Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • DigitXT

    félisten

    válasz RaZroX #30870 üzenetére

    Szeretnék egyetérteni veled, de szerintem nem lehet teljesen egy kalap alá venni. :RLáthatósága egy rolleresnek rosszabb, mert egy álló embert látsz: a járműből semmit. Átlag bringás inkább csak azért nem látszik, mert nincs kivilágítva. Ilyen szempontból viszont előnye is van az elektromos rollernek, mivel (jellegéből adódóan) mindegyikben van egy elegendő kapacitású akku ahhoz, hogy folyamatosan ki lehessen világítani.:K Nem kell külön biciklis lámpát töltögetni, nem fog lemerülni, vagy ha igen, meg is áll...

    Milyen könnyen tud megállni, erősen függ attól, hogy milyen a fékrendszer? Amíg már gyakorlatilag nem létezik kerékpár egyetlen fékkel/-nélkül (fixis futárokat felejtsük el), rollerek közt gyakran csak egy mechanikus fék van (az se acélos!), plusz elektromos. Szerintem még egy felnifékes régi biciklivel is biztosabban meg tud állni, az átlag...:D (Nyilván vannak kerékpárokon is tárcsafékek... Meg rolleren is, viszont utóbbinál elég komolyan behatárolja a fékezési lehetőséged, hogy sajna magasan van a súlypontod, szóval, ha ész nélkül belemarkolsz az első fékbe, szinte biztos, hogy fejre állsz. Szvsz nehezebb rollerrel vészfékezni: át kell helyezni a súlypontot, gyakorolni kell, minden...)

    mi köze a sebesség korláthoz
    Szerintem csak annyi, hogy az átlag roller sokkal kevésbé stabil valami, mint egy átlag kerékpár: szinte bármitől részed lehet egyensúlyvesztésben, egyenesfutás nem létezik, megállni nehezebb vele, a kereke könnyebben elakad bármiben, szóval összességében veszélyesebbnek gondolom, mint a kerékpározást.:B Tehát akár indokolható is lehetne alacsonyabb sebességkorlátozás (ellenben mint látjuk ez újabb konfliktusokat szül).:(

    Megjegyzem, én pont a nagy rollereket gondolom kevésbé veszélyesnek, mivel sokkal inkább "ott vannak" az úton = fizikailag is jobban látszanak, jobban ki vannak világítva, egyenesfutásuk is lehet már, ha olyan a villaszög, ballonos gumival akár 12"-os kereke lehet nekik (ez is felmerült már, hogy kötelezővé kellene tenni legalább) sorolhatnám... Ráadásul aki ilyet hajt az általában már védőfelszereléseket is magára húz, az is előny.

    Ami viszont megfordítja a dolgot, hogy bizony ha 45-tel (vagy fölötte) vereted neki, már tényleg nagyon megváltozik a dinamika, kevesebb időd van reagálni, megint csak nagy lehet a sebességkülönbség, csak most a másik irányba, tehát nem való a kerékpárútra. Mindazonáltal le sem tiltanám onnan, ha amúgy betartja, mert a képesség azért kevés! Ahogy kb. minden autó képes 50 fölött menni, még sincsenek kitiltva (még) a városból.
    Ja SMKP is mehet kerékpárúton, bár valami obskúrus oknál fogva csak lakotton kívül...

    Szerk: meg is találtam az ajánlást erre a 12"-ra. :D "A minimum wheel size of 30.5 cm" (Persze azzal kezdődik, hogy gyári korlátozás 20 km/h-ra, és a mókolás kizárása... :DDD)
    A kötelező sisakra való felhívást meg sem említem, mert biztos beindul a szarcunami.

Új hozzászólás Aktív témák