Hirdetés
- Samsung Galaxy A35 5G - fordulópont
- AGM H Max - faék strapakivitelben
- Google Pixel topik
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Fotók, videók mobillal
- Nubia Flip 5G - kagylót, jó áron
- 1More SonoFlow Pro - Let it flow!
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
-
Mobilarena
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
zolikaDB
veterán
válasz bambano #18399 üzenetére
Nem sportosat, tobbnyire varosban kozlekedek, 90lo ala nem is kell. Inkabb halk, jo tapadassal.
Nem bannam, ha peremvedos lenne. Arban 20-22k/db. 205/55 R16. (tudom, /50 a gyarija, de tablazat szerint ez még nem csal. A /45 mg mar igen. A /55 meg gyakoribb es ahogy nezem, "markasabb" gumiknal akar 4-5 ezerrel is olcsobbak, mint a /50.)
Azert kerdezem itt, mert itt tobbeknek is van Astraja, es jobban tudjatok, mi a bevalt a tipus alá.
Most "egynyaras" Kleber Dynaxer HP2 van alatta, 185/65 R15. Ezzel vettem, de amellett, h kopott, kozelebbrol megvizsgalva oreg is, picit repedezett. Es erzem, h nem az igazi, esoben foleg.
Nezgettem a Vredestein Sportrac-ot is, V mintas esogumi, allitolag jol tapad, de 120-tol mar hangos. Okosok szerint meg fureszfogas kopasra hajlamosak ezek a gummak.
Uh uj dilemma -
zolikaDB
veterán
Köszönöm mindenkinek a segítséget, azt, h elviseltétek a felniválasztás körüli nyűglődéseimet és a tanácsokat!
Gumit ajánlotok rá? (205-ös, 16-os méretben) Első körben Falken ZE912-esre gondoltam, árban sem rossz és állítólag jó. Más tipp?
Plusz: erőtlen a kocsi ebben a melegben... (klíma nélkül!!!) -
-
Pitu
aktív tag
válasz lujó55 #18387 üzenetére
Ok, majd leírok mindent. Olajcserém óta valamivel hangosabb. Az előző olaj "adalékdúsabb" lehetett. Ez a diesel hang engem eléggé zavar...
Pár hete vettem a gépet, lánccsere bele volt kalkulálva, csak nem ilyen hamar Annyit mondtam a szerelőnek, ha már szétszedik, akkor nézzenek meg ott mindent, nem szeretem a meglepetéseket. -
Pitu
aktív tag
Beszéltem ma szerelővel a lánccserével kapcsolatban. Azt javasolta hosszabb útra semmiképp ne menjek már, mert a láncnyúlás belső kopást is okozhat. Szóval mihamarabb csere. A vízpumpát nem a lánc hajtja, de úgy gondolom cseréltetem azt is. 2002-es évjárat Z12XE motorkód ~150eKm.
Munkadíj 35-50K között, anyag is kb. a két ár között mozog. Csináltam két videót üzemhőfokon: [link] -
zolikaDB
veterán
Megkérdezel egy lakatost, az is azt fogja mondani, h zárszerkezeteket zsírozni kell.
-
Calogero
addikt
Az egyik kolléganőm autójában, Audi 80 (azt hiszem) indító helyén csak egy lyuk van.
Oda kell bedugni egy csavarhúzót és indul is
Abba nem akad a "kulcs" -
TasiA
senior tag
Használjatok inkább valami sűrűbbet, a WD 40, meg a zárolajzó, inkább kimossa a zsírt.
-
erikke17
őstag
-
wwhy
veterán
Szét kell kapni és bezsírozni. Nekem a 4 éves Corsanal jött elő, úgy, h meg se nyekkent. Opelszervizes haver jött, szétkapta, torx+ csavarhúzó, grafitos zsír és azóta, mint az álom Én csak szemléztem, van vmi pöcök/biztosíték, amire kell figyelni, a a többi nem volt nehéz.
ELADÓ <<Dell 7440 laptop>><<Újszerű, garis>><<i5-1345U, 16GB RAM, 256GB vagy 1TB SSD>>
-
hvb
tag
Sziasztok!
Tegnap óta szorul a gyújtáskapcsolóm.
Lehet segíteni rajta valahogy vagy csere?
('97 B Vectra X20XEV)[ Szerkesztve ]
zs.
-
zolikaDB
veterán
Astra G Cabrio. Ha valami szép, akkor ez gyönyörű A kék mellé egyszer egy ilyen adná
Remélem, héten meglesznek az Irmscher felnik is. -
Pitu
aktív tag
válasz sziada5925 #18358 üzenetére
Nem tudtam hogy ennyire gáz ez a Febi...
-
Pitu
aktív tag
2002, 40K-ból meg kellene lennie az anyagnak, a kérdés a munkadíj lesz.
SWAG/FEBI Vezérműlánc készlet Alvázszám: ->19DU0326 37739 FT v. 35486 FT Árban látom a különbséget, másban nem.Itt egy twinport videó, na az enyémnek még közel nincs ilyen hangja, szóval a szakik majd megmondják hogy mennyit mehetek még kb: [link]
(Komplett átvizsgáláson mondta a szervíz ahol átnézettem, hogy van már hangja a láncnak.) -
sziada5925
aktív tag
Biztos, hogy a Febi vezérlésszettet beletennéd az autódba? Vaterán árulja kompletten a gyárit 54000Ft-ért. Nem akarok hülyeséget mondani, de ha a lánc hajtja a vízpumpát is, mint a régebbi szíjasoknál, akkor azt is illik cserélni. Ez kompletten 100e körülre szokott kijönni.
[ Szerkesztve ]
Üdv: Ádám
-
Imy
veterán
Milyen évjáratú a kocsi? Ha 2006, vagy előtti, akkor láncfeszítő is kell.
40e-ből az anyagok kijönnek talán.
feszítő ív+ vezérműlánc feszítő + lánc + tömítések[ Szerkesztve ]
-
Pitu
aktív tag
válasz bambano #18354 üzenetére
jövőhéten megkérdezem szerelőmet, a komplett lánc készlet 35K a unixnál. Nem tudom hogy ilyenkor (első csere) elég-e csak a lánc, mert az kb. a fele az összegnek.
Munkadíj meg vidéken elég kedvező, 2 hete komplett első futóművet cseréltek/állítottak 12K-ért. Az anyag 20eFt volt. Igaz, azt nem tudom ez mennyi melóval jár.[ Szerkesztve ]
-
zolikaDB
veterán
Szokott valaki V-powert vagy Mol Evo-t tankolni? Mennyi ezeknek literje?
-
lujó55
addikt
hát ez sem úgy eszi az olajat, mint egy 30 éves zsiguli mögötte a kék füsttel. nemrég volt vizsgáztatva, alap volt a zöld pakett, a füstgáz se büdös. egyszerűen elfolyik az olaj mindenhol. nem kell ecsetelnem, olyan, mintha a tömítések, szimering eleve szar lenne. első opel, nincs hasonlítási alapom
(#18349) bambano: még ezt se hallottam senkitől
[ Szerkesztve ]
-
Imy
veterán
válasz lujó55 #18339 üzenetére
Ha nem nézi meg az olajszintet, és közben valami oknál elfolyik, vagy megeszi, akkor megszívta. Nem kell, hanem ajánlott megnézni. Az enyimben 83e km van, és olajat sosem ette... Ami elmegy az 1-2dl, és olajfolyás miatt, ami meg nem érdekel.
Nem szándékosan gyenge, csak a beszálító alul tervezte, és az opel beépítette.Ha akarsz igazán rossz kocsik, akkor vegyél F-es kocsit, nem fejtem ki mire gondolok, azok 100x rosszabbak... japán jobb, de ha egyszer bedöglik, akkor nem ennyi lesz alktrész, mint az astrába...
-
-
bambano
titán
válasz lujó55 #18343 üzenetére
63k-val vettem 19 hónaposan, nem sok túlzás van benne, ha azt mondom, gatyára hajtva. most van benne 238k, 9 éves, olyan 230k körül volt szimmering + teljes kuplungcsere.
viszont az életének a zömét autópályán töltötte, 130-as tempomattal, ami a legkedvezőbb terhelés egy motornak, mégis szétment. Szóval ha neked fele ennyit elment a pesti harcmezőkön, akkor jól bírta.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
lujó55
addikt
válasz bambano #18340 üzenetére
ne értsetek félre, nem szívózok, eddig az 1.4-es twinport úgy szolgálta ki a családot, hogy semmi bajunk nem volt vele, nem vagyok alonso, vigyázok rá. két költözködést is teljesített tengelyig ültetve zokszó nélkül, 70-80 km-t teszek bele minden hétköznap szar pesti utakon, de hogy 5 évesen egyszerre jön ki rajta minden az egy kicsit elszomorít. más meg tolja neki, nem vigyáz rá, mégse kell költenie még egy szaros kiégett izzóra se. na ez a bajom. az is mitől ég ki három havonta? pont itt kérdeztem meg a fórumon, aztán a zsenik elmondtak minden kóklernek, mert nem értek az autóvillamossághoz. persze az elektromos szaki 5000-ért zsebbe kimért mindent és azt mondta, hogy a rezgések és rázkódások miatt megy ki az izzó, egyszerűen eltörik benne a szál. ez hogy is van? akkor mennyibe is van a fenntartása?
ha mondasz egy megbízható szerelőt pesten azt megköszönöm. úgy látszik költeni kell rá és nem is keveset. -
bambano
titán
válasz lujó55 #18339 üzenetére
az, hogy a gyár a saját fenekének védelme érdekében irreális paramétereket határoz meg, még nem jelenti azt, hogy tényleg ennyi az annyi.
másrészt viszont mindegyik motor fogyasztja a motorolajat valamilyen mértékben. amelyik nem, azt sürgősen javítani kell.
úgyhogy ha a kocsid elmegy úgy, hogy egy szervizperiódusban egy litert kell max. utánaönteni, akkor az autód jó.
az, hogy körbeverte még a gépháztetőt is olajjal, nem jó. hogy nem lehet házilag kendácsolni, az meg minden modernebb autóra igaz. ez az ára a technikai szintnek.
konstrukciós hibák meg minden autóban vannak, a "legendás" toyota produkálta az utóbbi években a legtöbb gyári visszahívást. úgyhogy ne számíts arra, hogy becseréled az autódat más márkára, jobb lesz.
szerk: az kétségtelen tény, hogy megbízható szerelőt találni nehéz. Pesten nekem is évek alatt sikerült.
[ Szerkesztve ]
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
lujó55
addikt
ebben igazad van, minden alkatrész drága. csak van kocsi, amelyik 5 év után nem úgy hullik szét, hogy képtelenség javítani. a népítéleten is mindenki az olajfogyasztást hozta fel. ez egyszerűen nem normális. használati utasítás szerint 1000km-enként ellenőrizni kell az olajszintet. apám azt se tudja mi van a Focus motorháza alatt, évente elviszi szervízbe és a 10 éves kocsival a közel 120000 km alatt csak annyi baja volt eddig, hogy hátulról belevágódtak. De semmi nem romlott el rajta, szerintem még a gyertyák is az eredetiek.
Visszatérek ide. Ez milyen konstrukciós hiba már! Ennek a kiszedhetetlen helyen lévő, jóformán javíthatatlan alkatrésznek ki kéne bírni a kocsi élete végéig, de legalább 300ekm-t. Vagy ha valami szándékosan gyenge akkor lehessen már könnyen cserélni, ne legyen már 40k a munkadíj. -
lujó55
addikt
válasz bambano #18335 üzenetére
300k?
hozzáteszek még 300-at és ennyivel megtoldva becserélem egy másikra.(#18336) Imy: szánalmas konstrukció, pont azok a dolgok használódnak el a leghamarabb amit vagy nem lehet javítani, csak cserélni rengeteg pénzért, vagy eszméletlen helyen vannak és óriási nagy munka. pont ilyen volt ez a műanyag, fröccsöntött 30Ft-os légterelő lamella is amit 18k-ért akartak adni.
[ Szerkesztve ]
-
bambano
titán
válasz lujó55 #18331 üzenetére
maga a főtengelyszimmering nem egy ökör ára, 6-7k között volt az enyémhez gyári cucc. a kisebbik gond az, hogy ehhez esetleg szét kell borítani az egész motort. ha az első főtengely szimmeringed veri az olajat, az még egyszerűbb, de ha a hátsó, ahhoz le kell szedni a váltót és a kuplungot. Ez két napi meló is lehet, ennek megfelelően pörög a rezsióradíj.
De az igazán gyászos akkor lesz a nap, amikor szétbontják a kuplungodat és elkezdik húzni a szájukat, hogy azt már nem kéne visszatenni... Minden fenti mozdulat egy nagyságrendet jelent a számlán 6k a szimmering, 30-50k között a munkadíj, 300k, ha kuplungszettet is cserélni kell. nyilván motortól és autótól is függ a végösszeg.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
lujó55
addikt
kurvajó, hogy ezen a kocsin nem tudsz megjavítani semmit saját magadnak, mindennel be kell fáradni a műhelybe. semmi nem derül ki ebből a szar gépkönyvből se amit a bőrkötéses mappába dugtak.
el kéne vinni egy nagyszervízre, de félek, hogy lehúznak és továbbra sem lesz jó. akkor már inkább kibírom még egy évig és utána nézek valami más vasat -
bambano
titán
szerintem az egy általános tévhit.
nekem is sokáig 10w40 volt a kocsiban, 238 ezerrel, semmi baja nincs.az eredeti kérdéshez: ha ennyire olajos a motortér, az gáz, szét kell borítani az egészet és megcsinálni. nem értem egyébként a problémát, ha a főtengely szimmeringnél is tolja ki az olajat, akkor miért nincs már kicserélve a szimmering?
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
-
lujó55
addikt
-
Imy
veterán
Nah igen, a feszítő is olajjal megy, és azt pl okozhatja. És ott vannak a hidrotökék, nah azoknak is jó a 10W-40.
Vidd el, és csináltasd meg, és mehet vissza bele a GM szabványnak megfelelő olaj!(#18326) sziada5925
A Z14XEP twinport motorok amikor kijöttek, akkor a GM-LL-A-025 olaj szabvány volt a mérvadó. De a dexos2 felülírta. Tehát mindegy, hogy melyiket rakja bele, csak valamelyiknek megfeleljen. Dexos2 szigorúbb, de visszafele kompatibilis!
-
sziada5925
aktív tag
A Twinport motorokra vonatkozó előírás a Dexos2-es minősítésű olaj. Persze ez is csak reklámfogás, a lényeg, hogy 10W40 abba nem való. 5W40 esetleg, de az ajánlott kategória az 5W30, 0W40...stb
A Te autód motorkódja gondolom Z12XE, abba is tölthetsz korszerűbbet, annak pedig, hogy 145e van benne nem sok köze van az olajválasztáshoz.Üdv: Ádám
-
wwhy
veterán
... nézd meg a gépkönyvet/kezelési útmutatót, ne az autósboltban érdeklődj.
C Corsamban most van 98e km (2006-os, Z12XEP), és már úgy 60-65e óta a megbízható szerelők/autósboltok 10W-t akartak beleöntetni .... pl. ezért is vesztem össze egy régi szakival, akihez több mint 10 évig jártam, nem volt hajlandó a gyári 5W-t beletenni, mert az "vékony szutyok".[ Szerkesztve ]
ELADÓ <<Dell 7440 laptop>><<Újszerű, garis>><<i5-1345U, 16GB RAM, 256GB vagy 1TB SSD>>
-
lujó55
addikt
Astra 1.4 twinport motorolaj-probléma:
Normális az, hogy ennyire kinyomja az olajat? Orrán-száján fojik ki a motorolaj, pedig direkt csak a nívópálca közepéig töltöm fel, nehogy túltöltött legyen. Kb. 3 havonta öntök utána egy picit, mert akkora a veszteség 10W40-ből. Dobok néhány képet hátha van valakinek hasonló tapasztalata. Szomszéd utcában az autószerelő-vizsgáztató kendmeghúzdmeggyertyakulcslajos azt mondja, hogy minden opel így olajoz tipustól függetlenül. Engem azért aggaszt egy kicsit[ Szerkesztve ]
-
erikke17
őstag
Épp ezt akartam irni, hogy nekem sem megy még a szivattyú ha ráadom a gyújtást...
De annak utána fog kelleni járnom hogy néha, reggelente nehezen startol, azaz kell hajtani egy darabig mire elkapja de utána már megy, szerintem lemegy a benzin..
Mert van mikor pöcc röff egy nap állás után, de van mikor nem.. Mert amúgy meg ha mentem vele majd kimegyek pár óra múlva és megint startolok, semmi gond csak egy napos állás után néha..
Merre lehet Astra F X16XEL mociban, ez a "visszacsapószelep" szerűség?? Tartály vagy motortérben??||Wot / WarThunder - Erixx93|| Steam - erixx18 ||Xbox Series X - Erikk24 || BMW R1200GS || Opel Astra F X16XEL|| BMW E39 530d 142kW||DJI Mavic Pro||
-
tomyoy
senior tag
válasz akos86 #18292 üzenetére
Reggel mikor indítod csak a gyújtást add rá, várd meg még az AC betölt, gyújtás le és újra, magyarul 2x v 3x gyújtás, ha könnyen beindul akkor akkor a nyomás megtartásával van probléma. Annál a motornál nem tudom, hogy van megoldva, az én központi injektorosomnál, az injektorházban van egy gumi membrán ami megtartja a benzinnyomást és nem engedi hogy vissza csurogjon a benzin a tankba. Ahhoz a motorhoz van szerintem benzinnyomás szabályzó.
(már jó pár éve olvastam opelfórumon, nem saját tapasztalat, de ilyesmi probléma lehet)
[ Szerkesztve ]
nyiknyiknyiknyik
-
Calogero
addikt
Frissítés a J Astra-nál: [link]
[ Szerkesztve ]
-
-
TasiA
senior tag
válasz bambano #18304 üzenetére
Az a lényeg ne járj gázzal, mert a Kadettosok beléd fognak menni, ráadásul a huligánok is a gázos autókat gyújtogatják felfele.
Elsőnél üres volt a tartály, a benzintankban pedig víz volt, relatíve erőset deformálódott a tartály hátfala, ez mellé maga a karosszéria is, még is biztonságos maradt minden. Még a tartály bekötési pontjain sem sérültek a csövek és nem volt szivárgás, illetve a motortérben sem volt mérhető szivárgás.
Mondjuk én meglepődtem, hogy az autó aljánál bevezetett csövek sem sérültek.
Röviden tömören ennyit mondanak, illetve ennyit értek meg a német szövegből+videó. Sajna nem vagyok perfekt. -
bambano
titán
valaki lefordíthatná ebből a lényeget. thx.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Intel Core Ultra 3, Core Ultra 5, Ultra 7, Ultra 9 "Arrow Lake" LGA 1851
- Samsung Galaxy A35 5G - fordulópont
- Genshin Impact (PC, PS4, Android, iOS)
- AGM H Max - faék strapakivitelben
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- Háztartási gépek
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Autós topik
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Ismerkedés a Zyxel NSA325 v2-vel
- További aktív témák...
- Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI DSG LED facelift, új vezérlés, sérülésmentes
- Secretlab TITAN Evo "Neo Hybrid Leatherette" - XL - 5 év garancia Bontatlan, új Számlával
- Secretlab TITAN Evo "Soft Weave"- Regular - 5 év garancia Bontatlan, Új, Számlával
- Secretlab TITAN Evo "Neo Hybrid Leatherette"- Regular - 5 év garancia Bontatlan, új Számlával
- Canyon Stoic 2 XL
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest