- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- Apple Watch
- Google Pixel topik
- Honor 200 Pro - mobilportré
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- One mobilszolgáltatások
- Redmi Watch 5 - formás, de egyszerű
- Fotók, videók mobillal
- Sony Xperia 1 V - kizárólag igényeseknek
-
Mobilarena
Ez a topic a Nikon DSLR-ekkel kapcsolatos kérdésekkel foglalkozik. Ha új látogató vagy egy dolgot kell betartanod:
Olvasd el az első hsz-t!
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
pergabb #51672 üzenetére
Tényleg rétegigényt szolgálsz ki, így nem meglepő, hogy meg tudsz belőle élni. A többi műfaj kábé halott, pláne vidéken. Itt olyan dolgok vannak, hogy 30 perces fotózás, 20 ezerért, 3 napon belül átadott képekkel, méghozzá a teljes anyag. Végzett (igaz, csak OKJ-s, de akkor is szakmabeli) fotóstól. Szerinted, azon milyen retus van?
Ha én meg azt mondom, hogy stúdiós fotó, két óra fotózással, 5 darab átadott kép magas minőségű utómunkával kidolgozva, 30 munkanapon belül, 30 ezerért, akkor kiröhögnek.
"Amúgy összességében nem csak a fotósokról van szó, biztos nem fogok politizálni, mert gyűlölöm, de itthon pocsékul fizetnek mindenért, miközben ott az a jó magyar mentalitás, hogy mindenki mindenhez is ért, építő jellegű kritikát meg támadásnak veszik és utána lekaparják az arcod."
+1.
-
válasz
pergabb #51668 üzenetére
Biztosan kiemelkedő vagy a szakmában, mert lassan ott tartunk, hogy az emberek már elmenni is lusták egy fotóshoz, esetleg karácsonykor, amúgy meg telefonnal lövöldözik egymást és a gyerekeiket is, merminekezéfizetni'. Több ilyen példát is ismerek, pénze bőven lenne rá, de lusta rákészülni, felvenni egy inget, stb.
-
válasz
pergabb #51604 üzenetére
Uhh, köszönöm a részletes beszámolót. Az írásod nyomán megnéztem az új firmware-ről néhány videót, és úgy tűnik, jó munkát végeztek a mérnökök, bár ha jól értettem, volt olyan vélemény is, hogy a mozgáskövetéses szem AF most se pntosabb, mint eddig volt, csak most nagy keret helyett kisebbet húz a szem köré!
Mindenesetre, az jó, hogy fejlesztenek, csiszolnak rajta, az Expeed 6 elvileg azonos, mint a Z7 nagytesóban, bírnia kell (tudtommal csak a Z6II és a Z9 dolgozik kettővel, de most nincs kedvem guglizni emiatt).
Köszi a tippet a vakukra, igazából annyi van itthon, hogy ha az összeset elsütném, leégne a tapéta. A gond az, hogy a gyereket rendszerint félhomályos szobában fotózóm, miközben rohan egyik helyről a másikra, itt semmi értelme rendes vakut használni, a gépre tehető kisvaku meg csak megöli a kép hangulatát (nekem), így nem használom. Van AD200, kábé az összes fényformálójával, 4 darab MS300 stripekkel és 120-as oktával, meg egy TL30 cső is. Szóval, nem azért nem vakuzok itthon, mert nincs mivel!
Ezért számít a jó zajtűrés, nekem a D750 képei kábé 800-ig vállalhatók, már ott is tisztességes zajszűrés kell. A gondom az, hogy a Z5 szenzora elvileg ugyanez, szóval nem tudom, mit és mennyit tudtak pöckölni ahhoz, hogy élvezhető képet adjon, ez egy hatalmas érv a Z6II mellett, a Sony szenzor azért ezen a téren durván odab@sz. Egyébként a DeNoise is biztos jó, most vettem meg a Sharpenert, az megdöbbentően jó tud lenni, ésszel használva, de nem sok kedvem van ennyit utómunkázni a családi képeken is, elég a stúdiós hobby projektek után a 2-3 óra / kép.
Amit a színekről mondasz, az viszont érdekes. Kicsit nekem is mindig opálosnak tűnnek a Nikon színek, ezek szerint ez a Z5-ben is más már, hiába oldschool a szenzora? Egyébként ezt, és pláne a zajtűrést leszámítva mindenben adná magát nekem ez a váz, mert kétkártyás (ráadásul jók a meglévők), ha jól olvastam, már támogatja az MB-N10 markolatot is, ami szintén fontos nekem és eddig dealbreaker volt, ráadásul az obiparkom jobb darabjai használhatók maradnak, sőt elvileg javulnak az IBIS és az FTZ2 miatt. 85 1.8, 50 1.8, tamron 70-200 USD G2 a mag, ezeket használom napi szinten, és bármennyire is jók a Z üvegek, ezeket nem cserélem egyelőre semmire.
-
válasz
pergabb #51583 üzenetére
Nem tudom már, Veled tárgyaltam-e korábban erről, de a Luminar az úgy fos, ahogy van. És ez volt a legfinomabb jelző, ami eszembe jutott. A fejlesztő cég pedig egy inkompetens, hazug tróger tetű banda. Igen, ez is a legfinomabb volt, ami kijött velük kapcsolatban. 2-3 évig boldogítottam magam azzal a hulladékkal, mert bár könnyen lehetett látszólag jó dolgokat csinálni benne, a kiexportált kép már közel sem volt annyira minőségi, mint az ember várta volna. Random zaj, homályos részek, nevetséges sebesség és gépigény, ez a Luminar néhány szóban. Ráadásul az a kód egy toldfozgatott, foltozgatott szutyok, amit nulláról véletlenül sem írnak újra, de szábszkripsönért pénzt kérni, új verziót minden évben kiadni van ész. Aztán meg a support annyi, hogy hát vizsgáljuk, meg nézzük, meg izé, és végül egy nagy lóf...ütty, semmi nem történik. Minden forint kidobás volt, amit arra a fospermetre költöttem, pedig nem volt kevés...
Elnézést a hangnemért, de kikívánkozott.
A Z5 egyébként mennyivel rosszabb váz a mindennapokban, mint a Z6 II? Utóbbira fáj a szívem, de csak az előbbire van pénzem. Kicsit tartok tőle, hogy bakot lőnék vele, mert D750-et váltana, és mintha ugyanaz a szenzor lenne benne kicsit megpöckölve. Plusz, a lassú szenzor kiolvasás miatt elvileg már egy elhúzó autó megörökítésére is alkalmatlan a tesztek alapján. Én portrét fotóznék, meg ugye a kislányomat, utóbbi képes úgy irányt váltani, hogy ott már gond lehet a jello!
-
Nickon
újonc
válasz
pergabb #51507 üzenetére
"Turizmus pörög, nézem a kezükben a legújabb, legdrágább váz.... közelebb mész.. még közelebb és próbálsz úgy kukkolni, hogy ne értse félre, hogy őt akarod felszedni, majd ... hopp, minden full automatán..."
Ha két méteren belül jössz, akkor majd rád szólok vagy ordítok.
Ki nem sz@rja le, hogy kinek milyen fényképezőgépe, telefonja, műszaki eszköze van?
Felszedni...vagy inkább kifigyelni és ellopni. -
rekid
addikt
válasz
pergabb #51540 üzenetére
Ahogy írod ez leginkább telével ott is nyitott rekeszen lehet gond. Nagylátóval 1/5-el azért tényleg elég kicsi az esély. De még így is lehet azt játszani, hogy egy 5-ös expo sorozatból kihagyod a túlexponált 1-2 utolsót (Én 1FE közökkel lövöm) és és inkább az árnyékos részt felhúzod ISO100-on.
-
szupermacs
veterán
-
Lex Icon
senior tag
válasz
pergabb #51526 üzenetére
Nekem van ilyen csillagszűrőm, ami direkt ezt csinálja és az ugye a frontlencse elé megy és vékony karcok formájában van az üvegen.
A frontlencse karcos, poros állapota is okozhatja, de szerintem az obin belüli porosodás is okozhat ilyet, ha pumpálja a levegőt.
Próbáld meg cp nélkül ill. másik obival is elő jön-e, mert akkor a vázban van a por. -
rekid
addikt
válasz
pergabb #51507 üzenetére
"De a képminőségével nem vagyok megbékélve, finnyás vagyok a zajra és annak kezelhetőségére, egy z7 jobban teljesít, dinamikában is köröket ver rá "
"No offence", de én nem látom a köröket főleg nem magasabb ISO-n ahol értelme lenne.
-
Throme
veterán
válasz
pergabb #51507 üzenetére
Irigykedős hsz .
Nem foglalkozom azzal kinek mekkora van...
Hidd el aki epénisz, pöcsméregetés végett vesz dolgokat (akármit), az se boldog, mert mindig van nagyobb pöcs (vagy ugyanolyan top level, csak több)
Ha megtanulsz örülni annak amid van, hidd el nem írsz ilyen hsz-eket
szvsz -
Roachy
senior tag
válasz
pergabb #51441 üzenetére
Az tuti nem. Ahhoz nem kell olyan erős. De tuti rá van írva a lézer teljesítménye, szóval a legbiztosabb, hogy nézd meg ahhoz képest egy diszkós teljesítményét és látni fogod a különbséget.
Mondjuk kíváncsi lennék a projektre, hogy miért akarsz lézerrel a szenzorba világítani? -
Lex Icon
senior tag
válasz
pergabb #50660 üzenetére
naaaa, pont hogy nikon oldalon egészen olcsó...
Mármint mi olcsó? A Z5 és a Z50 is egy fullra lebutított kísérleti vacak. 1-1-be se cserélném el a D7000-emre, pedig 10 éves. Pont azért szeretem a D7k-s vonalat, mert rárakták a vázra a gombokat és nem kell túrni a menüt. A MILC-ekre meg a kisebb váz miatt nem fér fel annyi gomb. A Nikonnál a mostani alsó kategóriás MILC-ek csak az impulzus vásárlók beetetésére valók. Majd ha kijönnek normális gépekkel, normális áron, akkor majd gondolkodok rajta. Ja, és eddig szinte minden cuccomat használtan vettem, sokszor garival, így MILC vonalon is ráérek erre. Teljesen megvagyok elégedve a mostani cuccommal, mert nem hagyom, hogy a fogyasztói világ meghülyítsen. Lásd, neked a boltban áll a rendelt cucc, mert rájöttél, hogy nem kell.
-
-
Throme
veterán
válasz
pergabb #50590 üzenetére
jah, a DX-es 35mm fix obi volt legendásan szopatós a D7k vázon...
Canikonék később léptek be a milc bizniszbe, nekik minden vicc új.
..de hogy egy összevissza csavargatható lcd legyen egy nagy hír a nikon csúcs milcén az egyik nagy szenzáció.... én is csatlakoznék az ezen fanyalgó fórumtársakhoz.
Persze mondhatja bárki, hogy savanyú a szőlőmert sosem lesz nekem z9 (de alatta se nagyon)
-
Throme
veterán
válasz
pergabb #50587 üzenetére
Nem tudom a sigma 105 obiból hány kiadás létezik nikon bajonettel, de a D7000-nél volt kompatibilitási gond.
Szerintem sz@rnak már a nikon fejére.
Többi milc bajonettre gyártanak eleget, a néhány nikon Z tulaj nem oszt nem szoroz....
Majd ha kisebb ellenállásba ütköznek, majd eldöntik, hogy megéri Z-re fejleszteni.
Azért a milcek előtt volt a canikontax és ott teperni kellett. A sony variált (alfa, slt). Oly-ra nem tudom mennyire jöttek sigma obik (normál 4/3).
Jelenleg erősen jelen van a fuji, mft, sony, a canikon mellett...
Nikon biztos tudja mit akar.... -
.mf
veterán
válasz
pergabb #50583 üzenetére
"sigma és tamron a hivatalos utat teszi meg mindig, nem igazán fejteget vissza semmit"
Elnézést, megkérdezhetem, mit szívsz?
A Sigma és a Tamron is visszafejtegetett, ezért voltak (vannak) is belőle gondok folyton: front- és back focus akár ugyanannál az obinál is, a váz fw-frissítése után nem tud fókuszálni, stb.
Nyáron kint dolgoztunk, kollégám a 24-120-asát ami már sokszázezer képet megélt (nem túlzok - a D500-asa 1.1m kattintásnál jár - és még az eredeti zár van benne) és ebben kissé elhasználódott, lecserélte egy Sigma 24-105-ösre. A hibaaránya sokszorosára emelkedett, sokkal több frontos kép lett, de volt backes is. Végül rendelt egy másik 24-120-ast és egyből visszaállt a rend.
Lehet, hogy most végre hivatalos útra akarnak lépni (csak a Canon és Nikon nem hagyják, nem adják ki az infót és licenszet), lehet, hogy az E-mount akkora keresletet generál, hogy már azzal se tudnak lépést tartani, így nem kell nekik újabb rendszer, ha kapacitásuk sincs rá; ki tudja, mi a késedelem oka."az első a minden irányba hajtogatható kijelzőt mutatja be, amin a menü is szépen átfordul"
A képinfók is szépen átfordulnak? Azta, hol is láttam ilyet... ja megvan, Fuji X-T1, 2014...
Minden irányba hajtogatható kijelző? Azta, hol is láttam ilyet... ja megvan, Pentax K-1, 2016. Ja nem, mert az forgatható is...
Én erre nem pazaroltam volna egy videót, hogy megmutassam, csecsemő-lépésekben kullogunk bizonyos területeken. Oké, értemén, hogy a D* szériában eddig fix volt a kijelző, de ez egy őskorból ittragadt dolog, egy kellően strapabíró mechanikával rég meg lehetett volna lépni. -
Throme
veterán
válasz
pergabb #50546 üzenetére
Szerintem az új Z fc-t engeddel, ha nagyobb obikat (zoom, tele) akarsz használni a vázon.
Nem lesz túl kényelmes a fogás.
M4/3 vázat használok, ami a retro vonalat hordozza magán, ráadásul a kategóriában a legkisebbet. Ha egy picit nagyobb obit teszek rá, vagy vakut használok, azért már nem az a legkényelmesebb váz, pl a d7100 sokkal stabilabban markolható, érthető módon.#50547pergabb
Teljesen más világ volt anno, nem lehet összehasonlítani. Az biztos - szvsz - ha akkor adottak lettek volna a most könnyedén, vagy viszonylag könnyedén elérhető dolgok, akkor nem biztos, hogy különböztünk volna a mostani gyerekektől....#50548Lex Icon
M4/3 érában kijött az omd em5 mk3. Az mk1-2 még fémvázas volt, de a legutóbbit már műanyagból csinálták teljesen.
Ilyenkor azért lehet olvasni, hogy milyen gagyi már... pedig könnyebb, mint az elődje és ha valamit minősigi műanyagból csinálnak, még lehet előnyösebb is. pl súly, amit említettél is.
Szóval itt is biztos lenne megjegyzés egy full műanyag nikon, felsőkategóriás váz megjelenése esetén....#50550mazsi70
Ezt most nem vágom, úgy tudom a d7100 is fémvázas belül, vagy szerinted nem? -
Throme
veterán
válasz
pergabb #50531 üzenetére
Z vázakat nem ismerem, de melyik nikon dslr váznál nem "fröccsentett műanyag az egész külső"?
Nézhetjük a Z-ket is, hátha azoknak fém a külseje.Ami fémmel szerintem találkozik a júzer kívülről, az a vakusaru, az állvány menet, és a bajonett, ja és a vállpánt klipsz... ezen felül full műanyag az összes.
-
HThomas
őstag
válasz
pergabb #50531 üzenetére
Szerintem a mai vásárlót nem érdekli, hogy mi volt 10 évvel ezelőtt... onnan nézve a legtöbb mai MILC űrtechnika... Ahogy meg jönnek ide is az AI-val megtámogatott intelligens funkciók, úgy lesz még "lelketlenebb" az egész.
A szemkövető fókuszpont váltás viszont nem újdonság, a Canon már filmes géphez készített hasonló rendszert. -
-
válasz
pergabb #50493 üzenetére
Ha jól tudod, a Z5 érzékelője a még a Nikonokban a D600-ban debütált szenzor egyik újabb implementációja.
Ahol nem kritikus az AF, egy D600/610 a mai napig megállja a helyét. Bár én a 600-zal is mindent le tudtam fotózni, amit akartam. Hiába mondták, hogy a D7000 xarnak tartott fókuszrendszere van benne, nem ugyanaz volt valójában. -
ph_5.5
aktív tag
válasz
pergabb #50478 üzenetére
Épületfotózásnál dolgozom csak "hosszú" záridővel. Most visszanéztem a múlthavi kb 20 épületről készült anyagomat. 0.3 sec- 3 sec közötti a "hosszú" amit az expo adott. (ISO100-on) Ebben a tartományban pont 0 db hotpixel jelentkezett. Itt kb 1500 fotóról beszélek.
Az mondjuk más kérdés hogy állványról dolgozom és pontos expokat lövök így nincs expo húzás fel-le. Láttam, emlékszem a mutaott fotódra a pixelek széteséséről. Nálam ilyen gond még fotón nem jeletkezett. Se D750-nél se korábban se a mostani vázaknál.
Dinamika. D700 után a D750 amit hozott megdöbbentő volt. Mindenre elég ami értelmes felhazsnálási terület. Ahova meg a D750 Z6II kevés volt oda meg már világítani kellett. Meg normális fotóhoz amúgy is sokszor világítani kell -
válasz
pergabb #50443 üzenetére
Nem volt még szervizben, mert épp az OKJ végét csinálom, kellett folyamatosan a portfolio / vizsgaremek miatt. Lassan vége, utána elküldöm, de rossz esetben heteket mondott rá Fotoptix Dávid.
Ráadásul azóta született egy Kislányom, úgyhogy kábé fingani nincs időm, ha otthon vagyok, nem hogy a vázzal játszadozni!
-
-
válasz
pergabb #50265 üzenetére
mint kiderült oda volt állítva, csak elfelejtettem!
Mindenesetre sokkal barátibb így a használata. Ha már Auto ISO, érdemes tényleg azon hagyni, nem lesz túl szemcsés, ha olyan a környezet? Ennek az az előnye, hogy csak a záridővel és a rekesszel kell bíbelődni, ami azért lerövidíti a komponálási időt.
-
.mf
veterán
válasz
pergabb #50263 üzenetére
Egyetlen Z6, egyetlen XQD (drágaszág), és akár nap közben is eljátssza ezt.
Egy tipp: kb a képek felénél váltott, és kb akkor cserélhettem akksit is - az egyik gyári, a másik (minőségi) utángyártott (eddig semmi gond nem volt vele, tölt a vázban is rendesen, jól jelzi a töltöttséget, stb) -
Roachy
senior tag
válasz
pergabb #50203 üzenetére
Megértem amit írsz, de nem engem kell meggyőznöd. Én csak azt írtam le, hogy mi mentén gondolkozhat a Nikon, ha végül az lesz az eredmény, hogy ez nem javítandó hiba, hanem tulajdonság, amivel együtt kell élni.
Én pont az ilyen dolgok miatt használok vegyes technikát, dslr mellett milcet. Nem csak a te problémád miatt, hanem amúgy is vannak helyzetek, amikor a milc technológia egyszerűen nem tudja azt hozni mint egy tükrös gép. Legalábbis én így érzem.
Egyetlen esetet tudok elképzelni, hogy megválljak a D850-emtől, ha jönne egy utód ami még annál is sokkal jobb. Egyszerűen imádom azt a gépet. De van egy olyan érzésem, hogy a D850-el kimaxolták amit egy dslr-ből ki lehet hozni, hacsak nem jön valami új áttörés a szenzoroknál, amivel lehúznának még egy bőrt a dslr-ekről. De az biztos, hogy jöhet akármilyen csoda milc, egy tükrös vázam marad mellette és jó eséllyel ez a D850-em lesz.
A Z6-hoz semmilyen érzelem nem fűz, az csak egy munkaeszköz. Persze a milcsége miatt van pár tulajdonsága amit szeretek, és megkönnyíti a munkát, de az is leginkább a videó miatt. Ha fotózás van még mindig a 850 a fő gép a Z csak a második.
Mondom ezt úgy, hogy volt nálam egy Z7II egy darabig, és attól sem estem hanyatt. Majd a Z9-re leszek kíváncsi az milyen lesz. -
Throme
veterán
válasz
pergabb #50203 üzenetére
Lehet félreértem, de gyanítom a tripont azért vár a válaszra, hogy tudja miként járjon el veled és a jövőben, hasonló esetben.
Ha a nikon azt mondja (írásban), hogy minden fasza, akkor be fognak állni emögé, mondván a gyártói szakvélemény ezt mondja ki.
Ilyenkor nincs szó gariról, és ha a 14 nap eltelt, akkor már nem tudod simán visszacsinálni a vásárlást.
Fogyasztóvédelemmel se tudsz mit kezdeni, mert vagy a gyártóhoz fordulnak, vagy saját szakértőt hoznak, de a nikon állásfoglalása lesz a döntő szerintem.Hasonlóan jártam (bár nálad nincs még eredmény, és remélhetőleg + eredménye lesz), hogy az itthoni szerviz elb@szott írásos állásfoglalása mögé beállt a 220volt és maradt a decenteres obim.
Ebből tanulva a vásárlást tesztek átolvasása/nézése, fórum előzik meg. Kizárólag online rendelés, vásárlás után tesztelés a folyamat.
Ja és az általam említett boltot messzire kerülöm....nem is futottam bele azóta se problémába, illetve egyetlen esetben a gyártói - nem nikon - gari működött szó nélkül. -
Roachy
senior tag
válasz
pergabb #50198 üzenetére
Egyébként meg ha a hosszúexpós zajszűrés megoldja a problémát, akkor végülis jogosan mondhatják, hogy ez így normálisnak számít. Még akkor is, ha jól láthatóan nem az más szériákhoz viszonyítva.
Lehet, hogy ez ennek a szenzornak egy fizikai tulajdonsága, amit ha akarnának sem tudnának szervízben megoldani, ergo nem hiba, hanem tulajdonság. Amit szoftveresen gond nélkül lehet kompenzálni a hosszú expós zajszűréssel.
Bár vicces lenne ha forradalmat indítanál és a te hatásodra visszahívnák a Z6II-őket gyári javításra. -
ph_5.5
aktív tag
válasz
pergabb #50188 üzenetére
A Sony a73 szenzora 1-1 mm-el kisebb minkét irányban, illetve a felbontása is más mint aZ6 z6II esetén.
Feltehetöen az alapok azonosak lehettek, mégis más lett a végeredmény.
A két váz eltér af - ban is. Mármint az lrzékelök számában. Dxo szerint más a dinamika tartomány, de af érzékenység sem azonos. Oké ez szoftveres kérdés is tud lenni. -
Roachy
senior tag
válasz
pergabb #50163 üzenetére
Amugy is a z6 vazakban ugyan az a szenzor van, mint a sony a7iii-ban
Te ebben biztos vagy? Mert szerintem nem ugyanaz, annak ellenére, hogy eléggé hasonló a karakterisztikájuk, de van köztük fizikailag is különbség, pl a felbontás sem ugyanaz. Az ok, hogy a legtöbb Nikon vázban Sony gyártású szenzor van, de nem ugyanazok, amiket a Sony használ a sajátjaiban. A Sony gyártja, de a Nikon tervei alapján. -
topikk
senior tag
válasz
pergabb #50141 üzenetére
Szerintem alacsony ISO-n is szuper, igaz hogy en m4/3 felol erkezem, igy alacsonyan van a merce. Magas ISO meg..., igazabol nem is foglalkozom vele menyi az ISO, csak beallitom a kivant zarsebeseget es hajra. 25600 is ilyen (kamera jpg)
-
ph_5.5
aktív tag
válasz
pergabb #50131 üzenetére
ok gombra ráprogramozod hogy álljon be a középső mezőre az AF és máris gyors vagy
E,lékszem a Nikon 15 évvel korábbi dslr vázaira, ott gyakorlatilag csak a középső mező volt használható. És mindent azzal kellett megoldani. Uwa obinál, ND8 szűrővel fényes nappal a D200 szélső mezői csak keresgéltek... na az vicces volt. Illetve annyira nem. (de ott legalább a téma nem szaladt el)
A D810-750 párostól a szenzorokkal kb elérték a harátokat. Azóta reszelgetik... de sem dinamikában sem ISO tűrésben már nem sok pluszt látok. Szoftveresen még pici talán lesz, de csodák már nem várhatóak. A 14.7 EV és a beharangotott 15 EV között kisebb a difi mint a 7 éves Sony/Nikon szenzor és a pár éves Canon szenzorok között.
Így én még nem szidom a Z6II-t -
ph_5.5
aktív tag
válasz
pergabb #50127 üzenetére
Valamely fórumban emlékszem hogy írtad ezt a hosszú expos problémát. Én nem fotózom ilyen témát, így nálam még nem jött ki. Viszont két napja egymás után nyúltam két objektív miatt a milc vázhoz és a dslr-hez. Azért a milcben vannak értelmes fejlesztések is, az nagyon kijött a váltott használatnál. Mondjuk a kezelhetőség elsőre rosszabb volt a gombok hiánya miatt, viszont értelmesen programozva a funkció gombokat, máris nyertem pár olyan dolgot amit utoljára a D700 korszakban használtam
(pl keresőből ki sem nézve váltok af módot, fénymérést, iso-t, vagy nagyítok bele akár AF esetén is a témába a pontosság ellenőrzéséhez)
#50129Timer
Kicsivel utána írtam "pontos" számokat az F4-hez és ott az ábra. Az átkomponálás forgatási szögg függő, és mivel időbe kerül, a modell billeghet, te is mozdulhatsz, így még inkább problémás lehet az a pár cm ami élességi tartományt ad. -
HThomas
őstag
válasz
pergabb #50121 üzenetére
Hogy jön a módválasztó az auto-iso funkcióhoz?
Egyébként kezelésben szerintem a D500/D850 a jelenlegi csúcs, kár, hogy a retrot tolják helyette... Biztos eladnak jó sokat a Zfc-ből az erre fogékony piacokon (más kérdés, hogy abból mennyi megy a Z50 kárára), de egy időben kiadott Z80/90-nel és néhány megfelelő DX objektívvel bombát robbantottak volna...
-
VivienR
tag
válasz
pergabb #50044 üzenetére
Attól függ hogy mire szeretné az ember használni a 20-as Artot. Szerintem asztrora satnya... Még f2.8-nal is... Azt leszámítva valóban remek képet alkot, csakhogy a 17-35 ös Tamronom mellett nehezen rug labdába, arra kényelmesen lehet szűrőt tenni és súlyban is kb a fele. Amit nem szeretek benne a gatya laza fókusz gyűrűjét... Persze valamit valamiért. Mondjuk a Sigma színét jobban szeretem, de rawból amúgy sem nehéz osszepofozni őket.
Kissé félreérthetően írtam, jelenleg még nincs 135-ös fókuszú primeom, minőség miatt inkább a Sigma felé hajlok.Igaz drágább, nehezebb, nem lóg ki a gyűjteményből....
-
válasz
pergabb #50053 üzenetére
Hát, szerintem én elállok a vásárlástól. Először arra gondoltam, hogy valamit én szabok el, de tegnap volt időm játszani, ugyanazon a helyszínen fotóztam egyet a 24-120 nagylátó végével, majd toltam egy félórát az IRIX-szel, hyperfokálra állítva, végtelenre állítva, F11-es blendéhez állítva, de a fókuszban lévő épület minden esetben jelentősen életlenebb volt a 24-120-nál. ISO 400 mellett toltam D750-en, az sem lehet gond. Oké, persze ez speciális optika, nem is olyan vészes áron, de na... a vonalélesség a pics@ban sincs. Nekem csalódás ez a cucc, pláne azokhoz a képekhez képest, amit Hispan blogjában láttam.
-
ph_5.5
aktív tag
válasz
pergabb #50038 üzenetére
Én azon lepődtem meg hogy a sok milcre váltás miatt a keresett gépek/objektívek is egyre nehezebben adhatóak el.
Én megtartottam az összes Sigma Art obit, és milcen is remekül mennek. Ha használni szoktad akkor felesleges eladni, túl nagy bukó van rajtuk.
Nem a Sigmák nem tartják amúgy az árukat.. hanem semmi. Se váz, se Nikon obi.
A múltkor volt pl 500e vagy alatta 70-200 VR FP obi is ami 900e körül mozgott újonnan.
A másik vicc persze a VR1-es Nikon. Sajnálom a vevőket akik 200e felett még abba ugranak bele. 1Fé-s stabi, széthajtott sokadig tulajú eszközök, és a Nikon rég kifuttatta az alkatrészeket hozzá. Nincs szervízháttér. Ha megáll- szinte biztos hogy kuka. És a rajta sosem volt acélos nyitva. -
válasz
pergabb #50038 üzenetére
"viszont ez is hülyeség, hogy ennyit költök vmire és 4 hónap alatt kétszer veszem elő, egyszer fotózom, egyszer meg kicsomagolom "
Én így voltam most az IRIX F4 11mm-el. Nézegetem már egy ideje, tetszett is, most meg azon gondolkodok, hogy oké, de hol lehetne használni értelmesen? De könyörgöm, ha az ember nem vesz meg semmit, és nem is tudja kölcsönkérni, elég nehéz rájönni, hogy kell-e vagy sem?!
(Egyébként is kezd felb@szni, mert valamiért nem tudok vele lőni olyan éles képet, mint amit másoktól láttam, de ez most lehet ,hogy inkább tudásbeli probléma lesz részemről, mert soha nem volt még manuál fókuszos objektívem, pláne nem nagylátószögű... )
-
bayarena
aktív tag
válasz
pergabb #50035 üzenetére
Hat jah, minimum 10%al kevesebbet szerintem is, mert ha mar valaki kiad kozel annyi penzt, akkor sanszos, hogy egy vadi ujat szeretne. Mert nem szemelyeskedes, de ki tudja h tenyleg semmi baja, vagy vmi nem 100%os, az emberek nem biznak meg egy vadidegenben.
Szoval szerintem az uj ara minusz 10% kb realis lehet. -
ph_5.5
aktív tag
válasz
pergabb #50035 üzenetére
A 85 1.4 ART "kicsit" olcsóbb mint a 105 1.4, de több ember vásárolta az általános használhatóság miatt. A 85 1.4 használt ára 270ezer körül mozog, és sajnos szinte mindegy hogy 1-2 év gari van rá. (ahogy én láttam)
A 105-ös 520 (85-ös 420) így tippem szerint 350-360e körül van kb az az összeg amit hajlandók érte adni. ( 407e netto - 10% ... nepperektől ez a mondás terjedt el) (85 1.4 esetén is kb így pont kijön a matekjuk) -
oszy
veterán
-
válasz
pergabb #50011 üzenetére
Lightroomot nem használtam, és most se nagyon teszem. Photoshopra írtam, hogy nálam kábé soha nem fagyott. Múlt héten meg is lepett, hogy kétszer is kidőlt, de update probléma lehetett, mert frissült egyet megint, és azóta ismét hibátlan. Capture One szintén stabil, és mivel tuningolok is, alaposan ki van tesztelve a konfig, raklap burn test, miegyéb is hiba nélkül fut. A Luminar 4 folyamatosan kidől, amióta létezik, de az tény, hogy a szintén rommá tesztelt (egyébként 90 százalékban azonos) konfigomon 3800X mellett kábé minden képnél kidőlt, ahhoz képest ez a helyzet a mostani procival semmi. Hogy én mit leveleztem a supporttal, végül már videót vettem fel, eseménynaplót küldtem, stb., de a hiba soha nem került megoldásra. Annyi változott, hogy egy ideig mindig a következő uodatere hivatkoztak, majd az AI-ra, mint megoldás. Nevetséges.
Ezért is nem értem, hogy sokan miért ekézik az Adobe-t, a PS szerintem atom stabil, a fotós repertoárt használva legalábbis. A virágbolti verzióval se volt bajom, ahogyan most az eredetivel sincs. És árban egyáltalán nem rosszabb, mint egy fotós csomag 1 évre vetítve, de még kettőre nézve se volt rossz deal (persze a Luminart már akciózták, de én az eredeti árát nézem.).
-
-
válasz
pergabb #50002 üzenetére
Nekem a clonestamp, és a spot removal ordas lassú, de az export is nevetséges. Spot removal munka közben nem annyira vészes, csak amikor rányomsz a finishre. Mondjuk ha kellően sok a módosítás adott layeren, akkor képes menet közben is belassulni.
Intelen is az, mert a laptopomra is feltettem. Annyi, hogy Intelen szerintem nem fagy olyan gyakran. -
Throme
veterán
válasz
pergabb #50002 üzenetére
Csúszkákkal nincs gond.
Nálam a képváltásnál is gondolkodik 3-7 mp-et, változó.
Aztán spot removal - vagy hogy hívják is lassan indul, de mondjuk az eltávolítás nem tart sokáig, majd vissza a képhez megint gondolkodik.Engem a képek közti váltásnál a várakozás őrjít meg.
LR havidíjas lett, kapják be.
Capture one havidíj mellett van "örök" licensz, de az meg drága szerintem. Ráadásul nekem nem csak nikonhoz kéne, az a verzió mégdrágább (még akciós áron is).
Raw Teraphy bonyolultnak tűnik. Olyan beállítási lehetőségek vannak benne, hogy csak pislogok (tudom én vagyok a korlátolt)
Nikon capture nx (vagy capture d nx...ilyesmi, ami ingyenes) lehet még jó, de csak nikonhoz. Nekem máshoz is kellene.
(nagyon off: oly saját szoftvere nem ad olyan eredményt, mint egy LR, vagy csak én vagyok ügyetlen, de ez se valami gyors)
PS nekem már sok, LR elég lenne, de gondolom hasonló kondíciókkal bír, mint az LR
Affinity egy jó progi, csak azért nem vagyok jártas benne, mert nem tud, vagy nem olyan egyszerűen tud tömeges feldolgozást, mint pl egy LR, vagy Luminar (ebben is lassú, de jó).#50000Timer
Lehet tényleg az lesz a gond, hogy AMD
A proci nekem is az, de nincs is olyan erős konfigom, mint itt leírtátok -
Ba cy lus
addikt
válasz
pergabb #50002 üzenetére
DxO Photolab exportálás lassú továbbra is, bár a DeepPrime zajszűrést használva gyorsabb a Prime-hoz képest (kb. 20-30%-kal lett gyorsabb), viszont vannak esetek, mikor a Prime-ot használom, mert azzal több a részlet, főképp különböző felületek textúráján szokott ez megmutatkozni.
Egyébként tegnap készítettem néhány természetfotót, előbb megcsináltam őket LR-mal, aztán órákkal később DxO PhotoLabbal. Az lett a vége, hogy a LR-os verziókat töröltem. Vannak esetek, mikor fordítva van, de a PhotoLabban egyszerűen jobb lehetőségek vannak tónus terén, jobban testreszabható. -
válasz
pergabb #49998 üzenetére
Nem tudom, Neked hogyan dolgoztatja GPU-t, mert nálam kábé alszik. 2070 Super van alatta 1 éve, előtte 1080 volt, szinte semmit nem használt ezekből soha. Ellenben a 64 GB RAM-ot képes volt felzabálni, mondjuk 8-10 layer esetén. Ez lóf@sz layer mennyiség PS mércéhez képest, ahol simán raknak ennél nagyságrendekkel többet is egy képre, szóval nem igazán értettem. Amit írtam is korábban, a supporttal való üzenetváltás is tanulságos volt. Leírtam, mi a gond. Mondták, kevés a RAM. Visszaírtam, 64 GB. Válaszban: kevés a CPU. Mondom 8/16, akkor épp 3800X (de 5800X mellett se lett jobb). Aszongya' erre, ja, AMD. Ja, 'nyádat... Itt végeztem is a szoftverrel, tökéletesen felesleges volt az X membership, még októberig él... Bíztam az AI verzióban, megvettem, de ugyanolyan sz@r, mint volt, vissza is kértem az árát.
Még a Luminar 2-vel kezdtem asszem, akkor ez egy tök jó, intuitív szoftver volt, bár lassú, de legalább stabil. A hármassal elvesztettük a sebességet. A négyessel meg a stabilitást. Szerintem az ilyen szutyok fejlesztőket szégyenfalra kéne tűzni.
Szerk.: Az elődjével kezdtem, a photolemour alkalmazással, meg volt a drónos párja, azt is behúztam, ezután vettem meg a Luminart is. Mondom, az elején ez egy lassú, de barátságos program volt sok extrával...
-
oszy
veterán
válasz
pergabb #49962 üzenetére
(#49962) pergabb: Én elfogok menni mostanában enteriőr fotózásra. Nézegettem a JUPIO akkukat eBay-en is most. 7.000 Ft a különbség a hazai Jupio oldalához képest pl. az egyik szettnél.
(#49961) Roachy: köszönöm! EN-EL15 jó a Z6-ba.
Ma kipróbáltam. A gyárija b jelzésű. Ez is picit erősebb a "simánál"?
-
VivienR
tag
válasz
pergabb #49879 üzenetére
Fura... Annyira nem mélyedtem bele a Nikon MILC vonalba, de nem hallottam túlzottan róla. Elvileg a D850 ua BSI CMOS van mint a Z7-és szériában leszámítva azok újabb Expeed processzorát, sok hosszú záridős képet készítek, többször 10+ perceseket is, nem mondanám hogy nagyon zajosodna. Nagyon nem is hallottam róla MILC-ek esetében.
-
rekid
addikt
válasz
pergabb #49874 üzenetére
Hmm, na ez az amit valószínű a fejlesztőmérnök tudna egyedül megmondani.
Miután ideális erősítő nem létezik, így lehet az erősítő egység kialakításkor a magasabb ISO-n kevesebb zajnak ez volt az ára. Fogalmam nincs, hogy ez a valóságban tényleg két szeparált erősítővel oldják meg vagy egyel.
Tényleg érdekes téma de erre tuti nem találunk googliban választ.
Mindenesetre az látszik, hogy miután én 90%-ban tájképet fotózok és még long expózok is a zaj miatt határozottan nem kell nekem a d750-et cserélni.Ezen először a dinamika ábrát nézegetve sápadtam el. 4-6 év alatt sikerült magas isonál 2 FÉ-t fejlődni. Nohisz.
-
rekid
addikt
válasz
pergabb #49870 üzenetére
Na ez nem egy egyszerű kérdés.
Alapvetően:
"A hot pixelek a hosszú expozíciós idejű felvételeken jelentkeznek kék, zöld vagy vörös pontok formájában. Ezek a pixelek hideg érzékelő esetén ritkábban, meleg érzékelő esetén sűrűbben jelentkeznek. Az ilyen képpontok egyébként is magasabb hőmérsékletűek és hamarabb telítésbe kerülnek. Innen a hot (vagyis forró) elnevezés."
Tehát eleve nem mindegy mennyit masszíroztad már a szenzort mielőtt ezeket a képeket lőtted. Ha az iso 200 kép később készült mint a 400-as és már melegebb volt szenzor akkor lehet ez is a bibi.
Alapvetően magasabb ISO értéken jobban meg van hajtva az erősítő ami több hőt is termel. De az előbb leírt körülmények miatt lehet az a helyzet, hogy alacsonyabb ison jön a több pixel. A z6 nál ráadásul két külön erősítő van egyik alacsonyabb ISO-nál működik a másik nagyobbnál. (ISO800-nál vált)
Kíváncsiságból meg kellene lőni a két képet úgy, hogy ugyan annál a külső hőmérsékletnél bekapcsolás után lősz egy képet ISO200-on. Majd kikapcs vársz 10-15 percet (hűljön vissza szenzor) majd megint bekapcs és lősz ISO 400-on. (Ebben az esetben véleményem szerint 400-on kéne lennie -ha egyáltalán- több pixelnek a nagyobb erősítés és hőtermelés miatt a képen.)
-
tozso76
aktív tag
válasz
pergabb #49799 üzenetére
Az alap Fuji profilokat leszedtem és felettem a Z6ra, de sajna elég messze áll egy eredeti Fuji provia, astia, velvia-tol. Abban a szerencsés helyzetben vagyok hogy van egy X-T20 - m, így van mihez áhitoznom.
Még ezt a saját profil kutyulosdit megpróbálom. Roadmapon van a Z200-600... Mintha szeretnék hogy maradjak Nikonon -
Roachy
senior tag
válasz
pergabb #49746 üzenetére
Ez a mondat a lényeg:
Ez a módszer azoknak a felhasználóknak hasznos, akik a képeik megnyitásához külső szoftvert kívánnak használni.
Ez azt jelenti, hogy ha esetleg valaki olyan szoftvert használ, ami nem képes kezelni a veszteségmentes tömörítést, nem tudja kibontani, de a legjobb minőséget szeretné, akkor ez kell neki. -
válasz
pergabb #49642 üzenetére
Gondoltam erre én is, de vaku mellett 1/160-nál is jelentkezett a gond WS-en, és állandó fénynél 1/250-nél is. Az a durva, hogy két kép között hatalmas a különbség, azonos rekesz és záridő mellett.
Hétvégén nekiesek otthon, kell szerezzek állványt is addig a gép alá, amúgy nem használok.
-
válasz
pergabb #49627 üzenetére
D750.
Nagyon furcsa, nem konzisztens a dolog, nem tudom reprodukálni. Köszi a tippet a szervizre!
randras_83: Köszi Neked is! LV-ben élesnek tűnik, de az lóf@szt nem ér, csomószor szívatott már meg. Itt minimális dolgokról beszélünk, szemre helyezett fókusz, és láthatóan nem éles. Majd két képpel később már igen. Megnézem majd a képeidet, vagy keresek sajátot, ami publikus.
-
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
● PH!otósok beszélgetős offolós topikja
A topicba tilos bármilyen, keres, kínál, cserél típusú hirdetést beírni!
- C# programozás
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Samsung LCD és LED TV-k
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Renault, Dacia topik
- Nintendo 3DS és DS topic
- Cyberpunk 2077
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- További aktív témák...
- 13-14" Új és használt laptopok , üzletitől a gamerig , kedvező áron. Garanciával !
- Csere-Beszámítás! Számítógép PC Játékra! Intel I7 6700/ RX 580 8GB / 32GB DDR4 / 500GB SSD
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy S24/Samsung Galaxy S24+/Samsung Galaxy S24 Ultra
- AKCIÓ! AMD Ryzen 7 3800X 8mag 16szál processzor garanciával hibátlan működéssel
- Tablet felvásárlás! Samsung Galaxy Tab S10+, Samsung Galaxy Tab S10 Ultra, Samsung Galaxy Tab S10 FE
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest