- Mobil flották
- Google Pixel topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- Ennyibe kerülhet a Xiaomi Watch S4 európai változata
- Samsung Galaxy A56 - megbízható középszerűség
- Yettel topik
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Samsung Galaxy S20 FE - tényleg nem lite
- Apple Watch Ultra - első nekifutás
- Samsung Galaxy Z Flip7 - kis fogyás is sokat számít
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
zgospel
őstag
válasz
Topiccsendőr #154180 üzenetére
Hát abezzegSvájcban például igen, mindenki nevel mindenkit.
A társadalmi nyomás fontos, függetlenül attól, hogy egyébként a rendőrség itthon mennyire nem végzi a dolgát / mennyire nem érdekli őket ez a terület. Ha nem lenne társadalmi nyomás és nem szólnának rá egymásra az emberek, akkor a boltban a kasszánál nem sorbanállás lenne, hanem tolakodás, a konditeremben nem pakolnák el a súlyokat használat után, sorolhatnám naphosszat a példákat.
-
zgospel
őstag
válasz
yodamastah #154065 üzenetére
Szerintem pont fordítva történik ezekben az esetekben: utcai módokban túlságosan belenyúl és megszaggatja a folyamatos pillanatnyi gázelvétel, pályamódban meg finoman és megengedőbben működik, nincsenek szaggatások/belenyúlások a gázadásban.
Corsa 2-vel mentem konstans 1:20-21-es köröket Euroringen, hátul 1.9 bar volt melegen, semmi tépés nem volt rajta sosem track módban.
"illetve inkabb lelogok mint a majom es allitom fel amikor rahuzom."
Én is így motoroztam. Utcai TC-vel tépte, pálya TC-vel nem tépteNe értsetek félre, nem erősködök, hanem annyira minden ugyanolyan mint esetemben volt: a motor, a gumi, a gumikép, a tempó, stb, és a track módba kapcsolt beállítás oldotta meg. Más változó nem volt
-
zgospel
őstag
válasz
yodamastah #154060 üzenetére
Nyilván ez is lehet, de nem látom hogyan motorozik.
Nekem a Street RS a gyári Supercorsával pontosan ugyanezt produkálta első Euroringezéskor, 1:25-nél. Hátul volt melegen 1.9 a nyomás, és sport módban (ez egy utcai mód gyakorlatilag) volt a TC.
Átraktam pályamódba, ugyanúgy 1:25-öket mentem, de a tépés eltűnt. Vadiúj volt a motor, szóval vigyázva mentem én is
Egy cimborámnak az MT-10-én volt ugyanez a jelenség, szintén az Euroringen, ugyanilyen hátsó nyomásnál, átrakta a tanácsomra megengedőbb módba a TC-t és eltűnt a koprra ugyanilyen, ugyanazon a helyen levő tépés. -
zgospel
őstag
válasz
kelly416 #154037 üzenetére
"Fel sem mernék menni pályára, mert csak forgalmi akadály lennék"
Ezen ne rágódj, pályán mindig a hátuljövő feladata hogy biztonságosan megelőzzön, akármilyen lassan is mész. A te feladatod annyi, hogy csak előre figyelj, és kiszámíthatóan motorozz, ne próbálj meg udvariaskodni, hátrafelé nézegetni, elengedni, stb.
Menj a saját íveden a saját tempódban ahogy tudsz, és ahol azt várja mindenki hogy húzod a gázt, ott húzd is a gázt! Például egy kigyorsításon kezdj is el gyorsítani, és az egyenesben is húzzad neki, akkor nem lesz baj.Pályán lehet a leghamarabb megtanulni biztonságosan motorozni, mert:
- nincs szembeforgalom
- jó minőségű az aszfalt
- nincsenek váratlan homok, sóder vagy olajfoltok, falevelek, egyéb szennyeződések
- beláthatóak a kanyarok
- ugyanazokat a kanyarokat és féktávokat ismételgeted, egyre magabiztosabban
- csak magadra és magad elé figyelsz, nem kell a tükröt meg 50 egyéb dolgot nézni
és még sorolhatnám.A kisebb pályák, mint az Euroring vagy Kakucsring jók kezdésnek, mert nincs akkora tempó.
Vannak kezdőknek való képzések, ha nagyon bizonytalan vagy akkor érdemes egy olyannal indítani.
Általában hétköznapokon kevesebben is vannak, megéri rááldozni egy szabadnapot. -
zgospel
őstag
Ez a tépés a TC miatt van. Tedd át pályamódba, és 1-2 menet után el fog tűnni. Az én Streetemben még nem volt IMU, és ott is track módban tűnt el ez a fajta tépés.
A user manualban van egy táblázat a futómű beállításához, ami nyilván csak egy átlag középszar beállítás, de a sport vagy track oszlopban található értékekre nyugodtan beállíthatod, mert a gyári alapbeállításhoz képest sokat fog hozni az is. Érzetben is meg köridőben is. -
zgospel
őstag
válasz
Topiccsendőr #153709 üzenetére
Amit screenshotoltál én abból nem értek egy kukkot sem, de kb egy éve gugliban nem találtam könnyen a fékmunkahenger és a dugattyú átmérőjének az ideális arányának a számítását. Megkérdeztem a ChatGPT-t és elég értelmezhetetlen válaszokat adott, nem olyat mint ami nekem rémlett.
Kénytelen voltam fél órát guglizni, mire meglett a pontos formula, hát a ChatGPT felcserélte az osztót és az osztandót. Utána megírtam neki, hogy fordítsa meg, az már jó voltA kiindulási pont amúgy az volt, hogy 600-as CBR-re RCS19 féket rakott fel a gyerek, és hogy milyen pontos lett tőle a fék. Szerintem meg olyan aránynál nem pontos a fék, hanem betonkemény, és egy RCS17-tel több érzést/visszajelzést kapott volna az ujjaira. De ízlések és pofonok.
Amit mondani akartam, hogy nem árt fenntartásokkal kezelni a ChatGPT válaszait.
-
zgospel
őstag
válasz
dellfanboy #153415 üzenetére
Hungaroring napokon a gépátvétel tudod miből állt? Megmérték a kipufogót, behúzták 2-3x a kuplungkart meg a fékkart, aztán mehetsz amerre látsz. De ezen is mire 80-100 motor átment eltelt másfél óra.
Pannóniaringen több szervezőnél semmiféle gépátvétel nem volt.
Az egyiknél (talán a lengyel MRR-nél volt) volt egy a fentihez hasonlóan alap gépátvétel. Mondjuk ott az egyik sutyerák olyan motorral volt, hogy erősen kotyogott a lengővilla tengelye a vázon, azt legalább észrevették és nem engedték fel a pályára. De azt is úgy, hogy 200x elnézést kértek tőle, hogy hát tudják hogy ki van fizetve a nap, de ezt azért már nem merik megkockáztatni. A motor tulaja meg fel volt háborodva és nem értette mi a baj a motorjával, szerinte jó.Hungaroringen pár éve talán egy ezres gixxerben lazult le a leeresztőcsavar a célegyenesben. A célegyenes végén 4-en estek el miatta. A faszkalapja meg elment a sikánig, addig húzta a csíkot.
Szerintem ezeken a nyílt napokon nem reális teljesen reális alapos gépátvételt csinálni. Hogy mi lenne a tuti és igazságos megoldás azt nem tudom.
-
zgospel
őstag
válasz
fattyu #153256 üzenetére
Valahogy így látom én is.
Nekem az ABS meg a TC mindig csak egy védőháló volt, pályán sem mertem kikapcsolni, mert jó ha ott van ha hibáznék, de gyorsabb és szebb köreim voltak amikor nem aktiválódott egyik sem.Itt ami a videón szerepel viszont ha jól értem lassabb leszel ha magad próbálod csuklóból vezetni a motort, tehát hagyatkozz az elektronikára ha gyors akarsz lenni. És az sem akkora gond ha nem döntesz olyan mélyet, mint egy ügyesebb pilóta, mert a motor magától kezeli neked a hátsóféket. Számomra ez döbbenet.
-
zgospel
őstag
válasz
yodamastah #153237 üzenetére
Döbbenet...
Lassan 3 éve nem motorozom, ezért nem is követem a fejlesztéseket, de amit itt a videóban láttam azon ledöbbentem. Az én szintemen egy Pannóniaring körön 7-8 másodperc mínusz tuti lenne.
Vegyesek a gondolataim, mert pl egy gyorsváltó vagy egy blipper is nagy könnyebbség az olyan amatőröknek mint én, akkor meg miért ne lehetne automata hátsófék meg olyan TC amire 55 foknál is ráhúzhatod a nyélgázt. Viszont a dilemma, hogy hol húzzuk meg a határt? Meddig mondjuk azt, hogy ezt a motorosnak kellene tudnia és nem a technikának? -
zgospel
őstag
válasz
macilaci78 #153109 üzenetére
Nem paranoia szerintem, itt az M0-n kilométer hosszan vannak felhajtó-lehajtó sávok, ezért rendszeresen haladok el jobbról autók vagy kamionok mellett, és ha így teszek akkor minden alkalommal max készültséggel csinálom, végig arra számítok, hogy a külső sávban haladó egy bamba kretén. Sajnos nem egyszer volt már hogy be is jött a számításom.
Én azt tapasztalom az elmúlt 20 év viszonylatában, hogy évről-évre egyre többen nincsenek tisztában a környezetükkel autóvezetés közben és csak maguk elé látnak, azt is alig. Meg egyre többen szarnak is rá. Az egyetlen pozitív változás az a gyalogátkelőhelyek tiszteletben tartása, azon a téren jelentős a javulás.Ettől függetlenül nem tartom jó dolognak az áldozathibáztatást, az viszont fontos hogy mindenki más tanuljon az esetből.
A rendőrség erőfeszítései a nullához konvergálnak ezen a téren, az emberek jórésze szarik bele, úgyhogy nem marad más mint a saját képességeink és előrelátásunk. -
zgospel
őstag
válasz
Topiccsendőr #152812 üzenetére
Melyik reklámanyagban látod azt, hogy szerelgetni, ápolgatni, manuált olvasni, szerviztáblázatot bogarászni hozzátartozik a motorozáshoz?
Agresszív utcai harcosságot, versenypályán született DNS-t, szabadságot, életérzését veszel a motorral.Szerintem valamennyire jogos a felhasználói igény, hogy csak használni akarják emberek a motorjukat, nem pedig szerelgetni, vagy tudatában lenni hogy mi mire van hatással. Gondolj bele, ha a laptopodra, telefonodra, tv-re kellene ilyen szinten odafigyelni csak a szimpla használat során is, a karbantartásról már nem is beszélve. Ebből a szempontból a felhasználók többségének az elektromos jármű való, mert egy csomó user errort nem tud vele megtenni amit egy belsőégésűvel igen.
Nyilván vannak akik élvezik a karbantartás részét. Én annyira pl nem, csak muszájból csináltam, muszájból odafigyeltem rá, de meglettem volna láncfújkálás meg szervizidőpontok leszervezése nélkül is.
Autóhoz képest motornál egyébként sokkal könnyebb szerelőt vagy szervizt találni, ahol alaposak és az utolsó kis bagatell szarságot is befújkálják, megkenik helyetted. Autónál ez sokkal nehezebb.
-
zgospel
őstag
válasz
Viiktor1989 #152526 üzenetére
Nem.
-
zgospel
őstag
válasz
Oppenheimer #152286 üzenetére
Szerintem a te motorod eleve nehéz, a köbcenti is nagy, meg az a batár plexi is növeli a légellenállást, ezért teljesen reálisnak tűnik az a fogyasztás még nem túl dinamikus használat mellett is. Pláne autópályán, még ha szabályosan is mész, a motorok légellenállása eleve csapnivaló egy autóéhoz képest, meg ott van a plexid is ami tovább rontja ezt.
Vidéki országutakon 80-90-nel kirándulgatva, sok motorfékkel a kanyarok előtt jelentősen csökken a fogyasztás.
Első szezonomban az FZ6N-nel Budapestről át a Mátrán, Bükkön, Kazincbarcika, Ózd, Salgótarján, Hatvan, Budapest útvonalon 4.2-es fogyasztást produkáltam, utassal a hátam mögött, miközben azt hittem fú de rohadtul cibálom a gázt.
Akkoriban Budapesten ingázva is 4.5 volt a fogyasztásom.
Aztán két szezon és jópár pályanappal később már inkább a 6-ot karcolta a budapesti fogyasztás és a fent leírthoz hasonló kirándulós karikák is. És akkor már úgy éreztem, hogy egyáltalán nem is száguldozom, inkább laza tempó volt az.Annyi változott, hogy kezdőként még rengeteg volt a motorféken gurulás, enyhébben kezeltem az első féket, és jóval alacsonyabb fordulatról gyorsítottam ki.
Későbbiekben pedig a pályanapok miatt már jóval magasabb fordulaton használtam a motort, rövidebbek voltak a féktávok, és sokkal kevesebbet gurultam motorféken. És mondom, érzésre ez már egy laza kirándulós tempó volt addigra.Úgyhogy elég nagy különbségeket ki lehet alakítani fogyasztásban ugyanazzal a motorral, a "csapatás" megélése pedig egyén és tapasztalat függő, szerintem.
A Street RS-sel budapesti ingázáskor 6.5 volt a fogyasztásom, pedig sokkal nyugisabban használtam mint az FZ6-ot.
-
zgospel
őstag
válasz
fattyu #151922 üzenetére
Hát figyelj, egyrészt a 26 ezer az lófasz, de tényleg.
2011-ben egy akkori főnököm átment a piroson, 100 ezer Ft volt a bírság. Akkoriban az tényleg egy fájdalmas összeg volt szerintem, pont mellette ültem és mondtam is neki, hogy egy ilyen után hetekig kenyéren és vízen élnék. Ő meghúzta a vállát, és mondta hogy nem egy nagy összeg. Na most a piroson áthajtást pár évre rá levitték 50 ezer Ft-ra. Ennek így semmilyen visszatartó ereje nincs. Esetleg akkor lenne, hogy folyamatosan ellenőriznék, és amikor hetente megkapja valaki az 50 ezres bírságot, akkor előbb-utóbb elkezd odafigyelni a lámpára.Visszatérve: ha leosztod a 26 ezres csekked azzal, hogy milyen gyakran szabálytalankodsz és ahhoz képest átlagban hány évente kapsz büntit, akkor gyakorlatilag aprópénzért csinálsz amit akarsz
Nekem 20 év alatt 50 ezer Ft jött össze, egy alkalomból, megszokásból kanyarodtam a Róna utcából balra a Thököly útra, csak azelőtt pár nappal kiraktak oda egy balra kanyarodni tilos táblát, aztán az önkormányzati rendészet meg kiállt kamerázni. Aznap fájt, de ha belegondolok hogy pláne motorral mennyi mindenért nem kaptam büntit, akkor azt mondom hogy évi 2500 Ft-ért erős túlzással, de azt csináltam amit akartam. Pedig én a magyar átlaghoz képest kifejezetten kultúrált és megfontolt vagyok.
Abezzegsvájcban egy hétig úgy közlekednének emberek mint itthon, akkor egy hét után bevonnák a jogsijukat.
#151923 bacus nem olyan bonyolult észlelni a különbséget. Az M1-en végig jönnek a seggedben, nem indexelnek, néha még büntetőfékezgetnek is, stb, minden nap látsz valami extrábbat. Az M0-n a háromsávos részen minden vendégmunkás a középsőben, ritkábban a belsősávban napozik, nem tartanak jobbra.
Átérsz Ausztriába, és egyből látod hogy működik a jobbratartás, betartják a követési távolságot, stb. Érdekes.Egyébként 37 ezertől kezdődik itthon a gyorshajtás, ami egy éve még csak 30 ezer volt. És van még egy elég jelentős ráhagyás is, pl 50 helyett 65-től kapod a csekket, ami 1-2 éve még 69 km/h volt egyébként. A mérések helyei és időpontjai pedig publikusak, a fix kamerák ki vannak táblázva, nincsenek rejtve mint mondjuk Svájcban vagy Ausztriában.
Ennek ellenére sokan beleszaladnak, ami megint elgondolkoztató, milyen odafigyeléssel és/vagy leszaromsággal közlekednek emberek. Pl az autópályás fix traffik esetében: eleve csal az autó órája 6-8 km/h-t, van 15 km/h ráhagyás a bírságolásnál, tehát óra szerint legalább 155-tel kell tolni neki hogy kapj egy 37 ezres csekket. Amúgy meg egy bazinagy fémkapu ami jó messziről látható, ki is van táblázva, és még a navigáció is szól. Aki mindezek ellenére ebbe beleszalad egy ilyen fix kamerába, az vagy egy bambulós kretén, vagy egy beleszarós kretén. Nem tudom melyik a rosszabb
-
zgospel
őstag
válasz
norbert1998 #151919 üzenetére
Nem németek azok
Az osztrák-magyar határig érdekes be tudja tartani mindegyik a szabályokat. Átérnek ide, és itt mindent lehet, mert Balkán vagyunk, az ellenőrzések és a bírságok is minimálisak… -
zgospel
őstag
válasz
7Sony7 #151812 üzenetére
https://www.youtube.com/watch?v=xoSXEEnZcZU
Oké, ez MotoGP, és nem egy IFA ment át a lábán, csak egy motor, de az mondjuk elég nagy sebességgel. A csizma egy Supertech R, ugyanaz amit bárki megvehet boltban is. A csizma sípcsontvédője alatt egyébként ott van még a ruhába épített sípcsontprotektor is. Nem lett maradandó baja a pilótának.Nyáron a 24 órás robogóversenyen az egyik beugrópilótánk kb 30 km/h-nál csúszott ki egy lassú kanyarban. Abszolút nem volt nagy esés, sima kicsúszás, látni ilyenből 1 óra alatt 20-at, mindenki felpattan és megy tovább. Biciklivel gyerekként nagyobbakat estem mindenféle védőfelszerelés nélkül.
Na most neki valahogy úgy jött ki ez az elcsúszás, hogy a motor ráesett a bokájára egy pillanatra. A csizma ami rajta volt valami legalja túracsizma volt, egy munkavédelmis bakancsban szerintem komolyabb technológiát találni.
Lényeg, hogy ebből az alacsony tempós elcsúszásból lett neki egy bokatörése, pár hét kényszerpihenő, fekvőgipsz.
Egy normális középkategóriás sportcsizmában nagy valószínűséggel megúszta volna karc nélkül.Én egyszer amikor épp repültem át a motorom felett egy esésnél, akkor a lábfejem beütöttem a kormányba. Pont ott, ahová a lábujjnál lévő merevítése már nem ér el a csizmának. Levált egy darab csont a lábfejem tetején, 1 hét fekvőgipsz és 5 hét járógipsz következett, pedig egy viszonylag jó sportcsizmám volt.
Kezdj ezekkel az infókkal amit szeretnél
-
zgospel
őstag
válasz
7Sony7 #151809 üzenetére
Az eladónak végülis igaza van, nézőpont kérdése, de ettől még nem mindenkinek való a Supertech R
Az elsődleges kérdés szerintem a felhasználás célja, módja kéne hogy legyen. Azért a városi közlekedésben életszerűbb egy utcai kinézetű motoros bokacsizmát használni, vagy aki sokat kirándul és sétálgat annak sem lesz jó egy sportcsizma.
Ha a védelem az elsődleges és legfontosabb szempont, és minden egyéb csak utána jön, akkor valóban egy csavarodás és hajlítás elleni védelemmel ellátott csizmát kellene keresned.
-
zgospel
őstag
válasz
A Zéé #151806 üzenetére
Tulajdonképpen mindegyik ruha ilyen vastag lesz, ha vastagabb lenne akkor túl nehéz lenne és nagyobb védelmet nem nyújt. Pusztán a vastagságából nem fogsz tudni következtetni a ruha minőségére vagy védelmi szintjére. Marhabőr és marhabőr között is nagy különbség tud lenni. Szokták még mondani, hogy a kengurubőr mennyivel jobb, ami egyébként igaz is lehet, de egy olcsó kengurubőr nem lesz jobb egy drága marhabőrruhánál szimplán amiatt mert kenguru.
#151807 Viiktor1989 közúti felhasználásban szerintem nincs érdemi különbség a kettő között, az RS-ben lévő futómű és fék előnye pályán jön ki igazán, és ott sem a kezdő szinten. Az RS az gyakorlatilag egy sportmotor, csak nincs rajta idom és egyenes a kormánya. Azért az R alatt is egy igen tisztességes futómű és fékrendszer van, de egy fokkal kényelmesebb és közútibb motor.
-
zgospel
őstag
válasz
Viiktor1989 #151791 üzenetére
Utastól függ, de kényelmesnek azért nem mondanám
Viszont ez a kérdés ellentmond a korábban felvázolt igényednek.
Kényelmesen túrázni utassal, pláne hosszabban, azt túramotorral lehet, nem meglepő módon. Vannak abban a kategóriában is eléggé potens motorok, de azok súlyban és lóerőben is jócskán afölött vannak, mint amit az eddig leírtak alapján keresel.Jelenleg már az sem egyértelmű, hogy pontosan mit is keresel.
-
zgospel
őstag
válasz
Viiktor1989 #151780 üzenetére
A leírás alapján szerintem te a Street Triple 765-öt keresed, R vagy RS verziót. A Suzukidnál bő 15 kg-val könnyebb, ami rengeteg, és érezhető. Top kategóriás fék és futómű, igényes hátsó lengővilla, tökéletes vázgeometria, alacsony menetkész tömeg, parádés háromhenger. Ha még belefér a keretedbe.
A Trident az alacsony tömegen kívül nem sok egyebet tud sajnos.Az MT09 pár dologban tudja ugyanezt, de teljesen más a testpozíció és nem annyira kifinomult gép mint a Triumph.
Esetleg Aprilia RS660 vagy Tuono 660, esetleg KTM Duke 890 (mondjuk pont most linkelte valaki a csődöt) de ezekkel személyes tapasztalatom nincs, papíron viszont megfelelnek neked.
Az itt válaszadók közül néhányan be fognak vinni az erdőbe ha rájuk hallgatsz, az már épp elég árulkodó, hogy élménymotorozásra vágysz, ők meg rögtön a kevés lóerő oldaláról fogják meg a témát...
A 650-es V-Stromnak nem az a baja, hogy kevés a lóerő, hanem hogy minden másban is gyenge.
A 600as Fazerrel sem fogsz olyan jót motorozni mint egy Triumphal, de még az ezres GSXS-edet sem fogja megközelteni, és megint nem az ereje miatt, hanem mert libeg a futómű, egyszerű a váz, nyeklik a hátsó villa, gyengébb a fékrendszer, nehezebb a motor. És még sorolhatnám.A Zéé-vel teljes mértékben egyetértek, ezek az utcai kanyarképzések kicsit a szemfényvesztés kategóriába esnek. Kezdő pályaoktatásra érdemesebb elmenni, egy kisebb méretű pályára (pl Kakucs, Euroring), ugyanazt fogod megtanulni jobb körülmények között, könnyebben, kevesebb rizikóval.
#151787 Viiktor1989 ehhez nem a gyenge motor a lényeg, hanem hogy könnyű legyen. Egy jó futómű és vázgeo pedig jelentősen hozzájárul ehhez az élményhez.
-
zgospel
őstag
válasz
macilaci78 #151768 üzenetére
Ezek nagyon távol állnak a high endtől, inkább a középkategória alja, ahol a Shark az árához képest még kevesebbet is nyújt a konkurenseknél.
Normális sisaknak a bélése nem büdösödik be intenzív beleizzadás után sem, nem kell 3 napig szárítani, nem kell ózongenerátorral szórakozni, és nyugodtan ki lehet mosni a bélését (a gyártói instrukciókat betartva).
Fontos lenne, hogy ne a fals információk terjedjenek. Aki azzal sincs tisztában, hogy sisak és sisak között mi a különbség, az viszont nagy valószínűséggel fals infót fog terjeszteni. Pláne akkor, ha a Lidl sisak a hivatkozási alap
-
zgospel
őstag
válasz
macilaci78 #151766 üzenetére
Azért vazzzeg a Lidlis sisakra nem számítottam érvként/példaként ebben a témában
Tényleg azon megy a csodálkozás, hogy a kb létező legolcsóbb sisak bélése nem úgy bírja?
Ránéztem gyorsan erre a Sharkra is, hát én nem akarok megbántani senkit, tudom hogy ~100 ezer Ft az sok pénz, de a sisakok között ez még mindig egy elég gyenge eresztés.Kb 10 perc guglizás után:
1, valamivel olcsóbban az AGV K3 egy jobb minőségű, és ami fontosabb hogy 2 helyett 3 héjméretben gyártott sisak.
2, Hasonló áron Bell Qualifier DLX Mips is van (fontos hogy "DLX Mips" verzió, a régi Qualifier gyengébb), minden szempontból magasabb minőség, biztonság tekintetében is, és pl a belseje ezüsttel van kezelve.Ha jobban beleásnám magam akkor tuti találnék még
-
zgospel
őstag
válasz
macilaci78 #151762 üzenetére
Ez milyen sisak?
Az enyémnek a bélése ezüsttel van bevonva, emiatt önmagában antibakteriális. Én a nyári pályanapokon vagy épp a 24 órás versenyen valószínűleg több folyadékot izzadtam bele a sisakomba, mint egy túramotoros egész évben az övébe, mégsem igazán büdösödött be. A sisakszellőzőket a hátsó kivételével zárva szoktam tartani, mert a szemem könnyen huzatot kap és begyullad, szóval gondolhatod
Szezononként 1-2-szer mostam ki a bélését, mosózsákban, kímélő programon, és sosem változott semmi. Maszkot sosem hordtam.
-
zgospel
őstag
válasz
pakfong #151755 üzenetére
"Vagy utána mindet megveszi magának?"
Ez nem kenyér, hogy ha összefogdostad utána már nem lehet megmosni
Mosható a bélése a sisaknak, másrészt a legtöbb esetben bontatlan újat hozol el, nem a kiállítási darabot."Cipőboltban se zokni nélkül próbálgatjuk a cipőket"
Hát pedig a csajok a szandálokat de. Éppenséggel a zokni sem minden embernél patyolattiszta, pláne nyáron nem. Mondjuk nem nagy truváj áttörölni egy nedves törlőkendővelEzek egyébként nem megugorhatatlan feladatok ám, fertőtlenítő sprayvel negyed óra alatt már ki is száradt a textil. Akármelyik drogériában is kapni többfélét, pl Sanytol, de vannak motoros sisakbélés vagy ruhabélés tisztítók is, Motul, Muc Off, stb.
Nem kell ezt ennyire túlreagálni.
-
zgospel
őstag
válasz
Zsírkrétamen #151737 üzenetére
"Nem láttam rajta külsérelmi nyomot a felnyitható állrész leszakadásán túl"
Ez azért nem ennyire egyszerű, ettől még a belső anyagszerkezet sérülhetett, és lehet hogy egy újabb esésnél már nem fogja tudni ugyanolyan mértékben elnyelni az energiát, mint sértetlen állapotában. Lehet, hogy jó még, de lehet hogy nem... Ha felvagdosnánk akkor kiderülne, de akkor 100% hogy kuka lesz a sisak
Én spec nem merném tovább hordani, ha neked kiesett az emlékezetedből ez a pár pillanat akkor egy jó nagy ütést kapott a fejed, simán lehet hogy az állrész továbbrántotta az egyéb részeit is a sisaknak.Tudom, hogy drága egy sisak, pláne ez a típus, de na...
-
zgospel
őstag
válasz
Zsírkrétamen #151721 üzenetére
"mert alapvetöen a héj részét nem érte ütödés, külsérelmi nyom sincs rajta"
Ezt nem értem. Azt írtad bevágtad a fejed, a nyakad is megrándult és enyhe agyrázkódásod is volt. Ilyen leírás alapján nálam evidensnek tűnik a sisakcsere.
Vagy csak a felhajtott állrész akadt be?A visszaguruláshoz kapcsolódóan, amúgy az baromira nem egyszerű ám, egyszer én is beragadtam egy hasonló szituban az irodai garázsban. Ott úgy működött a garázskapu, hogy az emelkedő alján volt egy mozgásérzékelő, ami mellett ha elmentél akkor mire felértél a tetejére kinyílt a garázskapu, aztán utána volt még egy sorompó ahol a belépőkártyádat le kellett csipogni. Viszont a garázskapu az konkrétan az emelkedő tetején volt, nem volt vízszintes rész előtte. Szintén ilyen műgyantás csúszós szar, bazi meredek feljáró.
Nem látott engem a mozgásérzékelő ahogy elhaladtam mellette, úgyhogy nem nyílt a garázskapu. Megállni egyhelyben még könnyű, de a visszagurulás kurva nehéz mutatvány, megfordulni szintén, a meredekség és a csúszósság kombinációja miatt. Túl szélesnek sem mondanám, két autó egymás mellett eléggé centizgetve fért ott el.
Az volt a szerencsém, hogy miközben óvatosan próbáltam tolatva legurulni pont jött egy autó, mutattam neki hogy guruljon előrébb, emiatt őt érzékelte a szenzor és kinyílt a kapuIzzasztó egy szituáció volt
-
zgospel
őstag
válasz
Viiktor1989 #151718 üzenetére
Amiket ide bemásoltál abban egyedül az első teleszkóp az, ami a 2025ös modellben jobb mint a korábbiban. Ha csak ennyi lenne a különbség akkor azt mondanám, hogy mindegy melyiket veszed.
Ami fontosabb, hogy az új modellben az elektronikai csomag kapott egy jelentős frissítést, pl került bele IMU, és ez egy elég nagy előnye az új verziónak. -
zgospel
őstag
válasz
MMiklos86 #151479 üzenetére
"ha életerős férfiember vagy, akkor a 190 és 215 kiló közötti különbség nem lesz vízválasztó"
Azért az ilyen kijelentések olvasatán vissza kell fognom magam
Szólni kéne a WSBK menőknek is, hogy inkább legyenek életerősek mintsem hogy eladják az anyjukat is még 100 gramm megtakarításáért!#151476 macilaci78 mégis miből gondolod, hogy mindenkinek ugyanazt jelenti a motorozás mint neked, azaz a hintaló kényelmet? Mármint aki a V-Stromnál köt ki azzal egyébként is felesleges esztétikumról és a dinamikus motorozás örömeiről vitatkozni...
-
zgospel
őstag
válasz
-secret- #151462 üzenetére
Ezesetben kicsit értelmetlen a kérdés, mert az hogy tetszik-e valami kinézetre, az nem egy szűrhető/kereshető feltétel
Beállítod a hahu keresőjét ár, köbcenti, és naked kivitel szerint, aztán görgeted a típusokat...
#151461 Steven igen, kisebb motorra gondoltam. A 3-400 köbcentisek 150-160 kiló körül vannak menetkészen. Ez rohadt nagy különbség, emiatt és a keskenyebb gumi miatt jóval egyszerűbb döntögetni a motort, vagyis könnyebben és hamarabb meg lehet tanulni vele rendesen motorozni. Aztán 1-2 szezon után lehet váltani.
-
zgospel
őstag
válasz
-secret- #151457 üzenetére
A vételáron túl mik az igények? Azt látom, hogy nakedet szeretnél, de bármi egyéb kitétel?
Azért a Suzuki fenntartása jóval olcsóbb, a BMW márkaszerviz díjai pl eléggé elrugaszkodottak.
A GSX-S 750-en ültél már? Én a 2018-as verzióval verettem Héregen egy kb másfél órán át, és nekem nagyon nem tetszett, elsősorban hogy a 182 centimmel nem fértem el rajta rendesen, az ülés hátulján volt az ülepem, szóval félig az ülésen, félig a műanyagon ültem. A fékrendszere erős de pontatlan, rosszul adagolható, a futóműve pedig pattogós volt, habár tesztmotor volt, szóval nem tudom hogy előtte ki és mit tekergetett el rajta, de tipikusan a sportos keménységet akarta éreztetni, csak nem mozgott jól.
A fék meg a futómű gyengeségei mondjuk egy friss jogsis kezdőnek nem biztos hogy feltűnnek majd. Az ezres nagytesó mindenben egy kifinomult és sokkal jobb motor érzését keltette, remek testhelyzettel, precíz jól adagolható fékekkel, és nagyon jól mozgó futóművel.
Biztos egyébként hogy ekkora motorokkal szeretnéd kezdeni? A legnagyobb nehézséget a 200 kilós tömeg fogja jelenteni.
De ha már ekkora motor kell, Triumph Street Triple 765? Abból is az R verziót mondanám, az RS azért eléggé overkill lenne, az alap S pedig szerintem túlságosan vissza van butítva. Ez kb 15-20 kilóval könnyebb menetkészen, ami sokat számít. Esetleg a Trident 660?
-
zgospel
őstag
válasz
csongi #151286 üzenetére
"Minden eltereli a figyelmet, ami miatt le kell venni a tekinetet az útról, vagy a forgalomm követéséről"
"a visszaváltás kivitelezni, sok idő eltelik az adott szituációhoz mérve. A megvalósításhoz akaratlanul is lenéz az ember."Konkrét reakcióm ahogy ezeket a sorokat olvastam: [link]
Viccelsz velem? Mégis hova nézel le váltásnál, mit nézel, és minek???
Azta... -
zgospel
őstag
válasz
palfitom #151277 üzenetére
Nem kell a csúsztatás, a téma kiindulópontja és továbbra is az origója az, hogy köztudottnak lett minősítve, hogy a váltóhasználat figyelmet von el. Erre reagáltam / reagáltunk, hogy ez nonszensz, a motor működtetése nem kellene hogy külön figyelmet igényeljen, ennek zsigerből kell mennie. Ha már ez nem megy külön odafigyelés nélkül akkor egész biztos hogy nem tud az illető megfelelően motorozni. Ettől még lehet hogy hazaér baleset nélkül, mint ahogy valószínűleg a fent leírt 3 motoros is hazaért, csak közben végig eléggé önveszélyes volt amit leműveltek.
Szó nem volt a kuplungolásról.Ha átmész a szembesávba mert nem tudsz kanyarodni és balesetet okozol, az nem egy eltérő vélemény kérdése. Ha beesel az árokba mert nem tudsz motorozni az nem eltérő vélemény kérdése. Ha nekimész az előtted feltorlódott kocsisornak mert nem tudsz megfelelően fékezni vagy kikerülő manővert csinálni, az nem eltérő vélemény kérdése.
Ezek nem olyan kérdések, hogy kinek miről szól a motorozás, hanem a motorozás alapjairól van szó.Ezek a kényelmi és biztonsági fejlesztések mint írtam szerintem tök jó és hasznos dolgok.
Azt pl elfelejtettem hozzátenni, hogy a modern 200+ lóerős sportmotorokat a modern kipörgésgátlók, slide control, stb nélkül nem is nagyon lehetne megfelelően használni, egy nagyon szűk réteg kivételével.Sehol nem írtam, hogy aki nem manuálisan vált az buzi, nem kell a félremagyarázás. Arról volt szó, hogy akinek egy automataváltó biztonságosabbá teszi a motorozást, az valószínűleg nem rendelkezik a motorkezelés más területén sem megfelelő tudással. Azt is írtam, hogy ez még mindig nem lenne probléma, ha az illető venné a fáradságot és gyakorolna, tanulna.
Sportmotorosokra szokták írni, hogy "bezzeg a gázt azt minden hülye tudja húzni" de közben a korábbi példámból hárman, meg a hozzászólásaitok alapján ti is szépen reprezentáljátok ugyanezt a sztereotípiát, csak másmilyen motoron ültök
Négy kerékkel könnyebb lehet adott esetben kanyarodni ha mondjuk racsing van, bár egy motor 200 kg, az autó meg 1,3 tonna vagy több, szóval ha mindketten racsing módban mennek akkor nem, egy átlagautó egyáltalán nem fog jobban kanyarodni.
De azért ha sikerült megérteni amit írtam, itt arról volt szó, hogy tempomat 100-zal kényelmesen fordul el egy nagyon alap futóművel rendelkező autó, sima közlekedő módban. Semmi kapaszkodás vagy billegés.
Egy szinte akármilyen motor is el tud ott fordulni 100-zal kényelmesen, különösebb dőlésszög vagy izgalom nélkül.A helyismeret akkor számít sokat, ha nem belátható, szűk, esetleg változó ívű kanyarok vannak. Amiket írtam hosszú, nyújtott, jól belátható kanyarok.
Az Astra meg a Ducato nem azért autóz körbe, mert racsing módban jön, hanem azért mert te mész kirívóan lassan a nem megfelelő tudásod miatt.
Automataváltós vagy akármilyen extrákkal szerelt motorral is ugyanúgy el kellett volna tudni ezekben a kanyarokban fordulni különösebb kóválygás, fékezgetés és szembesávbaátlógás nélkül.
Mondjuk ha megfelelően választottak volna fokozatot és fordulatszámot, akkor a fékezgetésre sem lett volna szükség a kanyar közepén, mert a motorfék pont eleget fog. Nyilván 3 ezernél nyektetve nem lehet ezt kihasználni.
De ezen a ponton kezdem úgy érezni, hogy ti szándékosan nem akarjátok érteni.
-
zgospel
őstag
válasz
#48584626 #151271 üzenetére
Kb két hónapja Rétság és Vác között jött 3 ilyen hozzáállású túramotoros. Én autóval voltam, a két Szendehely közti éles kanyarok kivételével tempomat 100zal szoktam ezen a szakaszon végig jönni egy öreg Astrával, ami csak azért fontos, hogy érzékeltesse a kanyarok komolyságát.
Na most ez a 3 motoros Rétságról kiérve az egyenesben jól elhúzta neki, 140-150 így szemre, de lehet túlzok és legyen csak 130. Eddig rendben van, a baj ott kezdődött, hogy a diósjenői elágazás utáni hosszú balos végére már mögöttük voltam. Tehát 1 hosszú nyújtott kanyar kellett hozzá, hogy utolérjem őket.
Kóvájogtak a sávban, leginkább be a vonal mellé, átlógva a szembesávba, féklámpa össze-vissza felvillant, gondolom végig hátsófékezgették az egészet. Totál vakon voltak.
Utána jön egy jobbos, szintén balfaszul 60-65tel teljesítettük is, majd jön egy egyenes fel az emelkedőre és egy az előzőnél enyhébb balos kanyar, ahol ráadásul kibővül 2 sávra. Az egyenesben persze meglógtak, majd a kanyar közepén már megelőztem őket simán. Illetve nem volt annyira sima, mert kurvára nem tudtak a sávjukban maradni, én figyeltem helyettük is.
Aztán enyhe jobbos, majd hosszú egyenes, ahol visszajönnek elém, majd beérünk Szendehelyre. Itt Szendehely és a másik Szendehely (Katalinpuszta) között van 4 teljesen jónak mondható kanyar, ahol lehetne kicsit élvezkedni még egy szakadt Astrával is ha 60-70nel elfordulsz. Túrásaink sajnos 30-40 között bukdácsoltak át a kanyarokon.Ez ment Vácig. Ahol volt két sáv és kanyarok ott megelőztem őket tempomat 100zal, majd minden kurva egyenesben visszaszáguldottak elém és feltartottak a kanyargós egysávos részeken.
Vác után már gyakorlatilag egyenes az út, ott végre elsuhantak a távolba ezek a háromkirályok.Na most azon túl hogy én bosszankodtam egy sort a balfaszkodásuk miatt, ez az eset pont jól bemutatja, hogy motorozni megtanulni igencsak megkéne, mert azt nem csinálja meg helyetted semmilyen segédlet.
Ezeket a kényelmi és biztonsági extrákat akkor lehet igazán jól kihasználni, ha az ember nem ezektől várja a csodát, nem azt várja hogy helyette intézkedjen a motor, hanem nélkülük is képben van és meg tudja oldani a feladatot, az extrák pedig csak egy védőhálót nyújtanak ha mégsem adja ki.
Azzal nincs semmi baj, ha a motor kiírja a guminyomást, és nem kell szarakodni a műszerrel, stb, ez tök jó, meg az összes többi dolog is tök jó, én örülök ezeknek a fejlesztéseknek. Pl egy kanyar ABS elhiszem hogy megnyugtat egy kevésbé rutinos tagot, és pusztán a megléte miatt ha helyzet van akkor mer majd fékezni.
Azzal viszont van baj, ha valaki nem tud normálisan kanyarodni, fékezni, gázt adni anélkül hogy ezek az extrák ne avatkozzanak közbe az esetek többségében.
De ezen még mindig lehetne fejleszteni, ha van kellő alázat a téma iránt, és az ember szán rá időt és energiát a tanulásra, gyakorlásra.A legnagyobb baj akkor van, ha valaki kategorikusan elzárkózik ettől a tanulástól, és azt gondolja hogy a motor is egy olyan használati tárgy, mint egy mosogatógép, amihez nem kell megtanulni semmit, mert majd automata módban úgyis megoldja helyettem a gép.
Aztán meg megy a pislogás amikor egy szakadt Astra vagy Ducato körbeautóz.
-
zgospel
őstag
válasz
#48584626 #151214 üzenetére
Az eredeti témához meg a motorozáshoz is lényegtelen már, de hivatalosan az F1-ben félautomata szekvenciális váltók vannak
"de utcai autóban csökkenti a fogyasztást, növeli a biztonságot"
Hát ezt így nem lehet kijelenteni minden automatára, pl a hagyományos hidraulikus biztosan növeli a fogyasztást egy manuálishoz képest, és a biztonság oldala is csökken, mert motorféked csak a végső direkt áttételnél van, a többinél nincs. -
zgospel
őstag
Volt régen ez a Yamaha Motobot projekt, nem tudom mi lett vele azóta, de a mai diskurzus alapján úgy érzem, hogy egyre nagyobb piaci igény lenne rá
-
zgospel
őstag
Konkrétan melyik fele urban legend és miért? Indokold is meg légyszíves, ha már ilyeneket kinyilatkoztatsz
Eleve államonként eltérő szabályok vannak, Utahban nem kötelező a bukósisak, Californiában legális a sorok között előregurulni, stb.#151190 a motorokon szekvenciális váltó van, amit kurva gyorsan lehet működtetni gyorsváltó nélkül is, gyorsváltóval meg pláne kánaán a dolog. A gyorsváltó sem biztonsági funkció egyébként, hanem kényelmi és teljesítménybeli, az élményfaktorról nem is beszélve.
Ezek amiket felsoroltál a te fejedben élnek.Ha az általad felvázolt helyzetekben stresszelsz, nem tudod zsigerből, külön figyelem nélkül megfelelően kiválasztani a sebességet, elkerülni a veszélyhelyzetet, stb, akkor a te tudásoddal van a baj. Ezt a hiányosságot az automataváltó elfedheti persze, de ha már ezzel is gondok vannak, akkor vajon milyen lehet a fékezés, gázkezelés, kanyarodás minősége... Illetve hogy a brébe megy át valaki a rutin- vagy akár a forgalmivizsgán, ha már a legalapabb motorkezeléssel is gondjai vannak?
#151195 állítasz valamit, de a forrást mindenki guglizza ki saját maga
Összegezve, minden biztonság mellett felhozott érved valójában egy kényelmi indok. Nem tudom miért olyan nehéz ezt belátni.
-
zgospel
őstag
Nem, Amerikában nem a biztonság miatt annyira elterjedt az automata, hanem a kényelem miatt. Amcsiban még a gyógyszertáraknál is van drive-through, hogy ki se kelljen szállnod a kocsiból.
Az ottani távolságok magyar vagy európai szemmel nehezen felfoghatóak, alacsonyabbak a sebességkorlátok, és tömegközlekedés a repülőkön kívül lényegében nincs is (elenyésző).Amcsiban alapvetően minden a pénz és a kényelem köré épül, a biztonság arrafelé még harmadlagos szempont sem feltétlen. Motoros példával elég megnézni az ottani bukósisakokra vonatkozó minimum minősítést, ami kb semmi.
Egyébként de, az amcsik sok szempontból hülyék, például amíg Európában lakott területen kívül kötelező jobbratartás van, addig ott azt tanítják, hogy autópályán ha nincs rá szükség, akkor ne válts sávot, mert a sávváltás veszélyes.
Visszatérve, motorozás közben a váltogatásnak készség szinten kellene mennie, ezen nem kell gondolkodni. Akinél ez bármilyen mértékben figyelmet von el, annak a motorkezelés egyéb területein is valószínűleg gondjai vannak. Egy automataváltóval csak elfeded ezt a problémát. Ez egy sima, szabályközeli közlekedésben, ingázásban nem feltétlen számít egyébként, de nem is véletlen találták ki erre a robogókat.
Ha valamit eleget gyakoroltál és zsigerből megy, az nem igényel külön figyelmet, akárhogy csűröd-csavarod.
-
zgospel
őstag
Most a kényelem mellett érvelsz, korábban meg az volt az indoklásod, hogy figyelmet von el a váltogatás.
Az automataváltó kényelme nem kérdés, nem ez volt amit először írtál és nem is erre reagáltam. Ha neked a váltóhasználat figyelmet von el motorozás közben, akkor nem tudsz elég jól motorozni. Megsértődhetsz, de attól még ez van.
A motorozási tudás szintjében egyébként semmi szégyellnivaló nincs, rá kell szánni az időt és az energiát a gyakorlásra, tanulásra, mert motort vezetni nem annyira egyszerű.Az autós összehasonlításban megint a kényelemre hivatkozol, ami továbbra sem vita tárgya, az automataváltó egy rohadt kényelmes dolog.
A vezetési élményből egy hagyományos automata ott is elvesz ha kikerülsz egy kanyargós útszakaszra.
A duplakuplungosok más világ már, (ezek hivatalosan egyébként robotizált kéziváltók) ha a programozás engedi és nem szól bele manuális módban, akkor egyetértek, semmit nem vesz el az élményből, sőt. Gyakorlatilag ugyanazt kapod mint motoroknál: szekvenciális fel-le gyorsváltót.Ettől függetlenül autónál is egy hagyományos kéziváltó használata akinél figyelmet von el, és nem megy neki készség szinten zsigerből, az nem tud megfelelően autót vezetni.
-
zgospel
őstag
válasz
bajnokpityu #151152 üzenetére
Teljesen komolyan: mégis mennyi figyelmet von el a váltó használata motoron?
Ez olyan mintha kosárlabdázás közben a labdát kéne bámulnotok, hogy tudjátok pattogtatni, vezetni.
Ennyi erővel a gázkar, fékkar használata nem vonja el a figyelmed?Csak ismételni tudom, ha a váltóhasználat figyelmet igényel és nem megy zsigerből, akkor ott komoly bajok vannak...
-
zgospel
őstag
válasz
Khaosz55 #151151 üzenetére
Szerintem érthetően fogalmaztam elsőre is, de akkor másképp: aki elsősorban közlekedni akar motorral az nem MT-09-et vesz.
Az egy teljesen más felállás, ha 1 motorral kell megoldani a napi közlekedés mellett a mókát, túrázást, élményfaktort, vagy ha van egy élménymotorod amivel nyilvánvalóan lehet közúton is menni, ezért ha úgy van közlekedsz is.Ahogy versenypályázni is lehet kb akármelyik motorral, több-kevesebb sikerrel, de értelemszerűen akinek az elsődleges a pályahasználat az szintén nem MT-09-et vesz.
Remélem így már érthető -
zgospel
őstag
Lehet itt maszlagolni, de:
1, Ha nem megy odafigyelés nélkül, készség szinten a váltogatás akkor talán először meg kéne tanulni kezelni a motort rendesen. Bele sem merek gondolni, ha már ez is gondot okoz, akkor mit művel az adott illető kanyarokban.
2, Városi közlekedéshez nem kell MT-09. Meg úgy egyáltalán ha a közlekedés a cél az MT-09 nem a megfelelő eszköz rá.Egyedül a fogyatékkal / sérüléssel élők számára látom ezt magyarázhatónak.
-
zgospel
őstag
válasz
atomanti19 #150603 üzenetére
Az első kérdésed annyira specifikus, hogy inkább külföldi Triumph fórumokon vagy FB csoportokban kéne kérdezősködnöd.
A második kérdésre: https://evotech-performance.com/
Én vettem egyszer 20 ezerért eBayről tail tidyt az enyémre, de közel sem volt úgy megtervezve és kidolgozva (pl a kábelek elvezetése szintjén), hogy egy ilyen egyébként szépen kivitelezett és megtervezett motorhoz az méltó legyen. 10 méter feletti távolságból jól nézett ki persze, de közelebbről látszódtak és zavartak a hibák. Az Evotech kb a legjobb minőség amit a Triumphra fel tudsz rakni, de szerintem ezek a kiegészítők is elmaradnak a gyáritól.
R&G van még ami minőségre és funkcióra jó, csak kinézetre totál más világ, nem Triumphra való. Szerintem.Egyébként a gyári rendszámtartó a hossza és műanyag léte ellenére is teljesen szép és jól kivitelezett szerintem. Összehasonlítva a korabeli japánok nagy bumszli otrombaságaival a Triumphé szép karcsú.
-
zgospel
őstag
válasz
crocy #150008 üzenetére
Engedtem volna persze, de egyikük sem kérte, kivéve az elsőt. A legelső jelölt vitte el próbakörre a motort, ő egészen addig volt vásárlási szándékkal, aztán rájött hogy a 2 méter feletti magassága miatt nem lesz jó neki. Én erre már akkor számítottam amikor megláttam
Ha jól számoltam összesen 9 érdeklődő volt, közülük még 2 ember volt aki beindította de nem ment vele, a többiek akik eljöttek be sem indították, csak nézegették 1 órán át. Végül aki megvette lábon ment vele haza, de előbb írtunk szerződést és adta át a pénzt minthogy beindította volna.
-
zgospel
őstag
Tegnap hosszas periódus után eladtam a motorom, hát voltak érdekes vevőjelöltek
Viszont próbálnám ügyfélkapun bejelenteni az eladást, de folyton elakad a weboldal, esetleg nem tudjátok, hogy jó helyen járok-e, vagy az én készülékemben lehet a hiba, vagy hogy máshogy lehetne beküldeni például e-papíron keresztül?
Jelenleg ezt a linket használva próbálom, de miután mindent kitöltöttem az ellenőrzés előtti Tovább gombnál csak homokórázik.
https://www.nyilvantarto.hu/ugyseged/JarmuKerelemInditasa.xhtml -
zgospel
őstag
Ez a robogós szerintem megünnepelte a szülinapját valamivel:
[link]
0:33-tól van a lényeg.Faszom az összes büntetőfékezgetőbe...
-
zgospel
őstag
válasz
pepucs #149790 üzenetére
Suzuki GSXS 1000 F? Kényelmes, van szélvédelem, jó futómű, fék, sportmotorból származó blokk. Erős, mert 1000 cc, de barátságosabban adja elő magát mint az MT-09.
Én az MT-09-cel csak akkor állnék neki túrázni, ha a csomagokat valaki más viszi
De ez nagyon egyéni preferencia függvénye inkább.
-
zgospel
őstag
válasz
Topiccsendőr #149200 üzenetére
Én azt a trükköt alkalmazom, hogy tételesen leírom a szervizkönyvbe mikor milyen szervizt és alkatrészt kapott.
-
zgospel
őstag
válasz
smallmer #149076 üzenetére
Van egy bróker ismerősöm, aki legalább 10 éve BMW C1-gyel jár télen-nyáron kasul-keresztül a városon. Nem kell rá sisak, a szélvédő meg felfogja a bogarakat, úgyhogy a haja és a ruhája is mindig patent
Egyszer borult vele ezidőtájt, télen a fekvőrendőrre rossz szögből hajtott rá. -
zgospel
őstag
Istenem, a megmondóemberkedés szintjei az egeket súrolják. A következő mi lesz, Joan Mir nem tud motorozni? Kb ezen a szinten van az elmúlt néhány megnyilvánulás.
-
zgospel
őstag
válasz
tboy93 #148644 üzenetére
Bontatlan flakonban jóval lassabban zajlik le ez a folyamat. 2021-ben vetted, de mikori gyártás?
Pályázáshoz és hegyről lefelé veretéshez nem raknám bele, átlag közúti közlekedéshez viszont simán.
A szerelődnek lehet van hozzá műszer amivel meg tudja mérni, abból látszik hogy mit tud a most benne lévőhöz képest. -
zgospel
őstag
válasz
Topiccsendőr #148627 üzenetére
Most pont nem működik a Brembo katalógus oldala, úgyhogy nem tudom kinézni a keverékeket, de arra emlékszem hogy a 07BB37SR-t azért választottam anno, mert ez volt még street legal verzióban a csúcs.
A Triumph gyári betéthez képest ennek az SR-nek folyamatos magas hőmérsékleten (pl Hungaroringen vagy Pancsin fingatva) konzisztensebben marad a súrlódási együtthatója. A gyárival azért lehetett a menetek közepétől érezni a fadinget, az SR-rel meg érezhetően kisebb volt a fading a gyárihoz képest.Azt mondjuk nem tudom, hogy az ABS kalibrációjának mennyire kavar be a gyáritól eltérő betét, nekem pályamódban nem volt vele gondom, utcán meg sosem kerültem ABS-es szituációba.
-
zgospel
őstag
válasz
Topiccsendőr #148622 üzenetére
M50-em van, nem Stylema, de egyébként ha jól látom ugyanaz a betét való bele.
2022. júliusában vettem a 07BB37SR betétet, 4 pár volt 181,64 EUR, tehát darabja 45,41.Most 47 EUR az ára épp ugyanennek. Akarom mondani 60 EUR-ért tudok neked szerezni
A gyári keverék száma ugyanaz volt, de most már ki nem keresem, mert sok idő volt 2 éve is. 91 rémlik nekem.
-
zgospel
őstag
válasz
tboy93 #148615 üzenetére
Ki kell keresni, hogy mi a gyári betét ami benne van, és annak megfelelőt venni nem a gyári nevén. Pl ha Brembo a gyári betét de Honda cikkszámmal, akkor meg lehet találni az annak megfelelő Brembo terméket is, valószínűleg olcsóbban.
Nekem a Street Triplehöz elölre egy gyári garnitúra 60 ezer Ft volt még 4 éve. Akárhonnan külföldről próbáltam volna rendelni, mindenhol 1-2 ezer Ft eltéréssel ugyanannyi volt.
Kikerestem neten, hogy konkrétan melyik Brembo van benne aztán láttam, hogy úgy csak 35 ezer Ft környékén mozog az ára.
Végül az utcai használatra még megfelelő Brembo SR-t vettem bele ~35 ezerért (tehát a két pár volt ennyi), így végeredményben jobbat kaptam olcsóbban egy kis utánajárással. -
zgospel
őstag
válasz
yodamastah #148571 üzenetére
+1, ugyanezeket írtam volna, örülök hogy megtetted helyettem
-
zgospel
őstag
válasz
etnies #148495 üzenetére
Annak valóban kevesebb értelme van, hogy egy Pista GP RR van a fejeden, a felsőtesteden meg valami noname goretex kabát, de százalékosan még így is jobban csökkentenéd a kockázatot, mint tennéd azt egy legalja sisakkal. Arról nem is beszélve, hogy a sisak minősége nem kizárólag élet vagy halál kérdése. Pl egy olcsó sisakon van mondjuk egy 3 mm vastag plexi, ami az első földhözéréskor a ha épp nem törik szét, akkor úgy repül el mint Besenyei Péter fénykorában. Ezzel szemben a felsőkategóriában 5 mm vastag a plexi, és legfeljebb a nagyon durva esetekben törik le. Ahogy az sem mindegy, hogy van-e benne EQRS, hogy a mentők ne rángassák szét a nyakad amikor leveszik a fejedről a sisakot. És még sorolhatnám azokat a funkciókat és technológiákat, amik ha nem is élet-halálról döntenek, de a rehab utáni minőségi élet és a salátalét között különbséget jelenthetnek.
A minősítéseket igenis érdemes nézegetni, ez egyáltalán nem hit kérdése. Pl egy FIM minősített sisak az ami manapság a legszigorúbb követelményeknek felel meg. A legolcsóbb FIM minősített sisak jelenleg a HJC RPHA 1, ami 250 ezer Ft-ért igazából ingyen van ezen a szinten.
Az új ECE 22.06 minősítés pedig jóval szigorúbb és életszerűbb körülményeket vizsgál, mint a korábbi 22.05-ös változata, vagy akár a Sharp teszt, érdemes legalább a 22.06-os sisakot választani.
Abban igazad van, hogy lentebb is rendesen fel kéne öltözni, de ha megnézed a légzsákos rendszerek elmúlt 10 évbeli fejlődését, akkor láthatod hogy jelentős az előrelépés ott is.
-
zgospel
őstag
válasz
bajnokpityu #148426 üzenetére
Nem kell mindent viccnek venni!
Egyébként a képen látható BMW jóval nyomatékosabb és nehezebb motor is mint a tiéd, tehát alapból nagyobb igénybevételnek van kitéve a gumi.
-
zgospel
őstag
válasz
yodamastah #148414 üzenetére
bajnokpityu már most látja rajta a kockákat!!!
-
zgospel
őstag
válasz
bajnokpityu #148381 üzenetére
Engedd már el ezt a Road 4-et, senki nem beszélt róla. Road 6 volt a kiindulás amire reagáltál, és most már hozzászólások óta görgeted, miközben a másik fél a Road 6-ról beszél. Két generációval korábbi gumival példálózol, és nyilvánvaló, hogy sem Road 5-tel sem 6-tal nem mentél még, mert akkor lenne valami elképzelésed azoknak a gumiknak a tulajdonságairól és viselkedéséről.
Ha egy Speed Triple-ön 10 ezret elfut nálad egy hátsó M7RR, héba-hóba pályanapokkal is egybevéve, akkor bizton mondhatom, hogy a Road 5-tel sem éreznél semmit, és bőven kiszolgálná a képességeidet. Legfeljebb mentálisan korlátozna téged a tudat, hogy egy másik gumi van fent.
-
zgospel
őstag
válasz
Topiccsendőr #148334 üzenetére
Én egyszer fújtam be a montim láncát a Motul C2+-szal, utána lassú lett a váltó. Túlságosan ragadós, nagyobb az ellenállás, nem jó a bicikliláncra.
-
zgospel
őstag
válasz
bardi #147910 üzenetére
E10 azt jelenti hogy maximum 10% etanol tartalom, E5 pedig a maximum 5%.
A maximum nem jelenti azt, hogy benne is lesz annyi, sőt!
Mivel kifejezetten drága, ezért változó, hogy épp mekkora részét teszi ki az üzemanyagnak. Viszont ha nincs hozzákeverve, akkor különböző pénzbüntetési sávok vannak, ezért mindig az etanol aktuális árfolyama szerint egyensúlyoznak az üzemanyag bioetanol tartalmával, és próbálják belőni azt, hogy mikor olcsóbb több bírságot fizetni az alacsonyabb etanoltartalom miatt, és mikor éri meg a magasabb etanolarány.Van amikor olyan drága az etanol, hogy jobban megéri megfizetni a pénzbírságot egy alacsonyabb etanol tartalmú benzinért.
Pl az Auchan benzinkutaknál megnéztem találomra a 95-ös benzint ugyanannál a kútnál, 2022. januárban 7% körül volt az etanol, 2024. februárban pedig 9%.
https://www.auchan.hu/benzinkutak/uzemanyagok-minosegellenorzeseDe pl a 100-asban 0,9% volt februárban, szóval E5 a besorolás, de mint írtam az 5% csak egy megengedett maximum.
Semmi közöm az Auchanhoz egyébként, csak az ő oldalukon van szem előtt és könnyen hozzáférhető a jegyzőkönyv.
szerk: érdemes nézni az oktánszám eredményeket is a jegyzőkönyvben, pl a 95-ös benzin is többnyire 97-98 körül mozog.
-
zgospel
őstag
válasz
fattyu #147509 üzenetére
De, releváns, leírtam hogy miért.
A kerékdőlés miatt nem a teljes felület érintkezik egyébként, de egyáltalán nem ez a lényeg, hanem hogy pártíz méternyi egyenletes haladás esetén is lekoptatja ezt a réteget.
Motort is ha finoman döntöd le, nem hirtelen mozdulattal csapod le, akkor a kanyakijáratra az az oldala a guminak már be van kopva. Nyilván függ az útviszonyoktól is. -
zgospel
őstag
válasz
fattyu #147506 üzenetére
Érdekes, mert az én tapasztalatom meg pont az, hogy túl van lihegve ez a leválasztóforma dolog, és pártíz esetleg párszáz méteren lekopik. Közúton is volt hogy direkt rájátszottam, sem a TC, sem az ABS nem kapcsolt, pedig kíváncsiságból rángattam. A jobbra balra döntögetést is csináltam egyenesben a nálad leírtabbnál jóval bátrabban, ott sem volt semmi.
Persze biztos halmozódik a dolog ha nem megfelelőek a körülmények, pl hideg van vagy poros az út.Pancsin amikor aznap reggel felraktam a vadiúj gumit, a második kört már ugyanúgy nyélen mentem, csak 5 másodperccel jobb köridővel az új guminak hála
Az első kört is csak azért tiszteltem meg, mert nincs gumimelegítőm, de azalatt sem éreztem semmi bizonytalanságot vagy csúszást.Forma 1-es boxkiállásoknál nagyon látványos ez: ahogy felrakják a fényes új gumikat amin rajta van a leválasztó, 20 méterrel később már le van kopva a szinte terheletlen első kerekeken is, amik nem lettek kipörgetve, mindössze 60-nal mentek egyenesen néhány méteren át. Mire kiérnek a boxból már be vannak kopva. Ha lenne akár csak 1 tizedmásodpercnyi jelentősége is, akkor tuti előre becsiszolt gumikkal mennének.
-
zgospel
őstag
válasz
etnies #147175 üzenetére
Tegnap mutatta öcsém, ez egy igazi faszkalap. Már a Kiás visszatérő manővere is necces, az is megérne egy misét hogy miért annyira kényelmeskedve tér vissza a sávjába, de a motorost nem is értem.
A szembejövő Suzukis (amúgy Ignis) mentett itt nagyot, a motoros meg a Kiás megköszönhetik neki, mert ők kurvára sehol nem voltak agyilag
-
zgospel
őstag
válasz
Topiccsendőr #146938 üzenetére
Azt tudod, hogy ebből nem szivárog semmi, ugye?
-
zgospel
őstag
Árul valaki vagy ismerőse mostanában motort? Ha igen, mi a tapasztalat, van érdeklődés, mennyi idő alatt vették meg ha megvették?
Október eleje óta hirdetem a motorom, ezalatt mindössze egyszer csörrent meg a telefon, az illető el is jött, kipróbálta, mindent rendben talált, de üzlet nem lett belőle, az ára szóba sem került.
A hahu statisztikája szerint napi 15-30 megtekintést kap a hirdetés, de a telefon néma marad, még a 800 kp-s ajánlatok sem találnak be.Próbálom kisilabizálni az okokat:
- szimplán ez a típus nem annyira keresett
- ez az árkategória nem pörög jelen gazdasági helyzetben
- túl drágán van fent a hirdetés (bár egyszer már lentebb vittem 100 ezerrel, a kínálathoz képest teljesen normál árban volt feltéve)Volt még 2 az enyémmel megegyező típusról hirdetés, mindkettő sokkal több kilométert futott, a hirdetésben sem a szervizkönyv fotói nem voltak feltüntetve, se részletes leírás nem volt, kevesebb és gyengébb fotókkal a motorról, de ezek a hirdetések már nincsenek fent. Ami jelentheti azt is, hogy lejárt a hirdetés és nem hosszabbították meg, de valószínűbb, hogy megvették őket.
Az mára világossá vált, hogy ha tavaly októberben nyomott áron elvitte volna valaki, akkor mostanra a különbözetet visszahozta volna az állampapír. Ha valóban az árral van baj (amit nem tudok, mert alkudozni sem próbál senki), akkor elképzelhető, hogy végül nyomott áron fog elmenni, és még az állampapír hozamaitól is elestem fél évre.
Szerintetek meddig érdemes várni egy újabb árcsökkentéssel, mikor a legvalószínűbb hogy jön egy vevő? Március vége, április eleje? Még később?
-
zgospel
őstag
válasz
norbert1998 #146444 üzenetére
Konkrétan ez a link amit beraktál:
http://xn--vagy%2030%20eur%20per%20hnap-zzck/Amit meg nem értek, az nem az írásod, hanem az üzleti modell, meg úgy egyáltalán kinek a fejéből pattan ki ekkora faszság
-
zgospel
őstag
válasz
norbert1998 #146441 üzenetére
A link nem jó, de a leírásod alapján nem igazán értem. Tuti valami ex-BMWs menedzser fejéből pattant ki ez a kreténség
Ráadásul még meg is kell venned az alapterméket, amiből a Dainese Smart Jacket is ennyibe kerül, és nem kell rá előfizetés. Az Alpinestars Tech Air 10 valamivel drágább de többet is tud.Mivel a légzsákos cuccok fejlesztéséhez rengeteg adatra és tapasztalatra van szükség, én nem is nagyon mernék ilyenből más gyártótól vásárolni. Ezek ketten meg lassan 20 éve fejlesztik a rendszereiket, és a motorsportból óriási adathalmaz áll rendelkezésükre. Így laikusként nehéz elképzelni, hogy az évtizedes adatmennyiséget és tanulási görbét egy random gyártó be tudná hozni, és legalább ugyanolyan pontosan működő terméket tudna prezentálni.
-
zgospel
őstag
-
zgospel
őstag
válasz
rottenbull #146092 üzenetére
Mi a faszt olvastam?
Neked nem motor való. Az igények alapján te nem motorozol (igazából a tököm sem tudja mit csinálsz). Goldwing való neked, vagy inkább egy trike.Amiket leírtál, azokat tudja a Waze egy bármilyen netkapcsolattal rendelkező telefonon, meg a Dainese Smart jacket. A többi agymenésre nehéz mit mondani, lehet meg kéne tanulnod motorozni rendesen, kimenni pár szerpentinre, és akkor nem a képernyő buzulásával lennél elfoglalva a nagyon technikás autópályán, hanem élveznéd is a dolgot.
-
zgospel
őstag
Kezdem érteni miért lehet még manapság is 5+ millás motorokat radiális fékmunkahenger nélkül, gumicsövekkel árulni.
-
zgospel
őstag
válasz
3800+ #146044 üzenetére
Én egy K5-öt használtam évekig, bár ez még nem az S. Nem pontosan értem mire gondolsz, de a K5 abból a szempontból kurva jó, hogy ha be van zárva minden szellőző és a plexi is le van hajtva, akkor se víz, se szél, se jehova tanúi, se semmi más nem jön be rajta.
Párszor elkapott óriási zuhé motorral, egyszer sem ázott be.A Bell Star-om ehhez képest teljesen zárt állapotban is eléggé szellős, hideg időben emiatt kifejezetten kellemetlen.
-
zgospel
őstag
válasz
Steven #145983 üzenetére
Tegnap este olvastam ezt, de már nem volt energiám válaszolni. Szinte érződik a leírásból az ügyintéző csontig hatoló fájdalma, sóhaja idáig elhallatszik és megrengeti a bútorokat a lakásban, hogy már megint dolgoznia kellett valami "barom" ügyfél miatt.
Ilyenkor mindig eszembejut ez a pizzafutár, aki tökéletesen illusztrálja a szolgáltatószektor mentalitását. "Vinni a retkes pizzát a sok gyökérnek".
szerk: én a Karasnában szerintem úgy 4 éve nem jártam, de akkoriban is már az volt a tapasztalatom, hogy amíg vittem a lóvét költeni addig mosolyogtak, haverkodtak, aztán egyszer volt egy probléma az egyik cuccal amit ott vettem és letereltek azzal, hogy "adjam el használtan". Mivel szerencsére még van 1-2 normálisabb hely ahol elbaszhatom a pénzem, így azóta sem voltam náluk.
-
zgospel
őstag
válasz
hroberto #145632 üzenetére
"Úgy látom fingod nincs, hogy mit akartam mondani."
Abból tudok dolgozni, amit leírtál, arról én már nem tehetek, hogy képtelen voltál átadni a gondolataidat. Kettős mércét egyedül a korábbi 2 kommentedben lehet felfedezni.Nem tehetik büntetlenül a biciklisek sem, pont ugyanannyira foglalkoznak velük is mint bármelyik másik járműtípussal.
A linkelt videó pont egy olyan példával kezdődik, ami ugyanúgy szabálytalan, de nincs vele baja az illetőnek. A végén pedig mutatja a faszfej manővert, amivel baja van. Nem csak neki, nekem is, meg még remélhetőleg sokaknak is.
Gyakorlatilag bármit megtehetsz motorral is, felesleges itt fröcsögnöd hogy csak a biciklisek a gyökerek.
"adott esetben feljelent, mert ugye te beazonisítható vagy"
A rendőrök utálják ezt az egyszerű trükköt: közlekedj normálisan és nem tudnak feljelenteni. -
zgospel
őstag
-
zgospel
őstag
válasz
hroberto #145611 üzenetére
Jaja, minden biciklis gyökér mert szabálytalankodnak orrba-szájba, de ha minket motorosokat vesznek egy kalap alá akkor meg a kurva anyját annak aki általánosít, igaz?
Aztán egy hozzászólással később meg már az a problémád, hogy ne legyünk álszentek a szabályokkal kapcsolatban.
Mennyien vagytok odabent a fejedben?A videón látható manőverre tök jogos a felháborodás, faszfej módon ment ott el a motoros. A hátsó dobozon meg sem lepődtem.
-
zgospel
őstag
válasz
Zoli bácsi #145236 üzenetére
A Lidl saját márkás dolgaival általában elégedett vagyok, de a W5-tel pont nem, általában jóval gyatrább minőség, és amennyivel olcsóbb annyival többet vagy többször kell használni őket. A babadolgok (pelenka, popsitörlő) szintén elég gyengék, nem éri meg. Ezekből a dm saját cuccai sokkal jobbak.
A konkrét termékkel nincs tapasztalatom, ezért a hozzászólásom totál zárójeles és persze off
A láncsprékből egyébként általában az a jó, ami megtapad a láncon, azt nem kell 100 km-ként újrafújkálni. Gyanítom ez ennyiért nem olyan.
-
zgospel
őstag
Ha ez mind együtt, akkor a visszaváltáskor kicsit jobban csúsztasd a kuplungot. Ha nagyot fékezel és elkönnyül a hátulja az teljesen rendben van, az azt jelenti hogy rendeltetésszerűen használod a féket
Azt a kis himbálózást a hátulján amit ilyenkor érezni majd megszokod. Meglepődnél ha látnál róla kívülről egy felvételt, mert amit a motoron elsőre úgy érezni hogy "fúú most mi történik" az kívülről nem is látszik.
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Battlefield 6
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Építő/felújító topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Autós topik
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Mobil flották
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Kinyitja a pénztárcáját az Apple, hogy behozza a nagy lemaradását
- Miért álltak az oldalak egy hétig, mi történt?
- További aktív témák...
- Autószimulátor! Leírásokkal, mindenestül, játékkal, kulcsrakészen!
- Xiaomi Redmi Note 10 Pro 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- PS 5 kontroller // Számla // Garancia //
- Dell 5050 i5 7500 8Gb RAM 128Gb SSD
- Bomba ár! Fujitsu LifeBook U7310 - i5-10GEN I 16GB I 256SSD I 13,3" FHD I HDMI I Cam I W11 I Gari!
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest