- Apple iPhone 16 Pro - rutinvizsga
- Yettel topik
- Prohardver app (nem hivatalos)
- Átlépi végre az iPhone az 5000 mAh-t?
- Nothing Phone (3a) és (3a) Pro - az ügyes meg sasszemű
- Samsung Galaxy S22 és S22+ - a kis vagány meg a bátyja
- Mi nincs, grafén akku van: itt a Xiaomi 11T és 11T Pro
- Motorola Edge 60 és Edge 60 Pro - és a vas?
- Google Pixel topik
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
Aktív témák
-
werszomjas
addikt
válasz
Xirtam #23237 üzenetére
Ja, hirtelen ez jutott eszembe:
Kubica Kanada Crashszerk: igen, pont azért linkeltem, hogy tényleg mennyivel biztonságosabb, eszméletlen ez a technika, ami a F1-ben van
-
hunnylander
őstag
-
hunnylander
őstag
válasz
Xirtam #22956 üzenetére
Én úgy veszem észre, hogy a csapatok igyekeznek egyre jobban kiszolgálni a szurkolók igényeit. Egyre több figyelmet és pénzt fordítanak a videókészítésekre is. Egyre több 'bennfentes' képet közölnek (persze ebben is vannak kiemelkedő csapatok és olyanok akik hátul kullognak, is azért komoly IP-t és titkokat nem adnak ki nekünk, de valamennyire igyekeznek kielégíteni a kíváncsiságunkat és betekintést engednek a csapat életébe), egyre aktívabbak a közösségi platformokon keresztül is. Persze mindez saját hasznukra is válik, de korábban, évekkel ezelőtt 'le se pottyantottak' bennünket ilyen téren és zárkózottabbak, titkolózóbbak voltak, a nagyközönség fel és.
Pl. nem rég volt a Ferraritól egy nagyon hosszú videó a fejlesztés, tervezés metódusainak szurkolók számára ismertetéséről. Érdekes volt, és az is, ahogy a nagy dizájn és aero górékhoz odanyomul a stáb és kicsit feszélyezettek, mert először forgatják őket ekkora közönségnek, mert ugye azt jól tudják, hogy mekkora szurkolótáboruk van és mekkora figyelem kíséri az F1-et és a Ferrarit. De a végére belelendültek. Látszik, hogy a Ferrari is belevág ebbe a kinyílásba a közönség felé. És ezzel szerintem kapcsolódik is az, hogy az F150 orrára is került Ferrari.com banner, elég prominensen.
Vagy ott vannak pl. a csapatok Live Timing és telemetria app-jai, amit már elkezdett néhány csapat.
Ezek pozitív fejlődések, de pl. a FOM videókba is egyre több figyelmet és pénzt fektetnek és egyre profibbak (persze a szezonzáró futamé gyenge lett, de egyértelműen azért, mert 'gyakornokok' csinálhatták, míg a csapat profibb része az FIA szezon-összefoglalón dolgozott keményen, és meg is lett az eredménye).
-
hunnylander
őstag
válasz
Xirtam #22947 üzenetére
Igen a komplett KERS rendszer összsúlya már 20 kg körül van. Egyes csapatoknál talán idén már alá is mehet. Meg az is lényeges, hogy méretileg kompakt, kisebb a hűtési igénye, ezért egzotikusabb helyekre is eltehetik. Állítólag az akkumulátor az üzemanyagcellában, vagy -nál van valahol.
A fújt diffúzor meg slágertéma továbbra is, a szimpla diffúzort is hajtja. Ugyanis az autó alatti légáram sebességét a felül lévő légáram is befolyásolja. Ezért a nagy légút is meg a szűk hátsó, meg a magas orr. Az autó körül egy szivattyúzó áramlás van, ami 'felturbózza' a diffúzort, így alul gyorsul az áramlás, csökken a légnyomás, növekszik a leszorítóerő.
-
_seth_
veterán
válasz
Xirtam #21763 üzenetére
Nem kis szégyen, hogy Petrovot ennyi körön át csak követni tudta és még csak esélye sem volt előzni...
Integra: jaja, kb mint aki fel is adta, egyre távolabb került tőle, 41-42 kör körül még tvből nézve úgy tűnt kicsit beesne még ha nem is előzné meg de megzavarná nem ezekkel a kamu előzésekkel... mitől is kellett volna Petrovnak félnie? Túl messze volt tőle...
-
hunnylander
őstag
válasz
Xirtam #20957 üzenetére
Az elmúlt hónapokban a Ferrari is fejlesztett a szurkolók kiszolgálása tekintetében, de ilyen telemetriás dologról még nem tudok tőlük. Talán jövőre már lesz.
Élőben valószínűleg egyetlen csatorna se adja (azok közül ami a DIGI csomagban megtalálható). A német RTL adja majd felvételről az időmérő közvetítés előtt. A német Sport1 is csak az első két edzést adja élőben.
-
Stirlitz
senior tag
válasz
Xirtam #20531 üzenetére
Igazad van, a Ferrari sem egyszerű motorügyileg, de tudtak rá készülni legalább. Red Bull viszont váratlanul nagyon nehéz helyzetbe került.
Lujo55 az nem nagylelkűség volt, hanem simán hülyeség. Nagyon nagy hülyeség. És pont most ütt vissza igazán.
Gyula: Luisz Hemilton felhagyott Fernándó Alonzo ütközésével.
Ez még jó hogy nem narrátor egy retro porno kazettán, ott még aztán tudott volna valamit művelni.
-
Motion_Blur
félisten
válasz
Xirtam #20238 üzenetére
Kit előzzenek az első sorból? Ha Alo a rajtnál nem tudja megfogni őket, szerintem ez is sima 1-2 lesz.. elnézve a Ferrarik végsebességét, még arra se játszhat hogy az első szektorban lesz esélye. Szerintem az lenne az optimális, ha Vet, Alo, Ham, Webbo sorrend lenne a végén
-
-
-
PazsitZ
addikt
válasz
Xirtam #17916 üzenetére
A régi csapatok a nagy tapasztalattal?
gondolkozom tehát vagyok: szerinted a Red Bull csapatban név nélküli jött-ment senkik dolgoznak akiket a munkaügyi központ vélelenszerűen irányított ki?
Enyhén hülyeség szerintem.Egyébként a szárny témával kapcsolatban úgy tudom van egy mérték, aminél nem deformálódhat jobban semmilyen alkatrész, mivel, hogy nem is vizsgálják a dolgot, így feltételezem ez belefér abba az értékbe.
-
válasz
Xirtam #17911 üzenetére
Az adott szabályrendszerhez kell a lehető legjobban alkalmazkodni, erről szól a tervezés....
Ugyanúgy, ahogy a McLaren ötletes volt az F-csatornájával, ahol a pilóta tölti be az egyébként tiltott automata szárnyállító elektronika szerepét, más is találhat lyukakat az aktuális szabályrendszeren.
-A képeket látta szerintem mindenki az első szárnyak elhajlásáról az időmérőn.
Redbull>Ferrari>McLarenJelenleg egy fix súllyal (50kg?) terhelik az első szárnyakat, és a súly hatására nem lehet nagyobb az elhajlás egy fixen meghatározott értéknél. (1cm?)
Ha a Redbull talált olyan anyagot és szárnykialakítást, amely a növekvő szélterhelés hatására nem lineárisan hanem annál jóval nagyobb mértékben hajlik el, akkor ők is találtak egy lyukat a szabályrendszeren.
pl. 50kg. 0,9cm (megfelel a szabályoknak)
75kg terhelésnél pl. 2,5cmNyilván a valóságban ennél jóval bonyolultabb a téma, és érinti a teljes konstrukciót, hogy ki tudják használni az előnyeit.
-
proof88
addikt
válasz
Xirtam #17916 üzenetére
nyugi, ne hidd hogy most utálod a red bullt, akkor fogod igazán utálni a red bullt ha véletlenül Kimi jön Webber helyére 2012-ben
egyébként meg nem tudom mi a probléma ... ha olyan übercsalás lenne ez a szárny dolog, egyből nem lenne a kocsin ... szerintem az van, hogy a már megszokottan precíz szabályrendszerben sikerült valami kiskaput találni ismét ... az f-csatorna is úgy került be ugyebár, hogy nem a kocsi szabályozza hanem a pilóta ... amúgy meg az f1 nem csak a pilóták tudásának versenye ... az fogja nyerni a vb-t, aki elég jól vezet, gyors kocsija van, ami még kényelmes is a vezetési stílusához, és megbízható is, a ferkának ismét nem sikerült elég gyors kocsit csinálni, alonso is tisztában lehetett vele bármikor hogy nem biztos hogy a leggyorsabb kocsiba ül idén (sem).
-
rocket
nagyúr
válasz
Xirtam #17905 üzenetére
Pedig sajnos o lesz a vilagbajnok, egesz evben egy masodperccel gyorsabb autoban ul, es mivel szoban nem sikerult masodik szamu pilotat csinalni Webberbol, igy a Red-Bullnal az Angol nagydij ota kondoskodnak a 4-5 tized lemaradasrol.
Ami a Red-Bullnal zajlik az undorito, egyertelmu hogy marketing vilagbajnok lesz Vettel, es nem a sport vilagbajnoka.McLarennek nem tesz jot, hogy lelepte oket a Ferrari, mert a Red-Bullok ellen eselytelenek a hatralevo versenyeken, de a McLarenektol rabolhatjak majd a pontokat, ezzel segitve Vettelt a vilagbajnoki cimhez.
Szarny osszehasonlitas jo volt, latszik jol, hogy flexibilis a Red-Bull/Ferrari szarnya, McLarennek akkor lesz eselye meg a vilagbajnoki cimre, ha a kovetkezo nagydijra megcsinaljak ok is ezt a fajta elso szarnyat, amit elmondasuk szerint meg megerteni se sikerult mikent mukodik. (bar lehet ezzel csak altatjak az ellenfeleket
)
-
-
lenox
veterán
válasz
Xirtam #17290 üzenetére
En ezt most nem ertem. Egyreszt a csapatfonok szemelyesen szol, es hozzateszi, hogy confirmalja, erti-e, mire elengedi a masikat. Erted, ok-okozat, ez egyertelmuen team order. Masreszt te is irod:
Ilyenkor a csapat érdekét kell nézni
Tehat, akkor szerinted is az, ugye? Nade ez tilos tudtommal. Egyreszt konkret szabalyilag is tilos, masreszt fair play-es barmire rahuzhato gumiszabaly is van ra. Mondjuk szerintem sem szanalmas a Ferrari, csak siman megszegtek egy szabalyt, ki kell zarni oket erre a versenyre, esetleg par kovetkezore.
-
V.Stryker
nagyúr
válasz
Xirtam #17187 üzenetére
Massa nem egy nyerő típus...legalábbis nem vb nyerő. Inkább olyan jó tesztpilótának való, mint Barichelo...annak is csak a szája jár állandóan, jó közepes, de többre nem érdemes. Massa-t sajnálom e szempontból, de ha nincs meg benne, akkor nincs meg benne.
Schumi forever!
-
mrlujoak
veterán
válasz
Xirtam #16808 üzenetére
Jóvanna!
Csak két héttel ezelőtt kicsit hisztis pics@ként fortyogott, aztán később meg elnézést kért...
Biztos nem tetszik neki, hogy összeakadt Massával.
Bár megnéztem volna, mit viaskodott volna a RedBullokkal - nyilatkozta is - de nem sikerült.Vettel tesztel.
Jé, ismét együtt a két RedBull... Csak az egyik körhátrányban...
-
válasz
Xirtam #16078 üzenetére
Adott szabályrendszerben kell a legjobb eredményt elérni. Ha a szabályok ócskák, rosszul meghatározottak, szóbeszéd szintűek, mint azt már láthattuk idén párszor, az a sportág felelőssége nem a versenyzőé.
Ugyanúgy ahogy Schumachernek Ross Brawn-nak igaza volt Monacoban, most sem a versenyzőé a hiba.
Aktív témák
Hirdetés
- A GravaStar analóg klaviatúráira nem mondható, hogy konformisták volnának
- Apple iPhone 16 Pro - rutinvizsga
- iPad topik
- PlayStation 3
- Kerékpárosok, bringások ide!
- ASZTALI GÉP / ALKATRÉSZ beárazás
- Xbox Series X|S
- Magas AI-költségek, csökkenő létszám: dolgozók ezreit rúgja ki a Microsoft
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Lakáshitel, lakásvásárlás
- További aktív témák...
- T14s Gen2i 14" FHD IPS i5-1135G7 16GB 256GB NVMe magyar vbill ujjlolv IR kam gar
- Új Poco F7 Ultra 512/16GB Black 3év garancia!
- Samsung Galaxy Watch Ultra 2év garancia!
- Újszerű Apple MacBook Air 13.6" (2024) - M3 - 68 Ciklus- 8GB/256GB (MRXN3MG/A) Asztroszürke - MAGYAR
- G.SKILL 32GB Trident Z5 DDR5 6400MHz CL32 KIT F5-6400J3239G16GX2-TZ5S
- Samsung Galaxy A13 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Robbanj a jövőbe egy új Ryzen 7 5800X-szel! Kamatmentes rèszletre is!!
- AKCIÓ! Acer Predator Triton Neo 16 15 notebook - Ultra 9 185H 32GB RAM 2TB SSD RTX 4070 WIN11
- 30+ típus!!! Lenovo Thinkpad X1 Carbon, Thinkbook, 2-in-1 Workstation, Yoga, 5-14.gen. Ultra 7!!!
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 7700X 32/64GB RAM RX 9070 16GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest