Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • kali

    legenda

    válasz gzbotii #95036 üzenetére

    Hivatalos hazai forgalmazóknál vásárolt, megfelelő forrásból származó termékeknél nincs ilyen - márpedig a Telekom ilyen forgalmazó -, mert azokra vonatkozik a hazai jogi szabályozás.

    Bármilyen okból a hibás készülék helyett egy új készüléket adnak, újra indul-e a garanciaidő?

    A szavatossági jog érvényesíthetőségének határideje a dolognak vagy jelentősebb részének kicserélése (kijavítása) esetén a kicserélt (kijavított) dologra (dologrészre), valamint a kijavítás következményeként jelentkező hiba tekintetében újból kezdődik.

    Ilyen esetekben a kötelező jótállási idő egy éves időtartama, illetőleg a szavatossági jogok gyakorlására nyitvaálló két (adott esetben három) éves határideje a kicserélés (az új termék átadásának) napjától újraindul a teljes termék vonatkozásában.

    Forrás: Link

    Egy példa csak: Az Apple is azt csinálta egy ideig, hogy a kicserélt termékeknél az eredeti jótállási intervallumot görgette tovább, vagy ha arra kevesebb volt 3 hónapnál, akkor annyit adott rá, aztán ahogy elkezdte Magyarországon hivatalosan is forgalmazni a termékeket, az orrára koppintottak és immár a hivatalos viszonteladóknál vásároltakra újraindítja az 1 év jótállást, de ami nem hivatalos viszonteladótól származik, külföldről van behozva, annál továbbra is a régi gyakorlata él, mert annál megteheti, azokra nem vonatkozik a hazai jogi szabályozás.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák