-
Mobilarena
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
baluka6
aktív tag
válasz rob210 #55392 üzenetére
Oké, hogy nem garancia a valós futásra, de hivatalos szervizben is le lett kérdezve az autó és át is lett utána vizsgáltatva. Ha jól tudom, több helyen is tárol km óra állást, többek között az ABS kockában is. Minden egyezett.
Többiek: A problémám az vele, hogy mikor autót kerestem, kb 5 évre terveztem megtartani. Oké, hogy abba bele esik jó pár kopó alkatrész cseréje, de pont azért vettem alacsony futású autót, mert reméltem, hogy nem azzal kezdek, hogy ráborítók egy jó adag pénzt. 1-2 héten belül megy Rob-hoz az autó, aztán meglátjuk, hogy mit tud kihozni belőle.
-
speedydb23
senior tag
válasz #32577792 #55398 üzenetére
Nem mondom, hogy 100-ból 100 L2 vagy M2 xar, de céges szinten is elég sok Renault-val volt dolgom, és olvastam nem egy felhasználótól, hogy mik romlottak el a 2-es Meganeban, így én nem nevezném megbízhatónak...
Tudomásom szerint akadt azért bőven típushiba a 2-es szériáknál, és ez majdnem minden típust érintett...
Nem akarom én ócsárolni a márkát, mert mint mondtam, én is szeretem a Renault, de én biztos nem vennék 2008 előtti típust.
-
#32577792
törölt tag
válasz speedydb23 #55397 üzenetére
L2 1.9dci nem változó geometriás turbós (6 gang) autóm volt. 380k km volt benne mikor eladtam, 200-at tettem bele. Egyszer meghalt a generátor, de hazavitt. Soha nem rohadt le alattam. Fiam fát fogott vele egy jégbordás úton, majdnem totálkáros lett 5 évesen. Hazahozta a gyereket is épségben.
Nem megbízható?
Oké, volt néhány dolog, ami típus hiba volt, ezeket kétszer kellett cserélni a 200k alatt, kb. 20e volt munkadíjjal.
Gyári turbó volt rajta. (első) -
speedydb23
senior tag
válasz baluka6 #55391 üzenetére
Mondhatni most már én is Renault párti vagyok, de az biztos, hogy a 2008-tól bevezetett 3.szériás típusok a legjobbak, innentől nevezhető megbízhatónak a Renault, az én véleményem szerint.
A M2 és a L2 sajnos nem nevezhető jól sikerült típusnak, ezt pedig minden Renault fannak be kellene ismernie...
Én soha nem vettem volna M2-t, vagy L2-t, de a M3 vagy L3 már olyan autó amit bármikor megvennék, jelenleg egy M3 1.5dci-m van (bár most pihen szegény), és eddig minden gond nélkül tudtuk le az elmúlt 7 hónap 23e km-t. Tudom ez a km és idő még nem nevezhető soknak, de nekem elég volt ahhoz, hogy megalapozza a jó kapcsolatunkat.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz baluka6 #55386 üzenetére
Sokan azt hiszik, az a rossz út, ami kátyús, az egyenletlenségeken meg gyorsan mennek, mert ott nem üt, pedig az is olyan rossz a futóműnek, mint a gödör.
Nálam most 176k van a skodriban, a futóműben cseréltem 4 szilentet a két első lengőkaron és két stabpálcát, a többi a sajátja, de és ez a de a legfontosabb, nem a skoda futóműve jobb, hanem az első 130 ezer kilométert pályán futotta. Remélem érted mire akarok célozni.
A fék meg olyan dolog, hogy nem egyszerre kopik el, de emiatt soha nincs rendes fék az autón. Valamelyik része mindig kopottabb és másképp fog. Ha elől elkopik, lecseréled a teljes szettet, utána elől még a teljes ciklus alatt egy szett betétet fogsz cserélni, majd ismét a 4 tárcsát betéttel. Ilyen egyszerű. Aki nem hiszi, az méressen fékhatást a 4 új tárcsával és méressen fékhatást a két első új és kopott hátsóval.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz rob210 #55390 üzenetére
Pontosan, én is csak annyit várok, meg "megforduljon" az olaj.
Én még a két rsz izzót is beleszámoltam.(#55392) rob210: 11 évesen 60e km valóban csak bevásárló kocsi lehetett. Ha meg nem 100%-os az előélete, akkor bármi lehet. Én még arra gondolok, amit írtam, hogy néha a kevés használat többet árt, vagy ha nem is árt, öregszik az anyag. Jó példa a kerék gumi, nem ajánlott öreg abroncsot használni. Egy szilent vagy tömítés épp úgy öregszik.
[ Szerkesztve ]
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
Gombinyó
őstag
válasz baluka6 #55391 üzenetére
Nyilván nem, de ezek szerint nem egyről beszélünk. Nekem az is fontos mennyit költök egy autóra nem csak az, hogy azt melyik alkatrészre költöm. Sajnos nem tartok ott hogy szerelmből vegyek valamit, pedig nagyon vágyom egy roadsterre Én arról beszéltem, hogy bármibe ülsz át nem nagyon lesz olcsóbb, főleg, ha ilyen 10 év körüli autóról van szó. Ha neked ez nem számít akkor hajrá, én se szivesen ülök be olyan autóba amit megutáltam valami miatt.
-
rob210
Topikgazda
válasz baluka6 #55391 üzenetére
Cserélni nem kell csak felújjtani.
Hidd el én csak arra tudok gondolni, hogy ez az autó mégse csak annyit futott amennnyit lekérdeztek neked.
A hibák valóban nem egyediek, de ilyen mennyiségben nem szokott előjönni.
Sajnálom, hogy így alakult, pedig mostana összeállt a géped, nagyon jól fog vele járni aki megveszi.Én megértelek, minden esetre.
Renault power
-
baluka6
aktív tag
válasz Gombinyó #55388 üzenetére
Nem gondolom komolyabb autónak, csak van belőle 3 is a családban és más a tapasztalatom vele. De ezek szerint ha a Tiedben rossz volt a klíma és a Renault-ban pedig nem, akkor máris a Renault a jobb?
forceberg: Látom Te sem érted meg azt, hogy nem az autóra költés a gond, mert végül is napi szinten foglalkozom autó flottával és tisztában vagyok vele, hogy mi mivel jár és az sem keserít el, hogy mennyit költöttem rá. De az igen, hogy 100.000km-t bír egy komplett első futómű, egy kormánymű vagy éppen egy légzsák átvezető szalag. Ez szerintem igen is arra utal, hogy valami nem kerek az autóval. Hozzá teszem, hogy egyik sem egyedi hiba Megane 2-nél.
De ha szerintetek ez teljesen rendben van, akkor mire kell készülni 200.000km futás után, motorcserére? Mert végül is az is kopik.
-
veterán
válasz rob210 #55385 üzenetére
A két helyzetjelző az 6db, de csak 5W db-onként, ami össz. 30W.
A lényeg, hogy szerintem nem az a módja az autó bemelegítésének, hogy felkapcsolunk fogyasztókat, hogy a generátoron át jobban leterheljük a motort...(#55388) Gombinyó: hiába, ha valaki nem akarja megérteni, hogy 10 év feletti autónál bármi lehet és az ellenkezője is... (neked még van majdnem 10 éved erre )
[ Szerkesztve ]
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
Gombinyó
őstag
válasz baluka6 #55386 üzenetére
3 évvel fiatalabb Focusom volt, mint a Meganeod. Csak a klímára ment el 200e, mert gond volt a kompresszorral és eresztett a hűtőnél is. Az alkatrész cserék után ugye még nyomáspróbázni, tölteni kellett. És ez csak egy probléma volt a komolyabb autónak gondolt Forddal.
-
baluka6
aktív tag
válasz Mágus2 #55378 üzenetére
Nem értek egyet mindenben. Féket minek cseréljek elől-hátul egyszerre? Nem feltétlen ugyan akkor érik el a csereperiódust, sőt, ez első általában hamarabb kopik.
A futómű megint olyan, hogy toronycsapágy és szilent szerintem nem 100.000 km-re van tervezve. Legalább is az autók többségénél nem kell ennyi idő után cserélni. A lengéscsillapító még talán 1 évet bírt volna, de ha már szétszedtem a gólyalábat.. A futómű rendberakás is olyan dolog, hogy 2 hónapon belül lett cserélve az összes leírt alkatrész, de még mindig nem érzem normálisnak, hogy ennyi kilométer után lengőkarokat kell cserélni. Hozzá teszem, hogy nyáron 16"-os, télen 15"-os kerék van az autón, nem peres gumi.
Olajcsere nem hiba, de költség és ahogy írtam is, idén ennyit költöttem az autóra, abba bele számít az olaj is szerintem,mert nem én iszom meg.
A kormányművet valószínűleg a bölcső szilent verte szét, na azért az sem olyan dolog, amit minden autón cserélgetni kéne. Na és ugye nem az alkatrész a drága, hanem a munkadíj. Na és igen a kormánymű is megér egy misét. A kormánylégzsák átvezető hibát el is felejtettem, azt is az előző héten cseréltem...Szerintem nem jól értelmeztétek amit írtam, nem az a gond, hogy költeni kell egy kocsira, tisztába vagyok vele, hanem az, hogy olyan dolgok mennek tönkre, amik egy Ford-nál, vagy ugyan ilyen kategóriájú autónál nem, vagy nem feltétlen ilyen futásnál. Pedig szerintem ha mindenki ennyire figyelne az autó használatára, mint én, akkor nem lenne szemét a piacon.
-
-
gooool
őstag
válasz Gombinyó #55382 üzenetére
Ezzel egyet tudok érteni, én pontosan kétszer ennyit locsoltam rá a Lagunára...és azok nagy része is csak kopó-öregedő alkatrészek voltak.
Ha az új, amit most nézegetek két év alatt ilyen 330 körüli költségszámlát mutat, akkor aranyba foglalom.rob210:
Na igen, a bizalom...ez az ami megszűnt nálam is a Lagesznél.
