- Garmin Venu X1 - vékony, virtuóz, váltságíjas
- Mindenki Z Fold7-et akar
- Telekom mobilszolgáltatások
- Redmi Note 10S - egy a sok közül
- One mobilszolgáltatások
- Huawei Mate 10 Pro - mestersége az intelligencia
- Magisk
- Kirakatba tette a Google a Pixel 10-eket
- Itt egy pár fotó az iPhone 17 sorozatról
- Profi stratégiára vált a Galaxy S26
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
macilaci78
nagyúr
válasz
dangerzone #210491 üzenetére
Én régimódi vagyok, szeretek váltani - Ezzel én is így vagyok.
De nyilván dugóban araszolva meg tudja érezni az ember térde a sok kuplungolást. - Egyedül a jogosítvány megszerzéséhez szükséges forgalmi órákon éreztem, hogy izomláz miatt fáj a lábszáram külső éle. Pedig azért néha én is belecsöppenek dugóba, araszolásba, vagy hosszabb útba tempomat nélkül.
-
L@co
aktív tag
válasz
dangerzone #206787 üzenetére
Köszi.
A kontextushoz hozzá tartozik, hogy egy manuális MX-5 ND RF-et váltana. Aminél olyan 120-nál van az ahol még lehet beszélgetni benne. Boltba járni meg messzire menni autópályán pont nem a legjobb az MX-5 és ez a használat 95%-a.
Ezért szeretném leváltani egy erre alkalmasabb autóra. Manuális váltónak nem látom értelmét hétköznapi autózáshoz (ha ugyanannyit fogyaszt a kocsi, meg ugyanolyan megbízható mint a manuális). Szervíz költségeket tudom nagyjából a Mazdánál.
@FLx
Köszi neked is. Nem megyek egyébként sokat jellenzően 10-12k km egy évben, ezért dízelben nem gondolkodom. (Meg szerintem itt Németországban eladhatatlan lesz). Az viszont érdekelne hogy mennyivel ugrik meg egy hibrid fogyasztása mondjuk tartósan 160-as tempónál? -
bbubby00
őstag
válasz
dangerzone #205694 üzenetére
MX5
-
Zsombe
senior tag
válasz
dangerzone #205694 üzenetére
Jazz.
-
dj79
senior tag
válasz
dangerzone #205694 üzenetére
Valami glx/gs swift[link] esetleg, vagy valami hasonló szívóbenya Fiesta, Kia Rio / hyundai vonalon mozognék.
-
ZolAK
csendes tag
válasz
dangerzone #204561 üzenetére
Mito 1.4 szívó motorral még esetleg, ha elég a 3 ajtó (vagy 1.4 punto).
-
sagesz93
addikt
válasz
dangerzone #204565 üzenetére
szerintem vegyen inkább az új érából suzukit az 1.2-es szívóval. Lekörözi mindent megbízhatóságban és fogyasztásban is.
Swift az aktuális előtti generációból simán kijön, új baleno szűken 3 körül de azok 2016-2017től vannak, az új ignis is.
-
N.Szil
tag
válasz
dangerzone #204561 üzenetére
Egy jó kis TOYOTA Auris 1.33 Active ECO. Motor, váltóra gari. Szerintem egy kis alkudozás után 3 millió alatt elviheted.
-
válasz
dangerzone #204561 üzenetére
Mennyire jellemzo az autopalya hasznalat? En Yaris-on tanultam vezetni, oszinten szolva nem mernek vele palyara menni max az elso lehajtoig. De lehet en vagyok felos.
-
KubanitoS
veterán
válasz
dangerzone #204561 üzenetére
Toyotával nem nagyon tudsz mellélőni. Ha jól tudom az 1,33 a problémásabb, az tudja eszegetni az olajat, ha nem volt rendesen karbantartva.
-
válasz
dangerzone #202635 üzenetére
Tekintve milyen szupik lettek a Skyactive D-d, és hogy azért akad pár apróság a G-vel is (semmi extra, nem egy GT86 motor, de nem is kiemelkedő)... Fáznék az első generációtól.
Ezekből és az
feleslegesagyonbonyolításból nem fogadnék arra, hogy nagyon megbízható lesz.
És sajna még nem vezettem, de sejtem a karakterét (ez a kompresszoros mild hibrid ugye?), és megint túl japános lett, ahogy olvasom. Le se írom melyik vag/stellantis motort ikszelném be inkább magamnak helyette, mert megköveznektomics:
Baleszmode: Colt vagy Jazz. Swift még fiatalnak is kicsi ha mennének kettőnél többennvalahova(és sajna nem kevés gyenge pontja van a csomin kívül).
-
vzsryl
nagyúr
válasz
dangerzone #202635 üzenetére
Beszélgettem Mazda szervizben dolgozó szerelővel, és szerinte brutálisan túl vannak már bonyolítva ezek az új szívó motorok is, tehát több hiba lehetőség is rejlik bennük.
Ha 5 évig használod, akkor tök mindegy, hogy TSI vagy Skyactiv. A Mazda 3 kívül-belül nagyon ízléses és sportosan elegáns, ráadásul az is biztos, hogy eladásnál sokat fog érni a szopó benzin motor. Ennek ellenére használtan én nem venném meg, mert tartanék a rozsdától, de nem kell aggódni, mert egy nagyon szűk rétegbe tartozok. -
BigBlackDog
veterán
válasz
dangerzone #202615 üzenetére
A három közül én is a 3-as Mazdára szavaznék. De! Amit kaptam tesztautóként, annak a műszerfala szörnyen zörgött. Az értékesítő el is ismerte, hogy nem egyedi eset sajnos (ha jól rémlik, mexikói a gyártás).
-
válasz
dangerzone #202615 üzenetére
Cupra Formentor nem játszik (nem suv, max crossover)? Az FR Leont is kipróbálnám a hármas mellé! Sztem elég jó a Leon, és bár finom a mazda, engem zavar benne pár dolog (nem a mi útjainkra való az a kemény futómű, hátsó és oldalsó hátsó kilátás hiánya, a valahol 186 lovas motor karaktere, várható megvízhatósága).
RS Line vagy i30 FB N line nem játszik? -
kisza25
félisten
válasz
dangerzone #202615 üzenetére
Seat leon fr, esetleg mazda, de miért nem nézed meg őket, meg próbálod ki?
-
válasz
dangerzone #202615 üzenetére
Mazda 3
-
vzsryl
nagyúr
válasz
dangerzone #202615 üzenetére
Mazda, de hiába 186 ló, muszáj pörgetni, hogy menjen.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
dangerzone #202615 üzenetére
Mazda 3.
-
Gergőke88
addikt
válasz
dangerzone #202615 üzenetére
Mazda 3. Belül szerintem komolyabb szint.
-
tboldi
nagyúr
válasz
dangerzone #201878 üzenetére
Én a Swift Sportot választanám, de tegnap is írtam, hogy rosszul vagyok összeszerelve, rám nem érdemes hallgatni.
-
oliwire
őstag
válasz
dangerzone #201796 üzenetére
Szerintem már nem hordozzák a kezdeti gyengeségeket. Gondolok itt a hűtővíz-cső elrepedésre.
Sógoréknak pont ilyen motor van benne a Fiestájukban, és eléggé patent, nincs gondja.
Bátrabban lehet ajánlani már, és ugyanazokra kell figyelni, mint bármelyik más turbós motornál. -
SPeti1984
senior tag
válasz
dangerzone #201796 üzenetére
2015-ben átdolgozták, már azok is jók, majd 2018-ban újabb változtatást végeztek, így végképp megszűnt a kezdeti probléma ezekkel a motorokkal. Nekünk volt 2014-2016-2018-as verzió is belőle, egyikkel sem volt semmi gond.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
dangerzone #201796 üzenetére
Elvileg totál új motorcsalád, szóval 3 év után korai lenne konklúziót vonni. Dízel nem játszik? (Az mintha továbbra is Peugeot-Citroen DV5 származék lenne.)
-
diegho
nagyúr
válasz
dangerzone #196538 üzenetére
Nem próbáltam, nekem 1.4 122le van. Az 1.2-ben szinte mindben műanyag kormány van és csak 2 elektromos ablak.
-
BigBlackDog
veterán
válasz
dangerzone #195503 üzenetére
Pl. zajszigetelésben, menetkomfortban, futóműben és anyaghasználat terén is feljebb lehet az Astra. Azonos felszereltségi szint esetén az Astrában jó eséllyel több extrára lehet számítani. Illetve olyan apróságok is előfordulhatnak, hogy pl. jobban szól az alap hifi, kényelmesebbek az ülések a nagyobb kategóriában.
-
válasz
dangerzone #191363 üzenetére
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
dangerzone #191363 üzenetére
Kauffer.hu
Ilyen adat kellő mennyiségben nemzetközi flottakezelőnél van, az is kort tekintve limitált, és üzleti titok. Típusokon belül gyakori hibáknak utána lehet nézni, az alapján szerviz árakat keresni lokálisan, és akkor lesz egy reális kép nagyjából. Mindenben nagy szórás van igazából, de ha csak nézelődni szeretnél, akkor spritmonitor.de oldalán fogyasztás mellett néha egyéb költségeket is megtalálsz, ha volt kedve a usernek feltölteni. Tartós bérleti díjak is reális képet tudnak adni, értsd összes költséget összeadva, értékvesztést is.
-
kisza25
félisten
válasz
dangerzone #191152 üzenetére
Az anyaghasználat jobb, 4 felnőtt elfér, van némi csomagtartó (328 liter), nekem nagyon kényelmes volt az ülése, ha fájt a hátam elmúlt benne! Én elég dinamikusan vezetek, 6,3 volt 10ekm átlaga (tankolva 6,5)
Eg negatívum, hogy a festése elég sérülékeny.
Nekem ilyen volt
Focvis: a motorjuk kb ugyanaz, csak a suzuki 860 kg, az i20 meg 980kg -
vzsryl
nagyúr
válasz
dangerzone #191152 üzenetére
A legújabb i20 beltere elég menő lett, veri a kompaktok egy részét is.
-
parandroid
félisten
válasz
dangerzone #191152 üzenetére
A legújabb swiftben még nem ültem, az előző generációsnál egy fokkal kellemesebb az i20 beltere. Én tesztvezettem annak idején, egy teljesen normális, élhető kisautó, normálisan extrázva volt pár éve akciósan 15k eur, amikor egy 1.0 tsi poloért 17k+ eurt akartak rólam legombolni. És utóbbiban még a kihangosító, meg a normális rádió is feláras volt. Fabiához, Fiestához képest komoly minőségi ugrás, Mazda 2-vel kb egykutya. Viszont ezek mindegyikénél nagyobb mind csomagtérrre, mind beltérre, hátul is teljesen normális hely volt benne magam mögött.
Az meg, hogy mennyit veszik... Németeknél fordot már szinte csak cégautónak látni, magánvásárlóknál tarol a hyundai/kia. Hát még a suvoknál.
p
-
diegho
nagyúr
válasz
dangerzone #191143 üzenetére
I20-ról. Azt mondta, hogy az 5 év után drága lesz. Minden drága hozzá és alapvetően nem túl elterjedt, ezért nincsen annyi rossz vélemény róluk, pedig van velük baj bőven.
-
parandroid
félisten
válasz
dangerzone #190934 üzenetére
3 ajtós. Naná.
A linkelt cuccok simán beférnek. Amúgy van egy olyan állása az ülésnek, amikor fixen meredekebbre tudod állítani a támlát egy felhajtható adapterrel, akkor a csomitartó utastér felőli fala függőleges. De én simán le szoktam lökni az üléseket fekvőbe, aztán néha hetekre úgy is marad, nem zörög semmi, hangosabb sem lesz.
Ha Frankfurt környékén jársz, megnézheted amúgy élőben is.
p
-
parandroid
félisten
válasz
dangerzone #190931 üzenetére
Mind a kétszer sima Coopert vettem, ez a középső szint (One -> Cooper -> Cooper S -> JCW). A gen2-ben ez 1,6 szívó, 126 ló (a rettegett Prince motor), gen3-ban 1,5 turbo, 135 ló (ez bmw saját fejlesztés, sajnos csak 3 henger, a 2 literes 4 hengeresből egyszerűen elhagyták a negyedét). Az autó alig több 1000 kg-nál, szerinted hogy megy?
200-at még elviszi ha kell, bár az már kicsit sok neki. 180-ig viszonylag dinamikus. 140-ig nemigen fogsz vele fenntartani senkit, már ha nem kimondottan sportautókról beszélünk. Ha velük is tartani akarod a lépést, akkor Brumi fórumtársat kérdezd, ő jár JCW-vel, az kicsivel 200 ló fölött tud, ha jól rémlik. Fogyasztani én nagyon vegyesben 7 körül szoktam vele, ha ez szempont. A beltér véleményes sokaknál, ha első blikkre nem utálod, akkor tetszeni fog, az anyagminőséggel nincs gond, prémium kisautó. Futómű tökéletes, kerekek a sarkon, az ülés mély, hátra max gyereket lehet tenni. Sportüléshez ragaszkodni kell, az nagyon sokat számít.
Amúgy van belőle dízel is, de nehogy már....
p
-
parandroid
félisten
válasz
dangerzone #190918 üzenetére
Én tesztvezettem kb mindet, amit írtál (kiát, suzukit nem, de előbbi kb i20). Amúgy mind jó kis autó, mindegyiket lehet szeretni a maga módján. Végül egy használt Mini lett a családi kisautó, kb pont annyiért, amit írsz. Aztán 2 év múlva megtoltak hátulról, akkor becseréltem egy gen3-ra. Az első vásárlásnál nekem szempont volt, hogy valami kevésbé csoffadt motor legyen benne, mert németeknél az autópályát kikerülni sem tudod, de azért turbo nélkül mert sok a városi menet. Aztán a másodiknál feladtam. Ami még tetszett, az az i20, de a többihez képest az méretben felfelé kilóg, és az 1,4 szívó karakterisztikája nekem kicsit fura volt, másodiknak a Polo lett volna talán a választás, de a tsi-t is inkább kerültem volna. Mazda 2/cx3 is jó kis autó, simán polo szint, amúgy érdekes módon árban is sajnos. Legalábbis újan. Mazda adta volna magát, mert egy 5-öst hajtottam akkoriban (azóta 6-os lett belőle). Nekem bejött amúgy a pici mazda, kicsit ugyan ötajtósan furán néz ki, sok értelme a hátsó traktusnak úgysincs, motorerőre elégnek tűnt (nem alap motor volt, valami nagyobbacska, de a fene emlékszik, melyik). Beltérre a legjobbak között volt a kategóriában, még ha a kis tablet fura is a műszerfalla ragasztva (de ebben legalább nem egy kis szürke lcd-csík a kijelző, mint ennyiért a többiben. Ja, anyagilag a legracionálisabb választás az i20 lett volna. Vezetni meg magasan a Minit a legjobb ezek közül. Próbáld ki mindet! Német kereskedők igen készségesek a tesztvezetéssel, bemész, elmondod, mit szeretnél, kérsz egy ajánlatot, jól elbeszélgettek, kapsz egy kávét, lefénymásolják a jogsid (magyar is jó), és megkapod egy órára a tesztautót. Simán fognak tudni ajánlani a legtöbb helyen lízingből visszavett, kevés km-es, pár éves használtat, vagy jelentős kedvezménnyel egy bemutató-, csereautót is.
p
-
BigBlackDog
veterán
válasz
dangerzone #190918 üzenetére
Kettes Mazdát szalonban láttam, üléspróbáztam. Szerintem a belseje eléggé rendben van, kategóriához mérten átlagnál jobbnak éreztem az anyaghasználatot, összeszerelést.
-
Biqci
aktív tag
válasz
dangerzone #190398 üzenetére
Nem, nem jó. Ugyanis a céges értékesítésnél kell garanciát vagy szavatosságot adni. Mivel nem akarnak/tudnak/mernek adni, ezért inkább tovább adják keletre. Persze, megvehető, de tudni kell azt, hogy ezek a kocsik műszaki háttere nem feltétlenül okés. Sokszor hirdetnek kereskedések úgy a mobile-n, hogy "Export
bevorzugen". Azaz csak exportra. Na, vajon miért?8th: az biztos, van akinek bejött mind a kettő
-
Biqci
aktív tag
válasz
dangerzone #190388 üzenetére
Pont egy A1-et tartósbérel 3 évre itt németben az egyik srác barátnője. Az egy dolog, hogy 36k-nál már trélerezni kellett, mert a gázpedál jeladó (vagy mi) megadta magát, de a szervíz betartja a rugalmas gyári olajcsere intervallumot. A srác szerint már 10k után olyan hangja volt a kocsinak, hogy már bántotta a fülét. Megkérdezte a szervízt, ja igen, hivatalos Audi-VW márkaszerviz, nem akarják-e cserélni az olajat. Nem akarták. Erre megkérdezte az értékesítőt, hogy mi lesz ha baj lesz. Azt a választ kapta, hogy ne aggódjon, nem az övé a kocsi, ha lesz valami, kap másikat. És különben is, ha lejár a futamidő, adják tovább a kelet-európaiaknak, mert ezt németben nem tudják értékesíteni...
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
dangerzone #189963 üzenetére
Clio 1.5 dCi 75? (2015-től Euro 6, azt még egy darabig nem fogják piszkálni)
-
őstag
őstag
válasz
dangerzone #189968 üzenetére
Azért az 5-6 éves dízelekkel mellé lehet nyúlni, ott egyre több helyen vannak/lesznek kitiltva városokból. Ezt érdemes előtte kicsit körüljárni.
-
Gombinyó
őstag
válasz
dangerzone #189968 üzenetére
Ha ez az i20/fiesta méret elég, akkor nézz rá a Clio 4 (akár grandtour) 1.5 dci-re sztem. A keretedből bőven kijön egy keveset futott példány. Ha komfortosabban utaznál akkor ott a Megane 3 is 1.5 dci-vel vagy a Focus 1.5/1.6 tdci-vel.
-
Gombinyó
őstag
válasz
dangerzone #189966 üzenetére
Itthon vennéd és magyar rendszámmal használnád? Csak mert a keretet forintban adtad meg.
-
Gombinyó
őstag
válasz
dangerzone #189963 üzenetére
Ez a 200-400 km hogy jönne össze hétvégén? Városban, rövid utakkal? Akkor nem rossz úton indultál el, de ha hosszabb távokat mész én inkább valami jó kis dízelt néznék a helyedben. A szívóbenzines kisautók ára az egekben van és ha alapvetően hosszabb távokat mész, akkor nem éri meg semmilyen szempontból szvsz.
-
válasz
dangerzone #189963 üzenetére
Szerintem ilyen felhasznalasra a kis kobcentis szivo benzin a leheto legrosszabb valasztas.
-
gzbotii
nagyúr
válasz
dangerzone #147724 üzenetére
Bár kicsit régebbi, de ajánlani tudom az első generációs Yarist (XP10).
Három is volt nekem, céges autónak, agyonüthetetlen technika. Többen hajtottuk, napi használatban voltak, és szinte semmi nem akart elromlani rajtuk (hacsak valamelyikmarhamunkatársam le nem szakította a kipufogóját, meg nem koccantotta az elejét, fel nem ütte a váltót)
Városba tökéletes, rövid kis autó, rövid távokra még a kényelemmel sincs gond. Egyedüli negatívum, hogy kicsit rohadnak, de tapasztalataim alapján a rozsda sérülés helyein jelenik meg, és nem fél év alatt málik szét az autó. 997ccm motorral vérszegény, de városban élhető, 1.3 gondolom már valamivel fickósabb.
Bár, hogy milyen az automata váltó ezekben, azt nem tudom.pl [link]
-
lenko
aktív tag
válasz
dangerzone #147724 üzenetére
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
dangerzone #147724 üzenetére
MMT? Felejtsd el sürgősen. Az a váltó egy kalap fosch, abból is a hígabb és büdösebb fajta.
Az elektronika megadja magát benne könnyen, ilyenkor szépen üresbe teszi magát és úgy marad. A kuplungja is gyorsan kopik...Elrettentésként random népítélet rovatból: [link] de maga a használt TC teszt is szídja.
+1 "elégedett" user: [link]
-
vzsryl
nagyúr
válasz
dangerzone #147724 üzenetére
Szia!
-
#94529552
törölt tag
válasz
dangerzone #147724 üzenetére
Szerintem jó vétel lehet, ráadásul tipikus női autó a Yaris. A régebbieknél még voltak gondok ezzel a váltóval, de a mostaniak állítólag rendben vannak[link]. A próba során figyelni kell, hogy minden rendben működjön. Inkább a műszerfal van rossz helyen rajta, de azt meg vezetés közben ne nézegesse.
Barátunk, az automata váltó
-
tresh
veterán
válasz
dangerzone #147726 üzenetére
Passz japán váltókat nem ismerem.(majd Qru vagy valami japán
b*zikedvelő) De hülye biztosabbnak tartom a manuált. Főleg egy benyás yaris esetén.
-
tresh
veterán
válasz
dangerzone #147724 üzenetére
Manual váltóval venném inkább.
Új hozzászólás Aktív témák
- HIBÁTLAN iPhone 13 mini 256GB Midnight -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3041, 96% Akkumulátor
- Lenovo ThinkCentre M720q/ Dell OptiPlex 3070/ Hp EliteDesk 800 G4-G5 mini, micro PC-Számla/garancia
- BESZÁMÍTÁS! Apple Macbook Pro 16" 2019 i9 64GB 1TB 5500M 8GB garanciával hibátlan működéssel
- LG 27UP850NP-W - 27" IPS LED - 3840x2160 4K - DisplayHDR 400 - USB Type-C - AMD FreeSync
- BESZÁMÍTÁS! ASRock B550M R5 5600 32GB DDR4 512GB SSD RTX 4060 TI 16GB Zalman N5 Chieftec 700W
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest