- Amazfit Active 2 NFC - jó kör
- Azonnali mobilos kérdések órája
- Google Pixel 8a - kis telefon kis késéssel
- iPhone topik
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Fotók, videók mobillal
- Google Pixel topik
- One mobilszolgáltatások
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Milyen okostelefont vegyek?
Aktív témák
-
#70869248
törölt tag
válasz
Peat;) #49160 üzenetére
sajnálom, én ezt teljesen másként gondolom
Egyébként nem utálom Alonso-t..t távol áll tölem..egyszerűen az a véleményem amit leírtam..azaz számomra egyáltalán nem volt nyíltsisakos max egy két futamon, de a VB-t nézve nem. Futamokon verték már el többször is MS-t, riválisok, csapattársak.
Én pusztán azt gondolom, hogy a VB cím 2005-ben egyáltalán, és 2006-ban sem volt umond 'nyíltsisakos'.
Suzuka-t azért említettem mivel a jóisten tudja mióta...de még az A5 is cikkezett róla (lusta visszakeresni) hogy mikor történt MS autójával (de úgy általában a Ferrari-val) müszaki hiba.
Ez pedig az utolsó előtti futamon történt amire egyforma pontszámmal érkezett Alonso-val.
Így történt hogy az utolsó futamára kipréselte az a hihetetlen csapatást és (eddig azt hitte,) befejezte a pályafutását.
Az tény hogy Alonso személyében méltó ellenfele volt, de én nem éreztem (és most sem) egy pillanatig sem kiegyenlített kűzdelemnek. -
wildrain
addikt
válasz
Peat;) #49132 üzenetére
A megy az űrbe amúgy-hoz:
A német olyan hírességek mellé csatlakozik, mint Bryan Singer (X-Men, és a Superman visszatér rendezője), vagy épp a Dallas sorozat egykori sztárja, Victoria Principal. És, ha ez nem lenne elég, a listán szerepel az 1978-ban az elméleti fizikában elért eredményeiért Albert Einstein-díjat kapott Stephen Hawking is.
Most komolyan, ez az ember képes egy űrutazásra?
-
#70869248
törölt tag
válasz
Peat;) #49132 üzenetére
nem baj
Én ezt azért gondolom így, mivel 2004-ben a Michelin beadott egy javaslatot az F1 lassítására ami 2005-ben teljes mértékig megvalósult....márpedig az a javaslat valszeg nem a Bridgestone-nak kedvezett....
Számomra egyértelműnek tünik, hogy nem adnak be olyan javaslatot ami számukra kedvezőtlen...márpedig az egész versenyes gumi az övék volt, ...és ami még fontos mellé javasolták a tesztekre lekorlátozták a felhasználható gumiabroncsok számát.
...és azt idén is látjuk hogy egy nagymértékű (vagy egyenlőtlen) szabály megspékelve a tesztek korlátozásával mennyire gyilkos tud lenni....és az akkori 'unalmas' éveket figyelembe véve életszerütlennek tünik hogy pont abban az évben a Ferrari elcseszte volna az autót is...pont ők akik akkoriban már az elöző év felétől tesztelhető következő évi autóval rendelkeztek.
Hasonlóképpen mint az idei autók,..amíg nincs egy olyan szabályváltozás ami borítja az erőket addig az elöző évben sikeres csapatok a következő évben is számolhatóan sikeresek lesznek (pénz, emberállomány stb marad), pusztán azért mivel sikeres adatokra támaszkodva érkeznek pályákra, és fejlődnek.
Ahogy idén a KERS miatt, ...nem csak a KERS-t fejlesztették amikor látták hogy nem jó az autó, hanem megpróbálták az autó egészén helyrehozni a hiányosságot.
Hasonlóképpen abban az évben is, nem lehetett várni a Bridgestone-ra, megpróbálták visszanyerni a tapadást ahol csak úgy érezték hogy segíthet....pont ezért úsztak el a jövő évi autóval is, mivel minden energiát a probléma megoldására fordítottak.
Ahogy már idén is futamokkal ezelőtt a csapatok azon gondolkodnak hogy beáldozzák az idei autót, mert különben elúsznak a jövő évivel.
De akkor nem lehetett beáldozni, azt a problémát meg kellett oldani, különben nem tudják hol kezdjenek hozzá a jövő évi autóhoz....nem tölük függött a megoldás alapvetően.
...és megoldották de akkor már elúsztak rendesen.De mint írtam ez a magam elgondolása....nem tudom azt gondolni, hogy akkoriban mikor MS már a jövő évi autókat tesztelte az év felétől mert olyan jók voltak. Szal egyszer csak elkefélik az autójukat, és pont akkor amikor amikor ennyire megváltozott a gumiszabály.
-"Négy javaslattal állt elő a Michelin, amelyek 2005-től akár bevezetésre is kerülhetnének:
* Egy garnitúra abroncs legyen használható az edzésen és az egész versenyen
* Versenyhétvégenként kettő-négy garnitúra száraz abroncs minden pilótának, egy vagy két specifikációban
* Ugyanolyan specifikációjú elsődleges és ugyanolyan specifikációjú választható abroncs minden csapatnak
* Csapatonként hat garnitúra abroncs minden egyes tesztnapra (a FIA és a csapatvezetők által is szorgalmazott F1-es szezon alatti tesztek nagymértékű csökkentésére tett javaslatoknak megfelelően).
"
-Pierre Dupasquier a Michelin Versenysport Igazgatója szerint a javaslatok mind alkalmasak az FIA törekvéseinek megvalósítására: "Először is, keményebb keveréket kell használnunk ahhoz, hogy az abroncsok tovább tartsanak, így kisebb lesz a tapadásuk, a sebesség pedig csökken. Ezen felül a költségek jelentős csökkenéséhez a tesztek számát is korlátozni kell. Ha kevesebb abroncsot szállítunk, a tesztek költsége is tovább csökken. A keményebb abroncsok kevesebb abroncsdarabot hagynak az aszfalton, így a koszos pálya már a múlté, az előzések száma emelkedik és ez az, amit a F1 világában mindannyian szeretnénk." -
JJános
addikt
válasz
Peat;) #48244 üzenetére
Így van. Csak a négy hét sok nekem. Alig várom.
Ha az éveket nézem, akkor gyerekkoromban az 55 éves emberek bácsik voltak. Apám 58 évet élt. Én a harmadik húsz vége felé, még nem érzem magam öregnek, és nincs semmilyen egészségi problémám. viszont a mai nap is motorozok, és mozgok.
40 év az épp alkotó idő. Most lenne VB, hú akkor eldobnám magam.Ha a mester visszajön, akkor onnantól automatikusan Ferrari, és Sumi drukker vagyok! Ha a hír kacsa, akkor RBR.
-
PazsitZ
addikt
válasz
Peat;) #48079 üzenetére
Nakajima-t sosem tartottam túl sokra, de én tuti nem cserélném le Piquet-re.
Egyébként meg pont mostanság volt egy kép linkelve, amin még anno Wiliams papával beszélgettek a kis Piquet jövőjéről. Nem hiszem, hogy ha akkor nem, akkor majd pont most vennék fel oda...Én ezt már tavaly év végén vártam, hogy beülhessen valaki más a helyére.
-
proof88
addikt
válasz
Peat;) #47998 üzenetére
Én nem hibáztatom Alonso-t, se a Brawn csapatot. Mit tegyenek szerencsétlenek, csináltak egy új fejlesztést, tegyük fel, hogy elvi síkon jól kiszámoltak mindent, elvileg az alkatrészeknek bírniuk kellett volna a terhelést, lehet hogy az összeszerelésnél hibáztak, lehet anyaghibás volt valamelyik alkatrész, de az is lehet, hogy már tényleg a tervezésnél hibáztak.
A büntetések következetlensége tényleg látszik megint, mert nem büntették meg a Ferrari-t tavaly a lógó cső miatt, de ha ez most történt volna, gondolom kihívták volna a pályáról. -
Oliverda
titán
válasz
Peat;) #46727 üzenetére
Nem kétlem hogy megvan a pénz erre az évre, inkább csak az a kérdés hogy ez mekkora összeg. Nem hiszem hogy sokkal nagyobb mint a Williams költésgvetése.
"így nekik nem kell kis kaliberű szponzor ami csak idén kerülne fel az autóra"
Ezt a fajta hozzáállást nem nagyon értettem már eddig sem. Persze ha nekik nem számít pár milla... (amit egyébként kétlek)
Motion_Blur: Az idokep.hu elég megbízható, szinte naponta figyelem. Nos ott az újabb kánikula után péntekre már egy hidegfrontot prognosztizálnak jelenleg. Azért azt remélem nem fogunk fossá ázni...
-
Oliverda
titán
válasz
Peat;) #46511 üzenetére
Mivel nem tudtad leírni konkrétan hogy mire gondolsz ezért utánanéztem.
Kínában megpörgött, Monaco-ban odacsapta az időmérőn. A tegnapi rajtot viszont távol áll bármiféle hibától. Én személyszerint remélem hogy a következő versenyeken is legalább így fog kilőni a rajtnál.
Amúgy ha jól emlékszem ugye az egész onnan indult ki hogy (szerinted) folyamatosan megpörög meg hogy majd a csapat ezt már meg fogja unni, stb, stb. Ezt próbáltam megcáfolni eddig mert szvsz ez hülyeség.
-
Oliverda
titán
válasz
Peat;) #46509 üzenetére
"Valaki rosszul emlékszik, nekem tisztán rémik hogy Hamilton megpördült és elmentek mellette, talán Kova is."
Akkor biztos a kínai esős versenyre gondoltál ahol volt pár piruett. Esőben bárki könnyen követhet el hibát. Schumcher, Alonso, Vettel is esett már ki esős versenyet megpördülés okán. Amúgy akkor a hiba ellenére végül behozta pontszerzőnek az autót.
"Nálam csak a második van meg, a vakságot megúsztam."
A vakságot igen.
-
Oliverda
titán
válasz
Peat;) #46465 üzenetére
Valóban nem alkotott, ha láttad a futamot akkor sejtheted hogy miért (ha nem szívesen elmondom).
"meg az előtt valamikor megpördült és megint bukott pontokat."
Nem tudom hogy konkrétan melyik megpördülésre gondolsz amivel pontokat bukott, de nekem így most nagy hirtelen ilyesmi nem ugrik be. Lehet hogy keverted Kovával.
"Minimum három alkalommal úgy hibázott (annyira nem követem csak ezek rémlenek) hogy a pontszerzés nem lett volna kétséges."
Már feljebb leírtam, de szvsz a Monaco-i quali kicsúszás nevezhető konkrétan hibának. A tegnapi az szerintem némileg más kategória. Több nem rémlik.
Viszont aki most hétvégén megpördüléssel biztosan bukott de nem is keveset az Alonso. Ha a Q2-ben nem piruettezik akkor könnyen odaérhetett volna a rajtrács 5. avgy 6. helyére ahonnan a tegnapi tempóját látva még akár a 3. hely is összejöhetett volna a 7. helyett. Persze ezekről valahogy véletlenül sosem esik szó.
-
venember83
nagyúr
válasz
Peat;) #46465 üzenetére
Szvsz a gyári csapatoknak ez az év így is óriási bukás, annyira mindegy, hogy a pilóták éppen hogy szerencsétlenkednek, annak a pár pontnak már mindegy. BMW, Ferrari, McLaren-Mercedes, Renault nagyon égő, a Toyota csak azért nem tartozik ebbe a sorba, mert náluk ez nem meglepetés, mivel évek óta ez megy.
-
Oliverda
titán
válasz
Peat;) #46447 üzenetére
"Hami kapta meg az újat, amiről elismerően nyilatkozott és látszódott az ugrás, majd az első kanyarban úgy gondolta csodát művel."
Nem volt ebben semmi csoda, ennyit számít a KERS. Amúgy kb. egy hangyaf@sznyin múlott a defekt, de most nem volt szerencséje. Van ilyen.
"Ezzel nincs semmi baj ha valaki mindig kicentizze a dolgokat, ha hiba nélkül nem tudja, azzal már van"
Mintha ez olyan rendszeres lenne. Igaz, idén már egyszer hibázott Monaco-ban az időmérőn de a mostanit nem nevezném hibának. Kicsit többett kockázatott de most hogy gyakorlatilag ennek az évnek már lőttek ilyeneket jobban megengedhet magának szvsz.
"lassan a csapat is meg fogja unni hogy hiába melóznak."
Még jó hogy nem a te morálod és felfogásod jellemzi a csapatot.
-
-
Motion_Blur
félisten
válasz
Peat;) #46125 üzenetére
Nincs lenézve. De szerintem egy olyan versenyen, ami holnap várható (félig esős, taknyos pálya) nem fog tudni magabiztosan végigmenni az elején. Nézd meg a tavalyi silverstone-i versenyt. Milyen jó pozícióból kezdett, és meddig jutott.. Szerintem nem fogja bírni a nyomást és meg fog forogni.
-
PazsitZ
addikt
válasz
Peat;) #46125 üzenetére
Mert neki nem, míg Vettelnek divat szurkolni
(#46126) Oliverda: Remélem nem ütik ki, önerőből meg tud ő esős pályán is menni, attól nem féltem.
Bari jó esőben dologgal egyetértek, ha pedig Brawn papa húz egy jó taktikát is jól járhatnak.
Az RBR tényleg nagyon erősnek tűnik a mostani időmérő alapján. -
hunnylander
őstag
válasz
Peat;) #45862 üzenetére
Azért te is hülyén jössz ki ebből, most őt elítéled, meg idézgetsz, de a másik hasonló aranyköpéseinél 100%-ban álltál mögötte.
Milyen másik aranyköpéseinél?
Ha Lewisra célozgatsz, ő soha nem mondott ilyet.
És különben is hol kezdtem én olyan minősíthetetlen gyalázásokba, amit az antik (akinek nem inge) engedtek meg maguknak Hamiltonnal szemben?
Én nem voltam Button antiszurkolója és nem is leszek. Mindegy mekkora vigyorral mondta a dolgokat, akkor is beképzeltséget mutat, de nem fogom őt ezért gyalázni, sem utálni.
-
Sanya595
senior tag
válasz
Peat;) #45707 üzenetére
Mit is ért el Barika?Nézd meg,hogy hány év alatt,hány futam gyözelme van.
Vagy bármi mást tud felmutattni?Tudod ez olyan mint a foci,ahol lehet,hogy jobb a másik csapat,attól még a golok döntik el a mecsett.Lehet Bari akármilyen tudásu a Te szemedben,csak azt mond meg,hogy mit tud felmutattni a pályafutása során? -
#70869248
törölt tag
válasz
Peat;) #45578 üzenetére
Nem,..egyszerűen nem igaz hogy a FOTA sosem volt egység...2008 szeptemberében alakult meg a szövetség, így azt gondolom téged befolyásol az évekre visszamenő huzavona a csapatok között..Azóta folyamatosan tudnak együtt dolgozni, javaslatokat dolgoztak/dolgoznak ki, és fel tudtak lépni egységesen az un. éremrendszer ellen is.
A csapatok között természetesen van feszültség, de ahoz képest hogy nincsenek egy évesek sztem jól haladnak.A Williams nem szegett meg semmit? Azt írod hogy a FOTA rugta ki őket....híííj
Sztem a kép egyszerű...:
az egyik oldalon a FOTA mint csapatok szövetsége-a másik oldalon az FIA.
Aztán a Williams kiáll erről az odalról és beáll arra az oldalra.Dobja magát a sorrendiség és az egyértelmű ok-okozat.
A sz@rban hagyáshoz: Az új sorozat beindításaként a kereskedelmi bevételeknek nem csak a felét kapták volna a csapatok....azaz az az 1 milliárd amit a megmaradt FOTA tagok összedobtak (volna)..kb. 120 milla csapatonként. az kifejezetten nagy haszonnal kecsegtet.
Az alkalmazottaknak ehez semmi közük, bár emberileg értem miért hoztad fel attól még szerintem ez egy olyan üzleti húzás ami a jövőbeni tervek miatt született volna meg, kontra a jelenlegi helyzet előirányozta jövő előnytelensége miatt.A Brawn dologban valszeg nem értetted meg amit írtam..nem nekem szimbolum hanem az FIA-nak, a költségcsökkentés oldalán.
Az én véleményem továbbra is az hogy a Williams gyengítette a FOTA egységét (legfőképpen azért mert előleget kapott a FOM pénzből, míg más csapatoknak tartozik a szervezet), aztán mikor a FOTA megharcolta a maga harcát akkor szeretne visszatérni a döntéshozók közé.
..A szponzorok oda mennek ahol a nézetség van...amennyiben a FOTA sorozat megalakul és az F1 érdeklődés átvándorol abban az esetben a szponzorok érdekei nem csorbulnak.
Mert ettők függ az egész...és ebben benne van a többi csapat is, ahogy a Ferrari vagy a McLaren illetve a többi érdeklődési szintje befolyásolja egy sorozatban szereplő EGY csapat értékét is. -
#70869248
törölt tag
válasz
Peat;) #45569 üzenetére
Az első és legfontosabb dolog, ami eszembe jut, hogy az egységesség el lett felejtve.
Mert a FOTA pozíciója kkor gyengül és lehetetlenedik el, ha nincs meg az egymás mellé állás.
...és a Williams nem hogy oda nem állt......hanem átállt a másik oldalra.Az teljesen mindegy hogy a FOTA sorozata életképes lett volna vagy sem, kinek ez kinek az a véleménye erről. De egyféleképpen biztos elbukik ha nem egységes.
Ezt tudja a FOTA és tudta a Williams is..A másik hogy természetesen nem kell a FOTA csapatoknak egymással puszipajtásban lenniük...még mindig müködik a kémkedés, és még mindig müködik a versenygés minden szinten (ez egyébként szvsz így helyes, egészen addig amíg nincs vagdalkozás).
Ezért is nyílvánvaló hogy bizonyos kérdéseket egy független felügyelő szervezet látna el válaszokkal.
A Williams állítólag teszteli a KERS-t, de ugyen ezt nem látjuk mert nem használja.
Mások viszont egész biztos hogy fejlesztik mivel használják is.A Williams-nek a FOTA-val is volt megállapodása...ezt megszegni sem rózsaszín..pláne egy ennyire nehéz helyzetben, amikor tudvalevő hogy ha megszegi akkor az nehezebb tárgyalási helyzetbe kerül.
Ugyanakkor az FIA szerződése lett a fontosabb, pedig azon az oldalon előfordultak már érdekes dolgok...hiszen az éremrendszer is azon bukott el hogy nem is vettek figyelembe egy megegyezést.Asztem a Williams-t kezded magyarázni nem a többieket sarazni. Mert nálam az egyértelműen negatív hogy sz@rban hagyta a csapatok egységét.
A Brawn azért fontos, mert ők gyakorlatilag jelképe voltak annak amit az FIA el akart érni,...ők szimbolizálták azt hogy a modernkori F1-ben egy új csapat is sikeres tud lenni.
..hűségesek maradtak a csapatok szövetségéhez. -
#70869248
törölt tag
válasz
Peat;) #45505 üzenetére
Peat, neked hogy jön le ez?:
A Williams vissza akar térni a FOTA tagjai közé
"..Miután azonban szerdán végérvényesen is pont került a hosszas huzavona végére, a Williams vezérigazgatója, Adam Parr kijelentette, szeretné, ha a jövőre induló 13 csapat kivétel nélkül képviseltethetné magát a csapatok szövetségében. "Úgy vélem, mindnyájan ezt szeretnénk. Rendkívül fontos, hogy mi, a Force India és az új csapatok részt vehessenek a következő megbeszéléseken" - fogalmazott Parr."Mert olvasatra nem úgy hangzik mint valami gerinces dolog,..kerekbe mondva akkor megbontották a FOTA egységet, de aztán most hogy végül a FOTA erős lett, most nem szeretnének kimaradni a döntéshozásból...azaz most újra csatlakoznának.
...a Williams akkor is jól járt volna ha a FOTA kivállik, mivel akkor ők első számú esélyesek lettek volna szvsz.
Amennyire dicsérték a Brawn-t a FOTA nyilatkozatban hogy kiállt a FOTA mellett, most annak a fényében kicsit kispályának tünik a Williams lavírozása.Nem te vagy a Williams term., csak kérdem hogy szted?
-
#70869248
törölt tag
válasz
Peat;) #44847 üzenetére
Hát nem tom, szvsz a gyártók..vagy inkább FOTA csapatok fognak felügyeleti szervet kijelölni, legalábbis azt vettem le az eddigiekből. Van lehetőségük, igazából mikor a Dorna-val behirezték őket abból is az jött le hogy hajlandóak ellenörzött sorozatban szerepelni, csak semmiképpen sesm a jelenlegi felállásban. Azaz az FIA úgy dönt a szabályokról ahogy az érdeke éppen kívánja. Kicsit elmosódott az FIA szerepe ebben a sorozatban.
Az utóbbi időben pedig egy káosz ahogy próbálják izgalmassá tenni a sorozatot, illetve amilyen pályákat és időpontokat kitűznek a versenynaptárba.
Az utóbbi évek fényében egyáltalán nem csodálom hgoy a csapatok nem akarták magukat feltétel nélkül elkötelezni még 2 évre, hogy aztán majd az aláírás után tárgyaljanak az FIA-val a szabályok módosításáról.
De itt már nem is hiszem hogy erről van szó, hanem arról a rengeteg pénzről ami az F1-ből bejön. Aminek 47%-t kapják csak meg a résztvevő csapatok, míg a nagy része egyszerűen elvándorol.
Mert most ez a százalék számukra jóval kedvezőbb lehet, ha meg tudják oldani az új sorozatot. -
#70869248
törölt tag
válasz
Peat;) #44805 üzenetére
"Az FIA előnye? Külső szervezet, nem a csapatok által alapított nyíltan minden csapatot megkülönböztető szervezet, akkora hatalommal, hogy törekedni tudjon a feltételek kiegyenlítésére."
..erre a külső szervezetre:
Bernie Ecclestone:
1974:".. Colin Chapmannel, Teddy Mayerrel, Max Mosley-val, Ken Tyrell-lel és Frank Williams-szel megalapítja a Forma 1-es konstruktőrök szövetségét, a FOCA-t. Az újonnan alakult szervezet 1975-ben harcba szállt az FIA-val, jobb rendezést és nagyobb részesedést követelve a bevételből. Később a tévés közvetítési jogok megszerzésére is kísérletet tesz a FOCA, amelynek vezetője
1978: Bernie Ecclestone lesz, a szervezet jogi tanácsadója pedig Max Mosley. A Formula–1 kereskedelmi jogait érintő vita évekig elhúzódik. A FOCA szinte háborút visel a FIA testvérszervezete a FISA és vezetője Jean Marie Balestre ellen. Többször majdnem két részre szakad a Formula–1.
1981: Végül a Concorde egyezmény zárja le a háborút, amelyben a FOCA kapja meg a tévés közvetítések jogát.
...
1987: Bernie Ecclestone létrehozta a FOPA-t (Formula One Promotions and Administration), amely az F1 kereskedelmi jogai fölött rendelkezett. A bevétel 48%-át a csapatok kapták, 30%-a az FIA-t illette, 23 százalék pedig a FOCA-é lett."
--
1993: Max Mosley lesz az FIA elnöke.
-
1995: az FIA úgy döntött, hogy bérbe adja a kereskedelmi jogokat Ecclestone cégének, a FOM-nak. A Formula One Management ezért 14 éven keresztül évente fizet a szövetségnek.
1997: Ecclestone megalapítja a SLEC céget, amely száz évre megkapta a Forma-1-es versenyek közvetítési jogát. Az új Concorde szerződés értelmében a társaság bevételének 47 százaléka az istállókat, 50 százaléka pedig a SLEC mindenkori tulajdonosát (ekkor Bernie Ecclestone feleségét) illette, míg az FIA ekkor már csak 3 százalékot kapott.
...
...és aztán Ecclestone ezeket eladta sok milliárd dollárért, és bár Ecclestone már lehúzta az F1-ről amit bírt...nagy pénzeket.
Az FIA megmaradt Mosley elnöksége alatt.
A csapatok már eddig is dolgoztak ki közösen technikai módosításokat, nem hinném hogy ne tudnák/ismernék a buktatóit....egy új sorozatnak új pénzügyi története van, és max bebukik a CVC.
Az Eurosport szvsz tuti vevő lenne rá. -
Nowhereman
őstag
válasz
Peat;) #44805 üzenetére
Nem amit a csapatok akarnak, az demokrácia a diktatúra helyett. Valszeg nem fogják olyan sikeresen nagy mennyiségben hozni az őrültségeket mint mózli király.
Szerintem pedig a FOTA sorozata már jövőre átveszi a jelenlegi F1 helyét, míg mózliéké F2 extra kiadása lesz, márha lesz, és valakinek meg fog érni 45 millát egy olyan sorozatban való részvétel...
-
hunnylander
őstag
válasz
Peat;) #44805 üzenetére
Még mindig nem esik le neked, hogy Max-szal elszaladt a ló.
Ha már nyolc csapatvezető nem ért vele egyet (és a másik kettő is csak kényszerből nevez), akkor valamit nagyon rosszul csinál.
Ne haragudj, de kik csinálják a showt? Kik gyártják, fejlesztik az autókat, stb.?
Ők nem szólhatnak bele a dolgokba, amikor Max valami nagy hülyeséget vett a fejébe?
Ráadásul diktátor vonásai vannak. Mérhetetlen gőg, beképzeltség és makacsság jellemzi. Miatta nincs egyezség, miatta fog széthullani a Forma-1.
Nem mondom rá, hogy szenilis (bár korából adódóan már esélyes rá), de egy beképzelt makacs zsarnok, aki azért nem fogadja el az ésszerű kompromisszumokat, mert az neki égő, mert az gyengének mutatja, mert akkor veszít a hatalmából, mert akkor nem ő a kakas a szemétdombon, mert akkor nem áll fel neki.
Max rossz irányba megy az autópályán, és túl sokan jönnek szembe de csakazértse ismerné el, mert makacs, mint egy öszvér. És ugyanannyira hatalommániás, mint a legnagyobb diktátorok!
-
MPowerPH
félisten
válasz
Peat;) #44805 üzenetére
"Én úgy tudom egyiknél csapat van a másiknál meg egy versenysorozat háttere meg pár kis csapat. Ezek elég pótolhatatlan dolgok fél éven belül."
Ezzel nem értek egyet.
Versenysorozat nincs szponzorok és szurkolók nélkül.
Ezek mind mennek a nagy csapatokkal. Ha senki nem nézné az új F1 kis csapatait, és az ismeretlen pilótáit, akkor nem érdemes működtetni a sorozatot. A pályák nem szerződnek le, szerződést bontanak, mert nem éri meg futamot rendezni. És ezzel vége is...
A pályák is inkább leszerződnek a FOTA által alapított sorozathoz, ott vannak a nagy nevek, nagy gyárak. Királykategóriában csak ez számít. Szerinted majd a szponzorok is mennek a Mosley féle szemétbe, amit a kutya nem néz... Hát, ennek kicsi a valószínűsége...
És igen tapsolok ennek az egésznek én is.
-
Nunder
őstag
válasz
Peat;) #44636 üzenetére
Nem értem igazából ezt a herce-hurcát ezzel a 100 millás határral. Miért is kéne csökkenteni? Eddig a Toyota vitte a prímet az elmúlt években a 400 millával. Most jönnek rá hogy drága a F1? Értem én, hogy akkor kisebb lenne a szakadék a csapatok között, ha meghúznák a nadrágszíjat, de akinek eddig nem volt pénze normális autót gyártani, annak most lesz? A nagyoktól, akik viszik a F1-et, elveszik a lehetőséget a teszteléstől, a fejlesztéstől, most meg a keretet is csökkentik. Lehet hogy én vagyok hülye, de ezt nem igazán értem
-
stvnppp
senior tag
válasz
Peat;) #44636 üzenetére
Hát azért ez a FOTA egység tényleg röhejes, ha volt is egyáltalán valamikor... A két csapatnak csak jó ürügy lehet, hogy nem tudtak megegyezni, hogy dobbantsanak, mert azért nekik mostanában nem úgy megy a szekér. (Renault csak halvány árnyéka a 2005-2006os önmagának, és ebből már Briatore-Alonso csomag sem húzza ki, pedig jól nyomták együtt, csak így nem megy... A Toyota meg mindig csak középmezőnyig tudott eljutni, pedig mennyi pénzt beleöltek). Így nem azt kell nyilatkozni, hogy bocsi fiúk, ezt bebuktuk, hanem hogy a jelenlegi feltélelek szerint nekik nem pálya az F1, ők nem erre jelentkeztek anno, és ez már egyből jobban hangzik, nem olyan márkaimázsromboló. (És még lehet, hogy maradnak motorbeszállítóként, mint oly' sok évig csinálta a rönyó')
Az év eleji Honda kilépés sem a 'válság' miatt volt, csak a vezetőség úgy látta, hogy nincs értelme, nem hozott annyit a réven, mint amennyit buktak a vámon (azért már évek óta ők is mindig a következő évadra készültek), az pedig lényegtelen, hogy az utódcsapat most hol áll...
Sajnálom, hogy elmennek, jó, hogy itt voltak/vannak, de megmarad azért egy kemény mag, és egyelőre ennek kell örülni...Legalábbis remélem!!!
-
#70869248
törölt tag
válasz
Peat;) #44561 üzenetére
Az új csapatoknak amugy sem jár a közvetítési díjjakból csak a következő évben, a Ferrari meg tök jogosan kap több pénzt...ezt már Stoddart is kifogásolta, de most látni igazán hoy milyen jogosan kapnak többet.
-Egyfelől a sorozatban legrégebben szereplő csapat, ez mindenek felett mutatja az elkötelezettségüket...dumálni meg ígérgetni sok mindent lehet, de ezeket az éveket kétségbe vonni nem.
-Másfelől valószínűleg nekik van a legnagyobb szurkolótáboruk, ahogy Alonso is lenyilatkozta, a srácok már a homokozóban piros autóval játszanak, és ő is szivesen vezetné az autójukat.Azért egy belépő csapat ne akarjon már olyan leosztást a kereskedelmi pénzekből mint a Ferrari, ..Hamilton kapcsán is ez volt az egyik legnagyobb kifogás, mármint miért ülhet ő kapásból nyerő autóba.
Az FIA nyilatkozta hogy a sorozat kibírná bármely csapat elvesztését, beleértve a Ferrari-t is.
...hát nem azért én nem vagyok Ferrari drukker, de azért kicsit több tiszteletet sztem.
Egyenlőre Mosley csak egy sportág 'megmentését' tudja példaként felhozni...és az a WRC..hmm, na az pedig nem túl jó ajánló. Ahogy Loeb is nyilatkozta ahogy megszünik a 4wd ő már vissza is vonult.
De akár a WTCC-t is meg lehet nézni hogy meg van mentve.
Nem, ők egyből az F1-t akarják megmenteni saját magától...pedig csak pénzt akarnak spórolni a gyáraknak hogy azok ne költhessenek olyan sokat.
Aham...eddig jó volt a gyártók pénze, aztán ahogy kikoptak a privátok és kilépett egy nagy gyár egyből ingatag lett az F1 helyzete. Most már nagyon kell több csapat.
Az eddigieket nem kellett megmenteni.
...komoly vizsgálatnak vetik alá a jelentkezőket,..kiváncsi lennék ha elmennek a gyárak és hirtelen fel kell tölteni a helyeket, mennyire lenne komoly ez a vizsgálat.Kerek perec az F1 a jelenlegi versenyzői nevek nélkül és a FOTA csapatok, legfőképpen a Ferrari nélkül nem lenne több mint az F2...csak itt mindenkinek a Cosworth adná a motorokat, azaz megvalósul az egyenmotor.
..egyenlőre a kasztni lenne különböző.Amennyiben megvalósul a második sorozat, ahol nem lenne Berni aki lehúzza a pályákról a pénzt és a nagycsapatok motort és hajtást adnának a belépőcsapatoknak, valmint megszavaznak egy 100millás költségvetési határt...azaz az FIA fegyverét használnák csak a saját kezükben. Már meg is valósulna az GP1...és nem hinném hogy az F1 40millából tudna versengeni azokkal a köridőkkel...azaz szvsz vonzóbb lenne a feltörekvő versenyzők és a nézők szempontjából.
Aztán a helyükben felkérném az FIA-t felügyelő bizottságnak...de csak mint mondjuk a V8 Supercar szintjén az Ausziknál. A FOTA saját szabályainak tisztaságát felügyelhetnék
De semmi döntéshozás..meg a szabályok szelleme... -
hunnylander
őstag
válasz
Peat;) #43794 üzenetére
Nem értem mi a bajod a csapatokkal és az általuk kidolgozott értelmes javaslatokkal (amire Mosley kérte őket).
Ez az ügy nem fifty-fifty problémákon alapszik.
A megoldás Mosley elvarázsolt zsarnoki jellemvonásai miatt várat magára.
Van minimum három csapat az új jelentkezők között, aki jönne a mezőnybe a FOTA javaslatai szerinti szabályrendszerben is (úgyhogy a megoldás egyszerű lenne, mint egy pofon, csak Mosley gőgje nem engedi). Mosley kavar és elsilányítja ezt a sportot a paranoid hataloméhes húzásaival.
-
Peat;)
veterán
válasz
Peat;) #43794 üzenetére
NAGYON OFF:
Az egész mizéria USA-ra emlékeztet egyébként. Szépen megteremtették a remek törvényekkel az ingatlanpiacuk válságát (több évvel előtte leírta nem egy professzorka), szépen pukkant a lufi, amiből kialakult a pénzügyi válság majd gazdasági. Közben nyeli a hiteleket Kínától a remek nemzet, majd Obama lenyilatkozza: vigyázni kell, hiszen látjuk Mo-n is milyen instabil a helyzet, ezek a fejlődő országok nagyon veszélyesek...én valahogy az amcsi elnököket képen törölném és most megint ezt érzem, a gyárak részéről. Ők a jótündérek, a mózli meg a hókuszpókusz csak hajjal és beszőkítve. Mózli is ilyen szó se róla, de ő egy hülye. A másik oldalon meg a sok hülye. A sok meg > mint egy. -
proof88
addikt
válasz
Peat;) #41948 üzenetére
Én most már kezdem azt hinni, hogy ha jó Kimi autója, akkor nincs kedve versenyezni, beáll valaki mögé, amikor meg elkezdi tépni az autót, elromlik alatta. Kivétel, amikor ő csapja falhoz, vagy nyer. Csak mán régen nyert...
Más: hosszú idő után újra fenn van a szingapúri videó, tanulságos ismét a Ferrarinak... meg Alonsonak. -
-XadAnuX+
őstag
válasz
Peat;) #41949 üzenetére
Hát nem tudom...
Szerintem ha Bari helyett jönne valaki, akkor egyből csapatsorrendet állítana fel Ross, és a vb állása miatt jogosan.
Jövőre meg mindketten tiszta lappal indulnának, addig hozná a második helyeket az új pilóta, és nem nyavajogna folyton, hogy ő tudott volna állandóan nyerni és mindenki ellene van....Barinak be kéne ismernie, hogy nem az az őstehetség típus, jó helyen volt jó időben, és már nem 18 éves. Ez a véleményem.
-
!Overdose!
őstag
-
7Heads Drago
veterán
válasz
Peat;) #41453 üzenetére
Szerintem nem fikázza senkise. Csak annyira amennyire megérdemli. Miért van a 3.ik helyen? Lehetne ő 1. is vagy 2. is. Illetve talán az a tény nagyon sokat nyom latban az ő megítélésében hogy őt állítólag a Ferrarinál elnyomták. De ahogy látom itt is. Szegény biztos kisebbségben van.
-
hunnylander
őstag
válasz
Peat;) #40843 üzenetére
Renault already has a double diffuser running on the R29, but more refined specifications are in the pipeline, Flavio Briatore has revealed.
"Our first version is not what we believe is the best. In Barcelona we will have another step and I am sure in Monte Carlo we will have a big one," the Italian said. [link]
A Renault-nál Barcelonában továbbfejlesztett DDD lesz, Monacoban meg jön a BIG ONE diffúzor, the real deal. Szóval Alonso ostorral hajtja őket.
-
#70869248
törölt tag
válasz
Peat;) #40755 üzenetére
Hamilton kérdések..:
-Milyen a viszonyod Alonso-val..aki fizet a szerelőinek ha ők nyernek, akinek használtad a beállját de már nem, aki 2×VB mégis te vezeted a bajnokságot...
- Mit tudsz a kémügyről, te is tesztelted a fékeket, mit tudsz a csapattársad tesztelte, vagy látta?
...és ezek részleteikben.
Mi a helyzet Vettel-l?
...és hogy lavíroznál te, ha a válaszaidtól egy patinás csapat, vagy csak szimplán párszáz ember megélhetése és megítélése múlik.
Tökös lennél és önmagadat adnád?...vagy nem beszélnél?
..én inkább maradok a saját polcomon és nem akarok olyan dolgokban elbírálni másokat aminek összetettségéről fogalmam sincs. -
Pá
addikt
válasz
Peat;) #40604 üzenetére
A szintén Renault motors Vettel is 1 körrel később jött ki mint, ahogy előre jelezték.
Lehet, hogy a Renault moci jobban fogyaszt egy kicsivel?Bár ennek így nincs értelme, mert a fogyasztás leginkább attól függ mennyire pörgetik. Azt el tudom képzelni pl, hogy Vettel kicsit visszavett a fordulatból az első etapban, mivel úgyis be volt ragadva Hamilton mögé. Lehet, hogy Alonso is spórolt egy picit valahol.
-
proof88
addikt
válasz
Peat;) #39917 üzenetére
Én elismerem Webber képességeit, és Vettelét is, nem akartam sorba állítani őket, csak az nem tetszett, hogy más még ment volna, ő nem. Ha Kimi vagy Alonso mondta volna ezt, az sem tetszett volna... bár lehet, hogy nem mérem fel eléggé a körülményeket, amik ott voltak akkor...
-
Nowhereman
őstag
-
lenox
veterán
válasz
Peat;) #39340 üzenetére
Hmm, a Ferrari gazdag csapat, lam, tavaly is mennyit koltottek fejlesztesre, szerintem nekik se jarjon jogdij, hiszen ugyis gazdagok, nem szorulnak ra...
Amugy az egesz egy nagy kamu, minden csapatnak fizeti valaki a koltsegeit, a Brawn a Hondatol szerzett penzt, es akkor mi van? A jogdij amugy se tamogatas, hanem arrol szol, hogy ott a kocsim a teveben, amiert a nezok nezik, es amiert eladjak a reklamokat, hat penzt akarok kapni erte. Oke, hogy az elosztasi szerzodesben vannak kerdesek, majd tisztazzak, de alapvetoen a Brawn-nak van alapja ra, hogy kapjon belole, nem hinnem, hogy tul vedheto lenne az az allitas, hogy egyetlen honda szurkolo sincs ott a tv elott, mert mostmar Brawn-nak hivjak a csapatot. Innentol ez csak jogi kerdes, a szerzodesekrol meg ugyse tudjuk meg az osszes reszletet.
-
bdav
őstag
válasz
Peat;) #38939 üzenetére
"na jó a pontrendszer? még hamarabb lesz vb Button mint éremrendszerben"
igen jó. ha éremrendszer lenne, sokkal nagyobb lenne az előnye (most Trulli v. Glock egy második helyezéssel behozza, ha 0-1 pontot szerez Button valamikor), pláne ha felfejlesztik a többiek az autót és durva körbeverések lesznek a következőkben.
-
válasz
Peat;) #38939 üzenetére
Pont a Red Bull fogja a legnehezebben -> másoknál lassabban integrálni a meglévő kasztnihoz az 'új' diffúzort. Ők egyedi más csapatok által nem használt hátsó felfüggesztést és váltót alkalmaznak, nekik van a legkevesebb helyük az új diffúzorra ezért az autó teljes hátsó részét át kell alakítaniuk. [link]
-
#70869248
törölt tag
válasz
Peat;) #38843 üzenetére
Én nem láttam sehol 100 milláról szoló híreket vagy linket, nekem ez teljesen új.
Egyébként meg biztos hogy lenne szponzor, sőt már most is vannak tárgyalások...de amíg a motorsport világtanácsa 3 nap múlva nem véglegesíti a diffúzorügyet, addig nem valószínű hogy üzletet kötnek.
Mert egyébként persze, 2 futamot nyert a csapat, és az egész évben az élmezőnybe várhatóak...hacsak nem fejlesztenek valamit csúnyán félre. Sztem nem fognak az autóhoz nyúlni, csak kis mértékben. Nem is feltétlen kell, nem kell hogy VB-t nyerjenek. -
[CS]Blade2
addikt
válasz
Peat;) #38673 üzenetére
Nem hiszem, hogy számítana a pilóta. Rosberg-re tervezték a gépet, ha minden igaz kihozza belőle, amit lehet. Talán ha teljesen egyezne a stílusuk, de akkor sem lenne nagy kül.
A RedBull más tészta, mert nem egyértelmű kire tervezték az autót. Elvileg a STR-el együtt már 4 pilóta kapja ugyanazt, és szerintem amellett, hogy Vettel tehetségesebb, mint a másik 3, még ráadásnak az ő stílusa fekszik az autónak. -
Nowhereman
őstag
válasz
Peat;) #38649 üzenetére
Nakajima azért van itt, mert japó - és a toyota tolja/nekik meg van annyi eszük, hogy ne a saját autójukba tegyék/. Ha már japótt akarnak, akkor inkább Sato, ő annak ellenére, hogy japán, tud vezetni. És a végére már az autót sem törte annyira. De mellette Nico meg nem tünne olyan istennek.
Más, hogy ez a rumli legalább leránthatja majd a leplett néhány istenítettről, akik jól mennek jó autóval, de ha egyenlő autók közt kell előre pofozkodniuk magukat, akkor lebőgnek... -
Oliverda
titán
válasz
Peat;) #38649 üzenetére
Ezzel csak az a baj hogy a japók nem örülnének ha az őstehetség "nem én hibáztam csak egy gyorst kört akartam futni" Kazuki-t kiraknák egyik pillanatról a másikra. Mondjuk én nem bánnám ha vinné a francba a hátán a Toyota motor-t is magával. Persze csak akkor ha a Renault-t viszonylag simán be lehet rakni a Toyota helyére.
-
Superman
nagyúr
válasz
Peat;) #37562 üzenetére
Peat bátyó!
Olvasgatom a soraidat, de ugyanazt tudom mondani, mint egy éve: még mindig nem vetkőzted le ezt a Hamilton-ellenes mániádat? Unalmas vagy már vele. Még te mondod, hogy nem kellene fasisztázni? És amikor Hamiltont te, meg a hozzád hasonlók elmondták mindenféle "fekának", meg "suvickosnak", meg "niggernek", az nem volt kicsit sem sértő? Az sem kapcsolódott sehogyan sem, ahogyan te mondtad egy sportfórumhoz, mégis megjelent itt.
Másfelől: 1985 óta, nézek F1-et. Mindig is voltak a pilótáknak hibái. Sennát arrogánsnak tartották, Mansellt bulldognak a rosszabb fajtából, Prostot intrikusnak...soroljam még? S ez befolyásolta tudásukat a pályán? Nem hinném. Én speciel az alapján ítélek meg egy versenyzőt, hogy mit tud nyújtani a pályán. Hamilton pedig kitűnő képességű pilóta."Azért hihetetlen, hogy anno a debüt után pár héttel már ugyanígy megvetettem azt amit képvisel ez a srác a médiában, mint most, anno frankón leírtam mi van vele..pedig nem vagyok hű de jó emberismerő, de ami ordít az ordít."
A fentiek alapján ez szerinted kit érdekel? Engem biztosan nem. Megpróbálom azért neked megvilágítani egy példával: Charlton Heston, a színész, nagy fegyvermániás volt, még az amerikai fegyverszövetség elnökének tisztét is betöltötte, sőt, mindenkinek fegyvert adatott volna az USA-ban, ha teheti. Hitt a fegyverben. Levont ez valamit is színészi képességeiből? Aligha. ha egy kritikus ez alapján ítélte volna meg a teljesítményét, akkor nyilván minden filmjét lehúzta volna, ahogyan te teszed Hamiltonnal állandóan.
De tudod mit? Oké legyen, te (pszicho) analizáld az F1-es versenyzőket, én meg inkább nézem az autóversenyeket.
-
Oliverda
titán
válasz
Peat;) #37562 üzenetére
Nem változott a véleményem és álláspontom mózlival kapcsolatban, a tőle való bocsánatkérés gondolata pedig egyszerűen nonszensz. 2006-ban mintha nem szorgalmaztad volna annyira a mózli tiszteletet...
Nem lesz bocsánat mózli részéről, ki fogja használni a kínálkozó remek lehetőséget. Ergo Hamilton-t el fogják tiltani legalább 5 futamra, de én valószínűbbnek tartom a teljes szezonra való eltiltás. Lehet tippelni hogy Paul di Resta vagy Bruno Senna jön a helyére.
-
-Mike-
addikt
válasz
Peat;) #37567 üzenetére
A baj az, hogy Pompi már meghúzta a hazudós vonal láthatatlan végét, így én kérek tőle elnézést, hogy ez a téma ismét megemlítődött, de tudod Pompi Pítszmájli barátunk kicsit későn érő típus, nézd el neki, a rá kiszabott 3napos ban-t majd letöltöm én.
Nagyon sajnálom. -
-Mike-
addikt
válasz
Peat;) #37562 üzenetére
Letölthető torrentről ez a bocsánatkérő conference és Whitmarsh interview is. Mondta, hogy találkozott Jarnoval idefelé jövet és elnézést kért tőle a történtekért. Plusz egyéb kérdéseket is feltettek neki, de a vége, what can i say volt könnyes szemekkel , te emberismerő Pííít.
-
#70869248
törölt tag
válasz
Peat;) #37093 üzenetére
Én spec. nem tudok semmilyen 100milláról a Honda-tól. Amennyire én tudom a 2009-s év nevezése van kifizetve, és márciusig (idénnyitóig) kaptak pénzt a Honda-tól.
Semmi több. Ezzel együtt elestek a FOM pénzektől mint új csapat..az is valami 20milla euro. Ezen problémáztak egy ideig, hogy futhassanak a Honda utódjaként.De copy/paste:
"
Noha kiszáll mögüle, a Honda most megpróbálja értékesíteni az istállót, hogy az angliai Brackley-ben található központ létesítményei, valamint a Forma-1-ben jártas humán erőforrás ne vesszen kárba. Csakhogy a jelenlegi gazdasági helyzetben jelképes áron sem lesz könnyű eladni az alakulatot, melynek a fenntartása több mint 200 millió dollárba kerül évente."Ez egy nyilvánosan rendelkezésre álló adat. Úgy 150 millió angol fontnak felel meg, ami kimondottan a fejlesztési költségeket takarja, nem beszélve a versenyeztetésről, az ugyanis további jelentős kiadás" - árulta el Nagy. - "A 200 millió dollár tehát még kevés is, ha a működési költségeket is hozzávesszük. Pontos összeget nem tudok mondani."
A Honda sportprogramjának vezérigazgatója, Nick Fry állítása szerint ő és a csapatfőnök Ross Brawn máris három befektetővel tárgyalnak az istálló eladásáról, amelyek közül legalább az egyik közel-keleti, valószínűleg dubai érdekeltségű - jóllehet, ezt nem erősítették meg. Ha december végéig nem sikerül legalább nagyvonalakban megegyeznie valamelyikkel, a csapat kilátásai végképp borússá válnak, a Honda ugyanis csak jövő márciusig lesz hajlandó kifizetni a számláit. És a kiadásokat már addig is visszafogják: hiába épített már idén is mindent a 2009-es szabályváltoztatásokra, így többek között a hibrid rendszer, a KERS bevezetésére, az alakulat téli felkészülése most csorbát fog szenvedni. Fry elárulta, hogy a következő két, Jerezben megrendezésre kerülő tesztre sem utaznak el.
[link]
Aktív témák
Hirdetés
- Samsung Galaxy S22 Ultra 512GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- BESZÁMÍTÁS! ASUS H81M-PLUS H81 chipset alaplap garanciával hibátlan működéssel
- AKCIÓ! Intel Core i9 14900K 24 mag 32 szál processzor garanciával hibátlan működéssel
- Bomba ár! Dell Precision M4600 - i7-QM I 8GB I 500GB I Nvidia I HDMI I 15,6" FHD I W10 I Gari!
- Xiaomi Redmi A3 64GB Kártyafüggetlen, 1Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest