- Garmin Venu X1 - vékony, virtuóz, váltságíjas
- Mobil flották
- Mindenki Z Fold7-et akar
- Samsung Galaxy A56 - megbízható középszerűség
- iPhone topik
- Huawei P20 Pro - profit csinál minden fotósból
- Három Redmi 15 érkezett a lengyel piacra
- Milyen okostelefont vegyek?
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
shifty!
senior tag
Bad news: ez kettőstömegűvel szerelt példány.
Ebben az esetben kuplung, kettőstömegű, és hidraulikus kinyomócsapágy csere a minimum.
Én nagyon baráti áron, ismerős szerelőnél anyag + munkadíjjal 160e ft-ból úsztam meg, és ezzel kifejezetten nagyon jól jártam, főleg annak fényében hogy LUK került be mindenből.
-
Josi
aktív tag
A Monaco limitált szériás, szinte full felszereltségű.
Ez messze van attól.
Az oldalán a diszlécen RT felirat van.
A mellékelt doksiban megtalálod minek kellene lenni benne
Megane I Ph2Klíma nélkül ne vegyél autót.
Küszöb eleje vége, gépháztető eleje ami rozsdásodni szokott. -
#89309696
törölt tag
Meganeból 400-500 között indulnak a használhatóak amire nem kell költeni az első-második évben vagy csak apróságokat. És kéz alól (persze meg lehet nézni a kereskedőset is nyugodtan csak tisztában kell lenni azzal), hogy a nepperes kocsikkal az a baj minden hasznát mire levonod a neppernek akkor marad az autó értéke kb. 200-250 ezer.
Vagy ha csak 300 körül tudtok rá kiadni és megfelel a szedán akkor Thalia. Kisebb, kényelmetlenebb, fapadabb, de 300-ból az sokkal megbízhatóbb lesz.
-
2 első sárvédő elég gány. Nem ismerem ezt az ársávot, de az egyik házilag van javítva a másik meg rügyezik a rozsától rendesen. Az elején az illesztések baromi csálék, sem a sárvédő - motorháztető, sem a lámpa - lökhárító rések nem stimmelnek. Sárvédő - A oszlop szintén. Képek alapján ez szerintem ezzel megfogtak valamit. Nyúlványokat nézzétek meg mindenképpen, üvegeket, lámpák egyformák-e, egy gyártási évből vannak -e stb.
-
rob210
Topikgazda
A kormánymű, sajnos fogyó eszköz a IIesek alatt.
Ha nagyon kopog elsőre még segíthet rajta ha a fesszesség állító csavaron tekertek egy kicsit.
Ez a csigánál lévő állítási lehetőség ami a fogaslécet jobban ráhúzza.
Amúgy meg sajnos ha lóg kopog ki kell cserélni nincs mese.
Van aki perselyezi, meg lehet is innen onnan szerezni ilyen utángyártott perselyeket gyakorlati tapasztalat semmit nem ér.
Vagy kicseréled a kormányművet, vagy felújíttatod.
Le kell kötni elég sokmindent és értelemszerűen le kell venni a bölcsőt. -
Cyborg
őstag
900km-t dízellel se vezetek le egy seggel. 1x minimum, de inkább 2x megállok.
A felét már majdnem tudja pár autó, és nyilván csak jobbak lesznek. 20 perc alatt fel lehet tölteni 80%-ra az akksit, de persze nem tudja megszorongatni a dízelt, ez egyértelmű. De pl. 2. autónak, vagy olyanoknak, akik csak városban mennek, vagy mondjuk az 50kmre lévő munkahelyre ingázni már most is jók.Az uj Hyundai ioniq amúgy simán elmegy 10kW/100km-es fogyasztással, persze olyan 110-zel, és nem 180-nal, ha beleraknák a Tesla 100Kw-os akkupakkját, majdnem meglenne egy dízel hatótávja, egy benzines meg simán.
A töltők is fejlődnek folyamatosan, létezik már 350kw-os töltő. Szóval szerintem ez a jövő, aerodinamika, súly, akku cella sűrűség fejlesztés kell hozzá, ami megy is folyamatosan. -
ΞΔGLΞ
nagyúr
Nyilván, aki hosszabb távra megy sokat, akkor hibrid, ha nem tud hosszabb időre megállni.
Én nem tudtam volna.
Vagy úgy tervez, hogy megáll pár órára, enni, inni, sétálni egy picit, amíg feltöltődik az autója. Amilyen ütemben fejlődik ez a (direkt elnyomott villanyautós) technika, mert ennek már rég meg kellett volna valósulnia, szerintem jövő, vagy 2 év múlva ilyenkor már fele ennyi nem lesz a töltési idő. -
ΞΔGLΞ
nagyúr
(#56347) mycso
Én a futóművel úgy vagyok, hogy sajnos, vagy nem sajnos, de túl vájtfül vagyok:-)), ha már egy kis hupogás, vagy oda nem illő szarság van, kicserélek rajta mindent, más meg nem is hallja. Én ezeken az elbaszott magyar utakon sem kímélem, márpedig az betesz neki rendesen. Bár az is igaz, hogy 250 ezerig nem kellett a futóművel foglalkozni, de ezek szerint vagy az utak lettek szarabbak, vagy eleve ezek az új alkatrészek már nem olyan minőségek, mint amikor a gyárból kigurult. Tökmindegy, hogy TRW, Bosch etc...
A zselésnél annyi lesz, ami nehezebb, hogy az egyik csavarnál útban lesz a mosótartály, ezt arrébb kell tenni és a motort tehermentesíteni kell, mielőtt kicseréled! Az alsót a váltónál meg a tkm tudja hogyan cserélték, mert azért fizettem, hogy ő legyen koszos
, de ahhoz is tehermentesíteni kell a motort. De mind a kettőnél a legfontosabb a nyomaték, ha nem úgy húzod meg, ahogy elő van írva, akkor csalódni fogsz. Kb 1 óra volt a zselés és alsótartó cseréje. A fenti rezgéscsillapítót én már kicseréltem előtte.
Tehát a zselést mindenhol 62nm-rel kell meghjúzni A felső rezgéscsillapítót, szintén 62, de ami a kasznira csatlakozik, azt pontosan 115-tel! Ezek együtt fogják elérni azt a hatást, amire "vársz".
-
Ilyet is találtam, Shell.
[link]
Illetve a hivatalos honlap:
[link]
"Fully synthetic motor oil – Tailored to meet engine manufacturers’ special requirements.
Designed to meet the demanding requirements of particular high-performance engines, including Renault and those requiring ACEA C4
Shell is currently the number one global lubricants supplier to the Renault-Nissan alliance for factory-fill lubricants
Passes an extensive range of performance tests to meet engine oil specification Renault RN0720" -
Csak a szintén 5W30, low SAPS és HTHS>3.5-ös olajokkal érdemes összehasonlítani.
Egyszerűbb úgy, hogy amelyik olajnak van RN0720 minősítése, az az olaj tölthető bele. Sztem minden nagyobb márkának van ilyen terméke.
Eaglenek a Liqui Moly tetszik, de ezen táblázatban azok sem jobbak semmivel sem, de árban duplája. -
gabx76
senior tag
Minden tavasszal azzal kezdem, hogy átnézetem a futóművet.
Idén két axiált kellett elől cserélni, úgyhogy futómű-állítás is volt.Azokkal a 17-es felnikkel különösen javasolt figyelni a futóművet, nekem mikor olyan volt az M2-n, 3 éven belül kellet cserélni gátlót, kutyacsontokat, toronycsapágy-szilentet, kormányművet.
-
Mágus2
Közösségépítő
Ez inkább tulajdonság,mint hiba. Emiatt biztosan nem szedném szét, mert javítas után kb 40-60 000km után újra fogja kezdeni. Ez ilyen,használd és ne foglalkozz vele.
Mindegyik dpf nélküli dízelen megfigyelhető a jelenség. Aki kivette a dpf-et,az is beszámolt ilyen pamacsokról reggel.
-
diablo1984
veterán
a turbó az indítással nincs összeköttetésben, az így nem szól bele! izzítógyertya legyen jó, a befecskendezett gázolaj/levegő elegy és megfelelő nyomás legyen és beröffen! első körben az izzítást csekkolnám, ha az jó és esetleg jobban bele akarsz merülni, akkor egy diagnosztikával a befecskendezési nyomásokat is lehetne ellenőrizni, előfordulhat ott is hiba! de akár a kompresszió is lehet gyengébb, sok minden befolyásolja.
az én lagunámra is azt mondták, hogy tipushiba, hogy nehezen indul, a youtube-on nézett videókban pöccröff volt mindenfelé és kiderült, hogy nálam minden kukás......
-
V8TommY
tag
Nem derult ki a hozzaszolasodbol (vagy az figyelmemet kerülte el), hogy miota van a hibajelenseg.
Esetemben a legelsö olajszag megjelense es a huhogas közt kb 1 het es 70-80 km telt el.Ezt követöen Nyiregyhazarol Fehervarra menet halalozott el a turbo, teljesen normalis 120-130 -as tempo mellett egy hüvös tavaszi napon.
Az auto egyebkent mindig 0W-40 Castrol Edge olajat kapott max 15 ezrenkent, akkori oraallas szerint volt 210-220 ezer kilometer volt benne.
A masik eleg fontos kerdes, hogy mit tankolsz bele.
En ukrajnaba jartam at tankolni, es ott mindig a hataron tuli elsö ertelmes benzinkuton tankkoltam bele. Van aki szerint ez gaz, ami en ugy tapasztaltam, hogy a fogyasztas a kinti üzemanyaggal csökkent, a motor ugyanolyan szepen jart vele, a joval kedvezöbb ar pedig csak raadas volt.Tavaly marcius ( vagyis lenyegen a turbo es ketttömegü lendkerek csere ) ota viszont lenyegeben ujrakezdtem az eletemet Nemetorszagban, es az autot is egesz mas koltsegvetesböl tartom fent. Csak premium gazolajat tankolok bele, olajat pedig a turbocsere ota 10 ezrenkent cserelek, csak gyari ELF-et rakok bele.
A hibas eladas utani pereskedes jogi kovetkezkemenyeket nem ismerem, viszont egyetertek a velemennyel mely szerint nem szep dolog igy eladni az autot.
Az az elethelyzet amiben vagy, eleg kellemetlen. A hazvasarlas okan ertheto, hogy minden penz szamit, ugyanakkor itt van ez a hibajelenseg. Am gondolj bele: ha eladod a Megane-t, utanna valoszinuleg venned kell majd egy masik autot amiben ugyanugy ott lesz a hibalehetoseg, atirasi koltseg az altalad emlitett utannajarasrol es idovesztesegrol nem is beszelve.
Itt nem keves segitseggel, tapasztalattal es jo tanaccsal talalkozhatsz ( suti es kave sajnos nincs
)
A legfontosabb kerdes, a matek. Esetemben a turbo csere 130 - 140 ezer Ft kozt volt Maglodon, tudjukkinel. Ebben benne volt az olajcsere es szurok csereje is.
Arrol viszont nem tudom, hogy mennyibe kerül egy turbo idoszakos vizsgalata es esetleg felujitasa.
Ha valaki tudja, hogy mennyibe kerül az ilyesmi es hova erdemes menni Magyarorszagon ilyen ügyben, kerem ne tartsa magaban, akar privatban is. -
rob210
Topikgazda
A lelkiismereted nem tudom engedi-e ezt.
Egyébként pedig csúnya pereskedésnek néznél elébe és 90%- hogy bukod ami nagyon sok pénzedbe kerülne.
Tisztességesebb turbóhibásan meghirdetni.
Nincs félreértés nincs nyavajgás.De előbb nézesd meg, mert nem biztos, hogy cserélni kell a turbót.
Ha meg annyi pénzed sincs, hogy egy turbóssal megnézesd, akkor no commemt. -
V8TommY
tag
Szia,
Hasonlo hibaval mar en is talalkoztam. En is egett olaj szagot ereztem viszont nalam mar alapjaraton is erezheto volt. (Az enyem 1.9 dCi)
En elkövettem azt a hibat, hogy egyaltalan nem foglalkoztam vele, igza nem igenytelensegbol hanem anyagi okokbol.
Ha masfel evvel ezelott tudtam volna azt amit Rob210 valaszolt Neked, akkor valöszinüleg nem varok. Esetemben vegül az M3 autopalyan, az M0 felhajto elött rottyantott maga ala a turbo amit aztan cserelni kellett. Onnan meg el tudtam menni vele Maglodig ahol az "illetekesek" csereltek rajta es kapott egy felujitott turbot.
Szerintem az a jobb megoldas, ha elore eltervezett idoben mesz vele szerelohoz.
üdv,
Tomiu.i.: a "huhogas" utan nalam kb 200 km-rel jött a füstparade
szoval ha azt eszlelned, hogy a turbo mashogy futyul, akkor tenyleg ne varj vele. Szerintem.
-
Mágus2
Közösségépítő
Ez a legnagyobb, ami befér? Nekem is ilyen kicsi volt az octaviaban, de megmértem a helyet és ez is bement:
Exide Premium 12V 77Ah 278mm /175mm /190mm. Mérd meg az akksi helyét. Ha befér, akkor nem kérdés, hogy a nagyobbat kell venni.
mycso Tudtam, hogy befér oda nagyobb is.
-
diablo1984
veterán
kifolyik az olaj? és kigyulladhat az autó? akkor nem a turbó eszi, ami gázabb lenne, mert ha a karterből a turbó kiszívná és szétküldené a motort, az gáz lenne, de ha nem tocsog az olajban(és nem csak egy tömítés miatt könnyez), akkor hagynám a picsába, járj vele, néha nézz rá, hogy mi újság nem durvult-e, de véleményem szerint nem fog az kigyulladni, annyi erővel minden kigyulladhat, ami éghető.....
-
rob210
Topikgazda
Ez baromság.
Illetve nem először megkérdezem I-es vagy II-es megane-od van vagy milyen renaultod?
Nekem I es PHII amiben elől 16cm hátul 13cm fér el.
Ezt a keretet hátul átalakítottam, hogy oda is beférjen a 16cm-es pár.
A 4db 16 cmes hangszóró és a kis erősítő egy magnat mélycsővel nagyon szépen szól és nekem elég hangosan is.
Ha valaki igazi audiofil akkor az meg vesz mindenhova beépítőkeretet és szét tunerkedi a kocsit hangzásképet állít etc. etc.
Csak az már sok száz ezres tétel.
Kulturált hangzást fillérekből el lehet érni, ha valaki tudja, hogy mit keres, és hogy akarja megépíteni azt amire vágyik. -
Pecc
őstag
Értem.
Olyat még nem tapasztaltam, hogy a gyáritól jobb/vagy azonos mélyhangokat produkáljon egy több tízezrekbe kerülő szett. Ezekszerint ezek jó cuccok.
Az enyémben a gyáriak igazán frankók lennének, nem is érdekelne a csere ha nem érte volna el a peremeket az idő vasfoga.rob - Mennyi az a fillérekből megvolt? 40-50ezer újan?
-
diablo1984
veterán
szerintem a pontosat sehogy, de ha ismerős, akkor bízz benne, hogy nem ver át! sőt ha ismerős és a kocsi magyarországi, akkor bementek a kpm-hez kézenfogva és lekéritek a műszakikhoz tartozó km állást amit rögzítettek műszakikor! ha ebbe nem megy bele, akkor inkább felejtős, ha belemegy, akkor legalább tudhatod, hogy az elmúlt 4 műszakin mi volt az állás!
ha külföldi volt a kocsi, akkor a szervízkönyvet érdemes átlapozni, bár nem szentírás, meg azt is úgy hamisítják, mint a huzat, de kiindulásnak jó, főleg ha renaultos pecsét van benne, nem sufnituning garage gmbh...... -
mycso
Topikgazda
Szia, a 2.0dci egy nagyon jó motor. Jól fogyaszt és nagyon jól megy is. Egyébként láncos nissan motor. Csak elég ritka sajnos, pedig én is nagyon rá vagyok fagyva ezekre a motorokra. Problémát még nem igazán olvastam róla, mindenhol dícsérik.
A szedánok valahogy amúgy is elég ritkák...kombiból sokkal több eladó van.
Illetve én azt mondom, hogy a kombinak csak előnye van.
Ha az ismerősödének valós a futása, normálisan szervizeltette, jól felszerelt és ilyen 2007-8 környéki, akkor tuti vétel.
Új hozzászólás Aktív témák
- Garmin Venu X1 - vékony, virtuóz, váltságíjas
- Milyen SSD-t vegyek?
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Battlefield 6 - Bemutatkozik a többjátékos mód
- Mobil flották
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Milyen Android TV boxot vegyek?
- Milyen videókártyát?
- Metal topik
- További aktív témák...
- 14" Dell Latitude laptopok: 5400, 5480, 5490, 7480, E7440, E7450 / SZÁMLA + GARANCIA
- Apple iPhone 13 Kártyafüggetlen 1 év Garanciával
- GYÖNYÖRŰ iPhone 11 Pro 64GB Space Grey -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS2051
- HIBÁTLAN iPhone 14 Pro Max 256GB Space Black -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3010
- Asus TUF Gaming F16 (2024) FX607JV Grey - 16" - és Lenovo Legion Slim 5 RYZEN 7 8845HS
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest