- Nem nyílnak a Foldok?
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Vékonyabb lett, jobb kamerát kapott, de az akku maradt a régi: itt a Fold7
- Samsung Galaxy Z Flip7 - kis fogyás is sokat jelent
- Motorola Edge 50 Pro - több Moto-erő kéne bele
- Egy óra, két rendszer
- Milyen okostelefont vegyek?
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Amazfit Active 2 NFC - jó kör
- Poco F5 - pokolian jó ajánlat
-
Mobilarena
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
Gyuri27 #25768 üzenetére
Az eladónak nem kell itt bizonyítania, mert a vevő állít valamit. Ha tudja bizonyítani az eladó, hogy nem volt üres a doboz, akkor bevédi a magát a negatív véleménytől. Így sajnos a negítív vélemény benne van a pakliban.
Itt egyébként valaki biztosan kifizeti a tanulópénzt. Ha az átvételkor kibontják a terméket, és üres a doboz, akkor a vevő nem veszi meg és az eladó bukja a beszerzési árat, mert ő sem fogja tudni már visszavinni a nagykerbe vagy ahonnan szerezte azzal, hogy üres a doboz... Ez bizalmi alapon megy, és a lánc elején a gyártó van. Ha sok ilyen üres doboz jön ki a gyártótól, akkor nem fog venni onnan senki. -
válasz
Gyuri27 #25757 üzenetére
Személyesen vette át.
Én súlyban nem éreztem különbséget, de pár gramm egy SSD nem hiszem h éreztem volna különbséget.Igazán fura, h két hét után szól, oké nem lehetetlen, h tényleg parkolt a szekrényen, de túl sok a véletlen.
Telefonban mikor jelezte akkor is elég agresszív, követelőző volt, majd mikor mondtam, h ezzel nem tudok mit kezdeni kedves szavakkal elküldött és jelezte, h vegyek belőle koporsót
-
asdf_
veterán
válasz
Gyuri27 #24533 üzenetére
Nem, szerintem a vásárlás értékének 15%-át érő kupont kapott a vásárlás után, a matek nálam csak így jön ki (vagy még korán van), tehát az eladó csak a 15%-kal csökkentett árat akarja visszaadni, mert 15%-nyi kupon a vevőnél maradt, innentől kezdve kanyarodunk oda, amit írtam, hogy ha ezt később felhasználta, akkor jogos levonni, ha nem, akkor meg érvényteleníteni kell.
-
válasz
Gyuri27 #24287 üzenetére
fizetne a 220 volt, de ha elolvasod amit a jóember írt, nem hajlandó elfogadni a termék árát
tudom hogy nem leszek szimpatikus a véleményemmel, de a 220 volt 100% szabályosan járt el, el kell fogadni a pénzvisszatérítést, vagy lehet duzzogni
semmiféle bűncselekményről szó sem lehetszerk: még annyit hozzátennék hogy az eredeti vételár fölötti rész tekintetében esetleg attól a személytől lehetne szavatosság keretében pénzt követelni aki drágábban eladta a terméket
ehhez természetesen bizonyítani kellene hogy a hiba már az eladáskor megvolt a termékben, ami nem realitás -
asdf_
veterán
válasz
Gyuri27 #22811 üzenetére
Én még emlékszem azokra az időkre mikor mindenféle jogszabály nélkül a vásárló megkapta a teljes garit. Majd jöttek a rabló idők mikor a minimális 12 hónapot adták egyesek. Esetleg ha jó fejek voltak a gyártóit még hozzá tették.
Mondj már egy évszámot ehhez légy szíves, hadd csodálkozzam.
A 12 hónap az a szürke cucc*, a jogszabályi minimum, a jófej, aki a gyártóit hozzátette, az a normális kereskedő, aki meg 3 évet kínált az 1 év teljeskörű + 2 év gyártói limited warrranty-ra, az pont ugyanúgy hazudott, mint akik most teszik ezt.
És szürke cucc még mindig, most is van. Pl. egy samu SSD-t pl még mindig megvehetsz 3 év boltival, meg 5 év samsung garjegyes garival is, akár ugyananabban a boltban is. Az egyik ennyibe kerül, a másik meg annyiba. -
asdf_
veterán
válasz
Gyuri27 #22807 üzenetére
Saját shop (akár .com, akár .eu) és árulják a portékájukat az eus jognak megfelelően.
Elgondolásnak jó, de szerinted ha arra nincs hajlandóság, hogy a magyar szabályoknak megfelelő garit adjanak az ide eladott termékekhez, pedig ez csak egy tollvonás lenne, ott van mögötte a teljes infrastruktúra, egy követ nem kell arrébbrakni érte, csak elhelyezni egy szorzót az ide eladott termékek árában , akkor nekiállnak majd webshopot csinálni, lokalizálni, nemzetközi futárral, meg EURHUF árfolyammall baszakodn,i meg ilyenek? Csodáloznék. A magyar VGA piac egy Asusnál vagy egy Gigabyte-nál szerinted mekkora lehet? Mert szerintem úgy kerekítési hiba nagyságrendű.
-
asdf_
veterán
válasz
Gyuri27 #22799 üzenetére
Hol irtam az ellenkezőjét?
Akkor ezzel mit próbáltál közölni? Mert bárhogy és bármennyiszer olvasom, ez azt sugallja, hogy szerinted a gyártónak meg kellene felellnie a magyar jótállási szabályoknak, sőt, nem hogy meg kellene felellnie, hanem egyenesen vonatkozik is rá:
"a gyártóknak minden jogszabálynak meg kell felelni adott országban ... Nem csak garis egyéb törvények miatt is" -
asdf_
veterán
válasz
Gyuri27 #22796 üzenetére
Hatalmas tévedésben vagy, a kötelező jótállást a törvény a KISKERESKEDŐNEK írja elő, mint kötelezettséget. Nem a gyártónak, nem az importőrnek, nem a márkaképviseletnek, nem a magyarországi forgalmazónak, nem a nagykernek, hanem a kiskereskedőnek, az utolsónak a láncban, annak, amely a terméket a fogyasztónak értékesíti. És csak neki.
-
asdf_
veterán
válasz
Gyuri27 #22793 üzenetére
Azt az apró piciny dolgot felejted csak el, hogy a gyártói 5 év gari az mocskosul nem az, amit te 5 év garinak gondolsz.
Nem mellesleg pont emiatt esett ki pl. az Iponnál a videokártya, mert a gyártó ugyan 3 évet ad, de nem úgy, ahogy a magyar jogszabály idéntől előírja. -
válasz
Gyuri27 #22793 üzenetére
csakhogy az az 5-10 év az nem jótállás
legtöbb esetben felújított, doboz nélküli termékre cserét jelent, és a külföldre szállítás költsége is minimum a vevőé, raádásul nicsnenek szoros határidők
illetve nem is 5-10 év szokott lenni, hanem "élettartam", ez pedig mindenhol mást jelent
szó sem volt róla, hogy a kiskert kell sajnálni
a foygasztót kell sajnálni, abból is a tapasztalatlanabb/kisebb pénzű réteget aki most még a 370 es euró mellé fizet majd plusz 20-30% felárat a jótállásért
a tulajnak ugyanúgy meglesz a nagy autó, ettől ne félj, itt a foygasztókkal lett kiszúrva, csak sokan ezt nem fogják fel -
válasz
Gyuri27 #22791 üzenetére
egyszerűen nem így működik ez a világban
az 1 év jótállás a reális
azzal hogy mi ráerőltetünk 2-3 évet a kiskereskedelemre, (akik ezt nem kapják meg beszerzési oldalról), csak azt érjük el hogy eltűnik a kínálat
pont a legegyszerűbb emberek szívják meg, aki nem tudnak külfölről rendelni, fizetnek majd 20-30% felárat minimum -
monchichi20
aktív tag
válasz
Gyuri27 #22671 üzenetére
Gigabyte kártya volt, Amikor játszodtam a warzonnal akkor egyszer csak elsötétült a kép és nem jött visza, más gépnél is megnéztük ott se volt kép.
Scorp2011:
Nem láttam rajta semmi külsérelmi nyomot mikor kivettem a kártyát, semmi égés nem volt még szaga sem volt a kártyának, a matricájoz nem nyultam mert nem vízetem a kártyát anyi piszok volt rajta ami ilyenkor szokot rajta maradni normális kifujás után. -
MaxxDamage
félisten
-
asdf_
veterán
válasz
Gyuri27 #22321 üzenetére
A kisker az épitett géppel nem szopik.
De, szopik, mert ugyanazt (proci, mem, háttértár) tartalmazó épített gép és a brandes gép között igen jelentős árkülönbség van, amit a magyar piacon, ahol a vevő szexualizálja a forintot, nem lehet eladni, lakossági vevő nem vesz brandes gépet (de még KKV sem).
Az hogy a vevő megvesz egy halom cuccot és azt össze dobják neki az nem egybe/komplett gép.
M'ár hogyne lenne az, számítógép egy darab, az lesz a számlán és zárójelben/megjegyzésben a konfig leírása.
-
Bagoly21
újonc
válasz
Gyuri27 #21470 üzenetére
Lenne még egy kérdésem. Menet közben felfedeztem egy furcsaságot.
Az első 2 kártyámat hozzáadtam még az Asus fiókomhoz. A szériaszámuk utolsó számjegye volt csak más. Gondoltam felveszem a jelenlegi kártyámat és a profilomba és amikor beírtam a szériaszámot kiírta, hogy az már használatban van.Itt jön a probléma: amikor elküldtem az Asusnak a kártyámat és nem tudták megjavítani kaptam a PCX-től egy emailt, hogy CSERÉLTE az Asus. Ezt a sorozatszám alapján el is hittem.
Az Asus fiókomhoz hozzárendelt kártya sorozatszáma is megváltozott. Az törvényes, hogy átmatricáznak dolgokat? Nem tudom mennyire volt ez érthető. -
Kaci84
őstag
válasz
Gyuri27 #21440 üzenetére
Oszt meg a sztoridat, érdekel. Akkor melyik bolt a jó szerinted? Nekem az Ipon se szimpatikus 2x3x volt rossz tapasztalatom. Van még az Alza, PCX, Compker, esetleg ritkábban PC Land, Oázis. Van még ez az új KAZY. Nekem szimpi, mert néha ha nem jól ejtik a becenevem szoktak így hívni és itt van Fehérváron a boltjuk. Lehet, hogy ők se lesznek a megbízhatóság mintapéldánya, de legalább már az elején 10-20e FT-os árelőnnyel indítanak.
-
lenoma
aktív tag
válasz
Gyuri27 #21213 üzenetére
Azért nem így történt. Magánszemélyként vettem idén január végén a kártyát használtan, csak cégnévre szól a még majdnem 2 év garancia. A kártya nem működött. Szerintem az eladó nem akart átverni csak nem tesztelte, mert úgy is garanciás. 2 hetet kellett emiatt várnom, de a várakozás ért cserébe kaptam egy jobb és új kártyát...
-
Dealer95
őstag
válasz
Gyuri27 #21036 üzenetére
Nem minden esetben van 14 napos elállás.
(A 14 napos elállási joggal, csak a magánszemélyek élhetnek, az egyéni vállalkozók, társas vállalkozások nem.)
"Nagy értékű mobiltelefont tervezek vásárolni, több darabot."
Ebből számomra nem derült ki, hogy magánszemélyes vásárlás lesz vagy egyéb. -
butyiba
csendes tag
válasz
Gyuri27 #20723 üzenetére
Szia,
Doboza és számla minden megvan de semmi nyom a nagykert illetőleg.
Ahogy néztem a Zotac-nál van lehetőség a regisztrációra mivel a számlát tudom csatolni de lehet nem ér az egész annyit minthogy kicserléjem a ventit mert van egy itthon amit az előző Zbox-hoz rendeltem.
Csak a gari matricát nem akartam én megbontani.Üdv
-
sb
veterán
-
Exodion
senior tag
válasz
Gyuri27 #20466 üzenetére
9hónapos készüléknél ott nincsen szavatosság ott bizony a kereskedőt köti a 12hónapos jótállási kötelezettség csak lepattintotta a gyártó felé akinek viszont gondolom már csak termékszavatossági kötelezettsége adódott.
Hát első körben mennék a bolthoz mert őket ha törik ha szakad köti a 12hónapos kötelező jótállás és akkor cseréljék ők. Ha ott nem - márpedig szerintem nem - akkor marad a békéltető testület vagy megtartod a 3hónap garis refurbished cuccot. De vannak itt tőlem okosabbak, majd ők megmondják a frankót.
-
sb
veterán
válasz
Gyuri27 #20458 üzenetére
Ezt:
https://europa.eu/youreurope/citizens/consumers/shopping/guarantees-returns/index_hu.htm"Ingyenes kétéves szavatosság minden termék esetében
A fogyasztókat az Európai Unióban vett termékek tekintetében legalább kétéves szavatossági idő illeti meg, méghozzá díjmentesen, akár az interneten, akár üzletben, akár postai megrendeléssel vásárolnak.
Ezt a kétéves garanciát minimumjogként írja elő az uniós szabályozás – előfordulhat tehát, hogy az az ország, ahol Ön él, hosszabb időtartamú védelmet biztosít."
De közben itt is találtam ilyet:
http://fogyasztovedelem.kormany.hu/node/23589
"A Polgári Törvénykönyv minden, fogyasztói forgalomban (vagyis kereskedőtől természetes személy által) megvásárolt termékkel kapcsolatban (függetlenül annak vételárától, új vagy használt voltától) szavatossági kötelezettséget ír elő. Új termék esetében két éves időtartamra; használt termékek esetében, továbbá nem fogyasztói szerződések esetén (magánszemély – magánszemélytől, kereskedő – kereskedőtől való vásárlása esetén) egy éves időszakra."Jótállás pedig 1 év.
A kulcs a gyártási eredetű hiba úgy látom. A kérdés, hogy ezt hogy kell értelmezni mert ha később romlott el akkor az lehet nem gyártási hiba... De úgy látom inkább az a megközelítés, hogy kb. minden az (azért romlik el később is, mert szarul lett legyártva.) ami nem bizonyíthatóan használat közben keletkezett és a felhasználóra terhelhető hiba.
-
sb
veterán
-
MaxxDamage
félisten
válasz
Gyuri27 #20356 üzenetére
Most van megint a szakszerviz felé a cucc (ötödik alkalommal)... és ha nem cserélik (Holland Asus bírálja el, Magyarnak nincs beleszólása) akkor a nagykerrel veszem fel a kapcsolatot (vagy feljebb megyek - külföldi, mint USA vagy más Asus nem kompetens, mert régió nem oda tartozik)
Ezt a választ kaptam a fogyvéd.-től (lényegében)
Tisztelt Fogyasztó!
Köszönjük, hogy panaszával irodahálózatunkat megkereste.
A vonatkozó jogszabályi előírások szerint a kötelezett hibásan teljesít, ha a szolgáltatás a teljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek.
Előadása alapján a termékre még fennáll a jótállási idő.
Ez alapján elsődleges igény a kijavítás, de mivel azt a vállalkozás nem tudta teljesíteni, ezért ezt követően Ön jogosan kérte a hibás termék kicserélését.
Mivel az ASUS Magyarország Kft nem tett eleget csere kötelezettségének javasoljuk, hogy forduljon panasszal a lakóhelye szerinti Békéltető Testülethez (ezen eljárás ingyenes ld. www.bekeltetes.hu).
Másodlagosan pedig, ha nem oldódik meg a fenti eljárásban az ügy javasoljuk, hogy álljon el a szerződéstől és kérje a vételár visszafizetését. Erre vonatkozó igényét fizetési meghagyásos eljárásban közjegyző előtt érvényesítheti (ld. www.fmh.mokk.hu).
Alkalmazott jogszabály:
Polgári Törvénykönyv 6:157-174.§
Reméljük tanácsunk segítséget nyújt panasza további sikeres ügyintézéséhez.
Tisztelettel:
dr. xy tanácsadó
Ezután (07.09.-n Kedden) megírtam az Asus felé a jogosságom helyességét a Polgári Törvénykönyv 6:157-174.§ -ra hivatkozva, de a héten nem érkezett rá válasz
-
Lackooo84
nagyúr
válasz
Gyuri27 #20365 üzenetére
A jogszabály nem azt mondja, hogy CSAK 12 hónapot kell adni, hanem, hogy MINIMUM annyit. Tehát ha valamire a gyártó többet vállal, akkor azt a kisker nem bírálhatja felül, hisz ő is úgy kapja. Amikor egy teszem azt 5 év gyári garis terméket 1 év garival ad tovább, azzal igen csak csalást követ el.
-
asdf_
veterán
válasz
Gyuri27 #20359 üzenetére
A feneket. A kisker 2 evvel vette meg a termeket. Az all a szamlajan, az all a nagyker oldalan a termekinfonal, az all a termekre ragasztott zacsiban levo hrp-s garjegyen. Ilyenkor nincs olyan, hogy en felteszem a kezem, hogy csak egy evet adok, mert annyit ír a törvény.
Egy dolgot persze lehet tenni, nem odaadni a HRP-s garjegyet es elsunnyogni a +1 évet. De mondom, ez csak akkor áll, ha az adott kisker direktben a HRP-től vásárolta a terméket. -
Lackooo84
nagyúr
válasz
Gyuri27 #20359 üzenetére
De csalnak. Mert a gyártó úgy adja a cuccot, hogy "2 year warranty", nem úgy, hogy "2 year warranty, but only 1 for Hungary". A bolt a gyártónál kevesebbet nem írhat rá, fogyasztók felé csakis kedvező irányban térhet el. Vagy szerinted az okés lenne, ha venni akarnék mondjuk egy routert, aminek a dobozán ott virít, hogy 5 year warranty, aztán a bolt azt mondja, hogy náluk csak 1? Nem ilyen nincs. Külföldön nincs ilyen szarakodás, hogy 1 + X év meg tököm tudja, ott x év gari és jónapot.
-
MaxxDamage
félisten
válasz
Gyuri27 #20354 üzenetére
Igen, Asus hazai képviseletével kezdtem, azok a FixDirect-hez írányítottak a továbbiakban. (Asus Magyarország csak Ügyfélszolgálat) FixDirect intézi az ilyet. Holnap felhívom a szakit aki foglalkozik vele és ragaszkodom a csak cseréhez. Elvileg holnap kapja kézhez a csomagot, ő intézte a beszállítást tőlem. (bekérővel)
RAMIRIS is egy nagy cég és velük is fel tudtam venni korábban a kapcsolatot és segítettek mindenben (rajtuk keresztűl ment ki az Asus VGA a csehekhez és cserélték szó nélkül) csak a megfelelő helyre kell írni a cégen belül
(#20356) Gyuri27: Remélem én is sikerül megfelelően intézni!
Eddig bármit is kellett intézni, kisker, nagyker, külföldi cég vagy gyártó.
Mindent el tudtam a nekem legkedvezőbb módon. -
MaxxDamage
félisten
-
asdf_
veterán
válasz
Gyuri27 #20349 üzenetére
Nem hajthatja el a kisker, lévén nekik azt a 12+12 hónapot, amivel a HRP-ből jött a termék (és amivel ők kapták, helló), jogszabály alapján kötelezően tovább kell adniuk a vevő felé (feltételezve persze, hogy a kisker direktben a HRP-től vette és nem valami közbenső szubdisztributortól)
-
qqzs
őstag
válasz
Gyuri27 #20344 üzenetére
Amazonon volt vasarolva eu 2 ev garancia van ra. Amazonrol nyomtattam order confirmationt, amit efogadtak. Amikor atvettuk javitva egy papirra rafirkantottak par datumot meg hoyg panel csere. En arra gondoltam hoyg ha panelt cserelnek ami tulajdonkeppen a keszulekhaton kivul minden akkor nem kene ujraindulni a garancianak? Vagy ha nem a gepre de a panelre amit csereltek? Amikor kerdeztem hoyg meddig ervenyes a garancia igy javitas utan azt mondtak hogy ugyanaddig mint elotte. A szervizben toltott idorol en nem tudtam. Nekem valahogy termeszetes ha kicserelik az egesz gepet akkor arra ujraindul a 2ev
-
Prymus X.
tag
válasz
Gyuri27 #20209 üzenetére
Én az rbx.hu-ra várok január 30 óta, hogy végre kiderüljön, hogy mit mond a gyártó az alaplapomról. És én is úgy gondolom, hogy a bolttal állok szerződésben nem a gyártóval, úgyhogy fognak kapni egy levelet az eddigi telefonálgatás helyett, hogy megyek a fogyasztóvédelemhez, ha nem változik semmi. Az oldalukra ki van írva, hogy akár 30 nap is lehet az ügyintézés, de ez már többször 30 nap még munkanapban számolva is. Messze van a 15-től(bár már több, mint 1 éves volt.). Persze azóta vettem már alaplapot magamnak máshol mert kellett, szóval már szükségem sincs rá. A legjobb, mikor a beszélgetés végén megkérdezik, hogy tudnak-e még valamiben segíteni és elmondod, köszönöm, de nem tartok rá igényt, mert ebben az ügyben sem tudnak segíteni.
-
-
válasz
Gyuri27 #20150 üzenetére
Vettem egy használt terméket amit még 2 év garival hirdettek, csupán érdeklődöm hogy ténylegesen van-e garanciám és tudom-e érvényesíteni.
Nem tudom milyen előnyről beszélsz. A garanciajegyen rajta van hogy 3 év a garancia. Csak annyi, hogy a vevő résznél egy kft neve van.
Jelentős felárat fizettem a garancia miatt, kb 15-18%-kal drágábban vettem mint a garancia nélküli hasonló termékek ára. -
bb.bocs
őstag
válasz
Gyuri27 #20145 üzenetére
"Na ha gar nélkül vetted az fasza. Csak így tovább. " látom nem vagy beszólok ahogy csak lehet kedvedben
samsungnál rákérdezek mi a szöszmeglátjuk mi alakul
visszatérve a garira, nem egy dolgot vettem akár használtan, akár újként hardverapróról, sőt vettem már nem 100%-os ssdt is, hibás cuccot amit meglehet javítani, alkatrészeket meg mit tudom én... kb 100ből 5 cuccal ha van az embernek baja, akkor is túloztam. De persze tvt újonnan vesz az ember, meg telefont, garanciával. (sőt laptopot is vettem használtan,mivel boltban bizonyos laptopot nem találni.) Száz szónak is egy a vége, a gari nem minden. ha nagyon nem megy a történet, úgyis hagyom
-
bb.bocs
őstag
válasz
Gyuri27 #20142 üzenetére
No de téged mi sarkallt arra, hogy üres garpapirral megvedd?" alapból nem úgy volt meghirdetve hogy garanciális
ez most csak egy utólagos ha már van miért ne vágány, ami ha nagyon macerás nem fogom eőltetni."
hát látod, a boltban letolják a garipapirt... na mindegy. am valószínű hogy nem lesz vele bajom. régebbi chippes ssdk is mennek már évek óta. 100/93 % de teljesen jó, még nem halt meg nálam ssdköszönöm a segítséget mindenkinek.
-
bb.bocs
őstag
válasz
Gyuri27 #20135 üzenetére
nem, hanem elég hülyén néz ki hogy felhívom azt akitől vettem hogy figyelj már, kérdezd már meg azt akitöl kaptad hogy hol vette a terméket vagy keresse már elő a számlát. Egyrészt hülyén néz ki hogy ő ajándékot eladott és most számlát kér, másrészt meg én sem várhatom el...
-
MaxxDamage
félisten
válasz
Gyuri27 #20031 üzenetére
Írtam a boltnak, vagy-vagy
Még dokuk nélkül be veszi a szakszerviz a terméket és foglalkozik vele (még e hónap végéig) aztán ha probléma lenne vele, akkor csak a könyve ellenében vennék be garanciális javításra vagy számla ami kellene. (gyártót is meg kérdeztem, ha csak a gari könyv van meg és ki van töltve, az is elég, számla nem kell) -
MaxxDamage
félisten
válasz
Gyuri27 #20029 üzenetére
Nálam a vásárlás dátuma nem megfelelően van kitöltve a termék garancia könyvében, ebből lehet bármi gondom? Háztól-házig gari van a vásárlástól számított 2 évig a Magyarországi szakszervizzel. Gyártástól számított 2 évig nem kell semmi igazolás (számla , garancia könyv, pl.) az oké, hogy önmagában elfogadják a gari könyvet (számla nincs meg), de ilyen kitöltés esetén is? (ÉÉÉÉ/NN felcserélve)
-
Nerevarine
csendes tag
válasz
Gyuri27 #19970 üzenetére
Köszi a választ. Debreceniek vagyunk, a bolt meg Zalaegerszeg, az ország másik vége
Így sajnos személyesen nem tudjuk bevinni, csak GLS. Annyit csináltam, hogy kértem, hogy a vizsgálatról egy jegyzőkönyvet küldjenek már, hogy mit csináltak vele, ez alapján meg írok egy panaszlevelet, tértivevénnyel. Aztán, ha arra is szarnak, akkor gondolom mehet tovább a dolog fogyasztóvédelem vagy békéltető testület felé ?
@Superhun:
Neten javasoltak hozzá 5-6 különböző drivert, egyik sem segített, gépeket meg leteszteltük egy RX 470-nel, úgy meg hibátlan volt minden, szóval sztem csak VGA gond lehet. Topicjában még megkérdezem, köszi. -
Attix82
addikt
válasz
Gyuri27 #19965 üzenetére
Persze ennél a lapnál se a karc okozhatta a hibát mert a gép ment amikor leállt ......csakhát a szervizesek nem tudják mikor, hogy mi az előélete.Így csak feltételezik (ezért lett feltételes) garancia is.
HDD karcok baromság, nekem sose kötött bele a nagyker, a sarka legyen rendben...ha a szőnyegre esik le és gajra megy az se érdekel engem mivel úgyse veszik észre a nagykerbe.....csak legyünk őszinték és ne kamuzzunk mi történt stb.
Legjobb amikor egy füles behozott az ember, nem megy stb...kibontom és a kábelt a kutya megrágcsálta. WTF?
Van egy másik akinek mar szerintem a 6 fülest cserélem mert mindig meghuzodik a kábel és megszakad belül, de nem látszódik..és mindig kapok cserét amit odaadhatok neki.
-
Attix82
addikt
válasz
Gyuri27 #19961 üzenetére
Én mindenkinek azt mondom engem nem érdekel mibe ment tönkre, csak ne látszódjon fizikai sérülés mert az neccesebb. De az, hogy nem bízik valaki bennem, inkább ne is vegyen ....nem fogok sírni utána. A rosszindulatú vevőket meg likvidálom, annak adok el akinek akarok.
-
Attix82
addikt
válasz
Gyuri27 #19958 üzenetére
Fő a bizalom, mint hogy nekem is hoztak egy halott lapot. Én felküldtem a lapot a nagykernek, feltételes gari mert karc van benne, képet is küldtek. Ügyfélnek küldtem mi a helyzet, hát ő nem csinált vele semmit, aztán ugye kiderült hogy Ő lefényképezte az egész lapot magának és azon is ott volt.
Csak azt akarom mondani, hogy én se vettem észre, nem nézem át nagyítóval és miért gondolják, hogy az eladó tönkre akarja tenni? Nekem semmibe se kerül ,hogy feljuttassam a nagykerbe a lapot gariztatni...érted. Mit akadékoskodjak, nincs értelme tönkre tenni a termékeket mert eddig a 10 év alatt semmi problémám nem volt gari ügyileg a nagykerekkel.
-
válasz
Gyuri27 #19897 üzenetére
Én meg biztos nem adnám vissza egy héttel a vásárlás után.
Ott rohadjon meg ha hülye az eladó, viszek neki ásót, vagy kötelet hogy eláshassa magát.
Emlékszem ilyenből régen nem volt ügy, ki volt írva hogy a pénztártól való távozás után... stb.
Egyébként meg ha rosszul adna vissza a pénztáros, akkor az is az én hibám lenne? Nem. -
válasz
Gyuri27 #19738 üzenetére
Ha elviszik aprón a cuccot, akkor nem viszem vissza, de egyébként sem szoktam ezzel élni (eddig egy 1db VGA nálam a mérleg, de azt is használatlanul juttattam vissza).
Nem tudtam, hogy ennyi "levonás" jár az utalványhoz, de akkor érthető, hogy miért nem fogadják el olyan sok kereskedésben. Egyébként nagy cég, nem hiszem, hogy az alkalmazottak nagyon szívnának... meg különben sem járok gyakran hozzájuk.
(#19739) asdf_
Bözsét biztos nem adnak, 100%. -
válasz
Gyuri27 #19629 üzenetére
figyelj, nem engem kell meggyőznöd
ha én boltos lennék és te visszajönnél kis béla névre szóló számlával, és pénzvisszafizetést kérnél, biztosan nem állítanék ki neked storno számlát, amíg személyivel nem igazaolod hogy te vagy kis béla vagy adásvételivel, hogy a te tulajdonodban van a termék
ellenben garanciális javításra például átvenném enélkül is
a másik kérdésedre már válaszoltam, ezért kell nyugtára venni terméket és akkor nincs ilyen gond
-
válasz
Gyuri27 #19625 üzenetére
nem tudom honnan szeded ezeket az okosságokat
bárki kérhet személyi igazolványt, ha valamiért szükség van a másik fél azonosítására egy ügylet kapcsána bolt azzal van jogviszonyba, aki az adott terméket megvásárolta
ha nem az viszi vissza, aki megvásárolta, miért ne kérhetné, hogy igazolja a tulajdonjogot
főleg ha pl pénzt kell majd visszafizetni, akkor én sem fizetném vissza másnak, mint aki igazolja a tulajdonjogotmás kérdés, hogy a vevő miért nem nyugtára veszi, akkor nem kell nevesítenie magát
-
#72042496
törölt tag
válasz
Gyuri27 #19406 üzenetére
Nem céges, magánemberként vettem.
Arra gondoltam, megírom nekik hogy ha letelik az egy hónap, akkor vagy adjanak újat, vagy jelentős kellemetlenségre hivatkozva elállok a szerződéstől.
Nem akarok szívózni velük, venni most egy harmadikat, majd elállni ha a szúkség úgy hozza. Ugyanakkor azt érzem, velem bizony kicsesztek, közben meg nagyon kéne a tárhely.
-
bucihost
senior tag
válasz
Gyuri27 #18794 üzenetére
Eddig soha nem volt dolgom velük, szerencsére nem volt garis ügyem se az edigivel...
Ez az, miért én küzdjek velük? Én teljes mértékben letojom a szervizt... AZ Edigital szerint nekem kell intéznem mert ők csak bolt!...
De ez már tényleg vicc, nem gondoltam hogy az edigi is ekkora ganédomb lett...
-
Pécsi gyerek
addikt
-
válasz
Gyuri27 #18130 üzenetére
Nyilván egy venticsere miatt nem fogják megreptetni (bár már lassan 2.5 hónap telt el a leadása óta, azalatt oda-vissza megjárja egy Aliexpress termék
), csak gondoltam hátha van valami nyoma... meg Te emlegetted korábban az RMA-t.
CHS okés, de nem tudom, hol lehetne utánajárni a másik kettőnek... Asbis, Cédrus, JTC?
Írjak mindegyiknek? -
válasz
Gyuri27 #18124 üzenetére
No, meglett az online check, nem talált semmit a keresés, illetve akkor ez most azt jelenti, hogy nem is járt náluk a kártya?
Holott végig azt hangoztatta a szervizes, hogy a gyártó bevizsgálta a kártyát, nem tudták javítani, nem tudtak cserére semmit küldeni.A második képen azt nem értem, hogy egymás után írja:
Sorry, the Serial Number you entered is unavailable és This product is out of warranty, akkor most miva'? -
válasz
Gyuri27 #18124 üzenetére
Ez csak attól függ, mit látni az oldalukon.
(#18125) Rudi50
Jó hogy léteznek olyan oldalak, de pl. Homárt nem kedvelem annyira, mert olyan írásokat is lehoznak, amiben egyértelműen az ügyfél volt a hunyó, mégis a boltot / márkát húzzák le benne.Pl. egy angolul nem tudó srác UEFI-t frissített az amúgy tökéletesen működő Acer laposán, valami félrement, és a gyártó szerint nem volt garanciális a hiba - szerintem teljesen jogosan, ugyanis mindenhova le van írva nagybetűkkel, angolul, hogy
- BIOS frissítés szervizes művelet;
- nem vállalnak garanciát a közben bekövetkező hibákért.
A srác igazából azt sem tudta, mit csinál, mégis az írásból az jött le, hogy de ez szerinte akkor is gariköteles, és fúj-fúj Acer.Szóval a Homáron nem látok olyan nagy minőségkontrollt...
-
válasz
Gyuri27 #18098 üzenetére
Egyébként ez az RMA-s dolog talán nem elvetendő, érdemes lehet utánanézni a ticket-eknek. Ezt a két oldalt találtam, lehet bepróbálkozok, és meglátjuk:
Gigabyte eSupport
GIGABYTE Warranty Center -
asdf_
veterán
válasz
Gyuri27 #18115 üzenetére
Ha a hibás terméket javítani vagy cserélni nem tudjuk akkor a teljes vételárat visszafizetjük. Cserének minősül a hibás termékkel azonos rendeltetésű, minimum ugyan olyan, vagy jobb műszaki paraméterekkel bíró készülék. " Ez meg konkrétan vicc. Azaz az lenne ha nem átverés lenne.
Elvileg ez takarna be a +1, +2 evet, csak ezt az aprosagot elfelejtettek odairni. Az elso evben a kotelezo jotallas ala tartozo termekeknel ez termeszetesen jogszabalyellenes kitetel, mely jogilag automatikusan semmis.
"Amennyiben a termék rendelkezik saját jótállási jeggyel, illetve a gyártó a jótállást internetes regisztrációhoz köti (pl. bizonyos mobiltelefonok, tabletek), a javítás leggyorsabb módja a szakszervizben történő bejelentés"
Mi közöm nekem bármilyen szervizhez akikkel semmilyen jogviszonyba nem állok?
Na ez itt mar egy egeszen masik tortenet. Ha bolt nem seggfej, es pl. egy samsung tabletet nem 2 ev garival ad el (mert hat nem annyi jar ra, mar megintcsak), hanem 1 ev teljeskoru jotallassal, valamint regisztracio eseten a _gyarto altal biztositott_ tovabbi egy evvel, akkor biza szerintem siman fennall az a helyzet, hogy a boltos elhajtja -es joggal- a kuncsaftot, hogy sorry, en ezt egy ev garival adtam el, a Samsung azert, hogy adathalaszkodhasson, ad tovabbi egy evet, de ennekem ahhoz marhara semmi kozom, tessek hivni a nullahatnyolcvansamsungot. Volt is erre pelda itt par honapja, ahol a samsungtol vasarolt garanciakiterjesztessel rendelkezo meghibasodott termekkel nem volt hajlando foglalkozni a boltos (es jogilag mocskosul igaza is volt, mas kerdes, hogy nem celszeru leszarni a vevot).
-
Attix82
addikt
válasz
Gyuri27 #18102 üzenetére
A vevő vett X Ft-ért 2 éve egy Y teljesítményű VGA-t, gajra megy 2 év után és a bolt ad neki egy Y teljesítményű VGA-t 3 év garral. (Ami valószínű fejlettebb is mint elődje)
A vevő nem szenved hátrányt mivel ugyan azok a programok ugyan úgy fognak futni....
Ha megkérdeznék 10 embert szerintem 8 a 1050 Tit választani a 380 helyett az biztos.
-
válasz
Gyuri27 #18061 üzenetére
Hát ez az! Ha nem tudták javítani, biztos küldtek volna cserekártyát!
Amikor erre rákérdeztem többször is, ugyanaz volt a válasz: "Nem küldött, mert már 380-asból nincs nekik", meg "Nem küldött és kész", pont. Ami így erősen BS-szagú kijelentés.
A fejemet rá, hogy a kártya közelében sem járt a gyártónak... persze ez nekünk nem gond, mivel a fogyivédelem, vagy a B.testület ezekről (utaztatás, gyártói szerviz, cserekészülék elutasítása) papírost kérhet a kereskedőtől.Vagy a boltba megy a mókolás. Vagy a nagykerbe. Csak ugye itt mivel gyártói gari van sehogy nem jön képbe a nagyker.
Na, ez a másik amivel kábítottak, hogy az a gari nem is gyártói, hanem forgalmazói (végig hárítás + ködösítés a gyártóval), és a forgalmazónak most csak ezek a kártyái vannak, szóval kajáljam be, oszt' lehet tágulni.Mindegy, arra jutottunk haverral, hogy a fölösleges körök helyett valszeg' még utoljára felajánljuk: egy korrektebb 1050Ti-t (Aorus, Strix, MSI Gaming, és nem az az akciós, csumpi Asus Phoenix) elfogadunk a Gaming Gigabyte helyett, de ha kötik az ebet a karóhoz, akkor marad a békéltető + jogász ismi.
Teljesen hülyére azért ne akarjanak venni.(#18060) asdf_
Az a legnehezebb kör szvsz, utoljára hagynám.(#18059) Attix82
Aprón, használtan, 1 év hátralévő garival valóban 40k HUF-ot ér, de a garis ügyintézés kicsit más tészta.
Inkább kíméld magad... hacsak nem vagy az AQUA alkalmazottja, akkor megértem, hogy itt pörögsz. Ez esetben dolgozz is meg szépen a pénzedért!
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- BESZÁMÍTÁS! Asus Maximus VIII Hero i7 6700K 16GB DDR4 512GB SSD RX 5700 XT 8GB Zalman i3 NEO 700W
- Telefon felvásárlás!! Xiaomi Redmi 9, Xiaomi Redmi 9AT, Xiaomi Redmi 10, Xiaomi Redmi 10 2022
- Lèpj be a jövőbe! Kamatmentes rèszletre is!
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 7600X 32/64GB RAM RX 7800 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 14600KF 32/64GB DDR5 RAM RX 9070 16GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest