Új hozzászólás Aktív témák

  • sifarr

    senior tag

    válasz Renwick #85854 üzenetére

    ... megtalálták a módját annak, hogy az emelés sem egyoldalú, sem kétoldalú szerződésmódosítással nem jár, ezért felmondási alapot továbbra sem képez senki számára.
    Ebben tévedsz.
    Az új ÁSzF módosítás teljesen megfelel a jogszabályoknak. Viszont nem csak a közleményt kell nézni, hanem a korrigált ÁSzF szövegét is, amely márciustól hatályos.
    A közlemény a 7.1. módosításának lényegét foglalja össze. A konkrét ÁSzF-szöveg ennél bővebb, de nincs vele gond. Viszont a közlemény nem említ meg egy másik változást.
    A márciustól hatályos ÁSzF 12.1.2.2. b) pontjába be/visszakerült ez a szöveg:
    b) a határozatlan időre kötött (hűségvállalást nem tartalmazó), illetve a határozott idejű (hűségvállalást tartalmazó) előfizetői szerződés esetén a Központi Statisztikai Hivatal által a megelőző naptári évre meghatározott fogyasztói árindex mértékével történő emelés esetén. Ilyenkor a Telenor a szolgáltatás díját – amennyiben az ezt megelőző naptári évben ez nem történt meg, úgy kumuláltan, a korábbi naptári év fogyasztói árindexének figyelembevételével – módosíthatja.
    A február 21-i ÁSzF e pontjában "szerkesztésre fenntartva" szöveg szerepel. A 2021. novembertől (jelenleg is) hatályosban viszont az újjal egyező szöveg szerepel.
    A 12.1.2.2. pont a szolgáltató egyoldalú szerződésmódosításának eseteit taglalja. Ez muszáj részletezni, mert a jogszabály csak azokat az egyoldalú módosítást engedi, amely az ÁSzF-ben szerepel. Viszont attól, hogy abban szerepel, attól még egyoldalú, azaz felmondási alapot keletkeztet.
    Lényegében a mostani ÁSzF-változás is felmondási alapot keletkeztet (ez szerepel is a közlemény végén), és minden "inflációs emelés" az ÁSzF szerint egyoldalú módosításnak tekintendő, azaz felmondási jogot keletkeztet.

    Még egy érdekesség. Az új 7.1. mintegy automatikussá, kötelezővé" teszi az inflációs korrekciót. Viszont a 12.1.2.2. már így fogalmaz: módosíthatja.

Új hozzászólás Aktív témák