- Yettel topik
- Samsung Univerzum: Az S23-at is megbabonázta a Galaxy AI
- Futott egy Geekbench kört egy új HTC készülék
- Xiaomi 11 Lite 5G NE (lisa)
- Megjelentek az első HMD okostelefonok, ezek a magyar áraik
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Itt az első kép a 2024-es Nokia 3210-ről
- Készülőben a Xiaomi 2021-es csúcsmodelljeinek HyperOS frissítése
- Redmi Note 13 Pro+ - a fejlődés íve
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
Hirdetés
-
Saját Redmi Note 13 Pro+ a világbajnok focicsapatnak (és indiai rajongóiknak)
ma Argentína nemzeti válogatottjának mezével díszítik az új Redmi különkiadást.
-
Xbox Game Pass [2024] - A májusi lista
gp Az elkövetkező időszakban többek között megkapjuk a Kona II Brume című játékot.
-
Agyi chipes gyártóba fektetett a kriptocég
it A Tether 200 millió dollárt fektet a Blackrock Neurotech agyi chipes vállalatba.
-
Mobilarena
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
Kaci84
őstag
Sziasztok, hozzám került beszámítás kapcsán, egy Strix 1080Ti OC. HAzaérve persze kiderült, hogy rossz. Játék alatt fagyás, és ki szürke háromszögecsék random dobálása a képernyőre. Oké garis az Aquaába. Most történt meg az ügyintézés és a helyzet az, biztos vagyok benne, hogy használt, mert a régi dobozba kaptam vissza és a fóliák sincsenek rajta. A 3 év garit azért megadták. Mivel ilyent nem forgalmaznak már a vételárat kellett volna visszaadni, ami 275e Ft. Előre sejtettem, hogy variálás lesz, hisz egyszerűbb venni használtan egyet mintsem a régi árat téríteni. Mi a véleményetek? Jól tudom, hogy ez így nem elfogadható? Ti mit tennétek?
[ Szerkesztve ]
-
Kaci84
őstag
válasz MaxxDamage #21408 üzenetére
Na oké de ez a belső eljárásuk ami nekik kényelmesebb vagy esetleg jogszabály is alátámasztja? Ha igen melyik? Na meg oké hogy az Asus a bolt fele így jár el na de itt a bolt és a végfelhasználó közt van jogi ügy.
-
Kaci84
őstag
válasz Exodion #21411 üzenetére
36 hó van ráírva. Most olvasgatok utána és lehet, hogy igazatok van. Viszont rengetek leírás és történet van a neten arról, hogy a pénzt kellett visszaadni, ha nem tudtak ugyanolyan típust adni, hiába van már olcsóbban, többet tudó változat. Csak ez a használt cserélés nekem azért viccesnek tűnik, mert, így akkor bárhonnan kukázhatnak nekem a használt piacról? Bezzeg amikor drágább lát a vga mint amennyiért vettem marha gyorsan visszakaptam a termék vételárát, pedig akkor még forgalmazták is a terméket. Sokszor gariztattam én is, meg ismerősök is, de olyant sose halottam, hogy használt terméket kapott volna vissza bárki is.
Amit leírtál jogszabályt a végén ott van, hogy vállalkozás és fogyasztó között nem alkalmazható.
Amúgy a kártya nem okés, magasak a hőfokok. Játék alatt felmegy 85C is, pedig a fordulat már 2400rpm. Ügye Strix kártyáról beszélünk, aminek az egyik legjobb a hűtése. -
Kaci84
őstag
válasz Exodion #21415 üzenetére
Azért írom a hőfokot, mert ez baromi sok, Ugyanebben a házban a 2070S 1600rpm 70C sem éri el, ugyanebben a szobában. Ilyen tekintetben nem sokkal másabb kártya. Higyétek a 85C baromi sok, főleg ekkora fordulaton és még ez sem a vége, mert kezdi visszavenni az órajeleket. Ügye nem úgy volt, hogy a gyárival megeggyező minőságű terméket kell adni? Ez nem jelentéktelen hiba. Mivel tesztelgetek is a csatormámra járt már nálam pár kártya és 85C egyedül a 2070S MSI Ventus ért el, de az nagyon hurka cucc.
-
Kaci84
őstag
Sziaztok, na átnéztem a jogszabályokat. Jótálási ügyintézéskor lehet javítás, kicserélés vagy visszatérítés. Arról nem ír, hogy kicserélés lehet-e használt, de javításnál csak új alkatrészt lehet beépíteni. Ennek fényében furcsálnám, ha kicserélésnél meg lehetne használtat. Viszont azt írja, hogy minden esetben az eredetei termékkel megegyező tuljadonságú és minőségű termékre lehet cserélni. Nekem az az értelmezésem, hogy használt termék esetén nem garantálható ez. Persze itt lehet magyarázni ki, hogy akarja, de a garantálás szó a lényeg azt pedig nem lehet. Szerintem nemhiába szoktak újat adni. Videókártyás csoportba is írtam és mindenki hűledezett, hogy ilyent még nem halott.
Amit írtok páran, hogy aránytalan többletköltséget nem lehet okozni a kötelezettnek az pont a kijavítás, kicserélésre vonatkozik, hogy az nem okozhat többletköltséget, vagyis abban az esetben van a visszatérítés, elállás. A visszatérítés nem okozhat többletköltséget, hisz csak a saját pénzem kapom vissza. Persze évek múlva egy hasonló vagy használt termékhez képest többletköltség de nem azt kell figyelembe venni.
Én így látom a dolgokat, szóljatok hozzá![ Szerkesztve ]
-
Kaci84
őstag
válasz LuckyL #21423 üzenetére
A kötelező jótállás 1 év, nem pedig "a jótállás". Ha vállalja a 3 év jótállást akkor ugyanaz az irányadó a 3 évre mint az 1-re. Továbbá ha a gyártó vállal 3 évet akkor a vállalkozóra is vonatkozik vagy nála érvényesíthető vagy valami hasonló leírást olvastam.
Egyébként szavatosággnál is ugyanezek vannak a kicserélés, elállás kapcsán. Leginkább más dolgokban változnak a feltételek. -
Kaci84
őstag
válasz LuckyL #21425 üzenetére
A jótállási jegyen a termék garanciaideje van feltüntetve. 2020.05.28. Illetve a leírásban azt írja a jegyen, hogy a 12 hónapnál hosszabb jótállási időt a jótállási jegyen feltüntetett érvényeségi dátum jelzi.
Egyébként azt írja a bolt, hogy mivel nem én vettem tőlük a terméket így csak garanciális ügyintézésre van módjuk. Ennek ellenére a jogszabályban azt találtam, hogy a jótállási jogok az új tulajdonost illetik meg. hmmm
Szerintem nincs rendben amit írsz, hisz ha a gyártó jogszerűtlenül jár el nem jelenti azt, hogy a bolt is továbbíthattja azt. Illetve a jogosult a vállakozással áll jogviszonyban, miután a bolt vállalta a jótálási időt.[ Szerkesztve ]
-
Kaci84
őstag
Melyik boltról van szó? Mennyi ideje nem válaszolnak? Nem tudok ilyenről, hogy gépösszerakás kérése hátrányosan érintené az elállás jogát. Velük való kapcsolatfelvétel nélkül is visszaküldheted a terméket. Bele teszed a számla másolatát, majd leíros pár sorban, hogs szeretnél álni az elállsi jogoddal és a vételárat hova küldjék vissza. Ennyi.
-
Kaci84
őstag
válasz LuckyL #21430 üzenetére
Elolvastad amit írtam? Világosan le van írva. Most lehet itt a szavakon ugrálni. Van itt bárki aki nem látott Aquás jótállási jegyet? Egyébként se hívatkozik erre a bolt se, csak arra, hogy nem én vettem tőlük. Azt is írtam, hogy ha gyártói van rá a boltnak vállalni kell, és nem aközveítő szerepét.
Hagyjuk már ezt a beszállító így meg gyártó amúgy. Több erre vonatkozó jogszabály is elolvastam, de mindehol a jogosult (vásárló) és kötelezett (bolt, vállakozás) van feltüntetve.Itt a kérdés az, hogy adhat-e vissza a bolt kicserélés esetén használtat. Itt lehet írni véleményt, vagy aki elég tapasztalt ahhoz vagy jogban járatos esetleg leírhat jogszabályi értelmezést, illetve aki járt már hasonlóan leírhattja a sztoriját. mindent szívesen veszek, csak midenki jelezze melyik kategóriát képviseli.
-
Kaci84
őstag
válasz Exodion #21429 üzenetére
Szerintem ez nem erre vonatkozik. Nem készült új termék és nem is szabták személyre. Az, hogy a termékeket összeillesztették nem lett külön termék, és nem is változott meg a gyári állapota. Mivel a jogszabály engedi a kicsomagolást és kipróbálást az meg csak úgy lehetséges ha összerakod ügye, ezért szerintem továbbra is megilleti az elállás joga.
-
Kaci84
őstag
válasz LuckyL #21433 üzenetére
Ideges kicsit vagyok (nem rád), de indulatosan nem írok. Talán nyersebben.
Aquás jótálási jegyen, bal oszlopban a termék adatai, jobb oszlopban "garancia idő" néven vannak a dátumok. Majd alul a leírás résznél írja, hogy amire 12 hónapnál hosszabb a jótálási idő azt a garanciaidő alatti dátum jelzi.
Vagyis jótállási időben vagyunk. Ha pedig abban vagyunk az arra vonatkozó jogszabály az irányadó. Miszerint a termék értékesítése után minden jótállási jóg az új tulajdonosra száll.Inkább itt arról van szó, hogy nagyon fáj a cégnek egy amúgy 140-ért beszerezhető termék visszaadása helyett a vételárat kellen visszafizetni amit sokkal több. Nem hinném amúgy, hogy a gyártó küldött egy használt és hibás elhasználódott terméket. Egyáltalán miért tartana ilyen cucott raktáron?
asdf_: Hallottam a Limitewarranty-ról, de az ilyemsiket fel kell tüntetni. Ha nincs ilyen a jótállási jegyen akkor ennyi. Egyébként a bolt se hivatkozik erre.
A bolt ahogy a levelezésünkből látom inkább arra menne el, hogy hát nem is én vagyok a vevő, meg hát miből gondolom, hogy nem új??? Mondjuk abból, hogy 85C-ig melegszik egy Strix kártya 2500 fordulaton, aztán megunja és lefagy a játék...
[ Szerkesztve ]
-
Kaci84
őstag
válasz MaxxDamage #21437 üzenetére
Természetesen a Te véleményednek, történetednek is örülök és köszi.
Csak úgy vagyok vele ha a jog szerint visszajár az összeg vagy választhatom akkor azt igenis ki fogom harcolni. Sajnos a "cégek" sok területen nagyon elszemtelenedtek, kényelmesen kihasználják, hogy a vevő ahogy írtad is nem megy bele a dolgokba. Mégis hogy jöhetnék ki roszabbul mint most?
Amikor az 50-ért vett VGA-t leadtam és 75-ért lehetett másikat venni, akkor marha gyorsan a pénzt kaptam vissza meg se kérdeztek. Nem tettem szóvá, mert leírja a szabály, hogy kijavítást, kicserlést akkor kérhetek ha nem okozna jelentős többletköltséget a kötelezettnek. Lenyeltem. Ha most nekem kedvez a szerencse nyelje le a bolt. Ennyi.Szerintetek ha a jog lehetővé tenné használt termék visszaadását akkor mi a fenének adnának újat attól függeltenül, hogy a gyártó/beszállító újat adott a boltnak. Símán lenyelnék a vásárló meg kapna egy használtat.
Tapasztalaatom szerint a bolt részéről is a sok hebegés-habogás is inkább az én igazam felé billenti. Nem idéztek jogszabályt se.
Ellenben én feltúrtam a netet és mindehol arról van szó, hogy nem érheti a jogosultat semilyen kár, nem járhat rosszabbul utána mint előtte és ezt a jogát garantálni kell. -
Kaci84
őstag
válasz Gyuri27 #21440 üzenetére
Oszt meg a sztoridat, érdekel. Akkor melyik bolt a jó szerinted? Nekem az Ipon se szimpatikus 2x3x volt rossz tapasztalatom. Van még az Alza, PCX, Compker, esetleg ritkábban PC Land, Oázis. Van még ez az új KAZY. Nekem szimpi, mert néha ha nem jól ejtik a becenevem szoktak így hívni és itt van Fehérváron a boltjuk. Lehet, hogy ők se lesznek a megbízhatóság mintapéldánya, de legalább már az elején 10-20e FT-os árelőnnyel indítanak.
[ Szerkesztve ]
-
Kaci84
őstag
válasz chopin42 #21445 üzenetére
Hogy így kaptad a bizonyíthatósággal lesznek gondok. Hiába fotóztad le rögtön, mondva, hogy akkor vetted át, hisz kibontáskor is leejthetted. Esetleg tanuk akik ott voltak kibontáskor. Viszont ha ők bizonyítani tudják, hogy sértetlenül lett elcsomagolva, (általában a csomagolóban videófelvétel történik) akkor csak szállítás közben történhetett. Átvétekor a te felelősséged a termék sértetlenségének vizsgálata. A csomag kifizetése után a futár jelenlétében ki kell bontani és gond esetén jegyzőkönyvet felvenni. Sajnos ez a menete. Annyi szerencséd lehet, hogy elfogadják a fotókat és lenyelik.
Ott a másik dolog, hogy a termék használt. Ez már bonyolítja a dolgot. Ha így teljesen használhatatlan én visszaküldeném gyorsan.[ Szerkesztve ]
-
Kaci84
őstag
válasz nyul105 #21457 üzenetére
Megpróbálhatod a sorozatszám alapján lekérdezni a terméket hogy garis-e valóban. Illetve a számla eredetiségét is megkérdezheted természetesen. Melyik cégről van szó? Azért annyira nem elterjedt hogy hamis számlával adtak el dolgokat. Meghatalmazással működik a gariztatás én is intéztem már.
Amúgy a kártya tulajdonosa te vagy. Ehhez nem kell tulajdoni lap se adásvételi szerződés. A jog szerint az új tulakdonosra szállnak át a jótállás jogai és feltételei amit a jótálási jegyel igazolhat és érvényesíthet. Nem is biztos hogy az Alza jogszerűen szivat ezzel a meghatalmazassal. Viszont ha már van én azzal inteztem ne rikácsoljanak.
[ Szerkesztve ]
-
Kaci84
őstag
válasz nyul105 #21459 üzenetére
Én is tőle vettem a kártyát és gariztattam is már. Nem volt hamis. A jótálási jogok gyakorlása azé aki elviszi ügyintezésre és felmutatja a jótálási jegyet. Ez a termék leadása és felvetele os egyben. Leadaskor a te adataid kell rögzíteni a jegyzőkönyvben. Ezt egy picit árnyalhattja hogy céges volt a vásárlás de így erre nem találtam külön passzust a jogszabályok között.
-
Kaci84
őstag
válasz Bagoly21 #21476 üzenetére
Szia, én is hasonlóan jártam. Én elég sokat utánaolvastam és próbáltam magam átrágni a jogszabályokon. Nekem az jött le, hogy nem adhatnak neked hasznaltat ha pedig ennyiszer elromlott újra teljesen indokolt már az elállás a szerződéstől.
Dumák egyike, hogy 1 év kötelező jótáláson túl vagy es utána csak szavatosság van. Ez süket duma egyrészt ha nincs a jótálási jegyen ez szétvalasztva mind a 3 evre ugyanaz vonatkozik. Másreszt a szavatosságnál az elallásra cserére vonatkozó réstek kb ugyanazok. Nekem is ezt írták, hogy garanciális ügyintézés csak. Miért nem idézik akkor a jogszabályt? Meg hogy nekik az Asus ezt küldte. Ki a francot érdekel? Te se meg én se nem az Asusal állink szerződéses jogviszonyba.
Ne hagyd magad. Sajnos sokan feladják ezért szarnak az ügyfelekre. Esküszöm ha ezen múlik küldök neked egy 570-et vagy valamit hogy kitarts.[ Szerkesztve ]
-
Kaci84
őstag
válasz Viktoár #21508 üzenetére
Szerintem ne legyél ilyen bizonytalan. El kell küldeni vagyis hivatalosan elinditani a jótállási ügyintézést. Az, hogy zörög a ventilátor az pont megvalósítja azt, hogy a termék nem abban a minőségben működik ahogy az tőle elvárható. Ha se a gyártó se a bolt nem ad helyt ennek akkor pedig a fogyasztóvedelemnél elinditani az ügyet. Aztán meglátod. Felesleges találgatásokba belemenni hogy foglalkoznak-e vele vagy sem. Amúgyse rájuk érdemes hagyatkozni mert ha így lenne értelenszerűen akkor se tartozna bele ha véres lenne a torka.Mi sokszor utánna mentünk dolgoknak és meglepően sok esetben jöttünk ki jól.
-
Kaci84
őstag
válasz Hegyirabló #21510 üzenetére
Szia, mindenhol egy garaipaírt adnak. Másolatot is el kell fogadjanak, sőt amikor elküldöd esetleg a terméket, csakis a másolt példányt kell mellékelni. Valahol ezt kifejezetten kérik is. Ha emailben küldött vagy olyan amin nincs aláírás észre se veszik. Bár a mai technikával egy beszkennelt majd szinessel kinyomatotton se venni észre.
Abszolut hülyeséget beszélte neked. Néha ilyenekkel csinálnak próba alapon, mert ha elhiszed és nem csinálsz semmit nem kell gariztatni.
Nyugodtan megírhatod melyik üzletről van szó. -
Kaci84
őstag
Ezt mindenkinek írom. Az én ügyem kapcsán minden létező ide vonatkozó részt próbáltam elolvasni és a jogszabályokban is így találtam.
A jótállási jogok az új tulajdononsra szállnak át és őt illetik meg. Jótállás jog a jótállási jegy felmutatásával érvényesíthető.
Sehol nincs szó adásvételi szerződésről meghatalmazásról se semmiről mint feltétel.
A gyakorlat is ezt bizonyítja számtalanszor intéztünk már sokadik tulajdonosként és cserélték a terméket.
Szerintem ez is egy a számtalan bepróbálkozási lehetőségek közül az ügyintezés megúszása miatt. -
Kaci84
őstag
válasz A_ScHuLcZ #21535 üzenetére
Ha van magyar képviselet annak kell írni, de az EU központba is érdemes írni ettől függetlenül. Ha jelzed a problémát és megkérdezed hova kell küldeni esetleg küldenek futárt az nem árthat, hisz gari lejárta előtt jelezted a beküldésre több határidő van akár beleférhet a magyar ügyintézés ideje is. Kérdezd meg mennyi határidőd van a beküldésre!
Viszont mindenképp a magyar boltot kell előbb próbálnod, mert oké, hogy néha bepróbálkoznak, de ha a sarkadra állsz és tudod a jogaid és ezt közlöd velük is nem fognak egy szórakozni, ha meg igen, akkor fogyasztóvédelemnél ügyet indítasz és a végén te jársz jól akár kártérítéssel is. Na de nem kell egyből arra gondolni, hogy a bolt nem fogja intézni, gondolom nem egy egetverő összeg.
-
Kaci84
őstag
válasz GZoli7 #21540 üzenetére
Amúgy nem nagyon értem miről is beszélsz...
Ki mondta, hogy nem kell per? Ha jobban odafigyelsz, láthatod, hogy írtam, hogy "akár". Remélem tudod mit jelent?
Mi az, hogy korlátozottan foglalkoznak? Feldobnak egy érmét?
Csak azt írtam, hogy nem úgy működik, hogy a bolt egy teljesen jogszerűen garanciás terméket nem intéz el, mert épp olyan kedve van.
Mégis milyen tanácsodat kell megfogadni?? Mi nem volt semmi? Fogalmam sincs miről írsz...[ Szerkesztve ]
-
Kaci84
őstag
Kártérítést nem kap a automatikusan, de jótállási ügyintézésre igenis kötelezheti a hatóság, vagy el se jut addig, mert a kereskedő jobb belátásra tér.
Ha meg a bolt szarakodik és elhúzódik, akár egy évig is, miért ne kérhetne kártérítést, ha bizonyítottan jogszerűtlenül járt el a cég és ebből neki kára van?
Az egy más kérdés, hogy ezt mennyire éri meg, vagy megvannak-e a jogi feltételei. Viszont sok cég még a per előtt inkább ad valamennyit, főleg ha viszonylag kis összegről van szó.
Igen tudom ez pont nem a feketéző elektronikai cégekre jellemző. Azért megemlíteni belefért szerintem. -
Kaci84
őstag
válasz A_ScHuLcZ #21550 üzenetére
Melyik boltról van szó? Csak nem I betűvel kezdődő? Annyira szeretem amikor a kiskerek a beszallítóra meg a gyártóra mutogatnak. Bezzeg amikor venni akarsz akkor nem teszik..
Nem láttam a cuccodat de szerintem mese habbal. A festekkopás nem áll meg fizikai sérülés miatti meghibásodásnak. Az meg hogy a WD mire harap vagy sem tökmindegy te a bolttal vagy jogviszonyba. Ha nem tudják bizonyitani hogy nem rendeltetésszerű használat miatt lett hibás akkor teljesíteniük kell.
Tényleg az lehet hogy a gyártó felé már nem tudnak lépni és megpróbálnak hülyének nézni.[ Szerkesztve ]
-
Kaci84
őstag
válasz A_ScHuLcZ #21552 üzenetére
Hát igen, tapasztalatom és hallomások alapján ott nem nagyon szeretnek jótállást intézni. Anno nekem egy BeQuiet hűtőt egy alátét miatt feltételesen vettek át, amikor a ventilátor ment tönkre. Aztán mondom neki ha emiatt visszadobják akkor fogy véd. Erre a csóka jött megint a beszállító dumával, erre én nem tőlük vettem. Erre ő, hogy a helyemben ő vett volna egy ventit és nem szarakodna, erre én a bolt helyében adnék egy ventit most és nem kell várnom egy hónapot vagy adnék kölcsön egy alátétet egy másik dobozból amit majd visszateszünk. Story time vége.
Szerintem attól, hogy leadtad így nem vesztek el a jogaid. Ha visszadobják indítasz egy ügyet és a jogászok majd ott a te ügyedre vonatkoztatva értelmezik a, hogy megáll-e a fizikai sérülés a te esetedben, de szerintem nem.
Nem olvastam még arról, hogy a WD direkt szemétkedne, szóval látni fogják,, hogy mitől ment tönkre és kicserélik. Feltéve ha a bolt tudja érvényesíteni a kevés idő miatt. -
Kaci84
őstag
válasz chopin42 #21555 üzenetére
Talán a legolcsóbb megoldás ha online ügyet indítasz a fogyasztóvédelem oldalán csatolva a bizonyítékokat. Ez ingyenes, de ha nem fogadják el a videót úgyis visszadobják, ha meg elfogadják jók az esélyeid. Jogilag is ez talán a legreálisabb.
14 napos elállás itt nem játszik, mert elvileg nem teljesítették a veled kötött szerződést, hibás terméket küldtek, szóval más módon, de elállhatsz vagy kérhetsz cserét. Kérheted még a videót az elcsomagolásról is, hogy lásd tényleg hibátlanul csomagolták-e el. Persze ha létezik ilyen és ki is adják. Alzánál elég vaskalaposak ragaszkodnak a szabályokhoz még a rosszul tudottakhoz is. Szóval küld egy levelet nekik,hogy hibás teljesítés miatt visszaküldöd, akár vissza is küldheted és ha nemet mondanak akkor kell jogi útra menni. -
Kaci84
őstag
Sajnos a törekedni kell arra az nem határidő. Ha jelentősen letelt ez az idő akkor lehet lépni.
Ha úgy érzed sok idő telt el, akkor a fogyasztóvédelem honlapján lehet online ügyet indítani, ha van ügyfélkapú regisztráció. Valószínüleg a békéltető testülethez irányítanak majd át, szóval ott is kezdhettsz. Esetleg elötte email vagy telefonos érdeklődés. Sajnos a jelentősen elhúzodó javítás idejét a hatóság is a körülményekhez képest értékeli. Most meg pont a vírus miatt jobban elfogadják a kifogásokat. Egy tértivevényes levél sem árt, de arra is 30 napuk van reagállni, szóval lassan örlő malmok ezek sajnos. -
Kaci84
őstag
Az lehet, de előtte nekik a szerződéses szervízükben be kell vizsgálni és vagy a gyártónak küldik vissza. Sajnos a 2-3-4 hét sajnos senkinek nem sok rajtad kívül.
Ha rossz Ramal küldték esetleg elálhattál volna hibás teljesítés miatt vagy 14 napos elállásal, talán az egyszerűbb, de jótállási ügyintézést indítottál, szerintem menet közben átváltoztatni nem lehet.
Nyugodtan leírhatod melyik bolt. -
Kaci84
őstag
Van egy korábbi ügyem, miszerint egy rossz 1080Ti leadtam majd a bolt kicserélte egy használt öreg és 85C 2500rpm throttlingoló termékre. Amit visszakaptam a doboz is a leadott kártyáé volt. A kisker nem volt hajlandó megoldani a problémát miszerint: 1. Nem én vagyok az eredeti tulaj ezért csak garis ügyintézés van 2. Hasonló minőséget csak másik típus esetén kell biztosítsanak 3. A terméket az Asus küldte.
Körbekérdezéseim és utánaolvasás után bár nem teljesen egyértelmű, de szerintem nem elfogadható a használt cuccra cserélés és a bolt érvei sem jogosak. Viszont mindegy is nem ezért írok, bár aki még nem olvasta megírhattja amit tud ezzel kapcsolatban.
Felhívtam az Asus-t is, hogy tényleg ők küldték-e a cuccot. Annyit tudtam meg, hogy az "új" kártya amit kaptam pontosan ugyanaddig van a gyártói garija mint a réginek és, hogy akkor lett beküldve hozzájuk és pont ugyanolyan hibával mint az eredeti kártya. Ügye doboz sincs hozzá. Viszont azt nem látja, hogy elhagyta volna a szervízüket. Az ügyintéző is azt mondta, hogy olyan mintha a két kártya egy és ugyanaz lenne, de hát ilyen nem lehet. Mondtam emailt írjak inkább, mert nem tudja kibogozni.Ti mit gondoltok erről. Az a gyártó vagy az kisker mókol valamit a háttérben, vagy csak meglepő véletlenek vannak itten?
-
Kaci84
őstag
Sajnos nincs megszabva, hogy hányszor kell meghibásodjon, hogy azt lehessen mondani márpedig a pénzt kérem vissza. Erősen a körülményektől függ, hogy mikor mondható ki neked jelentős kellemtlenség vagy anyagi veszteség már ez.
Lehetőségeid békéltető testület első körben. Ők is csak max javasolni fogják a boltnak, hogy kapjad vissza a pénzt amit vagy megtesznek vagy nem. Utána bíróság és per. Majd ott a bíró fogja eldönteni kinek van igaza mérlegelve a körülményeket.
A Békéltető és fogyvéd infó emailjein kérhettsz esetleg útmutatást a tapasztalataik alapján, hogy mikor érdemes perelni, mikor van olyan stádiumban az ügyed.
Én azt mondom, hogy a következő meghibásodásnál el lehet kezdeni mozgolódni, érdeklődni.Személyes véleményem, hogy az se mindegy, hogy meghibásodik aztán sok idő múlva újra, vagy a szervízből már rosszként jön vissza. Ugyanis utóbbi azt jelenti, hogy nem tudják megcsinálni, ilyenkor pénzvisszatérítés van. Hiába választja a szervíz a kijavítást ha nem javítja ki. Ezért fontos, ha bármi gond van vagy érzed, hogy valami nem oké azonnal menny vissza jegyzőkönyv miegymás, hogyha odajuttsz láttszódjon, hogy rosszként küldték vissza.
Továbbá szerintem szokásos módon rosszul értelmezik a szabályokat. Az aránytalan többletköltség pont, hogy nem a pénzvisszatérítésre vonatkozik, hanem a kijavítás vagy kicserélésre. -
Kaci84
őstag
válasz qltsar #21603 üzenetére
Ez vagy 14 napos elállás vagy nem teljesítés miatti elállás. Ennek a kettőnek a külömbségének nézz utánna. A pénzt igen vissza kell kapd és nem terhelhetik rá a szállítást sem. Békéltetőhöz tudsz menni és ha az nem, jár eredménnyel akkor Bíróság.
Azért nem kell megijedni meg kapkodni a pénzt vissza szokták küldeni, mert az ilyen eset elég egyértelmű eredménnyel végződne per esetén. Persze szokás szerint fáraszják az kedves ügyfelet ilyenkor kitalált szabályokkal.
Nyugodtan meg lehet írni melyik bolt. -
Kaci84
őstag
válasz szasza0802 #21622 üzenetére
Cégre más szabályok vonatkoznak, de ha az eladó azt nyilatkozza, hogy nincs rá gari akkor esélyes, hogy a magyar bolt felé nincs.
A legtisztább ha a gyártó supportjával felveszed a kapcsolatot és megkérdezed:
1. fogadnak-e magánszemélytől jótállási ügyintézésre terméket,
2. befogadják-e számla nélkül
3. érvényes-e a 36hó ha a számlán cég a vevő.
Ha igen szériaszám alapján fogják megmondani az adott termékre van-e még gyártói gari. Ez eltérhet a vásárlás ideje+36 hó dátumtól. -
Kaci84
őstag
válasz szasza0802 #21626 üzenetére
Nem tudom mi értelme filozofálni, leírtam világosan mit tegyél. Amit a gyártó leír menetrendet az lesz a jó. Kár itt találgatni meg jósolni azzal nem leszel okosabb.
Azért köti sok esetben papírokhoz, mert ha pl. lopott vagy nem teljesen jogszerű értékesítés. Némelyik gyártó a vásárlástól megadja a 3 évet ezért is kellhet. Legalábbis gondolom, de mindegy is legtöbb esetben kérik a számlát. Most van számla vagy nincs? Melyik gyártóról van szó?[ Szerkesztve ]
-
Kaci84
őstag
válasz szasza0802 #21628 üzenetére
Mint írtam többször is teljesen mindegy mi ésszerű szerinted vagy hogy egyes gyártók és cégek hogyan csinálják.
Gigabytnál fel lehet regisztrálni a terméket, de lehet csak az Aorusra vonatkozik nem tudom. Supportnak esetleg megírhatod mi van és akkor mindent meg fogsz tudni. -
Kaci84
őstag
válasz Hegyirabló #21648 üzenetére
Sajnos nem sok választásod van. Papíron írd le a pontos hibát és melyik programnél és melyik hardverekkel, jelentkezik. Nagyon röviden.
Ha vissza adják újra elviszed, aztán megint. Utána független szervíz ahol fizettsz, ezért úgy fogják megnézni ahogy kéred. A Független szervíz papírját megmutatod, ha ez alapján sincs eredmény, Békéltető, majd per. Közben addig veszel új lapot. Más út nem nagyon van. -
Kaci84
őstag
A folyamatos "zaklatásukon" kívül nem tehet nagyon mást. Mivel nagy cégről van szó lasabban örölnek a malmok.
Amit mégis tehet, bejelentés a lakhely szerinti Békéltető testületnél, illetve a Fogy.véd oldalán ingyenes bejelentés ami(valszeg ugyanúgy a békéltetőhöz kerül) utána Bírósági per. Viszont a bejelentésedtől is eltellik 2-3 hét amire lenne valami addigra visszakapod a pénzt. Nem lenyúlni akarják a pénzt, hanem ilyen viszonylag nagy rendszerben vannak ilyenek, persze attól még dühítő.
Pl. én rendeltem egy cuccot, de véletlenül a személyes átvétel volt kipipálva és megrendeltem. Rögtön észrevettem és 5 perc után írtam nekik, hogy annyit módosítsanak, hogy házhozszállítás. Azt már nem lehet, le kell mondani a megrendelést majd újra rendelni. Abból a termékből 1db volt, szóval nem tudtam újra rendelni csak kb. 1 hét után amire visszakerült a készletre... Érted a hülyeséget?
Problémátokat megértem, de érdemben nem tudsz tenni semmit sajnos. -
Kaci84
őstag
Igen így van, de a legtöbb boltban ahol adnak 3 év gart nem szokták átdolgozni a feltételeket. Esetleg annyit szoktak 12+24. Inkább a gyártó szokta kidolgozni jobban a feltételeket ami ránk nézve akkor érdekes ha oda küldenénk, mert pl. megszűnt a bolt vagy mégtöbb gari szól oda.
-
Kaci84
őstag
Mennyi idő telt el és mennyi levél illetve mennyi telefon volt?
Egy részének amit most írok kicsit utána kell nézni, de erről is lehet próbálkozni.- ügyvéd által íratni levelet, ami a tényeket és lehetséges jogi következményeket sorolja, talán lesz ügyvéd aki 5e-ért megírja
- ezt nem tudom pontosan mi a menete, feltétele, de közjegyzővel egy fizetési meghagyást kérni
- itt a per így alapból nem tudom mennyire játtszik, itt nem vitás kérdésről van szó, hanem az ő részükről egy nem teljesítésről és/vagy fizetési késedelemről -
Kaci84
őstag
Na úgy néz ki megszívtam én is. Futurhall-tól rendeltem Giga 2080S-t (257e) és kaptam 2070S-t. Futár is lefotózta, de nem sok jót remélek ha eltűnik a cég addigra amire érvényesíteni tudnám. Bukó ~ 57e Ft.
Ezután még visszaküldeni se merem, mert majd átveszik a pénzt meg nem küldik meg akkor még többet bukok.[ Szerkesztve ]
-
Kaci84
őstag
válasz MaxxDamage #21690 üzenetére
Én is nagyon üdvözlöm az új híreket. Csak nehogy magint az legyen, hogy a botlok ránk hárítják a többletköltséget.
Szürkeimportos telefonnál lesz érdekes. Egyrészt a bolt nem tudom hogyan tud 2 évet érvényesíteni, valamelyikre nincs is 2 év gyártói és van amire van, de vbeszerzési forrástól függ. 3 évről meg nem is hallottam. -
Kaci84
őstag
válasz Lackooo84 #21697 üzenetére
Hát nekem az derül ki ami 250e+ az 3 év. Nincs az, hogy gyártói így meg úgy. Egyrészt így nem lenne értelme az egésznek másfelöl meg eddig is eltértek a mi hátrányunkra.
asdf: Hát ige azok az Áfacsalt szemetek sokszor 40-60e FT-a olcsóbbak. Tudom aki ilyenkor a beszélgetésben részt vesz az mindig mindenben jogkövető, de nem legyünk álszentek. Nagyon kevés ember az aki kiad ennyit azért, hogy állambácsinak befizesse, miközben afrikai országok korrupciójával verseng kishazánk.
-
Kaci84
őstag
Ennek meg mi közee bármihez is? Vagy egészítsem ki. Oké. Az emberek többsége nem fog 40-60e Ft-ot kifizetni, csak azért, mert a bolt esetleg nem szürkeimportos és egy talán jobb gariért. Garanciáért pénzt adni a leroszabb üzlet pont úgy mint biztosításért (1-2 kivétellel) nemhiába osztogattják ész nélkül a megvehető garikat, akár már +3 évet is vehetsz ügye.
Szóval sok esetben az ár külömbözet a sufni gsm-nél bőven fedezi az esetleges javítás költségeit, pláne ha sok telefonon keresztül valaki félre tudja tenni az árkülömbséget.
Na meg az se teljemsen igaz, hogy kapugarancia van. Nem is értem, hogy jött ez? A legtöbb szürke bolt is gariztattja, mert esélyes, hogy neki is él a gyártói gari, sőt több esetbe a bolt kihagyásával a végfelhasználó is tudja gariztatni a gyártónál (rákérdeztem). Így az 1 évvel amit eddig is vállaltak talán keveseb gond volt mint ami ebben az esetben várható.Most ha akisboltnak is 3 évet kell adjon egy telóra, miközben a gyártó csak 1-et ad, na iott már lehet érdekesség, hisz az már surolja az élettartam határát is, meg ott kérdéses mennyire vállaják be saját költségen a dolgokat. Vagy a gyártónak is kell vállalni 3 évet a magyar piacra? Az fura lenne, na meg áremelkedés lenne vagy sok termék kihagyná kishazánkat.
-
Kaci84
őstag
válasz _ATi_1 #21717 üzenetére
6 helyre fordulhattsz azonnal.
1. Békéltető, 2. Fogy véd. 3. Közjegyző által fizetési meghagyás az általad követelt összegre, 4. Rendőrség - feljelentés, 5. Ügyvéd - felszólító levél 6. Bíróság - per indításaBékéltető testülettel szokott megindulni az egész. Ha ott igazat is kapsz az még nem lesz kötelező érvényű a PC land felé.
Fogyvédnek is lehet írni, ők is max tanácsot adnak illetve elmondják, hogy igazad van-e és mennyire, de ők sem fognak neked a konkét ügyben segíteni
Rendőrségen is lehet feljelentést tenni online ügyfélkapun keresztül és előtte utána egy egyeztetni telefonon az ottani illetékessel, hogy mik az esélyeid. Sajnos nagy esélyel nem indítanak eljárást, ez nem bűntény szímszóval, de hátha, főleg ha már a sokadik eset a cégtől, illetve a feljelentés visszaigazolása is lehet gyorsító hatással az ügyintézésükre.
Ügyvéd: Szintén egy ügyvédi tértivevényes levél is azt bizonyítja, hogy léptél és nem rettensz meg bírósági úton sem érvényesíteni az igazad.
Közjegyzői fizetési meghagyásos eljárás, közjegyző kiküld neki egy papírt miszerint ennyivel tartoznak neked ebben az esetben ellent kell mondjanak és akkor lesz per belőle. Ha nem mondanak jogerősen jár neked a pénz. Utána vagy megfizetik vagy be kell hajtatni.
Bíróság: Ez a végső stádium, amikor pereskedsz a céggel amit jó sokára megítélnek, amit majd jó sokára behajtanak. Általában nem megy eddig, kivéve ha valami miatt be tudják védeni magukat.Békéltető, Fogy véd, Rendőrség online és ingyenes és esetleg tanáccal is ellátnak. Ügyvéd 15 perces gyors konzultáció 5e Ft 1 órás tanácsadás 10e Ft, levél megírása 5e Ft. Ezek viszonylag olcsó árak. Közjegyzőt nem tudom ott is van valamennyi. Az is lesz 20 körül. Ha a végén nyersz ezeket mind visszakapod.
Fontos előtte összeszedned mennyi bizonyítékod van, azok mennyire felelnek meg, mennyire hitelesek? Egyáltalán a cég elismeri-e a dolgot? Mondjuk nekem az az 1 hét múlva viszajövő futár nemigen tettszik. Azért kezd el felkeresni azokat a barátaidat akik épp ott voltak nálad vendégségbe és tanúja voltak a kicsomagolásnak és tudják tanusítani, hogy a termék már így érkezett.
Mindenképp érdemes belekezdjél a dologba, mert a cégek egyre pofátlanabbak és pont arra a mentalitásra számítanak, hogy " ennyi pénzért nem éri meg bajlódni".[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Yettel topik
- Windows 10
- Samsung Univerzum: Az S23-at is megbabonázta a Galaxy AI
- Diablo IV
- Gaming notebook topik
- Villanyszerelés
- Futott egy Geekbench kört egy új HTC készülék
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Xiaomi 11 Lite 5G NE (lisa)
- További aktív témák...