- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Motorola G86 - majdnem Edge
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Google Pixel 9 Pro XL - hét szűk esztendő
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- iPhone topik
- Ár-érték bajnokot avatott a Poco?
- Így lesz tégla a porszívódból - a Roidmi csődje
-
Mobilarena
Ez a topic a Nikon DSLR-ekkel kapcsolatos kérdésekkel foglalkozik. Ha új látogató vagy egy dolgot kell betartanod:
Olvasd el az első hsz-t!
Új hozzászólás Aktív témák
-
#40935168
törölt tag
válasz
Gulyopapa #11816 üzenetére
Néha elgondolkodom, most ez tényleg így van, hogy valaki itt így bekérdez, mert guglizni is lusta, vagy szimplán csak be-be kukkant 1-1 troll, amit vagy felismerünk, vagy nem. Mert leugatni egyből nem illik senkit, de amúgy félelmetes, mennyire lusták az emberek még csak guglizni is..
-
m3ss
veterán
válasz
Gulyopapa #11799 üzenetére
nikon sem ismeri el hogy barmi gond lenne azzal az obival...szerencsere azert most frissitik
en is lottem vele sok eles kepet, egyszeruen csak szor elore-hatra. 10x annyi felrefokuszalt kepet produkal, mint barmilyen mas obi ami volt nekem. rengeteget tesztelgettem mindenhogy...tesztkorulmenyek kozott sem fokuszal pont ugyanoda 3x egymas utan. rossz fenyviszonyok kozott meg inkabb hagyjuk...
csodalkoznek ha kisebb vazakon jo lenne, de lehetseges. sztem ez egy ilyen obi, ilyen precizen mukodo fokusszal...azt is el tudom kepzelni, hogy azert panaszkodnak ra inkabb a d90/d7k tulajok, mert tobben hasznalnak ilyen vazakon 35-ost, mint belepo(bb) vazakon. kisebb vazasok inkabb kitobiznak, meg lehet kevesbe veszik eszre a fokuszproblemakat, nem annyira lelkes fotosok, nem forumoznak stb...persze ez csak az en velemenyem, 2 vazon probalgattam. nem akarok senkit lebeszelni rola.
vagy megis.
pl d300-on ejjel, utcan, karacsonyi fenyek mellett kb fele a kepeknek kuka. s105-tel ugyanitt kb. 10-bol 1. -
Larry303
addikt
válasz
Gulyopapa #11464 üzenetére
sztem teljesen jó kis teszt
fokuszálásnál mondjuk nem volt fair a dologvagy rakta volna 1,3 modba, vagy használta volna csak a középsőt
ezeket a jpg összehasonlításokat sem értem...azt úgyis mindenki úgy lövi be magának ahogy akarja...ha nem lő rawban akkor a kamera jpg motorjában -
goldb
tag
válasz
Gulyopapa #11397 üzenetére
És az 5d mk2-nek már jó volt a fókusza?
Most használok egy 5d classicot, de nem érzem vészesnek a fókuszrendszerét...sőt, a szélső pontok is meglepően jók, mondom ezt D7000 után. Még olyan rémhíreket is hallottam, hogy mindegyik backfókuszos, amit ugyancsak nem tapasztaltam, de aztán lehet kifogtam egy jó példányt.
-
Throme
veterán
válasz
Gulyopapa #11317 üzenetére
35-ös nem az a kimondott portré obi szvsz, de mondjuk dx módban (1,3x) olyan ekvivalens 68mm-re fel tudod tornászni, ami nem egy ekvivalens 75mm (fix 50mm). Most a látószögekbe nem gondolok bele.
Az 50mm-es fixet erre a célra jobban ajánlják...
Megesett, hogy telét használtam portré(nak nevezhető képalkotás)hoz, ha van elég tered.
Ezzel is lehet hátteret mosni... szvsz(#11322) Gulyopapa: jó lesz, csak javasolt gépet vinni vásárláshoz, vagy netes rendelés legyen a 8 nap elállás miatt. Lényeg, hogy szervizes beállításban ne reménykedj.
-
Throme
veterán
válasz
Gulyopapa #11199 üzenetére
Alaphelyzetben az a normális, ahogy a srácok csinálják. Valami nem jó, teszttel, az eredményekkel együtt szerviz, azok meg kijavítják. Sajnos a valóság teljesen más.
Eddig a D90 és D7k volt főleg problémás bizonyos lencsékkel (pl 35, 16-85), ehhez csatlakozott Mess D300-a.Másik dolog, hogy ha már - szvsz - pár teszt azt mutatja nem jó, akkor azt lehet a végtelenségig próbálni, attól nem fog megjavulni.
A 35-ös nálam és másnál is csinál apró hibákat. Én ezt júzer errornak veszem. Újra lövöm a képet és jó lesz. Elkezdtem egyszer tesztelgetni, de k.rvára beleuntam.
Itt a fórumon leírt komolyabb problémát nem okoz. Nem is vagyok pixel csekker. Szóval szeretem a 35-ös fixet.
F 1.8 - 2 körül viszonylag közeli témáknál meg annyira kicsi a dof, hogy kézből fotózva simán benne van a hiba lehetőség. Lövök még egyet és kész.
Másfelől kerülöm a közelpont környéki tárgytávot (kb 40cm ha jól emlékszem).
Inkább távolabbról fotózok és kivágom a képből a hasznos "információt". A váz meg ad bőven tartalékot ehhez.
Nem portrézok, pláne nem f 1.8-as lencsével. Ez szokás dolga. Nem tetszik, ha a szem éles, a többi testrész meg nem. A háttér legyen elmosva szépen, az már inkább bejön...A 18-105-el meg pláne nincs gondom, csak azt is el kell fogadni, hogy itt többeknek nem ez a végállomás és többet akarnak a rendszerüktől, mint amit egy 18-105 vagy 35 fix adni tud.
Ha van lehetőséged Te is próbálj ki egy 35-ös fixet (35 f1.8 dx).
-
Frigetrus
aktív tag
válasz
Gulyopapa #11196 üzenetére
"Akkor nekem szerencsém van. A 7100 (...)"
A 7100 úgy tűnik eddig, hogy ebből a szempontból jól sikerült."18-105-tel nekem "tökéletes" képeket lő"
A 18-105-el nem szokott gond lenni tömegesen."Bár lehet hogy én is figyelhetném folyamatosan hogy félrefókuszál-e a gép, vagy nem, de én inkább fotózom vele,"
A dolog csak akkor vészes, ha egy fotózásod során a képek 2/3-a vagy akár a fele kuka a fókusz miatt."és ami nem jó azt törlöm, nem elemzem fél óráig hogy miért."
Lásd előző, ha állandóan rossz, akkor motoszkál benned a dolog, hogy mi a fene baja lehet, aztán teszteled, és indulhat a garanciás herce-hurca."Vagy én lennék igénytelen ? Nem hinném"
Nem, de két opció lehetséges:
1. Nincs is a szettednek semmi baja, nem igénytelenség nem tesztelni, esetleg egyszer egy tesztelés, hogy biztos minden tuti-e, aztán mehet a móka.
2. Van gond, csak még nem tűnt fel, és jöhet a tesztelés miután mégis feltűnt."Nem tesztelni vettem a gépet hanem fotózni."
Mindenki más is ezért vette, de attól még gond bármivel előjöhet, amit aztán nem árt alaposan kitesztelni."A jó képek maradnak, a rosszak mennek a kukába."
A második jön ide is, ha a fotózás során a képek nagy része rossz, akkor nem olyan egyszerű a helyzet.Szerintem, ha az esetek kb. 90%-ában jók a képek, a maradék vagy felhasználói hiba miatt, vagy a fókuszrendszer jellegéből adódóan rossz, azzal nincs semmi baj.
Ellenben ha egy gép folyamatosan nem oda fókuszál, ahova kellene, és olyan témákon sem képes élességet találni, amik tele vannak részletekkel, kontrasztkülönbségekkel, élekkel, akkor ott nagy a baj.
Így jártam például én. Megy is vissza a gép az üzletbe, immáron harmadjára.(#11201) Gulyopapa: Nem volt még dolgod a szervizzel akkor
-
imyourfriend
őstag
válasz
Gulyopapa #11022 üzenetére
De D300s valahogy sokkal drágább, meg a szenzor sem olyan. Meg sok fícsör van benne ami egyáltalán nem kellene. D300-at meg nem tudom, D7000 után nem vennék már. Régebben azt akartam venni (mikor még nem volt D90) de haver lebeszélt róla, vagy 70-80al volt drágább akkor egy használt D90-nél a D300.
-
A Zéé
addikt
válasz
Gulyopapa #10406 üzenetére
persze, hogy lehet nagyon jó, sehol nem mondtam, hogy nem, de ha előre beállítod, akkor már színkorrekciózol, ergó kizárod magad. Ezért mondom, hogy olyan kiírás nem lehet, hogy a színkorrekció se engedett, mert nem tudod egzakt módon definiálni, hogy mi a módosítatlan kép, mert nincs olyan.
Szerk: szerintem senki nem fikázza a jpeget. Én is lövök sokmindent jpegben, pláne olyan képeket, amik biztos, hogy sose lesznek utómunkázva. Pl a gázóra állás, vagy holnap a sokadik kárszakértői szemle a kocsinál.
-
aleister
veterán
válasz
Gulyopapa #10332 üzenetére
Ez csak részben igaz. A kezdők hajlamosak azt hinni, hogy elég megvenni a vázat, rá valami kitobit, és hátradőlhetnek. Pedig a kiadások még csak ekkor kezdődnek...
Nem véletlenül törekszünk arra, hogy inkább a felhasználási kívánalmaknak megfelelő legjobb ár/érték arányú settinget hozzuk a rendelkezésre álló összegből, így marad még pénzük kiegészítőkre.
-
aleister
veterán
válasz
Gulyopapa #9995 üzenetére
Banyek! Lebuktam. Ilyen gyorsan még nem derült ki, hogy ufó vagyok.
Nos, Sequoyah-nak abban igaza van -de ezt senki nem firtatta-, hogy kevesebb zaj születik egy full frame lapkán, valamint a DOF alakulása is nagyon szép háttérmosást tesz lehetővé. Ezek olyan dolgok, amiket nem tudsz DX-en kompenzálni, mert optikai törvényszerűségek eredményei.
Arról nem is beszélve, hogy egy felsőkat vázba olyan fícsörök is bekerülnek, amik megkönnyítik a munkát (jobb vakuvezérlés, jobb időzítő, több preset, stb), vagy épp a hiányukban technika okok miatt bizonyos képeket meg sem tudnál lőni (rövidebb záridő, alacsonyabb iso, jobb AF rendszer).
Említhetném még a jobb építési minőséget, és a nagyobb zár élettartamot is. Ne hidd, hogy ezek marketing dolgok. A múltkor megpörgettem a D800-at az aszfalton...leesett a szíjról...0, nulla, zérő baja lett, így be tudtam fejezni a rendezvényfotózást. Anno ugyanezt megcsináltam a D5100-gyel Egyiptomban első napon...nos, a hátralévő időben nem kellett tovább a fotózással foglalkoznom.És, hogy én konkrétan miért vettem? Mert egy olyan k***a jó biznict fogtam ki, hogy ha kihagytam volna, akkor minden reggel arcon kellett volna köpni a tükörképem. Pluszbónusz vállalkozóként leírhattam.
...ja és persze a fenti okok miatt. -
Sequoyah
tag
válasz
Gulyopapa #9968 üzenetére
De számít. Egy mai fullfrém sokkal nagyobb különbséget produkál. De a számadatok és a tapasztalatok szerint azért a D7100 MÉG nem érte utól, még ha közelebb is jár hozzá.
*Nem saját tapasztalatok, de olyat még nem halottam h fordítva lenne. A DXO pedig elég komoly különbséget mutat (abban már kételkedek is...).
-
Larry303
addikt
válasz
Gulyopapa #9911 üzenetére
hát ezzel vitatkoznék....sokszor elég, és jó eredményt is kaphatsz az 1.8 -val cropos vázon...de az én tapasztalatóm szerint, többször lesz kevés oda önmagában, mint elég...szal kevés fény miatt tolod az isot, de én 1600fölé nem mennék átlagos beltéri világítás mellett mondjuk egy d7k...3200t még meg lehet oldani, de csak akkor ha sikerül kicsit felüllőni vele
szal én pl freddy szettjét ajánlanám neki, egy pöpec kis vaku, szépen falravillantva, kicsit visszatekerve, ha nem szeretnéd teljesen kilapítani, és vmi 2,8as kis zoom. én azt mondom ezzel a szettel sokkal jobban tudja megoldani a szitukat, mint csak isoból meg üvegből...onnantól, ha kevés fénynél akarsz teszem fel gyerkőcöt fotozni, felejtsd el vaku nélkül, az összes bemozdul és még zajos is a képed... -
#40935168
törölt tag
válasz
Gulyopapa #9790 üzenetére
Azoknak árt, akik tanácsot kérnek itt kezdőként és mond valami butaságot (de nagyot).
Például azért éles, mert felső kategóriába lett szánva. NEM. Egy obi ettől még nem éles, miért lenne az ?
Kevesebb lamella - csecsemőkora óta tudja mindenki, hogy több lamella -> szebb bokeh, főleg, ha még kerekítettek is.
Megfelelhet minden motoros vázra - igaz, de a G-s obik MINDEN vázra megfelelnek, nem csak a motorosokra. Csak a D-seknek kell vázba épített motor autofókuszhoz, G-nek nem, azokban beépített ultrahangos AF motor van és a motor nélküli vázakon is gyönyörűen mennek.
A D800-on Dél Tirolban az 50 1.8D valóban jól teljesített - tájkép f/8-on (!!!) - ott mindegyik jó, ahhoz nem kell nagy művészet, tehát ez a tény nem sokat segít, nem sokat oszt-szoroz, irrelevánsnak is tekinthető, egyszóval, említeni sem kellene..
Végül a nagy kérdés: 1.4G DX-re ? Miért ne ? Klassz portrés-félalakos obi gyönyörű háttérmosással, kevesebb vignettálással + itt vannak az új nagyfelbontású DX gépek, mit csavarjon rá, ha nem a legjobbat ? (Vagy egy 1.8G-t).
@ Freddy, így van.
@ forceberg: Neked is "így van". Szórnak tuti. Csak azért, mert photozone-on pár értékkel (tényleg csak párral) az 1.4G vezet az MTF chart-okon, az semmit nem jelent. 200-300 vagy több eltérés már szignifikáns, de ez, nulla. Én pl. SEMMIT, de az ég világon SEMMIT nem látok, akárhogy kuksolom, hogy az 1.4G-m élesebb lenne az előd 1.8G-nél (mert volt az is)
Nulla különbség, karc mindegyik.
-
válasz
Gulyopapa #9770 üzenetére
És miért ilyen manuál (xar)-okban gondolkodsz?
Általános megállapítás, hogy az AF-D obik is jók, de a G-sek csak jobbak...
Nekem a most kapható autofókuszos Nikkorok közül csak 1.8G-m nem volt, azt csak pár kép erejéig próbáltam.
Valahogy pont úgy jött ki, hogy a vázak váltásával volt másik és másik 50-esem.
10MP: 1.8D
12MP: 1.4D
16MP: 1.4GA bukéban az 1.4G egyértelműen mindent visz, múltkor Eperkutyus linkelte is az 1.8G-vel együtt.
-
#40935168
törölt tag
válasz
Gulyopapa #9683 üzenetére
Kérdés melyik Canon 70-300, mivel van egy L-es fehér verzió is és egy zöld gyűrűs DO is. A DO nem nagy durr, az L-es überbrutálra sikerült és szétalázza az összes többi ma kapható 70-300-at
A nem L-es sima "hétköznapi" Canon 70-300 nagyjából forma-forma a Nikkor és Tamron 70-300-akkal.
A Sigma 70-300 a zoom tartomány alján-közepéig (70-135-ig kb) megy a Tamival és Nikkorral, de aztán nagyon lemarad, 300-on nagyon rossz már.
Szóval én Tamit vagy Nikkort vennék Nikon vázra
, Taminak kisebb a CA-ja (jóval kisebb), kérdés a fókusz pontossága, ami nekem spec már számítana, de szerintem minden nagyfelbontású váznál kritikus pont lehet.
Szerk.: minden obiból a stabisat néztem, tehát Taminál a VC-set, Sigma-nál az OS-est. Photozone, de én szoktam hinni nekik, hozzák az üvegek, amit ők tesztelnek.
-
#40935168
törölt tag
válasz
Gulyopapa #9524 üzenetére
A céges Toyota Verso, amit nullkilométeresen vettem át anno a flottamanager sráccal, szélvédőtisztítás közben olyanokat produkált, hogy az oldalsó karosszéria elem (a kerékjárat felett) egyszercsak hopp, domborúból homorúba ugrott át, amikor nagyon nekitámasztottam vezető oldalon a csípőm, hogy átérjek a szélvédő túloldalára az anyósülés előtti felületre.
Visszahajoltam, az elem visszapattant domborúra ismét, minden ok. Néztem, álltam, vakartam a fejem, ez most mi volt, egy 7.2 milliós autónál.. néztem megint rá.. megismételtem, .. halk puffanó hang, behorpadt megint homorúba, majd ahogy elengedtem, vissza normál enyhe-domborúba.
!//+!%!+%/%/=(%/"%/+"!%'/!%/ Hova jutottunk ???
-
Freddy76
addikt
válasz
Gulyopapa #9521 üzenetére
A kezelésével semmi baj, az teljesen a d7000 (nekem az van). Az is nyilvánvaló, hogy konkrét baj nincs a d7100-zal, meg tudnám szokni
.
Van egy ismerősöm, kb. húsz éve cégvezető, három évente ül át újabb mercikbe. Meg szokta jegyezni, hogy az újabb mindig jobb, egy csomó mindenben, de valahogy mindig kevésbé masszívnak érzi az egyre újabb modelleket. Én persze nem értem a nyavalyáit, mert mindig k.rva jó kocsikkal szaladgál
. Itt is valami ilyesmi lehet.
-
#40935168
törölt tag
válasz
Gulyopapa #9312 üzenetére
30 Mega
Mit fotóztál, tömény dzsungelt ?
Amúgy értettelek, csak nem tudtam kihagyni
flash: a szürkének 50 árnyalata van. Ezotériában is, pornóban is és ebben is. Egyiket sem mondhatod el: sem azt, hogy egy szinten vannak mert mindkettő 81 pont, sem azt, hogy DxO ignore, mert csak számok és a gyakorlat/tesztfotók a fontos - hiszen a DxO számok pont a gyakorlati-tesztfotókból jönnek. Megmérik őket, mi meg nem. Ennyi.
-
#40935168
törölt tag
válasz
Gulyopapa #9174 üzenetére
Még talán annyit, hogy ha van sok, láthatóan gyorsabban mozgó téma, ne tökölj. Puff puff lőni őket, a hajó ne menjen nagyon arrébb a képkockák között, a felhő sem, emberek se nagyon.. érted. Közben agyad az átfedés megtartásán és a vízszintes horizonton legyen végig. Én még a fókuszt is belövöm előtte (ha tehetem) LiveView-ban, aztán átkapcsolom manuálra azt is, bár tájkép f/11 körül ember legyen, aki az AF mikrotévedéseit kiszúrja.. de az elmélet ezt mondatja velem akkor is. A többi már számítógép és csúszkahúzogatás
-
#40935168
törölt tag
válasz
Gulyopapa #9172 üzenetére
Mint minden más géppel:
- manuál mód
- előtte körbefordulsz és nézed, mit mér a gép "A" módban a témára és válaszd ki a legmegfelelőbb arany középút értéket záridőre, ezzel lősz végig
- raw-ban lőj, mert nagyobb dinamikát kell átfognod (feltételezhetően, bár attól függ, mekkorát fordulsz körbe)
- vízszintbe állított állvány és (gömb)fej vagy panorámafunkciós pisztolyfejajánlott, de kézből is lehet, ha figyelsz a horizont egyenességére
- vázat függőlegesbe, álló képeket lőj ha teheted, mert az alját-tetejét bukni fogod a képek összeillesztésekor, képzeletben vagy 10-10 %-ot alul-felül vágj le minimum (nagyon nagylátónál többet)
- legyen kb. 1/3 átfedés (azonos téma) az egyes képkockák között. Minél többet lősz, annál számításigényesebb lesz a feldolgozás/összeillesztés, de annál jobb a kép, főleg nagylátónál érdemes sűríteni a képkockákat, hogy kevesebb legyen a végső kép alján-tetején a "sorja" amit levágsz + torzításnak is jót tesz- utómunkánál vignettálás korrekció legyen a képeken, különben foltos lesz a végeredmény
- torzítás korrekciót is érdemes lehet használni, bár ezt panorámája válogatja, attól függ, milyenre akarod a szélek környékét és mennyire kényes a kép témája erre
- Én Photoshop-al rakom össze, de van rá több jó progi is. PS alatt File -> Automate -> Photomerge és próbálj ki többféle összeillesztési módot is, aztán mehetsz kajálni, míg csináljaHirtelen ennyi.
-
Szatura
aktív tag
válasz
Gulyopapa #8259 üzenetére
Sziasztok
Mi a D60 ma kapható utódja, ami gondolom tartogat újításokat?
Mivel a gép 2008 év végi vásárlás, 22.000.expos, gondoltam fiatalítok,de mivel nem vagyok nagy mágus így gondoltam lecserélem egy komolyabb bridge gépre, de félek szitkozódnék, így lehet maradok dslr-nél.
Amúgy mennyit tud expoban általában egy d60? láttam 50.000.expós gépet is -
-
Horbal
őstag
válasz
Gulyopapa #2552 üzenetére
Nagyon nem felejtős, 50-70 között megkapod a használtat az 50 1.4 D-kből. Az meg túlzás, hogy a G-s odaver neki. Igen jobb egy hangyafaxnyit (bokeh szebb mert több a lamella és kerekített asszem 7 vs 9), viszont 2x annyiba kerül egy új. Ha már van a vázadban motor miért ne használnád. (Nekem van 1.4 d-m és nem a levegőbe beszélek).
Az 50 1.4 D sokak szerint az egyik legjobban sikerült nikkor 50-es. Használtan mindenképpen (enyém 55 volt) azóta szinte csak ezzel csinálok portrét (főleg gyerek), meg kb mindent. Kicsit le kell rekeszelni, mert az 1.4 az már mozgó témához csak szerencsével lesz penge éles (teljes méretű képen). 2.8-3.5 ami a legjobb, és a bokeh is rendben van. Nem mozgó esetben simán mehet az 1.4 nekem semmi bajom vele. A színei és a kontrasztja meg kiváló.
Ami még a D-sek mellett szól, hogy ezek "vasbúl meg üvegbül" vannak
(Én mellesleg a gépész beütésű fejemmel imádom, hogy mocorog, persze ez privát hülyeség)
Én nem vitatom, hogy jobb a G-s de a D-s semmiképpen nem a felejtős kategória.
-
Freddy76
addikt
válasz
Gulyopapa #845 üzenetére
Nekem egyetlen értelmes képet nem sikerült a beépítettel lőni. Inkább iso-t tekerek 6400-ig. Ha ez sem elég, akkor nem fényképezek...
Nesa annak idején fehér műanyag flakonból csinált fényterelőt, amely a vakupapucsba volt beletéve, és lényegében a plafonra lőtte a beépített vaku fényét. Azt érdemes lenne kipróbálni. Ha feltűnik itt, talán belinkeli a képét ennek a megoldásnak.
-
Peethy
őstag
válasz
Gulyopapa #845 üzenetére
Csukd le a vakut
Egyébként nem értem a kérdést, gondolom nem a beállítások miatt lesz rossz a kép, hanem a vaku miatt, ami tönkrevágja a fotó hangulatát. Próbáld meg valamilyen módon lágyítani a vaku fényét, plafonról visszaveretni (A/4-es papírt visszahajtva ráragasztasz cellux-szal), vagy ilyesmi. Tágabb rekesszel is érdemes lehet próbálkozni, mivel így kisebb villanás is elég a megfelelő expóhoz, szóval az eredeti fények hatása is megmarad.
-
TeeJay
félisten
válasz
Gulyopapa #451 üzenetére
na pont ezért sem érdemes AUTO módot nyomatni mert még az AF-et is a gép választja ki hogy a 11 pontból hova fókuszáljon... A mód a legjobb mert első tárcsa a rekesz a hátsó tárcsa ISO a gép meg néz mellé záridőt.
ha túl hosszú a záridő tekersz ISO-n ha túl rövid a záridő akkor rekeszelsz még az objektíven -
#40935168
törölt tag
-
válasz
Gulyopapa #149 üzenetére
A sorozat mellett az sem mellékes, hogy a 16 Gigányi RAW fájlt mennyi idő alatt mozgatod át PC-re.
Én kizárólag Sandisk kártyákat ajánlok (hivatalból is), abból is a sima Extreme bőven elegendő a D7000/D7100 és alatta kategóriába.Adatával és Transcenddel jártam már meg, most is van egy 8GB Transcend kártyám, amit van hogy nem ismer fel a váz, amikor bedugom...
-
#40935168
törölt tag
válasz
Gulyopapa #149 üzenetére
Mindenki: bocs h ennyit írok, de reflektálnivalóm van.
Gulyopapa: nem értek egyet, csak részben. Sorozatnál nagyon számít a kártya, máshol kevésbé. De ez a "kevésbé" nem egyenlő a "nem"-mel.Egy régi lassú SD-t kipróbáltam vagy egy hónapja a gépben. Stúdióban. Csak úgy brahiból, egy 2 gigás Class2-es Kingston micro SD-t a tokjában. A telóban használtam régen amúgy.
Háááát, azért pszichésen elég zavaró tud lenni, mikor lősz pár képet és miközben megmutatod a modellnek a kijelzőn, hogy na kb. milyen lett, belezoomoltok, stb, az a kurva zöld lámpa még mindig világít
Váhh, de utáltam. Nagy a gép buffere, de a tetű kártya akkor is zavaró, ha épp a bufferbe beleférsz lazán.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
● PH!otósok beszélgetős offolós topikja
A topicba tilos bármilyen, keres, kínál, cserél típusú hirdetést beírni!
- Tőzsde és gazdaság
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Napelem
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Motoros topic
- Bambu Lab 3D nyomtatók
- Intel Core Ultra 3, Core Ultra 5, Ultra 7, Ultra 9 "Arrow Lake" LGA 1851
- E-roller topik
- BestBuy topik
- Jövedelem
- További aktív témák...
- Geforce GTX 1050, 1050 Ti, 1060, 1650, 1660 - GT 1030 - Low profile is (LP)
- Honor Magic5 Lite 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 7800X3D 32/64GB RAM RX 7800 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Samsung Galaxy A23 5G 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy Note 10+/Samsung Galaxy Note 20/Samsung Galaxy Note 20 Ultra
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest