- Samsung Galaxy Z Flip7 - kis fogyás is sokat jelent
- Magisk
- HMD Skyline - jó szerelés
- Ez össze van rakva - Segway Ninebot F3 Pro
- Fotók, videók mobillal
- Vékonyabb lett, jobb kamerát kapott, de az akku maradt a régi: itt a Fold7
- iPhone topik
- MIUI / HyperOS topik
- Samsung Galaxy S25 - végre van kicsi!
- Vivo X200 Pro - a kétszázát!
-
Mobilarena
Ez a topic a Nikon DSLR-ekkel kapcsolatos kérdésekkel foglalkozik. Ha új látogató vagy egy dolgot kell betartanod:
Olvasd el az első hsz-t!
Új hozzászólás Aktív témák
-
flash-
veterán
válasz
Larry303 #23348 üzenetére
tudom háklis a d7000+35 1.8G pont ezért kérdezem hogy mire lehet jutni ez ügyben?
illetve obi af beállítás nem tudom létezik -e ilyen?mintha lenne,de nem vagyok benne biztos...
anaqer:köszi. illetve én egyszer valami szakértőtől olvastam egy cikkben, hogy néhány gépben több AF izé van..(nem autófocusra és nem fókuszpontra gondolok) van egyik a normál,másik ami nagy fényerejű obiknál működik.Nem tudom ki írta már,de annyi megmaradt hogy az ember tényleg értette a dolgokat,bár lehet ebben tévedett..
-
Ed Parker
nagyúr
válasz
Larry303 #23194 üzenetére
Itt megtekintheted a photozone tesztjét.
Ahogy a mérések is igazolják, a hosszabb végén nem nagyon virít ez az üveg, pedig az emberek nagy része emiatt vesz nagytelét.
Újárán sem volt drága,sztem ezt a minőséget egy 70-200/2.8 2x telekonverterrel simán el lehet érni.
Nekem nem volt még hozzá szerencsém, Canon oldalon viszont már volt 100-400-am, ami ennél jobb, mégha egy por pumpa is -
Real_Necro
veterán
válasz
Larry303 #23075 üzenetére
Túl van szerintem lihegve ez a FF létkérdés.
Aztán utána meg jön majd a pixelbuzulás meg a pontatlan AF és előbb-utóbb másik rendszer vagy tükörmentesség lesz belőle. Aztán ugyanannyira fogsz annak is örülni mint a mostaninak mikor megvetted. Egy darabig... de idővel majd már az sem lesz elég. Én meghúztam a gondolatbeli vonalat, ez felett már hobbi célra számomra túlzás kategória.
Ellenben ha ott leszek, hogy második gyermek, lehet eladom az egészet a francba és megkérdezem Freddyt vagy TayRol-t nem akar e az aktuális tükörmentesétől megválni...Aztán potyogjanak a jépegek.
Lehet Neked is meg kellene spórolni ezt a lépést, ha tényleg rendszert akarsz váltani, hagyd el a tükröst... (hú bakker én ilyet nem is szoktam mondani, de lehet csak a bor beszél belőlem...)
-
alba-regia
aktív tag
válasz
Larry303 #23043 üzenetére
"csak negativumok, hibák idegesítő dolgok érdekelnek....madarászás, sport stb téma nem érdekes, főleg természet-tájkép, tárgy-termék, portré lenne lődözve vele
ha személyes tapasztalat van a köv üvegekkel, az még jobb:
18-35 G -50 1,8G -85 1,8G -105VR"Az Általad írt üvegek közül az 50 1.8G, 85 1.8G-t használom negatív tapasztalat nélkül 610-en. Bár én csak középső fókuszpontot használok 95%-ban, ill. olyan gyors mozgást ritkán fotózok, amihez a több fókuszpontra szükségem lenne.
-
torzo
őstag
válasz
Larry303 #23045 üzenetére
Ezt most nem értem, de a tegnap után ezen nincs mit csodálkozni. Miért nincs lefedve a kereső az 50,85 optikákkal? Ezek FF optikák.
A kérdés, hogy milyen gyakran csúsztam ki a dof-ból az újrakomp során tágon? Biztos volt olyan is, de hát annak mi köze a géphez?
Lehet, hogy tényleg nem értem a kérdést. -
Balinov
titán
válasz
Larry303 #22917 üzenetére
van kozelben par jo hely, ahol kocsag, kanadai lud, kacsak, apro tengeri madarak meg talan vidra is van, ahoz lenne jobb egy kicsit hosszabb tele. bar valszeg oda meg a 200 vege is keves dx-en. Az az igazsag, 10mp-en es 1USD-n lemaradtam egy korrekt sigmarol egy aukcion, azota bennem van a boogie. Lehet inkabb vadaszok egy olcso Sigma/Tamron 70-300-at majd karacsony utan
szerk: Mercutio_, ez hasznos tipp, koszonom!
felejtos.
-
aldebaran
addikt
válasz
Larry303 #22770 üzenetére
Mindig 2000px szélesre le szoktam kicsinyíteni, ha kell valakinek.
Lehet nem jól dolgozom ki a képeket, mert nekem zajosnak tűnnek iso400 fölött... Na, majd gyakorlok.(#22769) aleister: A küzdőtéren, de igazából party fotó, vagy portré, mert itt bulik is szoktak lenni...
-
aldebaran
addikt
válasz
Larry303 #22757 üzenetére
És ha 10-12 méterre van a plafon?
Például itt:(#22758) aleister: Tudod a vakunak a feje forgatható és lehet a plafonra és különböző szögekbe állítani... Értem én, hogy diffúzor, kaptam is a vaku mellé, de mégis...
Igen, vakuzási alapismeret. Erre keresek oktató filmet, könyvet... ilyesmit. -
válasz
Larry303 #22633 üzenetére
Végülis annyira nem létszükséglet - ha megtartom ilyen mászkálós alapzoomnak a 28-105öt, az tud 1:2-t, ami már egész tűrhető, ha éppen makrózni akarnék. Cserébe este felejtős.
Tetszene a 85, csak elég rövidnek érzem - beltérre ott van az ötvenes (oda még az is sokszor túl szűk), viszont utcára (kösz, Orbán!) talán jobb lenne valami hosszabb.
-
alba-regia
aktív tag
válasz
Larry303 #22250 üzenetére
"itt kérdeznék rá a d600 és 610 tulajoknál a fokuszrendszerre -illetve megbízhatóságára
pár napot volt csak a 600as nálam, túl sok képet nem lőttem vele, de ott 98% ban jó volt a két fixxel"A D610 fókuszrendszere kiváló. Nálam nagyon ritkán téveszt, igaz szinte mindig fix objektívekkel használom (Sigma Art 35mm 1.4, Nikkor 50mm 1.8, Nikkor 85mm 1.8). Több mint egy év alatt a megbízhatóságával sem volt problémám.
-
#40935168
törölt tag
válasz
Larry303 #22137 üzenetére
Milcnél kötelező. Nincs tükör, ami a szenzor helyett az optikai keresődbe tükrözi az obidból érkező képet, ergo az objektív a szenzorra vetít képet éjjel nappal nonstop. A szenzorral olvas ki a gép élőképet és küldi az elektronikus kereső pici kijelzőjébe.
További előnye sötétben az erősítés (jó szemcsésen, de ezt a Nikon LiveView is tudja egy OK gombnyomásra LV közben), szóval amikor már nem látsz optikai keresőben, ezzel még igen. Plussz millió infót kitehetsz, gyakorlatilag bármit, live histogram, stb, illetve azt látod, amit a szenzor ténylegesen lát, abban a mélységélességben (bár itt vannak eltérések, mert van olyan modell, ami csak exponáláskor húz be rekeszt és tágon adja az EVF képet).. A Sony-k a beállítottra behúzott rekesszel nézelődnek, míg az Olympus ha jól emlékszem, "OVF módon" mindig tágon élőképezett és csak előnézeti gombra húzta össze a rekeszt, tehát normál használat mellett az Oly is focus-shift áldozat lehet - ha olyan az üveg
de a 75 1.8 nem az a szarral gurító kategória
A Sony szerintem a legígéretesebb FF-en, de még van mit kinőnie. De a teljesség igénye nélkül egy kis video ..
Szerintem a CaNikon vagy most csinálják a nagyágyú milc-eiket a meglévő irdatlan obiparkhoz, vagy már polcon van és csak elő kell, hogy rántsák, ha már nagy a nyomás.. De szvsz üthetik a szöget a koporsóba mindketten, ha még sehol nincsenek ezzel.
@ Ropi: aham
Mondjuk a Canonra is igaz a fázisalapú "betegség", szóval ha most kezdenek majd Nikon szintű szenzorokat a jövő modelleibe szerelni, de marad a tükrös setup, az még mindig csak félmegoldás. Mármint persze, hogyne, a Canon közösség tuti ujjongana, de annyira ultimate még nem lenne.
A Nikon sem már egy Canon AF rendszerrel. Egyszerűen annyira de annyira király a milc, szaros OM-D E-M1 .. ha nem lenne natív iso200-on akkora alapzaja - azt mondták, szépen granulál
- akkor megváltam volna mindentől. De azért még van min hegeszteniük, mondjuk a pixelsűrűség durván 60MP körüli FX-nek felel meg, szóval meg sem szólalok
A Sony-val is hasonló a baj, pedig az fullframe: [link] A 24 MP-s A7-es zajosodik a legszarabbul, holott klassz szenzor nagyon. De hogy ez így mi, és hogy gondolták Sony-ék, ki tudja...
ISO 100-on meg szörnyű, amit a D610 büntet a teljes mezőnyre a képtisztaságával..
-
torzo
őstag
-
Throme
veterán
válasz
Larry303 #22000 üzenetére
Félreértés ne essék, nekem sincs gondom a 7100 AF-jével, de ha jól tudom a kanyoné érzékenyebb.
(mondjuk előfordult, hogy kevés fényben szélső fókuszponttal fényerős obi ellenére is volt gondom, de a szélsők nem keresztszálasok, így nem is foglalkoztatott a dolog, mindenesetre azt a 15 db érzékenyebb AF pontot jobban szétszórhatták volna, de ez csak az én véleményem).(#21994) anaqer : a tapi kijelző canonéknál megjelent már a belépőknél, meg talán a 60/70d-nél is.
Nem hiszem, hogy nikonnál ezt FF vázaknál kéne kezdeni. Ma már ez sem űrtechnika és pont a belépőknél lenne frankó a kevés gomb miatt. Valahol nézetem erről egy összehasonlító videót nikon belőpő vs canon belépő. Sokkal hatékonyabb volt az utóbbi, míg a nikon gombos menü navigálás elég lehangoló... -
#40935168
törölt tag
válasz
Larry303 #21938 üzenetére
Nekem mar milc lesz a 800 utan... ma kikergettek (udvariasan) a Varkertbol h nem lehet fotozni, azaz igen, de a turistak a pici gepeikkel, az mas, de az igazgato utasitasa hogy a nagy komoly gepekkel fotozni tilos, hiaba nem vagyok se sajto, se semmi. Hubazmeg.. egesz Europat hulyere fotozom akarmivel, itt meg..
De ha egy A7R-rel megyek be, tuti hozzam sem szolnak.
Ezt is megertuk. Szerintem megirom ezt a 444-nek vagy valakinek, mekkora nonszensz.. mi vagyok en, ipari kem bakker ? Vagy megis, ez vazmerethez van kotve ? lolHobbifotos a hobbimodelljerol lo egy szuk lepcsoben fullframe f/4-en, nagy bokeh-val 70 milin es ez csipi az igazgato szemet ???
FUCK'em all, de egy kibaszott egy paranoid agyament buta orszag ez, hogy aki barmilyen intezmenynek, hivatalnak vagy szervnek a szekeben ul, egy elvetemult ostoba balfasz....
Sry kiment egy-ket bizti..
De a japo a csucs milcekkel vigan kattintgat mellettem.. szo szerint, nem kamu..
Dilettans idiota marhak...
-
#40935168
törölt tag
válasz
Larry303 #21919 üzenetére
Azért ez így erős, én konkrétan behánytam a lockos kétgyűrűs képén, de az egy elég leharcolt darab volt.. ahhoz képest Necro VR1-e is szépen teljesített. Kontraszt pl. nem sok volt a 80-200-ban, CA pedig dögivel.
De a tesztek is engem igazolnak - persze nem mondom, hogy úgy ahogy van, kuka minden 80-200, de a Tamit nem veri, se a simát, se a VC-set. Inkább az van, hogy tényleg jó 80-200-at találni művészet már..
Lenstip Nikkor 80-200
Lenstip Tami 70-200Tehát ebből Tamron győz (főleg tágon) + még a CA is kisebb, ami tovább növeli az élesség-hatást.
De ne higyjünk ennek, legyen egy másik oldal is, Photozone: itt a felbontóképesség forma-forma, a Tamiban sokkal kevesebb a CA, a bokeh-ja szebb, illetve totál focus shift mentes, ami nem mondható el a 80-200-ról.
A lényeg röviden, hogy egyik 80-200 sem veri a "gyengébbik" Tamit (tehát a nem VC-set). Én biztos, hogy nem venném, Sigma-znék ennyi pénzből, ha feltétlen 2.8-as 70-200 kell, de hát a kedves vásárló tudja, mit vesz, tőlem aztán vehet zsák szenet vagy lovaskocsit is
, de én 80-200-zal már nem foglalkoznék.
Most pedig sziasztok
-
CsendesMark
aktív tag
válasz
Larry303 #21871 üzenetére
Az lesz, de az milyen már hogy beleteszel egy kártyát, és szétveri a fájlrendszerét az első írásnál :/
Nincs az ajánlott kártyák között?
1000 forintos vacak kínai "ócó" kártyaolvasó az képes kezelni, kb *minden* SD kártyát.Egy félmillió feletti gép ne legyen igénytelen.
Lehet mondani hogy régi história így meg úgy... de ezt egy szégyenfoltnak nevezném, fizetnék 500 forinttal többet a gépemért, hogy egy a gép többi aspektusához "illő" kártyaolvasóval szereljék
-
Anubis_9
addikt
válasz
Larry303 #21740 üzenetére
Igen, én is kételkedem abban, hogy csak azért mert 11 AF pont van, nem lesz pontos az élességállítás.
De akkor mégis mire vezethető vissza ez a jelenség? Az aggaszt, hogy más vázon jó az obi, átkalibráltatom a D3200-hez és ha a jövőben lesz egy jobb vázam, akkor meg ahhoz nem lesz jó és ismét kalibráltathatom.
-
#40935168
törölt tag
válasz
Larry303 #21489 üzenetére
Meg szerencse h nekem meg nincs kinek mit bizonyitani, mert nincs jelentenivalom, sem vigyazzbaallas senkinek
Egyedulallokent annyiszor megyek oda, ahanyszor akarok es annyi ukran bombazo jon a lakasomba a tojasaimat nyaldosni, ahanyat nem szegyellek
aleister: ne Magadbol indulj ki
Ez nem az a mese amit latni akarsz...
-
#40935168
törölt tag
válasz
Larry303 #21417 üzenetére
Hát ezekre már rég megadtam a választ eredeti irományaimban is, nem értem a kérdést. Ha egészen pontosan akarok fogalmazni: LiveView-ban sehogy sem idézhető elő a shift, mert a LiveView aktiválásakor azonnal behúzza a rekeszt a beállított értékre a legtöbb Nikon váz, régi is, új is és a fókuszálás ezen a rekeszen történik már.
Talán egy kivétel van: a korábbi vázakban - mint írtam - a tükörmechanikával van összekötve a rekesz behúzása, nincs rá külön motor. LiveView aktiválásakor viszont ezeknél is berántja a rekeszt a beállított értékre a váz, hiszen a tükröt felcsapja és a behúzott rekesszel fókuszál a váz. Tehát már ezeknél sincs shift jelenség, hacsak el nem állítod liveview alatt a rekeszértékedet (ami nem tudom, lehetséges-e, vagy tiltja a szoftver, de fizikai rekesz-elmozdulást nem fog eredményezni, míg a LiveView nézet tart.. ehhez ki kell kapcsolni, majd újra aktiválni az új rekeszértékhez).
Későbbi vázakban a tükörmechanikától függetlenül van mozgatva a rekeszpöcök, így itt LiveView közben, az első rekeszbeállítás után is van lehetőség a rekeszt újratekergetni, miközben megy a LiveView.
1) tehát kényelmi funkció
2) mind a régi, mind az új verziónál ki van küszöbölve a shift, HA
2a) a régieknél nem állítod első rekeszbehúzás után a rekeszértéket
2b) az újaknál bárhogy lehet LV közben is terekni a rekeszértéket, a rekesz megy utána azonnalIlyen hagyományos Nikon DSLR-eknél a kontraszt alapú fókuszálás a behúzott rekeszre értendő, már ezzel néz a gép fókuszt LV-ban, kikorrigálva így mindenféle anomáliát, így a shiftet is, a front-back-et is, ... mindent.
-
#40935168
törölt tag
válasz
Larry303 #21414 üzenetére
Ok leesett. Kell egy kávé, na.
A D800 képes LiveView közben munkarekeszt állítani. Tehát a rekeszösszehúzó mechanizmus nincs összekötve a tükör felcsapással, ezt egy külön motor szabályozza, így LiveView alatt is megy a móka.
Talán a D3 óta van ez Nikonon, de ebben már nem vagyok biztos..
-
-
#40935168
törölt tag
válasz
Larry303 #21405 üzenetére
Fázis alapú AF-nél előbb fókuszál, aztán rekeszt beránt. Ennyi. A részleteket nem tudom, mindent én sem tudhatok
*arc off*
Bokeh ? Hát olyan négyes. Nem egy Zeiss állat. És most félreértés ne essék, az OTUS-okat kivéve nem sok Zeiss büszkélkedhet azzal, hogy élességben megver egy 85-ös Nikkort, 105-ös micro-Nikkor-t, és még számtalan Nikkort, mert jobbak a Nikkorok.
Na de bokeh-ban a Zeiss-ok olyan szinten gyönyörű krémesek, mm.....
-
kmarci25
veterán
válasz
Larry303 #21027 üzenetére
Ezt még megpróbálom, a leírtak alapján: http://www.adobe.com/support/downloads/detail.jsp?ftpID=4681
-
Freddy76
addikt
válasz
Larry303 #20919 üzenetére
Huhh, nekem erről meg nem értett véleményem van
. A zajtalanság egy kalap alá van véve az élességgel és a szűk dof-fal. Ma az a kép a menő, amin nincs zaj, tökéletesen éles, és szűk a dof. Ez utóbbi persze relatív, egy tájképnél nyílván nem előny, portrénál pedig egyértelmű a szerepe, de azt látom, hogy sokan teljesen öncélúan mossák a hátteret (erre én is hajlamos vagyok, amióta van 56/1.2...), ha kell, ha nem, és már a szempilla vége sem éles, csak a szem, mert csakazajó. Ugyanez igaz a zajra és az életlenségre is, ha van, akkor az szar.
A minap néztem Kutyus képeit, tök jók, marhára látszik, hogy rengeteget fejlődött az elmúlt években, de az összes képe veszett steril, tök zajtalan és karcosan éles, picsányi dof-fal. Túlzás, sokszor (bocs, Kutya, nem akarlak bántani, csak tényleg a te képeid jutottak eszembe), szerintem, sokaknak persze ez tetszik.
Steril lesz a kép. A kép mindig kép marad, soha nem lesz valóság. A fénykép egy fénykép. Akkor jó, ha van karaktere, eltér a valóságtól, pont annyira, hogy figyelmet keltsen fel, emléket idézzen, gondolatokat ébresszen. A zaj, ha a helyén van kezelve, karaktert ad a képnek - miként anno a filmek szemcsézettsége is.
Amúgy nálam is sokszor van, hogy egy kissé zajos képet direkt lágyítok és tovább "zajosítok", különösen fekete-fehérben. Lesz karaktere. A mostani gépemen a zajszűrést rendre nullán tartom, és az élesség is -1, -2 általában...
-
Colonel993
senior tag
válasz
Larry303 #20879 üzenetére
Tény, hogy megér...
De idáig csak Gari nélküli, sok expo-s... vagy gari nélküli közepesen sok expós és közel új áras gépek voltak...Nem spúr vagyok, csak szimplán ne nézzük már egymást hülyének (gondolom én ezt kb az összes eddigi ajánlat után)
Lehet most pont ilyen szezonja van a dolognak, majd idővel gondolom csak lesz egy korrekt D7000.... vagy összegyűlik a pénz D7100-ra mert abból van bőven választék. : /
-
Colonel993
senior tag
válasz
Larry303 #20840 üzenetére
Amúgy kontrának Tenéked
A D7100-nál ezen feldobott anomáliát... sejtettem, hogy igen körülményes előhozni... de azért csúnyán nézett ki nagyon (életemben talán 2X sikerült hasonlót alkotnom... bár lehet azért mert ilyen esetekben reflex szerűen Manuálisan adom meg az értékeket)
Viszont amit mondtál tegnap... ez a nyalás a D7k-nál;
Valós dolog... kb minden hasonszőrű fórumon szóba került már
Csomó RAW képem van, felét én lőttem össze MM-ban saját kártyára sutyiban... és mindnél ezt a fátyolos, kontraszttalan, lágy mosást veszem észre ami konkrétan a finom éleket egy az egyben elpusztítja.. csak az eleve erős kontrasztú kép elemek maradnak meg.
Először azt hittem, hogy csak a trágya fények miatt... de aztán több üveg és vaku után már... khm...Utoljára dpreview.com-on láttam a lehető legjobban a viszonyokat azonos RAW kidolgozással csomó másik gép képével össze lehet vetni ugyan azon témát annak elemeivel.
A D7K jól láthatóan nyal, kontraszt veszít, igaz... ezt gondolnánk szoftveresen lehet pótolni...de sajnos valós képi elemek is elvesznek.
Nem komoly, csak engem zavar, hogy kis finom élek sehogyan se lesznek élesek, én meg pont ezt látom meg először... mert szeretem a kis finom részleteket... NAGYON...
D7100 -nál ezt kiküszöbölték (kidobták az AA filtert)
MÁS;
D300 ISO minőségre közel ugyan olyan mint a D7k... de csak 6400-ig megy el.
Akárhogyan nézegetem... bőven jó kategóriában van, illetve ha a D7000-et nem szidod akkor ezt sem kellene.
+ 2007 óta az az AF szenzor mocorog benne amit még csak most kapott meg a D7100 -
Freddy76
addikt
válasz
Larry303 #20840 üzenetére
- Jó napot, Asszonyom, a rendőrségtől jöttünk, mi a panasz?
- A szemben lévő ház teraszán megállás nélkül közösülnek, a szemem láttára. Szégyentelenek!
- Honnan látható?
- A fürdőszobából.
- Elnézést Asszonyom, innen semmi sem látható.
- Úgy nem, de tegye fel a kissámlit a mosógépre, másszon fel rá, kapaszkodjon meg a kályhacsőben, és a kis ablak bal felső sarkában nézzen ki, élesen jobbra le, na ott vannak!Némi hasonlóságot vélek felfedezni
-
Real_Necro
veterán
válasz
Larry303 #20820 üzenetére
Érdekes, nekem ilyen lila csík csak a Haida-val jött eddig elő hosszú expo közben, anno szerintem még linkeltem is, de akkor a bevonatra fogtuk a dolgot.. Sem előtte, sem azóta nem produkálta, vagy éppen a téma nem volt olyan...
Szerk.:
Előkerestem egy képet, bár nem az enyém, otthonról majd túrok valami nyerset. Lehet nem ugyanarról beszélünk:
-
Colonel993
senior tag
válasz
Larry303 #20820 üzenetére
Kész... feladom...
D7100-ra nehezen gyűlik a pénz (mert ugyebár Obival is számolni kell) de hol dicséritek, hol szidjátok...
D7000 -ből nincs vállalható ajánlat, csak lepukkant darabok vagy túlárazott... illetve ezt is vagy szidjátok, vagy dicséritek.
D300 -at tartottam volna még "D90 helyett" alternatívának... és én pont azt láttam, hogy 3600-ig elmegy kategóriás az ISO.
De hát akkor nem... : / (bár azért megnéznék 1-2 képet hétköznapi körülmények közepette)Nem tudom igazából most mit lehet akkor ajánlható Közép szegmenst lefedő gépnek nevezni...
-
matyi012345
őstag
válasz
Larry303 #20554 üzenetére
Nem kellett volna áthúzni azt a mondatot, ott van a legnagyobb igazság. Sokan megveszik hogy 100%-on gyönyörködjnek a képekben egy percig, utána meg megy a winyó egy elugott zugába vagy max kimegy flick-re fullHD-ben. Innentől meg egy kitobi is elég lett volna ha a fényerő nem kell, vagy extrém leképezés. Hobbifotósoknak ezek a cuccok inkább játékszernek kellenek, nem fotózni. Legyen meg, legyen jó, és akkor boldog. Nem lehet számonkérni hogy mennyire használja ki..de legalább jókat mosolygok néha.
-
m3ss
veterán
válasz
Larry303 #20268 üzenetére
"mess: ez a sávosodás mennyire jön elő mindennapi fotozásnál? Ropiékkal nem beszéltetek róla?"
nekem semennyire, en most lattam eloszor ezen a kepemen. mondjuk probalok nem belenyulni a kepekbe annyira radikalisan, meg igyekszek helyesen exponalni. nagyon alexpos kepeket inkabb elfelejtem.
de tajkepeknel eleg konnyen elo lehet hozni, ha nem akarsz tobb expot loni.
ez pl nagyjabol ettr, alap expo hogy megmaradjon az eg. +100 shadow.
+100 shadow, +1 fe. -
#40935168
törölt tag
válasz
Larry303 #20268 üzenetére
Nézd, én sem olvasok a fizikáról, vagy surlódáselméleteket, vagy mittoménmit, ami elriasztana attól, hogy autóba üljek.. pedig le lehetne képletezni irdatlan bonyolultan a tényeket.. vagy mehetünk a biológiára is, női nemi szerv és annak kémiája, stb.. húha, lehet megijednénk
.. Aki kezdő, szerintem az első pár mondat után lapoz és jól teszi. Egyébként pedig jó üvegek ezek, csak én szeretek precíz lenni. Meg mondjuk a 800-as megkéri, na. View NX2 alatt ha gyorsnézetben belekattintok vki szemébe, ne legyen már homály 85 1.4G-nél f/5.6-on
Valszeg azért nincs problémája a tág üvegeket használóknak a shifttel, mert nincs shift: tágon lőnek.
Nem sok embert ismerek, aki 1.4-es obit azért vesz, hogy 5.6-ra rekeszelje..
1.4-re belőve és 1.4-en maradva meg füncsi az. 2.8-ra meg nem csúszik még akkorát, belefér.. szóval.. ilyen határeset ez, kinek böki a csőrét és kinek nem.
@ m3ss: de ahogy írja is, legalább konzisztensen fölé lő picikét mindig. Ez semmiség.. kis minusz EV és kész.
-
#40935168
törölt tag
válasz
Larry303 #20244 üzenetére
A focus shift nem egy adott rekeszen jelentkező dolog, mivel ott nem lehet értelmezni. 1.4 nincs shift. 2.8-on sem, de 4-en sem, ha oda hangolod az AF fine tune-al.
A shift két vagy több rekesz között értelmezhető.
Fókuszsík-elmászás, ahogy rekeszelsz lefele, röviden.
Itten-e egy díszpéldány, tessék jóóól legörgetni és nézni ahogy mászik a rekesz szűkülésre a fókuszsík. Ollé ollé, a jó kis 85 1.4 zse
[link]
Egérrel álljatok a rekeszértékek fölé, a kép felett. A lap alján.1.4-en 100-on a fókuszsík (csak ugye fulltág, kicsit "homályos" itt az üveg). f/4-en már 90 körül van a fókuszsík, 5.6-on már 85 körül kb ? Persze a DOF elkezdett nőni, de még nem eléggé, hogy ez mindenkit megnyugtasson.
Ugyanez a kép az 50 1.8D-vel: [link]
Magyarul 85 1.4G esetén a gép csutkatágon mér egyet fázisalapon, majd a rekeszt berántja exponáláskor teszemazt 5.6-ra, mert úgy gondolom, hogy akkor a brutálkarc és stúdióban vagyok (vagy akár f8-on), aztán jön a meglepi. Persze pixelszinten vagyunk, de a teszt 24MP-s géppel készült, nem kell ehhez 800 se.
A gyakorlatban ez annyit jelent, hogy a neten lévő modellképek jókora részét érinti, csak tojik bele mindenki, mert úgy gondolja, jó az úgy egynek, annyit tud a gépe, amennyit. Én meg f4-re kalibráltam a Tamit, hogy megelőzzem a bajt. f4-en vagyok most -5-ön vele, 2.8 tágon meg nullán. Az f4-re kalibrált érték már jó 5.6-ra és későbbre is, ott meg már 8 körül van annyi DOF hogy nem releváns a shift.
Kontraszt alapon (liveview) már eleve be van húzva a végső rekeszre az üveg, ergo ha akkor fókuszál a gép, az pontos is lesz. De hát arra kinek van ideje
Köv. modellfotózásból hozok egyet-kettőt, ami való életben mutatja, mennyit számít. Képernyőméretre lehozva amúgy egész alakos álló képnél szinte semmi, leméretezés, élesítés és kész, becsaptad a nézőt.. fekvőnél már kiszúrható, ha nem egész alakos, hanem félalak, kezdődik a baj. Full hd-n már kijön. Hozok egy példát, most megint kattintgatok újabban.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
● PH!otósok beszélgetős offolós topikja
A topicba tilos bármilyen, keres, kínál, cserél típusú hirdetést beírni!
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Ryzen 5 7500F 32/64GB RAM RX 7800 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Canon imagePrograf PRO-6100S plotter - szinte új, 582m2 nyomat
- Apple iPhone 12 Mini 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- LG 65C3 - 65" OLED evo - 4K 120Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDMI 2.1 - PS5 és Xbox!
- Apple iPhone 14 Pro Max / 256 GB / 88% akkumulátor / 1év Garanciával / Gyári Független
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest