- Apple iPhone 16 Pro - rutinvizsga
- Google Pixel topik
- Mindenki Z Fold7-et akar
- Fotók, videók mobillal
- Motorola Edge 50 Neo - az egyensúly gyengesége
- Három Redmi 15 érkezett a lengyel piacra
- Telekom mobilszolgáltatások
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Kikristályosodik a Razr 60
- Samsung Galaxy Z Flip7 - kis fogyás is sokat számít
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
HSM
félisten
válasz
#79335424 #81267 üzenetére
Nekem sikerült becsúszni... Pontosan ugyanez az érzés volt.
[link]
(#81269) persuader: "Mikor lesz poros az ut, es mikor tapad kevesbe. Nah ezt vegkepp nem tudod figyelni. Innentol az abs nyer."
Nekem pont erről vannak erősen vegyes tapasztalataim. Én lehet, mindig szarul fékezek, de egyformán szarul. Az ABS lehet 100X jobban fékez nálam, de ha százegyedikre egyszer nagyon nem, abból nagyobb baj lehet.Próbáltam. Azért írom.
Szerencsére csak autóban. Motoron nem szeretném egyik linkelt élményt sem megtapasztalni.
(#81270) CyberPunk666: Elméletileg igen. Gyakorlatilag meg úgy tűnik, mégsem mindig. Nekem is írta ABS fejlesztő, hogy dehát az nem fordulhat elő, hogy a rossz ABS miatt beesik a fékpedál. Pedig biza beesett.
-
CyberPunk666
senior tag
válasz
#79335424 #81267 üzenetére
Mire alapozod, hogy anélkül megálltál volna?
Az ABS elvileg, ha a levegőbe került a huplik miatt az egyik kereked, vagy éppen az elkönnyülés stádiumában volt, akkor az azonos fékerő miatt blokkoló keeken engedett, majd amikor lenyomódott az aszfaltra ráengedte a fékerőt, mert nem blokkolt, mindezt megtette másodpercenként akár 10 alkalommal is.Mit értessz megbolondulás alatt? Miért gondolod, hogy nélküle megálltál volna?
Huplikon fékezve a motor simán "megbolondul" abs nélkül is, mert a kereken folyamatosan erős terhelésváltozás van, ami miatt folyton más az ideális fékerő. -
Bogyó bá'
nagyúr
válasz
#79335424 #81121 üzenetére
Szerintem látott már GS500-at, ott is felül van a korong...
(#81123) freelanced: én hiszek benne, részben ezért is vettem meg a Caberg Duke-ot (5*). Igaz hogy szélzajos meg minden, de végülis védőfelszerelés, ha baj van, akkor védjen meg.
Más, széles körben elismert teszt nincs, így muszáj hinni neki.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
#79335424 #81114 üzenetére
Haromszor probaltam kicsikarni beloled, hogy csokkent-e a hezag. Most meg irod, hogy ezt nem vitatod.
Tarill mit irt? Nem kopik a lapka, de kophatna is akar.
O legalabb ebben a megtapasztalt esetben nem homalykodik. Neked megannyi tapasztalatod sincs. Bar belefutott olyan alap dologba, hogy a butyok kopastol no a hezag, stb. Alap dolgokkal nem vagyunk tisztaban, akkor minek vitatkozunk? Ioyenkor durran az agyam.
Arrol vitaztunk, hogy motorkerekparoknal dohc motoroknal csokken a hezag, nem no. Te felmutattad azonnal a cbx igazolvanyodat, hogy 4 hsz el kesobb azt ird le, hogy csokken ott is.
A szeleptoket egyfolytaban nyomja a butyok. Hanyszor csereltel szeleptoket? Vagy itt barki?
Biztos van olyan eset, hogy no egy hezag, de nem itt. Sajnalom. -
Topiccsendőr
addikt
válasz
#79335424 #81111 üzenetére
Figyu mar.
Te ugyanolyan vagy, mint en.
Nem tudod leirni azt, hogy csokkent az a szar hezag
A hszed rad ugyanugy vonatkozik.Az egyetlen bajod, hogy nem te mondod eppen meg a mondanivalot.
Mert mi nagyon rokonlelkek vagyunk, sajnalom.ez van.
En akkor megyek at bunkoba, pl nalad is, amikor tudomanytalanul bedobaltok mindenfele hulyeseget, es meg elmagyarazni sem tudjatok, hogy tulajdonkepp hogy is kepzeltetek ezt az egeszet.
Engem nem a bunkozas kur fel, hanem az agyatlansag. -
Topiccsendőr
addikt
válasz
#79335424 #80911 üzenetére
A hszedben ott van tovabbra is, amit en magyarazok, tehat egyetertesz velem.
Cbx et nem csinaltam, koszonom, hogy megosztottad a tapasztalatodat vele kapcsolatban.
csinaltam olyat, ahol lapka van a token, nem errol van szo. Akkora a lapka, mint a toke. A lapkaval a butyok sosem ugyanott fog erintkezni.Ratapintottal a lenyegre: Korong koszorules. Egy korongot nem akkor koszorulnek, ha nagy lesz a hezag.
-
CyberPunk666
senior tag
válasz
#79335424 #79089 üzenetére
ezért írtam, hogy "akinek van ilyen irányú érdeklődése", mert ezt nem lehet muszájból csinálni, mert annak nem lesz olyan a minősége, amit el lehet adni. Folyamatos önképzés kell és érdeklődés nélkül ez annyira szenvedős lenne, hogy nem lehetne elég hatékonyan csinálni. Vannak ilyen szakmák, amik nem mennek másként. Szalag mellett állni unottan is lehet és szar lesz a meló, de meg lehet csinálni. Ezt viszont nem lehet.
Ellenben, ha van érdeklődés, akkor az egyik legegyszerűbb módja, hogy emberi életet élhess és ráadásul univerzális az egész világon.
De ez már annyira off, hogy inkább be is fejezem.
-
runner 125
nagyúr
válasz
#79335424 #79076 üzenetére
Más az értékrendünk minden tetületen. Család, célok, sorrendek.
Ilyen téma óhatatlanul érzékeny vizekre tereli a beszélgetéseket, a véleményem leírtam, részemről lezárva.
demars
Lehet béna és közhely, de először is szeresd a munkád, legyen a hobbyd, légy kitartó, akarj mindig jobb lenni, építs kapcsolatokat és meglesz a gyümölcse. Még sehol nem írtam meg PH-n, bármennyire hihetetlen, kb. 6 éve itt találtam meg a jelenlegi munkám. Ha nincs PH, most biztosan máshol dolgozom.
Polemius
50ccm-ig, felette normális plaket van ott is.
-
CyberPunk666
senior tag
-
demars
addikt
válasz
#79335424 #79083 üzenetére
Öcsém nyomta 3 éven keresztül. Igaz nem multinál, de beleunt. Kocsi szar volt, gumik kopottak, hajtani kellett. Olaszban majdnem lecsukták a szar tacho miatt (persze mindig szólt ha valami gond volt a kocsival). Volt, hogy nem küldtek a kártyájára pénzt, saját zsebből tankolt. Szóval ő befejezte. Néha beugrik szabadságoláskor, plusz pénz.
Meg ugye asszony nyőrögött, hogy sosincs otthon -
Lomha 8V
addikt
válasz
#79335424 #78896 üzenetére
32 éves vagyok, tizenéves kölyök voltam, mikor benne volt a magazinban. A posztereket felraktam a falra, a Te motorod évekig a lámpakapcsoló felett volt. Nagyon tetszett amúgy, mindig nézegettem, csak azt nem tudtam elképzelni, hogy milyen lehet a hangja. Úgyhogy ha már így hozta az élet: Milyen hangja volt?
-
Lomha 8V
addikt
válasz
#79335424 #78865 üzenetére
Erre emlékszem.
Az egyik képen rajta voltál Te is, ugye? A nagypapád segített az építésben, ha jól rémlik. A cikk végén írták, hogy teljesült az álmod, megvan a nagy köbcentis, léghűtéses motor. Én meg mindig arra gondoltam, hogy persze, de valójában Harley-ra gondolt. Ezek szerint igazam volt.
-
-
#79335424
törölt tag
válasz
#79335424 #78719 üzenetére
Meg a V8 -as Z1600 is elég ritka.
-
-
Lomha 8V
addikt
válasz
#79335424 #78593 üzenetére
Jogos a kérdés, egy minimális száraz, földes - kavicsos út kivételével nem. Ott nem éreztem, hogy problémásabb lenne, mint bármi más, de az bizonyos, hogy tiszta homokban, sárban nem lehet könnyű vele. Meg persze tologatni szinte lehetetlen, az is igaz. Pont ilyen volt, csak mankókerék (vagy mi az) nélkül:
-
-Mosquito-
őstag
válasz
#79335424 #78573 üzenetére
Ne a chopperes fejeddel gondolkozzál,hogy 50km-ént minden kúton magállsz cigi, Kv-zni.
Egy nap 24h-ból áll, ha menni kell akkor menni kell,akár éjjel/hajnal is. Tavasszal megyünk Mostarba oda min. 700km. Következő nap Dubrovnik,Kotor öböl 400km. Szóval az ilyen napi 200km bagatel. (Jön velünk egy sportmotoros is,reméljük bírni fogja.
)
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
#79335424 #78573 üzenetére
Nem, azt nem hiszem, hogy a honda ilyesmire kenyszerulne, de ha nem tajekoztatsz pontosan, akkor nagyobbat ut egy cikk. (3bol 2 olaj hamis pl)
Elkezdenek az emberek velemenyt alkotni, es pontosan ezert kezdi tolni a gyarto az extrem utazokat. Itt nem a marka a fontos, hanem az emberi teljesitmeny.
Tokeletes pelda, most sem az utazorol beszelgetunk, hanem a markarol. Ezert kell pusholni egy gyartonak az ilyesmit, mert a forumokon, a kocsmakban ugyanigy fogjak pusholni az emberek a marka teljesitmenyet. A homalykodas nagyon jo taptalaj.
egyes ilyen szelsoseges "tartosteszt cikkek" (tl 1000s, wr250 pl) is hozzajarulnak ahhoz, hogy lehetetlen elvarasa legyen egy hetkoznapi embernek egy motor futasteljesitmenyevel szemben. Kialakul a mitosz.A magyar piac megint egy picit mas. Ha itt rosszat irsz egy gyartorol, szerintem az a media soha nem kap tesztmotort. Ebben en nem voltam benne, de biztos vagyok ebben. Ezert lesz torz az emberek elvarasa. Ertheto, hiszen honnan lenne barmilyen informacioja, ha nem motorszervizben dolgozik, mint a mediumoktol.
-
runner 125
nagyúr
válasz
#79335424 #78563 üzenetére
Világos, de azért jó lett volna olvasni egy motoros portál által interjúvolt utazó kapcsán a műszaki dolgokról is..
Hány gumit fogyaszott el, voltak-e műszaki hibák, ha netán igen, h oldotta meg, stb., stb. Kár h ez kimaradt.HGabor89
Hm, lehet sok múlik a lámpa kialakításán, foncsor méretén is? A VFR-be bazi nagyok a foncsorok. Nekem nincs vele gondom este.
-
Lomha 8V
addikt
válasz
#79335424 #78537 üzenetére
Rakni kell rá valami disznó bukócsövet. Kit érdekel, hogy néz ki, nem szépségverseny, sőt nem is verseny, hiszen gyakorolsz. Szerintem egy 250-es MZ már kiváló ilyesmire.
(#78538) demars: Eddig szarakodott, de most éppen bejött.
Szerk2: Visszaszívom, a cikkek már nem jönnek be.
-
dugynok
senior tag
válasz
#79335424 #78002 üzenetére
Több éve áll így ismerősöknek játszós (driftelős) autója utcán. Egyszer kapott az egyik közterestől papírt, mikor egy napig nem volt rendszám rajta szerelés miatt. Másnap rendszám visszakerült rá, azóta se vitték el, pedig szembeszomszédja nem csípi... Ennek is már több éve és folyamatosan cikáznak ott a yardok és közteresek, h mikor csípik el menet közben... Amíg van valamin rendszám és ahoz az autóhoz tartozik, nem tudnak mit csinálni.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
#79335424 #77861 üzenetére
akkor a vegere valahogy sikerult nekem lennem a szar alaknak.
a fingfureszelesunk egy teljesen artatlan dologbol jott.
tobbszor irtam, nem az olajvalasztasodat biralom. tobbszor irtam, nem fogsz semmit erezni, ha mast hasznalsz.
csupan az erdekelt, a harley nev mennyit dob ra az olaj arara.
nem mondtam, hogy rosszul csinalsz barmit.
erre te megsertodsz, meg kihivsz parbajoznimatekos megmondoember
sportmotorra beregelek ilyen nevvel, eskuszom. -
Topiccsendőr
addikt
válasz
#79335424 #77852 üzenetére
tovabbra sem tudom, honnan valo vagy. ezek a motorosklubok semmit nem mondanak nekem.
meg ha tudnam is, es abban a mesevilagban lennenk, erted. bekopogtatok.
- jonapot, a somatomot keresem, a persuader vagyok. volt egy nezetelteresunk, szerinte a 20 as olaj jobb mint a nullas, es meg is sertett tobbszor. megkerdojelezte a hozzaertesemet. ha megengedi, en most ezzel a kesztyuvel arcontorlom, (sajnos nem tudok mit tenni, csak maga van itt, mert a somatom valoszinuleg kamionozik, ezert magat kell arcontorolnom, maga ugyis kisebb nalam) es uzenem neki, hogy talalkozunk delben a templomtoronynal, lemosom a verevel a becsuletemen esett foltot.
ha esetleg a hulye hid darus ficko, aki felszemere vak es cukorbeteg, szoval ha az a fajanko miatt megint kesik a kirakodasnal, akkor kabe felegyig tudok varni, utana sajnos mennem kell a gyerekert az oviba.ne csinald mar, kinem szarja le, ki mit mond a masikrol. attol senki nem lesz tobb.
mitol lenne tobb az, hogy a kezedbe veszel egy veztengelyt? mitol lenne tobb a szamok nelkuli szajhagyomany? en most 30 ezer karaktert tudnek irni hogy milyen felrevezetesekben volt reszem.
mit tapasztaltal? auraja van annak a veztengelynek, amit nem lehet merni?ne hegyezzuk ki a veztengelyre. hidegen higabb olaj jobb, ez biztos. lehet meg sem erzed, ezt tobbszor leirtam mar neked. tokmindegy mit teszel bele.
ugyanugy beszelsz mint az oreg szakik. ezektol az emberektol egy ido utan nem lehet fejlodni mert a szamokkal nem tudnak mit kezdeni. es teljesen tudomanytalan indokokhoz nyulnak, hogy meggyozzenek, pl amit te is mondasz, hogy vedd kezbe. minek? ezzel mit bizonyitasz? hogy milyen nehez?
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
#79335424 #77842 üzenetére
Hogy hova tartozol... Megis honnan tudnam, hogy hova tartozol
Nem nehez engem megtalalni...
Ez megis mi akar lenni?Nem olvasgatni kell? Akkor megis hogyan bovitsem a tudasomat, amikor az 50 000 es teszteknel helyettem veszik kezbe a "harley" vezermutengelyeket, es merik meg, majd leirjak a szamokat, amiket en elolvasok. Ezzel mi a baj? (Jol tudom, mi a baj vele) Meg mindig tobb fogalmam lesz a dologrol, mint annak, aki szajhagyomany utjarol kap egy markabuzitol egy informaciocsomagot.
Hamarabb kapnak kenest, felul a himbatengelyekek vannak... Oke, tehat felul ugyanolyan hamar kap kenest, mint egy dohc? Dohc nal sem a butyok a gyenge pont ami szoroolajozott. Inkabb a veztengelycsapagy, ami azonnal kap olajat a pumpa miatt, de hogy jutottunk ide?
Ezek szerint a fotengely gorgoscsapagyas. Ez kifejezetten jo, mert nem sok baja lesz a hideginditastol, amire egy siklocsapagy erzekeny.Ennek a motornak teljesen mindegy milyen olaj megy bele.
Ettol fuggetlenul az egesz vitank, ami nem arrol szol, hogy mennyire vagyok hozzanemerto, mennyire nem igy kene csinalnom...
a 0w 50 meg mindig jobb olaj mint a 20w 50, ugyanolyan spec mellett. -
Topiccsendőr
addikt
válasz
#79335424 #77838 üzenetére
A hozzaallas kezd jo lenni. Csak nem gondolkodsz rendszerben.
Egy belsoegesu motor olajzo rendszeret uzemmeleg allapothoz meretezik. Minel tavolabb esik az olaj viszkozitasa ennel (20w) annal inkabb nem tudja feladatat ellatni. Minel kozelebb (0w) annal jobb.Olvasd el ezt
A mami is elkuldte az olajokat laborba hasznalat utan. A vegeredmeny az lett, hogy a surubb olaj ugyan jobban vedte a hengerfalat, de a siklocsapagyazas jobban kopott.
Mivel en rengeteg cikket elolvastam, es rengeteg informacionak utanamentem, igy nem fair a vitank.
Azt varom toled, hogy olvasd el a linket a tol cettig, +bar meg igy sem fektetsz annyi melot bele, mint en tettem) es utana alkoss velemenyt.
A szemelyemrol nyugodtan alkothatsz anelkul is, az internet anonimitasa illetve valamifele kozvetett pszichologiaja ugyis felerositi a kurvaanyazast. Ez engem hidegen hagy.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
#79335424 #77833 üzenetére
Csillapodj kerlek. Tel van. Igy szoktam cianozni a topicban, hogy eloveszem az olaj temat, mert nincs mas.
Nem a dontesedet vonom ketsegbe, az olajok kozotti kulonbseget halando ember nem fogja megerezni futasteljesitmenyben.Egy 0w50 es olaj jobb egy 20w50 nel. A harley markajelzes miatt nem lehet olcsobb. Maga a hidegoldali viszkozitas kulonbsegbol adodoan ha mindket olaj ugyanazzal a specifikacioval rendelkezik, (most a harley olajnak kedveztem) a hideginditasoknal jobb lesz a 0w. Ez a tuti.
-
runner 125
nagyúr
válasz
#79335424 #77477 üzenetére
Gaboman
Nem minden a hangerő, sőt.
Nálam a fanfaktort motorhangban mindenképpen olyan motorkarakterisztika nyújtja, ami nem mindennapos. Kurva hangos 1 hengeres motorral tele van a világ, komoly bizsergést nekem nem nyújt. Míg egy ilyen ritkább megoldásban ott van a boogie, a fűszer, a furcsaság, az egyediség. -
canniball
nagyúr
válasz
#79335424 #77449 üzenetére
Fene tudja, állítólag most annak is nagyon nekifeszülnek.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
#79335424 #77191 üzenetére
Marmint a hd eloirasa alapjan 6000?
Igazabol nem tudom, mert soha senki nem mer egy alap allapotot, es egy valtoztatas utani allapotot.
Igy soha senki nem tudja honnan indultunk, es hova ertunk. Nem kotoszkodok, leirom mire gondolok.
Itt egy tipikus pelda
Ez a rotax 122 nel egy "bevalt" recept, nyulj hozza mindenhez, jolly moto kipu, vforce membran, italkit 140ccm es big bore kit, detonation ringes egester, belso rotoros gyujtas, a ficko annyira fanatic, hogy a vizpumpat lecserelte elektromosra, hogy ne a fotengelyeol vegye le az erot (!)
Ketszer ment dyno padra a gep, nem merte kozolni egyszer sem az eredmenyeket, mivel annyira alacsony lett. Ralocsolt a motorra 1 millat. A hiba ott volt, hogy nem tudta mit csinalt, mert nem mert, es nem fejlesztett, csupan alkatreszeket cserelt esz nelkul. -
Topiccsendőr
addikt
válasz
#79335424 #77186 üzenetére
Bovebb info?
Hany kmt raktal bele azzal a legszurovel, mekkora a suritesi vegnyomas valtozas? Hanyszor pucoltad?Ellenpeldat is fel tudok hozni, ismerosi koromben, Sv1000, 10 000 alatt nem mosta ki a sportszurot. 6-7 baros kompresszio lett belole. Hengerfalon latszott. Sajnos ezzel sem tudunk mit kezdeni, mert megtobb info kellene, mekkora volt a kezdeti kompresszio, falsot szivott-e, es hogy hasznalta a technikai analfabeta.
-
runner 125
nagyúr
válasz
#79335424 #77167 üzenetére
Ismerem. Nah ide az igazán betegek járnak.
Mosquito34
Te már afféle fanatizmusból, életvitelszerűen, napi rutinból tolod. Engem ez ennyire nem hozott lázba soha, nyilván motorbuzi vagyok én is gyerekkorom óta, ha van szabad időm 1-2 hetente hétvégéken, 15 fok felett felugrok és megyek, de a hideg idő, a racionálitás, a bizonytalan útfelület eltántorít. Noh meg persze nincs kedvem ismét 1 napot motortakarítással tölteni.
Simán átvészelem egyébként ezt az időszakot úgy, h még csak a takarót sem emelem le róla, nem h indítgassam.
November végén szoktam általában elrakni, ilyenkor 8-10 órán keresztül pucolom, kap 2 réteg waxot, a kevés műanyag, gumifelületet műanyagápolózom, betolom középre, felbakolom és letakarom.persu
Hjah. Enduro projektet nem adtam fel, most tavasszal házfelújítás és a 180-ast előtte el kellene adnom a mobile-n (beszarás, kint 2500-3000 euroért mennek a patika állapotúak, csak itthon kúrják szét az árakat a rendszám nélküli darabok..), mert 3 motor már pofátlanság lenne, noh meg akárhogy számoltam, felszereléssel 1,3-at minimum bele kellene rakni egy 400-450-es 4T-be, de ami késik nem múlik.
-
kcsa
veterán
válasz
#79335424 #76897 üzenetére
Rájuk gondoltál szerintem. Még véletlenül ismerem is őket...
-
canniball
nagyúr
válasz
#79335424 #76888 üzenetére
Ha ugyanarra a boltra gondolunk akkor az elköltözött, most Dunaharaszti a cím.
-
zsolti_20
senior tag
válasz
#79335424 #76888 üzenetére
Látom érted a lényegi részét.
MZ első villát évekkel ezelőtt raktunk már be a haverokkal, a rég sulim eszterga műhelyében segített megcsinálni az gépi munkákat az oktatóm. Jönnek elő a régi szép emlékek. Igazából ezen én is gondolkodtam hogy veszít a simson a lelkéből ezáltalán, de most is csak azt tudom mondani mint akkor, hogy biztonságosabb és persze kicsit agresszívabb.
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- MacBook felvásárlás!! MacBook, MacBook Air, MacBook Pro
- Új és újszerű 15"-16" Gamer, irodai, üzleti, készülékek nagyon kedvező alkalmi áron Garanciával!
- 136 - Lenovo Legion Pro 7 (16IRX9H) - Intel Core i9-14900HX, RTX 4080
- Bezámítás! Lenovo Thinkpad T14 Gen 5 üzleti - Ultra 7 165U 16GB DDR5 512GB SSD Intel Graphics WIN11
- LG 27GX790A - 27" OLED evo / QHD 2K / 480Hz & 0.03ms / NVIDIA G-Sync / FreeSync / DP 2.1 / HDMI 2.1
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest