő a géphez tartozó basic leírást, nyálazd át, de ne abból dolgozz, hanem találj ki magadnak egyszerű feladatokat, és azokat oldd meg. Ezalatt a néhány nap alatt (jól hallod, nem kellenek hozzá évek) megtanulod a változók fogalmát, használatát, az input, output műveleteket, stb, stb.
Ha ez megy, nem árt megismerni a számítógép belső felépítését is, a processzor működését, némi "gépi kódú" programozást, ez később még nagyon nagy hasznodra lesz. Pl. egy Z80-as processzor működését megérteni kb. 2 nap, írni egy-két egyszerűbb rutint se tart tovább 2-3 hétnél, és még nem is tartunk egy hónapnál.
Utána én is a (turbo) pascalt ajánlom neked, egyszerű, jól felépített nyelv. Az előzőekben szerzett tapasztalataidat, tudásodat itt fel tudod használni. Persze át kell nyálazni ehhez is néhány száz oldalnyi könyvet, de vannak jól használható magyar nyelvű könyvek hozzá. Ezzel már eltölthetsz egy évet, kb. fél év után már grafikákat is fogsz tudni csinálni vele. Amikor már nem jelent majd gondod, hogy mármilyen feladatra azt mondod, hogy "igen, én ezt meg tudom írni pascalban", akkor készen állsz továbblépni, addig azonban teljesen felesleges más nyelvekkel foglalkoznod.
Amikor készen állsz a továbblépésre, eldöntheted, hogy maradsz-e a pascal vonalon (Delphi), vagy áttérsz a C-re. Pascal után megtanulni a C nyelvet, kb. 2 hét, de utána még gyakorold legalább egy évig, mielőtt nekiállsz a C++-nak.
A gyakorlás a gyakorlatban azt jelenti, hogy napi 6-8-10 órát ülsz a gép előtt, és programozol, hibát keresel, teszteled a programodat. A könyvek nyálazása pedig azt jelenti, hogy ott ülsz a gép előtt, és minden egyes új dolgot azonnal kipróbálsz élesben is, hogy lásd, hogyan működik, megjegyezd, hogy mire lehet majd használni az adott dolgot. A kipróbálás néhány soros programokat jelent, de ne a könyvekből másold ki a példákat, hanem magadtól próbáld meg megoldani a feladatokat, különben lóf@szt se ér a dolog.
Ha ezekre nem vagy hajlandó időt szakítani, akkor válassz másik szakmát, mert sosem lesz belőled programozó, jó programozó pedig még annyira se.
Kezdetnek néhány link:
HT számítógépek weboldala
Real80 Pro (HT1080Z emulátor)
BASIC kézikönyv
Ehelyett jobb lenne az "Ismerd meg a BASIC nyelvjárásait" című, ha be tudod szerezni.Üdv.
Zoli -
zka67
őstag
Szia, a 3D-s programozást egyenlőre felejtsd el. Mondom, amíg nem vagy tisztába az alapokkal, addig nincs miről beszélni. Ami programot meg összehoztál, azt én nem nevezném programnak. Egyébként basic-ben így nézne ki:
INPUT "Szarnyfelulet (m2) :",A
Nem is ragozom tovább, vagy elkezded az alapoknál, vagy felejtsd el az egészet. És arra az elkövetkezendő 10 évben ne is számíts, hogy te egyedül, egymagad, saját fejből 3D-s programot fogsz írni.
-
asuspc96
senior tag
zka67:
"A gyakorlás a gyakorlatban azt jelenti, hogy napi 6-8-10 órát ülsz a gép előtt, és programozol, hibát keresel, teszteled a programodat."
De mindezek előtt meg kell nyerni a lottót, különben ez kivitelezhetetlen. -
martonx
veterán
zka67 fórumtárssal nem értek maradéktalanul egyet. Manapság nem feltétlenül van értelme a kályhától elindulni, és tanulmányozni az intel 8080-as felépítését, meg ZX specturmot assemblyben programozni...
Szvsz ettől függetlenül nem árt, ha tudod és érted, hogy mi történik a mélyben, de a helyedben simán rögtön nekivágnék a C#-nak és a Unity3D-nek, ha elég időmilliomosnak érzed magad. A Unity3D ráadásul egy az egyben tudja használni a 3dsMax modelleket.
Ettől függetlenül abszolút esélytelennek látom, hogy akár csak a magad számára is értékelhetőt tudj alkotni.Én kérek elnézést!
-
veterán
Mi lenne, ha elkezdenéd az alapoktól? Nem igaz, hogy nincs olyan forrás, ami nem onnan indul. Linkeltem a pythonos coursera kurzust, pont jó lenne neked. 30-áig időben vagy elkezdeni, épp most indult.
[ Szerkesztve ]
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.lovemap.lovemapandroid
-
-
amargo
addikt
"hogy egy hello word tól, hogyan jutok el egy 3d-s programig.Folyamatosan bővitve ugyan azt a kódot"
processingszerk: most olvasom, hogy nem is érted még a kódot. iratkozz be egy tanfolyamra, ahol vagy elveszik a kedved vagy meghozzák, de legalább valahol elfogod tudni kezdeni.
[ Szerkesztve ]
“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”
-
amargo
addikt
-
-
amargo
addikt
Új hozzászólás Aktív témák
● olvasd el a téma összefoglalót!
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Alkoholista nevelde
- Világító alma helyett világító tok és szíj az almákra
- Jövedelem
- Rossz üzlet az EV-kölcsönzés
- Milyen videókártyát?
- Milyen egeret válasszak?
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- Milyen TV-t vegyek?
- További aktív témák...
- LG NanoCell 55NANO766QA Halvány píxel csík
- Philips 58PUS8545/12 1 ÉV GARANCIA Játék üzemmód
- Tyű-ha! HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -65% i7-10610U 32/512 FHD HUN
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G5 - i5-8G I 8GB I 128GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- The Last of Us Part I Ps5