- Fotók, videók mobillal
- Honor 400 Pro - gép a képben
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Hat év támogatást csomagolt fém házba a OnePlus Nord 4
- Külföldi SIM-ek itthon
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- Így lesz tégla a porszívódból - a Roidmi csődje
- Nem nyílnak a Foldok?
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
-
Mobilarena
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
luciferc
őstag
válasz
gabo91 #27295 üzenetére
Itt is jogos a reklamációd, nem is mondták, hogy nem az. Csak azt, hogy a példádnál maradjak, hogy bocs, nincs csirkemell. Ha az étteremben nincs csirkemell, akkor mi lesz? Visszaadják a pénzed. Itt ha nem kell a hiányos cucc mi lesz? Visszaadják a pénzed.
A dolgot ott lehet esetleg megfogni, hogy teljesen életszerűtlen, hogy egy ilyen tartozékot nem tudnak utólag szállítani. Ez kamu.A Philips szerviz meg azt kér, amit akar, csak nem jár neki. Neked viszont jár a jótállás.
-
jeni
félisten
válasz
gabo91 #27292 üzenetére
innen kerestem ki
tessék
ez egy utánagyártót ami jó a tiedhez.
ha marad akkor ilyet rendelj,ez még szerintem beleférős.
talán ez is jó -
Lackooo84
nagyúr
válasz
gabo91 #27295 üzenetére
Itt is jogos lenne a reklamáció, ha nem 10 nap után tetted volna. Pont ezek a kellemetlen szituációk miatt nem kérnék meg senkit, hogy vegyen át bontott cuccot, de ha mégis, akkor is megkérném, hogy nézze át tuti megvan e minden. Valamit mielőtt valamit vásárolok, azért neten utánanézek milyen tartozékok járnak hozzá. Szerintem minden ilyen cucchoz van táv, szóval azért ilyesmiket nem árt átvételkor ellenőrizni. De egy szónak is száz a vége, békéltetőnél ptóbálkozz, esetleg üzletbe bemenni, és a vásárlók könyvébe a sztorit leírni. Nem te vagy az első aki ez miatt szív, de jó tanulópénz volt, hogy vásárlás után azért rögtön csekkoljuk a terméket, ill próbáljuk ki, akkor is bontsuk és próbáljuk ha netán ajándékba lesz, mert könnyen így lehet járni.
-
Lackooo84
nagyúr
válasz
gabo91 #27292 üzenetére
Hát, bocs, hogy ezt mondom, de ezt csak a haverodon tudod leverni, aki átvette, és anélkül, hogy lecsekkolta, hogy minden megvan e, küldte el neked. 10 nap után jelezted, ami már elég necces. Esetleg futhatsz egy kört a békéltetőnél, más lehetőséged nincs, de itt már ugye átment több kézen a cucc, amire simán hivatkozhatnak, hogy ti kevertétek el. Egyébként a nem originál, bontatlan cuccokat sosem szabad úgy átvenni, hogy ott nincs átnézve, mert ezek a hülye eladók sokszor nem csomagolnak el mindent, lásd a mellékelt ábra....
-
luciferc
őstag
válasz
gabo91 #27292 üzenetére
Lehetőségeid:
- felhívod a megadott számot aztán hátha, ha nem, akkor következő pont- jelzed nekik, hogy akkor ez ennyi volt (akár a szám felhívása nélkül), kéred vissza a pénzt, ők meg vigyék a cuccost.
Nem néztek hülyének, egyszerűen nem akarnak veled foglalkozni, nem éri meg. Valószínűleg szó nélkül visszaadják a pénzt így nem lesz okod bepanaszolni őket.
-
gabo91
aktív tag
válasz
gabo91 #23331 üzenetére
"151/2003. (IX. 22.) Korm. rendeletaz egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról
A Magyar Köztársaság Polgári Törvénykönyvéről szóló 1959. évi IV. törvény (Ptk.) 248. §-ában foglaltakra figyelemmel a Kormány a következő rendeletet alkotja:
1. § * (1) A Polgári Törvénykönyv szerinti fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott, az 1. mellékletben felsorolt új tartós fogyasztási cikkekre (a továbbiakban: fogyasztási cikk) e rendelet szabályai szerint jótállási kötelezettség terjed ki.
(2) A jótállási kötelezettség teljesítése azt a vállalkozást terheli, amelyet a fogyasztóval kötött szerződés a szerződés tárgyát képező szolgáltatás nyújtására kötelez. A jótállásból eredő jogokat a fogyasztási cikk tulajdonosa érvényesítheti, feltéve, hogy fogyasztónak minősül.
(3) Az e rendelet szerinti jótállás érvényességéhez, valamint a jótállásból eredő jogok érvényesítéséhez a vállalkozás az e rendeletben foglaltakon túl további követelményt nem támaszthat a fogyasztóval szemben, kivéve, ha a fogyasztási cikk megfelelő üzembe helyezése más módon nem biztosítható és a követelmény teljesítése nem jelent aránytalan terhet a fogyasztó számára.
(4) Ha a gyártó a fogyasztási cikkre az e rendeletben foglaltaknál kedvezőbb jótállási feltételeket vállal, a jótállás alapján a vállalkozást megillető jogok a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés teljesítésének időpontjában átszállnak a fogyasztóra.
(5) A fogyasztó és vállalkozás közötti szerződésben semmis az a kikötés, amely e rendelet rendelkezéseitől a fogyasztó hátrányára tér el. Az érvénytelen megállapodás helyébe e rendelet rendelkezései lépnek.
2. § (1) * A jótállás időtartama:
a) 10 000 forintot elérő, de 100 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén egy év,
b) 100 000 forintot meghaladó, de 250 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén két év,
c) 250 000 forint eladási ár felett három év."[link] akkor így ha jól értelmezem, mivel jogi személy nem minősül fogyasztónak, [link] " Fogyasztón az önálló foglalkozásán és gazdasági tevékenységén kívül eső célok érdekében eljáró természetes személyt kell érteni. Nem minősül fogyasztónak, ezért a Pénzügyi Békéltető Testület eljárását sem kezdeményezheti az egyéni vállalkozó, egyéni cég, gazdasági társaság, jogi személyek, jogi személyiség nélküli szervezetek, társasházak."
Vagyis az értéksávok alapján a +1 illetve +2 év kizárólag magánszemély általi vásárlásnál érvényes. Szóval úgy alapból érvényes ez, és nem csak Apple esetében.jól értelmeztem?
#23331: köszi -
asdf_
veterán
válasz
gabo91 #20051 üzenetére
Most nem azért a 8 fillérért, de ha ennyire fontos az ilyen sok év gari, akkor miért ilyen himihumi 8 rugóért évente átvizsgáljuk (= max kifújjuk a port belőle, mert ennyi az összes preventív, amit egy notebooknál el lehet követni, a maradék fedezi az esetleges javítások díját), plusz garit veszel, miért nem hp carepack-et a plusz időre, vagy fujitsut plusz garival, vagy mittudomén? (Igen, tudom, te még a hp gyári garin belül vagy, de akkoris)
De a hp-t még mindig felhívnám gyári számmal, hogy komolyan gondolják-e hogy másfél-két hónap egy gyári cooler cseréje. -
-
GZoli7
senior tag
válasz
gabo91 #20047 üzenetére
A továbbiakban messze elkerülöd őket.
Addig is egy tértivevényes levélben érdeklődsz, esetleg jelzed, hogy nem értesz egyet.
Elvileg ennyivel hosszabbodik a "garanciád", bár vásárolt "garanciánál" ez sem biztos.Ha nem volt két éves, amikor beadtad, akkor még ketyeg a szavatosság.
Ilyenkor, ha elismerték a hibát, az írásodból ez egyértelműnek tűnik, akkor pont ugyanúgy kérheted a cserét, stb, mint előtte. Más kérdés, hogy, ha tesznek rá, akkor békéltetőhöz -> bírósághoz kell fordulnod. -
asdf_
veterán
válasz
gabo91 #19781 üzenetére
Irjal vissza, hogy a k antyjukat, lesznek szivesek kulon termekkent listazni ha ugyanazt a termeket 1 es 2 ev garival is forgalmazzak (de elsosorban nem kene szurke cuccot arulni
). Teljesen lenyegtelen, hogy maganszemelykent vagy cegkent vasaroltal, mindket esetben jogod van elallni, es nem 14 naposan, hanem az elado hibas teljesitese miatt (nem azt kaptad, amit rendeltel). A hibas teljesites miatt a termek visszautjanak koltseget nekik kell viselniuk.
-
gabo91
aktív tag
válasz
gabo91 #19779 üzenetére
Ezt a választ kaptam: "
Mi a termékeinket annyi garanciával értékesítjük, mint amennyivel mi is vásároljuk.
4-5 tucat beszállítóval dolgozunk együtt.
A rendszerünk úgy van felépítve, hogy a beszállítók adatait összehasonlítva (ár) készít egy listát, és a legolcsóbbat listázza ki rendelhető státuszban.
Így akár az is előfordulhat, hogy egy adott terméket megrendelve ugyanazt a terméket 1-2 perccel később újrarendelve más más árat vagy más garanciális időt lát a visszaigazoláson, mert a korábbi rendelésével a belistázott beszállítónál elfogyott a termék, és az új rendelés egy teljesen más beszállítótól, akár eltérő garanciális idővel érkezik. A kiszállított terméket mi is 12 hónap garanciával vásároltuk, mint amivel értékesítettük.
Ha nem felel meg a termék, úgy elállhat a vásárlástól, ha nem cégnévre vásárolta a terméket."Nem tusom ezt elfogadni válaszként, mert 24hó garanciával hírdetik (most is) akkor irja oda hogy 12hó (ami lehet néha 24is) előre nem tudom mit adnak így zsákbamacska. 12hó garanciával megveszem bárhol személyesen is (vidék) és akkor garancia érvényesítés eseten nem kell póstázgatással szívni.
Nem válaszoltam még. Javaslat? -
-
válasz
gabo91 #17053 üzenetére
ahogy én látom:
van a hivatalos importőr, akin keresztül beérkeznek a hivatalos forrásból származó telefonok, ezekre ő természetesen jótállást vállal, cserét, javítást intézivan a szürkeimport, ami áfacsalással, egyéb ügyeskedéssel (pl nem fizetett előfizetésekre kevezményesen vett telefon), jön be az országba. ez nyílván lenyomja az árakat is, csökkenti az importőr forgalmát
miért is segítené ezt azzal, hogy még jótállást is biztosít rá, ha amugy a törvény nem kötelezi?és igaza is van szerintem
ennek ellenére, ha mégis segít az nagyon rendes tőle, meg kell köszönni
-
-
Gyuri27
félisten
válasz
gabo91 #17049 üzenetére
Pont tegnap néztem ezt a bótot (mert kéne teló).
Megnéztem a garis feltételeket. Gondoltam berakom ide is mint elrettentő példát.Amúgy samu oldalára felmész. Kikeresed a telót. aztán ott a gomb hol vásárolhatom meg: médiamarkt, euronics, vodafone, telenor. Itt biztos kóserek a telók. Persze nem is 150k-ért.
Vicc, hogy mediába 160 pénz ingyenes kiszállítással.
-
gabo91
aktív tag
válasz
gabo91 #17042 üzenetére
szerkesztési időm lejárt: Picit vissza olvastam, egy kolléga írta valakinek, hogy hiába ugyan az a régiós a termék, ha másik országban hozták forgalomba akkor ottani törvények vannak stb. szürke importnak számít.
Nem tudom, nem vagyok tisztában ezekkel a dolgokkal nem akarok se okoskodni se bukni.
Megköszönném, ha felvilágosítanátok a lehetőségeimről.
Egyáltalán örüljek ha szerviz megcsinálja, vagy boltot rugdossam, esetleg szerviz adjon igazolást hogy ez eladáskor is ilyen lehetett....
azt az áfányi különbözetet inkább itteni forgalmazónak kellett volna kifizetni
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- E-roller topik
- Fotók, videók mobillal
- MasterDeeJay: Natív 3Dfx Glide Windows11 alatt Voodoo1 és Voodoo2-vel.
- Milyen széket vegyek?
- Azonnali notebookos kérdések órája
- Vezetékes FEJhallgatók
- sziku69: Szólánc.
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Vicces képek
- További aktív témák...
- LG 77G4 - 77" OLED evo - 4K 144Hz 0.1ms - MLA - 3000 Nits - NVIDIA G-Sync - AMD FreeSync - HDMI 2.1
- Lenovo Thinkpad P16 G2 - i9-13980HX, 64GB, 1TB SSD, 16" WQUXGA (3840 2400), RTX 4090 (ELKELT)
- HP 200W (19.5V 10.3A) kis kék, kerek, 4.5x3.0mm töltők + tápkábel, 928429-002
- Apple iPad (9th Generáció) Wi-fi + Cellular, 1 Év Garanciával
- Dell Latitude 8-11. gen i5, i7, 2-in-1 szinte minden típus csalódásmentes, jó ár, garancia
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest