Hirdetés
- AGM H Max - faék strapakivitelben
- Google Pixel topik
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Fotók, videók mobillal
- Nubia Flip 5G - kagylót, jó áron
- 1More SonoFlow Pro - Let it flow!
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- OnePlus 8T – fazonigazítás
-
Mobilarena
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Calogero
addikt
-
Tomoty
senior tag
válasz Bozso68 #17891 üzenetére
Nálam is kifújt valahol. Én megoldottam, kapott egy Lexmaul 4.1 leömlőt sportkatalizátorral (elvileg ezzel még teljesíti a vizsgán az euro4-es kívánalmakat).
Törésről meg:
Amikor megvettem 3 éve az Astra GTC-t, akkor azt is "sérülésmentesen" hirdették.
Persze már helyszínen kiderült, hogy belecsúsztak hátulról... DE szépen megjavították, azóta sincs vele semmi gondom!illetve nekem teljesültek a vásárlási kívánalmak :
ténylegesen 3 éves volt az autó megvásárláskor 13800Km-el!!! vezetett szervizkönyvvel és ár alatt adták 600eFt-tal (tulajra rászállt az APEH, így gyorsban kellett cselekednie).
Persze ebből is alkudtam egy kicsit, mivel sérült volt . Tipikus Magyar mentalitásom van nekem is...Postázás mostanában elég nehézkes, van egy extra aktív 3 éves fiam (aki a 2 nap ovi - majd 1 hét megfázva otthon periódusát éli). Szóval elnézést, ha csúszik az alkatrészek postázása. Sajnos amíg nem hívsz fel, addig nincs módomban jegelni a vásárolandó alkatrészt. Előre köszönöm a megértésedet.
-
Spancer RE
aktív tag
-
TasiA
senior tag
válasz Spancer RE #17892 üzenetére
A kereskedő mindig azt mondja, hogy nagyon jó állapotban van
-
sziada5925
aktív tag
válasz Spancer RE #17892 üzenetére
Próbáld meg telefonon elérni a kereskedést, ennyit még megér.
Üdv: Ádám
-
Spancer RE
aktív tag
Elmentünk megnézni a kocsikat.
A kéket nem találtuk a megadott címen (mármint magát a kereskedést), érdekes.
Az ezüst meglett, de tegnap megvették. Ma írták át az új tulaj nevére. Kereskedő szerint 1 hétig volt a telepen az autó.
Rákérdeztem a törésre, mondta, hogy igen volt, de csak az első lökhárító, ezen kívül nagyon jó állapotban van... -
Bozso68
őstag
Az 1.6-os Astra H Caravan--om kipufogócsonkja három helyen is meg volt repedve, úgyhogy a hegesztésről lemondtunk. Bontottat nem akartam. Utánanéztünk mindenféle utángyártottnak, a szerelőm kétféle külföldit is megnézett 115000Ft-os áron, de nagyon gányosnak találta mindegyiket.
A neten viszont találtam egy korrektnek tűnő céget, ahol nem öntvényből 18 hónap garanciával 85000-ért árulják.
Két nap alatt itt volt, be van építve, remélem beválik.
Az biztos, hogy igényesen van összerakva.[ Szerkesztve ]
-
zolikaDB
veterán
válasz Spancer RE #17889 üzenetére
Ááá, bmilyen dísztárcsát, csak ezt neee! Teszkós is jó, de Merci Opelre
-
bambano
titán
válasz Tomoty #17886 üzenetére
óvatosan hajtott, megkímélt... ha meg véletlenül kapna egy tényleg óvatosan hajtott autót, akkor döbbenne rá, hogy lehet, mégiscsak jó lett volna néha kiégetni azt a katalizátort, nem beköpetni a szívósort, stb...
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Tomoty
senior tag
Hát igen az elvárások...
Legyen max 7 éves, 35eKm-el (+vezetett szervizkönyv, full törésmentes, persze garázsban tartott) és adjad a reális értékének 50-60%-áért.Postázás mostanában elég nehézkes, van egy extra aktív 3 éves fiam (aki a 2 nap ovi - majd 1 hét megfázva otthon periódusát éli). Szóval elnézést, ha csúszik az alkatrészek postázása. Sajnos amíg nem hívsz fel, addig nincs módomban jegelni a vásárolandó alkatrészt. Előre köszönöm a megértésedet.
-
TasiA
senior tag
válasz Spancer RE #17880 üzenetére
Nekem mind1 melyiket veszed, csak furán jön ki, ha felteszel 1 kérdést: A legyen vagy B? Mindenki A-t mond, de te B-t akarsz. Akkor minek kérdezel. Ennyi, mondom, nekem nagyon mind1 mit csinálsz
-
TasiA
senior tag
válasz _seth_ #17878 üzenetére
Én napi szintem láttam ilyen autókat, mivel jó komám ebből él, (nem kicsit jól) hogy a magyar embernek a km számláló a misztikuma. Tudom hogy néznek ki a (pár éves) 200-300 km-es autók, amiket 80-120 ezerrel árulnak.
Amúgy csak olyan illusztrációnak raktam be a képet, hogy nálunk ugye nem létezik, még 15 évesben sem 200 ezernél többet futott autó, nem, hogy fiatalabb verzióban. 10-8 embernek az az elképzelése, hogy 200 ezernél az autók egy bontószökevénnyel egyenrangúak.[ Szerkesztve ]
-
_seth_
veterán
válasz Spancer RE #17880 üzenetére
Magyarországon ritka a törés után korrektül javított autó.
Érthetően: rongyá törték pl az elejét egy frontális ütközésben, eredeti fémek, hegesztések, minden úgy tört ahogy egy ADAC teszten és gond nélkül kiszálltak jó esetben az utasok. Egy ilyen után soha, ismétlem soha nem lesz ugyanolyan erős az autó, hajlanak a fémek, elmozdul, vetemedik, még ha a külső illesztések stb látszólag rendben is vannak, egy hasonló ütközésnél biztos, hogy jobban összetörik az autó.Csak, hogy ne legyek elfogult: ennek ellenére mégsincs sok bizonyítottan a helytelen javításból eredő rosszabb kimenetelű baleset néha 1-2 kiderül, hogy emiatt hullott darabokra de nagyon ritka. Ugyanakkor nincs két egyforma baleset így igazság szerint ez rejtély, mivel nem tudni, hogy mi történt volna ha törésmentes lett volna az autó egy erősen javított helyett.
Az a twinport egy nagyon jó motor, nem kell félni tőle
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Gigabyte C301 RGB Black - Arctic Liquid Freezer III 360 RGB Black - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
sziada5925
aktív tag
válasz Spancer RE #17880 üzenetére
Azt vedd meg, amelyik jobban tetszik, miután megnézted mindkettőt élőben. Mi csak elmondtuk a véleményünket így látatlanban. Szerintem a Twinport motoros autótól nem kell félni, nem szokott azokkal gond lenni.
Üdv: Ádám
-
adorjant
őstag
válasz Spancer RE #17880 üzenetére
Szerintem rizikósabb az összkép,ha belegondolsz,ezek lassan 10 éves autók,az hogy twinport,nem twinport,majdem qrvára mindegy
+1 voks,hogy twinportot vegyél,a kettő közül pedig inkább a kék szerintem is,az ezüstnek az eleje valóban érdekes,az njoy lámpák miatt is.
-
Spancer RE
aktív tag
válasz sziada5925 #17874 üzenetére
sziada5925
Pár km-re van tőlem mind 2 autó, mind a kettőt megnézem.
km állás nem igazán érdekel, úgyis oda tekerik vissza ahova nem szégyellik és szervíz könyvet is lehet hamisítani. Szvsz állapot számít, persze van amit nem látok előre.TasiA
Azt sem értem, miért probléma ha törött volt, de rendbe van téve? Persze megtekintés után lesz teljes az összkép az autóról. Sőt, épp ezért még többet lehet alkudni az árából.
+ ezüstöt csak az elektromos ablak miatt venném meg szívesebben.Imy
Twinport-tól félek kicsit a bonyolultabb szívó oldal miatt. :\ (1-el több dolog ami elromolhat) -
_seth_
veterán
Nem sokminden látszódik igazából Ugyanakkor ki vesz benzines 1.8-as kombit ha évi 50 ezret megy vele? Lehet csak elírták és ebbe sincs több 30 ezernél Kormány műanyag ezen annyira a kopás sem látszódik mint egy bőrön, váltógomb is megvan még benne egyben
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Gigabyte C301 RGB Black - Arctic Liquid Freezer III 360 RGB Black - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
TasiA
senior tag
Na még a végén rászoknak az emberek, hogy bevallják a valós km állást
Ilyen egy 300 ezret futott beltér -
Imy
veterán
válasz Spancer RE #17868 üzenetére
Nézz valami más normálisat, amiben twinport motor van...mert a twinport motoros kocsi kb 1l-el eszik kevesebbet..
-
TasiA
senior tag
válasz sziada5925 #17874 üzenetére
Már ketten írtuk eddig, hogy a kéket, +te is 3.-nak, ráadásul előző kollega szerint törött is a szürke eleje, ennek ellenére azt akarja. Szerintem kár tovább ragozni.
-
sziada5925
aktív tag
válasz Spancer RE #17873 üzenetére
Nehéz így képekről bármi biztosat mondani. Én is inkább a kéket nézném meg először, szerintem több van az ezüstben, mint 110e km. Sajnos a képek nem túl jó minőségűek, de mintha a kormány felül teljesen simára lenne kopva, nézd meg a másikat, annál újszerű még a kép alapján. Ha végig van vezetve a szervizkönyv, akkor hiába ~két évvel idősebb, szerintem az jobb választás lenne. 2005-ben már a legtöbb Astra twinport motorral jött ki, ez még valami raktári darab lehet, szóval még ezt sem tudnom előnynek felhozni. A ködlámpát meg simán meg tudod csinálni otthon is, ki lehet vágni a lökhárítóból+kis kábelezés és kész is.
Üdv: Ádám
-
Spancer RE
aktív tag
válasz sziada5925 #17871 üzenetére
Ettől eltekintve vállalható? Látszólag normálisan lett összerakva, max (gondolom) spórolásból kihagyták a ködlámpás első lököst, nem?
+ ha később nagyon zavarna, hogy nincs ködlámpám, valami ilyesmit: [link] talán belehetne szerezni
-
sziada5925
aktív tag
válasz Spancer RE #17868 üzenetére
Szerintem az ezüst eleje már törve volt. A rendszám meg van egy kicsit gyűrődve és hiányzik az első ködlámpa, pedig a kapcsoló az utastérben megvan hozzá.
Üdv: Ádám
-
Calogero
addikt
Mostanában jelentkezett a következő probléma.
Néha beindítás után az olajos kannás piktogram égve marad a műszerfalon. (Általában meleg motornál jelentkezik).
De viszont egy újra indítás után akkor kialszik úgy mint régen.5W-30-as GM olaj van benne, ami 2011.08 hóba került bele 44 000 km-nél. Az autóban most van 45 300 km.
-
TasiA
senior tag
válasz Spancer RE #17868 üzenetére
Ha igaz amit írnak, én a kéket venném.
-
_seth_
veterán
válasz fero02 #17863 üzenetére
Többször voltam és minden alkalommal ellenőrizték Te hova jársz műszakiztatni?
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Gigabyte C301 RGB Black - Arctic Liquid Freezer III 360 RGB Black - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
_seth_
veterán
válasz fero02 #17861 üzenetére
Nem biztos de jó lenne, műszakin úgyis ellenőrzik a motorkódot.
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Gigabyte C301 RGB Black - Arctic Liquid Freezer III 360 RGB Black - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
_seth_
veterán
Lenne egy összetett kérdésem:
Adott egy angliai b2 vectra, május 31-ig van rajta műszaki, van érvényes forgalmija de biztosítása már nincs. Nekem van egy b1 vectrám, papírjai rendben de ez nem is érdekes viszont hibás a motorja. Ha ismerősöm megveszi azt az autót majd eladja nekem belőle a motort, amiről írunk adásvételit + az autó angol papírjait lemásoljuk akkor ezt sikeresen le tudom papírozni okmányirodában, hogy végül átkerüljön az angliai motorszáma az én forgalmimba?
Tapasztalata van esetleg valakinek ilyen téren? Vagy pl érdemesebb az adásvételit pl júniusra dátumozni amikorra már lejár az angol vectra műszakija? (érvényes műszakis autóból mégis csak érdekes eladni a motort, itthoni autóval nem is oldható meg).
Hogyan lehetne ezt összehozni, hogy jó legyen?
[ Szerkesztve ]
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Gigabyte C301 RGB Black - Arctic Liquid Freezer III 360 RGB Black - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
neduddki
nagyúr
válasz zolikaDB #17855 üzenetére
HI!
eb620: mar csak az inditomotort kell megerositened es tisztan elktromos modban is hasznlhato a joszag:- ) mennyi volt?
udv
neduddki
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
-
neduddki
nagyúr
-
TasiA
senior tag
válasz zolikaDB #17844 üzenetére
Nekem kérlek szépen ilyen van. Ez volt akciósan akkor mikor vettem .4 éve tökéletesen üzemel, hallgatom fél napokat a hifit, mikor biztonsági őrködtem, akkor szinte az autóban laktam. Nekem nincs vele bajom.
Szerintem 55-ös legyen minimum és minél nagyobb indító áram+legyen garancia.Kb ennyi, amit értek a témához. -
neduddki
nagyúr
válasz bambano #17851 üzenetére
HI!
"én azt vontam kétségbe, hogyha nem eszerint a karakterisztika szerint töltöd az akksit, akkor nem fog feltöltődni." koszonom enni nekem eleg is
udv
neduddki
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
-
bambano
titán
válasz neduddki #17850 üzenetére
én nem vontam kétségbe a 3 utas karakterisztikát, hol láttál te ilyet? sőt, azt sem vontam kétségbe, hogy ha optimális töltést akarsz biztosítani az akksinak, akkor ez a jó.
én azt vontam kétségbe, hogyha nem eszerint a karakterisztika szerint töltöd az akksit, akkor nem fog feltöltődni.nem tudja nem felvenni az energiát. ha nem veszi fel az energiát, az annyit jelent, hogy nem folyik rajta áram. de akkor, és ez a lényeg, nem folyik rajta többet áram, következésképp nem a csepptöltésnél emlegetett 13.6 V fog rajta esni, hanem a generátor teljes kapocsfeszültsége.
attól, hogy nem vagyok vegyész, még tanultam kémiát és meg tudok érteni két ennyire egyszerű reakció-egyenletet.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
neduddki
nagyúr
válasz bambano #17849 üzenetére
HI!
csak egy kerdes:
Te mint fizikus eeldontod, hogy egy kemiai energiatarolas hoga n muxik?
a kerdesedre a valasz: mert a mukodesi elve miatt nem vesi fel az energiat, hanem elfuti es ezzel karositja, de Te azt vonod ketsege, hogy letezik ez a 3as karakterisztika, erro gyun eszembe a masodik kerdesem:
Te mint fizikus ketsege vonod az akkuktoltesi karakterisztikajat?udv
neduddki
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
-
neduddki
nagyúr
válasz bambano #17847 üzenetére
HI!
"az pedig, hogy az akkumulátort áruló szakma véleményét ignorálom a fizikus szakma véleményével szemben, ha nem egyeznek, szerintem normális." max szeinted mert Te fizukus vagy, csak az abaj, hogy itt kemiais belekeverdik az ugybe, igy asztan velmeneyd nemtartom meradonak mert nem tucc vel esemmit kezdeni
udv
neduddki
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
-
bambano
titán
válasz neduddki #17846 üzenetére
idézet az egyik általatok linkelt webről: "Egy akkumulátor átlagos élettartama használattól függően 2-3 év." az enyémek közül az, amelyiket rendesen kezeltem, 5 évig bírta, amelyik ridegtartáson volt, 4.5 évig. Mit kellene még tennem, hogy az általatok preferált szakma szerinti üzemidő duplája után valami történjen? az öt éves akksit akkor is kidobom, ha még nincs látható jele a leépülésnek, következésképpen minden plusz ráfordítás felesleges pazarlás.
az pedig, hogy az akkumulátort áruló szakma véleményét ignorálom a fizikus szakma véleményével szemben, ha nem egyeznek, szerintem normális. de én meggyőzhető vagyok, ha olyan érveket hoztok fel, ami legalább az anyagmegmaradás törvényét nem sérti, optimális esetben Kirchoffnak vagy Maxwellnek is megfelel. Sajnos azokat az érveknek látszó mondatokat, ahol például eltűnik az anyag, nem áll módomban elfogadni, ha ezért lebunkózol, tedd azt.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
neduddki
nagyúr
válasz zolikaDB #17844 üzenetére
HI!
yuasa, exide 5, de inkabb 6
udv
neduddki
mod: bambano: 1: ezt nem konnyu athidalni, de mindt csak akarni kell, 2-3 azzal enm tudok mit kezdeni, hogy a szakma velemenyet ignoralod, nem az en butasagomat bizonyicsa
[ Szerkesztve ]
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
-
bambano
titán
válasz neduddki #17842 üzenetére
"nekem 2 otoval kell foglkoznom nemjelnt sok kellemetlensege, hogy 2 hetent 1-1 oto felrakok egy ejszakara": majd próbáld ki ugyanezt lakótelepen úgy, hogy a legközelebbi konnektor az utca túloldalán van 12 emelet magasan rá fogsz jönni, hogy nem mindig járható út a töltés.
"fojjni fog bizony es ez sem fog jot tenni az akkunak, de tovabb akkor sem fogja tolteni": értem, tehát az az áram, ami csepptöltéskor keletkezik, az tölti az akksit, az az áram meg nem, amit a generátor nyom rá. erre adj valami ésszerű magyarázatot (hint: nincs rá).
"ha igaza lenne nem is lenne baj, de sjanos nincs es ezt meg fennhangon is terjeszti": itt max. annyit jelenthetsz ki, hogy eltér a véleményünk, azt, hogy kinek van igaza, aligha.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
neduddki
nagyúr
válasz neduddki #17842 üzenetére
HI!
kikestem, micronix hozzallasarol akartam irni: engem 8 eves akkuval kuldtek el, hogy ha nygyon akarom adnak uj akkut, e ezt meg nem kell cserelni, 9evesen is ugyaezt akartak, de kemynzen ellenalltam es lett uj akkum:- )
massal is hasonloan bannak: "Ma megint volt egy "vasarlojuk":- ), alapbol .7A-t zabalt az oto, igy asztn akku nelkul tavozott villamosagi szerelozho. /komojjan mondom nagyon teccik a policijuk:- )/" bofudv
neduddki
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
-
neduddki
nagyúr
válasz bambano #17837 üzenetére
HI!
"akkor azon az akksin még töltőáram fog átfolyni, ami tovább tölti 80% fölé az akksit." fojjni fog bizony es ez sem fog jot tenni az akkunak, de tovabb akkor sem fogja tolteni
en ezt latom: Pb + PbO2(s) + 2H2SO4 <-> 2PbSO4 + 2H2O :
Töltéskor lejátszódó folyamatok:
az anódon
PbSO4 + 2e- -> Pb + SO42-
a katódon
PbSO4 + 2H2O -> PbO2(s) + 4H+ SO4-2 + 2e-Kisütéskor lejátszódó folyamatok:
az anódon
PbO2(s) + 4H+ SO42- + 2e- -> PbSO4 + 2H2O
a katódon
Pb(s) + SO42- -> PbSO4 + 2e-nekem ez reverzibili sfojjamatnak tunik, az a gond hogy a tartosan szulfatban maradt olmot nem lehet regeneralni
nekm a gyari szerelesu yuasa 9 evig birta, de ha a 8 eves koraban bekovetkezett lemrules utan rogton kap egy tisztesseges toltest, ill. leglso alkalomra amikor osszefutottam a temaval. megveszem a toltot, maig vigan azzal furikazok, nem pedig micronixnal demozik 10 evesen harmad kapacitassal:- )
"amivel egyéb okok miatt irtózatos sok baj van" nekem 2 otoval kell foglkoznom nemjelnt sok kellemetlensege, hogy 2 hetent 1-1 oto felrakok egy ejszakara
"de hogy amit írtatok, az marhaság, bizonyítva lett." en csak azt latom ,hogy kiskutja a a labtorlohoz rgaszkocc vmihez amihez nem ertesz, ezzel max magad marhasagat bizonyitotad
udv
neduddki
mod: TasiA: "Bambano úgy sem fog engedni az igazából" ha igaza lenne nem is lenne baj, de sjanos nincs es ezt meg fennhangon is terjeszti
bambano: "még mindig nem tartom hiteles forrásnak azt, amelyik ugyanazt a terméket el is akarja adni, amiről ír." hat kecsegtelen, teny hogy ebben a temaban a divatszakertoktol lehet infot kapni, nem pedig hozzaertoktol
[ Szerkesztve ]
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
-
bambano
titán
válasz JHONNY 79 #17838 üzenetére
mert az exide akksim rajta kívülálló okok miatt nem kapta meg a megfelelő kezelést és nem fogja kibírni a következő telet, ha megint -20 fok lesz. pontosabban nem tudni, mi lesz vele, viszont nekem munkaeszköz az autó, ezért nem kockáztatok rongyos 25k miatt egy lerohadást.
szerk: még mindig nem tartom hiteles forrásnak azt, amelyik ugyanazt a terméket el is akarja adni, amiről ír.
[ Szerkesztve ]
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
TasiA
senior tag
Nem unjátok?
Bambano úgy sem fog engedni az igazából, meg ti semSzal vita lezárva
A jóember meg menjen venni akksit! Ha van pénze jobb márkát, ha nincs óccsobbat.
Úgy is olyat vesz, amilyenre pénze van!!! -
JHONNY 79
aktív tag
-
bambano
titán
válasz neduddki #17836 üzenetére
hát tényleg nem kell sok gondolkodás, hogy kiderüljön, ha 13.6V-tól csepptöltéssel töltődik az akksi, miközben a generátor 14.4V-os feszültséget állít elő, akkor azon az akksin még töltőáram fog átfolyni, ami tovább tölti 80% fölé az akksit.
másrészt meg ha olyan webet nézel, amit nem az írt, aki procis töltőt akar eladni, akkor kiderül, hogy a szulfátosodás az üzemszerű működés, mert:
[link] "Kisülésekor mindkettő ólom-szulfáttá alakul." (a pontos kémiai reakció ott van a lapon).
harmadrészt nekem 5 évig bírta a gm akksi normál használat mellett, 4 éves az exide, nem normál használat mellett. mindkettő megfelelő élettartam, tehát semmiféle érdemi intézkedésnek nem látom értelmét vagy célját, hogy 5 év helyett 5.5 év legyen az akksi élettartama. Pláne nem havi töltős töltésnek, amivel egyéb okok miatt irtózatos sok baj van.
szóval lehet, hogy én fotelfizikus vagyok, de hogy amit írtatok, az marhaság, bizonyítva lett.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
neduddki
nagyúr
válasz bambano #17834 üzenetére
HI!
"iszont az, hogy mi lesz az akksival, ha nem a processzoros töltő tölti, hanem a generátor, az nincs ott a linken meg abban sem, amit idéztél." a leirasbol nem kell sok gondolkodas, hogy kiderujon, hogy 80%ig tolti az akku a hinyzo kapacitas miatt pedig megindul a szulfatosodas, ezert illik havonta 1x feltolteni normalis toltovel, de ezek is benn lesznek a micronix iromanyban
udv
neduddki
mod: "tehát az oldal szerint optimális 3 lépcsős töltési eljárás elsősorban mélykisütött akksikról szól. az az eset nincs ott leírva, amikor normális használatban egy majdnem feltöltött akksiból kiveszel egy kis töltést." egy jol mukokod generator-feszabalyzo paros befejezi a toltest az elso lepcso vegenel es ott meg van 2 fazis, innen mibol kulombozne, hogy honnan /mijjen lemerulesi fokrol/ toltom ?
nem csak ebbol az egy leirasbol tajekozodtam, henm mint a mijjen otoban is kovetjheto vegighallgattam sokmindenkit akkurol totorol toltesrol es probaltam osszeszedni az infokat, de ha okosabbak vagytok mint akik mar evtizedek ota ezeel fogllakozak en meg sem szolalok:- )))
[ Szerkesztve ]
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
-
bambano
titán
válasz neduddki #17832 üzenetére
olvasd el az általad linkelt lapot, ilyen van benne:
"A generátor a mélykisütött akkumulátort rendszerint túltölti, ami megint csak nem tesz jót az akkunak. Általában egy mélykisütött indítóakkumulátort kb. tízszer tud a generátor újratölteni. Az akkumulátorok szeretik, ha megfelelő karakterisztika szerint töltik fel őket, különösen mélykisütött állapotukból"tehát az oldal szerint optimális 3 lépcsős töltési eljárás elsősorban mélykisütött akksikról szól. az az eset nincs ott leírva, amikor normális használatban egy majdnem feltöltött akksiból kiveszel egy kis töltést.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
válasz neduddki #17832 üzenetére
azon a linken le van írva, hogy más fotelfizikusok szerint mit kellene kapjon az akksi töltéskor és hogy a csúcskategóriás töltők hogyan töltenek.
de a kocsiban nem ez van, viszont az, hogy mi lesz az akksival, ha nem a processzoros töltő tölti, hanem a generátor, az nincs ott a linken meg abban sem, amit idéztél.
[ Szerkesztve ]
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
válasz neduddki #17830 üzenetére
milyen sokkot okoz egy 740 amperes csúcsáramra méretezett akksinak, ha 150-et le kell adnia? hint: semmilyet.
egy ilyen akksit max. úgy lehet sokkolni, ha bikáztatni akarok róla és véletlenül zárlatot csinálok. akkor igen, de akkor már úgyis mindegy, mert 740 ampertől leolvad a saru, azt már úgysem rakom vissza sehova.
(#17829) JHONNY 79: gyári generátor, 5 évig gyári gm akksi volt a kocsiban, most exide van, de a következő télnek már nem ezzel megyek neki.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
neduddki
nagyúr
válasz bambano #17831 üzenetére
HI!
na meselj fotelfizikus:- )
udv
neduddki
mod: "milyen sokkot okoz egy 740 amperes csúcsáramra méretezett akksinak, ha 150-et le kell adnia" nem ken neked ezt a kemia-fizika dolgokat eroltetned regens enmnet:.- ) egy akkuban nem csak amax aram okoz maradando valtozast, hanam joval kisebb aramok is valtoztatjak /kisebb nagyobbmertekben/ ezert tortenik az akkuk ido elotti orgedes, amit a kornzeztei hatasokkal meg spekelve hozzak el a doglest, de inkabb megvarom, micronix-nak publikka valjon az akku howto /Zsolt szerint lektoroaasl van hatra, foleg az uj dogoknal/
[ Szerkesztve ]
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
-
bambano
titán
válasz neduddki #17828 üzenetére
én olvastam azt a linket, csak nem releváns, tehát nem foglalkoztam vele.
(#17829) JHONNY 79: a lemez akkor hajlik el, ha irreálisan magas áramot ad le az akksi és akkor szokott leperegni belőle, ha teljesen kisütöd. egyik eset sem fordul elő ésszerűen karbantartott autónál, amit használnak is.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
neduddki
nagyúr
válasz JHONNY 79 #17829 üzenetére
HI!
"Ha egy akkumlátor állandó leterhelésnek van kitéve a benne lévő lemezek is elhajolhatnak,illetve hullhatnak le belőle darabok amik cellazárlatot is okozhatnak" es ezt meg megfejei az inditadssal jaro sokk
udv
neduddki
mod: megvan az abra:- )))
[ Szerkesztve ]
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
-
JHONNY 79
aktív tag
válasz bambano #17824 üzenetére
Nagyon jó akksid és generátorod van.
Az okfejtésünk abból adódott hogy állításod szerint a használat nem befolyásolhatja az akkumlátor élettartamát. Ha egy akkumlátor állandó leterhelésnek van kitéve a benne lévő lemezek is elhajolhatnak,illetve hullhatnak le belőle darabok amik cellazárlatot is okozhatnak. Tehát függhet a használat jellegétől is az élettartam. -
neduddki
nagyúr
válasz bambano #17826 üzenetére
HI!
hogy egy qva linket egyikotok se tud elolvasni, ott is kulon ki kellet emelni, de megtesyem megint:- )
"Az akkumulátorok szeretik, ha megfelelő karakterisztika szerint töltik fel őket, különösen mélykisütött állapotukból. Ezt az optimális töltési karakterisztikát 3 lépcsős töltési karakterisztikának nevezzük. Ezt a karakterisztikát csak speciális processzorvezérelt akkumulátortöltők képesek nyújtani, ilyen töltőket egyáltalán nem vagy csak ritkán látni a barkácsáruházak polcain. Az első lépcső a teljes töltés (bulk charging), ahol az akkumulátor a kapacitásának kb. 80%-át visszanyeri a töltő maximális áramú és feszültségű töltése mellett. Amikor az akkumulátor feszültsége eléri a 14,4V-ot, elkezdődik a második lépcső, a kímélő töltés (absorption charge). Ilyenkor a töltőfeszültség állandó 14,4V-os értéken marad és a töltőáram folyamatosan csökken egészen addig, amíg az akkumulátor töltöttsége el nem éri a 98% körüli értéket. Itt elkezdődik a harmadik lépcső, a csepptöltés (float charging), amely kb. 13,4V-os töltőfeszültséggel és alacsony (többnyire 1 amper körüli) töltőárammal kímélve tölti az akkumulátort. Ezzel az utolsó lépcsővel az akkumulátor töltöttsége eléri vagy megközelíti a 100%-os értéket. A csepptöltés ideje alatt az akkumulátor nem melegszik és a töltöttségi szintje közel 100%-os marad hosszú idejű pihenés alatt is. Megjegyezzük, hogy bizonyos zselés vagy AGM akkumulátorok speciális töltési karakterisztikát igényelnek."
azt a qva abrat bezzeg nem tanalon: - (udv
neduddki
mod: ez az akku shizti /3as karakteriszika/ mar lement mijjen otoban is, kicsit nehezen megertetni, de azota leglabb csond van:- )
[ Szerkesztve ]
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
-
bambano
titán
-
bambano
titán
válasz JHONNY 79 #17821 üzenetére
nekem ha két másodpercig tekeri az önindító a főtengelyt, akkor már komoly baj van. szóval felvesz mondjuk 150 ampert 2 másodpercig, ezt utána ha csak 10 amperével tölti vissza, 60%-os hatásfokot figyelembe véve, akkor is 50 másodperc alatt visszatölti az akksiba.
50 másodpercnél rövidebb utakat igen ritkán teszek meg.
az meg megint egy mítosz, hogy sok a fogyasztó, akkor... a generátor gerjesztését úgy szabályozzák, hogy az autó áramfelvételét kielégítse. Ebbe beletartozik minden fogyasztó és az akksi töltése is. Hacsak nem csináltak valami eszement ökörséget az autóval (tipikusan: 500000 wattos mélynyomó meg a hozzávalónak hitt erősítő), akkor a generátor képes kiszolgálni minden fogyasztót úgy, hogy még tölti is az akksit. Ha nem így lenne, akkor az autók folyamatosan lerohadnának.
egy módon lehet gyorsan tönkretenni egy akksit egy mai modern autóban: ha hónapokra leállítod és be sem indítod.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
válasz sziada5925 #17820 üzenetére
én tudom, hogy mire gondolt, csak próbálom rávezetni, hogy téved
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
JHONNY 79
aktív tag
válasz bambano #17819 üzenetére
Ha beindítod az autót veszít a kapacitásából az akkumlátor.,hisz energiát használt az önindító. Ugye azért van generátor az autóban hogy töltse az akksit. Ha rövid távon használod az autót nem biztos hogy 100 %-ra visszatölti a generátor,főleg ha nem egy fiatal akkumlátorról beszélünk.
-
JHONNY 79
aktív tag
válasz bambano #17816 üzenetére
Ebben tévedsz. Sokkal jobban igénybe van véve az az akkumlátor ahol az autót csak ritkán vagy rövid távokon használják. Az is jobban igénybe veszi ha több rövid távú utat teszünk meg egy nap.Ezt ugye tudja fokozni az is ha ez időben több fogyasztót is használunk.
Autó villamossági szerelő a szakmám,volt már dolgom pár Perionnal,ezért nem javaslom. Bár hozzáteszem hogy jó ideje nem dolgozok a szakmámban már. -
bambano
titán
-
JHONNY 79
aktív tag
válasz zolikaDB #17807 üzenetére
Szia!
Ha 8 évet kibírt az akksid elég szép teljesítmény tőle. Valószínűleg megérett a cserére.Mindenesetre én azt szoktam javasolni hogy csere előtt érdemes műszerrel letesztelni,megnézni hogy a töltés megfelelő e,illetve nyugalmi helyzetben mekkora az áramfelvétele az autónak. Nálam előfordult már hasonló helyzet,nem indult az autó,öreg volt már az akkumlátor,lecseréltem,de a probléma megmaradt. Nekem a Vartával volt elég bajom,többet nem veszek olyat. Jókat hallottam az EXIDE akksikról,nekem azt ajánlották. Ha lesz zene az autódban érdemesebb egy picit nagyobb kapacitásút venni. Ja és vásárlásnál figyelj oda melyik oldalt van a pozitív saru.
-
zolikaDB
veterán
Üdv mindenkinek!
Kocsiban gyári akksi van, 55Ah-s. Namármost, egyidős az autóval (gyári Opel feliratos, 8. éves), aztán ma reggel szépen pöccre indult a kocsi, megérkeztem a melóba, kiszálltam, majd visszamentem, h megyek a büfébe, erre nem indult. Egy Galaxyról bebikáztuk, ennek két órája, azóta többször is indult.
Megjegyzem, h amikor kiszálltam, a CD játszó előlapját bebillentve hagytam... Amikor indítottam, visszahúzta pozícióba, és nem indult
Szóval, akkor akksivásárlás? Érdemes bele esetleg 60Ah-st venni? (ha akarok két nagyobb hangszórót plusz erősítőt?) Milyen márkát? -
sziada5925
aktív tag
válasz bambano #17805 üzenetére
Ismerem azt az emelkedőt, ott lakom nem messze. 1.4-es G Astrával azért fel tudtam ott kapaszkodni 5-ösben, persze csak megfelelő lendülettel.
Lehet, hogy A-ból B-be jó az 1.6 is, de szerintem az azért eléggé alulmotorizált helyzet úgy. Emellett biztos zabál is, mert valahogy meg kell mozgatni azt a 2 tonnát.Üdv: Ádám
-
bambano
titán
válasz sziada5925 #17804 üzenetére
ültem 1.6 16v 100 le b vectrában, két emberrel, klímával az m3-on, annál az emelkedőnél Pest felé a kisbagi pihenő környékén vissza kellett tenni 4-be, mert vészesen lelassult.
Egyébként nem biztos, hogy annyira rossz a helyzet azzal a kocsival, lehet, hogy a-ból b-be típusú közlekedésre alkalmas. meg lehet, 1.8-ból átülve (előző kocsi olyan volt) nagy dolog. viszont egy vidáman pörgő vigyorgó ágyúgolyóból, amiben nincs mindenféle euro norma miatt megnyomorítva a vezérlés, van nyomaték is, meg szabadszívás miatt nincs turbólyuk, abból átülve hervasztó.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
őstag
válasz bambano #17791 üzenetére
Köszi srácok, csere, fújás után minden okés lett
Még egy kérdés: Hidegen hibátlanul pöc röf indul az autó, de pár napja, ha megyek vele, bemelegszik és van mondjuk kint 30 fok akkor furán indul. Beindul ugyanúgy azonnal, de 1-2 másodpercig "röfög" nem találja az alapjáratot, aztán 1-2 sec múlva megvan az alapjárat és tökéletes. Ennek mi lehet az oka? -
AMD Power
titán
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Genshin Impact (PC, PS4, Android, iOS)
- AGM H Max - faék strapakivitelben
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- Háztartási gépek
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Autós topik
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Ismerkedés a Zyxel NSA325 v2-vel
- eFootball
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest