- iPhone topik
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Garmin Venu X1 - vékony, virtuóz, váltságíjas
- Mindenki Z Fold7-et akar
- Telekom mobilszolgáltatások
- Redmi Note 10S - egy a sok közül
- One mobilszolgáltatások
- Huawei Mate 10 Pro - mestersége az intelligencia
- Magisk
- Kirakatba tette a Google a Pixel 10-eket
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Csandi
őstag
válasz
macilaci78 #154666 üzenetére
Dohányzás és alkoholizmus engem is zavar. Adóelkerülést megtudom érteni, mivel látjuk mire költik és mire nem. Én sem asszisztálnék a kövi yachtjukhoz ha nem lenne kötelező, iskolák meg kórházak meg omladoznak.
-
Csandi
őstag
válasz
macilaci78 #154648 üzenetére
Hát tényleg fáj nézni a valóságát, hogy a 4. legelhízotabb nemzet vagyunk a világban az átlag 30%-os elhízottsági aránnyal
de, hogy még erre büszkék is sokan, mindent elárul a magyarokról általánosságban.
Ha izmos vagy abból ne is fogyj lemásból nem árt
-
kelly416
veterán
válasz
macilaci78 #154510 üzenetére
De vizsgán nem lehet a bukó egy baleset elkerülése miatti elsőbbségről való lemondás.
Régen kimondottan hangsúlyozták oktatáson, hogy bizalmi elv- szerint történik minden akresszben. Ez meg azt jelenti, hogy bízom a másikban is hogy szabályosan fog közlekedni. De amennyiben ő nem szabályosan közlekedik és ezzel engem hátráltat vagy olyan manőverrelre kényszerít amire nem kellene, akkor azt megfelelően kezelje az adott vezető és ezzel hárítsa el vagy mérsékelje a baleseti helyzetet.Most meg elvárjuk hogy a lemmingeket elüssük? Értem én a természetes szelekciót is, de egyrészt a bíróságon ezt nem így veszik figyelembe. Másrészt én már nem egy mozdonyvezetővel találkoztam, aki embert gázolt. Még ha öngyilkos is volt az illető akkor is megviseli a mozdonyvezetőt. Holott több száza néha több 1000 tonnával a háta mögött esélytelen elkerülni a balesetet. Az utcán közlekedő motoros pedig biztassuk arra, hogy menjünk neki a szabálytalan gyalogosnak és lesz ami lesz? Csak azért, mert papírformán nekünk van elsőbbségünk?!?
-
A Zéé
addikt
válasz
macilaci78 #154487 üzenetére
Konkrétan azért kaptam hibapontot, mert a vizsgabiztos túl közel álltam meg a lámpánál az előttem álló teherautóhoz, és amikor elindult, akkor is egyből mentem utána...
Lakó-pihenő: direktbe nem megyek be én sem. Csak tudtam, hogy egy utcával odébb van a lámpás kereszteződés keresztbe a Váci úton. Nem mondott az oktató semmit, én meg nem is néztem, nem kérdeztem semmit, mert "megyünk vissza a Duna Plaza mögé"... Benéztem, tiszta sor. Rutinból mentem, meg azt hittem, hogy tényleg ismerem a környéket, nem a táblát figyeltem.
Irányjelzésre: Újpesti víztorony mögött itt balra kell indexelni. 10 évig jártam ebben a kereszteződésben minden nap, soha senkit nem láttam balra indexelni itt, mert annyira egyértelműen mutatja már az út kialakítása is, hogy merre van az arra. Pedig itt bizony indexelni kellene...Egyik sem hatalmas hiba, és ha valaki azt mondja, hogy ilyeneket néha nem néz be a napi rutinja során, az vagy hazudik, vagy nem is tűnik fel neki.
Az utolsó nekem szánt mondatod meg inkább nem kommentálom...
-
Rush77
aktív tag
válasz
macilaci78 #154487 üzenetére
Én is most 41 évesen tettem le. kb 25 évvel ezelőtt robogóztam még Spanyolországban (nem sokáig mert a 15 éves fiúknak annyi volt a kötelező mint a motor értéke).
Aztán tavaly kezdtem el simsonozni és utána egyből A. A kettő között mindig is akartam csak sosem alakult úgy, hogy neki ugorjak a dolognak.Az alakzattal nekem mázlim volt mert egyedül vizsgáztam így amikor párban volt órám mindig azt mondta az oktató, hogy megyek hátul és kb mindegy hol vagyok nem szükséges az alakzat. Csak vizsgán csináljam helyesen.
-
pietrrr
aktív tag
válasz
macilaci78 #154479 üzenetére
B125-höz rutinvizsga nem kell, csak forgalom?
-
A Zéé
addikt
válasz
macilaci78 #154479 üzenetére
Pont a rutiból közlekedéssel van a baj... Egy nagyságrenddel kell több mindent betartani vizsgán, mint amit a való életben is betartasz.
Ha a mindennapokban nem figyelsz egy Lakó-Pihenő övezet táblára, nem lőnek fejben, vizsgán azonnal bukás. Velem megtörtént 500 méterre a vizsga végétől.
Ugyanúgy bukás, ha még elslisszansz a zebrán, mert még "a járdasziget másik oldalán van a gyalogos". Hibapont, ha "túlságosan megközelíted az előtted haladót". Súlyos hiba, ha nem veszed észre a félig lombokkal eltakart 30-as táblát, vagy azonnali bukás lehet az is, ha nem ott és nem úgy indexelsz, ahogy vizsgabiztos szerint kell.
Nekem 4 óra rutin és 6 óra forgalom, meg 3 vizsga kellett BP-n ahhoz, hogy meglegyen a vizsga. Úgy, hogy akkor ott éltem, és a napi rutinnak számító útvonalaimon vizsgáztunk mindháromszor. -
Csandi
őstag
válasz
macilaci78 #154479 üzenetére
Pont a rutinnal van baj. Vissza kell szokni azután, hogy figyelj mindenre amit amúgy nem szabad vagy másképp kell, de már reflexből máshogy csináljuk.
-
Rush77
aktív tag
válasz
macilaci78 #154454 üzenetére
Nekem csak azért van, hogy a lánctisztítót és a láncról lefolyó dzsuvát felvegye.
-
Rush77
aktív tag
válasz
macilaci78 #154452 üzenetére
Köszi. Első körben kipróbálom a szőnyeges megoldást. Van egy temus szerelő szőnyegem aminek gumi az alja (kb 100x100-as). Azért vettem, hogy a bérelt beállóban arra folyjon rá a trutyi és ne próbáljon meg senki beszólogatni, hogy ott ápolom a láncot.
Ha az nem jó akkor lehet felkereslek a gumilapért. -
bigrob
őstag
válasz
macilaci78 #154412 üzenetére
Köszönöm!
Pár évet robogóztam, úgyhogy remélem az index nem lesz probléma.
Meglepődtem, hogy a tanpályán is mindenkit a karjelzésre próbáltak rávenni a pályák elején, igaz amikor vizsgáztam előttem volt egy forgalmi ahol az egyik srác kint maradt index miatt bukott.
Sosjogsin és youtubeon fent vannak a Zuglói vizsgaútvonalak, 2/3 ismerősebb környék, de nem hiszem, hogy gondot fog okozni.Fülest már vettem mikor elkezdtem a tanpályát, nem szívesen használnám más után, pláne amilyen állapotban voltak a térdvédők is amíg nem találtam magamra valót...
-
Csandi
őstag
válasz
macilaci78 #154412 üzenetére
Meglepne ha nem adnának fülest a walkie-talkiehoz.
-
bacus
őstag
válasz
macilaci78 #154379 üzenetére
Oké, igaz, van ilyen ott is ahol mi használjuk, de azért lassan átmenve nincs gond, bizonytalanabb mint egy kerékpár, de mint említettem lehet használni ésszel. Senki nem mondta, hogy mindig mindenhol a maxal kell menni amit a roller bír.
-
bacus
őstag
válasz
macilaci78 #154373 üzenetére
"-nincs elszámoltatva
És ezekhez csapódnak még a rolleresek, amikhez izommunka sem kell, kevesebb a kontroll, visszacsatolás, de legalább az egész konstrukció sokkal balesetveszélyesebb."Mindent is lehet észt nélkülözve használni. Én idén vettem két elektromos rollert, a feleségemé egy kis egyszerü ninebot 25 km/h -ra korlátozva, az enyém egy gépszörny, de az én súlyomat nem bírja el egy kicsi.
Normálisan használva - pl én kerékpár útra gondolok - már csak azért is mert a tömegünk és a sebességünk is hasonló, nem igazán balesetveszélyes, szerintem.
Elugrani fagyizni, vagy inni egy sört a szomszéd strandon, vagy egy faluval odébb, ideális."amikhez izommunka sem kell"
ahogy a motorozáshoz sem, mégis el lehet benne fáradni. Rolleren 15 perc álldigálás közben az egész testeddel irányítod a gépet, fékezésnél hátra levinni a súlypontod, stb, majd rollerezz kicsit.. -
vendingo
veterán
válasz
macilaci78 #154340 üzenetére
Hallani mindent, csak tompábban.
-
kelly416
veterán
válasz
macilaci78 #154332 üzenetére
Ahhoz képest, hogy papíron informatikus vagyok, elég fokat használom a sarokcsiszolót fém darabolásra, tisztításra. Van amikor órákig van a fülemben munkavédelmi és úgy is szoktam hallani a családot amikor megszólítanak. No nem vágas közben, hanem csendesebb munkameneteknél. De akár hegesztés közben is.
Viszont nekem a motorzajt ne szűrje ki semmi. Honnan tudom, mikor váltsak? Mikor nem jó valami a motornak? Mikor can baj? Nem, a motorzaj kell nekem. A szélzaj, na az kuka. De a Sena Outrush R 160-170 környékén is elviselhető kis fejmozdulatokkal szélcsendesebb pozíciót keresve. Viszont múltkor felhívtak ilyen tempónál, én is hallottam a másik felet, de ő meg nem mondta, hol vagyok. Azt mondta, hogy szerinte az irodámban ülök. Mondtam, hogy sajna nem, pedig ilyen irodában minden nap szívesen ülnék.
-
Rush77
aktív tag
válasz
macilaci78 #154332 üzenetére
Köszi. Városban nem terveztem használni de van otthon. Majd kipróbálom ha megyek valahova pesten kívül.
-
crocy
tag
válasz
macilaci78 #154175 üzenetére
es milyen jol teszik a bizonytalanok, hogy nem mennek elöre a sorok között.
kene nezni hivatalos statisztikat. mindenesetre a sejtesem az, hogy elsökent bemenni motorral a keresztezödesbe nem biztonsagosabb, mintha beallnal az elötted levö auto möge.
elöbbinel nyilvan növeli az eselyeidet ha nem nyelgazzal indulsz hanem kivarsz par secet.
utobbinal meg nincs meg az a kockazat, hogy allo sorbol vki eled ugrik.szoval lehet rutinoskent is jobban jarsz ha kivarod a sorodat.
-
Csandi
őstag
válasz
macilaci78 #154178 üzenetére
Miben esett el? Simán ment aztán egyszer csak keresztbe és fekszik.
-
bacus
őstag
válasz
macilaci78 #154178 üzenetére
De miért gyöngyszem? Sok kommentet olvastam, ennyire részvéttelen állatot mint az ember még nem láttam. Kár volt olvasgatni a kommenteket.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
macilaci78 #154176 üzenetére
Egy balesethez mindig 2 fél kell
1 szabalytalan
1 figyelmetlen -
Rush77
aktív tag
válasz
macilaci78 #154144 üzenetére
persze ez tiszta sor, hogy nincs ellophatatlan jármű de mégis az amatőrebb fajtát szeretném eltántorítani ahogy mondod.
A 10-12mm vastag lánc már gondolom elég lehet akkor erre a célra. Munkában mélygarázsban lesz amúgy is. estére kell csak igazából. -
chubii
senior tag
válasz
macilaci78 #154077 üzenetére
Amit most is használok még viszonylag újnak/épnek mondható. Párezer km pedig már megvan bennük. Persze mindig szemügyre veszem indulás előtt, és megcibálom pisiszünetben is néha-néha. Eddig egyszer sem lazult le.
Azt aláírom, hogy egy lestrapált vagy agyonhasznált hevedernél simán bizonytalan a rögzítés (kaptam ilyet ajándékba, de inkább nem azzal indultam a túrára, pont emiatt). Vettem pár dobozzal még legutoljára a Lidlben, ha baja lesz, akkor csere.
Próbáltam a hagyományos spanifert is, de kínlódás volt használni már a hossza miatt is.Csak egy ötletnek írtam. Ha könnyebb és/vagy nem hengeres az a túratáska, én is a gumipókhálót használnám inkább.
-
kelly416
veterán
válasz
macilaci78 #154005 üzenetére
Nem, az biztos. De én Pesten sem, kimondottan élvezem. Igaz, hogy a CV is nagy élmény az automata váltóval, de attól még szeretek lekvárt is kavarni (padlóváltós manuál autó) meg bal kézzel is kuplungolni.
-
válasz
macilaci78 #154005 üzenetére
Az amit a festekre szornak, az poritott uveg. Javit a fenyvisszaveresen, de kozben csuszik…
Ez a legolcsobb, de legszarabb megoldas is -
kelly416
veterán
válasz
macilaci78 #153998 üzenetére
Más-más városban lakunk. Szentes egy álmos kis látszat-város, inkább nyugdíjas otthon ez mintsem lüktető forgatag.
Igen, amikor ezzel. Aszutyok festékkel "direkt" elrontják az aszfalt tapadását, az nem a gumi hibája. Pedig volna olyan festék, ami min. ugyanolyan, ha nem még jobb tapadáshoz vezethetne, de nyilván ez olcsóbb.
Az elég durva vályú.
-
kelly416
veterán
válasz
macilaci78 #153996 üzenetére
Én a CityGrip-el (ne kérdezd hanyas, tavaly adtam el a burgonyát 3 éves gumikkal) takartam akkorát, hogy azonnal eladtam motorostól.
Zebrához közeledve balról lelépett valaki én meg udvariasan rámartam (marha módon) az első fékre. Hiába dolgozott az hátra is, láttam ahogy beblokkol a kerék kb. 30-nál és kifekszik a motorral együtt.
De igazából azért adtam el, mert évek óta mondtam, hogy elbutít a robogó. Se lábmunka, se bal kéz (kivéve index), mindent meg tudok oldani jobb kézzel. Na ezt beigazoltam magamnak egy takarással és eladtam a robogót, majd újra motorra ültem.
Szerk.:
Jajj. No offense. Csak nekem kell a "szöszmötölés" a végtagjaimmal, mert bebambulok másképp. -
pietrrr
aktív tag
válasz
macilaci78 #153980 üzenetére
Mondjuk szerintem a motochargbarnál még a negyedannyiba kerülő aliexpresses cuccok is jobbak, mert azok tudnak vezetékes ÉS vezetéknélküli töltést is. Rezgéscsillapítás meg ugyanúgy nincs egyiken sem.
-
Viiktor1989
aktív tag
válasz
macilaci78 #153980 üzenetére
Ennek örülök. Én is egy másik tokkal használnám.
Köszi ☺️ -
bigrob
őstag
válasz
macilaci78 #153939 üzenetére
Vizet és olajat is tudok nézni a műszerfalon °C-ra pontosan, nem lenne nagy eltérés ha rádugnám a VCDS-t sem.
-
válasz
macilaci78 #153933 üzenetére
Tényleg nem egyszerű, ugye azzal is számolnod kell valahogy, hogy az értéke nem csökken annyira amiatt, hogy kevesebb km megy a meglévőbe.
-
7Sony7
addikt
válasz
macilaci78 #153852 üzenetére
Feltöltöttem vízzel, most töltőn van. Töltés után is megnézem a szintet. Lehet hogy vacakol egy cella.
-
7Sony7
addikt
válasz
macilaci78 #153842 üzenetére
Köszi!
Akkuról nincs senkinek infója? Milyen sűrűn kell desztillált vízzel töltögetni?
-
Picco
addikt
válasz
macilaci78 #153830 üzenetére
Es valoban nem alkalmas, gyalog joval hosszabb lenne az ut.
Bringaval szoktam jarni amikor jo ido van, de esos idoben nem mindegy hogy 6 perc vagy 15-20p az ut. -
bacus
őstag
válasz
macilaci78 #153784 üzenetére
Amíg ezt a szarvat nem a nejed teszi rád
, addig jó.
-
bigrob
őstag
válasz
macilaci78 #153785 üzenetére
Az a 125-ös yamaha borzasztó volt, másnap sántikáltam úgy fájt a csípőm, ezzel azért annyira nem vész.
Szerencsére az oktató is az első alkalom után mondta, hogy mehet a Hornet.Valószínűleg az elején még nem voltam laza és talán úgy húzhattam meg magam, legközelebb guggolok óra előtt párat és nyújtok..
-
3800+
őstag
válasz
macilaci78 #153773 üzenetére
Köszi utána is olvastam, elvileg 100 használatra jó, hát így nem csoda hogy romlott a hatásfoka...
-
válasz
macilaci78 #153719 üzenetére
Ja értem, így jogos.
kelly416:
Hát ja, 2-3 eszköz túlzásnak tűnhet, de jó is, hogy felmerült a téma. Van egy régi telóm, azt bedobom a zsákba.
-
bigrob
őstag
válasz
macilaci78 #153716 üzenetére
Pontosan egy ilyen eszköz volt a videóban.
Majd ha egyszer meglesz a jogsi, motor én is akarok egy ilyen cucclit, ha olyan helyre bolyongok városon belül ahol még nem jártam akkor nagyon jó lesz. -
válasz
macilaci78 #153716 üzenetére
Egyébként nálam sokat segített ezen a QL Magsafe-es tokja. Kocsiban magsafe, motoron QL volt. Most az NT-n már csak wireless android auto, ott már elő se veszem a telefont, nyilván ez eddig a nyerő.
Az ilyen carpuride-os cuccokon natívan is tud futni egy offline navi telefon nélkül egyébként? Fura lenne ha megadná magát a telefonom csak úgy, de erre az esetre nem vagyok felkészülve.
-
bigrob
őstag
válasz
macilaci78 #153711 üzenetére
Milyet vettél?
A minap belefutottam egy yt vidibe, ahol a srác alirol fél áron vett egy ugyanolyan eszközt mint a carpuride csak fél áron.
Az meg már annyi mint egy quad lock szett. -
kelly416
veterán
válasz
macilaci78 #153680 üzenetére
De a Te magasságoddal még egy Dakar motorról is simán leér a lábad.
-
bacus
őstag
válasz
macilaci78 #153648 üzenetére
mi a lótúrót ellenőriznek ott drónnal?
-
kelly416
veterán
válasz
macilaci78 #153554 üzenetére
A Passat az tágas volt. De a Ceed-be hogy férsz? Az nem sokkal kisebb?
-
válasz
macilaci78 #153520 üzenetére
Csak pár gondolat .... Ha egy hétre mész 6 országon keresztül , nem biztos , hogy megtudod oldani , hogy kikerülj mindent , amúgy 3 hete voltam Szlovéniába hegyekbe havas tájon és haza fele esett az eső. (lehet nem mindenkinek magához kéne hasonlítani a dolgokat)
Itt fórumba lehet mindenki kurva ügyes és mindent kivéd ,de én bevallom ,hogy a cirka 30 éves motorozásom alatt sem lettem egy rossi (pedig szeretnék )valszeg a reflexeim sem javulnak és a szerencsém sem tart ki örökké szvl maradjunk annyiba , hogy én hálás vagyok a biztonság technikai fejlődésnek.
Az életet jobban csipázom minthogy elmondhassam kurva nagy gólyoim vannak és elektronika nélkül megoldok mindent.
ui versenyzőnek:
Közútról beszélünk .... -
Rush77
aktív tag
válasz
macilaci78 #153486 üzenetére
Ezt tanusíthatom. Bár (még) nincs motorom, de a lehető legtöbb modellt végigülöm, legalább álló állapotban is kiderül pár dolog.
Fixa ideám volt, hogy egy CB 500 (még a régi) lesz a befutó. És hát nem lesz CB 500 mert kényelmetlenül magasan van a lábtartó.
Ellenben most ami elkezdett foglalkoztatni az a SV650N, CBF500/CBF600.
Még a Kawa ER6 / Versys 650-et szeretném megnézni majd bár a Versys féle gépek nem az én világom. -
zzola
titán
válasz
macilaci78 #153486 üzenetére
Utóbbi természetesen. Legkevésbé sem érdekel, hogy hogy nézek ki rajta. Biztos van akinek ez is fontos, én kinőttem már abból a korból.
-
zzola
titán
válasz
macilaci78 #153477 üzenetére
Én is hibázhatok, ezzel tisztában vagyok. A Mecseket meg azért írtam, mert ott inkább maguknak keresik a bajt a motorosok (Pécs Árpádtető-Mánfa közötti útszakaszon).
Van egy listám, rajta van a tréning, gyűjtöm innen az információkat!
Ezt megértettem! Még az is lehet, csak A2-re megyek, azzal meg túl nagy teljesítményű motor úgy sem vezethető. Mondjuk csak 100e a különbség az A2 meg az A között árban.
-
LógaGéza
veterán
válasz
macilaci78 #153379 üzenetére
Nekem cordurából Modeka cuccaim vannak. Estem is már az egyikben, csúsztam egy rövidebbet, a kabát végigszakadt az oldalán de egyben maradt, meg tudtam javíttatni, a nadrágnak nem lett baja - és ez volt kb a legolcsóbb szettjük anno.
Náluk is ahogy mész feljebb árban, jelentős a minőségugrás. Most egy Aeris kabátom van, szerintem nagyon jó az anyaga, és tényleg tudom nyáron és ősszel/tavasszal is használni. -
A Zéé
addikt
válasz
macilaci78 #153379 üzenetére
nekem farmergatyám van tőlük (Alexius), 5 év alatt még nem ment szét. Majdnem olyan, mint egy utcai gatya annak minden előnyével és hátrányával. Nincs benne belső háló, mint a Mugen gatyákban , ilyen szövet zseb van amibe a protektorok mennek, sas-tec-ek belemennek.
-
palfitom
félisten
válasz
macilaci78 #153379 üzenetére
Korrekt cuccok, páromnak is, nekem is van néhány darab tőlük. Eddig csak jót hallottam róluk.
-
bacus
őstag
válasz
macilaci78 #153374 üzenetére
Na más se hiányzik..., most fizettem a fotójukért, nem volt olcsó és még csak nem is egész alakos, a fejem pont lemaradt a képről.
Viszont flottul működik a rendszer, jött értesítés a tárhelyre, onnan link, már néztem is a képeket, majd újabb link és már fizethettem is a simple appban. Drága de kiválóan működik.
-
bigrob
őstag
válasz
macilaci78 #153364 üzenetére
Ha valóban ez lesz és nem tudom felvenni a szemüveget felhajtott állapotban, akkor át se veszem és rendelek egy zártat.
Kabátra is kíváncsi leszek, ha nincs benne gerincvédő akkor azt se hozom el.
Apropó gerincvédő, mit ajánlanátok ilyen városi ingázásra?
Lehet kabát vagy ing is. -
bigrob
őstag
válasz
macilaci78 #153359 üzenetére
Lehet hibáztam, bárdiban kellett ma vennem autóba olajat meg szűrőt, motoros kollégát kifaggattam, hogy mi a véleménye az általuk forgalmazott sisakokról és kabátokról...
Berendeltünk 1-1-et, szerda reggel megnézem élőben is, ha gagyi akkor kihagyom.
A legnagyobb szívfájdalmam, hogy úgy tűnik pinlock erre nem megy.
Igazából ha veszek 80k-ért sisakot és 2 év múlva kell rá plexi 20-ért vehetnék is 2 olcsóbbat az árából...
Egy kemény 15k-s zárt sisakban lavíroztam 3 évet, pinlock azon se volt, de kicsi levegővel mindig tudtam közlekedni.
További hátráltató tényező, hogy szemüveges is vagyok... -
kelly416
veterán
válasz
macilaci78 #153352 üzenetére
Jaja. Jelenség ugyanez volt, ahogy Te is leírtad.
Ezért is gondolom, hogy egy kormány lengéscsillapítás kissé túlzás lenne rá. -
kelly416
veterán
válasz
macilaci78 #153348 üzenetére
Bocsi, ezt nem írtm pedig lényegi infó. Ahogy Te is mondod, ha fogod a kormányt, szinte észre sem veszed. De ha hanyagul fogod vagy épp feljebb-lejjebb húzod a cipzárt a kabátodon, már nagyon csúnya meglepetésben lehet részed. Amint újra megfogod a kormányt, helyre áll a helyzet, szóval nem vészes. De a jelenség meg van.
Mondjuk emlékeim szerint Te nem vagy épp apró termetű, a Te súlypontáthelyezésed azért jelentős menettulajdonság módosulással is járhat.
-
bigrob
őstag
válasz
macilaci78 #153311 üzenetére
Követem ám miket töltenek fel!
2023 meg a 2025 CL l500 variánsok közt tényleg csak annyi a diffi, hogy lanckerék 40 helyett 41 fogas, kicsit belenyúltak a motorvezérlőbe, alacsonyabb lett az ülés és kontrasztosabb a kijelző? (Ezek alapján nem feltétlenül mondanám, hogy csak az újabb kell)
Amúgy fejben nagyjából összeraktam hogy egy injektoros 300-500cc közötti, szíjas motor kéne ami esetleg automata mint az új yamahák 1 gombnyomásra vagy legalább van eclutch mint a hondákban...
Ezzel annyi a probléma, hogy szerintem ilyen nem létezik, ha esetleg mégis tuti legalább a duplája mint a keret... -
mattheus
őstag
válasz
macilaci78 #153298 üzenetére
Huhh, az akkor sokkal kellemetlenebb volt Neked, mint Nekem. Én reggel a vizsga előtt elmentem egy gyártelepre, ahol motorommal elgyakoroltam az összes feladatot, de mivel az csak 130 kiló és negyedannyi lóerő, így az persze simán ment.
Vizsga helyszínre érve én csak 40 percet vártam, de gyakorolni sajnos nem tudtam, mert az oktatóm éppen forgalomban volt és azon kívül, hogy átolvastam az elméleti kérdéseket és a rá megfelelő válaszokat, semmit, de semmi mást nem tudtam csinálni.
A vizsgaidőpont előtt 5 perccel érkezett meg, amikor azt mondta, hogy gyorsan pattanjak motorral és menjek pár métert.
Hát ez csak arra volt elég, hogy lenyomtam két szlalomot és már mentem is a vizsgabiztoshoz.
Elméletnél izgulás ellenére minden rendben volt, mintha olvastam volna a könyvből. De mikor elindítottam a motort és elindultam, a csuklóm már "remegett" és mindenre alkalmas volt csak arra nem, hogy finom gázmozdulatokat tudjak tenni.
Azóta viszont felmerült pár kérdés bennem, hátha tudtok rá válaszolni.
Szlalomozáskor melyik fokozatban vagytok? Láttam, hallottam olyat, hogy valaki kettesben, de én például egyesben csinálom. Kettes mellett egy dolog szól, hogy a gázreakció nem annyira hirtelen viszont persze az alacsony tempó miatt fulladásveszély is több.
Láttam olyan videót most a neten, aki úgy ment végig a pályán, hogy csak kiengedte a kuplungot és azzal az alapsebességgel "száguldott" át a pályán a bóják között meg a kör végén úgy tette meg a két fordulatot.
Egyébként mindegy is, de hátha még valami tippet hallok, ami segíthet nekem. -
norbert1998
nagyúr
válasz
macilaci78 #153219 üzenetére
Az én saját tapasztalatom az, hogy egyrész, nem kell szart venni
, másrészt, mivel magamnak csinálok mindent, ezért SOKKAL olcsóbb, mint időszakos szervízre hordani a szalonba arany áron. Autó, motor egyaránt, pedig nem egy ezres swiftem van. Turbós is, azon belül korai benzines is, öreg is, francia is. Szeretem imádom, nincs nyűgje baja.
-
bacus
őstag
válasz
macilaci78 #153184 üzenetére
Pedig 270 km nem nagy táv, annyira nem, hogy ez úgy össze jön, hogy ki se lépek a megyéből
.
Sztem, vagyis nekem az 500 km kb az a határ, ami alatt még normál távnak számolom, és valahol e felett kezdődik a "sok". Ami érdekes, hogy az 500 feletti km-ek exponenciálisan nehezednek.5% autópályával kb 835 km volt eddig az általam egy napon ment km, de legnehezebb az lengyelektől egyedül haza utam 700+ km-e volt.
Autópályázva lehet ennél többet is menni, de rettenetesen unalmas, viszont hatékony
-
bacus
őstag
válasz
macilaci78 #153151 üzenetére
Én ma egy ilyet csavarogtam.
-
vlevi
nagyúr
válasz
macilaci78 #153138 üzenetére
Könnyebb a stabil gázt tartani, ha nem csak a gazkart tartod, hanem rámarkolsz a kormanyvégre, és tulajdonképpen azt fogod, közben persze a gázt is tartod. Így van egy stabil pont, ami nem forog el, amikor testhelyzeted változik.
Ezek azok az apróságok, amiket sajnos a motoros jogsi megszerzésekor a motoros iskolában nem nagyon mondanak el, nem tanítják.
-
Rush77
aktív tag
válasz
macilaci78 #153127 üzenetére
Baaaz. Ha ezt tudom, hogy elfogadják a szemüveget is
Na akkor az lesz -
zgospel
őstag
válasz
macilaci78 #153109 üzenetére
Nem paranoia szerintem, itt az M0-n kilométer hosszan vannak felhajtó-lehajtó sávok, ezért rendszeresen haladok el jobbról autók vagy kamionok mellett, és ha így teszek akkor minden alkalommal max készültséggel csinálom, végig arra számítok, hogy a külső sávban haladó egy bamba kretén. Sajnos nem egyszer volt már hogy be is jött a számításom.
Én azt tapasztalom az elmúlt 20 év viszonylatában, hogy évről-évre egyre többen nincsenek tisztában a környezetükkel autóvezetés közben és csak maguk elé látnak, azt is alig. Meg egyre többen szarnak is rá. Az egyetlen pozitív változás az a gyalogátkelőhelyek tiszteletben tartása, azon a téren jelentős a javulás.Ettől függetlenül nem tartom jó dolognak az áldozathibáztatást, az viszont fontos hogy mindenki más tanuljon az esetből.
A rendőrség erőfeszítései a nullához konvergálnak ezen a téren, az emberek jórésze szarik bele, úgyhogy nem marad más mint a saját képességeink és előrelátásunk. -
yodamastah
őstag
válasz
macilaci78 #153107 üzenetére
Lényegtelen hogy előzés vagy elhaladás. Én most nem a KRESZ szabályok betartását elemeztem, hanem hogy ilyen közlekedési helyzetet nem szabad beszopni motorral.
Közúti motorozás arról szól, hogy a forgalmi szituációkban folyamatosan(!!!) keresed a potenciális veszélyt, és úgy stratégiázol hogy elkerüld azokat, vagy könnyen ki tudd őket védeni.
Lehet a tájat is nézegetni, vagy az esti vacsorán agyalni, csak előbb utóbb ez lesz belőle.
-
yodamastah
őstag
válasz
macilaci78 #153094 üzenetére
EZ 100%ban a motoros hibája. A defenzív vezetés lényege hogy ilyen szituba ne kerülj. Ha mégis, akkor kivéded mert készülsz rá.
1. Jobbról előz, sokkal nagyobb az esélye hogy nem veszik észre.
2. Ez egy lehajtó sáv, nagy az esélye hogy sávot fog váltani az autó.
3. Ha mégis jobbról előzöl, kurvára figyelsz, főleg amikor az autó holtterében vagy.
4. ha rádhuzzák a kormányt, akkor nem fékezel (ezt tette) hanem ívet változtatsz és/vagy gázt húzol. Volt ott hely bőven.Az mellékes hogy a KRESZ szerint ki a hibás. Ilyen szitukban nem a KRESZ fog megvédeni, hanem mi saját magunk. Engem legalábbis arra tanítottak, hogy egy ilyen szituban ha baleset ér, az mindig az én hibám. Vannak védhetetlen szituációk motorral, ez nem az volt.
-
palfitom
félisten
válasz
macilaci78 #153094 üzenetére
némi molyolás után kiszállt és megnézte a saját kocsiját. Mire elindult a motoros felé
Büdös gyökér emberekkel van tele ez az ország... -
Picco
addikt
válasz
macilaci78 #153084 üzenetére
utolso bekezdeshez hasonlo nekem is volt. elottem meno balna merci vegre kiert a forgalombol, elkezdtem elozni mire ugy dontott hogy hirtelen balra kanyarral befordul egy uzlethez. szerencsere annyi eszem volt hogy a gazba huztam es kimanovereztem elole.
jobb labtartom huzott egy vekony csikot a merci lokharitojara, szembejovo sav mellett parkolo opelnek meg terdvedovel levittem a tukret elkerulo manover reszekent...azota sem ertem hogy volt lelekjelenletem es aldom az eszem hogy a gazba markoltam es nem a fekbe, kulonben nagyon csunyan vegzodott volna.
helyszineles kozben temettem is fejben a friss jogsimat, de o volt a ludas es ezt meg is allapitottak.
pontosan 1 hetes volt az A-s jogsim es 2 hetes a motorom... -
fattyu
veterán
válasz
macilaci78 #153084 üzenetére
van olyan amikor esélyed sincs már semmire.
engem löktek fel úgy hogy A oszlopa mellett voltam amikor az álló sorból rántotta balra az autót. meglepődni se volt idő.
-
bigrob
őstag
válasz
macilaci78 #153078 üzenetére
+#153079 7Sony7
Köszönöm nektek is!Egy álló kocsisor mellett haladtam el a szembe sávban 30-al amikor egy néni index nélkül úgy kiugrott hogy ő akkor inkább befordul a lidl parkolóba és a másik oldalról kerüli ki a kereszteződést, annyi időm nem volt, hogy behúzzam a fékkart...
Ő sietett melóba, nekem se volt nagy bajom, tekintve csak 30-al kenődtem fel az ajtóra, megállapodtunk, hogy majd délután beszéljünk, elismeri hogy hibázott és megoldjuk biztosító nélkül, majd délután annyit mondott telefonon, hogy ő akkor bement a rendőrségre és feljelentett.
Végén 50-50-be hoztak ki, mert ő azt hazudta indexelt, egy tanú volt, aki megadta a számát, de nem figyelte, hogy mi történt, csak hogy borulok.Most, hogy már nem vagyok ifjú titán, a rövidgatya pólón felül kelleni fog egy protektoros felső és kamera is az ilyen erkölcsileg kifogástalan sofőrök miatt.
Sajnos nem figyelik az emberek a környezetüket, én mindig nézem a tükröket autóban és amennyire tudok lehúzodok, menjenek csak a motorosok, fel nem bírom fogni akik direkt beállnak, hogy ne lehessen elmenni mellettük..
Minden áron én sem mentem át minden kis lyukon ahol éppen elfértem volna.
Pesten belül melyik sulit ajánlanátok?
15. kerületben őket találtam: autojogsi.hu
4. kerület is szóba jöhet, de ott autós jogsi megszerzésében volt panasz 1-2 ismerősömnél. -
bacus
őstag
válasz
macilaci78 #153071 üzenetére
Ólmos forraszanyagot használj, az ólommentes nagyon kemény, az tényleg eltörik. Ha nincs, vagy nem vagy biztos magadban, megforrasztom neked, többet nem lesz vele gondod.
-
bacus
őstag
válasz
macilaci78 #153069 üzenetére
Én már közel 100e km-t mentem wago-val, ülés alatt simán jó. A wagonak van spec vizálló zselés háza, bekötöd a wagot, belenyomod a dobozba (amiben eleve benne van a zselé), majd rácsukod, és akár víz alatt is használható a kötés.
Ha eljössz érte a 3. kerületbe adok neked superseal csatlakozót, sőt, olyat ami be van kötve, azaz te forrasztasz és zsugorcsövezel, a csatlakozó meg már jól van bekötve.
-
7Sony7
addikt
válasz
macilaci78 #153067 üzenetére
Szia. Nekem van csatos wagoval kötés a mocin. Nem vagyok rá büszke, de még jó. Mondjuk pár száz km-t mentem még így. Viszont rögzíteni érdemes szerintem, a rezgés miatt. Bár... Nem tudom, mennyi idő alatt törne el. Biztit tegyél elé, az a biztos.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
macilaci78 #153065 üzenetére
Ez vmi yt vagy insta ismeretterjeszto video miatt van. Meleg ragasztot tolnak minden csatlakozoba, mert a videoban azt mondtak, h igy vizallo lesz.
Nekem spec az agyamra megy, mar tobbszor talalkoztam vele, sztm ez egyszeruen ganyolas. Ha vizallo csatlakozo kell, akkor egyszeruen kell vizallo csatlakozot venni, es krimpelofogoval a belevalo pineket a vezetekre krimpelni.
Epuletvillamossagi csatival is ezt csinaljak, ami teljes mertekben alkalmatlan az ilyen felhasznalasra, de a tulaj nekem ujsagolta buszken, hogy ezt o csinalta a motorjara yt video alapjan, es mennyi penzt sporol igy, meg egyszerubb, mint krimpelni, es mukodik igy is. -
bacus
őstag
válasz
macilaci78 #153036 üzenetére
A nyolcas utat kihagynám, helyette Veszprémtől 77-es úton mennék, Gyulakeszin van egy jó autóspihenő, sajtos velős pirítóst ennék
, majd 71 esre vissza, utána 760-as út, majd abból a 76-os úton Zalaegerszegig. Ez itt akár lehet rendesen csapatós is, csak van egy trafi Zalaegerszeg előtt Csácsbozsóknál, abba ne fuss bele...(meg egyéb védába se)
illetve én már fizettem Nagykapornokon is.
Onnan meg már alig kell menni a 74-esen.
Veszprémig meg sztem nem szabad gondolkozni, M7 -es ameddig lehet, mert vagy sok idő, vagy dögunalom, vagy... ha Székesfehérváron letérsz, akkor a 8-as azon szakaszán is mérnek autóból.
Ha a táskát rá tudod kötni a motorra, jobban jársz, mintha bármi a hátadon van, stb.
-
bacus
őstag
válasz
macilaci78 #153030 üzenetére
" nekem pont a RIOS3 Ph! színkombinciója a favorit."
de ez állítható valahol? Mert én nem találok ilyet. Ez ilyen leszoktató szín kombó. Leszoktat a lapcsaládról...
-
bacus
őstag
válasz
macilaci78 #153026 üzenetére
Kis feleségem is mindig ezt mondja, menjünk kettesben...
Zsírkrétamen: de a videóidban kesztyűt sem használsz...
(még szoknom kell ezt az új kinézetet az összeolvadás után, én az itcafe-s kékkel néztem eddig, most meg kifolyik a szemem ettől a sok drapptól, de legalább a sötét mód még rosszabb
)
-
válasz
macilaci78 #153026 üzenetére
Kövezzetek meg, tavaly nekem is volt 1-2 nap, amikor ruhába és szandálba kellett mennem (nem volt lehetőség átöltözni). Na meg, falun belül a strand és a kisbolt is becsúszott néha, a bikini pont megszáradt odáig
Amúgy, nekem gumis a váltóm, nem a legkellemesebb érzés, de lehet így is váltani.
-
válasz
macilaci78 #153013 üzenetére
Cromas plexirol van valakinek tapasztalata? Shoeit tervezek venni, nappal sotet, este viztiszta, uv szuros, draga mint a kolera, dehat ez van…
-
Picco
addikt
válasz
macilaci78 #153013 üzenetére
+1
Shark Spartan RS beepitett napszemcsije meglepoen kellemes. erosen erzekeny vagyok a napfenyre, de siman hunyorgas nelkul motoroztam vele. -
válasz
macilaci78 #152977 üzenetére
Nem ertem, mirol beszelsz, csak fogod a kinyujtott karoddal es a behajlitott labadat kiegyenesited. Nincs varazslat, nincs mas. Igy oktatjak mindenkinek.
Nekem mindegy, te hogy csinalod, csak azt allitom, hogy az oktatas igy nez ki. -
válasz
macilaci78 #152972 üzenetére
Ez nem termet kerdese. Az az egesz lenyege, hogy a labaddal fejtsd ki az erot, mert a combizmod egy hangyanyit erosebb altalaban, mint a karod. A karod legyen nyujtva es csak atterhelsz.
-
válasz
macilaci78 #152958 üzenetére
De uram, pont azt oktatjak a safety-nel, hogy a karod ki van nyujtva, csak a jobb labad van behajlitva es kiegyenesited a labadat. Nem kell a valladat sehova huzgalni.
-
Oppenheimer
nagyúr
válasz
macilaci78 #152930 üzenetére
Túl sokat olvasol bele a történetbe, sajnálom ha ez jön át belőle (szerk: nem érted). De ha már belém kötsz, visszakötök.
Leírok valamit ami olyan megvilágításba helyezi amiből talán te is megérted:
Van egy motorod amit szeretsz, tetszik és félted is. Tegyük fel hogy ez nem egy túraenduró, hanem egy sport túra ami ha borul, törnek róla lefelé az elemek, több 10k - 100k egy egyhelyben dőlés költsége is. Nincs másik motorod.
Szerinted jó ötlet azon gyakorolni a low-speed drilleket?
Azt tudod, hogy az ember akkor fejlődik valamiben, ha a határait feszegeti, igaz?
Azt is tudod, hogyha a határaid feszegeted, hibákat követsz el, nem?
Akkor szerinted mi fog belőle következni?
Leírom, mert ezek szerint neked nem egyértelmű: ha fejlődni akarsz, esésekkel kell járni.Mint az utána lévő hsz-emben is írtam: szerintem célszerű ilyen gyakorlásra egy ócska motort venni.
Te szerinted meg nem hülyeség a féltett, drága motorodat összetörni a parkolóban, akkor csináld, egészségedre, de ne engem nézz hülyének mert én más véleményen vagyok.Még egy gondolat: sokat elmond rólad, hogy egy gyakorlás közbeni esést te kudarcként élsz meg. Szerintem ez a folyamat része. Ha neked már ez kudarcnak számít, akkor jobb ha nem kezdesz gyakorlásba.
-
Patrec
csendes tag
válasz
macilaci78 #152816 üzenetére
Szintén panelproli, én a ház előtt szoktam egy vödör langyos tisztítószeres víz és szivacs társaságában
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
macilaci78 #152819 üzenetére
Nezd, fogalmam sincs, ezek az emberek mit csinalnak a mosoban, akiknek a dolgaikkal talalkozom, de ha viz folyik ki a nyakcsapagybol, az elsokerektengelyed es a kerkecsapagy kozul, azt direkt kell csinalnod, es nem veletlenul.
-
bacus
őstag
válasz
macilaci78 #152802 üzenetére
hogy is? 25 év alatt 12400 km? Az évi 500 km?
Gondolom nem ezt akartad írni..., a 124000 km is kevés 25 évre, az 1.240.000 km meg sok.Én évente 10e azaz 10000 km felett megyek picivel, volt amikor 14000 km volt és volt amikor 10000. De csak 8 éve motorozom megint.
A motoromban 96e km van, próbálom rendes gazda látszatát kelteni, évente 2x is lemosom, meg párszor az eső is
, de a karbantartást sosem hagyom ki, kenem a kardánt kívülről is
, szilikon zsírral a féktárcsákat
(ez még a fénymásolók karbantartási anyagaiból maradt, de már vettem autós boltban is), ez egyébként az ablaktörlő lapátokra is jó
, nem fog elkopni soha..., de a lényeg, hogy mosás után, kicsit áttörölgetve a hozzá nem értők szerint, akik nem tudják, hogy 2017 ben kezdték a 1250-es gyártását, egyúttal abbahagyták a 1200-as gyártását, most jött ki a szalonból. Nem tudom, hogy fog kinézni 150e km-nél, de azért szeretném azt hinni, hogy pont ugyan így! 50300 km volt benne mikor vettem, 46000 km-t raktam bele, de csak jobb lett azóta !
-
Laraxior
titán
válasz
macilaci78 #152748 üzenetére
Már jönnek érte, inkább eladtam fillérekért
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
macilaci78 #152727 üzenetére
A fogaspont nem allithato. Irta, h a kar jateka stimmel. A bowdennek csak a kar holtjatekat allitod.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
macilaci78 #152725 üzenetére
Vagy szimplan a leomlore csopog vmi.
Ha ennyire fustol egy elektromos dolog, az mar reg hibakodot dobna. -
válasz
macilaci78 #152720 üzenetére
Fehér, és égett. Ha valami kábel lenne, akkor valami nem működne, plusz mindig csinálná.
Én is kábelre gyanakodtam, mert ugye tavaly az egyik biztim tönkrement, amin a szivargyujtóm van, és ezzel egyidőben tönkre is tette az akksimat. Lett biztosíték cserélve meg új akksi is, viszont nem lett kiderítve, miért történt mindez.Plusz, télen próbálgattam a markolatfűtést, és amint bekapcsoltam, le is állt a motor. Bár, pár héttel később próbálva meg működött minden gond nélkül. Minden esetre se a szivargyujtót se a markolatfűtést nem használom azóta se, biztos ami biztos
Tavaly egyszer elment a kijelzőm és vissza se jött csak újraindítás után, de idén is már ment el, pályán, kb 160-nál este. Elkezdtem azért aggódni, hogy ha most le is áll a motor, akkor hogy vergődök ki a leálló sávba, de amíg ezen gondolkodtam visszakapcsolt magától...
Az a baj, hogy amíg nem konstans produkál valami hibát, addig nem tudok vele mit kezdeni, mert a szervízben nem fogják megtalálni a hibát. Ezek ilyen havi 1-5 alkalmak -
bardi
senior tag
válasz
macilaci78 #152482 üzenetére
Értem, köszönöm, akkor maradok a gyári vezetéknél, csak olyan rohadt rövid a használható rész, talán nem cseszem el.
Amúgy pedig méretben jó lenne, 2,5 mm2-es, mint a feszszab. vezetéke, három eres. -
bardi
senior tag
válasz
macilaci78 #152477 üzenetére
Nekem se jött még, se motorra, se autóra, de mondjuk én nem is várom
-
aquark
tag
válasz
macilaci78 #152446 üzenetére
Van egy kis egészségügyi gondom, most megy a matek, lehet e jogsim ezzel, ezen tökölök.
Macilaci78: nagyméretű motoros ruha mennyire kapható, és milyen áron?
-
bardi
senior tag
válasz
macilaci78 #152446 üzenetére
Már ahol, nekem nem adtak térdvédőt. De mivel úgyis kelleni fog a jövőben...
-
etnies
senior tag
válasz
macilaci78 #152438 üzenetére
Én is nagynyomásúzok, de nem habosítok, csak Muc off cuccokkal kenem be a motort, az elvileg mindenre is jó és semmiben nem tesz kárt.
Arra figyelek, hogy nem viszem közel és pont úgy csinálom ahogy te: oda nem nyomom a vizet, ahová magától nem tudna menni egy esőben.
Vettem itthonra egy sajátot, vödörből is tud szívni.Így van, elvizesedik akkor is, ha nincs használva és hamarabb felforr, mint kéne, aztán beesik a fék, amikor fékezni kéne és kész is a baleset.
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- BESZÁMÍTÁS! ASUS C246M i5 9400F 16GB DDR4 250GB SSD 1TB HDD GTX 1660 Super 6GB Zalman N4 Zalman 600W
- BESZÁMÍTÁS! Asus TUF A620M R7 7700 64GB DDR5 500GB SSD RX 6800 XT 16GB ZALMAN I3 NEO Seasonic 750W
- DELL Latitude 7340 i7-1365U 16GB 1000GB 13.3" FHD+ TouchScren 1 év garancia
- BESZÁMÍTÁS! Asus B360M i7 9700 16GB DDR4 512GB SSD RX 6650 XT 8GB ZALMAN N4 600W
- HIBÁTLAN iPhone 13 Pro 128GB Graphite -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3015
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest