- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Motorola Edge 50 Neo - az egyensúly gyengesége
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Redmi Note 10S - egy a sok közül
- Itt egy pár fotó az iPhone 17 sorozatról
- Több újítással támad a Xiaomi Redmi 3s
- iPhone topik
- Garmin Venu X1 - vékony, virtuóz, váltságíjas
- Mindenki Z Fold7-et akar
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
goofy85
kezdő
válasz
Teasüti #139634 üzenetére
Nekem októberben benne maradt a 95-ös, hirtelen jött a szar idő és elmaradt a stabi belerakás is. Múlt héten csomagtartó szerelés közben gondoltam beindítom járjon egy kicsit, meg kiderüljön hogy van az akku, karácsonykor pöccre indult. Faszán nem indult be, de az önindító ment szépen. Levettem az akkut, félig volt, feltöltöttem, visszaraktam, ugyanúgy semmi, bár néha mintha egyet-egyet röffent volna. Kb 10-15 próba után beröffent és befehérítette a garázst a hófehér füsttel... Ment vagy 15 percet mire rendbe jött az alapjárat.
-
d@vee
őstag
válasz
Teasüti #139634 üzenetére
Én feltöltöttem 100-assal és biztos nem indítom be tavaszig. Pedig karbis, legutoljára december elején röffentettem be, amikor volt tizen egy-két fok az egyik nap. Kicsit járattam mert hiányzott a hangja, megpucoltam mégegyszer, akksi ki, fólia rá és vár most ha minden igaz április-május környékéig.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
Teasüti #139628 üzenetére
- nem tudom, de nyikorogni semmi mas nem tud, csak a csapagy
- igen, foleg, ha sok párát juttatsz bele inditasokkal. Hogy ez ne tortenjen meg, fel kell melegitened az olajat, de az legalabb 1 ora jaratas. Ezert nincs ertelme inditani allasnal. A csapagyaknal mindegy mi van, akar tiszta viz is lehetne, az is kenne, ezt a reszet en sem tudom hova rakni.
- vmi nagy versenyszerelo mondta, hogy fel ev utan csak az oninditora aramot szokott kotni, hogy atforgassa a motort es az olajpumpaval mindenhova olajat juttasson.
De ha ezt nem tenned meg, akkor is 1-2 mp en belul a nyikorgasnak meg kell szunnie. -
Topiccsendőr
addikt
válasz
Teasüti #138189 üzenetére
Lehet hulyeseget valaszolok, mert nem ertem a kerdest.
A kettes alatti fogaskerekhez nem kell valtovilla, ott van felette a nem fix parja, amit fixalsz, ha beletolod a mellette levo fix, 4. sebesseg kapcsolokereket.Szerk:
Ja igy mar ertem a kerdest, hogy a tobbiek megvalaszoltak :D -
bacus
őstag
válasz
Teasüti #138176 üzenetére
Erőltetni semmiképp. Mind fel, mind leváltásnál becsusszan a fokozatba, ha jól kezeled a gázt és ez csak a gázkezeléseden múlik.
Felfele gyorsításkor csak annyira vedd el a gázt, hogy már ne gyorsuljon, de ne is legyen motorfék. Lefele váltáskor az adja a nehézséget, hogy, ott már el van zárva a gáz, ezért először adni kell neki, majd elvenni. Elég lenne adni neki, de azt nehezebb érezni.
A helyes technika, láb a váltókarra, enyhe előfeszítés, nem nagy !!, mert nem áterőszakolni akarod, majd játszol a gázzal, azaz gyorsításból annyira elvenni a gázt, hogy épp ne gyorsítson. (tehermentes állapot a váltónak). Ebben a pillanatban a váltó átugrik a másik fokozatba.
Ha egyszer megy, ráéreztél, akkor mindig menni fog, minden motoron. Nagyon alacsony fordulaton a visszaváltás nem működik, illetve felváltásnál sem, főleg ha már a következő fokozatban alapjárat alá esne a fordulat. Általában véve az alapjárat 2-3x fordulatánál a legkönnyebb váltogatni az én tapasztalatom szerint.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
Teasüti #138180 üzenetére
Manualisan nem lehet, csak tehermentesited a valtot- ekkor kiugrik a sebessegbol, ha labbal nyomod a kart, majd a kukactengely es a valtomechanizmus miatt azonnal atmegy a masik fokozatba. Amiatt a programtarcsa miatt nem tudsz felig valtani, mert azonnal tovabbnyomja a kukactengely vegen levo- nepies neven- tesztavago a kovetkezo fokozatba.
Ilyenkor kap pofont a kapcsolokorom, de alacsony fordulaton nincs akkora erohatas. Persze alapvetoen nem csinalnam, plane nem nagy fordulatszamon. -
Topiccsendőr
addikt
válasz
Teasüti #138173 üzenetére
Eleg nagy hulyeseget mondott. Nincs szetbarmolva a kapcsolokormod, ha ezt meg tudtad csinalni. Mert ha ez lenne gazra, terhelesre azonnal kodobna azt a fokozatot.
attol hogy elcsukod a gazt, nem tehermentesited a valtot, mert akkor a kerek hajt vissza. ha eleg alacsony fordulaton mesz, nagyon kis ero tartja ossze a kapcsolokormoknel a kapcsolokerek parokat. Ezeket konnyeden ki tudod pockolni, anelkul, hogy karosodna a valtod. Nagy fordulaton, nyomatekcsucsnal termeszetesen semminek nem tesz jot, arra valo a blipper. Az tehermentesiti a valtot, majd felporgeti arra a fordszamra ahol csatt nelkul tudod berakni a fokozatot.Pontosan. Kuplungbovden nelkul csak ugy tudsz elindulni ha betolod. Oninditoval 90 es evek utan 1 ben nem indulsz el, csak ha kuplungot behuzod. Bar van nehany motor, amelyik megengedi az inditast 1 ben is, azert eleg ritka, es 2000es evekkel ezek teljesen eltuntek.
-
Burt1793
veterán
válasz
Teasüti #138173 üzenetére
Gázadással és gázelvétellel történik a szinkronizálás. Szekvenciális váltó, így minden fogaskerék forgásban és kapcsolatban van a kihajtó és a behajtó tengelypárokban (nem úgy, mint egy H váltónál), körmöskapcsolókkal választod ki, hogy melyik fogaskerékpár legyen a két tengelyen zárva, ezek a tengelyeken csúsznak, a váltókar ezt mozgatja.
-
Geresics
addikt
válasz
Teasüti #138162 üzenetére
DRZ, azaz a 400 körüli kategória nekem pont kimaradt. Van 250-es KLX-em (lassú, gyenge, de elmegy mindenhol is), meg volt 660-as Pegaso-m. Előbbi 21/19-es kerekekkel, utóbbi 19/17-esekkel, ebből is látszik, hogy a KLX valódi enduro, a Pegaso pedig túraenduró volt. A Pegaso-ból volt utcaibb változat a Pegaso Strada, az 17/17-es kerekekkel van asszem, de bár ezek a Pegasok tök kényelmesek, a 180kg tömegükkel városi futárkodásra nem ezt nézném. A KLX csak 129kg, és a DRZ is valahol itt van súlyban. Ezek nem üzemórásak, DRZ-ből viszont van üzemórás is. Talán runner 125, vagy Gaboman írt korábban ezekről bővebben, érdemes lehet visszakeresni!
Mondjuk mi mind terepre használtuk a motorokat, de városba is tök jók, akárcsak a korábban említett 310GS, vagy 390 Adventure. Ha csak város, akkor KTM-nél én még megnézném a 390 Duke-ot is!
De igazából a 400 körüli kategóriában annyi minden van (amiket én nem ismerek), hogy nem biztos, hogy érdemes leszűkíteni a keresést, hanem valami jó állapotot érdemes keresni, akár 1, 2, vagy 4 hengeresből a saját szájízednek mgefelelően! -
fattyu
veterán
válasz
Teasüti #138156 üzenetére
nem bántásiból. de a kényelem egy tetvesül szubjektív dolog.
és az emberek is nagyon mások. ahogy a tervezésnél nem volt szempont, ugyanúgy van aki totálisan érzéketlen eme témakörre. és észre se veszi hogy fáj a segge max amikor hazaért mert amit közben csinált amiatt ez totálisan irrelevánssá vált.
a supermoto nem közlekedő eszköz. arra nem jó.egy henger általában nem is kicsi. rezeg. alapjárat környékén nem is a legstabilabb. szélvédelem a semminél is kevesebb. mindehhez gyakorlatilag festettek mintát a műanyagra hogy ülésnek tűnjön. messziről. hunyorítva.
Na jó nem igaz mert pl a textúrája tök jó és tapad nem csúszkálsz el rajta ha nem akarod áthelyezni magad. de szivacs az nincs benne. egy pici se.szóval a supermoto igazából egy féle elmebaj. a skizofrént sem nagyon zavarják a sárkányok. engem sem az ülés.
-
csongi
veterán
válasz
Teasüti #138155 üzenetére
Ez teljesen más lesz.
Felesleges a kényelemről beszélni sztem.
Ahol a CBR kényelmetlen ott lesz kényelmes a Supemoto, és ez fordítva.(testartás)
Aszfaltos csapatásba a puha futómű lesz a korság. Kb folyamatosan keményre lesz állítva.
Ezen a kis keskeny szivacson, ha 2 percnél tovább maradsz statikus helyzetbe, akkor nem jól használod.Simán kiszolgál egy Naked is.
Tudnod kell úgy motorozni, ahogyan ezzel kell, és amire tervezték. Ha nem a te világod, akkor tényleg jobban jársz egy Naked motorral.Ennek az elektromos cuccnak max 100Km a hatótávja. Ez még nem lenne kicsi, de az energiafelvétel lassú, nyűgösebb a benzinhez képest.
Pont ott kell abbahagyni az élvezkedést, mikor bemelegedett az ember
Városi vagány a Supemoto. Ha terepen is akarsz élvezkedni, akkor a város lesz felejtős.
Teljesen más gumizás,és teleszkóp beállítás kell. Ez kb látszik is a képeken.Ezekkel mozgékony az ember. Lineáris teljesítmény ledásból fakadó, piszkosul megy érzés.
Rövid távos gyorsítások az élvezeti faktora.
De egy CBR meg ott tud rátenni egy lapáttal, ahol ez elfogy.
Amennyiben elég egy ilyen kis vas, a saját határain belül élvezetesebb, mint egy CBR.
Ez csak az én véleményem -
fattyu
veterán
válasz
Teasüti #138144 üzenetére
a hosszabb rugóút jó dolog. de egy supermoto minden csak nem puha. arra van hogy ergya terepen is tudj tempót menni ergó dolgozik mint az állat de azt hinni hogy ettől neked szaron siklás élmény lesz
mondjuk nem tudom konkrétan miről beszélsz. én husqvarna 701 ről tudok személyeset mondani.
VIgyorgó huligán motor. kényelem nulla pakolhatóság nulla, jogosítvány várható élettartama nulla.
én ezen továbbra is érzek mindent az aszfalton. csak nem azt érzem hogy kín és szenvedés a technikának hanem hogy itt ÉL. hogy kéri hogy kenjed neki.
-
fattyu
veterán
válasz
Teasüti #138141 üzenetére
magyar másod harmad és negyedrangú utakra.
ahol a speedjeimmel 45-50 el merek menni mert levedli az idomot ezt ott 150 el átzavarom.
ezen kívül a legádázább városi huligán.
Kényelmes? lol. nem. semennyire. kicsit sem. nem úgy értem hogy hátul volt a tervezéskor a fontossági listán. Úgy sem hogy rajta sem volt. Hanem a mérnököt aki megemlítette elásták. -
Somatom
veterán
válasz
Teasüti #134479 üzenetére
16 évesen én is ezt gondoltam. De, miután egy ugrató utáni földetérésnél kiszakadt a blokk a Simsonból, majd egy siratófalon hanyatt estem egy MZ -vel, átértékeltem a motorozási tudás fogalmát.
Az aktuális világbajnok az, aki tud motorozni. Mindenki más csupán lelkes nebuló.
-
bigdady
nagyúr
válasz
Teasüti #134316 üzenetére
Áhh esélytelen annyira kemény. A menetfúró nem is lett erőltetve felesleges
A tengelycsere kezdetektől alternatíva csak az utolsó a sorban
Ha más sem tudja megfúrni akkor rendelek egy gyári anyát és az lesz oda hegesztve a vègéhez azzal elmegyek pár évet aztán ha kell új tengely lesz vagy eladom alkatrésznek az egészet, vagy megy a méh-be -
runner 125
nagyúr
válasz
Teasüti #134273 üzenetére
3-4 mm maximum a menetfúrónak kell. Nekem csak sima hobbysta menetfúró/metsző készletem van, de a metszőnél a 3. - végső, kész - metsző már teli menetet metsz az elejétől.
Ahogy az előző postban is írtam. Nyilván egy esztergályos nem csak gépen dolgozik és logikus, h nem gépbe fogatja be... Kell legyen kézi szerszáma is, olyasmi amit fent linkeltem, de más "helytakarékos" menetmetsző megoldás is létezik: [link] , [link]
Ha pedig marad 1-2 mm a tövénél, azt alátéttel ki kell hézagolni.bigdady
Keress fel mondom néhány gépműhelyt, biztosan megoldható eltávolítás nélkül is.
-
norbert1998
nagyúr
válasz
Teasüti #134259 üzenetére
Természetesen nem tudom, milyen eljárással edzik. Nitridalasra tippeltem első körben, vagy valami betét edzésre, azok nem hatolnak túl mélyre, a központ furatba semmiképp.
Valószerű, hogy ha ki kell venni, akkor az új tengellyel jobban járhat bigdaddy. Vagy bontottal, természetesen.
Viszont amennyiben az nem kapható, akkor marad a monyákolás, amivel alapesetben nincs baj, ha szakszerűen, megtervezetten készül, nem csak fogd oda Józsi, hozom a fogyó elektródát.
Amúgy hegeszteni is lehet akár olyan eljárással is, amitől nem hevül fel. Lézerrel. Ritka és drága, ez igaz. Hegesztettem már olyannal egy műszaki bemutató eseményen, hegesztés után fél perccel fogdoshato volt a két apró 0.5-os lemez. A horgany is épp csak eltűnt a varrat mellett, a matrica pedig hibátlanul megmaradt (tehát a gumi és a szimmeringek is túl fogják élni).
De CO-val is lehet, ha nem körbe varrni akarják egyből, hanem apró csípések, hűtés, csípések, hűtés követi egymást. 0.8-as vagy vékonyabb dróttal, kis előtolással.
Külső menet metszés is jó lehet, a fent képpel illusztrált eszközzel helyben elkészíthető a menet. Arra is kell ragasztó majd, hogy ne hagyd el, de úgy majdnem gyári lesz újra. A hüvely se nehéz onnan már. Hatszög vasból ki lehet esztergalni.
Illetve ha a ragasztó idegen, nálunk a cégben az önzáró anya az oldalról lapított anya. Nem TV-ket csinál a cég, hanem nyerges vontatmányokat. Csináltatsz 3-4 ilyen hüvelyt, minden lánc kerék csere alkalmára egy új, és happy end. -
norbert1998
nagyúr
válasz
Teasüti #134236 üzenetére
A külső 1-2-3 mm. Ha a közepe is edzve lenne, törnének, mintha muszáj lenne. Ráadásul a lánckerék simán leette róla a menetet, szerintem fúrással sima ügy eljárni. De nem merőlegesen, hanem a meglévő lyukat kicsit iovább bővíteni.
fattyu & bigdaddy:
Szerintem egyáltalán nem elkerülhetetlen. Az a tengely lehet egy kisebb vagyon, teljesen felesleges a csere, meg lehet azt csinálni szakszerűen.Azt is vegyük figyelembe, hogy ha hegeszted, akkor jó eséllyel a tengelyt is csak kiflexelni tudjátok majd. Ellenben a biztosító lemezes megoldás szerintem még mindig jó lehet, bár bonyolult és tényleg precíznek kell lenni. A kék loctite viszont úgy megfogja, hogy két szezon múlva is csak ima segítségével jön le, és tehető fel a következő lánckerék. (Nyilván új loctite, menettisztító menetfúrás után).
Azt a lyukas, ami a tengelyben van felbővíteni 5,4-re és mondjuk 25 mm mélyre, majd C (?) típusú spirális menetfúróval befúrni, M6x20 A2 csavarral tökéletes lesz, és a háziassszonyok nagyja is meg tudja csinálni.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
Teasüti #108422 üzenetére
Nem ugy emlekszem az f4 re, mint valami nagyon kemeny futomuvu motor. Szerintem tekerd le az osszeset, mast nem tudsz. Nem tudom mennyire tudod puhitani, mert kb 2006 ig egy japan motornal hiaba tekergeted azokat, erezheto valtozas nem nagyon lesz, en legalabbis igy tapasztaltam.
Ahhoz, hogy kenyelmes legyen ilyen szempontbol szerintem el kell menni himbilimbi iranyba. Altalaban a japan nakedek ilyenek gyarilag, (mondjuk a nem japan shiver is) puha a rugo elol, viszont simit mindent. Ez akadalykent jelentkezik ha kicsit gyorsabban, lenduletesebben akarsz menni. -
Topiccsendőr
addikt
válasz
Teasüti #108420 üzenetére
az f4 blokk bizonyos fordulatszamon rettentoen raz egyebkent, azt en is megfigyeltem, de csak olyan 5000 kornyeken. ezen tul mar kisimul.
Ha ennyire razza a fejed, ott valamilyen kisulyozatlansag van a hatterben, vagy a fotengely tul nagyot ut. ennyire nem szabadna raznia, ezt szerintem nem tudod mar semmivel ellensulyozni. erre lenne a kormanyok vegen a suly pl. ha zseles ulessel kell, akkor ott valami nagyon nincs rendben.
megy minden hengered? -
etnies
senior tag
válasz
Teasüti #106103 üzenetére
Persze, amit nagyon akarnak, elvisznek.
Ez jellemzően SS, főleg a cápa bmw, R1 meg gikszer.
Viszont ha kimegyek a zajra, onnantól nem jármű önkényes eltulajdonítása, hanem fegyveres rablás, nagy különbség.Ismeretségi körömben loptak már el Bmw R1000 és ezres gikszert, mind a kettőt rablással.
Enyém szerencsére nem olyan penge, ezért csak kiscsavók próbálnak rá néha. Itt van lekészítve egy negyven fontos íj, az ugyan nem üti át csak a lágy részeket, viszont nem kell közel mennem, 30 méterről eltalálok egy embert.Itt Londonban minden van az utcán, 20-30.000 Fontos motorok is. Barnetben dolgozom, itt még csak nem is láncolják őket, nem értem. Mindegy, addig is ezeket viszik, nem az enyémet.
-
Geresics
addikt
válasz
Teasüti #106079 üzenetére
Köszönöm szépen, és külön örülök az építő kritikának!
Sajnos nem tudom mi van a kódolással, az utolsó pár felvételeim ilyenek lettek, pedig nem változtattunk semmit. Ha jönnek az új GoPro-k, akkor szerintem ideje lesz leváltani ezeket az öreg SONY-kat, addig meg majdcsak lesz valahogy! A youtube is valami algoritmus alapján dönti el, hogy melyik videónak biztosít jobb kódolási minőséget, és melyiknek nem - lehet, ez a videó nem tetszett neki
A zenei vágásnál biztos nem nálad van a hiba? Mindig nagyon figyelek a kép és a zene összhangjára, különösen vágásoknál! Most megnéztem megint a videót, és nálam nincs benne hiba! Igaz, a céges laptopom egy f*s, ezért csak 480p-ben tudtam ellenőrizni, de nálam jó!
A zene pedig NCS, a leírásban benne is van a link. Mostanában rászoktam az ő zenéikre, tőlük vettem a zenéket a Balkán túrás sorozathoz, a Honda tereptréninges videóhoz, és a Pegaso teszthez is, mert a Google zenekönyvtár erősen limitált...
(#106078) Mosquito34
(#106080) ath
Ezek szerint nem csak Teasütinél van valami gond a kép-hang szinkronnal! -
Gaboman
nagyúr
válasz
Teasüti #106007 üzenetére
Köszi!
Akkor inkább kihagyom, inkább viszem gumishoz azt kicseréltetem, javíttatom ha defektet kapok!Micsurin Olvasgattam én is a témával kapcsolatban, de nem kaptam rá megfelelő választ mitől jobb, tartósabb a szürke blokkos.
Ezt is azt is hallottam róla, valaki szerint semmivel nem jobb a szürke mint a fekete.
Itt is inkább az fog számítani ennyi idősen milyen karbantartást kapott. -
runner 125
nagyúr
válasz
Teasüti #103620 üzenetére
Na ez király cucc, ez sokkal szemléltetőbb videó, bár a piacon még nem láttam. Forgalmazzák egyáltalán?
Meg persze ez egy robogó továbbra is. Ugyanez frankó vázzal, 17-es kerekekkel, erős blokkal szerintem már ütősebb megoldás lenne.
-
-
-
zgospel
őstag
válasz
Teasüti #103446 üzenetére
Mérnökzsenikéim, légyszi írjatok már a Yamahának hogy ti úgy gondoljátok hogy nem annyi
Hátha kardjába dől a mérnöki gárda ott Japánban és kaptok tőlük jól fizető állást is. Vihetnétek magatokkal a Taschnert is. Amint megkaptátok ott a munkát tudassátok velem is, mert onnantól kezdve én biztos nem ülök Yamahára még álló helyzetben sem
[link] "a két kisebb kerékkel állítólag 80%-kal több a tapadás, mint egy darab 120/70-17-es gumival" -
HSM
félisten
válasz
Teasüti #103446 üzenetére
Így van, pont ezért furcsa, ez alapján nem kéne többnek lennie. Persze, a színtiszta elmélet azért valójában kicsit bonyolultabb, és a nagyobb érintkező felület elvileg a felületi egyenetlenségek révén ad némi plusz tapadást, de nekem ennek ellenére kicsit irreálisan soknak tűnik azért az a +80%.
-
zgospel
őstag
válasz
Teasüti #103385 üzenetére
Minden alkalommal megbánom amikor egy kommentedre reagálok, lehet hogy ezután is meg fogom, de most már mindegy
Azt írod lapra teszed de közben majrécsík is van, ez is egy képzavar, de egyébként teljesen mindegy. Tökre leszarom a majrécsíkot, nem is értem miért hoztad fel, senki nem említette, senki nem kérdezte.Hogy az előző gumidnál gyorsabb vagy vele az egy dolog, de ha tényleg olyan lapon és gyorsan mennél mint ahogy előadod akkor már rég elérted volna a határait. Fact. Örülj neki hogy jobb mint az előző volt, én is örülök neki, meg a többi úton lévő is
A határokat meg amúgysem a nedves hideg időben kell feszegetni.
Ha már tényleg nagy lesz a tempó akkor érzeni fogod a gumi képességeit. A megcsúszás az már túl van a limiten, ha már csúszik akkor sok volt. Egy száraz tempós menet alatt kanyarokban vagy egy tisztességes féktávon először nem a csúszkálást fogod érezni, inkább sodródást, kúszást, apró mászkálást. Aztán az is lehet hogy tapasztaltad már csak nem tudatosult benned mert nincs mihez viszonyítani.
A Contiról nem tudok mit mondani mert nem ismerem.
Ha következőnek felteszel egy többkomponensű, új fejlesztésű, valamivel sportosabb gumit rögtön érezni fogod a különbséget.
-
zgospel
őstag
válasz
Teasüti #103375 üzenetére
Szó nem volt semmiféle majrécsíkról.
Te azt írtad hogy hú de nagy a tempó, meg hogy a haverod is megy mint a disznó és ez a gumi meg nagyon partner benne. Erre én írom hogy akkor mégsem akkora disznó a tempó, mert ha az lenne akkor már régesrég elértétek volna ennek a guminak a határát. Több mint 12 éves fejlesztésű túragumi. Ha neked ez hegyes profil akkor nagy a képzavar.
Barátomnak ilyen gumija volt SV650-en és kanyarról kanyarra úgy maradt le, hogy néha már unalmas volt vele motorozni. Aztán idén váltott új fejlesztésű sportgumira (direkt nem írok típust) és utána már igencsak élesen kellett menjek hogy tudjam tartani a kanyarsebességét.
Elhiszem hogy nektek bevált és nem csúszkál, de akkor mégsem olyan nagy a tempó mint azt leírtad.
-
veze
őstag
válasz
Teasüti #103354 üzenetére
nekem Metzeler Z6 volt a korábbin, most Pirelli Diablo Strada van ( ezzel vettem, még szinte látszott rajta a festékcsík, annyira keveset mentek vele) Ez utóbbiról irják, ( ha lehet ezeknek hinni) hogy esős nedves körülmények között nagyon jól teljesít. Pont olyan körülmények között amit írtál. Ha ez elkopik, PILOT ROAD 2 vagy 3-ban gondolkodom, persze leginkább azért mert azt (is) mindenki dicséri.
vagy lehet hogy Z6 lesz újra. Most is családban van a korábbi ,(értsd: én finanszírozom , de más hajtja
) tavasszal cserés lesz és arra újból Z6ban gondolkodom. Valahogy azt szerettem, bár már nem én hajtom, úgy hogy ez már lényegtelen :-)
Egymás mellett vizsgálva a kettőt az a benyomásom, hogy a pirelli keményebb. A Z6 meg gyorsabban fogyott
( nem vagyok szakértő szval az én véleményem nem igazán mérvadó...) -
Teasüti
nagyúr
válasz
Teasüti #103311 üzenetére
Hohó mit találtam! Gimbal-os projektor halogén izzó foglalattal.
Remélem menetrend szerint kerül piacra. -
Teasüti
nagyúr
-
julius75
aktív tag
válasz
Teasüti #103279 üzenetére
"Ha van annyira zavaró, h félre kell néznem, akkor kvázi vakon vezetek."...de ez nappal nem fordulhat elő. Éjszaka nyilván nem használom, gondolom ez nem kérdés.
Viszont ha ez a kétködkiegészítő lámpa segít a láthatóságomban annyit, hogy nem kanyarodik ki/be/le elém egy autó, mert nem csak nézett de látott is, akkor nekem már megérte.
Az meg hogy mennyit számít a tompított mellett nem kérdés, nem is értem miért kérdezed.....De mielőtt elfajulna a dolog, inkább eresszük el ezt a dolgot....szerintem jól használható,, hasznos dolog, mások szerint nem. Te magad is a következőkre hivatkozol: "Szerintem nem a szembejövő szemébe kell világítani, hanem defenzíven vezetni. "....akkor biztosan ismered ugye a defenzív vezetést....
Íme egy mondat belőle:
LÁTNI ÉS LÁTHATÓVÁ TENNI MAGUNKAT!
A legfontosabb a tompított fényszóró időben való használata, minél jobban látnak bennünket, annál nagyobb a biztonság. -
Bogyó bá'
nagyúr
válasz
Teasüti #103279 üzenetére
OK, de te a "legális" meg a "ködlámpa" felől indultál el, ez meg nem az. Nagyon nem. Akkor sem, ha úgy érzed, hogy szükséged van a "jobb láthatóságra".
Egy "legális" "ködlámpa" használata sem legális, ha nincs tökig érő köd. A többi fényforrásról (floodlight) meg ne is beszéljünk... -
julius75
aktív tag
válasz
Teasüti #103275 üzenetére
Jó, akkor felejtsük el az alis 20 dolláros szarokat, és beszéljünk az irányított fényű, esetleg változtatható fényerejű kiegészítő (és nem köd) lámpákról.
Ha felszerelek egy megfelelően engedélyeztetett, hivatalosan mint kiegészítő forgalmazott lámpát, gondolom már nem szabályellenes. Mert ha az volna akkor a Denali, Puig, Piaa, stb. már feltételezem nem lennének.
Innen indult a beszélgetés, kérdeztem mi szabályos, mi nem? Kell "E" betű vagy sem?Én 25 éve vezetek, de soha még nem tudtak úgy elvakítani, hogy azzal olyan rettenetesen veszélyben éreztem volna magam. Viszont sokkal hamarabb érzem "szarul" magam motoron, amikor a forgalmi szituáció alapján kérdéses, hogy vajon észrevett-e akinek észre kellett volna?
Így jött az a gondolat, hogy javítani kellene a láthatóságot....tehát nem az erdőbe szeretnék 30 métert bevilágítani az őzek miatt, se nem előre 300 métert mert az olyan "cool", hanem 2 hozzáadott fényponttal saját magam szeretném észrevehetőbbé tenni.
Értelemszerűen pont nem is sötétben van erre a legnagyobb szükség.
Szerintem túl van ez vakítás / zavarás dolog részedről misztifikálva, főleg annak tekintetében amire ezek a 10W-os cuccok képesek.
Engem speciel sokkal jobban zavar a index nélkül váratlanul forduló, világítás nélkül közlekedő, záró vonalon áthajtó vagy gyorshajtó.
Ködlámpa jöhet....PoLizei: igen, pont ez lenne a cél. Napfelkelte, naplemente, nedves aszfalton megcsillanó fények, stb. nagyon sokat segíthet. Látszani és nem látni kell vele.
-
-
Chris0321
veterán
válasz
Teasüti #103267 üzenetére
Van egy híd is a falunk és a szomszédos város között ami egy töltésen van és vagy 1000x átmentem már rajta úgy, hogy a szembe jövő reflektorát alulról láttam és nappal soha nem vakított csak éjszaka de ez nappal is olyan fénnyel volt még messziről is, hogy legszívesebben megállítottam volna és (normálisan) szóltam volna neki.
-
Chris0321
veterán
válasz
Teasüti #103265 üzenetére
Pedig a Jazz teljesen jó női autó.
Nemrég összefutottam pár motorossal, ha jól emlékszem írtam is, hogy az első teljesen ráhúzódott a felezőre és nem tudtam miatta egy biciklist megelőzni. Az egyikőjük motorjának legalján volt 2 kerek lámpa a két oldalán. Még bőven világos volt, de egy aluljáróból jött fel és baromira vakított pedig nagyon messze volt. -
Chris0321
veterán
válasz
Teasüti #103256 üzenetére
Bocs, de annyit szerepel itt a Honda Jazz, hogy teljesen elbizonytalanodtam.
tboldi: Semmi gond. Én soha nem használnék csak nappali fényt mivel már nem egyszer előfordult, hogy nappal jó látási viszonyok között annak ellenére, hogy égett a tompított (Lada 2107 tehát nem is kicsi lámpa) simán elkezdett előzni a szembe jövő az előtte halladót/halladókat és csak a szerencsének köszönhetem, hogy nem ütköztünk frontálisan.
-
-
julius75
aktív tag
válasz
Teasüti #103246 üzenetére
Tracer 900GT-re szeretném, és millió van belőle a neten. Gyári, amit valójában a PIAA gyárt, természetesen horror áron, ill. találtam 2 különböző olasz típust is, amiket szintén homologizációval, belevésett E9-el (E50) adnak, már jóval olcsóbban.
A vicc az, hogy mind ugyan úgy néz ki, mint amiket az ali-n is árulnak, tizen-húsz dollárért.....persze ezekhez már nincs papír. Mindről van kép, youtube video, és rengetek értékelés,
ami alapján nem tűnik rossznak egyik sem.
A kérdés csak annyi, hogy megb@sz érte a rendőr, vagy sem.....Chris0321: motorra kellene....és igen, ködlámpa...
-
Micsurin
nagyúr
válasz
Teasüti #103220 üzenetére
Mert nincsenek illúzióim, abból kapok jó állapotban ettől azért olcsóbban persze míg ezekből érzésre azért az alsó feléből válogatók (ezek: R6,Gixxert) amiben lehet jó és lehet copo roller is ennyiért.
Nem csak pályára épp ez az, olyat akarok amivel hétvégén kényelmes egy Mátrázás vagy kimenni a Cseh GP-re és hébe hóba kimenni pályázni... nem akarok én rekordokat csak jól érezni magam.
Ha engednem kell akkor a kényelemből engedek.
F4i-ből is van sportosabb osztott nyerges ha minden igaz, de ez csak a mentő övem.
-
Rent
senior tag
válasz
Teasüti #103205 üzenetére
Nagyon kenyelmes rajta ulni, soha nem fajt meg tole a hatsom, a sulypontja meg nagyon alacsonyan van, nagyon konnyu vele manoverezni, a labtartok allitolag hamar letudnak erni (gyari koptatok meg hibatlanok)(bar en bevallom nem szoktam annyira dontogetni, hogy szikrazzon a labtarto koptatoja) az ulespoziciobol adodoan egesz nap elvan rajta az ember.
182cm vagyok, nekem nagyon patent, viszont neztem teszteket 160 koruli motorosnak ijeszto volt 130 felett, annyira kell kapaszkodnia es tulsagosan kinyujtania a labat. Nem akarok odakat irni rola, de nekem teljesen bejon, 20l a tankja, vegyes uzemben 7,5 et fogyaszt (7 alatt es 8,5 felett meg nem etettem vele) tehat 250km hatotav tuti megvan ket tankolas kozott, de allatmodban is a 200km. Terepre tuti nem jo, belvarosi dugoban en 300as robogot hasznalnek, bar egy kollegam 1000rr-t hasznal arra, kinek mi. 🤣 Videken lakom Pest hatartol 25km-re, 3. sarok a 4es, viszonylag sokat jarok vele Balatonra nyaron (160km, ebbol kb 150 et m0-m7). Nekem minden igenyemet kielegiti. Neha elkalandozom es vfrt nezegetek, meg bmw k1300r-t, aztan mindig rajovok hogy jo ez nekem, foleg ha meglatom a garazsban.
-
Rent
senior tag
válasz
Teasüti #103205 üzenetére
En siman jarok vele meloba, ha jo ido van (2x50km m0-m3), vagy csak elugrok sorert par km-re. Konnyeden lehet vele kocsisorok kozott (ha nincsenek fent az oldaltaskak, mert akkor a legszelesebb pontja a kormany (90cm talan) haladni, illetve vannak hozza oldalso taskaim 2x37l amik kulccsal zarhatoak, egy mozdulat leszedni azokat (nemet klickfix rendszer rogziti). Alapbol egy uleses, de egy mozdulat az ulespupot utasulesre cserelni (gyarilag jar a pup es az utasules), tavasszal kap meg egy krom hatso kozepdoboz tartot, leheto legnagyobb dobozzal, hogy ne legyen macera a varos ha vinni kell cuccot, de nem extra sokat (mert az nem szelesit a motoron ugye, mint a taskak). Amugy alapbol az ulesed ala talan egy tarca fer be, tehat marad a hatizsak. Amugy a vilagbol kimegy es vissza, megold nagyjabol mindent erobol, visszavaltogatas nelkul es nem kesztet allando gyorsulgatasra, de elemeben van ott is ha kedved tamad, mint amikor nem figyeltem egyik nap es 180 nal vettem eszre a traffit a 4esen. 🤣 Pontos meghatarozasa amugy power cruiser. Szerintem fagyizini is jo. Arra kell figyelni ha nagyon rossz a talaj, hepehupas pl., hogy tologatni ne kelljen hatrafele, foleg ha emelkedon kell, mert az felejtos a sulya es a szeles gumi miatt. 🤣 viszont ezekre raallnaz ember agya (eleg egyszer szivni) es nem ugy parkol vele az ember, ahogy egy kis 50-essel. 🤣 egyszeruen imadom foleg a kardan miatt, hogy eleg 12 ezrenkent 220ml hajtomuolajat cserelni benne.
-
Rent
senior tag
válasz
Teasüti #103196 üzenetére
Igazabol 2-tol 6 ig kozel linearisan tol, ha nem kuplungolsz ki es hulyegyerek modjara forgatod, majd raengeded akkor (szaraz uton, jo gumival (ebben a kategoriaban az avon cobra az szinte egyedul) nem fog ledobni, de vzr es csapat szerint tud meglepeteseket okozni. Nem tudom en probalom nem nyitogatni a pofonos ladat.
nekem eddig egyszer indult meg ugy izombol a segge jobbra, kettesben hulyegyerek gazra vasuti atkelo utan egyenesen.
azonnal gazelvet es beallt egyenesbe hirtelen (nem mondom h nem volt becsoki, kivulrol lehet menonek tunt, de en tudtam h ehhez kozom nem volt), hazaerve leraktam es atgondoltam a dolgokat. Azota 3 alatt semmikepp nem rangatom
-
Rent
senior tag
válasz
Teasüti #103191 üzenetére
2000 nel simul ki, azalatt nagyobb gazfroccsre ideges 2k-tol raketa ugy egeszen 6k ig kb
Ez a suzuki intruder 1.800. Usa neven m109r (109 cubic inch), pontosabban 1782cc. Ki kell probalni egy ilyet es eldolt a dolog. 2006 ota gyartjak, iden szunt meg a hazai forgalmazasa ugy tudom euro besorolas miatt, a mai napig valtozatlan a fenyezesen kivul. Ezekben semmi rasegites nincs. 125le, 160nm, 1.8 v elrendezesu 2 henger, se abs, se kiporgesgatlo, itt az van amit te csinalsz. 😂🤣 viszont gyarilag hatul 240/40 r18 ami a gyari felnin 280 asra cserelheto, speci felnivel meg 360-ig. 🤣
-
-
Geresics
addikt
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- Kerékpárosok, bringások ide!
- AliExpress tapasztalatok
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- sziku69: Szólánc.
- Milyen routert?
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Linux Mint
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- További aktív témák...
- EZVIZ 4K biztonsági kamera, 10400mAh akkumulátor, vezeték nélküli, napelemes 1,4W, Wi-Fi 6
- Alufelni 4 db., R16 méretű gumihoz (pl. Ford Galaxy II) (az ár 4 db-ra vonatkozik)
- Xiaomi Mi Robot Vacuum-Mop 2 Pro újszerű, nagyon keveset ment
- Dualtron Popular - 52V 20Ah dupla motor elektromos roller
- Techsend cyber A 2023 elektromos roller eladó
- Lenovo T14 Thinkpad G2 FHD IPS i5-1145G7 vPro 4.4Ghz 16GB 512GB SSD Intel Iris XE Win11 Pro Garancia
- Bomba ár! Dell Latitude 5490 - i5-8GEN I 8GB I 256GB SSD I 14" HD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450M R5 3600 16GB DDR4 512GB SSD GTX 1080 8GB Rampage SHIVA ADATA 600W
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad T450 - i5-5GEN I 16GB I 256SSD I 14" HD+ I Cam I W10 I Garancia!
- BESZÁMÍTÁS! Microsoft XBOX One S 512GB lemezes játékkonzol garanciával hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest