Hirdetés
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Xiaomi 14 - párátlanul jó lehetne
- Azonnali mobilos kérdések órája
- Dobja a némítókapcsolót a OnePlus
- Szívós, szép és kitartó az új OnePlus óra
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- Youtube Android alkalmazás alternatívák reklámszűréssel / videók letöltése
- Megtollasodik középkategória
- Mobil flották
Új hozzászólás Aktív témák
-
PociAti
őstag
válasz
pescara #30899 üzenetére
Hányszor lett töltve és abból hány töltés volt teljes töltés azt pontosan ki tudja írni.
A teljesítményét meg adott pillanatban a mérhető paraméterek alapján próbálja megbecsülni. Viszont a becslés minden esetben bizonytalanságot rejt magában (pontosan nem megmondható).Egyfelől képtelenség hogy azonos legyen a gyári állapotával. Használat nélkül is miden évben degradálódik. Használattól is csökken az élettartama.
Másrészről tartalékkal rendelkezhetnek. (Xiaomi Pro 2 esetében láttuk, hogy csak későbbi BMS-sel használták ki az akku teljes kapacitását.) Így előfordulhat, hogy 1-2 év után is eléri azt a szintet, amit egy újnak hoznia kellene. -
pescara
aktív tag
válasz
Thunderzolee #30886 üzenetére
En pont tegnap neztem 2000 km utan a telefonos appban az akksi allapotat( nem tudom az mennyire megbizhato) es azt irta ki, hogy a teljesitmenye megegyezik az uj akksi teljesitmenyevel.g30 max2
[ Szerkesztve ]
-
balintka
addikt
válasz
Thunderzolee #30896 üzenetére
Köszi a segítséget, megnézem.
-
-
-
válasz
Thunderzolee #30892 üzenetére
Meg hát 25km/h felett már kelleni fog jogsi, meg védőfelszerelés, stb, és te tudtad, h olyan a rollered, ami többel megy 25-nél, akkor miért nem hordtad ezeket, hol a jogsi, stb
.Ha nem tudta, akkor is megbüntetik. Fő szabály szerint a törvény nem tudása nem mentesít!
-
balintka
addikt
válasz
Thunderzolee #30892 üzenetére
Ilyen szempontból tényleg problémás lehet a dolog, persze az a legjobb, ha nem történik soha, semmi.
A biztositas ezekre olyan 10 ezer körül van egy évre? Mintha ilyet olvastam volna itt a fórumon.
-
-
válasz
balintka #30890 üzenetére
Nem.
Nem hiszem, h ilyesmi ellenőrzés lesz valaha is.De ha "esemény" van, baleset, akkor tuti ránéznek, és ha ott virít, h global verziós, de te nem kötöttél rá biztosítást, holott erre már kellett volna, akkor tuti, h ez majd egy rossz pont lesz a büntetőeljárás során.
Meg hát 25km/h felett már kelleni fog jogsi, meg védőfelszerelés, stb, és te tudtad, h olyan a rollered, ami többel megy 25-nél, akkor miért nem hordtad ezeket, hol a jogsi, stb.
Persze ha egy E-s verziójút hackelünk meg, h 35-el menhen, az se jobb.
[ Szerkesztve ]
-
lemmy71
őstag
válasz
Thunderzolee #30882 üzenetére
Igen majd fogok érdeklődni, kíváncsi vagyok, hogy valós körülmények között hogyan is teljesít ez a típus
-
balintka
addikt
válasz
Thunderzolee #30889 üzenetére
Ja, hogy ezt így kiszurhatja a rendőr mondjuk?
-
-
Reaper
őstag
válasz
Thunderzolee #30886 üzenetére
Köszi, akkor próbálok vadászni valami garanciásat, ha meg nem sikerül, akkor megvárom az újakat, amik jönnek.
Néztem az X 5 Pro-t is, de talán azért maradnék, a Segwaynél, mert mégiscsak egy kicsit komolyabb márka. Gondolom én, persze lehet, hogy tévedek -
balintka
addikt
válasz
Thunderzolee #30886 üzenetére
Mi ez a plakett a G2-n? A 35 km/h miatt gondolkodom külföldi G2 vetelen.
-
válasz
Reaper #30884 üzenetére
Szerintem is a plakett a hátránya a globalnak.
Ezeket 10-15ezer km-re tervezik. Párszáz, vagy ezer km az semmi nekik. Az akksi kb 500 ciklust minimum kibír. 1000km alatt kb 20-25 ciklust lehet beletenni, szóval egy 1000km-t futott rollerben minimális az akksi elhasználódása.
A lengéscsillapító a gyenge pontja, nevezetesen az első, korábban sok poszt volt róla, h kotyog, vagy akár kifolyt a hirdaulika-olaj is; és ez előbbi hibával ráadásul a Ninebot garanciában nem is nagyon akart foglalkozni.
A környezetemben levő G2-knél nem jött elő ez a hiba, de ez nyilván nem vigasztalja azt, aki meg belenyúlt egy hibás példányba.200ezernél drágábban nem éri meg szerintem használt G2-t venni, mert most jönnek ki az új Ninebot rollerek, és a tapasztalat azt mutatja, h jó áron fogják adni, ami még lejjebb fogja nyomni a használt rollerek árát, így a G2-ét is.
A Xiaomi 5 Pro is csak ~230ezer újonnan.Gari vesztés nélkül nem lehet a sebességet növelni, mert fizikailag kell hozzáférni az elektronikához.
[ Szerkesztve ]
-
Reaper
őstag
Sziasztok,
játszok a gondolattal, hogy idén melóba nagyrobogó helyett rollerrel járnék. Az út egy irányba 11km, én 185/85 vagyok, a rollernek ki kéne bírnia a Csömöri úti felüljárót, plusz a Kőbányai úti aluljárót a Hungária körűton, persze a bicaj úton, fogalmam sincs milyen meredekek ezek, bicajjal meg tudom oldani gond nélkül.
Láttam, hogy a Segway G2-t ajánljátok sokan, újonnan kicsit húzós, de használtan nagyon változatos ára van. Talán még 150ért is láttam, de egészen 270ig. Mit érdemes ezeken megnézni, mennyi km, vagy milyen jelek lehetnek red flagek.
Plusz látom, hogy az EU szabályozás is 25 km/h, ha mondjuk Aliról veszek egy globál változatot, akkor a plakett miatt lehet bajom belőle? Vagy vegyem meg az itthonit és lehet unlockolni, lehetőleg gari vesztés nélkül? -
válasz
yodamester10 #30881 üzenetére
Igen, a kékre vannak rácuppanva! Azt kérdezi tőlem, hogy tudom kiké a kékfény?🤣
-
válasz
enginev3.0 #30879 üzenetére
Lemmy71 jöhetsz kérdezősködni.
-
válasz
enginev3.0 #30879 üzenetére
oldalsó kék fénynek nem tudom mennyire fognak örülni a rendőrök
Arra ugranak. Engem is megállítottak a robogóval, hogy mit világít kéken a led. Meg nem büntettek, de mondták, hogy ez nem oké. Akárhogy a kínai gyártó rakta fel.
-
Na megjött csajszi ismerősnek a Kugoo G5
Élőben egy fokkal szebb mint a render képen, de így is csúnyácska, bár neki tetszik
Specifikáció alapján 150ért nagyon ajándék voltKerekei brutálak, és a hatótáv még ha 50-60km körül lesz is, egy 60kg-s nővel full sík terepen akkor az nagyon jó, ez nőknél azért elég fontos, ha elfelejti tölteni.
Összesen kemény 2 gomb található rajta
Trepni nagyon széles, tánctérnek is jó
Rugózása szerintem elég kemény, ő lehet semmit nem fog érezni belőle, nekem 80kgval igen csak mozogni kellett rajta hogy rugózzon a hátulja, elejét szóra sem bírtam egyhelyben állvaIndexek szerintem nagyon jól láthatóak lesznek a széles trepni miatt, már ha nem felejti el használni.
Világítás majd este kiderül, bár ennek az oldalsó kék fénynek nem tudom mennyire fognak örülni a rendőrökA markolat textúrázott, de szerintem kicsit béna, ilyen kis szúrós, a Kugoo G2-mnek kényelmesebb
Kipróbálás még nem volt, majd ha végzett munkában, addig töltöm.
-
PociAti
őstag
20 perces orosz videó a Ninebot MAX G3-ról.
Alaposan szétszedik, az egyszerű mérésektől kezdve a lengéscsillapítóról röntgenképéig részletesen végigveszik az egész rollert.
https://www.youtube.com/watch?v=vOJ2C21a8Vw -
jackal79
aktív tag
Sziasztok! Gyerkőcnek sikerült beszerezni a Decethlonos BTWIN MD500E rollert 144e áron. Első benyomásra teljesen pozitív, sokkal masszívabb, mint a Xiaomi Mi Electric Scooter Essential volt és erősebb a motorja is. Ami negatívum, hogy egyenlőre nincs app hozzá és a tempomat sem elérhető. Kezdő rollernek szerintem tökéletes. Remélem ezt már nem nyúlják le
-
PociAti
őstag
válasz
GoodSpeed #30873 üzenetére
Ez sajnos ugyanaz az a cikk, csak néhol megkurtítva, illetve saját bevezetővel.
Ilyenből 20 másik született már, és mivel mindenki ugyan abból a rossz telexes anyagból dolgozik, így az eredmény se tud sokkal tisztább és érthetőbb lenni.Íme az elmúlt hét rolleres hírei időrendben:
https://www.hirkereso.hu/search?q=roller&timelimit=168
2025.02.19 Telex, 444.hu, Mfor, Hírklikk, Népszava, Economx, Femcafe, SzMo.hu, MNemzet, 10perc.hu, Hírklikk, Mandiner, Ellenszél, Híradó.
Majd egy nap késéssel, 20-án: Femina és Player. -
-
-
válasz
Thunderzolee #30868 üzenetére
-
DigitXT
nagyúr
válasz
RaZroX #30870 üzenetére
Szeretnék egyetérteni veled, de szerintem nem lehet teljesen egy kalap alá venni.
Láthatósága egy rolleresnek rosszabb, mert egy álló embert látsz: a járműből semmit. Átlag bringás inkább csak azért nem látszik, mert nincs kivilágítva. Ilyen szempontból viszont előnye is van az elektromos rollernek, mivel (jellegéből adódóan) mindegyikben van egy elegendő kapacitású akku ahhoz, hogy folyamatosan ki lehessen világítani.
Nem kell külön biciklis lámpát töltögetni, nem fog lemerülni, vagy ha igen, meg is áll...
Milyen könnyen tud megállni, erősen függ attól, hogy milyen a fékrendszer? Amíg már gyakorlatilag nem létezik kerékpár egyetlen fékkel/-nélkül (fixis futárokat felejtsük el), rollerek közt gyakran csak egy mechanikus fék van (az se acélos!), plusz elektromos. Szerintem még egy felnifékes régi biciklivel is biztosabban meg tud állni, az átlag...
(Nyilván vannak kerékpárokon is tárcsafékek... Meg rolleren is, viszont utóbbinál elég komolyan behatárolja a fékezési lehetőséged, hogy sajna magasan van a súlypontod, szóval, ha ész nélkül belemarkolsz az első fékbe, szinte biztos, hogy fejre állsz. Szvsz nehezebb rollerrel vészfékezni: át kell helyezni a súlypontot, gyakorolni kell, minden...)
mi köze a sebesség korláthoz
Szerintem csak annyi, hogy az átlag roller sokkal kevésbé stabil valami, mint egy átlag kerékpár: szinte bármitől részed lehet egyensúlyvesztésben, egyenesfutás nem létezik, megállni nehezebb vele, a kereke könnyebben elakad bármiben, szóval összességében veszélyesebbnek gondolom, mint a kerékpározást.Tehát akár indokolható is lehetne alacsonyabb sebességkorlátozás (ellenben mint látjuk ez újabb konfliktusokat szül).
Megjegyzem, én pont a nagy rollereket gondolom kevésbé veszélyesnek, mivel sokkal inkább "ott vannak" az úton = fizikailag is jobban látszanak, jobban ki vannak világítva, egyenesfutásuk is lehet már, ha olyan a villaszög, ballonos gumival akár 12"-os kereke lehet nekik (ez is felmerült már, hogy kötelezővé kellene tenni legalább) sorolhatnám... Ráadásul aki ilyet hajt az általában már védőfelszereléseket is magára húz, az is előny.
Ami viszont megfordítja a dolgot, hogy bizony ha 45-tel (vagy fölötte) vereted neki, már tényleg nagyon megváltozik a dinamika, kevesebb időd van reagálni, megint csak nagy lehet a sebességkülönbség, csak most a másik irányba, tehát nem való a kerékpárútra. Mindazonáltal le sem tiltanám onnan, ha amúgy betartja, mert a képesség azért kevés! Ahogy kb. minden autó képes 50 fölött menni, még sincsenek kitiltva (még) a városból.
Ja SMKP is mehet kerékpárúton, bár valami obskúrus oknál fogva csak lakotton kívül...Szerk: meg is találtam az ajánlást erre a 12"-ra.
"A minimum wheel size of 30.5 cm" (Persze azzal kezdődik, hogy gyári korlátozás 20 km/h-ra, és a mókolás kizárása...
)
A kötelező sisakra való felhívást meg sem említem, mert biztos beindul a szarcunami.[ Szerkesztve ]
-
RaZroX
addikt
válasz
pescara #30865 üzenetére
Szerintem vannak olyan oldalai a kerékpárnak és a rollernek amiket igenis össze lehet hasonlítani. Mekkora sebességgel megy a legtöbb felhasználó, milyen könnyen tud megállni, irányt változtatni, mekkora helyet foglal az úton, mennyire jól látható és még sorolhatnám. Ezekben bőven lehetne egy kalap alá venni őket, legalábbis ezeket a max 25-ös rollereket természetesen.
Annak nem igazán értem mi köze a sebesség korláthoz, hogy mennyire tudsz felmenni a padkára, vagy tudsz-e fél kézzel vezetni. Egy kis gumis országútival sem fogsz felmenni a padkán mert kicsípi ha túl magas. Fél kézzel, hivatalosan még autót sem vezethetsz folyamatosan pedig ott aztán egyensúlyozni sem kell.[ Szerkesztve ]
-
válasz
GoodSpeed #30861 üzenetére
"...ha egy három éves eléd ugrik, hússzal vagy tizenöttel is olyan erővel csapod el, ha nincs időd fékezni, hogy elszáll mint a győzelmi zászló."
Pedig a 20km/h korlát pont emiatt van.
Az észlelés, és a reakcióidő, amíg a fékhez nyúlunk, meg az 1 másodperc alatt megtett út hossza, és a sérülések súlyossága között összefüggés van.Ha 20-al megy a roller, pár másodperc késlekedéssel együtt is mondjuk kb 13-15-re lelassulva történik a baleset. Ekkora sebességgel még akár el sem esik az ember, van aki kifutja, vagy elesünk és mittudomén 70% eséllyel nem lesz 8 napon túl gyógyuló sérülésünk.
Ha 25-el megy a roller, mire a baleset történik, lelassul mondjuk 17-20-ra. Ekkor már kisebb eséllyel lehet kifutni, inkább elesünk, és mondjuk 50%, h nem lesz 8 napon túl gyógyuló sérülésünk.
Ha 30-al megy a roller, mire csattanunk, még mindig túl nagy a sebesség, 30% az esély, h nem lesz csonttörés.
Stb, így tovább.
(Most azt hagyjuk, h 10-el is lehet úgy esni, h belehaljon valaki, nem az ilyen szélsőséges példákat kell alapul venni mikor sebességhatárokat határoznak meg.)Jobb lenne, ha baleseti statisztikákkal érvelnének a szakértők, le lehet ezt szépen vezetni, h miért érvelnek a 20 mellett, bár ennyire cizellált statisztika gondolom nincs.
Én Inkább a kerékpárutak építésében látnám a megoldást, nem a minél alacsonyabb sebességhatárok kijelölgetésében.
[ Szerkesztve ]
-
-
pescara
aktív tag
válasz
Thunderzolee #30866 üzenetére
Jaaa, en is kevesnek tartom a 20-at, nem arra ertettem:-))) Csak hogy nem lehet a rollert, kerekpart, repulogepet osszehasonlitani, mindegyik mas.
-
válasz
pescara #30865 üzenetére
Ettől még nem feltétlenül kellene 20km/h-ban maximalizálni a sebességet.
Az számomra sem érv, h "dehát vagy 10 országban 20km/h a sebességkorlát, legyen nálunk is akkor annyi".
Pláne mikor másik ~20 országban meg 25km/h a korlát. Vagy épp 30-32km/h.Aki 20-al akar menni, nyugodtan mehet továbbra is ennyivel, de aki haladni is akar, azt ne korlátozzuk már agyon mindenféle "fő a biztonság" lózungokkal.
Ha túl alacsony a sebessége, akkor nincs értelme használni, inkább autóba ülök én is.
Tökéletes példa a segédmotoros kerékpár, ami 40-45-el csak feltartja a forgalmat az úton. Nem tartom ördögtől való eretnek gondolatnak amit feljebb linkeltek, h célszerűbb lenne a lakott területek útjainak sebességkorlátjához kitolni a végsebességét, vagy hát akár legyen inkább a már említett 60km/h, így egy-egy előzést biztonságosabban meg lehet ejteni vele. (Mármint az smkp-nak, nem a rollernek.)
-
pescara
aktív tag
válasz
RaZroX #30853 üzenetére
Nem lehet a bringat a rollerhez hasonlitani szerintem. A bringanak nagy kerekei vannak, peldaul egy jardaszegely sem kottyan meg neki. Teljesen mas a kerekparos elhelyezkedese es egyensulyi helyzete is. Bringaval siman elengedheted akar mindket kezeddel a kormanyt, de felkezzel barmelyik bena is tud bringazni, akar nagy sebesseggel is. Probalja ezt meg valaki a torpekereku rollerekkel.
-
válasz
csababarca #30863 üzenetére
Igazad van, de szélmalomharc ez a "🍊 vidéken, érted biztos,hogy mire gondolok.
-
csababarca
őstag
válasz
PociAti #30862 üzenetére
nem azért vernyákolnak az adófizetők, mert völgyhidat építenek.
Hanem mert túlárazva, 90%-át lelopva, minőségre nagyívben téve építik meg ezeket.de az m6-os alagútja is megérnek egy misét, vagy a sopron melletti alagúté, ahova konkrétan billencsekkel hordták fel a földet, mert nem lett volna alagút.
-
PociAti
őstag
válasz
GoodSpeed #30861 üzenetére
Szerinted azonos sebességhatárok kellenének lakott területen belül és kívül is? Autók, kerékpárosok és rolleresek esetben is? Ez lenne a te javaslatod?
33 km/h szerinted biztonságos, mert hozzászoktál. Rendben.
És igazodjunk a legszélsőségesebb ismert szabályhoz?
Nem tudom mennyire vagy tisztában vele, de a német autópályán sem lehet mindenhol, minden időjárási körülmény vagy látási viszonyok között, bármely jármű kategória számára - és még lehetne sorolni a kikötéseket - ész nélkül nyomni a gázt.
És hiába van neked érvényes magyar jogosítványod, 18 éves kor alatt nem vezethetsz autót Németországban.
A sztráda gyengébb "minőségű"? Ennyit értesz hozzá? Mintha csak a minőségen múlna. Akik 1920-as, '30-as években megalkották a mai német autópálya hálózat alapjait, addig még nem látott mértékű földmunkába láttak neki, hogy a nyomvonal minél kevesebb kanyart és emelkedőt tartalmazzon. Idehaza az adófizetők egyből elkezdenek vernyákolni, miért kellett völgyhidat meg mindenféle alagutakat fúrni. -
válasz
PociAti #30860 üzenetére
A KRESZ kerékpáros számára csak lakott településen kívül megengedett a 40 km/h tempó. Azt pedig önerőből teszi
.Ha önerőből gázol halálra negyvennel az miben különbözik attól,ha motor hajtja és úgy gázol halálra negyvennel?
Sietéstől érezzük kevésnek a tempót.
Nem sikerült jól értelmezned. Ha stabilan vezeted a 30-32 km/H sem sok, hetek óta egy Mamba Phantomot hajtok, és 33-mal is biztonságos. Megjegyzem eleinte én is gyorsank tartottam, mivel nem ülsz mint egy robogón, de hozzászoktam.
Utána már a 20 eléggé lassúnak tűnik. Csak azért hogy értsd, ha egy három éves eléd ugrik, hússzal vagy tizenöttel is olyan erővel Csapod el,ha nincs időd fékezni,hogy elszáll mint a győzelmi zászló.Attól mert egy autó képes 200 km/h sebességgel haladni, attól még nem kellene ezt a tempót engedélyezni nekik városon belül.
Német autobahn megvan? Sebességkorlátozás nincs. Magyarországon mondjuk nem működne,itt a sztráda is gyengébb minőségű.
-
PociAti
őstag
válasz
GoodSpeed #30859 üzenetére
Politikai maszlagot tartogasd más platformra.
Engedni kellene a 30-at, mert ezeknek a kisebb teljesítményű rollereknek 30-32 motorikusan a végük.
Még ha így is lenne, ez azért elég eszetlen indoklás.
A közlekedésben részvevő emberek, azok illetve azok áldozatainak az érdekeit veszik figyelembe, nem a járművek korlátait.
Attól mert egy autó képes 200 km/h sebességgel haladni, attól még nem kellene ezt a tempót engedélyezni nekik városon belül.A KRESZ kerékpáros számára csak lakott településen kívül megengedett a 40 km/h tempó. Azt pedig önerőből teszi. Elektromos rásegítésű kerékpárok 25-nél leszabályoznak. Általában sportolási célzattal teszik, erre hivatkozva, ezt a valós szándékot szem előtt tartva sikerült nekik ezt kiharcolni.
Rolleren állni és gázkarba csimpaszkodni nem számít sportolásnak.A 20 km/h jó, de középső fokozatnak vagy alsó fokozatnak, magam is sokat mentem, több ezer kilométert ilyen sebességgel amikor nem siettem.
Jó leírtad a lényeget. Sietéstől érezzük kevésnek a tempót. Amikor valaki nem indul el időben, és következményei lennének a késésnek.Amúgy nem teljesen értem honnan jött részedről ez a 20 km/h pánik. Mint írtam többször is, Zách Dániel félreérthetően fogalmazza meg a dolgokat, nem képes tisztán közvetíteni a gondolatait. Inkább más írásából tájékozódj!
Nem hinném hogy te a 12-14 év közötti korosztályhoz tartoznál. -
válasz
PociAti #30858 üzenetére
Szerinted 23 km/h-t kellene bevezetni, mert azon tényleg látni lehetne hogy az végre saját gondolat! Úgy örülne neki mindenki!
Nincs saját gondolatuk. Egy olyan országban amely félig meddig már kint van az EU-ból (a nép meggyőzése már pipa, csak be kell jelenteni, de ebbe ne menjünk bele), nem kell az EU-s szabályozáshoz hasonulni.
Engedni kellene a 30-at, mert ezeknek a kisebb teljesítményű rollereknek 30-32 motorikusan a végük. Egyrészt azért, mert a KRESZ szerint a kerékpáros is tekerhet 40 km/h-val, másrészt azért mert a 30 km/h sok rollernél adott, pl Kugoo-k, vagy Mambák.25 km/h alatt alacsony a sebesség a haladáshoz. Ne adjuk már elő a Ninebotos ECO 15 km/h elég féle mesét. Próbáltam rászokni, egyszerűen tötyögés. A 20 km/h jó, de középső fokozatnak vagy alsó fokozatnak, magam is sokat mentem, több ezer kilométert ilyen sebességgel amikor nem siettem. De azért legyen már egy 25 km/h-s opció, márcsak azért is, mert a KRESZ szerint kerékpárúton, amennyiben az el van választva a járdától 25 km/h-val szabad haladni, amennyiben nincs elválasztva, akkor 20 km/h-val.
-
PociAti
őstag
válasz
GoodSpeed #30854 üzenetére
Ebben a hozzászólásban már összegyűjtöttem a 20-as országokat:
https://logout.hu/tema/kis_roller_topic/hsz_30095-30095.html
"Németország, Lengyelország, Olaszország, Dánia, Norvégia, Svédország, Svájc, Ciprus, Málta 20 km/h sebességben szabta meg a felső határt, briteknél meg gyakorlatilag be van tiltva. Ez nagyjából 280 millió európai lakos ..."
Nincs saját gondolatuk, mert megegyezik 9 másik ország szabályával és az EU-s javaslattal?
A 25 km/h sebességgel meg nagyjából lefednéd másik felét Európának. Nincs saját gondolatuk, a Románoktól lopták a 25 km/h-s sebességhatár ötletét.Szerinted 23 km/h-t kellene bevezetni, mert azon tényleg látni lehetne hogy az végre saját gondolat! Úgy örülne neki mindenki!
-
válasz
GoodSpeed #30850 üzenetére
Amúgy ez is érdekes:
https://www.bartamotor.hu/shop_ordered/38135/pic/bartamotor-kozlekedesi-osztaly.pdfhttps://bartamotor.hu/ztech-elektromos-robogo-jogositvany-nelkul
2kW illetve 4kW is szerepel, és az angol miatt az elektromos robogót vannak akik az elsktromos rollerrel teszik egyenlővé.
-
DigitXT
nagyúr
válasz
RaZroX #30853 üzenetére
Szerintem annyi van, hogy ez a gyerekekre vonatkozik... Ha már 25 km/h a vízválasztó, kb. kizárt, hogy egy alacsonyabb sebességhatárt írnának elő minden felhasználóra, hiszen az feleslegessé tenné a 25 km/h-ás limitet. (Mondjuk az SMKP 45 km/h-s tervezési limitje is USAV kategóriás, épp az fog megölni az 50-nel haladó forgalomban, hogy előzgetnek...
Mindeközben érdeklődve olvasom, hogy arra is lakotton belül 40 km/h volt a limit. Vicces. Szvsz ezek azok, amiket valóban senki se néz, a kamionok is mentek 90-nel, mint a pinty.)
-
-
RaZroX
addikt
válasz
wwenigma #30849 üzenetére
Nem értem a logikát ebben, miért jobb a 20 mint a 25? Persze több időd van reagálni neked és annak is akit épp elütsz, illetve könnyebben meg tudsz állni. Oké, de nem gondolnám, hogy ilyen kis sebességnél ez ennyire jelentős lenne, na meg vannak bringások bőven akik 30 felett tekernek és simán mennek annyit egy huzamban mint én rollerrel.
Bár nem hinném, hogy bárki ezt fogja méregetni HA bevezetik, de azért elég mókás. -
PociAti
őstag
válasz
Reggie0 #30848 üzenetére
Úgy néz ki ezek is módosulnának. Totalcar:
- A tervezet szerint autóútra és autópályára csak olyan járművek hajthatnának fel, amelyek legalább 70 km/h-s sebességre képesek (jelenleg 60 km/h a határ).
- A teherautók, buszok és utánfutót vontató járművek lakott területen kívül mindenhol 90 km/h-s sebességre gyorsíthatnának.*Valamint:
- Napirenden van az a javaslat is, hogy a B-kategóriás jogosítvánnyal 125 köbcentis motorkerékpárok és robogók is vezethetők legyenek, valamint hogy a segédmotorok sebességhatárát 40-ről 45 km/h-ra emeljék.* Vezess.hu ezt bővebben kifejti:
- Jelenleg a teherautók, a buszok és az utánfutót vontató autók lakott területen kívül mindenhol 70 km/h-val mehetnek, autópályán pedig 80-nal. A javaslat szerint az összes felsorolt útszakaszon 90-re gyorsíthatnának ezek a járművek.Egyik kulcs mondat a Vezess.hu írásából:
"Ugyanakkor az új szabályrendszert a mai magyarországi közlekedési szokásokhoz igazítanák."Például zebrán már nem kellene leszállni a kerékpártól. (Rollerről könnyebb leszállni, de ha azonos szabályok vonatkoznak majd mindkettőre, akkor ez enyhítés):
- "A kerékpárosok a tervezet szerint járdán és gyalogos övezetben maximum 10 km/h-val tekerhetnének, gyalogosoknak és kerékpárosoknak fenntartott szakaszokon 25 km/h lenne a rájuk vonatkozó sebességhatár."
- "Kötelezővé tennék a kerékpáros bukósisak viselését 14 éves kor alatt. A motorosoknak csak lakott területen kívül kellene zárt ruházatot, zárt lábbelit, illetve motoros kesztyűt viselniük."
Ez lehet majd valahogy érinteni fogja a nagyteljesítményű rollereseket is. -
PociAti
őstag
válasz
wwenigma #30849 üzenetére
Úgy néz ki a telexesek jutottak hozzá elsőként ehhez a félkész anyaghoz, és erre támaszkodnak a többiek is. Ez amiatt probléma, mert Zách Dániel már előző írásában is hibát hibára halmozta, pontatlanságok és többértelműségek voltak benne. Főleg normális autós szaklapok írásához viszonyítva jöttek elő ezek a hibák (amúgy korábban ő maga is autós újságíró volt, az index alá tartozó Totalcar-nak volt a tagja).
Pozitívum, hogy a cikk végén meg van említve az ún. "Kresz Professzor": #Pető Attila, feltételezem pár kérdéses résznél kisegítette.Zách részéről például ilyen megfogalmazások verik ki nálam a biztosítékot:
... csak 12 évnél idősebbek használhatnák őket [a kis-teljesítményű rollereket], az első két évben sisakot kéne viselniük ...
Szükséges hozzá a szövegkörnyezet, mivel nem a roller használat első 2 évében kellene sisakot használni, hanem a 12-14 év közötti személyeknek.
Logikus, de csak a szövegkörnyezet miatt. Viszont más területen nem lehet ennyire egyértelműen kitalálni, hogy többértelmű mondatai, nyakatekert megfogalmazásai mit is takarnának. Más újságírók olyan egyszerűen veszik ezt az akadályt! -
-
wwenigma
Jómunkásember
A jelentés szerint kis- és nagy teljesítményű elektromos rollereket is megkülönböztetnek majd az új jogszabályban, és ezekre merőben eltérő szabályok vonatkoznak majd. Az előbbiek azok, amelyek legfeljebb 25 kilométer/óra sebességre képesek, csak 12 évnél idősebbek használhatnák őket, az első két évben sisakot kéne viselniük, és járdán maximum 10 kilométer/órával, máshol 20 kilométer/órás sebességgel mehetnének.
[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
válasz
Dr. Szilikát #30846 üzenetére
Az autopalyan jelenleg nem szabalytalan a rolleres, ha vizszintesen folyamatosan tud legalabb 60-al haladni. Egyeb gepjarmuvel az autopalyan max 80-al szabad haladni. Lasd kresz 26. § (1) b)
[ Szerkesztve ]
-
PociAti
őstag
válasz
Dr. Szilikát #30846 üzenetére
A fő kérdés az lesz, mit értünk elektromos roller alatt, hol húzzák meg a határokat?
Egykerekű és egyéb önegyensúlyozó gépekből is elég durva járművek jelennek meg, illetve ezeknek a szabályoknak illene legalább 10-20 éven át időtállónak lenni. Bármilyen beteg járművek jelenjenek is meg a jövőben, azokat anélkül kellene tudni beilleszteni valahová, hogy ne lógjon ki onnan. -
Dr. Szilikát
őstag
válasz
Ciccuka #30839 üzenetére
Ez már extrém sport kategória, soha nem lesz a hétköznapok gyakorlata. Igaz, hogy láttak már autópályán őrült rollerest, de az eleve szabálytalan és nem is lesz engedélyezve.
Egyelőre ott tartunk, hogy Angliában például közúton teljesen betiltották, illetve Európában sok más helyen sújtják erős szigorítások az elektromos rollert.
Nálunk ugyebár a tervek szerint ez egy behajtani tilos tábla lesz a roller számára:
[ Szerkesztve ]
-
RaZroX
addikt
válasz
Thunderzolee #30841 üzenetére
Lowride, nagyfelni, peresgumi stb..
-
PociAti
őstag
válasz
Ciccuka #30839 üzenetére
A közúti forgalomra nincs hatással, ha a tesztpályán megjelenik pár ilyen roller.
A világon nagyjából 3 országban készítenek elektromos rollereket, Kínában, Japánban és Koreában. Ez is az utóbbihoz tartozik, elég beteg járműveket alkotnak.
Talán a leghíresebb koreai cég a Weped: https://weped-usa.com/Érdekesek, de attól még nem csak hogy nem ezek adják az utcai rollerek zömét, de még csak hatással sincsenek rájuk, mivel alapjaitól kezdve teljesen más koncepció alapján készülnek.
-
-
-
Ciccuka
veterán
Kezdenek külföldön megjelenni, elterjedni a 145km/h-t tudó rollerek.
Ezek veszélyesebbek tűnnek, mint egy nagymotor.
Itthon sem ritka már valamelyik 70-90km/h-al megy a "sima" pálcikából.Mi lesz a rollerek jövője, ha ilyen ütemben (formában) fejlődnek szerintetek?
-
válasz
Thunderzolee #30837 üzenetére
Köszi
-
-
Az új Ninebot-ok között van olyan, amelyik megörökli a G30EII belső inverteres töltési rendszerét?
-
PociAti
őstag
válasz
Sirtaky #30833 üzenetére
Az meg csak most esett le, hogy te hirdeted.
Vilmaboy-jal beszéljétek meg.
Nem szólók bele.Sem a gyártóról, általában az általuk létrehozott termékekről, sem erről a konkrét típusról nem mondtam rosszat.
Amit idehaza és (Bulgáriában) az elnevezéssel művelnek, az viszont gáz. Ha jól látom a Mantis 8-ból nincs is egymotoros.Amúgy a 8-as kerékméret, ezzel a 3-as szélességgel kifejezetten szimpatikus, mert közel annyi levegő (azaz rugózást biztosító közeg) lehet benne, mint a Ninebot és hasonló rollerek 10-es abroncsában.
Persze fizikai okokból rendkívül fontos az erőhatás tengelyirányú összetevője, mégis az intenzív felfüggesztései miatt jobb rugózással rendelkezhet egy egyszerű rugós 10-esnél.Az viszont érdekel, hogy akkor semmilyen típus jelölő matrica, felirat, adattábla nem szerepel a rolleren?
És a gyári kiskönyvében sem utalnak a típusra?
Az nem érdekel, hogy a magyarok mit gyártottak hozzá.Mert ebben a hozzászólásban h1mpi már megerősítette:
Ezt anno én is írtam, hogy a dobozon nem volt ott, hogy Dual csak, hogy Plus.
-----
kiGuglizol mindent
Évek óta nem használok Google-t. Egyedül a YouTube-ot használom tőlük, és nagyon ritkán a térkép szolgáltatásaikat. -
PociAti
őstag
válasz
Sirtaky #30833 üzenetére
Utána néztél kik ők?
https://kaabostore.eu/page/about-us-1
Kaabostore.eu, it's part of Smart Electric Point (E-Point) - Exclusive Kaabo electric scooters distrubutor for Bulgarian market.Az oly hatalmas bolgár piac kereskedői. Országuk gazdasági ereje fele sincs a magyarokénak.
Azért van náluk mindössze csak 1 Mantis 8-as és kettő a 10-es méretűből. Ez összesen 3 termék a legalább 11-ből.
A Mantis 8 dual elnevezéssel amúgy valójában lefedtek legalább 5 modellt. Ehhez bolgár üzlethez hasonló a magyar Kaboo kereskedők színvonala.
-
Sirtaky
csendes tag
válasz
PociAti #30831 üzenetére
https://kaabostore.eu/product/mantis-8-dual-1
Parancsolj, a gyári forgalmazó oldala .
Majd ha szerepel a gyári kiskönyvében vagy alul a matricán ami a típusát írja hogy PLUS akkor majd úgy hirdetem de NINCS ilyen felirat .
Nagyon jó hogy te mindent jobban tudsz kiGuglizol mindent más témában is . Ilyen elméleti okoska vagy .
Gyakorlati tapasztalatod a nagyobb rollerek világában nincs , elporoszkálsz 20-25-tel a naplementében...
-
PociAti
őstag
válasz
PociAti #30831 üzenetére
És még annyit a Kaabo cseppet sem hibátlan kommunikációjához, hogy saját termékoldalukon belül is megy a kavarás. A bevezetőt valószínűleg elfelejtették átszerkeszteni, csak ez így elég durva.
https://kaabomantis.com/shop/kaabo-mantis-10-eco-800/
Így kezdődik a bevezető:
"The Kaboo Mantis ECO 800 is a high-performance dual-motor drive, dual suspension e-scooter that ... "Lejjebb lapozva a Specifikáció résznél:
"Drive: Rear Wheel Drive
Motor: 48V 800W"
Csak egyszeres motort említenek,
mert a család felső tagjainál így jelölik amikor mindkét kerék kap hajtást: "Drive: front & rear wheel drive, Motor: 2x 60V 1000W BLDC"
-
PociAti
őstag
válasz
Sirtaky #30830 üzenetére
A hirdetés legvégén a szövegben van "elrejtve" a kisebb, 18200-as akku, az alapján tényleg nem a 8 Pro+, hanem a 8 Plus full hidraulikus fékekkel kérve, vagy arra átszerelve*.
Hirdetésben ez szerepel: "2022 modell újdonságai ..."
*Ekkoriban alapesetben csak a 8-as szériánál csak a Pro+ rendelkezett csak full hidraulikus fékrendszerrel (többiekhez opcionális választás volt, de későbbiekben tudtommal nem csak a széria top terméke kapta meg, hanem leszivárgott egyszerűbb modellekhez is).
https://kaabomantis.com/shop/kaabo-mantis-8-plus/
Ha megnézed a Kaabo Mantis 8 Plus adatait, azzal már stimmel a hirdetés:
- dual 800w brushless 48v motors
- The top speed is 50km/h,
- with a huge optimum range of 60km,
- thanks to the 48v 18.2Ah lithium battery.
- Turn Signal / Left-Right Blinkers
-Semi Hydraulic Brake+EABS (120mm)
Ez meg már a PDF:ből:[ Szerkesztve ]
-
PociAti
őstag
válasz
Sirtaky #30828 üzenetére
Hogyan hirdetném őket?
Hát a saját nevén, amit a gyártó megadott, ami a dobozon is szerepel, meg ahogy a dokumentációban is szerepel! Mi sem egyértelműbb.Nem az érdekel, hogy a tájékozatlan magyar kereskedő milyen néven illeti a garancia papírján. Hiszen ha jól sejtem ugyan az a szűk kör foglalkozik velük, ilyen elven csigának és nyuszikának is nevezhetnék őket, úgy is tudnák melyikről van szó.
Miért a hülyeséghez kellene már idomulni? Remélem kikopóban van már!Nézd már meg a Kaboo saját készítésű dokumentációját, abban nem csak 2 roller létezik, az egy és két motoros változat, hanem több.
Abban a bizonyos magyar körben most iszonyat béna módon megy a magyarázkodás, pl. ez a A motoros, B teljesítményű, C akkumulátor kapacitású, D fékrendszerrel szerelt változata.
Helyette csak a termék típusát kellene megadni,. Ha valaki rendeléskor alap felszereltségtől eltért (pl. semi hydraulic-ra full hydraulic fékeket rendelt ahelyett, hogy helyből azt választotta volna), akkor megjegyzésben csak a normálistól való eltért kellene jelölni. Mint ahogy a normális emberek is teszik.
-
Sirtaky
csendes tag
válasz
PociAti #30823 üzenetére
Kaabo Mantis 8 Dual motoros rollert hogyan hirdetnél ? Igen ez van a Vásárlási papíron a Garijegyen is . Van a Single 1 motoros meg a 2 motoros hajtásút nevezzük Dualnak . Ezt minden Kaabos így használja mindenhol Magyarországon és egyből tudja mindenki miről van szó .
Nem ez nem PRO az a 24,5 Ah Minimotors vezérlős négyszögjeles rángatós finoman nem adagolható rettenet .
-
PociAti
őstag
válasz
vilmaboy #30825 üzenetére
A Kaabo-nak is a sara, mivel egyik változtatásból folytak át a másikba és nem húzták meg a konkrét határokat. Illetve ezt az egész átmenetet botrányosan gyengén kommunikálták.
Ezért Magyarországon az egy-két korai kereskedő önkényesen kitalált nekik valami hangzatosnak tűnő nevet, hogy a célcsoportot könnyebben bevonzzák. (Vagy mert egymás között konyhanyelven így hivatkoztak rá.)
Aztán mikor a vevő külföldi fórumokon próbált utána olvasni neki, vagy külföldi webáruházakból próbált alkatrészt rendelni hozzá, akkor jött a pofára esés, és állt zavarodottan, mert azt se tudta milyen rollere van (a dobozát is lehet már rég kidobta).Ha most éppen ezt árulják, akkor ezt árulják, ezt tudod megvenni. Nem a 10-est, nem a King GT, vagy a Warriort.
Pro+ esetén a 8-as és a 10-es között hosszban 11 centi különbség van, tömegben pedig 3,2 kg.
Az útviszonyok és ahhoz megválasztott sebesség függvénye, hogy ez a párosítás (8-as, de meglehetősen ballonos kerekek, és dupla felfüggesztés) elégséges lesz számodra. -
-
-
PociAti
őstag
válasz
vilmaboy #30822 üzenetére
Lehet ugyanarról a hirdetésről beszélünk ami a Jófogáson is fent van.
Az valószínűleg egy Kaboo Mantis 8 Pro+ csak a tulajdonos azt se tudja mit árul.
Lásd a gyártó dokumentációja:
https://www.kaabo.com/wp-content/uploads/2023/05/Mantis-8-10.pdf
Idióta módon neki is ilyen néven hirdethette valamelyik magyar bolt, szokásuk volt, az eladó meg lusta volt elolvasni mi van a dobozon meg mit írnak a hozzá adott papírokon.Ár nagyjából reális, látni belőlük sokat futott, 10.000 k fölötti példányt is, de életkoruk nagyban azon múlik miként használták őket. És hát egy ilyen gépet lehet elég durván is nyomni (meg vigyázni is rá).
A Kaabo-nak jó szervizháttere van Magyarországon, így ha az állapota rendben van, akkor simán bele lehet vágni. Nem különösebben problémás.
-
vilmaboy
őstag
Sziasztok!
A kaabo mantis 8 dual 2x800w rollerről mi a véleményetek ? Érdemes foglalkozni vele? Esetleg alternatíva használtan 250 körül?
-
-
DigitXT
nagyúr
válasz
Mustármag #30816 üzenetére
sutty = kipp-kopp / tik-tak
Btw. annyira vicces, amikor vki annyit állít, hogy 13.5Wh/km-rel érdemes számolni, annyit biztonsággal meg lehet tenni (ez többrendbeli tapasztalat), erre a habzószájú megjelenik, hogy nem igaz, sőt "baromság", mert neki megy 12.5Wh/km is. Aha... Szóval, ha 40 km-re 540Wh-t mondunk, az baromság, hiszen neki menne 43 km is "ugyanúgy". A biztonsággal részt elegánsan figyelmen kívül hagyva kevesebb, mint 8% különbségről papol. Vicc!
(Ráadásul saját bevallása szerint ehhez már meg kellett piszkálni a gyári beállításokat is.)
-
-
Tibee86
nagyúr
válasz
RaZroX #30802 üzenetére
Xiaomi-nál nem tud villogni a rublika? Mert ha 21%-nál két teli rublikát mutat az tényleg gáz.
Segway-nél villog, nyilván nem tűpontosan, de így be tudod lőni. A két teli rublika 40% (pontosabban olyan 44%-37%), ha 1 teli van meg egy villog, az valahol ~35% és 25% között van. Ennél pontosabban max az app.-ból látja az ember, de szerintem kevés az az ember akinek ennyi infó nem elég. Így is úgy is a töltőn végzi.tknof1871: Én kényszerből egy ideje a bevásárlást is rollerral oldom meg. Táska a hátamon, lidl-s szatyor a fogason. Ha elől hajtana meggondolnám, de így , hogy hátsó kerékben a súly szerintem nem gond. Kicsit kényelmetlen , de a szelet jól felfogja.
[ Szerkesztve ]
-
RaZroX
addikt
válasz
Thunderzolee #30806 üzenetére
Hát ebben a hidegben 17-et sem szívesen megyek, de sokkal gyorsabb mint tömeggel. Közben leesett, hogy az app csak androidra van, szóval keresek majd valami iOS-es valamit.
-
PociAti
őstag
válasz
DigitXT #30812 üzenetére
A kérdező úgy fogalmazott:
"a lányom meg egy átlagos méretű végzős gimnazista, magyarán nem lesz nagyon leterhelve a roller."
A célszemélyre "anorexiás kisnyugdíjasként" utalni nem túl elegáns.És erős a gyanúm, hogy tömör gumi volt a rolleren, ami köztudottan sokat levesz a hatótávból. * Itt ezt írtad:
Ezek az S1 Pro méhsejtrácsos gumijára hajaznak/deformálódnak jobban.
Minél nagyobb a tömeg, annál jobban érződik ez a hatás. Esetedben pedig már mázsa fölötti értékről beszélünk és nyúlós tömör gumiról.És emelkedő is volt benne, ami Szegeden nem nagyon gyakori.
meg a pesti vezetési stílust, a kereszteződésekkel tarkított rövid szakaszokat, a gyorsításokat, szemben a vidéki megyeszékhelyek normálisabb infrastruktúráit, védett kerékpárútjait.10 Ah akku nálad milyen volt? Gondolom az is megér egy misét. Előző rollerjeidből kiindulva gyanús, hogy valami "alsó polcos" gyártó terméke lehetett.
Tanulság: ha a hátráltató tényezőket egymásra halmozzuk, akkor elég kiábrándító eredmények tudnak kijönni.
-
DigitXT
nagyúr
válasz
Thunderzolee #30805 üzenetére
36V 10200mAh akksi biztonságosan kb 25km-t tud életszerű körülmények között
Meg tudom erősíteni. Anno 22 km jött ki a 10Ah akkumból, bár a végén egy hosszú emelkedő miatt hamarabb összeszakadt a feszültség, síkon még bírta volna picit...
Mindezt jó gyorsulás mellett (nem kaparó/hátsó kerekes), névleg 500W motorral.
Végsebesség 25 km/h, pilóta 100 kg. Nyilván, aki könnyebb messzebbre jut vele, de
nem észveszejtő mértékben. Köze nem lesz 40 km-hez, az előre borítékolható!Hogyaszondja anorexiás kisnyugdíjasként elketyeg 75%-nyi energiából 22-25 km-t?
Nagyszerű. Vegyünk hozzá egy kis szembe szelet, és már tolhatja. (Könyörgöm, ha
adunk +33% akku kapacitást, az a büdös életben nem duplázza meg a hatótávot...) -
PociAti
őstag
válasz
PociAti #30810 üzenetére
Két konkrét típus lett megemlítve, előkerestem ők mit írnak:
Navee V50i-E
General Range (km) [2] Approx. 50 km
[2] General range: Measured when there is no wind and at 77 ° F (25 ° C), the scooter is fully charged to ride at a constant speed of 9.3 mph (15 km/h) on a flat surface with a load of 165.3 lbs (75 kg).Még csak nem is 50 kg (mint ahogy korábban szokták), hanem 75 kg-os tömeggel tesztelték. Másfélszeres különbség azért jelentős. Célszemély is valószínűleg kevesebb ennél.
Navee szélcsendes időre adja meg az értéket. Ami nem azonos a menetszél hiányával.Xiaomi Electric Scooter 4 Pro (2nd Gen)
Travel range: 60 km
Enlarged battery capacity for a super-long range of 60 km*
*60 km travel range: The test was started after the scooter was fully charged using the accompanying adaptor and the adaptor indicator light turned green. The scooter was tested at (25±5)°C and an average wind speed of ≤3m/s, with a total load of 75kg±5kg. It was ridden on a flat road at an average speed of 15km/h until it significantly slowed and could not move. TIRT test data, report number: OTA1-202304763.
Aki nagyon akarja, az a konkrét vizsgálati dokumentációnak is utána járhat. Itt is 75 kg a teszt alany, és a szélsebesség átlagos értékének ≤3m/s van megadva (ami 10,8 km/h a gyengébbek kedvéért). -
PociAti
őstag
válasz
Thunderzolee #30809 üzenetére
Én D módban közlekedek, mert S módban már kicsit poros úton is kipörögnek alattam a gumik. De én a D mód teljesítményét enyhén megemeltem, a végsebességét pedig kitoltam 25 km/h-ra. Ilyen kiegészítések mellett kell értelmezni a D módot (mert másnál valószínűleg mást jelentene).
Persze, rá lehet beszélni helyből valami jó nehéz, 48 vagy akkor már legyen 72 V-os rollerra, mert az "nyilván" jobb a 36 V-os rollernél, és ha elsőre 40 km-t említett, akkor legyen már a hatótáv 60-70 km. Közben kiderül, hogy az oda-vissza hatótáv mondjuk kb. 16 km (mindkét helyen töltési lehetőséggel), így a 40-50 km elvi hatótáv a gyakorlatban is bőven elégséges lehet egy normál tömegű hölgy alatt, normál terepen.
Ha figyelmesen olvasnád a mérési feltételekről szóló megjegyzéseket, a menetszél és a szembeszél is megengedett a mérések során. Valós körülmények között többen visszaigazolták már a katalógus adatokat. Itt nincs csalási lehetőség, vagy legalábbis ezen nem szokás csalni, mert könnyen kibuknának a valótan adatok. Túl egyszerű ellenőrizni ahhoz, hogy csaljanak.
-
válasz
PociAti #30808 üzenetére
Jawohl, herr Obersturmbannführer General.
Amint megtalálom, linkelem.Miért nem teszed hozzá ilyenkor, h D módban, nem S módban?
De nekem teljesen mindegy, milyen kis akksis rollerra beszéled rá lemmyt.
Majd megbánja.És pont azért, h ne legyen menetszél, ami csökkentené a hatótávot.
[ Szerkesztve ]
-
PociAti
őstag
válasz
Thunderzolee #30805 üzenetére
Az nem elfogultság, h a 36V 10200mAh akksi biztonságosan kb 25km-t tud életszerű körülmények között.
Ez marhaság! Egyik hölgy rokonom városi használat mellett a 7650 mAh-s Xiaomi rollerből is rendre kihozza a 25 km hatótávot. Alattam 7650 mAh-s az 22 km-t megy egy hasonló, kis kerekű Xiaomi.Értsd: gyorsitások, fékezések nincsenek a tesztekben.
Előbb nézz rá a térképre! Győrben elég jó kerékpárutas hálózattal rendelkezik, és ha valaki Szeged déli részéről akar bejutni a belvárosba, az talán még annál is sokkal kedvezőbb helyzetben van, mert a a térkép szerint Szőregeről a 3-as számú kerékpáros fűút vezet befelé, de más agglomerációs településekkel is egész jó az összeköttetése. Ezeken a szakaszokon ideális a fogyasztás, tempomattal lehet hogy kilométereken át hozzá se kell nyúlni a gázkarhoz.A gyári teszt futópadon zajlik, menetszél nélkül.
Ez a baromságot honnan vetted?
Teljesen jól reprodukálható és kivitelezhetőek azok a mérési paraméterek, amiket megadnak. Minek építenének tesztpadot egy másfél órás guruláshoz? Csak a görgők felülete miatt teljesen félre mehetne a mérés. Amíg a megoldáson agyalnának, az alatt az idő alatt kétszer le lehetne gurulni a 25-30-40km-es hatótávot. -
-
-
válasz
lemmy71 #30799 üzenetére
Az nem elfogultság, h a 36V 10200mAh akksi biztonságosan kb 25km-t tud életszerű körülmények között. Értsd: gyorsitások, fékezések nincsenek a tesztekben.
A gyári teszt futópadon zajlik, menetszél nélkül.
Mindegy, milyen rollerbe szerelik be ugyanezt az akksit, akkor is ennyit fog csak tudni.
És mivel volt már jópár rollerem, tudom melyik akksival mekkora hatótávot lehet kihozni adott méretű akkupackkal szerelt rollerből.Pociati pl inkább "D" módban használja a rollereket, és inkább csak 20-al megy, neki rendre nagyobb hatótáv jön össze. Sajnos ez ilyen, "S" módban kevesebb a hatótáv.
Nem görgettél le végig?
"A gyárilag megadott hatótávot úgy számolják, h 15km/h-val haladva, ECO módban, 75kg-os súllyal, teljesen egyenletes sebességgel (gyorsítások nélkül), szélcsendben, sík terepen, 20C°-on - ez a szabvány (OTA teszt)."25-el is ugyanígy tesztelnek.
És a fogyasztás nem lineárisan csökken a sebesség növelésével, hanem inkább exponenciálisan.
Az elektromos roller nem olyan, mint egy autó, h amíg van benne benzin, addig megy akár 160-al is.
Hiába ír rá a gyártó 30km hatótávot, ha ezt menetszél nélküli teszten hozták össze, folyamatosan egyenletes sebességgel, és ráadásul úgy, h ha merül az akksi, akkor már csökken a roller sebessége, az utolsó km-eknél, 10-20% töltöttségnél visszaveszi ECO módba magát, hát persze azért, h többet lehessen megtenni vele, csak nem tudom mire jó, mikor ilyen 15, majd 7-10km/h sebességgel kell megtenni az utolsó km-eket.Ekkora hatótáv igényhez drágább roller kell, vagy noname. Az Alin találsz sok noname rollert, amikben nagyobb(nak mondott) akksi van.
A nagyobb akksis márkásak meg azért drágábbak, mert az akksi az egyik legdrágább alkatrész bennük.
Sokáig 190ezer volt a Xiaomi 4 Pro (2nd gen). Ez volt az egyik, ami a legjobb ár/érték arányú volt.
De már majdnem annyi, mint a most megjelent 5 Pro.
A Segway G2 300-320ezer, ez a most megjelent Xiaomi 5 Pro meg kb ugyanazt tudja majd` százezerrel kevesebbért.
De a G2 is egyre olcsóbb, Alzán csak ~270ezer.
A Xiaomi 5 180ezerért pl egész jó áron van.A Kugoot fikázni nem fogom, de nem elfogultság ha nem akarom ajnározni. Tett a Kugoo eleget róla, h inkább hírhedt legyen, mint híres.
Magát a G5-öst konkrétan nem ismerem, az akksija mindenesetre bíztató méretű.Itt feljebb pl a Xiaomi 5 Pro-ról van egy kis hatótáv teszt szösszenet. Ugyan közel 100kilóval mérve, de láthatod, h messze van a gyárilag 60km-nek titulált hatótávtól a valós, megtehető végeredmény.
És abban 10Ah-s a 48V-os az akksi.Nektek a 40km-hez 15Ah 36V-os akksi kellene (Segway G30, G2), vagy 12-13Ah 48V.
Ezért javasoltam használt G30-at, G2-t. Mindkettő amolyan mindentvivő Lola T a kategóriájában.
És ezek megbizhatóan hoznak 40km-eket.Sokszor hirdetnek kevés km-el, akár még 2-3 év garanciával, szinte vadiúj, alig használt rollereket, akár a dobozával együtt. Én is ilyenekre szoktam lecsapni.
Inkább egy ilyen, mint egy kis akksis vadiúj roller Aliról, aminél a garancia jóformán úgyse lesz, ha emiatt akarnál mindenképp újat venni.De ha meg júniusig ráér, akkor inkább tegyél még hozzá. Most fognak kijönni a Segway F3 sorozat, meg a G3, ezek minden bizonnyal lenyomják majd a mostani rollerek árait, (a használt piacon mindenképp).
Meg állítólag az újabb rollerek adott méretű akksiból nagyobb hatótávot képesek kihozni, nyilván a fejlettebb hatékonyságú motorok miatt, bár nekem ezt még nem sikerült összehoznom.[ Szerkesztve ]
-
PociAti
őstag
válasz
tknof1871 #30801 üzenetére
Normális felépítésű 30 liter környékű hátizsák egyáltalán nem nagy.
Például nekem ez van: Millet Hiker 28, ebben szinte aludni is lehetne, annyira ergonomikus, és nem izzad bele a hát.Kormányra, kormányoszlopra én 1 kilónál nehezebb tárgyat nem tennék. Amúgy is hajlamos a roller előre bukásra, kátyúban sokan fejre álltak már. Én láttam már olyat is, amikor anya tolta a gyereket, és kis gödör elég volt ahhoz, hogy orra bukjon.
Nem véletlenül szidják a kormányrúdba helyezett akkuval rendelkező rollereket.
Egész közel a taposóhoz kell lennie, hogy csökkenteni lehessen a súlypont eltolódás miatti kockázatot.Megoldás nyújthat a lehető legalacsonyabbra felszerelt gyerek kapaszkodó. Dobd át rajta a táska pántját, aztán rögzítsd gumipókkal, övvel, valamivel.
-
PociAti
őstag
válasz
lemmy71 #30799 üzenetére
Tartós műszaki termék esetében a "kipróbáltuk" teszt videók nem sokat érnek. Több felhasználó egy-két ezer km-es tapasztalata, illetve összehasonlító véleménye többet ér bármely bemutató, vagy kicsomagolós videónál.
Bár azért ide teszek egy videót:
https://www.youtube.com/watch?v=mu9TNpTOeNk
Ezek a srácok elég sok rollert teszteltek már, előbb kiszúrják a hibákat és komoly összehasonlítási alappal rendelkeznek.Amúgy rákerestem, legalább 20 olyan roller létezik, mely normál gyártó terméke, elvi hatótáv legalább 39 km, és Navee V50-hez hasonlóan kb. 10.000 mAh az akku kapacitása.
[1] Navee N40, [2] Navee V50, [3] Navee V50i Pro, [4] Ninebot KickScooter ES Series ES3 PLUS, [5] Ninebot KickScooter F Series F2, [6] Ninebot KickScooter F Series F2 E, [7] Ninebot KickScooter F Series F2 E II, [8] Ninebot KickScooter F Series F35, [9] Ninebot KickScooter F Series F40D, [10] Ninebot KickScooter F Series F40D II, [11] Ninebot KickScooter F Series F40E, [12] Ninebot KickScooter MAX Series Max G30LD II, [13] Ninebot KickScooter MAX Series Max G30LE, [14] Ninebot KickScooter MAX Series Max G30LE II, [15] OKAI NEON II (ES20), [16] Xiaomi Mi Electric Scooter 4 Pro (2nd Gen), [17] Xiaomi Mi Electric Scooter 4 Pro Max, [18] Xiaomi Mi Electric Scooter 4 Pro Plus, [19] Xiaomi Electric Scooter 5, [20] Xiaomi Electric Scooter 5 Pro, [21] Xiaomi Mi Electric Scooter Elite
Ezek többsége 36 V-os, a Xiaomi 4 Pro, 5 és 5 Pro az 48V-os.
-
RaZroX
addikt
válasz
Tibee86 #30795 üzenetére
Az a pont két rublika az inkább valahol 21 és 40 % közötti értéket mutat. Nekem nem mindegy, hogy 21% vagy 40%.
Nem igazán értem, hogy mért nem tudja folyamatosan kiírni vagy legalább gombnyomásra, ha töltés közben tudja mutatni.#30797Mustármag minden adatmegosztás ki van kapcsolva Google-el. Érdekelne az átlag sebesség útvonalanként stb, ezért lenne jó. Meg sokkal jobban tudnám mi fér bele mi nem.
#30798Thunderzolee
Köszi, ránézek!
Mivel nekem első rollerem nincs viszonyítási alapom, csak Lime-hoz képest. Illetve egyszer próbáltam haver régi Xiaomi rollerét amiben nem volt semmi rugózás.
Engem meglepett milyen jól gyorsul Sport módban, jobban megindul mint ezek a bérelhetők, de gondolom aki sajáttal jár annak nem lenne ez nagy újdonság.
Hatótávot még nem annyira méregettem, ezért is szeretnék valami appot ami részletesebben rögzíti az adatokat.Ma 0 fokban 17km-t mentem sport módban, üresek voltak az utak végig 25-tel verettem, ruhával, táskával mindennel együtt 95-100 kg durván, 40% maradt benne. Tehát a mai terheléssel 30km lenne kb benne ami nem túl sok. Ha csak 20-szal mennék és nem lenne ilyen hideg, reményeim szerint meglehetne a 40-45, de majd tavasszal meglássuk.
Egyébként a rugózása kellemes, az indexnek jó erős fénye van bár így nagykabátban szerintem kitakarom hátulról, próbálom mindig kiengedni a kormányt oldalra ha indexelek h lássák mögöttem. Sötétben még nem mentem vele, világításra majd kíváncsi leszek, de lehet kelleni fog egy extra fény előre.
-
tknof1871
őstag
Üdv!
Egy Segway F2 Pro vagy hasonló méretű rollerre hogyan lehet egy max 30 literes hátitáskát rátenni és úgy közlekedni vele? Ne kelljen a háton viselve közlekedni. Nem találtam gyártói megoldást. Az a fogas ami a kormányrúdon van az ekkora hátitáskához, és életszerűen amilyen nehéz lehet a hátitáska, szerintem már kevés.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest