- Három Redmi 15 érkezett a lengyel piacra
- Milyen okostelefont vegyek?
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- iPhone topik
- Garmin Venu X1 - vékony, virtuóz, váltságíjas
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Profi stratégiára vált a Galaxy S26
- One mobilszolgáltatások
- Mindenki Z Fold7-et akar
- CES 2025: Megjött az Amazfit Active 2
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
#31733248
törölt tag
válasz
#56573440 #131904 üzenetére
Érdemes elolvasni az erről szóló cikkeket:
"A statisztikai adatok szerint a magyarországi szállópor-koncentráció majdnem 80 százalékát lengyel és román szennyezők bocsátják ki."
Én ugye vállalkozó vagyok,, hozzászoktam már a sok szabadidőhöz, el sem tudnám képzelni magam máshogy (tavaly durván 4 hónapot pihentünk)... A járvány után nagyon sokan maradtak HO-ban (látszik a kiürült irodaházakon), valószínűleg tartós lesz sok munkavállalónál ez az állapot.
-
csongi
veterán
válasz
#56573440 #131770 üzenetére
Errol beszel mar miota :).
Egy adott tapadasi feluleten nem lehet nagyobb nyomatekot elerni, mint amit a feluleti feszultseg megenged. :).A VTS vakulj paraszt system ami most hodit.
Hu bazdmeg Nm meg Le.A legjobb pelda sztem az ujra eleszett CB500.
Egy picit attolgoztak a motort, kevesebb Le, es megsem erezheto hogy kevesebb.Kozuti motorzasba egy modern rendszeru motornal boven elegendo a 80-100Le es kb 60-70Nm.
Ezt is szabalyozni kell, hogy ne legyen elcsuszas, meg felelsleges elso kerek emelgetes.A tobbit en a sznobizmus szamlajara irom.
runner125.
Ezt mondtam, hogy masokkal kritikus magaval meg elismero. :).
Igenytelen paraszt aki az utangyartott alkatreszt beteszi. Ha nem lenne utangyartott alkatresz, neki nem lenne munkaja. -
Topiccsendőr
addikt
válasz
#56573440 #131770 üzenetére
Nem. 1000Nm keves hatso kerekre. Nezzetek meg a szamokat.
Nem parasztvakitas, egyszeruen nem szamoljatok ki, hogy egy erosebb egyhengeresnek haromszor akkora nyomatek van a hatsokereken, szoval ez nem a mernokok szamhaboruja, hanem nem neztek utana rendesen, ugy hogy valaki mar kiszamolta ezt az egeszet, belinkeli, aztan meg mindig ugyanarrol beszelunk, amit nem ertek. -
JóGéza
aktív tag
válasz
#56573440 #131719 üzenetére
Szia! Kérjél Eu Tb kártyát, az normál bankkártya méretű/kivitelű. 3 évig érvényes, de ingyen csinálják. A lamináltat viszont pénzért. Az Eu-st használom, eddig mindenhol elfogadták.
-
DJGABI
addikt
válasz
#56573440 #131719 üzenetére
az új taj már elvileg normális méretű, meg plasztik. de asszem fizetős, valami 5k ha csak úgy cserélni szeretnéd. én is lefénymásoltam, meg kicsinyítettem az eredetit. már foszlott szanaszét. eddig nem szóltak. de tényleg kb semmi értelme. miért nem elég a kód? úgyis mindenhol csak azt kérik
-
csongi
veterán
válasz
#56573440 #131688 üzenetére
Sztem mindet is kell alkalmazni.
De ezeket befolyásolja a motor.
Egy Rendőr Rt-n nem fog az ember a belső ívre hajolva tornázni. Nem olyan a motor ergonómiája.
Nagyon sok tényezőn műlik melyiket használja az ember.
Nincs jobb vagy rosszabb.
A motoron maradás a legfontosabb, bármely technikánál is. Közúton nincs erősebb tevhnika -
Geresics
addikt
válasz
#56573440 #131688 üzenetére
hát (és most egyéni vélemény jön), én alapvetően neutrális pozícióban megyek idegen helyen. Miért? Azért, mert abban van a legtöbb tartalék, és onnan tudok a leggyorsabban korrigálni. Ha kell letolom a motort, ha kell én dőlök még rá, és a látómezőm is elég nagy még így. Sőt, így motorozva fáradok a legkevésbé, így akár egy egész napot is simán végigmotorozok akár idegen országban is. Igaz, én ismeretlen szerpentineken sosem a leggyorsabb haladást keresem...
Ha általam jól ismert szakaszon megyek, az más kérdés. Ott mindig az a kérdés, hogy mi a cél, de értelemszerűen másképp motorozik szerintem mindenki olyan helyen, ahol ismeri a forgalom ritmusát, a kátyukat, az előzési pontokat, a kanyaríveket, stb. -
Geresics
addikt
válasz
#56573440 #131685 üzenetére
Mondom én, hogy örök vita!
A reakciódból arra következtetek, hogy "a másik" oldalon állsz, és érzelmi alapon reagálsz.
Mondta, hogy a leggyorsabb kanyartempót bedöntve lehet elérni. A tartaléknál pedig azt is mondta, hogy "lean"-nél sokkal lassabban tudsz pozíciót változtatni, mint a többinél (ha jól emlékszem).
Az USA rendőr miben lenne más, mint bármi? Ott is ugyan azok az erők hatnak. A magyar rendőrök is így mennek, Dodor meg is köpködte őket pár hónapja ez miatt. Igaz, hozzátette a legfontosabb tényt: az URH-nál egyetlen motoros sem gyorsabb! -
#56573440
törölt tag
-
bacus
őstag
válasz
#56573440 #131339 üzenetére
Igen, ezt jelentené az élhető várós tervezés, amikor nem csak kimaxolni akarják a beépíthető területeket.
Neked lehet az a normális, mivel sok pénzt jelent, hogy mindenhova lakást kell építeni, szerintem meg sokkal szellősebben kellene, esetleg kifele terjeszkedve.Ennek én nem látom a jó végét, nincs megoldás, illetve minden újabb beépített terület újabb dugót teremt.
-
A Zéé
addikt
válasz
#56573440 #131339 üzenetére
"Most emelik 1.5-re es lázadás van, hogy ez túl sok hely, ennyire nincs szükség... Ugye..."
Az a helyzet, hogy ha beruházói oldalról nézed, akkor tényleg nincs rá mindenhol ekkora igény új építésűeknél, vagy legalábbis ez a szám körzetenként nagyon eltérő tud lenni. Előző munkahelyemen 2 társasházat építettünk VIII kerületben a Rákóczi tér vonzáskörzetében, és mindig maradtak eladatlan parkolók. 23 lakáshoz 14 beálló volt (és fizetett a cég 9x2 millió helymegváltást), 11-et vettek meg lakók, 3 meg külsősnek. 30 lakásosnál 18 beálló volt, (amiből 12 parkológépesíthető, így papíron megvolt a kellő beállószám), és 3 eladatlan lakás + 5 pakolóhely volt, amikor eljöttem a cégtől. Szóval mindkét esetben a valós igény inkább 0,5 beálló/lakás volt, nem 1,5...
Most Zalaegerszegen építek társasházat a város egy külsőbb részén, ott 22 lakáshoz 22 fedett és 11 nyitott beálló van, ez most úgy tűnik nagyjából ki lesz használva, de még itt sincs még egyelőre annyi beálló eladva, mint amennyi lakás, szóval még itt sem értük el az 1 parkoló/lakás arányt.
.
Az a nagyobb baj, hogy több tízezer olyan régi épület van Bp-n belül, amihez 0 beálló/lakás van, hiába lenne a valós igény kb. 0,5 beálló/lakásra, az is iszonyat mennyiségű megoldatlan parkolóhely. -
vlevi
nagyúr
válasz
#56573440 #131324 üzenetére
"Tökéletes példa arra, hogy ami régen jó volt mert kényelmes volt, az mára hova jutott"
Kis mellékszál a dologhoz, hogy Hollandiában azért kerékpározik mindenki, mert a Hollandok valamikor jó régen már érezték, hogy, ha itt mindenkinek autója lesz, akkor az országban meg nem lehet majd mozdulni a parkoló autóktól.
Ezért nyomták ezerrel a bickilizés, és egyéb, nem autós közlekedési formák reklámozását.
Nézz meg egy holland városi felvételt. És képzeld el ugyanazt az ember mennyiséget úgy, hogy bicikli helyett akárcsak robogót képzelsz oda. Hát még, milyen lenne, ha mindegyik biciklis helyett X7, Q7, vagy Landrover menne az utcán...Persze, Hollandia speciális eset, mert nincsenek emelkedők, és a tenger közelsége miatt télen sincs túl hideg a bicajozáshoz. Próbálná ki ugyanezt télen a budai oldalon
-
Xero
nagyúr
válasz
#56573440 #131324 üzenetére
Pont most mentem egy Angyalfold - Telki - Angyalfold kort. Haromnegyed 1-kor indultam tehat nem a legdurvabb meg. Autoval Google Maps 1.5 orat hazudott. A valosag valahol 2-2.5 ora kozott lehetett. Az utvonalon nem nagyon van turas, tehat az nem jatszik. Motorral kb 50 perc alatt jartam meg oda-vissza ugy, hogy sorok kozott csak csorogtam es nem nagyon huztam el a szarvat kemenyen sehol. Egyszeruen tul sok az auto. Erre a tavra bicaj nem opcio. Motor, de meg inkabb valami keskeny robogo a legjobb. Igaz valosagban sorok kozott azzal sem mennek jobban, cserebe varoson kivul nem haladna ugy.
Egyre jobban meregetem a tarolot, hogy beferne-e valami utos-vagos 250+-os motor/robogo utni-vagni telen is pluszban. -
bacus
őstag
válasz
#56573440 #131307 üzenetére
1992-ben voltam Párizsban, emlékeim szerint tele van mélygarázzsal, mindenhol meg tudtam állni !
Az, hogy ezek a garázsok forgalmat generálnak, ezzel nem tudok egyet érteni, mert ha az a helyi lakosoknak ingyenes, akkor nem az utcán tartanák az autóikat, hanem levinnék oda, mert fedett, mert meleg van, nem lopják el, nem rongálják meg, stb.
Ebben a pillanatban a felszínen is lenne rengeteg hely, azaz máris lehetne parkolni a nem helyieknek, ami csökkentené a most parkoló helyért keringők számát !Akinek pénze van vagy autóval akar menni, vagy csak muszáj neki, az mindegy mibe kerül autóval fog menni. A helyi lakosok jogainak meg igenis nagy mértékű csorbítása ez, hogy NEM lehet ugyanolyan feltételekkel autójuk. Elköltözni nem tudnak, így ez elég fura mikor megkapom, hogy menj lakj Gárdonyba, onnan is sokan feljárnak, és ott már kapsz a lakásodért akár házat is. Én se javasoltam még senkinek, hogy adja el a házát, mert azért már kap egy belvárosi lakást és akkor akár gyalog is tud színházba menni.
Az is szerintem egy teljesen jogos igény, hogy az ember a lakhelyéhez relatíve közel szeretné tárolni az autóját, mégis csak egy használati tárgyról beszélünk, a menj el valahova ne úgy kezdődjön, hogy először vonatra szállsz a csomagokkal kimész Budaörsre és onnan tudsz tovább menni saját autóval.Sok esetben lehetne megoldás fedett autó telepek létesítése is, mert pl nem lehet veterán autóm sem, sem egyéb hobbi autóm, lakó autóm, stb, amit évente 2x vennék elő, mert gondot jelent a tárolása. Erre is láttam megoldást pl olasz tengerpartok közelében vannak lakó kocsi telepek, ahol ott hagyhatod egy napi díjazású telepen a lakó kocsid, nem kell minden évben pl. Svédországból lehúznod a lakókocsit. Ennek a tárolási díja kb megegyezett azzal, mintha hazahúztad volna meg vissza.
Én 88 óta vezetek, nem az enyém a legrégebbi jogosítvány, de már én is sokszorosan kifizettem a benzin árában az autópálya fejlesztéseket, most mégis megint kifizetem matrica formájában. Ugyanez van a parkolással is, mióta bevezették a helyzet nem javult, csak már fizetünk érte, rengeteg helyet megszüntettek (felfestéssel, táblával, oszlopokkal/korlátokkal), csak a 3. kerületben a lakásom közvetlen környezetében kb 200 db parkoló helyet számoltak fel, az irodámnál a ház előtti parkolás megszűnt, kiszélesítették a járdát, majd felfestettek egy kerékpár sávot annak a 3 bringásnak, aki évente ott elkerékpározik, korlátokat szereltek fel a másik oldalon, így az addig ferdén a járdára álló autókat már csak fél kerékkel párhuzamosan engedik fel a járdára (a járda itt vagy 4 m széles volt !!), ezzel itt is elvettek több száz parkoló helyet.
Szerintem az egész parkolási hozzá állás nem normális, ahol lehetőség van, ott parkoló helyeket kell teremteni, ahol nincs ott a 30 éve beígért föld alatti mélygarázsokat kellett volna megépíteni. (metrót is tudtak építeni, mélygarázst is meg tudták volna oldani.) Lehet a belvárosban is némely lakó ház elbontásával, illetve az ottani üres (régen parkolónak használt) telkeket is kifejezetten egy emeletes parkoló háznak kellett volna építeni, nem pedig további lakásokat tovább rontva a parkolási helyzetet.
-
#31733248
törölt tag
válasz
#56573440 #131264 üzenetére
Nézd, ezeknek a vitáknak a lefolytatását erősen megnehezíti, hogy az online aktív többség a közlekedésszervezéssel kapcsolatos világképét az indexes Tenczer-féle, szélsőségesen egyoldalú, kizárólag a belpesti szempontok figyelembe vételével íródott Index-cikkek alakították ki. Ezért jönnek elő rendszeresen azok a mélyenszántó hülyeségek, hogy de "Amerikában hiába van 2x6 sáv, ugyanúgy dugó van, mint itthon" és hasonlók. De ez kb. mindegy is, ha egyszer teljesen mások a városok adottságai.
Mutatok egy példát, hogy érzékeltessem a különbséget: Budapesten ennyi P+R parkolóval ösztönzik, hogy az autósok közösségi közlekedéssel folytassák az útjukat. A Budapesthez képest harmadakkora Stuttgartban ehhez képest van 17 ezer P+R parkolóhely. Olyan minőségű kötöttpályás kapcsolatokkal, ahonnan még a nagyobb városok esetén is 10-15 perc alatt elérhető a városközpont. Kissé öszönzőbb, mint a BKK... Teljesen más támogatást kap egy külvárosi, vagy agglomerációban lakó család a közösségi közlekedéshez, mint egy budapesti. Össze nem lehet vetni a kettőt.
A hasonlatoddal élve: a mézet ellopták, csak korbács van. Meg a mainstream médiában dolgozó nyomorult propagandisták, akik sokakat eredményesen meggyőznek arról, hogy az alkalmazott módszertan remek, csak hát a magyar egy elmaradott, mucsai hülye, mert nem érti. Aztán aki ezen a szaron nőtt fel, az a félműveltek magabiztosságával böfögi vissza, amit a propagandisáktól olvasott. Hidd el, a németeknél sem lenne akkora vonzereje a tömegközlekedésnek, ha nem építettek volna városonként parkolóhelyek tízezreit az autósoknak és a BKK színvonalát idézné a közlekedési infrastruktúra.
A dugódíj pedig soha nem volt uniós előírás, a 4-es metró támogatásából kell egy részt visszafizetni, ha nem lesz. De még az sincs meghatározva, hogy mekkora területet öleljen fel és mennyibe kerüljön.
-
válasz
#56573440 #131285 üzenetére
És ha nem változik semmi (elsősorban emberi magatartás és gondolkodás) menetelünk szépen előre, bele a végzetünkbe...
Minél később veszünk arról tudomást hogy a jövő generációjának másképp kell élnie az életét mint az előzőnek annál jobban fájni fog a váltás. És váltani kelleni fog, muszáj lesz, effelől kétség se legyen... a kérdés még abból a nézőpontból lehet, hogy most nekünk fog kissé fájni, a gyerekünknek fog jobban fájni, vagy az unokáknak még jobban lesz 'torokszorító'... -
fattyu
veterán
válasz
#56573440 #131264 üzenetére
a bkv nem
de a máv az ISZONYAT ergya.
az meg hogy a máv tesz 30-90 perc random faktort minden oda és vissza utadba, elég ahhoz hogy ne akarj kiszálni az autóból.
én 2 évnyi máv után álltam át az autóra mert - bár a magyar nyelv igen gazdag, és a szókincsem is elég mély e téren - már elfogytak a trágár szavak...
60km napi ingázást tolok le, ha jó idő van motorral ha nincs autóval... napi 120km elégetett benzin azért mert a máv az a máv.
és ez a hatalmas gáz. nem az hogy letenné az autót az ember, hanem olyan irgalmatlan fos hogy valaki aki NEM akart egyénileg környezetszennyezni is eljut oda hogy na ebből elég és szarok bele...
-
Geresics
addikt
válasz
#56573440 #131185 üzenetére
"Ha nincs ido egy normalis bemutatot megcsinalni, akkor el kell engedni."
Na erre pl. nagyon jó példa Dodor nemrég kikerült werkfilme, az Így készültek a használtmotor tesztek. Ebben ő is elmondja, hogy komplett stábbal dolgozni rohadtul nem olcsó móka! Az olyan hobbista önjelölt youtuberek, mint én is, aki az egészet tök ingyen csinálja hol engedhet már meg magának egy stábot?Ráadásul Dodor még ilyen stábbal is leginkább megreked a telefonnal rögzített videók szintjén! Akkor mit mondjanak a többiek, akik egy sima akciókamerával próbálnak gyártani némi hasznos, vagy épp haszontalan kontentet?
Sokszor megkaptam én is, hogy amíg nem csinálok Chris Birtch szintű videókat, addig minek erőlködöm? Na, vajon ott egy ilyen 3 perces videót, mint a KTM1190 Adventure R Red Bull Athlete Chris Birch cuts loose vajon milyen költségvetésből raknak össze?
Persze, aki a profi ligában akar játszani, mint a TC/TB, az más tészta, de most nem is erre akartam célozni ezzel a mellékszállal -
csongi
veterán
válasz
#56573440 #131185 üzenetére
Sztem pont jo, ha fejezetre van osztva.
Egy video tesztet is szet lehet kapni.
Azt a reszt nezi, olvassa el az ember ami szamara fontos.Ph- s tesztek jelentos reszenek en is kb a vegere ugrok.
De a koztes tartalmak is fontosak, mert ha reszletekre vagyok kivancsi, akkor belemerulok.Szegeny Valyi urnak helytelenul irtam le a nevet.
Elnezest kerek!Az teny, mindenki kedvere tenni lehetetlen.
-
csongi
veterán
válasz
#56573440 #131179 üzenetére
Persze van. Csak ez az a szint ami nem elegiti ki az enyemet.
A masik csoda a Magyar James Bond.
Ha az osszeomlas szelen allnek, es Fasy Zsulike zenei alafestesel menne egy egy auto bemutato , megadna a vegso lokest. :D.Vaji stilusa a proszto oszintenek vallott valami.
De azert van ertelmes musor is amit ossze tudott tenni. Pl a Nimitz bemutatasa.
Neha egesz viselheto. Csak sajnos o is ebbe a TC dologhoz szocializalodott.
Ebbol kellene kimozdulni.Ha nincs ido egy normalis bemutatot megcsinalni, akkor el kell engedni. Felcelt musorokkal a felcelt szinten fog maradni.
Mondjuk az irasos sajto legnagyobb hibajanak a lektoralasi hianyossagot tartom.
-
#14787072
törölt tag
válasz
#56573440 #131181 üzenetére
Persze, én pl. követtem a Gréta-sztorit Karottánál, mert szerintem baromi jó ötlet volt, de azon kívül nem nagyon hoz lázba, amiről mostanában beszél.
A MAMI-s rész tényleg jó volt vagy Fuvaros András, aki MZ-vel járja a világot.
Amúgy leírtad a lényeget: nincs íve az egésznek, szétfolyik és hiányoznak a személyes sztorik.
Majd belehallgatok a szpikzone-ba, csak félek, hogy ott meg Vályi a ceremóniamester.
-
#14787072
törölt tag
válasz
#56573440 #131179 üzenetére
Ugye?
Az autós Égésteret konkétan nem hallgatom, amióta Karotta vezeti. Elkezd egy mondatot, 15 perc múlva fejezi be, Papp Tibi motyog, Asszúr szuszog, a téma érdektelen.
A motoros Égéstér detto: Iván passzív-agresszív stílusban elbeszélget a két haverjával (Bistei, Szabó Henrik) számomra szintén érdektelen témákról. Legutóbb ott kapcsoltam ki, mikor arról volt szó, hogy Henrik szerint a GTR 1400-et lehet még kapni USA-ban, viszont EU-ban már évek óta nem. Erre visszakérdez Iván, hogy oké, de mindegyik államban? Hát nem k...vára mindegy neked, hogy mondjuk Texasban igen, Arizonában nem???
Oké, Winkler belepofázott mindig a másik mondanivalójába, de ott azért voltak érdekes témák.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
#56573440 #131029 üzenetére
Azert latszik, hogy az olaszoknal eleg foghijas az ismerete az atlagembernek :D
Mivelhogy a monsterek nem szoktak folyni. Ami folyik, az a 2000 elotti kuplungmunkahenger, ami 2000 utan mar nem ugyanaz, illetve a 2000 elotti munkahengert ha minden idoszakos szerviznel megtisztitja az ember, akkor az sem fog folyni sosem. Ha mar valami folyik, ott mar olyan km szam van a motorban, ami utan a legtobb gyartmanyu motor ugyanugy folyik.Inkabb az ST2, mivel az egy felfurt Paso blokk, ami miatt a hatso henger o-gyuruje vmi miatt enged. Ettol fuggetlenul 100e feletti futasteljesitmeny teljesen megszokott ezeknel a modelleknel.
696-796 nal a hengerfej deklije tud izzadni, ahol a himbak tengelyei vannak, amit szurke loctite tal le kell tomiteni szelepallitas utan. Ha ez elmarad, akkor ugye szar olasz lesz belole.
-
runner 125
nagyúr
válasz
#56573440 #130812 üzenetére
Kb..
Ennyire mély szellemi szintre még a szesz sem visz, h egy nagy eséllyel rendőr tulajos, 300kg-s motort a rendőrség elől próbálj meg beállva "eltolni". De eleve, mi lehetett a célja amikor ő maga se tudott menni.. mit hitt azok után, h 3-4x megborította, h el tudja majd így is juttatni A-ból B-be? Tényleg döbbenet h hova süllyed a nép. -
Methionyl
senior tag
-
Methionyl
senior tag
válasz
#56573440 #130731 üzenetére
fedett pályás jó móka, csak legalább 5-7 kör után kezd el döntögetni a motort mert én nem tudom milyen "aszfalt" vagy burkolat van bent, de iszonyat csúszik
Gumi meg hideg, nem kell tovább ragozni mi történt
Az elején minden lesz, szlalom, lassú "kocsik közötti szimuláció", stb, majd a végén 2 csoportra oszlik a társaság és pályáztok egy jót ami a csövön kifér.llwynog: köszi
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
#56573440 #130033 üzenetére
Nincsenek lamellak a valtoban. mikozben gurul a motor, nem kellene behuzott kuplungnal sem ilyennek tortennie, es nem szokott. csak allo kereknel. Az oka az, hogy a kapcsolokerekek ablakaiba nem talal bele a kapcsolokorom. Egy kis kuplungkiengedessel beletalal, mivel el tudnak fotdulni a valtoban a fogaskerekek.
-
Madwe
nagyúr
válasz
#56573440 #130033 üzenetére
+ ha már nagyobb tempóról nagy fékezés van, extra fékerőt ad a motorfék is köztes fokozatokban, nem? Mondjuk főleg v2 tapasztalatom van, lehet ott erősebb a motorfék? (Persze ha nem figyel az ember s nincs rutin visszaváltásnál akkora is lehet h blokkolja a kereket
)
-
GTVili
tag
válasz
#56573440 #129965 üzenetére
... azért ne legyünk eggyire gonoszak.... de ettől függetlenül, teljesen át kell nézni... alaptól a kúpcserépig. Mindent.
Nem azért, mert rossz lenne..... de ennyi idő és km alatt számtalan dolog elkophatott már, illetve ki kéne hogy cserélve legyen...
Például volt, hogy én szedtem ki a hasonló futásteljesítményű motorból a gyári benzinszűrőt..... amit egyébként 20.000-ként kell(ett) cserélni.... -
yodamastah
őstag
válasz
#56573440 #129904 üzenetére
Igen valszeg szarul ült rajta. Nem a kezeden támaszkodsz, hanem tartod magad combbal háttal. Kondi az kell, nem puhapöcsöknek való. Én 185cm vagyok, de van 190 feletti haver aki 1 év alatt 40ezret tett a k4 1000-be. Ha jól ülsz rajta akkor nem kényelmetlen. Fárasztóbb mint a seggeden ülni, ez nem vitás.
-
Madwe
nagyúr
válasz
#56573440 #129786 üzenetére
Engem motoron egyébként kifejezetten zavar a sok info ezeken városban. Sőt, most azon agyalok ezt is elengedem s simán egy cardo/sena vmi sisakbeszélőben hallgatom majd h mondja jobbra balra - elég nekem az utat s a rajta levő bérgyilkosaimat figyelni
ha nem városban vagyok hanem túrázok akkor más a helyzet, ott néha jutna idő ilyenekre is…
-
#14787072
törölt tag
válasz
#56573440 #129320 üzenetére
Nagyon helyes!
Aki így közlekedik, annak semmi keresnivalója nincsen a közúti forgalomban! Itt nem arról van szó, hogy elnézett egy előzést és a záróvonal után tudta befeejzni...Itt a közlekedési szabályok és mások életének, biztonságának olyan fokú leszarása látható, ami simán kimeríti a közúti veszályeztetés tényállását. Pusztán a szerencsén múlott, hogy nem lett tragédia. -
Khaosz55
addikt
válasz
#56573440 #129123 üzenetére
Nekem és a csajomnak is üvegszállas spartan van. Már 3 éve. Illetve az enyém 2 év után cserélték mert lejött a lakkozás allul elég nagy részen. Minden évben eltörik a plexi oldalt ahol a mechanikába van csatlakozva. Tehát minden évben kap garanciában új plexit. A bukóra 5 év garancia van ami csak a kártyával lehet érvényesíteni.
Tehát kizárólag Magyarországon normális motoros boltba érdemes venni. Nekem minden alakalommal mormálisan intéztek mindent. A plexi a spartan tipushibája 20 eze egy új szóval gari szigorúan kell.
Különben nagyon szeretjük a sisakot nagyon kényelmes naked bikeon 160-ig simán tudunk beszélni sisakkomunikációval. A napszemüveg része nagyon jó mivel nem túl sötét es olyan mélyre ereszkedik, hogy olyan mintha a plexi lenne sötétített. Korábbi bukómon egy vékony csíkba bejött a napszemüveg alatt a fény, alig láttam amikor szembe sütött a nap.
-
vlevi
nagyúr
válasz
#56573440 #128757 üzenetére
Mulholland drive (arra hasonlít) ott valami híresen csúszós lehet az úttest, nem tudom, de rengeteg ilyen kis sebességű elcsúszós videó van arról a részről.
[link]
Vagy csak azért, mert mindenki arra jár, és az a néhányezer elcsúszás nem is olyan sok, ha az arányokat nézzük?
Mint pl. Bajna-Héreg, vagy akár a 82-es út a Bakonyban. Persze, hogy több ott a baleset, mint két üres alföldi falu között. -
bacus
őstag
válasz
#56573440 #128712 üzenetére
A jogsi egy szerzett jog, nem lehet csak úgy újra vizsgáztatni.
Az orvosi egy marhaság, pillanatnyi állapot, a szemészet átverhető, így csak pénz lehúzás. Miközben több embert ismerek aki pl félig béna, agyvérzés után van és vezet!
Szerintem meg nem nehezíteni kell, hanem
1. Minden lépcsőn végig vinni, nem kell azonnal korlátlan A
2. Ezzel párhuzamosan gyorsitani, egy új kategória megszerzése nem tarthat tovább 1 hónapnál
3. Olcsó utánképzések. Nem, a 40e nem az! Ezt is autós iskolák szervezhetnék.Ritkán halnak meg, okoznak balesetet full kezdő vezetők, ez inkább a már kicsit vezettem, jó vagyok nagyon vezetőkre jellemző. Lehet motoros kategóriában ez nem teljesen igaz, de a fokozatosság segítene. Nyilván lehetne autónál is teljesítmény korlát, pl első 2 évben csak 100LE ig vezethet, utána 2 évig 200LE, stb
Egyéb kategóriák pl B+E könnyítése, olcsóbbá, elérhetővé tétele. 30 éve utánfutózom, lakó kocsit vontathatok 3500 kg jármű szerelvényig, ami egy 2t autó és egy 1,5t bódénál elő is fordult, vontattam motor szállítót azzal is beleférek még 2 -motorral is a B kategóriába, de ha autó trélert húznék, azt nem lehet, menjek kresz vizsgára meg 250e tanfolyam..
Nem akarom majmolni a német példát, de a jogsinak nincs eü lejárata, de baleset esetén vizsgálják, hogy eü alkalmasság rendben volt e, ha nem, akkor ülhetsz is. Itt meg, volt érvényes jogsija akkor meg se nézik, hogy csak log a bal karja.. Ott ha jól tudom 7 tonnáig vontathatsz, ebbe minden magáncélú vontatás belefér.
A1 -t sok országban vezethetsz B jogsival, legalább rendszámos a jármű, itt meg megy a 50ccm re papírozott -motorral, vagy még 2 ütemű fojtás nélküli robesz, amivel 90 el száguldozik.
A rendszámokat is most rendbe tehették volna, rögtön látszik ha vas megyéből átmegy Miskolcra, akkor nincs helyi ismerete, jobban lehetne figyelni rá. Mindenhol működik, de itt erre sincs akarat.
-
-
duni84
aktív tag
válasz
#56573440 #128371 üzenetére
az eü csomag csak egy része a dolognak. a felhajtható rendszámtábla tartó szerintem jobban kivágta a biztosítékot. az tény, hogy nettó túlkapás van a videón, de én pl ha valami illegális átalakítást végzek a motoron, akkor azt mindig úgy teszem, hogy adott esetben az ülés alatt levő szerszámkészlettel vissza tudjam állítani "gyári állapottal megegyezőbe". gondolok itt még az olyan tényleg apróságokra, hogy pl van csere halogén helyzetjelző izzó is a forgalmi mellett a zsebben
nyilván nem az izzóba fognak belekötni, de ha már a többit megtalálják, akkor ezt is meg fogják és ha megkérnek, hogy állítsam vissza vagy ugrik a rendszám, akkor leizzadok és mondom nekik, hogy amíg kitöltik a büntihez a papírokat, addig "street legal" lesz az egész és nekifuthatunk egy ismételt szemlének. ha már a tilosban járok, akkor az a minimum, hogy ne rajtam múljon a pozitív kimenet. mondjuk tény, hogy a kommunikációm is általában olyan, hogy a beszélgetés végén kellemes napot kívánunk egymásnak szerszámkészletezés nélkül.
-
-Mosquito-
őstag
válasz
#56573440 #128371 üzenetére
"Engem megállítana és azt mondja szedjem le,akkor leszedem."
Nézd meg a videót. Szegecselve van. Előhúzol egy akkus fúrót, és leszeded. AhaaaaaaNem ismersz.
"De én is visszakérdezek. Mi ez az új módi,ha egy rendőr intézkedik/kér valamit,akkor visítás van?"
Jé,kulturáltan meg tudtad oldani,és nem hőbörögtél.
"Kár erre több szót fecsérelni úgy érzem
"
Végre.
-
-Mosquito-
őstag
válasz
#56573440 #128338 üzenetére
30 percen át kérte,hogy szedje le a tartót. Elég türelmes volt a rendőr vele. Nem én és nem is te fogod megmondani,hogy így ebben a helyzetben jogos volt-e a rendőr tette. Van megfelelő szerv,majd ő kivizsgálja az ügyet.
Engem megállítana és azt mondja szedjem le,akkor leszedem. Nem kezdek el hisztizni. Pont.De én is visszakérdezek. Mi ez az új módi,ha egy rendőr intézkedik/kér valamit,akkor visítás van?
-
-Mosquito-
őstag
válasz
#56573440 #128328 üzenetére
Egyik,másik hsz,nem tudom mennyire hiteles.
Ez beszédes. "Szlovákiában olyan tartóban kell lenni a rendszámnak, amiből ki lehet venni. Nem szabad átfúrni, a rendőrnek pedig joga van az eltávolításához, ha ja jármű vezetője nem hajlandó. A kárt, amit a rendőr okozott a jármű vezetőjének vagy tulajdonosának kell állnia."
"Egyébként azt magyarázza az elmeroggyant a motorosnak hogy fél órát adott neki hogy leszedje a rendszámot, de ő ezt nem tette meg. (gondolom le akarta szedetni vele, mivel nem volt szabályos a tartó, meg nem volt EÜ csomag náluk, vagy ki tudja még miért) Nyilván csavarhúzó senkinél nem volt, ezért nem szedte le."
-
-Mosquito-
őstag
válasz
#56573440 #128304 üzenetére
Szerintem várjunk még 1-2 napot. Lehet kiderül még ez-az. Úgy kezdődött,hogy nem volt EÜ csomag,majd kiderült,hogy a rendszámtartóval (is) volt probléma.
Rendőr megkérte szerelje le. Gondolom elkezdett hisztizni,ami nem jó ómen. Szerencse,hogy nem Angliában készült ez a videó,mert lehet már a földön feküdne bilincsbe,ha okoskodna a rendőrrel szemben. -
Biqci
aktív tag
válasz
#56573440 #128277 üzenetére
Ennyire már nem emlékszem a részletekre, de az szerintem biztos, hogy kérni kérhetsz kártérítést, de nem kapsz. Legalábbis több olyan esetre emlékszem, amikor a komplett motort nem engedték tovább, csak trélerrel, mert kétséges volt a helyzet. Kaptak talán 15 napot, hogy egy Tüv állomáson átvizsgáltassák a gépet és ha rendben, a kapott papírokkal bemenni a rendőrségre...
De ez csak az egyik csapat, aztán van olyan egység is, akik kompletten kivonulnak, mérnek, néznek mindent is, aztán ha valami nem okés ott már nincs kecmec. Ez a társaság nem szerel le semmit, ott helyben mérnek...
[link] Erről van szó, úgy érdemes rákeresni, hogy "achtung kontrolle motorrad" mert van kismillió témakörük... -
Biqci
aktív tag
válasz
#56573440 #128271 üzenetére
Kedvenc yt csatornán is láttam olyan videót, hogy a német rendőrök túl hangosnak ítélték a kiput és mivel nem volt náluk mérő műszer, szépen leszerelték és elvitték bevizsgálni. Majd visszakapja, ha megvan az eredmény. Mutatták is, hogy aznap nem az volt az első, már vagy három ott volt a rendőr Transporterben. Addig a delikvens ki lett tiltva a forgalomból, vihette tréleren a motort tovább. De itt a lényeg, hogy leszerelték, nem leszaggatták
-
Somatom
veterán
válasz
#56573440 #127795 üzenetére
Nálam rendszergazdát hívtak az okmányirodában az átíráshoz, mert lakcím nélküli volt a hivatalos státuszom, és annál csak kerület van megjelölve a lakcímkártyán. A rendszer viszont nem engedte továbblépni irányítószám nélkül. Végül az okmányiroda irányítószámát írták be.
-
Lomha 8V
addikt
válasz
#56573440 #127789 üzenetére
Réges rég volt egy Honda VT500C-m. Az okmányirodában elszabták a dolgot és az új forgalmiba Honda VF500 F2 került be. Csak napokkal később vettem észre és úgy döntöttem, hogy le**arom. Így is adtam el, azóta is forgalomban van. Meg is van. Szerintem jól döntöttem, megkíméltem magam egy szopócunamitól.
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Eladó bontatlan LTT Noctua barna csavarhúzó
- Xiaomi Mi Robot Vacuum-Mop 2 Pro újszerű, nagyon keveset ment
- Merryfair Wau 2 hálós irodaszék / jó állapot / harmadáron
- Alufelni 4 db., R16 méretű gumihoz (pl. Ford Galaxy II) (az ár 4 db-ra vonatkozik)
- Ezviz C6N beltéri kamera, 1080p, éjszakai látás 10m, motoros pásztázás 360 , mozgás érzékelés
- LG 27GP95RP - 27" Nano IPS - UHD 4K - 160Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium PRO - HDR 600
- Legion Pro 7 RTX 4090-es laptop 999.000Ft-ért, HP, DELL, Lenovo dokkolók 12.300Ft-tól
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad T480s - i7-8GEN I 16GB I 256GB I 14" WQHD I HDMI I Cam I W11 I Gari!
- LG 65B4 - 65" OLED - 4K 120Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDMI 2.1 - PS5 és Xbox Ready
- Bomba ár! Dell Latitude 5590 - i5-8GEN I 8GB I 256SSD I 15,6" FHD I HDMI I CAM I W11 I Gari!
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest