- Mobil flották
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Hat év támogatást csomagolt fém házba a OnePlus Nord 4
- Samsung Galaxy A53 5G - kevesebbet többért
- Hivatalosan is bemutatta a Google a Pixel 6a-t
- Motorola Edge 50 Neo - az egyensúly gyengesége
- Hivatalos a OnePlus 13 startdátuma
- Mindenki Z Fold7-et akar
- iPhone topik
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
Somatom
veterán
Mint írtam, az út szélén állva nem vagy sokkal előrébb azzal, hogy a motor még elmenne 300 ezret. Az a 400 -at futott autó, ami még 300 -ig megbízható, csak urban legend. Kamionokat vezetek (német cég, szervízelt, új autók), amik a városi legenda szerint elmennek egymillió kilómétert. Mennek a túrót! MAN, Volvo, Daf egykutya. 400 fölött többet vannak szervízben, mint úton és nem a hajtókar szokott kikönyökölni.
-
Somatom
veterán
Nem a motornak sok a Km. Ha nem konstrukció-hibás és rendszeresen cserélsz benne olajat, akkor tényleg elmehet 700 -at. A sallangok adják meg magukat. Önindító, generátor, vízpumpa, stb. Amikor a tengerparti nyaralás helyett, az út szélén rostokolsz a mentésre várva, akkor tök mindegy, hogy a vízpumpa kotlott meg, vagy kikönyökölt a hajtókar.
-
-
rob210
Topikgazda
Nekem a 7 év alatt még nem vokt benne más csak elf sxr 5w30 a benzines 1.6 ba köszöni szépen jó neki ez a moslék.
1 henger 14.6
2 henger 14.7
3 henger 14.5
4 henger 14.7Májusi kompresszió adatok egy 20 éves autóban, bontatlan motorral.
(az mondjuk tény, hogy verylubot szokott kapni minden 2. Cserénél és az rohadt sokat számít!!! !)
-
#89309696
törölt tag
Más a vezetési stílus, kéziváltónál főleg. A kettőstömegűt minden egyes váltás terheli, simán felezhető az élettartama, ha valaki egy hajszálnyit gyengébben vezet. Minél kocább az ember annál előbb megy szét, nálam a 200-at se bírná ki.
Nálad sokat ment pályán az egy kicsit felfele növeli az élettartamot, illetve a megtett Km / váltások száma alacsonyabb. -
eTrade
tag
Hogy mi történik én azt nem tudom megjósolni DE ha az ember biztosra akar menni, hogy az adott olaj az ő motorjának megfelelő, akkor legyen meg a gyártói jóváhagyása.
Elhiszem én hogy az autód motorjának nem lett semmi baja (ami tök jó dolog) de szerintem nem minden motor viselné ennyire jól, hogy random olajat önt belé a tulaj/szerelő.
-
rob210
Topikgazda
Ez csak ízlés kérdése nekem az ívelt kerekded formák jobban bejönnek.
Én a vw konszerben nem érzem jól magam. Sokaknak az az etalon, nekem nem.
Mint ahogy a páromnak a szürke japán tetszik az esik kézre abban érzi jól magát. Én pl. Azt se szeretem.Magyarán elfogadom a véleményed, de ez tényleg csak ízlés kérdése, nekem bejön
A másik ilyen ami nagyon bejön pedig japán az a mazda 3 2017 ből.
-
angyalpc2
aktív tag
Még az hogy szar francia...(oké azért vannak fura megoldásaik
) de szar román...mert arra asszociálnak hogy dácia renault, akkor az csak román gyártású.
Mondjuk a 0.9TCE ott készül úgy tudom. Oké az én 2-es Cliom még pont a franciáknál készült és nem szlovénoknál... Egyébként meg már már töröknél megy kb minden gyártás.
Addig jó nekünk olcsón viszonylag jó kocsit lehet venni -
eTrade
tag
Rádásul itthon nagyon sok ember azért is fikázza a francia autókat, mert utálja a franciákat (pl. Trianon miatt stb.), hiába már rég nincsen kirívó megbízhatósági probléma velük: [link]
Azért a KIA is eléggé megbízhatatlan autókat gyártott eleinte és ennek ellenére mégis sokat esküsznek rá, hogy az most a megbízhatóság netovábbja. -
Így van. EU-ban is engedélyezhetnék a jót; meg kifizetnék egy külön műszakit ahol hivatalosan is jóváhagyják amit használok, ha tényleg megfelelő. De pl matt búrával vakítani az meg legális(!); az hogy én nem vakítok, az meg nem érdekel senkit ha büntetni akarnak, az illegális.
Igaz, sem rendőr sem műszaki vizsgabiztos nem büntetett érte, aki normális és látja hogy jó, nem baxtat.Az meg hogy a láthatatlan indexek, használhatatlan tükrök(ezt már szabályozták azóta), vakító hátsólámpák, egy szem égbe világító tolatólámpa, 2019-ben is új autókon 1100 lumenes H4-es főfény, kékítés a tükörlapon és egy csomó dolog hogy csúszott át az engedélyeztetésen (legtöbb ilyen a németektől jött), azt hagyjuk.
Jut eszembe: Jöttünk anyósékhoz, Dobogókőn át járunk, ott volt egy kis köd, azon kívül ragyogott a nap. Jöttek tompítottal (menetjelzős), helyzetjelzővel (menetjelzős autó), helyzetjelző+ködlámpával (menetjelzős autón is), kiégett tompítottat ködlámpval kompenzálva, ködzárófénnyel, és mindenféle világítás nélkül - ebből mind volt a ködben és a napsütéses részen is. Szóval az emberi hülyeségen, és a szabályok nem ismeretén nehéz segíteni. A legtöbb amivel segíthetnek, a menetjelző, hgy legalább fény nélkül ne közlekedhessenek. Sajnos 95%ban tudnak ezek járó motornál csak helyzetjelzővel is menni, mert nem gondoltak a 'szabotázsra'.
Illetve a menetjelzőre fröcsögőknek/nagyjának nem ilyennel felszerelt autója van, így hozzátenném: a műszerfalvilágítás mindig segít, hogy sötétedésnél tompítottat kapcsoljunk.
Aki nem teszi, ugyanúgy * mint a fentiek, akikkel találkoztunk.
-
#89309696
törölt tag
Manapság már nem lenne megoldhatatlan fényérzékelővel meg sebességérzékelővel, lassulásérzékelővel összekötött okosféklámpa ami a pirosnál ácsorogva visszavesz a fényerőből, más helyzetben meg világít rendesen. Ha már van vészfékezésre villogó féklámpa, ez sem bonyolultabb. Csak okosan kell megtervezni, hogy ne össze-vissza csökkentse a fényerőt, mert akkor azt hiheti a hátsó autós, hogy leszállt az ember a fékről.
Meg persze kellene a jól átgondolt jogi háttér is ehhez. Általában az az ami nem szokott meglenni. -
kisgyerek85
senior tag
-
molnarpeter
nagyúr
Svédországban vettem múltkor Biltema akkut, 4 év gari, csak messze van
Onnan hoztuk az autót lábon, előző állás miatt túlmerült, muszáj volt.
Itthon hasonló user szempontból az Optima, gondolom ismered, de normál esetben jellemzően határeset, hogy megéri-e (saját tapasztalatom nem nagyon van vele, csak mocsok drága és kicsi a kapacitás)
-
harry
veterán
Amikor nálam lemerült az aksi (de akkor nagyon, és 1.5 napig nem is volt benne), akkor a rádió kért kódot (+ csatorna beállításokat), ám mással nem volt gond (központi zár, ablakok - mondjuk más nincs is szerintem ahol ezzel baj lehet...). Lehet ha csak egy csere idejére áramtalanítod, akkor van benne valami kis aksi / elem (?), ami megőrzi (egy darabig).
-
Matska
senior tag
Szia.
Ott voltam, amikor rokon kihozta szalonból az autót, szóval ismerem az előéletét. Kaposvárra járt be dolgozni vele (oda-vissza 35km), meg nyaralások, síelések, kirándulások. Pár éve nyugdíjba ment, azóta sokat állt, heti 1 bevásárlás, meg évente néhány síelés, nyaralás, kirándulás, így jött ki a 141.000, nagy része országúton.
Egy hibája van, hogy dohányzott benne, de nem zavar, mert én is dohányzok (bár nem autóban).
Futóműre sosem panaszkodott és nem hallani/érezni semmi rendellenességet. A vezető oldali ajtóval küzdött sokáig, mert a központi zár azt nem zárta, ezen kívül 2 hetesen egy kamion ráhúzta a kormányt amikor előzte volna, rokon fékezett, akkor a lökhárítót kellett cserélni, valamint 3 éve elkapott parkoláskor egy villanyoszlopot, akkor jobb hátsó ajtó csere. Most egy 2 éves benzines Mazda 6-ra váltott.
A Laguna euro4-es. Én munkába járok vele faluból városba, oda-vissza 30 km, ebből 20 országút, valamint az összes rokon 2-300km-re lakik, hozzájuk 1-2 havonta egy túra, meg évi 2-3 külföldi nyaralás/síelés. -
mycso
Topikgazda
Jah, így oké rendben van. Pont ezért cseréltem a ~7 éves gyári akkut, mert néha reggelenként csinált olyat az első indításnál, hogy elfelejtett ezt-azt az autó, pl. ablakok végállását, napi km számlálót. Amúgy indított, látszólag működött, viszont akku teszterrel megnézve, nem mutatott értékelhető adatot, tehát pont időben sikerült cserélni.
A gyári, az varta 80Ah, 800A volt.
Most, Electric Power Premium Gold 92Ah, 810A került bele, majd meglátjuk mit tud. -
-
rob210
Topikgazda
Csak egy bak linkje tudom itt ha keresed megtalálod a belevalót.
Nagyon sok okoskerék jött pl. a lengyel gyár ól ami felrakáskor rögtön szórta az olajat.
Onnan én nem is rendelek már, nekem az a hercehurca nem hiányzik. Korrektek cserélik, de oda vissza küldözgetni nem érek rá, ha itt van a kocsi szétszedve. -
eTrade
tag
Dehogy fárasztalak, csak kicsit egymás mellett beszélünk szerintem.
Szabadon lehet, sőt nagyon ajánlott és hasznos dolog az autó hibáit felsorolni, pl. Megane klub oldalán is csokorba vannak szedve a hibák és pár ötlet/megoldás hozzá.
Én sem szoktam 'csontig benyalni' senkinek és semminek. Nem is egyszer írtam le a volt és jelenlegi autóm hibáit, nem tartom hibátlan autónak és nem is fogom senkinek hazudni annak.
Ehhez képest minden japán, koreai, német autótulajdonos 'csak tankol' és a kocsi 'kimegy a világból' regéket mesél / kamuzik másoknak és sajátmagának. Ezek alapján ha nem lenne francia és olasz autó/alkatrész a világon, akkor éhenhalna az összes autószerelő és aftermarket alkatrész gyártó. -
rob210
Topikgazda
Na erre meg azt tudom mondani, hogy van az a szilent ami nem 1 év alatt megy tönkre.
Csak te megvetted mindig mindenből a gyárit vagy gyárinak hittet
Ezt én garantálom, hogy nem szakad szét egy év alattKocsi alatt aki meg ilyenért mászkál az nem ért hozzá.
Fel kell rakni a motortartó gerendát és 10 perc kicserélni. -
eTrade
tag
Nekem pedig sajnos ez jött le, de lehet hogy én vagyok túlságosan érzékeny a szóhasználatra. Én kérek elnézést.
Biztos vagyok abban hogy összességében szereted az autót de én nem ilyen formában írtam volna le a hiányosságait, gyenge pontjait.
Nincsen tökéletes autó, pl. az én Megane 3-asom sem tökéletes. Nálam az ablakemelő pont akkor ment tönkre, amikor hideg hajnali órákban vittem a feleségemet a szülészetre. Ennek ellenére mégsem úgy írok róla, hogy hitvány-gagyi-x@r francia vacak ablakemelő, mert minden autónak megvan a maga hiányossága / hibája.
Félreértés ne legyen, nem flame-t akartam indítani a topic-ban, hanem a saját véleményemet írtam le.
-
eTrade
tag
Én azzal azért vitatkoznék, hogy minden más alkatrész gagyi és francia lenne, mert a Renault-nak kb. száz különféle alkatrész beszállítója van. Minden autóban van egy-két alkatrész ami problémásabb a többinél, legyen az japán Takata, francia Valeo, vagy német Bosch.
A régi 20 éves Megane 1-esem már 'vegyesfelvágott' volt, pl. az ECU Siemens volt benne, generátor Bosch (az pl. cserés volt 180e km-nél), óracsoport az meg Jaeger volt.
Szerintem ha 600e km után zörög / cincog valami egy autóban az nem akkora tragédia. Az említett TC műsorában pár hónapja volt egy 298 ezret futott 2007-es Suzuki Swift, na az a japán csoda úgy zörgött-csörgött mint egy régi BKV busz.
Igaz, nem én vagyok a topic gazda, de ha lehetséges legalább itt ne legyen szapulva a francia autógyártás. Köszönöm.
-
eTrade
tag
EAGLE, kérlek vidd el nekik a Lagunádat, hogy lássák milyen egy 'sz@rfrancia' 600ezer km után.
-
Igen, ezért is kérdeztem, anno én pl: a nagyobbik Stingerben és az 5.0 mustangban is azt éreztem néhány nap vagy óra után, hogy baromi jók, főleg a mustang a hörgésével, de napi használatra - itthon, a főváros és környékére - egyszerűen túl erősek. Azzal, hogy erősebb motor nem biztos, hogy többet eszik maximálisan egyetértek.
Egyébként pedig gratula hozzá, nagyon szép darab.
-
#89309696
törölt tag
Semmi, csak pár szakaszon megkentem neki 160-170-nel. De nagyon érezni, hogy ez az autó nem erre lett tervezve. Meglepően röhögve felgyorsul ekkora tempóra, én azt hittem alig fogja kiszenvedni magából 140 fölött.
Egy lejtősebb szakaszon talán a tiltás sem lehetetlen az meg váltóáttétel alapján 200 ha jól emlékszem, a múltkor számoltam. 5500-ig forgattam el, onnan már a 6600-as tiltás nincs messze, hacsak nem pont ott van közte egy bottleneck. Meglepett mindenesetre, hogy gurulni is tud, de maradok a megszokott megengedett+első büntetőhatár közötti értéken ahogy eddig is, mert nagyon billeg, hajóként vánszorog, minden baja van ekkora tempónál, bár persze főúton mentem ami göröngyös volt, pályán valószínű jobb volna. De ez akkor sem erre tervezett, a fék is alig fogja meg. 80-ról mint a szög úgy megáll, 160-ról azt hittem sose lesz vége.Nekem is aug 17 a lejárat.
-
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
-
molnarpeter
nagyúr
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
Na, közben megtaláltam a terméket, és ez ugyanaz a nő lehet, de én a facebook-on olvastam a hasonló írását, meg a fasziért is, illetve nem tetszésüket.
-
eTrade
tag
Én sajnos nem foglalkoztam azóta a nyest témával és sajnos legutóbb egy galambszárny volt a motor telején... nagyon pipa voltam amikor felnyitottam a motorháztetőt.
Aznap este berendeltem egy nyestriasztót, ha minden igaz holnap itt is lesz a csomag. [link]
Amint megjön a kütyü rögtön belerakom valahová a motortérbe ahol nem éri nagy hőhatás... majd meglátjuk. -
mycso
Topikgazda
Köszi, egyelőre jónak tűnik.
Figyi már, neked nincs meg vékletlenül az ATC-s mérésről a diagramod?
Most megnézegettem jópár neten talált mérést.
Elég vegyes az összkép (nyilván minden motor más és más).
Van olyan, ami hasonló számokban az enyémhez: 214/475 de van 214/450 is. De van, aminél vadabb: 200/479.A lényeg, hogy ATC oldalán, amik fent vannak 2.0dci-k, olyan furán vannak megírva: nagyon csúcsos a nyomaték. Na, az biztosan nem tesz jót.
A 2.0dci motorok karaktere lassabban felépülő egy kis, szinte egyenes szakasszal, majd lassan lefele ívelő.
Ezért is nincs a német cr-eknél megszokott hírtelen hátbab@szó érzés, hanem itt lassabban épül fel, viszont 3500-ig egészen nyugodtan forgatható, mert tol, mint barom.Itt meg van 1-2 amit csúcsosra írtak...
Kíváncsi lennék, hogy neked hogy néz ki.
-
#89309696
törölt tag
Az autónak mindenképp ott kell lennie, mert fotózva van minden. Az átjutás menete meg helytől függ. Van ahol fizetni kell érte van ahol nem. Ahol nem ott simán csak elnézőek ennyire, hogy átengednek mindent ami nem durva meg nem életveszélyes, a csóró régiókban van ez főleg ahol nem tudnak mit elkérni amúgy se. Ne legyen életveszélyes a kocsi és gyakorlatilag annyival átmegy.
Mondjuk aki egy 2014 utáni fiatal kocsival állít oda kikapcsolt keréknyomás szenzorral azt lehet, hogy megvámolják zsebbe mindenképp, mert hát van miből, ha telt a fiatal autóra is. -
mycso
Topikgazda
Hi, vezérlés:
Renaultban dolgozó szerelő szerint 400k km körül érdemes vezérlést cserélni.
Indok, nem a lánc nyúlik, az valóban örök darabnak tűnik ennél a motornál, hanem a lánckerekek fogai tudnak úgy megkopni, hogy extrém esetben láncugrást is tud produkálni.
Nagyon ritkán előforduló esemény, de azokat a fogaskerekeket érdemes megvizsgálni. -
-
Gabady
aktív tag
Bocsika.
Érdemes lenne ezeket az "üzleteket" is feltenni az összefoglalóba.
Más:
Hétvégén megvolt a lengőkarok cseréje, kurvajó lett, de valami még mindig koppan. Megcibálva a stabpálca nem ad hangot, de másra nagyon nem tudok gondolni, mert a lengéscsillapítók 1 évesek.
Stabpálcára 2 méretet hoz a bárdi. 265 meg 286. (Tudom, mérjem le nekem milyen kell.)
Ültetett futóműhöz nem jobb a hosszabb? -
Tosee
őstag
Pont a fészek miatt vagyok bizonytalan az állat fajtáját illetően! Én sem gondolnám, hogy száraz füvet hordana a nyest a motortérbe! De előtte pár hete már láttam tappancs nyomokat az autón. Amiről macskára vagy nyestre gondoltam. Viszont olyanról már hallottam, hogy a macska megellett a motortérben, de gondolom az sem fészkelné be magát oda! Egér meg nem valószínű, hogy tenyérnyi nagyságú fészket csinálna magának oda 6-8 óra alatt, mert kb ennyit állt kint az autó!
-
#89309696
törölt tag
Valószínű a Hankooktól csak az előző évi mintát adaptálják, maga a gumi minősége viszont fos úgyhogy sokra nem menni vele.
Ha nincs rá pénz akkor áldozni kell a gumiméretből és emelni a minőségen. Egy kisebb/keskenyebb, de minőségibb gumi mindenképp jobb választás lesz, pláne hosszútávon mikor már öregedett és kopott a kicsit jobb minőségi jobban tartja majd magát. Én se a gyári méretet raktam fel. Valamennyit lehet játszadozni a váltóméreten kívül is a minőségért cserébe, nem szentírás az.
-
#89309696
törölt tag
Simán. A macska ha átjön az udvarba és kikergetik, a macska a kerítés után fél méterrel már meg is áll nyalakodni meg napozni. Tudja, hogy a kutya nem jut ki rajta. Nyest is van azon az intelligenciaszinten mint egy macska. Ezért nem működik a kutyaszőr az autó alá meg hasonló módszerek egy idő után.
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
Kiszedtük a ventit, megint ugyanaz, mint a múltkor. Tizenvalahány tüskés levél benne, aztán felnézek abba az ütegbe, ahol a venti van, ott is levelek a rácson keresztül, szerencsére a porszívó áttudta szívni.
Aztán a pollen, na bammeg ott mi volt, fullosan tele nem is annyira a szűrő, hanem a tartály, de nyilván ez mind a szűrőből esett ki, ahogy kihalásztam mind a kettőt. Levél, bogár, szemét, hulló virág hegyek...
Porszívónak volt dolga, de most minden tiszta.Elindítom a klímát, meg a xado very lube szellőztetőrendszer tisztítót ráteszem a könyöklőre AC be maxon a venti belső körön,, 20 percig megy. Érdekes egyébként, hogy a motortérben a (talán kisebb?) venti nem is kapcsolt be, a nagy az ment, lehet ennyi is elég volt most 20 fok körül, de annak nincs is hangja, én arról írok, aminek főleg nyáron van hangja klíma elindításkor. Na szóval az most 20 perc alatt nem érezte, hogy be kell kapcsolnia.
Ezt a részét nem vágom, bocs, ha hülyén fogalmazok...Ez valami hőmérsékletfüggő, hogy a hangosabb venti mikor kapcsol be? Mindegy, durván fújta a hideget szép csendben. Ez a xado belső légtér és szellőztetőrendszer tisztító meg igen büdös fajta...nyeltem is belőle kinyitáskor... fúbazzeg az durva volt.
-
UHHH
őstag
Kedves ΞΔGLΞ!
Tudom, hol laksz.Volt egy rövid szakasza életemnek, amikor az autóm a közeledben parkolt még 2015-ben, s beköltözött egy kisállat a motorháztető szigetelésébe, a felesleges szigetelőanyagot kidobálva belőle. Nem voltam mérges, á nem...
Csak pár hetet voltam garázs nélkül, mégis megszívtam. Mást nem bántott szerencsére.
-
Plero
aktív tag
-
rob210
Topikgazda
Nézd én több esetben égettem meg magam a mann szűrőkkel, tőlem vársz magyarázatot, megadom, mert sz@r.
Azért az se vicces amikor elnyomja az olajat a kocsi, mert az olajszűrő pereme hanyag kivitelezése miatt elenged.
Amikor az olajszűrő nyomásszelepe le van tapadva nullkilométeresen. Amikor a pollenszűrőt nem lejet betenni, mert hosszabb és kilóg a házból.
Ez mind mind mann szűrő volt.
Facen is linkelgetik, hogy csak a minőség, meg, hogy mert megérdemli az autó. Hát ja megérdemli.Talán két hete járt ugyan így egy srác mint te.
No comment. Én nem adok érte pénzt, csak ha azt kérik kifejezetten, mert akkor nem az én zsebemre megy.
Új hozzászólás Aktív témák
- Call of Duty: Modern Warfare III (2023)
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Kínai és egyéb olcsó órák topikja
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Formula-1
- Soundbar, soundplate, hangprojektor
- Jelszókezelők 2025-ben: biztonság vagy illúzió?
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Steam, GOG, Epic Store, Humble Store, Xbox PC Game Pass, Origin Access, uPlay+, Apple Arcade felhasználók barátságos izgulós topikja
- További aktív témák...
- ÚJ AXIS M1114 hálózati kamera Kompakt és adaptív HDTV Onvif
- Ezviz C6N beltéri kamera, 1080p, éjszakai látás 10m, motoros pásztázás 360 , mozgás érzékelés
- EZVIZ C3 C3W Pro (4MP) CS-C3W Smart Home Kamera
- BMW E39 540i - V8 Touring - Komplett Motor Felújítás, Friss Műszaki, Hibamentes
- Eladó bontatlan LTT Noctua barna csavarhúzó
- MacBook felvásárlás!! Macbook, Macbook Air, Macbook Pro
- BESZÁMÍTÁS! ASUS B450M R5 3500X 16GB DDR4 500GB SSD RTX 2060 Super 8GB Zalman N5 Zalmann 600W
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy A22/Samsung Galaxy A23/Samsung Galaxy A25/Samsung Galaxy A05s
- Számlás!Steam,EA,Epic és egyébb játékok Pc-re vagy XBox!
- Bomba ár! Dell Latitude E5570 Touch - i5-6300U I 8GB I 256SSD I 15,6" FHD I HDMI I CAM I W10 I Gari
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest