-
Mobilarena
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
Cane
őstag
válasz molnarpeter #93574 üzenetére
Szíj nélkül nem próbáltam, mert még ha le is tudnám valahogy bújtatni a tárcsákról, feszítőkről, tuti nem tudnám visszatenni.
A hang valahonnét kb. a felső 1-3 alkatrészből (generátor, vízpumpa, klímakompresszor) jöhet.▫■ Ω Sēctσr - Γhē lαsτ lιηē σf dēfēηsē ▪□
-
Cane
őstag
Üdv!
Az Espace 2.0 (F4R) reggelente, főleg hideg motornál azt produkálja, hogy a hosszbordás színnál lévő alkatrészek egyike (generátor, vízpumpa, klímakompresszor, stb.) ütemesen "klaffog" majd bemelegedés ütán enyhébb és halkabb mormogásszerű hangba megy át. A vízhőmérséklet rendben van, a klímám talán a kompresszor miatt pár hónapja nem működik, a generátor pedig tölt. A szíjvezető tárcsákon nem látok mozgást, ütést. Vajon ez mi lehet?
▫■ Ω Sēctσr - Γhē lαsτ lιηē σf dēfēηsē ▪□
-
Cane
őstag
válasz rob210 #92110 üzenetére
Szia Robi!
Ma még nem tudtam megnézni amit írtál, újból utánfutóznom kellett. Rákötöttem az utánfutót, majd azt vettem észre világításpróbánál, hogy a problémás jobb oldali irányjelzők az előírt ütemben villognak, az utánfutóé is, tehát rácsatlakoztatva a sebességgel nincs baj, azonban a kocsi jobb hátsó irányjelző izzója kellő ütemben de csak egy pillanatra villan fel, nem úgy mint pl. az első amely rendes időtartamban világít.
▫■ Ω Sēctσr - Γhē lαsτ lιηē σf dēfēηsē ▪□
-
Cane
őstag
válasz rob210 #92104 üzenetére
Ez a biztosítéktábla a műszerfal szélvédőhöz közeli bal oldali részén van. A bekeretezett a vészvillogó és az irányjelzők biztosítéka. Mást nem találtam ilyet. Viszont elvileg a biztosíték jó, mert minden jó csak a jobb oldali relé "sebesség" nem. Ezzel lenne a gond vagy akár a kormányon lévő irányjelző/világításkapcsoló is?▫■ Ω Sēctσr - Γhē lαsτ lιηē σf dēfēηsē ▪□
-
Cane
őstag
Üdv!
Ma utánfutóznom kellett. átalakítót kellett használjak, mert nekem a több pólusúból kellett átalakítani az utánfutó 7 pólusára. Amióta a dugót kihúztam és újra "normál" kocsiként használom, a bal irányjelzők mindegyike normál sebességgel szépen villog, a jobb irányjelzők mindegyike dupla sebességgel villog, mintha ki lenne égve valamelyik izzóm de amúgy nincs. Mi lehet a gond? elment valami elektronika?
(ui.: Elakadásjelzővel, minden izzó világít, normál sebességgel, tehát minden ok.)
[ Szerkesztve ]
▫■ Ω Sēctσr - Γhē lαsτ lιηē σf dēfēηsē ▪□
-
Cane
őstag
Üdv!!
Olyan helyet állt elő, hogy amikor berakom tolatás fokozatba a váltót, akkor a váltó teljesen jól működik, hátra megy az autó, viszont nem világit hátul a tolatólámpa. Próbálgattam a váltót szép lassan üresből tolatóállásba tenni és kb. félúton villan fel egy pontos a tolatóláma de ha végállásba érkezik (tehát a helyére rakom a tolató fokozatot) akkor elalszik. Tehát minden oké lenne de a tolatóvilágítás csak egy ponton működik. Mi lehet ez elkopott valami vagy csak elállítódott? (Espace IV 2.0 F4R)
Előre is köszönöm a tippeket!
▫■ Ω Sēctσr - Γhē lαsτ lιηē σf dēfēηsē ▪□
-
Cane
őstag
Üdv!
Múltkor írtam, hogy az ablaktörlőm (Espace IV) kint maradt oldalt, nem tért vissza az eredeti helyzetébe alulra, így a törlés sem működött. Ez esőben roppant bosszantó, sőt balesetveszélyes volt. Az autószerelőm (ez még nem autóvillamo$$ági szerelő, az majd később jön) azt mondta, hogy vigyem ki hozzá a kocsit, megnézi mizu de szerinte csak kontakthiba lehet. Gondoltam kontaktsprével, kis drótkefével és egy köcsönkért ablaktörlő motorral megnézem működik-e. A csatira rádugott ablaktörlő motor (ami amúgy jó) nem működött, nem mozgott. Gondoltam a csati oxidos. Ekkor kontakt spray és drótkefe kombóval léptem fel, majd egyszer csak kattogott valami és elindult a bal index és a hátsó ablaktörlő. Kiderült, basszus, hogy a kártya bent maradt a slot-ban, magyarul gyújtáson történt a barkácsolás, pedig azt hittem a zsebemben van... Benéztem a motorháztető alól a fülkébe és ekkor az "Elektrische Defekt" szöveg fogadott. Semmivel sem tudtam ezt a hibát kiütni, így gondoltam kérek időpontot autóvillamossági szerelőhöz. Azonban másnapra elindult az önmegsemmisítő funkció, a kocsi magától ki be kapcsolta a világítást, villogott a műszerfal, szóval totál szétesett a rendszer. Ekkor elhatároztam, hogy azonnal indulok a szerelőhöz, mert még az akksim is gatya lesz, ezért indítóztam és ki is értem az autóvillamossági szerelőhöz.
Ott két hónapig állt a szekér, mert az UCH meghalt. A szerelő azt mondta, hogy az ablaktörlőmotor csatiban 4 szín van, piros-fekete és ált. zöld-sárga. Hiába vigyáztam a fekete-pirosra, hogy ne legyen zárlat, a zöld sárgát sikerült drótkefével rövidre zárnom. Ez okozta az UCH halálát. Az Renault ügyelt arra, hogy felszereltség, évjárat és motortípus alapján megkülönböztette az UCH-kat, így nem volt mindegy melyik kerül bele, így a 4. váriáció volt a jó. Ezért volt 2 hónap és egy szekér arany a javítás költsége. Ezt csak az okulás miatt írtam le, ne járjon senki így, hogy kártyával a slot-ban próbálgatja azt, hogy jó-e a kocsi vagy sem.
Egy két bosszantó probléma megoldódott az UCH cserével, így pl. azonnal kapcsol az utastér ventilátor a bekapcsolás helyetti 1-2 perc késés helyett, azonban az ablaktörlő továbbra is szaraxik, néha kiáll a szélére és ott is marad, mígnem egyszer csak pl. 1 óra után visszaáll és működik egy darabig. Ha erre tudna valaki adni valami tippet az jó lenne. Ezek után már nem állnék neki barkácsolni, de azért kb. szeretném tudni mi a szar okozza ezt.
▫■ Ω Sēctσr - Γhē lαsτ lιηē σf dēfēηsē ▪□
-
Cane
őstag
Végre elgurultam az autóvillamossági szakemberhez. Motorikusan minden oké volt de menet közben a kijelző dobált mindenféle dolgot, pl esp hiba, index, világítás, hátsó ajtó nyitva maradt stb. Odaértem, kivettem a kártyát és a kocsi helyzetjelője így is random villogott. Szóval, most több a hiba mint két napja volt.
🙏
▫■ Ω Sēctσr - Γhē lαsτ lιηē σf dēfēηsē ▪□
-
Cane
őstag
Üdv!
Nem gondoltam lesz még rosszabb a helyzet. Megigazítottam az ablaktörlő motor kábelét, ahogy járt a motor, egyszer csak elindult a bal index és a hátsó ablaktörlő, anélkül, hogy bekapcsoltam volna. Visszaülök a műszerfalhoz és azt írja hogy "Elektrischer defekt". Nem tudom se nullázni, semmit sem tudok vele csinálni kártya ki/be után is egyanez a helyzet, megy a bal index és a hátsó ablaktörlő.
Mi a franc lehet ez? Komolyan mondom már kezdek kiborulni. Elszállt valami panel vagy ez egy hibakód jele, amit ki lehet csatlakozóval ütni?▫■ Ω Sēctσr - Γhē lαsτ lιηē σf dēfēηsē ▪□
-
Cane
őstag
Na megnéztem az ablaktörlőket működtető biztosítékot az oké volt, az ablaktörlő motor csatlakozóját lehúztam, az adja a 12v-ot multiméterrel mérve, így arra jutottam, hogy behalt a motor. Korábban is egyre gyakrabban csinálta, hogy kiálltak a lapátok a szélére, majd nagy nehezen visszaálltak a helyére és működtek.
Néztem a bontóban motorokat ~10e Ft körül, amelyek jók lehetnek, már csak az a kérdés, hogy mennyire bonyolult a csere, kell-e valamire külön figyelni beszereléskor a lapátok állásánál, stb. Ezt csak azért kérdezem, mert a motortengely körülvevő csavarok ha jól néztem torx fejűek, viszont a tengely, ami hajtja a lapátmeghajtást teljesen köracél szerű, nincs rajta "állás" viszont a motortengelyt felülről egy hatlapfejű csavar rögzíti valahogy...
Cseréltetek már ilyet, vagy ez Level99 kategória?▫■ Ω Sēctσr - Γhē lαsτ lιηē σf dēfēηsē ▪□
-
Cane
őstag
Sziasztok!
Ma két probléma is előjött a kocsival Espace IV. benzin, F4R 792, 136LE.
1.
Ma elindultunk a kiscsaláddal és az kirándulni. Előtte otthoni fém kannából beleöntöttem kb. 10l benzint, mert tudtam, hogy a régi fűnyírómba már nem tudom elhasználni. Ekkor kb. 3 egység volt a benzinszint. Az odaút kb. 60-80 km volt az út, majd pár óra múlva elindultunk haza. Ekkor mentem a belvárosi szakaszon 2x2 sáv külsőjében, majd egyszer csak olyan erőtlen lett a motor hogy szinte csak lépésben akart menni, gázadásra megtorpant, semmi erő, semmi húzás, alig alig haladtam talán gyalogos tempóban. A műszerfalon nem volt semmi hibaüzenet, semmi szokatlan. Kicsit beállt miattam a külső sáv, majd leállítottam stop gombban, majd pár mp múlva start gomb. A kocsi indult újra volt ereje. Mivel talán ha 1 egység volt az üzemanyag gyorsan elmentem az első kútra, raktam bele "nagy tisztítóhatású" EVO 100-at. Azóta kb. mentem mindenféle terepen vagy 80 km-t de nem jött elő a hiba. Ilyen problémám korábban még nem volt de én most estefelé arra gondoltam, hogy reggel véletlenül "rossz" kannából tankoltam, mert a friss benya helyett egy több mint egy éves fel nem használt állott benzint töltöttem a másik kannából. Tudom ügyes vagyok. Most azt nem tudom, hogy ez odacseszett-e az üzemanyagszűrőnek vagy valaminek de az is biztos, hogy többet nem tankolok kannából csak SOS esetén.2.
Tök száraz időben az ablaktörlőm működött, majd fent maradt és azóta sem tudtam életre kelteni. Ezt azért mondom csupán, mert nem történhetett esőtől beázás, stb, ugyanis korábban már előjött pár percre ez a probléma. (A hátsó ablaktörlő persze tökéletesen működik.) Megfogtam a fentmaradt jobb oldali első lapátot és kisebb erő nélkül visszakísértem a helyére, ezzel a bal oldali is magától a lement a helyére. Próbáltam többször de nem indul, hangot sem ad az ablaktörlőmotor, relé, stb..Ha van ötletetek a problémák megoldására vagy esetleges "mit nézzek meg" pl. boztosíték, stb. vagy mi romolhatott el, akkor a tanácsokat szívesen fogadom. Előre is köszönöm.
[ Szerkesztve ]
▫■ Ω Sēctσr - Γhē lαsτ lιηē σf dēfēηsē ▪□
-
Cane
őstag
Közben megvan mi okozta. Alul ki kell hajtani a lábakat, akkor ez a helyzet oldja ezt a reteszt. Azért szívatott meg, mert teljesen összehajtott állapotban volt az ülés, minden behajtva, lábak, háttámla és így az övfeszítés miatt nem lehetett kinyitni a háttámlát berakáskor. De mint írtam a lábak kihajtása orvosolja a problémát.
▫■ Ω Sēctσr - Γhē lαsτ lιηē σf dēfēηsē ▪□
-
Cane
őstag
Sziasztok!
Tegnap bele akartam tenni a pótüléseket (kampós) az Espace 4-be azonban azt tapasztaltam, hogy az öv mindkét ülésnél befeszült, nem lehetett kihúzni. Volt az ülés aljában egy ővvisszatekerő "guriga" erre tekeredett az öv, mintha az akadt volna. Van valami trükk hogy ismét jó legyen. Az állásban (kb fél éve nem használtam őket) történik ilyen?
▫■ Ω Sēctσr - Γhē lαsτ lιηē σf dēfēηsē ▪□
-
Cane
őstag
Üdv!
Elvittem az Espace-t szerelőhöz, mert súrlódó hangot hallottam a hátsó tárcsaféktől, amikor fékeztem ez a hang hangosabbá vált. A szerelő bevilágított lámpával a kerekekhez és mondta, hogy el vannak kopva a hátsó betétek. Kicserélte azokat újra, ill. mutatta a régieket, amelyek elég rendesen el voltak kopva, kb. 1mm vastagságúak lehettek.
Na mondom minden oké, jövök hazafelé kocsik, ill. házak között és egyéb tereptárgyak mellett, amelyek a hangot visszaverik és megint hallom ezt hangot, a jelenség ugyanaz, fékezésre felerősödik a súrlódó hang. Visszahívtam a szerelőt, aki azt mondta, hogy ő nem hallotta a hangot, ill. megnézte minden rendben van hátul.Az igaz, hogy nem fülsiketítő, de szerintem hallható. Azt nem értem, ha minden oké, akkor mi a franc lehet ez?
[ Szerkesztve ]
▫■ Ω Sēctσr - Γhē lαsτ lιηē σf dēfēηsē ▪□
-
Cane
őstag
Gyertyacserét ma megcsináltam. Az 1. Beru gyújtótrafó alsó gumis része kb 2 cm hosszan meg volt repedve de látszólag tartja az alakját. Ez mennyire gáz? Kell ezt az egyet cserélni?
▫■ Ω Sēctσr - Γhē lαsτ lιηē σf dēfēηsē ▪□
-
Cane
őstag
Gyertyacsere előtt állok. A gyújtógyertya meghúzási nyomatéka a Denso (K20TT) szerint 22 Nm. Mennyi lehet a gyújtótrafó meghúzási nyomatéka?
▫■ Ω Sēctσr - Γhē lαsτ lιηē σf dēfēηsē ▪□
-
Cane
őstag
válasz DonThomasino #77565 üzenetére
Akkor nem tudod használni az egységet, kódot fog kérni.
Android alkalmazással ellenőrizd le, hogy jó,-e a papíron lévő kódod. Ahhoz kell az egység vonalkódja.
[ Szerkesztve ]
▫■ Ω Sēctσr - Γhē lαsτ lιηē σf dēfēηsē ▪□
-
Cane
őstag
válasz DonThomasino #77563 üzenetére
Ha nem sodrott réz vezeték akkor jó lehet.
Nyomáskor ha nem nyeklik-nyaklik, akkor megoldható vele.
Én régi esernyő merevítőpálcáiból hajtottam méretre magamnak, mert gyorsan kellett valami megoldást találjak.▫■ Ω Sēctσr - Γhē lαsτ lιηē σf dēfēηsē ▪□
-
Cane
őstag
válasz DonThomasino #77560 üzenetére
Az egység sarkaiban vannak lyukak, ott kell benyomni a meghajlított kemény fémhuzalt. (ha van otthon a lyukba benyomható kemény fémhuzalod azt is meghajlíthatod méretre, majd egyszerre megnyomod mind a négy ponton.) A gyári kb. ilyen, de lehet más alakban hajtott is de a lényege hogy a lyukakat egyikkel bal alul-felül nyomod, másikkal jobb alul felül egyszerre, ettől előre mozdul és kézzel óvatosan ki lehet húzni a helyéről, arra figyelj hogy a kábelek ha nem muszáj ne csússzanak ki az egység csatlakozóiból.
[ Szerkesztve ]
▫■ Ω Sēctσr - Γhē lαsτ lιηē σf dēfēηsē ▪□
-
Cane
őstag
válasz DonThomasino #77557 üzenetére
Google play áruházban vannak ilyen android alkalmazások de ehhez ki kell szedni az egységet mert vonalkód alapján adja meg a kódot.
▫■ Ω Sēctσr - Γhē lαsτ lιηē σf dēfēηsē ▪□
-
Cane
őstag
▫■ Ω Sēctσr - Γhē lαsτ lιηē σf dēfēηsē ▪□
-
Cane
őstag
válasz kisgyerek85 #77403 üzenetére
Multiméter szakadásvizsgáló funkcióval kimérheted a kapcsolót, hogy kapcsol-e, viszont egy mikrokapcsolónál általában rossz előjel, ha nem kattan lenyomásra.
Elektromos kéziféknél szívtam ilyennel, bontóból rendeltem olcsóért egy panelt és teljesen jó lett.
▫■ Ω Sēctσr - Γhē lαsτ lιηē σf dēfēηsē ▪□
-
Cane
őstag
Köszönöm! kb. így képzeltem el én is, hogy finoman méretre "kopogtatom".
▫■ Ω Sēctσr - Γhē lαsτ lιηē σf dēfēηsē ▪□
-
Cane
őstag
Bocs a láma kérdésért!
Gyertyánál az elektróda hézag állítása házilag hogyan történik? (Kimérést szerintem megoldom csak maga a műveletet nem csináltam és nem szeretnék kárt tenni a gyertyában)
▫■ Ω Sēctσr - Γhē lαsτ lιηē σf dēfēηsē ▪□
-
Cane
őstag
Üdv!
Néztem különböző gyújtógyertyákat és nem tudom egy két "extra" megéri-e a felárat. Ilyenre gondolok, pl.: iridium tip. vagy hagyományos ill. 1 pólusszám vagy 2, 3 pólusszámú legyen. Megéri-e egyáltalán, ill. észreveszek-e ebből bármit is?
▫■ Ω Sēctσr - Γhē lαsτ lιηē σf dēfēηsē ▪□
-
Cane
őstag
Előzmény:
Az elmúlt hetekben az elektromos kézifék feladta a leckét, mivel visszajelzett a műszerfalon hibaként, emiatt eltolódott a betervezett műszaki vizsga...Hibajelenség:
A Renault Espace IV. e-kézifékje működött, automatikusan behúzott, kiengedett, funkcionálisan tette a dolgát, azonban megjelent pár hónapja a service ikon, „parkbremse defekt” is. Ha az autó leállt és automatikusan behúzott a kézifék, belső tér világítás kialudt, majd 2-3 perc után a négy kerék között, a kipufogó középdob mellől, ahol az e-kézifék behúzó motorja van, annak dobozából fél másodpercenként folyamatos halk kattogás hallatszott, egészen addig míg gyújtást nem kapott az autó.Megállapítások:
Amit gyorsan tudtam ellenőrizni, a e-kézifék kézi behúzó karját két csavarral kiszedtem, a nyáklapot és mindhárom mikrokapcsolót ellenőriztem, multiméter szakadásvizsgálattal. Az egyik szélső mikrokapcsolót kicsit gyanúsnak találtam, mivel nem dolgozott, tehát folyamatosan benyomott (ON) állásban volt. Furcsa volt, hogy ha folyton be van „nyomva” akkor felesleges is lenne, mivel nem ki-be kapcsol, ezt két kábel összekötésével is meg lehetett volna ezt a funkciót oldani de nem agyaltam ezen tovább. Lényeg, hogy minden jól működött, kapcsolt, kikapcsolt, látszólag minden rendben volt, minden apró alkatrész a helyén volt. Ha lassan kihúztam a kéziféket, akkor kettő finom mikrokapcsoló kattanást lehetett hallani.Megoldás:
Napokon át túrtam a netet, majd egyik fórumon valaki írta, hogy a mikrokapcsolók elhajolhatnak, emiatt lehet, hogy nem megfelelő a működésük, nem jó helyen kapcsolnak. Ezen felbuzdulva ismét kiszereltem a kézifék kapcsolót kibújtattam a nyákot a helyéről majd megnéztem melyik kapcsoló hogyan fekszik rá a nyákra.
..És tényleg! Az egyik kapcsoló, ami már korábban is gyanús volt nekem, (mert folyton csak benyomott állást produkált) kb. 1 mm-re fel volt hajolva a nyáktól. Na ezt lenyomtam a helyére, teljesen vissza, hogy ráfeküdjön a nyákra. A kapcsoló – nyák rés megszűnt. A kapcsolót összeraktam és finoman kihúztam a kart, majd visszaengedtem. A kettő kattanás helyett már három mikrokapcsoló kattanást lehetett hallani. Az történt, hogy a gyanús kapcsoló feje a hibajelenség alatt, nem abban a szinte láthatatlan műanyag alakzatban vagy valami oldalhoronyban futott, mint kellene. Korábban ezért volt folyamatosan benyomódva, mivel fel volt hajolva kb. 1 mm távolságra.Happy End:
Visszaszereltem a kocsiba a kapcsolót, a hibaüzenet megmaradt továbbra is (ezért kérdeztem tőletek, hogy az féket érintően eltűnik-e a műszerfalról a figyelmeztetés ha megoldódott a probléma – Rob Mester írta, hogy csak OBD diaggal törölhető – a választ köszi meg egyszer! ). Ami feltűnt, hogy a kézifék automatikus leállítását követően nem kezdődött el a kattogás az autó alól. Ez jó jelnek tűnt! Elgurultam a szerelőhöz, rádugta az OBD cuccot és láss kattintgatott, majd a hiba eltűnt a listáról, ezzel egyidejűleg a műszerfalról is!Gondoltam leírom a fenti sorokat, hátha segít valakinek a jövőben, ha előfordul ilyen jellegű problémája, annak jusson eszébe a mikrokapcsolókat is ellenőrizni.
------------------------------
Egy másik érdekesség, amit szintén megtaláltam a napokban egy fórum leírásban, az pedig az elektromos kézifék motorjának alaphelyzetbe állítása (visszajelzések alapján működik, én is kipróbáltam, pozicionált a motor de a fenti mikrokapcsoló rendellenességet nem orvosolta)
1. vezető oldali ajtó kinyit, nyitva hagy
2. kártya lezár gombjának 1x megnyomása,
3. vezetőoldali ajtó végig nyitva marad kártya be, Start gomb lenyomása kb. 5 mp-ig
3. elektromos kézifék magad feléhúzása és annak középső gombjának megnyomása 5mp-ig
Ekkor a megfelelő pozícióba állítja be magát a kézifék motorja.
[ Szerkesztve ]
▫■ Ω Sēctσr - Γhē lαsτ lιηē σf dēfēηsē ▪□
-
Cane
őstag
Üdv!
Egy gyors OBD diag-os kérdésem lenne. A service ikon (eKézifék) nem feltétlen alszik el ha esetleg megszűnt a hiba? Tehát hogy a hibakód előfordulhat hogy csak szoftveresen törölhető?
▫■ Ω Sēctσr - Γhē lαsτ lιηē σf dēfēηsē ▪□
-
Cane
őstag
Ha az akkut nem kell kivennem csak áramtalanítani szeretnék, elég a piros sarut levegyem?
Ezután ér-e majd bármilyen meglepetés a rádió kód újbóli bepötyögésén kívül pl. ablakok leengednek, elfelejtik az állást, nem indul valami, stb, stb.?▫■ Ω Sēctσr - Γhē lαsτ lιηē σf dēfēηsē ▪□
-
Cane
őstag
Kösz srácok!
▫■ Ω Sēctσr - Γhē lαsτ lιηē σf dēfēηsē ▪□
-
Cane
őstag
Műszaki napján,napjáig lehet hosszabbítást kérni? Ha igeny mennyiért és hány napra?
(A szerelő azt mondta, hogy elutazik, műszaki napjáig nem ér rá, így az eKézifék továbbra is hibát dob diaggal. Fék2 kapcsolóhibát írt. Törlés után visszajön a diagba a hiba. Fék kapcsoló a pedálnál próbából újra lett cserélve de továbbra is hibát ír. Fék munkahenger bal, jobb hátsó működik, nincs berohadva.)▫■ Ω Sēctσr - Γhē lαsτ lιηē σf dēfēηsē ▪□
-
Cane
őstag
válasz lsebestyen #73103 üzenetére
Köszi! Nem tudtam, hogy ennyire komolyan naplózza a gép a dolgokat.
▫■ Ω Sēctσr - Γhē lαsτ lιηē σf dēfēηsē ▪□
-
Cane
őstag
válasz rob210 #73100 üzenetére
Náluk van az autó, kipufogósnál. Elvileg megoldják de nem heftelésekkel, mert el van kissé vékonyodva az anyag.
Utána megy autószerelőhöz eKézifék miatt.
Azt mondta amúgy az autószerelő laptopra kötötte az espace-t, hogy a fékkapcsolóm is rossz, a műszer mutatja. Megnéztem amikor nyomta, tényleg nem világított. Mondtam neki, hogy a mögöttem lévő autósok lámpájából látom tükörben, hogy világít a féklámpám. Garázsba beállva is mindig világított. Mondta hogy most pedig nem világít. Vigyem vissza majd később, azt is megcsinálja. Nehogy műszakin gond legyen. Mondom oké. Hazafelé betolattam a pékséghez, a kiralat üvegében láttam, hogy világít fékezéskor, mint mindig. X-akta..?.▫■ Ω Sēctσr - Γhē lαsτ lιηē σf dēfēηsē ▪□
-
Cane
őstag
válasz molnarpeter #73097 üzenetére
Alsó része. Tuti korrodált már belül. Az a baj, hogy benzinesnek más a bejövő, kimenő cső átmérője, mint a dízeleknek. Benzines végig 50mm, dízel 65mm dob után 50mm. Ha kapnék is "vélhetően jó állapotú" kipufogót, az dízelé lenne, ott is mókolni kellene a szűkítéssel. Időm sem sok van, ha ez megvan, időpontra megy autószerelőhöz az elektromos kézifék visszajelző lámpa miatt. Aztán meg műszaki. Nem gondoltam, hogy ez a kipugogó ilyen kemény dió lesz.
▫■ Ω Sēctσr - Γhē lαsτ lιηē σf dēfēηsē ▪□
-
Cane
őstag
Na a középdob kifúj... Hangja elég szar, mondom oké, legyen megcsináltattva. Csakhogy azt mondja a szerelő, Espace IV 2.0-hoz nincs sehol, max 2.2d-hez de végül azt sem talált a beszállítóknál. Van univerzális új dob ami paraméterek terén nagyon hasonló viszont a régi csöveit kellene ráhegeszteni. Ez 45e körül lenne vagy bontott dobot keresni, ami megint lutri lehet + munkadíj. Inkább az első megoldás felé hajlok, főleg hogy közeleg a műszaki.
Nem gondoltam, hogy nincs ilyen nem gyári alkatrész a piacon...
▫■ Ω Sēctσr - Γhē lαsτ lιηē σf dēfēηsē ▪□
-
Cane
őstag
Üdv!
Elektromos kézifék kattogásról újra:
Kiszereltem a kézifék kapcsolót balra a kormány mellől. WD40-eztem, megmozgattam, multiméterrel kimértem minden mikrokapcsolóját (több van benne), nincs szakadás, mindegyik működik. A kézifék működik de a service + visszajelző szöveg írja hogy "defekt" vagy "überprüfen". A kézifék leállítás után kb. 2-3 perc múlva automatikusan behúzza magát, akkor is ha be van húzva, majd ütemesen kattog a 4 kerék között középen, ahol van a kézifék doboza. Orvosolható ez házilag, illetve műszaki vizsgán ez gond lehet?▫■ Ω Sēctσr - Γhē lαsτ lιηē σf dēfēηsē ▪□
-
Cane
őstag
sziasztok!
korábban már írtam, hogy elektromos kézifék hibát ír az espace IV, holott valójában múködik. Hosszabb útra indulok a családdal, emiatt kérdezem, hogy leállhat, leállíthatja magát az autó ezért?
▫■ Ω Sēctσr - Γhē lαsτ lιηē σf dēfēηsē ▪□
-
Cane
őstag
válasz rob210 #70428 üzenetére
Mondjuk egy dolgot megfigyeltem. Ha áll az autómotorja, kb. 2 perc után alulról "katt-katt-katt" hangot ad egymás után viszonylag gyorsan vagy 4 kattanás másodpercenként egészen addig míg a kártyát ki nem húzom. A hang kb onnan jön ahol a kézifék behúzómotor van.
▫■ Ω Sēctσr - Γhē lαsτ lιηē σf dēfēηsē ▪□
-
Cane
őstag
Rob
PleroKöszönöm a választ!
Megtaláltam és wd40eztem a kapcsolókat. Most sokkal érzékenyebben kattognak de a műszerfalról nem tűnik el a hibaüzenet...▫■ Ω Sēctσr - Γhē lαsτ lιηē σf dēfēηsē ▪□
-
Cane
őstag
Üdv!
Ma reggel óta elektromos kézifék hibát jelez az espace IV pedig a kézifék tökéletesen működik. Mi lehet a geb@sz?
▫■ Ω Sēctσr - Γhē lαsτ lιηē σf dēfēηsē ▪□
-
Cane
őstag
üdv!
Segítséget kérnék, espace 4 nél hol találom a biztosíték táblát, sajnos a bal helyzetjelzőt rövidre zártam.
segítséget előre is köszönöm!
▫■ Ω Sēctσr - Γhē lαsτ lιηē σf dēfēηsē ▪□
-
Cane
őstag
Üdv!
Ma reggel míg bepakoltam a kocsiba kihallottam az alapjárat mellett egyenletes ciccegés szerű hangot, mint amikor valami enyhén súrlódna vagy beleérne forgás közben valamibe. Benéztem a motortérbe a hangot keresve és láttam, hogy a bal kerékjárat mellett a hosszbordás szíj (talán legalján lévő) kerék úgy forog, hogy valamennyire üt, talán kb. 3mm lehet a "kilengése". Egyébként sacc/kb. 10.000.- km-el ezelőtt volt vezérléscsere a kocsin.
Ha tud valaki erre írni, előre is köszi. Üdv.
▫■ Ω Sēctσr - Γhē lαsτ lιηē σf dēfēηsē ▪□
-
Cane
őstag
Üdv!
Espace IV-hez kellene kerékőr, emiatt meg tudná valaki mondani milyen a csavarátmérő, hossz, milyen kókuszos kellene?
▫■ Ω Sēctσr - Γhē lαsτ lιηē σf dēfēηsē ▪□
-
Cane
őstag
Ha van valamilyen festék felkenődés a kocsi lökösén azt meg lehet próbálni megtisztítani sima 95-ös benzinnel vagy kárt tenne a fényezésben?
▫■ Ω Sēctσr - Γhē lαsτ lιηē σf dēfēηsē ▪□
-
Cane
őstag
X-akták nálam is voltak a napokban:
-esőben mentem, majd az ablaktörlő lapátok egyszercsak kint maradtak a szélen kb fél percre, aztán újra jól működtek
-service ikon megjelent és kiírta hogy indításgátló hiba holott csak beszálltam, a kártya bent sem volt a helyén. Betettem, ekkor valami kártyahibát írt, majd kivettem, vártam pár mp-et, kártya újra be, indul, happy minden. Wtf?▫■ Ω Sēctσr - Γhē lαsτ lιηē σf dēfēηsē ▪□
-
Cane
őstag
Sziasztok!
Egy kis segítség kellene! A kocsi alatt találtam az udvarban egy kis rugót, aminek mérete a képen látszik, kb. 7/10 erővel lehet összenyomni. Nem tudom hogy az autóból eshetett ki valahonnét vagy a gyerekek játékaiból, esetleg a kézi permetezőmből, mert aznap volt sürgés forgás a kocsi körül.
(Espace 4 2.0 benzin)
▫■ Ω Sēctσr - Γhē lαsτ lιηē σf dēfēηsē ▪□
-
Cane
őstag
-
Cane
őstag
Ez a hazai trafó beszerelés azért elég gáz döntés volt. Ezért is szarozzák a francia autókat, hogy gyenge az elektronika. A VW Golfomban 22 év után hányt be a gyári gyújtótrafó.
▫■ Ω Sēctσr - Γhē lαsτ lιηē σf dēfēηsē ▪□
-
Cane
őstag
7 személyre van vizsgáztatva a vas. Ma elvittem műszakira de csak 6 ülés volt bent. Szóltak hogy bele kellene pattintanom a hetediket is mert fotózással dokumentálnak. Ez szvsz tök érthetetlen, nem többet (pl. nyolc ülést) akartam bepréselni, hanem a megengedettnél kevesebbel mentem oda.
▫■ Ω Sēctσr - Γhē lαsτ lιηē σf dēfēηsē ▪□
-
Cane
őstag
A vékony olaj elfogy, elillan dumától lepadlózok. A szerelő azért tölt bele pl. 10w-40-et, mert arra van leginkább az ügyfelektől "olcsósági" igény.
▫■ Ω Sēctσr - Γhē lαsτ lιηē σf dēfēηsē ▪□
-
Cane
őstag
Műszakin jelenthet-e problémát, ha led-es izzó van a féklámpában hagyományos helyett?
▫■ Ω Sēctσr - Γhē lαsτ lιηē σf dēfēηsē ▪□
-
Cane
őstag
-
Cane
őstag
válasz kisninja #54534 üzenetére
Pont a napokban találtam egy videót amiben az ablakemelő betanítása is benne volt. Lementettem a hivatkozást. Reggel ha nem felejtem el belinkelem ide pc-ről.
(Nem volt nagy varázslat, asszem az ablaküveg félállásban vagy valamelyik végállásban volt, a szaki nyomta a fel vagy le gombot kb. 10 másodpercig, azután rendbe jött, végállásokig emelte az ablaküveget.
▫■ Ω Sēctσr - Γhē lαsτ lιηē σf dēfēηsē ▪□
-
Cane
őstag
válasz orosziem81 #54498 üzenetére
Én is pont ma szereltem be a tolatóradart. Fasza lett! A hátsó lámpabúra csatlakozó vezetékei lettek párhuzamosítva: nálam a fekete volt a test, fehér pedig a tolatólámpa vezetéke, ezekre forrasztottam rá a fekete (a feketére) és a piros (a fehérre) betáp kábelt.
[ Szerkesztve ]
▫■ Ω Sēctσr - Γhē lαsτ lιηē σf dēfēηsē ▪□
-
Cane
őstag
Egy kis segítség kellene. Hátsó lökhárítót le kellene vennem (Espace IV). Mennyire bonyolult, hány csavar tartja (alul felül, bárhol) és kell-e figyelnem valami extra meglepire leszerelésnél, visszaszerelésnél?
▫■ Ω Sēctσr - Γhē lαsτ lιηē σf dēfēηsē ▪□
-
Cane
őstag
Na megcsináltam otthon az olajcserét (Espace IV 2.0 16V). A legnagyobb bűvészet egy rámpa szerkesztése-megépítése volt, a kartervédő lemez lebontása, majd a 8mm-es [ ] négyzetkulcs "legyártása" mert boltban nem kaptam, netről kellett volna rendelnem. Eddig 10W-40 Aral olaj volt benne, amelyet a német Renault szervíz töltött bele (akkor már miért nem Elf olajat?!), ekkor kapott egy gyári Renault olajszűrőt, gumis alátét volt a leeresztő csavaron.
A lényeg, adtam hozzá motortisztító adalékot, majd leengedtem a meleg olajat, olajszűrőt Man-ra, alátétet rézre cserétem. A régi olaj fekete volt, de nem volt trutyis vagy masszás a vége.
Liqui Moly Longtime High Tech 5W30 5L ment bele, egyelőre nívópálca szerint kb. 85-90-os a feltöltöttség. Azért ez ment bele Elf helyett, mert egyrészt a másik autómhoz vettem, amely már nincs meg és így rajtam maradt, másrészt az olajválasztó szerint ez az olaj ehhez a típushoz is teljesen jó.
Végeredmény: alapjáraton a motor mintha halkabb lenne, viszont egyértelműen érezhető, hogy gázadásra sokkal gyorsabban reagál, felpörög és korábbihoz képest hamarabb húz, de mint a barom. Nem azt mondom hogy erősebb lett, de egyértelműen felszabadultabb lett a gázadás reakciója, hamarabb bokrosodnak a lovak.
▫■ Ω Sēctσr - Γhē lαsτ lιηē σf dēfēηsē ▪□
-
Cane
őstag
Köszönöm szépen!
▫■ Ω Sēctσr - Γhē lαsτ lιηē σf dēfēηsē ▪□
-
Cane
őstag
Hali! Az olajleeresztő csavart négyzet keresztmetszetű "kulcs" nyitja. Tudja vki a négyzet 1 oldalának méretét? Köracélból vagy csavarból készítenék flex-szel egy nyitóelemet.
▫■ Ω Sēctσr - Γhē lαsτ lιηē σf dēfēηsē ▪□
-
Cane
őstag
Köszi a válaszokat! Régi golfnál többször cseréltem de ott közel 20 év alatt ugyanaz a réz alátét ment vissza, szivárgás nélkül.
▫■ Ω Sēctσr - Γhē lαsτ lιηē σf dēfēηsē ▪□
-
Cane
őstag
Olajcserénél a leengedőcsavarnál célszerű új alátétet használni vagy esetleg jó a régi?
▫■ Ω Sēctσr - Γhē lαsτ lιηē σf dēfēηsē ▪□
-
Cane
őstag
▫■ Ω Sēctσr - Γhē lαsτ lιηē σf dēfēηsē ▪□
-
Cane
őstag
▫■ Ω Sēctσr - Γhē lαsτ lιηē σf dēfēηsē ▪□
-
Cane
őstag
válasz PowerBuldog #53182 üzenetére
Az új felnit "felpróbálva" kormányt ütközésig tekerve, megterhelve lehetséges megnézni beleér-e valamibe. Ugyanis ez esetben 7mm-rel beljebb lesznek a kerekeid. Nem sok de ki tudja...
▫■ Ω Sēctσr - Γhē lαsτ lιηē σf dēfēηsē ▪□
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen okostelefont vegyek? OFF topik
- Ukrajnai háború
- Epson nyomtatók
- Sorozatok
- Poco X3 Pro - hardverfrissítés
- "Egyszerű" Ügyfélkapu+ regisztráció
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- A Bluesky-ra ment az Európai Központi Bank
- Hivatalos a OnePlus 13 startdátuma
- Budapest és környéke adok-veszek-beszélgetek
- További aktív témák...