De nagyon hajlok rá, hogy 3-assal térek vissza, nagyon sok jót hallok róla, mindenképp 2,0dCi-vel akkor már.[ Szerkesztve ]
Üdv, Balázs
-
rob210
Topikgazda
válasz Mágus2 #55378 üzenetére
Szisztematikusan csináltuk, max nem úgy lett felsorolva.
Hidd el, időben szépen sorban haltak le a dolgok.
Ahogy az egyik meg lett csinálva előjött a másik.
Most már szépen egyben van a futómű, a kormánymű még cserés lesz, erre eladja
Én győzködöm, hogy ne tegye, de ha a bizalom megszűnik, akkor nincs visszaút.
Valaki jól fog járni vele.
Szívesen átvenném akár én is tőle, de nekem most a kecó az elsőRenault power
-
veterán
válasz #32577792 #55380 üzenetére
Mint plusz fogyasztásra gondolhatott. 110W a két égő, ami a generátoron keresztül kb. 130W plusz fogyasztásként jelentkezik. Szerintem nem ez a plusz 130W fogyasztása fogja a motort felmelegíteni.
Ráadásul télen elég gyakran alapból kell kapcsolni lámpát a rövid nappalok miatt.
Ha óvatosan mész hideg motorral, akkor lassabban fog felmelegedni, de szerintem ez a kímélőbb hozzáállás, mint hogy azért kicsit jobban nyomni neki, hogy előbb bemelegedjen a motor.
Az a motorgyilkos, ha hideg motorral rögtön emelkedőre kell menni[ Szerkesztve ]
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
#32577792
törölt tag
válasz forceberg #55376 üzenetére
Hmmm, akkor kb ugyanaz lehet.
ΞΔGLΞ: lámpa minek is? Egyébként nekem indítással kapcsolódik, nem kapcsolgatom.
Más: nektek nem zavaró, hogy nem lehet látni a lámpák visszajelző lámpáit? Zöld/kék? Olyan szar helyen van, hogy takarja a kormány, vagy csak azért nem látom, mert egyszemes látó vagyok?
-
veterán
válasz Mágus2 #55378 üzenetére
Az a baj, hogy sokan nem tudják elfogadni, hogy az autózás nem csak a megvétel-biztosítás-tankolás-olajcsere négyesből áll.
Én ezt úgy számolom, hogy külön kezelem a mindenképp szükséges dolgoktól(ezeket fogyónak nevezem, mint pl. féktárcsa) a hiba vagy kopás miatt cserélendő dolgokat.
Én már pl. nem veszem a sima kopó alkatrészek közé pl. a gátlókat, lengőkarokat, vagy az elfáradástól elpattanó rugókat.De neked is igazad van, egy gátló sem örök életű, hosszú távon számolva azt is lehet fogyó alkatrésznek venni. Sőt örülhetek, hogy 300e km felett kellett csak cserélni.
Kopás vagy hiba miatt eddig ~290-300e ment nekem a M2 1.5dCi-re.
(ebbe sorolom pl. a gátlókat, lengőkarokat, rugókat)
295e km és 11 év alatt, amit én mentem vele
És persze az idő is használja az alkatrészeket, nem csak a km.http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz baluka6 #55375 üzenetére
Ezek mind kopó alkatrészek. Minden autón cserélni kell. Ez a mindig van vele valami azért lehet, mert nem szisztematikusan van cserélgetve minden, ahogy illik. Pl ha én féket csinálok magamnak, akkor 4 tárcsa, betétek, csövek, fékfolyadék.. féket el lehet innentől felejteni két évre, amikor fékfolyadékot kell majd cserélni.
Futómű ha zörög 1x rendberakod(csuklók szilentek, lengéscsillapítók mindenhol), geometria, 2-3év nyugi. Olajcsere nálad hibának számít? Más autón nem kell?
Kipufogó ha lyukas, csere, ha a középdob rozsdás, az is csere, mert jövőre kilyukad.
Szisztéma, rend sorban, ahogy kell. Utána csak használni kell.
Egyedül a kormánymű számít olyan hibának, ami elromlott, a többit elhasználtad.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz #32577792 #55373 üzenetére
Tegnap szeles időben azt hittem, hogy elszállt a termosztát, olyan lassan indult meg.
Az út: az első 4km kb. 60-nal(egy megállás lehet lámpánál), majd utána 90-100-110-zel megyek, időtől függően.
-5°C-0° körüli időben, indítás után kb. fél perc járatás után indulok, úgy a 3 km körül indul el a mutató, majd 10-12 mire beáll.http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
baluka6
aktív tag
Sziasztok,
Mivel már a facebook csoportban is felmerült a Renault-ok fenntartási költségei, így én is kiszámoltam az enyémet. Bevezetésnek annyi, hogy 2015 októberében vettem az autót (Megane 2 1.6 benzin, 2004es) 60.163 km-el. Garantáltan ennyit futott, le lett kérdezve, gyári Renault programmal ki lett olvasva az összes tárolt helyről és még a gyári gumikkal volt az autó (2004es dot). Rögtön vásárlás után vezérlés csere volt, okos kerékkel, olaj és szűrők cseréje stb... Kb fél év után kapott két hátsó fékbetétet, mert elég kopottak voltak a gyáriak. Olajat 10.000-ként cserélem, benzinszűrőt pedig mindent második olajcserénél.
Kb 1 évig semmi gondom nem volt vele, aztán idén, mint ha megunta volna az életét, elő jött jó pár nyűgje.
A lenti szösszenet mutatja, hogy idén mit költöttem rá eddig:Olaj-szűrőkcseréje 12 500 Ft
Első féktárcsa-betét,félolaj,zselés motortartó bak 47 370 Ft
Első lengéscsillapító,toronycsapágy-szilent, stab.pálca,porvédő gátlóhoz 51 000 Ft
Olaj-szűről cseréje, gyertya, ü.a. szűrő 21 000 Ft
Bal első lengőkar 12 300 Ft
Ablaktörlőlapát 4 400 Ft
Stabrúd. Szilentek 1 500 Ft
Axiálcsukló (1db) 3 800 Ft
Hátsó rugók (2db) 13 500 Ft
Hátsó féktárcsa-csapággyal, fékbetét 41 000 Ft
Hátsó motortartó bak 4 500 Ft
Bölcsőszilent (2db) 13 000 Ft
Féknyereg javító készlet 3 500 Ft
Jobb első lengőkar 8 800 Ft
Ablaktörlő lapát 3 500 Ft
Olaj-szűről cseréje, olajleeresztő csavar,alátét, kormányösszekötő gumiharang 24 665 Ft
Külső-belső kormány összekötők 15 000 Ft
Komplett kormánymű 30 000 Ft
Akksi 20 000 FtÖsszesen: 331 335 Ft
A kormánymű még nincs cserélve, Rob még nem ért rá. Igen, a munkadíjak nincsenek feltüntetve, mert egy jó részét én csináltam, a többit pedig Rob, csak a tőle kapott számlákat nem fűztem le.. Jelenleg 104.500 Km van az autóba, tavasszal még valószínű, hogy hátsó lengéscsillapítókat is cserélnem kell és a hátsó dobom is lyukas. tehát sosem lesz kész!
Tehát hiába vettem keveset futott, jó állapotú autót, szerelővel átnézetve, ha egyszer már nem fiatal, meg szerintem elég hitvány minőség az egész, akkor sosem igazán jó.
Most ott tartok, hogy valószínűleg tavasszal el lesz adva, mert nem bírom idegekkel már, hogy valami mindig sz@r és költeni kell rá.
Remélem nem gond, hogy kicsit hosszú lett. -
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz #32577792 #55373 üzenetére
Hát az valóban sok szerintem is, de a kérdés, hogy kint ekkor mennyi a hőmérséklet?
Mennyire van felnyomva alapból a fűtés ilyenkor.
Én ilyenkor még nagyon nem nyomatom a fűtést, hogy hamarabb elérje, főleg amíg még városban kell szenvedni.
Ebben az évben a leghidegebb itt -6 volt, nálam kb 3km mire megmozdul, de 7 körül már ki is nyit a termosztát, ekkor felnyomom HIgh-ra és 5-6 ventin 10 perc múlva alsógatyára is vetkőzhetnek. Aztán szépen visszaállítom egyes, vagy kettes fokozatra és 25fok körül.
Nálam, ha egyszer eléri az üzemit, akkor ott is marad, illetve amikor nyit a termosztát 83 fokon (OBD szerint), akkor látom, hogy egy talán fél millimétert visszább megy a mutató.
Amíg 89-en nyitó volt bent, nekem is később melegedett, de ezt írtam is már, se télen, de főleg nyáron ennek a motornak (2.0dci) egyszerűen nem jó a 89-90 fokon nyitó termosztát.
De ez is saját vélemény, nem kőbe vésett természetesen. -
#32577792
törölt tag
Ez az a kocsi, ami városban is használandó a szépsége miatt, de oda dieselt...
Kompromisszumok hada.
Elmúlt 2 hétben kénytelen voltam itthon használni a kocsit, egészségi okok miatt, hát nem örültem neki. 1km-t menni helyben.. Az 5,5 átlagom felment 6,5-re, nulla melegedés. -
mycso
Topikgazda
válasz forceberg #55368 üzenetére
Igen, aki hosszú távra tervez, annak egy ilyen igen jó vétel.
Befektetésnek nem jó, mert esik az áruk.
Egyébként én is oda vagyok érte, gyönyörű autó.Amiért most oda vagyok, és ha tavaly nem vettem volna autót, akkor ezért most azonnal indulnék.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
gooool
őstag
3 ajtóst nem veszek jelenleg (egyébként Megane 3 RS az álom, az alá nem adom ), a család miatt sokszor jól jön a második sor ajtó, nagyit nehezen tuszkolnám be a hátsó sorba.
Megmondom őszintén 159-es Alfára fáj a fogam, de egyszerűen nincs épkézláb a kereten belül, mind valahol elhasal, na meg megszoktam a jóságot a Lagunában, hogy belül olyan egységesen jó a minőség, az Alfa meg néhol nevetséges...(lógnak a műanyagok, lötyög a váltógomb, hasonlók).Holnap szerintem megnézek egy magyar, második tulajos Laguna 3-at. Nem kombi, van benne 310 ezer, de állapotra a képek alapján okés, vezetett szervizkönyv, számlák, minden. Nem csúcsfelszereltség, de annyit tud, mint amit a 2-es. Ja és 2,0dCi.
Tőle nem félnék, hogy ráköltöm az életem, alapvetően tetszett mindig is a 3-as, és most teljes lehet a Laguna portfólióm. Ja és fehér, szerintem nagyon jól mutat és ritka szín is ennél a modellnél.[ Szerkesztve ]
Üdv, Balázs
-
mycso
Topikgazda
válasz speedydb23 #55364 üzenetére
Ennyiért már bőven van szebb coupe is: [link]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
#32577792
törölt tag
válasz speedydb23 #55364 üzenetére
Hát ad 1.4Tce-t vezettem, elég brutális
-
gooool
őstag
válasz diablo1984 #55357 üzenetére
Szerettem, na meg eléggé maximalista vagyok és a munkámhoz alapvető egy megbízható autó, amivel eljutok oda, így muszáj is volt ráköltenem, amit mai napig nem bánok, bár tény, hogy nem kevésről beszélünk, amiből semmit sem látok viszont. De hát ilyen ez élet, harmadikra már hátha összejön egy olyan autó, amiben mosolygok ha vezetem, visszanézek rá mindig a parkolóban, miután bezárom és a gatyám se megy rá. (Én költök szívesen egy autóra, csak akkor azt bármilyen módon adja vissza nekem...szegény ezt valahogy akárhogy is próbálta nem sikerült neki...érzelmek, nem tudok vele mit tenni sajnos.)
Üdv, Balázs
-
polonic
félisten
Köszönöm a válaszokat mindenkinek.
Egyébként nem hosszú távra tervezünk vele, max 2 év.
Addig jó lenne, ha kibírná.Egy megbízható szerelőt tudnátok mondani nekem Budapesten és vonzáskörzetében?
Aki nagyon ért a renault-hoz és a fentebb említett dolgokat még tudja nézni? -
veterán
válasz molnarpeter #55356 üzenetére
Rönó esetén Renault CAN Clip. Nem tudom, van-e más, ami valóban lekezel mindent?
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
molnarpeter
nagyúr
válasz polonic #55353 üzenetére
Elm327 obd scanner ebayről, mellé megfelelő program - vw-nél pl. van droidra vag dpf app, renualt esetén passz Mindenesetre fokozott odafigyeléssel 1-2-3 évig talán ellesz az autó úgy-ahogy, meg kéne nézni, mennyi korom van most a szűrőben, amit nem tudott kiégetni.
[ Szerkesztve ]
-
gooool
őstag
válasz diablo1984 #55352 üzenetére
Megmondom őszintén rendberaktam, az eladási ára belement a másfél év alatt, szóval egy kibaszott nagyot buktam, haverom, aki megvette ugye mindent tud erről, megbeszéltük mindig a dolgokat az autóról, közölte is, hogy hülye vagyok, de nem tehetek róla, valahogy nem voltak érzelmek, minden apróság már idegesített, amit az emberek 90%-a észre sem vesz, de én nem tudtam elsiklani felettük, pedig hidd el, én próbáltam.
Azért is vette meg haverom, igazából nem akart autót venni, de sajnálta volna, ha máshoz kerül, így meg kicsit én is nyugodt vagyok, hiszen hasonlóan jó kezekbe kerül, mint nálam volt.
Sajnálom, amikor elment vele azért rossz érzés volt, de nálam itt véget ért a története az autónak, tovább nem tudtam húzni a megbékélés gondolatát.
Az, hogy mi lesz, még nem tudom, de mindenképpen legalább ilyen dinamikus autó kell, ha kisebb, az se gond és olyan, ami képes mosolyt csalni az arcomra...akármivel.Üdv, Balázs
-
polonic
félisten
válasz molnarpeter #55349 üzenetére
Nem az, nem ALD. Renault márkakereskedésbe vitték, már csak a garancia miatt is, Fótra.
A számlák alapján én úgy látom megvolt minden. De majd megnézem mégegyszer, ha már nálunk lesz.
Még fékolajat is cseréltek, ami nem jellemző. Legalábbis én nem nagyon találkoztam ezzel, csak ha külön kértem. 4 év/100 ezer km gari volt rá.
Mi a DPF figyelésére alkalmas eszköz? Na meg a talán pár évet kibír hogy értsem? -
gooool
őstag
Sziasztok!
A mai nappal elvitték a kis drágámat...
Amikor elhajtottak vele azért urrá lett rajtam egy picit a meghatódottság, pedig alapvetően nem váltott ki belőlem sosem éles érzelmeket a gép, talán ez volt a legfőbb indok, hogy végül az eladás mellett döntöttem.
Viszont, ami mindenképp megnyugtat, hogy a piaci árát azt hiszem megkaptam érte (ugye klímahűtő cserés és az oldalán is sérülés van, amiket az átlag magyar a mennyit engedsz a feléből mondattal honorálna, egyéb tekintetben teljesen egyben a vas).
Régi haveromhoz került az autó, szóval fogok még találkozni vele, képben marad abszolút a jövőben is.
Ezt a képet már ő csinálta róla, hazafelé tartva:Azt még nem tudom mi lesz helyette, lehet maradok a Renault vonalon, lehet nem, majd a szívem eldönti első sorban, na meg némi racionalitás.
Boldog Új Évet előre is minden topiclakónak!
Üdv, Balázs
-
molnarpeter
nagyúr
válasz polonic #55348 üzenetére
Ez volt az ALD-os? Hova hordták eddig szervizbe, minden előírásosan volt cserélve, nem maradt ki semmi? Gari lejárt? Ha ténylegesen hetente lesz hosszabb út, talán pár évet kibír. Szerezz be valamit DPF állapot figyelemmel kísérésére, hogy ne regenerálás közben állítsd le a motort (ha meg telítődik, el tudd adni ), illetve a tankot nemérdemes negyed alá kijárni (cr és dpf is jobban örül), nameg tartsd 1500-2500 körül a fordulatot - hétvégi kiruccanásoknál 20-25 km után rendesen is érdemes kiforgatni, megelőzendő a turbó geometria leragadását a koksz miatt. EGR tisztításnak lehet értelme preventív jelleggel, többi nem aktuális még/nem lehet ránézéssel állapotot felmérni. Indítás után 20-30s járatás főleg hidegben ajánlott, de többet fölösleges. Elindulás alapjáraton csúsztatott kuplunggal, és utána finom gázt adva; motor leállítása kinyomott kuplunggal, előtte nagy sebességű/terhelésű haladást követően kicsit érdemes visszahűtés céljából járatni. Ha nem utcán parkol, egy elektromos motormelegítő jó lehet esetleg.
[ Szerkesztve ]
-
polonic
félisten
Sziasztok!:
Hamarosan hozzájutunk egy 2013 július havi grand scenichez, 1.6 dci motorral.
Ismert előélettel, 95 ezer km-rel. A szervizekről már megnéztem az összes számlát.
Pl olajcserék kb 20 ezer km-enként voltak.Ez lesz az első ekkora és dízel autónk.
Naponta 10-11 km-re oda és vissza használnánk. Aztán nyilván hétvégente lennének hosszab utak, meg évente párszor több 100 km-es utak is.
Mire kell figyelni ilyen használat mellett dízelmotornál? Tudom lassaban melegszik be a motor. És a motort akkor nevezzük üzemmelegnek, ha az olaj is meleg (mondjuk ez honnan derül ki, mikor éri el ezt a hőfokot, azt nem tudom). Melegíteni, vezetni hogy kell a hidegindítás után?
Részecskeszűrő eltömődhet hamar? Kokszolódhat az EGR?Arra gondoltam, hogy megnézetem egy szakival, hogy milyen állapotban van a motor most, pl van-e kokszolódás, turbó és a kettőstömegű lendkerék milyen állapotban van..
Aztán az olajcseréket 10 ezer km-enként tervezem innentől.Egyébként tudom, hogy városba nem való dízelmotor. De ez most így alakult.
Vagy adjuk is el egyből kb? -
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz rob210 #55345 üzenetére
Ismerős 2.0dci Laguna3-ban pár napja lépte át a 400 ezret, se kettős, se láncra utaló probléma nincs, csak megy az az autó, illetve 10 ezrenként olajcsere. Ennyi.
oké a futómű már többször is volt javítva nála és nálam is, de az nem éppen erőssége ennek az autónak, de az a 2 ezres dízel úgy néz ki, kimegy a világból, ha rendesen megkapja a friss olajat időben. -
rob210
Topikgazda
válasz diablo1984 #55344 üzenetére
Pedig az a 2ös tömegű nagyon ritkán igényel cserét.
Azért nem is tudják a tulajok, hogy benne vanRenault power
-
rob210
Topikgazda
válasz diablo1984 #55337 üzenetére
Akkor sikerült mindenkit meglepnem.
Én is kb. 3 hete találkoztam a specifikációban vele, amikor kuplungcseréhez néztem a nyomatékokat.
Egy másik típushoz, csak mellette volt a 2.0 es táblázata is és ott írta a kettős tömegűt, de jól emlékeztem, most megnéztem mindegyik 135Le felettiben van, nem csak turbósban.
Az összes F4R es kettőstömegű.Renault power
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz forceberg #55320 üzenetére
Néhány gondolat erről, aztán részemről már nem is téma.
Szerinted, vagy bárki...ez a lista életszerű?
200-240 körül megyek Németeknél, de legalábbis 200 alatt ritkán, akkor milyen lehet(ne) a kenésük ezeknek az olajoknak, amiket ő néhány perces bemutatóval szinte már kőbe vési egy általa megkreált lista alapján? Hogy mutatná meg egy ilyen lista, hogy pl az általam kedvelt LM, pl 1-2 hetes ilyen körülmények közti használattal, hogyan védi, keni a motort?
Olajcsere után 5 perccel, vagy 5 órával már véleményt alkotnál bármiről, ha gyorsan szét tudnád kapni motort?
Amilyen erők hatnak rá 200km feletti több órás vezetés után, honnan tudná bárki is megmondani, hogy bármilyen köze lenne ennek a tesztelésnek? ilyen körülmények között? Mint írtam több hetes, hónapos használat után.Nos, ilyenkor jön jól a hallás, a motor csendes, bika erős még jobb. Egy rossz minőségű olaj, pl a lista alapján ezt tudja/tudná biztosítani? A lóf...szt.
Aki e lista alapján vesz olajat, nos az meg is érdemli.
Én inkább hagyatkozok a fülemre (motor jóval simább és halkabb járása, mint pl az elf-nél, ami ezt nagyjából olajcsere elején tudja és csak max 2000km-ig, utána egyre rosszabb és rosszabb lesz, de az LM lecserélésig tudja ezt tartani), illetve, hogy erősebb is, hamarabb ugrik etc...Az az olaj meg alapból nem érdekel, ami ennek az ellentéte, pl a lista alapján kiválóan szereplő shell helix ultra-t már használtam, 2400km után (német oda vissza) azonnal leengedtem és cseréltem. Szörnyen szar volt a motor, hangos csataggó dízel moslék járással, és persze nem is úgy ment, ahogy kellett volna ahogy megszoktam, de a lista alapján ennél az olajnál, 5 perc tesztelés után alig volt kopás...Wow
Na, mindegy, mindenki úgy választ, ahogy akar, ez a pali sehol nincs elismerve, még honlapja sincs, csak a YT
Én, úgy gondolom, hogy rájött, hogy tud ezzel keresni, mind a yt-on és mind adományokból a paypal-ra, de részemről ennyi, már így is többet időt szántam erre, mint amennyit érdemel ez az egész piotr féle 5 perces tesztelősdike. .------------
Egyébként tegnap cseréltem MOTUL XCESS 8100-ra, brutál halk, talán még az LM-nél is, de csak 400km-t mentem, egyelőre többet nem is érdemes róla mondani, majd két után okosabb leszek...
[ Szerkesztve ]
-
z00li
senior tag
válasz rob210 #55335 üzenetére
Hát olybá tűnik hogy elengedem ezt az autócsere gondolatot egy kis időre. Köszönöm a felvilágosítást. Jelenlegi felhasználáshoz bőven elég a paripa. Jövőre így megpróbálom rendbekapni esztétikailag, már amennyire három gyerek mellett ez megoldható. Topikösszefoglalóba bekerülhetünk ha teszek fel képet?
Z
-
rob210
Topikgazda
Csak jobban vannak elosztva a fokozatok.
A hatos váltó nem mindig megoldás az alacsonyabb fordulatszámra.
Ilyen szempontból a 2.0 literes jobb.De a felhasználási szokásaidat nem ismerem.
Ha városban tötymörgős lesz a kocsi annak a 2.0 horror lesz, ha sokat mész hosszúkat országút pálya az meg az 1.6 nak lesz halálos.[ Szerkesztve ]
Renault power
-
-
z00li
senior tag
válasz rob210 #55331 üzenetére
A jelenlegi Scénic I 1.6 16V is 8l körül eszik éves átlagban, szóval a fogyasztás nem lenne gond.
"Ráadásul a 2.0 literesben már kettőstömegű van és okoskerék is."
Az okoskereket tudtam, a kettőstömegűt nem."(Egyébként nagy szerethető hodály föleg a grand)"
Gondolom, hiszen a mostanit is nagyon szeretem a hülye francia megoldásaival is.És mit gondolsz milyen lehet a kettes Scénic 1.6 16V hatos váltóval? Ott csak rövidebbek a fokozatok, vagy spórolósabb a hatodik?
-
rob210
Topikgazda
Pont annyival amennyivel jobban nyomod és amennyivel nehezebb a kocsiszekrény.
8 liter alatt ne is gondolj fogyasztásra.
Ráadásul a 2.0 literesben már kettőstömegű van és okoskerék is.
Szóval nem vagy sokkal messzebb egy dieseltől fentartásban és akkor az már jóval szerényebb fogyasztást fog produkálni.
Ehh ezt se hittem volna, hogy én egyszer ilyet írok le.De valóban, ha már most a fogyasztástól félsz akkor nem fog beválni.
Amire figyelni kell az a rugók állapota, minden elektromos kütyü, ablakok esőérzékelő, felszereltségfüggően a többi elektromos ketyere.
(Egyébként nagy szerethető hodály föleg a grand)
[ Szerkesztve ]
Renault power
-
z00li
senior tag
Sziasztok!
Második generációs Scénicnél mire érdemes figyelni? 2003-as évjáratú benzines 2.0 16V-ről lenne szó. Fogyasztásban mennyivel lehet rosszabb egy első generációs 1.6 16V-nél?
Z
-
rob210
Topikgazda
-
ALgore2
tag
Sziasztok!
Fehérvár vagy környékén ismertek olyant, akinek van CLIP és tanítana vagy kiütné az immot????
A fehérvári RENAULT SZERVIZ JANUÁR 20 körül vállalná, minősíthetetlen hozzáállásal........
Köszönöm![ Szerkesztve ]
-
Joker88
őstag
adott egy 2003-as clio.
hol van a duda / kürt/ ? mert nem szól
biztosíték cserélve,elméletileg az új, de továbbra sem ad jelet..szemléltető kép:
In loving memory of Garrett Lockhart
-
veterán
Ilyet is találtam, Shell.
[link]
Illetve a hivatalos honlap:
[link]
"Fully synthetic motor oil – Tailored to meet engine manufacturers’ special requirements.
Designed to meet the demanding requirements of particular high-performance engines, including Renault and those requiring ACEA C4
Shell is currently the number one global lubricants supplier to the Renault-Nissan alliance for factory-fill lubricants
Passes an extensive range of performance tests to meet engine oil specification Renault RN0720"http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
veterán
Csak a szintén 5W30, low SAPS és HTHS>3.5-ös olajokkal érdemes összehasonlítani.
Egyszerűbb úgy, hogy amelyik olajnak van RN0720 minősítése, az az olaj tölthető bele. Sztem minden nagyobb márkának van ilyen terméke.
Eaglenek a Liqui Moly tetszik, de ezen táblázatban azok sem jobbak semmivel sem, de árban duplája.http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
Lacy6
senior tag
válasz forceberg #55317 üzenetére
Itt néztem.
Korábban lett linkelve.
Vannak jobbak, meg van az a clean test, amiről fogalmam sincs micsoda de 4 pontot adott rá.
(9,5-9 Amazing, *8,9-7 Very good, *6,9-5 Good)Csak kíváncsiságból kérdezem, hogy elf márkán kívül van olyan motoralj amit szoktak ajánlani ebbe a motorba?
Én vagyok Isten büntetése. Ha nem követtetek volna el nagy bűnöket, Isten nem küldött volna engem büntetésként rátok!
-
Lacy6
senior tag
Sziasztok!
Renault Fluence (110le) 1.5 Dci-hez milyen motorolaj ami ajánlott?
ELF Evolution Full-Tech FE 5w-30-at találtam, de tesztek alapján eléggé rosszul szerepel.
Alternatíva érdekelne leginkább.
Kb 100 ezer km van az autóban.[ Szerkesztve ]
Én vagyok Isten büntetése. Ha nem követtetek volna el nagy bűnöket, Isten nem küldött volna engem büntetésként rátok!
-
Cane
őstag
Műszakin jelenthet-e problémát, ha led-es izzó van a féklámpában hagyományos helyett?
▫■ Ω Sēctσr - Γhē lαsτ lιηē σf dēfēηsē ▪□
-
eTrade
tag
válasz forceberg #55308 üzenetére
Hát én is meglepődtem, hogy az ELF Evolution 900 SXR 5W40 jobbnak tűnik, mint az ELF Evolution Full-Tech FE 5W30, amely összességében nem rossz olaj, csak azért jobb eredményre számítottam.
Motorkopás jelentős része akkor keletkezik, amikor beindítjuk a motort, ezért nagyon fontos a motorolaj keringési képessége is, amely ezekben a tesztekben nem kapott szerepet.
-
Pecc
őstag
Kellemes ünnepeket
Srácok, 83, 89, vagy 91 °C-os termosztát kell az autóba?
Van erre valami gyári leírás? Vannak ajánlott márkák?M1/2 K4M700
Köszi!
-
veterán
válasz eTrade #55302 üzenetére
Ezt nem is láttam, itt 100°C-os mérések is vannak + néhány használt olaj is.
Ebben a Full Tech nem győzött meg, de nem igazán látok jobb RN0720-as olajat.Az viszont azért kemény, hogy az 5 perc x 1kg helyett az 1perc x 2kg mennyivel jobban "gyilkol".
Az életre lefordítva, ezt teszi a nagy nyomaték rendszeres kihasználása... így fogynak el a hajtókar csapágyak, ha az olajozással együtt a nyomatékhoz alul vannak méretezve.Gajdán Úr videóját láttam már, meg szoktam nézni, ha tesznek fel új részt.
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
rob210
Topikgazda
válasz #32577792 #55303 üzenetére
Ez a kéréd így lófityula.
Milyen autó, milyen lámpa?
Ha xenonos akkor a szintező beállítja magát, de a terítést lehet akkor is állítani kell.
Ha manuális akkor mindenképpen be kell állítani.
Ha motoros, de manuálisan kapcsolható, akor is igényel beállítást, hiszen terheléstől függően kell az álltalában 3 fokozatot beállítani.Renault power
Új hozzászólás Aktív témák
- Autós topik
- Nintendo Switch 2, vagy amit akartok (találgatós topik most még)
- ZIDOO médialejátszók
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Delta Force béta teszt
- PlayStation 5
- Realme 9 Pro+ - szükséges plusz?
- Ingyen kellene, de tegnapra
- Spórolós topik
- Asszociációs játék. :)
- További aktív témák...