- One mobilszolgáltatások
- Megjelent a Poco F7, eurós ára is van már
- Motorola Edge 60 és Edge 60 Pro - és a vas?
- Huawei Watch 5 - okosóra érintőlegesen
- iPhone topik
- LG V30 - vezércsel
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Motorola Edge 50 Neo - az egyensúly gyengesége
- Amazfit Active 2 NFC - jó kör
- Magisk
Új hozzászólás Aktív témák
-
DigitXT
félisten
válasz
RaZroX #30870 üzenetére
Szeretnék egyetérteni veled, de szerintem nem lehet teljesen egy kalap alá venni.
Láthatósága egy rolleresnek rosszabb, mert egy álló embert látsz: a járműből semmit. Átlag bringás inkább csak azért nem látszik, mert nincs kivilágítva. Ilyen szempontból viszont előnye is van az elektromos rollernek, mivel (jellegéből adódóan) mindegyikben van egy elegendő kapacitású akku ahhoz, hogy folyamatosan ki lehessen világítani.
Nem kell külön biciklis lámpát töltögetni, nem fog lemerülni, vagy ha igen, meg is áll...
Milyen könnyen tud megállni, erősen függ attól, hogy milyen a fékrendszer? Amíg már gyakorlatilag nem létezik kerékpár egyetlen fékkel/-nélkül (fixis futárokat felejtsük el), rollerek közt gyakran csak egy mechanikus fék van (az se acélos!), plusz elektromos. Szerintem még egy felnifékes régi biciklivel is biztosabban meg tud állni, az átlag...
(Nyilván vannak kerékpárokon is tárcsafékek... Meg rolleren is, viszont utóbbinál elég komolyan behatárolja a fékezési lehetőséged, hogy sajna magasan van a súlypontod, szóval, ha ész nélkül belemarkolsz az első fékbe, szinte biztos, hogy fejre állsz. Szvsz nehezebb rollerrel vészfékezni: át kell helyezni a súlypontot, gyakorolni kell, minden...)
mi köze a sebesség korláthoz
Szerintem csak annyi, hogy az átlag roller sokkal kevésbé stabil valami, mint egy átlag kerékpár: szinte bármitől részed lehet egyensúlyvesztésben, egyenesfutás nem létezik, megállni nehezebb vele, a kereke könnyebben elakad bármiben, szóval összességében veszélyesebbnek gondolom, mint a kerékpározást.Tehát akár indokolható is lehetne alacsonyabb sebességkorlátozás (ellenben mint látjuk ez újabb konfliktusokat szül).
Megjegyzem, én pont a nagy rollereket gondolom kevésbé veszélyesnek, mivel sokkal inkább "ott vannak" az úton = fizikailag is jobban látszanak, jobban ki vannak világítva, egyenesfutásuk is lehet már, ha olyan a villaszög, ballonos gumival akár 12"-os kereke lehet nekik (ez is felmerült már, hogy kötelezővé kellene tenni legalább) sorolhatnám... Ráadásul aki ilyet hajt az általában már védőfelszereléseket is magára húz, az is előny.
Ami viszont megfordítja a dolgot, hogy bizony ha 45-tel (vagy fölötte) vereted neki, már tényleg nagyon megváltozik a dinamika, kevesebb időd van reagálni, megint csak nagy lehet a sebességkülönbség, csak most a másik irányba, tehát nem való a kerékpárútra. Mindazonáltal le sem tiltanám onnan, ha amúgy betartja, mert a képesség azért kevés! Ahogy kb. minden autó képes 50 fölött menni, még sincsenek kitiltva (még) a városból.
Ja SMKP is mehet kerékpárúton, bár valami obskúrus oknál fogva csak lakotton kívül...Szerk: meg is találtam az ajánlást erre a 12"-ra.
"A minimum wheel size of 30.5 cm" (Persze azzal kezdődik, hogy gyári korlátozás 20 km/h-ra, és a mókolás kizárása...
)
A kötelező sisakra való felhívást meg sem említem, mert biztos beindul a szarcunami. -
pescara
aktív tag
válasz
RaZroX #30853 üzenetére
Nem lehet a bringat a rollerhez hasonlitani szerintem. A bringanak nagy kerekei vannak, peldaul egy jardaszegely sem kottyan meg neki. Teljesen mas a kerekparos elhelyezkedese es egyensulyi helyzete is. Bringaval siman elengedheted akar mindket kezeddel a kormanyt, de felkezzel barmelyik bena is tud bringazni, akar nagy sebesseggel is. Probalja ezt meg valaki a torpekereku rollerekkel.
-
DigitXT
félisten
válasz
RaZroX #30853 üzenetére
Szerintem annyi van, hogy ez a gyerekekre vonatkozik... Ha már 25 km/h a vízválasztó, kb. kizárt, hogy egy alacsonyabb sebességhatárt írnának elő minden felhasználóra, hiszen az feleslegessé tenné a 25 km/h-ás limitet. (Mondjuk az SMKP 45 km/h-s tervezési limitje is USAV kategóriás, épp az fog megölni az 50-nel haladó forgalomban, hogy előzgetnek...
Mindeközben érdeklődve olvasom, hogy arra is lakotton belül 40 km/h volt a limit. Vicces. Szvsz ezek azok, amiket valóban senki se néz, a kamionok is mentek 90-nel, mint a pinty.)
-
-
Tibee86
nagyúr
válasz
RaZroX #30802 üzenetére
Xiaomi-nál nem tud villogni a rublika? Mert ha 21%-nál két teli rublikát mutat az tényleg gáz.
Segway-nél villog, nyilván nem tűpontosan, de így be tudod lőni. A két teli rublika 40% (pontosabban olyan 44%-37%), ha 1 teli van meg egy villog, az valahol ~35% és 25% között van. Ennél pontosabban max az app.-ból látja az ember, de szerintem kevés az az ember akinek ennyi infó nem elég. Így is úgy is a töltőn végzi.tknof1871: Én kényszerből egy ideje a bevásárlást is rollerral oldom meg. Táska a hátamon, lidl-s szatyor a fogason. Ha elől hajtana meggondolnám, de így , hogy hátsó kerékben a súly szerintem nem gond. Kicsit kényelmetlen , de a szelet jól felfogja.
-
-
PociAti
őstag
válasz
RaZroX #30794 üzenetére
Ne akard hogy 5 téglalapnál pontosabban jelezze!
Elektromos autókban, melyekben kb. 500-szor komolyabb fedélzeti számítógép van és online összeköttetésben vannak a felhővel, ott is problémáznak az emberek a hatótáv (vagy az akku töltöttség) pontatlanságán.
Az én rollerem múltkor állt egy órát a hidegben, pirosan villogott az utolsó téglalap (kb. 10%-ot jelentett), aztán ahogy haladtam, jött elő a többi. Végül mire hazaértem, vártam vele 1 órát és feltettem a töltőre, már 50% fölé mutatta.
De normális hőmérsékleti viszonyok között ha nyélgázon húzod, akkor lehet leesik 90%-ról 60%-70%-ra, majd ha megállsz és pihenteted, akkor már 80%-ot látsz.
Ennyire "pontatlan" a becslés. Viszont nagyjából illik tudni, hogy az akku pillanatnyi feszültség szintje (vagy valami hasonló) alapján próbálja megtippelni azok telítettségét. Ami valójában csak megközelítő becslés a hatótávot / töltöttséget illetően. Nagyban múlik az is, hogy az adott pillanatban (a mérés pillanatában) milyen terhelést kap.
És ha utána nyélgázon használod, akkor más hatótáv jön össze, mintha nyugodt tempóban mennél. Ezért bármilyen szoftver is írja ki a hatótávot, azt illik fenntartásokkal fogadni.Töltéskor amúgy a kijelzőre kiírja a százalékot. Tehát elvileg képes lenne rá.
Stabil körülmények között ki merik írni az értéket. (Az meg már másik lapra tartozik, hogy a 100% is mihez képest 100%?) -
válasz
RaZroX #30794 üzenetére
M365 Tools
https://play.google.com/store/apps/details?id=app.peretti.m365tools
Hogy megy a roller?
Hány km-t megy el? -
PociAti
őstag
válasz
RaZroX #30700 üzenetére
Része lesz az iskolai oktatásnak.
Ezt már az első pillanattól kezdve emlegetik.A KRESZ ismerete és a közlekedési kultúra között nincs közvetlen összefüggés.
Pl. rosszul megírt, be nem tartható szabályok rombolják annak megítélését.Reggie0,
mégis mikor volt olyan, hogy azért bűntettek meg Magyarországon, mert a rendőr bekamuzta hogy nem volt bekapcsolva az öved? -
Reggie0
félisten
válasz
RaZroX #30700 üzenetére
A problema az, hogy egy rakat buntetesnel meg mindig bemondasra tud buntetni a rendor. Pl. hogy bizonyitod, ha azt mondja, hogy nem kototted be az ovet? Nagyjabol sehogy. Egy bemondasra kiosztott jogtalan buntetes ellen nehez barmit is tenni. A rendor se hulye, nem mindenkit igy buntet vegig egy nap, mert hamar megbukna, hanem naponta csak nehany ilyet oszt ki igy eloszlik a statisztikai zajban. Ez a porul jart szemelyt nem fogja vigasztalni.
-
PociAti
őstag
válasz
RaZroX #30691 üzenetére
A "láthatósági mellény" egy nagyon jól körbehatárolható pontja a beszélgetésnek, hogy ez a Szálka Miklós nevű közlekedési szakértő nem éppen a szakma csúcsát képviseli.
Láthatósági mellény legalább 15 éves történet, komolyan a lakott területen kívüli kerékpárosoknál fordult ez elő először. Akkor a kerékpáros szervezetek jelezték, hogy mellény helyett láthatósági öltözék szerepeljen a szövegben. (Így is lett.) Az MSZ EN ISO 20471 szabvány részletezte milyen követelménynek kell megfelelni, aztán onnantól használhatták a sportolásra kitalált ruházatot, nem egy szélgyűjtő zsákban kellett küzdeniük az elemekkel.
Az egészet elfelejti komplexen szemlélni, rossz és súlytalan problémákkal hígítja fel az amúgy néha jó gondolatokat. Ha nemzetközi tapasztalatokkal felvértezett nagy tudású személy lenne, akkor különbséget tudna marginális és lényeges témák között, normális ötletekkel állna elő, amik a gyakorlatban is működnek.
Utóbbi időben egyre többször szólaltatják meg ezt a Szálka Miklóst, bár abban sem vagyok biztos, hogy bármi közel lenne a készülő tervezethez. Nem úgy szokott fogalmazni, hogy "azon dolgozunk ...." (Lehet pont amiatt beszélhet róla, mert nincs köze hozzá.) És a cikkekből is gyakran úgy idézik, [kikerestem közülük párat]:
- "mondta a szakértő, aki szerint ..."
- "Az a véleménye, hogy ..."
- "Véleménye szerint elengedhetetlen lesz ..."
- "A szakértő arról is beszélt, hogy ..."
- " A szakértő azok közé tartozik, akik ellenzik a ..."Vagy ilyen semmitmondó mondatok:
"Felmerült az is, hogy a rolleresek számára KRESZ-vizsgát írhatnak elő."
Ötletként az ingyen sör is felmerült már, mégsem lett belőle semmi.Szóval amit ő mond, azt eléggé óvatosan kell kezelni. Nagyon erősen keverednek benne a szubjektív magánvélemények.
-
válasz
RaZroX #30682 üzenetére
A G30P-hez ilyet ad a Ninebot alapból.
A kormányra szerelhető tartó is van hozzá.
Az összes rollerünkön ilyen van.
Viszont ezeket könnyű átvágni egy erővágóval.
A hajtogatós zárak ennyivel jobbak, azt nehezebb átvágni, ahogy az U lakatot is.
Mindenesetre gumi/műanyag bevonatost vegyél, h ne sértse a festést fel.U lakatot lehet nem tudod átfűzni pl fatörzsön, mert nincs akkora hely, ahol épp le akarod vele zárni. A spirál az elég hosszúra kinyúlik.Viszont tény, h könnyű kifűzni, ha nincs áttekerve pl a kormányrúdon, meg azon amihez lezártad. De áttekerni meg macerás, megy vele az idő. Meg mikor kinyitod, akkor is ki kell tekerni. Még több idő..
Szerintem 5-10 percre, míg boltba bemegyek, megteszi ez is, a tárolók amúgy is nagyobb forgalmú, bekamerázott helyeken vannak, az alkalmi tolvajokat elriasztja, annyira még nem jellemző, h erővágóval járkálnának a rollerbűnözők.
Meg hát a szoftveres zár is ott van még. -
PociAti
őstag
válasz
RaZroX #30682 üzenetére
A zárnak némileg tükrözni kellene a védendő eszköz értékét.
Legalább olyan fontos hova zárod le, mint mivel. Mindegyik lakatot ki lehet nyitni (lásd LockPickingLawyer videói a YouTube-on), ezért a zárhoz ne lehessen túl kényelmesen hozzáférni, jól látható helyen legyen, hogy ne tudjanak szabadon szöszölni vele, stb. És amihez lakatolod, az is masszív legyen. Mindig rögzítsd valamihez, ne lehessen lelakatolva felkapni, és berakni egy kocsiba. A vázat lakatold le, ne a fékbowdent (többször láttam már erre példát.) Én az U lakatok híve vagyok, láttam már arra példát amikor a vázra tekert spirális lakatot lefejtették a rollerről.Útvonal megtervezésére az OpenStreetMap szolgáltatásait használom, számos esetben sokkal jobb eredményt hozott, mint a Google térképe. Három különböző útvonaltervező van benne: GtapHopper, OSRM és Valhalla. Közösség erejével frissülnek a térképek, minőségük azon múlik, adott helyen mennyi lelkesek a szerkesztők.
Lengéscsillapító ellenére (szerintem) nem az a fontos, melyik a legrövidebb vagy leggyorsabb útvonal, hanem ennek a kritikus közlekedési eszköznek, az elektromos rollernek melyik a legmegfelelőbb. -
PociAti
őstag
válasz
RaZroX #30355 üzenetére
Pedig az ajánlásoknál a minimum kritérium az lenne, hogy ne basszunk ki a leendő vásárlókkal.
A kérdező számukra ideális rollert ajánljunk, ne pedig olyat, amire valaki a nyálát csorgatja.
Sokan nem racionálisan gondolkodnak, azt hiszik a nagyobb és erősebb az jobb, aztán jön a másik, hogy 120 kilóval, félig merülten az nem fog csúcssebességgel felvenni a dombra, vegyél még nagyobbat. Vegyél dupla motorosat és spórolja a garancián, vedd meg kínai webáruházból.
Kíváncsi leszek a használt piac felhozatalára majd az új KRESZ-t követően, amikor egyszerre gondolják úgy a tulajdonosok, hogy kellene egy normális városi közlekedésre kompatibilis roller is, amivel használható a kerékpáros infrastruktúra. Meg vonatra és egyéb járműre is fel lehet tenni.
-
-
válasz
RaZroX #30346 üzenetére
A gyárilag megadott hatótávot úgy számolják, h 15km/h-val haladva, Eco módban, 75kg-os súllyal, teljesen egyenletes sebességgel (gyorsítások nélkül), szélcsendben, sík terepen, 20C°-on - ez a szabvány (OTA teszt).
De a felhasználók többnyire 25-el haladnak, a fogyasztás pedig nem lineárisan nő a sebesség növelésével, hanem exponenciálisan.
E=1/2*m*v^2
Mivel a mozgási energiában a sebesség négyzete szerepel, a sebesség növelése ilyen arányban fog több energiát igényelni.50+ km-t csak akkor tud, ha 15-el szüttyögsz.
A Kugook se tudnak ~70km-t 45-50-es tempóval, csak akkor lesz ekkora hatótáv, ha pl 25-el mész.
Ezért irtam, h ekkora hatótávhoz nagyobb akksis roller kell, azok meg már a nagyobb rollerek inkább, amikben ilyen nagy akksi van.Ráadásul gondold azért át ezt az egészet.
25-el haladva egy óra alatt 25km-t teszel meg max.
50km-t két óra alatt lehet megtenni.
Viszont a rolleren egyhelyben állni elég unalmas tud lenni, 10-15 percnyi gurulás után már az ember azt se tudja melyik lábáról álljon át a másikra, nemhogy egy órán át ácsorogni. Bicikli az más, ott ülünk, és tekerünk közben, de a roller nem ilyen. Nem mindenkinek jön ez be.A nagyobb, gyorsabb rollerek szerintem jobbak nagyobb távolságok megtételéhez.
A G2-es global verziója pl 35-el is tud menni, valamivel élvezetesebb a haladás vele.
Használt rollert keress szerintem.
Facebookon van az 50km/h + rolleres topic, ott biztosan tudnak ajánlani 50km+ hatótávú rollert 300ezerért. -
-
válasz
RaZroX #30342 üzenetére
Ennyiért nincs ilyen roller.
Hány kiló vagy?
Emelkedőkön is használnád, vagy szinte csak teljesen sík terepen?Pálcikarollerek közül csak a Segway G2-n van lengéscsillapitó elöl-hátul, meg az Inmotion S1-en, de ez utóbbi már nem nagyon kapható.
Itt egy táblázat a pálcikarollerek tulajdonságairól.
Ha "nagy" rollert keresel, azok ott kezdődnek, h "Mantis Dual". Ha viszont olcsóbbat keresel, a Kugook között kellene szétnézned.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- AKCIÓ! ASUS STRIX B650E-E R7 7700 64GB DDR5 1TB SSD RTX 3080 10GB Thermaltake Ceres 500 850W
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G3 - i5-6GEN I 8GB I 128GB SSD I 14" FHD I Cam I W10 I Garancia!
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Intel i7 14700KF 32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte GA-A620M R5 7600 32GB DDR5 512GB SSD RX 6700XT 12GB Rampage SHIVA Corsair 750W
- Csere-Beszámítás! Lenovo Legion 5 White ! R5 5600H / RTX 3050Ti / 16GB / 500GB SSD
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest