-
Mobilarena
Április 30-án a GSC Game World bejelentette az új projektüket, ami pedig nem más mint a S.T.A.L.K.E.R. következő epizódja, a Call of Pripyat.
Ez a 2. úgy nevezet "stand-alone" kiegészítője lesz a 2007-es Shadow of Chernobyl-nak, és ahogy ez lenni szokott, a fejlesztők most is eszközölnek számos fejlesztést.
Új hozzászólás Aktív témák
-
PeL
addikt
válasz
Dr. Akula #7693 üzenetére
Nálam már a zsoldosok Zatonban is gránátvetőkkel operáltak
Az az achi jóval később lett meg de már bent figyelt az a gránátvető meg vagy 100 hozzá való gránát a ládámban
Szóval ha átmegyek Pripyatba akkor már tudok beállni a Zsoldosokhoz?
Pedig ezeket a küldiket direkt freeplaybe akartam megcsinálni...
-
rétisün
veterán
-
kutga
félisten
válasz
Dr. Akula #3895 üzenetére
Második végigjátszásra okosan hagytam úgy ahogy van, így csak Pripyatban lett meg a Gauss.
Még van egy-két küldetés és megvan a második végigjátszás, kíváncsi vagyok milyen befejezést kapok mert sok dolgot máshogy csináltam.
Most hogy ez megvolt visszamegyek az első Stalkerhez és végigtolom azt is, mert eddig csak egyszer toltam ki.
-
kutga
félisten
válasz
Dr. Akula #3892 üzenetére
Gauss-szal kapcsolatban elsőre belefutottam egy érdekes bugba.
A Gausst elvileg már Pripyatban kapod meg egy küldetés során amikor a Monolith vezérét kell lepuffantani egy ház tetejéről. Ezután az ismeretlen fegyvert meg kell mutatni Kovalskynak majd elvinni Zatonba Cardanhoz aki felismeri és ad egy belépőkártyát az Iron Forest alatt lévő laborhoz aminek a végén megtalálod hozzá a leírást amiből Cardan újra működőképessé tudja tenni, és onnantól lehet használni (addig csak 'ballaszt' a hátizsákban).
Nos nekem ez az ajtó kb a játék felétől nyitva volt, végig is mentem a laboron, megtaláltam a doksit amiből Cardan összeállította a fegyvert, így gyakorlatilag az egész végigjátszás alatt nálam volt a működő fegyver. Amikor elértem a kérdéses küldetéshez, felvettem a másikat, jelentettem Kovalskynak de Cardan még egyszer már nem tudta megjavítani dokumentumok nélkül, azok pedig már nem voltak a helyükön. Így használni nem lehetett, eldobni nem lehetett, ládába rakni nem lehetett, +5 kg felesleggel fejeztem be a játékot.
Még jó hogy a küldetésekbe nem zavart bele, kezdhettem volna elölről az egészet.
Másodszorra inkább várok türelemmel.
-
Piftuka
veterán
válasz
Dr. Akula #3873 üzenetére
"Sztem nálad vmi más lesz, esetleg modok bekavarnak, vagy mittomén."
A modok nem befolyásolhatnak semmit, ugyanis egyetlen mod-ot sem használok. A magyarítást használom (bár az nem tudom mennyiben minősül "mod"-nak. Komolyan nem nyúlhat bele a játék kódjába, ha jól sejtem.)
Amennyiben pedig esetleg mégis a magyarítás okozza úgy pedig feltételezem, mindenkinél - aki használja a magyarítást - kell jelentkezzen ugyanaz a hiba.
Bárhogy is... amit leírtam, az tény. Merem remélni, hogy mindazzal, amit írtál, nem arra célzol, hogy valótlan dolgokat állítok!
"A korábbi Stalkerekben is így működött. Más programozók más játékai meg... hát ez nem az."
Ezért is mondtam, hogy bár ez egy elég jól sikerült játék, minden idők legjobb FPS játékától sajnos nagyon messze van.
-
Piftuka
veterán
válasz
Dr. Akula #3868 üzenetére
"A wikia szerint nem:[..]"
Engem nem érdekel a Stalker Wikia! A saját tapasztalatomat ismertettem. S egyáltalán nem mondtam, hogy csak a "PSO-1 scope" esetében jelentkezik a fent említett hiba.
Az összes éjjellátó és piros távcső, mind a SUSAT, mind a PSO-1 típusból, mind fegyverre szerelve, mind önállóan bármelyik privát ládába betéve egy idő után sima "kék" távcsővé változik.
"Ha valódi hangompítóssal (Vintar félék) lősz messziről, akkor nem szokott feltűnni az ellenségnek hogy hullanak a haverjai. [..]"
Mégegyszer elmondom, mert úgy látom, nem érted. Nem holmi programozói bug-okat, félmegoldásokat keresek, hanem olyan megvalósítást, mint amit a már korábban említett játékokban alkalmaztak.
De említhetem még a "Splinter Cell" és "Metal Gear Solid" című klasszikusokat is.
Egy komplett bázis, vagy terület kézzel, késsel, hangtompítós pisztollyal, vagy H&K 45-össel való kiiktatása, a hatástalanított ellenfelek eltüntetése, elrejtése....ez a "csendes kommandózás", amit nagyon hiányolok ebből a játékból.
-
Piftuka
veterán
válasz
Dr. Akula #3811 üzenetére
"Csak a fegyverre szerelt távcső változik mezeivé, a külön tárolt nem. Nyugodtan bennehagyhatod a ládában ha előtte levetted a fegyverről."
Sajnos nem. Én éppen azért raktam be fegyverrel együtt, mert a külön tárolt is átváltozott.
Aztán miután a fegyveren lévő is, akkor utánaolvastam, s kiderült, hogy ez egy bug, ami a játék kezdete óta a játékban van.
"A leégett tanyán Vintar van, Tide csak Nimblenél elérhető."
Jogos!
Már én is belekeveredtem ebbe a sok elnevezésbe.
"Riadó mindig van, mondjuk ez érthető is. A baj az hogy legtöbbször azonnal észre is vesznek, nemcsak tornázni kezdenek."
A riadó sem érthető. Amikor az őrtoronyból kiszeded messziről, egy távcsöves, hangtompítós puskával az őrt, s az csendben eldől, akkor ne legyen bezsongva már mindenki, aki a táborban van.
Továbbra is azt mondom, hogy a legnagyobb csalódás számomra a banditák konténerraktárnál található rejtekhelyének kipucolása volt.
A NOLF-al, Project IGI-vel és a Delta Force részekkel szerzett tapasztalatok alapján simán elintéztem volna mindegyiket hangtalanul, s úgy, hogy észre sem veszi egyikük sem a jelenlétemet.
Ennek ellenére ez - a programozóknak "köszönhetően" - lehetetlen volt.
Ha van esetleg mod, ami ezt a programozói bakit kiiktatná, azt én tényleg telepíteném, s újrajátszanám azt a részt.
Van ilyen mod?
-
kutga
félisten
válasz
Dr. Akula #3838 üzenetére
Törppapát gauss-szal szoktam elintézni, mielőtt meglát egyet a fejébe és már fekszik is. Most vettem Lynxet Nimble-től kíváncsi vagyok az mit ad.
Jó tudni hogy nem kell felvenni a SEVA-t. Amúgy két dolgot akartam kérdezni az exoról...alapból csak két artifact hely van benne? Illetve hogy sisak van-e hozzá, az átvezető videókban a karakterem fején nincs semmi, és az inventoryba sem tudok sisakot pakolni.
Kösz a választ amúgy, még annyi érdekelne hogy vissza lehet-e menni Yanovba?
Elég sok fegyót megszereztem már, AC96, Storm, Strelok SGI 5k-ja, Lynx, GP37, Eliminator, Yanovban szépen váltogattam is őket, de ha Pripyatba nem tudom elvinni marad az AC96 amivel végig tolom a játékot, mert ahhoz mindig találok lőszert.
-
Piftuka
veterán
válasz
Dr. Akula #3798 üzenetére
"És hogy miért pont Eliminator? Mert 2. szinten is tud automatikus tüzelést, valamint a leggyorsabb shotgun."
Ne haragudj, de ebben tévedsz! Ahogyan fentebb is írtam, a Carabinieri a leggyorsabb tüzelési sebességű shotgun a játékban, amennyiben a gyorsaságát maximumra fejleszted.
(Én az egyes fontosabb fejlesztéseket minden fegyver esetében kipróbáltam oda-vissza töltögetéssel.)
Az Eliminator is gyors, de a Carabinieri egy "golyóköpő". Gyorsabb, mint egy XX. század elején használt katonai géppuska.
Az újratöltés sebességében viszont az Eliminator-nak van egy kis előnye a Carabinieri-vel szemben. Nem sok, de érezhető.
"Lehagytam a Storm legnagyobb hátrányát: a játék leggyorsabban amortizálódó fegyvere (az IL86-tal együtt), amin sajnos a fejlesztés se segít (állítólag bug miatt nem adódik össze a reliability tulajdonság)."
Az tény, hogy rendkívül gyorsan amortizálódik. Viszont a fejlesztés ezen bizony segít.
A probléma az, hogy nem sokat. Kb. 1 tárnyi kilőtt lőszerrel később éri el a rongálódás ugyanazt a szintet. Természetesen ezt is kipróbáltam a játékállást oda-vissza töltögetéssel.
Ez úgy könnyű megvizsgálni, hogy elmented a játékállást adott fejlesztés előtt. Először a tartósságra nem adsz pontot, majd adott lőszermennyiséggel (legyen nálad vagy 1000 darab az adott fegyverhez) kimész az épület elé, s elkezded lőni a sorozatokat. Majd figyeled, hogy mikor jut el a rongálódás addig a fázisig, amikor a fegyver már beragad.
Megjegyzed, hogy hány darab lőszer maradt a tárban, illetve a zsákodban.Ezt követően visszatöltöd a fejlesztés előtti játékállást, adsz adott szinten a "tartósságra", majd ismét elvégzed a tesztet. Rá fogsz jönni, hogy több lőszert tudsz így elhasználni a Storm-al, amíg a hibázós fázisba jut a fegyver.
Az vitathatatlanul kellemetlen, hogy még így is nagyon gyors a rongálódása.De legalább a sok előnye mellett van egy hátránya is, ami izgalmasabbá teszi a játékot.
(Komoly problémát eddig igazából egyetlen helyen okozott a Storm rongálódása; amikor a kórház épületéből kell kipucolni a több tucat Monolith katonát. Na ott sniper-ként is használtam és közelharci fegyverként is, ami miatt azért elég rendesen leamortizálódott. De még bőven a használható mértéken belül maradt. Értsd: nem hibázott a fegyver.)
Mindamellett van olyan fegyver is, amelyiken a "tartósság" növelése csaknem dupla annyi tár kilövésére teszi képessé a fegyvert.
Ugyebár én tényleg nem "sietősen" játszottam, s nem vagyok híve a végig egyetlen fegyverkombinációval való játéknak. Fürgétől is ezért rendeltem meg a összes fegyvert.
Van kedvenc fegyverem, ennek ellenére kedvemnek és/vagy adott küldetésnek megfelelően állandóan cserélgetem a fegyvereket. S éppen emiatt az egyes fejlesztések előtt mindegyiket alaposan leteszteltem. Így alakítottam ki, hogy adott fegyvert az én játékstílusomnak megfelelően melyik irányba fejlesszem.
(Emiatt is nem vagyok híve a mod-oknak, trainer-eknek. Ha az összes felszerelés megkapja a maximális fejlesztést, az éppen az érdekességet, kihívást veszi el.)
-
PeL
addikt
válasz
Dr. Akula #3799 üzenetére
Ja headshot és harcolni sem kell
Am nekem a távcsővel szerelt Groza a kedvencem távolsági harchoz, snipernek is tökéletes közepes távra, korrigálással akár nagy távra is. Az is leterít egy Exos NPC-t ha fejbe lövöd vele. Közelharcra és erősebb mutánsok ellen meg ott a dobtáras shotgun. Bloodsuckereket szinte csak azzal érdemes elintézni minél kevesebb sérüléssel és kínlódással. Révén automata, ha fut feléd elkezdesz hátrálni, mikor már látod a körvonalait rátenyerelsz a fire gombra és telenyomod söréttel. Mire közel ér már holtan csuklik össze. Ha jól tudom AK-ra is lehet gránátvetőt szerelni nem?
-
Dr. Akula
félisten
válasz
Dr. Akula #3798 üzenetére
Lehagytam a Storm legnagyobb hátrányát: a játék leggyorsabban amortizálódó fegyvere (az IL86-tal együtt), amin sajnos a fejlesztés se segít (állítólag bug miatt nem adódik össze a reliability tulajdonság).
Páncélok:
Ahogy Piftuka írta, nincs legjobb páncél. Illetve van, a szervós exo, de az már szinte a játék vége, gyakorlatilag nem számít. Én a standard stalker ruhát használom egész a pripjatyi alagútig, onnan váltok exora, mert onnan már nem sok idő megszerezni a calibration toolst a szervó fejlesztéshez. A páncélt leginkább fedezékkel pótolom, onnan kihajolva sniperkedek le mindenkit. A stalker ruha legnagyobb előnye számomra a +10 kg súlylimit, amivel több cuccot gyűjhetek be 1 kör alatt, kevesebbet kell hátrahagyni, gyorsabb a gazdagodás.Az előző részekben a SEVA volt a legnagyobb ász, itt azonban nincs hozzá éjjellátó, ami gyakorlatilag kilövi az esélyesek listájából, valamint a páncélzata se lesz olyan frankó tuninggal se mint az elmúlt 2 részben. Igazából csak 1 dologra kell: felesleges ballasztként a Pripyat Undergroudba lejutáshoz. Elég komoly páncélzata van a PSZ-9d-nek (az advanced Duty páncél), viszont artifact rekesze semmi, így golyóállóságon kívül mindenben elég átlagos. A futást némileg gyorsítja (+4, gyakorlatilag egy shel artifactnak megfelelő), az anomália ellenállása meg egyszerűen szar, és artifact híján javítani se lehet rajta amikor kéne. Másik komolyabb páncél még a Bulat, azonban ez még a PSZ-9d-nél is kevesebbet ad a futáshoz (+2, batterynek megfelelő), igaz +10 kg cipelést ad cserébe. Ezzel szemben a stalker ruha semmit nem véd, viszont +10 kg-mal kedvemre futkározhatok snowflake artifacttal megtámogatva. Számomra a gyorsaság és a headshot a legfontosabb dolgok, ezeknek rendelem alá a felszerelésemet.
-
Piftuka
veterán
válasz
Dr. Akula #3783 üzenetére
No offense, dear doktor, de figyelembe vehetnéd, hogy egyesek esetleg más játékstílust kedvelnek, mint te!
Ráadásul a hozzászólásaidon érződik, hogy számtalanszor végigjátszottad a játékot, s az alapján "szelektálsz" a számodra "feleslegesnek" vélt dolgok között.
Biztosan vannak még rajtam kívül olyanok, akik szeretik a dolgokat felfedezni, a küldetéseket (az összeset) lineárisan végigjárni, s együtt haladni a történettel.
Mindaz, amit leírtál (előre rohanni a korábbi végigjátszások miatt már ismert "tápos" cuccokért) számomra például baromi kiábrándító lenne, ha a játékban nem Pripyat területen járnék már.
-
Piftuka
veterán
válasz
Dr. Akula #3743 üzenetére
Nem egészen úgy működik, mint a "guided arrow". A Gauss lövedék nem követi a célpontot, viszont minden terepakadályon áthatol.
Tegnap, szintén az X8-as épületben direkt a határokat próbálgattam, és az egyik Monolith katonát sikerült egy olyan hosszú falon keresztül lelőnöm, ami majdnem az épület teljes hosszával egyenlő.
A középső hosszú folyosón kicsit előrébb haladva balra szoba van, annak a fala végig tömör hiszen az a szobát a folyosótól elválasztó hosszú fal. A katona a folyosó túl végén, ennek a falnak a "folytatásában", a szemközti keresztfolyosón állva, a sarok mögül lőtt rám. A szoba ajtókeretén keresztül a falba lőve bizony a lövedék a sok méteres távolságot, a falban hosszában tette meg, a katona pedig azonnal elfeküdt.
Az ominózus "találkás" küldetésnél elfelejtettem, hogy valóban... nem csak a bal oldali rakétással érdemes kezdeni, hanem a vele szemben, a túloldali ajtó közelében álló másik rakétást is le kell szedni.
Ha gyors vagy, akkor egy kb. 2-3 mp maximum, s annyi idő alatt a két fő célpont és az embereik még éppen csak az átkötő folyosó ajtaját érik el. Ott lehet az egymás mögött állók közül többet lelőni.
A folyosón jobbra szaladók közül pedig a folyosó falán át lőve lehet leszedegetni a célpontokat. A vegyvédelmi ruhások egyébként a folyosó jobb szélén, hátul található ajtón át próbálnak menekülni. Ezt tudva az is megoldás, ha megvárod, amíg végigszaladnak jobbra, majd neked a hátukat tartva elindulnak az ajtó felé. Akkor lelőheted őket.
De tényleg érdemes előtte a Gauss-al kicsit gyakorolni. Én úgy mentem arra a küldetésre, hogy azt megelőzően leteszteltem a fegyver képességeit.
-
Piftuka
veterán
válasz
Dr. Akula #3740 üzenetére
A másik frankó dolog a gránátvető cső (enél mindegy hogy ruszki vagy NATO), régebben sose hordtam ilyesmit, de most rászoktam. Controller / chimera / törpapa 2 lövés, pseudogiant kb 6-8. Jó ez, így sose kell futni.
A gránátvető bizony jó dolog. Én rég óta használom. Többek között ezért is kedveltem meg nagyon a Storm-ot.
A célpontkeresős távcső remek, a tűzgyorsasága kiváló, ráadásul kis és közepes távolságon hatékony, mert ott még nem jön ki, hogy nagy a lövedék hullásának mértéke.Pripyat szektorban, amikor a sok Monolith-os katonán kellett rajtaütni, akkor az emeleti ablakból mesterlövészpuskaként is eredményes volt.
A gránátvetőjével pedig igen hatékonyan lehet bármilyen "fészket" megtisztítani.
Egy kis kiegészítés: a Kimérát egyetlen gránátlövéssel le lehet teríteni. Akkor kell éppen a lába alá lőni egy gránátot, amikor megáll egy pillanatra és ugrani készül. Akkor eldől, mint egy liszteszsák.
Fő fegyvernek nem tudnék snipert elképzelni, sokszor közelharc van, oda túlnagyít a távcső, mindig kirohannak belőle az emberek.
Fő fegyvernek valóban nem a legideálisabb, bár volt amikor a Tide-ot, vagy a Lynx-et vittem magammal Jupiter területen.
A lényeg, hogy egy jó shotgun legyen veled a sniper mellett is.
Nekem most nagyon bejön a Carabinieri úgy, ahogyan megcsináltam. A tűzgyorsasága maximális, a pontossága és a visszarúgás-csillapítása közel maximális.
Ha célzott lövésekkel mész a veled szemben "kommandózó" ellenfelekre, akkor halálos már pár lövéssel is, viszonylag korrekt távolságba. (Amikor "szabad szemmel" egészen kicsinek látod még az ellenfelet olyan messze van.)
Éppen tegnap jött jól abban az épületben, ahol az X8 laboratóriumot kellett megkeresnem. A folyosó egyik végétől, a sarkon kihajolva a folyosó másik végén mozgó Monolith katonákat simán leszedtem. Még ilyen távolságba is elég 3-4 lövés egy-egy ellenfélnek.
Mivel a visszatöltési sebessége is nagyon gyors, így nem túlzottan nagy hátrány a 12 lövedékes tár (szemben a gépfegyverek 30-40-es tárkapacitásával). Kicsit más taktikát kíván emiatt. Többet kell mozogni, nem szabad egy helyben (akár elbújva) megállni, amíg betáraz az ember.
Viszont érdekes játékmenetet kínál.
-
Piftuka
veterán
válasz
Dr. Akula #3736 üzenetére
"Visszaolvastam az előzményeket, és annyival kiegészíteném hogy nem kell a raktárhoz a küldetés [..]"
Én ebbe azért nem mentem bele, mert minden küldetést megcsinálok. Azt hiszem, korábban már említettem, hogy próbálom a Stalker-t a lehető legnagyobb mértékben kalandjátéknak/szerepjátéknak tekinteni.
Éppen az a jó benne, hogy nem egy folyamatos, "instant" akcióról szól.
A fegyverek témájához pedig annyit... ez erősen ízlés dolga.
Én pl. valóban a Storm-ot kedveltem meg legjobban. S annak ellenére, hogy FPS játékokban kedvelem a H&K fegyvereket, a G36-ost (avagy G37-est) itt nem tudtam különösebben megkedvelni.
Amellett éppen azért, hogy a játékmenet még az akciók során se legyen egyhangú, elég gyakran cserélgetem a kedvenc fegyvereket. A három legjobb shotgun-t, a Storm-ot, Strelok SGi5-ösét, a mesterlövészpuskákat, a Gauss-t, stb.
Egyébként én a lőszerkérdést egyáltalán nem tartom relevánsnak annak eldöntésében, hogy melyik fegyvert érdemes használni.
Már Zaton-ban is könnyű egy kisebb vagyont szerezni a képződmények eladásával. Bagolynál pedig (majd Jupiter állomáson Hawaii-nál) pedig elég gyakran lehet vásárolni a különféle lőszerekből.
Én például így tettem. Most, Pripyat-ba eljutva éppen az a "problémám", hogy annyi lőszert halmoztam fel, ami akár tíz végigjátszásra is elég lenne. Minden gépkarabély lőszerből több ezer darab van, a mesterlövészpuskákhoz több száz, közel 200 gránát mindkét féléből, Gauss lövedékből is több száz... A nagy részüket át sem vittem a Pripyat főhadiszálláson lévő ládába, mert minek is tettem volna?
Innentől kezdve tényleg csak egyéni ízlés kérdése, hogy adott küldetésekre melyik fegyvereket viszi magával az ember. A lőszerekkel egyáltalán nem kell törődni.
-
Piftuka
veterán
válasz
Dr. Akula #3735 üzenetére
"Azzal csak 1 a baj: mire utántöltene,már elszaladt mindenki. Én meg szeretek minél több zsákmányt ejteni."
Én először a Lynx-et vittem magammal, de mindig meg tudott lógni pár zsoldos. (Egyébként a viszonylag rövid táv miatt kifejezetten hátrány volt a Lynx erős nagyítású távcsöve.)
Aztán én is a Gauss-al felfegyverkezve mentem, s igen könnyedén leszedtem az összes zsoldost és "vegyvédelmi" ruhást.
A Gauss nagy előnye ugyanis, hogy az egymás mögött szorosan álló ellenfelek mindegyikét átlövi.
A taktika az volt, hogy megvártam, amíg a két fő célpont az udvar közepén megállt tárgyalni egymással szemben. Ezt követően elsőnek a bal oldali épület melletti, rakétavetős zsoldost szedtem le.
Ettől a többi elkezdett futni az átkötő folyosó ajtajának irányába. Ilyenkor egymás mögött haladtak, s ahogyan próbáltak jobbra fordulni, még fel is torlódtak. Így egyszerre többet is el lehetett találni egyetlen lövéssel.
A maradék pedig a folyosón keresztül próbál jobbra elfutva távozni. A Gauss még a falon keresztül is átlövi őket.
Többször próbáltam ezt a részt, de már elsőre is sikerült úgy megcsinálnom, hogy egyik katona sem menekült el.
-
MPowerPH
félisten
válasz
Dr. Akula #3735 üzenetére
Én szépen begyakoroltam. Ha gyors vagy, akkor senki sem marad. Legalábbis nekem sikerült, hiába futottak.
A hátsó lépcsőnél lőttem le az utolsót. Ahogy meglehet csinálni a gauss -os küldit, azt tolom. Így a végén már az a főfegyver. Mellé marad egy rohamkarabély, pontosságra fejlesztve. Úgyse használom, szvsz gauss -al mire lőtávolba érnek már egy sem marad. Csak a lőszer drága, arra kell áldozni. 200k-ért szoktam venni, az bőven kitart a játék végéig.
Így van, SGI5K -ra az nem megy rá, ezt a hiányosságot én elviselem. GP37-el is a kicsi sebzés a probléma. Pontosságra fejlesztve ugyan ott vannak, adatokról és próbából is ez jött le. Ellenben van amikor a GP37-el többet kell lőni, hogy feküdjön.
-
MPowerPH
félisten
válasz
Dr. Akula #3729 üzenetére
Én már oda direktbe a gauss-al megyek.
Nem is marad egy darab sem.
hici: Én a Strelok féle svájci 'bicskával' tolom, annak emelt a tűzereje a többi rohamkarabélyhoz képest. Mindig pontosságra fejlesztek, így ugyan azt tudja, mint az F2000, csak nagyobb sebzéssel, és nagyobb tűzgyorsasággal, ha mégis beltéri harcra kerül a sor. Persze megy rá a távcső meg a gránátvető is.
-
Piftuka
veterán
válasz
Dr. Akula #3609 üzenetére
Köszi! Így sikerült felvennem a cuccot.
Találtam én is egy rejtekhelyet, ahol Gauss cella is van. A helyszín a föld alatti laboratórium, ahol a Gauss fegyver dokumentációját kell megkeresni.
Abban a teremben, ahol a "kisóriás" nevű mutáns támad, s középen egy vasúti kocsi van.
Előbb nem a szellőző felé vezető létrán kell felmászni, hanem attól balra, a legszélső létrán fel a legfelső szintre.
Ez a terem bejárata felőli oldalon található. Éppen a bejárati ajtó felett van a képen látható "palló":
A egy szintet felfelé mászva, a legfelső szinten, a terem homlokfalának közepén, a vasból készült járóhídon található egy Gauss cella és pár katonai mentőláda:
Egyúttal újabb felfedezett "rejtekhely" kerül be a statisztikába, ha begyűjtöd a cuccokat:
-
Piftuka
veterán
válasz
Dr. Akula #3590 üzenetére
"- Zaton / Bloodsucker Lair, az 1. vámpírtámadás helyszínén, a lifttel majdnem szemben, egy oszlopban."
Ezt egyszerűen nem találom.
Gondolom, a "Krug Antenna Complex" nevű helyről van szó.
Melyik szinten kell keresni a lifttel szemben? A felső, alsó, vagy legalsó (elgázosított) szinten?
-
Piftuka
veterán
válasz
Dr. Akula #3592 üzenetére
"Amíg nem kezdődik el a strelokos küldetés,"[..]
Az hányadik küldetés? Mi a küldetés neve (angolul)?
(Csak azért kérdem, hogy tudjam, mikor kell minden cuccomat "átmenteni" Pripyat-ba.)
A "free play" módban egyébként bármelyik helyszínre (Zaton, Jupiter, Pripyat) lehet menni?
-
Piftuka
veterán
válasz
Dr. Akula #3592 üzenetére
"Nekem mindig kifingtak a katonák, de nem sajnáltam, legalább több a szajré."
Na, azért csak sikerült megoldanom.
Nem volt egyszerű, de az osztag 4 tagjából a parancsnokot és a mellette harcoló két társát meg lehet menteni.
A Monolith parancsnokot és az osztaguk mesterlövészeit kell gyakorlatilag azonnal leszedni, amint feltűnnek, majd azt kell megakadályozni, hogy az udvaron támadók az udvar felén túljussanak.
Ha eljutnak annak az épületnek a közelébe, ahol mi vagyunk a katonákkal, akkor a puskáikkal, vagy a gépkarabélyokkal simán leszedik a katonákat, mert azok nem nagyon bújnak el az ablakok mögött.Úgy tűnik viszont, hogy a katonák közül Ice/Jeges, aki az udvar végén, középen található kerek épület tetejére megy fel "mesterlövészkedni", menthetetlen.
Azt vettem észre, hogy a Monolith parancsnokhoz megírt "script" ezt eleve elrendeli. Furcsa módon, hiába tűnik fel a kórház tetején, s hiába lehet azonnal tüzelni rá, a program dönti el, hogy mikortól sebződik.
Hiába eresztettem bele két teljes sorozatot, amíg meg nem áll a tető szélén, el nem kezd prédikálni, s a Gauss egy lövésével le nem lövi Jegest, addig nem hal meg.
Egyúttal ez a lövés, ami azért elkerülhetetlen, mert a script szerint a katonák ezzel veszik észre, hogy "rajtaütés" történt.
(Fura viszont, hogy Jeges halála után a parancsnok időnként még továbbra is szólongatja, hogy "Jeges, fedezz minket!", "Mi van Jeges, alszol?", stb.)Amint a Monolith főnök leadta azt a lövést, pár rövid sorozat a fejére elég neki, hogy leessen a tetőről.
(Hozzáteszem, hogy a Storm gépkarabélyt vittem, amely finoman szólva sem tartozik a legnagyobbat sebző fegyverek közé, de gyor és pontos; és hát ezt hoztam magammal az előző helyszínről, ehhez van sok lőszer.)
Szóval ezt a részt szintén nem túl valósághűre csinálták meg. Ráadásul ha felmész oda, ahol Jeges felveszi a pozícióját, akkor látható, hogy egy bazi magas jegenyefa, ami a kórház udavarának közepén áll, éppen teljesen blokkolja a kilátást a kórház teteje felé, tehát a Monolith parancsnok nem láthatta a katonák mesterlövészét.
(Hacsak a Gauss fegyveren nincsen hőkereső távcső.) -
Piftuka
veterán
válasz
Dr. Akula #3592 üzenetére
"Amíg nem kezdődik el a strelokos küldetés, addig lehetőség van visszamenni az előző pályákra, utána már csak freeplayben, a játék végén."
Köszi, sikerült megtalálnom Garik-ot, a vadászt.
A Jupiter-i ládához pedig csak azért akarok visszamenni, hogy minden fegyveremet és felszerelésemet áthozzam Pripyat-ba.
"Nekem mindig kifingtak a katonák, de nem sajnáltam, legalább több a szajré."
Én arra hajtok, hogy lehetőleg a csapat minden tagja túlélje.
Egy olyat már sikerült összehoznom, hogy a 4-ből három - köztük a százados - túlélje.
Nem kicsit kapkodtam minden irányba a fegyveremet, hogy a monolith vezetőt és a mesterlövészeket azonnal leszedjem.
Mondjuk "Pripyat underground" ilyen szempontból különösen megizzasztott. Teljes csapattal (tehát: Zulu, Kósza, Vánó és Szokolov) mentem, de a borzasztóan buta AI-nek köszönhetően a snork-októl nyüzsgő helyen sokszor kellett visszatöltenem.
Ezek állandóan belerohantak a "sűrűjébe", ráadásul amikor a snork-ok közöttünk cikáztak, akkor egymást is, és engem is lőttek.
(Ilyenkor azért mindig kedvem lett volna elbeszélgetni a játék programozóival.)
A megoldás jellemzően az volt, hogy amelyik teremben csak tudtam, előrefutottam (futottam... erős túlzás a kijelentés, hiszen Exoskeleton volt rajtam
), aztán a gránátvető és az Eliminator kombinációjával daráltam az ellenfeleket.
Ezeknek a pancsereknek pedig nem sok dolguk volt utána. Az egyetlen hatékony segítséget akkor nyújtották, amikor a nagy teremben a monolith sniper-eket kellett levadászni. De egyébként...
-
Piftuka
veterán
válasz
Dr. Akula #3584 üzenetére
Köszi!
Úgy tűnik, igazad volt, s a krétával rajzolt "atom jel" mutatja a Gauss cellákat. Hiszen Jupiter területén, a parkolóban, a kapcsolószekrény fölé is van rajzolva egy, s a szekrényben ott biztosan volt egy tárnyi Gauss cella, erre emlékszem.
Viszont ebben az esetben valami nem stimmel. Ugyanis én emlékeim szerint 3 ilyen helynél többet találtam.
Ennek ellenére mindössze 30 db Gauss cellát találtam eddig.
(S ha jól tudom, egy tárban 10 töltet van, tehát az csak 3 tár.)
Ez valami bug, vagy mi? Tudod esetleg az összes Gauss cella lelőhelyet?
-
Piftuka
veterán
válasz
Dr. Akula #3579 üzenetére
"Minden lövés után felmászik a célkereszt valamenyit. Sorozatlövésnél, a 3. golyótól kezdve már szinte csak az eget lövöd. A recoil ezt csökkenti, jobban célra tartva marad a puska."
Igen, mindezzel tisztában vagyok. Mondjuk hozzád hasonlóan a mesterlövész puskákat, ill. távcsővel szerelt fegyvereket távolra, távcső használata közben egyes lövésekkel, vagy maximum rövid sorozatokkal operálva használom. Így a távcső "ugrálása" nem jelent problémát.
"A kilőtt golyókra adott távolság után jobban hat a gravitáció mint a tolóerő, és lepotyognak. Leglátványosabb a 9x39-es fegyók (Vinta, Tunder, Avalanche) potyogása. Na ezt csökkenti a flatness. A kettőnek semmi köze egymáshoz."
A röppálya-laposság fogalma sem ismeretlen, viszont egyes fegyvereken a tulajdonság magyarázata írja is, hogy nagyobb erejű lövedék kilökődésnek köszönhetően csökken a röppálya lapossága, cserébe viszont növekedik a fegyver visszarúgása.
(Más kérdés, amiről itt egy ideje beszélünk... hogy valójában így logikus, de a játékban ezeket a dolgokat nagy általánosságban a gyakorlatban nem sikerült a készítőknek megvalósítaniuk.)
A tippjeidet köszönöm!
Az AC sorozatba tartozó fegyverek nekem nem szimpatikusak.
Az Eliminator-ból van kettő is; egyik tűzgyorsaságra és automata tüzelésre fejlesztve, a másik tartósságra és pontosságra. Mindkettőt kedvelem.
Előbbi nagy tömegben igazi "darálógép", utóbbival viszont még nagyobb távolságra is rendkívül pontosan terülnek a sörétek. A mutánsok pedig fele, vagy harmad annyi lövéstől kifekszenek.De mivel SEVA ruhában kell menni, s el akarom hozni a talált cuccokat, gondoltam, hogy ezúttal egy mesterlövész puskát (pl. "Lynx") és egy gépkarabélyt (GP37, vagy Strelok's SGi-5) viszek. A "Lynx"-hez van kb. 190-200 lőszerem, annyi bőségesen elég kell, hogy legyen.
A két SEVA ruhám közül a tartósságra és +10 kg súly cipelésére fejlesztettet viszem (ez a zaton-i "képződménykeresős" ruhám
), némi anomália elleni védelmet feláldozva ezzel. Így akár még az Eliminator is elfér.
A másik lehetőség, hogy az Eliminator mellett viszem a "Storm" gépkarabélyt, vagy Strelok SGi-5-ösét.
A "Storm" a legnagyobb kedvencem. Az egyik leggyorsabb közelharci fegyver, gránátvető is van rajta, hangtompítóval is felszerelhető, és hőkereső távcsővel is. Közelharcban és mesterlövész puskaként is használható. Ráadásul tényleg könnyű szerezni hozzá lőszert.
A Strelok féle SGi-5 pedig egyszerűen jól néz ki, nagy a sebzése, gyors, rendkívül könnyen kezelhető, a gránátvetője a legkönnyebben kezelhető és a legpontosabb, s még távcső is van rajta. Egyetlen hátránya a gyors elhasználódás.
Szóval szerintem a "Storm" lesz a nyerő.
Azt kell még eldöntenem, hogy melyik SEVA ruha legyen, s hogy mellette az egyik Eliminator-t vigyem, vagy a "Lynx"-et.
-
Piftuka
veterán
válasz
Dr. Akula #3575 üzenetére
"A handling arra jó hogy csökkenti a fegyver ringatózását futás közben. "
Ezt a részét nem tudtam. Igaz, erre a tulajdonságra nem is szoktam adni, csak ott, ahol más lehetőség nem volt. (Egyébként elvileg a távcsöves puskák esetében arra is hatással van, amit írtam.)
Egyébként én is a "Pontosságot" ("Accuracy") szoktam növelni, ahol lehet (több gépkarabélyomat is inkább arra fejlesztettem, nem a tűzgyorsaságra).
A "Recoil" ("Visszarúgás") és a "Flatness" ("Röppálya-laposság") már érdekesebb.
Ugyanis utóbbi "kioltja" az előbbit. A nagyobb sebességű és (elvben, de a játékban szerintem valójában egy cseppet sem) nagyobb sebzésű lövedék ára az, hogy a fegyver nagyobbat rúg vissza.
Magyarul a kettőt úgy érdemes kombinálni, hogy ha valakinek az utóbbi fontosabb, akkor lehetőség szerint mindenképpen fejlesszen az előbbire, különben "rángatni" fog a fegyver. (Bár ahogyan fentebb többször említettem, éppen a "Visszarúgás" az, amelynek fejlesztése, vagy "nem fejlesztése" között a fegyverek döntő többségében szinte semmi különbséget nem lehet észlelni.)
Ironikus, hogy a Vintar/Tide puskák esetében éppen nem lehet a "Röppálya-laposság" fejlesztése után/mellett a "Visszarúgást" csökkenteni.
Az "F"-es trükköt köszi! Nem ismertem.
Most éppen azon tanakodom, hogy a "Pripyat underground" melyik fegyverpárost vigyem.
-
Piftuka
veterán
válasz
Dr. Akula #3572 üzenetére
"Az egy atom jel, ilyen helyeken 10 es gaus cellákat lehet találni."
Ez biztos? Mert több ilyen helyet megtaláltam, de emlékeim szerint nem mindig voltak ott Gauss cellák.
Legalábbis az egyik helyen, a Jupiter cementgyár alján, a "csatornában", ahol a sok kis patkányszerű mutáns van, s ahol fel lehet jönni az épület alagsorába egy vastag cső melletti lépcsőnél, ott a falra, vagy a vascsőre van felfestve a jel, s a cső alatt "csak" orvosi ellátmány volt.
A "lepottyanást" természetesen gyakoroltam, de sajnos sehol nem láttam meg a cuccot. Jó lenne ezzel kapcsolatban egy fotó, vagy video. (Youtube-on nem találtam ilyet több féle kulcsszavas kereséssel sem.)
Szóval szerintem az a jel inkább csak egy "biztos tipp" azoknak, akik szeretnének egy-két olyan rejtekhelyet is felfedezni, amelynek a koordinátáit küldetésekben nem kapják meg.
Tehát szerintem az nem kizárólag "Gauss cella lelőhelyet" jelöl, hanem azt, hogy a jel közelében valamilyen rejtekhely található.
A szennyvíztisztítóban állomásozó zsoldosokkal meglehetősen könnyen elbántam. Én is hátulról, a teherautó irányából közelítettem (előbb a kint, a korlátnál álló zsoldost leszedtem hangtompítóssal), s gyakorlatilag az összes zsoldos az épület ottani, hátsó-oldalsó ajtaján, vagy ott kívül a fal mellett közelített. Úgy lekaptam őket egymás után, hogy el sem találtak.
Én a másik zsoldoscsapatra gondoltam, akik az antennakomplexum közelében egy kis épületegyüttest őriznek. (Ahol az egyik szerszámkészletet meg lehet találni.)
Ott az épület tetején lévő őr likvidálása jelentett mindenképpen "riadót" a többiek számára. Egyszerűen ott csak úgy lehet boldogulni, hogy mindegyik zsoldos egyszerre támad, s mindet le kell küzdeni.
Jut eszembe... te sokat használtál mesterlövész fegyvereket... láttad értelmét a "Kezelhetőség" tulajdonság fejlesztésének?
Az elméletileg, mesterlövészpuskák esetében a távcső lövés közbeni, középponttól történő elmozdulásának mértékét csökkenti.
Most vettem Fürgétől egy "Tide"-ot, s azon tanakodom, hogy a második oszlopban melyik tulajdonságokat fejlesszem, hogy a lehető legpontosabb, leghatékonyabb puska legyen.
-
Piftuka
veterán
-
Piftuka
veterán
válasz
Dr. Akula #3565 üzenetére
"Ugyanakkor a Vintar/Tide lövéseit (hacsak nem közvetlen közelről használod) szinte 100%-ban fel se fogják (ha valakit csak megsebzel, de nem ölöd meg, az már tudni fogja merről kapta az ajándékot), egy egész bázist le lehet vele irtani anélkül hogy bárki visszalőne."
A "Tide"-ot majd kipróbálom.
Bár Zaton-ban a zsoldostáborban a toronyban lévő őrt a Vintar-al megpróbáltam likvidálni, s ahányszor próbálkoztam, mindig azonnal "riadót fújt" a többi zsoldos. Pedig eldől szépen csendben, a lövés nem hallatszik, meg nem láthatnak, mégis...
"Nekem eddig a Kopachiban levő markolóból nem sikerült kibányászni mindent (ahol egy Veles lapul), de ötletem sincs honnan lehetne még megközelíteni, mert mindenhonnan próbáltam már. Van ilyen."
Ha jól sejtem, ez a ház előtt álló markoló, amelynek rejtekhely koordinátáit elsők között kapod meg valamelyik Jupiter küldetésért.
A "trükk" annyi, hogy hátul, a lánctalpra kell felugrani, majd az asszimetrikus hátsó résznél a gépre, onnan a gépkabin tetejére.
Ha ez megvan, akkor a szélvédőnek háttal állva hátrálni kell, a legalacsonyabb kúszásban egészen addig, amíg a szélvédő alsó peremére le nem esel.Ott óvatosan forgolódva, jobbra-balra hajolgatva ki lehet szedni a kabinból minden tárgyat.
Egyébként az összes olyan nagy jármű esetében, ahol a kabinban van elrejtve valami cucc, ez a megoldás. Baromi bosszantó, mert a szélvédő pereméről gyakran lecsúszik az ember.
Plusz önmagában nem elég, ha közel (1,5 méteren belül) vagy a tárgy(ak)hoz, az sem, ha megjelenik a "Felvesz" szöveg, mert a tárgy grafikájának is meg kell jelennie ahhoz, hogy fel tudd venni.
Ezért sokszor az a trükk, hogy amikor a szélvédő peremén guggolva minden elérhetőt felszedtél, akkor beállsz abba az irányba, ahol a maradék tárgy van, s amikor megjelenik a "felvesz" felirat, hátrálsz, s esés közben, amikor egy pillanatra villan fel a tárgy képe, akkor veszed fel. Más mód nincsen.
(Mondtam, hogy ez nagyon hülyén van megcsinálva.)
Én egyébként "RPG-s" stílusban nyomulok, ezért hajtok arra, hogy minél több ilyen helyet megtaláljak.
A játékban elvileg kb. 100 ilyen hely van összesen, én Zaton-on és Jupiter-en eddig 77-et fedeztem fel, plusz az említett 3, ami nem kerül be a statisztikába, mert egyes tárgyakat lehetetlen felvenni.
Ha már szóba került... Jupiter üzemben, az 5 víztorony egyikénél biztosan van valami elrejtve, mert az egyik tornyon ott van a kréta jel (kézzel rajzolt "lóhere, közepén egy körrel"), ami több rejtekhelynél látható volt felrajzolva.
Ott a víztornyok alá, az állványzatra le lehet ugrani, mégsem találtam semmit. Tudjátok, hogy pontosan hol kell keresnem a rejtekhelyet?
(Ez az a hely, amelynek az alján, a vegyi anomáliák között, egy kifolyócsőben van Strelok utolsó dokumentuma.)
-
rétisün
veterán
válasz
Dr. Akula #3565 üzenetére
a közelében lévő fára kell felmenni, onnan kell átugrani, ha ugyanarra a markolóra gondolunk. vagy itt a topikban, vagy a youtube-on volt róla video.
mod: nem kopachiban van, amire én gondolok, és inkább ilyen kőfejtő masina, nem markoló. egy tó partján áll. és a lövész dokumentumainak egyike van benne.
ez nem jött be -
Piftuka
veterán
válasz
Dr. Akula #3562 üzenetére
"A felcsatolható hangtompító valóban semmit nem ér, viszont a Vintar félék bneépítettje az működik rendesen."
Nem erre gondoltam. A Frasier gépfegyver a felszerelhető hangtompítóval kifejezetten kedvelt fegyverem a játékban.
Én a kihagyott lehetőségre gondoltam, hogy a NOLF, vagy a Delta Force részekhez hasonlóan teljesen csendben (egymás után) lehet likvidálni komplett épületek fegyveres őrségét.
Például a zsoldos tábor "lakóit". Ehhez képest korom sötétben, lopakodva (tehát "láthatatlanul", teljesen zajtalanul) az őrök mindegyike egy bizonyos távolság után szól, hogy "mit keresel te itt?". Miközben ők csak fejlámpával vannak felszerelkezve, vagy még azzal sem.
Tényleg szórakoztató a játék, de sajnos baromi sok hiba van benne, sőt még annál is több. Nem is értem, hogy akik tesztelték és "bugmentesnek" találták, azok hogyan játszottak vele.
Az újabb nevetséges dolog volt, hogy Janov állomás ajtajától kb. 10 méterre állt egy sztalker, s ott az állomás mellett engem betámadott egy csapat mutáns. "Természetesen" csak engem támadtak, a mellettem 0,5 méterrel álldogáló szolgálatos sztalkert nem.
Nem számított, hogy a "Friend of Stalkers" és "Friend of Duty" badge-eket már megkaptam. Nem segített, csak nézte.
Miután végeztem a dögökkel, megkérdeztem hová tart. Erre közölte: "Mutánsokra vadászom".
Sok ilyen durva AI bug-ot lehetne felsorolni.
Sajnos a fegyverek fejlesztése is gyakran minimális mértékben számít!
Az SGi-5-ös gépkarabély esetében (load-save segítségével) kipróbáltam a különféle fejlesztési irányokat, s kiderült, hogy ha a "megbízhatóságra" +35%-ot adok, akkor hajszálra pontosan ugyanannyi töltény kilövése után jut el a fegyver ugyanabba a hibás állapotba, mint ha csak az "alap" +10% "megbízhatóság"-ot hagyom meg.
Vagyis elvben tartósabbnak kellene lennie, a gyakorlatban viszont nem az. Számos másik gépkarabély esetében a +50% visszarúgás-csillapítás is éppen hogy számít valamit. Majdnem ugyanolyan, mintha semmit nem fejlesztene az ember.
Az egyes fegyverek leírásainak is ellentmondanak a tényleges tulajdonságaik. Némelyik gépkarabély elvben magasabb sebzést ad a másikkal összehasonlítva, a gyakorlatban viszont adott célpont lelövésekor éppen fordított a tapasztalat a két fegyverrel.
Az egyes fegyverekhez tartozó két féle típusú lőszer leírása sem felel meg a valóságnak. A puskák "göngygolyó patronja" elvben erősebb, mint a sörét, mégis alig sebez valamit. Egy ideje már nem is hordom magammal, csak a sörétet.
A gépkarabélyok páncélozott célok elleni lövedékére ugyanez igaz. Elég ciki, hogy kisebb sebzést nyújtanak, mint a "hagyományos" lőszer.
A 0,45-ös kaliberű Frasier pedig akár egy-két lövéssel is leterít egy mutánst, de a 0,45-ös kaliberű, sorozatlövő "UDP Compact", a "March", vagy a legerősebb pisztolynak tarott "Desert Eagle" pisztolyok esetében ugyanahhoz a célponthoz volt, hogy egy teljes tár is kevés volt.
Viszont az is megesett, hogy két teljes shotgun tár kellett egy kiméra leterítéséhez, de amikor éppen detektor és kés volt a kezemben, pontosan elémugrott egy; reflexből vágtam kettőt a késsel, s vége volt. Nagyon "logikus" dolgok ezek.
Aztán az is bosszantó, hogy a járművekben elhelyezett rejtekhelyeket kínszenvedés teljesen felfedezni. Az ott található "ellátmányból", 1-2 tárgy elérése mindig hosszú percekig tartó helyezkedést, lehajolást, forgást igényel. Ha egyáltalán sikerül.
Plusz belefutottam három rejtekhelybe, ami soha nem kerül be a statisztikákba mint "megtalált rejtekhely", mert az egyik esetben a híd alatt a lőszerek elérhetetlenek még legkisebb guggolással is, a másikban egy teherautó tárolójának aljába van "beragadva" egy konzerv; kiszedhetetlen. A harmadik esetben pedig egy bokorban még napfénynél sem lehet látni az egyik hiányzó, valószínűleg gránátot.
Egyébként majd én is rakok be képet a felszerelésekről.
-
Paul119
addikt
-
megint én
őstag
válasz
Dr. Akula #2855 üzenetére
Thx! Megtaláltam....
Amúgy nincs valami cheat a cuccokra, mert volt vagy 30 artifactom, és mivel egy csomó közülük használhatatlan volt, ezért eladtam mindet kivéve azt a 3at amit használok, és most meg kaptam egy küldit ami kér "galacsint", és húscafatot, vagy mi a neve De az a baj, hogy azzal kezdtam a gamét, hogy minden artifactot kiszedtem. Ugyhogy azt a küldit nem tudom hogyan csinálom meg.... :S
-
Paul119
addikt
-
Polllen
nagyúr
válasz
Dr. Akula #2817 üzenetére
Én jól elvagyok az exo-val futás nélkül is. Pár hónapja ott hagytam abba, hogy megyünk prypiat-ba csak toborozzak bandát, meg szerezzek egy seva-t a gáz miatt...már annyira megszoktam, h ennyi cucc lehet nálam, h azóta pihentetem...bár most már valamikor elő kéne venni, mert a végén elfelejtem hol tartok...xD
-
MPowerPH
félisten
válasz
Dr. Akula #2770 üzenetére
Pont azért mondom, hogy játék végére Gauss -t használok sniperkedni.
FT200 pedig épületekben közelharcra. Bár most rászoktam Zulu PKM jére. A fene se gondolta volna, hogy ez így tarol.
Egyszerre 4 monolitost fektetett ki, szvsz brutális. És még jó is, mert a hadsereg ad hozzá lőszert. Azt a küldetést, ahol a zsoldosok megkapják az X8 -a labor kulcsát, most Gauss -al csináltam meg. Először fordult elő, hogy mindet letudtam szedni.
Eddig is az SVD vitte a prímet, de még azt is begyalázta. Azért mondom, hogy ott nem számít az a kis szünet a lövések között. 1 ember- 1 lövés, és majdnem bárhova lőhetsz.
Most van hozzá 134 skulóm, az a végéig elég lesz. -
MPowerPH
félisten
válasz
Dr. Akula #2763 üzenetére
2 dolog. Én az eleje óta Exo -t használok, még ha futni nem is tudok benne. Így legalább jobban körülnézhetek, nem sietek sehova. Gauss -t egyből Pripyat után megkapod, ergo azzal végig tudod nyomni a monolitosok ellen. Lőszert az összespórolt léből lehet venni Kardánnál. Én 200k -ért vettem, a játék végéig elég lesz. Lőszerről meg annyit, hogy ki milyen stílust kedvel. Én jobb szeretem egy lövéssel elintézni a stalkereket, nem is automatán van a fegyver. Mutánsok ellen pedig felhúzott bump -ot használok, mert sajnálom rá a sima rifle -t. Talán ez az egyik ok, hogy nekem alig amortizálódik a stuko, és 100 töltény kb. 70 stalkerre elég. Amit kapok a ládámba, mindig eladom, főleg most, hogy van Gauss.
Egyébként az FT-200M -et is az elején találtam valahol, de már csak épületen belül használom, ott meg biztosan jobb, mint a GP37-es.Gauss rulz. És nem zavar a lassú töltés, olyan messziről kezdek lőni, hogy mire lőtávolba érnek, már elfeküdtek.
Én eddig csak 200 stalkert és 209 mutánst öltem le, de 1000 -nél több nato skulo -t nem használtam el az FT-200M -hez.
Pedig az elején a mutánsokat is azzal lőttem. És akkor még nem is volt kimaxolva. Ha ügyes vagy, akkor lazán megvan a fejes ezekkel.
De eddig másodjára csináltam a legjobban. Amikor FT-200M -et rohamfegyvernek fejlesztettem ki, és mellé volt egy SVU egészen a Gauss -ig. Ez a trio visz mindent. Assault rifle -ket hiba húzod pontosságra, a sniper sokkal jobb arra a célra.
-
donki
senior tag
válasz
Dr. Akula #2752 üzenetére
A rejtekhelyen találsz 1-1 (tehát összesen 3) üzenetet. Ezeket eladhatod a megszokott módon, vagy akár meg is tarthatod. Ha megtartod, akkor odaadhatod Streloknak, amikor találkozol vele, ezzel unlock-olsz egy achievment-et (ezt nevezed te úgy, hogy Strelok barátságos lesz). Állítólag erősebb lesz, de ebből én semmit nem vettem észre. Így is úgy is vigyázni kell a csapatra mint a hímes tojásra.
-
Killer01
őstag
-
proci985
MODERÁTOR
válasz
Dr. Akula #2752 üzenetére
shotgun jó exos ellenfél ellen is? milyen lőszerrel?
én automatán szoktam menni közelharcban. célzás nélkül fog mellé is menni, de alapvetően az mindegy.
Strelokot nem kell lelőni, de az achi a három papír nélkül nem lesz meg. meg buksz még egy ritka artifactot, de az annyira nem baj.
-
proci985
MODERÁTOR
válasz
Dr. Akula #2749 üzenetére
nemcska kifingik, hanem egy bug miatt az utolsó stash tartalma el is tűnik, innentől a keeper of secrets achievment bukik.
én kutyára is vadásztam enfielddel
mondjuk tény, hogy sok ment levegőbe is.
lehet a Thunderrel igazad van, azért 9x39ből egy kör alatt nem lőttem ki 400 golyót automata módban, Stormmal viszont megesett.
a bullet drop magyarázatért pedig köszönet
-
proci985
MODERÁTOR
válasz
Dr. Akula #2740 üzenetére
a-a, a Groza/Tunder S14 eléggé jól bírja a strapát. CSben írták anno, hogy a kalibercsere nem tesz jót a durabilitynek, hát ez a Stormra hatványozottan igaz.
IL86/Enfieldet anno néztem, 5.45el érzésre sokkal gyorsabban szétment, bár én automata üzemben használtam.
TR301 tényleg gyorsan leamortizálódik.
a kutyák viccesek lehettek
azt hiszem a Yanovi spawnpoint kissé bugos.
2742re: ja, de a barlangi controller is kvázi quest monster, nem hagyja el a barlangját egyébként, és megpróbálja elüldözni a karaktert direkt konfrontáció helyett.
-
M@trixfan
addikt
válasz
Dr. Akula #2722 üzenetére
"A "high contrast" szkóp fejlesztést viszont mindig kihagyom, mivel leszarja a saját éjjellátómat, és annál viszont sokkal gagyibb, szürkületben is alig, sötétben meg kb. semmit nem látni vele, míg high contrast nélkül a sapim éjjellátója érvényesül távcsöves üzemmódban is."
Nem mondod komolyan, hogy high contrast mod nélkül működik az éjjellátó a távcsövekben!
Alap verzió vagy fel van telepítve valamilyen mod?
-
M@trixfan
addikt
válasz
Dr. Akula #2722 üzenetére
"A "high contrast" szkóp fejlesztést viszont mindig kihagyom, mivel leszarja a saját éjjellátómat, és annál viszont sokkal gagyibb, szürkületben is alig, sötétben meg kb. semmit nem látni vele, míg high contrast nélkül a sapim éjjellátója érvényesül távcsöves üzemmódban is."
Nem mondod komolyan, hogy high contrast mod nélkül működik az éjjellátó a távcsövekben!
Alap verzió vagy fel van telepítve valamilyen mod?
-
marton2008
csendes tag
-
Killer01
őstag
válasz
Dr. Akula #2716 üzenetére
A stormot elő se hozd, előző részekben jó kis fegyver volt, itt meg 2 harc után vihettem javíttatni.
Viszont pso távcsőből többfajta van, ezért is szerettem az obokant: lehetett szürkület után is használni. Éjszaka már nehezebben, de oda se volt rossz. +volt 4x nagyítású is
Látom nagyon bejött az IL, következő végigjátszásnál kipróbálom
A söréteseket nem szerettem egyik részben sem, itt nem is nagyon próbálkoztam velük. Nekem lassúak, + fél nap mire újratöltöm (bár lehet van rá fejlesztés, ami kompenzálja). -
Killer01
őstag
válasz
Dr. Akula #2707 üzenetére
Nem szeretem az IL86-ot, hamar leamortizálódik még megbizhatóságra fejlesztve is, meg elég nehéz fegyver. Elég sokáig elvoltam az obokannal, lőszer van hozzá dögivel, és elég mindenes stukker: lehet vele sniperkedni is, meg sorozat módban is elég hálás. Persze fejleszteni muszáj. Lövész SGi-je nagyon durca, most azzal rohangálok, pedig már van FTM2000-em is
Mutánsok ellen meg a junik viper nagyon zsír, a .45-ös lőszer odab@sz rendesen -
proci985
MODERÁTOR
válasz
Dr. Akula #2463 üzenetére
van harmadik gyógyszer pedig Zatonban
a kezdőponttól nem messze, burning willagetől északkeletre a hegyoldalban van egy controller barlang (go away), ott van a harmadik. és egy defenzív controller, aki el akar csak ijeszteni (támadó gránát kell ellene).
iL86al az a baj, hogy nagyon hamar leamortizálódik. Obokan megbízhatóságot nem fejlesztve 600-800lövés után még 40%on volt, IL86 500-600 után már 20% alatt. ez a mennyiség nekem a tudósok két terepi méricskélős missziója alatt (a gáz anomáliánál illetve kopachyban) összejött, miután kifogyott 200-100 lőszer a G36/shotgun párosból.
emre: saigát megtaláltam elég hamar
tényleg baromi jó fegyver, lőttem már ki vele közelharcban controllert is. meg a questchimerát.
térképért köszi!
apropó: kinek kellenek a javításhoz való alapvető eszközök?
-
BalaNce87
addikt
válasz
Dr. Akula #2431 üzenetére
Socban én is irtottam a Militaryt és utána zarándokoltam Sidrovich-hoz
Proci: Jaja, megkapták mindketten. A Gausst kénytelen voltam odavinni neki, akkor adtam át. Fel is húzattam vele az Exomat, hogy tudjak benne futni is. A végén pedig az volt, hogy legyőzte az alkoholizmust és egy járművet próbálnak építeni Nitroval. Szerintem ez egy célzás, hogy a következő gammában lesz már kocsi is
És mi változik meg a szövegben? Nekem pl nem volt benne Owl, pedig megkaptam az információs acsit. Meg Beard se volt benne, mondjuk nem kaptam meg a friend of stalkers-t, pedig zöldek voltak.
Volt egy kép Garryről is, hogy senki se mer Pripyatba menni többet. Az pozitív vagy negatív? Mert láttam youtube-on egy olyat, hogy ahelyett egy kapucnis Stalker guggol fegyverrel. Csak a szöveg orosz volt alatta és nem értettem mi a különbségEmre: ez egy bug? Mármint a port.
-
BalaNce87
addikt
válasz
Dr. Akula #2400 üzenetére
Te tényleg irtod a stlkereket? Lol
Tiszta felesleges gyűjtened a lőszert, mert a játék során annyit találsz, mint a szemét. Többször leírtam már, hogy kb 260.000 rubelem van és van fullos SEVA-m, fullos EXO-m, fullos Sunrise, fullos military hat, fullos stalker hat, plusz minden fegyóm kimaxolva, amit használok.
És sosem raboltam ki senkit, csak egyszer az elején egy stalkertől így vettem el a Beardnek szánt artit. Most meg annyi artim van, hogy nem tudok vele mit csinálni.
Úgyhogy a lőszerért, meg a pénzért ne gyilkolj!
-
proci985
MODERÁTOR
válasz
Dr. Akula #2411 üzenetére
jaja, kelleni fog a Veles bizonyos artifactokhoz. de eléggé hamar be lehet gyűjteni dokiktól Jupiterben, és Skadovskban amúgy se lehet semmi értelmes artifactot összeszedni (amihez Veles kéne). az experimental detektor pedig a legjob, úgy működik, mint mikor a Priboiban mutatta a térkép az anomáliákat. experimental detektort a tudósoknál misszióból is lehet kapni.
9x18at amiatt furcsálom, mert szerintem az 5.45ös lőszerből is van dögivel. és az lényegesen többet sebez. mondjuk Skadovskban ez még nem számít.
SvDbe alig van lőszer, és Pripaty előtt nem is lehet nagyon szerezni. valamint, uppgrade nélkül pontatlan a Vintarhoz hasonlóan.
Morgannál hogyan csináltad, hogy az üzletkötőket védted?
-
proci985
MODERÁTOR
válasz
Dr. Akula #2400 üzenetére
érdekeseket írsz a hangról és a lopózásról. a szellemekkel kapcsolatban belegondolva igazad lehet.
sniperkedni lehet rendesen (bár én zombikat szoktam csak tételben irtani)
.
mondjuk szerintem artifactokból lehet hamar meggazdagodni. lőszerrel pedig csínján, legnehezebb fokozaton is esik elég (legalábbis 5.45 és 5.56), 5-6000 lőszerrel az egész játékon végig lehet menni
9x39es APvel kell kicsit takarékoskodni, mondjuk az 5.56os egy FT200M/G36al párosítva is van már elég jó.
9x18at én nem használtam, vipert sem. pisztolyból csak SIP200 és Avalanche (mindkettő hangtompítható és .45ös lőszert használ, előbbi automatává fejleszthető, utóbbi csak hármas burstoket tud). lefűrészelt shotgunt szintén nem próbáltam, clear skyben megutáltam nagyon.
az IL annyira nem volt rossz, csak folyton beragadt automata módban, sniperkedni meg pontatlan volt
és nagyon hamar fogyott a durabilityje, bár nekem egy obokant is sikerült 25%ig amortizálnom egy juniper nagykör alatt (kb 800-1200 lőszert lőttem ki ezalatt).
strafe nekem lassabbnak tűnik, SoC és CS alatt még ki tudtam strafeolni a snorkok előtt, most mintha oldalra már nem lehetne futni:/
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Hozzászólás előtt olvasd el az összefoglalót!
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Fortnite - Battle Royale & Save the World (PC, XO, PS4, Switch, Mobil)
- sziku69: Szólánc.
- Háztartási gépek
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Ez lenne a népkártya? Teszten a GeForce RTX 5060 Ti 16 GB
- Mass Effect
- Crohn betegség
- PROHARDVER! feedback: bugok, problémák, ötletek
- További aktív témák...
- 3DKRAFT.HU - 3D NYOMTATÁS - AZONNALI ÁRAJÁNLAT - GYORS KIVITELEZÉS - 480+ POZITÍV ÉRTÉKELÉS
- LG 34GS95UE - 34" Ívelt OLED / QHD 2K / 240Hz & 0.03ms / 1300 Nits / NVIDIA G-Sync / AMD FreeSync
- Csere-Beszámítás! Asrock Challanger B580 12GB GDDR6 Videokártya! Bemutató Darab!
- KIÁRUSÍTÁS - REFURBISHED és ÚJ - Lenovo ThinkPad Ultra Docking Station (40AJ)
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450M R7 5700X 16GB DDR4 512GB SSD RTX 3060 12GB Rampage SHIVA Chieftec 600W
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest