Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
Brandynew
őstag
válasz
Somatom #188191 üzenetére
OFF
A piacon azért kerül 1600 Ft-ba a meggy, mert gátlástalanul eladják a szart. Azért tudják megtenni, mert a piacos gyümölcs körül kialakult egy romantikus, termelői ál-minőség kép. A valóság az, hogy a magyar gyümölcs színe-java az Alidba és a Lidlbe kerül, valós áron. A piacon azok árusítanak, akik nem tudják eladni a portékájukat máshol, mert nem kell senkinek. Valahányszor piacra tévedek valami miatt, mindig megbánom, mert rohadt, nyomott, rossz ízű zöldségekkel és növényekkel térek haza, és még többet is fizettem érte, mint a Lidlben, ahol fele annyiba kerül a sokkal szebb és jobb ízű portéka és még a bennük található vegyszerek mennyiségét is szigorúan ellenőrzik, nem úgy, mint Pista báttya szénné permetezett gyümölcsét.
-
kisza25
félisten
válasz
Somatom #188191 üzenetére
Az arányokat mondtam, csak én több, mint 100-at adtam el.
Az élelmiszer, meg kb minden amit veszel, olcsóbb Bp-en, mint vidéken, még a benzin is, mivel ott mindenből több fogynyugi bele itt is 1600-2000Ft a meggy meg a cseresznye
Az élő munka drágább, ezért a szolgáltatások drágábbak, de nem minden, pl. ügyvéd olcsóbb.
Szerinted az a normális, hogy ki kell menni külföldre dolgozz, mert itthon nem lehet egyről a kettőre jutni?
Szerintem nem, én is kint dolgoztam 10évet, hogy legyen saját házam, de nem ez lenne a normális...
hobizoli: legtöbb ember aki balatonon vesz nyaralót kötődése van, vagy gyerek kori, vagy felnőtt kori, vannak akinek ide jár minden barátja. Ha csak hétvégéken tudsz lejönni minden hétvégén megteheted. Le mennél Horvátba hétvégékre?
Amúgy voltam párszor nekem elég is volt annyi, semmi extra. -
pècsimunkás
addikt
válasz
Somatom #188191 üzenetére
A meggy vagy az eper, vagy éppen a kenyér baranyában sem olcsóbb.
Budapesten viszont aki dolgozni akar, az talál munkát
Na, baranyában ez kicsit nehezebb. Nemhiába mondják: Pécs a magyar Detroit. A 150 ezres fizetések városa... ha éppen találsz munkát, és nem közmunkán vagy. -
parandroid
félisten
válasz
Somatom #188179 üzenetére
Naja, én sem vagyok mai gyerek, de az elmúlt 20+ évben pontosan 8x annyi autóm volt már, mint nőm. Az tény, hogy mindig jóval fiatalabbak.
Amúgy az enyém észreveszi, ha valami nem úgy működik az autón, ahogy szokott, különös hangokról, szagokról meg aztán szó sem lehet, akkor szervizidőpont, vagy ha súlyos, akkor assistance/adac. Szerencsére nem volt még rá szükség, egyszer volt check engine még az opelben, félreállt, hívta az assistance-t, és rövid átbeszélés után megegyeztek, hogy max 80-nal hazavezethet, és másnap reggel leteszi az autót a szervizben (asszem gyújtótekercs, vagy mi ment el). De jellemzően ezek az autók már kb mindenért szólnak, hozzányúlni meg otthon úgysem lehet (én legalábbis egy több tízezer eur-s, leasingelt autóhoz biztos nem fogok), szóval nem is értem, mihez kell érteni.p
-
parandroid
félisten
válasz
Somatom #188156 üzenetére
Ugyanazért amiért a nők ápolók, meg tanárok, meg varrónők, a férfiak meg rendőrök, meg buszsofőrök, meg vízvezetékszerelők. Most a kőkemény fizikai munkákba ne menjünk bele, mint a bányász, vagy a rakodó, mert ott előjön a fizikai erő is, mint különbség. Ez van beléjük nevelve. ‘Kislányom, ne játssz azzal a kisautóval, az olyan fiús!’ Aztán csodálkozunk, hogy a lányokat nem érdekli a műszaki vonal.
Visszatérve az olajcserére, ahogy korábban is írtam, én férfiként is kétévente, vagy 30k km-nél viszem az autót szervizbe, mert ez a gyári előírás, ez van beprogramozva a fedélzeti kijelzőbe, minden másba meg szarok bele. Viszont amíg nálam van, márkaszervizbe fogom hordani, szervizkönyvvel, számlával elvégezve minden beavatkozást. Lehet, hogy 15 évesen, amikor a harmadik-negyedik tulajhoz kerül, akkor torkavéres lesz, de majd biztos lesz jobb gazdája, aki bontott alkatrészekkel javíttatja a sarki sufnigarázsban, ahol 10 ezrenként belelocsolják a vitt teszkós olajat is szó nélkül, mert mégiscsak kétezerrel olcsóbb volt, meg kikötteti az egr-t, össze-vissza állítgatják a vizsgához az adagolót, de ennek biztos semmi köze nem lesz a lepukkantságához, minden baja azért van, mert a hülye német tíz évvel ezelőtt kétévente cserélt olajat. Bár addigra úgyis megeszi a rozsda.
inf3rno: De legalább nincs bizonyítási kényszerük az úton, nem büntetnek, nem verseny nekik a közlekedés, nem sérti az önérzetüket, ha megelőzik őket, és általában véve jóval kevesebb kockázatot vállalnak. Ja, többségük pont ettől tűnik balfasznak egy igazi macsó szemében. De ez is mind társadalmi nemi beállítódás (az a fránya gender!) kérdése, no meg emellett persze nem is túrja az agyukat a tesztoszteron.
p
-
-
Tin
veterán
válasz
Somatom #187824 üzenetére
A fenéket, a kocsijaimat mindig őszintén adtam el, vezetve a javításokat, általában az első érdeklődőnek. Nem hiányzott az utólagos sárdobálás, hogy valamivel többet kapjak. Szeretek nyugodtan aludni.
De sajnos sok a turista mostanában, arra meg kinek van ideje, nem szalon vagyok.
Akinek ideje van szervizbe rohangálni meg a vevőkkel foglalkozni, annak sokszor pénze nincs a kocsit fenntartani, ezért akar kereskedőt játszani, és magasabb áron eladni.
A feletted lévő kommentelő alapján sok ilyen van. Persze 14 éves autó átlagéletkorral nem is csoda. -
Tin
veterán
válasz
Somatom #187821 üzenetére
Akinek a használt autó vásárlás tényleges fullos állapotfelmérést jelent, az vegyen új autót... mert elég sokáig fog keresgélni, majd az alapos felmérés után kiderül, hogy a kocsi eszi az olajat, meg volt törve de színazonos elemcserével javították, a váltója 15p után meleg olajjal rángat, és 150e km-t vissza van tekerve. Mert ezeket neked semmilyen állapotfelmérés nem fogja felfedni... egy részét felfedhetné, de a legtöbb márkaszerviz nem ennyire alapos. Ez nem a műhelyPRN.
Rutinos szem a jelekre figyel, az eladóra, nem emelgeti a kocsit, és csak a kerek történetet hiszi el. Ami nem kerek, ott meg nem pótolja hittel az eladó dumáját, hanem otthagyja a kocsit.
Újra mondom: ha nem értesz hozzá, vigyél magaddal hozzáértőt. -
Tin
veterán
válasz
Somatom #187819 üzenetére
Beárazod. Ha a próbaúton nem tudod megállapítani, akkor vigyél magaddal szakértőt aki igen. A szilentek meg nem akkora költség amúgy sem. Lengéscsillapítóba se halsz bele. Motorba úgyse látsz bele műhelyben sem, váltó próbaúton kijön. Ha valami gyanús, akkor még ott hagyod, csodák nincsenek.
Ha valami öreg lomot veszel, akkor még alkudd le. Ha speciális autót, akkor megéri a szerviz, de írtam feljebb, hogy néha kellhet. De egy speckó kocsinál a tulaj is nyitottabb, nem állnak sorba 100-an érte.
-
Tin
veterán
válasz
Somatom #187656 üzenetére
Persze, de en arra valaszoltam, hogy az EURO6 motorok nem mennek el 20 evet problema nelkul. A blokk valoszinuleg elmenne, a gond a "segedberendezesekkel" van. De ha az ember rendesen karbantartja (dios tisztitas, gyakoribb olajcsere, dpf csere ha kell, turbo felujitas), akkor azok is elmennek sokat. Egyszeruen dragabb karbantani, ennyi. De ez nem az autogyartok hibaja, hanem inkabb a szabalyozase, ami ekkora bonyolultsagot kovetel meg. Vagy ott van a hibrid hajtas, de az meg vagy nem megy tulzottan, vagy nem fogyaszt igazan kevesebbet.
-
vzsryl
nagyúr
válasz
Somatom #187354 üzenetére
Akár azt is rá lehetne fogni, hogy mindenki számára egy kompromisszum, mert a vásárlóknak tetszik, szeretnek magasan ülni stb., a gyártók pedig sokkal nagyobb haszonkulccsal tudják adni, mint a laposabb társaikat. De a legszebb az egészben, hogy erősen növelik a károsanyag-kibocsátást, és hiába dolgoznak ki egyre jobb kibocsátással rendelkező motorokat a gyártók, sajnos a fizika nem hazudik, és még mindig ugyanolyan a szennyezés, vagy még rosszabb, mint előtte, mert ezek a dögök értelemszerűen sokkal többet zabálnak, mint egy ugyanolyan szegmensbe tartozó, normális magasságú autó.
-
Dare2Live
félisten
válasz
Somatom #187283 üzenetére
Ott a cikkben, hogy még a "Mozgáskorlátozottak Egyesületeinek Országos Szövetsége" szerint is ez így tves. TVes elitélnek. A médiat meg leszarják ennél sokkal durvább esetekben is. Van pár.
Itt egy másik amikor tényleg túlkapás volt és végig is vitték az ügyet.
[link]
OK végig vitte. Szerinted elért bármit, lett bármi következménye? Igen a zindex megírta. Na bumm. És akkor neki volt szabadideje, pénze erre. Átlag 99%nak nincs.@OPiiPO A döntés két hete lényegében megszületett. Két éven belül pedig szeretném realizálni is. Két hetes kislánnyal a köv jó félévben biztos nem lesz váltás aztán ahogy állást találok.
-
szabonagyur
félisten
válasz
Somatom #187283 üzenetére
Szia
Elég gyakran járok rokonnal akinek van roki kártya.
Ha ő velem van akkor jogosan parkolhatok roki helyen, ha beviszem kórházba állhatok ott és várhatok rá szó nélkül a roki helyen.
Azonban ha pl. bent van a kórházban mondjuk 1-2 napot és megyek érte akkor nem mehetek be a kórház területére úgy, hogy mutatom a roki kártyát a kedvezményes parkolásért, de kifele már módosíthatom a dolgot és akkor megkapom a kedvezményt mivel velem van ő is.
Rokon felesége pedig rendszeresen hordozza ~10 éve legalább így őt és nincs belőle semmi gond, anno utána is kérdeztek, természetesen ha nincs az érintett ott akit szállítani kell akkor nem használhatja.
-
Dare2Live
félisten
válasz
Somatom #187268 üzenetére
Simán bevisznek. Hiába mondod, hogy 20perc múlva kihozzák a rokkant gyereked az épületből és ha nem vagy itt az gond. Nem érdekli őket. Fel se hívhatsz senkit.
Utána vagy büntetett előéletű leszel ami szívás lehet vagy járhatsz bíróságra ami detto szívás. Jah és a végén sanszosan el is itélnek.
pl2-3hetente mindig van vmi ami miatt úgy érzem, hogy akinek számít saját maga és a gyerekei az elmegy ebből az országból...
-
válasz
Somatom #187268 üzenetére
Az számít jogszerűtlen használatnak, hogy leparkolsz egyedül a rokihelyre. Ha vele mész, vele jössz nincs gond. Ha vele leparkolsz nem hiszem hogy gond lenne ha ott maradsz, de ha elmész és visszaállsz oda az jogszerűtlen használat.
Az hogy a feleségemmel leparkolok, bemegyünl vásárolni majd mígy a gyogyszertárban van én bepakolok a csomagtartóba szerintem nem gond mert nem mozditottam meg az autót.
Persze már nincs ilyen gondunk mert átvariálták a százalékait és elvették a rokikártyájátcsak hogy fellebbezzünk és elvegyék az egész leszázalékolást sztem.
-
-
kisza25
félisten
válasz
Somatom #187245 üzenetére
nekem volt 1,4 ceed-em, mondjuk nem kombi, azt 2 felnőttel és csomagokkal tele tudtuk rakni. 4 felnőttet meg már elégé megérzett a motor és a fék is.
i30 sw csomagtartója nem volt kicsi, de azt meg sose próbáltam mi fér bele.
A carens biztos hogy nagyobb, meg a hátsó sor is dönthető, 3db dedikált ülés van benne, valami hasonlót néznék -
-
Tin
veterán
válasz
Somatom #187220 üzenetére
A Ceed-et, ha atvizsgalas utan bejon, en is behuznam, de csak ha jo aron kapom meg. Tudod, nem mindig erdemes kiadni penzt valamire csak azert, mert jo vetel, ha igazabol nincs ra szukseged, vagy nem tul idealis. Ettol fuggetlenul, hacsak nem 2-3 km-eket futott 16e km-en at, es foleg ha garazsban volt tartva, esetleg meg garancialis is, es megkapod piaci ar alatt, jo lehet. De ha az az ara, hogy veszel egy atlagos autot, a 20% kedvezmenyert cserebe pedig fuvarozhatod hetente ketszer a szomszed not, akkor mar mas a felallas
(bocs, alapvetoen utalok ismeretsegi korben uzletelni, mindig valami szar a vege)
OFF-ba meg azert teszem, mert jobb a bekesseg.
-
Tin
veterán
válasz
Somatom #187217 üzenetére
Hat nyilvan, de abban meg nem fernek el a csomagok. Es felre ne erts, ha csak az 1.4 Kia Ceed az alternativa, en is valoszinubb, hogy az egyterut valasztanam. De ha sok a hosszu ut, en inkabb egy Superb-el tolnam le, az van kifejezetten erre tervezve. Ha meg gyakori a szemelyszallitas, inkabb egy kis furgon.
En imadtam az egyterut, de tenyleg nem jott be palyan. Amint erosebb a szel, maris kijon a hatranya, es azert egy 8 oras ut soran ez is szempont. Viszont mindenesnek meg mindig jobb valasztas a Kia-nal.
Egyebkent nekem pont ez volt a gond tavaly az autokeresgelesnel, hogy szinten svajci bicskat kerestem: egyreszt egy varosban is hasznalhato csaladi autot, masreszt olyat, ami jol pakolhato, es 1000 km-en is kenyelmes 2 havonta, illetve konnyen es kenyelmesen utazhato vele tobbszaz km is. Valoszinuleg nincs is ilyen, mert ami az egyik helyen jo, a masikon nem az igazi. Az egyteru pont a palyazas miatt esett ki, a Superb/Passat meretkategoria meg a varosi parkolasok meg asszony miatt. Igy lett a Golf Variant, ami egy jo kompromisszum mindent figyelembe veve.
De 2 autos felallasban biztosan a Superb/Passat + a kisebb villanyauto kombinaciot valasztanam. -
Tin
veterán
válasz
Somatom #187213 üzenetére
"Kéthetente csomagokkal kéne tolnom egy Bp. -> Ulmot és az 1,4 benzines Ceed ahhoz sztem egy kicsit karcsú lenne."
Ebbol arra gondoltam, hogy szemelyszallitast csinalsz ekkora tavokon, szerintem arra sokkal jobb egy kis furgon. Kenyelem szempontjabol viszont sokkal jobb egy hagyomanyos auto ekkora utakhoz (pl. kombi). Az egyteru szerintem kivalo varosba vagy kirandulni neha, de folyamatos autopalyas hasznalatra nem igazan idealis, de ezt csak en gondolom. Igen, a billeges, a magasabb fogyasztas, stb stb. Persze ha kell egy svajci bicska mindenre is, akkor jo, en is azert vettem anno, koltoztunk, csinaltuk a hazat, a raklaptol kezdve a 2 hetes nyaralas minden cuccaig befert minden, es varosban is kivaloan lehetett hasznalni. De autopalyan nekem sokkal kenyelmesebb volt egy alacsonyabb kocsi.
-
Új hozzászólás Aktív témák
- BESZÁMÍTÁS! Asus A620M R5 7500F 32GB DDR5 512GB SSD RTX 2080 Ti 11GB Zalman M4 FSP 700W
- Olcsó Notebook! Dell Latitude E6540! I7 4600U / 8GB DDR3 / 128GB SSD! / HD8790M
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 mini 128GB Pink -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3048, 94% Akkumulátor
- Samsung Galaxy A12 64GB Kártyafüggetlen 1 év Garanciával
- AKCIÓ! Asus ROG Flow Z13 +ROG XG RTX 3070- i9 12900H 16GB DDR5 1TB SSD RTX 3050Ti 4GB + RTX 3070 W11
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest