Új hozzászólás Aktív témák
-
DigitXT
félisten
válasz
lemmy71 #33010 üzenetére
Nem minimális töltés lesz benne, hanem jó esetben félig fel lesz töltve.
Sem lemerülve, sem teljesen feltöltve nem jó tárolni. (Amikor veszek új
cellákat akku építéshez, azok is "névleges" feszültségen érkeznek: nem
lemerülve, nem csutkára töltve tipikusan 3.6V körül szoktak lenni.)
-
PociAti
őstag
válasz
lemmy71 #33003 üzenetére
1, Nem a magyar félrefordításokból kellene kiindulni.
2, Nem hinném, hogy nagy hányada arra gondolna, amit írtál. Bár ezt nem tudhatjuk, és nem szeretem a félreérthető megfogalmazásokat. Ezért visszautalnék az első pontra, nem a magyar félrefordításokból kell kiindulni, ha valami nem egyértelmű, akkor hozzá kell olvasni az angol szöveget is, az lehet a kiindulási alap amit a többi nyelvre lefordítanak.
3, Vagy itt a fórumon Thunderzolee szokott ennyire pongyola módon fogalmazni, meg "pálcikarollerezni" jelentsen az bármit. Lehet ő nevezi zselés guminak a zselé réteggel ellátott abroncsokat.
Adatbázisomban rákerestem a jelly kifejezésre, pár példát hoznék mit írtnak a gyártói oldalon:
https://hu-hu.segway.com/products/ninebot-kickscooters-f25i-and-f40i
Gumiabroncsok típusa:
- Fújt abroncsok (belsővel)
-- Belső nélküli pneumatikus gumiabroncsok zselés réteggel (önjavító gumiabroncsok)https://se-en.segway.com/products/ninebot-kickscooter-f40d-powered-by-segway
Tyres
-Tyres type
-- Tubeless pneumatic tyres (with jelly layer for less maintenance)https://uk-en.segway.com/products/ninebot-kickscooter-f2-powered-by-segway
Tyres
- Tyres type
-- Tubeless Pneumatic Tyres with jelly layer: self-sealing tyresLeírásokban most már inkább ezt az utóbbi verziót, az önjavító (self-sealing) kifejezést szokásuk alkalmazni.
-
DigitXT
félisten
válasz
lemmy71 #33003 üzenetére
Annak idején írtam egy szösszenetet az elérhető abroncsokról a teljesség igénye nélkül. Azok a videók, amiben a mókus kicsomagolja, és megy egy két kört, meg mond valamit, lehetőleg szépet és jót, általában sima promó videók (kínai gyártók nagy fegyvere ez, ha valami új terméket vezetnek be, ami vagy szar, vagy nem - többször igen, mint nem -, ám ha készül róla sok ilyen "fényezős"
influenzásvideó, akkor elkezdik venni, mint a cukrot).Ezek a rollerek javarészt karbantartás-mentesek. Nincsenek bennük folyadékok, nagyon kevés kopó alkatrészük van, konkrétan fékbetét, gumiabroncs. (Jó, ha hidraulikus fékkel szerelt, fékfolyadék van benne, de az is karbantartás-mentes megoldás, zárt rendszerű.)
Magyarán a legnagyobb gond azzal lehet, ha valami csavar meglazul, elkezd kotyogni... Nyilván az ilyen kotyogás nem öngyógyuló, szóval néha* rá kell nézni, de általában jobb gyártóknál a kritikus területeken használnak menetrögzítőt, így ez kevésbé jellemző. Ha nagyon elkoszolódik valami mozgó alkatrész, elkezdhet "nyüszögni": tisztítással is jobb vigyázni, pl. nem megküldeni magasnyomású mosóval, meg ilyesmi. Ha csapágy megy szarrá, az megint olyan dolog, hogy nem tudod babusgatni, azt cserélni kell, lehetőleg a gyári eredeti/kínai minőségnél jobbra. De mondom, ez is inkább az olcsóbb vasak baja.
Ja és még valami: csak azért, mert nyüszög, WD-40 segít, nem biztos, hogy megoldás! Amit zsírozni kell, zsírozni kell, nem olajozni. Ezeket általában a gyárban megcsinálják: amelyik gyártónál elfelejtik (nagyon kínai), azoknál több vele a probléma, ez közismert.
*: szerintem erre nincs km előírás, mint (rendes) gépjárműveknél a kötelező szervizekre.
Töltés intervallum meg nem létezik. Egész nyugodtan töltsd, amikor töltő közelében vagy. Semmi értelme azon gondolkodni, hogy ha ritkábban töltöd, akkor jobb lesz neki, mivel ez egyszerűen nem igaz, épp ellenkezőleg, minél mélyebb a kisütése, annál kevesebb töltési ciklust fog túlélni az akku közel az eredeti kapacitása megtartásával... Az meg, hogy csak 80%-ig töltsd, mert akkor még hosszabb az élettartam, ezekkel a kommersz rollerekkel, a nem programozható töltőkkel és általában nem programozható BMS-sel kivitelezhetetlen.
Szerk: hatótáv tesztet magadnak tudsz csinálni, a felhasználási körülményeid szerint.
(Nem mérvadó, ha valaki megállás nélkül körözget, neked meg párszáz méterenként van egy lámpa, kereszteződés, akármi. Mivel az energia-visszanyerés gyakorlatilag nem működik - marginális a hatása -, így annál kisebb lesz a hatótávolság, minél többször kell megállni, és újra elindulni. Ezt nem fogják tudni neked szimulálni mások, a te útvonalad fogja befolyásolni. Ahogy a kisebb emelkedők, lejtők sem szoktak benne lenni az általános tesztekben, mert tényleg összehasonlíthatatlan lenne az egész.
)
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
lemmy71 #32996 üzenetére
Csak annyi a nehézség, ahol nagyon süllyesztve van a szelep, átlagos pumpával nem lehet hozzáférni. De a Xiaomi-pumpa kiképzése ehhez is illeszkedik, ha jól tudom.
Ha valaki egy régi pumpát szeretne használni (vagy épp a benzinkútnál ügyködni) arra is van olcsó megoldás.
-
PociAti
őstag
válasz
lemmy71 #32996 üzenetére
Az abroncs belső felületén lévő zselé réteg az apró lyukak eltömítését szolgálja. Önjavítónak is szokás nevezni. Ettől még a szelepnél vagy bárhol máshol szökhet az abroncsból a levegő, magyarán nagyon nem azt jelenti a zselés gumi, hogy nem kell pumpálni.
Amit nem kell (és nem is lehet) pumpálni annak tömör gumi az általános elnevezése, aztán lehet magyarázkodni / pontosítani a változatot: méhsejt szerkezetű, habbal töltött, stb. -
DigitXT
félisten
válasz
lemmy71 #32993 üzenetére
Azért ajánlgatjuk, mert bevált.
A sima kézi pumpa a lecsatlakoztatáskor óhatatlanul nyomásvesztést fog okozni, és mivel nagyon kicsi a gumi térfogata, jóval nagyobbat, mint mondjuk egy kerékpárnál (nem beszélve az autógumikról). Így ami azoknál bevált, rolleren nem biztos: tapasztalat szerint a Xiaomi kompresszor kényelmes, és pontos megoldás.
Szerk: ez nem olyan kompresszor, mint ami már van otthon: zsebbe rakható, akkus, nincs benne tartály, nincs nagy térfogat árama, így autógumit is felfúj ugyan, de jó 10 perc alatt.
-
-
DigitXT
félisten
válasz
lemmy71 #32986 üzenetére
Valószínűleg "hülyén nézne ki" egy pálcika rolleren a full face biciklis bukó, pedig ha pofára esés van, akkor csak az biztonságos, ami után nem kell fogpótlás és arcplasztika sem.
(Szokták mondani, hogy nem kell elesni, és ez így is van, bár, ha beüt a szar, akkor már egy sima biciklis sisak is számíthat, sokan mégse vesznek fel semmit. Bíznak a szerencsében.)
Ui: én is bíztam a szerencsében, nekem széttört az első kerék, azért estem egy jó nagyot... Furcsa így visszaolvasni, hogy inkább a sisak, mint a mentő, így is elvittek csonttöréssel... Viszont emlékszem a csattanásra, ha nincs rajtam sisak szerintem nem beszélgetünk.
-
-
DigitXT
félisten
válasz
lemmy71 #32968 üzenetére
Ha az a cél, hogy "érjen is valamit", akkor szerintem csak U lakat jöhet szóba... abból is van olcsó(bb), fel is lehet szerelni a rollerre a tartójával. Előny, hogy nem lehet könnyen elvágni. Hátrány, hogy merev, viszonylag nehéz, sőt, ha fel van szerelve, hajlamos zörögni is...
(Egy sodronyzár könnyebb, de sajnos viszonylag könnyen "elcsíphető", kézi szerszámmal.)
-
DigitXT
félisten
válasz
lemmy71 #31578 üzenetére
Vezérlője válogatja: ha raksz bele egy pici vezérlőt, viszont nagy teljesítményt kérsz tőle, annak általában túlmelegedés a vége... Nekem konkrétan emelkedőn felfelé a Spintend VESC ahogy melegedett, throttlingolt, azaz emiatt vett vissza a roller. De nagyon durván. Attól függően, hogy milyen ventit applikáltam rá, oldódott meg kb. a dolog. (De igazából sose volt jó, mert a dobozban nem tudta leadni a hőt, tehát a kis venti csak késleltette a dolgot. A vége megint csak túlmelegedés volt. Na, ezt egy XP120 CPU hűtővel oldottam meg végül, amit szétvágva, a hőcsövekkel kivezettem a hőt, kint meg egy ipari venti fújt. Nem mondom, viccesen mutatott a lámpánál, de sosem melegedett túl, jól működött...)
Ui: aztán jött a nagyobb akku, így a vezérlő ment a hasa alá, és ott a vázhoz hozzáfogva, hűtőpasztával természetesen nagyjából ugyanezt hozta, nem melegedett túl. De azért a hőmérséklet növekedése szemmel látható ezen a teszt videón, amikor a 60V akkuval... Szóval nem lennék biztos benne, hogy emelkedőn is bírta volna, de szerencsére ezzel az akkuval csak teszteltem. Azóta kapott egy nagyobb méretű és sokkal kisebb ellenállású vezérlőt, ami egyrészt csak a lábát lógatja, másrészt ugyanúgy a vázhoz van fogatva, így abszolút nem volt probléma a melegedéssel. Mármint a vezérlőnél. Akkor meg a motort kezdte megfőzni a vas, és amiatt throttlingolt, szóval annak is adtam hűtőfolyadékot.
Szerk: ez megoldotta a melegedést, csak hát másnap széttört az első kerék és vége lett. (Mondhatjuk, hogy "halálra" volt tuningolva a roller, de amúgy nem is a nagyobb akkuval mentem, mivel azt csak egyszer próbáltam ki, de 70 km/h már egy kicsit sok volt: bőven elég volt nekem az a 45 km/h, amit a kisebb akkuval tudott, nagyjából 25-30-cal estem.)
-
válasz
lemmy71 #31522 üzenetére
Annyiért szerintem nem lesz 4 Pro (2nd gen).
A használtak vannak 150ezer alatt. 130-ért már ki lehet fogni.
Újonnan kb 180-190ezer közt volt sokáig, mikor akciózták, akkor volt 180.Könnyű roller nagy hatótávval necces lesz.
Xiaomi Pro 2, Segway F2 Plus, F2 Pro II, amik tudnak 35km-t legalább, és még viszonylag a könnyebbek közé tartoznak.
A Xiaomi újabb rollerei már nem a korábban használt repülőgép-ipari alu ötvözetből készültek, hanem sima szénacél vázat használtak. Emiatt nehezebbek lettek a rollereik. Segwaynél még maradtak az alu váznál, így pl az F3 sorozat nem lett olyan túl nehéz.
Itt ott tudod nézni a rollerek súlyát (is). -
-
enginev3.0
félisten
válasz
lemmy71 #30912 üzenetére
Régebbi xiaomiknal nyekergett ez az, de szétesésről én nem olvastam
Gen2-t is +1 csepp menetrogzitovel raktam össze, a kormányt, így sosem kellett utána húzniNyekerges sem volt, bár talán 400-500kmt mentem vele mielőtt eladtam
Itt is van range teszt videó, de régen találtam másikat is róla youtubeon ahol folyamatosan ment vele a csávó amíg le nem merült
[link] -
enginev3.0
félisten
válasz
lemmy71 #30905 üzenetére
Akkor semmiképp sem neki való
Majd csinálok még képet akár G2 mellett, de ez a G5 hatalmas, főleg a trepni része, mert a kormány meg rohadt keskeny ami nőknek mondjuk nem gond
De ez nem egy felkapom és viszem roller.Ha törékeny a lány akkor nem ajánlom ilyenre
Ha nem kéne osszecsukni és cipelni, csak menni vele és letamasztani akkor már inkábbEgy iscooter 10 szerintem jobb lehet, de ott meg hát nem tom, nekem az nagyon noname és félnék hogy menetközben kettétörik, ami komoly sérüléssel járhat
Bár ehhez nem tudom milyen behatás kellene, de na. -
-
válasz
lemmy71 #30799 üzenetére
Az nem elfogultság, h a 36V 10200mAh akksi biztonságosan kb 25km-t tud életszerű körülmények között. Értsd: gyorsitások, fékezések nincsenek a tesztekben.
A gyári teszt futópadon zajlik, menetszél nélkül.
Mindegy, milyen rollerbe szerelik be ugyanezt az akksit, akkor is ennyit fog csak tudni.
És mivel volt már jópár rollerem, tudom melyik akksival mekkora hatótávot lehet kihozni adott méretű akkupackkal szerelt rollerből.Pociati pl inkább "D" módban használja a rollereket, és inkább csak 20-al megy, neki rendre nagyobb hatótáv jön össze. Sajnos ez ilyen, "S" módban kevesebb a hatótáv.
Nem görgettél le végig?
"A gyárilag megadott hatótávot úgy számolják, h 15km/h-val haladva, ECO módban, 75kg-os súllyal, teljesen egyenletes sebességgel (gyorsítások nélkül), szélcsendben, sík terepen, 20C°-on - ez a szabvány (OTA teszt)."25-el is ugyanígy tesztelnek.
És a fogyasztás nem lineárisan csökken a sebesség növelésével, hanem inkább exponenciálisan.
Az elektromos roller nem olyan, mint egy autó, h amíg van benne benzin, addig megy akár 160-al is.
Hiába ír rá a gyártó 30km hatótávot, ha ezt menetszél nélküli teszten hozták össze, folyamatosan egyenletes sebességgel, és ráadásul úgy, h ha merül az akksi, akkor már csökken a roller sebessége, az utolsó km-eknél, 10-20% töltöttségnél visszaveszi ECO módba magát, hát persze azért, h többet lehessen megtenni vele, csak nem tudom mire jó, mikor ilyen 15, majd 7-10km/h sebességgel kell megtenni az utolsó km-eket.Ekkora hatótáv igényhez drágább roller kell, vagy noname. Az Alin találsz sok noname rollert, amikben nagyobb(nak mondott) akksi van.
A nagyobb akksis márkásak meg azért drágábbak, mert az akksi az egyik legdrágább alkatrész bennük.
Sokáig 190ezer volt a Xiaomi 4 Pro (2nd gen). Ez volt az egyik, ami a legjobb ár/érték arányú volt.
De már majdnem annyi, mint a most megjelent 5 Pro.
A Segway G2 300-320ezer, ez a most megjelent Xiaomi 5 Pro meg kb ugyanazt tudja majd` százezerrel kevesebbért.
De a G2 is egyre olcsóbb, Alzán csak ~270ezer.
A Xiaomi 5 180ezerért pl egész jó áron van.A Kugoot fikázni nem fogom, de nem elfogultság ha nem akarom ajnározni. Tett a Kugoo eleget róla, h inkább hírhedt legyen, mint híres.
Magát a G5-öst konkrétan nem ismerem, az akksija mindenesetre bíztató méretű.Itt feljebb pl a Xiaomi 5 Pro-ról van egy kis hatótáv teszt szösszenet. Ugyan közel 100kilóval mérve, de láthatod, h messze van a gyárilag 60km-nek titulált hatótávtól a valós, megtehető végeredmény.
És abban 10Ah-s a 48V-os az akksi.Nektek a 40km-hez 15Ah 36V-os akksi kellene (Segway G30, G2), vagy 12-13Ah 48V.
Ezért javasoltam használt G30-at, G2-t. Mindkettő amolyan mindentvivő Lola T a kategóriájában.
És ezek megbizhatóan hoznak 40km-eket.Sokszor hirdetnek kevés km-el, akár még 2-3 év garanciával, szinte vadiúj, alig használt rollereket, akár a dobozával együtt. Én is ilyenekre szoktam lecsapni.
Inkább egy ilyen, mint egy kis akksis vadiúj roller Aliról, aminél a garancia jóformán úgyse lesz, ha emiatt akarnál mindenképp újat venni.De ha meg júniusig ráér, akkor inkább tegyél még hozzá. Most fognak kijönni a Segway F3 sorozat, meg a G3, ezek minden bizonnyal lenyomják majd a mostani rollerek árait, (a használt piacon mindenképp).
Meg állítólag az újabb rollerek adott méretű akksiból nagyobb hatótávot képesek kihozni, nyilván a fejlettebb hatékonyságú motorok miatt, bár nekem ezt még nem sikerült összehoznom. -
PociAti
őstag
válasz
lemmy71 #30799 üzenetére
Tartós műszaki termék esetében a "kipróbáltuk" teszt videók nem sokat érnek. Több felhasználó egy-két ezer km-es tapasztalata, illetve összehasonlító véleménye többet ér bármely bemutató, vagy kicsomagolós videónál.
Bár azért ide teszek egy videót:
https://www.youtube.com/watch?v=mu9TNpTOeNk
Ezek a srácok elég sok rollert teszteltek már, előbb kiszúrják a hibákat és komoly összehasonlítási alappal rendelkeznek.Amúgy rákerestem, legalább 20 olyan roller létezik, mely normál gyártó terméke, elvi hatótáv legalább 39 km, és Navee V50-hez hasonlóan kb. 10.000 mAh az akku kapacitása.
[1] Navee N40, [2] Navee V50, [3] Navee V50i Pro, [4] Ninebot KickScooter ES Series ES3 PLUS, [5] Ninebot KickScooter F Series F2, [6] Ninebot KickScooter F Series F2 E, [7] Ninebot KickScooter F Series F2 E II, [8] Ninebot KickScooter F Series F35, [9] Ninebot KickScooter F Series F40D, [10] Ninebot KickScooter F Series F40D II, [11] Ninebot KickScooter F Series F40E, [12] Ninebot KickScooter MAX Series Max G30LD II, [13] Ninebot KickScooter MAX Series Max G30LE, [14] Ninebot KickScooter MAX Series Max G30LE II, [15] OKAI NEON II (ES20), [16] Xiaomi Mi Electric Scooter 4 Pro (2nd Gen), [17] Xiaomi Mi Electric Scooter 4 Pro Max, [18] Xiaomi Mi Electric Scooter 4 Pro Plus, [19] Xiaomi Electric Scooter 5, [20] Xiaomi Electric Scooter 5 Pro, [21] Xiaomi Mi Electric Scooter Elite
Ezek többsége 36 V-os, a Xiaomi 4 Pro, 5 és 5 Pro az 48V-os.
-
PociAti
őstag
válasz
lemmy71 #30786 üzenetére
A 40 km hatótávval eléggé behatárolná a lehetőségeket.
Ha előre tervezni tudná mikor megy, akkor kisebb hatótávval lényegesen több roller közül válogathatna.A Navee amúgy elég jó cég, közös tulajdonosi átfedés van közöttük és a Ninebot-Segway cég között (ami meg részben a Xiaomi tulajdona).
Kugoo G5 meg egy rettenet. Szar cég szar terméke. Gépészmérnöknek tanultam, nekem még úgy tanították, ami esztétikailag csúnya, az nem lehet jó. Azért tűnik valami csúnyának, mert nem jók az arányok, valami el lett rontva. Ebből a szempontból ez hányinger keltő.
Arányait nézve rendkívül vékony csőnek tűnik a kormányrúdja (törésre leginkább hajlamos eleme a rollernak), miközben a villája és az összehajtó mechanikát tartalmazó csuklót ormótlanul oldották meg.Büszkén hirdetik hogy alumíniumból készült, miközben a 23 kg-os tömege alapján akár öntöttvas is lehetne. Ez a cég hozza a formáját, mintha a kibukott mérnökökből, vagy amatőrökből verbuvált csapattal dolgoznának és a végén a vállukat megvonva azt mondanák: "hát ez ilyen lett!"
Más cégeknél legalább van valami koncepció, és addig dolgoznak rajta, amíg szerintük jó nem lesz. -
-
válasz
lemmy71 #30783 üzenetére
Ezt pl a minap rakta itt ki valaki:
https://prohardver.hu/tema/kis_roller_topic/hsz_30729-30729.htmlIlletve az új Xiaomi rollerek közül az ötös is tud kb 40km-t, már kapható az is. Valamivel gyengébb mint a 4 Pro (2nd gen), de az akksi, így a hatótáv is ugyanakkora, és ha nem kell emelkedőkön mennie, minden bizonnyal elég a teljesítménye.
-
válasz
lemmy71 #30783 üzenetére
40km-es hatótáv igényt írtál, de amit linkeltél, az csak 30km-t tud.
36V-os rendszerű, 7500mAh akkupack kb 20-22km-t tud egyébként. (A 42V az a feltöltött állapotú 36V-os akksi, tehát nem 42V-os rendszerű.)Hány kiló a leányzó?
Milyen magas?
Emelkedőkön is fogja használni?
Esetleg cipelgetnie is kell majd? (A súlya miatt.)160ezerért márkásak közül csak a Segway E2 Pro van, de az nem tud 40km-t.
A hatótávokat egyébként 15km/h-s sebességgel mérve adják meg, ha 25-el mész, jóval kevesebb lesz. És ahogy merül az akksi, egyre lomhább a roller is, szoval nem jó kimaxolni a hatótávot, 40km-hez inkább picivel nagyobb hatotávút keressetek.
Amúgy mihez kell 40km?
20km-t 25-el megtenni, majdnem egy óra, meg visszafelé szintén. Negyed óra után már az ember azt se tudja melyik lábáról állljon át a másikra, annyira unalmas tud lenni. Ez nem bicikli, ahol ülünk, és tekerünk. Ezt azért vegyétek számításba.Ha csak 160ezer a keret, akkor vagy noname lesz, vagy inkább használtat keressetek.
40km-t nem sok roller tud.
Xiaomi 4 Pro (2nd gen), 5 Pro
Segway G30, G2
Esetleg neccesen Segway F2 Plus/Pro, F2 Pro II.
F65i
Inmotion S1 - nem nagyon kapható márEzekből 160 alatt szokott lenni használt is G30, 4 Pro (2nd gen), F2 Plus/Pro.
Ha van pénz lovéra, a G2-t javasolnám, 200ezer használtan.Itt ki vannak gyüjtve a márkásabb rollerek tulajdonságai, át tudod nézni őket. A szürkék még nem jelentek meg, csak most fognak.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- DELL PowerEdge R630 rack szerver barebone - 2xSocket 2011v4 , 24x DDR4 DIMM, H330 RAID, 39369Ft+ÁFA
- Apple iPhone X, 256GB, Kártyafüggetlen
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 10600KF 16/32/64GB RAM RTX 3060 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- Azonnali készpénzes GAMER / üzleti notebook felvásárlás személyesen / csomagküldéssel korrekt áron
- Szinte új, minőségi, állítható ritkítóolló
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest