- iPhone topik
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Garmin Venu X1 - vékony, virtuóz, váltságíjas
- Mindenki Z Fold7-et akar
- Telekom mobilszolgáltatások
- Redmi Note 10S - egy a sok közül
- One mobilszolgáltatások
- Huawei Mate 10 Pro - mestersége az intelligencia
- Magisk
- Kirakatba tette a Google a Pixel 10-eket
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
GTVili
tag
A régi szép idők.... na jó, nem szép, de régi....
Anno ilyenen "tanultam" motorozni. 500,-Ft-okért vettem hozzá komplett donorokat 95-96'-ban. Kb hetente építettem át.... hol "gyorsasági" volt, hol meg csopper.... Junak csepptankkal....
Később fillérekért tudtam megszabadulni tőle,vagy 20 ládányi alkatrésszel együtt.
-
bacus
őstag
A kuplung nélküli váltás lényege, hogy a váltómű épp tehermentes legyen, azaz ne gyorsíts és ne is motorfékezz. Abban a pillanatban, mikor tehermentes mindegy, hogy melyik irányba váltasz fel v. le.
Felfelé váltás: ez az egyszerűbb, hiszen alapvetően gyorsítasz, majd amikor megtartod a gázt valahol (talán kicsit visszaengeded) akkor érzed, hogy lesz egy pillanat (láncosnál még azt is hallani mikor) amikor már nem hajt, ilyenkor váltasz.
Lefelé váltás: itt a probléma, ha el van csukva a gáz, akkor motorfékezel, azaz állandóan terhelt a váltó, ezért - nem gázfröccsel kell próbálkozni először - gyorsítanod kell picit, majd a felfelé váltásból megismert módon tehermentesedik a váltó, és lefelé váltasz.
A probléma, hogy te már lassítanál, ezért is váltanál vissza, de a kuplung nélküli váltásnál meg gyorsítani kell.Tehát maga a váltás menete nem különbözik, gyorsítás után tehermentes lesz, akkor váltasz. Nem kell előfeszítés, de legalábbis nem nagy, mert az biztos, hogy terheli az egész váltót.
Ez a gázfröccsös lefele váltás, ez a következő szint, mikor már érzed, hogy mekkora gázadás kell, amit azonnal elcsuksz, amitől tehermentes lesz a váltó. Gyorsváltós motorok ezt megcsinálják maguktól.
Az egész gyakorlást 2-3, 3-4, 4-5, 5-6 fokozatban lehet gyakorolni, és valóban nem túl magas fordulaton (4-6000), miután már profi vagy lehet emeltebb fordulaton, de azt néha még a gyorsváltó sem tudja rendesen lekezelni, pl ilyenkor nem vált el...
Pár éve még a dl650-el csináltam róla videót, ott bemutattam a fel illetve lefele váltást is, semmi hangja nincs a váltásnak, könnyen megy, stb. Ha kéri vki akkor beteszem a videó linkjét.
-
Topiccsendőr
addikt
a ts nek még nem tugorgos a felso hajtorudcsapagya, csak bronzperselyes. Termeszetesen, ha pofogsz vele, arra az is jo, de az etz mar modernebb. A 251 esnek a komp. viszonya a legnagyobb volt, tehat a legerosebb. (Asszem az etz250 -es 17, az 51-es 21lo) ugyanolyan szar volt az is, mint a korabbiak, de a ts nagyon regi konstrukcio, nem mondanam jobbnak eleve a megoldasai miatt. Meg az eleve 6V os sztm.
otthoni elfoglaltsag szempontjabol en azt neznem, melyik nez ki szamomra jobban, mert tenyleg semmi egetvero kulonbseg, amennyiben 2. motorkent elmesz neha erre-arra. Egyebkent a ts125 osok viszonylag olcsok, es sok van beloluk, a 250 esekert mar lassan 1M kat kernek, es nem hiszem, hogy jok lennenek, meg ha a fenyezes jo, akkor sem.
Amikor aktivan szoptam veluk, vettem 2 nel biztosan tobbet, (2 volt egybe, a tobbi mindig kosarban) mindig a szakszerutlen szerelesek miatti serules volt a legnagyobb problema, csak ezutan jott a gyartoi minosegbeli szoras.
Ez pedig mara ugye csak rosszabb lett. -
Ez tényleg jól néz ki, és esélyesen kevesebb rezgést is vesz át, mint nálam, ahol közvetlen a tükör helyére van becsavarozva.
Mondjuk nálam ez pont nem megvalósítható, mert nekem kormányvég tükröm van csak
Na meg a VFR kevésbé rezeg mint ez az egyhengeres csoda.
bacus: Köszi! Régóta nézem már az X3-at, annak már elég elfogadható képe van, csak a keretbe nem fér bele jelenleg, ezért gondolkodtam valami alternatíván.
-
Topiccsendőr
addikt
-
Topiccsendőr
addikt
Csak hasznald. Ha nem jo, le fog merulni az akku. (Nem fog, mert jo)
Hogy a te sajatos terheleses vizsgalatodat hogyan lehetne osszehasonlotani egy gepkonyvben leirttal, tehat mondjuk 5000 fordulaton ennyi es ennyi a kapocsfesz...
Te meg mindent rakapcsolsz. Teljesen mashogy mered. -
csongi
veterán
A videon 12,9 rol indul, es felugral 13.5ig, es vissza esik 12.9re.
Azt viszont nem ertem, hog lehet rajta egyszerre a tavolsagi es tompitott?
Jo lett volna ha fordsszam mero melle teszed a multit. Akkor szinkronba lathatnank.
Toltest ne veszvillogoval merd meg sztem.
Felkapcsolt vilagitassal 4-5000 stabil fordulaton.
Lehet azon eleg a 13.5V is. Karbis annyira nem erzekeny.
13V al az injektoros teknika megallt alattam. Keves volt, nem volt elegendo a rendszer mukodesehez. Uzem kozben megallt a lampanal..
Megfogattam, tobbet stabil toltes nelkul nem megyek a saroknal tovabb..
-
KrAt
veterán
Elkészült a csere, nem volt nagy ördöngösség (mondjuk a generátor oldali forrasztások nem lettek olyan szépek, de van benne anyag
(igen, igen gány az az alátét, de nem akartam új furatot a vázba...)
Az akksi félek, belehalt
12,4V volt üresjáratban, induláskor elaludt egy pillanatra a műszerfal, majd próbálom tölteni, hátha...
De a lényeg, a szar akksival
- alap terhelésen (motor jár + 2x55W tompított, 1x5W helyzetjelző) - 14V körül stabilan
- teljes terhelésen (motor jár, 2x55W tompított, 2x55W távolsági, 4x21W vészvillogó, 1x21W fék, 2x~10W ledes kieg világítás) 13,1V-13,5V indextől függőenEgy jobb akksival lehet még több is lenne, de atomstabil fordulatszámtól függetlenül, szerintem tökéletes
-
Topiccsendőr
addikt
Az atmeneti ellenallast hivatott ez a megoldas orvosolni, ha a csuszosaruk idovel lazabbak lesznek. Nalad a fesszab halt meg, sztm a saruk nem lesznek megégve.
En sem forrasztanam ossze, sztm egy oldhato csatlakozot oldhatatlanna tenni paraszt megoldas. Probalkoznek kontakt rézpasztával. Azzal sztm nem fog elofordulni, hogy atmeneti ellenallas lesz a csatlakozonal es szétég. -
KrAt
veterán
-
LógaGéza
veterán
Sok lesz, csere
Mecseki-féle ajánlott, ha jól rémlik 5 vezetékes kell, és jó az IC nélküli is, de csörögj rájuk, és megmondják mi kell. Beszerelésnél meg engedd el a saruzást, forraszd közvetlen mindet.
Nekem is ideje lenni megcsinálni a generátor-átalakítással együtt... -
3800+
őstag
Persze, azért írtam hogy minden felfogás és megszokás kérdése alapvetően. Aki az én ismerettségi körömben hajt VFR800-at annyit mondott rá, hogy érezhető a szelepvezérlés váltása kigyorsításoknál, amit van aki nem szeret. Visszatérve az eredeti kérdésre, a teljesítményt hamar meg lehet szokni szerintem, de kezdőként célszerű lehetőleg könnyebb motort választani, mint a VFR széria, de nem ismerjük a kolléga képességeit, lehet hogy egy VFR750-el is hamar összebarátkoznak.
-
Topiccsendőr
addikt
Vegigbirna nemelyik, bar sokkal tobb verezne el, mint gondolnad. 0-1 es uzemmodban eleg hamar kopnak, plane 200 lo kornyeken. Es ha ugy hagyod ahogy van, eleg szar koridot mennel.
Ilyenkor rendesen kijon a szarragas minden gyartonal. A yamaha rn32 elso szeriai (most a 65 az aktualis) egy szeleprugoval jottek ki, ezek palyan peldaul behullatjak a szelepeket, utcan semmi gond, az rn49 ota visszavaltottak 2 rugora, azota szelepek jol birjak, de a hajtorud a hősokktol reped, ami furcsa mod boxutca kiallasnal problema, nem nyelgazon. A vas es a titan Pankl egyarant (mt10/r1m) Tehat a hutes nem megfelelo alacsony sebessegnel a szalon motornal, ha egyszer meghajtottad. Most legutobb errol olvastam, ezert ez van hirtelen a fejemben, de mindegyik gyartonal vmi kijon, ha egy profi vagy profi kozeli versenyzo raul. ha normalis koridod van, akkor bizony mas problemakkal talalkozol, mint a hetkoznapi jaro-kelok."must hit a minimum weight limit of 175 kilograms"
Ugye mar ez elarulja: itt nem gyari dolgokrol van szo, mert teletankolva, szalonbol kitolva minden gyarto 200 kilo kornyeken van. Talan a full karbon vazas es felnis bmw 190 kornyeke, a ducati sp2 karbon felnivel 195 kilo 17 literes tankkal, es ezeken altalaban 20 liternel joval nagyobb tank van.
the fork, damper, swing-arm, brakes, radiator and exhaust can be modified. Teams are also permitted to work on increasing engine performance. All bikes feature a quick wheel change system to help ensure faster pit stops.
Szoval a formula ewc eleg messze van a gyari allapottol.
Superstock for the FIM World Endurance Cup with bikes almost identical to production models. Limited engine modifications are permitted (injector jets and fuel mapping, clutch reinforcement, a different exhaust silencer, etc.). Wheels must remain as homologated, so teams need a good wheel change strategy during pit stops.
Superstock bikes use a red number background, yellow-light headlamps and must also hit a minimum weight limit of 175 kilograms.
In both Formula EWC and Superstock, the fuel tank is modified to a maximum capacity of 24 litres and fitted with a quick refuelling device.
ezt se neveznem szalonbol kitolt allapotnak, es valoszinusitem egy ilyen stock kategorias motort is darabokra szednek, es mindent alaposan kisulyoznak, utanamunkalnak, amit a sorozatgyartasnal koltsegek miatt nem tudnak rendesen megcsinalni. -
Geresics
addikt
Azért ez a kritériumrendszer nekem elsőre elvette a kedvem egyáltalán a továbbolvasástól is!
"Alap 2
A tanfolyam kezdetekor egy szintfelmérőt tartunk. Amennyiben a feladatok elvégzése nem a szintnek megfelelően megy a tanulót visszatanácsoljuk egy Alap 1-es képzésre. Annak elvégzését követően tud majd ismét Alap2-es képzésre jelentkezni.
A 2-es szintű tanfolyamra jelentkezés alapfeltételei: 2 napos képzés 7 éven, 1 napos képzések 5 éven belül (2-es szint elvégzése) vagy (3 db 1-es szint elvégzése) vagy (2 db 1-es szint és 1 db Fedett Gyakorló elvégzése) vagy (2 db 1-es szint és 1 db Gyakorló 1 tanfolyam elvégzése) vagy (1 db 1-es és 1 db Fedett Gyakorló és 1 db Gyakorló 1-es tanfolyam elvégzése) vagy (1 db 1-es és 2 db Fedett Gyakorló tanfolyam elvégzése) vagy (1 db 1-es és 2 db Gyakorló 1-es tanfolyam elvégzése). A terep tréning nem tartozik bele egyik feltételbe sem."Továbbá ahogy elnézem a választék sem úgy van, mint amire emlékeztem, és ami van, az is kuszán van a honlapon:
- Bevezető
- Alap 1
- Alap 2
- Gyakorló
- Terep (Dirt)Aztán ha lejjebb görget az ember, akkor meg ez lesz belőle:
- Bevezető tanfolyam
- Rutin pálya gyakorló tanfolyam
- Rutin technika tanfolyam
- Alap 1 tanfolyam
- Alap 2 tanfolyam
- Egynapos gyakorló tanfolyamok
- Gyakorló 1 fedett tanfolyam
- Robogós képzés
- Tandem (utassal) tanfolyam
- Terep (Dirt)
- Kanyarodástechnika, fél napos tanfolyam
- Fedettpályás, fél napos kanyarodástechnika tanfolyamMár kezdem érteni miért gondolják mégis sokan, hogy a lehúzás a lényeg!
-
norbert1998
nagyúr
Érdemes lehet a kereket berakni egy kád vízbe. Termeszetesen előtte felfújni. Akár egy kicsit túl is. Nekem is ilyen volt egy kerekem az autón, és látszott is vízben, hol enged.
Jobbulj, Marton
Tonermanus
Legális, igen. Az is, ha nincs benne a fojtás. Csak ki ne derüljön mondjuk egy baleset eseténAkkor már nem lesz az
-
bacus
őstag
Ha már elteszed télire, akkor jobb középállványon, esetleg meg is tudod forgatni a kereket amin támaszkodik. Az oldaltámaszon meg arrébb tudod tolni, ha nem szoros a ponyva.
A teleszkópokat is érdemes kicsit megmozgatni néha, mert nekem azt tanították még, hogy a sokáig tartó állás alatt letapadt szimmering megmozdításkor sérül.. és persze érdemes letakarítva eltenni ha látszik a teleszkópszár, mert a jól rákövült kosz és bogármaradványok is ugyan olyan károsak.
-
duni84
aktív tag
azon a 15-20 méteres szakaszon (pont onnan, ahova a táblát kiteszik) csinál fotókat szemből, amire rögzíti a sebességet, majd oldalról, végül hátulról, amin látszik a rendszám. igazad van, nem videót csinál, de így bizonyítható a dolog akkor is, ha a gyorshajtásnál még nem látszott a rendszám.
-
#56573440
törölt tag
Gondolom ez regionális, pesten és környékén ahol van több vizsgaközpont gondolom hamarabb megy, ahol meg kisebb volt eddig is a kapacitás ott szívják a fogukat... A feloldás után akiket ismerek cimbik és most csinálnak mindenféle jogsikat nagyjából a befizetés után két héttel jött az időpont mailben +- pár nap, hogy egy bő hónap múlva várják szeretettel őket. Pest mindegyik, random A, B, D is van köztük.
Kurzusok azok nem igazán számítanak, egyszerűbb már online csinálni ezeket is, azt meg bármikor lehet -
vlevi
nagyúr
Az teljesen más, amikor csúszó kerékkel elkezdesz farolni.
De, ahogy #128754 blackrulz is írta, ha le van döntve a motor, és akkor kezd el csúszni, az nem ugyanaz, az nem kicsit, hanem nagyon más.
Lehet, hogy mire észbe kapnál, hogy korrigálni kellene, addigra
- csak egy kis kavicsos felhordás volt, átmentél rajta, már újra tapad, mehetsz tovább
- nagyobb csúszós rész volt, és lapjával haladsz a szalagkorlát felé
- vagy újra megtapad, és jön a high side.
Az első és a harmadi között az a különbség, ha a motoron maradsz, azt nem minősül highsidenak. -
Topiccsendőr
addikt
Ezt igy a tavolbol nem lehet megmondani, mindenesetre ha kulfoldrol jon a blokk, es az nyugateuropa nem afganisztan, akkor nagy az esely ra, hogy semmi baja. Peldaul beszamitott motorokat bontanak el, amik meg nem is balesetesek voltak.
Masik dolog, hogy miutan beszerelte a szerelo, onnantol az o garanciaja, annyira konnyen nem lehet kibujni ez alol, tehat ha 2km utan megint kolompol, akkor vissza lehet vinni, az azert nem ugy mukodik, hogy o beszerzi a blokkot, majd szettarja a kezet, es 250e huss.
Meg ha ezt mondja, akkor sem. -
csongi
veterán
Egyiknek sem jo a totymorges.
Utalom, es az autosok tudnak olyan tempoba kanyarodni, foleg korforgalomba, hogy legszivesebben leszalnek es tolnam mogotte. Egyik fokozatba sem jo, folyamatos kuplung jatek. Azon rovid szakaszon kepesek 3* sebesseget valtoztatni.8Km/h nal belefekezni a kimeneti iven.
Jarmu gyilkos.
A kigyorsitasnal, meg kb 3-4 km mire eleri a maxot. Ha meg elkezdet elozni erore kapnak, es toljak neki.
:). -
vlevi
nagyúr
Nyugi, a Yamaha ventillátor pl. 105-nél kapcsol be...
És ez nem baj. Igaz, hogy iskolában azt tanultuk, hogy a víz forráspontja 100°, de egyrészt ez a folyadék nyomás alatt van, másrészt nem tiszta víz, hanem etilén-glikol-víz keverék, aminek jóval magasabb a forráspontja, mint 100°C.
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Surface Laptop 7 Business edition - Intel Core ultra 5 236V energiahatékonyabb az intelnél! -olvass
- Telefon felváráslás!! Xiaomi 13T, Xiaomi 13T Pro, Xiaomi 14T, Xiaomi 14T Pro
- Lenovo ThinkPad X13 G2 multitouch
- LicencAruhaz.hu OLCSÓ, LEGÁLIS SZOFTVEREK AZONNAL - Windows - Office - Win Server - ÖRÖK GARANCIÁVAL
- 123 - Lenovo Legion Pro 5 (16ARX8) - AMD Ryzen 7 7745HX, RTX 4070 - 4 év garancia
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest