Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Rattanee

    csendes tag

    Sziasztok! Egy kis tanácsot szeretnék kérni mielőtt bírósághoz fordulok.

    Vásároltam egy i7 8650K (~190e ft) procit tavaly Januárban, magánszemélyként, a PCDiszkont elnevezésű webshopból, mely boldogan dübörgött egy Asus alaplapban jópár héttel ezelőttig.

    Nos beütött az X99-es krakk (hivatalosan nem elismert, de közismert szériahiba LGA2011-V3-nál), alaplap is, proci is halott. Az alaplapot az Asus kicserélte, ellenben ezzel sem éled a proci, tehát egyértelműen az is halott. Itt megjegyzem mivel ez a hibajelenség ismert, az Intel szó nélkül cseréli a procikat. (Addenda: Nem volt soha húzva, még XMP is ki volt kapcsolva az alaplapon.)

    Mivel az ASUS nemzetközi garival is több kört kellett fussak, hülye fejjel gondoltam az Intelnél nem akarom megvárni a két hetes átfutási időt, majd a bolt megoldja hamar, leadom oda. Nos ez 7.hó 31.-én volt, tehát 32 napja.

    Mikor bevittem azt az infót kaptam hogy szervízesek gyorsan ránéznek és vissza is szólnak hogy m lesz a procival.

    14-15. nap környékén írtam nekik először, hogy ugyan jelezzék már, mikorra várható a cseredarab, mert már nagyon kellene. A válasz az volt hogy online kapcsolatban vannak a szakszervízzel, csak annyit látnak hogy ügyintézés folyamatban, vagy lebonyolítva. Várjak még egy kicsit türelemmel, biztosan hamar meglesz.

    Néhány nappal később megkértem őket hogy ugyan hívják már fel a szakszervízt, érdeklődjenek utána hogy mikorra várható... Azt az igéretet kaptam hogy úgy lesz, majd visszaírnak hogy mi a szituáció.

    A 31. napon lett végleg elegem a dologból. Írtam egy felszólító, de kultúrált, levelet, melyben leírtam, hogy az ügyintézésre nem-hajlandóságuk miatt, illetve az irreális ideje cseredarab nélkül húzódó garanciális ügyintézésre való tekintettel, a vásárlástól elállok, mivel mást kell vennem helyette, nem halogathatom tovább a dolgot, utalják vissza a vételárat és felejtsük el egymást békében. Természetesen ezt ők nem akarják, megértem hogy nem akarnak kifizetni ennyi pénzt, de ettől függetlenül még mindig nem telefonáltak oda a szakszervizbe rákérdezni hogy mi is van a procimmal...

    Azt sem hajlandóak közölni, ismételt kérésemre sem, hogy hol van a szakszerviz, hogyan elérhető...Forduljak bírósághoz ha akarok, ő álláspontjuk szerint nem állhatok el a vásárlástól.

    Nem tudom velük mi lenne ha 31 napra lelőném a webshopjukat "processzorcsere" címen a netről... de gyanítom nem lennének boldogok. A lényeg hogy effektíve semmi számítási teljesítményt igénylő feladatot nem tudok csinálni, muszáj valamit vennem, már folyamatban van az új alaplap/proci kombináció kiválasztása.

    Közben az Intelnek is írtam, megírtam a proci LOT számát és azonosítóit, hogy van e RMA folyamatban rá, azt a választ kaptam hogy nincs, de lehet hogy csak más néven van. Mivel nem árulják el a szerviz kilétét, nem tudom ellenőrizni, de konkrétan azt sem tudom hogy hol van a 190000 Ftos szilicium-hulladék-kockám...

    Azt tudom hogy fogyasztóvédelemmel mint olyannal hiába is próbálkoznék, már írtam emailt a járási hivatalnak, de még csak annyi válasz sem jött hogy levelemet fogadták volna...

    Lényeg a lényeg, úgy döntöttem, ha kell valóban bírósághoz fordulok. A kérdés, hogy van e értelme a dolognak, vajh jogosan követelném e vissza a vételárat, akár érdekmúlásra hivatkozva? Vagy indítsak kártérítési pert külön? Még sosem pereskedtem, de most eljutottam arra a pontra hogy hajlandó vagyok belemászni a dologba... Egy 60k-s kommersz procinál nem foglalkoznék vele, de ez már azért komolyabb összeg...

    Köszi,
    Joc

    Ja, slusszpoén: E-számlás, a számla letöltő linkje már nem él (mert persze nem PDF-ben küldik el, csak egy szaros linket küldenek, nehogy fogyjon a broadband...), a letöltött másolat a jelenleg üzemképtelen gépemen van, ahol striping raidben volt két SSD, tehát amíg az a gép nem éled, nem is fogom viszont látni... Külön garancialevelet nem kaptam hozzá...

    :W :W :W :W :W :W

  • Rattanee

    csendes tag

    válasz Attix82 #19263 üzenetére

    Szia,

    Nem a lappal/proccal kapcsolatban szeretnék segítséget kérni, hidd el, PC szervizben dolgoztam évekig, ráadásul mikor megállt, az ASUS supporttal amúgy is duplán megfutottam minden kört. 00 a diagnosztikai kijelző, meg sem próbál indulni vele a lap. Ez egy el-nem-ismert szériahiba, ha van kedved guglizd meg az X99-et meg a 00-ás diagnosztikai kijelzést.
    DE... még ha valamit ki is felejtettünk volna az ASUS supporttal, akkor sem tudnék mit csinálni, mert a proci nincs nálam, nem tudom hogy hol van "szakszervizben", azt pedig pláne nem tudom hogy mit csinálnak vele már több mint egy hónapja, mert az Intel RMA nem tart ennyi ideig...

    A helyzet az, hogyha hétfőn írnak hogy itt a csere proci menjek érte, már akkor sem kell. Ilyen értéknél ne már a vásárló legyen a csicska, mert ennyi erővel nem vásárolok itthon semmit soha többet. A németeknél mindent olcsóbban megkapni és az esetek 80%-ában szállítanak közvetlen hozzánk, ráadásul ott nem szaroznak a garanciával sem. Ezek szerint márpedig külföldre kiküldeni is gyorsabb bármit mint itthon legaranciáztatni... siralmas... :(

    [ Szerkesztve ]

  • Rattanee

    csendes tag

    válasz LuckyL #19264 üzenetére

    A kellemetlen enyhe kifejezés... :(

    LGA2011-V3-as procija senkinek nincs a környezetemben, használtan is még mindíg 50-60000 Ft környékén indul ha egyáltalán találni valamit, úgyhogy nem alternatíva sajnos, akkor már inkább megveszem az utódot.
    A vásárlást igazoló emailek megvannak, tehát azért nem olyan rossz a helyzet, csak ez kellemetlen. Azt nem tudom én sem, hogyha másik raid-vezérlőre dugnám a két SSD-t azzal visszanyerhetem e az adatokat, ennek még utánanézek, de gyanús hogy tipusazonos vezérlőnek kell lennie.

    A procit illető technikai részleteket nem akarom én taglalni, ide csak azért írtam le, hogy tisztán lássatok.

    Az nem jogalap az elállásra hogy nem hajlandó a bolt megfelelő időben végrehajtani a garanciális ügyintézést? mert az én olvasatomban a PTK ezt írja le...

    Az a gyanúm hogy a nagykerbe küldték vissza, ahol vagy nincs alaplap amiben teszteljék, vagy valami hasonló hülyeség miatt kispolcon van... De a dologban az a szomorú hogy nem tudom ki a nagyker/szakszervíz, és nem kaptam meg azt az infót ismételt kérésemre sem...

  • Rattanee

    csendes tag

    Most kicsit olvasgatom a honlapjukon található infókat... ez megütötte a szemem:
    "Felhívjuk a figyelmedet arra, hogy ha úgy nyilatkozunk, hogy az eljáró tanács döntését kötelezésként nem fogadjuk el, akkor a Békéltető Testület határozata ránk nézve csak ajánlás. Kötelezést tartalmazó határozattá csak akkor válhat, ha az eljárás kezdetekor, vagy a határozat kihirdetésekor nyilatkozatunkban a Békéltető Testület döntését magunkra nézve kötelezőként ismerjük el (alávetés)."

    Akkor mire is jó a békéltető testület? Mert ez kb annyi hogy "ha nekünk nem tetszik amit a békéltető testület határoz, akkor nem fogadjuk el, és nem hajtjuk végre"... nevetséges ez az ország...

  • Rattanee

    csendes tag

    válasz asdf_ #19269 üzenetére

    Igen most konstatáltam én is a dolgot, hogy volt időm végigolvasni részletesen az ASZF-et is meg a PTK-t is. Az Intel szerződésben azt írja egyébként, hogy árvisszatérítés is lehet, de nyilván ez akkor lesz ha ő is azt mondja.

    Ezzel az egésszel az a nagyon NAGYON nagy baj van, hogy amennyiben én közvetlenül az Intelhez fordultam volna, már több mint két hete vége lenne a történetnek és mindenki boldog. Feltételezem a beszállító/szakszerviz/akármi ugyan úgy az Intel felé fogja visszaküldeni, és kap helyette másikat, tehát pénz nem fog megfordulni. Akkor miért is olyan nehéz ezt gyorsan lebonyolítani? Illetve mit bukhat ebben be bárki is? A 4000 ft alatti EU-n belüli postaköltséget? (Annyit sem mert biztos hogy nem darabonként küldi vissza a termékeket) Mert mást nem bukhat be, ha az Intel leteszteli és jónak találja úgyis visszaküldi, ha rossz akkor meg úgyis cseréli...Vicc...

    A procit is, meg a dobozát is lefotóztam mielőtt visszaadtam, biztos ami biztos alapon... úgyhogy elvileg minden jelölés megvan, azok is csatolva voltak az Intelnek (bár a proci kicsit homályos, az összes a hővezetőre írt szám látszódik).

    Az hogy nem adja ki hogy ki a szakszerviz az nekem nem kerek. Jótállási jegyen (amit persze nem ad ez a bizonyos bolt) amúgy is fel kellene legyen tüntetve az illetékes szakszerviz...Ha az én termékem, az én tulajdonom van ott, akkor úgy hiszem igen is jogom van tudni hogy hol van...

    Mindenesetre megkeresek egy ügyvédet, ha mást nem kártérítési per lesz belőle...

    Kezd bennem tehetetlen dühvé alakulni ez az egész történet... :W

  • Rattanee

    csendes tag

    És most látom hogy minden a honlapjukon fentlevő tételhez az van írva hogy nem rendelhető... Most az lesz a legjobb ha kiderül hogy eltűnik a cég...

  • Rattanee

    csendes tag

    válasz asdf_ #19272 üzenetére

    Wunderbar... tehát ihatom a hidegvizet, és csak reméljem hogy valaha lesz még belőle valami... :\

    A bolt azt írja hogy nem ad garjegyet, a számla alapján elismeri a vásárlás/garancia tényét vagy mifene.

    Szerintem sincs szakszerviz, procin nincs is nagyon mit javítani, ezért nem is értem hogy mit variálnak. Felmész az intel.com-ra, regisztrálsz, beírod a lot számot, csinálsz kis troubleshootingot esetleg velük, már kapod is az RMA számot meg hogy hova küldd cserére.

    Az ipon is nyamnyogott a VGA garin kicsit több mint két hetet, de azok legalább nem szenvedtek vele, mikor rákérdeztem hogy mi van már, azonnal visszafizették az árát (a VÉTELI árat, nem a hasraütés szerint meghatározott jelenlegi értéket!), pedig az is egy éven túl volt, nem is szaroztam velük, megvettem náluk egy majd 100k-val drágábbat.
    Ahhoz képest hogy úgy vettem a gépet hogy akkor most 5 évig megint nem fejlesztek semmit, már csak a ház, a hűtés, meg a ramok az eredetiek... nagyon úgy érzem hogy végleg el fogok pártolni az asztali PCk világától...
    :W :F :W

    Nincs valakinek egy LGA2011-V3 procija fölöslegben :D

    Nabasszus ezt ha nem mondod nem is látom hogy zárva tart... vicces is hogy sehova nincs kiírva csak ide apró betűkkel.. Ha megszűnik a cég akkor leszek igazán meglőve... nagyonjó....

    [ Szerkesztve ]

  • Rattanee

    csendes tag

    válasz LuckyL #19274 üzenetére

    Hát... erről annyit hogy az Asus 24 órás DHL-el cserélte a másfél éves alaplapot, a Cseh depóból.
    Vagy mikor a németeknél vásárolt alkatrésszel gond volt, a kinti bolton át, nemzetközi szállítást belevetve is megúsztam 3 hét alatt.
    De itthon is van pár tisztességesebb csapat, a FocusCamera, itthon, a hasonló korú EVGA tápot 2 hét alatt lesztornózta (VÉTELI ÁRON!), levásároltam. Az iPon kicsit több mint két hét volt, de ott is visszaadták a lét vételi áron, levásároltam.

    De hogy lejárt lemezként ismételgessem magam, az Intellel közvetlenül kommunikálva már rég lezongoráztam volna, mert szó nélkül cserélik ezeket a proccokat, e helyett most nem tudom hogy hol van a processzorom, nem tudom hogy mi a garanciális ügyintézés státusza, és a bolt (ami ezek szerint lehet hogy meg is szűnik nemsokára) nem hajlandó semmi információt szolgáltatni. Egy kártérítési pert mindenképp lehetne indítani úgy érzem, de ha megszakad a bolt akkor nem is érdemes belekezdeni...

    OFF: Az asztali PC-től elpártolást hogy értsd: Az elmúlt 20 évben mindig úgy vettem magamnak PCt hogy egy high-end gép legyen, és nem nyúlok hozzá 5 évig.Eddig minden gépem tudta is tartani ezt, ami túlélte az első évet, azzal általában nem volt már gond (kivétel nyilván pár vinyó), konkrétan azokból lett mindig a fileserver, a filmes pc, stb. A tavaly minden eddiginél is komolyabb összegből összeállított gépemen már a vízhűtés, a ramok, meg a gépház kivételével -mindent- cserélni kellett... Annyira le van rohadva a gyártási minőség, hogy siralmas...Lassan az lesz, hogy minden gamelést meg PS-re korlátozok vagy valami, a filmvágást meg végülis macen is meg lehet csinálni, nem tudom ott most mennyire jó a helyzet hardver minőségben...

  • Rattanee

    csendes tag

    válasz LuckyL #19276 üzenetére

    Kérdés már nincs, szar van. Benne vagyok (ezek szerint a szarban is :D ) , csak akkor legyen fröccs... szárazon csak phelbas szigetére visznek a sztorik is :D

  • Rattanee

    csendes tag

    válasz flymi #19284 üzenetére

    Esetek 99%-ában úgy kezdődik hogy a garancia át nem ruházható, csak az eredeti vásárlóra érvényes...
    Ettől független, ha gyártóhoz kell visszaküldeni, ők nem szoktak vele szöszölni... A magyar nagyker már kóstolgathat érte ha ők vannak megjelölve a garipapíron...

  • Rattanee

    csendes tag

    válasz Rattanee #19262 üzenetére

    Nos annyit az én ügyemről, hogy a pcdiszkont.hu a mai nappal a JTC nagyker honlapjára irányít át...

    Az Intel nem okozott csalódást, visszajelzett, vonalkód alapján megtalálták a procimat, Augusztus 28.-án RMA-zták, 31.-én küldték vissza a cseredarabot (a miheztartás végett: Júliusban adtam be...), remélem azt is megmondják hogy kinek, mert innentől azt hiszem a "szakszerviz"-ben van minden reményem...

    Nagyon gondolkodom rajta hogy azért ha meg is találom a proccom, a Boltpartner Kft. ellen még indítok egy kártérítési pert (valahogy azt érzem hogy ez a mókus nem fogja a céget leépíteni, csak valami új arculatot csinál vagy valami hasonló...)

    [ Szerkesztve ]

  • Rattanee

    csendes tag

    válasz asdf_ #19288 üzenetére

    Köszi az infot, én is valami ilyesmire gondolok, remélhetőleg holnap visszajelez az Intel is és megerősíti a dolgot.
    Közben találtam egy ilyet is: http://boltpartner.hu/ Ilyen tettszhalott állapotban levő valami, cég is stimmel, emberke neve is stimmel, cégjegyzék szerint a cég is létezik még, úgyhogy gyanús hogy nem fog ez megszűnni, csak valami új hakni lesz belőle... volt ez már online könyvesbolt is az alapján amit a gugli kidobált...
    Mondjuk ez alapján a muksónak saját dizájnja lehetett a webshop, de az üzleti modell hasonló lehetett... a facebookon 7000+ like de szinte hozzászólások nélkül azért elég gyanús... Facebookon lehet likeokat venni, így felmerül a kérdés, Árukeresőn lehet vajh értékelést venni?

    Azt remélem hogy nem szükséges az a konkrét raid vezérlő ami az arrayt csinálta, elég a tipusazonos, mert az alaplap is cserés volt...
    De egyébiránt van garis átadási jegyzőkönyvem is, meg azért a vásárlást igazoló mailek is megvannak, csak a konkrét számla pdf nincs, úgyhogy talán lesz még ebből énekes halott.

  • Rattanee

    csendes tag

    válasz flymi #19294 üzenetére

    Az az igazság, hogyha olyantól veszed aki megbízható és elérhető, rajta keresztül biztos lehet gariztatni, de mindig benne van a pakliban hogy az illető eltűnik.
    -Hivatalosan-, csak saját névre kiállított számlával, garlevéllel lehetne. Sok esetben nem nézik hogy saját neves, illetve ha hajlandó vagy a gyártóval közvetlen boltolni, azok nem nagyon nézik a számlát ha szériaszám alapján tudják hogy van még rá gari. (Pl Intel egyből kidobja LOT szám alapján hogy meddig garos a cucc.)
    Mikor valaki azt írja hogy "még garos", az ugyan úgy lutri mintha nem garosat vennél, annyival jobb hogy -valamennyi- esélye van hogy neked is lecseréli a nagyker/gyártó.

  • Rattanee

    csendes tag

    válasz asdf_ #19296 üzenetére

    Persze, ezért is lutri a dolog, de egyébként nagyobb gyártók némelyikénél neten rá lehet keresni szériaszám alapján hogy a gyártónál mennyi garija van a cuccnak még. Lényeg hogy az hogy a használt cucc garis, nem feltétlenül értéknövelő tényező.

  • Rattanee

    csendes tag

    válasz trichie16 #19298 üzenetére

    14 napig van elállási jog webshopnál. Ha 14 napon belül bejelentettétek a hibát, akkor elvileg teljesen jogosan visszakérhetitek az árát.Ha nem akartok várni, egy levélben leírjátok hogy 14 napon belül lett visszavive, azóta nem volt nálatok a gép, elállnátok a szerződéstől, vagy adjanak egy másik gépet SOS-ben.

    Én egy procival jártam így most, végre úgy néz ki előkerül a cseredarab, de 6 és fél hét... magyar cégek finoman fogalmazva is nincsenek a helyzet magaslatán.

    Egyébként az ipon még a jobbak közé tartozik, mikor nem tudták cserélni/javítani a videokártyám, ők ajánlották fel hogy visszafizetik a teljes vételárat (másfél éves volt a kari), bár az is 3 hét alatt zajlott le, de az még asszem tolerálható.

    [ Szerkesztve ]

  • Rattanee

    csendes tag

    válasz Tomax96 #19306 üzenetére

    Írjatok egy erélyesebb hangvételű levelet, nyugodtan meg kell emlegetni a PTKt. Az iPon nekem is húzta picit a dolgokat, de mikor rájuk szóltam, hogy azért mégsem egy 20000 Ft-os billentyűzetről van szó, szinte azonnal kapcsoltak. Természetesen mindent írásban hogy legyen nyoma.

Új hozzászólás Aktív témák