- Xiaomi 15 - kicsi telefon nagy energiával
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Vékonyabb lett, jobb kamerát kapott, de az akku maradt a régi: itt a Fold7
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Samsung Galaxy A53 5G - kevesebbet többért
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- Poco F5 - pokolian jó ajánlat
- Mobilinternet EU-n kívül, eSIM adatcsomagok használata
-
Mobilarena
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
ThodEE
őstag
válasz
Attix82 #25380 üzenetére
Most akkor ugyan az a specifikáció vagy jobb vagy mégsem? Akkor miért mondja hogy ugyan az? Vagy így jobb mert kevesebbet fogyaszt?
Veszek egyrönót mert kevesebbet fogyaszt, adnak a szervizbe egy BMW-t mert ugyan akkora a csomagtartó meg ugyan annyi ülés de jobban megy akkor szerintük ez oké
-
asdf_
veterán
válasz
Attix82 #25330 üzenetére
Fenéket, ársávos kötelező jótállás, 3 év. Legalábbis régen úgy volt, hogy notebook, számítógép és ezek alkatrészei. Vagy én vagyok hülye?
Szerk: Kikerestem, jól rémlik:
17. 10 000 forintot elérő eladási árú információtechnikai készülékek, így különösen asztali számítógép, laptop, note-book, tablet, PDA, monitor, nyomtató, szkenner, fényképezőgép, film- és hangfelvevő kamera, videokamera és camcorder, diktafon, fotónyomtató, film- és diaszkenner, MP3 és MP4 lejátszó, hordozható médialejátszó, pendrive, memóriakártya, akkumulátor-töltő, számológép, zsebszámológép;
37. 10 000 forintot elérő eladási árú, az előzőekben felsorolt termékcsoportokhoz tartozó termékek tartozékai és alkotórészei.
-
válasz
Attix82 #25056 üzenetére
ez az egész szabályozás egy vicc, annyi életszerűtlen baromság van
én megkövetelném a cégektől hogy részletesen írják le náluk milyen feltételekkel van garancia, meddig lehet visszaküldeni stb.
és ne legyen semmi kötelező, legyen szabad verseny, hadd döntsön a fogyasztó mi a fontos neki, csak az ár, vagy a jó garancia stb.
atyáskodik az állam, aztán az az eredménye mindenki kibúvót keres a szabályok alól, vagy rohadt drágák lesznek a termékek
autóknál pl elkezdték már egyes kereskedők kötelező jelleggel fizetős "garancia biztosítás"-al árulni az autókat, mert szavatosságot kell adni egy 20 éves 500 ezret futott szutyokra is, ami nyílvánvalóan ostobaság -
V.Stryker
nagyúr
válasz
Attix82 #24697 üzenetére
Tizenpárezer. Nem is az összeg vág földhöz, csak valahogy ezt nem érzem a saját hibámnak.
Lackooo84: Milyesmit? A másik két szemüvegem szintén ott volt, azoknak semmi bajuk. DE hol hívták fel a figyelmem erre, hogy ne tegyem ki hőnek? Mert nem a szélvédőhöz tettem ki. Közvetlen napsütésnek nem volt kitéve. Meleg az biztos volt, nem is tagadom. Én csak azt mondom, hogy amit ők mondanak, azt nem jelezték sehol, másrészt nem életszerű, hogy kivegyem a kocsiból mielőtt hazaérnék. Vagy csak nekem...
-
syC
addikt
-
RobberBaron
tag
válasz
Attix82 #23513 üzenetére
Nem a bányászat bizonyítása a lényeg, hanem az átvételi papíron is az áll, hogy ha a bios moddolt, akkor az elállási jog elutasításra kerül. Eszem ágában sem volt a bios-t megpiszkálni, mivel már az átvételkor tudtam, hogy vissza fogom vinni a kártyát. Olyan gyorsan esik a vga-k ára, hogy 2 hete rendeltem ezt a kártyát, és ehhez képest ma már 34 ezer forinttal olcsóbban tudnám megvenni.
A hozzáállásuk alapján egyből az merült fel bennem, hogy át akarnak verni, mert ez nekik anyagi veszteség lesz. -
BusinessGuy
őstag
válasz
Attix82 #22384 üzenetére
Mert első körben tudni szeretném mi a helyzet ha nem teljesítették a kötelezettségüket amire határidőt illetve értesítést válaltak, mielött leráznának egy "még nincs kész de hamarosan értesítjük" szintű sablonnal.
Letelt a 15 munkanap, letelt a 30 munkanap és a megadott teljesítési határidő is. Érdekel mik a lehetőségeim ha húznák az időt tovább.
-
-
chopin42
őstag
válasz
Attix82 #21444 üzenetére
Nyilván ilyenkor azt keresi az ember, hogy hol kaphat leggyorsabban infót, több helyen is kérdezi, mert sokszor az ügyfélszolgálatok nem igen veszik fel a telefont, e-mail-re nem reagálnak, stb. Ennek ellenére jeleztem az ügyfélszolgálatnak, azt mondták, küldjek e-mail-t, megtettem, visszajött, hogy majd jelentkeznek. Ez lehet akármikor, túl a 3 napon, túl a 14-en, ünnepek jönnek, ilyenek.
Pusztán érdekelt, hogy aki így járt, annak mi lett a vége, mire hivatkozzak, stb...
Mindenesetre köszi a konstruktív hsz-t. -
blaca83
őstag
válasz
Attix82 #21289 üzenetére
Szia!
Ha figyelmesen végigolvastad akkor kiderül, a lap még most is garanciális.
Sajnos 3 különböző ember gépében produkálta ugyan azt a hibát és pénteken lesz visszavíve újra a bolthoz.Szerintem egy 70-ezres alaplap esetén elvárható lenne, hogy normálisan megcsinálja a gyártó, vagy a többedig alkalom után cserélje másik szériára vagy vissza adja az árát.
Ezért kérdeztem, hogy milyen törvényi lehetőség van amivel élhet a rokonom.
Bele KELL TÖRŐDNIE és a 4. javítás után ha visszakapja akkor addig használni amíg megy???
Ennyi??@LuckyL:
Köszi, megpróbálok utánaolvasni...! -
válasz
Attix82 #21020 üzenetére
Youtube-on leginkább fullhd60hz tesztek vannak.
Amellett a gta-ból is az offline benchmarkot szokták feltenni youtube-ra aminek 4c/4t is elég, ezzel szemben az online zabálja a procit főleg ha sokan vannak fönt. Gyakran láttam olyan megzuhanásokat hogy a gpu 40-50%-on volt. -
válasz
Attix82 #21016 üzenetére
Nem csak azért vettem, véglegesnek szántam. Viszont világossá vált számomra, hogy ez fullhd 60fps-hez való (most 75Hz-em van), és ha majd cserélem a 1060-ast akkor valószínűleg kevés lesz, és nagyobb frekvenciával is lehet gondja. Illetve alig drágább a 2700 33%-al több maggal.
Próba nem egyenlő működőképesség-vizsgálattal, jelenthet az alaposabb vizsgálatot is, pl hogy neked megfelel-e. -
válasz
Attix82 #21004 üzenetére
érdekes kérdés ez, meg kellene kérdezni az illetékes hivatalt, kiváncsi lennék mit mondanak
nem írta a srác konkrétan milyen termékről van szó, de azért valahol a boltot is megértem hogy megpróbálja lerázni, aki az időt maximálisan kihasználva 2 hétig "próbál" ki egy terméket
és lehet itt beszélni arról, hogy így meg úgy visszajáró vevő, me gkell tartani, üzletpolitika stb. de van oylan vevő akit nem feltétlenül akar az ember, hogy visszajárjon -
-
-
psg5
veterán
válasz
Attix82 #20844 üzenetére
Nos ebben van a kétely. Szerintem a levél tartalmának van jelentősége. Idézet egy fogyasztóvédelmi állásfoglalásból:
"Amennyiben az eladótól egy részletes, a szerződés lényeges elemeit tartalmazó e-mail érkezik meg a fogyasztóhoz, úgy azt tekinthetjük a szerződés létrejöttét jelentő nyilatkozatnak, tehát egyéb megerősítésre (pl.: további telefonhívás vagy e- mail) nincs szükség."Plusz az Ektv. 6. § (2) bekezdése, valamint a Ptk. 6:84. § (2) bekezdése értelmében a szolgáltató köteles a rendelést elektronikus úton haladéktalanul visszaigazolni. Vagyis nem az automata levelet kell csupán haladéktalanul hanem magát a visszaigazolsát.
-
psg5
veterán
válasz
Attix82 #20842 üzenetére
Visszanéztem nem BF-es rendeléseimet. Ugyanilyen e-mail jött mindig is a rendelésről és után a termék.
De más cégnél sem látom, hogy két e-mail jött volna. Max a kiszállítás időpontjára jött mindig még egy, de az már Magát a szállítást érintette."amint rendelésed elküldtük"
Esetleg ez lehet a kulcsmondat? Ez a többiben nem szerepel illetve nem így. -
Exodion
senior tag
válasz
Attix82 #20433 üzenetére
Hú de durca hozzászólásra sikeredett. Csak nem vagy érdekelt? Persze eladnám a boltnak vissza ahogy kell
. Az érdekel, hogy most ennek a továbbiakban mi a menete. Keressek ügyvédet, vagy majd a békéltető intézkedik a továbbiakban. Tehát annyi tiszta hogy bíróságon kérhető a hatályon kívül helyezés, ide kell magamat is képviselni, vagy ez csak a békéltető és a kereskedő?
-
asdf_
veterán
válasz
Attix82 #20251 üzenetére
A termek jotallasos ugyintezesenek nem teheto felteteleul a termek osszes tartozekanak leadasa! Sem a cserenek (beszeljunk 10e feleetti termekrol, megmielott, es bizzunk, hogy a vasarlas is efolotti volt) Ugyanazt a levonast kell alkalmazni ezesetben, mint a 14 napon beluli elallasnal a kiprobalason tuli hasznalatbol eredo ertekcsokkenesnel. Magyarul ki KELL cserelni a memoriakartyat, es fizettetni x Ft-ot a szaros atalakito hianya miatt, ha ennyire mocsok rugalmatlan kiskerrol van szo, amely annyira impotens, hogy ennyit keptelen a beszallitojaval lezongorazni.
-
asdf_
veterán
válasz
Attix82 #20247 üzenetére
Ugyfel leadja a hibas kartyat
Kisker megallapitja a hibat, leadja garira a nakkerbe
Nakker visszaszol, hogy csere lenne, de csak ha megkapjak az atalakitot
Kisker visszaszol, hogy csereljetek, a cseretermekbol meg vegyetek ki az atalakitot es rakjatok a hibas kartya melle, nekunk mar csak a memoriakartyat kuldjetek (es legkozelebb ne szarozzatok egy 100 forintos atalakiton)
Kisker a vevo kezibe adja a cserekartyat atalakito nelkul.Mindenki boldog.
-
Breaker
tag
válasz
Attix82 #20247 üzenetére
nem tudom.. Azok alapjan, hogy EVGA videokartyat kuldtem el Nemetorszagba garancialis cserébe kozvetlenul az EVGA-nak.
Nem kérték se a dobozát, se a hozzá mellékelt RGB/DVI átalakitot ill. a tartozékokat sem. kudltem a kartyat buborékos dobozban es kuldtek ugyanugy a jot helyette. -
Wolfskin
őstag
válasz
Attix82 #20071 üzenetére
igen, gondolkoztam. én arra jutottam, hogy ez egy inkorrekt üzleti magatartás. nagyon olcsó, akár nemlétező termékkel becsalogatni a vásárlót, majd rásózni valami mást. nekem is felajánlották telefonban, hogy vegyek mást helyett. talán megszokták, hogy a vevők nagy része a vásárlás öröméért vásárol: "hogy, nincs már robogó? persze, jó lesz a varrógép is helyette, akkor küldjék azt"
ezt támasztja alá az is, hogy a termékből az egyik "saját raktárból lett" volna. mikor felhívtak, mondták is, hogy a másikat rendelni kell, az eltart 1-2 hétig, addig küldjék-e a meglévőt, és a kábelt amit még rendeltem. majd 2 nap múlva jött az újabb telefon: fú, bocsi, az eddig meglévő, saját raktárból származó sincs már meg... de vegyen helyette mást.
vagy ennyire amatőrök, hogy még egy készletnyilvántartó programjuk sincs, vagy nem tudják kezelni, vagy megtetszett valakinek cégen belül, hogy, hú, van ilyenünk? és ennyire olcsó? ezt ne adjuk már oda, nekem is kell, vagy ahogy az előbb említettem, ez egy értékesítési stratégia: kamu termékkel becsalogatjuk a vevőt, aztán ha már megvan a kontakt, rásózunk valami mást.melyik a legvonzóbb alternatíva? melyik miatt érdemes az ilyen "boltokat" hagyni üzemelni?
egyébként egyet még találtam a termékből egy másik oldalon, igaz 2000 Ft-al drágábban. viszont ott nem is engedett 2-t rendelni, sőt, ahogy az egyet kirendeltem az oldal kifutott termékre váltott. bízom benne, hogy notebookspecialista.hu nem egy ilyen kamu oldal, mint a rufusz.hu
-
Wolfskin
őstag
válasz
Attix82 #20061 üzenetére
pont ezt írtam le. míg vártam a szállításra, eltelt egy hét. közben mindenütt kifutott... addig kb 8 shopot dobott fel az árukereső, mára egyet sem. kiakciózták mindenütt. tehát ha nem ilyen kamu cégnél rendelem meg, akkor meg tudtam volna venni máshol. most már nem tudom.
am valszeg írok a fogyasztóvédelemnek, már csak azért is, hogy szelektálódjanak ki az ilyen lufi cégek.
-
zsotesz81
senior tag
válasz
Attix82 #20065 üzenetére
Nem kezdték el a javítást az első telefon beszélgetés után. Amikor másodszor felhívtak, mondta a tag, hogy addig nem kedzik el a javítást amíg nincs előleg, mert nem akarnak úgy járni, hogy megcsinálják aztán meg az ügyfél meggondolja magát és nem veszi át a telefont.
Na mindegy majd meglátjuk mi lesz. -
Wolfskin
őstag
válasz
Attix82 #20059 üzenetére
Ezt jó ötlet, ezt fogom írni én is a NAV-nak: bocsi, adatbázis hiba lépett fel, rosszul számoltam ki a pénzem és elfogyott. Így sajnos nem tudok adót fizetni. Ez van.
Ha pl. egy áruházban rosszul van beárazva a termék, rossz ár van feltüntetve a polcon, kötelesek azon adni a terméket. Utána kicserélhetik az árcédulát. Tehát valamiféle ajánlati kötöttségnek kellene lennie...
Mert így én is elkezdhetek a neten előgyelgésben Bugattikat árulni féláron, aztán vagy lesz vagy nem lesz. -
Gyuri27
félisten
válasz
Attix82 #19962 üzenetére
Ez a fizikai sérülés a halálom.
Tegyük fel van a hdd-n karc oldalt. Mert hát nem ment be rendesen a házba (ne ragozzuk tovább).
Aztán lehal a fej (valami). Mi köze ennek a kinti karchoz? Semmi.
De megy a vergődés.
Aztán sok szervizből meg úgy jönnek vissza a cuccok mint ha indiában a porban kalapáccsal laposvágóval javitották volna.Mondok mást. Ha letöröm a ram slotot. Behal az egyik vrm, kondi bármi. Aztán nincs gari a slot miatt?
Hogy függ össze a kettő? Sehogy.Maradjunk annyiban mély ez a téma. Nagyon mély.
-
#32577792
törölt tag
válasz
Attix82 #19959 üzenetére
Khmmm.....
Két dologról beszélünk!
Én elállási jog megtagadásáról.
Te meg már szervizről meg egyebek.
Ne keverjük már össze. Ettől független esetben vitt vissza más egy lapot, elállás miatt. Ugyanezt játszotta el. Majd bevizsgálja és majd eldönti. A vásárló egy multi rendszergazdája, e-on gépeket is üzemben tart, helyez. Lehet több géppel dolgozik naponta, mint a kedves eladó évente.Így érted már, hogy miért nem mondom milyen lap meg egyebek? NINCS jelentősége. Törvénysértést követett el, több soron.
-
Gyuri27
félisten
válasz
Attix82 #19959 üzenetére
Nem gondolok semmit.
Azt gondolom, hogy a megnézést azt lehet a pulton is a vevő előtt.
Meg azt is gondolom, hogy láttunk már ügyeskedő boltot mint ahogy vevőt is.
Így mindenkinek jobb ha az első lépések közös térben történnek.
Normális helyen a kocsid szervizelését is nézheted ablakon keresztül. -
#32577792
törölt tag
válasz
Attix82 #19947 üzenetére
Állításuk szerint igen.
De az egész menete:
1: majd átvizsgáljuk és szólunk mennyit tudunk visszaadni, de alap kb. -10%!
2: Ezt egy másik lappal is eljátszották
3: Elvonult egy a vásárló által nem látott helyre, ahol "megvizsgálta" majd jött a leírt dolgokkal.edigital: vettem egy telefont, ami hát nekem nem jött be, nem volt kiállítóteremben, nem tudtam előre megnézni.
Visszavittem, áttörölgette, átnézte, ELŐTTEM! Majd átvette és 5 nap múlva jött a pénz is.
Érzed a különbséget?
Azt állították, hogy ezt csak mi okozhattuk, gyárban robotok dolgoznak ott nincs hiba.
DE! A törvény ebből a szempontból egyértelmű:
- Nincs joguk és lehetőségük megtagadni az átvételt - kivételek nem vonatkoztak ránk - és a visszafizetést.
Ha úgy gondolják dolog lenne, leírtam a lehetőségeit a vállalkozásnak.Az egy másik jogi ügy, amiben független szakértői vélemény kell, melyben bizonyítja, hogy elgördült egy láb, ha igen, ki okozhatta, miért 1 láb járt így, miért vonult el vele?
De azt nem teheti meg, amit tett. Szerencsére minden telefont, minden beszélgetést tudunk bizonyítani. -
#34576640
törölt tag
válasz
Attix82 #19900 üzenetére
Nem tudtam!!! Ők később közölték velem, hogy milyen monitort hoztam el és mekkora az ár különbség.
De fogyasztóként nekem mi kötelességem van a bolttal szemben? Most komolyan. Azért vannak ott a szakképzett eladók, nem?
Ha egy orvos rosszul műt, akkor arról a beteg tehet? -
MaxxDamage
félisten
válasz
Attix82 #19658 üzenetére
Így már van valóság alapja (hogy az enyém) , igaz? (magán részek kitakarva) - minden doku, alkatrész fullosan a rendelkezésemre áll. (összeg nem lett feltüntetve az "adás vételin", mert ahhoz a boltnak semmi köze, lényeg, hogy jogosan az enyém a kártya) eredeti számlán is azok az adatok vannak, amik az "eladó" adatai résznél is megtalálhatóak)
(kicsit ferdén scanneltem, de most hozta a postás)
-
blaca83
őstag
válasz
Attix82 #19670 üzenetére
Összességében nem igazán érzem korrektnek az egész menetét! A leìrtak alapján Te nem véltél felfedezni némi sumákolást az előző körben történt eljárásukkal?
A szórakozáson kìvül munkaeszköz is a gépem. Nem tudom 4-6 hetekre nélkülözni.
Egyébként most délelőtt beszéltem telefonon egy barátom ismerősével aki a fogyasztóvédelemnél dolgozik.
Az illető azt mondta, hogy "érdekmúlásra lehet hivatkozni…!" Írjam meg nekik, hogy már vettem másikat és nem tartok igényt a kártyára.@MaxxDamage:
Amikor először leadtam garanciális ügyintézésre a kártyát akkor utána egy olyat kaptunk ami el volt görbülve és OEM-ként adták ki. (fent írtam,hogy trükköztek a papírral is amikor odaadták az ismerősnek.)Ezt megpanaszoltam, hogy véleményem szerint egy átlag felhasználónak nem azzal kell kezdenie az üzembe helyezést, hogy "sufni tuningba" meghajlítja magának, hogy gépbe lehessen tenni.
Itt ígérték meg, hogy a gyártó felé jelzik a dolgot és 2 nap múlva már jeleztek is, hogy lehet menni a kártyáért.
Ami pluszban bosszantó, hogy "hirtelen előkerült" a 2 napja trükkösen kiadott VGA doboza és összes tartozéka is. -
asdf_
veterán
válasz
Attix82 #19660 üzenetére
Nah mindegy szerintem mindenki érti, papír az papír és a bíró nem a szavaknak hisz.
Ezert keszul ketszer ket peldany a munkalapbol, egyszer ketto amikor atveszi az ember (egy sajat, egy ugyfel), amikor a javitottert visszajon akkor azt a munkalap elleneben adod ki (tehat az ugyfel peldanya visszakerul hozzad), majd az elkeszult javitas adatait tartalmazo munkalapbol is nyomtatodik ketto, egy sajat, eggyel meg elviszi az ugyfel a termeket. ASZF resze, hogy javitott/cserelt termeket munkalap elleneben adsz ki (barki is mutassa azt be), igy amikor Gezuka vasarlo erdeklodik, hogy miert van Pistanal az o termeke, akkor egyreszt azert, mert odaadtad neki b+, masreszt itt az atvetelkor keletkezett munkalap mindket peldanya, ebbol az egyik a leado alairasaval (=az atvetelkor kiadott munkalap elleneben lett kiadva) innentol kezdve a bolt segge vedve van.
Es most nem azert, de en meg eletemben nem talalkoztam olyannal, hogy amikor viszi az ember a munkalapot atvenni a termeket, akkor a munkalapon kivul barmit is ellenoriztek volna (minek ugye?). Egyedul nagyker altal uzemeltetett markaszervizben lattam olyat, hogy ceg nevere leadott termeket csak pecsettel lehet atvenni, maganszemelyest mindenhol odaadjak annak, aki villantja az atveteli lapot (es -fentiek alapjan gondolom nem tul meglepo, hogy- nem ertem, miert is ne tennek). -
asdf_
veterán
válasz
Attix82 #19658 üzenetére
Nem igazán jelenti azt, hogy a tied a termék, ha nálad vannak a termékek papírjai.
Nem, de a szervizes szempontjából érdektelen és főleg eszméletlenül logikátlan a termék tulajdonjogát vizsgálni, mert mint mondottam, ha nem a tulaj hozza be, akkor az a kiindulasi állapot, hogy már nem a tulajnál van. Ha esetleg jogtalanul, akkor a kár már érte a jogos tulajt, az, hogy a jogtalan birtokos legariztatja a cuccot, ezen az égvilágon semmit nem változtat, további kár a jogos tulajt nem éri, ezért nem értem, miért kéne kizárólag a tulajnak garizni és mindenki mást pedig elhajtani a vérbe.
Nem mellesleg, ha a haverom nem ér rá, és megkér, hogy dobjam be garizni, akkor ha arra van bizodalma, hogy a hibás terméket nekem odaadja, akkor ez nálam azt jelenti, hogy automatikusan megvan az a bizodalma is, hogy azt át is vehetem. Másképp erős logikai bukfencbe csöppenünk.
-
asdf_
veterán
válasz
Attix82 #19649 üzenetére
Felreertes van.
Egy szoval nem vitatom, hogy jogilag a bolt azzal all szerzodesben, aki a szamlan szerepel, es hogy jogilag az a termek tulajdonosa, akinek a neve a szamlan szerepel, vagy aki errol adasveteli szerzodest mutat. Azt sem, hogy minden ilyen hasznaltcikkes vasarlasnal adasveteli szerzodest kellene irni*. De sokmindent kene, aztan megsem ugy csinaljuk. Ha az asszony kocsijaval furikazol, papirost kene tudj mutatni, hogy te ezt az o engedelyevel teszed, kulonben -plane ha nem egy helyre vagytok bejelentve- felmerul, hogy esetleg loptad, kulfoldon plane kellemetlen pillanatokat -esetleg orakat- tudsz szerezni enelkul magadnak. Ha tehetos haverod a menyasszonytancnal beledob 200 ezret a kocsogbe, neked azutan illeteket kene fizetned. Ha egyedul mesz kulfoldre a gyerekkel, az anyjatol papir kene nalad legyen, hogy ezt az o tudtaval teszed -tehat nem epp kulfoldre lopod a gyereket-, ennek minimum angolra, de celszeruen a fogado orszag nyelvere le kellene lennie fordittatva, es az sem haszontalan, ha ezt a papirt kozjegyzonel csinaltatok meg. Aztan ezeket -es ide hosszu listat tudnank irni- mind nem csinalja senki...
Amit en mondok:
Engem totalisan nem erdekel, hogy papiron kie a termek. Azert nem, mert ha A tulajdona a termek, de B jon be vele gariztatni szamlaval egyutt, akkor mar nincs A "fennhatosaga alatt" a termek. Mar nincs nala, tehat azzal, hogy akar legarizom, akar, ha ugy alakul, visszaadom a vasarlas osszeget, ot semmilyen kar ezzel nem tudja erni, hiszen az a kiindulasi allapot, hogy mar nem volt a termek birtokaban, amikor a garis ugyintezes elkezdodott. Emiatt nekem teljesen folosleges azzal foglalkoznom, hogy csekkoljam, annak garizok-e akinek eladtam (sot, kifejezetten ellenerdekelt vagyok ebben, hiszen igy en leszek majd a kocsog boltos, aki csak a vevonek garizik, meg a jogszabalyokon lovagol meg stb.) Nem mellesleg egy kettanus adasveteli szerzodest kb. barmikor csinal barki, az azt atvevo kb. ezermilliard szazalek, hogy nem megy hatra az irattarba elokeresni az eredeti szamla masodpeldanyat es osszehasonlitani azon a vevo alairasat a meghatalmazason levoevel, sem ugyanezt penzvisszanal a penztar kifizetesi bizonylaton szereplo alairassal. Tehat en csak azt mondom, hogy boltoskent ezen rugozni, hogy annak garizok-e aki megvette/a jogos tulajdonos, totalisan logikatlan es ertelmetlen. Pontosan emiatt nem is foglalkozom vele es nem is kene senkinek.* tortenet az adasveteli szerzodesrol: fentiek utan megelepo lehet, de nekem teljesen alap, hogy hasznalt cumo vasarlasnal adasvetelit iratnek. Nemreg vettem volna egy objektivet, meg garis is volt, tehat ott nem csak a tulajdonjog tisztazasa vegett volt celszeru -100e Ft-os termekrol beszelunk-, hanem meg ahhoz is kellene, hogy fogyasztoi jogaimat esetleges jogvita eseten ervenyesithessem (tehat ha valami szerintem garis, a bolt szerint nem, akkor hiaba van szamlamasolatom, szamlam, garjegyem, kezemben a termek, kenhetem a hajamra, nem indithatok fogyved eljarast, nem mehetek bekeltetokhoz stb. tehat igenis, tessek megirni azt a kurva adasveteli szerzodest minden esetben. Jelentkeztem az eladonal, tisztazzuk a tisztaznivalokat a termekkel kapcsolatban, jeleztem, hogy gondot okozna-e neki, hogy adasvetelit szeretnek rola (fentiek mellett utasbiztositast sem tudok kotni arra, ami papiron nem az enyem, ez volt a harmadik indok, amiert szerzodest akartam). Elado mondja, oke, semmi gond. Egyeztetjuk a napokat, hogy kinek mikor jo, mikor nem, hol zajlana az atvetel. Kb. megegyeztunk egy napban es helyszinben, elotte elkuldtem neki az adasvetelit, amibe csak a lakcime kellett volna meg a ket tanuja alulra. X ora mulva visszair, hogy bocsi, a termek mar elkelt. Hirtelen lett a nagy semmibol, minden elozmeny nelkul egy vevoje, aki nalam korabban jelentkezett a termekert. Mikozben velem napot es helyszint egyeztett, es kb. annyi volt a kerdes, hogy kedd vagy szerda. Nyilvan eltolta egy utanam jelentkezonek, akivel nem kell szarakodni semmit, pacsi, pacsi, penz a zsebbe es kesz. Na igy akarjon az ember adasveteli szerzodessel hasznalt termeket vasarolni ... :/
-
MaxxDamage
félisten
válasz
Attix82 #19649 üzenetére
Van erre valami jó formanyomtatvány? (ami hivatalos / neten elérhető, letölthető)
Elvileg, van egy számla (ami nem az én nevemre és címemre szól) az alapján csak a név, cím, ir.szám ami szerint kell írni egy adásvételit (ja és a termék neve, SN száma) amúgy a gari jegyen nincs senki megjelölve, csak a termék neve / SN száma található (tehát gari az nem névre szól konkrétan, de a számla igen) tehát kp. vissza esetén az a számla szerinti felet illeti (vagy adásvételi, átruházási doku esetén az említett személyt) -
MaxxDamage
félisten
válasz
Attix82 #19631 üzenetére
Én a terméket úgy küldtem vissza, mint ahogy a bolt (iPon) adta el (doboz, full tartozékok, stb..) és bár nem az én nevemen volt, de én küldtem el (garancia futár jött érte, ingyenes oda-vissza) és én is kaptam vissza (a csere darabot, amit külföldről küldtek, maga a gyártó)
Sőt!
Most van nálam egy megint nem olcsó termék (1.3 milla érték), számla, gari doku, ami nem a nevemen van (mind2 digitális formában, de ki is nyomtattam) és a boltnak írtam/felvettem velük a kapcsolatot gari ügyben (ha a 3 év alatt szükséges lenne) és álltak a rendelkezésemre, nem zárkóztak el és segítőkészek/korrektek voltak, minden infót megadtak. (számla és gari doku másolatot küldtem a szóban forgó tárgy beazonosításához)Tegyük fel, ha nem adok el valamit, de elajándékozom egy távoli rokonnak/ismerősnek és az gariztatná, de nem tudja mert nem az ő nevén van? (baromság)
Amúgy csak úgy veszek használtan nagyobb értékű terméket, hogy ha szükséges (lenne) az eredeti tulaj is rendelkezésre álljon, segítsen (ha gátolna ebbe a bolt pl.)
Van olyan is, hogy páran össze állnak és rendelnek azonos terméket db/fő arányban és az is egy név/számlán van. A számla/gari doku digitálisan érkezik és azt nyomtatják (mindenki kap egy példányt) aztán ha gariztatni akarja (bármelyik személy) akkor gond nélkül megteheti.
UI:
Ja és a számla magánszemélynek szól. Név, cím, ir.szam feltüntetéssel. (Online rendelés) -
MaxxDamage
félisten
válasz
Attix82 #19627 üzenetére
Nekem cseréltek már terméket, ami nem az én nevemen volt és új termék már az én nevemre került. Baromság amit mondasz már bocs... (és 255k-s termék volt)
Úgy néz ki boltja válogatja... (ki mit kér/kérhet?)
Jogszabályban nem tudom miként szerepel, de ha érintett lennék, tuti utána néznék ennek. -
Gyuri27
félisten
válasz
Attix82 #19622 üzenetére
Ha ott a termék és ott a számla akkor miről beszélünk?
Eddig még úgy van, hogy a boltos, szervizes nem kérhet személyit.
Egyébként természetes személy esetén nem személy függő a jótállás.
Valamivel igazolod, hogy onnan van a termék és kutya kötelessége a boltnak, szerviznek a szükséges dolgokat megcsinálni. -
asdf_
veterán
válasz
Attix82 #19622 üzenetére
Ez azert baromsag, mert ha a kezeben ott van a cucc, akkor a termek tulajdonosa megbizott benne annyira, hogy ne csak a szervizeles elott, hanem a szervizeles utan is a kezeben legyen, ergo az egvilagon semmi akadalya annak, hogy javitas utan ugyanaz kapja vissza, mint aki leadta, ergo fel nem fogom, hogy miert puposkodik ezen a tuloldal.
A termeket annak adom vissza, aki leadta, vagy akinek a kezeben van az eredeti munkalap es jon vele atvenni (amennyiben a leado ez ellen nem el kifogassal leadasnal). Totalis modon nem erdekel, hogy tulajdonjogilag kie a termek es sima javitas eseten erdektelen is (de amugy penzvisszanal is ugyanez az allaspontom). -
-
kenccsi
tag
válasz
Attix82 #19429 üzenetére
Áhh, csak orrolok mert vontatott volt szegény lapi élete. Meg vettem, de meló miatt nem tudtam tesztelni 1 hétig. Kiderült, hogy valami nem oké, vissza vittem, mondták, hogy valóban, akkor 1.5 hónap szerviz, nyilván kicsit karcolódott itt ott, aminek tökre örültem. Még az nap mikor vissza kaptam, vissza kellett vinnem mert a probléma ugyanúgy fenn állt. Szerintük nem, de ha szeretném elküldik megint másfél hónapra. Mondtam hogy bármilyen jó is lenne megint, de már kellene dolgozni is rajta picit. Eltelt pár hónap mire felfedeztem a pixel hibát, mondták vigyem be kicserélik, 1 hét múlva szóltak, hogy nem megy mert speckó eszköz kell hozzá, elkell küldeni 1.5 hónapra a márka szervizbe. 1.5 hónap eltelt vissza kaptam, papíron javítva, ahhoz képest a pixelhibás ugyan ott csücsül, de legalább megint lett pár plusz karc a külsején. Az nap még vissza, hogy valami nem oké, aha tényleg, vigyem be meg csináljak helyben 2 óra kb. -De mondom a múltkor még speckó eszköz... -Haggyam csak ott. Na pár óra múlva hívnak hogy kell valami spéci eszköz... Hát mondom nem is gyanítottam volna..
Ezek miatt örültem volna ha kaphattam volna valahogy egy teljesen új készüléket, ha már több mint negyedmilliót elköltöttem én balga, legalább az új készülék érzést át élhettem volna..
-
-
Lackooo84
nagyúr
válasz
Attix82 #19393 üzenetére
Te miről beszélsz? Ez benne van a jogszabályban, nem korrektség kérdése. Én személy szerint minden cuccomnak megtartom a dobozát évekig, általában abban mennek a kukába, amikor beszarnak.
Csak érted van egy bolt, aki ilyesmiken nekiáll szarakodni, hogy (meg, hogy eleve szarakodik), "a dobozon ne legyen egy hajsználrepedés sem" hát az biztos, hogy azért sem vinném vissza a dobozt....
-
gabro0
őstag
válasz
Attix82 #19338 üzenetére
Köszi a gyors választ!
Érdekes a dolog, egy Dell UltraSharp monitor az eset tárgya. 2015-ben vásároltuk, de hibás (sötét foltos) volt. Végre idén augusztusban meglettek a papírok és elkezdtem intézni a cserét.
Az első csere be volt sárgulva, ezt is cserélték. A második csere még sárgább volt, mint az előző. Leadtam szervizbe (ügyfélszolgálat kérésére), ők bevizsgáltatták és azt mondják *határértéken belüli a dolog. Én ezt kétlem, de mivel második cseremonitor ugyanazt a hibajelenséget produkálja én szériahibára gyanakszom.*Erre van valami egységes határérték, vagy mondhatnak amit akarnak? Tényleg jelentős sárgulásról van szó, egy elvileg grafikai munkára tervezett monitornál.
-
-
trichie16
csendes tag
válasz
Attix82 #19310 üzenetére
Nehogy már ne minimum olyat küldjenek vissza amit rendeltünk. Nyilván utólag már rohadt okosnak lehet lenni, szerinted mi úgy képzeltük hogy ennyit tökölnek vele és ez lesz belőle?
Egyébként nincs duzzogás, annyi van, hogy egy megvásárolt termék már az érkezés napján hibás volt, most pedig ennyi csend és huzavona után egy másikat "felajánlanak" mert kurva rendesek. Gondolom azt is visszaküldte valaki aztán egy év múlva szarrá megy. Mi az akadálya akkor annak hogy egy ugyanolyat visszaküldjenek?
Egyébként sincs a fizetés a milliókban, ha valamiért keményen megdolgozol, akkor el is várod hogy megkapd, nem luxusnak kell az ASUS, mert hüdejó meg ilyenek, de ha építesz egy normális gépet, ráadásul érdekelt vagy a témában, akkor normálisan összerakod, azokból a komponensekből, amik tetszenek, megfelelnek. -
-
Rattanee
csendes tag
válasz
Attix82 #19263 üzenetére
Szia,
Nem a lappal/proccal kapcsolatban szeretnék segítséget kérni, hidd el, PC szervizben dolgoztam évekig, ráadásul mikor megállt, az ASUS supporttal amúgy is duplán megfutottam minden kört. 00 a diagnosztikai kijelző, meg sem próbál indulni vele a lap. Ez egy el-nem-ismert szériahiba, ha van kedved guglizd meg az X99-et meg a 00-ás diagnosztikai kijelzést.
DE... még ha valamit ki is felejtettünk volna az ASUS supporttal, akkor sem tudnék mit csinálni, mert a proci nincs nálam, nem tudom hogy hol van "szakszervizben", azt pedig pláne nem tudom hogy mit csinálnak vele már több mint egy hónapja, mert az Intel RMA nem tart ennyi ideig...A helyzet az, hogyha hétfőn írnak hogy itt a csere proci menjek érte, már akkor sem kell. Ilyen értéknél ne már a vásárló legyen a csicska, mert ennyi erővel nem vásárolok itthon semmit soha többet. A németeknél mindent olcsóbban megkapni és az esetek 80%-ában szállítanak közvetlen hozzánk, ráadásul ott nem szaroznak a garanciával sem. Ezek szerint márpedig külföldre kiküldeni is gyorsabb bármit mint itthon legaranciáztatni... siralmas...
-
Lackooo84
nagyúr
válasz
Attix82 #18822 üzenetére
Szerintem ez hülyeség úgy, ahogy van. Nekem most adott a Sony 4 év után (vettem a tv-re alap 2 éven felül 3 év kiterjesztett garanciát) csereutalványt, és a számlán szereplő összeget adta vissza a bolt. Egyébként a Samsung telefonokra 2 év a jótállás ha regisztrálod, gondolom beregisztrálta.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Melyik tápegységet vegyem?
- Azonnali fotós kérdések órája
- Spórolós topik
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Hitelkártyák használata, hitelkártya visszatérítés
- Gumi és felni topik
- Counter-Strike: Global Offensive (CS:GO) / Counter-Strike 2 (CS2)
- Tőzsde és gazdaság
- További aktív témák...
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Ryzen 5 5500 16/32/64GB RAM RTX 4060 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- Tablet felvásárlás!! Apple iPad, iPad Mini, iPad Air, iPad Pro
- KAMATMENTES Részletfizetés Alienware DELL monitor
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Ryzen 5 4500 16/32/64GB RAM RTX 3060 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- Lenovo 13 Core i3-7100 Cpu laptop eladó
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest