Hirdetés
-
Samsung Univerzum: Így ismerhető meg a Galaxy AI bármilyen telefonon
ma A Try Galaxy webalkalmazás kontrollált környezetben mutatja meg, mit tud a One UI 6.1-es rendszer és a mesterséges intelligencia.
-
Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
ph A Kereskedelmi Minisztérium egyelőre csak felméri a helyzetet, egyelőre nem látni, hogy tudnak-e bármit is tenni.
-
Már tudjuk, hogy mikor jön az idei Xbox Games Showcase
gp A showt egy külön Direct előadás követi, ami szinte biztosan az idei Call of Duty lelepelzése lesz.
-
Mobilarena
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
st6969
őstag
Sziasztok,
előre is elnézést, ha ez a probléma már korábban meg lett tárgyalva.
Van egy Samsung porszívóm, aminek a garanciája 2 év. Pár hónapja, tavaly novemberben meghibásodott, komplett motort (!) cseréltek benne. Tökéletesen működött utána, viszont most megint elromlott. A baj az, hogy 1 hónapja lejárt az eredeti 2 év garancia. Ilyenkor nincs már mit tenni? Gondolok arra, hogy főalkatrész miatt esetleg nem indul-e újra a garancia? -
st6969
őstag
Sziasztok,
rákerestem, többször tárgyaltátok a garanciális ügyintézéshez kapcsolódó szállítási költségeket.
Egy memóriakártyát vettem 2013.05. hónapban, ami elvileg élettartam garanciás. Most meghibásodott, visszaküldtem (saját költségen: 400Ft, nem vészes), kicserélték, és most azt kérik, hogy fizessem ki a futárszolgálat díját, ami 1990Ft. Amúgy a memóriakártya új ára 3800Ft. Persze személyesen átvehetem ingyenesen (ami vonattal kb. 6000Ft-ba kerülne + 1 nap utazás).
Elküldtem ezt a linket is, de nem érdekelte őket.
Szerintetek mit csináljak? Rájuk hagyjam? -
st6969
őstag
Igen, ez is eszembe jutott, de kétlem, hogy ilyen "rugalmasak" lennének. Mindegy, találtam valakit, aki átveszi személyesen.
(#12453) Attix82
Ezt nem tudtam, köszi. De egyébként ez nem szerepel az ÁSZF-jükben... 3 napos cseregarancia esetén ők állják a futárt (bolt->vevő irányba), azon felül a vevő, kivéve, ha "háztól házig" szolgáltatást is vett a vevő az első rendelésnél. -
st6969
őstag
Üdv! Ha nem jó fórumot találtam, kérlek irányítsatok át.
Szerintem klasszikus esetem volt, de arra lennék kíváncsi, hogy hol követtem el a hibát, hogyan kellett volna hatékonyan érvényesíteni a jogaimat? Talán lehettem volna még kitartóbb, esetleg mégis be kellett volna írnom a vásárlók könyvébe? Legközelebb hogyan járjak el, ha kötik az ebet a karóhoz?
Előre is köszönömÍme a levelem a Pennynek:
Tisztelt Penny Market Vezetőség!
Úgy gondoltam, megosztom Önökkel a ma este nem sokkal 20 óra után történ esetet. Helyszín: xxx város, Penny Market.
Bementünk vásárolni néhány dolgot, köztük különböző "akciós" felvágottakat. Fizetés után derült ki, ahogy a blokkot visszaellenőriztük, hogy egyiket sem az akciós áron kaptuk. Ezt szóvá tettem, és rögtön meg is kaptam a választ, hogy azért, mert az holnaptól akciós, és most még "így hozza a gép". Erre én jeleztem, hogy a fogyasztóvédelmi törvény szerint jogom van a polcon feltüntetett áron elvinni a termékeket. Ekkor hívott egy kollégát, aki tisztában volt az eltéréssel, és közölte, hogy ez visszáru lesz. Én jeleztem, hogy nem szeretném visszaadni, hanem a polcon megjelenített áron elvinni, tehát kérném a különbözetet. Erre ő közölte, hogy sajnos azt nem lehet megoldani. Ők 20 órakor kicserélik a polcon az akciós árcímkéket, és az holnaptól lesz érvényes (a bolt 21 óráig van nyitva).
Egy pár percig még ezen udvariasan vitatkoztunk, én hivatkoztam a fogyasztóvédelmi törvényre, hogy ehhez jogom van, és amit most ő tesz az a törvény be nem tartása, ő pedig azt ismételgette, hogy annyit tud tenni, hogy visszaveszi az árut. Mivel így nem jutottunk előrébb, elindultam a vásárlók könyvéhez, hogy beírjam ezt. Viszont ott nem volt toll (ügyes!), nálam sem, így nem tudtam mást tenni, a mai nap balekjaként elfogadtam, hogy a Penny Market diszkontlánc törvénytelen módon semmibe vegye egy vevő jogait, és így visszaadtam a termékeket (erről jegyzőkönyvet is vetettek fel velem, blokkot kellett aláírnom, tehát visszaellenőrizhető). Néhány száz Ft-ról volt szó, tehát nem ez a jelentős, hanem ez a hozzáállás és eljárás háborít fel, ezért ha kell, tovább is megyek (német központ, fogyasztóvédelem, média).
Három kérdésem van:
- Egyetértenek-e Önök azzal, hogy egy ilyen esetben a vevőnek nem szükséges a polcon feltüntetett áron odaadni a terméket, és így a kollégájuk helyesen járt el, hogy nem adta vissza a különbözetet?
- Elég sok ember volt még a boltban, és nyilván nem mindenki nézi vissza a blokkot, ezért érdekelne, hogy mennyire általános, hogy így megtévesztik a vásárlókat, vagy ez csak xxx városban jellemző?
- Illetve szeretnének-e az "elnézését kérjük a kellemetlenségekért"-en kívül kárpótolni valamivel?Tisztelettel:...
-
st6969
őstag
válasz BornToBePuli #17563 üzenetére
Szia,
azt írtam is, hogy nem a pár száz Ft zavar, hanem az, hogy hülyének néznek, mivel ez a törvény be nem tartása. És nem látom, hogy milyen eszköz van ilyen esetben a kezemben ahhoz, hogy a jogaimat érvényesítsem. Mert pl. pár ezer Ft-ról is lehetne szó akár, és akkor mit teszek? Mert OK, a jövőben beírok majd a könyvbe, később majd kapok valami választ (valószínűleg nekem adnak igazat, mert elég egyértelmű a helyzet), de ott és akkor mégsem élhetek a fogyasztói jogommal. Legtöbben legyintenek és továbbmennek. Mások észre sem veszik (vagy csak otthon), és kifizetik teljes áron.
Természetesen az túlzás, hogy a médiához és a fogy.véd-hez fordulok, nyilván nem teszek ilyet (ezzel talán nem kellett volna fenyegetőznöm), de nem tartom elfogadhatónak, hogy ilyen eset következmények nélkül megtörténhet.(szerk. miközben ezt írom, elkérték a számom, hogy egyeztessenek velem)
-
st6969
őstag
válasz LuckyL #17572 üzenetére
"ugysem lehet változást elérni"
Sajnos a legtöbb ember így áll hozzá, és így ráhagyják, a multi meg örül, eggyel kevesebb probléma...
Felhívtak közben, hogy teljesen igazam van, az eljárás egyértelműen jogszerűtlen volt, megköszönték, hogy jeleztem, mivel nem először fordul elő (még kárpótlásként ajándékot is küldenek, illetve még a különbözetet is vissza akarják fizetni annak ellenére, hogy visszaadtam a termékeket, de nyilván erre már nem tartok igényt).
"az alkalmazottak szempontja meg érthető"
Nem érthető.
1. jogszabály tiltja a gyakorlatot.
2. 22 óráig tart a műszakjuk, mint a boltvezetőtől megtudtam, többek között emiatt, hogy legyen idejük az árcédulákat zárás után kicserélni.
A boltvezető külön megköszönte, hogy panasszal éltem, mert így központilag is elmarasztalták a dolgozókat, ezáltal arra számít, csökken a reklamáció, ugyanis mint kiderült, ez már a sokadik alkalommal történt meg, csak eddig senki nem jelezte a központnak írásban, és így nem volt nyoma...És hogy mennyit foglalkoztam vele? Nagyjából amennyit terveztem, 5 perc alatt megírtam a levelet + ez a fórumozás
-
st6969
őstag
Sziasztok,
az eset a következő (nem velem történt, segíteni szeretnék egy barátomnak): a UPC-től (ami ma már Vodafone) lett vásárolva egy tv 2020. februárjában, 150eFt-ért, 2 év garanciával. Múlt héten elromlott. A tulaj ment immáron a Vodafonhoz, hogy intézzék az ügyét, akik a Samsung szervizbe küldték. A Samsung szervizben lerázták azzal, hogy oda csak Samsung garanciajeggyel viheti, a UPC-s számla nem elegendő. Így visszament a Vodafone-hoz, hogy adjanak neki ilyet, mert anno nem kapott (ez vagy igaz, vagy nem, lényeg, hogy otthon nincs ilyen). Erre a Vodafone-os ügyintéző nem tudott segíteni arra hivatkozva, hogy ők a régi UPC-s dolgokhoz nem férnek hozzá, meg hát ők anno mellékelték... Itt majdnem vége is lett a történetnek, de a tulaj elég lobbanékony, így napokon keresztül, sokadik vita és kiabálás után sikerült valamiféle igazolás szerűt szerezni, amit úgy tűnik, elfogad a Samsung szerviz (előtte kapott valami papírt, amin a sorozatszám sem volt feltüntetve, aláírás sem, azt nyilván visszadobta a Samsung). Úgy néz ki, meg fogják javítani a tv-t.
A kérdéseim:
- Ha valaki elveszti a garanciapapírt, azt kötelessége az eladónak később bármikor pótolni a számla alapján, vagy nem (és most csak szerencséje volt, mert sikerült kisírni, és végül "jófejek" voltak)?
- A márkaszerviz megtagadhatja a javítást, ha nincs garanciajegy, de számlával bizonyítható, hogy jogosult rá a vevő?
- A tv-nek gyakorlatilag a műanyag kerete marad. A képernyőt és a vezérlést cserélik. Ez esetben újraindul/meghosszabodik a garancia (főalkatrészek)? Neki azt mondták, hogy nem. Erre milyen szabály van?
Köszönöm -
st6969
őstag
Sziasztok, (elnézést, ha beszéltetek róla mostanában, nem volt időm most visszaolvasni)
November végén vettem egy hegesztőt (karácsonyi ajándéknak, így mos lett kipróbálva). Hibás a pisztolyban egy szelep, ez első próbán kiderült.
Bejelentettem a hibát, de szerviz csak januárban lesz, ők mondják meg, hogyan tovább.
Jól gondolom, hogy az ő jóindulatukon múlik, hogy a visszapostát kifizetik-e? Nem kötelesek, ugye? Még nem tudom, mit mondanak ezzel kapcsolatban, csak próbálok előre tájékozódni.
Nyilván, ha használtam volna x ideig és elromlik, akkor érthető, hogy én fizetem a visszapostát. De így, hogy eleve nem is jó, ez kicsit fájna -
st6969
őstag
Eset: hegesztőgép első próbájakor kiderült, hogy rossz. 14 napon túl vagyunk már, jótállási igényem lenne.
Ahogy sejtettem, megjött a válasz, szó sincs futár küldés felajánlásáról:
"Tisztelt XY!
Beszéltünk a szervizzel, mivel garanciális, vissza kell küldenie a gépet a 4130 Derecske, Dózsa György u. 32/a címre a szervizbe, számlamásolat legyen a dobozban valalmint egy papírra írja le ezt a hibajelenséget és kérje a garanciális javítást."Szerintetek mit kellene válaszolnom, hogy azért udvarias is maradjak, ne vesszünk össze az első levélváltásnál, de a jogaimat érvényesíthessem és komolyan is vegyenek?
Van valakinek ilyenben tapasztalata? -
st6969
őstag
válasz LuckyL #25029 üzenetére
Rákérdeztem, és azt kell mondjam, egyáltalán nem lepődtem meg a válaszon:
"a szervizbe való visszajuttatás mindig az ügyfél feladata, de a visszaküldést már átvállaljuk ingyenesen
a dobozba legyen benne minden tartozéka, főleg a kábelek
a pajzs és a kalapács nem lényeges"Konkrétan kikerestem az említett PTK 6:166 részt is:
6:166. § [Költségviselés]
(1) A szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a kötelezettet terhelik.
(2) Ha a dolog meghibásodásában a jogosultat terhelő karbantartási kötelezettség elmulasztása is közrehatott, a szavatossági kötelezettség teljesítésével felmerült költségeket közrehatása arányában a jogosult köteles viselni, ha a dolog karbantartására vonatkozó ismeretekkel rendelkezett, vagy ha a kötelezett e tekintetben tájékoztatási kötelezettségének eleget tett.
Ebben egy szóval nem említik a postázást. Én értem, hogy a postázás tekinthető a "A szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek"-nek, de nem egyértelmű. Ők a javítást és a visszaküldést tekintik annak. Még az is lehet, hogy jóhiszeműen Nem értem, hogy a jogszabály miért nem fogalmaz egyértelműen (megemlítve a visszaküldést is).
Nyilván nem fogom hagyni magam, de ezt most egyelőre elengedem, azért, hogy legyen meg időben és jó minőségben a javítás, ne "köpködjék össze", de ha visszakaptam próbálok futni még egy kört, nem sok reménnyel Azt is értem, hogy ők azok, akik nem megfelelően értelmezik (?) a jogszabályt, csak az rajtam pont nem segít semmit[ Szerkesztve ]
-
st6969
őstag
válasz Lackooo84 #25033 üzenetére
Köszönöm, hogy foglalkozol a témával és segíteni próbálsz. Véletlenül sem szeretnék kötözködni, de ezeket hiába tolom az orruk alá (természetesen meg fogom próbálni):
- az első képedben kiemelt rész csak a 10kg-nál nehezebb, vagy rögzített bekötésű eszközökre vonatkozik (az én 65ezer Ft-os mini hegesztőm nem ilyen, 5kg), így ez itt nem releváns.
- a homar blog-ban pedig ez van: "Ilyen esetekben álláspontunk szerint, a visszaküldés költségét minden esetben a vállalkozásnak kell viselnie."
A "homár álláspontja" a lőtéri kutyát nem érdekli sajnos (ez nem egy törvényi következmény, vagy bírósági döntés). Ráadásul az alatta lévő diskurzus alapján kb. annyi érv van mellette, mint ellene.
- a békéltetői döntés már viszont elég konkrét, de az meg olyan, ha nem akar, nem is vesz róla tudomást. Mellékelem majd, de szerintem el sem olvassák (mi közük van egy játékvezérlő pedálhoz), persze tudom, itt a postázás a lényeg.
- a PTK-ra tudok még hivatkozni, itt viszont az egyértelműség hiánya buktatja meg a dolgot.Meglátjuk, mi lesz, mindenkinek köszönöm
#25031 LuckyL "szerintem igazad van, kérdés hány kört vagy hajlandó futni 1-2 ezer ft ért"
Foxposttal 2900Ft-ba fog fájni a visszaküldés, nincs időm postára szaladgálni. 70 helyett akcióban 64-ért vettem a hegesztőt, ezzel el is megy a kedvezmény fele.
Arról nem is beszélve, ha cirkuszolok, bármi is lesz, a 2 év alatt, ha újabb jótállási igényem lesz, gondolom majd mindent megtesznek, hogy a lehető legrosszabbul és a leginkább kivárt határidővel teljesítsék. -
st6969
őstag
válasz Lackooo84 #25041 üzenetére
Köszönöm
Bár elsősorban itt is a 10kg-nál nehezebb terméket emeli ki (az enyém 5-6kg). De fura egy világban élünk egyébként: több oldalról bizonyítható, hogy a forgalmazó a hunyó, mégsem biztos, hogy történik bármi is, miután ezeket megküldöm neki. Számára a legegyszerűbb, ha le sem reagálja Mi történhet? Békéltetőhöz úgysem viszem egy postaköltség miatt (ami egyébként 2900Ft-omba került), bíróságra meg pláne nem (se időm, se pénzem erre).
Hogy őszinte legyek, egyre inkább azon filózom, hogy lehet, "elegánsan" benyelem ezt, mert 2 év garancia van a termékre. Ha ugyanis mondjuk 1 év múlva meg újra be kell jelentenem, akkor attól tartok, azt a hozzáállást nem teszem majd zsebre
Meglátjuk, mi lesz...még úton van a csomagom vissza. Majd megírom.A korábban linkelt homáros cikk alatt elolvastam jó pár hozzászólást, ahol a témában kereskedők és vevők feszültek egymásnak. A kereskedő azzal érvelt, hogy ez neki óriási veszteség, főleg, ha a termék kis értékű. Küldje vissza a vevő garanciális igénnyel saját költségen (jogszabály ide vagy oda), ha nem tetszik, jelentse fel a boltot. A vevő ezt nem fogja megtenni az ismert okok miatt (idő, pénz).
Tanulság ilyen esetben: egy dolog tisztában lenni a jogszabályokkal, egy másik meg érvényt szerezni neki. -
st6969
őstag
válasz Kaci84 #25044 üzenetére
" ha senki sem megy bele, mert idő és pénz akkor, hogy várjuk el, hogy bármi is változton?"
Csakhogy ennek nem így kellene működnie. Miért kellene a jogosultnak harcolnia pénzt és időt áldozva az igazáért? Szerinted az a normális?
Például a 14 napos elállás esetén, ha jól rémlik, kötelezővé tették a webshopoknak, hogy ezzel kapcsolatban egyértelműen kommunikáljanak. Nincs is vele gond, bármilyen webshop esetén élhetsz ezzel a jogoddal, legfeljebb az üzemeltető kicsit szívja a fogát, nagyobb cégek meg belekalkulálják (sőt, többen még a visszapostát is állják, pedig a 14 napos elállás esetében ez nem lenne kötelező).
Miért nincs a jótállási igény esetén, a visszaposta ügyében is ilyen követelmény, hogy a webshopok az ASZF-be írják bele, hogy kié a költség? Szerintem nem véletlenül. A kisebbeket ezzel ellehetetlenítenék. Viszont nem kellene esettanulmányokat, és net cikk foszlányokat keresgetni és lobogtatni, abban bízva, hogy majd ettől megijednek (nem fognak). Nem attól fog ez változni, hogy én meg te és Lackooo84, meg még páran megvívjuk a harcunkat -
st6969
őstag
Érdekességképpen:
Venni akarok ismét egy szerszámgépet, unibolt.hu-n van jó áron. Rámentem a főoldalra, ékezet nélküli menüpontok (fooldal), nem magyar menüpontok...atyaég, megint mibe nyúlok...pedig jelentősen olcsóbb itt, amit venni akarok.
Tanulva a folyamatban lévő esetből, megkeresem a garanciával foglalkozó részt. Így kezdődik a visszaküldésről szóló bekezdés:
Az árut az alábbi címre küldje:
Kérjük, ne küldje el az árut semmilyen címre, futárt küldünk Önnek a csomagért.
Azt a terméket, amelyet címünkre a reklamációról szóló értesítés vagy magyarázat nélkül küldenek el, visszaküldhetjük.
Lehet ezt így is csinálni ezek szerint. -
st6969
őstag
válasz _ocsisajt #25135 üzenetére
Én két dolog miatt nem fizetek már előre netes rendelésnél (pedig korábban szinte csak így rendeltem): ez egyik a te eseted. Kiderül, hogy nincs is készleten, ha van, akkor nem is annyiba kerül, vay épp ráfogják, hogy jajj, elárazás volt, aztán meg x ideig várok, hogy visszakapjam a pénzem. A másik az, hogy ha leadtam egy rendelést és ki is fizettem, akkor már nem én leszek a legfontosabb ügyfél, van rá esély, hogy később kapom meg a terméket, mintha nem fizettem volna ki (bestbuy topikban többen írtak erről). Nem tudom, ez hol, mennyire gyakori, mindenesetre mostanában átálltam erre. Ha van jelentősebb utánvét extra díj és/vagy kártyával nem lehet fizetni a futárnál, akkor mérlegelem az előre fizetést.
Az utánvét hátránya, hogy mindenképpen nekem kell átvenni a csomagot (nem kérhetem, hogy dobja le a portán, vagy bárki otthon van, átveszi...) -
st6969
őstag
Nem igazán tartozik ide, de érdekességképpen leírom, hogy jártam. Állateledelt rendeltem, 20kg-s kiszerelésben. A webshopban oda volt írva, hogy bolti átvétel esetén érvényes akciós ár, nem szállítható. De az is ott volt, hogy ezt a márkát (és még pár másikat) Magyarország egész területén ingyen házhoz szállítják. Így hát mégiscsak betettem a kosárba, ki kellett választani, hogy az ingyen szállítós márkák közül rendeltem, így a rendszer el is fogadta a rendelésem.
Majd jött a bolt tulajdonostól az üzenet, hogy nem jót rendeltem, mert ezen az áron nem fér bele, hogy házhoz is szállítsák, így küldött egy másik lilnket, amin egy 1000Ft-tal magasabb ár van. Meg is írtam, hogy rendben, akkor küldje 1000Ft-tal drágábban.
Pénteken jön is az e-mail értesítés, hogy érkezik a futár, de csak készpénzzel lehet fizetni. Csodlákoztam, hogy létezik még ilyen futárszolgálat, fodrászon, piacon kívül szinte sehol nem készpénzezek, nem is szokott itthon lenni. Nem tetszett, hogy el kellett menni külön ezért levenni.
Jön a futár (egy óriási dobozos hosszú teherautóval egy vékony 20 éves csajszi ), ujjal aláírós tablettel...mondom ilyen technika van, de kártyával meg nem lehet fizetni? Azt mondja, dehogyisnem, természetesen náluk lehet, de az én esetemben az eladó letiltotta ezt a lehetőséget. Azt mondj ritka, de még mindig előfordul pár esetben.
Értem én, hogy minden vállalkozó megpróbál minden fillért megfogni, de nem túlzás ez? Nem tudom elképzelni, hogy a kártyás fizetés felára (már ha van ilyen) szabad szemmel jól látható legyen...
Épp meg is jött az automatikus üzenet, hogy értékeljem a boltot. Gondoltam, ezt majd megemlítem. Aztán felbontottam a csomagot, és látom, hogy számla sincs benne. Így értelmet nyert, hogy miért csak készpénzzel lehetett fizetni
Gondolom kockázatot elemezett: másodjára rendeltem onnan, így nem lehetek ellenőr... -
st6969
őstag
válasz Lackooo84 #25043 üzenetére
Nos, összeszedtem a linkeket, amiket kaptam tőled, írtam egy udvarias, de határozott e-mailt "okostojás" stílusban (§-ok, jogszabály linkek, hivatalos nyelvezet, stb...). Következő munkanapon kaptam a rövid választ (visszatért a megszólítás is ): "Egyeztettem a vezetőséggel, visszautaljuk önnek a postaköltséget". Innen másfél hétre, de tegnap meg is jött.
Ezúton is köszönöm a segítséget -
st6969
őstag
válasz 4Grider #25295 üzenetére
Én úgy pontosítanék, hogy "Az általad linkelt cikkben is szerepel a 10 kg vagy rögzített elhelyezés" IS. De az is ott van a §6:166-ban, hogy A boltot terhel minden jótállással kapcsolatos költség. És itt nincs megszabva max. tömeg.
Én nemrég egy ilyen üggyel jöttem, és nem találtam viccesnek, hogy a megrendelt termék gyári hibás volt, így jeleztem jótállási igényemet, de a 3000Ft-os visszapostát nekem kellett kifizetni úgy, hogy egyetlen centimétert nem tudtam hegeszteni a géppel. Miért keletkezzen nekem plusz költségem annak következményeként, hogy hibás terméket kaptam? Hiszen én arról nem tehetek.
A fenti jogszabályokra hivatkoztam (itteni segítséggel ), amire a kereskedő első szóra engedett, és visszafizette a 3000Ft-ot. Való igaz, hogy ez a rész nem fekete-fehér, és a betartatása is kb. megoldatlan. -
st6969
őstag
válasz 4Grider #25298 üzenetére
Azt, hogy én mit gondolok, nem számít. Azt, hogy te mit gondolsz, szintén nem számít. A jogalkotó pedig meghatároz valamit. Na, az számít. Aszerint kell(ene) eljárni. Értelmezd már, amit Superhun is beidézett.
Természetesen megértem, hogy egyes (szerencsére nem mindegyik) webshopok szeretnek sunyi módon kibújni ez alól. Ez még nem jelenti azt, hogy jogszerűen járnak el. -
st6969
őstag
válasz MaxxDamage #25309 üzenetére
14 napos elállás? Akkor ez ok így. Átvállalhatja a bolt, de nem kötelező.
-
st6969
őstag
válasz MaxxDamage #25314 üzenetére
+ mindenki
Fú, basszus, bocsánat, kapkodtam. Arra a költségre gondoltam, amit elállás után te fizetsz, hogy visszapostázd.
A vásárláskor fizetett (hozzád kiszállítás) költsége visszajár.
Elnézést kérek -
st6969
őstag
válasz Kiskokó #25339 üzenetére
"Médiába máshogy nem tudom, hogy lehetne kerülni ezzel."
Lehet, hogy érdemes lenne megpróbálni a sztorit összefoglalva, pár látványos képpel megkeresni pár komolyabb csatornát, mondjuk az RTL-t, ATV-t, stb., országos lapokat, akár rádiókat, hátha valamelyik újságíró ráharap.
Mivel itt a képek beszédesek leginkább, egy rádió - ha foglalkozik vele - legfeljebb közelebb tud hozni olyan ügyvédhez, aki hallgatja és érdeklődik, de tv, újság tudja közvetíteni a képeket is akár..
Nem tudom, hogy előrébb lehet-e jutni így a témában, de egy próbát talán megér. -
st6969
őstag
-
st6969
őstag
válasz haddent #25413 üzenetére
Szia,
Én rákérdeznék az eladónál, hogy mi újság a visszautalással...lehet, hogy másnapra visszautalja. Mindennek nyoma van, jóváíró számlád is van...nem gondolom, hogy sumákolni akarna. Ha arra nem reagál, vagy azt érzed, hogy mégis sumákol, pár nap múlva írnék egy komolyabb hangvételű levelet, a hatóságokat emlegetve. -
st6969
őstag
válasz MaxxDamage #25415 üzenetére
Sajnálom, hogy nálad így történt. De ebben az esetben van egy storno számla is, ami a visszautalási hajlandóságot és az összeget is "bizonyítja", emiatt szerintem itt nem lesz gond.
-
st6969
őstag
válasz pinnacle #25433 üzenetére
"pár milliméterrel dől befele"
Kérdés, hogy ez tudod-e egyértelműen bizonyítani? Ha az eladó elismeri, akkor ok, mert gyári hibás. De ha az eladó szerint nem dől az ott sehova, akkor meg használt a cipő, mivel "Séta miatt kicsit megkopott/elszíneződött a talpa", így nem gondolnám, hogy visszaveszik
De mindenképpen próbáld meg, hátha. -
st6969
őstag
válasz Tomi0703 #25521 üzenetére
Hát igen, ezzel a résszel van a baj:
"Ha a Szolgáltató minden gondossága ellenére hibás ár kerül egyes Termékek mellett
felültüntetésre különös tekintettel a nyilvánvalóan téves, pl. a termék közismert,
általánosan elfogadott vagy becsült árától jelentősen eltérő, feltűnő értékaránytalanságot
is..."
Nehezen megfoghatónak tűnik. Szerintük a 45% feltűnően aránytalan (szerintem is határeset egy tv-nél, majdnem félár, persze nem lehetetlen... nyilván egy 30ezres mikrónál hamarabb elképzelhető lenne). Ha szándékosan 45%-ot akartak volna engedni, akkor valószínűleg most nem aggatnák a körmüket.
Ne értsd félre, veled vagyok, neked szurkolok, csak annyi ilyen elárazásból származó rendelés törlésről olvasni mostanában, aminek az a vége, hogy a vásárló nem tud mit tenni, hivatkoznak a fenti pontra...miért pont ez lenne kivétel.
Érdemes végig vinni a témát, legalábbis addig, ameddig nem kerül neked aránytalanul sok energiába. Hátha a fogyvédelem bemondása változtat a hozzállásukon (bár szerintem gyakran van ügyük velük, olyan, mint kisvárosban Kolompár Rómeó, tegeződik az összes rendőrrel, naponta találkoznak, nem ijed már meg tőle...). -
st6969
őstag
A 14 napos visszaküldésbe az elektromos szónikus fogkefe nem tartozik bele, ugye? Gondolom, higiéniai termék (a kefefej ki lett bontva sajnos).
-
st6969
őstag
válasz Lackooo84 #26251 üzenetére
Érdemes azért ennek a korlátozásnak jobban utána járni, mert a mi Ikea (Electrolux?) készülékünkön ha mind a 4 lapon szeretnél egyszerre full poweren vizet forralni (átlag családban nem annyira életszerű...), akkor kettőn valamennyit visszavesz a teljesítményből.
13 éve egy fázisra kötött indukciós lappal főzünk, és egy kezemen meg tudom számolni, hányszor volt jelentéktelen korlátozás. Érdemben 1x sem befolyásolt semmit.
Konkrét típustól függhet, melyik hogyan viselkedik. -
st6969
őstag
válasz Lackooo84 #26331 üzenetére
"Ez is mehet vásárlók könyvébe"
"amikor be akarsz írni a könyvbe"Nem akar elmenni Bp-ről Miskolcra (én sem mennék).
Amúgy az a rész nekem nem világos, hogy az üzlet csereutalványt adott, amire ráírta lehetőségként, hogy pénz visszafizetés kérhető, most meg ugyanaz az üzlet mondja, hogy nem? Vagy nem az üzlet küldte, de akkor meg ki?! És az a valaki milyen kapcsolatban áll az üzlettel...esetleg neki is lehetne jelezni, hogy nem működik együtt az üzlet?!
-
st6969
őstag
Sziasztok,
2,5 éve lett véve egy tv cég nevére, 105ezer Ft-ért. A tv márkája Hitachi, amire alapból 60 hónap gyártói garancia van. Most elromlott. Van egy ilyen rémképem, hogy cég esetén csak 1 év van tv-kre általánosságban. Vagy csak akkor, ha a gyártó/forgalmazó ezt ÁSZF-ben is közli?
Van egy rendelés visszaigazolás, abban van pár sornyi tájékoztató, viszont abban csak a 60 hónapot írja, semmi ilyesmi, hogy cég esetén 1 év.
Hogy van ez pontosan?
Köszi -
st6969
őstag
Ez remek hír, köszönöm Biztos, hogy volt 60 hónapos garancia, ezzel kapcsolatos infót találtunk valamilyen visszaigazoló dokumentumon (pontosan nem tudom, mi az, nem én rendeltem, nem láttam, csak segíteni próbálok a családtagoknak).
#26391 asdf_ Neked is köszi, jelenleg próbáljuk előkeríteni a garancialevelet
-
st6969
őstag
Nos, közben meglett a jótállási jegy (az ki sincs töltve, és csak 24 hónap jótállást ír, viszont nem korlátoz magánszemélyre), és megvan a számla is, azon egyértelműen írva vagyon, hogy "60 hónap garancia promóció keretén belül".
Ez alapján, hátradőlve, udvariasan bejelentettük a szerviznek a hibát, kérve a garanciális ügyintézést.
A válasz:
"Kedves Ügyfelünk
a termék importőre 2023 nyarán csődbe ment így a termék garanciális javítását szervizünk nem tudja vállalni.
Ilyen esetben az eladó a jótállásra kötelezett személy."OK, hát akkor az eladóhoz fordultunk, onnan meg ez jött:
"Sajnáljuk, hogy elromlott a készüléke, a készülékre a forgalmazó (Hungaro Flotta Kft.) vállalt kiterjesztett jótállást, ha jól tudom az elmondások alapján 5 évet.
A hatályos jogszabályok alapján a kereskedőt a jogszabályban foglalt értékhatáros, százezer forint értékhatárig egy év, száz és kettőszázötvenezer között kettő év, e felett 3 év kötelező jótállási idő viselésére kötelezi, jogi személynél egy év.
A forgalmazók által vállalt kiterjesztett jótállási idő a forgalmazó és szervize hatáskörébe tartozik, az kötelezően vállalt jótállási időn túl náluk érvényesíthető a kereskedőnél nem.
A Hungaro Flotta oldalán található, ha jól tudom elérhetőség az eljáró hatósághoz, velük érdemes felvenni a kapcsolatot.
https://hungaroflotta.hu/
Cégünk a muszakishop.hu web áruházat kb. egy év vette meg a Webonline kft. -től, de jogutódai nem vagyunk, nincs kapcsolat köztünk.
Üdvözlettel: muszakishop.hu - ügyfélszolgálat"Van-e innen még tovább, vagy az 5 év garanciát húzhatom le a wc-n? Mert mindenki csődbe ment, meg el lett adva, aki meg nem, az felteszi a kezét?
-
-
st6969
őstag
-
st6969
őstag
Sziasztok!
Van valakinek friss tapasztalata a Lidl garanciális ügyintézéssel? Tudom, hogy az egyik legjobb, és fel is fogom őket hívni, de van egy kis dilemmám, hogy mikor tegyem. Kis értékű dologról van szó (9990Ft), de a dobozán 3 év garancia felirat látható. Ez egy darts tábla, a lányom kapta ajándékba. Az egyik kijelző rajta szegmenshibás (részlegesen látod a pontjaidat).
Hogy van ez náluk mostanában? Korábban az volt, hogy 30 (vagy 60?) napig a boltba kellett visszamenni és ott intézték. A 30 napban még benne vagyok, de ilyen játék már nincs az üzletben. Szóval, ha most visszamegyek, legfeljebb a pénzt kapom vissza, de ez a legkevésbé sem vigasztalná a megajándékozottat.
Ha viszont 30 napon túl jelentem be, akkor talán kaphatnék cserét (régebben futárral küldtek másikat)?
Hogy érdemes csinálnom, hogy egy új táblát kapjak?
Köszi