- Nem várt platformon a OnePlus Nord 5
- Google Pixel topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- Motorola Edge 50 Neo - az egyensúly gyengesége
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- iPhone topik
- Magyarított Android alkalmazások
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- One mobilszolgáltatások
Új hozzászólás Aktív témák
-
d@vee
őstag
válasz
PociAti #30199 üzenetére
Nem tudod mit tesznek bele. Nem állsz ott a soron ahol szerelik. Most lehet xy matrica rajta, kínából jön.
Járműkereskedésben dolgozom, látni cifra dolgokat nagy neves gyártóknál is.
Még évekkel ezelőtt lehúztam két évet összeszerelő gyárban. Amikor átállt az összeszerelő sor a drágább márkára, az annyi volt hogy más matrica ment rá és más dobozba tettük.
Ezt pedig látom most is sok alkatrészen.
Persze ami olcsó szar már alapból az az is marad mindegy milyen matricás, de a "nagynevek" sem jelenti azt automatikusan hogy nem spórolnak alkatrészeken amit szabad szemmel nem látsz. -
-
Quent1n
senior tag
válasz
enginev3.0 #30195 üzenetére
-
enginev3.0
félisten
Seg. F2 Plus az tuningolható, vagy max 25tel tud menni?
-
Reggie0
félisten
válasz
DigitXT #30193 üzenetére
ahova rendor nem is jon ki
A konkrét esetben személyi sérüléssel járó baleset volt, aminél kórházba került az illető: ezek után javasoltad, hogy kezdett volna alkudozni, hogy elkerülje a vétkes a büntetést.Latod ezert nem a konkret esethez irtam, hanem olyanhoz ahol a rendor nem jon ki.
Amúgy arra mi a garancia, ha kifizetsz 300-at, nem kap vérszemet, nem talál ki további durva f.sságokat, hogy a jövőben óvatosabban kell közlekednie, emiatt időveszteséget szenved az összes útján, igazából akkor érezné jobban magát, ha fizetnél még 300-at?
Ahol arra van a garancia, hogy a biztosito rendesen kifizet: sehol.
De egy ilyen esetben? Btw. szerezhet lelki sérüléseket a vétkes fél is, mivel mondjuk az A oszlop takarásában volt a rolleres... Habár jogilag vétkes, egyben áldozat is.
Igy van. Ezt majd igenyelheti sajat magatol. Atteszi a kivant osszeget egyik zsebebol a masikba es tul lehet rajta
-
DigitXT
félisten
válasz
Reggie0 #30192 üzenetére
ahova rendor nem is jon ki
A konkrét esetben személyi sérüléssel járó baleset volt, aminél kórházba került az illető: ezek után javasoltad, hogy kezdett volna alkudozni, hogy elkerülje a vétkes a büntetést.Amúgy arra mi a garancia, ha kifizetsz 300-at, nem kap vérszemet, nem talál ki további durva f.sságokat, hogy a jövőben óvatosabban kell közlekednie, emiatt időveszteséget szenved az összes útján, igazából akkor érezné jobban magát, ha fizetnél még 300-at?
(Ha azt már nem akarod, akkor még mindig ott van a kezében, hogy bejelenti az esetet.)Abban egyetértünk, hogy egy benézett manőver, egy lökhárító sérülés, akármi apróság esetén jobban járhat mindkét fél, ha egymás közt elrendezik. De egy ilyen esetben? Btw. szerezhet lelki sérüléseket a vétkes fél is, mivel mondjuk az A oszlop takarásában volt a rolleres... Habár jogilag vétkes, egyben áldozat is. Hiszen nyilván nem úgy ült be aznap, hogy ma jól elgázol valakit! Ha meg is hal vki, akkor az életbiztosítás fizet milliócskákat. Miközben a vétkes félnek meg egész életére ott marad a lelki teher, hogy megölt valakit.
Ui: rengeteg baleseti szituáció van, amit az elsőbbséget meg nem kapó ügyesen elkerül azzal, hogy önként lemond az elsőbbségéről. Ezekből nem lesz sem eljárás sem semmi, kivéve, ha van mondjuk dashcam felvétel, és külön feljelentik közúti veszélyeztetésért... (Legtöbb esetben viszont elég leszűrni a tanulságot, hogy na, ezt is megúsztam. Főleg akkor, ha amúgy a vétkes fél is rögtön kapcsol, hogy basszameg, ezt nagyon benézte.)
-
Reggie0
félisten
válasz
DigitXT #30191 üzenetére
Az szinte lenyegtelen. Ilyenkor az a lenyeg, hogy mindenki ugy erezze jol jart, mint egyebkent. Ha olyan balesetrol van szo, ahova rendor nem is jon ki, akkor meg a buntetest is le lehet vonni a szamitasbol.
Amugy igen, a lelki serelmekkel el lehet szalni. De 100khuf mar alig er valamit, szoval azert megsem
azon pont nem fog segíteni semmit, hogy kifizettek x összeget. Pont.
Ha meghal egy rokonod azon sem fog segiteni, ha kapsz par milliocskat. De attol meg jar. -
DigitXT
félisten
válasz
Reggie0 #30190 üzenetére
Továbbra is csak annyi a kérdés, hogy mi az a 100%, ami a károsultnak jár, és amit neked térítened kéne: példának írtam az 50K-t, mert azzal érveltél, hogy neked mindenképpen jó lesz, ha zsebből fizetsz 300-at, mert többe kerül a köteleződ drágulása a baleset után.
Ui: pont ezek a lelki sérelmek, amikkel nagyon el lehet szállni, és lehet kamuzni. Ha tényleg traumát szenvedtél, azon pont nem fog segíteni semmit, hogy kifizettek x összeget. Pont.
-
Reggie0
félisten
válasz
DigitXT #30189 üzenetére
50K nagyjabol a semmire sem eleg kategoria, egy elem szerelese+fenyezese manapsag, nagyon enyhe balesetnel lesz ennyi a kar.
Masfelol a magyar biztositasi rendszer nagyon sok valos karodat nem fedezi, mint pl. az atmeneti idoszak kozlekedesi koltsegeit, pl. taxi vagy jarmu berles, vagy az ugyintezesre felhasznalt szabadidod erteket, mintha neked szerelokhoz jarkalni egy hobbi lenne, enyhebb lelki serelmekre sem fizetnek, pedig azok is valosak, pl. kozlekedesi szokasaid megvaltozasa a baleset utan, es nagyobb felelemmel es ovatossaggal hajtasz be keresztezodesbe, ahol elsobbseged van, emiatti idokiesesek, stb..
Egy ilyen KP-s megoldasnal ezeket is fedezi. A forint manapsag nem er sokat ezert tunik nagynak a szam.Amugy karszakerto barki lehet, olyan mint az ingatlanugynok. Tudja par elem arat es nagyjabol a szervizek rezsioradijat, tud osszeadni, szorozni, meg avulast(azaz szazalekot) szamolni es mar ismeri is a "szakma" 99%-at.
-
DigitXT
félisten
válasz
Reggie0 #30188 üzenetére
ha megkapja a 100%-ot a masik feltol
Tegyük fel, hogy 50K a kár, ám a "megegyezni próbálkozó" rögtön 300-at kér. Mivel neked a saját biztosítód esetén, ahol bődületes pótdíjat számolnak, többe fog kerülni az évek során a KGFB, inkább kifizeted a 300-at. Effektíve jól jártál, csak a kártérítés lett 600%-os. Amúgy mondom, tök gusztustalan irányba el lehet menni, jóvátételt is lehet követelni, persze adott esetben azért pereskedni is kell... A legjobb az ilyesmit teljes mértékben elkerülni.Ui: továbbra sem vagyok kárszakértő, szerencsére vétkes sem voltam még balesetben, így nincs ezzel semmi tapasztalatom, de azt írja a linkelt cikk, hogy pár tízezernél tényleg nem érdemes bevonni a biztosítót, jobb zsebből rendezni. De a 300 egy nagyságrenddel több... (Megjegyzem, ha a valós* kár többszöröse, mint amit a biztosító térít, akkor teljesen jogos lehet a jóvátétel, pont arra találták ki, csak tudjuk, hogy ezzel élni és visszaélni is lehet...
)
*: kérdés, hogy miért nem fizeti a biztosító. Az avultatás intézménye pl. ritka undorító.
-
Reggie0
félisten
válasz
DigitXT #30187 üzenetére
A sérült kollégának közel sem térítettek 300K-t
Remelem erre nem most jottel ra
Szerinted miert irtam az elso kommentet?
Magyarán emiatt ráfizetés lett volna kihagyni a biztosítót
Azt csak akkor kell kihagyni, ha van megegyezes, amugy ott van tartaleknak a vegeig a biztosito.
abból indulunk ki, hogy mindkét (!) fél el akarja kerülni, hogy nyoma maradjon a balesetnek, ami szerintem annál, akit elvitt a mentő teljesen életszerűtlen...
Nem, akit elvitt a mento az jo karteritest akar, tokmindegy, hogy kitol kapja. Namarmost, ha megkapja a 100%-ot a masik feltol, akkor minek szarakodni a biztositoval, akik mindent le akarnak huzni rola?
-
DigitXT
félisten
válasz
Reggie0 #30186 üzenetére
ami kevesebb, mint amennyibe neki a buli fog kerulni
A sérült kollégának közel sem térítettek 300K-t: ezt a biztosító felé rendezheti a vétkes, és mentesül is a bonus-malus lerontása alól. Magyarán emiatt ráfizetés lett volna kihagyni a biztosítót (attól függetlenül inkorrekt biztosítói eljárás a valós kár töredékének kifizetése).
A károkozói pótdíj persze biztosítótól függően lehet "k drága". Vagy esetleg pont nulla is...De mindegy is, hiszen abból indulunk ki, hogy mindkét (!) fél el akarja kerülni, hogy nyoma maradjon a balesetnek, ami szerintem annál, akit elvitt a mentő teljesen életszerűtlen...
Eleve nem tudhatta előre, hogy korrekt kártérítést fog kapni, vagy sem, max. sejthette...
-
Reggie0
félisten
válasz
DigitXT #30185 üzenetére
Mondjuk azert, mert tudom, hogy a megemelkedett dij es a karokozoi potdij is k draga, sokkal tobb, mint az a 300K.
" Nem vagy kárszakértő. Honnan kellene magadtól, a helyszínen tudnod, hogy mennyit csengessél?"
Nem is kell annak lenni, eleg tudni mennyi egy biztositas eves dija es tudni azt, hogy a karokozoi potdijat 5 evig felszamoljak es akar 300%-os is lehet. Rakd ossze. Tehat ha olyan osszeget hall a vetkes fel, ami kevesebb, mint amennyibe neki a buli fog kerulni, akkor megeri neki elfogadni. A kartol fuggetlenul. -
DigitXT
félisten
válasz
Reggie0 #30184 üzenetére
Tök nem életszerű, hogy nyakmerevítővel kiugrik a mentőből, és odamegy a vétkeshez alkudozni, de tegyük fel, hogy megtörténik. Játsszuk azt, hogy Te vagy a vétkes. Mégis miért fizetnél zsebből, bemondásra 300K-t, ha egyszer van köteleződ?
Biztos arra gondolsz, hogy a bonus-malus besorolás leromlása hosszú távon drágább, így megéri: nade miért pont 300K?! Úgy tudom, hogy a megítélt kártérítés összegét lesz lehetőség rendezni a végén, ha úgy döntesz, és megtarthatod a bonust is. Nem vagy kárszakértő. Honnan kellene magadtól, a helyszínen tudnod, hogy mennyit csengessél? Nekem úgy hangzik az egész, mintha nem lenne biztosításod, és el akarnád tussolni az esetet.
Szerintem az ember azért fizet KGFB-t, mivel alapvetően annak a feladata a kártérítés. Nagyon csúnya dolgok tudnak kijönni amikor valaki további, "kitalált" károkat is le akar verni az ellenfélen: rémlik a stólbucis eset, amikor az ürge járóképtelenné vált, papíron, aztán lebukott, hogy amúgy létrára mászkál, és szedi az almát. Vagy valami ilyesmi.
Szerintem az sem korrekt, ha a biztosító nem fizeti a valós kárt, ám az se, ha lehúznak: természetesen az sem, ha a biztosítót húzzák le, bár ez szokott a legritkább eset lenni, illetve ha sikerül, azt meg biztosítási csalásnak hívják, de ez megint messzire vezet.
-
Reggie0
félisten
válasz
DigitXT #30183 üzenetére
De tudja. A rendor nem ertesiti a biztositot, a biztositok pedig polgari jog ala tartozo szereplok, bunugyi vagy szabalysertesi eljarasoknak nem resztvevoi.
A biztositohoz akkor kerul az ugy, amikor azt bejelentik nekik a resztvevok. Ha nem jelenti be senki, akkor nem tortent semmi.
-
DigitXT
félisten
válasz
Reggie0 #30182 üzenetére
Személyi sérüléses balesetnél rendőri intézkedés kötelező, nem tudja "okosba" csinálni: szerintem nem is követendő, hogy megpróbálja így megúszni a vétkes fél a dolgot.
Mindazonáltal felháborító, hogy szinte semmi kárt nem térítettek (miközben vétlen volt). Biztosítónál tipikus, hogy megpróbálnak kibújni a felelősség alól, pl. telefon sérülése.
Nekem mázlim volt hogy a 60K-s QuadLock szett megfelelt a biztosítónak, lett új kijelző.
Ui: tekintettel arra, hogy kórházba is került a kolléga, pláne nem kivitelezhető az ötleted, hivatalból feljelentik ha baleset miatt kerül be, ha addig nem került rendőri intézkedésre sor. Erre van egy vicces sztorim, volt kollégám felesége és lánya hozta össze: egyik egy parkolóba beállásnál próbálta navigálni a másikat, aminek gázolás lett a vége. Kórházi kezelés során meg kiderült, hogy autóval történt a baleset, jól fel is jelentették őket...
(Szerencsére nagy baj nem lett, így el lehet mesélni évekkel később, mint vicces sztori.)
-
Reggie0
félisten
válasz
Silentfrog #30153 üzenetére
Ha odamentel volna az okozohoz, hogy adjon KP-t es ugy nem romlik a besorolasa, nem kell karokozoi potdijat fizetni, akkor szerintem 300-at is siman kaphattal volna.
-
PociAti
őstag
válasz
balintka #30179 üzenetére
Ebben a hozzászólásban Thunderzolee jól bemutatja a gen1 és gen2 motor közötti különbséget. Nagyobb tömeghez a gen1 motor talán jobban illett volna...
Talán egyes applikációk is kiírják az akkuval kapcsolatos infókat, és nem kellene szétszedni. Viszont talán nincs is gyakorlati jelentősége, mert nem hinném hogy a gyártótól rendelnél eredeti akku csomagot. Idehaza is elég építő van, tőlük kellene rendelni, ha odáig jutna a helyzet. Arról pedig nem igazán írnak, hogy az egyik gyári akkucsomag sokkal jobb lenen a másiknál.
-
DigitXT
félisten
válasz
PociAti #30174 üzenetére
Sisak még egyetlen balesetet sem előzött meg.
Te most egész komolyan fogod az én állításomat, és nekem akarod újként eladni?
Amúgy bele lehetne kötni, mert amikor a bogár lepattan a sisakról és emiatt nem lesz baleset, az pont egy elkerült baleset, ellenben ha homlokon basz, elfirkálsz az nem az.Qrva unalmas már ez a "hamis biztonságérzetes" dumád, meg hogy rontja a hallást és látást, és emiatt szerinted veszélyesebb sisakban közlekedni kétkerekűn, mint nélküle! Mondd, mester, honnan van ez a hatalmas tapasztalat?! Holland biciklistákat hagyjuk! Komolyan akkora fafej vagy, hogy lehet, hogy neked nem fájna az aszfalt megfejelése! (Tudod mi a hamis biztonságérzet? Az, hogy 19 km/h-val mész, és azt hiszed, hogy ha beüt a szar, akkor majd szaladsz egy jót, és te egész biztos nem fejeled le az aszfaltot. Simán elképzelhető, hogy 2 esetből 1x igazad lesz, a következőnél meg reszeltek és ha egyáltalán túléled, akkor mehet az arcplasztika/fogpótlás, vagy amit éppen beszoptál.)
Persze, bízzuk rá az emberekre a dolgot.* (Az a 18 tavaly belehalt ember, az új életében felveszi a sisakot, vagy esetleg rá se néz a rollerekre... lehet, hogy egy részükön a sisak sem segített volna, de a maradék meg bánhatja, hogy rosszul döntött.
) Oké, ez is egyfajta kiválasztódás, végülis a Darwin díjat sem véletlenül találták ki, osztható itt is...
Mondtam, nekem nem fáj egyik megoldás sem, ám ha kötelezővé teszik nálunk is, majd utána ugyanezt a hőbörgést adod elő, teljesen hiteltelen a szabálytalankodókat kardélre hányni kívánó hozzáállásod, hogy ha 25 km/h-val megy, azért már instant fejlövés járna? A szabály, az szabály. Nyilván lesznek mindig érvek, ellenérvek, de ha annyira odáig meg vissza vagy a jogalkotókért, akkor el kellene fogadni, hogy ott ez a konszenzus született!
a gépjárműveket is csökkentsék le 30 km/h-ra.
Ebben semmi újdonság nincs. Spanyolországban már gyakorlatilag mindenhol csak 30-cal lehet menni (városon belül, egy sávos úton), ez a főszabály, csak kivételek vannak... Ettől függetlenül még lehet simán konfliktus a 20 km/h-ra korlátozott rolleres és a 30-cal szöttyögő autós között főleg, ha a rollerest homlokon bassza a bogár, és elé fekszik...Tudod az autópályás példa arra vonatkozik, hogy baleset-megelőzés szempontjából elég fontos az is, hogy ne legyen nagy sebességkülönbség. Tehát ha arról beszélünk, hogy az autókat lekorlátozzuk 30 km/h-ra a rolleresek védelme érdekében (bár nem csak azért), akkor talán logikus lenne a rollereknek is megengedni a 30 km/h-t, így akkor mehetne az egész forgalom egy ritmusban, úgy még külön biciklisáv se kéne. Nincs is sok helyen.
*: motorkerékpáron miért is kötelező a bukósisak használata? Autóban a biztonsági öv?
-
PociAti
őstag
válasz
balintka #30176 üzenetére
Ninebot Max G30P-ből több verzió is megjelent, ezek a különbségek részben a burkolat alatt vannak.
Akkumulátorból is több különböző csomag létezett:
Battery Assembly (Old Version) - MAX G30P, SKU: AB.05.04.00.0452
Battery Assembly (New Version) - MAX G30P, SKU: AB.50.0002.09
Battery Assembly - MAX G30P, SKU: AB.00.0021.88Motorból is (amit szokás gen1-nek és gen2-nek nevezni):
Hub motor with wheel decorate ring package - G30P/G30LP, SKU: AB.00.0023.99, $169.99
Wheel Hub Motor Assembly - Max G30P / G30LP (New Version), SKU:AB.50.0028.88 , $136.99 (30 dollárral olcsóbb)
Wheel Hub Motor Assembly - MAX G30P, SKU: AB.00.0002.71, $168.99Termék pontos beazonosítására ezért célszerű az SKU-t használni, az hogy NEW is csak egy adott időintervallumban igaz, amíg meg nem jelenik a még újabb.
-
PociAti
őstag
válasz
DigitXT #30173 üzenetére
Sisak még egyetlen balesetet sem előzött meg.
A hamis biztonságérzet mellett sem a látást, sem a hallást nem javítja, sőt inkább ront rajtuk.
Sisak az a fejsérülésekkel járó baleseteknél a fejsérülés mértékét csökkenti.
A konkrét szabályozás pedig meg sem említi a bérrollereseket. Minden elektromos rolleresre vonatkozik. Ha konkrétan azokról szeretnél beszélni, ám legyen. De szögezzük le, ez a szabályozás nem csak rájuk vonatkozik.
Ilyen elven elő lehetne venni az Európai Közlekedésbiztonsági Tanács (ETSC) friss iránymutatását is:
Az ETSC új jelentése kötelező műszaki követelmények kidolgozását szorgalmazza az Európai Unióban értékesített összes e-robogóra vonatkozóan a nemzeti követelmények és az önkéntes szabványok jelenlegi sokfélesége helyett. A szabványoknak tartalmazniuk kell egy 20 km/h-ra beállított maximális sebességet, valamint a stabilitási, minimális fékezési és legmagasabb gyorsulási követelményeket.
A városi területeken a 30 km/órás sebességkorlátozás az egyik fő eszköz, amellyel a városok csökkenthetik az e-robogó használóinak kockázatait a városi területeken. A 30 km/h vagy annál kisebb sebességgel közlekedő személygépkocsik, kisteherautók és teherautók vezetői sokkal kisebb valószínűséggel veszélyeztetnek olyan úthasználókat, mint az e-robogósok, a gyalogosok és a kerékpárosok.
Ők azt javasolják, hogy a rolleresek, kerékpárosok, gyalogosok közelében a gépjárműveket is csökkentsék le 30 km/h-ra.
-
DigitXT
félisten
válasz
PociAti #30169 üzenetére
Pontosítanék picit: "Ha nincs BÉRrolleres, akkor nem lesz BÉRrolleres baleset."
Ahogy írtam is, vagy megoldják, vagy lehet a rendszert beszántani. Mindkettő teljesen racionális és igen, megoldja a problémát. Saját magadnak meg lesz annyi eszed, hogy felveszed a sisakot, ha meg nem, akkor jöhet a bírság, vagy a rollered szétvágása.Semmi szükség arra, hogy balesetveszélyes közlekedésre buzdítsuk az embereket.
-
balintka
addikt
válasz
Thunderzolee #30170 üzenetére
Ezeket látom. G30P akkor? Fóliázott a roller, ezért rosszabbul látni.
-
PociAti
őstag
válasz
balintka #30168 üzenetére
Akkor tok jó h itt megy mindenki ajanlgatta a dhgate vásárlást.
Nem mindenki, hanem egy szűk kör.Mentségükre legyen mondva, amíg valakinek sikerélménye van vele, addig jó üzlet. És inkább egy megbízható gyártó termékénél éri meg a garanciáról lemondani, mint egy Kugoo vagy hasonló szintű szarnál.
De ami fontosabb, a N4GS előtag az a Ninebot G30P-re utal, annak is egyik első sorozatára WW Max.
A szériaszám további részéből csak a gyártás dátuma derül ki: 2023.04.17 - 04.23 között.
Azt, hogy 2023.04.25-én lett aktiválva (Device info screenshot), azt most meg nem mondom micsoda. De gyanús. Az első vevő szokta aktiválni, pár hónappal a gyártást követően, mikor átveszi.Nem foglalkozz a firmware frissítéssel.
Visszatérő témaként inkább a 2025-ös céldátummal rendelkező új KRESZ miatti besorolás, ami izgatna.
-
-
PociAti
őstag
válasz
DigitXT #30160 üzenetére
Angolok után az olaszoknál vannak a legszigorúbb rollerre vonatkozó előírások. Nagyon gyártók Olaszország specifikus rollerek gyártására kényszerülnek, ha foglalkozni akarnak azzal a piaccal.
Csak pár példa a szombaton bevezetett szigorítás mértékéről. vezess.hu:
Ha az autóst nem első alkalommal kapják rajta a mobiltelefon használatán, a bírság 1400 euróig, azaz a mostani árfolyamon több mint 570 ezer forintig emelkedhet, és a jogosítványát három hónapra bevonják. A büntetés a duplájára emelkedik, ha a mobiltelefon használata közben balesetet is okoz.
Mobiltelefonos balesetezők milliós bírságra számíthatnak.
Ezentúl az ittas vezetés, valamint a gyorshajtás is többe kerül az olaszoknak. Amíg az előbbi vétségnél az illető nemcsak a jogosítványának, hanem akár a szabadságának is búcsút inthet, ha a megengedett haladási sebességet legalább 10 km/órával lépi túl, szintén több százezer forintnak megfelelő összeggel lehet szegényebb, és akár egy hónapra is bevonhatják a vezetői engedélyét.
Nem százalékot adtak meg, hanem 10 km/h óra sebességtúllépés és több százezres bírság.
Az általad belinkelt cikk meg így néz ki teljes egészében:
Salvini védelmébe vette a rollerekre vonatkozó új rendelkezéseket is, amelyek mostantól kötelező sisakhasználatot írnak elő, illetve a későbbiekben rendszám és kötelező biztosítás is kell majd a kétkerekűekre. 2023-ban 300 rolleres baleset történt, 18-an meg is haltak. Firenzében a bukósisak nélküli rollerezésért már ki is szabták az első 50 eurós bírságokat. A kötelező sisakviselést sokan támadják, mondván egy rollerre vagy egy közbiciklire nem lehet ráaggatni a sisakot, mint ahogy azt egy robogó esetében könnyen be lehet tenni a csomagtartóba, ezért ez az intézkedés kontraproduktív lesz, így elriasztja majd a használókat.
Kontraproduktív, akkor kontraproduktív. Az már nem az ő dolguk.
Ha nincs rolleres, akkor nem lesz rolleres baleset.
Probléma megoldva! -
PociAti
őstag
válasz
balintka #30164 üzenetére
Egész biztosan E-s a típusjele?
Szériaszám első 4-5 karakteréből kiderülhetne.
Mert - nagyjából - a szériaszám az, ami megmondja a firmware-nek miként viselkedjen, mikor szabályozzon le.Még annyi jutott az eszembe, mivel a DHgate-en sok minden előfordulhat (nem a megbízhatóság fellegvára), lehet hogy valami hibrid rollert vettél. Maradék alkatrészekből, visszárukból összelegózott rollert kaptál. Volt már rá példa, hogy a motor, vezérlő verziója (generációja) eltért a normálistól.
-
balintka
addikt
válasz
Thunderzolee #30165 üzenetére
Köszi az ötleteket. Remélem a frissítési problémára lesz megoldás.
-
-
balintka
addikt
Sziasztok! Van egy dhgate-ről vett Ninebot G30E (30 km/h végsebességes) rollerem. A telefonos app talál 2 firmware-t hozzá, de nem hajlandó frissíteni. Próbáltam már mindent, telefon kikapcs, bt ki-be, roller eltávolítás, újra felvétel, de továbbra sem. Régen úgy emlékszem, működött a frissítés. Volt már nektek ilyen, van rá valami megoldás?
Másik, jövőre szerintem lecserélem ezt a roller, gyenge a nyomatéka a 110 kilómhoz illetve állandóan leeresztenek a kerekei, ezt is nagyon unom már (gondolkodtam a tömör gumi cserén, de 35 ezer Ft-ot nem ér meg, ha eladom, nem fizeti meg senki azt). Milyen hasonló kategóriást tudnátok javasolni helyette? G2 Max esetleg? Vagy lenne más? A "65 km-es" aksihoz mindenképp ragaszkodnék. Meg jó lenne, ha nem ilyen félig levegős gumija lenne.
-
Quent1n
senior tag
válasz
DigitXT #30159 üzenetére
Ennyi. Azért jó látni, hogy vannak akik értik itt a dolgot. A közlekedés bármely résztvevőjét elítélni előre, ráadásul egy olyan csoport árnyékában akik nagyon durván lehúzzák a rolleresek megítélését, egyszerűen nem elfogadható. Ennyi erővel a sportmotorosokra ugyan ez állhatna, hogy amúgy nyilván nem a pályára veszik őket, akkor meg úgyis túllépik a határt, ergo akkor mindre limitert.
#30152alphamooncam: Nem érti meg, nem akarja megérteni. Ez van, én elengedtem.
#30153Silentfrog: Lehet valamit tudni a konkrét szituról, hol, milyen körülmények között volt? Telefon pl. kormányon volt, vagy zsebben, sebesség, ilyesmi? (csak, hogy lehessen okulni belőle). Egyébként dühítő ezt olvasni, hogy ennyit térítettek meg. De sajnos ilyenek a biztosítók, megtehetik.
Egyébként ha már biztosítás. Akinek van, melyik biztosítónál van? Én még nem erőltettem a dolgot (annyit még nem mentem a rollerral most úgysem télen, nem is tervezek), de szeretném lassan elintézni. -
DigitXT
félisten
"Firenzében a bukósisak nélküli rollerezésért már ki is szabták az első 50 eurós bírságokat." Nesze neked szabálytalankodók. Lehet követni a példát, betartatni. Nyilvánvalóan lehet hőbörögni is, azaz addig érdekel a szabály, amíg nekem jó?
Bérrollerekhez nem jár a sisak, úristen... Esetleg lehet beszántani az egészet. -
DigitXT
félisten
válasz
alphamooncam #30152 üzenetére
Megjegyezném, hogy elég komoly fogalomzavar a járművek sebességkorlátozását (ami mindig adott útszakaszra vonatkozik: akkor beszélhetünk szabálytalanságról, ha túllépi) egyenlővé tenni a rollereken követelt hardveres 25 km/h-ás limittel. Sőt, legyen 20 km/h, mert neki szimpatikusabb/annyival mer menni/dögöljön meg a szomszéd tehene...
Érdekes, hogy nem árulnak pl. autót 50 km/h hardveres limittel, pedig azoknál biztosan* nem lenne probléma a gyorshajtás a városban, ki lehetne pipálni a halálos baleseteket... (Sőt, akkor már inkább legyen 30 km/h, mert az sokkal biztonságosabb! A vezetőn nem múlik, az autó sose nem megy többet, örömbódogság. Ettől még ha nem oda figyel oda, kivasal 1.5 tonnával gyalogost/rollerest/kerékpárost, nem is kell, hogy gyorsan menjen! Elég ha keresztülmegy rajta: attól a puhatestűnek ugyanúgy baja lesz az egészségével.)
*: kivéve, ha feloldható, lásd amikor a gyártó beállítását firmware cserével kiütik, LOL.
Felmerülhet a kérdés, hogy mi van akkor, ha felmenne a "csodajárgánnyal" autópályára? Természetesen fel sem hajthat vele, mert nem képes sík úton 60 km/h-val haladni, sőt a leendő KRESZ szerint minden körülmények között (!) legalább 70 km/h-val. Nem tudja? Nem való oda és kész... És ez egy ugyanolyan közlekedésbiztonságot javító dolog, hogy előírt minimum van... Persze mindezt "19 km/h" bűvöletében élve nehéz lehet elképzelni, értelmezni, esetleg rollerre vonatkoztatni. Pedig tök egyszerű: az a vas, ami tud(!) menni 50 km/h-val, de kerékpárúton mindenkoron 25 km/h-val hajtják, semmivel nem lesz (ott) veszélyesebb a többi közlekedőre, mint aminek ennyi a végsebessége. Fogalmilag sem lehet szabálytalan. Ellenberger azért verni itt a tamtamot, hogy ne is mehessen rá, mert biztos túl fogja lépni (hiszen képes rá), és akkor már veszélyesebb lesz... Oké, meglehet! (Ahogy az a bizonyos viccbéli paraszt bácsi is megmondta, amikor - látatlanban - elítélték pálinkafőzésért, csak azért, mert pálinkafőzőt találtak nála, hogy akkor már liliomtiprásért is húzzanak be egy strigulát, mert ugyan azt sem követte el, de szerszáma van hozzá.)
-
"Tegnap még ment a rollerem a hóban/fagyban, ma reggel meg már el se indult. Miért...?"
-
Sirtaky
csendes tag
válasz
Silentfrog #30155 üzenetére
Anno nekem a szakvéleményt is kifizették. Az még Smkp volt de szerintem Mind1 .
-
Peaceliker
addikt
válasz
Silentfrog #30155 üzenetére
Revoltlabhoz vittem be.
-
Silentfrog
veterán
válasz
Peaceliker #30154 üzenetére
Valami pici sérelem dijat is akartak adni el kellett volna fogadni , a többit egyeztetés nélkül küldték.
A telefonra kértem újabb szakvéleményt, azt beadtam, most várok.
Egyébként a szakvélemények árát sem küldték meg, pedig azt mondták visszakapom.Ki csinálja a szakvéleményt nálad?
-
Peaceliker
addikt
válasz
Silentfrog #30153 üzenetére
Az szép
Nekem elvileg most lesz majd kifizetés, amint megvan a rollerre a szakvélemény. Kíváncsi leszek szerviz mennyit ír rá. Amúgy nekem másfél éves story lassan -
Silentfrog
veterán
60 napja szenvedtem balesetet rollerrel ,nem adták meg az elsőbbséget, most végződött a kifizetés a kötelező biztositó részéről.
Telefonra, rollerre, szakvéleményt kértek, a szemüvegemre, kabátomra nem.
A roller repült 3 métert a kormánya elkezdett lógni, a festék a műanyagok karcolódtak,a gumi lassan elkezdett ereszteni.
A rollerre 45 ezret , a szemüvegemre, 40 ezret ( 150 ezres szemüveg, egy lencsét fizettek -20% amorizációs költség keretet nem) a kabátomat kifizették, az iphone 11 telefonomat nem mert bár a szakértői véleményben benne van hogy mechanikai sérülés miatt az alaplap sérült a biztositó ezt nem látta bebizonyihatónak .
A roller egy 7 hónapos garanciás segway g30.
Az összes kifizetett összeg a szemüvegem költségét sem fedezi... -
alphamooncam
őstag
válasz
alphamooncam #30116 üzenetére
Továbbra is azt mondom, hogy túltolod a témát, és azt hiszed, hogy egy masszív sebességkorlátozással megoldasz minden e-rolleres problémát, csak ezzel az a baj, hogy ez alapvetően tévedés, mert nem az okozza a problémát, hogy átlépnek egy sebességi korlátot, hanem az hogy egyesek alkalmatlanok a vezetésre.
A megoldásod kollektív bűnösség elvén alapul, és ezt nem tudom elfogadni, a többség igenis alkalmas lehet értelmes korlátok között biztonságosan közlekedni.
-
PociAti
őstag
válasz
Quent1n #30150 üzenetére
Nagyon-nagyon magas lóra próbálsz felülni ezzel de annyi baj legyen.
Néha óvodás módjára benyögsz teljesen sületlen elképzeléseket. Ez egy bizonyos kor alatt vicces, fölötte kínos. Lehet túl drága az időd arra, hogy tanulmányokat olvass, vagy nincs gyakorlatod abban, hogy egy rendszer egészét vizsgáld, ne csak egy apró kiragadott elemét. Mert amikor a rolleresek kérdését kell nézni, akkor nem szabad csak rolleresek szempontjából vizsgálni a közlekedést, hanem annak többi résztvevőjét, azok szempontjait, az infrastruktúrát is figyelembe kell venni.És amikor azt mondtam, :
Azt kellene megérteni, a jogszabályalkotók mire gondoltak
azt úgy értsd, olvasd el mit jelent az adott kifejezés, mi áll a definícióban, miként kell azt értelmezni, nem pedig arra kíváncsiak, mire asszociálnak egyes magánemberek az adott kifejezés hallatán. A maximális sebesség, tervezési sebesség, stb. fogalmak kapcsán merült ez fel. Meghatározásukkor nem veszik figyelembe, mennyire sovány vagy kövér a jármű vezetője. -
Quent1n
senior tag
válasz
PociAti #30145 üzenetére
"Látszólag fogalmad sincs miként megy a szakmai szervezetek és jogalkotók közötti egyeztetés." Ilyenkor úgy érzem, hogy pont te nem ebben a világban élsz, de legalábbis nem ebben az országban. Sebaj.
"Különben miért tartották volna meg, vagy miért tervezik a folyamatos csökkentését?" Mert semmi mást nem tudnak kitalálni? Nem gyanús neked, hogy nálunk sokszor csak ennyire futja, hogy "hmm tegyünk ki egy 30-as táblát az majd megoldja".
Nem tudom tényleg melyik világban élhetsz ha azt gondolod, hogy az össze-vissza sebesség korlátozás az minden problémát megold. Bár a korábbi hozzászólósásaidból úgy érzem te valami vidéki nyugdíjas lehetsz aki az autópályán is 50-el menne, mert az a biztonságos, ha minél lassabban megyünk mindenhol. De nem szeretnék személyeskedni, szóval ne vedd magadra, csak egyszerűen nem értünk egyet.
"Többet kellene szakmai témában tájékozódni," Nagyon-nagyon magas lóra próbálsz felülni ezzel de annyi baj legyen.
"Dugóban álló járműveket műszaki ellenőrzésre kiszedni nem is nagyon járna időveszteséggel, hiszen úgy is áll a jármű." Nem is értetted mit írtam de klassz, hogy ennyire magasra pozicionálod magad szakmailag és ennyire olvasott és tájékozott vagy.
"Azt kellene megérteni, a jogszabályalkotók mire gondoltak." Tehát most te azt mondod, hogy konkrétan vitathatatlan amit egy jogszabályalkotó kitalál és beszélni sem érdemes róla mert az úgy van, hiszen ők ott mind értenek a szakmához és megkérdőjelezhetetlen a szavuk. Gondolom fel sem merül benned, a hogy a jogszabályalkotókat gazdasági érdekek is befolyásolják a döntéshozatalban.. Ritka ilyen birkamentalitást látni errefele, szóval részemről ezt elengedem, egyetértünk, hogy nem értünk egyet.
Majd 2026-ban meglátjuk mit sikerül alkotni a toronyban.
-
PociAti
őstag
A MediaMarkt-ban másfél hónappal ezelőtt 150-ért árusították a Soflow SO X rollereket. Most valaki úgy hirdeti ezt a típust a hardveraprón, hogy "Kifutó modell, jelentős árengedménnyel. Eredeti, gyártó által javasolt ár: kb. 392.000 Ft (900 CHF)", abból lett nála most 160k.
-60% kedvezmény....
Imádom az ilyen dumákat. És lehet van aki bedől ennek a magas árnak, mintha az bármikor is reális 392k kereskedelmi értéket jelentett volna.
Viszont itt legalább olyan rollerről lehet szó, aminek lehet értéke, nem úgy mint azok a 100k-ért árusított M365 klónok, amik 300k-ról lettek leakciózva, de 50-et sem érnek.Bár ebben az esetben az a különös megoldás és apró tömör gumi nem tűnik jó párosításnak.
-
PociAti
őstag
válasz
donbig #30146 üzenetére
Én spórolós fiatalokat szoktam néha látni: egyet fizet, ketten csimpaszkodnak rajta. Már az is necces, három esetén nem csak a saját épségüket, hanem a rollerét is erősen feszegetik.
Elnézést azoktól, akik nem kedvelik a Telegram platformot, a íme egy ide kapcsolódő klipp:
- Ketten a rolleren (aka Buldozer): https://t.me/ScooterGore/22639És a héten megint fellángoltak az indulatok a G2-vel kapcsolatban Nem igazán volt jó hetük:
2024.12.07 Segway Max G2
https://t.me/ScooterGore/22392
https://t.me/ScooterGore/22413
2024.12.10 another broken G2 suspension
https://t.me/ScooterGore/226542024.12.12 Kugoo / KuKirin G2 fire
https://t.me/ScooterGore/22808
https://t.me/ScooterGore/22809 -
donbig
tag
válasz
Thunderzolee #30143 üzenetére
Hihetetlen... A napokban először láttam Győrben egy bérrolleren három embert. A kettő már megszokott. Szívesen nyakonb..tam volna őket, biztos stabilan álltak rajta az autók között.
-
PociAti
őstag
válasz
Quent1n #30144 üzenetére
(1) Látszólag fogalmad sincs miként megy a szakmai szervezetek és jogalkotók közötti egyeztetés. Pedig vannak róla anyagok, utána kellene olvasni.
(2) Nem kell rajta állni / ülni a kerékpáron, rolleren, hogy lássuk mekkora végsebességnél szabályoz le az elektronika. Gyanús, ha lényegesen eltér a gyári értéktől.
(3)
A baleseteket nem lehet sebesség-limitálással megelőzni. Ez az autóknál sem vált be, a motoroknál sem, a bringánál sem.
Egyszerűen marhaság amit írsz! Hogy a fenébe nem vált volna be? Különben miért tartották volna meg, vagy miért tervezik a folyamatos csökkentését? Azért, hogy lassabban haladhassanak át a járművel mondjuk a falvakon, többet bámészkodhassanak a házakban?
Ilyen hozzászólások alapján kezdem azt érezni, alternatív valóságban élsz.
Többet kellene szakmai témában tájékozódni, ha már saját kútfőből nem sikerül megfelelően feltérképezni a környezetedet.(4) Kapitányságok leterheltségén, mint témán már rég túl vagyunk! Ha akarják, akkor van rá idő.
Dugóban álló járműveket műszaki ellenőrzésre kiszedni nem is nagyon járna időveszteséggel, hiszen úgy is áll a jármű. Az meg hogy amúgy sietne, az senki nem zavar. Ilyen elven az összes gyorshajtót is el lehetne engedni, hiszen ők is sietnek valahová.(5)
Jogilag úgy csűrik csavarják ahogy akarják.
Jogszabályokban az egzakt definiáláson van a hangsúly, általános megfogalmazás + kivételek kezelése.
Újra kezdhetjük, nem érdekel TE mit értesz "tervezési sebesség" alatt, senkit nem érdekel. Azt kellene megérteni, a jogszabályalkotók mire gondoltak. Miként mennek a folyamatok, beleértve a bírságolást, milyen jogi környezetbe lettek beleillesztve. -
Quent1n
senior tag
válasz
PociAti #30142 üzenetére
"Közel 50 szervezet bevonásával történik az egyeztetés, rolleresek is közöttük vannak." Ez sajnos nem jelent semmit. Sokszor van ilyen, hogy látszólag bevonnak csoportokat a döntéshozatalba, aztán úgyis az lesz amit valaki a bársonyszékből kitalál. Én örülnék ha valami ésszerű döntés születne és nem arra jutna az 50 szervezet, hogy "hmmm limitáljuk 25-be, ami gyorsabb az meg menjen a darálóba a kocsik közé". Szerintem naiv vagy ha azt gondolod, hogy itt a rollereseknek ebbe nagy beleszólásuk lesz. Egyetlen egy közösség létezik amelyik komolyan bele tud szólni az őket érintő szabályozásokba és azok a taxisok.
"A közlekedési eszköz műszaki paramétereit ellenőrzik." Sebességet mértek ahogy láttam. A bringással úgy, hogy rajta ült, a rolleresen úgy, hogy nem állt rá rendesen. Innentől teljesen mindegy mit ír ki a gép.
A baleseteket nem lehet sebesség-limitálással megelőzni. Ez az autóknál sem vált be, a motoroknál sem, a bringánál sem. Sehol. Nem igazán értem azt, hogy miért kéne a rollereknél ennyire ráfeszülni erre, mikor ha a bérrollerezést nem számítjuk (és nem szabadna számítani), akkor nincs igazából probléma a rollerekkel mert a többség képes felelősségteljesen vezetni, mert a tudatában van annak, hogy egy veszélyesebb konstrukció. Az emberek nem marhák, hogy terelgetni kelljen őket és túlszabályozni mindent. Nyilván ez az olcsóbb. Edukálni, normális utakat csinálni stb. az pénzbe kerül.
"Szúrópróba vizsgálatok, amikor a szabálytalankodók számára magas a kockázat." Ezek vidéken lehet, hogy működnek de Pesten nem igazán, a reggeli csúcsban a belvárosban, főleg ha a rendőrautó is abban a dugóban áll mint a többi kocsi. Nem igazán látom magam előtt azt, hogy majd ezzel szívatnak szét mindenkit, hogy leszirénázgatják a rollereseket. Nyilván vidéken a kevésbé zsúfolt városokban ez kivitelezhetőbb, Budapesten nem lesz egyszerű. Főleg úgy, hogy irtózatosan le vannak terhelve a kapitányságok.
"Egy magánszemély mire asszociál a "tervezési sebesség" fogalma kapcsán, az magánügy." Tudom. Jogilag úgy csűrik csavarják ahogy akarják. Ettől független teljesen mindegy mit írnak, egy roller tervezési sebessége, az amire a motort, a vázat, a futóművet, a kormányzást stb. beállították, TERVEZTÉK. Azt, hogy ezt egy másik vezérlőelektronikával leszabályozzuk az semmi. Ezt egy Ferrarival is megtehetik, attól nem lesz 130km/h a tervezési sebessége. A G2 Max 35km/h-ra van tervezve, ezen nem változtat az, hogy "megcsippelték" 25-re az EU verziót. Ez csak egy jogi kiskapu amit nyitva hagytak nekik, hogy "EU-ssá" tudják tenni a rollereiket. Ezért már ezt az egész "tervezési sebesség" okosságot sem ártana átgondolni.
#30143Thunderzolee: Ez meg egyébként rohadt dühítő, mert ebből általánosítanak minden rolleresre. Itt a Lime felelőssége is komoly, mert el kéne kezdeni végleges kitiltásokat osztogatni a komolyabb, KRESZ kihágások után. De azért látszik, hogy konkrétan amíg dől a lé, addig a Lime is pont leszarja az egészet. Megszedik magukat aztán ennyi. Én a törvényhozók helyében a bérrolleres cégeknek lépnék oda első körben és nagyon komolyan szabályoznám ezt az egészet, vagy ahogy mondtam be is tiltanám, mert ez a fajta közlekedő nem hiányzik semmilyen útra. És egy vicc lenne az, hogy egy ilyen barom mehet a kerékpárúton szabályosan csak azért mert 25-öt megy az a roncs alatta, akinek meg 35-öt megy és full protektorban stb. van egy jobb állapotban lévő gépen és felelősségteljesen használja, azt meg a darálóba küldik a kocsik közé, ahol 50-70-el suhannak el mellette. -
-
PociAti
őstag
válasz
Quent1n #30141 üzenetére
Lehet, hogy lesz egy látszatidőszak amivel elriasztanak egy csomó rollereset,
Azokat a bizonyos rollereseket, és ezen van a lényeg. A szabálytalankodókat!a magyar rendőrség helyzete jelenleg alkalmatlan arra, hogy huzamosabb ideig rámenjenek a közlekedés 1-1 résztvevőjére.
A huzamosabb ideig történő ellenőrzésnél léteznek sokkal hatékonyabb módszerek. Szúrópróba vizsgálatok, amikor a szabálytalankodók számára magas a kockázat.Abban igazad van, hogy a gyorshajtók mellé az ön- és közveszélyes bérrolleresek is bőven felférnek a dobogóra.
Na amit linkeltél pad, pont kapufa kicsit, mert nem a rolleres teljes súlyával tesztelték. Innentől kezdve máris torz értéket ad.
A közlekedési eszköz műszaki paramétereit ellenőrzik.
Nem azt, hogy szembeszélben, emelkedőnek felfelé, hátizsákos kövér ember alatt mire képes egy félig lemerült roller.
Ütközéskor (lendület megmaradás miatt) komoly jelentősége van a tömegnek. Ha már ennyire belemész a fizikába, akkor a beleset megelőzése, illetve annak mértékének csökkentése a lényeg. Utóbbit figyelembe véve a nagyobb tömegűek számára alacsonyabb sebesség lenne megengedhető. Örülj neki, hogy nem így van, és a járművet a vezetőjétől függetlenül vizsgálják!Egy magánszemély mire asszociál a "tervezési sebesség" fogalma kapcsán, az magánügy. Jogi környezetben számít, ott miként definiálták / definiálják. Nem szokták lespórolni annak részletes kifejtését.
Közben (a rolleres közösség bevonásával) ki lehetne dolgozni egy normális szabályozást.
Közel 50 szervezet bevonásával történik az egyeztetés, rolleresek is közöttük vannak. -
Quent1n
senior tag
válasz
DigitXT #30140 üzenetére
Ennyi. A rendőrség olyan szintű adósságállományt görget, hogy azt hagyjuk is. Nyomozókat küldenek járőrözni, nincs pénzük kifizetni egy csomó megrendelt szolgáltatást, az épületek lepukkantak stb. Lehet, hogy lesz egy látszatidőszak amivel elriasztanak egy csomó rollereset, aztán ennyi, el lesz ez engedve, egyszerűen a magyar rendőrség helyzete jelenleg alkalmatlan arra, hogy huzamosabb ideig rámenjenek a közlekedés 1-1 résztvevőjére. Németek, osztrákok ők hozzánk képest más világ, nem is értem azt aki velük példálózik, hogy ott milyen szigor van. Ott a torrentezésre is szigor van meg sok minden másra is... Teljesen más világ.
#30135PociAti "Te erre szélsőséges példát hozol" Nem szélsőséges, nem full lejtős szakasz, csak simán egyenes. Ilyen azért van pár az országban.
"Pedig a robogókhoz állnak legközelebb." Viszont a robogósokat hagyják kerékpársávon (nem úton) közlekedni és nem is okoznak nagy problémát. Pont azért mert őket sem akarják nagyon a kocsik közt látni. Lehet, hogy közel állnak hozzájuk a rollerek de amíg nincs rajtuk tükör, és normális index, nem lehet velük úgy közlekedni, ergo a rolleres veszélyeztetése, ha anélkül terelik be az autók közé, hogy előírnák ezeket. Robogóval sem fogsz te sűrűn hátranézegetni mert ugyanúgy perec lesz, főleg, hogy azok azért a 40-50-es sebességsávban közlekednek.
"Pont nem a szabályosan közlekedő, 25 km/h sebességet betartó rolleresek jelenthetik erre a veszélyt." Erre a sok hülye (tiszte a kivételnek!) bérrolleres jelenti a veszélyt. Limeozok én is olykor és eszméletlen amit sokan leművelnek. Jelenleg ami hiszti van a rollerek miatt az főképp ezek miatt van. Értsd meg, hogy nem a sebesség a rollereknél a önmagában a gond, hanem az ahogy használják őket:
1. a bérrollerek jelentős része műszaki hibákkal közlekedik. Vacak fékek, nem működő lámpák, ferde kormányoszlop stb.
2. alkoholos, drogos befolyásoltság alatt vezetik őket sokan
3. alapvető KRESZ szabályok betartása nélkül használják őket"Vannak járművek, melyeket a meglévő közlekedésbe nem lehet normálisan beilleszteni." Szerintem be lehetne csak akarat és szakmai konszenzus kérdése. Kell egy teljesítményhatár (de nem a 25, mert 30-al bóklászni a kocsik közt megint csak rohadt veszélyes és az autósoknak sem hiányzik) ami fölött valóban ki kell őket szorítani a kerékpáros infrastruktúrából de akkor elő kell írni az indexet és a tükröt, nincs mese. Azok nélkül nem lehet biztonsággal részt venni az autós közlekedésben remélem ebben egyetértünk. Az egykerekűek amúgy szerintem sokkal veszélyesebbek mint jármű, de mivel drágák, nem egyszerű a kezelésük és kevés van, nem sok vizet zavarnak.
"Ennek a fórumnak az alapvető sajátossága / hibája az, hogy sokan nem tudnak felül emelkedni az önző szemléletmódon." X+1 éve bringázok, már egy jó ideje Pesten is. Nem zavarnak a rolleresek még a bolondabb bérrolisok sem. Új résztvevő a roller, alkalmazkodni kell hozzá a meglévőknek. Pl. én azt mondom Pesten nem árt a tükör a bringára sem. Taxisokkal sokkal több konfliktusom van napi szinten, de ők ugye érinthetetlenek a rendőrség által.
"de gyakran nem érzem az egyensúlyt a többi közlekedővel." Jelenleg adott egy igen nagy számú autós közösség, óriási mennyiségű szabálysértéssel, balesetezéssel stb. Pedig annyi sebességkorlátozás van, hogy követni is nehéz néha.
Adott egy bringás közösség, ami 2024-ben sem jutott el odáig, hogy minden brinyón legyen egy normálisan működő lámpa. Sokan akkor se tetettek fel mikor ingyen osztogatták. Arról nem beszélve, hogy alapvető KRESZ szabályokkal sincsenek sokan tisztában.
Motoros közösség, sok lerohadt sufnituning szutyokkal, főleg amikkel a futárok repesztenek. Szabályokra nagy ívben tesznek, sok a baleset.
(Természetesen mindenhol tisztelet a kivételnek)
És akkor itt van az e-roller amit eddig leginkább a bérrolleres használók alapján ítélnek meg. Jelen pillanatban a rolleres az egyetlen közösség akiket a legrosszabb felhasználók alapján ítélnek meg. És szerintem ez az ami nincs egyensúlyban a többi közlekedővel.
"Léteznek rollerre specializált mérőpadok." Na amit linkeltél pad, pont kapufa kicsit, mert nem a rolleres teljes súlyával tesztelték. Innentől kezdve máris torz értéket ad. Bringás rajta ült a bringán és támasztották elölről, motoros szintén a vason. Rolleres meg fél lábbal rajta... Így hogy lehetne hitelesen mérni mit megy? Ez a másik baj ezzel a merev "lockoljuk le a sebességet" dologgal, hogy 120 kilóval vesz valaki egy 25-ös darabot aztán megy 18-20-al vele mert többet nem tud. Vesz egy 35-öset, azzal meg van neki a 25. Én is majd 100 kiló vagyok a Lime-al 22 fölé nem igen jutottam és az is szenvedős volt. A G2-őt ha lockolom 25-re, simán, kényelmesen megvan. Akkor miért aszerint sorolnának be, hogy mi a tervezési sebesség? Miért nem aszerint, hogy mennyivel használom? Tudtommal semmilyen más járművet nem az elérhető maximális végsebessége alapján sorolnak be a közlekedésbe.
Egyébként meg ha úgy néznénk a Ninebot G2 Max E sem felelne meg, mert a tervezési végsebessége 35 nem 25, csak az EU-ban lockolták, de attól még nem úgy tervezték. Szóval ha szó szerint vennénk ezt a dolgot, akkor azok is kiesnének és minden vezérlővel, vagy egyéb módon leszabályzott roller. Gyakorlatilag a Kuki meg aközt az a difi, hogy az egyikből gombnyomásra vehetem ki a lockot, a másikba meg kell egy másik vezérlő.
Szóval azért nem egyszerű kérdés ez. De legalább itt tudunk normálisan értekezni róla. Én mondom, továbbra is offolnám a bérrolikat, vagy legalább brutál mód szigorítanám, és akkor utána kapnának egy türelmi időt a saját rolleresek. Közben (a rolleres közösség bevonásával) ki lehetne dolgozni egy normális szabályozást. Én a rolik többségét hagynám, hogy a bringás infrastruktúrát használja, sokkal kisebb ott a balesetveszély mint a kocsik között. Igen ez a bringások részéről igényel némi alkalmazkodást de valakinek engedni kell. Vagy tiltsák be akkor az egészet a francba azt kész, nincs vele probléma többet. De az megint csak egy szegénységi bizonyítvány lenne.
-
DigitXT
félisten
válasz
PociAti #30139 üzenetére
Prioritás kérdése.
Igaz. Egy példa: ismerősöm rendőr, 2 éve ő az "újonc", mert nem jött új jelentkező...
Konkrétan ott volt az, hogy egy rendőr megy az autóval, mint az amcsiknál a seriff, minekután annyi ember sincs, hogy meglegyen a 2 fő arra az egy aktív járőrautóra. Ellenben abból indulsz ki, hogy ha országos (látvány)akciót csinálnak, nyilván oda összerántanak pár embert, és nem látszik, hogy mennyire nincs emberük amúgy... Amennyiben pénzbeszedést fognak ebben látni, akkor biztos lesz rá prioritás.Kérdéses mondjuk, hogy pont a 25 km/h méregetése fog-e megváltást hozni, vagy esetlegesen tervezik-e, hogy sokezer eurós bírságokkal töltik fel az államkasszát... (Németeknél igenis megtörténik, tuning Pedelec megy a lecsóba, oké. Kockázat...)
-
PociAti
őstag
válasz
DigitXT #30136 üzenetére
Rolleresek "baszogatásához" jelenleg nincs meg a kifogástalan jogi háttér, így szándék esetén is erősen meg lenne kötve a kezük. Ebben a pillanatban viszont szándék sincs rá, ám ez az állapot bármikor megváltozhat. Pont nem a szabályosan közlekedő, 25 km/h sebességet betartó rolleresek jelenthetik erre a veszélyt.
És hogy nincs rá állomány csak annyira igaz, minthogy az embereknek meg nincs pénzük rollert venni. Prioritás kérdése.
Arra sincs rendőr, hogy "kerékpározz a munkába" "védd a Földet" és egyéb napokon kiálljanak ajándéktárgyakat osztogatni. Mégis megteszik. -
DigitXT
félisten
válasz
PociAti #30135 üzenetére
Ha a roller elbaszott konstrukció (van benne valami), miért kéne az elterjedését segíteni?
Ui: a robogós (gondolom SMKP-ra gondolsz) 1975 óta bele van illesztve a közlekedésbe... Pont ez a baj, hogy a modern robogók bőven túlhaladták az eredeti SMKP koncepciót...
Eleve ha tud menni 60 km/h-val, és onnan meg is tud állni (a gyári fékekkel), akkor eléggé
álszent dolog egy 45 km/h-ás fojtással eladni, amit az első kötelező szerviznél kivesznek: mennyi vajon a tervezési sebessége az ilyennek? A tuningot most ne is keverjük ide. -
DigitXT
félisten
válasz
PociAti #30134 üzenetére
Amikor arra nincs ember, hogy ketten járőrözzenek egy rendőrautóban, ha autó még van, akkor mit akarsz megoldani "egy kis pénzzel"? Honnan fog hirtelen előkerülni a "+10 fő"?Nyilvánvalóan szar az irány, hogy sem erkölcsi, sem anyagi értelemben nem megbecsült szakma, miközben igen fontos feladatot látnának el... Bár pont a rolleresek baszogatása nem tartozik a legfontosabb feladataik közé, de istókuccse: Győrben megoldják majd!
-
PociAti
őstag
válasz
Quent1n #30132 üzenetére
Az a baj, hogy ez általánosítás. Én a Kvassay hídon jövök ...
Értelmetlen az átlagos sebességet általánosítással vádolni, hiszen az a lényege!
Te erre szélsőséges példát hozol, hogy hídról, felüljáróról (feltételezhetően) lefelé haladva mennyivel lehet gurulni. Szabálytalanul.Ennek a fórumnak az alapvető sajátossága / hibája az, hogy sokan nem tudnak felül emelkedni az önző szemléletmódon. Érthető, hogy az elektromos rollerek számítanak a kiindulási alapnak, de gyakran nem érzem az egyensúlyt a többi közlekedővel.
Alap probléma, hogy az e-roller utasa az egyik legmagasabb kockázatú közlekedő, mely a szerkezet adottságaiból ered.
- Kicsik a kerekek, a jármű érzékeny az úthibákra,
- nincs jó úttartása, nem lehet biztonsággal hátra nézni,
- nem védi burkolat vagy egyéb megoldás a vezetőt,
- nem lehet rá normális, egységesített biztonsági eszközöket előírni.Lehetne viccelődni azzal, hogy be kellene szüntetni a kerékpárosokat a kerékpárutakról, és azt át kellene adni a rollereseknek, mert 2020-as években ez vált a "divatos" jármű kategóriává.
Vannak járművek, melyeket a meglévő közlekedésbe nem lehet normálisan beilleszteni. A robogós is kicsit ilyen, és a nagyobb teljesítményű rollerek is közéjük tartoznak.
Nálunk az jelentheti a gondot, ha a 25-nél gyorsabb rolikat a kocsik közé terelik, ami úgy baromság ahogy van.
Pedig a robogókhoz állnak legközelebb. Ahogy lakott településeken a robogóknak nem közlekedhetnek a kerékpárutakon vagy a járdán, úgy a hasonló teljesítményű rollereknek sem kellene.
Nincs jó válasz arra, hogy hol kellene menniük. Mert a jármű önmagában elb*szott konstrukció. Ezért van az, hogy inkább tőlük féltik a kisebbeket, minthogy őket féltsék a náluk nagyobbaktól. Ezzel a szemléletmóddal az elterjedésüket visszaszorítják, nem pedig elősegítik. -
PociAti
őstag
válasz
Quent1n #30132 üzenetére
Léteznek rollerre specializált mérőpadok.
Én dolgoztam a megyei rendőrkapitányság műszaki osztályán. Pár ilyen mérőpad beszerzése csak szándék kérdése. Elég egyszer kiverni valamelyik fejesnél a biztosítékot, egyből lenne rá pénz, mert nem nagy tétel. 5-nél több nem is kell, azzal le lehet fedni az országot. Nem kell állandóan üzemeltetni, hanem nagyobb városokban, alkalomszerűen pár forgalmas ponton leállítani őket, és az elhaladó potenciális rollereket bemérni. Pár hónap alatt a rollerek látható százalékát 10 fős személyzettel be lehetne mérni.
A média tuti felkapná ennek hírét, és a nem kívánt trendet meg lehetne fordítani. Jelenleg a jogi környezetbe való illesztés nagyobb feladat. Meg kell várni míg ez rendeződik.
-
Quent1n
senior tag
válasz
Dr. Szilikát #30131 üzenetére
Na ez az amit itt nem lesz 5 de szerintem 15 éven belül sem. Volt sajnos szerencsém kicsit megismerni a magyar rendőrség anyagi helyzetét és úgy általában a személyi állomány leterheltségét és ilyenre itt nincs esély a közeljövőben. Ausztria lassan olyan lesz hozzánk képest mintha egy amerikai filmet néznénk. Egy más világ.
Itt még oda sem jutottunk el, hogy világítás nélküli bringásokat kiszedjék és legalább pár bírságot kiosszanak. A Körúton pl. napi szinten eszméletlen mennyiségű kis és közepes szabálysértés van, rendőrt intézkedni ilyen ügyben én nem látok kb. sosem.
#30127PociAti: Az a baj, hogy ez általánosítás. Én a Kvassay hídon jövök át Csepel fele és ott a bringaúton simán suhannak 40-50-el versenybringával. Hosszú egyenes belátható szakasz, meg lehet hajtani a bringákat is ott. Amúgy jól tudod, ha van kerékpárút vagy sáv, akkor a használata kötelező. De ezt sem tartja be a többség, ugyanúgy gurulnak a járdán, autók közt stb. Ezért sem hiszem, hogy majd itt az új KRESZ új világot hoz a rollereknél.
#30120pescara: Erre azt mondanám, hogy mérjék a sebességet, ahogy autóknál és motoroknál is. Azok sincsenek limitálva és nincs is apokalipszis emiatt. Megnézném milyen hőbörgés lenne ha a kocsikat meg a motorokat 130-ra limitálnák nálunk.
Nálunk az jelentheti a gondot, ha a 25-nél gyorsabb rolikat a kocsik közé terelik, ami úgy baromság ahogy van. Berakni egy olyan járművet az autók, motorok közé amin nincs normális irányjelző? Hogyan váltok sávot? Hisz ha autóként közlekedek, kanyarodnom is úgy kell, nem? Vagy kötelező lesz autók közt menni, de gyalogosként kanyarodni, vagy hogy lesz? Plusz tükör sincs mint kötelező tartozék, holott autón, motoron, az. Na most ez megint egy probléma, hogy a rollereken nem, így a forgalom normális figyelése, kb. esélytelen. Ezért hülyeség ez így. Én azt mondanám, hogy amíg a rolleres betartja a kerékpáros sebességhatárt, használhassa azt az utat amit ő TÖKMINDEGY mekkora a tervezési sebessége vagy hány ezer wattos. Ha gyorsabban akar menni, mehet a kocsik közé DE csak kormányvéges, látható irányjelzővel, bukóval és kétoldali tükörrel. A rendőri állományt és felszerelést meg szépen tessék felhúzni annyira, hogy ezeket be lehessen tartatni de akkor a közlekedés minden résztvevője legyen monitorozva. Kerékpárutak fölé is lehet sebességmérőt szerelni..
Ennyi erővel amúgy a versenybringák tervezési sebessége sem 25-30km/h amúgy, mert minden alkatrészük arról szól, hogy minél nagyobb sebességet lehessen elérni velük. Ha az e-rollerekre nem lenne ráírva akkor hogy állapítanák meg? Padoztatnák mindet? És ha alattam csak 35-öt megy, a rendőr alatt 45-öt, akkor? Vicc ez az egész. Adott egy technikai eszköz amivel nem igazán tudnak mit kezdeni szabályozásilag, azon túl, hogy limitáljuk a max sebességet.
Én tartom, hogy egyáltalán nem lenne baj a rolleresekkel (legalábbis nem több mint a többi közlekedővel) ha a bérrollerezést jelentősen szigorítanák vagy akár betiltanák. 50 Lime-ra vajon mennyi saját tulajdonú jut? 2-3? Elenyésző rolleres lenne hirtelen az utakon és máris nem lenne ez ekkora hisztéria. A többségnek egyáltalán nem kell, mert félnek rajta, jó a tömegközlekedés nekik stb. Én is csak azért vettem kb. hogy kipróbáljam milyen, annyira nincs rá szükségem.
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
Sirtaky #30129 üzenetére
Megoldható sok minden, volt egy osztrák Youtube videó, rendőrök szedegették ki a kerékpárokat, amire az ott elterjedt felező volt hekkelve. Egyfajta jeladó, ami becsapja a rendszert és akkor 50-et lehet menni, de csak 25-öt mutat a kijelző, így addig megy a rásegítés is.
Kerékpár lefoglalása, műszaki vizsgálat, büntetés, forintban a milliót ütötte, ha jól emlékszem. Ott már nem volt természetes a mosoly.
-
PociAti
őstag
válasz
DigitXT #30125 üzenetére
Kerékpárutak a szélességük (keskenységük) miatt nem igazán teszik lehetővé a 40-50 km/h sebességet, főleg kanyarokban kellene drasztikusan lassítani, mert azok ívét egész más tempóra méretezték.
Emiatt - sok szakaszon - nem is használják a kerékpárutat, pedig a jelenlegi szabályozás tudtommal a kerékpáros számára előírja: ha van kerékpárút, akkor azt kellene használni. Ez alól szeretnének felmentést kérni, miszerint legyen választható a kerékpárút használata, ne pedig kötelező. (Jellemzően azok minősége, elhanyagoltsága miatt.)
-
DigitXT
félisten
válasz
PociAti #30124 üzenetére
Elnézést kívánok: azoknak a sportolóknak nemhogy kötelezővé nem kellene tenni, hogy a kerékpárúton veressenek nem ritkán 40-50-nel, hanem egyenesen tiltani kellene.
Ennek ellenére bizony vannak, akik ennyire tekernek, és igen, kerékpárúton is. Viszont tuti, hogy ha megengednék rolleren ezt a tempót, többen lennének, mert a villany megoldja.
Pedelec sem segíthet 25 km/h fölött, aki annál többet megy, elvileg saját erőből teszi, ami persze nem jelenti azt, hogy nem lesz ilyen ember, csak azt, hogy nem ez lesz a többség...
-
PociAti
őstag
válasz
Sirtaky #30121 üzenetére
Érzésre lehet annyinak tűnhet, ha egy szűkebb rétegre koncentrálsz, de mérések alapján alacsonyabb az átlagsebesség.
A legoptimálisabb korosztályban (18-29) is csak a férfiaknál mértek 18,2-es átlagsebességet, nőknél ez csak 16,9 km/h.A Nemzeti Utazási Felmérés adatainak elemzése azt mutatja, hogy Angliában a 18-29 évesek körében a férfiak átlagsebessége 18,2 km/h, a nőké 16,9 km/h volt, míg a 60-69 évesek körében a férfiaké 15,5 km/h, a nőké 14,5 km/h volt.
Felénk a balatoni úton sok versenyzőt látni (felvezető kocsival), vagy ha nem is versenyzőt, hanem sportolási szándékkal kerékpározókat. Az ő tempójuk külön kategória, nem véletlenül lobbiznak az ellen, hogy számokra ne legyen kötelező érvényű a kerékpárút használata. De ők jelentik a szélsőséget, nem pedig a kiindulási alapot, az átlagos közlekedőt.
-
DigitXT
félisten
válasz
Silentfrog #30122 üzenetére
Ez nem bizonyít semmit, engem előzött, amikor 32-vel jártam GPS szerint is:
vannak, akik hajtanak, mások meg nem. (Nekem se kényelmes 40-et tekerni,
nincs is megfelelő áttételem hozzá, stb. Ja és az izom munka, rolleren nem.) -
pescara
aktív tag
Gorogorszagban kb megvan a torvenyjavaslat, valamikor marciusban lephet eletbe. 25km/h max az elektromos rollereknek, kotelezo fejvedo, olyan utakon kozlekedhetnek, ahol max 50 km/h a megengedett sebesseg az autoknak, kulonben jardan max 6km/h. Es kerekparutakon szabadon. Ez igy nem is olyan rossz, mert a varosban 50 km/h a max egy ket gyorsforgalmi ut kivetelevel. Berrollerekre ugyanez fog vonatkozni, a vita meg azon megy, hogy 16, vagy 18n ev legyen a korhatar. A birsagok viszont brutalisak lesznek, peldanak mondtak, ha peldaul egy berrolleren ket ember kobak nelkul kozlekedik, az 300 euronal kezdodik. Ennek azert lesz elrettento ereje szerintem. Viszont cserebe a hosszabb , pl. tengerparti 15+ km-es kerekparutakon meg ingyenes elektromos kerekpar es roller toltoket is elhelyeznek.
-
d@vee
őstag
válasz
Blaster #30100 üzenetére
30-35-el használom az enyémet, tényleg ez a legjobb utazótempó. 25 lassúnak érződik, de 30-as limittel is elégedett lennék.
Ez a túlzott lassan menés is csaj ideget szül, a többi közlekedő már csak azért is előz meg nyomul. Bringa úton rendszere hogy 30 körül seggemben vannak a bringások is és előznek ahol lehet. -
Dr. Szilikát
őstag
válasz
PociAti #30115 üzenetére
Csak azért másolom be a gép válaszát, mert elég szépen megfogalmazza, szerintem:
Amikor egy járművezető élvezi a sebességet, de érzékeli a realitásokat is, a fizikai határokat nem lépi túl, az egy hibás mentalitás?
1. A sebesség élvezete és a realitások érzékelése
A járművezetés során sokan élvezik a sebességet, mivel az adrenalin növekedésével jár, és izgalmas élményt nyújt. Azonban fontos megérteni, hogy a sebesség élvezete nem feltétlenül jelenti azt, hogy a vezető figyelmen kívül hagyja a valóságot vagy a fizikai határokat. A felelős járművezetők képesek egyensúlyt találni az izgalom keresése és a biztonságos vezetési gyakorlatok között.
2. Fizikai határok és biztonság
A fizikai határok, mint például a jármű stabilitása, tapadása az úton és a közlekedési környezet (pl. időjárási viszonyok, forgalom) figyelembevételével fontos szerepet játszanak a biztonságos vezetésben. Ha egy járművezető tudatában van ezeknek a határoknak és nem lépi túl őket, akkor ez nem feltétlenül hibás mentalitás. A tudatos döntéshozatal és az önkorlátozás kulcsfontosságú elemei annak, hogy valaki felelősségteljesen vezessen.
3. A hibás mentalitás fogalma
A “hibás mentalitás” kifejezés általában olyan gondolkodási mintákra utal, amelyek veszélyeztetik a biztonságot vagy figyelmen kívül hagyják a következményeket. Ha egy járművezető élvezi a sebességet, de tisztában van azzal, hogy mikor kell lassítani vagy megállni – például bonyolult forgalmi helyzetekben vagy kedvezőtlen időjárási körülmények között –, akkor ez nem tekinthető hibás mentalitásnak. Ellenkezőleg, ez inkább felelősségteljes hozzáállást tükröz.
4. Összegzés
Összességében elmondható, hogy ha egy járművezető élvezi a sebességet, de tisztában van a fizikai határokkal és nem lépi túl őket, akkor ez nem feltétlenül hibás mentalitás. A felelősségteljes vezetés magában foglalja az izgalom keresését anélkül, hogy figyelmen kívül hagynánk a biztonsági szempontokat.
Valószínűség: 95%
-
Reggie0
félisten
válasz
alphamooncam #30116 üzenetére
Amugy nyilvan hulyeseg, mert nem az energiaitalok vagy a koffein miatt van, hanem a rock'n'roll miatt, ezt mindenki tudja. Meg a lovoldozos jatekok miatt.
-
alphamooncam
őstag
válasz
PociAti #30115 üzenetére
"Kockáztatnia kell, mert adrenalin függő."
Aki adrenalin függő, azt nem fogja megállítani holmi papír, meg tinta...
Sztereotipiák meg látom működnek az energiaital és egyéb stimulánsok - itt nem tudom az egyéb alatt mire gondolsz, de valószínű a legszélesebb körben elterjedt koffeinre, magyarul kávéra -általad vélt káros hatásai alapján megbélyegzed azok fogyasztóit, konkrétan idegbajosnak nevezed.
Én nem látok, ok-okozati összefüggést az agresszív vezetők, és pl. a kávéivók és egyéb ABC-ben kapható stimuláns italok között.
Messzemenő következtetéseket vonsz le alaptalanul, ami nem helyes.
Szerintem, a közlekedési kultúrának/kultúrálatlanságnak a kockázatkeresésnek és sebesség viszonyok összemosása ostobaság.
-
PociAti
őstag
válasz
Blaster #30100 üzenetére
A 25 is kevés, ha valaha bringáztál már és szeretnél A-ból B-be eljutni idegbaj nélkül.
Szerintem meg pont az az idegbaj jele, ha valaki nem tud nyugalmasan, türelmesen eljutni A-ból B-be, hanem folyamatosan nyomja az agyát az ideg, és úgy érzi MENNIE KELL. Annál is gyorsabban, mint amit a balesetmentes forgalmi tempó megengedne. Kockáztatnia kell, mert adrenalin függő.
Ezeknek egyéni kiváltó okai lehetnek, mint pl. energiaital és egyéb stimulánsok mellékhatása. Az is biztos, elsősorban fejben dől el. Ilyen mentalitással rollerezők szenvedhetik el a legtöbb balesetet. Lehet hogy autónál megoldják kisebb koccanásokkal, de rollernél ez máshogy működik. -
Blaster
junior tag
válasz
DigitXT #30101 üzenetére
Ez igaz, sokkal stabilabb a bringa, ez világos.
Meg az is, hogy a komplett felfüggesztéssel ellátott, stabilabb rollerek megint nagyon más kategória. Egy cingár darabon még a 20 km/h is para. A fék meg vagy nem ér semmit, vagy orra esel. Egyébként a bérrollik kapcsán ez mondjuk pont a TIER (Dott) javára írható, hogy elég tank a cucc, így amíg nem történik valami extra, nehezen képzelem el, hogy miként lehet vele elesni.
Jó nagy visszalépés ez a Dott applikáció btw a TIER-hez képest...
-
Reggie0
félisten
válasz
Blaster #30100 üzenetére
Es minden valasztott sebessegnel lehet lassabban menni, mert ugye csak par perc lesz a kulonbseg. A vegen az 5km/h-t is meg lehetne magyarazni a biztonsag oltaran.
Amugy meg egyszeruen kene egy olyan kiegeszito szabaly, mint nemeteknel az ajanlott 130-as sebesseg felett, hogy ha a rollerrel tullepi a 25-ot akkor barmilyen balesetnel automatikusan felelos is lesz. Aztan mehet ahogy szeretne.
-
DigitXT
félisten
válasz
Blaster #30100 üzenetére
Az a baj a rollerrel, hogy nagyon nem bringa. Amíg nincs baj, nincs baj! De...
Mehet 30-35-öt kényelmesen, nekem anno 40-45-ös utazó is bőven tetszett.
Ellenberger, amikor egy úthibán elakad a kerék, ugyanott, ahol a bringa csak
zökken egyet, és megy tovább, akkor kiderül a különbség. Akkor a 25 is sok.Nem biztos, hogy az emberek belátására szabad bízni. Ha megengedik azt,
hogy 30-35-tel menjen, akkor tuti lesz aki anyival fog menni. Mindenhol is...
Egyszerűbb kriminalizálni, és valami hard limitert megkövetelni, az a biztos.
Nem mintha egyetértenék vele, de attól még kétségkívül működhet így.
(Megjegyzem, ha lesz "nagy teljesítményű motoros roller" is, mehet többet.)
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- DJI RC2 drón távirányító
- Labubu - Exciting Macaron/Have a Seat bontatlan figurák
- DJI Mavic 3 Pro Fly More Combo RC Pro - drón szett újszerű állapotban, garanciával
- Új, felbontott Philips Series 7000 BHS752/00 kerámia hajvasaló - 2 év magyar bolti garival! -
- DJI Air 2s Fly More Combo drón szett (FMC) 3 akkuval, ND és NDPL szűrőkkel - megkímélt állapot
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad T450s - i5-5GEN I 8GB I 256GB SSD I 14" HD+ I Cam I W10 I Garancia!
- Bomba ár! Fujitsu LifeBook U758 - i5-8GEN I 8GB I 256GB SSD I HDMI I 15,6" FHD I W11 I Garancia!
- Bomba ár! Dell Inspiron 7400 - i7-1165G7 I 8GB I 512SSD I 14,5" 2K I HDMI I Cam I W11 I Garancia!
- BESZÁMÍTÁS! CSAK KIPRÓBÁLT! ASUS ROG Ally X (2024) 1TB kézikonzol garanciával hibátlan működéssel
- REFURBISHED - DELL Thunderbolt Dock WD19TBS docking station (210-AZBV)
Állásajánlatok
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged