- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Huawei Watch GT 4 - kerek karék
- Yettel topik
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- Poco X6 Pro - ötös alá
- iPhone topik
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Amazfit GTS 4 Mini - bármely csuklóra
- Apple iPhone 14 Pro Max - sziget fesztivál
Hirdetés
-
Konzolokra is megjelenik a Deathbound
gp A PC-s verzió mellett megkapjuk a teljes kiadást PlayStation és Xbox platformokra is.
-
A Video AI lehet a One UI 6.1.1 ütőkártyája
ma Vagy hogy fogja a mesterséges intelligencia manipulálni a mozgóképeket?
-
Miniképernyős, VIA-s Epomaker billentyűzet jött a kábelmentes szegmensbe
ph A megfizethető, szivacsokkal jól megpakolt modell ötfajta kapcsolóval és kétféle színösszeállítással/kupakprofillal szerezhető be.
-
Mobilarena
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
gabor9991
őstag
válasz 4Grider #27150 üzenetére
Nem szeretnék ezen itt vitatkozni veled se és mással sem de szerintem az ezer forintos kenyér meg az 500 forintos fagyi meg az 5000 forintos hajvágás géppel meg a 35 ezres rezsióradíj az autószerelőnél stb... egyáltalán nem normális árazás jelenleg itt Magyarországon.De nem vitázni szeretnék újra leírom, egyszerűen nekem ez a véleményem, szerintem pusztán az emberi kapzsiság emelte ide az árakat ami nem is sokára nagyon vissza fog ütni.
-
asdf_
veterán
Az amúgy még az édes ezzel a seggünkből előrántott módosítással, hogy van mindenkinek az egész országban KÉT HETE új jótállási jegyek szövegezéséhez, gyártásához, majd a termékekhez mellékeléséhez. Amid meg most áll mondjuk raktáron, másfél hete rendeltél meg két raklappal, azt meg zúzasd be.
Meg mondjuk az inflációt sem ártott volna érvényesíteni (oh, wait, akkor el kellett volna ismerni, hogy a holdból is látszik), és a 3 éveshez tartozó 250 ezret mondjuk 300 ezerre emelni. -
4Grider
nagyúr
válasz gabor9991 #27152 üzenetére
Nem szeretnék többet offolni, ezért ebben a témában ez az utolsó megszólalásom: Az após autószerelő (de már nyugdíjas), az említett 35e Ft-os óradíjjal egy fél hétig csak azért dolgozhatna, hogy egyetlen egy autómárka diagnosztizálásához megszerezze az éves licencdíjat. Az emelő kötelező éves ellenőrzése fél napnyi munkadíját viszi el ezen az áron. És csak két példát ragadtam ki a sok lehetséges közül. Az én cégem csak a tűzvédelmi szabályzat éves aktualizálására több mint egymillió Ft-ot költ évente úgy, hogy alig van nálunk éghető anyag (szerszámgépeket forgalmazunk). Ha nem tesszük, a tűzoltók nyúlnak le ennyivel az éves ellenőrzés során. Nyilván a fizetésünkhöz képest (az enyémhez képest is) a felsoroltak drágák, de üljetek be egy hivatalosan/bejelentéssel dolgozó szlovén/horvát/osztrák fodrászhoz, béreljetek fagylaltárusító helyet és vegyetek fel 1-2 alkalmazottat a fagyi készítéséhez és árusításához, csináljatok mindent szabályosan/hivatalosan és rájöttök, hogy mi kerül 500 Ft-ba egy gombóc fagyiban és mennyire lehet vele meggazdagodni. Az albán pék azért tudja 500-600 Ft-os áron adni a kenyeret, mert a legolcsóbb liszttel, sok cukorral (hogy a tészta gyorsan megkeljen), néhány havonta bedöntött céggel, be nem jelentett alkalmazottakkal, abból az egy szem egészségtelen tésztaféléből elkészítve mindent állít elő terméket. Látni kell, hogy az elmúlt 20 évben annyi szabályozást/adót/közterhet, stb. tettek a cégek nyakába, hogy ha valaki meg akar felelni a jogszabályoknak és teljesen hivatalosan akar működni Magyarországon, akkor vagy drágán kell dolgozzon (a kereskedő minimum 20-30% árréssel, a terméket előállító, a szolgáltató minimum 50-80% profittal), vagy rövidesen bezárhat. Harmadik út az ügyeskedés, amit az albán/koszovói még felvállal, a magyar vállalkozók közül egyre kevesebben, mert a költségvetési csalás már nem játék.
-
aktív tag
-
asdf_
veterán
válasz gabor9991 #27152 üzenetére
ezer forintos kenyér meg az 500 forintos fagyi meg az 5000 forintos hajvágás géppel meg a 35 ezres rezsióradíj az autószerelőnél stb... egyáltalán nem normális árazás jelenleg itt Magyarországon.
Nem az árral van a baj, a fizetésünkkel meg a hazugsággal és az ebből részben eredő elvonásokkal, őlusz közterhekkel, fél évtizede fennálló ideiglenes különadóval meg társaival. Azt megnézted mondjuk, hogy januártól, amikortól leejtették a cégeket a rezsicsökis vízdíjról, akkor a rendkívül okosan, csatlakozási ponton levő fogadó csőátló alapján kiszabott alapdíjjal milyen pofon jött szembe itt-ott? Pl. 3 m3-re 192ezer Forintos számla? HAVONTA. Tudod, ez a nem a lakosság fizeti meg és véletlenül sem terheli ám át rá semelyik vállalkozás, mindegyik szépen benyeli magától, szó nélkül című mese.
[ Szerkesztve ]
-
asdf_
veterán
válasz Fox Mulder #27156 üzenetére
Ja, aztán nézd meg, hogy csak a két koreai esetében ez mit jelent. Ők pl. saját garjegyesek. Hogy az ő termékeikből darabszámilag mennyit adnak el mondjuk naponta. Rengeteg (mondhatnám bátran, hogy szinte az összes) háztartási géphez saját garjegy van, amit csak pecsételni kell. Hűtő, mosógép, TV, kávéfőző. De nyugodtan ide lehet még sorolni a 3 nagynál forgalmazott elektromos szerszámok nagy részét is (fűnyíró, fúrógép meg hasonlók).
-
aktív tag
-
Lackooo84
nagyúr
válasz Fox Mulder #27159 üzenetére
Nem kötelező a jótállási jegy, elég a számla is. Vagy ez, vagy az.
The Truth is out there...
-
válasz Tikakukac #27161 üzenetére
Sima liba!
Csak számlával (ami nem az én nevemre szólt) simán gariztattam telefont és cserélték amit kértem... /aksit, full kijelzőt is/ 3 év letelte előtt!◄►Clevo® X170SM-G "DTR" Laptop *i9-10900K @ 5GHz (AIO Water System)*4x16GB=64GB 3200MHz CL20 RAM*RTX 2080 Super 8GB MXM 200W+ *4x2TB=8TB M2 SSD -_- LG® V30+ ThinQ DS 4/128GB "Blue"►Samsung® S20 Ultra 5G◄SM E80 3.5mm Jack►"Szép, a kinek esze nincs, de még szebb, a kinek van."◄►
-
Tikakukac
titán
válasz Lackooo84 #27162 üzenetére
Eközben a TV-d, telefonod, tableted, mosógéped, akármid pedig szépen néz rád vissza, hogy na és akkor a békéltető fog-e csörögni, filmet mutatni vagy kimosni, amíg megy a hercehurci.
MaxxDamage: Kívánok további hasonlókat, sajnos nem ez az általános, sőt, a garipapír körül Samsungéknál külön osztály van, akik csak azzal foglalkoznak, hogy minél többet szivassanak. Egészen komédia amit olykor csinálnak
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
válasz Tikakukac #27164 üzenetére
Persze azt hozzá teszem, hogy úgy küldtem hivatalos szervizbe (TMX) hogy a Samsunggal konzultáltam előtte. Tehát volt előzménye. (ha ez számít valamit)TMX-ről hallva ez volt a minimum és pozitívan kellett csalódnom!
◄►Clevo® X170SM-G "DTR" Laptop *i9-10900K @ 5GHz (AIO Water System)*4x16GB=64GB 3200MHz CL20 RAM*RTX 2080 Super 8GB MXM 200W+ *4x2TB=8TB M2 SSD -_- LG® V30+ ThinQ DS 4/128GB "Blue"►Samsung® S20 Ultra 5G◄SM E80 3.5mm Jack►"Szép, a kinek esze nincs, de még szebb, a kinek van."◄►
-
Lackooo84
nagyúr
-
-
aktív tag
-
4Grider
nagyúr
válasz Lackooo84 #27166 üzenetére
Azt ne felejtsétek el, hogy senki sem a gyártóval áll jogviszonyban, hanem azzal a kereskedővel, akitől a terméket megvette. Tehát a Samsungnak/LG-nek/akárkinek nem kötelessége a javítás addig, amíg meg nem győződött arról, hogy az adott termék rajta keresztül került a kereskedődhöz. A kereskedőnek viszont mindig kötelessége a hibás terméket javításra átvenni akkor is, ha van rendes márkaszervize/szervizhálózata a terméknek.
-
FireKeeper
nagyúr
sziasztok
március 13-án adtam le a hibás mobiltelefonomat az Aqua computernél. mivel sony telefon, ezért a külső sony márkaszervízben folyik a bevizsgálás/javítás. a szervízlapra írtak egy április 20-ai határidőt, amit mondjuk nem igazán tudok értelmezni, hogy mit is jelent (addig lesz döntés, hogy mi a megoldás? vagy addig lesz megoldva?). mivel két automata levélen kívül, amiben írták hogy ügyintézés folyamatban, nem kaptam semmit, múlt hét pénteken (tehát április 19) bementem hogy megkérdezzem WTF. akkor a fickó felhívta a szakszervízt, majd azt az infót adta hogy holnapig visszajeleznek. ez meg is történt, elmondásuk szerint ezen a héten (04.22-26) lesz kész a telefon, pótalkatrészre kellett várni (sanszosan inkább basztak foglalkozni vele). kérdezném, hogy ha esetleg ez nem lesz meg a héten, van-e bármi jogalapom elkezdeni verni az asztalt? azt tudja valaki hogy a szervízlapon feltüntetett határidő mégis mire vonatkozik? vagy ez üzlettől függően változhat?
kicsit kezdek paranoid lenni mert május elején utazom külföldre, amihez nyilván jó lenne normális telefon. kb legkésőbb jövő hét végéig kell, hogy még be tudjam lakni addig rendesen.[ Szerkesztve ]
steam, GOG, uPlay: @petermadach || HotS: PeterMadach#2675 || Xperia 10 V || Ultrawide & SFF masterrace || Unofficial and unpaid VXE R1 shill
-
jeni
félisten
válasz FireKeeper #27170 üzenetére
az adott boltban akár szerviz helység ha van ilyen elérési cím.
az átvett időtől számít a dátum vagyis a 30 nap.
letelt a 30 nap ,elállni a Sony-tól .
punktum!
Aquacomp kötelessége kártalanítani a mobil telefon árával vagy ugyan olyat adni ismét.
közöld szükséged van rá és letelt a türelmi idő sőt külföldre utazol.
ha holnapra megjön és szeretnéd megvárni és megkapni akkor este 18-ig érdemes pénteken még kivárni.
Ha még se jön meg akkor szombaton viheted a baseball, ütőt. egy szavuk sem lehet és nem is hivatkozhatnak majd semmire sem.
utóbbi időkben sok sok gond van az Aquacomp-al ilyen téren![ Szerkesztve ]
-
FireKeeper
nagyúr
esetleg abban tudsz segíteni, ha minden kötél szakad, mire tudok hivatkozni (jogszabály, stb)?
én is arra gondoltam hogy péntekig adok nekik időt, de utána már nincs nagyon tartalék mert ha rendelek újat, az is 1-2 nap míg megjön, átveszem, belakom stb aztán utazok is... amúgy ez szerintem a "szakszervíz" balfaszkodása, nem az aqua-é.1-1 csere nem hiszem hogy megoldható mert ez a modell már kifutott, az utódja meg most olcsóbb, mint amennyiért én anno ezt vettem (200k vs 170 asszem). nekem amúgy az is megfelelne ha az újat adnák, hiába olcsóbb.
steam, GOG, uPlay: @petermadach || HotS: PeterMadach#2675 || Xperia 10 V || Ultrawide & SFF masterrace || Unofficial and unpaid VXE R1 shill
-
Tikakukac
titán
válasz FireKeeper #27170 üzenetére
Márc 13 leadás, most április 25 van. Teljesen mindegy mit írtak a papírra, ez már régen pénzvisszás sztori
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
Tikakukac
titán
válasz FireKeeper #27175 üzenetére
Amúgy ez a legkönnyebb sztori. Nekem VGA volt így. Alza mondjuk rendesebb, mert ha ott lemegy a 30 nap automatice már írják is jóvá.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
FireKeeper
nagyúr
-
Tikakukac
titán
válasz FireKeeper #27177 üzenetére
Mondtam én, ez a 30 napos dolog veszettül sokat segített. Régen meg hónapokat hosszítottak...
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
Lackooo84
nagyúr
válasz FireKeeper #27170 üzenetére
Neked már nem kell ilyesmivel foglalkoznod, letelt a javításra jogszabályban megszabott maximum 30 nap, jár az azonnali csere, ill. pénz vissza 8 napon belül, ami szintén lejárt. Mást ne fogadj el!!Ja látom már rendeződött. (mindig megfogadom, h végig pörgetem a topicot mielőtt elkezdek válaszolgatni... )
[ Szerkesztve ]
The Truth is out there...
-
4Grider
nagyúr
válasz Tikakukac #27171 üzenetére
Mert az van leírva, hogy ha hozzájuk akarod vinni, akkor vidd a jótállási jegyet is, egyébként pedig ha nincs meg, akkor vidd vissza oda ahol vetted, mert velük vagy szerződésben?
Vagy mert jótállási jegye csak annak lehet, aki itthon hivatalos úton forgalomba hozott készüléket vásárolt, ergo a szerviz nem ingyen dolgozik?
Vagy mert a szervizzel semmilyen jogviszonyban nem vagy, amíg nincs általuk vagy hivatalos partnerük által kibocsátott jótállási jegyed?
Bármelyik lehet a fentiek közül... -
jeni
félisten
válasz FireKeeper #27177 üzenetére
Legalább a sörre is maradt pénz.
-
Tikakukac
titán
válasz 4Grider #27182 üzenetére
Teljesen mindegy, hogy mi van leírva és hova, ha én azt írom le, hogy holnaptól kezdve mindenki aki rám tekint, lóg 50k-val, az onnantól legit?
A jótállási jegyekkel anno kis túlzással hajókat hajtogattunk a boltban. Értelmezhetetlen volt már akkor is.
A fentiek közül egyik sem, szimplán a Samsung gari téren és support téren felénk istentelenül el van kanászodva. Van egy számla, rajta ki adta el, meg a cucc SN-je. Mi kell még? Egy rövid lista van ezekről, maximum 10 cég.
Most akkor mi ebben a bonyi?
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
jeni
félisten
válasz FireKeeper #27177 üzenetére
Így már tuti kamu szöveg volt az Aqua részéről,hogy pénteken kész lesz.
Amúgy az Aqua több olyan terméket árul aminek nincs hivatalos magyar szervize. Ebből adódik,hogy jelentős cuccaik szürkeimportosak. -
FireKeeper
nagyúr
nem is mondtak konkrét dátumot hogy mikorra lesz kész. az idővonal az volt, hogy 04.19.-én bementem hogy WTF, akkor hívták fel először a szervízt, és akkor annyi volt a verdikt, hogy másnapra (04.20., ami a szervíznapon feltüntetett határidő volt) lesz info hogy mi lesz a megoldás és mikorra. pár órával később de még aznap jött az az info, hogy a rákövetkező héten lesz kész a javítás. ugye az lett volna ez a hét, ahol a mai napig amikor betelt a pohár, nem jött semmiféle további visszajelzés. én szinte biztosra veszem hogy a szervíz baszakodott vele, lehet rá se néztek hetekig. de innentől ez (hála nektek) már nem az én problémám. abból kiindulva hogy nem problémáztak az igényemen, úgy tűnik egyértelmű volt a helyzet.
steam, GOG, uPlay: @petermadach || HotS: PeterMadach#2675 || Xperia 10 V || Ultrawide & SFF masterrace || Unofficial and unpaid VXE R1 shill
-
4Grider
nagyúr
válasz Tikakukac #27184 üzenetére
Mi azon a bonyolult, hogy nem a gyártót, nem a disztributort, nem a szakszervizt, hanem az eladót kötelezi a jogszabály jótállni?
Az eladóhoz visszaviheted számlával, köteles átvenni.
Az összes többi helyre akkor viheted a terméket, ha erre a kötelezett feljogosított (pl. adott gyártói jótállási jegyet). -
Tikakukac
titán
válasz 4Grider #27187 üzenetére
Nyugodj meg, végy egy nagy levegőt és akkor gondold át.
Ha megvetted a hivatalos resellernél és leadod neki, ő hova küldi tovább?Akkor már kezded érteni miért teljesen felesleges ez a gari papír cica harc.
Mondjak jobbat? Rajtuk kívül senki sem csinálja ezt. Szerinted miért? Mert szeretetszolgálatok vagy mert a számlán szereplő céget be tudják azonosítani, hogy partnerük vagy sem? Legyen ez az 50 millás kérdés.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
4Grider
nagyúr
válasz Tikakukac #27188 üzenetére
A partnerek szerinted nem próbálkoznak soha jóárasítással?
A nem partnerek nem vehetnek hivatalos nagykerből viszonteladás céljára terméket?
Abban igazatok van, hogy sorozatszám alapján illik kiderülnie, hogy itthon ki volt az első forgalomba hozó. Persze ehhez az kell, hogy rendben legyen az adatbázis és gyártón belül ne legyenek külön adatbázisokat építgető üzletágak. -
gabo91
aktív tag
Sziasztok,
Segítséget szeretnék kérni, ha nem ide tartozik akkor elnézést és navigáljazok el.Lehet e magánszemély - magánszemély közötti gépjármű adásvételi szerződésnél kizárni az 1 év szavatosságot, és jövőbeni reklamációlehetőségét?
Köszönöm
-
Lackooo84
nagyúr
válasz gabor9991 #27195 üzenetére
Volt már ezer és ezer ilyen ügy totalcaron stb, mindig mondják az ügyvédek, hogy ilyet nem lehet szerződésben kikötni. De nem is lenne logikus, miért mondana le bárki a szavatosságról? Nem zárhatsz ki semmit, ha eladod a kocsid és beleírsz ilyesmit, mert mondjuk tudod, hogy szar a kocsi, az semmis. Kopasznak asszem van is erről videója.
[ Szerkesztve ]
The Truth is out there...
-
4Grider
nagyúr
válasz Tikakukac #27191 üzenetére
Szerintem el vagy tévedve. Egyik nagykerben sem hallottam még arról, hogy nekem - viszonteladóként - nem adnak el valamit, mert nem vagyok partner...
Itt vannak előttem az egyik nagyker Samsung termékei, soha nem próbáltunk partnerek lenni. Megvesszük a nagykerből, kapjuk mellé a kitöltetlen jótállási jegyet.
Hol élsz? -
Lackooo84
nagyúr
válasz gabor9991 #27197 üzenetére
Pedig láttam ilyen videót nem egyet autó, ház eladással kapcs, hogy magánszemélyek közti üzletnél beleírtak ilyeneket a szerződésbe, és az ügyvéd mondta, hogy az ilyesmi mindig semmis. Na mindegy igazából engem nem érdekel, mert sosem írnék ilyet alá az biztos.
The Truth is out there...
-
Gyuri108
csendes újonc
Sziasztok!
Vettem a cégemnek 2024.01.31-én egy SSD-t az iPonnál. 2024.02.02-án személyesen leadtam garanciális ügyintézésre, mert hibás volt. Cserét kértem, ez szerepel az Átvételi bizonylaton.
2024.02.23-án emailben érdeklődtem, akkor azt válaszolták, hogy az áru jelenleg bevizsgálás alatt van a beszállítónál, további információ jelenleg nem áll rendelkezésre.
Hetekig nem történt semmi, ezért 2024.04.04-én emailben ismét kértem a cserét, vagy hogy adják vissza a hibás SSD árát. A válasz: „A szervízből visszaérkezett az SSD, hogy nem találták hibásnak. Mi visszaküldtük, hogy teszteljék le pontosabban. Pillanatnyilag egyeztetés alatt van az eszköz, türelmét kérjük.” A további levelezésből az derült ki, hogy az iPonosok is hibásnak találták az SSD-t, ezért küldték vissza a szervízbe.
Azóta megint eltelt 3 hét bárminemű előrelépés nélkül. Szerintetek hogy tudnám a leggyorsabban megkapni a cserét vagy visszakapni az SSD árát? -
Tikakukac
titán
válasz 4Grider #27200 üzenetére
Lehet el vagyok tévedve, túl kevés időt töltöttem el akkor kiskerben és nagykerben
Az utcáról, te, mint xy cég ha bezuhansz első körben partnerré kell válnod. Ez az alap, addig senki sehova. Előtted van a CHS oldala. Hogyan rendelsz? Reg nélkül csak úgy? Meglepne
Én anno Dell és HP boltban csücsültem. A kukink is kötélre volt rakva, hogy mit és meddig és hogyan, különben a kövi hónaptól nem kellett azon agyalni, hogy mennyiért és mit kapunk. Vagy persze, lehetsz te 1-1 darabos vásárló, de azzal, hogy hogyan fogsz jó árat a polcra rakni, nem tudom, max akkor ha szereted a bukót.
Jelenleg az ötkerben, és te? Most, hogy ezt letudtuk, akkor jöhet a frappáns válasz arra, hogy miért tudja minden márka megoldani ezt a bonyolult kérdéskört garijegy nélkül 20 éve
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
Gyuri108
csendes újonc
válasz 4Grider #27205 üzenetére
Az Átvételi bizonylaton szerepel többek közt:
1. A garanciális ügyintézés során törekszünk a 15 napos befejezésre.
2. Az Ön által választott szavatossági igény a rendelkezésre álló információk alapján teljesíthető. Jótállás esetén a kijavítási igény határideje 30 nap, a kicserélésé 38 nap. -
Gyuri108
csendes újonc
válasz 4Grider #27213 üzenetére
Ezt hogy érted? A vásárláskor kapott Garanciajegyen szerepelnek a termék adatai és az, hogy a garancia 60 hónap.
Továbbá: "8. Gazdálkodó szervezetek, gazdasági társaságok és/vagy jogi személyek esetén a garancia kizárólag a törvényben előírt termékekre vonatkozó szavatosságot tartalmaz!" -
gabo91
aktív tag
válasz gabor9991 #27197 üzenetére
Köszönöm a segítséget. Úgy olvastam, hogy magánszemélyek között nem jön létre fogyasztói szerződés és így el lehet térni a ptk általános szabályaitól.
Nem csalni akarok, csak magunkat levédeni.
Anyukám 23 éves autóját szeretnénk eladni, vannak hibák egy ilyen korú autón, van mit javítani műszakira, de működik. Hírdetésben ezek fel vannak rüntetve és nem titkokunk el semmit sem.
A kocsiért olyanok jelentkeznek akikkel normál esetben nem állna le az ember... telefonban látatlanul bemondásra alkudoznak mint a piacon.... a vevő jött, hogy x Huf és viszi, a szerződésbe pedig beleírjuk, hogy 0 perc garanciával.
Nem szeretném azt, hogy 2 hét múlva jöjjenek a lehúzások, hogy kell cserélni vezérlést, meg ezt meg azt és az egész történet ráfizetés legyen.
(De ha nem lesz normális vevő inkább nagyszülöknél a garázsba leteszem és félevente 2500ft ért kivonva tartatom... egyszer meg majd OT korban meg lesz csináltatva....) -
-
koby11h
aktív tag
válasz 4Grider #27217 üzenetére
Azért írnak mást is, nem tudom, hogy érvényes-e most. pl:
Két magánember közötti adásvétel
Ha magánszemély magánembertől vásárol használt autót, annak szabályozása egyszerűbb. Ebben az esetben egy év a szavatosság. Ellentétben a cégtől magánszemélynek eladott autóval, nem jön létre fogyasztói szerződés, így az adásvételi szerződésben el lehet térni a Ptk. általános szabályaitól és az egyéves szavatosságot akár ki is zárhatják a felek. Például az adásvételi szerződésben kitérve erre.Forrás
Azt nem tudom, hogy azóta változott-e a szabályozás...Ha volna sonkánk, akkor csinálhatnánk sonkás tojást, ha lenne tojásunk!
-
-
koby11h
aktív tag
válasz gabor9991 #27219 üzenetére
Ha magánszemélytől vásároltunk
Ha az autót magánszemélytől vásároljuk, viszonylag egyszerű a szabályzás: az eladót egy év kellékszavatossági kötelezettség terheli. Fontos részlet, hogy mivel ebben az esetben nem jön létre fogyasztói szerződés, a felek ettől eltérhetnek, tehát az eladó akár teljes mértékben kizárhatja a kellékszavatossági kötelezettséget. Lényeges, hogy ha magánszemélytől vásárolunk használtautót, meghibásodás esetén nekünk kell bizonyítanunk, hogy a hiba már az adásvételkor is fennállt.De ezek 4-5 éves cikkek, tehát előtte egy ügyvédet én biztosan megkérdeznék!
Ha volna sonkánk, akkor csinálhatnánk sonkás tojást, ha lenne tojásunk!
Új hozzászólás Aktív témák
- Sony 55-210mm f/4.5-6.3 OSS (Sony E)
- Eladó több mint 2 év garanciával - LG OLED48C21LA / 4K/UHD/2160P/120Hz/OLED
- Razer Blade 16 2023 (i9 13950HX,RTX 4090 16Gb, 32GB DDR5 5600Mhz, 2x 1TB, 16" Dual UHD+FHD+ MiniLED)
- S23 Ultra 4 hónapos tokkal, garanciával eladó!!
- Üzletből,DELL garanciával, Dell XPS 9310 2in1 ultrabook, i7-1165G7/32RAM/1TBSSD/13,4"UHD TOCH