- Xiaomi 12 - az izmos 12
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Fotók, videók mobillal
- Amazfit Active 2 NFC - jó kör
- Azonnali mobilos kérdések órája
- Google Pixel 8a - kis telefon kis késéssel
- iPhone topik
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Google Pixel topik
- One mobilszolgáltatások
Aktív témák
-
-
Dízeles
aktív tag
válasz
proof88 #49466 üzenetére
Hali. Földi sugárzású országos adó :F 1 za veliki nagradu Europe
-
-=Sziszi=-
aktív tag
válasz
proof88 #48237 üzenetére
Persze tudom. Csak arra gondoltam hogy Abu-dzabi mindenkinek új pálya lesz így talán még előnyben is lehet Schumi a nagy tapasztalat miatt és addigra megszokja az autót is.
Nem várok sokat tőle valenciában meg még Spaban sem (hiába kedvenc pályája), de Monzában már mutasson valamit.
Egy biztos piszok nehéz lesz őt megelőzni, hiába lassú a ferka. -
Peat;)
veterán
válasz
proof88 #48076 üzenetére
Tavaly időmérőn volt gyenge, most már a futamokon is szar tempót megy. Semmi előrelépést nem produkált, persze közben hihetetlenül vacak autója van/volt (szerintem Alonsonak köze nem lett volna dobogóhoz most sem...de a pontszerzés már kötelező lenne a kis brazilnak), de arca is van. Aki ócska vasban nem mutat semmit az sokra nem viszi már, a mezőny vb pilótái immár (Hami idei éve) mind bizonyítottak rosszabb autóban is. Williamsnek kéne elvinnie, a szponzorai jól tejelnek és Nakajima szintet szerintem elérné, főleg egy nagyságrendekkel jobban vezethető autóban. A toyota nem hinném hogy megvonná a motort ha kitennék a japánt.
-
Nowhereman
őstag
válasz
proof88 #48000 üzenetére
Kezdődik ott, hogy a FIA sem tud két téglát gondolatban egymásra tenni.
1/ ha valami árulás van az autón, akkor nem mehet ki a pályára
2/ a boxutcában tolatni tilos
mi van, ha a félreszerelt verda már kiment a boxutcába? - akkor most itt legyél okos, Domonkos!A büntetési rendszer röhelyes. Monacoban előre fogadkoztak, hogy a sikánlevágás boxutcaáthajtással büntetik - volt ki többször is vétett, de senki nem kapta meg a büntit. Tavaly meg a semmiért rávartak Bourdais-ra 25mp-et utólag ala áthajtás.
Erre, ha korektek akarnak lenni, akkor a Renault rajthoz állhat, de a csapatpontokat a következő két futamon nem zsebelt adnának. A csapat hibájáért nem kell a versenyzőket a nézőket és a versenyszervezőket büntetni/mert hogy Barcelonára a jegyeket már visszafelé váltják a hispánok, az tuti!/.
-
Peat;)
veterán
válasz
proof88 #47996 üzenetére
Na és a Brawn csapat? A jóságos szemüveges fószer dream teamje, akiknek a munkája okozta a balesetet? Ja hogy azt nem tudták előre. Ez tény és nem is Barikát akarom szívatni. De ott is hibázott valaki. Véleményem szerint nem normális hogy kilós cuccok repkednek az autóból.
Alonso sem tudta mi a franc van én is azt hittem defektes gumit kapott. Hány pilóta állt félre eddig az f1-ben mert defektje volt? Miért a pilótát büntetik ha nem az ő vezetése állította elő a hibát? Sok kérdés, sok maszlag. FIA a nagy ovi, a csapatok a kis ovi. Mert most a csapatoknak kéne megint felállni, hogy akkor szabályozzuk kissé meg a dolgokat. Mert ez így megint gyermeteg dolog. De lehet csak nekem tűnik annak. A csapatokban meg megint nem csalódtam. Ha pénzről van szó megy az összefogás. Amúgy meg max mutogatás kb hogy apuuuu hajlik a másiknak a szárnya. -
Ijk
nagyúr
válasz
proof88 #47889 üzenetére
Nem úgy volt!
Amikor valamelyik pályabíró látta, hogy Barika elhagyta a rugót, odaszólt rádión a susnyásban rejtőzködő havernak (akinél volt egy szakasztott ugyanolyan rugó), hogy gyorsan dobja vele fejbe Massát, nehogy beleszóljon a fogadásban megtett eredménybe. Azután pedig gyorsan eltüntették az eredetit. -
attisx
addikt
válasz
proof88 #46938 üzenetére
"az a vecsési cucc az valami F1-ellenes cég?!"
Áh, dehogy. Csupán egy tipikus újgazdag, magyar vállalkozó. Lemerném fogadni, hogy a cége első varrógépét, úgy lopta ki alkatrészenként a TSZ varrodájából. Most meg ő az istenkirály. Mit neki egy 30 éves múlttal rendelkező F1-es istálló...
-
DigitXT
félisten
válasz
proof88 #46929 üzenetére
Én nem tudtam róla (más forrásból hallottam a mai napon,
miszerint már ott áll egy Red Bull F1-es autó a Dísz téren),
és meglepődve láttam, hogy a topikban nem írtátok. Vagy
ha igen, akkor jól eldugva, mert nem találtam a keresővel.Azért kösz.
Azt mondjuk nem tudom, érdemes-e menni.
-
hunnylander
őstag
válasz
proof88 #46861 üzenetére
Massa 3. lett, Raikkönen meg nem amiatt esett ki, tehát valószínűleg sikerült. A legutóbbi nagydíjra történt a módosítás, ha nem lenne világos.
Idén ez a trendi. Keresgetik a csapatok az ideálisat, pl. a Red Bull első-hátsó felfüggesztését módosította a silverstoni csomagjával. A tengelyeket hátrébb tolva a tengelytáv megtartásával; tehát az autó súlyelosztása előretolódott és mégkedvezőbb lett a ballasztozáshoz.
-
wildrain
addikt
válasz
proof88 #46822 üzenetére
Délután direkt nézegettem F1-es képeket, és mindegyiken baloldalt találtam meg, igaz, azok idei gépek voltak.
Abban egyébként hülyeséget mondtam, hogy a lyukon kell matatni, hiszen a lyuk az a heveder átvezetésére való.Talán inkább azt a piros pöcköt kell kihúzni, ami az E mellett van. A popsis meg a bmw-s képen is látszik.
Motion: köszi, akkor valószínűleg ott leszünk mi is. B-type egy kissé eltűnt mostanában, de gondolom ő se hagyja ki.
-
wildrain
addikt
válasz
proof88 #46817 üzenetére
Minden autó bal oldalán, a pilóta feje mögött van egy lyuk, meg egy fehér karikában egy nagy piros E betű. Gondolom, a lyukon kell benyúlni, és ott matatni valamit, amivel lehet áramtalanítani. Kasztnisoknál a jelölés ugyanez szokott lenni, de asszem ott egy kilógó bowden szokott lenni, rajta egy fémkarikával, és gondolom, azt kell meghúzni.
Motion: nem tudod, idén is ingyenes lesz az FIA futamra a belépés? Amikor legutoljára itt voltak, akkor elég kevés néző volt, remélem, ebből kiindulva idén sem fognak pénzt kérni a jegyért...
-
wildrain
addikt
válasz
proof88 #46777 üzenetére
Én még nem láttam olyat, hogy egy autó ne állna meg előbb-utóbb. Még ha megállva a gáz ki is akadna, és a kerék tovább pörög, vagy a versenyző nyomja neki valami miatt, ahogy tegnap, akkor sem kell emelőzni, meg hasonlók, mert van áramtalanító kapcsoló, amit minden pályamunkás ismer, és azzal simán leállítják a motort kívülről. Annyi, hogy oda kell menni, de a daruval emeléskor is oda kellene menni. Egyébként bár a közvetítés pont nem mutatta, de valószínűleg tegnap is a pályamunkás állította le a motort, mert amikor odaérkezett, már nyúlt az áramtalanító felé.
-
raczger
őstag
válasz
proof88 #46777 üzenetére
Szerintem F2-ben nincs is odaláncolva az autóhoz a kerék, akkor nem így szállt volna le...
Egyébként pedig amennyi számítógép van az ilyen kocsikban, valami gépet betennének a motor leállításához, amit távolról lehetne pl vezérelni, egy ilyet nem hiszem, hogy nehéz lenne betenni.
-
frame>24
addikt
válasz
proof88 #46775 üzenetére
Én is csak a linkelt baleset-videót láttam, de azonnal nyilvánvaló volt, hogy nagy a baj, mert csak ájulásnál az izmok elernyednek, ilyen fajta görcs tipikusan (végzetesen)súlyos fejsérülés jele, de ekkor is véletlenszerű, hogy mely idegpálya(--> izom) marad aktív. Annyira speciális eset, hogy nem hinném, csinálnak rá külön leállító mechanizmust, talán valami olyan áramkört lehetne betenni, ami érzékeli, hogy pl. a váltások megszakadnak, és egy idő után elveszi a gyújtást.
-
frame>24
addikt
válasz
proof88 #46773 üzenetére
Basszus, hát kormányzás nélkül előbb-utóbb jön egy fal, ahol elakad, bármily morbid is...
Borzalmas eset ez, nekem az 1977-ben Kyalamiban történteket juttatja eszembe.
Azt gondolom, az ilyen balesetek ellen sose lesz védelem, pont ott jött a kerék, pont akkor, és ilyen erejű lokalizált ütközésekre nincs sisak, ami véd. -
wildrain
addikt
válasz
proof88 #46521 üzenetére
Egyből nem is fog menni, az teljesen egyértelmű, hogy nem működik. Alig van formula autós tapasztalata, sőt: egyáltalán pályaversenyes tapasztalata, és akkor az F1 a királykategória, vagy mi. Meglepő lenne, ha egy ilyen váltás csak úgy megvalósulhatna...
Még azt sem igazán értem, hogy Abu Dhabiban hogyan ülhetne autóba, hiszen ahhoz, hogy versenyre beüljön, előtte jópár napot kéne neki tesztelnie. Csak végig kell gondolni: egy versenyhétvégén végig kell csinálni egy időmérőt, rajtprocedúrát, kerékcseréket... ez egy olyan újoncnak is nehéz eleinte, aki már formulaautós kategóriából jött, nemhogy egy olyannak, aki eddig ilyesmit csak távolról látott. És akkor ugye ott van még a legnehezebb: magának az autónak a gyors vezetése. Azért ehhez kéne pár tesztnap. -
hunnylander
őstag
válasz
proof88 #45881 üzenetére
Ha slágeresebb zenékről van szó, akkor azt mind a FOM-os videókhoz, mind reklámokhoz, filmekhez licenszelik a készítők.
De való igaz, hogy mind zenében és hangeffektekben készül temérdek hangkönyvtár, kifejezetten olyan célokra, hogy a médiában felhasználásra kerüljenek. (Ilyenkor is licenszet kapnak a vásárlással, de az adott zenéknek nem biztos, hogy volt előélete illetve szokványos zenei pályája, hanem a szerző elkészítette és egy kis zséért eladta/elküldte egy olyan céghez aki áruba bocsátja.)
De az F1-es videókban én csak slágerzenéket szoktam felfedezni, nevesebb együttesektől, csak néhány számra frissiben csapnak le, közvetlenül miután megjelent. Illetve olyan 'kvázi-rétegzenékről' van szó, amiket nem hallhatsz megjelenése után se a szokványos rádiókban és zenecsatornákon.
-
hunnylander
őstag
válasz
proof88 #45832 üzenetére
Button mondhat ilyeneket, mert alap, hogy nem gondolja komolyan...
Viszont Hamiltonba azért kötnek az emberek, mert nála az az alap, hogy komolyan gondolja.De jól ismered őket. Alap, hogy tudd, Hamilton nem mondott soha olyat, mint Button.
Linkeltem már be ide videointerjúkat Hamiltonnal, olyanokat, amelyekből a cikkeket írják. Ő is szokott poénkodni és könnyeden nyilatkozni, szóval alap, hogy ne kössetek bele.
Hamiltont már szétcincálták volna olyanért, amiért Buttont megdicséritek, hogy micsoda poéngyáros.
-
hunnylander
őstag
válasz
proof88 #45631 üzenetére
Mire veszik fel a suskát a megrendelőiktől? Fejlesszenek rajta!*
Olcsó húsnak híg a leve.
*Lehet, főleg, hogy az FIA a puszipajtásuk. A motorok homologizáltak; közel egy szintre van hozva a teljesítményük. Egy jövőre belépő gyártónak egyértelmű joga hozzáfejleszteni a cuccát a többiekéhez. Ja, hogy az költség lenne, ők meg a kiöregedett termékükkel akarnak biznicelni minél nagyobb haszonnal.
-
hunnylander
őstag
válasz
proof88 #45627 üzenetére
(#45628) munky: Majd meglátjuk. Why F1 will be better without refuelling
-
Rick4
félisten
válasz
proof88 #45285 üzenetére
Nyilván focizni is focizni tudókkal megyek, f1-et is csak legalább velem egy szinten értőkkel nézek, ez alapelv. Palikékkal nem csak az a baj, hogy fogalmuk sincsen, ki ül a kocsiban (pedig 80%-ban a sisakról kiderül, még nekem is, aki nem feltétlenül a csúcstechnikán nézem, azt az esetet nem is vetem fel, hogy a két kocsiból és pilótából az egyik már 3-4 körrel azelőtt befejezte a versenyt, ezek mégis látni vélik...) de az ahogy és ameddig próbálnak valamit ecsetelni, a mi lenne ha, meg ha ez így maradna, hümm, hümm című mesék szerintem nagyon nem ide valók, és főleg nem ezzel a stílussal. Ez még mind elviselhető lenne, de így is egy kis füzetbe írogatjuk a sok sok baromságot, a biztosítékot mégis Czollner szóalkotása csapta ki: kanyarcsúcsponti sebesség. Na ezen azóta sem tettem túl magam, holott se egyiknek, se másiknak nincsen már becsülete előttem. Ok, nem ért hozzá, ok, ne látja, ok, nyelvtanilag, emberileg képtelen felnőni a feladathoz, de a végén még ezt az egészet be sem látja? Na ez a baj..
Pár évig olyan ember volt a szinkrontolmács, akinek az orgánuma nem kifejezetten hallgatható, gondolom a szaktudása kompenzált valamit, de azért ott is elhangzott pár olyan mondat, hogy: Nagyszerű nyomás volt rajtad az első kanyarban. Nos neki mennie kellett, vagy magától ment. Követendő példa.
-
Jadro
veterán
válasz
proof88 #45285 üzenetére
El lehet siklani fölötte, de amíg Ti LAN-oztok az egy kis zárt közösség ami rajtatok kívül senkit nem érdekel. (No offense
) Egy F1 közvetítés pedig egy széleskörű esemény. Nézi az is aki ért hozzá meg az is aki nem. Persze van a kettő között sok árnyalat, de sokakat meg lehet vezetni a hülyeséggel. Aki meg ért hozzá az tépi a haját sokszor. Mindig megfogadom hogy nem szapulom már tovább Palikot, de rendszeresen kihozza belőlem az állatot.
Talán ha izgalmasabbak lennének a versenyek nem foglalkoznék vele annyit. Na reméljük majd az új sorozat.
-
tibi666
senior tag
-
#70869248
törölt tag
válasz
proof88 #44599 üzenetére
Szvsz a G25 feelingre való (ha már nem ülünk versenyautóban).
Amennyiben átszoksz a jobblábas fékre akkor (szvsz) sokkal jobb féktávokat lehet venni mint ballábbal, de a váltásoknál visszabuksz mindent..sőt többet is.
F1-ben érdemes 'bután' használni és inkább az érzékenységeket nagyon jól belőni meg az egyebeket.Múltkor OB-n néztem egy Formula Renault...asszem a 24 számmal matricázottat, belenéztem a lábtérbe hát ott volt kuplung pedál és botkormány is
Az férfimunka -
#70869248
törölt tag
válasz
proof88 #44597 üzenetére
"Azonban a fékek mérete nem olyan meghatározó a teljesítményük szempontjából, mint a hőfokuk. Ha a versenyzők nagy sebességről keményen lefékeznek, a fékek hőmérséklete akár 1.000°C fok fölé is emelkedhet kevesebb, mint egy másodperc leforgása alatt. Ám 400°C fok alatt a karbon fékek semmire nem jók, szinte használhatatlanok, így a fékezés nehézkessé válik. Körülbelül 650°C fok körül tapadnak optimálisan.."
[link]Van az F1híreknek egy Formula One belülről rovata is, ott tuti van sok okosság.
Az utcai autón sok mindentől függ hogy mi a helyes fékezés...szvsz a legjobb ha van ABS.
ha nincs akkor viszont jó tárcsa/betét kombó, jó gumi..tapadási viszonyok..stb.
F1 az pályaverseny, ez sok esetben nagy előny -
hunnylander
őstag
válasz
proof88 #44585 üzenetére
Nos a Brembo Brake Facts Barcelona kiadásába az 1-es kanyar került, tehát ott fékeznek a legnagyobbat.
-
wildrain
addikt
válasz
proof88 #44585 üzenetére
Barcelonában legfeljebb az előző verzión, a gyorsabb első kanyarral lehetett ez igaz, de amióta ott a sikán, már lassabb a célegyenes is, és szerintem is inkább a hajtű előtt fékeznek legnagyobbat.
Silverstone-ban viszont közel egyforma sebességgel mehetnek a kettes és a hetes kanyar előtt, mert a célegyenes majdnem padlógázas (nehéz autóval, kopott gumival nem az, de időmérőn igen), így az azt követő kis egyenes is nagyobb sebességről indul. Az ötös kanyar viszont lényegesen lassabb, mint az első, viszont hosszabb az egyenes és egy kissé lejt is. Nagyjából egyforma lehet a végsebesség, de szerintem is inkább a hetesnél gyorsabbak a hosszabb egyenes miatt.
-
!Overdose!
őstag
válasz
proof88 #44585 üzenetére
Barcelona: Ideális beállítással a célegyenes végén majdnem a maximumot forogja a motor 7-ben, míg a 10-es kanyar előtt éppen csak fel tudsz váltani 7-be és már jön a féktáv. Én úgy érzem, hogy valóban a célegyenes végén van nagyobb lassulás.
Silverstone: Mivel a Copse kanyaron hatalmas sebességgel esel át (287 km/h), így valóban a Maggots előtt van a legnagyobb sebességed, de annyiból jól látod a helyzetet, hogy majdnem ekkora a sebesség a Stowe előtt is.
-
-
Nowhereman
őstag
válasz
proof88 #44573 üzenetére
Mondjuk Kimi mellé Montoya helyére is beültették. Hát, ha én a meki szponzora lettem volna, vertem volna az asztalt pénzvisszatérítésért, mert amit rózsa művelt, ahhoz képest kova és kispiké is remekül helytáll. Rohadttul nem értettem, miért kellett Montyt kiebrudalni, de az, hogy rózsa hogyan maradhatot év végéig - arról már fantáziálni se tudnék...
-
hunnylander
őstag
válasz
proof88 #43768 üzenetére
A videóban említett fejlesztések Silverstonera készülnek, Törökországba csak néhány kisebb módosítást visznek.
Az Istanbul Park annyira nem aeroigényes, mint Barcelona volt, inkább 'vegyesfelvágott', leszorítóerő tekintetében közepes besorolású. Amit az autó el fog veszíteni pl. a híres 8-as kanyarban, visszaszerezheti a lassú kanyarokban és egyenesekben az ahhoz való jobb képességeivel. Persze így sem lehet olyan jó, mint egy Brawn, RBR és Ferrari, de a barcelonainál jobb eredmény várható.
A mai mezőnyben senkit se írnék le. A Toros Rosso egy RBR, tehát örökli annak képességeit (mégha csúszásokkal is), a Renault is készül fejlesztéssel és bizakodóak.
-
[CS]Blade2
addikt
válasz
proof88 #43671 üzenetére
Én is mentem rajta pár etap-ot tegnap, meg ma délelőtt. Korábban nem kedveltem ezt a pályát, de tegnap a RFT08V3.1 -es Trackpack--ból választottam ki, és ebben kicsivel szélesebb, mint a korábbi verziós, ezáltal sokkal jobb volt rajta menni. Lehet, hogy ez lesz a 3. kedvencem.
-
hunnylander
őstag
válasz
proof88 #43671 üzenetére
"Engine
Istanbul presents a varied workout for the engine, requiring both good top speed and low end performance. Turn 8 remains a constant concern where the engine is concerned as it is important to ensure effective power delivery at high revs for good performance in this high-speed corner. Overall around 65% of the lap is spent on full throttle, which is about average for the circuits on the calendar." (Turkish Grand Prix technical preview)Kb. a kör 65%-át töltik teljes gázon, ami az átlag a szezon pályáin. A motorgyilkos pálya az Spa és Monza...
Aktív témák
Hirdetés
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Xiaomi 12 - az izmos 12
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Kuponkunyeráló
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- World of Tanks - MMO
- Motorolaj, hajtóműolaj, hűtőfolyadék, adalékok és szűrők topikja
- Autós topik
- Építő/felújító topik
- További aktív témák...
- Intel Core i7 6700K / GTX 1660TI / 16GB DDR4 RAM / 500 GB SSD konfig eladó
- Samsung Galaxy S23 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Samsung Galaxy A53 5G 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Megkímélt állapotú Xbox Series X 1TB eladó. Kitisztítva és újrapasztázva!
- Gamer PC - i5 13400F, GTX 1080ti és 16gb DDR5
- Samsung Galaxy Xcover 5 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Kingmax 2x2GB DDR3 1333 RAM eladó
- PlayStation Plus Premium 24 hónapos előfizetés , egyenesen a Sony-tól!
- Samsung Galaxy A04 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- AKCIÓ! AMD Ryzen 9 7950X 16 mag 32 szál processzor garanciával hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest