- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Ilyen lesz a Fairphone 6
- LG V50 ThinQ Dual Screen - az 5G ára
- Keretmentesít a Galaxy S25 FE
- Középkategóriást mutatott be újra az Oppo
- Nothing Phone (3a) és (3a) Pro - az ügyes meg sasszemű
- Google Pixel topik
- Redmi Watch 5 - formás, de egyszerű
- Mobil flották
- Apple Watch Ultra - első nekifutás
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
coco2
őstag
válasz
repvez #18706 üzenetére
>A segitséget sem vittétek tulzásba
Mintha kaptál volna egy video linket vs22 környezetben project építésről. Abban volt szó header meg lib beállításról is. Nem nézted meg, ugye? Rá se tojtál. Write-only módba kapcsoltál.
>Mintha bevinném a szerelöhöz a kocsit, hogy nem indul és azt mondaná, hogy vigyem haza és kezdjem el lehuzkodni az érzékelöket egyesével.
Ha elviszed a kocsit a szerelőhöz, a szerelő első gondolata az lesz, "mi hasznom van nekem ebből"? És ha semmi, rád se fog tojni. Még azt se mondja, hogy vidd haza a kocsit, és kezdd el lehúzkodni az érzékelőket egyesével. Csak ignorál téged. Az nem arcoskodás, egyszerűen csak az üzlet az üzlet. Fizess valamit. Pénzt, vagy életet.
Ide jöttél egy közösségbe, az alapértelmezett feltételezés rólad az volt, tanulni jöttél, építeni akarod a közösséget, utána tolni fogod a szekeret. Kvázi emberéletet fizetsz. Ha azt teszed, az okés. De nem tűnik úgy, hogy csinálnád. Fizethetsz pénzt. Megvásárolod a problémád megoldását. Azt sem tetted. Tulajdonképpen mi dolgot van neked ezzel a közösséggel?
Örülünk a bámész érdeklődőknek. Néha van ingyen kaja. De abból annyi van, amennyi van. Amikor elfogyott, akkor elfogyott. Reklamálni érte egy kicsit pofátlan dolog.
Cheers,
-
Ispy
nagyúr
válasz
repvez #18695 üzenetére
Nem is kértem, hogy a szakmai dolgot is ti oldjátok meg, ugy gondolom, hogy itt is a huszon X év repülös szakmai tapasztalattal majd azt én hozzáadom. nem csak nektek lehet tudásotok és a többiek hulyék. nem tudom, hogy mennyire örülnétek ha hasonlo válaszokat kapnátok egy projhectetekhez amihez informáciot gyujtenétek,de nem tudtok róla semmit sem.,
A szoftverfejlesztés sosem volt társas sport. Ha nem tudod bekonfigolni a projetket, akkor nem értesz hozzá. Akkor ne a chatgtp-vel kezdjél. hanem hozzá létre egy üres projektet és nézzél utána hogyan kell felkonfigolni.
Utána még mindig ne foglalkozz a chatgtp-vel, hanem kezd el felépíteni a saját kódodat, a saját elgondolásoddal, a saját logikáddal. Ha ez nem megy, mert nincsenek ilyeneid, akkor még nem vagy azon a szinten, hogy egy ilyen projektet elkezdj csinálni.
Ha kódokat akarsz böngészni, mondtam már, válasz egy tetszőleges projektet githubról és nézegesd azt, leklónozod magadnak és azon tudsz játszani.
A chatgtp kódjai biztos érdekesek, de szakmai kontroll nélkül használhatatlanok, mert nem fogod észrevenni benne a hibákta, amik biztosan lesznek, így a hibás kódokat fogod alapnak venni.
Magyarul kezdj el értelemesen felépíteni egy tanulási processt, aminek a vége majd lesz valami, ami vagy az amit akarsz vagy nem, ez már csak rajtad múlik.
Itt nem arról van szó, hogy mi sajnáljuk töled a tudást, hanem arról, hogy senkinek nincs se ideje, se energiája ezt egy fórumon elmagyarázni bárkinek is, amikor ott van millió anyag a neten, ahol ez elérhető, megtanulható. Ha önállóan nem megy, akkor viszont keresni kell valakit, aki pénzért ezeket elmagyarázza és megtanítja.
És egyébként meg kaptál választ, próbáltunk is segíteni, de azért azt ne várd el, hogy mi itt izzadunk majd helyetted, hogy rájöjjünk hol a hiba. Kaptál választ is, mit kéne csinálni vagy mi mit csinálnánk. Csak ez neked nem tetszik, ez szerintem nem a mi hibánk. Senki sem küldött el a picsába, hogy a kis szaroddal, hogy mertél ide jönni, semmi ilyenre nem emlékszem....
-
mindthecrap
aktív tag
válasz
repvez #18674 üzenetére
Ha én is beleszólhatok hobbistaként, abban igazat adok neked, hogy az IT egy elég arrogáns közeg, de közben belőled is elég erős arroganciát érzek és nulla alázatot a programozás meg az alapok iránt. A Simsonos példával is bokán lőtted magad, mert pontosan így van, aki Teslákat akar szerelni annak is meg kell tanulni az Ottó-motor működését is meg beállítani egy dobféket, nem úgy megy, hogy két hét alatt megtanulom csak a Tesla szerelését egy kézikönyvből mert nekem derogál megtanulni mit jelent pl egy nem szinkronizált sebességfokozat..
-
coco2
őstag
válasz
repvez #18695 üzenetére
A "te ezt nem tudod megcsinálni" mögött az van, hogy nincsenek meg az alapjaid. Hogy az miért fontos? Mert utólag senki sem fog kitérni minden példaprogram mellett mindarra a fene tudja éppen hány ezer oldalnyi alapismeretre, aminek már meg kell lennie. Főleg, mert akkor gyakorlati képtelenség lenne bármiféle advanced topic-ot bárhol felhozni. Ez a szokás, tessék elfogadni. Ha még header-ök, meg libek, meg project szerkezet, meg google használat bármi problémát tud okozni, irány vissza valahova a C89 szintjére hello world szerű példákkal tanulni az alapokat. Azok a témák vannak arra kitalálva, hogy a szádba rágjanak mindent közérthetően. A többi nincsen rá kitalálva.
Hogy a chatgp-nek más véleménye van? Azzal légyszíves fáraszd tovább a chatgp-t.
Ideje lenne megszoknod, vagy megszöknöd.
-
kovisoft
őstag
válasz
repvez #18695 üzenetére
Mások nevében nem tudok nyilatkozni, de nekem speciel fogalmam sincs, mi lehet a konkrét probléma nálad. Ha nekem kellene rájönnöm, hogy miért van fordítási hiba, és nem lenne egyből nyilvánvaló a hibaüzenetekből, akkor valószínűleg én is a már javasolt "móricka módszerrel" próbálkoznék. De ehhez nyilválvalóan szükséges némi alapismeret, amúgy csak ész nélkül lesznek kikommentezve dolgok, ami csak újabb fals hibákat fog eredményezni. Tehát vagy magad csinálod, de akkor előtte nem árt megszerezni legalább az alapvető alapismereteket, vagy mással csináltatod, vagy ha szerencséd van, akkor valaki más már belefutott ebbe a problémába (de eddig nem úgy tűnik).
Egyetértek a többiekkel, ha meg akarsz tanulni programozni, akkor az alapokkal és a legegyszerűbb dolgokkal kell elkezdeni.
-
Ispy
nagyúr
válasz
repvez #18686 üzenetére
Az a baj, hogy nem tudsz még építeni, de az első projektednek rögtön egy felhőkarcolót választanál. Pedig inkább egy kerti szerszámtárolót kéne. És még akkor sem biztos, hogy valaha el fogsz jutni a felhőkarcolóig. Én 2x év után sem érzem magamban az erőt, hogy ilyen dolgoknak nekiálljak, mert a programozás része egy dolog, de a szakmai oldal egy egész másik.
-
coco2
őstag
válasz
repvez #18680 üzenetére
>...mert neked, megvoltak azoka a lehetőségeid, hogy a PC-vel egyutt fejlödtél és tanultad a nyelveket folyamatosan...
De azért az ugye megvan, hogy én a számítógépekkel együtt nőttem fel, és egy generációnyi időt szántam rá arra, amire te egy puhára kipárnázott fél éves tanfolyamnyit sem szeretnél rászánni, csak nyafogsz, hogy akarod ugyan azt az ismerethalmazt? Csak ami időt itt fórumozással eltöltöttél, kezedbe vehetted volna mondjuk ezt a könyvet (tuti megvan e-boltban is valahol, úgy "olcsóbb"), és már előrébb lennél.
Ha csak keseregni gondoltál tanulás helyett, hogy ugyan miért nem tökéletes a világ (ha láttál bárhol tökéletes világot, szólj nekem is, én is szívesebben élnék ott), akkor a tanulás felejtős. Próbálj meg valami teljesen mást. Upwork vagy hasonló freelancer site, bedobod nekik a problémát, és kész megoldást kérsz. Valamennyi pénzért biztosan lesz segítség.
-
dabadab
titán
válasz
repvez #18686 üzenetére
de semmi tudásod nincs a repülésről a repülögépekre ható erőkről ? hogy állnál neki ugy ?
Ugye ha egyáltalán semmi fogalmam se lenne a fizikáról (mert az esetedben nem arról van szó, hogy specifikusan a szimulátorprogramozásról nem tudsz semmit, hanem arról, hogy a programozásról általában), akkor először azzal foglalkoznék és elfogadnám, hogy az elején tökre nem repülőgépekről meg főleg nem a szárnyprofilok tulajdonságait leíró parciális differencálegyenletekről lesz szó, hanem arról, hogy két kiskocsi egymásnak ütközik. Aztán amikor legalább a newtoni mechanika megvan a kellő szinten, akkor mennék tovább oda, hogy akkor nézzük meg, hogy konkrétan a repülőgépeknél mi is van.
-
coco2
őstag
válasz
repvez #18674 üzenetére
Hát akkor te se vedd magadra, de pár dolgot egész jól látsz.
Példának okáért én anno elkezdtem dbase-t az iskola miatt, aztán jöttek az éra akkori sajátjai, mint Turbo Pascal, assembly, Clipper, kicsit később nagyobb teret nyert a C, C++, céges gyakorlatban utána kezdett teret hódítani az SQL, jöttek olyasmik, mint a ZIM script, aztán a Turbo Pascal utódjaként a Delphi, meg a dbase utódjaként fox pro, nem sokkal később már megjelent a .Net a C#-vel, és teret hódított a web a PHP / Html / Javascript vonalon. Azóta egy kicsit jobban nyugi van, mert ami még újabb, azok kukázhatóak. A felsorolt lista mondjuk 1990 .. 2010 történelme programnyelvekben. A hardver és sdk környezetekre most nem térek ki. A lényeg, hogy temérdek sok dolog, amit az idő mind belegyömöszölt a kóderek buksijába, idővel bizony elavult. De adott időben azt akkor is nyelni kellett. Mára a dbase, clipper, zim, foxpro, turbopascal, assembly, delphi, c++ úgy kuka, ahogy van. Azt az időmet a technika fejlődése elpocsékolta. És nyeljem le szépen, ba**omalássan. Hogy sikítanék közben? Az +1 pont. Hogy neked nem tetszik? Nem muszáj programozni tanulni. Van élet az informatikán túl is. Csak akkor minek kínlódsz vele?
MS-DOS idejében még tök egyszerű volt, hogy a számítógép egy időben egy felhasználó 1 alkalmazását futtatta (a memóriarezidens programoknak nevezett dolgokat most inkább nem emlegetem fel). Sorfolytonosan lehetett utasításokat végrehajtani, a programé volt a teljes számítógép, mindig lehetett látni, mi történik éppen. Az volt a 90-es éra. Aztán jött a win dos helyére a muszáj-windows, és mára annyi változott, hogy kvázi 50 program dolgozik egymástól szanaszét driftelve, amit a programozó feladata egybeillesztgetni úgy, hogy abból bármi értelmes kijöjjön. Nem egy darab a részlet, hanem ezernyi. És mindegyivel külön kell foglalkoznod. Egyesével. Hogy nem tud beleférni a buksiba? Sajnálom. Ugyanakkor semmi jóval nem tudlak bíztatni. Sőt, csak rosszabb lesz. Pláne, ha kezdésként esnél neki olyasminek, mint a GPU. Nohiszen, te is tudod, hogyan kell mindig a legnagyobb sza*ba belecsapni.
Az alapokat azért javasolják neked, mert olyan temérdek sok a buksiba belegyömöszölni való, hogy akár ha 200-as az IQ-d, még mindig statisztikailag számbavehető esélyed sincsen a mélyvízbe dobva el nem süllyedned úgy, mint egy darab vasmacska. Jobban tennéd, ha előbb a tanuló vizekben lubickolnál. És sokáig. Arra nemet mondasz, aztán meg besértődsz rajta, hogy tényleg úgy süllyedsz el, mint a vasmacska. Ne vedd zokon, de nem tudom átérezni a problémát. Elvégre megkaptad a figyelmeztetést, és rá se tojtál. A te döntésed volt. Csak magadat okolhatod a következményekért.
Ha halálra is elszántan nem sikerül megértened, hogy kezedbe kellene venned "programozásról kezdőknek" jellegű könyveket, és tervszerűen legalább évi 5 ezer oldalnyi szakirodalmat elolvasni, akkor egy másik lehetőséged a greenfox és hasonló iskolák tanfolyamainak a költségét kifizetned, és ott majd bőven lesznek, akik segítenek neked. Én a magam részéről sosem jártam azt az utat. Én engedelmesebb szellemi ku*va voltam mindig is. Én csináltam egyedül. Te valahogy a sikítósabb fajta vagy. Talán a gruppen műfaj jobban fog tetszeni neked.
-
Ispy
nagyúr
válasz
repvez #18674 üzenetére
de azért tanuljak meg évekig egy másik nyelvet , hogy utána egy másikat megint kezdjek el a nullárol csak azért, hogy a hasonloságokat majd talán fel tudom ott is használni
A nyelvnek semmi köze a programozáshoz, a programozás egy gondolkodásmód, nyelvek jönnek, mennek.
Felmész udemyre és pár eurért kiválasztasz bár basic tanfolyamot az adott témában ami tetszik és neki esel.
Az meg egy tévhit, hogy az internetes fórumok azért vannak, hogy emberek megtanuljanak programozni, vagy bármi mást.
-
coco2
őstag
válasz
repvez #18653 üzenetére
Azért kényelmesre veszed ám a figurát rendesen.
Olyasmi, hogy "senki se segített" - hát bocsi, de mire van a könyvtár a halom sok szakirodalommal? Meg az egész internet? Olvasni dolgokat esetleg külön segítség kell? Vagy azt hiszed, lehet bárhogy máshogy tanulni?
Félre ne értsd, segítünk neked szívesen, ha tanulni vágysz. Akkor is, ha 17 év alatt nem sikerült megtenni egyetlen lépést sem. De ez a közösség főleg arra van, hogy segítsen neked valamiben, amit csinálni akarsz. Viszont az eddigiekből az derült ki, hogy te nem akarod. És az nem fair play. El kellene gondolkodnod rajta mit miért teszel.
A directx-el a fő probléma, hogy win10/11 alapból directx 12-vel van szállítva, a legacy cuccok meg 9-est használnak - jellemzően. Az új verizó nem visszamenőlegesen kompatibilis, mert azóta egy hardver éra változott meg. Keress blogokat google-el legacy install-ra, és hogy hol és mit kell pakolásznod, hogy legacy support-ot gyárts win 10 alatt. Vagy kérj a chatgp-től másik kódot, ami directx 12-t használ.
-
coco2
őstag
válasz
repvez #18649 üzenetére
Azért azt még számold hozzá, hogy az csak olyan esetekben van úgy, amikor letisztult problémát dobsz be a nagyon okos programnak. Ami problémát már nagyon meggyűrt a community előzőleg, azokról olyan blogok vannak, hogy mint egy 2 éves teljesen tudatlannak, úgy rágják a szádba a dolgokat tutorial vide meg mindennel. Gőzöd sincs a programozásról, akkor sem tudod elszúrni. De mindaz nem az összes létező problémával van úgy. Amikor kiforratlanabb területre vetődsz, akkor például belefuthatsz olyanba, mint most, amikor az a chatgp vagy mifene teljes mellszélességgel butaságot írt neked. A kód részleted lib-jeire rákeresel, google találni fog róla blogot, ami leírja, azok ott az egykori 32 bites legacy világ dolgai, és 64 bit óta máshogyan vannak. Amibe belefutottál, azt 10 éve senki se piszkálta, nem gyűrte, az a "legfrissebb" belőle, noha az is már megromlott.
-
dabadab
titán
válasz
repvez #18649 üzenetére
Az elmúlt 17 évben azért legalább az első sor megírásáig eljuthattál volna.
-
mindthecrap
aktív tag
válasz
repvez #18645 üzenetére
"Mert az eddigiek csak sima parancssoros consolban futottak egyszerü bevitel és kiirta az eredményt tipusuak voltak."
De ebben meg nincs semmi éjáj... code snipeteket Google-ben is lehetett keresni Stack Overflow-n, meg van kb 10.000.000 programozó blog, a ChatGPT is onnan csipegeti össze. Nyilván ha ilyeneket kérünk tőle hogy invertáljon egy bináris fát azt meg fogja tudni "oldani" mert van kb 5.000 blogbejegyzés erről példakódokkal, de ehhez nem kell CGPT, beírod a Google-ben és feljönnek egymás után a blogok és levezetések.
-
coco2
őstag
válasz
repvez #18626 üzenetére
Írtad, hogy kezdő vagy. Ha annyira kezdő, hogy a header file és lib file közötti összefüggések még nem teljesen tiszták számodra, akkor előzetesen project szerkezetről és a fordító működéséről kellene egy jó könyv / blog, mint például ez a YT videó.
-
Ispy
nagyúr
válasz
repvez #18620 üzenetére
A projekt propertiesben (resources) lehet aktíválni a libeket, vannak beépített libek, ez az első fül, ott néz körbe, azok lesznek csak elérhetők a projekben, amik ki vannak pipálva. Illetve az alsó részben külön engedélyezni kell a namespace használatát, ha nincs, akkor csak akkor ismeri fel, ha a kódban ki van írva, például az XY libből van hivatkozva a Z eljárás, akkor pipa nélkül csak XY.Z-ként fogja felismerni, pipával simán felismeri a Z-t is.
-
coco2
őstag
válasz
repvez #18616 üzenetére
Oké, azért valamennyi ész még mórickának is kellene. Példának okáért a main függvényből kikommentelsz mindent, de a fejléc, és a lezáról return kellenek bele. Különben compiler error. Ha valami függvényre hivatkozást vissza raktál, akkor kell visszaraknod a header-ben lévő prototype-okat is, különben compiler error, és azokkal együtt minimum azoknak a függvény implementációknak a kereteit is vissza kell raknod, különben linker error. Összefüggően lehet csak kikommentezni, és visszarakni. Logikai felső szinttől lefelé haladva lépésenként. A móricka módszer egy türelem játék, azt rohanva nem lehet.
Apropó, lehet, van egyszerűbb út. De ahhoz tudni kellene, hogy a project, amit kézbe vettél, mikor milyen környezetben volt utoljára fordulásképes. Még win xp-n futott utoljára, vagy mi van / volt vele? Mik voltak az akkori verziók? Vagy legalább évszámot tudsz arról a project-ről?
-
coco2
őstag
válasz
repvez #18611 üzenetére
Hát akkor móricka módszer tovább. Ugye tudod, mi az a komment blokk? Kezdésnek bent hagyod csak a header-öket a forrásban, meg a main függvényt "üresen". Komment blokkba minden kódot, és egyebet. És fordítás rá. Ha a header-ökkel nincs baj, az a fordítás le fog menni. Aztán egyesével visszaereszted a részleteket a kódba. Az alkalmazás kód elejétől indulj vele, ne a végétől. Függvényeket kikommentelt kód részlettel, csak fejléc és változó deklarációk, többit komment ki. A részletesebb kommentelgetés több idő, de részletesebben mutatja meg, mi nem stimmelt. Amikor elkezdenek beömleni a fordítási hibák, ott valami nem okés. Akármit is kutyultál azzal a project-tel, a móricka módszer talán viccesen bumfordi, de biztosan megmutatja, mi nem stimmel.
-
coco2
őstag
válasz
repvez #18572 üzenetére
Ha a windows.h-t nem találja, az nagyon durva probléma. Bár amennyire én emlékszem, én azt mindig #include "windows.h"-nak írtam, és sosem #include <Windows.h>-nak. Az elérési utat illetően tud különbség lenni, hogy valami < > vagy " ".
Ha nagyon nem akar egy füst alatt megjavulni a probléma, van a móricka módszer. Türelem kell hozzá, de segíteni fog.
Fogsz egy hello world-öt, ami tuti lefordul és probléma mentesen. Aztán abba elkezdesz egyesével sorokat átrakni. Kezded a define-okkal (némelyikük header file vezérlő kapcsolókat állít!), utána a többi. Soronként, aztán függvényenként, és megnézed a build-et.
Apropó diagnostic-ra azért is állítottad át a kimenetet, hogy pontosan lásd, hol keresné azt a header-t, ahol nem találja meg, és hogy pontosan milyen néven. Alaposabban nézed meg azt a kimenetet, kiderülhet a galiba móricka-játék nélkül is.
-
coco2
őstag
válasz
repvez #18557 üzenetére
Elsőként miért 19? Miért nem 22? Az ingyenes verzió még mindig ingyenes. Pár régi hiba időközben javulhatott.
A telepítési opciók az install elején elérhetőek. Kell neked desktop & mobile alatt desktop dev with c++, és gaming alatt a game dev with c++.
És utána kezdődik majd az, hogy ha egy hello world sem fordul le, hova van állítva a target lib / platform / cpu és társai. Annak a hello worldnek illene lefordulnia. Ha nem, esetleg precíz hiba reportot had kérjünk már, mert a "nem megy" alapján esélytelen neked segíteni.
-
bandi0000
nagyúr
válasz
repvez #11313 üzenetére
látom azért még az alapok se teljesen vannak meg, ha gondolod át tudom küldeni az egyetemi anyagomat, problémaosztályok ês algoritmusok című tárgyból, ami arról szól, hogy adott egy probléma konyhanyelven, aztán elmagyarázza az algoritmusát, és utána leprogramozza, nyilván ez c/c++ ban van, de igazából nyelvfüggetlen, gyakorlatilag a sorbarendezéseket, kiválasztásokat, min max keresést stb magyarázza el, lényegében az alap algoritmusokat
-
opr
nagyúr
válasz
repvez #11310 üzenetére
En azt nem ertem, hogy ha ennyire nem tudod merre indulj, akkor miert nem kozelited meg onnan a problemat, hogy valasztasz egy nyelvet (ezt konnyu az alapjan, hogy mit is akarsz csinalni konkretan), aztan felmesz Udemy-re, keresel egy kezdo kurzust, es vegigcsinalod?
Azta ha tetszik, akkor megcsinalod a kozephaladot, aztan a haladot, aztan meg tudod csinalni a sajat projektjeidet, aztan ha van ket-harom referencia, es meg mindig szereted csinalni, el lehet menni dolgozni a teruleten, ahol jopar ev alatt megtanulsz programozni ugy igazabol, nem csak kodolni.
-
sztanozs
veterán
-
-
Ispy
nagyúr
válasz
repvez #11300 üzenetére
Hát nálam ez úgy megy, hogy először elképzelem a szemeim előtt a programot működés közben, aztán elkezdem elemeire bontani a feladatot, egészen kis részekre. Itt ahhoz is nagy tapasztalat kell, hogy milyen részegységeket hozol létre. Azután ezeket a kis részleteket bontom ki, nyilván ehhez tapasztalat kell, hogy mikor kell ciklust használni és mikor nem, mikor milyen változót használj, milyen toolok vannak az adott sdk-ban, mi mire jó. Olyan ez, mintha azt kérdeznéd, hogy a káposztát melyik késsel jó felvágni? Igazából több félével lehet, egyikkel könnyebb, másikkal kevésbé.
Szerintem pont ez az a rész, amit iskolában, ad-hoc módon nem lehet tanulni, ehhez kell egy munkahely, ahol az embert kijavítják, ha hülyeséget csinál, tanácsokat adnak neki merre induljon stb.
Szóval a válasz röviden: kicsiben kell kezdeni, nem rögtön egy komplett vállalat irányítási rendszer leprogramozásával és akkor ezek a dolgok jönnek majd (vagy nem, a logikus gondolkodás egyáltalán nem olyan triviális, mint sokan képzelik).
-
sztanozs
veterán
válasz
repvez #11302 üzenetére
Csináld meg
a Pythonaz általad prefelát nyelven a feladatokat itt kb 4kyu-ig (kemény googhle-özés lesz) és akkor már meg tudsz ilyen feladatokat oldani: https://www.codewars.comAz adott feladatok megoldásait böngészve is rendkívül sokat lehet tanulni.
-
Gyuri16
senior tag
válasz
repvez #11300 üzenetére
Nem akarok gonosz lenni, de a topicban eloszor 12 eve kerdezted, hogy hogyan kellene elkezdeni programozni tanulni.. irigylem a kitartasod, de nem lehet, hogy valamilyen mas hobbi fele kellene nezned, amiben jobban megtalalod a szamitasod? Tenyleg nem rosszbol irom, de tapasztalatom szerint nem mindenkinek megy ez a programozas dolog.
Amugy eleg jo valaszt kaptal majd ket eve: [link]
vegigcsinaltad mar azt a python kurzust azota?
A kerdesedre a valasz az, hogy sok programot kell irni. Eloszor nagyon egyszerut, es aztan egyre bonyolultabbat. Kezdetben jo egy kurzust vagy konyvet kovetni aztan pedig sajat otleteket megvalositani.
-
Feldughatod az interaktív applikációid, az önmagában nem feltétlenül elég (bár igazából az lehetne), hogy megnézted az algoritmusokat. A legnagyobb baj az, amit Martonx megfogalmazott. Lusta vagy valójában, csak magadnak sem vallod be. Ki akarod kerülni a keményebb munkát.
Olvass már el egyetlen programozásról szóló könyvet! Mindegy mit. Csak olvasd el! Addig ne gyere vissza! Kikérdezem.
A Reiter C# jó lesz neked is. -
kkdesign
senior tag
Üdv,
Én magamra vetítve írok neked választ. Javaslom, hogy kezdj C#-al konzolos felülettel. Írd be google-ba hogy c# jegyzet reiter, egy nagyon jó könyvet fogsz találni az első találatnál.
Nézz utána ezeknek:
változó,
ciklus,
elágazás,
kiíratás.majd ezek típusait, ezekből írj pici programokat. Pl: Irasd ki a neved 10szer a képernyőre. vagy. Írasd ki 13x ha az óra később jár mint 17:29. Ha nem akkor irasd ki hogy nyasgem.
Én javaslom a C#-os kezdést, barátságosabb mint a C++
Én speciel tanultam a C-t is, de ha már ezek a fent felsorolt dolgok sem mennek, akkor a mutatóknál eleveznél mint kishableány a korallzátony mellett
Úgy talán könnyebben tudod rávetíteni a dolgokat a programozásra, hogy párhuzamot vonsz az élethelyzetekkel.
pl. ciklus: tesióra. 20 iskolakör. ott te vagy az i változó mindig egyel több köröd van kész. majd elérsz 20ig és befejezted, kész a 20 kör.
vagy: elágazás : ha jóidő van mész futni, ha nem akkor nem mész futni.
vagy: kiíratás: felemelsz egy táblát és kiírod hogy "imádod a programozást"
jobban nemtom elmondani, de így este 10 és fél óra meló után ennyio jutott eszembe
-
Te egyetlen könyvet nem olvastál végig az ajánlottak közül. Ha úgy lenne, nem írnál ilyen kérdéseket. Ez mindenki számára nyilvánvaló, és ezért nehéz már komolyan venni, amit csinálsz. Sőt, szerintem azt sem olvastad el rendesen, amit írtunk neked. Ha mégis, és ennek ellenére nem érted, akkor szerintem rossz lóra tettél.
Itt egy gyűjtemény könyvekből játékfejlesztéshez ([link]), de ehhez minimum nagyon erős C++, mellé jó matematika, ill. jó erős angol nyelvtudás kell.
Ja, ha már ZTE_lukyhoz hasonlítod a szitut: pont azt kaptad, amit ő. Könyveket, tanácsokat. Ő megköszönte, nekiállt. -
martonx
veterán
Még mindig nem érted. Aki ide jön, hogy szeretné elkezdeni valahol, annak persze hogy segítünk, mert az elején elkezdeni könnyű. Te viszont a végén akarod elkezdeni, sőt igaziból el se akarod a folyamatot kezdeni, csak kész akarsz lenni vele, mintegy varázsütésre.
Neked is linkeltünk be videókat, könyveket, frameworköket, adtunk tanácsokat. Kicsit olyan vagy, mintha odamennél az orvosi egyetemre, hogy te mennél állam vizsgázni, mert egyébként már van jogosítványod, és ismered az elsősegélyt, sőt egyszer már egy vágásra ragtapaszt is ragasztottál. De nincs kedved azt a 6 évet végigszopatni magad, hiszen mint előbb említetted, már elvégeztél egy elsősegély tanfolyamot, ki mit javasol, hogyan fuss neki az államvizsgának, mert amúgy nem érted, hogy mi ez a sok latin katyvasz, meg mi lehet az a sok bizbasz a műtőben. Szerinted hülyének néznének?
-
pc360
addikt
Szerény véleményem szerint az, aki nem találja fel magát ma a neten, hogy önfejlesszen, az ne akarjon programozni, max krumplit pucolni. Egy rakás jó oldal van tudásbázissal, könyvlistával stb. De ezeket fel kell fedezni, hogy aztán a köztük lévő minőségi különbséget is lásd. Ez a tanulási folyamat része.
-
dabadab
titán
"Ti mit tennétek ha valamit meg akartok tanulni, de aki tudja nem segít"
Elmész a francba!
A fél topik ajánlgatott neked tanulási módszereket, könyveket, anyagokat - amikről te látatlanban megállapítottad, hogy neked nem megfelelőek, egy szalmaszálat nem tettél odébb az ügy érdekében, csak itt panaszkodsz és most azt hazudod, hogy senki nem segít neked.Ennek így semmi értelme, amíg nem változik meg a hozzáállásod, javaslom, hogy szüneteltesd a topik látogatását.
-
brd
nagyúr
Kérlek, mondd hogy ez csak valami beteg felmérés, hogy mennyire türelmesek a programozók, és nem komolyan írod ezeket! Mi az, hogy mit mire lehet használni? Miért, egy szerszámot hogyan használsz? Egy csípőfogóval kábelt vágsz, krimpelőfogóval krimpelsz, baltával fát vágsz. De lehet a csipőfogóval ujjat is amputálni, a krimpelőfogóval mintát nyomni a gyurmába, a baltával meg szöget kalapálni. Neked kell eldöntened, hogy a "valami" a repülő magasságát jelenti, és az érték kiíratása lehet a magasságmérő műszeren megjelenített érték, vagy jelentheti az üzemanyag mennyiségét, akkor meg ha hozzáadsz egyet, akkor mondjuk 1 litert hozzátöltöttél a tankhoz.
-
Jim-Y
veterán
Szia,
Séma:
K: szeretnék egy vásznat arra egy fehér téglalapot ami a földet modellezi
V: fogalmad sincs hogy állj neki ezért -> beirod szépen a google-be hogy C++ how to create a canvas, majd ha megvan google -> how to draw a rectange on canvasSatöbbi. Ez tényleg ilyen "egyszerű". Ha a google-ben írt dolgokat nem tudod értelmezni, nem tudod hasznosítani, akkor az azt jelzi, hogy programozni kell megtanulnod és ekkor alkalmaznod kell azokat a tanácsokat amiket kaptál. Ha ezt nem fogadod el akkor egyhelyben fogsz topogni és nem fogsz haladni a cél felé.
-
martonx
veterán
Akkor itt egy könyv az engine programozáshoz: [link]
Ettől függetlenül, amikor pont olyan fogalmak sem mennek, mint hogy mikor kell array-t használni, vagy for-t szerintem akkor is a Unity a jó kezdés, hogy legalább ezeket megértsd. Aztán fokozatosan el lehet mélyedni az egész programozás rejtelmeibe.
-
Gyuri16
senior tag
Ha a programozas resze erdekel, akkor tanulj meg programozni. A repulos programodat felejtsd el legalabb egy evig - ez egy tapasztalt fejlesztonek is tobb honap munka. Ha van valamilyen kezdo anyagod, lenyegtelen milyen prog. nyelvrol, akkor ragd at rajta magad es irj sok egyszeru programot. Hidd el senki se akar itt neked rosszat, de a programozas nem ugy mukodik (plane ilyen bonyolult projektnel), hogy csak a kepleteidet kell valahova bepotyogni.
Amit fentebb irtal for ciklusrol aranyos.. garantalom, hogy ha eljutsz addig, hogy meg tudd irni a szimulatorod RENGETEG for ciklus lesz benne. Ne azon agyalj, hogy nem tudod mire lesz jo, mert igy sose jutsz semmire. A kezdo programokat mindenkinek meg kell irnia. Fokozatosan egyre bonyolultabbakat tudsz majd irni.
Vegere csak egy kis kommentar, ha tenyleg nullarol akarsz egy 3D szimulatort irni, akkor gondolom a matek eleg jol megy. Nelkule problemas lesz, meg ha meg is tanulsz programozni.
-
thyeby
őstag
Minden eddig hozzászóló álláspontja igaz, és érthető, ha abból az aspektusból indulok ki, hogy miként kezdjen az ember. A programozás alapjai tényleg egyszerűek, mint az ék, van azonban soksok bugyra.
Leginkább az a szerencsés, ha motivációt érezve kipróbálsz minden programozási elemet, amit még nem tudsz, nem ismersz. Fontos, hogy ez a motiváció mentes legyen kényszer érzettől. Miután végigmentél elég példaprogramon, kipróbáltál elég probléma gépi nyelvre fogalmazását, már megmozdulhat a fantáziád, és magad találsz ki problémákat. Onnan kezdve, ha szagot kaptál, nem tudsz felállni a géptől, és nincs megállás, újabb problémákat/feladatokat akarsz gépre ültetni. És bárhonnan bárhova eljuthatsz.
Nekem sosem volt bajom azzal, hogy nem jött a gondolat, hogy mit is kellene gépre ültetni, és elég látványosan haladtam jó ideig. Akivel együtt tanultam programozni kezdetben, ő mindig szenvedett attól, hogy mit kéne írni? Következne ebből, hogy én jutottam messzebbre, mert mindig volt a tarsolyomban útravaló. Épp az ellenkezője következett be. Ő jutott messzebbre, én pedig megrekedtem. Talán azért, mert ő minden elméleti dolgon átrágta magát, ami a látószögébe került, én pedig csak abban mélyedtem el, ami érdekelt - s bizonyára voltak fontos dolgok, amik nem érdekeltek.
Írásodból hiányolok egy dolgot. Azt, hogy hol, min akadtál el. Úgy tűnik, egyszerre akarsz megérteni mindent, és csak utána írni kódot. Kezdetben rengeteg sok dolgot kell egyszerre megérezni, ez lehet esetleg ijesztő. Amikor autót tanulunk vezetni, akkor is hasonló a dolog. Két lábunk van, de három pedál. Így kezdődik. Ám akit motivál a vezetés tudománya, addig ráng a két lába, míg helyesen nem kezdi el bonyolultabban használni, mint annak előtte. Aztán jön a kresz a sok szabályával és kivételével. Ha ez teljesen megvan, akkor indulhatunk a forgalomba úgy, hogy van a szomszéd ülés előtt is három pedál. Ha kint vagyunk már a fogalomban (gyakorlunk), mindegy, honnan indulunk, és hova tartunk. Nagy a térkép, egyszer szembetaláljuk magunkat minden szabállyal, minden közlekedési helyzettel. És akkor jön a felemelő érzés, hogy tudunk vezetni. Ahogy megjelenik ez az érzés, megjelenik az elbizakodottság veszélye is. Mert a közlekedés minden szigora ellenére is minden esetben spontán. A programozás is.
És akkor tekintheti magát valaki komoly kezdőnek, amikor úgy érzi, hogy bármit le tud programozni. -
dabadab
titán
Nézd, az a vége, hogy itt gyártod a hozzászólásokat arról, hogy mit nem szeretnél csinálni meg mit rakjanak alád mások, emellett meg kb. nulla konkrét programozást csinálsz, amit meg mások javasolnak neked, azt meg elengeded a füled mellett. Ezt lehetetlen komolyan venni.
-
Figyu, nem akarlak bántani, de nagyon nem érted az egészet. Igazából az egész programozásról fogalmad sincs, és a legrosszabb, hogy "pár nap" alatt szeretnél játékot írni.
Azon a videón szereplő játék, amelyet belinkeltél, egy tapasztalt programozónak is rengeteg kihívás és munka. Abban, ott, beleölt évek lehetnek. Te meg azt szeretnéd, hogy mondjuk el, hogyan jutsz el ide anélkül, hogy egyáltalán figyelnél arra, amit írnak neked.
Nincs jogom ilyet mondani, de szerintem hagyd ezt az irányt, meg a programozást is, aztán próbáld meg más irányból. Ezt itt kezdésnek talán megteszi: [link]
Ha nem, akkor vagy nekiállsz az alapokról, amit azt jelenti, hogy tényleg az alapokról, mert a játékfejlesztés nagyon nem az, vagy megvárod, míg eljön a mátrix, és betöltik az agyadba egy interfészen.rokendrol: szerintem Te meg eltévedtél.
-
repvez
addikt
kb ennyit szeretnék a végére, ha ennyi alap megvan innen már sztem menne a további bővítés csinosítgatás, a gép helyett is lehet akár téglalapok, mert, gondolom ha ugyan olyan névvel nevezem el mint a részletesebb modellt akkor az ugyan úgy fog viselkedni.
Egyébként ezt egy magyar srác csinálta full egyedül Frakk nickel volt itt a fórumon, de a forrásfilet nem adta oda csak a kész progit.DE már régen volt és azóta az oldala sem működik. -
bucsupeti
senior tag
Íme roviden es velosen egy programozas kurzus:
A strukturalt programozasban harom eszkoz all rendelkezesedre hogy egy algoritmust megfogalmazz. A szekvencia, a szelekcio es az iteracio. Szerencsere egy tudos bebizonyitotta higy ezzel a harom dologgal minden algoritmus leirhato.
A szekvencia a parancsok, utasitasok egymasutani vegrehajtasat jelenti. A szelekcio vagy kivalasztas egy feltetel alapjan torteno elagazast jelent. Ez az if amit mar tudsz hasznalni. Az iteracio nem mas mint ismetelt vegrehajtas, azaz ciklusszervezes. Ehhez altalaban haromfele modot biztositanak a programnyelvek. Az eloltesztelo ciklus az amikor az ismetelendo utasitasok elott egy feltetel kiertekelese tortenik, mely eredmenyetol fuggo3n vegrehajtodik az utasitasok, majd ujra kiertekelodik stb...a masik a hatul tesztelo ciklus, mely a ciklusmag vegrehajtasa utan donti el hogy ujra vegre kell e hajtani a ciklusmagot vagy tovabbmehet. A harmadik a novekmenyes ciklus, amivel megadott szamu ciklusmag vegrehajtas tortenik.Na ennyi amit programozaskor hasznalnod kell. Kulcsszavak: if then else, while, do, for ja és a pontosveszo meg a { és } jelek. ( C szeru nyelvek eseteben)
Ami meg kell az az adatszerkezetek, valtozok osszetett adatszerkezetek. Ezekkel tudod az adataidat a programban kezelni, tarolni. Kulcszavak:int, char, double [ es ] valamint a * .
Az elejen emlitett tudos (keress ra: Nicolaus Wirth) azt is mondta hogy egy program az az adatok es a rajtuk elvegzendo muveletek osszessege. Igy mar minden adott ahhoz hogy programot keszits. Meghatarozod a bemeno adatokat, majd megtervezed a rajtuk elvegzendo muveletsort (ezt hivjak algoritmusnak) es kiiratod a vegeredmenyt.
Pl teglalap kerulete:
Bemeno adatok: a es b oldalak hossza
Muvelet: k= 2*(a+b)
Kimeno adat: kEnnyi a kurzus es a rohej hogy tenyleg ennyi az egesz. Ahhoz hogy a repcsid seruleseit kezeld tudni kell a bemeno adatokat az algoritmust ami ebbol kiszamolja a serulest aztan azt kiiratni.
Minden ennyibol all es semmi tobbbol.
-
dabadab
titán
Csak ismételni tudom magamat: kezd el programokat írni. Elsőre legyenek kicsik, de ülj le és írj programokat.
Az vezet valahova és attól meg fogsz érteni dolgokat. Attól, hogy itt panaszkodsz, hogy nem értesz semmit, viszont nem jutsz előbbre.
Írj tök egyszerű játékokat. Mastermindot, számkitaláló játékot, bármit, de csináld! -
dabadab
titán
Elmondom újra: a kiinduló pont az, hogy:
1. Elfelejted, hogy kapásból ilyen nagy projektet fogsz csinálni nulla tapasztalattal és tudással, mert az egésze egyszerűen nem megy.
2. Nekiállsz és konkrétan programot írsz. Teljesen mindegy, hogy mit, de írsz, olyan problémára, amit meg tudsz oldani. Ha elsőre csak egy hello worldot, akkor azt, de csináld magad. Ugyanis senki nem fogja helyetted kitalálni, hogy konkrétan mit is kell csinálni, merthogy a programozásnak az a legalapvető lényege, hogy ezt kitaláld. -
dabadab
titán
Első sorban azt kellene megérteni, hogy a programozás elsősorban és alapvetően nem a programnyelvekről szól, sőt, még csak nem is a számítógépekről: hanem arról, hogy egy adott problémát képes legyél megérteni, emészthető és logikus részekre felbontani, lemodellezni és a megoldására algoritmust kitalálni.
Ha ez megvan, akkor a többi már többé-kevésbé magától jön, ha nincs, akkor meg úgyse tudsz mit kezdeni a többi résszel.Egyelőre kezdjél el valami nagyon-nagyon-nagyon kis résszel foglalkozni, mondjuk a fegyversebzés az ilyen dolog, mert ahhoz semmi egyéb nem kell, simán szövegben ki tudod írni, hogy mennyi HP-ja van a gépnek meg mennyi marad, ha belelőnek egy X fegyverrel. Gondolod végig, hogy ezt hogyan tudnád megcsinálni papíron, ceruzával, számítógép nélkül, nézd meg, hogy mit kell megjegyezned, milyen számításokat kell csinálnod, mit kell eredménynek kiírnod. Ha ez megvan, akkor próbálj meg írni egy programot, ami pont azt csinálja, amit ezzel kitaláltál.
Használhatsz pl. folyamatábrát, ehhez viszonylag jó segédanyag ez -
amargo
addikt
"hogy egy hello word tól, hogyan jutok el egy 3d-s programig.Folyamatosan bővitve ugyan azt a kódot"
processingszerk: most olvasom, hogy nem is érted még a kódot. iratkozz be egy tanfolyamra, ahol vagy elveszik a kedved vagy meghozzák, de legalább valahol elfogod tudni kezdeni.
-
martonx
veterán
zka67 fórumtárssal nem értek maradéktalanul egyet. Manapság nem feltétlenül van értelme a kályhától elindulni, és tanulmányozni az intel 8080-as felépítését, meg ZX specturmot assemblyben programozni...
Szvsz ettől függetlenül nem árt, ha tudod és érted, hogy mi történik a mélyben, de a helyedben simán rögtön nekivágnék a C#-nak és a Unity3D-nek, ha elég időmilliomosnak érzed magad. A Unity3D ráadásul egy az egyben tudja használni a 3dsMax modelleket.
Ettől függetlenül abszolút esélytelennek látom, hogy akár csak a magad számára is értékelhetőt tudj alkotni. -
asuspc96
senior tag
zka67:
"A gyakorlás a gyakorlatban azt jelenti, hogy napi 6-8-10 órát ülsz a gép előtt, és programozol, hibát keresel, teszteled a programodat."
De mindezek előtt meg kell nyerni a lottót, különben ez kivitelezhetetlen. -
zka67
őstag
Szia, a 3D-s programozást egyenlőre felejtsd el. Mondom, amíg nem vagy tisztába az alapokkal, addig nincs miről beszélni. Ami programot meg összehoztál, azt én nem nevezném programnak. Egyébként basic-ben így nézne ki:
INPUT "Szarnyfelulet (m2) :",A
Nem is ragozom tovább, vagy elkezded az alapoknál, vagy felejtsd el az egészet. És arra az elkövetkezendő 10 évben ne is számíts, hogy te egyedül, egymagad, saját fejből 3D-s programot fogsz írni.
-
zka67
őstag
Szia, nem elit klub a programozóké, de az tény, hogy kell hozzá némi adottság, és itt nem a testalkatra gondolok és nem is a szemüvegre
Vannak emberek, akik az istennek nem akarják megérteni a bit fogalmát, és azt, hogy minden bitekből áll. Ezeket a bitek adatokat tárolnak, amit ki lehet olvasni, meg lehet változtatni, feltételeket lehet hozzájuk kötni, és természetesen el is lehet menteni őket. Nagyjából ennyi a számítástechnika.
Amíg nem vagy tisztában ezzel a négy dologgal, addig ne akarj C++-ban programozni, mert sosem fogsz megtanulni. Jól mondják a többiek, keríts egy 8 bites gépet vagy emulátort, azon tanuld meg BASIC-ben az alapokat, de magadtól! Úgy értem, vedd elő a géphez tartozó basic leírást, nyálazd át, de ne abból dolgozz, hanem találj ki magadnak egyszerű feladatokat, és azokat oldd meg. Ezalatt a néhány nap alatt (jól hallod, nem kellenek hozzá évek) megtanulod a változók fogalmát, használatát, az input, output műveleteket, stb, stb.
Ha ez megy, nem árt megismerni a számítógép belső felépítését is, a processzor működését, némi "gépi kódú" programozást, ez később még nagyon nagy hasznodra lesz. Pl. egy Z80-as processzor működését megérteni kb. 2 nap, írni egy-két egyszerűbb rutint se tart tovább 2-3 hétnél, és még nem is tartunk egy hónapnál.
Utána én is a (turbo) pascalt ajánlom neked, egyszerű, jól felépített nyelv. Az előzőekben szerzett tapasztalataidat, tudásodat itt fel tudod használni. Persze át kell nyálazni ehhez is néhány száz oldalnyi könyvet, de vannak jól használható magyar nyelvű könyvek hozzá. Ezzel már eltölthetsz egy évet, kb. fél év után már grafikákat is fogsz tudni csinálni vele. Amikor már nem jelent majd gondod, hogy mármilyen feladatra azt mondod, hogy "igen, én ezt meg tudom írni pascalban", akkor készen állsz továbblépni, addig azonban teljesen felesleges más nyelvekkel foglalkoznod.
Amikor készen állsz a továbblépésre, eldöntheted, hogy maradsz-e a pascal vonalon (Delphi), vagy áttérsz a C-re. Pascal után megtanulni a C nyelvet, kb. 2 hét, de utána még gyakorold legalább egy évig, mielőtt nekiállsz a C++-nak.
A gyakorlás a gyakorlatban azt jelenti, hogy napi 6-8-10 órát ülsz a gép előtt, és programozol, hibát keresel, teszteled a programodat. A könyvek nyálazása pedig azt jelenti, hogy ott ülsz a gép előtt, és minden egyes új dolgot azonnal kipróbálsz élesben is, hogy lásd, hogyan működik, megjegyezd, hogy mire lehet majd használni az adott dolgot. A kipróbálás néhány soros programokat jelent, de ne a könyvekből másold ki a példákat, hanem magadtól próbáld meg megoldani a feladatokat, különben lóf@szt se ér a dolog.
Ha ezekre nem vagy hajlandó időt szakítani, akkor válassz másik szakmát, mert sosem lesz belőled programozó, jó programozó pedig még annyira se.
Kezdetnek néhány link:
HT számítógépek weboldala
Real80 Pro (HT1080Z emulátor)
BASIC kézikönyv
Ehelyett jobb lenne az "Ismerd meg a BASIC nyelvjárásait" című, ha be tudod szerezni.Üdv.
Zoli -
martonx
veterán
Te tele vagy tévképzetekkel. Egyrészt a programozás sokkal összetettebb doplog annál, mint ahogy a nem programozók - köztük te is - gondolják. És pont ezért nincs ilyen tutorial, mint amit keresel, mert senki se fogja ledokumentálni a több évnyi útkeresését, tanulási állomásait, majd a legvégül elkészült valamelyik komolyabb több tízezer sornyi kódját.
Ez nem olyan, mint amikor fogsz egy modellező programnak (vagy a Word/Excelnek) a kézikönyvét, és ha azon egy hónap alatt átrágod magad, plusz pár példa feladatot megcsinálsz, akkor elmondhatod magadról, hogy na akkor ezt kitanultam.Másrészt ahhoz, amit érzésem szerint keresel, még talán a Unity áll a legközelebb, de szólok, hogy normális progtramozói háttér nélkül azzal se fogsz érdemben boldogulni.
-
dabadab
titán
-
dabadab
titán
Én időközben nekiálltam olvasni a fentebb már ajánlott Python for Kidst és tényleg csak ajánlani tudom.
"Van a gépemen több gb pdf C++ és game programming témában"
Ezek tipikusan azok a témakörök, ahol nem nagyon lehet olyan könyvet írni, ami teljesen kezdőknek szól, ilyen szempontból kár is itt próbálkoznod.
-
dabadab
titán
Elvileg jó lenne, de az amazonos review-i nem túl fényesek, arra panaszkodnak az olvasók, hogy elég szétesett a könyv, hosszasan magyaráz nem túl érdekes dolgokat, máskor meg nagyokat ugrik.
Én most ezzel (Python for Kids) szemezek, de ez más korcsoportnak készült
-
inf3rno
nagyúr
Igen, én is úgy tudom, hogy programmal rakják össze a modellt ilyen oculus rift-el, meg 3d egérrel valamilyen formatervezős programmal meg lehet rajzolni. Ezek után kihajtják 2d-re, és úgy illesztik rá a textúrát, utána meg a modelt, a textúrát és a textúra kötésehez tartozó térképet valahogy beimportálják a játékokba. Tehát nem kézzel kell összerakni, bár gondolom az is lehetséges, csak jóval körülményesebb lehet. Ezek után mennek rá a shader-ek, amik pozíciionálják a pályán, ráteszik a textúrát, effekteket, stb. Ennél többet én sem tudok a témáról (és ez is elég ingatag), viszont rengeteg anyag elérhető vele kapcsolatban, szóval csak kitartás meg évek kérdése, ha valaki ilyesmivel akar foglalkozni. Szép szakma, tetszik is a végeredmény, de nincs meg a rajz tudásom hozzá, gyakorolni meg lusta vagyok, más dolgok érdekelnek. A logikai részét talán le tudnám fejleszteni egy játéknak.
-
bucsupeti
senior tag
picit azért bátorítás miatt írtam amit írtam. szóval valóban van mit egyszerüsiteni.
a cin és cout adatfolyamok és a c++ nyelvben használatosak. a printf scanf a c nyelv függvényei ( és így ugyebár a c++ része is). a két módszer teljesen különböző, de az eredmény gyk ugyan az. a részleteket inkább a c++ topicban kérdezd meg.
a grafikon rajzolás is megoldható, de ezt már inkább grafikus képernyőn kéne megoldani. viszont még ne ezzel foglalkozz, mert ahhoz azért még jó sok mindent meg kell ismerni...
-
Sk8erPeter
nagyúr
Ezt már bucsupeti leírta ("ne ilyenekben gondolkodj, mert a lényegről el fogja vonni a figyelmed, és nem lesz sikerélményed"), de tényleg ne a komolyabb játékfejlesztés mikéntjét próbáld megérteni, ha még kezdő vagy a programozásban, mert tényleg a t×köd tele lesz az egésszel nagyon gyorsan. Örülj a kisebb sikereknek, ami meghozza a kedvedet az egészhez, aztán lehet haladni az izgalmasabb feladatok felé, de ez így az elején még nagyon mélyvíz.
-
bucsupeti
senior tag
Első proginak nem rossz. Én annak idején a háromszög területét számoltam ki az első programomban.
Továbblépésnek javaslom hogy csinálj valamilyen feltételvizsgálatot is (azaz szelekciót). Nem értek hozzá de gondolom a paramétereknek van valamilyen értéktartománya. Ezeket vizsgáld meg a bekérés után és ha nem esik az adott tartományba az érték akkor írjon ki hibaüzenetet (és lépjen ki a program).
Aztán iterációt azaz ciklust is bevezetheted az értékellenőrzésre, úgy hogy ha hibás az adat akkor addig kéri be újra amíg helyes nem lesz.....Ha iterációt és szelekciót is csináltál már és érted, tudod alkalmazni, akkor már csak gyakorlás kérdése és bármit meg fogsz tudni írni
Sok sikert! Kérdezz bátran ha elakadsz.
-
bucsupeti
senior tag
ne ilyenekben gondolkodj, mert a lényegről el fogja vonni a figyelmed és nem lesz sikerélményed.
Ha játékot akarsz írni, akkor írj egy számkitalálós játékot. Írd meg úgy hogy a gép "gondol" egy 1-100 közti egész számra, majd kéri a felhasználót hogy próbálja kitalálni. A felhasználó által beírt számról írja ki hogy kisebb, nagyobb vagy eltalálta. Ha eltalálta akkor legyen vége a játéknak, ha nem akkor újból kérjen be egy számot mindaddig amíg el nem találja.
Ha ez kész van akkor írd meg fordítva. A felhasználó gondol egy számra a gép meg megpróbálja kitalálni...
Mindezt konzolos megjelenítéssel, semmi grafika.
Ennél bonyolultabb játékot ne akarj egyelőre írni. Ha ezt összeraktad akkor nagy eséllyel már tudod mi az a ciklus, mi az a feltételes elágazás, adatbekérés és kiíratás. Gyakorlatilag mindent használtál ami a programozást jelenti.
(ezek után jöhet a torpedó játék ami már összetett adatszerkezetet is tartalmazhat)
-
inf3rno
nagyúr
A 3d játékok egész más téma, azoknál shaderek vannak: [link] amiket elsőre elég nehéz felfogni. Ez ugyanúgy egy programozási nyelv független technológia, mint sok más, amivel illik megismerkedni. Amit a programozási nyelvekkel csinálsz, hogy ezeket az algoritmusokat becsomagolod egy jól karbantartható formába, hogyha később hozzá kell nyúlni, akkor gyorsan el tudd végezni a módosításokat.
-
-
bucsupeti
senior tag
A programozás autodidakta módon történő megtanulásához nem a legjobb játékok forráskódjának nézegetése.
Had ajánljam az egyik blogomat, itt is az Alapok rovatot. Remélem segíteni fog. Ezek után nézegess valamilyen konkrét programnyelvet. -
bucsupeti
senior tag
sajnos az van hogy sokan azt gondoljak hogy programozni c#ban vagy javaban vagy basicben vagy pascalban az más. nem igaz! a programozás nyelvfuggetlen. a nyelv csak egy eszköz aminek segítségével a programot le lehet írni.
a legtöbben szerintem épp itt a legelején tévednek el.
-
inf3rno
nagyúr
Szvsz, ha oot akarsz tanulni, akkor az élméletet kéne valamennyire elsajátítani, oo alapjai, solid elvek, ddd, rest, soap, tdd, bdd, orm, stb... Ha ezek mennek, akkor már elég könnyen kiigazodsz bármelyik nyelven. Nincsenek olyan hatalmas különbségek közöttük. Én problémának tartom, hogy sokan először a gyakorlatnak futnak neki elméleti tudás nélkül, és feltalálják a spanyol viaszt. Nyilván ez is beletartozik a fejlődésébe valakinek, de éveket el lehet így tölteni anélkül, hogy látványosan fejlődne valaki, a kód minősége, amit produkál meg ugyanúgy alacsony szinten marad.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
● olvasd el a téma összefoglalót!
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Tőzsde és gazdaság
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- SkyShowtime
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Fujifilm X
- Milyen TV-t vegyek?
- Anime filmek és sorozatok
- Kerékpárosok, bringások ide!
- További aktív témák...
- Eladó Fanatec szimulátor szett - Komplett, kiváló állapotban, azonnal használható!
- Beszámítás! Sony PlayStation 4 PRO 1TB fekete játékkonzol extra játékokkal garanciával hibátlan
- Beszámítás! Sony PlayStation 5 825GB SSD lemezeskonzol extra játékokkal garanciával hibátlan működés
- BESZÁMÍTÁS! HP Victus 16-D0655NG notebook - i5 10400H 16GB DDR4 512GB+1TB SSD RTX 3060 6GB WIN10
- BESZÁMÍTÁS! Apple MacBook Pro 16 M4 Pro - M4 Pro 24GB 512GB SSD garanciával hibátlan működéssel
- Nintendo Switch bazár (Okosított Nintendo Switch konzolok, játékok, tartozékok)
- Apple iPhone 14 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- DELL, HP gyári töltők, sok db. 7,4x5mm - 4,5x3mm + USB-C/Type-C 65W
- LG 45GS95QE - 45" Ívelt OLED / 2K WQHD / 240Hz 0.03ms / NVIDIA G-Sync / FreeSync Premium / HDMI 2.1
- Csere-Beszámítás! Olcsó Számítógép PC Akár játékra! Intel X5650 / GTX 1650 / 24GB / 240SSD+ 500HDD
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest