- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Bemutatkozott a Moto G32 4G
- Poco F5 - pokolian jó ajánlat
- Telekom mobilszolgáltatások
- Yettel topik
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Garmin Forerunner 55 - bemelegítő kör
- Google szolgáltatás (GMS) Huawei telefonokra
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
Hirdetés
-
Új Beats fej- és fülhallgatók jelentek meg
ma Frissítette a Solo termékcsaládot az Apple házi audiomárkája.
-
Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
ph A cég megoldása centralizált vezérelhetőséggel, masszív radiátorral és robusztus ventilátorokkal igyekszik vásárlásra csábítani.
-
Mobilarena
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
Attix82
őstag
Ha nincs megfogalmazva a garipapírján , hogy a motorra külön van garancia, és ugye ez lett cserélve, akkor már nem érvényes a garanciára a termék.
PL vannak a Projektorok amiknél azt írjak a jótállásra , hogy a készülékre 2 év, a lámpára 1 év. Vagyis ha a lámpa 1.5 év után megy tönkre, akkor saját költségre kell cserélni, de ha a készülék megy tönkre akkor azt javítják.
-
BornToBePuli
aktív tag
válasz st6969 #17562 üzenetére
Szia! Vásárlók könyve és nincs toll problémához: a kereskedőknek kötelező biztosítania az íróeszközt, tehát azt legközelebb nyugodtan kérj tőlük. Az áreltérés rendezése sem volt megfelelő, szvsz azon az áron kell adni, amin kint van, itt viszont a kereskedő elsiette a leárazást.
Viszont pár száz forintért szerintem ne fordulj egyből a médiához, meg a német tulajdonoshoz. Én azt tartanám a megfelelőknek a bolt részéről, hogy a különbözetet kifizetik részedre.
Read only felhasználó
-
őstag
válasz st6969 #17574 üzenetére
"csökken a reklamáció, ugyanis mint kiderült, ez már a sokadik alkalommal történt meg, csak eddig senki nem jelezte a központnak írásban, és így nem volt nyoma.."
Eddig senki nem jelezte, akkor honnan tudják/tudod, hogy sokadik alkalommal történt meg?
AM4/ Intel 8-12. gen CPU-t, Alaplapot, Tápot, DDR4-t, SSD-t VGA-t veszek!
-
Lackooo84
nagyúr
válasz st6969 #23777 üzenetére
- Igen kötelesek pótolni, ha beazonosítható a vásárlás helye, ideje, és a termék.
- A szerviz köteles elfogadni a számlát, nyugtát is, nem is értem ezt a kifogást... A jogszabályban van egy olyan bekezdés, hogy a jótállási jegy hiányos kitöltése, illetve kitöltésének elmulasztása esetén is él a jótállási igény.
- Minden cserélt fődarabra újraindul a jótállási idő, ez jogszabályba van vésve, tehát a kijelző, alaplap, meg minden fődarabra újra indul a jótállás. Fontos, hogy legyen dokumentum a cseréről, és hogy pontosan mik lettek cserélve.
The Truth is out there...
-
-
Lackooo84
nagyúr
válasz st6969 #25030 üzenetére
Pár dolgot összemazsoláztam amiket anno ide belinkeltem már:
"PTK: "6:166. § [Költségviselés]
(1) A szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a kötelezettet terhelik."
Egy ezzel kapcsolatos békéltetői döntés:
"A vonatkozó jogszabályi rendelkezések értelmében továbbá a kötelezettet terheli bármely olyan költség, amely a jótállás/szavatosság alapján fennálló kötelezettséggel összefüggésben merül fel, vagyis mindaz a költség, amely a szerződésszerű állapot megteremtésével kapcsolatos. Idetartoznak többek között a fuvarozási költségek akkor is, ha azok a jogosultnál merültek fel. Jelen ügyben a vállalkozás által is elismerten hibás termék visszaküldésének költségét kettő alkalommal is a fogyasztó viselte, amelynek megtérítésére a vállalkozás részéről nem mutatkozott hajlandóság. A fogyasztó a szerződéstől történt elállása során a hibás termék visszaadásától nem zárkózott el, azonban nem várható el a fogyasztótól, hogy a meghibásodott terméket ismét a saját költségén küldje vissza addig, amíg a vállalkozás nem teljesíti a jótállás/kellékszavatosság körében korábban felmerült kötelezettségeit."
Ezek közül bármit az orruk alá tolhatsz.
The Truth is out there...
-
Topikgazda
válasz st6969 #25030 üzenetére
Ahogy a többiek már linkelték az idevágó jogszabályt, a boltnak kell(ene) állnia az oda és visszajuttatás költségeit is, viszont nem kötelezhető a legolcsóbb szállítási módnál drágább fuvardíj megtérítésére. A legolcsóbb fuvarozási mód kiválasztása pedig elég szubjektív szerintem, pl. lehet, hogy szerinted a posta a legolcsóbb, de lehet, hogy a bolt ismer valami olcsóbb megoldást. Nehéz ezt a jogszabályt betartatni, mert támadható... Ezért alakult ki talán az a "szokás", hogy a vevő állja az odautat, még ha nem is teljesen jogszerű. De azért próbálj minél több interenetes forrást belinkelni a boltnak, hátha meg tudod ezzel győzni őket. Pl itt is van egy ilyen sztori: [link]
-
Lackooo84
nagyúr
válasz st6969 #25039 üzenetére
Találtam még neked valamit. Ha erre nem adnak neked igazat, akkor semmire, ugyanis ez a kormány hivatalos fogyvéd oldala...
[ Szerkesztve ]
The Truth is out there...
-
Lackooo84
nagyúr
válasz st6969 #25042 üzenetére
Nem. Olvasd el újra, és értelmezd. "különösen a 10kg feletti termékeknél sértő" azaz nem csak azoknál, de azoknál különösen. Hát jah amúgy cseszhetjük a jogszabályokat, ha nincs aki betartassa, és nincsenek szankciók a tróger boltokkal szemben. De én mindig megpróbálom a maximumot kihozni az ügyből.
[ Szerkesztve ]
The Truth is out there...
-
Kaci84
őstag
válasz st6969 #25042 üzenetére
Hát igen csak tudjátok ha senki sem megy bele, mert idő és pénz akkor, hogy várjuk el, hogy bármi is változton? A cégnek is idő és pénz bíróságra járkálni. Valójába nem olyan sok idő és pénz se nagyon kell hozzá. Csak legtöbbször lusák vagyunk megvívni a harcainkat.
Nemsokára èn is sztorizok kicsit. -
Kaci84
őstag
válasz st6969 #25045 üzenetére
"Békéltetőhöz úgysem viszem egy posta költség miatt (ami egyébként 2900Ft-omba került), bíróságra meg pláne nem (se időm, se pénzem erre)."
Erre válaszoltam. (Mondjuk a Békéltető valóban felesleges kör.)
"Nem attól fog ez változni, hogy én meg te és Lackooo84, meg még páran megvívjuk a harcunkat "
Hát akkor mégis mi a fitty fenétől változna? Ha te meg Jóska meg Pista meg én is elmegyünk Bíróságra és leírjuk különböző fórumomba, hogy sikerült nyerni és esetleg megoldódott a problémánk vagy kártalanítva lettünk és leírjuk, hogy nem is volt vészes akkor többen felbátorodnak. Aztán az ilyen cégek majd rájönnek, hogy nem valami gazdaságos 2-3e Ft-ért bíróságra járni ügyvédet meg eljárási költséget, büntetést fizetni és akkor elkezdenek leszokni róla.
Nem azt mondom, hogy kétes ügy esetén valaki kockáztasson. Ha viszont egyértelmű az ügy nem is kerülne sokba. A költségeket a vesztes állja, munkahelyről kötelesek elengedni. Ügyvéd nélkül is el lehet menni és a per is elindul. Nem is kerül nagy pénzbe.
Amúgy az egyértelmű ügyekbe el se fog jutni a Bíróságig. Már a közjegyzői fizetési meghagyásnál fizetni fognak, mert ha perré alakul és ott tudják, hogy veszíteni fognak és az jóval többe fog kerülni.Van némi tapasztalatom, voltam Bíróságon. Távközlési cég számlázott jogtalanul, majd egy behajtó cég akarta bezsebelni. Ellentmondtam a fizetési meghagyásnak. Leírtam a jogtalanságokat. Még az ellenkeresetben küzdött az ügyvéd, de végül a tárgyalásra nem jöttek el. Így kértem az eljárás megszüntetését. Egyébként egy hölgy meghatalmazottjaként mentem el, akinek szintén "nem volt ideje és pénze ilyesmire" és inkább fizetett volna. Végül neki semmit sem kellett fizetni és a igazolható költségek is térítve lettek.
Igenis azt mondom aki csak teheti lépjen ki a komfort zónájából és harcolja ki az igazát!
-
őstag
válasz st6969 #25045 üzenetére
mindig ugyanez megy ebben a topikban
megkérdezi a delikvens igaza van-e, IGEN
de ugysem érvényesíti, mert piti tétel, beletörődik inkább
ezért nincs sokmindenre "precedens" mert senki nem foglalkozik vele
vigasztaljon nem te vagy az egyetlencryptot minden termékemért elfogadom
-
mzso
veterán
-
őstag
válasz st6969 #25162 üzenetére
kártyás fizetésért 1% körül számolnak fel a futárok, egy tételnél nem számít, sok száz, ezer tételnél igen.
attól hogy a futár készpénzben szedi be a díjat még jó eséllyel utalással továbbítja az eladónak, tehát számlaadás szempontjából semmi jelentősége hogy te kp val vagy kártyával fizetsz, ugyanúgy van tranzakció történetcryptot minden termékemért elfogadom
-
4Grider
nagyúr
válasz st6969 #25162 üzenetére
1-2 % között van a kártyás fizetés pótdíja a hazai futárszolgálatoknál. Nyilván magáért az utánvétkezelésért is pénzt kérnek, ez a pótdíj afölött van. 20 kilónyi cucc feladása olyan nettó 1000-2000 Ft között van utánvétkezeléssel.
Nekünk van termékünk (szerencsére nem sok), amin 3% az árrés, ebbe a kártyás fizetés felára már nem szokott beleférni az utánvétkezelés mellé.
Ezeket mind (és még sok mást is) le kell kezelni a webáruházakban, hogy ne legyenek ilyen kellemetlen helyzetek, mint a te esetedben is. -
4Grider
nagyúr
válasz st6969 #25297 üzenetére
A hibás teljesítés és a jótállás két külön dolog. Ha eleve hibás terméket kapsz, jogos az összes költség megtérítése. A jótállásnak viszont külön jogszabályi helye van, a szerint kell eljárni. És azt ugye nem gondolod komolyan, hogy a legolcsóbb helyről neten megrendelt termék ingyenes házhozszállítása azt jelenti, hogy onnantól kezdve a szervízgarancia helyszínivé válik? Minden gyártónál külön pénzt kell azért fizetni, hogy a szerviz helyett helyszíni garanciát biztosítsanak...
-
4Grider
nagyúr
válasz st6969 #25301 üzenetére
Szerinted a fentiek az jelentik, hogy egy adott áruházban - akármilyen módon, pl. személyes vásárlással - megvásárolt kisrádióm elromlása esetén az ügyfélszolgálaton kérnem kellene az állandó lakcímem és az áruház közötti közlekedésem költségét (pl. másodosztályú vonatjegy árának kifizetését)? Vagy hívogatni kellene az áruházat, hogy küldjenek egy futárt a kisrádióért? Hol van az írva, hogy a szavatossági kötelezettség teljesítésébe az akármilyen termék kicserélése/javítása mellett a hibás terméknek a fogyasztó állandó lakcíme és a kötelezett javítási helyszínei közötti logisztikája is beletartozik?
-
válasz st6969 #25310 üzenetére
Igen.
Akkor jó, onnan úgyse rendelek többet.◄►Clevo® X170SM-G "DTR" Laptop *i9-10900K @ 5GHz (AIO Water System)*4x16GB=64GB 3200MHz CL20 RAM*RTX 2080 Super 8GB MXM 200W+ *4x2TB=8TB M2 SSD -_- LG® V30+ ThinQ DS 4/128GB "Blue"►Samsung® S20 Ultra 5G◄SM E80 3.5mm Jack►"Szép, a kinek esze nincs, de még szebb, a kinek van."◄►
-
válasz st6969 #25322 üzenetére
Érthetően leírtam pedig, az a kapkolódás! Nem szabad!
◄►Clevo® X170SM-G "DTR" Laptop *i9-10900K @ 5GHz (AIO Water System)*4x16GB=64GB 3200MHz CL20 RAM*RTX 2080 Super 8GB MXM 200W+ *4x2TB=8TB M2 SSD -_- LG® V30+ ThinQ DS 4/128GB "Blue"►Samsung® S20 Ultra 5G◄SM E80 3.5mm Jack►"Szép, a kinek esze nincs, de még szebb, a kinek van."◄►
-
válasz st6969 #25414 üzenetére
Én is írtam a hatóságokat említve a boltnak aki elállás esetén a teljes összeget (ami fizetve volt) nem utalta vissza és semmi nem történt a részükről.
◄►Clevo® X170SM-G "DTR" Laptop *i9-10900K @ 5GHz (AIO Water System)*4x16GB=64GB 3200MHz CL20 RAM*RTX 2080 Super 8GB MXM 200W+ *4x2TB=8TB M2 SSD -_- LG® V30+ ThinQ DS 4/128GB "Blue"►Samsung® S20 Ultra 5G◄SM E80 3.5mm Jack►"Szép, a kinek esze nincs, de még szebb, a kinek van."◄►
-
válasz st6969 #25417 üzenetére
Csak nem írtam sehova sem, de nem is foglalkozom most azzal a 2 ezer forinttal.
Van más gondom is, mint azzal bajlódni jelenleg. 🤔🙄😊◄►Clevo® X170SM-G "DTR" Laptop *i9-10900K @ 5GHz (AIO Water System)*4x16GB=64GB 3200MHz CL20 RAM*RTX 2080 Super 8GB MXM 200W+ *4x2TB=8TB M2 SSD -_- LG® V30+ ThinQ DS 4/128GB "Blue"►Samsung® S20 Ultra 5G◄SM E80 3.5mm Jack►"Szép, a kinek esze nincs, de még szebb, a kinek van."◄►
-
haddent
addikt
válasz st6969 #25414 üzenetére
Köszi, én is erre gondoltam. Még aznap, amikor kellett volna egyenlíteniük a számlát legkésőbb, akkor rákérdeztem kedvesen. Másnap tisztelettel és normálisan megfogalmazva, de kértem és felszólítottam őket az azonnali teljesítésre. Ahogy írtad te is lentebb, a sztornó számla megléte miatt, illetve mivel azért nem 2 ezer Forint ahogy MaxxDamage járt pórul, nem fogom annyiban hagyni, konkrétan meglopva érzem magam..
És akkor sírnak-rínak, hogy a nagy külföldi multik.. Hát igen.. Alzában mindig, minden raktáron van, vagy 1-2 napon belül megkapom. Átvevőpontok tömkelege, azonnali átvétel, garizásnál nincs kérdezősködés, elállásnál szintén nincs, 14 napjuk lenne, de konkrétan 24 órán belül megtörténik minden. Hát biztos is, hogy soha többet itt nem veszek semmit / nem ajánlom senkinek -
Lackooo84
nagyúr
-
Lackooo84
nagyúr
-
Jester01
veterán
válasz st6969 #25542 üzenetére
Veszel egy pótfejet külön és azzal küldöd vissza? Vagy megkérdezed mennyivel adnak vissza kevesebb pénzt ha anélkül. "A fogyasztó tehát felel azért, ha a használat miatt csökkent értékű terméket küld vissza a webshop részére, ha a kipróbálás során kárt okoz a termékben, és köteles az ebből eredő értékcsökkenést megtéríteni a webáruháznak." forrás
Jester
-
4Grider
nagyúr
válasz st6969 #26332 üzenetére
A csereutalványt általában a gyártó/első magyarországi forgalomba hozó által megbízott szervizek állítják ki. És bizony nem kötelezheti a szerviz az eladót a pénz visszafizetésére, mert a jogszabály úgy szól, hogy javítás vagy csere vagy visszafizetés. Jótállásnál egy esetben kötelező a pénzvisszafizetés: Ha nem történt meg a javítás jogszabályi határidőre.
Új hozzászólás Aktív témák
- Háztartási gépek
- A Samsung hazánkban is piacra dob idén egy friss Micro LED tévét
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Autós topik
- Vezetékes FEJhallgatók
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Politika
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Publikálta a Microsoft az MS-DOS 4.0 forráskódját
- További aktív témák...
- -54% Dell XPS 9510: i7 11800H, 16GB,512GB,RTX 3050Ti,500nit,100%sRGB,Dell ProSupport gari 2025.3.8.
- -52% Dell Precision 5570 workstation: i7 12700H,16GB,512GB,RTX A1000,500nit,100%sRGB,gari 2026.2.10
- Dell Inspiron 3537 használt laptop
- Használt PC kitűnő állapotban
- ELADÓ 2022. ÉVBEN VÁSÁROLT 3060 Ti és 3080 Trinity RIGEK / KÜLÖN IS ÉRTÉKESÍTEM