- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Milyen okostelefont vegyek?
- iPhone topik
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- A Honor és a Huawei uralja a kínai mobilpiacot
- Olcsó 5G-s ajánlatot nyújt a Realme Indiának
- Samsung Galaxy A53 5G - kevesebbet többért
- Apple iPhone 11 - népalma
- Fotók, videók mobillal
Hirdetés
-
Érkezőben a Poco M6 4G
ma 5G-s és 4G-s Pro modell már van, hamarosan lesz Poco M6 4G-s alapváltozat is.
-
Free Play Days 2024 - 17. hét: Railway Empire, Prison Architect
gp Extraként a TramSim: Console Edition című játékot is kipróbálhatják az érdeklődők.
-
Ülésezik a hardveregylet
ph Az irodai készülékek és monitorok társaságát egy ház, egy egér és egy DAC egészíti ki.
-
Mobilarena
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
G@ben
addikt
Kizárt, hogy találok ilyet. A váznyakban félre van marva minimálisan a csapágycsészének a furata, így ferdén áll a teleszkóp. Ha van is ilyen sorozatos hiba, azt 5-ből 1 ember veszi észre (ezért is tartott sokáig a hibakeresés, mert a különböző szervizek sem vették észre), de sajnos én érzékeny vagyok az ilyenre.
Amit ma letölthetsz, ne halaszd holnapra!
-
G@ben
addikt
-
G@ben
addikt
Röviden: megvettem az új bicajt, használtam, kicsit furcsa volt a régi után, de betudtam annak, hogy ez már teleszkópos, a régi meg merev vázas volt. 1 hónap után bevittem kötelező átnézésre, hogy megmaradjon a gari, majd amikor elhoztam, akkor éreztem, hogy nagyon nem jó. Visszavittem, hogy instabil, az első kerék keresztbe áll, ha egyenesen megyek, ergo két nyomon fut. A megoldási javaslatuk az volt, hogy fordítsak a kormányon, akkor egyenesen áll a kerék... Elmondtam, hogy akkor balra kanyarodik, de hülyének néztek. Állítgattam rajta, de nem lett jó, úgyhogy ismét visszavittem, hogy csináljanak vele valamit. Valamit csináltak, mert amikor elhoztam, még rosszabb lett, ugyanis az elejéhez nem nyúltak, a hátsó keréknél viszont kilazították az összes küllőt. Ekkor kellett volna visszamennem és a fejükbe húzni a bringát, de inkább elkerültem őket. Sajnos időhiány miatt csak a gari lejárta után tudtam szétszedni a bringát, és kiderült, hogy az 1 hónapos átvizsgálásnál elgörbítették a teleszkópot!!! Ebből volt panaszkönyv, fogyvéd, de semmi nem történt, mert nem tudtam bizonyítani. A panaszkönyv egyébként tele volt, renegeteg elégedetlen vásárlójuk volt. Ekkor határoztam el, hogy én oda többet nem megyek. Telócsere megvolt, viszont újra jött az időhiány, ami miatt eszméletlen keveset tekertem, a beállításokkal nem is volt időm foglalkozni. Ez odáig fajult, hogy tavaly csak azért mentem le a parkolóba tekerni egyet (volt vagy 200 méter), mert nem akartam megtörni a szép hagyományt, hogy amióta megtanultam biciklizni, minden évben tekertem.
Így jutottunk el az idei évhez, amikor is megelégeltem, hogy nem tudok rendesen biciklizni, ezért mindenképp utána akartam járni, hogy mi a gond. Miután teljesen szétszedtük, akkor derült ki ez a hiba, amivel azonnal mentem is a kellys.hu-hoz, ahol átvették a vázat, elvitték a gyárba, ott megállapították, hogy hibás, de nem javítható, és nem tudnak mit tenni.Amit ma letölthetsz, ne halaszd holnapra!
-
-
-
őstag
Igen neten megrendeltem, személyesen bementem érte..
De most jött egy válasz tőlük a levelemre, ahol a következőket írják
Jogokról vitatkozhatunk, megadják nekem a céguk jogászát és vele vitatkozhatok a jogi kötelezetségekről és lehetőségekről..
illetve hogy ez a menete a dolognak:
Elállás esetén MINDEN terméket bevizsgálunk, mely időt vesz igénybe, addig az ellenértéke nem lesz visszatérítve míg a termék átvizsgálása folyik. 14 napon belül kell visszatérítenünk az ellenértéket. Ezt meg is tesszük ha és amennyiben az állapítható meg a termékről hogy:
· rendeltetés szerűen volt használva,
· nem lelhető fel semmilyen külsérelmi nyom,
· beavatkozás szétszerelés továbbá az eszköz tartalma megegyezik az átadott tartalommal.
· csomagolás teljességével együtt ahogy átvette, tehát kereskedelmi fogalmi állapot szerint
Illetve a végén hozzá tette hogy telefonon én azt mondtam hogy hibás a készülék (hol ott nem ezt mondtam)
hanem hogy számomra nem megfelelő és hogy elsőnek azt hittem hogy valami hiba lehet de redditezés forumozás és több teszt megnézése után kiderült hogy nem hiba hanem a monitor ilyen ennyit tud.. és ez nekem nem megfelelőViszont ő azt állítja hogy én azt mondtam hogy hibás, és a telefonja kivolt hangosítva és többen is hallották és hogy inenntől ez garanciális ügyintézés és nem elállási jog..
Most válaszoltam neki erre
a következőt:
Várom a véleményeteket
Ha üzletről van szó légy korrekt :) http://phmegbizhatosag.atw.hu/
-
-
Gyuri27
félisten
Az eredeti jótállás nálad kell legyen.
A javitásról egy jegyzőkönyvet, munka lapot kapnod kellett.
Törvény felsorolja milyen papirt kell kapnod mikor átveszi.
A szervizben töltött idővel a garancia hosszabbodik.
A javitásra, beépitett alkatrészre szintén kell legyen garancia (bár ez nem érdekes ha az össz gari tovább tart).Amd - Radeon - Ryzen
-
asdf_
veterán
Nem csereltek ki az egesz gepet, ezert csak a kicserelt reszre indul ujra. 1 ev kotelezo jotallas vonatkozna ra. ha nalunk vetted volna, amit ezen felul adnak, az a Tefal/Amazon sajat vallalasa, tehat egyaltalan nem magatol ertetodo, hogy ha a masodik ket evben barmit is csinalnak, akkor az a jotallas meghosszabbodasat eredmenyezne, leven ezt a reszt -a masodik evet- a jogszabaly (a szavatossag kivetelevel) nem szabalyozza. De mivel nem magyarorszagi vasarlasnak minosul az amazonos vasarlasod, igy nem a magyar jogszabalyok vonatkoznak ide, hanem az EU-sak (mellyel persze amugy a magyar nagyban harmonizalt, de ettol meg ebben az esetben nem lehet a 151/2003-as mellekletere hivatkozni pl. egy ev kotelezo jotallasilag)
[ Szerkesztve ]
-
őstag
én nem tudom mennyire kötelező használtnál a maygar leírás, ha belegondolsz egy maygar használt géphez sem feltétlenül lenne meg minden leírása, mégis el szabad adni
de nem tudom biztosan, csak nem életszerű
csatlakozót szintén nem gondolom problémának, egy átalakító és készviszont oylan hogy garancia nem létezik, 6 hónap szavatosság van, akármit is mondanak a feltételekben és tudomásom szerint ha elromlik, akkor a bolté a bizonyítási kényszer hogy nem volt hibás már eladáskor
ez viszont egy szerződött szakértővel könnyen áthidalható, aki mindig a bolt javára fog dönteni és akkor mehetsz pereskednicryptot minden termékemért elfogadom
-
őstag
hát ha műhelybe veszed, akkor a tiéd, mert el kell ugyis végeztetned a felülvizsgálatot
otthonra meg a fene tudja hogy ez egy valós probléma-e, passzolnom kell a kérdést
én ami rossz eszközt láttam, azonnal leverte a biztosítékot, vagy ha szigetelés, beázás gond volt akkor az életvédelmi relét
na most ha neked nincs fi-reléd és otthon bedugod és agyoncsap az egy érdekes kérdés, nem hallottam még iylen büntetőperrőlde ha utánajársz, mindenképp érdekes lenne, ha beírnád a topikba hogy mire jutottál ezügyben
cryptot minden termékemért elfogadom
-
GZoli7
senior tag
Otthon nem nézi senki, saját felelősség.
Szervezett munkavégzés keretében az üzemeltető a felelős. Aki lehet tulajdonos, megbízott vezető.
Kisgépeket évente kell szerelői ellenőrzéssel, dokumentáltan vizsgálni.
Új gépnél a számlával, papírokkal igazolhatóan bizonyítja a gyártó, hogy megfelel a szabályoknak.
Használt gépnél, ha biztosra akarsz menni, és szervezett munkavégzésnél akarod használni, végeztesd el a vizsgálatot. Persze, csak, ha nincsenek papírok.Jellemző hiba, főleg brit csatlakozós gépeknél, hogy levágják a dugvillát és rászerelnek egy EU-sat. Ez szabálytalan. A teljes kábelt kell cserélni, öntött dugvillás, gumi szigeteléses kivitelűre. OBI-ban pl. kapható.
Átalakítóról nem emlékszek, hogy írna-e szabvány... Lehet, hogy az jó. -
GZoli7
senior tag
Nincs rendben a három hónap, a javítás igen, a levásárlás megint nem, az csak opcionális, ha elfogadod.
Amennyiben magánszemély az eladó, akkor csak bíróság, de cégként sem lesz egyszerű. Vásárlásról mindkét esetben kellenek papírok.Ne vásárolj ott, mert aki ilyen feltételekkel árul, az tuti máskor sem lesz korrekt.
-
őstag
nekem nem tiszta hogy te most akarsz valamit vásárolni, vagy csak unatkozol és kötekszel egy céggel
ez a 3 hónapos "garancia" lehet teljesen rendben lévő dolog, ha önkéntesen a 6 hónap szavatosság mellett biztosítják (amit egyébként nem kell leírniuk így is úgy is jár, ha szükséges lehet majd érvényesíteni blokkal, számlával)
cryptot minden termékemért elfogadom
-
őstag
a 6 hónap szavatossággal óvatosan azért
az nem "garancia"
megállapítják neked hiba esetén hogy nálad romlott el és mehetsz a sóhivatalba vagy pereskedni egy 20 ezer ft os gép miatt, sok cégnél ez a bevett üzletmenet (pl ovlass vissza a cipős cégről nemrég volt itt a topikban)cryptot minden termékemért elfogadom
-
asdf_
veterán
151/2003.
5. § (7) Ha a fogyasztási cikk kijavításra a kijavítási igény vállalkozás részére való közlésétől számított harmincadik napig nem kerül sor, – a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában – a vállalkozás köteles a fogyasztási cikket a harmincnapos határidő eredménytelen elteltét követő nyolc napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, a vállalkozás köteles a fogyasztó által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton – az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán – feltüntetett vételárat a harmincnapos kijavítási határidő eredménytelen elteltét követő nyolc napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni.Melléklet a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelethez *
1. Háztartási készülékek 10 000 Ft eladási ár felett, így különösen hűtőszekrény, fagyasztó, kombinált hűtőszekrény, villanytűzhely, mosógép, centrifuga, szárítógép és ezek bármely kombinációja, mosogatógép, vasaló, vízmelegítő, fűtő-, légkondicionáló- és egyéb légállapot-szabályozó berendezés, porszívó, gőzzel működő tisztítógép, szőnyegtisztító-gép, padlósúroló- és fényesítőgép, varrógép, kötőgép, villanybojler, szivattyú;[ Szerkesztve ]
-
őstag
hát fizetési terminálnál egyáltalán nem biztos hogy fel vannak erre készülve, nem szokványos kérés
valószínűleg van rá opció, csak nem ért hozzá az alkalmazott
azt is lehetne kérdezni hogy neked miért olyan nagy ügy átvezetni a két egyenleg között?cryptot minden termékemért elfogadom
-
asdf_
veterán
Lefordítva számokra:
- fizettél mondjuk 60e Ft-ot, ez a kártyás fizetés miatt került eddig neki majdnem egy ezresbe
- mivel csak utolsó tranzakciót lehet sztornózni a terminálon, utánad már fizettek, így kényszerűen ezt visszautalja neked, ez legalább egy 3-400 Ft(köszi, Matolcsy)
- te kifizetnéd most a helyes kártyával (gondolom SZÉP kártya egészségügyi zsebével), annak valami 3+% a jutaléka kb. 2e Ft.Tehát a rossz kártyával fizettemből ő már tudja, hogy ha hajlik a dereka, akkor az neki 1-2e Ft-ba fog kerülni, ha többet fizettél (simán lehet, 60e szemüvegnél az még belépő szint), akkor még többet.
Megválaszoltam, miért ekkora kérés?
[ Szerkesztve ]
-
Lackooo84
nagyúr
"Amennyiben a hibás teljesítés folytán a kijavítandó dolog elszállítása vagy visszaszállítása szükséges, erről - a melléklet 4. pontjában felsorolt járművek, továbbá a 10 kg-nál kisebb tömegű és tömegközlekedési járművön szállítható dolgok kivételével - a vállalkozás köteles gondoskodni. Amennyiben az el-, illetve visszaszállítást a vállalkozás elmulasztja, azt a vállalkozás költségére a fogyasztó is elvégezheti vagy elvégeztetheti."
The Truth is out there...
-
asdf_
veterán
Van egy ilyen a PTK-ban:
6:169. § [Közlési és igényérvényesítési határidők]
(1) A fogyasztó a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a gyártóval közölni. A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a fogyasztó felelős.
(2) A gyártót a termékszavatosság az adott termék általa történő forgalomba hozatalától számított két évig terheli. E határidő eltelte jogvesztéssel jár.
Namost, ugyan ez nem teljesen arra vonatkozik, mint ami veled történt, de mutatja, hogy a jogalkotónak mi volt a szándéka. Ha erre ráhúzom ezt:
"Igy hasznaltuk honapokig." Feltételezem az utazásból való visszatérés után, hiszen előtte nem lehet, mert akkor a javításra is lett volna idő ezen hónapok alatt az meg saját hiba.
Ebból nem tud más kijönni, minthogy saját hibás baleset, saját magadat golyóztad ki, hogy a hiba jelzése és azt utazásból való visszatérés után pontosan nem közölt ideig, de mindenképp hónapokig használtad a hibás gépet, ahelyett, hogy visszatérés után ha nem is első, de második dolgod lett volna lezongorázni azt.
Az, amit először bejelentettél, az meg le lett zárva, lévén:
Ha a fogyasztási cikk kijavításra a kijavítási igény vállalkozás részére való közlésétől számított harmincadik napig nem kerül sor, – a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában – a vállalkozás köteles a fogyasztási cikket a harmincnapos határidő eredménytelen elteltét követő nyolc napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, a vállalkozás köteles a fogyasztó által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton – az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán – feltüntetett vételárat a harmincnapos kijavítási határidő eredménytelen elteltét követő nyolc napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni.
Nyilván nem fogják élő igényként nyilvántartani, mert az a fenti kötelezettségekkel jár, ők javítottak volna, te nem kérted, innentől be kell jelentened újra. Időben.[ Szerkesztve ]
-
"másfél éve" azért az se most volt...
Gondolom mikor vissza jöttetek, akkor nem is gondoltatok arra, hogy gariztatni kellene (ez volt a baj) és nagy pechetekre a gari "valós" lejárata után ment még jobban tönkre, így ez Extra pech!Sokat nem tehettek, vesztek egy újat... 🤔
◄►Clevo® X170SM-G "DTR" Laptop *i9-10900K @ 5GHz (AIO Water System)*4x16GB=64GB 3200MHz CL20 RAM*RTX 2080 Super 8GB MXM 200W+ *4x2TB=8TB M2 SSD -_- LG® V30+ ThinQ DS 4/128GB "Blue"►Samsung® S20 Ultra 5G◄SM E80 3.5mm Jack►"Szép, a kinek esze nincs, de még szebb, a kinek van."◄►
-
Tikakukac
titán
Tehát mondom:
Vettél egy Dell laptopot. 3 év gari után voltál 1 hónappal. Többnyire legariztuk, főleg ha volt évközi szervizben is.
Ez a méltányossági garizás.A te eseted elég fura. Nekem Gorenje mosógép volt úgy, hogy a gép típushibás volt, az ajtó lógott, de baromira. Nem cserélték. Hangos is volt. Ezt is lesajnálták. 40 email és nem tudom mennyi hívás meg 2 szervizlátogatás után az lett a vége, hogy ja, már nem garis. Mondtam nekik, hogy ez nem így megy ám. De építkezés közben pont ez hiányzott nekem, így ennyiben maradt.
Nagyjából gondold át merre van a te sztorid.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
asdf_
veterán
A hiba bejelentése '22 decemberében történt, javítanának, de az nem jó neked, majd hónapokig hibásan használod a készüléket, a végén pedig előállsz a javítási igénnyel '24 februárban. Egy év egy hónappal a hibabejelentés után és javítást vársz. Erre gondolom, hogy te most nyilván vicccelsz.
Lefordítom ezt neked a jótállásra kötelezett szempontjából:
Bemondásra nincsen gól.
Ha a fentit le lehetne tolni, akkor bejelentem a hibátlan készülékemet valami várható tucat/szériahibával (TV-nél pl. háttérvilágítás), azt kamuzom, hogy sajnos most nem jó időpont javítani, majd szólok, aztán amikor előjön a hiba a jótállás lejárta után, akkor előhúzom a Jolly Jokert, hogydehátezténbejelentettemméganno. A gyártó meg azt mondja erre, hogy bocsesz, a jótállási időben nem tudtam meggyőződni arról, hogy a termék valóban hibás volt, hogy most hibás az meg már irreleváns, tehát így jártál.Te most tényleg egészen komolyan gondolod azt, hogy egy több mint egy éve bejelentett hibát most előrántasz a semmiből és azt kezelni kéne jótálláson belül a jótállás lejárta után?